abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52977440
Aangezien ik toch niet het idee heb dat je op korte termijn hulp gaat zoeken (bij je ouders, danwel professionele hulp), is het misschien een idee om in de tussentijd dit boekje eens te lezen. Lijkt me persoonlijk wel iets voor jou.

Dan hoef je in ieder geval (voorlopig) je comfort zone niet te verlaten.
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_52980926
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".
Fijn dat je mijn posts ook lees, ik hou er mee op.
pi_52982564
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".
Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?

En hoezo kan iedereen zien dat je er heen gaat? Staat het halve dorp daar de godganse dag voor de deur?

Zal ik je vertellen hoe het zit? Je geilt gewoon op die zelfkastijding. Je vindt het heerlijk om te klagen en om je kut te voelen en de hele dag te roepen dat je zo zielig bent. En het dan nog raar vinden dat je geen vrienden hebt.Jij wilt helemaal niet dat er iets verandert.

Wilde je dat wel dan was je allang naar een psycholoog gegaan en niet na één gesprek al afgehaakt.

Nou, dan wens ik je veel succes met je kutleven en dan kan dit topic dus wel op slot. Het boeit je toch geen flikker wat wij zeggen.

Pas als wij zeggen hoe zielig we het voor je vinden ga je het interessant vinden.

En ik moet nu even denken aan een regel uit een numer van Talk Talk:"Life's what you make it."
pi_52982731
Benzin, het zou al een hele hoop schelen als je niet zoveel nadenkt. Allemaal doemscenario's, en gedachten over gedachten van anderen die over jou denken. Daar wordt je op een gegeven moment toch moe van?

Ik heb het idee dat je een vriendin, vrienden, uitgaan etc. alleen maar wilt omdat dat in jouw ogen door de massa "algemeen geaccepteerd" wordt. Je gaat dan iets doen voor anderen, terwijl je er zelf niet gelukkig van word. Probeer eens gewoon alleen jezelf te zijn en je daar bij gelukkig te voelen zonder na te denken wat anderen over jou denken, dan zal je al een stuk beter in je schoenen staan en komt het geluk vanzelf.
pi_52982854
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?

En hoezo kan iedereen zien dat je er heen gaat? Staat het halve dorp daar de godganse dag voor de deur?

Zal ik je vertellen hoe het zit? Je geilt gewoon op die zelfkastijding. Je vindt het heerlijk om te klagen en om je kut te voelen en de hele dag te roepen dat je zo zielig bent. En het dan nog raar vinden dat je geen vrienden hebt.Jij wilt helemaal niet dat er iets verandert.

Wilde je dat wel dan was je allang naar een psycholoog gegaan en niet na één gesprek al afgehaakt.

Nou, dan wens ik je veel succes met je kutleven en dan kan dit topic dus wel op slot. Het boeit je toch geen flikker wat wij zeggen.

Pas als wij zeggen hoe zielig we het voor je vinden ga je het interessant vinden.

En ik moet nu even denken aan een regel uit een numer van Talk Talk:"Life's what you make it."
Rustig blijven ademhalen RZ....
Denk om je hart jongen!
pi_52984757
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat belerende toontje (no pun intended) staat je slecht. Aangezien je zelf al dubbel en dwars bewezen hebt niet vies te zijn van een flink robbertje zelfkastijding. Wat deze jongen typt verbleekt nog bij de shitload aan zelfmedelijden die jij al met al op dit forum hebt uitgekotst. Als je zelf niet in een grot zou zitten zou je moeten weten dat jij niet degene bent die op deze manier met zn vingertje zou moeten wijzen naar !nota bene! een onzekere puber.

Verder heb ik genoeg nuttige tips en reacties gelezen van overige users, niks aan toe te voegen
  donderdag 6 september 2007 @ 17:27:44 #107
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52985994
Meerkeuzevraag aan TS:

Hoe is de schooldag vandaag verlopen?

A: beroerd
B: belabberd
C: afgrijselijk
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_52987164
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:27 schreef Demarest het volgende:
Meerkeuzevraag aan TS:

Hoe is de schooldag vandaag verlopen?

A: beroerd
B: belabberd
C: afgrijselijk
D. Het was voor zover het kan best een aardige dag op school eigenlijk.

Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk nog steeds niet dat ik echt hulpverlening nodig heb, en dat hulpverlening misschien mijn situatie erger zou maken.

Gewoon eens vaker dagen die wel te doen zijn en het leven zou in ieder geval draagbaar zijn.

Ik moet gewoon echt invulling aan mijn leven geven. Toch iets nuttigs met mijn leven zien te doen. En dat zou niet heel moeilijk moeten zijn aangezien alleen maar piekeren over problemen, fantaseren hoe fantastich zou zijn om een vriendin te hebben e.d. nou niet echt heel veel nuttigs toevoegen aan mijn leven behalve ellende.

Ik moet echt iets doen.
pi_52988349
Doe dan wat.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  donderdag 6 september 2007 @ 19:12:28 #110
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52988362
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk nog steeds niet dat ik echt hulpverlening nodig heb, en dat hulpverlening misschien mijn situatie erger zou maken.

Gewoon eens vaker dagen die wel te doen zijn en het leven zou in ieder geval draagbaar zijn.

Ik moet gewoon echt invulling aan mijn leven geven. Toch iets nuttigs met mijn leven zien te doen. En dat zou niet heel moeilijk moeten zijn aangezien alleen maar piekeren over problemen, fantaseren hoe fantastich zou zijn om een vriendin te hebben e.d. nou niet echt heel veel nuttigs toevoegen aan mijn leven behalve ellende.

Ik moet echt iets doen.
Uitstekende conclusie, TS; geen woorden maar daden. Het doen van constructieve en/of plezante activiteiten geeft de algehele levenskwaliteit een merkbare impuls. Zit je levenskwaliteit in de lift, dan straal je meer zelfverzekerheid uit, en grosso modo zal je omgeving daarop positief reageren. Jaja, TS, je krijgt het eindelijk door!
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  donderdag 6 september 2007 @ 22:07:12 #111
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_52991854
Ga eens naar een psycholoog.
pi_52992097
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:01 schreef benzin het volgende:

Het is niet mijn uiterlijk, het is meer hoe ik me gedraag denk ik.

Ik gedraag me doordat ik weinig ervaring heb met mensen vaak sociaal niet handig denk ik. Ik weet van mezelf dat ik de neiging heb om te hard op dingen te reageren.

En ik heb soms achteraf zelfs al heel snel door dat mensen vinden dat ik vreemd op dingen reageer.

Daarnaast heb ik in het verleden ook heel stom gedaan toen ik verliefd was op een meisje. Zo'n heel populair meisje. Oftewel, iedereen vond me gelijk compleet maf.

Daarnaast zal ik vast wel angst of negativiteit uitstralen ja, weetje, elke keer bijvoorbeeld dat ik door een meisje wordt aangesproken (vaak met hele simpele dingen) reageer ik gelijk nerveus, geschrokken en vreemd. en dan kun je ook weer zien aan hun reactie dat ze dat vreemd vinden.

Nou komt dat niet vaak voor dat een meisje vanzelf iets tegen me zegt, de meesten zeggen nooit wat, maar dat is dus dan misschien inderdaad iets van negatieve uitstraling ofzo.

Je hebt van die mensen die het zien hoe onhandig ik met mensen omgaan, en die dan misbruik van me maken (het zal niet eerste keer zijn dat ik huiswerk van een ander maak), of vervelende opmerkingen gaan maken, waar andere mensen dan weer om lachen e.d. Ik denk dat ik dus makkelijk doel ben gewoon. Ook omdat ik als ze dat doen gelijk heel erg overdreven reageer. Ik trek dingen me veel te veel aan.

Er was zo inderdaad ook ooit eens een meisje dat aardig tegen me deed, toen hebben we samen PO voor een vak gedaan, 9.5 gehaald, en vanaf dat moment werd ik genegeerd door haar. Ze heeft me toen op een gegeven moment zelfs gewoon recht in mijn gezicht gezegd dat ze alleen aardig tegen me deed vanwege haar cijfer.

En dat is 1 van de duizenden voorbeelden hoe mensen met mij omgaan (als ze dat überhaupt doen) of ze negeren me compleet. (Veel meiden negeren me altijd compleet)

Weetje, ik denk dat meiden van te voren zien dat ik onzeker ben. We hadden zo'n uitwisselingsproject waardoor er hier groep leerlingen kwam uit het buitenland. Al die jongens mochten mij gelijk (wat ik heel maf vond overigens), terwijl al die meiden mij compleet negeerden. Gewoon vanaf begin af aan deden ze geen moeite.
gaat jouw probleem eigenlijk over meisjes of over mensen ?
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_52992615
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik moet echt iets doen.
Precies, sowieso moet je minder denken. Dan komt het doen vanzelf wel.
pi_52994248
Dus je voelt je al wat beter?

Ik heb me zelf ook wel eens zo gevoeld. Jaren later denk ik, waarom was ik niet naar een andere school gegaan en had een nieuwe start gemaakt? dat was eigenlijk zo makkelijk geweest. Genoeg scholen, genoeg leuke mensen.
pi_52994394
Van school veranderen is inderdaad ideaal...
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_52994487
Benzin, neem contact op met je huisarts voor passende hulpverlening. Wacht, of bllijf in kringetjes ronddwalen totdat je de stap toch gaat nemen.
You're never fully dressed until you wear a smile
  donderdag 6 september 2007 @ 23:41:36 #117
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52994622
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:36 schreef MNR het volgende:
Benzin, neem contact op met je huisarts voor passende hulpverlening. Wacht, of bllijf in kringetjes ronddwalen totdat je de stap toch gaat nemen.
Ben bang dat pasen en pinsteren eerder op een dag vallen, dan dat benzin hulp gaat vragen. De kringetjes worden steeds smaller, loopt ie tegen zichzelf op.

IK GEEF HET OP, als benzin serieus iets wil gaan doen, doe ik weer mee.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:22:59 #118
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52995522
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:15 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Wat TS het liefste wil is een gewoon een vriendinnetje. Wat TS daarbij vergeet is dat het niet een kwestie is van een vriendinnetje krijgen, maar er eentje verdienen door je persoonlijkheid.
Ja ik wilde vroeger ook wel een vriendinnetje toen sommige vriendjes dat al wel hadden. En nee, achteraf terugkijkend vind ik het niet raar dat ik er destijds geen had, ik was gewoon saai, suf, en totaal geen leuk karakter in het begin van de middelbare.

TS, als je een vriendinnetje wilt, en meer vrienden, dan moet je interessanter persoon worden. Werk aan je humor, kan je grappen maken? Ontwikkel je daar beetje in, oftewel, probeer bezig te zijn met hoe je grappig over kan komen. Daarna: werk aan je timing, kijk naar wat de ander wil en reageer daar dan op. Ontwikkel interesses, ga jezelf verdiepen in leuke onderwerpen en weet daar dan ook iets boeiend over te vertellen. Wees enthousiast in wat je doet, enthousiasme steekt mensen aan, ongeacht het onderwerp. Wees wat assertiever.

Oftewel, verdien een vriendin.
pi_52995866
Blowen maakt je wel erg passief, erger dan je zelf zou denken. Afgezien van jou probleem op school, en het feit dat je geen vrienden hebt, zit ik in een vergelijkbare situatie. Ik sta zelfs op het punt om al mijn vrienden op te geven en mijzelf te isoleren van alles en iedereen. Ga niet dezelfde kant op als mij, stop met blowen en neem het advies aan wat men je hier geeft.

Blowen maakt meer kapot dan je lief is, zeker als je het gebruikt omdat je nuchter teveel nadenkt en paranoid wordt. (like me)
pi_52997038
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:33 schreef k.daver het volgende:

[..]

Dat belerende toontje (no pun intended) staat je slecht. Aangezien je zelf al dubbel en dwars bewezen hebt niet vies te zijn van een flink robbertje zelfkastijding. Wat deze jongen typt verbleekt nog bij de shitload aan zelfmedelijden die jij al met al op dit forum hebt uitgekotst. Als je zelf niet in een grot zou zitten zou je moeten weten dat jij niet degene bent die op deze manier met zn vingertje zou moeten wijzen naar !nota bene! een onzekere puber.

Verder heb ik genoeg nuttige tips en reacties gelezen van overige users, niks aan toe te voegen
Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.
pi_52997949
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:15 schreef petitlapin2 het volgende:

Beiden, niet dat ik vind dat meiden geen mensen zijn hoor, maar voor mij is praten met meiden gewoon nog 3X moeilijker dan met jongens (en dat is al moeilijk)
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 08:51:18 #122
5428 crew  miss_sly
pi_52998109
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Beiden, niet dat ik vind dat meiden geen mensen zijn hoor, maar voor mij is praten met meiden gewoon nog 3X moeilijker dan met jongens (en dat is al moeilijk)
Je moet dingen natuurlijk wel in perspectief blijven zien: niet alleen voor jou is praten met meiden moeilijk(er dan met jongens), dat is het voor bijna iedere puber.
Misschien is het voor jou nog wat moeilijker dan voor de gemiddelde puber, dat wil ik niet in twijfel trekken, maar het is echt niet zo dat iedere puber, behalve jij, blakend van zelfvertrouwen rondloopt. Op die leeftijd vindt het merendeel het moeilijk om zomaar mensen aan te spreken, de aandacht op zich gevestigd te weten, verliefd te zijn, etc. Dat is menselijk, en je moet jouw problemen dan ook niet uniek maken voor jezelf.

Over de psycholoog: als je fysiek ziek bent, ga je toch ook naar een dokter als het niet over gaat? Waarom dan niet als je emotioneel ziek bent? Gelukkig is het taboe op psychologische hulp veel minder geworden; men denkt over het algemeen niet meer dat mensen gek zijn als ze hulp op dat vlak nodig hebben, dat denken alleen dommen, bekrompen mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53002502
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 03:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.
Tja, om eerlijk te zijn vond ik je reactie ook nogal goedkoop.
Je bent bijna twee keer zo oud als TS. Tegen de tijd dat ie jouw leeftijd bereikt heeft kun je er vanuit gaan dat hij zijn problemen onderhand echt wel een keertje opgelost heeft hoor.

Zo verschrikkelijk heftig en onoverkomelijk zijn zijn problemen nou ook weer niet.
Menig puber zit in hetzelfde schuitje en verreweg de meeste komen er (met of zonder hulp van buitenaf) wel weer uit.
Het heeft echter tijd nodig.
Hem pushen en onder druk zetten werkt alleen maar averechts zoals je ziet.
pi_53003284
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:31 schreef benzin het volgende:

[..]

17.

Kijk, dat zou wellicht wel kunnen, maar dan worden gegarandeerd mijn ouders er ook bijgehaald, en dat wil ik niet.
zo'n persoon heeft beroepsgeheim.
ik heb ook 2 jaar bij zo iemand gezeten zonder dat mijn ouders het wisten.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_53008713
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 03:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Man man man, je legt jezelf toch niet met een 17-jarige langs dezelfde meetlat?

Je hebt hier zelf lang genoeg op feedback, geduld en krediet kunnen rekenen. Is het dan zo moeilijk te snappen dat het dan behoorlijk hypocriet is om vervolgens in jouw positie, en in de wijvorm, op betweterige belerende wijze de deur voor een ander dicht te schoppen?

En ik zou een kloon zijn omdat…..? Verder zie ik ook niet echt in welk belang jij in deze zou hebben met enige informatie over mijn persoontje.
In plaats van mij of TS te stigmatiseren als kloon of pure aandachttrekker zou het je sieren om gewoon inhoudelijk te reageren, en niet je eigen suggestieve conclusies als feiten te presenteren. DAT is namelijk pas heel makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')