Oeioei. Dat zal wat worden. Ze wind je nu al om d'r kleine pinkje heen...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:18 schreef Freudie het volgende:
Nou, iemand ideeën om een baby overdag stil aan het slapen te krijgen in haar eigen bedje? 's Nachts slaapt ze wel, maar overdag valt ze alleen maar in slaap op je zeg maar, hoofdje in je nek. En we willen toch echt dat ze ook overdag 'alleen' slaapt....Maar ze begint te huilen...en dan smelt papa![]()
hihi, jammer he PM, dat het alleen tussen het jammeren door is. Nog even en dan weet je niet meer beter. Dan wordt je 's ochtends wakker door een Simon die heel hard van uit zijn bedje gaat roepen: Mama....mamaaaaaa, MAMAAAAAAAAAAAAAAAAA MAMAMAMAMAAAAAAAAAAA.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:08 schreef PM-girl het volgende:
Hier ook voorzichtige mèmè geluidjes, tussen het jammeren door![]()
![]()
Ik mag weer een lofzang afsteken?quote:
Cute he, die oogjes dan ook!quote:En Maud begint ondeugend te worden. Ooooooooh ik word alleen maar meer en meer verliefd. Heerlijk lachebekje van me.
Huh? Doet een kwaaie krokodil zo?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:00 schreef Vivi het volgende:
Dean zegt ook nog "bwabwa" en hij kan ook heel goed een kwaaie krokodil nadoen, "HSSSSJJJGGG"
Neuh. Thies is bij mij ook al twee keer van het bed af gevallen (één keer weliswaar opgevangen door de wasmand). J werd toen echt superkwaad op mij. Maar hé, dat gebeurt toch niet expres? Nee, ik was er ook niet blij mee toen hij van het bed afkukelde, schrok ook (zeker de eerste keer), maar tja, dat gebeurt. Hij zal vast nog wel vaker vallen....quote:Moonah, was je niet boos op je teerbeminde dat hij je spruit had laten stuiteren?
(ik zou mezelf inhouden maar inwendig denken "Zie je wel, alleen IK kan goed voor hem zorgen")
Wat leuk om te lezen! Ik heb jou indertijd die tip gegeven, jij geeft hem weer door.... Ik vond het ook een erg fijn boek Freudie! Geeft veel inzicht in slaappatronen en -gedrag.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Freudie; een aanrader: Inbakeren en regelmaat van Ria Blom
Mijn eigen kleine bijbeltje....![]()
Ik heb zoveel aan het boek gehad! Je hebt er niet alleen in combi met inbakeren wat aan, het geeft aan hoe je regelmaat brengt in het leven van een baby, ondertitel van het boek is voorkomen en verhelpen van onrust en huilen bij baby's
Maar je moet ook zorgen dat ze er goed inzitten hoor, dan bungelen ze niet! (lees: op juiste lengte afstemmen en natuurlijk nog met hoofd naar jou toe) Ik vind een draagdoek juist eng. Ben Anna steeds kwijt als ik haar in de lodger stop...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:03 schreef p_iglet het volgende:
....
Brrr ik vind die babybjorn echt eng voor die kleintjes. Ze bungelen dan zo. Ben super blij met onze draagdoek!! Tenminste lekker stevig!
Nee, helemaal niet - ik ben juist dolblij met al je tips en ervarings-verhalen!! Ontzettend bedanktquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
Oef, wat klinkt dit hard zeg. En ik zeg het ook niet om te kwetsen. Dus als je je aangevallen voelt.....sorry alvast.
Ja, Moonah meldt zich...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
(daar weet Moonah wel wat over te zeggen).
Tja, dat hebben wij dus ondertussen ook al gehoordquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef Moonah het volgende:
Hij werd beschouwd als een 'wakker, nieuwsgierig, sociaal kind'. Door zowel VK, CB en kraamhulp.
Tot je er niet meer vrolijk van zou worden...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:34 schreef jellyrose het volgende:
ik was anders gewoon vrolijk doorgegaan en gehoopt dat het vanzelf beter zou worden)
Ik twijfel nog steeds tussen de pacco en de bakerzak. Is de pacco goed stevig? Ze is namelijk nogal sterk. We hadden die pacco voor tot 4 weken al via internet gekocht maar daarmee werd ze af en toe om haar middel wakker. Dat kon dus echt niet meer. Is die pacco doek ook makkelijk alleen bij je baby aan te trekken?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef owlet het volgende:
Stiemie, ik zou voor pacco doeken kiezen. Die zijn net wat strakker en dus veiliger in mijn ogen dan een bakerslaapzakje.
Hou je rekening met de hongersignalen znu de borstvoeding nog niet helemaal 100% lekker loopt? Succes!
Hmm dan zie ik vast niet vaak baby's goed in een babybjorn hangen...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:12 schreef Memmel het volgende:
[..]
Maar je moet ook zorgen dat ze er goed inzitten hoor, dan bungelen ze niet! (lees: op juiste lengte afstemmen en natuurlijk nog met hoofd naar jou toe) Ik vind een draagdoek juist eng. Ben Anna steeds kwijt als ik haar in de lodger stop...
Ik heb wel een hangmat in de box, die vind ze super!
Vooruit hahaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zo, Karin, kom jij nu ook nog even je verhaal vertellen?![]()
Jamaar, jamaar, K3 is muziekquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:24 schreef chacama het volgende:
PM, ik kan me voorstellen dat babies dit leuk vinden. Kan me ook voorstellen dat ouders het verschrikkelijk vinden. Maud is inmiddels geindoctrineerd door d'r zus, dus die swingt op K3.
Dit vind ik zooooo ontzettend heerlijk om te lezen. En laat je niet uit het veld slaan als het niet meteen de hele dag lukt. Ook Ethan kan een off-day hebben en dan toch lekker bij je willen zijn. Maar, dat geeft niet, omdat je dat dan ook veel makkelijker herkent.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef jellyrose het volgende:
Wat heerlijk om te lezen die succesverhalen en wat ben ik blij dat wij er dankzij jullie zo snel bij zijn, echt nogmaals ontzettend bedankt voor alle tips en waarschuwingen en verhalen![]()
Ethan heeft vanochtend om 08:30 de fles gehad en ligt nu net heerlijk tevreden te slapen - we hebben na de fles samen wat tv gekeken en gekroeld en zo gauw hij begon te gapen heb ik hem weggelegd, hij heeft wat gemurmeld en af en toe een beetje gehuild, maar toen ik net even gluurde lag hij met z'n aapje in z'n armen te slapen![]()
Ik heb goede hoop voor de rest van de dag![]()
quote:
Heerlijk he, overspoeld worden door zo'n liefdes-golfquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:38 schreef jellyrose het volgende:
Oh!!! Ik vergeet helemaal te vertellen dat hij gisteren voor het eerst echt bewust een lachje liet zien, eerst een bijna verlegen glimlachje aan mij en later een brede tandenloze smile aan ons allebei(en vanochtend deed hij het weer!!)
Wat een heerlijk onbeschrijflijk gevoel geeft dat als je kind naar je lacht zeg. Ik weet dat het suf en emo klinkt, maar echt.. ik werd op dat moment gewoon compleet overrompeld door liefde voor dat kleine mensje![]()
![]()
Goeie vibes in tha house!quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:30 schreef Sugar het volgende:
Heel even zonder bijgelezen te hebben: Storm heeft, op de valreep, een kleine week voor zijn 1e verjaardag, ein-de-lijk een tandje! Een streepje wit, linksonder!
![]()
![]()
En hij slaapt wonderbaarlijk goed zomaar in zijn nieuwe kamer, in het nieuwe huis. Gistermiddag ruim 2 uuren vannacht tot 7.25 u.! Yeah!!!!
![]()
Smeltmomentquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:38 schreef jellyrose het volgende:
Oh!!! Ik vergeet helemaal te vertellen dat hij gisteren voor het eerst echt bewust een lachje liet zien, eerst een bijna verlegen glimlachje aan mij en later een brede tandenloze smile aan ons allebei(en vanochtend deed hij het weer!!)
Wat een heerlijk onbeschrijflijk gevoel geeft dat als je kind naar je lacht zeg. Ik weet dat het suf en emo klinkt, maar echt.. ik werd op dat moment gewoon compleet overrompeld door liefde voor dat kleine mensje![]()
![]()
Ja, je hebt gelijk. Ga ik ook doen. Donderdag krijgt ze haar eigen kastje, dan kan ik daar al haar spulletjes indoen (setje kleren, fles, speentje, knuffel). Ik heb zo'n tuttel van Prenatal, die ligt al een tijdje bij ons in bed, zodat ze een herkenbaar luchtje bij zich heeft. Werkt bij puppies ook, dus waarom bij baby's niet?quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:39 schreef YPPY het volgende:
Wij moesten sowieso een eigen flesje en speen meegeven Memmel. Vond ik ook wel een hygienisch idee, ook al steriliseren ze alles dagelijk. (Onze) Anna heeft daar ook een eigen knuffel.
eneuh, hoe krijg ik dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:03 schreef owlet het volgende:
Hier ook! Tot ik pino met zijn haagsche geschreeuw niet meer kon horen, toen zijn we overgegaan op een doordraaischema van alle liedjes
Dat gek worden heb ik inmiddels wel doorquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:41 schreef owlet het volgende:
gek worden van pino of alle liedjes luisteren?
het eerste: heel vaak het lieveheersbeestjesliedje luisteren :p
het tweede: steeds een ander liedje kiezen in de jukebox
of begrijp ik nu iets niet goed, dat kan namelijk ook!
helaas niet, volgens mijquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:05 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat gek worden heb ik inmiddels wel door
Ik bedoelde alle liedjes achter elkaar afspelen zonder elke keer te hoeven selecteren, maar dat gaat niet volgens mij
Ha, ik denk erover om Pino's lied op onze nieuwe website te zettenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:13 schreef Linda__ het volgende:
Hou eens op, ik hoor gelijk die schelle Pinostem.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:35 schreef PM-girl het volgende:
Vivi, je hebt hier ooit eens het liedje lief klein lieveheersbeestje van Pino genoemd, sindsdien is het hier een grote hit!
Thanks voor de goede tip!quote:
Herkenbaar en liefquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:07 schreef Sugar het volgende:
Blij met hem, met wie hij is en wie ik ben voor hem.
Nou, ik ook niet. Ik vind het ook heel onwerkelijk eigenlijk als ik foto's zie uit die tijd, me probeer voor te stellen dat hij uit mijn borst dronk, dat hij nog net over het bed kon kruipen en alleen maar braaf stil lag....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:36 schreef Linda__ het volgende:
ik heb weinig heimwee naar een jaar geleden.
Hoi Brent!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:42 schreef Neuk het volgende:
Ohja! Brent ging vandaag voor het eerst heel uitbundig zwaaien!Superschattig! Hij moest altijd al wel lachen en wist ook wel wat het betekende dat gezwaai maar nu doet hij het echt zelf. Met volle overtuiging. Wat is het toch leuk als ze iets leren....
![]()
![]()
Check het filmpjestopic.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Fillumpie Moonah!
Laat me raden, een maand of 9?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:48 schreef Kersjes het volgende:
een lange zwangerschap
42 weken, maar het voelde soms wel alsof ik al mijn hele leven zwanger was geweest.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 08:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Laat me raden, een maand of 9?
Welkom!
Oh jeetjequote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:39 schreef Lois het volgende:
Ik kom even langswaaien en zie dat je Luuf hebt gekocht Vivi. Onze kinderarts heeft dat afgeraden, zeker bij (licht) asmatische kindjes. In Luuf zit een stofje wat de slijmvliezen prikkelt (in de neus maar ook inde longetjes), waardoor ze slijm gaan aanmaken. Bij benauwde kindjes wordt de benauwdheid dan alleen nog maar erger. Beter is gewoon veel zoutoplossing in zijn neusje, matras ietsje verhogen en ventolin zo nodig.
Doe ermee wat je wilt maar ik wilde het wel even zeggen
Kersjes van harte welkom hier
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:36 schreef Mibos het volgende:
Hihihi Chaca...
Ethan fijn dat je het slapen ook ontdekt hebt.
Speciaal voor Chaca Mibos:
Een KaithMaud-update. Nou eigenlijk gaat het gewoon supergoed alleen vind deze mama het ineens veuls te snel gaan. Zitten/kruipen/optrekken/kontschuiven op handen en voeten vooruit sprinten. en vooral overstappen van de bank naar de tafel en langs de tafel/box naar de televisie en overstappen in de breedte van de box. Kruipen doet ze nog steeds sporadisch niet zoals het hoort. Eet nog steeds als een bootwerker maar is wel van de gemakdiende wat dat betreft. Wil echt nog niet wel zelf eten. Tot ergernis van mama, want alles ligt dan overal. Daarintegen een rijstwafel of een cracker dat eet ze wel maar als het kleine stukjes/plakjes zijn echt niet.
Verder begint ze lekker driftig te worden als het echt niet lukt en dan wordt ze even paars. Niet reageren is de beste methode en dan koelt ze het snelste af. De wereld ontdekken is de grootste hobby. Ik probeer de katten te vangen, maar dat lukt niet altijd. En als mama uit zicht verdwijnt dan word ik heeeeeel verdrietig, maar als ze dan kiekeboe doet, ga ik heeeel hard lachen.
Ook heeft ze 8 3 tandjes en twee bulten en ze bijt ermee het liefst als ze bij mama aan de borst ligt.
Hij eet al goed.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:28 schreef Fendy het volgende:
Oh, ontopic ook
Jay eet nu 's morgens 200ml opvolgmelk met net 3 en een halve eetlepel bambix groeipap erdoorheen
Dan een flesje Nutrilon 1
's middags fruithapje met wat opvolgmelk
's avonds een potje Olvarit (die grotere eet ie leeg) met nog 60cc opvolgmelk. Heel af en toe nog een avondflesje.
Vreetzakje
Klopt, maar we hebben het nog in huis en als we over de halve liter per 24 uur heengaan met nutrilon, doen we nog 1. Van 2 schijn je maar een halve liter per dag te mogen geven. Althans, da's de norm dan...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:55 schreef appelsap het volgende:
[..]
Hij eet al goed.
Waarom een Nutrilon 1, hij mag toch al over op 2?
Gewoonquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:26 schreef Fendy het volgende:
Ja ik moet het toch weten.
Neuk, hoe kom je aan die nickname?
Ook even gekeken, inderdaad 600 - 800 ml per dag en vanaf 8 maanden 600 ml per dag. Nou ja, zat ik er effe naastquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:51 schreef appelsap het volgende:
Storm en Maria gefeliciteerd!!
Ik zie Fendy zeggen dat baby's met Nutrilon 2 maar een halve liter per dag mogen?
Klopt dit?
Het lijkt mij van niet. Damian krijgt nu nog 800 cc, hij is net over op groente en fruit. Dan kan ik toch niet meteen een hele fles weghalen?
Op het pak staat tussen 6 en 8 maanden 3 tot 4 flessen van 200. En van af 8 maandag 3 flessen van 200. Op het CB heb ik er ook niks van gehoord!
Oke! Ik was al bang dat ik wat verkeerd deed.quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:56 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ook even gekeken, inderdaad 600 - 800 ml per dag en vanaf 8 maanden 600 ml per dag. Nou ja, zat ik er effe naast.
Daarom had ik dus nog een pot 1 gekocht een tijd geleden, dan kun je gewoon aanvullen als dat nodig is, maar da's dus voor niets...
Mja, sowieso is wat er op zo'n pak staat maar een richtlijn, dus echt veel kan er niet mis gaan volgens mijquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:58 schreef appelsap het volgende:
[..]
Oke! Ik was al bang dat ik wat verkeerd deed.
Toen Jayden net van de borstvoeding af ging liep het ook terug naar eens in de 4-5 dagen...en dan echt alles onder inderdaad. Tot aan zijn oksels...kwam eerst het waarschuwingsklontje eruit, daarna de volle ladingquote:Op zondag 2 september 2007 15:43 schreef Memmel het volgende:
Dag Storm! En bedank je mama voor alle goede adviezen!
Anna heeft sinds woensdag niet meer gepoept....
Moet ik nu iets doen?
Ze plast goed, eet prima, heeft er geen last van en laat scheten bij het leven. En de ontlasting die ze heeft ziet er goed uit. Oja ze krijgt 5 x 165 cc nutrilon.
Laatste nieuws: een poepluier om 16.15 uur. En mama kon ook gelijk onder de douche...
Maar toch, ik vind het wat weinig hoor, 2 keer in de week.
Toen Frumsel hier ook zich overal heen wurmde ben ik ook aan de slaapzak gegaan. Tegenwoordg ligt ze standaard op haar knietjes en kont omhoogquote:Op zondag 2 september 2007 11:02 schreef Deepfreeze het volgende:
He Sugar, gefeliciteerd met Storms verjaardag! Hopelijk hebben jullie een leuke dag!
Chris gaat een slaapzakmannetje worden...
Ik had hem in zijn ledikantje gelegd en lekker stevig ingestopt (laag opgemaakt). Hij was wat aan het huilen en dat hield niet echt snel op. Dus papa ging even boven kijken. Bleek Chris met zijn beentjes tegen het hoofdeind aan te liggen, en een armpje tussen de spijlen door.. Hij was dus 180 graden gedraaid.
Hij wurmt zich al bijna zijn hele leven boven de lakens uit. Maar nooit echt verder dan zijn middel, eergisteren al eens rechtomhoog, zodat zijn beentje net niet onder het laken zaten. En nu dus ook nog eens met een halve draai.
in het boek staat inderdaad een sprong bij 81/2 maand, dus het zou inderdaad goed kunnen...quote:Op maandag 3 september 2007 10:40 schreef chacama het volgende:
Wil iemand even in het Oei, ik groei boek kijken en mij vertellen dat ik met mijn 9 maanden oude baby midden in een sprong zit. Mijn boek ligt bij een kersverse mama.
quote:Op zondag 2 september 2007 16:55 schreef Fendy het volgende:
[..]
Toen Jayden net van de borstvoeding af ging liep het ook terug naar eens in de 4-5 dagen...en dan echt alles onder inderdaad. Tot aan zijn oksels...kwam eerst het waarschuwingsklontje eruit, daarna de volle lading
quote:Op maandag 3 september 2007 11:07 schreef Fendy het volgende:
[..]
in het boek staat inderdaad een sprong bij 81/2 maand, dus het zou inderdaad goed kunnen...
quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:43 schreef Neuk het volgende:
Ik fiets heen altijd al snel maar op de terugweg nog harder om maar vlot thuis te zijn.
Zo te horen is Meike aan het overstappen van 3 naar 2 slaapjes per dag. Tenminste, ik herken het zo van Thies. En die fase kan best wel even duren. Lastig, want je kunt zo moeilijk iets afspreken (ene keer 2 slaapjes, andere keer weer 3). Zo is Thies al een poosje aan het klooien van 2 naar 1 slaapje per dag.quote:Op maandag 3 september 2007 17:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet....(en kan)
Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:09 schreef appelsap het volgende:
Ik weet niet wat ik moet doen.
Damian wil sinds gisteravond niet echt eten. Toen liet hij bijna anderhalve fles staan.
Nu vandaag heeft hij de eerste fles goed op, daarna ook bijna een halve laten staan, en daarna moest hij nog 2 flessen. Die heeft hij helemaal niet op. Enkel een groentehapje tussendoor.
Hij heeft iets meer dan 300 ml voeding op. Lijkt me erg weinig? Hij lijkt verder niet ziek..
Normaal eet hij trouwens groente en fruithapje en 4 flessen van 200 ml.
Hij heeft nuquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?
Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:21 schreef p_iglet het volgende:
Iemand hier bekend met vage vlekjes??
Pepijn had afgelopen weekend verhoging. En heeft sinds vandaag vlekjes/rode hobbetjes. Vooral op zijn romp en ook op zijn hals en hoofd. Niet op zijn armen en benen.
Ow ja hij heeft geen verhoging meer en zelf nergens last van. Maar het ziet er uhm... nogal gevlekt uit
quote:Op woensdag 5 september 2007 08:30 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.
Ik denk dat hij teveel krijgt mop.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:53 schreef appelsap het volgende:
Fruit of groentehap + fles is teveel, of er moet echt wat tijd tussen zitten dan eet hij het wel.
Hij is nu wakker en wil nog steeds niet eten. Het begint er nu op te lijken dat er wel wat aan de hand is. Volgens mij is hij toch een beetje ziek aan het worden.
Agossiequote:Op woensdag 5 september 2007 09:44 schreef appelsap het volgende:
Hij wilde pas om half 8 vanochtend weer eten.
4 flessen is inderdaad teveel voor wat hij nu aan groente en fruit krijgt, dus ik ga die fles van half 6 helemaal niet meer proberen. Mocht hij echt nog honger hebben dan geeft hij het zelf wel aan.
Maar het probleem was dus dat hij gister enkel een groentehap op had (niet eens fruit) en maar 2 flessen (en die had hij niet eens helemaal op). Nou leek het toch of hij zich gisteravond laat niet helemaal lekker voelde en vanacht hoorde ik hem af en toe huilen in zijn slaap. Dus ik denk dat het daar aan heeft gelegen.
Ik doe dat wel heel stiekum hoorquote:Op woensdag 5 september 2007 09:50 schreef appelsap het volgende:
Ja, zo zielig. Ik zou hem dan het liefst uit bed halen en lekker troosten.
Aaah.quote:Op woensdag 5 september 2007 09:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik doe dat wel heel stiekum hoor. Ik smeer dan wat spul op haar onderkaakje zodat ze fijn verder kan slapen meer eerst even lekker knuffelen met mamma
Richtlijn is wat E.T. Al aangaf, 6 maanden.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?
tot gister ; 9, 12, 15, 18, 21 uur voedingen, ongeveer
Ik ben met Mikael ook met 3,5 maand begonnen met fruit. Maar dat heb ik wel in goed overleg met cb gedaan omdat Mikael geen fles meer wilde. En met af en toe een eetlepel fruit dronk ie zijn flessen ook gewoon weer.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?
tot gister ; 9, 12, 15, 18, 21 uur voedingen, ongeveer
Ik ben wel geen Appelsap maar ik weet het ookquote:Op woensdag 5 september 2007 15:08 schreef Memmel het volgende:
K_P: 165 en 180 is inderdaad inclusief voeding. Ik geef haar voor de laatste voeding altijd iets meer, daar slaapt ze lekker op. Dus in totaal drinkt ze 840 cc voeding.
Qua tijden moet je natuurlijk je eigen schema aanhouden! Lekker hoor van 21 uur tot 9. Misschien ga je merken dat ze die 3 uur tussen relatief grotere flessen te kort gaan vinden. Dat ze dus makkelijk naar 4 uur tussen flessen kunnen. In dat geval ligt je schema weer overhoop...
Anna redt het nu van 23 uur tot ong 7 uur 's nachts. En dat is ook het schema wat aansluit bij ons werkschema, dus dat is ook wel makkelijk...
Appelsap: wat moeten we met rijstebloem? Extra voeding, dikkere flessen? Waarom kan ik dat geven? Als ze hongerig zijn na de flessen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maak me eens wat wijzer alsjeblieft!
Nikky had je toch al een handige link gegeven? Hier is er ook nog eentjequote:Op woensdag 5 september 2007 20:24 schreef appelsap het volgende:
Nee, ben er ook wel blij om.
Al begin ik nu weer te twijfelen. Hij laat nu weer 150cc staan van de 200.
Ik weet het niet meer! Misschien toch het schema omgooien?
Hoeveel melk heeft een baby van 6 maanden eigenlijk nodig?
Ik snap het en dat laatste klopt ja. Niet in alle gevallen natuurlijk, maar je hebt wel veel minder kans op dat soort reacties als de darmpjes eenmaal echt goed gerijpt zijn.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:25 schreef Memmel het volgende:
Over die alergische reacties heb ik toch nog een vraag: is het nou zo, dat een kind het in zich heeft om alergisch te reageren, onafhankelijk van het tijdstip waarop je het aanbiedt, of is het zo dat ze - wanneer ze er voor een bepaalde leeftijd niet mee in aanraking komen - als het ware over die alergie heengroeien en die reactie dus niet zullen vertonen?
Beetje krom gesteld, maar snap je wat ik bedoel?
Haha, ik zal alvast oordoppen in huis halen!quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:42 schreef Moonah het volgende:
Kersjes, dat tong uitsteken is puur ontdekken en oefenen! Is toch ook iets vreemds, zo'n natte lap in je mond! En wat je daar zoal mee kunt doen. Maak je borst maar nat hoor, als Devin over een poosje zijn stem gaat oefenen!![]()
![]()
Gillengillengillenbbbrrrrrrppprrrrtgillengillenbbbbrrrrppprrrt!
Ja, ik had toen nog geen tijd gehad om het uitgebreid door te lezen!quote:Op woensdag 5 september 2007 22:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nikky had je toch al een handige link gegeven? Hier is er ook nog eentjeKlik
quote:Op zaterdag 8 september 2007 16:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Hadden jullie kindjes ook zo een pret toen ze net tandjes kregen? Fons zit steeds met zijn twee ondertandjes langs vanalles te raspen. En plezier dat hij heeft dan...
Wat ik daarover lees via Google is wel wat ernstiger dan wat Eva had, maar het was inderdaad eng. Ik blijf het maar in de gaten houden.quote:Op zondag 9 september 2007 07:23 schreef Sugar het volgende:
Wat eng, Linda. Volgens mij is dat Breath Holding Spell, toch? Eng lijkt me.![]()
Leuk is dat hé? Dat kruipen komt nog wel, hoor. Ken heeft heel lang liggen buikschuiven.quote:Op zondag 9 september 2007 11:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek he, hoe ze ineens baby-af zijn?
Fons kruipt nog steeds niet, hij blijft tijgeren en zet zich wel steeds meer op zn knietjes en dan recht om kleine stukjes te stappen. Ik vind het echt een gek zicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |