Fijn dat je mijn posts ook lees, ik hou er mee op.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".
Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?quote:Op woensdag 5 september 2007 19:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het is gewoon ook zo, ik zit gewoon in een rot-situatie, maar ik ben niet gek.. Gewoon het idee van naar een psycholoog gaan staat me al niet echt aan, iedereen kan zien dat je erheen gaat. "Goh, die is ook gek".
Rustig blijven ademhalen RZ....quote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?
En hoezo kan iedereen zien dat je er heen gaat? Staat het halve dorp daar de godganse dag voor de deur?
Zal ik je vertellen hoe het zit? Je geilt gewoon op die zelfkastijding. Je vindt het heerlijk om te klagen en om je kut te voelen en de hele dag te roepen dat je zo zielig bent. En het dan nog raar vinden dat je geen vrienden hebt.Jij wilt helemaal niet dat er iets verandert.
Wilde je dat wel dan was je allang naar een psycholoog gegaan en niet na één gesprek al afgehaakt.
Nou, dan wens ik je veel succes met je kutleven en dan kan dit topic dus wel op slot. Het boeit je toch geen flikker wat wij zeggen.
Pas als wij zeggen hoe zielig we het voor je vinden ga je het interessant vinden.
En ik moet nu even denken aan een regel uit een numer van Talk Talk:"Life's what you make it."
Dat belerende toontje (no pun intended) staat je slecht. Aangezien je zelf al dubbel en dwars bewezen hebt niet vies te zijn van een flink robbertje zelfkastijding. Wat deze jongen typt verbleekt nog bij de shitload aan zelfmedelijden die jij al met al op dit forum hebt uitgekotst. Als je zelf niet in een grot zou zitten zou je moeten weten dat jij niet degene bent die op deze manier met zn vingertje zou moeten wijzen naar !nota bene! een onzekere puber.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden ben ik bij een psycholoog geweest, dus volgens jouw uitermate bekrompen theorie ben ik dus gek. Echt , in welke grot heb jij gezeten?
En hoezo kan iedereen zien dat je er heen gaat? Staat het halve dorp daar de godganse dag voor de deur?
Zal ik je vertellen hoe het zit? Je geilt gewoon op die zelfkastijding. Je vindt het heerlijk om te klagen en om je kut te voelen en de hele dag te roepen dat je zo zielig bent. En het dan nog raar vinden dat je geen vrienden hebt.Jij wilt helemaal niet dat er iets verandert.
Wilde je dat wel dan was je allang naar een psycholoog gegaan en niet na één gesprek al afgehaakt.
Nou, dan wens ik je veel succes met je kutleven en dan kan dit topic dus wel op slot. Het boeit je toch geen flikker wat wij zeggen.
Pas als wij zeggen hoe zielig we het voor je vinden ga je het interessant vinden.
En ik moet nu even denken aan een regel uit een numer van Talk Talk:"Life's what you make it."
D. Het was voor zover het kan best een aardige dag op school eigenlijk.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:27 schreef Demarest het volgende:
Meerkeuzevraag aan TS:
Hoe is de schooldag vandaag verlopen?
A: beroerd
B: belabberd
C: afgrijselijk
Uitstekende conclusie, TS; geen woorden maar daden. Het doen van constructieve en/of plezante activiteiten geeft de algehele levenskwaliteit een merkbare impuls. Zit je levenskwaliteit in de lift, dan straal je meer zelfverzekerheid uit, en grosso modo zal je omgeving daarop positief reageren. Jaja, TS, je krijgt het eindelijk door!quote:Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:
[..]
D. Het was voor zover het kan best een aardige dag op school eigenlijk.
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk nog steeds niet dat ik echt hulpverlening nodig heb, en dat hulpverlening misschien mijn situatie erger zou maken.
Gewoon eens vaker dagen die wel te doen zijn en het leven zou in ieder geval draagbaar zijn.
Ik moet gewoon echt invulling aan mijn leven geven. Toch iets nuttigs met mijn leven zien te doen. En dat zou niet heel moeilijk moeten zijn aangezien alleen maar piekeren over problemen, fantaseren hoe fantastich zou zijn om een vriendin te hebben e.d. nou niet echt heel veel nuttigs toevoegen aan mijn leven behalve ellende.
Ik moet echt iets doen.
gaat jouw probleem eigenlijk over meisjes of over mensen ?quote:Op woensdag 5 september 2007 20:01 schreef benzin het volgende:
Het is niet mijn uiterlijk, het is meer hoe ik me gedraag denk ik.
Ik gedraag me doordat ik weinig ervaring heb met mensen vaak sociaal niet handig denk ik. Ik weet van mezelf dat ik de neiging heb om te hard op dingen te reageren.
En ik heb soms achteraf zelfs al heel snel door dat mensen vinden dat ik vreemd op dingen reageer.
Daarnaast heb ik in het verleden ook heel stom gedaan toen ik verliefd was op een meisje. Zo'n heel populair meisje. Oftewel, iedereen vond me gelijk compleet maf.
Daarnaast zal ik vast wel angst of negativiteit uitstralen ja, weetje, elke keer bijvoorbeeld dat ik door een meisje wordt aangesproken (vaak met hele simpele dingen) reageer ik gelijk nerveus, geschrokken en vreemd. en dan kun je ook weer zien aan hun reactie dat ze dat vreemd vinden.
Nou komt dat niet vaak voor dat een meisje vanzelf iets tegen me zegt, de meesten zeggen nooit wat, maar dat is dus dan misschien inderdaad iets van negatieve uitstraling ofzo.
Je hebt van die mensen die het zien hoe onhandig ik met mensen omgaan, en die dan misbruik van me maken (het zal niet eerste keer zijn dat ik huiswerk van een ander maak), of vervelende opmerkingen gaan maken, waar andere mensen dan weer om lachen e.d. Ik denk dat ik dus makkelijk doel ben gewoon. Ook omdat ik als ze dat doen gelijk heel erg overdreven reageer. Ik trek dingen me veel te veel aan.
Er was zo inderdaad ook ooit eens een meisje dat aardig tegen me deed, toen hebben we samen PO voor een vak gedaan, 9.5 gehaald, en vanaf dat moment werd ik genegeerd door haar. Ze heeft me toen op een gegeven moment zelfs gewoon recht in mijn gezicht gezegd dat ze alleen aardig tegen me deed vanwege haar cijfer.
En dat is 1 van de duizenden voorbeelden hoe mensen met mij omgaan (als ze dat überhaupt doen) of ze negeren me compleet. (Veel meiden negeren me altijd compleet)
Weetje, ik denk dat meiden van te voren zien dat ik onzeker ben. We hadden zo'n uitwisselingsproject waardoor er hier groep leerlingen kwam uit het buitenland. Al die jongens mochten mij gelijk (wat ik heel maf vond overigens), terwijl al die meiden mij compleet negeerden. Gewoon vanaf begin af aan deden ze geen moeite.
Precies, sowieso moet je minder denken. Dan komt het doen vanzelf wel.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk nog steeds niet dat ik echt hulpverlening nodig heb, en dat hulpverlening misschien mijn situatie erger zou maken.
Gewoon eens vaker dagen die wel te doen zijn en het leven zou in ieder geval draagbaar zijn.
Ik moet gewoon echt invulling aan mijn leven geven. Toch iets nuttigs met mijn leven zien te doen. En dat zou niet heel moeilijk moeten zijn aangezien alleen maar piekeren over problemen, fantaseren hoe fantastich zou zijn om een vriendin te hebben e.d. nou niet echt heel veel nuttigs toevoegen aan mijn leven behalve ellende.
Ik moet echt iets doen.
Ben bang dat pasen en pinsteren eerder op een dag vallen, dan dat benzin hulp gaat vragen. De kringetjes worden steeds smaller, loopt ie tegen zichzelf op.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:36 schreef MNR het volgende:
Benzin, neem contact op met je huisarts voor passende hulpverlening. Wacht, of bllijf in kringetjes ronddwalen totdat je de stap toch gaat nemen.
Wat TS het liefste wil is een gewoon een vriendinnetje. Wat TS daarbij vergeet is dat het niet een kwestie is van een vriendinnetje krijgen, maar er eentje verdienen door je persoonlijkheid.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
gaat jouw probleem eigenlijk over meisjes of over mensen ?
Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:33 schreef k.daver het volgende:
[..]
Dat belerende toontje (no pun intended) staat je slecht. Aangezien je zelf al dubbel en dwars bewezen hebt niet vies te zijn van een flink robbertje zelfkastijding. Wat deze jongen typt verbleekt nog bij de shitload aan zelfmedelijden die jij al met al op dit forum hebt uitgekotst. Als je zelf niet in een grot zou zitten zou je moeten weten dat jij niet degene bent die op deze manier met zn vingertje zou moeten wijzen naar !nota bene! een onzekere puber.
Verder heb ik genoeg nuttige tips en reacties gelezen van overige users, niks aan toe te voegen
Beiden, niet dat ik vind dat meiden geen mensen zijn hoor, maar voor mij is praten met meiden gewoon nog 3X moeilijker dan met jongens (en dat is al moeilijk)quote:Op donderdag 6 september 2007 22:15 schreef petitlapin2 het volgende:
gaat jouw probleem eigenlijk over meisjes of over mensen ?
Je moet dingen natuurlijk wel in perspectief blijven zien: niet alleen voor jou is praten met meiden moeilijk(er dan met jongens), dat is het voor bijna iedere puber.quote:Op vrijdag 7 september 2007 08:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Beiden, niet dat ik vind dat meiden geen mensen zijn hoor, maar voor mij is praten met meiden gewoon nog 3X moeilijker dan met jongens (en dat is al moeilijk)
Tja, om eerlijk te zijn vond ik je reactie ook nogal goedkoop.quote:Op vrijdag 7 september 2007 03:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.
zo'n persoon heeft beroepsgeheim.quote:Op maandag 3 september 2007 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
17.
Kijk, dat zou wellicht wel kunnen, maar dan worden gegarandeerd mijn ouders er ook bijgehaald, en dat wil ik niet.
Man man man, je legt jezelf toch niet met een 17-jarige langs dezelfde meetlat?quote:Op vrijdag 7 september 2007 03:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alleen doe ik er wel wat aan, ik haak niet gelijk af en ik merk dus ook verbetering en dat doet hij niet. Ik reageer op anderen. En verder ben ik heel benieuwd naar wie jij bent. Met een kloon posten is wel heel makkelijk.
Juistquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:19 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[..]
Tja, om eerlijk te zijn vond ik je reactie ook nogal goedkoop.
Je bent bijna twee keer zo oud als TS. Tegen de tijd dat ie jouw leeftijd bereikt heeft kun je er vanuit gaan dat hij zijn problemen onderhand echt wel een keertje opgelost heeft hoor.
Zo verschrikkelijk heftig en onoverkomelijk zijn zijn problemen nou ook weer niet.
Menig puber zit in hetzelfde schuitje en verreweg de meeste komen er (met of zonder hulp van buitenaf) wel weer uit.
Het heeft echter tijd nodig.
Hem pushen en onder druk zetten werkt alleen maar averechts zoals je ziet.
Eigenlijk maf, want dat betekent dat de mensen die een vriendin harder nodig hebben dan anderen, dat juist niet kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:22 schreef Grumpey het volgende:
Wat TS het liefste wil is een gewoon een vriendinnetje. Wat TS daarbij vergeet is dat het niet een kwestie is van een vriendinnetje krijgen, maar er eentje verdienen door je persoonlijkheid.
Een van de dingen die ik absoluut niet kan, zelfs als ik grappen van anderen kopieer, maar volgens mij ligt dat enigzins aan het feit dat mijn timing meestal screwed is. Net als op die momenten dat ik ineens een meisje wel durf aan te spreken, terwijl ze net heel erg druk bezig zijn en in zichzelf gekeerd zitten e.d.quote:Werk aan je humor, kan je grappen maken?
Top!quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:06 schreef benzin het volgende:
Ok, ik heb een afspraak gemaakt met iemand op school volgende week, en ik hoop dat dat eventueel iets zal oplossen voor me.
Niet helemaal waar want een vriendin kan niet jouw hulp worden wat dit betreft, ze kan je er misschien wel doorheen helpen maar uiteindelijk zal je het zelf moeten doen. Het is ontzettend goed dat je deze stap hebt gezet.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Eigenlijk maf, want dat betekent dat de mensen die een vriendin harder nodig hebben dan anderen, dat juist niet kunnen krijgen.![]()
Het was wel redelijk, ondanks at ik veel alleen heb gezeten en 1 van de pauzes alleen heb moeten doorbrengen ben ik er ok vanaf gekomen, en ik ben nu dus niet eens in zo'n slechte bui.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:39 schreef Flashwin het volgende:
Hoe was het vandaag op school Benzin?
Het ergste wat kan gebeuren is dat het niet helpt, verder wegzakken zit er niet inquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Het was wel redelijk, ondanks at ik veel alleen heb gezeten en 1 van de pauzes alleen heb moeten doorbrengen ben ik er ok vanaf gekomen, en ik ben nu dus niet eens in zo'n slechte bui.
Ik hoop echt dat die gesprekken op school iets opleveren trouwens (Ik nbegin nu alweer te twijfelen of het wel de juiste beslissing was, maar ik heb nu een afspraak dus tja.. )
Er is niks nuttigs in het leven als je het existentialistisch bekijkt. Niemand heeft een concreet levensdoel. Dat is 1 van de redenen waarom religie scoort.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik moet echt iets doen.
Je hebt weinig goede ervaringen en je vertrouwen in de mensheid is geschonden. Laat het op je afkomen. Als iemand oprecht het beste met je voorheeft, merk je dat vanzelf.. om de simpele reden dat je je op je gemak voelt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:05 schreef benzin het volgende:
Ik hoop echt dat die gesprekken op school iets opleveren trouwens (Ik nbegin nu alweer te twijfelen of het wel de juiste beslissing was, maar ik heb nu een afspraak dus tja.. )
Hier nog 1 van Golden Earring.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Goed van je. Misschien is het een idee om dit hele topic uit te printen en aan haar/hem te laten lezen. Volgens mij geeft dat wel een goed beeld.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:06 schreef benzin het volgende:
Ik moet nog wel even nadenken over hoe ik het probleem ga omschrijven e.d., en ik vind dit niet leuk om te doen. Maar er moet een oplossing komen.
Je vind me blijkbaar een klootzak. Opzich begrijbelijk denk ik.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef benzin het volgende:
Ik ben nooit opzettelijk slecht geweest tegen iemand, sterker nog, ik sta altijd klaar voor mensen, ik ben altijd bereid te helpen.
Alle klootzakken die voortdurend mij op de hak nemen, voortdurend mij proberen kapot te maken met hun opmerkingen, die zijn wel gelukkig, die hebben wel vrienden, die krijgen wel aandacht van meiden?
quote:Op maandag 3 september 2007 13:55 schreef benzin het volgende:
Ik probeer ze te negeren, maar na een tijdje ga ik toch terug reageren, waarna ze mij eigenlijk op mijn reactie pakken. Vorig jaar maakte iemand me zo kwaad dat ik hem een klap verkocht heb, en ondanks dat hij toen een paar dagen niets heeft gezegd was, begon hij daarna weer harder dan ooit. En hij kan nu ook steeds zeggen, 'oh, sla me dan' en dergelijke.
Vasili ben jij echt zo ongelooflijk dom, hij schrijft zelf al dat hij door een keer uit zijn schulp te schieten zich alleen maar meer gezeik op de hals heeft gehaald. Dan adviseer jij hem een beetje met wapens aan te komen zettenquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Voelt TS geen haat? Doe dan wat met die haat.
Gebeurt er niets, molesteer dan zo'n opmerking-maker met een voorwerp.
Het zal je een gevoel van rechtvaardigheid en zelfvertrouwen geven.
Zij zitten je dwars. Nu wordt het tijd om je omgeving die je tegenwerkt dwars te zitten. Wat boeit het jou als je daardoor van school getrapt wordt. Je hebt genoeg betere omgevingen waar jejezelf (je persoonlijkheid dus) WEL kunt ontplooien.
Het is een combinatie van uiterlijk en gedragen, waarbij het overgrote deel afhangt van je uitstraling en gedrag. Op het moment dat de italianen kwamen en jij met ons mee uitging leek je veel meer lol in het leven te hebben. en zie gelijk vinden ze je een aardige kerel. Dus nog niet alles is verloren zoals je ziet.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:01 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is niet mijn uiterlijk, het is meer hoe ik me gedraag denk ik.
Daarnaast heb ik in het verleden ook heel stom gedaan toen ik verliefd was op een meisje. Zo'n heel populair meisje. Oftewel, iedereen vond me gelijk compleet maf.
Daarnaast zal ik vast wel angst of negativiteit uitstralen
Weetje, ik denk dat meiden van te voren zien dat ik onzeker ben. We hadden zo'n uitwisselingsproject waardoor er hier groep leerlingen kwam uit het buitenland. Al die jongens mochten mij gelijk (wat ik heel maf vond overigens), terwijl al die meiden mij compleet negeerden. Gewoon vanaf begin af aan deden ze geen moeite.
Dat gaat in dit geval niet op gezien de opmerkingen in een groep vrienden worden gemaakt en er echt geen voldoening te halen is uit het neerhalen van een onzekere niet lekker in zijn vel zittende jongen.quote:Op maandag 3 september 2007 17:40 schreef Stefanovich het volgende:
Over die kut opmerkingen op school, het zijn vooral de onzekere mensen die dat soort opmerkingen maken, om zichzelf beter te voelen
Ik hoop dat niet iedereen zich er nu mee gaat bemoeien en dat jullie communicatie niet alleen blijft via posten via dit forum (if you both know what I mean).quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
Ik denk trouwens dat het soapgehalte van dit topic wel weer wat hoger is geworden![]()
Dit is dan ook weer érg ok.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
*lap tekst.
Als je naar zijn posthistory kijkt zie je wel dingen die echt niet elke willekeurige puber heeft, zie bijvoorbeeld dat topicquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Grumpey het volgende:
vraag me aleen al hoef je erachter komt dat het een bekend persoon van je is, aangezien benzin alleen maar details heeft weggegeven waarmee hij elke inwisselbare puber met problemen had kunnen zijn. Maar inderdaad, wat MNR zegt, doe wat goeds met de info.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat ik van heel grote hulp kan zijn behalve mijn inzichten geven die misschien van iets dichterbij komen. Ik als 17 jarige kan niet iemand op sleeptouw nemen om een heel andere mindset te krijgen. Net alsof ik perfect ben. Ik kan alleen aandringen bij mijn vrienden om wat normaler te doen tegen benzin omdat hij het gewoon moeilijk heeft. Jullie zien hier ook dat benzin altijd wel goede plannen maakt maar ze niet vaak uitvoerd. (heb ik ook nog wel eens last vanquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:34 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik hoop dat niet iedereen zich er nu mee gaat bemoeien en dat jullie communicatie niet alleen blijft via posten via dit forum (if you both know what I mean).
Kijk kijk, dát zijn nog eens wijze woorden. Het beste is dat TS zich zo onopvallend mogelijk gedraagt op school. Onopvallend gedrag heeft ook voor mij positief uitgepakt, nadat ik in het voorjaar van 2003 het presteerde om me de woede van 45 man op de hals te halen op school.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
Vasili ben jij echt zo ongelooflijk dom, hij schrijft zelf al dat hij door een keer uit zijn schulp te schieten zich alleen maar meer gezeik op de hals heeft gehaald. Dan adviseer jij hem een beetje met wapens aan te komen zettenIk denk niet dat benzin ook nog gezeik met justitie erbij wilt plus het feit dat je dan helemaal een outcast bent. Ik weet niet of jij meer hebt dan een basisschool diploma maar ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat het dom is om in je eindexamenjaar van school getrapt te worden voor iets waar je niks verder mee komt.
Waarvoor dank.quote:Ik denk trouwens dat het soapgehalte van dit topic wel weer wat hoger is geworden![]()
Precies, alle details, behalve mijn locatie (ZH) waren allemaal zelfs enigszins verdraaid. Hoe het mogelijk is dat iemand van school dit heeft gevonden en dan dus zelfs doorgestuurd is mij niet duidelijk, maar uit de post van MannGegenMann kan ik wel degelijk afleiden dat die persoon mij kent, ik weet alleen niet precies wie hij is. (ook al heb ik een idee)quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Grumpey het volgende:
vraag me aleen al hoef je erachter komt dat het een bekend persoon van je is, aangezien benzin alleen maar details heeft weggegeven waarmee hij elke inwisselbare puber met problemen had kunnen zijn.
In dat topic over problemen met een meisje blijkt dat er meer mensen iets dergelijks hebben gedaan, daarnaast had ik ook daar details verdraaid.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:25 schreef MannGegenMann het volgende:
Als je naar zijn posthistory kijkt zie je wel dingen die echt niet elke willekeurige puber heeft, zie bijvoorbeeld dat topic
Probleem met een meisje. en dan was er nog een ander vrij recent topic over een feestje toevalligerwijs precies op dezelfde datum dat ik er een had.
Gelukkig. Ik schrok alleen door de eerste paar regels al gigantisch van de post. Mijn hartslag is nog steeds van slag.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:25 schreef MannGegenMann het volgende:
Het is trouwens niet zo alsof er in een groepsgesprek rond is gegaan van kijk wat die gast nou weer post!!!!!!!!![]()
![]()
en dat nu het hele jaar hier zit, denk niet dat meer dan een paar mensen het weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |