abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2007 @ 20:33:09 #151
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53036581
gezien de reactie (die hij ook niet had hoeven te doen) valt de schade wel mee benzin. Nu mensen weten dat in een lastig probleem zit, kunnen ze er rekening mee houden .Je moet juist nu proberen lekker deze kans aan te grijpen en in alle rust aan jezelf gaan werken. Alleen maar fijner
pi_53036728
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:44 schreef benzin het volgende:

[..]

Voor alle dingen die me pijnlijk duidelijk maken dat er iets mis is.
Waarom moet er iets mis zijn met jou?
Misschien zijn die anderen wel gestoord in de kontakten met andere mensen?
ik vind het absurd dat tegenwoordig men elkaar alleen maar uitscheldt, of belachelijk maakt ,dat schijnt echt een tendens te worden.
Maar waarom?
Ik kan me voorstellen dat je, je eenzaam voelt en enorm aan jezelf gaat twijfelen.
Misschien doe je niet stoer genoeg mee?
Heb je een houding, alsof het lijkt dat het je niets kan schelen? Of reageer je te heftig terug? Vinden ze ook erg leuk als ze je op de kast kunnen krijgen
Men reageert ergens op, iets in je houding, misschien lijk je ook afhoudend in de kontakten naar anderen toe.
Zit je ook op een sport, woon je op kamers, heb je wel vrienden en , je zou mee kunnen doen op school met bepaalde activiteiten zodat je toch leerlingen leert kennen.
En onthoudt een ding!
Weet je mensen die zich lekker in hun vel voelen schelden anderen niet uit en maken anderen niet belachelijk.
Dit doen alleen onzekere gastjes!
Dus hups kop op, waarom dingen gebeuren krijg je geen antwoord op, hoe vaak je jezelf dit ook afvraagt.
Je kunt ook niet even bellen met meneer God daarboven, je moet het zelf aanpakken en oppakken.
En dat kun je ook, ga praten met iemand, iemand van school bv.
Sterkte
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 8 september 2007 @ 20:42:25 #153
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53036807
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:39 schreef zhe-devilll het volgende:
verhaal
tot hoever heb je het topic gelezen?
pi_53037093
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:42 schreef Grumpey het volgende:

[..]

tot hoever heb je het topic gelezen?
hoezo...deel 2 denk ik...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53037317
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:25 schreef MannGegenMann het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat ik van heel grote hulp kan zijn behalve mijn inzichten geven die misschien van iets dichterbij komen. Ik als 17 jarige kan niet iemand op sleeptouw nemen om een heel andere mindset te krijgen. Net alsof ik perfect ben. Ik kan alleen aandringen bij mijn vrienden om wat normaler te doen tegen benzin omdat hij het gewoon moeilijk heeft. Jullie zien hier ook dat benzin altijd wel goede plannen maakt maar ze niet vaak uitvoerd. (heb ik ook nog wel eens last van ) Dat maakt het er allemaal niet echt makkelijker op.
Ik bedoelde niet dat je hem op sleeptouw moest nemen en zijn probleem op moet gaan lossen. Inzichten geef je elkaar het beste als je elkaar face-to-face spreekt, dan ben je meer in staat om beter op elkaar te reageren.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_53037361
@ bezin: Vecht voor je zelf, Wees je zelf.
Laat je niet naar beneden halen door een paar ettertjes (die proberen zich over jouw rug naar boven te trekken.)
En dat naar een psycholoog gaan is helemaal niet raar. Zo'n iemand kan je helpen om de boel op een rijtje te zetten en dat is niet iets om je voor te schamen. Ik heb er voor mijzelf juist veel van geleerd.

Zorg dat je grip op je eigen leven krijgt, dat is veel beter dan dat een ander dat voor je beslist.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_53037690
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:26 schreef MannGegenMann het volgende:
Verder hoop ik dat het niet een te grote schok voor benzin is dat mensen uit zijn omgeving opeens achter zijn forumaccount zijn gekomen.
Ik schrok behoorlijk. Maar dat schreef ik net ook al. Het leek me niet handig als mensen van school erachter zouden komen, maar dat is nu dus toch gebeurd. Hoe begrijp ik nog niet, maar goed, ik kan daar zoveel woorden over vuil maken, maar toch niets meer aan veranderen.
quote:
Je vind me blijkbaar een klootzak. Opzich begrijbelijk denk ik.
Als ik voor onze groep spreek kan ik zeggen dat we je echt niet kapot willen maken.
Het zijn ook niet alleen jullie die vervelend doen. (Wel voornamelijk, vooral L.)
quote:
maar het punt is gewoon dat jij elke pause bij ons probeert te staan. Waarna je vervolgens nooit iets inbrengt en als je het dan doet is het meestal over computers, geklaag, een slechte grap of een botte opmerking.
De vervelende opmerkingen bleven ook doorgaan sinds ik mijn pauze voornamelijk op een andere plek doorbracht.

Daarnaast, of ik bracht niets in, en elke keer als ik wel mijn best deed iets te zeggen was het niet goed. En het enige wat dat heeft gedaan is mij nog stiller gemaakt binnen de groep dan ik al was.
quote:
wij zitten namelijk niet te wachten op deze toevoeging en zelf heeft hij niks aan nep-vrienden.
Dat heb ik wel. Kijk, de mensen met wie ik nu mijn pauze doorbreng, dat zijn ook geen echte vrienden, maar ze accepteren het in ieder geval wel dat ik erbij zit.

Kijk, het probleem is, als iemand op een middelbare school is het gewoon 'social suicide' om je pauzes alleen door te brengen, daarnaast zie je elke keer dat je dat probeert rare blikken, en zijn er zelfs af en toe wat mensen die er echt vervelende opmerkingen over maken. Dat is geen optie.
quote:
Na een tijdje zeiden we dat gewoon recht voor de raap: 'benzin zou je niet beter ergens anders gaan staan wij worden niet blijer van je opmerkingen.' Maar daar trek jij je helemaal niks van aan je reageert er niet eens op.
Wat moest ik dan? Kijk, dat is dat hele vorige punt, ik had gewoon geen andere keuze dan net doen of ik mezelf er niets van aantrok, immers, ik kon mijn pauzes niet alleen doorbrengen.

Op sommige momenten dat de mensen met wie ik nu de pauzes doorbreng er niet zijn heb ik dan ook nog wel eens de neiging naar jullie toe te gaan, niet omdat ik het zo leuk meer vind, maar omdat ik geen andere optie heb.

En als er echt niemand is, dan meestal probeer ik zo onopvallend mogelijk rond te lopen, ga ik in een pauze 3 keer naar de wc, omdat alleen rondlopen maf is, ga ik net doen of ik bij het kopieerapparaat iets nuttigs moet kopiėren (meestal gewoon random papiertje of iets)

Gewoon net zolang tot de pauze voorbij is.
quote:
Ik vrees ook dat ookal zou je graag mensen willen helpen je eerst je eigen leven op de rails zal moeten krijgen.
Ik wil mensen liever niet helpen, maar als iemand om mijn hulp vraagt, kan ik gewoon geen nee zeggen.
quote:
Wat ik verder ook niet snap is dat je ons 'vijanden' noemt en dan vervolgens wel opkomt dagen op een feestje van een van je 'vijanden'. We hadden je dan ook uitgenodigd met het idee we hebben iedereen uitgenodigd dus laten we niet kinderachtig doen benzin mag ook komen. Ik denk niet dat iemand had verwacht dat je zou komen. Maar dat deed je wel en ik kan je vertellen dat vrijwel iedereen vond dat dat van ballen getuigde. Volgens mij had je wel lol daar ook nog. Dus dan zie je dat niet alle beslissingen die je neemt slecht zijn.
Weer hetzelfde verhaal, ik kon weinig anders op dat moment, ik moest volgens advies wat vaker eruit, nou, daar was een mogelijkheid. En eigenlijk wilde/durfde ik niet eens. Toen ik mijn fiets neerzette, heb ik eerst nog wel een kwartier tot half uur rondgelopen, en erover gedacht om weer naar huis te gaan.
quote:
Het is een combinatie van uiterlijk en gedragen, waarbij het overgrote deel afhangt van je uitstraling en gedrag. Op het moment dat de italianen kwamen en jij met ons mee uitging leek je veel meer lol in het leven te hebben. en zie gelijk vinden ze je een aardige kerel. Dus nog niet alles is verloren zoals je ziet.
Ik had op dat moment ook veel meer lol in het leven. Bijna elke avond was ik gewoon met andere mensen. Ik denk dat dat de mooiste tijd van mijn leven is geweest. En ik ben bang, dat dat de mooiste tijd in mijn leven zal blijven. Dat mijn leven nooit leuker zal worden dan het die korte periode was.
quote:
Hang on dude, als je je school afmaakt kan je als student een heel nieuw leven beginnen.
Dat zeggen meerdere mensen. Maar exact datzelfde hoopte ik ook toen ik naar de middelbare school ging. Het was op de basisschool zo, het is op deze school zo, en wie zegt dat het niet weer zo zal worden?
quote:
Als je dan dit jaar wat aan je uitstraling en gedrag doet kan je in no-time een vriendengroep opbouwen
Hoe moet ik er wat aan doen, en wat moet ik eraan doen?
quote:
Sowieso kan ik je met zekerheid vertellen dat als je wat meer gaat doen en wat socialer word en dan uitgaat je gewoon vrienden opdoet. Dus zet hem op!
Kijk, dat is dus gewoon eigenlijk het probleem.

Wat was er eerder, de kip of het ei?

Kijk, ik ga niet uit omdat ik geen vrienden heb, en volgens jou heb ik geen vrienden omdat ik niet uitga.

Wat komt er eerder, de vrienden of het uitgaan?
pi_53037872
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik schrok behoorlijk. Maar dat schreef ik net ook al. Het leek me niet handig als mensen van school erachter zouden komen, maar dat is nu dus toch gebeurd. Hoe begrijp ik nog niet, maar goed, ik kan daar zoveel woorden over vuil maken, maar toch niets meer aan veranderen.
[..]

Het zijn ook niet alleen jullie die vervelend doen. (Wel voornamelijk, vooral L.)
[..]

De vervelende opmerkingen bleven ook doorgaan sinds ik mijn pauze voornamelijk op een andere plek doorbracht.

Daarnaast, of ik bracht niets in, en elke keer als ik wel mijn best deed iets te zeggen was het niet goed. En het enige wat dat heeft gedaan is mij nog stiller gemaakt binnen de groep dan ik al was.
[..]

Dat heb ik wel. Kijk, de mensen met wie ik nu mijn pauze doorbreng, dat zijn ook geen echte vrienden, maar ze accepteren het in ieder geval wel dat ik erbij zit.

Kijk, het probleem is, als iemand op een middelbare school is het gewoon 'social suicide' om je pauzes alleen door te brengen, daarnaast zie je elke keer dat je dat probeert rare blikken, en zijn er zelfs af en toe wat mensen die er echt vervelende opmerkingen over maken. Dat is geen optie.
[..]

Wat moest ik dan? Kijk, dat is dat hele vorige punt, ik had gewoon geen andere keuze dan net doen of ik mezelf er niets van aantrok, immers, ik kon mijn pauzes niet alleen doorbrengen.

Op sommige momenten dat de mensen met wie ik nu de pauzes doorbreng er niet zijn heb ik dan ook nog wel eens de neiging naar jullie toe te gaan, niet omdat ik het zo leuk meer vind, maar omdat ik geen andere optie heb.

En als er echt niemand is, dan meestal probeer ik zo onopvallend mogelijk rond te lopen, ga ik in een pauze 3 keer naar de wc, omdat alleen rondlopen maf is, ga ik net doen of ik bij het kopieerapparaat iets nuttigs moet kopiėren (meestal gewoon random papiertje of iets)

Gewoon net zolang tot de pauze voorbij is.
[..]

Ik wil mensen liever niet helpen, maar als iemand om mijn hulp vraagt, kan ik gewoon geen nee zeggen.
[..]

Weer hetzelfde verhaal, ik kon weinig anders op dat moment, ik moest volgens advies wat vaker eruit, nou, daar was een mogelijkheid. En eigenlijk wilde/durfde ik niet eens. Toen ik mijn fiets neerzette, heb ik eerst nog wel een kwartier tot half uur rondgelopen, en erover gedacht om weer naar huis te gaan.
[..]

Ik had op dat moment ook veel meer lol in het leven. Bijna elke avond was ik gewoon met andere mensen. Ik denk dat dat de mooiste tijd van mijn leven is geweest. En ik ben bang, dat dat de mooiste tijd in mijn leven zal blijven. Dat mijn leven nooit leuker zal worden dan het die korte periode was.
[..]

Dat zeggen meerdere mensen. Maar exact datzelfde hoopte ik ook toen ik naar de middelbare school ging. Het was op de basisschool zo, het is op deze school zo, en wie zegt dat het niet weer zo zal worden?
[..]

Hoe moet ik er wat aan doen, en wat moet ik eraan doen?
[..]

Kijk, dat is dus gewoon eigenlijk het probleem.

Wat was er eerder, de kip of het ei?

Kijk, ik ga niet uit omdat ik geen vrienden heb, en volgens jou heb ik geen vrienden omdat ik niet uitga.

Oi, wat een gezanik, zeg! Hoor eens, als er mensen zijn die niet willen dat jij bij ze staat in de pauzes, dan ga je je toch niet verontschuldigen? Zeg ze gedag en sluit je ergens anders bij aan. Je zegt dat je geen vrienden hebt. Wel, ga vrienden maken. Er wonen ruim 17 miljoen mensen in Nederland en dat clubje zal niet de enige in je nabije omgeving zijn.
Ben je van de pot gelazerd? Je gaat je toch niet verontschuldigen omdat je je probeert aan te sluiten bij een groepje, of omdat je op komt dagen op een feest waarop je uitgenodigd bent? Zoals ik het lees, ga jij ook niet lekkerder in je vel zitten van de opmerkingen die je van die mensen naar je hoofd krijgt, dus laat ze voor wat ze zijn en move on.
pi_53038372
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:26 schreef Naehin het volgende:

[..]

Oi, wat een gezanik, zeg! Hoor eens, als er mensen zijn die niet willen dat jij bij ze staat in de pauzes, dan ga je je toch niet verontschuldigen? Zeg ze gedag en sluit je ergens anders bij aan. Je zegt dat je geen vrienden hebt. Wel, ga vrienden maken. Er wonen ruim 17 miljoen mensen in Nederland en dat clubje zal niet de enige in je nabije omgeving zijn.
Ben je van de pot gelazerd? Je gaat je toch niet verontschuldigen omdat je je probeert aan te sluiten bij een groepje, of omdat je op komt dagen op een feest waarop je uitgenodigd bent? Zoals ik het lees, ga jij ook niet lekkerder in je vel zitten van de opmerkingen die je van die mensen naar je hoofd krijgt, dus laat ze voor wat ze zijn en move on.
dit is wel heel makkelijk gezegd.
het waren zijn vrienden, en die is hij nu kwijt.
en even een nieuwe vrienden groep op school heb je echt niet hoor.
zoals je gelezen hebt waren dat de enige mensen waar hij mee omging.
ik denk dat iedereen wel snapt dat je dan niet 1 2 3 naar een ander groepje loopt die je niet kent. dat doet vrijwel niemand. vrienden ontmoet je, je gaat niet bij ze aankloppen om bij ze te zitten.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_53039116
Wow, wat een wending opeens.

Interessant om het verhaal van de andere kant te lezen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53039722
tvp, ik lees morgen alles ff door

heel bekend verhaal namelijk!
pi_53040023
Dan ruk je maar.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:18:08 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53040659
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:56 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

hoezo...deel 2 denk ik...
nee, hij heeft al hulp gevraagd op school. En alles wat je zei is ook al langs gekomen, daarom vroeg ik het me af

edit: en als reactie op de reactie van benzin: Ik snap je wel, maar ik hoop dat je ook je klasgenoten snapt. Echte vrienden zullen jullie waarschijnlijk nooit worden, maar nu kan je wel te weten komen (op de beste manier die je je maar kan wensen!) wat er precies schort daaraan, namelijk via de mensen die die keus (in)direct gemaakt hebben. En het mooie is dat die in ieder geval op een redelijke manier zich opstellen (bravo hiervoor trouwens).
Dit is de mogelijkheid om het probleem eens goed aan te pakken, je hebt toch mooi die afspraak volgende week, enkele mensen weten van je sociale onhandigheden af, en nu kan je heel gericht jezelf een beetje vormen. Het is namelijk op de universiteit/HBO/MBO-vervolgopleiding wel zo handig om met wat groeiend gevoel van zelfvertrouwen te zitten, dan maak je daar vrienden voor het leven Maar eerst beetje werken aan je sociale skills, zo'n open kans (met kennis van de direct betrokkenen) als dit krijgen niet veel mensen in jouw situatie!

[ Bericht 52% gewijzigd door Grumpey op 08-09-2007 23:28:09 ]
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:38:32 #164
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_53041077
In de post van TS zie ik heel veel WAAROM en een klein beetje HOE.

Als je de waaroms kan zetten in hoes ben je al een stapje verder.
En klagen helpt niet.

Wat zijn de dingen waar je je mee vermaakt (behalve nadenken)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_53044217
Edit: Het is laat
pi_53044223
quote:

[..]
Bullshit! Het was gewoon superdapper om te komen, je had gewoon naar huis kunnen gaan. Het was gewoon echt dapper om naar dat feest te gaan. Wat maakt het uit of je erover gedacht hebt om terug te gaan, je bent geweest en had een leuke avond. Dat is nog eens je angsten overwinnen.
quote:
[quote]Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Tja, ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd aardig ben dus je hoeft echt geen enkele excuses aan te bieden. Maar wees toch niet bang voor laurie die kerel doet altijd idiote dingen waarmee hij zichzelf voor schut zet dat weet jij ook. Dat komt echt niet voort uit puur zelfvertrouwen.
quote:

Ik denk zelf dat het bij vrienden ligt. Uitgaan is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Het enige is dat mensen die uitgaan vaak meer zin hebben om nieuwe contacten op te doen dan mensen die gewoon in hun oude omgeving zitten te chillen.
quote:
[..]

[..]

Ik geloof niet dat het social suicide is om pauzes allleen door te brengen ik ben nu een keer of 4 op scholen terecht gekomen waar ik niemand kende, denk je dat ik dan elke pauze op een nieuwe school vrienden had om bij te staan? Ik dacht het iig niet. Daarbij is het stukken erger jezelf en je principes te verlaten dan dat het erg is om niet bij een bepaald groepje te horen. Je kan nog beter een pauze huiswerk maken dan een pauze afgezeken worden. Dat is beter voor je school, zelfvertrouwen en het belangrijkst eigenwaarde!

En dan nog een qoute uit Iggy & The Stooges - No Fun
No fun to hang around
Feeling that same old way
No fun to hang around
Freaked out for another day
No fun to be around
Walking by myself
No fun to be alone
Well maybe go out maybe stay home
Maybe call mom on the telephone
Well come on, well come on,
Well come on..........

Dit neemt trouwens niet weg dat er nog werk te doen is
pi_53044890
Je omschrijft practisch gezien exact zoals ik me voel.
Wat ik knap vind want ik zou het zelf niet kunnen.

Ik zeg het je nu... zoek hulp.. NU.
Anders loop je over 10 jaar alsnog alleen en ellendig rond net als ik.

Ja ik heb sinds 1 1/2 jaar hulp maar ik wou dat ik het meteen 10 jaar geleden had kunnen krijgen.

Er zitten best goeie tips tussen hier.
Bijvoorbeeld sporten/fitness.. je voelt je er wel degelijk beter door maar oke het is geen eind oplossing er is meer nodig. (want motivatie vasthouden is moeilijk als je je constant klote voelt door andere dingen in je leven)

Al moet ik wel zeggen dat middelbare school sowieso een kut tijd is voor heel veel mensen.
Terwijl in college of uni. het een stuk leuker kan zijn (zo is me verteld tenminste)
En mijn problemen al vanaf mn geboorte zijn begonnen.. er is dus een langer verhaal te vertellen.
Maar veel van je gevoelens herken ik maar al te goed.

Belangrijk iets is.. hou op jezelf de schuld te geven van dingen waar je niks aan kan of had kunnen doen. (is moeilijk maar probeer het)

Ook belangrijk is tegen jezelf te zeggen niet waarom dit of dat.. maar wat kan ik er aan doen? wat kan je er aan doen om ..dit of dat te veranderen etcetc.

Je zet automatische gedachtes om in iets positievers inplaats van negatief.
pi_53046187
quote:
Op zondag 9 september 2007 04:37 schreef MannGegenMann het volgende:

Tja, ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd aardig ben dus je hoeft echt geen enkele excuses aan te bieden. Maar wees toch niet bang voor laurie die kerel doet altijd idiote dingen waarmee hij zichzelf voor schut zet dat weet jij ook. Dat komt echt niet voort uit puur zelfvertrouwen.
Maar hij trekt zichzelf er niets van aan dat hij zichzelf voor schut zet. Dat maakt hem echt totaal niets uit.
quote:
Ik denk zelf dat het bij vrienden ligt. Uitgaan is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Het enige is dat mensen die uitgaan vaak meer zin hebben om nieuwe contacten op te doen dan mensen die gewoon in hun oude omgeving zitten te chillen.
Tja, maar dan alsnog moet je die vrienden ergens vandaan zien te halen, daarnaast, ik heb geen mooie/fatsoenlijke oude omgeving.
quote:
Daarbij is het stukken erger jezelf en je principes te verlaten dan dat het erg is om niet bij een bepaald groepje te horen. Je kan nog beter een pauze huiswerk maken dan een pauze afgezeken worden. Dat is beter voor je school, zelfvertrouwen en het belangrijkst eigenwaarde!
Ik weet dat nog zo net niet. Daarnaast hebben mezelf en mijn principes mij nog nooit iets goeds gebracht.
quote:
Dit neemt trouwens niet weg dat er nog werk te doen is
Er is vast nog wel iets wat gedaan moet worden, maar ik weet niet waar ik moet beginnen en wat ik moet doen.

Ik denk dat ik eerst de school afwacht. Die hebben waarschijnlijk ook geen kant en klare oplossing, maar die kunnen me denk ik toch nog wel een kant opwijzen.
pi_53046796
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:47 schreef roburt het volgende:

[..]

dit is wel heel makkelijk gezegd.
het waren zijn vrienden, en die is hij nu kwijt.
en even een nieuwe vrienden groep op school heb je echt niet hoor.
zoals je gelezen hebt waren dat de enige mensen waar hij mee omging.
ik denk dat iedereen wel snapt dat je dan niet 1 2 3 naar een ander groepje loopt die je niet kent. dat doet vrijwel niemand. vrienden ontmoet je, je gaat niet bij ze aankloppen om bij ze te zitten.
Het is heel makkelijk gezegd en, weet je, makkelijk gedaan, ook. Ik ben zelf ook adolescent geweest, ik begrijp wel wat het is. Maar in een donker hoekje kruipen, sorry lopen roepen en zelfmedelijden hebben, werkt natuurlijk ook niet.
It's easier to bitch and whine than to jack it up and do something about it. In het Nederlands: Het is makkelijker om te zaniken dan jezelf een schop onder je hol te geven en er wat aan te doen.

Er zitten nog meer mensen op die school, nog meer mensen in die klas. Ik zou zeggen: zoek voorzichtig contact met andere mensen, dat kan vanzelf uitgroeien tot een vriendschap. Maar jezelf excuseren omdat je bij een groepje wilt horen? Dat groepje zou zich becomplimenteerd moeten voelen!

Het is ook geen kwestie van groepjes, het is een kwestie van zelfvertrouwen. Er is niemand die de TS daarmee gaat helpen, dus dat zal de TS zelf moeten dom. Kortom: kop omhoog, schouders recht en trots zijn op jezelf.

Daar komt bij dat je in dit soort gevallen, hoeveel peptalk je ook uit je mouw schudt, toch niet veel bereikt. De TS moet gewoon tot de conclusie komen dat hij/zij niets verkeerd doet, dat het normaal is om op te komen dagen op een feest waarop je uitgenodigd bent en diens actie dus gerechtvaardigd was en dat bestaansrecht niet verworven hoeft te worden. Ik zie de TS zich enkel verontschuldigen en negatief zijn. Geen peptalk zal helpen. De TS moet gewoon iets vinden om trots op te zijn, iets doen wat zijn/haar karakter benadrukt. Bijvoorbeeld fitness, ja, of een andere sport, of schilderen, vrijwilligerswerk, noem het maar. Iets wat een waarde toevoegt aan het leven van de TS en dus iets waarvan de TS kan zeggen "Dit doe ik, dit staat voor wat ik ben en dit is goed". Op die manier ontwikkelt de TS een gevoel van eigenwaarde en zal hij/zij minder snel over zich heen laten lopen - en!!! Niet onbelangrijk; makkelijker vrienden maken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Naehin op 09-09-2007 12:33:26 ]
pi_53049491
Met wat voor een gevoel ga je morgen naar shcool Benzin, nu klasgenoten van je erachter zijn gekomen? Zie er (nog meer) tegenop of ben je opgelucht..?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53050563
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:47 schreef Flashwin het volgende:
Met wat voor een gevoel ga je morgen naar shcool Benzin, nu klasgenoten van je erachter zijn gekomen? Zie er (nog meer) tegenop of ben je opgelucht..?
Eigenlijk zie ik er meer tegenop. Ik wilde eigenlijk liever niet dat andere mensen, en zeker niet van school dit te weten zouden komen. Ik was bang nog meer afgebrand te worden, en nog meer het buitenbeentje te worden.

Anderzijds stelt de toon van de posts me wel enigzins gerust, het klinkt niet of deze persoon erop uit is om mij nu op school verschrikkelijk hierover af te branden.
pi_53063394
Benzin,

volg je topic al een tijdje, en zat net met grote ogen te lezen wat je klasgenoot heeft gepost! Wat een wending. Snap dat je liever had gehad dat niemand op school erachter zou komen, maar de toon van je klasgenoot is positief in mijn ogen. Hij had ook niets kunnen posten en je op school helemaal af kunnen branden.

En helemaal geweldig dat je komende week een afspraak hebt met een vertrouwenspersoon op school, hulde en bravo!!!

Ik hoop dat je morgen een goede dag hebt op school. Sterkte!
Op maandag 8 oktober 2007 22:37 schreef Litpho:
IJsprinses, de giechelende piraat :+.
  maandag 10 september 2007 @ 19:19:50 #173
136935 SnIpY
Moederskindje
pi_53078668
En hoe was het vandaag bezin ?
  maandag 10 september 2007 @ 19:36:09 #174
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_53079055
Is er sprake van een wapenstilstand?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_53081794
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Demarest het volgende:
Is er sprake van een wapenstilstand?
Tot nu toe wel..

Anyway, ik wil hierbij iedereen bedanken voor alle adviezen aan mij.

Ik kan niet leven met de gedachte dat er mensen zijn die hier van mijn account afweten en mee zouden gaan zitten lezen.

Ik ga een andere plek zoeken om mijn verhaal kwijt te kunnen.

P.s. Als over een paar jaar al mijn problemen opgelost zijn en mijn leven op orde is kom ik dat hier nog wel vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')