Allerlei vervelende opmerkingen, gewoon echt vanalles. Niemand dekt me ook in. Maar sowieso vinden de meeste andere mensen mij niet interessant genoeg om eens iets tegen me te zeggen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:24 schreef Flashwin het volgende:
Wat zeggen ze dan precies tegen je?
17.quote:Op maandag 3 september 2007 13:24 schreef Scorpie het volgende:
Hoe oud ben je TS? Misschien is het de leeftijd waarin je zit waardoor je in de knel zit. Kan je niet met de vertrouwenspersoon op school praten?
Nee hoor, je vertrouwenspersoon heeft zwijgplicht en zal het niet tegen je ouders mogen vertellen als jij zegt dat je dat niet wilt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
17.
Kijk, dat zou wellicht wel kunnen, maar dan worden gegarandeerd mijn ouders er ook bijgehaald, en dat wil ik niet.
ik weet niet hoe je eruit ziet, maar misschien moet je wat meer aan je uiterlijk gaan doen, nieuwe kleren kopen, haar anders doen. Het kan zijn dat je dit niet wilt of dat je dan niet jezelf bent maargoed het kan wel een oplossing zijn.quote:Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Allerlei vervelende opmerkingen, gewoon echt vanalles. Niemand dekt me ook in. Maar sowieso vinden de meeste andere mensen mij niet interessant genoeg om eens iets tegen me te zeggen.
Maar, zoals ook in mijn vorige topic stond, school brengt zo enorm veel problemen met zich mee. Een van mijn keuzevakken zit ik in een compleet andere klas, en als er eens iets gedaan moet worden, moet ik dat altijd alleen doen. Alles en iedereen negeert me, en iedereen die dat niet doet, maakt rotopmerkingen. Waar vervolgens anderen ook nog om gaan lachen.
Waarom zien mensen niet in dat ze me pijn doen?
Dat is niet waar, ze hebben geheimhoudplicht. Zolang jij aangeeft dat je niet wil dat je ouders het weten gebeurt dat niet, tenzij je op het punt staat om zelfmoord te plegen, maar op dat moment zijn je ouders wel de minste van je zorgenquote:Op maandag 3 september 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
17.
Kijk, dat zou wellicht wel kunnen, maar dan worden gegarandeerd mijn ouders er ook bijgehaald, en dat wil ik niet.
Het probleem is dat ik altijd alleen ben, er zijn zelfs serieus mensen uit hetzelfde leerjaar (sterker nog, meer dan de helt, sowieso bijna alle meiden) met wie ik nog nooit heb gepraat in de 5 jaar dat ik nu op school zit.quote:Op maandag 3 september 2007 13:28 schreef Sensation89 het volgende:
Geef eens een duidelijkere omschrijving van je probleem. Misschien moet je eens met hele andere mensen gaan optrekken. Er zijn altijd wel figuren die je aardig vinden.
Luister absoluut naar de onmetelijke wijsheid van die onhandige clown!quote:Op maandag 3 september 2007 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Als dit je eerste schooldag was heb je vast een mooie nieuwe schoolgids gekregen. Daar staat het nummer in van een schoolmaatschappelijk medewerker. Die moet je *nu* bellen om een afspraak te maken. Wij kunnen je vanaf hier honderden adviezen geven en praten over wat er mis is, maar hij/zij is de enige die er samen met jou wat aan kan gaan doen. Je zegt dat je vroeger foute keuzes hebt gemaakt, doe nu dan het juiste en geef jezelf een schop onder je kont. Ik weet niet of het terecht is dat je je zo depressief voelt, maar er is maar één manier om daarachter te komen.
...
Voor alle dingen die me pijnlijk duidelijk maken dat er iets mis is.quote:Op maandag 3 september 2007 13:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Weglopen heeft geen zin. Waar loop je dan precies voor weg, als het probleem in jou zit?
Met mijn uiterlijk is volgens mij weini mis, gewoon vrij gemiddeld. Ik zou het nierg vinden om dat te veranderen hoor, maar ik zou niet eens weten hoe?quote:Op maandag 3 september 2007 13:34 schreef Sensation89 het volgende:
ik weet niet hoe je eruit ziet, maar misschien moet je wat meer aan je uiterlijk gaan doen, nieuwe kleren kopen, haar anders doen.
Ja.. Ik kon het gewoon niet. Ik voel me daar niet thuis. Ik heb gewoon mensen nodig die om me geven, ik wil niet met iemand praten die alleen met me praat omdat hij/zij ervoor betaald krijgt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zie in een ouder topic van je dat je bij de psycholoog bent geweest en dat na het intakegesprek alweer wilde opgeven. Heb je dat gedaan?
Dat is het al. Ik heb geen idee meer hoe ik dit nog op tijd kan fixen, ik weet niet eens of ik dit überhaupt wel in orde zal gaan krijgen ooit.quote:Op maandag 3 september 2007 13:37 schreef Flashwin het volgende:
Daarom moet je nu beginnen met aan jezelf werken voordat het te laat is.
En je kan het dus niet bij je ouders kwijt?quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja.. Ik kon het gewoon niet. Ik voel me daar niet thuis. Ik heb gewoon mensen nodig die om me geven, ik wil niet met iemand praten die alleen met me praat omdat hij/zij ervoor betaald krijgt.
Ja, dan blijf je hier de rest van je leven in hangen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja.. Ik kon het gewoon niet. Ik voel me daar niet thuis. Ik heb gewoon mensen nodig die om me geven, ik wil niet met iemand praten die alleen met me praat omdat hij/zij ervoor betaald krijgt.
Och man, sorry, maar hier moet je jezelf echt een trap onder de reet geven, een andere therapeut zoeken als het niet werkt met de ene.quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Als je in jezelf gekeerd blijft en geen hulp zoekt zal het niet snel beter worden denk ik. Soms moet je eerst problemen oplossen voordat je mensen vindt die om je geven (ik neem aan dat je hiermee vrienden bedoeld).quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is je grootste probleem en deels ook de reden dat je nu in zulke shit zit. Je kan niet constant blijven denken...op een gegeven moment moet je gewoon doen. Daarom, begin er gewoon mee, het heeft weinig zin om aan het verleden meer te denken!quote:Op maandag 3 september 2007 13:48 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is het al. Ik heb geen idee meer hoe ik dit nog op tijd kan fixen, ik weet niet eens of ik dit überhaupt wel in orde zal gaan krijgen ooit.
Op de basisschool was het vanaf ongeveer groep 4 al zo. Toen ik naar de brugklas ging, leek het even iets beter te gaan, alhoewel ik nooit super open en supersociaal ben geweest. (Ik praatte toen bijvoorbeeld eigenlijk al nooit met meiden, en ging ook nooit ergens heen na school, maar toen had ik er nog een soort van vrede mee, en nu zit het me echt dwars) In de derde werd ik verliefd en heb ik alles compleet gesloopt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:45 schreef Biancavia het volgende:
Is het altijd al zo geweest? Hoe was het op de basisschool? Hoe was het in de brugklas?
Ik probeer ze te negeren, maar na een tijdje ga ik toch terug reageren, waarna ze mij eigenlijk op mijn reactie pakken. Vorig jaar maakte iemand me zo kwaad dat ik hem een klap verkocht heb, en ondanks dat hij toen een paar dagen niets heeft gezegd was, begon hij daarna weer harder dan ooit. En hij kan nu ook steeds zeggen, 'oh, sla me dan' en dergelijke.quote:Hoe reageer je daarop? Zeg je wat terug of niet?
Omdat je alle op jezelf betrekt. Vrijwel niemand is er zonder meer op uit om JOU pijn te doen. Daarachter zit altijd een onderliggende reden, en dat is meestal onzekerheid, of vooruit willen komen ten koste van anderen. Het heeft vrijwel nooit betrekking op dat ze jou als persoon niet mogen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef benzin het volgende:
De eerste dag weer naar school, en alle positiviteit is weg. Ik heb gedurende de vakantie zo veel moeite geprobeerd te doen om alles weer in orde te krijgen.
Waarom lijkt het net alsof iedereen je pijn probeert te doen?
Omdat normaal niet bestaat. Iedereen is anders, ook al probeert iedereen krampachtig binnen de groep te passen. Ook die mensen die in jouw ogen zo populair zijn hebben een masker op. Wanneer je zulke mensen leert kennen zul je zien dat er vaak veel meer achter zo iemand schuil gaat dan alleen het populaire masker wat ze opzetten.quote:Waarom kan ik niet gewoon normaal net als iedereen zijn?
quote:Waarom voel ik me toch steeds zo ongelukkig?
Omdat het leven nu eenmaal zo is. Het gaat er dan ook niet om hoeveel je verliest, maar hoe je omgaat met dat verlies. De meest succesvolle mensen die je kent zijn eerst 100en keren op hun bek gegaan voordat ze succes kregen. Wat hun succesvol maakt is niet geluk, maar doorzettingsvermogen.quote:Waarom wordt elke keer als ik iets bereikt lijk te hebben dat weer van me afgepakt te worden?
Waarom zou het leven nut moeten hebben? Geef er zelf je eigen zin aan!quote:Wat is het nut van mijn bestaan als ik me voortdurend zo voel?
Omdat je geen geestelijke discipline hebt? Is meditatie niets voor je?quote:Waarom denk ik teveel?
Je trekt aan wat je uitstraalt. Als je negativeit uitstraalt, trek je ook negativeit aan.quote:Waarom heb ik zo weinig vrienden?
Niet nadenken, gewoon doen.quote:Hoe moet ik dit allemaal gaan oplossen?
Omdat je niet echt dood wilt. Je wil je alleen maar niet kut voelen.quote:Waarom durf ik geen zelfmoord te plegen? Dat zo zo makkelijk zijn...
quote:Waarom kan er nou nooit eens iets goed gaan?
Negen van de tien keer? Nee, dat hebben ze inderdaad niet. Andere mensen zijn vaak net zo onbeholpen op emotioneel gebied als je zelf bent.quote:Hebben andere mensen nou niet door hoeveel pijn ze me doen?
Shut up, stop whining, and get a lifequote:Hoe kan het dat ik me zo eenzaam voel met zoveel mensen op de wereld?
Waarom voel ik me eenzaam?
Waarom ben ik voor alles zo bang?
Wat moet ik nou toch nog doen?
Waarom wordt mij nou geen rustig en gelukkig leven gegund?
Waarom maak ik alles zo ingewikkeld?
Waarom heb ik in het verleden alles verziekt door enkel slechte beslissingen te nemen?
Waarom blijf ik slechte beslissingen nemen?
Ik wil mijn ouders allereerst niet teleurstellen. Tegen mijn ouders doe ik net of alles goedga. Ik rijd bijvoorbeeld met een omweg naar huis, en ik zeg dat ik bij een vriend ben geweest e.d.quote:Op maandag 3 september 2007 13:49 schreef Scorpie het volgende:
En je kan het dus niet bij je ouders kwijt?
Maar dat is makkelijker, ik drink en blow mezelf de laatste tijd ook kapot, maar dat is gewoon zoveel makkelijker dan iets gaan doen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef Roquefort het volgende:
Mijn beste vriend komt ook altijd met dit soort kutexcuses, die is twintig jaar ouder dan jij met een versleten lever en aangevreten hersencellen van alle drank waarme hij zijn problemen compenseert.
Misschien moet je je eerst eens afvragen WAAR je dan precies bang voor bent. Je hebt geen vrienden volgens eigen zeggen, dus die kan je niet kwijtraken oid.quote:Op maandag 3 september 2007 14:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar dat is makkelijker, ik drink en blow mezelf de laatste tijd ook kapot, maar dat is gewoon zoveel makkelijker dan iets gaan doen.
Kijk, al kom ik bij een psycholoog of iemand anders die me zou moeten helpen, dan wordt me verteld dat ik eens moet proberen met mensen te praten en ze moet leren kennen.
Jaa, dat weet ik ook wel, maar ik durf echt niet. Ik moet gewoon van die angst af. Die angst moet weg..
Da's niet goed natuurlijk, hè! Als je ouders niet weten wat er met je is kunnen ze je ook niet helpen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik wil mijn ouders allereerst niet teleurstellen. Tegen mijn ouders doe ik net of alles goedga. Ik rijd bijvoorbeeld met een omweg naar huis, en ik zeg dat ik bij een vriend ben geweest e.d.![]()
Ze zullen je heus niet zomaar naar buiten sturen alsof dat de oplossing is voor alle problemen!quote:Daarnaast, als ik mijn ouders erbij betrek, dan zullen ze mij waarschijnlijk dwingen naar buiten te gaan (en wat moet ik zonder vrienden buiten?), ze zullen steeds zich met de situatie gaan bemoeien. Thuis is de enige plek waar ik soms nog een beetje rust krijg. Dat wil ik niet kwijt.
Ik ben eigenlijk bang voor wat andere mensen van me (zullen) vinden.quote:Op maandag 3 september 2007 14:05 schreef Seneca het volgende:
Misschien moet je je eerst eens afvragen WAAR je dan precies bang voor bent. Je hebt geen vrienden volgens eigen zeggen, dus die kan je niet kwijtraken oid.
Je moet je gewoon niet zo aanstellen en eens een echte vent worden ... negatieve gedoe ! komop man ... gewoon vol goede moed er weer tegenaan .. en als iemand een keer een kut opmerking maakt .. fuck hem gewoon lekker niks van aantrekken !quote:Op maandag 3 september 2007 13:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze zien wel degelijk dat ze je pijn doen en dat jij ineen krimpt op het moment dat ze een opmerking maken. Sterker nog, ze vinden het prachtig. Leer nou eens dat je er boven moet staan. Als het toch mensen zijn waar je niks mee hebt, waarom zul je je er dan wat van aantrekken? Maak het anders: het is in principe toch gewoon zielig voor die lui dat ze jou nodig hebben om nog een beetje lol te hebben, om zich een beetje goed en zeker te voelen. Want dat is het vaak: meestal zijn de pesters heel onzeker. Maar goed, zolang jij hapt , gaan zij er mee door.quote:Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Allerlei vervelende opmerkingen, gewoon echt vanalles. Niemand dekt me ook in. Maar sowieso vinden de meeste andere mensen mij niet interessant genoeg om eens iets tegen me te zeggen.
Maar, zoals ook in mijn vorige topic stond, school brengt zo enorm veel problemen met zich mee. Een van mijn keuzevakken zit ik in een compleet andere klas, en als er eens iets gedaan moet worden, moet ik dat altijd alleen doen. Alles en iedereen negeert me, en iedereen die dat niet doet, maakt rotopmerkingen. Waar vervolgens anderen ook nog om gaan lachen.
Waarom zien mensen niet in dat ze me pijn doen?
Tsja, ze komen niet vanzelf op je af, zeker als je "niet veel te bieden hebt" of je "niet laat zien". Je probleem is niet uniek, daar kampen al eeuwenlang mensen mee. Hoe je er mee omgaat of het veranderd is voor iedereen verschillend.quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
Bij voorbaat als ik er al aan denk met iemand te gaan praten, ga ik er vanuit dat ze dat niet willen, omdat ik niet goed genoeg ben. En ik denk ook dat dat echt zo is, anders zouden mensen wel wat meer moeite doen mij te leren kennen.
Hoe interessant vind jij andere mensen? Interessant genoeg om je best te doen hen te leren kennen?quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
En ik denk ook dat dat echt zo is, anders zouden mensen wel wat meer moeite doen mij te leren kennen.
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik wat ik nu heb niet meer wil, en dat ik op zijn minst een paar vrienden wil.quote:Op maandag 3 september 2007 16:35 schreef Freuder het volgende:
Vraag als toevoeving: Benzin, hoe zou je willen (concreet en gedetaillieerd) dat je leven eruit zag?
En hoe wil je die vrienden krijgen?quote:Op maandag 3 september 2007 17:11 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik wat ik nu heb niet meer wil, en dat ik op zijn minst een paar vrienden wil.
Verder heb ik eigenlijk geen idee van wat ik precies wil.
Maar draai het nou eens om. Er zijn dus ook heel veel mensen met wie jij niet praat...de reden daarvoor is niet dat je ze niet mag of niet moet, waarom zou dat bij de mensen die niet met jou praten dan wel zo zijn?quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk bang voor wat andere mensen van me (zullen) vinden.
Bij voorbaat als ik er al aan denk met iemand te gaan praten, ga ik er vanuit dat ze dat niet willen, omdat ik niet goed genoeg ben. En ik denk ook dat dat echt zo is, anders zouden mensen wel wat meer moeite doen mij te leren kennen.
Naar het hoger onderwijs gaan kan ook iets zijn om naar uit te kijken! Ga studeren in een andere stad, en vind jezelf opnieuw uit. Wordt daar lid, van een sport-, studie- of studentenvereniging en leer nieuwe mensen kennen! Niemand die je daar kent, van wat jij voor slechte beslissingen hebt genomen in het verleden, of wat dan ook.quote:Op maandag 3 september 2007 13:37 schreef Flashwin het volgende:
Je zit op de middelbare school en binnen korte tijd ga je naar het hoger onderwijs. Daar is het ieder voor zich. Hoewel het negatief is, praten er nu nog mensen tegen je. Op het hoger onderwijs zul je gewoon genegeerd worden. Dat is op den lange duur nog pijnlijker, zeker in een zaal met 500 studenten.
Daarom moet je nu beginnen met aan jezelf werken voordat het te laat is.
Ik heb niet alles gelezen maar hier moet ik op reageren. Mijn moeder is er vorig jaar achter gekomen hoe kut ik het heb gehad tijdens mijn lagere en middelbare schooltijd. Ik deed ook altijd of alles goed ging, wilde ze niet teleurstellen of lastigvallen. Het heeft haar heel veel pijn gedaan dat ik het blijkbaar nooit heb kunnen vertellen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik wil mijn ouders allereerst niet teleurstellen. Tegen mijn ouders doe ik net of alles goedga. Ik rijd bijvoorbeeld met een omweg naar huis, en ik zeg dat ik bij een vriend ben geweest e.d.![]()
Daarnaast, als ik mijn ouders erbij betrek, dan zullen ze mij waarschijnlijk dwingen naar buiten te gaan (en wat moet ik zonder vrienden buiten?), ze zullen steeds zich met de situatie gaan bemoeien. Thuis is de enige plek waar ik soms nog een beetje rust krijg. Dat wil ik niet kwijt.
Soms is het makkelijker om tegen een vreemde te praten dan tegen mensen die je misschien teleur kan stellen of pijn kan doen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:46 schreef Spacemonkeh het volgende:
Mm, weet niet waarom.. ik ben ook eens een tijdje naar een psycholoog gegaan maar kon op de 1 of andere manier beter me hart luchten bij m'n ouders... snap niet waarom mensen gelijk naar een psycholoog stappen.. zo'n slechte band met je ouders kun je toch niet hebben? Oh wacht, ouders zijn stom natuurlijk![]()
Mm, denk ik een keuze die je zelf moet maken... sommige mensen voelen zich indd misschien benauwd bij bekende om daar hun gekras uit te huilenquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:51 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Soms is het makkelijker om tegen een vreemde te praten dan tegen mensen die je misschien teleur kan stellen of pijn kan doen.
Als ik mn kleine teen stoot ren ik ook naar mammie om maar te jengelen hoe veel pijn het doet.
Maar een vriendin van me praat makkelijker tegen een buitenstaander. Die holt niet naar een bekende om te jengelen dat dr kleine tein zo een pijn doet, maar die jengelt een paar dagen later bij dr psych.![]()
Het veilige van een psych is ook het beroepsgeheim.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:53 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Mm, denk ik een keuze die je zelf moet maken... sommige mensen voelen zich indd misschien benauwd bij bekende om daar hun gekras uit te huilen![]()
Neuh, mensen die het woord "stom" in de mond durven te nemen zijn stom..mer...zijn gewoon de dood nabij.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:46 schreef Spacemonkeh het volgende:
Mm, weet niet waarom.. ik ben ook eens een tijdje naar een psycholoog gegaan maar kon op de 1 of andere manier beter me hart luchten bij m'n ouders... snap niet waarom mensen gelijk naar een psycholoog stappen.. zo'n slechte band met je ouders kun je toch niet hebben? Oh wacht, ouders zijn stom natuurlijk![]()
Een gedachte is maar een gedachte, geen feit.....quote:Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk bang voor wat andere mensen van me (zullen) vinden.
Ochnee, dan krijgen veel mensen hun vooroordeel bevestigdquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:03 schreef Huppelei het volgende:
Even tussendoor. Zou je een foto van jezelf durven te posten? Of wil je dat liever niet? Eentje waar je het liefst helemaal op staat.
Goede vraag ja. Als je alle adviezen doodleuk blijft negeren kunnen wij je niet verder helpen. Misschien hè, misschien zie jij het gewoon iéts te somber in en hebben de vele, vele mensen die zeggen dat je professionele hulp nodig hebt gelijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:39 schreef RealZeus het volgende:
Benzin, lees je eigenlijk wel wat iedereen post?![]()
Mja, Benzin je reageert niet op de posts, maar komt weer met een opsomming van je problemen. Beetje jammer.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:39 schreef RealZeus het volgende:
Benzin, lees je eigenlijk wel wat iedereen post?![]()
Dat is onzin, en dat weet je zelf ook, nietwaar. Na een gesprek weet je echt niet of de psycholoog goed voor je is of niet.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:54 schreef benzin het volgende:
Ik lees wel degelijk wat iedereen post en iedereen me adviseert, maar de meesten zeggen dat ik naar een psycholoog moet, en dat is gewoon geen optie.
Het is gek joh, maar daar bij helpen is een van de dingen die een psycholoog voor jou kan doen, tis hun vak eikel.quote:En de andere adviezen zijn in de trant van; heb gewoon schijt, ga gewoon iets doen. Hoe dan??Dat is juist het probleem.
Het is van twee dingen een benzin. Óf je hebt een groot probleem, en dat is een stuk groter dan wij hier denken en waar wij al helemaal de oplossing niet voor hebben. Óf je zeurt.quote:Ik weet zelf ergens wel dat ik schijt moet hebben wat anderen van me vinden, ik weet zelf wel dat in een hoekje zitten kniezen geen oplossing is. Maar dat gedrag veranderen is niet zo simpel. Het is echt moeilijk.
Man man..je maakt het jezelf wel moeilijk he. Eerst moet je onderkennen waarom zoveel mensen de pik op je hebben/ je negeren.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:54 schreef benzin het volgende:
Ik lees wel degelijk wat iedereen post en iedereen me adviseert, maar de meesten zeggen dat ik naar een psycholoog moet, en dat is gewoon geen optie.
En de andere adviezen zijn in de trant van; heb gewoon schijt, ga gewoon iets doen. Hoe dan??Dat is juist het probleem.
Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".quote:Op woensdag 5 september 2007 18:13 schreef Inekris het volgende:
Dat is onzin, en dat weet je zelf ook, nietwaar. Na een gesprek weet je echt niet of de psycholoog goed voor je is of niet.
Ook. Ik ben bang dat ze me dan de opdracht geven om eens te proberen met iemand te praten/iets anders wat ik niet durf. Terwijl dat eigenlijk het probleem is.quote:Je bent bang voor hulp, logisch, het brengt je naar een nieuwe plek, een ander denkraam, weg van het vertrouwde, weg van de o zo nare maar vertrouwde ellende. Je wijst hulp zelfs af nietwaar.
Wil ik op deze manier nog wel mijn 18e verjaardag meemaken?quote:En dan zijn ze teleurgesteld, het geeft ze wel een grotere kans om jou 18e verjaardag mee te maken, en jou ook. De stap van nietdurven zelfmoord te plegen, naar wel durven wordt steeds kleiner zoals jij nu bezig bent. En eerlijk gezegd, ik heb mn quota zelfmoorden wel gehad in mn omgeving. Daarbij, ik weet letterlijk hoe klein de stap kan zijn.
Daarom juist, ik ken niemand hier, niemand kent mij, ik hoef niemand in de ogen te kijken. Ik kan hier gewoon anoniem mijn problemen kwijt, en misschien dat er iemand is die het leest, en die voor mij een gouden tip/gouden oplossing heeft voor mijn problemen.quote:Je kan het niet allebei hebben, hier een probleem neerleggen, waar mensen zich serieus in verdiepen, en dat kost iets bij hen, en dan niet de uitgereikte hand aannemen. Waarom kan jij hier wel je probleem neerleggen, wij zijn geen vrienden, en niet bij een hulpverlener?
Ik zal erover nadenkenquote:
Jij moet doen van clumsy schreef, schoolmaatschappelijk werk. Morgen meteen, ben je helemaal besodemieterd. (En aan de reacties te zien, zijn er mensen die jou niet kennen die duidelijk wel jou het waard vinden om te helpen, dat moet je toch aan het denken zetten).
Het is niet mijn uiterlijk, het is meer hoe ik me gedraag denk ik.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:48 schreef Flashwin het volgende:
Man man..je maakt het jezelf wel moeilijk he. Eerst moet je onderkennen waarom zoveel mensen de pik op je hebben/ je negeren.
Zeg eens eerlijk.
Is het je uiterlijk? Je lichaam of gezicht?
Is het je persoonlijkheid? Straal je angst of negativiteit uit?
Of gewoon een combinatie van dit alles? Vertel het ons eens en we zullen je advies geven hoe elk punt te verbeteren.
Tuurlijk wel. Je probleem (qua je opponenten op school dan) is slechts tijdelijk; wanneer je het HBO betreedt, maak je minder kans om geestelijk onderontwikkelden tegen het lijf te lopen. Nu gaan werken om je tegenstanders te ontlopen lijkt me iig geen tactische zet.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:
Wil ik op deze manier nog wel mijn 18e verjaardag meemaken?
Waarom denk je dat je rekening moet houden met alles en iedereen? als je denkt, weet ik niet dan heb je het begrepen. Want dat slaat namelijk nergens op. Maar toch ben jij bezig met dat irrationele gedrag.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:54 schreef benzin het volgende:
En de andere adviezen zijn in de trant van; heb gewoon schijt, ga gewoon iets doen. Hoe dan??Dat is juist het probleem.
Ik weet zelf ergens wel dat ik schijt moet hebben wat anderen van me vinden, ik weet zelf wel dat in een hoekje zitten kniezen geen oplossing is. Maar dat gedrag veranderen is niet zo simpel. Het is echt moeilijk.
Normale mensen bestaan niet. Lijkt een cliche, maar zij bestaan echt niet. Niet omdat er geen definitie is van normale mensen, maar ondat het een gekunsteld begrip is. Een op de tien leerlingen op jouw school heeft op de een of andere wijze met problemen te maken. Zijn die normaal? Herken jij die? Nou dan.quote:Ik wil gewoon niet anders zijn. Ik bedoel, er zijn zoveel 'normale' mensen, die nooit zulk soort rotzooi hebben als waar ik nu in zit. Waarom kon ik niet gewoon normaal zijn?
quote:Daarom juist, ik ken niemand hier, niemand kent mij, ik hoef niemand in de ogen te kijken. Ik kan hier gewoon anoniem mijn problemen kwijt, en misschien dat er iemand is die het leest, en die voor mij een gouden tip/gouden oplossing heeft voor mijn problemen.
Nee, dat wil jij niet. Wel wil jij jouw 18e verjaardag op een leuke manier meemaken.quote:Wil ik op deze manier nog wel mijn 18e verjaardag meemaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |