abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52590441
Het grote kleine babietjes topic deel 120

Babietjes:

12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

En Jayden produceert tegenwoordig keuteltjes in plaats van drab

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-09-2007 12:22:58 ]
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_52591000
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:18 schreef Freudie het volgende:
Nou, iemand ideeën om een baby overdag stil aan het slapen te krijgen in haar eigen bedje? 's Nachts slaapt ze wel, maar overdag valt ze alleen maar in slaap op je zeg maar, hoofdje in je nek. En we willen toch echt dat ze ook overdag 'alleen' slaapt....Maar ze begint te huilen...en dan smelt papa
Oeioei. Dat zal wat worden. Ze wind je nu al om d'r kleine pinkje heen...

Probeer overdag het slaapritueel gelijk te houden aan 's avonds. Zorg voor een verduisteringsgordijn. En wat kan helpen is het gevoel dat je in de buurt bent. Dus ga bijvoorbeeld stofzuigen. Leg ze in bed, en ruim ondertussen op, stofzuig en ga zo langzaam uit haar kamer, maar laat d'r horen dat je nog steeds in de buurt bent door de kleine klusjes waar je mee bezig bent. Als ze huilt is dat niet erg. Zolang het maar geen 'over de flits' gaan wordt. Huilen is ook een vorm van verwerken van indrukken. Dat kan op elk moment van de dag gebeuren.

En heel belangrijk. Leg ze in bed zodra ze de eerste signalen van vermoeidheid af geeft. Hierdoor is de kans op 'inslaap huilen' ook een stuk kleiner.

En aan de andere kan Freudie... ze is nog maar klein. Echt verpesten kun je ze nu nog niet. Zolang je d'r maar de mogelijkheid geeft om te slapen. Een draagdoek is voor die kleintjes zeker erg prettig. Dan liggen ze vertrouwd en beschermd bij je en jij hebt wat meer vrijheid. Ligt ze in een wieg of al in een ledikant?

Hoe is d'r slaapritme nu? 2 uur op 2 uur slapen en dan om 7 uur naar bed en van 11 uur tot 3 uur 's nachts slapen en na de nachtvoeding door tot 7 uur?
pi_52591135
Kan me goed in de adviezen van Chacama vinden.
Denk wel dat je ff door de "boze" huilbuien heen moet.
En wat betreft het donker maken, daar heb ik vanaf het begin in gewisseld. Ene keer licht anders keer donker overdag, maar das meer toevallig zo gegaan. Weet niet of het geholpen heeft.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:52:32 #4
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52594298
Ik merk ook dat het helpt om bij de eerste tekenen van slaap haar in haar bed te leggen. En dat huilen: soms zijn ze zo overvol van alle indrukken, dan kunnen ze alleen maar huilen. Even laten gaan, vaak vallen ze vanzelf wel weer in slaap dan.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52594805
HIer ook altijd bij het eerste gaapje/oogje wrijven/oortje kriebelen naar bed en nooit geen problemen (KLOP AF) nog gehad met slapen en huilen gebeurd hier heel af en toe en dan even laten gaan en dan slaapt ze alsnog binnen vijf minuten.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52595814
Doen jullie ook aan inbakeren? Ik merk dat dat hier wel goed werkt. Zodra we haar in haar dekentje wikkelen, wordt ze vaak al rustiger omdat ze weet dat ze dan moet gaan slapen. En inderdaad zodra ze in de box gaat gapen, gaat ze richting bedje. Soms moetz e dan eventjes huilen, maard an valt ze meestal wel in een diepe slaap.

Helaas is het dekentje inmiddels niet sterk genoeg meer voor Linde en dus zetten we het vast met veiligheidsspelden. Ik ben hier zelf niet zo blij mee en dus twijfelen we nu tussen een pacco inbakerdoek (www.pacco.nl) en een inbakerzak (www.inbakerzak.nl).

Heeft iemand hier misschien ervaring met 1 van de 2?

Hmm het is natuurlijk een beetje de goden verzoeken he om te schrijven dat je kindje dan meestal rustig gaat slapen... ik hoor haar meteen beginnen met huilen

[ Bericht 20% gewijzigd door Stiemie op 22-08-2007 17:55:15 ]
pi_52598671
Och Freudie, Allanah is nog zo piep... Laat haar toch lekker bij jullie in slaap vallen als ze dat fijn vindt. Je mag imo al heel blij zijn dat ze 's nachts zo goed slaapt!

Stiemie, je weet dat je de beentjes niet mag bakeren? Die moeten in een kikkerspreidstand kunnen liggen ivm ontwikkeling van de heupjes. En wellicht kun je tape gebruiken ipv spelden,is wat veiliger lijkt me.

Oh, en een hoeraatje en een voor Chacamehmeh en haar grote meid! Wow!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52599150
Ja Moonah we bakeren op advies van het consultatiebureau en die hebben het ook voorgedaan. Helaas werkt tape bij ons meisje niet, daar is ze te sterk voor en dan is ze zo weer los. Het is zeg maar een pittig dametje met haar 4,5 weekjes. Ze is zelfs al 2x van buik naar rug gedraait in de box...
pi_52599455
Ja, en hoe is het dan met Thies

Stiemie, hier alleen ervaring met de doek. Alleen was Maud ook te sterk ervoor. Uiteindelijk gewoon in een slaapzak en een laken in de breedte over het bedje heen en toen lag ze ook goed strak.

En Maud begint ondeugend te worden. Ooooooooh ik word alleen maar meer en meer verliefd. Heerlijk lachebekje van me.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:08:37 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52599829
Hier ook voorzichtige mèmè geluidjes, tussen het jammeren door
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52600542
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:08 schreef PM-girl het volgende:
Hier ook voorzichtige mèmè geluidjes, tussen het jammeren door
hihi, jammer he PM, dat het alleen tussen het jammeren door is. Nog even en dan weet je niet meer beter. Dan wordt je 's ochtends wakker door een Simon die heel hard van uit zijn bedje gaat roepen: Mama....mamaaaaaa, MAMAAAAAAAAAAAAAAAAA MAMAMAMAMAAAAAAAAAAA.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:46:03 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52601338
Het werkt zeker aanstekelijk, want Dean zegt sinds vandaag óók Mehmeh, mehmeh!
Toen ik binnenkwam bij het KDV om hem op te halen, zal wel toeval zijn, maar toch zóóó
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52601612
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:58 schreef chacama het volgende:
Ja, en hoe is het dan met Thies
Ik mag weer een lofzang afsteken?
Thies doet het geweldig! Hij is bezig van 2 naar 1 middagslaapje te gaan. Ik hoopte dat dat slaapje dan een uurtje of wat zou duren, maar niks, anderhalf uur, geen minuut langer! Verder stapt hij over van stoel naar stoel. Die tweede stoel gaat dan vaak schuiven en wat zegtie dan? Juist.... Mehmeh! Al is het nog niet echt gericht hoor, geloof ik. Overigens was hij vanmiddag in zijn bedje aan het spelen, ik was zijn kast aan het opruimen, zie ik dat hij zijn speentje te pakken heeft, ligt altijd in bed. Dus ik zeg: "Doe het speentje maar uit je mond vent!". En wat doet mijn wonderkind? Juist!
En hij is vanochtend uit de kinderstoel gevallen! J was een flesje aan het maken, ik op mijn werk, J hoort ineens BOEM. Ligt Thieske op de grond.... Hij huilde niet eens zo hard... Voortaan dus toch maar tuigje om.
quote:
En Maud begint ondeugend te worden. Ooooooooh ik word alleen maar meer en meer verliefd. Heerlijk lachebekje van me.
Cute he, die oogjes dan ook!

Simon, lekkere vent, ook aan de mehmeh!
En Dean! Man, jij bent van de volgende generatie hoor!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:00:19 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52601912
Dean zegt ook nog "bwabwa" en hij kan ook heel goed een kwaaie krokodil nadoen, "HSSSSJJJGGG"

Moonah, was je niet boos op je teerbeminde dat hij je spruit had laten stuiteren?
(ik zou mezelf inhouden maar inwendig denken "Zie je wel, alleen IK kan goed voor hem zorgen" )
pi_52603445
Over het inbakeren, wij hebben hier de bakerzak gebruikt, het werkte voor Meike perfect!
Ze deed niets anders als wapperen met de armpjes en op de speen meppen, in de bakerzak kon dat niet meer, en ging ze heerlijk slapen.
Alleen moesten we het al op tijd weer afbouwen omdat ze met 3 maand al ging omdraaien en dan is de bakerzak niet meer veilig.

En Freudie; een aanrader: Inbakeren en regelmaat van Ria Blom
Mijn eigen kleine bijbeltje....
Ik heb zoveel aan het boek gehad! Je hebt er niet alleen in combi met inbakeren wat aan, het geeft aan hoe je regelmaat brengt in het leven van een baby, ondertitel van het boek is voorkomen en verhelpen van onrust en huilen bij baby's

Lief al die kwebbelende baby's!!

Meike en ik waren vandaag op visite bij een vriendin met een baby van 4 maand, Meike liet eens even haar gilkunsten horen waarop het kleine ding spontaan moest huilen. Die schrok zich rot!!
En Meike keek me daar verbaasd!!! Die snapte er werkelijk niks van.
Morgen gaan Meike met opa en oma zwemmen.....en mama moet werken
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52603712
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:00 schreef Vivi het volgende:
Dean zegt ook nog "bwabwa" en hij kan ook heel goed een kwaaie krokodil nadoen, "HSSSSJJJGGG"
Huh? Doet een kwaaie krokodil zo?
quote:
Moonah, was je niet boos op je teerbeminde dat hij je spruit had laten stuiteren?
(ik zou mezelf inhouden maar inwendig denken "Zie je wel, alleen IK kan goed voor hem zorgen" )
Neuh. Thies is bij mij ook al twee keer van het bed af gevallen (één keer weliswaar opgevangen door de wasmand). J werd toen echt superkwaad op mij. Maar hé, dat gebeurt toch niet expres? Nee, ik was er ook niet blij mee toen hij van het bed afkukelde, schrok ook (zeker de eerste keer), maar tja, dat gebeurt. Hij zal vast nog wel vaker vallen....

Dus eigenlijk, stiekem, toen bleek dat er verder niets aan de hand was, was ik ook een soort van blij dat het J ook eens gebeurd is.
pi_52603856
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Freudie; een aanrader: Inbakeren en regelmaat van Ria Blom
Mijn eigen kleine bijbeltje....
Ik heb zoveel aan het boek gehad! Je hebt er niet alleen in combi met inbakeren wat aan, het geeft aan hoe je regelmaat brengt in het leven van een baby, ondertitel van het boek is voorkomen en verhelpen van onrust en huilen bij baby's
Wat leuk om te lezen! Ik heb jou indertijd die tip gegeven, jij geeft hem weer door.... Ik vond het ook een erg fijn boek Freudie! Geeft veel inzicht in slaappatronen en -gedrag.
Zo heeft leah mij verteld over de beentjes niet bakeren, en ik zeg dat nu weer aan freudie.
Het lijkt wel een dorpspomp hier...
pi_52603910
chacama wat heerlijk mehmeh horen

freudie ik kan verder niks zaggen dan kijk naar de post van chacma.

ik stop de kleine meid in bed zodra ze in haar oogjes wrijft.

madametje deed vandaag mama's vinger in haar mond en ik voel opeens een stukje tandje
komt ze na 2 dagen thuis want mama had trainingen voor het werk heeft ze meer echte brabbels dus niet telkens guh of van die rare brabbels en een tandje
mama van 3 kids!
pi_52604181
Tja Moonah, die tip was precies hetgene wat ik hier nodig had!!!
Ik had het boek (ook via hier, via Snoopy dacht ik) en meteen toegepast, 2 dagen later had ik een ander kind. En ging het even niet goed of vond ik het moeilijk, dan pakte ik het boek er even weer bij. Daar kon ik heel veel steun en tips in vinden.
Inmiddels is het boek bij mijn nicht, ik hoop dat ze er net zoveel aan heeft als ik heb gehad!

Leuk Popples, een tandje!! weer een mijlpaal!
pi_52605820
erg goed handvat, dat boekje van Ria blom !

Stiemie, hier gebruik ik de pacco-doek
makkelijk in gebruik en straks ook in 2fases af te bouwen denk ik ... door alleen de buitenste laag te gebruiken kan ze vast wennen aan 'losse armen' zonder zichzelf in het gezicht te slaan.
pi_52613151
Ik heb doeken van de bakermat gebruikt, veelzijdig en lekker simpel, wel duur 24 euri. En regelmaat helpt enorm, maar ik ben ook ervan overtuigd dat je niet zomaar heel je eigen ritme moet omgooien. de 1e 3-4 maanden ok, maar daarna niet meer. Mijn kleine dreumes sloeg zichzelf steeds wakker tijdens het inslapen dus daarom de noodzaak van inbakerdoeken. Dit op advies van een wijkverkleegster vd oude stempel.

En verder is het inslaap ritme bij huilen om de baby max 10 min. te laten huilen, dan troosten, bij weer huilen max 8 min. en als de baby dan weer huilt, max 6 minuten. en als er dan nog gehuild wordt, dan is er echt iets aan de hand, dit scenario is in 5 maanden slechts 1 keer voorgekomen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_52614980
Freudie hier het zelfde euvel hoor met Isa, dus denk dat het erbij hoort. Soms laat ik er even huilen en ga ik boven wat opruimen zoals de anderen hier al als tip gaven. Als dat niet helpt heb ik vanaf gisteren de oplossing gevonden voor Isa, de draagzak (lodger shelter) heerlijk vind ze dat en ze slaapt binnen 10 minuten, dan leg ik haar weer in haar bedje.

Ik ben gisteren naar het cons.bureau geweest met Isa, ze is in 2 weken tijd 600 gram aangekomen ze zit nu dus op 3700gram met een kleine 51cm was dat niet verkeerd.
Ze hebben wel een klein ruisje in haar hartje gehoord dus morgen naar de huisarts, als die het ook hoort moeten we naar het ziekenhuis voor een echo van haar hartje.
Maak me nog geen zorgen hoor, ze drinkt goed, slaapt goed een heel tevreden meisje met af en toe wat huil momentjes. En met haar uithoudingsvermogen is ook niets mis, want als ze huilt kan ze lang huilen
We wachten dus maar af wat de huisarts er van vind.
Mama van Isa en Ties
pi_52615183
Draagzakken en -doeken zijn ideaal bij kleine huilende baby'tjes. Ik ben er nu nog steeds blij mee.

Leuk, al die mehmeh, baby's. Hier is het mehmehmehmehmeh.

En een lieveheersbeestje doet prrrrrrrrrrrrrrrrrr
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52615308
Volgens mij heeft Ethan nog helemaal geen slaap ritme of wat dan ook

Ik begin me zelfs af te vragen of hij ooit nog eens meer dan 3 uur achter elkaar zal gaan slapen. Ik ben echt jaloers op al die verhalen van "en we moest hem/haar zelfs om 9 uur 's ochtends wakker maken omdat hij/zij anders te lang zonder voeding zou gaan" of "goh, hij heeft 's middags 4 uur geslapen en toen na de voeding gelijk weer 6 uur".. zo'n baby wil ik ook!!

We hebben inmiddels wel een draagdoek besteld, ik hoop dat dat de gouden tip is qua z'n slaap/rust gedrag Ik moest manlief er wel van overtuigen dat een 4 weken oude baby toch echt niet in een baby-bjorn mag en dat niet alle draagdoeken eruit hoeven te zien als een oma-jurk , dus Ethan krijgt nu een stoere city-camouflage doek waar paps ook mee over straat durft.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52615747
Stiemie, ik zou voor pacco doeken kiezen. Die zijn net wat strakker en dus veiliger in mijn ogen dan een bakerslaapzakje.
Hou je rekening met de hongersignalen znu de borstvoeding nog niet helemaal 100% lekker loopt? Succes!
pi_52617685
Lekker Jellyrose, kom je showen in het draagdoeken topic. Maud heeft in de begin fase heel veel bij me geslapen en ook nu als ze een off-day heeft hangt ze lekker tegen me aan.

Over het algemeen (en dat is natuurlijk niet bij elk kindje zo), maar wordt er bij die kleintjes (en Maud hoort daar nu ook nog steeds een beetje bij) een slaap ritme van ca. 2 uur op 2 uur af gehanteerd. Bij die hele kleintjes is 1,5 uur al eigenlijk genoeg qua wakker zijn. Als je dan een schema zou willen hebben dan kom je uit op (Ik zet een M achter het schema zodat je ziet wat Maud nu doet):
7 uur voeding..............M
8.30 naar bed..............M (soms 9 uur en slaapt dan tot elf uur, daarna fruit)
10.00 voeding
11.30 naar bed
13.00 voeding.............M (en dan naar bed tot 16.00)
14.30 naar bed
16.00 voeding .............M liga en sap
(vaak lukt het ze om ze 1x tussen 2 voedingen wakker te zijn)
....................................M17.00 groentehap / 18.00 aan tafel mee en toetje
19.00 voeding en naar bed.........M
23.00 voeding................M
03.00 voeding................M (niet elke nacht meer)
07.00 voeding

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Mwana??? Hoest nu met Nune?? waar is de 9 maanden update????

[ Bericht 3% gewijzigd door chacama op 23-08-2007 13:22:58 ]
pi_52625319
Ohhhh Chaca.. dat is toch al heel wat anders dan al die verhalen over babietjes die gelijk na de voeding weer in slaap vallen om vervolgens braaf 3/4 uur later weer wakker te worden voor de volgende maaltijd Geeft me weer een beetje moed, dank je!

Het loopt het bij Ethan nu de meeste dagen zo dat hij gemakkelijk 6/7 uur achter elkaar wakker is, gisteren zelfs 11 uur. Gelukkig kan hij ook heel goed wakker zijn zonder noemenswaardig te jengelen/huilen, maar hij heeft gewoon wel veel aandacht nodig en dat vreet behoorlijk wat energie. Bovendien zorgt het er voor dat m'n man en ik inmiddels op een soort shift-rotatie zitten om zelf ook wat rust te krijgen, maar echt gezellig of bevorderlijk voor het huishouden enzo is dat ook niet (hij doet de midden in de nachtdienst tot zeg maar 8 uur 's ochtends terwijl ik probeer te slapen (maar sinds ik dat moedergehoor heb gaat dat ook niet al te best ) en gaat dan slapen en ik doe dan de ochtend/begin van de middag). Maar ik prijs me aan de andere kant dan weer gelukkig dat ik er niet alleen voor sta.. kan me niet voorstellen hoe het moet zijn voor stellen waarbij de partner na 3 dagen weer gewoon naar kantoor moet ofzo
Red de zeehond!
pi_52625804
Jellyrose, denk dat je dan als je eenmaal de draagdoek hebt, zult merken dat je ook meer tijd vrij hebt. Die kleine hangt dan lekker bij je. Kan kijken wanneer ie wil en slapen als ie moe is. Alleen voor het eten (en die schone luier) hoeft ie er dan uit. En ik zeg niet dat je hem dan maar hele dagen bij je moet gaan dragen. Maar als het een keus is tussen met hem op de bank zitten, omdat ie anders huilt dan kan ie net zo goed bij je hangen en kun jij tenminste nog wat doen. En als je het zelf prettiger vind kun je hem ook bij je (in de buurt) laten slapen.

Fleur sliep tussen ons in op het aankleedkussen. En met Maud was ik nog makkelijker. Die sliep gewoon op me. Dat was niet echt super bevordelijk voor mijn nachtrust, maar nog altijd beter dan opzitten met d'r of om de haverklap te troosten en echt wakker te zijn. Nu sluimerde ik en zij sliep. Fleur is uiteindelijk met 6 weken gaan doorslapen en toen sliep ze ook in d'r eigen bedje. En Maud is na 3 maanden naar d'r eigen kamertje gegaan. Maar heeft ook daarna nog nachten bij me geslapen als het echt niet goed ging.

En vaak gaan de momenten van aandacht willen en niet alleen willen zijn samen met de ontwikkelingssprongetjes. Het boek Oei ik groei is daar een goed handvat bij.

En niet om betuttelend te zijn. Maar 6 tot 7 uur wakker zijn of zelfs 11 uur dat kan niet. En ja dat is kort door de bocht, maar dan zou Ethan toch echt een hele grote uitzondering zijn. Het feit dat ie aandacht vraagt is waarschijnlijk een teken van vermoeidheid. Lees ook het boek van Ria Blom. Echt, een aanrader. Babies hebben slaap nodig. Dan groeien ze namelijk. Dus nogmaals niet belerend bedoeld, maar ik denk dat Ethan eerder oververmoeid (aan het raken) is, dan dat ie echt behoefte heeft aan aandacht. Oef, wat klinkt dit hard zeg. En ik zeg het ook niet om te kwetsen. Dus als je je aangevallen voelt.....sorry alvast.

Al met al, is het belangrijk dat je doet wat bij jou goed voelt. Waarbij het natuurlijk niet tenkoste van jou moet gaan (daar weet Moonah wel wat over te zeggen).

Succes en hopelijk vinden jullie snel een lekker schema waar Ethan het goed op doet en waar jij rust bij hebt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:09:49 #29
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52626382
Jellyrose, volgens mij mogen ze vanaf 3,5 kilo in de Babybjorn hoor. Anna heeft er vanaf dat ze 2 weken was lekker ingezeten. Heerlijk vindt ze het: hond uitlaten op het strand in de BB. En ik heb haar er 1 keer ingehad toen ze niet wilde slapen.

Oh, en nog een vraagje. Anna kwijlt zich op het moment helemaal gek. Ze is nu 13 weken. Iemand een idee wat dat kan zijn? Trainen van het mondje (brabbelen enzo) of al tandjes? Ik voel nl nog niets?

[ Bericht 29% gewijzigd door Memmel op 23-08-2007 17:52:37 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52627637
Jellyrose, Pepijn had het de eerste 2-3 weken ook. Makkelijk 6-7 uur aan een stuk wakker met hooguit wat sluimeren tussendoor.
Ondertussen zit er iets meer regelmaat in... 1,5 uur wakker en dan soms 45 minuten, meestal 1,5 uur of heel soms 2 uur slapen.
We zijn er ondertussen ook achter dat Pepijn soms gewoon even moet huilen (lees krijsen) voor hij kan slapen. Het beste werkt dan om hem gewoon even 5 minuten te laten gaan (en dan loopt ie echt paars aan), dan troosten en dan is het goed en valt hij in slaap.

Brrr ik vind die babybjorn echt eng voor die kleintjes. Ze bungelen dan zo. Ben super blij met onze draagdoek!! Tenminste lekker stevig!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:12:48 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52627842
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:03 schreef p_iglet het volgende:
....

Brrr ik vind die babybjorn echt eng voor die kleintjes. Ze bungelen dan zo. Ben super blij met onze draagdoek!! Tenminste lekker stevig!
Maar je moet ook zorgen dat ze er goed inzitten hoor, dan bungelen ze niet! (lees: op juiste lengte afstemmen en natuurlijk nog met hoofd naar jou toe) Ik vind een draagdoek juist eng. Ben Anna steeds kwijt als ik haar in de lodger stop...
Ik heb wel een hangmat in de box, die vind ze super!
pi_52628010
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
Oef, wat klinkt dit hard zeg. En ik zeg het ook niet om te kwetsen. Dus als je je aangevallen voelt.....sorry alvast.
Nee, helemaal niet - ik ben juist dolblij met al je tips en ervarings-verhalen!! Ontzettend bedankt Oei ik groei hebben we in huis, het boek van Ria Blom nog niet; ga 'm gelijk bestellen

Ethan valt ook erg goed in slaap als hij op m'n borst (of die van papa) ligt, maar het in slaap blijven lijkt een beetje het probleem te zijn. Hij wordt op de raarste momenten wakker en krijst dan z'n longen uit z'n lijf - ik ben helemaal niet het type dat na 30 seconden al naast z'n bed staat en voor m'n gevoel laat ik hem ook best lang huilen, maar misschien moet ik gewoon nog langer wachten en hoort dat wakker worden en krijsen er bij hem gewoon bij (en hou ik 'm dus eigenlijk alleen maar langer wakker door 'm proberen te troosten).

(Hij slaapt trouwens al sinds vorige week in zijn eigen kamer, voornamelijk omdat ik zelf echt van elke zucht of kreun klaarwakker werd en sinds gisteren leggen we hem ook in zijn ledikant te slapen, omdat het wiegje (zo'n prenatal mandje) toch wel erg klein voor hem leek)
Red de zeehond!
pi_52628120
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
(daar weet Moonah wel wat over te zeggen).
Ja, Moonah meldt zich...

Jelly, ik 'schrik' er ook van dat Ethan zó lang aan een stuk wakker is hoor!
Ik zal even kort vertellen hoe het bij ons is gegaan. Thies was ook zo heel veel wakker. Af en toe een hazeslaapje. Hij werd beschouwd als een 'wakker, nieuwsgierig, sociaal kind'. Door zowel VK, CB en kraamhulp. Nou, dan maak je je verder maar geen zorgen. Ik vond het eigenlijk ook wel vleiend dat de deskundigen mijn kind zo beschouwden. Als hij ging jengelen dachten we dat hij zich verveelde, dus hup, nieuwe situatie aanbieden. Werd hij druk, oké, lekker spelen met hem! Tot het dus echt de spuigaten uitliep. Wij konden werkelijk níets meer doen, liepen continu met hem te sjouwen, hadden nooit meer onze handen vrij. Kwam bij dat hij door mij een poos is getroostvoed met de borst toen hij met 4 mnd ziek was en ook nog eens tanden kreeg. Hij werd 's nachts om het anderhalf uur wakker voor een slokje. Ik werd na 5 mnd slaapgebrek echt gek. Letterlijk.
Toen hebben we het boek van Ria Blom gelezen. Nou, een wereld ging voor ons open! Thies is wrs máááánden oververmoeid geweest. Slaapsignalen hebben wij totaal niet herkend. En niemand die ons, verse ouders, erop attendeerde.
Een kind 'hoort' tot de 6 mnd (gemiddels natuurlijk) maximaal 2 uur wakker te zijn. En dan 2 uur slaap. Ik wist niet wat ik las! Uiteindelijk hebben we een slaaptraining gedaan en wat heeft hem (én ons!!!) dát goed gedaan zeg! Pijn in mijn hart om hem een paar keer (ja, soms echt 3 uur aan een stuk...) te laten krijsen, maar na 2 dagen en nachten merkten we al zo'n enorme verbetering. Na een week was zijn slaappatroon genormaliseerd. Hij slaapt overdag keurig zonder mopperen in zijn bedje. 's Avonds tussen 19 en 20 naar bed. 's Nachts slaapt hij heerlijk door.

Lees het boek van Ria Blom. Je hoeft niet per sé haar methode te gebruiken, maar ze schrijft heel inzichtelijk over slaapgedrag van babies.
Zo, Karin, kom jij nu ook nog even je verhaal vertellen?

Het is toch een lang verhaal geworden. Maar wij zijn er indertijd bijna aan onderdoor gegaan. Dat hoeft jullie natuurlijk absoluut niet te gebeuren (liever niet zelfs... ), maar enige kennis van slaapgedrag is echt fijn!
pi_52628318
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef Moonah het volgende:
Hij werd beschouwd als een 'wakker, nieuwsgierig, sociaal kind'. Door zowel VK, CB en kraamhulp.
Tja, dat hebben wij dus ondertussen ook al gehoord

Ook jij bedankt voor je verhaal Moonah (en goed om te horen dat het uiteindelijk helemaal goed is gekomen natuurlijk!!) Ik heb het boek direct bij bol.com besteld (FOK! is toch wel fijn op dit soort momenten, ik was anders gewoon vrolijk doorgegaan en gehoopt dat het vanzelf beter zou worden)
Red de zeehond!
pi_52628350
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:34 schreef jellyrose het volgende:
ik was anders gewoon vrolijk doorgegaan en gehoopt dat het vanzelf beter zou worden)
Tot je er niet meer vrolijk van zou worden...
Maar ik ben benieuwd wat je van het boek vindt!
pi_52628573
Een recensie volgt zsm (als het goed is komt het boek zaterdag binnen en de draagdoek ook )
Red de zeehond!
pi_52628705
Nou recensie... Maar je snapt wel wat ik bedoel he? Ik hoop gewoon dat jullie er baat bij hebben.
pi_52629031
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef owlet het volgende:
Stiemie, ik zou voor pacco doeken kiezen. Die zijn net wat strakker en dus veiliger in mijn ogen dan een bakerslaapzakje.
Hou je rekening met de hongersignalen znu de borstvoeding nog niet helemaal 100% lekker loopt? Succes!
Ik twijfel nog steeds tussen de pacco en de bakerzak. Is de pacco goed stevig? Ze is namelijk nogal sterk. We hadden die pacco voor tot 4 weken al via internet gekocht maar daarmee werd ze af en toe om haar middel wakker. Dat kon dus echt niet meer. Is die pacco doek ook makkelijk alleen bij je baby aan te trekken?

We hebben trouwens besloten om voorlopig de borstvoeding even te laten voor wat het is. Het leverde alleen maar stress op en ik trok het allemaal steeds minder. Had het gevoel dat ik het allemaal niet meer lang ging trekken. Het kost zoveel geduld om midden in de nacht met een soort naar eten snakkende baby op je arm rustig het aanleggen te oefenen... We hebben nu besloten om een weekje te kolven en dat aan Linde te geven zodat ik even kan bijkomen en het dan weer rustig aan te proberen. Ik meot zeggen dat het me ven wat meer rust geeft en dat had ik echt even nodig.
pi_52629253
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:12 schreef Memmel het volgende:

[..]

Maar je moet ook zorgen dat ze er goed inzitten hoor, dan bungelen ze niet! (lees: op juiste lengte afstemmen en natuurlijk nog met hoofd naar jou toe) Ik vind een draagdoek juist eng. Ben Anna steeds kwijt als ik haar in de lodger stop...
Ik heb wel een hangmat in de box, die vind ze super!
Hmm dan zie ik vast niet vaak baby's goed in een babybjorn hangen...

Een draagdoek is ook wat anders als een lodger hoor...
In de draagdoek ben je ze echt niet kwijt. Als je er een keer 1 uit wil proberen moet je maar roepen, je woont in de buurt dacht ik
Ja, ja ik ben draagdoek fan
pi_52644419
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zo, Karin, kom jij nu ook nog even je verhaal vertellen?
Vooruit haha

Hier was het zo dat Meike eigenlijk meteen vanaf het begin begon te huilen als ik haar weglegde, in de box of ergens anders. Op het cb zeiden ze dat zo'n pasgeboren kindje geborgenheid zoekt, en dat ik haar dus gerust kon oppakken en met haar kon rondlopen. Als ik een keer moest eten oid dat had ze maar even pech, maar voor de rest maakte het niet uit..... je gaat er vanuit dat het cb het wel weet......Ik weet nu wel beter!!
Meike deed op een gegeven moment ook alleen hazeslaapjes, t was zelfs maar 2 keer een half uur per dag. En dan had ik haar vantevoren in slaap gewiegd op de arm.....in bed schreeuwde ze alles aan elkaar. Als wij savonds even wilden eten legde ik Meike in haar hangmatje, met 1 hand eten en met de andere hand wiegen.....tjonge als ik er op terug kijk snap ik niet dat we niet eerder in de gaten hadden dat dit niet normaal was, maar oke.
Snachts sliep ze door. En ik had zoiets van: nou ja, zolang ze snachts maar slaapt, dan loop ik overdag wel met haar op de arm, ik zag het ook niet als een opgave ofzo. Tot ik een artikel las over slaapgedrag van baby's, en het herkennen van een slaapprobleem. Er stond precies beschreven zoals het bij ons ging.....en ook dat als ze een maand of 5 zou zijn, dat ze snachts ook niet meer zou slapen..... Ook het drinken ging niet zoals het moest, door de oververmoeidheid dronk ze de fles maar half leeg, en viel dan in slaap. Om vervolgens na een uur weer te komen voor de fles.....
Hier om advies gevraagd.....toen kreeg ik dus DE tip van het boek van Ria Blom. waar ik nog altijd super super dankbaar voor ben!
Ik heb hem aangeschaft en meteen in praktijk toegepast. Het was even heel moeilijk..... Bij het eerste teken van vermoeidheid moest ik haar in haar bedje leggen. En laten huilen. Meike lag boven te huilen en ik beneden. Ondertussen steun van mijn moeder: je gaat er niet heen....! De eerste keer huilde ze anderhalf uur, maar de tweede keer was het al minder. Eind van de tweede dag begon ze te gillen, na 5 min kon ik haar speen geven en dan ging ze slapen....
Nog even later kwam er helemaal geen protest meer!!
En niet alleen het slapen veranderde.....Meike kon ineens veel langer spelen in de box, ze dronk haar flesjes leeg (ipv halverwege in slaap vallen...) Ze ontwikkelde zich ineens in razend tempo.
Ze is veranderd van een heel onrustig meisje, naar een vrolijke tante!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:20:00 #41
94046 PM-girl
pi_52644507
In het moedertopic ontstond er een gesprek over gekke baby-geluidjes ed. Wij hebben een cd die Simon best leuk vind, maar eigenlijk niet in het openbaar te draaien is. Ik heb 1 nummer geupload:Welkom Baby
*
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:24:13 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52644607
Karin, wat heerlijk om te lezen. En dan vooral die laatste zin natuurlijk.

PM, ik kan me voorstellen dat babies dit leuk vinden. Kan me ook voorstellen dat ouders het verschrikkelijk vinden. Maud is inmiddels geindoctrineerd door d'r zus, dus die swingt op K3.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:30:04 #43
94046 PM-girl
pi_52644764
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:24 schreef chacama het volgende:
PM, ik kan me voorstellen dat babies dit leuk vinden. Kan me ook voorstellen dat ouders het verschrikkelijk vinden. Maud is inmiddels geindoctrineerd door d'r zus, dus die swingt op K3.
Jamaar, jamaar, K3 is muziek Maar, ik moet zeggen, het went....!
*
pi_52644970
Wat heerlijk om te lezen die succesverhalen en wat ben ik blij dat wij er dankzij jullie zo snel bij zijn, echt nogmaals ontzettend bedankt voor alle tips en waarschuwingen en verhalen

Ethan heeft vanochtend om 08:30 de fles gehad en ligt nu net heerlijk tevreden te slapen - we hebben na de fles samen wat tv gekeken en gekroeld en zo gauw hij begon te gapen heb ik hem weggelegd, hij heeft wat gemurmeld en af en toe een beetje gehuild, maar toen ik net even gluurde lag hij met z'n aapje in z'n armen te slapen

Ik heb goede hoop voor de rest van de dag
Red de zeehond!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:40:49 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52645106
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef jellyrose het volgende:
Wat heerlijk om te lezen die succesverhalen en wat ben ik blij dat wij er dankzij jullie zo snel bij zijn, echt nogmaals ontzettend bedankt voor alle tips en waarschuwingen en verhalen

Ethan heeft vanochtend om 08:30 de fles gehad en ligt nu net heerlijk tevreden te slapen - we hebben na de fles samen wat tv gekeken en gekroeld en zo gauw hij begon te gapen heb ik hem weggelegd, hij heeft wat gemurmeld en af en toe een beetje gehuild, maar toen ik net even gluurde lag hij met z'n aapje in z'n armen te slapen

Ik heb goede hoop voor de rest van de dag
Dit vind ik zooooo ontzettend heerlijk om te lezen. En laat je niet uit het veld slaan als het niet meteen de hele dag lukt. Ook Ethan kan een off-day hebben en dan toch lekker bij je willen zijn. Maar, dat geeft niet, omdat je dat dan ook veel makkelijker herkent.

mag ik een topic voor mama's met niet doorslapende kindjes
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:43:31 #46
94046 PM-girl
pi_52645177
Jellyrose, succes! Ik hoop ook voor jullie op vlug resultaat, net als bij Karin en Moonah!
*
pi_52646737
Zo, ben ik weer. We hebben het waarschijnlijk gevonden. Ze ligt nu in een 'slaapzak', waarbij ze haar armen tegen haar lichaam heeft. Ze kan ze wel bewegen, en haar beentjes ook, maar ze kan niet meer met haar handjes in haar gezicht gaan, en ook niet meer wild om haar heen slaan. Dit lijkt te helpen. Ze heeft zojuist 90 minuten geslapen. Dit houden we erin! (Sorry dat ik niet direct meer gereageerd heb trouwens, allemaal wereldadviezen!)
pi_52648511
Even een stukje wat ik per ongeluk gisteren in het moedertopic had geplaatst.

Hier ging het vandaag niet zo lekker met Julia. Ze was redelijk huilerig, wilde niet lang spelen in de box en heeft vanmiddag haar pap helemaal uitgespuugd... alles was vies. En ze was heel zielig, verslikte zich erin, het kwam zelfs haar neus uit... arm meiske. Echt zielig. Maar ik heb goede moed gehouden en me gewoon aan het ' eetschema' gehouden en de volgende maaltijden heeft ze gewoon gegeten, zij het de groente met wat minder zin dan de andere dagen. Maar ze heeft het toch bijna op gekregen.

Ik heb de dietiste even gesproken vanochtend en ze zei dat ik wel echt met potjes voor zes maanden of vers gepureerd eten met vlees moet gaan beginnen. Nou heb ik dat bij de andere kinderen ook niet gegeven op die leeftijd, groente aardappels en vlees, maar meestal alleen groente en aardappels/rijst/pasta o.i.d.
Hoe doen jullie dat? Ik moet het gaan ' mengen' met vier-maanden-potjes, omdat ze die tot nu toe alleen maar lust. Maar goed dan krijgt ze tenminste wat groente binnen, daar ben ik al helemaal blij mee.
pi_52648525
Freudie, dat is een 'Bakerzak' denk ik. Bakerzak.nl
  Milf vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:48:22 #50
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52648770
Even een update

Dana brabbelt er lustig op los. En het liefste met haar wijsvinger in de mond en sputteren maar! Cute .
Ze heeft ontdenkt dat laminaat lekker glijd en legt de handjes ver voor haar neer en dan jezelf naar je handjes trekken. Zo sjeest zij door de gehele kamer heen. De nodige planten, vazen en ander "gevaarlijk" spul is al verplaatst zodat ze die niet kan pakken.
En als ze op tapijt oid ligt dan gaat hop die kont omhoog en maakt ze aanstalten om te kruipen. Alleen ze verzet dan niet 1 handje maar gewoon knie naar voren en ja dan ga je op je muil. En prachtig dat ze het vind !
Ze heeft ook een tik. Als ze op de grond ligt of in de box dan tikt ze met haar voet op de grond. En hard ook nog maar dat vind ze leuk en lacht als ik dan opkijk. De charmeur
En ze eet alles, broccoli, liga, rijstwafels, echte stukjes fruit, yogurt en fruit, afstandsbediening tv, gsm, laminaat

Nog steeds geen sporen van tandjes doorkomen. Ik kan ze wel zien zitten.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:37:59 #51
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52650093
Suus, heb bij Maud heel lang gewacht met vlees. Nu eet ze kip en vis. Maar geen potjes. Heb al verschillende keren geprobeerd in het kader van gemak. Maar het werd ergernis ipv gemak. En het resulteerde er toch in dat ik de keuken in dook om een fatsoenlijk hapje te maken.

Klinkt gezellig Nikky. Dat tikken deed Maud ook. Daarna is ze begonnen met kruipen. Misschien is dit voor Dana ook een voorbereiding op.....

Oooooooh. En Maud krijgt d'r derde tand. En net als d'r zus wordt ze eerst dracula. Het is dus een bovenhoektand die doorkomt. Heeft Fleur ook gehad. Weet niet of ik daar nu bewust wel of geen foto van heb gemaakt. Zal wel eens zoeken.

En mijn dochter is compleet gefixeerd op ballen. Er hoeft maar ergens een bal te liggen hoe groot of klein ie ook is, zij spurt er naar toe (op handen en voeten...t's net een jonge pup) en pakt hem. Gisternavond heeft ze wel een kwartier geprobeerd om onder de schoolbank van Fleur te komen (hoge balken om overheen te klauteren) om bij de K3-bal (!!!) te komen die daar lag. Maar het is gelukt en vervolgens kon ze niet meer terug. Huhuhuhuhu mehmeh ( )
pi_52654194
Hahahah... prachtig hoe je dat beschrijft Chaca. Leuk he dat kruipen.... heerlijk! Enne, 'mehmeh'...

Julia, gek kind, lust alleen maar potjes. Ik heb het wel vers geprobeerd, maar had daar beter maar helemaal mee kunnen beginnen zonder potjes denk ik nu... maar ja, ik vind het vaak jammer van de moeite als er na 1 hapje gelijk wordt geweigerd, gespuugd en alles eruit komt. Ze is érg kieskeurig, maar niet op de goeie manier ... ik had nog liever gehad dat ze geen potjes zou willen. Maar goed....
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:16:18 #53
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52662746
Zo, Lotte is ook terug van vakantie, en wat voor vakantie!
Heerlijk alles vrijgelaten. Ze is met sprongen vooruitgegaan:
- Zwaaien
- Armen omhoog bij hiep hoera
- Iets geven als je je hand uitsteekt en zegt: geef maar aan mama (hahahaha)
- klappen
- Een voorzichtige poging om een blok op de toren te zetten

De laatste fles is er toch af, het was zo'n ramp Lotte in de stress, mama in de stress want meisje wil niet drinken. Wij zijn ermee gestopt en sindsdien eet ze alles een stuk beter. pfff het duurde even maar dan heb je ook wat!

Slapen, heerlijk maar in je eigen bed blijft het lastig. 's Nachts slaapt ze heel goed in haar bed, maar overdag? hahaha, ja in de kinderwagen heeft ze heerlijk buiten geslapen.
En gras, hahaha jammer dat ik geen filmpje heb gemaakt. Gras nee daar moet je niet op komen. Kruipend op handen en tenen, billen omhoog, heel voorzichtig. Een geweldig gezicht!

Ze was ook erg gevallen, daardoor gebeten op haar tong. Ik wist niet dat het zo kon bloeden!

Mibos hoe is het met KAith? Zag dat ze weer een tandje erbij krijgt? Lotte zit nu op 4, en ik denk dat er weer 2 op komst zijn.
Heeft zij ook zon last van de boventanden gehad?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:18:03 #54
141023 ik80
pi_52662814
Oh over liedjes/cd's gesproken:
Woezel en Pip, die is hier al heeeeel veel gedraaid. Leuk om te zien hoe Lotte op muziek reageert. Zodra de eerste tonen klinken begint ze te stralen, wiebelt met haar billen heen en weer. Klapt in haar handen van plezier!
pi_52670485
Leuke vakantie dus Lotty, klinkt goed.

Anna kreeg gisteren een potje (wij hadden lasagne) en het ging weer fout vannacht. Weet iemand nog wat die toevoeging was die er vaak door zit, maar die je niet verwacht?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:55:07 #56
94046 PM-girl
pi_52671013
YPPY, ben je verdwaald
Ik denk niet dat je ui bedoelt, maar dat was vorige keer toch de boosdoener?

Was het gisteren nog mèmè, hoorde ik zojuist luid en duidelijk mama! Alleen sprak hij toen duidelijk zijn nieuwe Little Tikes-hamer toe (die hij wel weer van mij gekregen heeft)
*
pi_52672586
Uit automatisme post ik nog hier.
*OUD heilige*
pi_52674765
Ik80 Kaith maakt hier heel erg vaart met haar tandjes. 8 in totaal en nu boven nog twee in aantocht. Nee ze heeft er niet echt last van al slaapt ze gewoonlijk iets meer door haar tandjes en sabbelt op een bevroren fles is dan haar grootste hobby. Maar verders gelukkig geen last gehad.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:53:44 #59
94046 PM-girl
pi_52675236
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:23 schreef YPPY het volgende:
Uit automatisme post ik nog hier.
*
pi_52686046
We vonden Ethan net diagonaal in zn bed.. liggend op zijn buik welteverstaan Hij had blijkbaar de dekens afgewurmd (die toch best wel strak ingestopt zitten), van z'n rug naar buik gerold en nog eens een kwartslag gedraaid. Hij is pas vier weken, dat klopt toch niet

En we zijn vandaag bijna de hele dag bij opa & oma geweest om mee te helpen klussen, alleen vonden oma en tante de baby een stuk interessanter dan het klussen (en ik kreeg ook geen aandacht meer.. ik weet nu wat jullie bedoelden )
Red de zeehond!
pi_52686532
Jeetje Ethan, das wel heel vroeg kerel!!
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:30:53 #62
94046 PM-girl
pi_52694959
Dat is inderdaad rap Jellyrose, maar het zijn allemaal gemiddelden, er zijn late rollers en dus ook vroege rollers!

En ja, wen er maar aan, vanaf nu sta je als kind tweederang, tov je eigen kindje
*
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:38:28 #63
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52696407
Oh!!! Ik vergeet helemaal te vertellen dat hij gisteren voor het eerst echt bewust een lachje liet zien, eerst een bijna verlegen glimlachje aan mij en later een brede tandenloze smile aan ons allebei (en vanochtend deed hij het weer!!)

Wat een heerlijk onbeschrijflijk gevoel geeft dat als je kind naar je lacht zeg. Ik weet dat het suf en emo klinkt, maar echt.. ik werd op dat moment gewoon compleet overrompeld door liefde voor dat kleine mensje
Red de zeehond!
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:17:51 #64
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52703813
Wij zijn net weer terug van een weekendje Maastricht dat ik cadeau heb gekregen van mijn mannetje! Was heerlijk! En Anna heeft bij opa en oma geslapen. En die hebben ook een geweldig weekend gehad. Ze heeft alleen maar liggen kraaien van het lachen. Gelukkig maar!

Ethan...jeetje, dat is wel heel snel. Anna gaat alleen nog maar van de buik naar de rug, maar nog niet andersom.
pi_52707727
Goed hoor Ethan. Damian deed dat ook toen hij 4 weken was een paar keer, daarna nooit meer. Nu kan hij het nog niet.
Lief he zo'n lachje.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:33:02 #66
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52709211
Wij zijn vandaag weer wezen zwemmen met Dean, hij vind het echt superleuk, ik schrok me alleen dood vandaag!

Hij heeft zo'n Nijntje-band waar hij in kan zitten maar in het kleine pierebadje kan ie met zijn voetjes bij de grond...hij was dus vrolijk rond aan het hupsen en ineens zet ie zich blijkbaar heel hard af en maakte een koprol, en voor ik het wist drijft ie onderste boven in zijn bandje in het water met twee voeten de lucht in

Dean's papa was gelukkig erg boeldkloedig en wist hem snel te pakken en weer boven water te krijgen (we stonden natuurlijk wel naast hem )

Dean zelf was amper onder de indruk, hij keek ietwat verbaasd maar dat was het wel

Alleen ik was natuurlijk enorm geschrokken

Afijn, eind goed al goed
pi_52709863
jeejtje dat is schrikken vivi. maar gelukkig dat hij niet niets heeft en niks erom gaf

Ethan vroege kerel hoor. heerlijk die lachjes. jellyrose wacht maar straks als hij wakker word dan word het een lachfestijn. zo leuk en
mama van 3 kids!
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:53:50 #68
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52709998
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:38 schreef jellyrose het volgende:
Oh!!! Ik vergeet helemaal te vertellen dat hij gisteren voor het eerst echt bewust een lachje liet zien, eerst een bijna verlegen glimlachje aan mij en later een brede tandenloze smile aan ons allebei (en vanochtend deed hij het weer!!)

Wat een heerlijk onbeschrijflijk gevoel geeft dat als je kind naar je lacht zeg. Ik weet dat het suf en emo klinkt, maar echt.. ik werd op dat moment gewoon compleet overrompeld door liefde voor dat kleine mensje
Heerlijk he, overspoeld worden door zo'n liefdes-golf
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:56:34 #69
24188 Belana
kloon van belana
pi_52710085
ow viev, dan schrik je je dood! wat een geluk die boelkloedige pa
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:02:59 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52710306
Oeh mensen , ik heb dus echt een leuke link ontdekt, via http://www.streamick.com/ kan je buitenlandse zenders online bekijken, en bij "others" kan je dus kiezen voor "Baby TV UK" A 24-hour streaming guide for brand new parents"

Misschien vinden jullie dat ook wel leuk
pi_52711393
jeetje Vivi... dat is schrikken zeg !
pfff, zo zie je maar weer, sta je er nog wel naast !

ik ben meteen even naar die link gegaan, leuk !
pi_52712599
ah Vivi, dat doet Meike dus ook. En keihard hupsen vlakbij de rand enzo
Eng!

Wij vertrekken morgen voor een midweekje Eemhof, voor het eerst met ons drietjes er tussenuit.
We hebben superveel zin! En ik zal extra opletten in het kinderbad!!

Jellyrose, lief he dat lachen....Echt je smelt helemaal voor zo'n humpie
  maandag 27 augustus 2007 @ 08:30:56 #73
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52719015
Heel even zonder bijgelezen te hebben: Storm heeft, op de valreep, een kleine week voor zijn 1e verjaardag, ein-de-lijk een tandje! Een streepje wit, linksonder!

En hij slaapt wonderbaarlijk goed zomaar in zijn nieuwe kamer, in het nieuwe huis. Gistermiddag ruim 2 uur en vannacht tot 7.25 u.! Yeah!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52719074
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:30 schreef Sugar het volgende:
Heel even zonder bijgelezen te hebben: Storm heeft, op de valreep, een kleine week voor zijn 1e verjaardag, ein-de-lijk een tandje! Een streepje wit, linksonder!

En hij slaapt wonderbaarlijk goed zomaar in zijn nieuwe kamer, in het nieuwe huis. Gistermiddag ruim 2 uur en vannacht tot 7.25 u.! Yeah!!!!
Goeie vibes in tha house!

Viev, dat is eng!
Karin, veel plezier!
En doe Ethan, wat snel! Maar lijkt me ook wel schrikken als je hem ineens zo diagonaal op zijn buik nota bene in bed vindt! En lachen is zooooo !
pi_52720852
Goed huis Sugar.

Tip van de babyzwemmeester: je kunt ze beter een paar tellen onde water houden dan maar heel even erin-en-eruit. Dan schrikken ze niet en blijven ze meestal rustig. Ze kunnen best een moment kopje onder. Ondanks dat lijkt het me schrikken Vivi. Dat is ook de reden dat ik de band nooit mee durf te nemen (wij hebben ook zo'n zitje, nog nieuw in de verpakking).
*OUD heilige*
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:41:08 #76
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52720976
Oh Viev, wat eng. ik kan me nog herinneren toen ik een jaar of 12-13 was, we op vakantie waren. En toen stonden een vader en moeder in het peuterbadje te kijken naar de kunsten van hun oudste in het grote bad. En hun dochtertje van een jaar ofzo stond tussen hun in, maar was uitgegleden. Ik zie die ogen nog voor me onder water. Kind kon niet meer opstaan. Ik sprak toen nog geen Frans, maar ik heb die mensen heel snel gebaard wat er aan de hand was. Ze stonden er naast en hadden niets door! Ze hebben dat kind aan hun been uit het water getild en alles was ok, gelukkig. Waarom vertel ik dit? Tja, het heeft zo'n indruk op me gemaakt, en nog steeds. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar die ogen van dat kind. Gat, ik krijg weer kippenvel...

Ik heb Anna net naar KDV gebracht om te wennen....even slikken hoor. En de vaste juf was er nog niet (do pas) en deze wist volgens mij niet dat ik kwam. Nou, lekker hoor.
  Milf maandag 27 augustus 2007 @ 11:31:20 #77
16000 nikky
pi_52722020
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:38 schreef jellyrose het volgende:

Smeltmoment

Ergens opschrijven dat hij echt lacht. Das leuk voor later .
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52724453
Oei Vivi wat eng. Ik zou ook enorm schrikken.

Hoe is het met Anna gegaan? Vervelend dat het net leek of ze niet eens wisten dat je kwam!

Storm een tandje! En zo goed geslapen ook nog!

Damian wil op het moment niets liever dan mama om zich heen hebben.
In de box is prima, maar als mama niet in het zicht is dan is het brullen. Papa is trouwens ook goed, maar nog liever mama. Bij anderen vindt hij het ook prima, maar dan moet mama er wel bij zijn.
In bed is ook geen succes meer, nee want dan is mama er niet. Hij ligt nu dus ook flink te krijsen en ik ben al 3 keer gaan kijken dus nu moet ik hem laten huilen van mezelf. Lastig.
Ik hoop dat deze fase niet zo lang duurt?
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:44:59 #79
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52725239
Toen ik Anna ging halen was het hoofd van het KDV er ook nog even. Anna had zich goed gedragen. Ze had alleen een fles gekregen met een veel te grote speen. En aangezien het zo'n schrokop is, was die fles in 5 minuten leeg. En kreeg de leidster 'm dus binnen 5 seconden helemaal over haar heen. Ja, hallo, dat snap je toch wel dat zo'n flesje geven langer moet duren.
Maar goed, ik neem mijn eigen Difrax fles mee met kleine speen. Andere spenen zijn gewoon nog te groot voor haar!

Ik zou woensdag weer gaan en donderdag, maar Anna krijgt morgen prikjes en de vaste leidster is donderdag pas weer terug, dus ik denk dat ik haar woensdag lekker thuis hou. Twee uur slapen kan ze thuis ook, toch...? Daar hoeft ze niet voor naar een KDV.

Appelsap: wat naar voor jullie! Ik hoop dat Damian snel de uit-knop heeft gevonden. Het helpt dus niet 'm in zijn bed te leggen?
pi_52725734
Lekker thuishouden dan Memmel, zeker als ze prikjes krijgt is het misschien wel fijn voor haar als ze daarna gewoon bij je kan zijn.

Opzich wil hij best zijn bed in want hij is moe en wil wel slapen. Hij gaat dan ook gewoon vrolijk zijn bed in maar zodra ik de kamer af ga is het brullen. Als ik weer naar binnen ga dan begint hij te lachen en is hij weer vrolijk! (Als hij niet wil slapen en ik leg hem in bed dan is het meteen huilen, en dan ook echt van verdriet)
Ik ben iets na half 2 toch nog maar gaan kijken, een liedje gezongen en daarna was het eindelijk goed en is hij in slaap gevallen.
pi_52736652
Wij moesten sowieso een eigen flesje en speen meegeven Memmel. Vond ik ook wel een hygienisch idee, ook al steriliseren ze alles dagelijk. (Onze) Anna heeft daar ook een eigen knuffel.
*OUD heilige*
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:09:43 #82
94046 PM-girl
pi_52737657
Storm!

Wat ook leuk is, als je zover bent dat je je kind dus onderwater durft te doen, is een foto maken met een (wegwerp)onderwatercamera
*
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:17:25 #83
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_52737930
Wat heerlijk Sugar, van dat slapen! Toch slechte aardstralen dus...
En had Marie ook niet precies een week voor haar eerste die tand? Of was het een week erna?
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:42:16 #84
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52738629
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:39 schreef YPPY het volgende:
Wij moesten sowieso een eigen flesje en speen meegeven Memmel. Vond ik ook wel een hygienisch idee, ook al steriliseren ze alles dagelijk. (Onze) Anna heeft daar ook een eigen knuffel.
Ja, je hebt gelijk. Ga ik ook doen. Donderdag krijgt ze haar eigen kastje, dan kan ik daar al haar spulletjes indoen (setje kleren, fles, speentje, knuffel). Ik heb zo'n tuttel van Prenatal, die ligt al een tijdje bij ons in bed, zodat ze een herkenbaar luchtje bij zich heeft. Werkt bij puppies ook, dus waarom bij baby's niet?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:35:36 #85
94046 PM-girl
pi_52751573
Vivi, je hebt hier ooit eens het liedje lief klein lieveheersbeestje van Pino genoemd, sindsdien is het hier een grote hit!
*
pi_52751992
Hier ook! Tot ik pino met zijn haagsche geschreeuw niet meer kon horen, toen zijn we overgegaan op een doordraaischema van alle liedjes
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:29:00 #87
94046 PM-girl
pi_52752485
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:03 schreef owlet het volgende:
Hier ook! Tot ik pino met zijn haagsche geschreeuw niet meer kon horen, toen zijn we overgegaan op een doordraaischema van alle liedjes
eneuh, hoe krijg ik dat voor elkaar?
*
pi_52752765
gek worden van pino of alle liedjes luisteren?
het eerste: heel vaak het lieveheersbeestjesliedje luisteren :p
het tweede: steeds een ander liedje kiezen in de jukebox
of begrijp ik nu iets niet goed, dat kan namelijk ook!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:05:31 #89
94046 PM-girl
pi_52753337
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:41 schreef owlet het volgende:
gek worden van pino of alle liedjes luisteren?
het eerste: heel vaak het lieveheersbeestjesliedje luisteren :p
het tweede: steeds een ander liedje kiezen in de jukebox
of begrijp ik nu iets niet goed, dat kan namelijk ook!
Dat gek worden heb ik inmiddels wel door
Ik bedoelde alle liedjes achter elkaar afspelen zonder elke keer te hoeven selecteren, maar dat gaat niet volgens mij
*
pi_52753536
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:05 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat gek worden heb ik inmiddels wel door
Ik bedoelde alle liedjes achter elkaar afspelen zonder elke keer te hoeven selecteren, maar dat gaat niet volgens mij
helaas niet, volgens mij
* owlet sluipt weer richting de dreumesjes
pi_52753573
Hou eens op, ik hoor gelijk die schelle Pinostem . Mama (en dus Eva ) vind Purk's slaapliedje zo lief. Maar allerallerfavoriet is wel Nijntje (www.nijntje.nl en dan blokje rechtsonder) Eva swingt mee en lacht breed. En je kunt in plaats van 'Niiiijjjjjjntje, lief klein konijntje' ook leuk 'Eeeeevaa, lief klein konijntje' zingen .

Eva is wel wat uit haar doen de laatste dagen. Beetje druk geweest, en ze verandert snel. Gisteren ging ze voor het eerst zelf rechtop zitten, daarvoor leunde ze nog op één armpje telkens. Eten is wat moeizaam, want voeren is uit den boze! Nu gaan we het maar anders doen, ze eet wat later, en dan met ons mee, uit haar eigen bordje, en haar yoghurt krijgt ze dan al om 17 uur om de eerst honger te stillen. Als toetje krijgt ze namelijk de papfles en dan naar bed. En ze heeft op haar armpje en op haar kinnetje een klein rood stipje. Ik ben benieuwd of het niks is, of het begin van waterpokken/5e ziekte/6e ziekte/weetikveel. Ik moet me er maar eens in verdiepen geloof ik.
Eva en Maria
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:20:51 #92
94046 PM-girl
pi_52753797
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:13 schreef Linda__ het volgende:
Hou eens op, ik hoor gelijk die schelle Pinostem .
Ha, ik denk erover om Pino's lied op onze nieuwe website te zetten

Wat slim, om de yoghurt om te draaien met het avondeten.
Ik vind het ook leuk om samen te eten, maar Simon redt dat niet meer. Toch maar eerder laten eten denk ik.
Vanavond gaan zijn haartjes geknipt worden

Misschien weer een sprongetje voor Eva? (wat blijft het een mooie naam he!)
*
pi_52755319
Je maakt natuurlijk een foto hè. Eva hoeft voorlopig nog niet naar de kapper. Ze heeft alleen een paar piekjes boven haar oren, die opzij krullen, maar dat is veel te om af te knippen. Ik denk/hoop dat ze krulletjes krijgt, net als haar papa.
Eva en Maria
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:46:13 #94
94046 PM-girl
pi_52756338
Ja, doen we! Het haar hangt nu echt in zijn oogjes, dus het moet wel. Al vind ik het wel jammer, echt babyhaartjes... We knippen ook alleen maar de puntjes af!
*
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:56:38 #95
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52756664
Tijn z'n haar hebben we ook een paar weken terug geknipt.. Ik was er emotioneel eigenlijk nog niet aan toe, maar nu het kort is en ik het steeds met gel rechtop zet vind ik 't toch wel een stuk beter staan dan dat piekerige lange.

Hier hadden we ook eerst alleen de puntjes geknipt.. en toen toch maar wat meer, want zo was het ook niks.. en steeds een stukje korter
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:10:22 #96
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52757058
Mijn man begint ook al over haren knippen. Ze hangen een beetje in d'r ogen. Maar ik wil nog niet. En met babygel is nog een hoop recht te zetten!

Anna is vandaag weer door de APK gekomen: 61,1 cm en 6300 gram. Een heerlijke vrolijke lachebek, tot de spuitjes erin kwamen natuurlijk. Jeeezzz, wat kan dat kind paars worden zeg, om dan na 10 seconden weer te zitten lachen. Grappig toch, wat er in zo'n kinderhoofdje omgaat...
pi_52758382
Ooooh, welke site is dat ook weer met dat Pinoliedje? Kan het niet gegoogled krijgen...

En hier worden bij de babies voor het eerst haren geknipt? Puh, doen wij al laaaaaang!
pi_52758457
www.nps.nl/sesamstraat en dan kiezen voor filmpjes. Je knipt het wel héél kort Moonah
Eva en Maria
pi_52758609
Tnx Linda! We gaan gauw kijken, moet even mijn jengelige zoon zien te amuseren!

En ja, regelmatig de tondeuse erover he!
pi_52759425
Ik vrees nu toch dat Eva de zesde ziekte heeft. De symptomen kloppen niet helemaal: eerst drie dagen koorts en dan vlekjes. De vlekjes zie ik, maar de koorts heb ik niet zo gemerkt. Wel is ze sinds zaterdag hangerig en eet minder/moeilijk. Her en der zit een rood vlekje zo groot als een speldenknop. Ze heeft nu in ieder geval uit voorzorg een paracetamol gehad en ze is lief gaan slapen, maar we moeten het maar even in de gaten houden.
Eva en Maria
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:42:51 #101
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52759439
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:35 schreef PM-girl het volgende:
Vivi, je hebt hier ooit eens het liedje lief klein lieveheersbeestje van Pino genoemd, sindsdien is het hier een grote hit!
Wij hebben hem nu maar vast gefilmd met de videocamera voor het geval De Sesamstraters ooit het onzalige idee mochten krijgen om hem van de site te verwijderen, dat zou een ramp van onvoorziene omvang zijn
pi_52761463
Bij Damian heb ik 1 keer zijn puntjes geknipt, maar nu heeft hij echt een hele bos met krullen en vind ik het zonde om te knippen.

Tot wanneer mogen baby's scheel kijken?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:21:07 #103
94046 PM-girl
pi_52761945

Heftig he!
Toch is het wel een ander gezicht. Het ging best aardig, hij was goed afgeleid met speelgoed, maar het geluid van de schaar deed hem telkens omdraaien!
*
pi_52762044
Netjes Simon.
*OUD heilige*
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:26:45 #105
94046 PM-girl
pi_52762097
Jullie snappen overigens wel dat ik het haar voor de vooraf-foto extra zo naar voren gedaan heb he!

Edit: deze moest er eigenlijk ook nog bij

[ Bericht 39% gewijzigd door PM-girl op 28-08-2007 20:33:04 ]
*
pi_52763345
En was dit vóór of ná de knipbeurt, PM? . Netjes hoor. En wat heeft ie veel haartjes! Eva heeft nog steeds alleen wat kort dons, en krulletjes boven de oren.
Eva en Maria
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:35:02 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52764310
Simon! Pruikeman!

Lieve foto's PM.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:14:47 #108
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52765695
Mag ik even om advies vragen? Anna heeft toch wel verhoging na haar prikken van vandaag (nu 37.9). Ze heeft haar fles van 9 uur wel goed op, maar ligt een beetje kreunend te slapen enzo. Waar moet ik op letten? Moet ik haar vanacht nog wakker maken om opnieuw te tempen of gewoon straks de laatste fles geven en lekker laten slapen?
Ze voelt niet bijzonder warm en drinkt goed, maar ik vind het gewoon eng, koorts.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:20:43 #109
3011 E.T.
pi_52765886
zo lang ze slaapt, lekker laten slapen Memmel

Als ze niet lekker is kun je altijd nog een zetpilletje geven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:23:12 #110
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52765961
Ik zou een zetpil geven als ze zo kreunt. Kleine moeite groot plezier en dan is de koorts/verhoging ook zo weg (nu klinkt het net of B. er al heel veel heeft gehad maar in zijn hele leven waren het er misschien 3).
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:39:26 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52766508
Nou, ze ligt nu rustig en is nu stil. En slaapt. Ik heb alleen nog een 60 mg zetpil liggen. Nouja, als de nood aan de man komt, stap ik wel in de auto naar de nachtapotheek (of ik stuur mannetje erop uit - nog beter).

Kan iemand mij even kort uitleggen hoe ik een zetpil inbreng?

Ohhhh wat voel ik me nu een waardeloze mama.....

[ Bericht 24% gewijzigd door Memmel op 28-08-2007 22:49:50 ]
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:14:10 #112
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52767517
Ehh, in d'r kont stoppen?
pi_52767594
Met een beetje vaseline dan is het niet zo stroef.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:36:04 #114
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52768104
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:14 schreef Vivi het volgende:
Ehh, in d'r kont stoppen?
Thanks voor de goede tip!
Je vertelt het tegen iemand die aan de apotheker vroeg hoe ze de zetpil wegens een vaginale infectie er weer uit kreeg...

Ja, nou, het was zo'n joekel...ik dacht: die moet er ook weer uit, toch???
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:34:44 #115
94046 PM-girl
pi_52772369
Hoe is het gegaan Memmel?

Bij een zetpil houd ik de billetjes nog even goed tegen elkaar, anders floept hij er zo weer uit.
*
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:07:08 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52772855
Anna

Ik moest wel erg lachen om jullie zetpilconversatie.

Nog maar een paar dagen, dan is Storm 1. Wat ben ik blij, het voelt als een soort finish. En ik ben gewoon elke dag heel erg blij met hem. Dat knuffelige, brutale, lieve snoetje, die klimbeentjes en graaihandjes. Blij met hem, met wie hij is en wie ik ben voor hem. Bijna één jaar Storm.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52773432
Oh Memmel, en als Anna nog maar 30 mg mag (dat is tot 3 maanden geloof ik) dan kun je gewoon een 60mg pil doormidden snijden.
Wat fijn Sugar!
Hier ook gewoon blijdschap om Eva en wie ze is geworden, ik heb weinig heimwee naar een jaar geleden. Ze is al zo eigen geworden zoals ze nu is. Een echt lief minimensje
Eva en Maria
pi_52774431
Simon! Zo een lange haartjes al.
Bij Fons duurt het nog een hele tijd voor het in zijn ogen zal hangen denk ik.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:02:52 #119
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52775319
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:07 schreef Sugar het volgende:
Blij met hem, met wie hij is en wie ik ben voor hem.
Herkenbaar en lief
pi_52780977
wat is simon een heerlijk ventje pm.

storm wat ga je snel en een tandje zo voor je verjaardag nog. wat leuk.
mama van 3 kids!
pi_52781212
Ik kom hier ook even zwaaien! Zag dat Chris al in de openingspost staat. Ik begon me al helemaal thuis te voelen in het Z&G topic, en nou ben ik daar uit de openingspost gegooid. Maar mag nu hier vrolijk verder posten

Vandaag zijn Chris en ik saampjes naar de supermarkt geweest. Kleine wandeling met de kinderwagen. Meneer viel na 3 stappen al in slaap, en toen we thuis waren was hij gelijk weer wakker.
Na een wat moeilijke start gaat alles nu goed met Chris. Zijn voorkeurshouding lijkt al flink vermindert, zijn overstrekken ook. En zelfs de darmkrampjes lijken minder. En meneer laat zich duidelijk horen als hij het ergens niet mee eens is. Een flesje maken betekend dus 5 minuten brullen.. Geduld is een schone zaak
Chris krijgt nu een combi van afgekolfde melk en kunstvoeding, omdat het aanleggen nooit goed is gelukt. In het begin had hij de kracht er niet voor en hij lijkt daar het geduld er ook niet voor te hebben. Dus ik kolf ongeveer 4 van zijn 7 voedingen. En hij groeit er vrolijk op. van 3970 gr bij de geboorte, naar 3550 op de 4e dag, naar 4,33 gisteren..
Hij is ook al heel erg bedreven met zijn hoofdje. Echt je volgen met zijn hoofd en ogen. En als hij op zijn buik ligt, dan tilt hij zijn hoofdje op, en draait het. Dat schijnt hij van zijn papa te hebben.

En dan mijn eerste vraagje hier: wanneer mag ik zijn nagels knippen/vijlen? Ze zijn behoorlijk lang (menig vrouw zou er trots op zijn) maar in het ziekenhuis zeiden ze 6 weken. Hij krast zichzelf af en toe. En ze scheuren hier en daar. Dus dat is ook niet handig.
pi_52781643
Welkom Deepfreeze en Chris.

Hier heeft de kraamverzorgster nog Kaith haar nageltjes gevijld zo lang waren ze. En vanaf toen elke week maar inmiddels wel knippen hoor!!!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:45:41 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52782657
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:36 schreef Linda__ het volgende:
ik heb weinig heimwee naar een jaar geleden.
Nou, ik ook niet. Ik vind het ook heel onwerkelijk eigenlijk als ik foto's zie uit die tijd, me probeer voor te stellen dat hij uit mijn borst dronk, dat hij nog net over het bed kon kruipen en alleen maar braaf stil lag....

En Sugar, wát een verschil he, met een jaar geleden... Wolfje... .

Deepfreeze, welkom!
Vlgs mij mag je nog wel even nageltjes bijten hoor! Alleen niet het laatste randje los'trekken'. Dan kan je de nagelriem (of hoe heet dat ding aan de zijkant van de nagel) beschadigen.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 17:21:30 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52785205
Deepfreeze, welkom! Met een kartonnen vijl mag je de nageltjes al vijlen hoor. Knippen mag pas wanneer je ziet dat die velletjes zeg maar los zijn. Nageltjes zijn nu nog een beetje vergroeid met dat velletje als het ware. Ik heb zelf een nagelknippertje van Difrax. Vind ik weer net wat handiger dan een schaartje. En als ie zich krast een beetje vaseline erop, dan is het zo weer weg!

Met Anna is alles weer ok. Ze slaapt nog veel, maar heeft geen koorts meer. Bedankt voor de zetpil tips - ik heb 'm niet nodig gehad!
pi_52788642
ooh wat leuk, Sophie staat al in het lijstje! nou ja, onderaan dan...

Sophie is een schatje, ze doet het geweldig! zit sinds dag 4 al over haar geboortegewicht, ze slaapt goed, en is zeer tevreden! ik ben gewoon apetrots op ons kleine meidje.
pi_52790642
Wat fijn Gwennert! Geniet er maar van, wat heerlijk dat ze goed slaapt!

Deepfreeze: Wat ik heb gehoord is dat je pas vanaf zes weken echt nageltjes mag knippen. Daarvóór alleen afbreken als er een velletje los hangt idd, of afbijten. Maar dat vond ik altijd eng, dan weet je toch niet hoe ver je gaat? In de praktijk is het niet vaak nodig geweest, wel lange nageltjes maar ze zijn nog zo zacht... beetje vaseline eronder smeren (ja, onder de nageltjes!) en wat op de wangetjes en ze kunnen niet meer hun wangetjes kapotkrabben. Works like a charm (hier dan).
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:24:26 #127
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52791990
Gwennert, dat heb je maar mooi gedaan! Echt, wat een scheetje! Ennuh, zo te horen sta je niet lang meer onderaan
Iedere golf van de zee,
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:42:10 #128
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52792714
Ohja! Brent ging vandaag voor het eerst heel uitbundig zwaaien! Superschattig! Hij moest altijd al wel lachen en wist ook wel wat het betekende dat gezwaai maar nu doet hij het echt zelf. Met volle overtuiging. Wat is het toch leuk als ze iets leren....
Iedere golf van de zee,
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:21:14 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52794699
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:42 schreef Neuk het volgende:
Ohja! Brent ging vandaag voor het eerst heel uitbundig zwaaien! Superschattig! Hij moest altijd al wel lachen en wist ook wel wat het betekende dat gezwaai maar nu doet hij het echt zelf. Met volle overtuiging. Wat is het toch leuk als ze iets leren....
Hoi Brent!

Thies zwaait ook, maar het ziet er altijd wat achterlijk uit!
Vanuit zijn schouder met een losse pols...

En ook welkom voor Gwennert met mooie Sophie!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:35:02 #130
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52795348
Fillumpie Moonah!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:37:55 #131
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52795468
Gwennert welkom!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:37:57 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52795470
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Fillumpie Moonah!
Check het filmpjestopic.
Ik geloof dat hij ook zwaaitnaar zijn eigen schaduw in het filmpje dat ik laatst heb geplaatst.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:39:34 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52795554
Ja, die was funny idd
pi_52795932
Hai,

Nou ben ik pas geleden op dit forum gewezen, en jeeeeetje, waarom wist ik hier niet eerder van?
Bijvoorbeeld toen ik zwanger was, en daarna die eerste moeilijke, onzekere weken met een pasgeboren baby!

Laat ik me eens even netjes voorstellen.
Noem mij dus maar Kersjes.
Ik ben 27 jaar en na een lange zwangerschap en bevalling ben ik dan toch EINDELIJK mama geworden van "het mooiste jongetje van de hele wereld" (hey, jij ook al ? )
Morgen is hij 11 weken en hij heet Devin.
Mijn grote trots!
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 07:18:47 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52802088
Welkom Kersjes!
En ook Deepfreeze en Gwennert: welkom hier! Fijn dat het (nu) goed gaat met jullie kindjes.

Storm slaapt echt beter in dit huis. We hoorden hem wel een beetje kletsen om 6 uur, maar hij is zelf weer gaan slapen en doet dat nu nog. Zijn zus is intusse wakker geworden en beneden, maar zelfs daarvan wordt hij nu niet wakker. Dat is echt een verademing aan dit nieuwe huis: niet die enórme gehorigheid en krakende vloeren...
pi_52802096
Ben blij voor je Suug

Zo komt de aannemer langs bij ons vandaag om wat klusjes op te nemen. Dan krijgt mijn kleinste prinses een deur in haar kamer en hoop ik ook dat ze langer dan 6.30 blijft slapen....
pi_52802560
hier een soort van schaterlachtje geloof ik!
zo'n inadem-lachje/kreetje

nouja, schattig in ieder geval
  donderdag 30 augustus 2007 @ 08:38:22 #138
3011 E.T.
pi_52802623
Sugar wat lekker
Lijkt me heerlijk als je zelf ook weer een beetje beter kunt slapen
pi_52802824
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 22:48 schreef Kersjes het volgende:
een lange zwangerschap
Laat me raden, een maand of 9?
Welkom!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 08:58:49 #140
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52802838
Marit: dan smelt je toch? IK vind het ook zo vreselijk leuk als ze dat doet!

Alle nieuwe beebs: welkom!

Sugar: het is een radicale oplossing, verhuizen, maar als het werkt...
pi_52804252
Welkom Kersjes! je gaat nog genoeg plezier beleven van dit forum hoor, zelfs al is Devin 'al' 11 weken...
Ik ben wel benieuwd... foto??!

Marit, dat klinkt superdeluxe-schattig! Heerlijk!! Echt, vóór ik kinderen had kon ik volgens mij niet zo heerlijk schaterlachen om zoiets 'kleins'. Kinderen zijn ...

Moonah, zo zwaaien kinderen volgens mij wel vaak in het begin. Beetje achterlijk maar wel lief! Ik ga eens jouw mannetje bewonderen.

Met Julia gaat het best goed, hoewel ze nu wel erg verkouden is (net als de rest van de familie ) en ze is alweer 8 maanden geweest....wat gaat het hard. Ze kruipt sinds een paar dagen een klein beetje, wiegt op knietjes en handjes heen en weer, en 'zit' bijna soms vanuit kruipstand (één handje nog op de grond, beentjes in zitstand, zo half geleund). Zo knap vind ik dat ...

Verder is ze een heerlijk lief meiske, wel lekker koppig af en toe en ze weet goed wat ze wil. Kan erg driftig doen. Maar...volgens mij heeft ze het gewoon naar haar zin nu, want erg driftig wordt ze meestal niet (behalve als haar iets niet zint, zoals gezichtje schoonmaken na pap-eten).

Het eten gaat nu best redelijk. Alleen het avondeten nog niet, maar dat verwachtte ik ook niet. Ik ga vanavond eens proberen weer vers te geven, kijken hoe dat gaat. Ik ben érg benieuwd. Ze 'lust' nog wel vier-maanden-potjes maar die zijn natuurlijk héél fijngemalen, ze gaat al gauw kokhalzen (met de nodige bijbehorende stress van mijn kant dan... )
pi_52804275
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 08:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Laat me raden, een maand of 9?
Welkom!
42 weken, maar het voelde soms wel alsof ik al mijn hele leven zwanger was geweest.
En nee, heus niet omdat het allemaal zo aangenaam en gezellig was....
pi_52805656
Welkom Kersjes.

Moonah Thies zwaait gewoon superlief en jij doet het voorkomen als achterlijk

Brent stoere vent...

Suus ik wilde juist komen posten om te vragen hoe het met Juul gaat maar mijn antwoord stond er al...
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:36:04 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52805992
Welkom Kersjes
Suzanna, Dean is ook snipverkouden, ik zit 's nachts vaak met hem te stomen in de badkamer en dat helpt wel iets..heb ook al grote hoeveelheden Luuf, Ventolin en hoestsiroop ingeslagen..en hij doet ook precies wat jij daarnet beschreef, op zijn knietjes zitten en heen en weer wiebelen, soms doet ie 1 "kruipstap"maar kukelt dan met zijn koppie naar beneden, dat zijn handjes meemoeten snapt ie nog niet helemaal

En idd, bijna gaan zitten, alleen dat laatste "duwtje" ontbreekt nog
pi_52806072
Nou, dacht ik een update van Kaith te mogen lezen....maar neuh.

Brent
En Thies Maud zwaait ook zo naar jou. Gaat best goed hoor.

Suus, fijn om te lezen dat het met jouw eigenwijze Julia ook goed gaat.

Sugar, lekker dat Storm zo goed slaapt. Lijkt me heerlijk. Alhoewel ik niet mag klagen. Vanochtend was het kwart over 6. Valt nog mee....toch?

Al nieuwe babies: Welkom.
  Jubileum moderator donderdag 30 augustus 2007 @ 11:39:34 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52806086
Ik kom even langswaaien en zie dat je Luuf hebt gekocht Vivi. Onze kinderarts heeft dat afgeraden, zeker bij (licht) asmatische kindjes. In Luuf zit een stofje wat de slijmvliezen prikkelt (in de neus maar ook inde longetjes), waardoor ze slijm gaan aanmaken. Bij benauwde kindjes wordt de benauwdheid dan alleen nog maar erger. Beter is gewoon veel zoutoplossing in zijn neusje, matras ietsje verhogen en ventolin zo nodig.
Doe ermee wat je wilt maar ik wilde het wel even zeggen

Kersjes van harte welkom hier
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52806152
Welkom nieuwe babies en hun moeders!

Ethan is gisteren voor het eerst bij het cb gekeurd (sta je daar als een echte noob trouwens.. ik was al helemaal trots op mezelf dat ik voor de zekerheid een schone luier in m'n tas had gestopt, stond de rest van de moeders ons echt meewarig aan te kijken: "ah gos, die sukkelaars - zo zonder omslagdoek, fles en luiertas.." ) - qua lengte/gewicht zit hij iets boven gemiddeld (4720g/56cm - hij is dus vooral in de breedte gegroeid.. van een dunne spriet wordt het nu steeds meer een lekker spekje ). Het viel de cb arts gelijk op dat hij al zo sterk en ver ontwikkeld was qua motoriek / beweging (dan zwelt je moederhart ook van trots ); hij pakt al echt dingen bewust vast, kan z'n hoofd zelf rechtop houden en rolt af en toe zelf om.

En ik jompel even omdat hij vanochtend voor het eerst in plaats van juist wakker te worden nu direct tevreden in slaap viel toen z'n hoofd het matras raakte Hele maffe gewaarwording hoor..hij was wakker toen ik hem weglegde (thanks to RIa Blom en alle ervaren moeders hier ) en binnen 30 seconden nadat ik 'm had ingestopt lag ie al te snurken Het slapen gaat nog niet elke dag goed, maar het lijkt alsof we er op tijd bij zijn geweest met ingrijpen - hij is nog steeds wel langer wakker dan normaal, maar zo gauw hij nu begint te gapen / ogen op half 7 beginnen te hangen brengen we 'm naar bed en dan slaapt hij zonder noemenswaardig gehuil in
Red de zeehond!
pi_52807477
Bedankt voor jullie warme welkom!

Jellyrose, een goedgevulde luiertas meenemen naar het cb-bureau is inderdaad geen overbodige luxe!
Devin besloot de vorige keer ineens dat hij moest plassen op het moment dat de luier afging op de weegschaal. Dat vel papier waarop hij lag werd een beetje nat, en toen ik het weghaalde bleven er allemaal kleine stukjes papier kleven aan zijn ruggetje en billetjes.
Gelukkig kon ik met behulp van de meegenomen luierdoekjes alle stukjes er vanaf pulken en hem gelijk ook provisorisch een beetje "wassen".
Wat was ik blij dat hij niet ook gelijk gepoept had!
pi_52807702
Hihihi Chaca...

Ethan fijn dat je het slapen ook ontdekt hebt.

Speciaal voor Chaca:

Een Kaith-update. Nou eigenlijk gaat het gewoon supergoed alleen vind deze mama het ineens veuls te snel gaan. Zitten/kruipen/optrekken/kontschuiven en vooral overstappen van de bank naar de tafel en langs de tafel/box naar de televisie en overstappen in de breedte van de box. Kruipen doet ze nog steeds sporadisch. In het gras buiten wil ze het wel doen maar als ze iets dichterbij ziet dan pakt ze dat wel. Eet nog steeds als een bootwerker maar is wel van de gemakdiende wat dat betreft. Wil echt nog niet zelf eten. Kan rustig een half uur op haar kinderstoelblad liggen en dan wordt het fijngeknepen maar eten ho maar. Daarintegen een rijstwafel of een cracker dat eet ze wel maar als het kleine stukjes/plakjes zijn echt niet.

Verder begint ze lekker driftig te worden als het echt niet lukt en dan wordt ze even paars. Niet reageren is de beste methode en dan koelt ze het snelste af. Met het mooie weer hang ik het liefst in de tweepersoonshangmat buiten te schommelen met papa of mama. En ik eet nog maar twee flesjes (flesjes zijn zo voor kleine kindjes ). Flesje pap in de ochtend en verder gewoon met de pot mee en dan voor het slapengaan nog een klein flesje melk.

Ook heeft ze 8 tandjes en twee bulten en ze bijt ermee en ze is nog geen 10 maanden!!!

En nu een uitgebreid Maud updeetje...

Oja over het cb hier is het ook een kunst om de weegschaal nat te plassen of de meetbak en ik had hier een lijstje van wat je mee zou kunnen nemen naar het cb. Ook een omslagdoek en ik doe haar altijd weer een rompertje aan en bij de dokter als het nodig is is het zo weer uit. Maar bij ons trekt het altijd zo op het cb vandaar dat ik het rompertje meteen na het wegen en meteen weer terug aan doe.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mibos op 30-08-2007 12:41:57 ]
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:54:25 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52808174
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:39 schreef Lois het volgende:
Ik kom even langswaaien en zie dat je Luuf hebt gekocht Vivi. Onze kinderarts heeft dat afgeraden, zeker bij (licht) asmatische kindjes. In Luuf zit een stofje wat de slijmvliezen prikkelt (in de neus maar ook inde longetjes), waardoor ze slijm gaan aanmaken. Bij benauwde kindjes wordt de benauwdheid dan alleen nog maar erger. Beter is gewoon veel zoutoplossing in zijn neusje, matras ietsje verhogen en ventolin zo nodig.
Doe ermee wat je wilt maar ik wilde het wel even zeggen

Kersjes van harte welkom hier
Oh jeetje
Wat goed dat je dat even zegt, ga het niet meer gebruiken dan!
pi_52808379
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:36 schreef Mibos het volgende:
Hihihi Chaca...

Ethan fijn dat je het slapen ook ontdekt hebt.

Speciaal voor Chaca Mibos:

Een KaithMaud-update. Nou eigenlijk gaat het gewoon supergoed alleen vind deze mama het ineens veuls te snel gaan. Zitten/kruipen/optrekken/kontschuiven op handen en voeten vooruit sprinten. en vooral overstappen van de bank naar de tafel en langs de tafel/box naar de televisie en overstappen in de breedte van de box. Kruipen doet ze nog steeds sporadisch niet zoals het hoort. Eet nog steeds als een bootwerker maar is wel van de gemakdiende wat dat betreft. Wil echt nog niet wel zelf eten. Tot ergernis van mama, want alles ligt dan overal. Daarintegen een rijstwafel of een cracker dat eet ze wel maar als het kleine stukjes/plakjes zijn echt niet.

Verder begint ze lekker driftig te worden als het echt niet lukt en dan wordt ze even paars. Niet reageren is de beste methode en dan koelt ze het snelste af. De wereld ontdekken is de grootste hobby. Ik probeer de katten te vangen, maar dat lukt niet altijd. En als mama uit zicht verdwijnt dan word ik heeeeeel verdrietig, maar als ze dan kiekeboe doet, ga ik heeeel hard lachen.

Ook heeft ze 8 3 tandjes en twee bulten en ze bijt ermee het liefst als ze bij mama aan de borst ligt.
pi_52808539
Jij maakt gebruik van de middelen die er zijnspeelt vals oh ja en de kattenstaarten trekken is hier ook een hobby als ze de kans krijgt. Ze heeft van de oude poes een tik op haar handjes gekregen maar die slaat zonder nagels (raar beest maar dan ook al hoogbejaard hoor!!!) en daar was ze zo van onder de indruk dat ze die niet meer aankijkt haha. De kleinste poes daarintegen zoekt kaith zelf op. Gaat op een metertje afstand zitten en als Kaith er dan is dan gaat ze weer een metertje verder zitten en Kaith er weer achteraan. Maar laat zichzelf nooit aanraken.

Papa en mama uit het zicht is hier ook gillen maar zolang we tegen haar blijven kletsen of zingen (mama dan) gaat het wel goed. Ze wil gewoon onze stemmen horen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mibos op 30-08-2007 13:25:27 ]
pi_52808784
Zingen, dat zal ik ook eens proberen, misschien dat het helpt.

valsspelen, is een groot woord. Maar gebruik maken van de middelen die voorhande zijn. dat wel.
pi_52809079
Zo beter?

Het is te proberen inderdaad!!!
pi_52809330

Oh, ja en ze zwaait dus. Niet zoals wij dat doen, maar inderdaad met d'r hele arm op en neer. En ze doet het bewust. Er zwaait iemand, die zegt ook daaaaaaaaaaaaaag. En 30 seconden later, gaat Maud zwaaien. Het duurt even, maar de info wordt verwerkt en er gebeurt ook nog iets mee. Mooi, hoor zo'n kindje.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:02:36 #156
141023 ik80
pi_52821619
Lotte drinkt ook nog maar 2 flessen, en zelfs die gaan niet helemaal op (zeg maar gerust helemaal niet hahahaha)

Ik zag laatst een kartonnen boekje met de titel: .... wil geen flesje meer, hahaha toen moesten wij wel even lachen. Lotte wil ze ook niet meer. Avond eten, en daarna naar bed, zo rond half acht. En de dag erna ook rond die tijd er weer uit.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:25:38 #157
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52822418
Hai Kersjes en kersjeskindje

Brent was vandaag aan het zwaaien naar de spiegel in de winkel. Hij lag helemaal dubbel van het lachen
Iedere golf van de zee,
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:26:31 #158
19529 Fendy
True Spirit
pi_52822455
Ja ik moet het toch weten.

Neuk, hoe kom je aan die nickname?
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:28:54 #159
19529 Fendy
True Spirit
pi_52822554
Oh, ontopic ook

Jay eet nu 's morgens 200ml opvolgmelk met net 3 en een halve eetlepel bambix groeipap erdoorheen
Dan een flesje Nutrilon 1
's middags fruithapje met wat opvolgmelk
's avonds een potje Olvarit (die grotere eet ie leeg) met nog 60cc opvolgmelk. Heel af en toe nog een avondflesje .

Vreetzakje
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:02:57 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52831771
Hallo Neuk! had ik er toch bijna per ongeluk "en neukertje" achter gezet...

Ik moet zo lachen om Devin als hij een speeltje vastheeft en daar dan heel hard mee gaat schudden. Hij gaat er dan zo blij en uitbundig bij zwaaien en trappelen met zijn armen en benen. En dan die brede (vooralsnog geluidloze) lach erbij! Echt zoooo lief!
Als je hem een speeltje aangeeft dan pakt hij dat gelijk vast, en kan er dan ook best lang zoet mee zijn. Maar het gebeurt nu ook steeds vaker dat hij zelf wat pakt als hij in de box ligt. Dat ik dan even de kamer uitloop en dat er, als ik terugkom, ineens een (speelgoed)sleutelbos om zijn arm zit en er een knuffel vrolijk wordt rondgezwaaid!

Vanaf welke leeftijd wordt trouwens duidelijk of baby's links- of rechtshandig zijn?

Hij lijkt namelijk een voorkeur te hebben voor links heb ik het idee...
Of is 11 weken te vroeg om daar al iets zinnigs over te zeggen?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:48:32 #161
94046 PM-girl
pi_52833316
Kersjes, welkom hier!
Geen idee, links of rechts. Hier is het met bijna 11 maanden duidelijk te zien, maar dat is pas sinds enkele weken.
*
pi_52833755
Ik denk het hier ook steeds duidelijker te gaan zien. Ze pakt en doet alles eerst met links net als haar mama... (en dat terwijl ze eerst links compleet negeerde)
pi_52838583
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:28 schreef Fendy het volgende:
Oh, ontopic ook

Jay eet nu 's morgens 200ml opvolgmelk met net 3 en een halve eetlepel bambix groeipap erdoorheen
Dan een flesje Nutrilon 1
's middags fruithapje met wat opvolgmelk
's avonds een potje Olvarit (die grotere eet ie leeg) met nog 60cc opvolgmelk. Heel af en toe nog een avondflesje .

Vreetzakje
Hij eet al goed.
Waarom een Nutrilon 1, hij mag toch al over op 2?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:24:37 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52841522
Over links/rechts hadden we het een poos terug ook gehad. Iemand zei toen dat het nog veel wisselt op deze leeftijd. Toch heeft Thies al maanden een zeer duidelijke voorkeur voor links.

Jellyrose, wat heerlijk dat het slapen bij Ethan nu zo veel beter gaat! Echt heel fijn om te horen!

Bij Thies gaat het nu ook weer gewoon lekker. Alleen vanochtend weer eens om 6 uur wakker. Was ook wel heel grappig eigenlijk. Ik liet hem maar een beetje mopperen in de hoop dat hij vanzelf zou gaan spelen. Nou, mooi niet. Hij roept me dan echt he. En niet meer Mehmeh ('t is geen schaap... ), maar gewoon Mama. Tja, daar kan ik dan geen weerstand aan bieden. Staatie met zijn speen in zijn mond, slaapzak aan in zijn bed te mopperen, echt zo cuuuute....
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:57:05 #165
19529 Fendy
True Spirit
pi_52846006
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:55 schreef appelsap het volgende:

[..]

Hij eet al goed.
Waarom een Nutrilon 1, hij mag toch al over op 2?
Klopt, maar we hebben het nog in huis en als we over de halve liter per 24 uur heengaan met nutrilon, doen we nog 1. Van 2 schijn je maar een halve liter per dag te mogen geven. Althans, da's de norm dan...
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:58:22 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52846037
Oooh, lijkt erop alsof onze kinderen hiet linkshandigen-gemiddelde omhoog halen hier!
Maar goed, het kan dus nog wel even duren voordat het echt duidelijk is begrijp ik.
Ik hoop eigenlijk stiekem dat hij uiteindelijk rechtshandig gaat worden.
Linkshandigen schrijven meestal zo slordig, en aangezien zijn vader met rechts al niet al te leesbaar is....
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:15:38 #167
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52846566
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:26 schreef Fendy het volgende:
Ja ik moet het toch weten.

Neuk, hoe kom je aan die nickname?
Gewoon ... geregistreerd. Kostte niets extra. Ruilen? Ik wil toch al heel lang een andere maar ik kan maar niets verzinnen...

Kersjes, sommige babies hebben wel een voorkeurshouding op die leeftijd. Sommigen negeren 1 kant zelfs volkomen en voor die groep bestaat maar 1 handje en 1 beentje.
Het echte links of rechtshandig ontwikkelen gebeurt volgens Brent's fysio pas veel later. Het eerste jaar is het het best als ze alles wat ze doen met beide handjes even goed kunnen en doen.

Heeft jouw kindje een voorkeurshouding? Slaapt hij veel op 1 kant? Groeit zijn hoofdje ietwat scheef? (Kijk eens aan de bovenkant of zijn oortjes recht zitten, dan zie je het al heel snel). Mocht dat zo zijn, niet meteen schrikken maar eens contact opnemen met een fysiotherapeut.
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:20:55 #168
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52846701
Ook Anna lijkt op het moment meer met links te doen. Maar mij is verteld dat dat nog helemaal niets zegt op dit moment.

Even een moment om stil te staan bij mijn mijlpaal: mijn zwangerschapsverlof zit erop...
Maandag moet ik weer aan de bak! Ik heb aan de ene kant wel zin, maar aan de andere kant ben ik het liefst de hele dag met Anna aan het tutten. De afgelopen 18 weken zijn zo vreselijk snel gegaan...
En ik vind het steeds leuker worden om mama te zijn!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:43:18 #169
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52847418
Memmel, ik begrijp wat je bedoelt, mijn zwangerschapsverlof zit er helaas ook op
Komende maandag moet ik voor het eerst weer gaan werken en ik heb er totaal geen zin in!
Van mij had het best nog een paar weekjes langer mogen duren, Devin en ik de hele dag samen.
Straks zie ik hem 3 dagen in de week vrijwel de hele dag niet meer.....
Maar ja: zonder werk geen geld, en zonder geld geen leuke dingen voor hem kunnen kopen.
Zo simpel is dat.

Neuk, Devin had een voorkeurshouding, lag vaak met z'n hoofdje naar rechts waardoor die aan deze kant inderdaad iets platter was geworden.
Toen zijn we er beter op gaan letten en hebben gecorrigeerd indien nodig.
Schijnbaar iets te goed: de voorkeur en de bijbehorende (lichte) afplatting zijn nu naar links gegaan!
Volgens het CB valt het wel mee gelukkig.
pi_52854584
Hmm dat einde zwangerschapsverlof gevoel ken ik...
Gisteren voor het eerst weer naar de universiteit geweest voor colleges...en vandaag is Pepijn de hele dag naar Oma geweest. Jeetje wat is dat wennen.
Het is hardstikke goed gegaan hoor, maar voelde wel raar!
15 september weer werken..

Pepijn lijkt hier ook meer meer met links te doen als met rechts. Hij sabbelt altijd op zijn linker knuistje.
Maar links of rechtshandigheid is pas op 7 jarige leeftijd definitief. Tot die tijd kan dat nog wisselen.

Verder doet Pepijn het prima! Maandag naar het CB voor het eerst voor prikjes, en ik kan niet mee
pi_52861995
Julia is verkouden! En ze weet niet wat dr overkomt lijkt het wel. Vanochtend om 5:30 wilde ze voor het eerst in lange tijd na een slokje drinken en haar speentje weer terug, niet meer slapen. Huilen!! Ik heb haar maar een paracetamol gegeven, en daar werd ze wel rustig van.

Als Julia zeurt hoor ik: 'NANANANA!!' op een zeurderig toontje. Bijna mama...

(en eigenlijk is ze sloom, mijn andere snelle-jelles stonden al op deze leeftijd! zij kruipt nu alleen een klein beetje af en toe, maar ik vind het niet erg... eigenlijk vind ik het nog heeeeerlijk rustig )

Mag ik vragen wat het dagmenu is van jullie kindjes met 8 maanden? Weet even niet welke kindjes nog meer zo oud zijn, maar als die mama's dat willen vertellen, graag. Julia krijgt hier het volgende aangeboden (eet ze niet altijd op)

8:00: 200 ml Nutrilon 2 met Bambix, met een lepel gegeven
10:30: fruit en drinken
13:00 200 ml Nutrilon 2 met Bambix (net daarvóór krijgt ze soms een broodkorst om te wennen) met een lepel
15:30: koekje en drinken
17:30: avondeten (nog steeds 4-maanden potje met af en toe wat anders erdoorheen gemengd)
20:00: 200 ml Nutrilon 2 met Bambix, met een lepel gegeven
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:23:37 #172
3011 E.T.
pi_52862094
Tijn is bijna 8 maanden:

7.00 slokje BV (is de moeite niet meer, maar zo gezellig)
7.30/8.00 180 cc Friso2 met bambix
9.00/9.30 fruit (veel!)
12.00 2 boterhammen
13.00 180cc Friso2
16.30 rijstwafel en 150cc Friso
18.00 avondeten (liefst wortels, stuk of 8.. of halve courgette ofzo) en yoghurt
19.00 210cc Friso met bambix

Hij wil niks anders drinken tot nu toe (wilde Saskia ook niet tot ze ruim een jaar was, dus daar maak ik me niet zo druk over) en is een echt kieskeurig hongerlapje. Warm eten uit een potje blieft meneer niet, ook zelfgemaakte prutjes wil hij niet.. het moeten grote stukken zijn (rapley). Fruit is gepureerd wel goed en af en toe een potje, maar een 6 maanden potje is amper genoeg; hij wil wel meer eten.
De tijden dat hij niet aan het eten is, slaapt ie
pi_52862137
Suus onze meiden zijn bijna even oud. Jenna's menu:

06.30 210 cc nutrilon 2 met bambix
09.00 fruit
12.00 1 boterham met beleg en 210cc nutrilon 2
15.00 koekje, rijstewafel, soepstengel, vla/yoghurt met slappe thee of sap
17.30 8 maanden potje olvarit met toetje
19.00 150 cc nutrilon 2
pi_52862954
Grappig, die verschillen! E.T., slaapt Tijn zoveel joh? Julia speelt het liefste, en slaapt drie keer op een dag, de éne keer wat langer dan de andere. Wat eet hij veel brood! Ik zou het heerlijk vinden als Julia dat zou eten...
Eten jullie kinderen die boterham dan gewoon in stukjes op?
Oh ja, en dat rapley-en, kook je de courgette/wortel andere groente dan gewoon in wat grotere stukken en dan niet te lang? Anders wordt het zo pappig... ik wil het wel gaan proberen met Julia, wie weet is dat de truc.

Bedankt alvast! Geeft een beetje een idee, het is natuurlijk verschillend per kind, maar toch wel handig.

(Julia is nu trouwens heel vaak weer aan het spugen... lang niet elke maaltijd, maar wel de afgelopen dagen elke dag 1 keer flink )
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:39:13 #175
19529 Fendy
True Spirit
pi_52862986
Zodra ik Jay iets in zijn mond stop wat uit stukjes bestaat, dus klonterig of anderszins vastig begint hij enorm te gruwelen en trekt ie de meest fantastische vieze gezichten

Geprakte banaan bijvoorbeeld, zitten soms nog wel eens kleine klontjes in...hele boterhammen gaan er nog niet in bij hem, alleen krentebrood vind ie erg lekker .
Je hebt gelijk Fen.
pi_52864773
Hee allemaal, wij zijn ook weer terug na ons midweekje genieten!
Was echt heeeeeerlijk!!
Supergenoten! Meike vond het zwembad (vooral de stroomversnelling haha) geweldig, en ook de kinderboerderij en de ezelweide was prachtig voor haar.

En wat gebeurt er hier veel in een weekje tijd, nieuwe babietjes en mama's welkom!
Simon geknipt, helaas zijn de foto's verwijderd, was wel benieuwd hoor, maar tis vast mooi geworden!
Jellyrose wat goed dat het beter gaat met Ethan, en dat je hem in bed legt als hij begint te gapen klinkt me als muziek in de oren.

Memmel en Kersjes weer aan het werk, even doorbijten he, maar dan is het ook wel weer lekker hoor.

Ik zie hier dat de meeste kindjes bambix krijgen. Meike krijgt dat niet, maar is het een idee om haar dat ook te geven? Ik heb nog wel nutrix in huis.
Ze zit op het moment op dit schema:
7.30 uur fles nutrilon 2
10.30 uur fruithap
12.30 uur fles nutrilon 2
14.30 uur ligahapje met fruit
16.30 of later als ze slaapt potje groente
20.00 uur of iets eerder fles nutrilon 2

Ik heb gister ook wat biogarde geprobeerd, nou dat vond ze maar niks
En ik krijg verder geen extra vocht bij dr naar binnen, zou wat beter zijn voor de ontlasting....
Ze wil alleen uit een glas drinken!!
pi_52865564
Karin, heb je al een rietjesbeker geprobeerd? Werkt heel goed voor Eva... Die wilde ook niets dan melk uit de fles.

Eva wordt eenkennig. Dat geeft niet, maar is wel lastig op haar kdv-dagje. Ze is huileriger (ook nog in combinatie met een beetje ziek zijn denk ik) en ze kijkt elke keer als een deur open gaat op, om dan te gaan huilen als het papa en mama niet zijn. Ik vind het zo zielig en voel me er ook wel wat schuldig om. Mama moet zo nodig werken en papa studeren... Maar ja, als we dat niet doen, worden wij zo huilerig . We moeten er even doorheen denk ik, en Eva moet het vertrouwen krijgen dat we altijd weer terug komen. Maar rot is het wel
Eva en Maria
pi_52865744
poeh dat lijkt me vervelend Linda.... en je kunt er niks aan doen lijkt me, wachten tot het weer over gaat. Erg irritant.
Aan de ene kant streelt het je ego, maar aan de andere kant is het lastig....
Zijn er ook elke keer weer andere leidsters, of wel dezelfde gezichten steeds op het kdv?

Ik zal eens een rietjesbeker ophalen, kijken of dat werkt voor Meike.
Van Nuby is die of niet?
pi_52867305
Oei, ik weet niet meer welk merk we hebben. Gewoon bij de Kruidvat gehaald.
Eva gaat net weer naar haar oude kdv, waar ze ging tot 6 maanden. Daarna 3 maanden ergens anders (vanwege een dagwissel die anders niet snel genoeg kon) en daar hadden wij geen fijn gevoel bij. Nu is ze weer terug op haar oude stek en wij vinden dat fijn, maar zij heeft er geen herinneringen meer aan, denk ik, en moet weer wennen. Wel meestal dezelfde leidsters, die veel meer aandacht hebben voor haar dan op dat andere kdv. Maar gisteren wilde ze alleen maar met rust gelaten worden. Als er een ander kindje in de buurt kwam, begon ze al te huilen... Maar even afwachten of het echt eenkennigheid is, of dat het ook nog een nasleep was van ziekzijn. Gisteren had ze nog wel weer wat verhoging.

Het is wel heel lief, dat ze nu zo aan ons hangt. Ze knelt haar armpjes om me heen, en vanochtend werd ik compleet afgelebberd. Lekker natte kusjes
Eva en Maria
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:03:27 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52867737
De laatste dag hier! Storm gedraagt zich ook helemaal niet meer als baby, dus het is maar goed ook.
Lieve moeders, vaders en babies zelf, ik vond het fijn met jullie alles rondom Storm te delen. Ik heb genoten van verhalen over babies die al veel te vroeg dingen konden zeggen (Mikael), heb meegeleefd met de babietjes waarmee het soms niet goed ging (Lis, Jet en Julia), heb dingen herkend in al jullie verhalen over schaterlachjes en leren kruipen, maar ook over moeilijk gaan slapen en urenlang huilen (die Dean en Thies toch!). Ik heb gelachen om rupsende babies en meegehuild om spuitluiers die alle perken te buiten gingen.

Nog één dag doe ik mee hier!
pi_52868793
Ow jaaa gefeliciteerd met Storm Suug!!! Fijne verjaardag! En ook Maria natuurlijk
pi_52873034
Ik heb vandaag een zonnebril voor Devin gekocht: een heuse Babybanz!
Het arme schatje is erg gevoelig voor de zon, en met name in de auto zit hij continu met zijn oogjes te knijpen.
Het ziet er wel stoer uit hoor, zo'n hummel met zijn camouflagezonnebril op
Blijft alleen nog niet zo goed zitten, zodra hij met zijn hoofd tegen de zijkant van de autostoel aankomt verschuift dat ding...
pi_52873380
Sugar gefeliciteerd met Storm en Maria!!

Die zonnebril hebben wij ook voor Pepijn, alleen nog niet gebruikt.
Als we in februari met de familie naar egypte gaan, dan kan hij hem vast op

Pepijn is een echte zonaanbidder. Zodra er ook maar een innimini straaltje zon in zijn kinderwagen schijnt gaat hij net zolang wurmen totdat hij met zijn hoofd in de zon ligt.
En dan heerlijk zonnebaden hihi, zo schattig!
Ook vind hij het heerlijk om op de bank te liggen soezelen als de zon daarop schijnt, en echt woest wordt hij dan als er een wolk voor de zon zit hihi.
pi_52873662
Alvast gefeliciteerd met Storm en Maria!!

Ik zie Fendy zeggen dat baby's met Nutrilon 2 maar een halve liter per dag mogen?
Klopt dit?
Het lijkt mij van niet. Damian krijgt nu nog 800 cc, hij is net over op groente en fruit. Dan kan ik toch niet meteen een hele fles weghalen?
Op het pak staat tussen 6 en 8 maanden 3 tot 4 flessen van 200. En van af 8 maandag 3 flessen van 200. Op het CB heb ik er ook niks van gehoord!

[ Bericht 10% gewijzigd door appelsap op 01-09-2007 19:57:11 ]
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:55:29 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52873740
Jongens, het is morgen pas, he?
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:56:47 #186
19529 Fendy
True Spirit
pi_52873765
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:51 schreef appelsap het volgende:
Storm en Maria gefeliciteerd!!

Ik zie Fendy zeggen dat baby's met Nutrilon 2 maar een halve liter per dag mogen?
Klopt dit?
Het lijkt mij van niet. Damian krijgt nu nog 800 cc, hij is net over op groente en fruit. Dan kan ik toch niet meteen een hele fles weghalen?
Op het pak staat tussen 6 en 8 maanden 3 tot 4 flessen van 200. En van af 8 maandag 3 flessen van 200. Op het CB heb ik er ook niks van gehoord!
Ook even gekeken, inderdaad 600 - 800 ml per dag en vanaf 8 maanden 600 ml per dag. Nou ja, zat ik er effe naast .
Daarom had ik dus nog een pot 1 gekocht een tijd geleden, dan kun je gewoon aanvullen als dat nodig is, maar da's dus voor niets...
Je hebt gelijk Fen.
pi_52873800
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:56 schreef Fendy het volgende:

[..]

Ook even gekeken, inderdaad 600 - 800 ml per dag en vanaf 8 maanden 600 ml per dag. Nou ja, zat ik er effe naast .
Daarom had ik dus nog een pot 1 gekocht een tijd geleden, dan kun je gewoon aanvullen als dat nodig is, maar da's dus voor niets...
Oke! Ik was al bang dat ik wat verkeerd deed.
pi_52873919
Sugar, een fijne dag morgen!
Eva had ook een Babybanz op met onze wintersport, toen ze 5 maanden was. Geweldig ding! Ze accepteerde hem ook, terwijl ze normaal alles wat op/aan haar hoofd zit wegtrekt.
Eva en Maria
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:56:18 #189
19529 Fendy
True Spirit
pi_52875198
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:58 schreef appelsap het volgende:

[..]

Oke! Ik was al bang dat ik wat verkeerd deed.
Mja, sowieso is wat er op zo'n pak staat maar een richtlijn, dus echt veel kan er niet mis gaan volgens mij
Je hebt gelijk Fen.
pi_52875415
Op het cb zeiden ze tegen mij dat ze van Nutrilon 2 600 ml op een dag mogen.
En dus groente, fruit en yoghurt.

Meike is niet zo lekker vandaag, eet slecht en slaapt slecht
Temp schommelt, eerst 38,0 na het slaapje vanmiddag 37,5 en nu weer 38,3
Hopelijk slaapt ze lekker vannacht, en morgen gezond weer op

Sugar veel plezier met de verjaardagen morgen, begrijp ik nou goed dat Maria en Storm op dezelfde dag jarig zijn? Hoe mik je het uit zo!
Trouwens, ik zie op tv steeds een Maria op de reclame van Suzuki. Het eerste shot, net Maria! (vind ik dan)
pi_52876948
Devin was al sinds gistermiddag mopperig en is al vrijwel de hele avond aan het huilen...
Krampjes zijn niet fijn!
Hij heeft overduidelijk last van zijn darmpjes: veel (proberen te) overstrekken, gerommel in zijn hard aanvoelende buikje en een geknetter dat eruit komt!
Ook veel poepluiers (da's vrij normaal) en hij heeft vandaag al 2x schone kleren aangekregen omdat zijn luiers overstroomden.
Zo zielig, helaas kunnen we niet veel meer doen om de pijn weg te nemen, we hebben al zoveel geprobeerd!
Geduld geduld, de krampjes zijn bijna over: na 6 maanden zijn bij alle baby's de darmen echt wel gerijpt.
Zucht....ik wou dat het al zover was
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:55:26 #192
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52877021
Karin, ze zijn inderdaad stomtoevallig op dezelfde datum geboren, alleen uiteraard in een ander jaar. Ik heb er zin in, alles staat al bijna klaar!

Sterkte met het kwakkelen van Meike en jij ook met Devin, Kersjes!
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:27:32 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52877974
Vast gefeliciteerd met je mooie schatjes Sjoeg, en tot over een paar maanden
pi_52878086
Jaaaaaaaa, Storm komt over anderhalf uur al naar het dreumestopic.
*OUD heilige*
pi_52878188
Kersjes, soms helpt het ook om een ander merk luiers te nemen als hij érg vaak 'overstroomt'. Misschien helpt het!
En verder, sterkte met de krampjes (vooral voor Devin, maar ook voor jullie, arme ouders! Ik weet hoe het voelt... ) en dat het maar snel voorbij mag zijn. Geef je hem er iets tegen? Cinababy of iets anders? Hier zijn wel moeders die goede tips hebben maar misschien heb je alles idd al geprobeerd. Dan moet je idd wachten tot het 'vanzelf' overgaat (en het gaat over hoor, maar daar heb je op het moment helemaal niets aan!)...

Sugar, wat een leuke datum is het morgen, ontzettend veeeeeel plezier!!! Wat is dat hard gegaan zeg, Storm alweer een jaar! En idd, hij is echt geen baby meer als ik het zo 'zie' en 'hoor'. Leuk he??!

Hier weeer een spuugmeisje vandaag. Ze heeft haar avondeten plus gehele toetje (yoghurt met een beetje vla) uitgespuugd maar ik denk dat het er ook aan ligt dat ze zo verkouden is. Ze doet het eigenlijk ook weer regelmatig sinds ze verkouden is, dat zal het kokhalsreflex wel triggeren (door slijm). Was het idee van mijn man en ik ben het er wel mee eens. Wel erg zielig weer... (en vandaag waren we op een familiefeestje en werd dus alles eruitgekotst, niet fijn )
Verder is ze ontzettend schattig. Klein schatteboutje, 2,5 uur in de auto en ze is ontzettend lief geweest. Maar wat een pokkerit zo met drie kleintjes, doe ik écht niet snel meer. Ook niet om verre familie te zien...
pi_52878191
Kersjes, ws heb je het al geprobeerd, maar voor Meike hielp Cinababy heel goed.

Sugar, ik vind het knap hoor, beide kids tegelijk jarig!
  Milf zaterdag 1 september 2007 @ 22:35:04 #197
16000 nikky
pi_52878194
Dana doet dat wippen op de knietjes ook. En dan 1 arm naar voren en dan kukelen hihi.

Maar ze trekt zich aan haar handjes de gehele woonkamer door. Ze zit ook al en ze zit ook perfect in haar stoeltje om te eten. Eten is hier echt een festijn. Ze mag dan (niet altijd hoor ) zelf eten. Ze krijgt een zelfgemaakt prakkie wat niet zo heel erg is fijngemalen en smeert de hele stoel onder, de vloer zit onder, uiteraard ook haarzelf. Maar een plezier dat ze heeft . Onbetaalbaar.

En ik droomde vannacht dat ze ineens smorgens een tandje had . En vanmiddag was ze wat huilerig. Ze wilde alleen maar bij mamma zijn en nergens anders. Duim in de mond en een beetje hangen. Geen koorts en eet goed. Ik dacht aan mijn droom en even kijken.. Ja .. er komen twee tandjes tegelijk door onder. TWEE . We zijn gelijk naar het dorp gefietst en heb daar spul gehaald om op haar tanddoorkomplekjes te smeren. Dat helpt heel goed. En ook gelijk een lekkere bijtring gehaald die in de koelkast kan.

Het eetschema van deze 7.5 maanden jongedame:

6.45 200ml Nutrilon met bambix groeipap
Om een uur of 9.30 gaat ze slapen en wordt pas weer om een uur of twaalf wakker.
12 uur 200ml Nutrilon
Slaapje
Fruit Het liefste twee maar dat lukt lang niet altijd
18.00 Eigen prakkie Of een 6 maanden potje met een liga erdoor verkruimeld
20.00 200ml Nutrilon met rijstebloem

Dit is genoeg voor haar. Meestal laat ze nog wat eten staan en of drinkt de laatste fles niet leeg.

Mocht ze nog trek in iets hebben dan heb ik startkoekjes, rijstewafels en fruit.

Van de week ga ik die lekkere yoghurthapjes maken uit "opperdepop" . Gaat ze vast geweldig vinden.

Ik ga jullie missen Sugar en Storm
  zondag 2 september 2007 @ 09:42:46 #198
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52885346
Sugar, ik wens je een fantastische dag toe!

Jullie zijn zo'n voorbeeld dat later aangehaald zal worden in van die leuke gesprekken:
"Lieverd, wat wil je graag voor je verjaardag?"
"Een broertje!"
"Oh, maar dat kan niet hoor..."
"Zusje dan?"
"Sorry, maar dat kan ook niet. Je kan nou eenmaal geen broertje of zusje cadeau krijgen!"
"Jamaarjamaar Maria had dat weeeeeeeeelllllll!"

Maar misschien heb ik een iets te levendige fantasie

Cinababy hebben we inderdaad ook al geprobeerd, en nog een aantal andere homeopatische druppels ook. Uiteindelijk Sab Simplex, een Duits niet-homeopatsiche druppel, en die gebruiken we nog steeds.
Maar het "wondermiddel", zoals het door anderen genoemd werd is het hier dus niet helaas.
Uiteindelijk sliep hij om half 11 gisteravond en was hij eindelijk stil
Dat is toch al beter dan een paar weken terug: toen werd het regelmatig nog een stukje later....
pi_52886145
He Sugar, gefeliciteerd met Storms verjaardag! Hopelijk hebben jullie een leuke dag!

Chris gaat een slaapzakmannetje worden...
Ik had hem in zijn ledikantje gelegd en lekker stevig ingestopt (laag opgemaakt). Hij was wat aan het huilen en dat hield niet echt snel op. Dus papa ging even boven kijken. Bleek Chris met zijn beentjes tegen het hoofdeind aan te liggen, en een armpje tussen de spijlen door.. Hij was dus 180 graden gedraaid.
Hij wurmt zich al bijna zijn hele leven boven de lakens uit. Maar nooit echt verder dan zijn middel, eergisteren al eens rechtomhoog, zodat zijn beentje net niet onder het laken zaten. En nu dus ook nog eens met een halve draai.
  zondag 2 september 2007 @ 11:42:06 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52886703
Deepfreeze

Devin is ook al zo'n beweeglijk mannetje in bed!
Ik zou eigenlijk eens een camera boven zijn bed moeten plaatsen om te zien wat hij uitspookt 's nachts.
We vinden hem af en toe in de meest onmogelijke houdingen
pi_52886761
hihi raar gezicht he Deepfreeze, dat je denkt goh zo had ik hem toch niet in bed gelegd

Pepijn is ziekjes, vrijdag de hele dag bij Oma geweest samen met een neefje. En oma bleek een beetje grieperig dus heeft hem waarschijnlijk aangestoken.
Nu heeft ie verhoging en drinkt en slaapt veel. Tussendoor issie wel gewoon gezellig en alert wakker. Zelf lijkt ie er niet zo heel veel last van te hebben.
Hopen dat ie snel opknapt. En die prikjes die voor morgen gepland stonden die mogen nog mooi even wachten.
  zondag 2 september 2007 @ 11:51:56 #202
94046 PM-girl
pi_52886877
Beterschap voor Pepijn P_iglet.

Dag mooie Storm! Tot over een maand! Geniet van je verjaardag,samen met Maria, papa en mama!
*
  zondag 2 september 2007 @ 15:43:35 #203
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52892088
Dag Storm! En bedank je mama voor alle goede adviezen!

Anna heeft sinds woensdag niet meer gepoept....
Moet ik nu iets doen?
Ze plast goed, eet prima, heeft er geen last van en laat scheten bij het leven. En de ontlasting die ze heeft ziet er goed uit. Oja ze krijgt 5 x 165 cc nutrilon.

Laatste nieuws: een poepluier om 16.15 uur. En mama kon ook gelijk onder de douche...

Maar toch, ik vind het wat weinig hoor, 2 keer in de week.

[ Bericht 21% gewijzigd door Memmel op 02-09-2007 16:17:47 ]
  zondag 2 september 2007 @ 16:55:45 #204
19529 Fendy
True Spirit
pi_52894207
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:43 schreef Memmel het volgende:
Dag Storm! En bedank je mama voor alle goede adviezen!

Anna heeft sinds woensdag niet meer gepoept....
Moet ik nu iets doen?
Ze plast goed, eet prima, heeft er geen last van en laat scheten bij het leven. En de ontlasting die ze heeft ziet er goed uit. Oja ze krijgt 5 x 165 cc nutrilon.

Laatste nieuws: een poepluier om 16.15 uur. En mama kon ook gelijk onder de douche...

Maar toch, ik vind het wat weinig hoor, 2 keer in de week.
Toen Jayden net van de borstvoeding af ging liep het ook terug naar eens in de 4-5 dagen...en dan echt alles onder inderdaad. Tot aan zijn oksels...kwam eerst het waarschuwingsklontje eruit, daarna de volle lading

Als ze geen last van krampjes heeft zou ik me er niet al te druk om maken eerlijk gezegd...
Je hebt gelijk Fen.
  zondag 2 september 2007 @ 19:54:54 #205
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52898190
Fijne verjaardag Storm (& Maria!) en tot in de volgende serie
Red de zeehond!
pi_52906454
Fijne verjaardag Storm en Maria

Juliette krijgt 's morgens een half broodje met beker water, tussendoor rijstwafel of soepstengel of fruit oid, dan middageten weer halve boterham met wat water/limo/thee, dan bv met dutje (of soms eerst dutje, wisselt wat), dan weer tussendoortje, bv, avondeten met toetje, bv en slapen. Geen idee hoeveel cc enzo En soms nog weer 's avonds laat bv dus wel genoeg melk per dag.
  maandag 3 september 2007 @ 00:43:25 #207
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52906873
Van harte met de verjaardag van Storm en grote zus Maria, Sugar.
Beter laat dan nooit!
(Ik heb je trouwens een pb gestuurd een paar dagen terug. Misschien heb je er overheen gelezen?)

Memmel, da's idd wel weinig. Wat zeggen ze op het CB? Het lijfje moet het wel allemaal beginnen te leren he... Misschien is het niet eens zo heel vreemd...
Brent poepte eens per 10 dagen maar die kreeg BV. Zo gauw ik overstapte naar KV was het om de dag en nu 2x daags sinds hij ook groente/fruit en brood krijgt.
Iedere golf van de zee,
  maandag 3 september 2007 @ 10:40:03 #208
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52911732
Wil iemand even in het Oei, ik groei boek kijken en mij vertellen dat ik met mijn 9 maanden oude baby midden in een sprong zit. Mijn boek ligt bij een kersverse mama .
  Milf maandag 3 september 2007 @ 10:43:42 #209
16000 nikky
pi_52911791
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:02 schreef Deepfreeze het volgende:
He Sugar, gefeliciteerd met Storms verjaardag! Hopelijk hebben jullie een leuke dag!

Chris gaat een slaapzakmannetje worden...
Ik had hem in zijn ledikantje gelegd en lekker stevig ingestopt (laag opgemaakt). Hij was wat aan het huilen en dat hield niet echt snel op. Dus papa ging even boven kijken. Bleek Chris met zijn beentjes tegen het hoofdeind aan te liggen, en een armpje tussen de spijlen door.. Hij was dus 180 graden gedraaid.
Hij wurmt zich al bijna zijn hele leven boven de lakens uit. Maar nooit echt verder dan zijn middel, eergisteren al eens rechtomhoog, zodat zijn beentje net niet onder het laken zaten. En nu dus ook nog eens met een halve draai.
Toen Frumsel hier ook zich overal heen wurmde ben ik ook aan de slaapzak gegaan. Tegenwoordg ligt ze standaard op haar knietjes en kont omhoog . Ook kom ik haar wel eens tegen met de benen omhoog tegen het hoofdeinde. En slapend he . Dat ze zo lekker kunnen slapen.
  maandag 3 september 2007 @ 11:07:12 #210
19529 Fendy
True Spirit
pi_52912211
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:40 schreef chacama het volgende:
Wil iemand even in het Oei, ik groei boek kijken en mij vertellen dat ik met mijn 9 maanden oude baby midden in een sprong zit. Mijn boek ligt bij een kersverse mama .
in het boek staat inderdaad een sprong bij 81/2 maand, dus het zou inderdaad goed kunnen...
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 3 september 2007 @ 11:25:48 #211
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52912549
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:55 schreef Fendy het volgende:

[..]

Toen Jayden net van de borstvoeding af ging liep het ook terug naar eens in de 4-5 dagen...en dan echt alles onder inderdaad. Tot aan zijn oksels...kwam eerst het waarschuwingsklontje eruit, daarna de volle lading

Geweldig zeg
Gisteren ook weer een ervaring rijker:
Poepluier aan het verschonen, laat hij opeens een harde wind, en hoppa, nog een lading poep op het aankleedkussen en zijn eigen lijfje.
Nieuwe hydrofiele luier er onder, hem schoonboenen en wil ik hem snel zijn luier aantrekken om daarna de boel op te ruimen, begint meneer nog even vrolijk over alles heen te plassen

Ik stond echt even te kijken van hmmm wat nu
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 3 september 2007 @ 11:38:28 #212
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52912824
Flash, ik herken het helaas... Toen ik nog BV gaf was het tot in zijn nek gifgeel en nu met de tandjes plakt het vreselijk en stinkt het een uur in de wind.

Ik druk Brent met enige regelmaat in de bumbo (soort stoeltje) zo onder de douche want dan heeft er een ontploffing plaatsgevonden in zijn slaapzak en dan weet ik echt niet waar ik moet beginnen met puinruimen.
Iedere golf van de zee,
  maandag 3 september 2007 @ 11:50:03 #213
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52913046
Van het weekend ook voor het eerst met Chris onder de douche geweest. (Niet vanwege poep/pies incident maar zomaar.)
Volgens mij vond hij het prima en zo kan je hem inderdaad goed schoonpoetsen, mocht het nodig zijn. Wel een beetje rode oogjes van het water, maar volgens mij is dat al weggetrokken.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 3 september 2007 @ 12:11:03 #214
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52913437
Wij hebben Brent vanaf dat hij een week of 2 was meegenomen de douche in. Hij vindt het heerlijk! In het begin is het wel makkelijk als er iemand bij is om het kindje over te pakken, af te drogen en aan te kleden maar nu kan ik het prima alleen (helemaal met die bumbo, ideaal ding!)
Iedere golf van de zee,
  maandag 3 september 2007 @ 14:10:56 #215
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52916194
Ethan is ook een doucher.. maar meer omdat ik gewoon zelf te lui ben om steeds dat badje iedere keer op te zetten enzo Als hij erge last van krampjes heeft dan is het enige wat hem (iig voor even) kalmeert een warme douche met z'n papa
Red de zeehond!
pi_52921082
Meike vindt douchen ook prachtig, dan kraait ze van plezier

Ze is inmiddels weer koortsvrij en vrolijk.
Alleen dat slapen van dr.....tjonge
Nu wil ze overdag steeds nog maar 45 min slapen per keer
Ze is meestal zo'n twee uur wakker, en gaat dan naar bed, eerder was het 1,5 tot 2 uur dat ze dan sliep, en nu meldt ze zich dus na 45 min. Ligt gezellig te kletsen....
We hebben al geprobeerd om meteen de speen te geven als ze zich meldt, of om haar te laten kletsen tot ze superkwaad wordt. Niks helpt.
Haal ik haar eruit dan is het prima, maar is ze na een uur weer moe. Niet genoeg geslapen dus....
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet....(en kan)
  maandag 3 september 2007 @ 21:05:19 #217
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52925344
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:07 schreef Fendy het volgende:

[..]

in het boek staat inderdaad een sprong bij 81/2 maand, dus het zou inderdaad goed kunnen...
dat verklaart d'r hele doen en laten. En ik roep nu dus heeeeeel hard:
't is een fase....tralalala......'t is een fase..........tralalala

en ik geloof dat het PM was die een tijdje terug riep. He, Simon wil opeens weer bij me aan de borst in slaap vallen. Ha, nou Maud is dus ook weer helemaal back tot basics. Het is even wennen, maar met de knop om gaat het al een stuk beter.

Oh en de spuitluiers heb ik de afgelopen week lekker gemist. Opa had alle eer. Maar, ik kreeg het wel in 'geuren' en kleuren verteld.

Oeh, en Maud heeft het zwaaien nu helemaal door. Dus nu gaat d'r handje om te haverklap omhoog en dan zeggen wij dus Daaaaaaaaaaaaaaaag en dan begint ze echt helemaal te glunderen. En 'Hoera' oefenen we ook.

Karin, sterkte met die kleine drup van je.

Storm....:W of hadden we dat al gedaan?

En al die andere mama & papa's..... ik lees wel, maar het reageren wordt een beetje gedwarsboomd door een 'springend' kindje

[ Bericht 12% gewijzigd door chacama op 03-09-2007 21:10:56 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:40:38 #218
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52932371
En wat ik ook zo leuk vind aan het babybadderen/douchen vind ik het stukje vlak daarvoor, als hij bloot en luierloos op het aankleedkussen ligt.
Helemaal nu hij zo hoog zijn beentjes optrekt en met zijn hele lichaam druk aan het bewegen is. Daar geniet hij zo van! En dan,.met een klein warm bundeltje in je armen dat stukje naar de badkamer lopen
En zo zonder dikke luier en kleertjes erover lijkt 'ie nog kleiner!

Gister was het dan zo ver: na 4 maanden verlof weer aan het werk
Het ouderwets dollen met collega's was gezellig, en ik kon vrij moeiteloos weer alles doen wat er van me verwacht werd, dat ging vrijwel automatisch.
Maar toch voelde ik me daar een beetje misplaatst!
"Wat doe ik hier?!?" gonsde regelmatig door mijn hoofd, en dan moest ik me inhouden om niet weer naar huis te bellen, waar Devin tegenwoordig op maandag papa-dag heeft. Dan hoorde ik zijn brabbeltjes en sprongen de tranen in mijn ogen
Ik heb het netjes gedaan, heb maar 4 keer naar huis gebeld, maar Devin en mijn vriend hebben samen een heerlijke, vrij rustige dag gehad!
Vandaag lekker vrij, en da's maar goed ook want ik ben gesloopt: vannacht moest ik er 3 keer uit om te voeden.
Misschien toch compensatie van al die flesjes van gister en het missen van mama?

Chacama, sterkte met je springertje!
pi_52936149
Karin fijn dat Meike weer wat beter is, misschien is ze een ander ritme aan het zoeken?

Kersje fijn dat het allemaal goed gegaan is!

Damian heeft de laatste dagen kei harde poep. 1 keer was het bijna zwart, heel zielig want hij had er duidelijk last van. Gelukkig gaat het nu wat beter! Ik had hem een hele banaan gegeven, dat was waarschijnlijk toch wat te veel.
pi_52936698
Heeft iemand een idee waar er plastic slabbetjes te koop zijn?
Ik heb ze tot nu toe niet kunnen vinden.
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:32:26 #221
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52936778
bedoel je die met zo'n gootje? of gewoon plastic. Gootje geloof ik bij de IKEA en gewoon bij de zeeman.
pi_52936888
Nee, gewoon plastic.
Ik heb hier bij de Zeeman gekeken maar daar hadden ze alleen plastic aan de achterkant en badstof op de voorkant. Maar misschien eens in de stad kijken dan.
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:03:55 #223
3011 E.T.
pi_52937327
HansTextiel heb ik ze laatst zien liggen
pi_52937472
Vandaag met Jet naar CB geweest. Ze is flink gegroeid! Ze weegt nu 5500 gram en is 61 cm lang en ze heeft ook haar prikjes weer gehad

Jet vind douchen ook waanzinnig! Ze gaat eigenlijk nog maar zelden in haar eigen tummy tub

Appelsap, ik heb van die plastic slabbetjes zien hangen bij Ikea, er zitten dan wel mouwtjes aan
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:32:21 #225
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52937839
Hallo allemaal, hier effe snel vanaf kantoor. Wel weer wennen hoor. Maar toch ook wel weer leuk om mijn collega's te zien en weer te lachen met elkaar.

Anna vindt douchen ook heerlijk. Ze valt vaak gewoon in slaap op mijn armen!

Anna is vandaag thuis bij papa en dat gaat allemaal goed. Gisteren is ze op het KDV geweest en dat vond ze ook leuk (ze heeft lekker liggen lachen en spelen en goed geslapen).
Ik heb mezelf echt voorgenomen om niet te bellen. En ik heb ook niet die drang om het te doen eigenlijk. Als er wat is, word ik vanzelf wel gebeld toch? En Anna is in goede handen hoor.
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:53:30 #226
94046 PM-girl
pi_52939196
Fijn dat je het zo ervaart Memmel.

Appelsap, ik heb vandaag een plastic slabber met gootje bij de kruidvat gehaald, Simon snapt er niets van, ineens zo'n gek ding om zijn nek!
*
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:43:59 #227
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52939815
Same here PM! Ik dacht 'Handig!!!' maar Brent moet er niets van weten.

Memmel, zo is't. <drama> De navelstreng wordt langer en langer </drama> Het went echt wel een beetje maar zoals elke dag verlang ik naar huis. Ik fiets heen altijd al snel maar op de terugweg nog harder om maar vlot thuis te zijn.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:03:16 #228
94046 PM-girl
pi_52940047
Simon kan ook niet goed met zijn armpjes om de slabber heen, maar hij vindt het wel zeer grappig als ik er brood in leg, hij is namelijk in zijn 'put in the bakje' fase
*
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:12:17 #229
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52940209
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:43 schreef Neuk het volgende:
Ik fiets heen altijd al snel maar op de terugweg nog harder om maar vlot thuis te zijn.
(ik zie het al helemaal voor me )
Red de zeehond!
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:57:05 #230
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52940855
We hebben iets nieuws.
De laatste tijd deed hij het af en toe, maar vandaag bijna de hele dag door: z'n tong uitsteken!
En dan niet recht vooruit, maar naar beneden, en vaak likt hij dan ook nog even aan zijn shirtje
In het begin moesten we er nog om lachen en waarschijnlijk dacht hij toen dat we het leuk vonden (was ook zo).
Maar nu begint het toch wel een beetje raar te worden: hij blijft maar doorgaan!
Dus nu negeren we het maar, hoewel dat soms wel wat moeite kost...
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:13:07 #231
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52941133
Anna doet dat ook kersjes!! Volgens mij trainen ze daar hun mondje mee.

En Neuk, hier hetzelfde. De files lijken net wat langer als ik naar huis rij. Een groen stoplicht heeft nog nooit zo goed gevoeld!

Ben net thuis, en ik merk dat Anna ook echt een band krijgt met haar vader. Dan lachen ze een beetje betekenisvol naar elkaar. Echt zo'n vader/dochter ding. En als ik dan wil meelachen is ze stil....zo liev toch wel.
pi_52941342
memmel, wat klink je heerlijk trots! super dat je zo'n goed gevoel hebt bij kdv!

beetje laat, maar storm, nog van harte gefeliciteerd mooie vent!

lekker kersjes, dat gelik... krijg je van die natte shirtjes van... tja, het hoort bij het ontdekken volgens mij... maar echt fijn lijkt het me niet... al staat het wel lief, zo'n klein uitgestoken tongetje!

haha simon, dat is wel handig, zo'n gootje, heb je ook geen bord meer nodig

jullie hadden het over douchen...

ons moppie vind het heeerlijk!!!

het gaat hier ook hartstikke goed! ze is vandaag na een week weer gewogen, vorige week 3360 gram, vandaag al 3620 gram... de borstvoeding loopt dus super! Sophie is echt een supertevreden meisje... we zijn zo blij met haar!
pi_52941394
Het slabbetje met het gootje had ik ook gezien. Maar Damian is zo druk tijdens het eten dat hij daar vast en zeker tegenaan gaat slaan (of vastpakken en mee rammelen) zodat alles wat erin is gevallen er weer uit vliegt! En ik wil juist een plastic omdat die zo makkelijk schoon te maken zijn.

Wat een schatje Gwennert, fijn dat het goed gaat!
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:42:16 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52941555
Och, wat een lief Sophietje onder de douche!
Ik ben nog steeds erg blij met de tip van Chacama om Thies met plastic kinderstoel en al onder de douche te zetten.
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet....(en kan)
Zo te horen is Meike aan het overstappen van 3 naar 2 slaapjes per dag. Tenminste, ik herken het zo van Thies. En die fase kan best wel even duren. Lastig, want je kunt zo moeilijk iets afspreken (ene keer 2 slaapjes, andere keer weer 3). Zo is Thies al een poosje aan het klooien van 2 naar 1 slaapje per dag.

Kersjes, dat tong uitsteken is puur ontdekken en oefenen! Is toch ook iets vreemds, zo'n natte lap in je mond! En wat je daar zoal mee kunt doen. Maak je borst maar nat hoor, als Devin over een poosje zijn stem gaat oefenen!
Gillengillengillenbbbrrrrrrppprrrrtgillengillenbbbbrrrrppprrrt!

Appelsap, bij IKEA hebben ze plastic slabbetjes, ook zonder mouwen. Toevallig vanmiddag gehaald (2 voor 1,99).
pi_52943133
Ik weet niet wat ik moet doen.
Damian wil sinds gisteravond niet echt eten. Toen liet hij bijna anderhalve fles staan.
Nu vandaag heeft hij de eerste fles goed op, daarna ook bijna een halve laten staan, en daarna moest hij nog 2 flessen. Die heeft hij helemaal niet op. Enkel een groentehapje tussendoor.
Hij heeft iets meer dan 300 ml voeding op. Lijkt me erg weinig? Hij lijkt verder niet ziek..

Normaal eet hij trouwens groente en fruithapje en 4 flessen van 200 ml.
pi_52943458
Iemand hier bekend met vage vlekjes??

Pepijn had afgelopen weekend verhoging. En heeft sinds vandaag vlekjes/rode hobbetjes. Vooral op zijn romp en ook op zijn hals en hoofd. Niet op zijn armen en benen.

Ow ja hij heeft geen verhoging meer en zelf nergens last van. Maar het ziet er uhm... nogal gevlekt uit
pi_52943498
Wat een onwijs lieve douche foto van sophie !!!

Heerlijk douchende kindjes.
Weet niet wie dat typte van dat stukje lopen met zo'n bloot lijfje naar de douche.
Zo'n heerlijk moment is dat inderdaad
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:44:55 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52945979
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:09 schreef appelsap het volgende:
Ik weet niet wat ik moet doen.
Damian wil sinds gisteravond niet echt eten. Toen liet hij bijna anderhalve fles staan.
Nu vandaag heeft hij de eerste fles goed op, daarna ook bijna een halve laten staan, en daarna moest hij nog 2 flessen. Die heeft hij helemaal niet op. Enkel een groentehapje tussendoor.
Hij heeft iets meer dan 300 ml voeding op. Lijkt me erg weinig? Hij lijkt verder niet ziek..

Normaal eet hij trouwens groente en fruithapje en 4 flessen van 200 ml.
Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?
pi_52946712
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?
Hij heeft nu
8.00 fles 200 cc
slapen
10.30 fruithapje
12.30 fles 200 cc
slapen
16.00 groentehapje.
17.30 fles 200 cc
19.30/20.00 fles 200 cc

Nu wilde hij die fles van half 6 niet. Dat snap ik ook wel want dat is erg dicht op elkaar! Die was ik ook al van plan om weg te halen als hij die niet wilde, want hij eet zijn groentehap gewoon goed nu. In het begin was het wat weinig omdat hij er net mee begon maar nu zit hij op de hoeveelheid van 1 potje. Dus opzich niet erg als hij die niet wil.
Maar hij wilde zijn laatste fles ook niet. Het lijkt me dat hij na 4 uur toch wel weer honger moet hebben?
Kan toch niet in 1 keer 2 hele flessen weghalen? Dat lijkt me erg veel aangezien het eigenlijk bijvoeding is.
pi_52947360
appelsap wat je zou kunnen doen is:

8.00 fles van 210cc
12.00 fruithapje met een fles van 180cc
16.00 groente hap en een fles van 180cc als hij goed groente eet kun je minderen zelf in schatten
20.00 fles van 210cc

dat is iets verder uitelkaar. zo heb ik dat ook gedaan en nu gaat het hier van
7.00 1 boterham en fles 180cc
slapen
9.30 fruit met water/thee na.
11.00 1boterham en fles 180cc
slapen
15.00 warm eten met toetje(yoghurt/kwark) en water/thee na
slapen
19.00 fles van 210cc
slapen tot volgende ochtend 7.00

maar misschien kunnen de ervarene mama's je meer tips geven. anders even het cb bellen.

[ Bericht 62% gewijzigd door Popples op 04-09-2007 22:37:03 ]
mama van 3 kids!
pi_52948144
Fruit of groentehap + fles is teveel, of er moet echt wat tijd tussen zitten dan eet hij het wel.
Hij is nu wakker en wil nog steeds niet eten. Het begint er nu op te lijken dat er wel wat aan de hand is. Volgens mij is hij toch een beetje ziek aan het worden.
pi_52949818
Er gaat buikgriiep rond (hier wel tenminste, en Juliette was 't weekend ook ziek).
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:58:10 #243
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52949966
Appelsap, 800cc lijkt mij ook erg veel naast een groente en fruithap, of niet?
Iedere golf van de zee,
pi_52952759
misschien is het te veel maar als hij het goed fruit en groente eet kun je ook minderen hoor. maar ik dacht hij eet nog niet lang en veel groente en fruit en ik heb gewoon een hongerzakje.
mama van 3 kids!
pi_52952808
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:21 schreef p_iglet het volgende:
Iemand hier bekend met vage vlekjes??

Pepijn had afgelopen weekend verhoging. En heeft sinds vandaag vlekjes/rode hobbetjes. Vooral op zijn romp en ook op zijn hals en hoofd. Niet op zijn armen en benen.

Ow ja hij heeft geen verhoging meer en zelf nergens last van. Maar het ziet er uhm... nogal gevlekt uit
Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.
  woensdag 5 september 2007 @ 08:59:13 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52953115
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.
dat klinkt inderdaad als zesde ziekte.

Appelsap. Ik zou de fles van half zes eraf halen. En dan kijken wat er gebeurd. Misschien dat ie om 8 uur niet wil maar later op de avond komt. Dan kun je het dan weer terug gaan regelen. Ik heb verder geen tips, want Maud zit echt op een heeeeeel ander schema.

Plastic slabben heb ik trouwens geen goede ervaring mee. De 'restjes' vallen eraf en het spuugsel wordt ook niet geabsorbeerd. Ik heb gewoon 20 slabben. 2 tot 3 per dag in gebruik en dan gewoon de wasmachine in.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:02:23 #247
16000 nikky
pi_52953156
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:53 schreef appelsap het volgende:
Fruit of groentehap + fles is teveel, of er moet echt wat tijd tussen zitten dan eet hij het wel.
Hij is nu wakker en wil nog steeds niet eten. Het begint er nu op te lijken dat er wel wat aan de hand is. Volgens mij is hij toch een beetje ziek aan het worden.
Ik denk dat hij teveel krijgt mop. . Nog niet druk maken hoor, Frumsel hier eet ook wel eens twee dagen wat minder en daarna haalt ze alles wel weer in .

Je zou eens kunnen proberen om de groentenhap te verschuiven naar een uur of vijf a zes. En dan om een uur of 8 a 9 een fles. Vier flessen van 200 en ook een groentepotje is best wel veel + de nodige dingen die er ook nog bij worden gegeven zoals fruithap en misschien liga, rijstwafeltje, diksap oid.

Beetje experimenteren met hoeveelheden en tijden is soms nodig aangezien de behoefte van je kindje immers ook veranderd.
Ik heb een beetje zitten neuzen op het internet naar eetschema's voor een indicatie wat ze nodig hebben en zo afgesteld dat Frumsel er helemaal happy mee is.

http://www.menzis.nl/web/show/id=157011

Hier staan bijvoorbeeld een aantal schema's die je zou kunnen uitproberen.
pi_52953956
Hij wilde pas om half 8 vanochtend weer eten.
4 flessen is inderdaad teveel voor wat hij nu aan groente en fruit krijgt, dus ik ga die fles van half 6 helemaal niet meer proberen. Mocht hij echt nog honger hebben dan geeft hij het zelf wel aan.
Maar het probleem was dus dat hij gister enkel een groentehap op had (niet eens fruit) en maar 2 flessen (en die had hij niet eens helemaal op). Nou leek het toch of hij zich gisteravond laat niet helemaal lekker voelde en vanacht hoorde ik hem af en toe huilen in zijn slaap. Dus ik denk dat het daar aan heeft gelegen.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:46:36 #249
16000 nikky
pi_52954004
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:44 schreef appelsap het volgende:
Hij wilde pas om half 8 vanochtend weer eten.
4 flessen is inderdaad teveel voor wat hij nu aan groente en fruit krijgt, dus ik ga die fles van half 6 helemaal niet meer proberen. Mocht hij echt nog honger hebben dan geeft hij het zelf wel aan.
Maar het probleem was dus dat hij gister enkel een groentehap op had (niet eens fruit) en maar 2 flessen (en die had hij niet eens helemaal op). Nou leek het toch of hij zich gisteravond laat niet helemaal lekker voelde en vanacht hoorde ik hem af en toe huilen in zijn slaap. Dus ik denk dat het daar aan heeft gelegen.
Agossie Huilen in slaap dat vind ik zo zielig. Frumsel hier had dat van de week ook. Doorkomende tandjes .
Dat klinkt zo zielig dan.
pi_52954102
Ja, zo zielig. Ik zou hem dan het liefst uit bed halen en lekker troosten.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:52:34 #251
16000 nikky
pi_52954143
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:50 schreef appelsap het volgende:
Ja, zo zielig. Ik zou hem dan het liefst uit bed halen en lekker troosten.
Ik doe dat wel heel stiekum hoor . Ik smeer dan wat spul op haar onderkaakje zodat ze fijn verder kan slapen meer eerst even lekker knuffelen met mamma
pi_52954218
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik doe dat wel heel stiekum hoor . Ik smeer dan wat spul op haar onderkaakje zodat ze fijn verder kan slapen meer eerst even lekker knuffelen met mamma
Aaah.
Als ik Damian op dat moment uit bed haal dan wordt het huilen alleen maar erger en dan komt hij daarna heel moeilijk in slaap. Dus zolang hij er niet wakker van wordt laat ik hem maar liggen.
pi_52958932
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?

tot gister ; 9, 12, 15, 18, 21 uur voedingen, ongeveer
  woensdag 5 september 2007 @ 13:47:37 #254
3011 E.T.
pi_52959024
De richtlijnen zijn 6 maanden k_p
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 13:50:42 #255
16000 nikky
pi_52959115
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?

Richtlijn is wat E.T. Al aangaf, 6 maanden.
Fruit ben ik mee begonnen toen ze net 5 maanden was geweest. En rijstebloem net zo.
  woensdag 5 september 2007 @ 14:29:42 #256
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52959957
KP, op het cb zeiden ze tegen mij 4 maanden wanneer ze er aan toe zijn. Maar nu lees ik hier 6 mnd. IN principe hebben ze tot 6 mnd geen bijvoeding nodig. Maar op het cd zeiden ze ook dat ze wanneer ze pas met 6 mnd beginnen met hapjes, bepaalde smaken al niet meer willen of moeilijker willen. Anna is nu 14 weken en krijgt 4x 165 en 1x180 om 7,11,15,19 en 23 uur (en ze weegt 6300 gram). Er is mij wel geadviseerd niet gelijk 30 cc meer in de fles te doen. Misschien in stapjes van 150 naar 180 flessen toe?
pi_52960414
die 1x 180 is dan eigenlijk 195 cc, toch ? Je rekent de voeding dan even niet meer?
Zoals je schrijft is 165 incl. voeding ?

Vind dat wel even lastig, omdat de laatste voeding tussen 21 en 21.30 is. Ze liggen rond 22.15 - 22.30 gewoon in bed..tot 's ochtends 9 uur ! Heb helemaal geen zin om tot 23 uur te wachten op de laatste voeding. Misschien moet ik om 16 uur en 19 uur weer 150 geven....en dan rond 21.30 weer 180. Dan hebben ze 3x 180 en 2x 150 gedronken.....
pi_52960611
K_P, hoe doe je het normaal? Elke fles dezelfde hoeveelheid want dan zou ik niet gaan wisselen met hoeveelheden, maar gewoon elke keer een even grote fles geven. Ik zou de tijden van de flessen gewoon hetzelfde houden zoals je het nu hebt, als dat goed gaat?
Ik zelf zou het gewoon in stapjes doen. Nu beginnen met 5x 160, volgende dag 5x 170, meteen naar 180 is voor die kleintjes wel veel. Je zou het natuurlijk kunnen proberen misschien dat ze nergens last van hebben. Damian kreeg er in ieder geval flink krampjes van omdat het teveel was, en toen ik het in stapjes deed ging het prima.
Hier op het CB adviseren ze ook pas van af 6 maanden iets anders, eerder wordt er ook niet over begonnen tenzij je het zelf aangeeft. Rijstebloem mocht volgens hen al wel eerder dan 6 maanden.
  woensdag 5 september 2007 @ 15:08:14 #259
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52960832
K_P: 165 en 180 is inderdaad inclusief voeding. Ik geef haar voor de laatste voeding altijd iets meer, daar slaapt ze lekker op. Dus in totaal drinkt ze 840 cc voeding.
Qua tijden moet je natuurlijk je eigen schema aanhouden! Lekker hoor van 21 uur tot 9. Misschien ga je merken dat ze die 3 uur tussen relatief grotere flessen te kort gaan vinden. Dat ze dus makkelijk naar 4 uur tussen flessen kunnen. In dat geval ligt je schema weer overhoop...
Anna redt het nu van 23 uur tot ong 7 uur 's nachts. En dat is ook het schema wat aansluit bij ons werkschema, dus dat is ook wel makkelijk...

Appelsap: wat moeten we met rijstebloem? Extra voeding, dikkere flessen? Waarom kan ik dat geven? Als ze hongerig zijn na de flessen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maak me eens wat wijzer alsjeblieft!

[ Bericht 15% gewijzigd door Memmel op 05-09-2007 15:19:29 ]
pi_52961571
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Ik ben met Mikael ook met 3,5 maand begonnen met fruit. Maar dat heb ik wel in goed overleg met cb gedaan omdat Mikael geen fles meer wilde. En met af en toe een eetlepel fruit dronk ie zijn flessen ook gewoon weer.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52961662
Ik heb zonet de Chris een manicure gegeven .. Hij had 2 open rode stipjes op zijn wangen, en nog wat rode streepjes. Dus een babynagelvijltje gepakt en de oorzaak weggehaald. En Chris heeft er vrolijk doorheen geslapen. Heb alleen het scherpe eraf gehaald. Niet te kort gedaan dus.

Chris heeft vandaag een goede drinkdag.. Meestal laat hij wel een bodempje staan in zijn flesjes. Maar vandaag drinkt hij zijn drie 135cc KV flesjes leeg (inc poeder). En zijn twee 120cc BV flesjes ook. We mogen wel oppassen dat hij niet teveel krijgt, want hij komt wel 7 keer in 24 uur... (grofweg rond de 1, 5, 9, 11, 15, 18 en 21 uur)
Hij mag 150 tot 180 ml per kg toch? dus dat zou iets van 700 tot 850 ml hebben (hij weegt ongeveer 4,7 kg)...
Nou ja. Misschien laat hij de rest van de dag wel wat grotere gaten, of toch nog wat bodempjes staan.
  woensdag 5 september 2007 @ 17:53:24 #262
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52963140
KP fruit is echt af te raden. Daar reageren ze veel sneller allergisch op als op bv. worteltjespuree. Toch zou ik er nog niet aan beginnen. Hun darmstelsel kan het waarschijnlijk nog helemaal niet aan.
Brent was bijna een half jaar toen ik begon met groentehapjes. Fruithapjes ben ik pas een week of 4 later gaan doen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. In principe zit alles wat ze nodig hebben in de melk die ze de eerste 6 maanden krijgen.

Wat je wel zou kunnen doen is vanaf 4 maand rijstebloem door de melk doen en er zo een beetje pap van maken. Dat vult wat beter en dan kunnen ze ene beetje leren happen (Of een shcep of 2 door de fles, is wat harder zuigen maar dan worden ze lekker moe en het vult!)
Iedere golf van de zee,
pi_52963323
De reden dat ik wat aan het rommelen ben is eigenlijk, omdat ze zo kort slapen. Ze moeten binnen de 12 uur die ze wakker zijn die 5 voedingen drinken.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:05:47 #264
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52963396
Ik vind dat nogal moeilijk... Ik voedde nl. op vraag en daar zat nooit zo lang tussen...
Iedere golf van de zee,
  woensdag 5 september 2007 @ 18:25:06 #265
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52963856
Over die alergische reacties heb ik toch nog een vraag: is het nou zo, dat een kind het in zich heeft om alergisch te reageren, onafhankelijk van het tijdstip waarop je het aanbiedt, of is het zo dat ze - wanneer ze er voor een bepaalde leeftijd niet mee in aanraking komen - als het ware over die alergie heengroeien en die reactie dus niet zullen vertonen?
Beetje krom gesteld, maar snap je wat ik bedoel?
pi_52966244
Ik heb het probleem gevonden waarom Damian zijn laatste fles niet wilde.
Er zit een klein scheurtje in de speen die ik over het hoofd heb gezien.
Hij heeft dus al die tijd wel honger gehad..
Ooh wat voel ik me op dit moment een slechte moeder!
  woensdag 5 september 2007 @ 20:12:22 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52966335
Ohhhhh, Appelsappie....niet doen. Je hebt het nu ontdekt. Dus het komt goed. Damian heeft het je al 600x vergeven.
pi_52966660
Nee, ben er ook wel blij om.
Al begin ik nu weer te twijfelen. Hij laat nu weer 150cc staan van de 200.
Ik weet het niet meer! Misschien toch het schema omgooien?
Hoeveel melk heeft een baby van 6 maanden eigenlijk nodig?
  woensdag 5 september 2007 @ 22:53:05 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970629
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:08 schreef Memmel het volgende:
K_P: 165 en 180 is inderdaad inclusief voeding. Ik geef haar voor de laatste voeding altijd iets meer, daar slaapt ze lekker op. Dus in totaal drinkt ze 840 cc voeding.
Qua tijden moet je natuurlijk je eigen schema aanhouden! Lekker hoor van 21 uur tot 9. Misschien ga je merken dat ze die 3 uur tussen relatief grotere flessen te kort gaan vinden. Dat ze dus makkelijk naar 4 uur tussen flessen kunnen. In dat geval ligt je schema weer overhoop...
Anna redt het nu van 23 uur tot ong 7 uur 's nachts. En dat is ook het schema wat aansluit bij ons werkschema, dus dat is ook wel makkelijk...

Appelsap: wat moeten we met rijstebloem? Extra voeding, dikkere flessen? Waarom kan ik dat geven? Als ze hongerig zijn na de flessen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maak me eens wat wijzer alsjeblieft!
Ik ben wel geen Appelsap maar ik weet het ook
Rijstebloem kan je vanaf 4 maanden (en ja, dat is mij in het ziekenhuis verteld) naar behoefte in de laatste fles doen, gewoon 1 a 2 el BIJ de flesvoeding (geen andere hoeveelheden dus)...dat vult hun buikjes lekker en ze slapen er lekker op door
(Ze noemen het ook wel "Lammetjespap")

Ik heb er btw geen dikkere flessen voor hoor. Gewoon goed doorroeren, 1 el is wel genoeg voor zo'n kleintje als Anna.

Groente en fruit zou ik toch minimaal tot 4 maanden wachten KP..liever langer nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 06-09-2007 09:18:02 ]
  woensdag 5 september 2007 @ 22:54:37 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970676
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:24 schreef appelsap het volgende:
Nee, ben er ook wel blij om.
Al begin ik nu weer te twijfelen. Hij laat nu weer 150cc staan van de 200.
Ik weet het niet meer! Misschien toch het schema omgooien?
Hoeveel melk heeft een baby van 6 maanden eigenlijk nodig?
Nikky had je toch al een handige link gegeven? Hier is er ook nog eentje Klik
  woensdag 5 september 2007 @ 22:57:22 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970758
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:25 schreef Memmel het volgende:
Over die alergische reacties heb ik toch nog een vraag: is het nou zo, dat een kind het in zich heeft om alergisch te reageren, onafhankelijk van het tijdstip waarop je het aanbiedt, of is het zo dat ze - wanneer ze er voor een bepaalde leeftijd niet mee in aanraking komen - als het ware over die alergie heengroeien en die reactie dus niet zullen vertonen?
Beetje krom gesteld, maar snap je wat ik bedoel?
Ik snap het en dat laatste klopt ja. Niet in alle gevallen natuurlijk, maar je hebt wel veel minder kans op dat soort reacties als de darmpjes eenmaal echt goed gerijpt zijn.
pi_52972731
Hmm.. ook maar een vraagje over eten dan

Ethan is bijna 6 weken (en ruim 5kg) en zit nu sinds vorige week op advies van het cb (omdat hij na z'n 90cc fles nog zichtbaar honger had) op 6 x 120, z'n schema op een goede dag is ongeveer: 05:00 / 08:30 / 12:30 / 16:00 / 19:30 / 23:30, maar soms heb ik het idee dat het nog te vroeg voor hem is om op 6 flessen te zitten en dat zelfs die 120 per fles te weinig voor hem is. Hij drinkt altijd alles netjes op, gaat braaf slapen en is dan vaak binnen 2 uur later klaarwakker en lijkt honger te hebben (speentje of z'n eigen knuistje maakt hem 2 seconden stil totdat ie merkt dat er geen melk uitkomt, lijkt wel). De meeste keren valt hij na behoorlijk wat gebler uiteindelijk weer in slaap en zo komen we toch op de 3.5/4 uur interval, maar ja.. echt van harte gaat het zeg maar nog niet.

Het inslapen en slapen zelf gaat nu allemaal heel erg goed en ik ben bang dat te riskeren doordat hij steeds zo huilend/hongerig wakker wordt terwijl dat eigenlijk nog niet zou 'moeten' dus ik heb zelf echt een beetje het idee dat hij meer per fles of toch nog vaker moet eten.. ik neig zelf naar meer per fles, maar iemand andere tips/ideeen hiervoor?
Red de zeehond!
pi_52974916
Ik zou hem ook meer geven. Honger is honger. Volgens het CB hier "mag" er ook op aanvraag flesvoeding gegeven worden. Als je BV zou geven, dan zou je hem waarschijnlijk ook vaker laten drinken. Valt toch te proberen ? Iets anders weet ik ook niet.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:19:19 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52975273
Je mag op aanvraag geven als je maar niet boven de liter uitkomt.
Anders is het te belastend voor zijn niertjes.
pi_52975353
Zolang je niet boven de liter fv uitkomt per dag kun je kijken of je of meer in de flessen doet of evt. een voeding nog extra geeft. Ik zou zelf voor het laatste kiezen, omdat die maagjes maar zo klein zijn en zo'n plens zo veel is. Evt. 's ochtends wat korter op elkaar omdat ie dan net de nacht heeft gehad.
Dus bv. 5.00-7.00-11.00-14.30-18.30-22.30

Ik weet niet of het met jullie voeding kan, maar bij Fleur kon ik 's ochtends voor een hele dag de voeding klaar maken. Dus dan kon ik gewoon ook 130ml geven ipv gebonden te zijn aan de 30ml verhogingen per schep.

Mwana........hoe is het met Nune???
pi_52975739
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:42 schreef Moonah het volgende:
Kersjes, dat tong uitsteken is puur ontdekken en oefenen! Is toch ook iets vreemds, zo'n natte lap in je mond! En wat je daar zoal mee kunt doen. Maak je borst maar nat hoor, als Devin over een poosje zijn stem gaat oefenen!
Gillengillengillenbbbrrrrrrppprrrrtgillengillenbbbbrrrrppprrrt!
Haha, ik zal alvast oordoppen in huis halen!
Onze kleine schreeuwerd heeft een longcapaciteit waar ik jaloers op ben: dat volume dat er uit dat kleine lijfje komt!!
Toen Devin 6 dagen oud was moesten we noodgedwongen 2 dagen buitenshuis doorbrengen omdat ze in onze flat bezig waren met het riool, en we dus de hele dag geen gebruik konden maken van stromend water + wc. (geniale timing, ik weet het.. )
Dat werd een ware volksverhuizing...
Ik wachtte beneden in de hal tot mijn vriend de auto had voorgereden, compleet met stevig ingepakte (want: Hollandse zomer) baby in autostoel, kraamhulp, voedingskussen en 'n stuk of 4 volle tassen.
Baby werd wakker, had het niet naar z'n zin en begon keihard te huilen.
Het was op dat moment 8 uur 's ochtends en spitsuur in de flat met allemaal mensen die naar hun werk gingen en langs ons liepen. Nog weken later werd ik erop aangesproken dat hij toch wel heel veel geluid produceerde voor een pasgeboren baby, ze hadden hem vrijwel allemaal ouder geschat, want "Pasgeboren baby's huilen in het begin toch nog niet zo hard!?"
Die van mij dus lekker wel!

Vannacht was weer erg onrustig, Devin bleef maar wakker worden en (om aandacht?) huilen en jengelen...
Gister was ik weer werken en heeft hij de hele dag weliswaar knuffels en flesjes bij zijn oma gehad, maar blijkbaar moest hij toch nog wat inhalen vannacht ofzo...
Al de 4e haast slapeloze nacht op rij: zometeen na de voeding ga ik lekker mijn bed weer in!
pi_52978172
Geldt die 1 liter ook bij een combi van fles en borstvoeding? Of mag je 1 liter flesvoeding max, en dan nog rustig wat borstvoeding erbij?
(niet dat we dat al halen. Maar voor het geval dat we wel in die buurt komen...)
pi_52978434
1 liter geldt alleen voor flesvoeding. Borstvoeding mag zo vaak en zoveel als je maar wilt. Dus geen zorgen Deepfreeze.

Kersjes, zit Devin middenin een sprong? Of is het lekkere mama-honger? In elk geval succes en probeer even te achterhalen wat de oorzaak is, voordat er een patroon in slijt, waar jij niet blij mee bent.

Maud heeft d'r sprong zo ongeveer wel gemaakt (geloof ik - klopt af -) Ze trekt zich nu alles omhoog en is van mening dat ze zo af en toe ook zonder handjes kan. Iets dat niet kan en voor veel valpartijen zorgt. Verder zijn er nieuwe geluidjes bij die verdacht veel naar maaaamaaaaa neigen. Maar tot nu toe wordt het voorzeggen van mama, standaard beantwoord met brrrrrrrtttttttttttt. Ze steekt nog net niet d'r tong uit, maar op mama lijkt het totaal niet. Fijne meid van me
pi_52982293
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nikky had je toch al een handige link gegeven? Hier is er ook nog eentje Klik
Ja, ik had toen nog geen tijd gehad om het uitgebreid door te lezen!
Heb ik nu gedaan. Dankje! Hier heb ik wel wat aan.
pi_52982727
Damian begint zich sinds gisteravond om te draaien van rug naar buik! Wel vervelend als ik hem een luier wil aandoen want natuurlijk draait hij precies op dat moment. En als ik hem terugdraai dan is het huilen.
En sinds vanochtend heeft hij door hoe hij op zijn rug kan schuiven over het bed. Op de gladde vloer lukt het nog niet zo.
pi_52982923
Haha Appelsap, dat draaien tijdens het verschonen kennen we hier ook, we hebben nu een spiegel naast het aankleedkussen gemaakt, dus nu ligt ze lekker naar zichzelf te kijken als ik haar verschoon.

En Meike verplaatst zich ook, ze duwt zichzelf met de armen naar achter. En o wee als ze ineens ergens vast ligt, dan is het huis te klein hoor.

Wat toch heerlijk om een paar weekjes vrij te zijn, en fulltime van mijn meis te kunnen genieten!!
Het is zo'n heerlijk lachebekkie!
pi_52987064
Chacama, ik denk niet dat Devin een sprongetje heeft.
Vandaag is hij 12 weken oud. Maar omdat hij met 42 weken geboren is, zou hij qua ontwikkeling dus eigenlijk 14 weken moeten zijn en dat is geen moeilijke periode volgens "het boek".
Verder is zijn gedrag overdag niet anders dan normaal, het zijn puur de nachten waarin zijn patroon nu anders is.
Ik denk omdat het toch wennen is voor hem, hij was natuurlijk gewend de hele dag met mij te zijn en de borst te krijgen (en af en toe een flesje). Nu zag hij me maandag en woensdag de hele dag niet en kreeg hij flesjes. Vond hij het toch niet leuk genoeg? Dan maar 's nachts rebelleren!
Dinsdag en vandaag was ik thuis, maar morgen moet ik weer werken.
We zien wel hoe het verder gaat, ik kan er toch niks aan veranderen jammer genoeg.
Op een geven moment zullen we allebei gewend zijn aan het elkaar missen.
Hoop alleen wel dat het een beetje snel is, ik ben doodmoe......
  donderdag 6 september 2007 @ 18:23:27 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52987295
Kersjes, ik merk het ook een beetje aan Anna. Die was vanacht ook ineens om 4 uur wakker. Terwijl ze normaal heel goed doorslaapt. Zullen ook wel de indrukken van zo'n creche en alles zijn...

Ohhh xxxKarinxxx net nog even op Meike d'r site gegluurd. Wat een droppie!
  donderdag 6 september 2007 @ 22:49:45 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_52993117
Meike <3 Lekker poepeke! Ik wil ook een Meike... of 2!

Hier weer een nieuw sprongetje in aantocht, ik voel het gewoon. Alhoewel het prima gaat op dit moment. Hij slaapt als nooit tevoren de klok bijna rond en heeft zelfs extra slaap nodig tegenwoordig (zal wel door zijn extreme energieverbuik van al dat stappen komen of hij heeft een groeispurt!). Hij gaat echt 1,5 uur eerder naar bed als dat normaal was en krijgt 's ochtends een uur extra en 's middags een uur extra en tegen de avond zelfs 2 uur extra slaap!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_52997914
Neuk hier ook een sprongetje gehad vorige week met extreem veel slapen en dan ineens over naar 1 slaapje per dag en 's avonds om half acht op instortniveau en dan naar bed om de andere ochtend om 8.30 ongeveer pas weer wakker te worden. Nu ze trouwens ook nog.

Ze is vandaag gewoon 10 maanden. Nog 2 maandjes en dan is ze gewoon al een jaar!!!
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:26:36 #286
19529 Fendy
True Spirit
pi_52999824
Idioot he, hoe hard de tijd lijkt te gaan...ik zag laatst een bevalling op tv, voor mijn gevoel lijkt het nog maar zo kort geleden dat ikzelf in de verloskamer stond...toch ook alweer bijna 7 maanden terug...
Je hebt gelijk Fen.
pi_53000387
Lief jullie reacties op ons lieve meissie!! Altijd leuk om te horen lezen!

En het gaat idd snel he Fendy!! Op het moment helemaal, er gebeurt zoveel qua ontwikkeling!!

Heerlijk Neuk Rockabella dat Brent zo lekker slaapt!! Klein prinsje
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:34:12 #288
141023 ik80
pi_53008900
Mibos, idd nog maar twee maandjes! Het gaat echt zo snel
Lotte slaapt hier ook nog maar 1 keer op een dag. En dan wisselt het wel een beetje hoe lang.
's nachst slaapt ze ook van 19 uur tot een uur of 8 de volgende morgen heerlijk! (behalve dat papa haar nu soms maar een half uurtje ziet omdat hij zo laat thuis komt)
pi_53009137
Ik80 hier net zo papa ziet haar maar een half uurtje op een avondje maar hij haalt haar in de ochtend wel altijd uit bed dus dan ziet hij haar nog even en doen ze even lekker gek.

En in het weekend is mama er alleen maar voor mijn eten en af en toe een kus maar verder is papa alles in het weekend en op maandag lekker chagrijnig soms omdat papa weer weg is hihi...
pi_53031068
Hadden jullie kindjes ook zo een pret toen ze net tandjes kregen? Fons zit steeds met zijn twee ondertandjes langs vanalles te raspen. En plezier dat hij heeft dan...
pi_53032972
Dat lijkt me een raar gezicht, met die tanden...Is daar al een filmpje van ?

Meiden zijn hier weer redelijk onder controle. Het lijkt erop dat ze naar 4 voedingen gaan. Gister en vandaag is/was dat in ieder geval zo. Ze liggen nu te slapen, denk tot een uur of 20, dan in bad, fles en hup het bed in. Klokje rond slapen en weer beginnen met de volgende feestdag, want zo voelt het echt. Een feestje met dat duo van ons.

Gaat best snel. 4 maanden geleden zaten we ze 8x te voeden op een dag.....ze worden groot...(en wakker zo te horen...haha)
pi_53040163
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Hadden jullie kindjes ook zo een pret toen ze net tandjes kregen? Fons zit steeds met zijn twee ondertandjes langs vanalles te raspen. En plezier dat hij heeft dan...
Oh ja! . Vooral toen Eva ook boventandjes kreeg. Lekker tandenknarsen .

Ik ben me gisteren rotgeschrokken. We zaten te eten aan tafel, Eva ook, en ik pakte haar een lepeltje af. Daar was ze het niet mee eens dus ze zette een flinke jammer in. En toen bleef ze er min of meer in hangen. Gezicht in huilstand, helemaal verkrampt, maar ze haalde geen adem meer. Normaal nou ja, zo vaak huilt ze ook weer niet komt er een uithaal, een flinke inademing, en dan weer een uithaal. En die kwam dus niet! A zei dat het vanzelf wel goed kwam, maar ze liep echt blauw aan. Dus als een gek haar uit het stoeltje gepakt, en ik dacht al bijna zelf wat lucht in te blazen, maar toen kwam de inademing gelukkig. Poe, ik stond bijna zelf te huilen, zo was ik geschrokken. Gek kind. 2 minuten later zat ze al vrolijk verder te eten.

Verder gaat het goed. Eva slaapt ook wat meer als normaal. Ik geloof dat we een sprongetje gehad hebben, maar ik denk dat ze wel extra moe is van alle beweging. Op het kdv is het wel oké, hoewel ze al een gezichtje trekt als A met haar naar binnen loopt. 'Shit, hier wil ik niet zijn'... Maar na 5 minuten gaat het wel weer. We zijn blij met ze, ze hebben zoveel meer aandacht voor Eva. Ze speelt nu wel het liefst alleen in de box, niet met andere kindjes. A. is al bezorgd dat ze net zo'n einzelganger als haar mama wordt, maar ik denk dat het nog wel over gaat. Kindjes van 11 maanden hoeven nog niet sociaal te zijn toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Linda__ op 08-09-2007 23:38:24 ]
Eva en Maria
  zondag 9 september 2007 @ 07:23:13 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53044490
Wat eng, Linda. Volgens mij is dat Breath Holding Spell, toch? Eng lijkt me.
  zondag 9 september 2007 @ 08:49:45 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53044634
Linda, wat eng! Gelukkig ging het vanzelf wel goed maar eng lijkt het me wel.
Voor de rest, elf-maanden-oude kindjes zijn volgens mij vaak niet zo sociaal, mijn kinderen speelden altijd heerlijk rustig álleen in hun box op die leeftijd (nou ja, altijd... als ze erin zaten vonden ze het prima ) ... Ik denk dat ze wat rust nodig heeft ook. Al die andere kindjes zijn toch misschien een beetje druk voor haar, een box is een goede plek om je af te sluiten. Ik merkte dat mijn kinderen dat af en toe zelfs nódig hadden, even in de box rustig alleen spelen. Maak je dus geen zorgen.
Oh ja, en samenspelen komt veel later pas echt hoor. Als ze anderhalf zijn gaat dat een beetje lukken, maar is het nog heel moeilijk. Nu onze Emma over drie maanden twee wordt gaat het steeds een stukje beter, maar ze vindt het nog steeds lastig om te delen. Andere kindjes zijn wel héél interessant, met 11 maanden vond ze andere kindjes niet zo belangwekkend.
pi_53044844
quote:
Op zondag 9 september 2007 07:23 schreef Sugar het volgende:
Wat eng, Linda. Volgens mij is dat Breath Holding Spell, toch? Eng lijkt me.
Wat ik daarover lees via Google is wel wat ernstiger dan wat Eva had, maar het was inderdaad eng. Ik blijf het maar in de gaten houden.
Suzanna, ik maak me ook geen zorgen hoor, ik vind het fijn dat ze tevreden speelt op haar eigen plekje. En ze heeft heus ook al belangstelling voor andere kindjes (vooral kleinere!) maar blijkbaar niet als wij er niet bij zijn. Ik vind het best.
Eva en Maria
  zondag 9 september 2007 @ 10:13:47 #296
94046 PM-girl
pi_53045016
Brrr Linda, wat akelig zeg!! Ik kan me je paniek goed voorstellen. Gelukkig is het goed afgelopen. Wat ik ken van mijn werk, daar heb ik zo'n kindje meegemaakt die ook paars werd en pas na 30 seconden begon te loeien, is even in het gezicht blazen. De schrik zorgde er bij haar vaak voor dat ze ademde. (werkte overigens ook om het huilen te doorbreken)
*
pi_53045114
Dank voor de tip. Gek genoeg deed ik dat in een opwelling al. Had geen effect voor haar, maar het oppakken uit de stoel gelukkig wel.
Hoe is het met Simon? Ook al bijna jarig!

Ik vind Eva nu ook echt geen babietje meer. Ze eet met de pot mee, (liefst zelf). Ze tijgert de hele kamer rond, speelt met blokjes, boekjes, krijgt steeds minder flesjes, geeft ons knuffels en is een ontzettend lief dreumesje. Nog ruim twee weken, dan is ze één. We hebben al een cadeau. Ze krijgt een schommel, want schommelen vindt ze heerlijk. Van mijn zus krijgt ze een pop van Dille en Kamille (met dank aan Kozakken voor de tip ) want ze reageert zo op kleine kindjes, maar ze moet dan altijd er vanaf blijven. Met deze pop kan ze lekker knuffelen. (en enthousiast er op meppen )
Maar eerst zie ik haar drie dagen niet, ik ga morgen op cursus in België en ben pas woensdagavond terug..

En nu zie ik net Eva voorbij kruipen
Eva en Maria
  zondag 9 september 2007 @ 10:36:52 #298
94046 PM-girl
pi_53045208
Eva kruipt! Gek he, ineens doen ze het!

Hier is het ook echt baby-af. Knuffelen, spelen, zingen en gillen, lekker slapen en heerlijk meesmikkelen van alles wat eetbaar is (ook zure komkommer ed )
*
pi_53045362
Jeetje Linda, dat lijkt me eng! Maar gelukkig heb je goed gehandeld.. En dan ook nog vrolijk gaan kruipen!
En kindjes met tandjes.. Dat lijkt allemaal nog zo ver weg...

Het lijkt erop dat Chris behoefte krijgt aan grotere flesjes. Hij drinkt zijn 135 ml flesjes redelijk soepel op. En komt soms na een uur alweer met honger. En drinkt dan nog eens 40 ml.. Dus morgen maar grotere flesjes halen (hebben alleen nog maar 125ml flessen). En vandaag maar gelijk maar 30 ml extra aanbieden op de momenten dat hij zijn flesjes echt snel opdrinkt.

Vannacht heb ik hem na het flesje maar even aan de borst gelegd. Heel erg handig gaat dat niet (mijn aanleggen, en zijn happen en blijven hangen). Maar hij krijgt wel wat binnen. Genoeg om hem tevreden te krijgen.

Chris lijkt ook een beetje een ritme te krijgen 's nachts. Hij komt rond 8 uur 's avonds en daarna rond 1, 4 en 8 uur. Is er een manier om die 5 uurs pauze naar 's nachts te brengen? 8,11,4,8 zou wel iets fijner zijn.
Misschien hem om 11 uur wakker maken, en hopen dat hij die 5 uur daarna haalt?
pi_53045872
Gek he, hoe ze ineens baby-af zijn?
Fons kruipt nog steeds niet, hij blijft tijgeren en zet zich wel steeds meer op zn knietjes en dan recht om kleine stukjes te stappen. Ik vind het echt een gek zicht.
  zondag 9 september 2007 @ 12:22:54 #301
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53046723
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek he, hoe ze ineens baby-af zijn?
Fons kruipt nog steeds niet, hij blijft tijgeren en zet zich wel steeds meer op zn knietjes en dan recht om kleine stukjes te stappen. Ik vind het echt een gek zicht.
Leuk is dat hé? Dat kruipen komt nog wel, hoor. Ken heeft heel lang liggen buikschuiven.
Fons met tandjes....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')