abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:37:35 #1
103793 kozakken
Living the life
pi_52230263
Het grote kleine babietjes topic deel 119

Babietjes:

25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 19-08-2007 09:06:39 ]
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:38:31 #2
103793 kozakken
Living the life
pi_52230290
Ik denk dat Ronja mag opschuiven naar het volgende topic

En verder schreef ik in mijn laatste post:
Romme spuugt na het eten eigenlijk altijd. Dus die zit ook minstens nog een kwartier tot een half uur gezellig in zijn wipstoel of in de kinderstoel.
Veel foto's zijn ook gelardeerd met een geslabte Romme

Gelukkig kokhalst hij niet bij het eten.
Vindt ze yoghurt en kwark lekker? Dat vrrreet Romme hier bijna!
pi_52230450
Suzanna, wat goed dat ze het ook op die manier bekijken. En hopelijk is het dat ook. Dan weet je tenminste dat er wat aan te doen is. En dat spugen. Ik kan het me wel voorstellen. Het is niet helemaal te verglijken, maar ik weet van een kindje op het KDV hier dat als die helemaal over de flits ging dat ie dan ook 'spontaan' ging spugen. En dat gebeurde dus regelmatig als zijn moeder hem bracht en dan weg moest gaan. Daar is het opgelost doordat de moeder hem niet meer bracht (een ander deed dat dan), maar goed met eten is dat natuurlijk lastiger.

Dikke voor jou en voor Julia

* was ik net aan het proberen te posten in een dicht topic *
pi_52230493
Ronja, gefeliciteerd met je verjaardag
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_52230559
*rent naar het felicitatie topic*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:05:17 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52232935
Julia beterschap! Suus, op zich is de gedachtengang niet gek. Misschien kan dat ook verklaren dat ze soms geen problemen heeft met eten in zkh. Onder het mom van "vreemde ogen dwingen" . Ik hoop gewoon dat jullie er nu echt achterkomen wat er loos is.

Vanmorgen met Anna voor de intake naar kdv geweest. Ze gaat binnenkort 3x 2 uurtjes wennen. En ik verander in een emo-kipje omdat ik me realiseer dat ze nu alweer bijna 3 maanden is, En dat de tijd echt vliegt en dat ze wijs is (zie fototopic) en dat het allemaal veel te snel gaat. Het is nu echt al een stevig meiske dat zich naar hartelust op haar rug rolt en nu ook al op haar buik probeert te komen (onder luid gekrijs d'r kont omhoog duwen als ze in de box ligt). Ik wil eigenlijk nog niet terug naar mijn werk, dan begint het 'echte' leven weer. He, het voelt echt alsof er nu al een soort periode ten einde komt....en het moet allemaal nog pas beginnen!

*schakelt emo-kipjes gemoedstoestand weer uit*
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52236212
Tja, ik heb helemaal geen idee welk advies te geven over voeding voor babies ouder dan 14 dagen, maar iig nogmaals sterkte gewenst Suzanna (en Julia natuurlijk!)

Voor babies jonger dan 14 dagen heb ik ook geen advies trouwens.. Ethan heeft vanmiddag z'n hele fles over paps heen gedeponeerd, dus blijkbaar werkt alles toch nog niet helemaal zoals het moet soms. Gelukkig drinkt hij normaal gesproken heel erg goed en de weegschaal van de cb verpleegkundige liet ons zien dat hij genoeg binnen krijgt: hij is inmiddels alweer ruim boven zijn geboortegewicht (van 3540 bij geboorte naar 3100 op dag 4 naar 3620 gram nu, dus dat was zelfs beter dan verwacht ). Bezoekje was wel erg prettig verder, veel vragen kunnen stellen en nagepraat over de bevalling en het bv debacle - zo'n luisterend 'professioneel' oor is toch erg fijn
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:25:27 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_52236382
suzanna, net even je update gelezen in het oude topic. zit best wat in eigenlijk
hoe gaat het verder met haar? hoe reageert ze op dingen? vinden ze dat ze verder goed haar ontwikkeling volgt? voor jou en Julia
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2007 @ 19:29:27 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52236482
Milo heeft ook weer een Sonja Bakker fase geloof ik. Hij is zowieso niet zo geinteresseerd in eten en drinkt zelden zijn flesjes leeg. Als het het eerste beetje gedronken heeft gaat hij babbelen, lachen, met de speen spelen, met zijn handjes proberen de speen eruit te halen en met zijn armpjes maaien. Fruithapje in de ochtend gaat er nog net in (half potje of zelf vers gemaakt), maar het groentehapje is echt een drama. We hebben alle soorten al geprobeerd en zijn nu maar over gegaan op hapjes voor 6 maanden. Het was tomaat, kip en rijst en hij heeft zowaar een paar hapjes doorgeslikt ipv alles uitspugen. Het koste wel giga veel moeite want hij maait met zijn armpjes, schudt de hele tijd nee met zijn hoofdje, draait zijn hoofd weg, pruttelt en kwat het eten weer uit etc etc. We blijven het toch elke dag aanbieden, er moet toch een dag zijn dat hij ineens de smaak te pakken krijgt?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:34:06 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_52236603
slaapmeisje, ezra heeft maandenlang alleen de broccolischotel en de worteltjes met kalkoen en rijst van olvarit willen eten (6 maanden potje) als je hem iets anders gaf dan ging ie ook na 3 happen kokhalzen en ineens, echt van de 1 op de andere dag, at ie met de pot mee en nu eet ie eigenlijk alles. het zijn vreemde wezentjes
op zich is het tot een jaar allemaal bijvoeding, dus is het niet zo belangrijk ook, in de flessen zit voldoende.
stormy waters...
sailin'
pi_52239303
Mijn man is het niet echt eens met de gedachtengang van de psycholoog om de volgende reden, dat Julia tussendoor met SMAAK heeft gegeten, een tijdje. Dus toen had ze nergens last van. En daarna ineens weer wel. Dus dat zou de hele theorie eigenlijk tegenspreken...

Wat ze nu doen is kleine hoeveelheden aanbieden, dus maar 100 ml pap, één fruithapje en één groentehapje op een dag. Ze heeft zowaar een half potje groente (bloemkool 4 mnd) op vandaag! en alle keren is de pap ook op gegaan, zonder te spugen. Als je meer geeft gaat het wel fout, maar goed, dat is wel logisch.

Belana, haar ontwikkeling is eigenlijk héél goed voor haar leeftijd. Ze is ontzettend actief, ze is héél vrolijk en blij en ondernemend, en heel nieuwsgierig, is lekker de box (of de grond) aan het onderzoeken en schuift op haar buikje, begint een klein beetje te kruipen, knietjes onder haar lijfje en wiegen maar! Heel schattig. Ze speelt heel lekker met het 'activity center' in het ziekenhuis, dat is erg favoriet. Dus voor de rest gaat alles gewoon goed! Alleen het eten is dus erg lastig.

Enne Slaapmeisje, Sonjabakkeren is nog nie goed voor baby's he! Moet je alleen niet mee aankomen bij zo'n frummel, wat een eigenwijsjes kunnen het zijn he. Hij klinkt verder wel superschattig overigens! Geniet er maar van en maak je geen zorgen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:59:23 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_52240719
gelukkig dat het verder gewoon goed gaat suzanna en met wat ze dan vandaag gegeten heeft gaat de theorie van de psychologe al niet meer op dus. dan lijkt het weer meer lichamelijk. maar fijn dat ze het zo serieus nemen!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:59:52 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52240736
Kozakken, leuk he, dat staan! Simon kan het sinds zaterdag en doet nu alsof hij nooit anders gedaan heeft! Ook het kruipen op handen en voeten is helemaal ontwikkeld!

Ronja en Owlet, gefeliciteerd!

Suzanna, wat goed dat ze vanuit meerdere invalshoeken kijken, medisch maar ook gedragsmatig.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52241077
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:59 schreef PM-girl het volgende:
Kozakken, leuk he, dat staan! Simon kan het sinds zaterdag en doet nu alsof hij nooit anders gedaan heeft! Ook het kruipen op handen en voeten is helemaal ontwikkeld!
Ja, Simon staan! En Romme ook! Gheghe, heeftie afgekeken op de meet Kozakken?
Thies gaat ook steeds meer staan. En dan staat hij zo heel parmantig om zich heen te kijken en dan valt hij om. Ik vind het zo leuk he PM, dat Simon en Thies zo gelijk op gaan!

Ronja en Owlet, doeidoei!

En Suzanna, succes maar weer.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:19:40 #15
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52241381
Moeilijk blijft dat he het eten?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je op drie flessen het vol kan houden.

Maar Lotte voelt zich alweer iets beter, drinkt redelijk (nooit een grote drinker geweest) en eten gaat redelijk.

Zaterdag gaat ze mee naar Frankrijk, even ertussenuit heerlijk!

Ja dat staan, als ze dat eenmaal doorhebben blijven ze dat doen.
Lotte stapt nu graag aan twee handen mee. Ook trapklimmen doet ze graag.
Ze is ook al een echte poppenmoeder, pop Loes knuffelt ze de hele dag! (hoe bedoel je meegaan in het bestaande rollenpatroon, nee hoor ze mag ook met autotjes spelen)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:38:23 #16
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52242040
Owlet van harte met de verjaardag van je dochter

Kozakken... je laatste kleine babietjestopic waarschijnlijk
Ik zit telkens met mijn kop bij een jaar terug... en ik ben niet de enige merk ik.

En nu effe bijlezen
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52242313
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:38 schreef Neuk het volgende:
Ik zit telkens met mijn kop bij een jaar terug... en ik ben niet de enige merk ik.
Ik ook al een paar dagen/weken!
Rond deze tijd lag ik in het zkh, was erg spannend toen.

Wat is die Lotte toch een snelle tante he!!!

Slaapmeisje, sterkte met het eten van Milo, wat lijkt me dat lastig zeg...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:53:40 #18
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52242546
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, Simon staan! En Romme ook! Gheghe, heeftie afgekeken op de meet Kozakken?
Thies gaat ook steeds meer staan. En dan staat hij zo heel parmantig om zich heen te kijken en dan valt hij om. Ik vind het zo leuk he PM, dat Simon en Thies zo gelijk op gaan!

Zullen we vlug een badlaken meet doen, om weer te kunnen zien wat ze nu weer samen ontdekt hebben?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:06:11 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52244616
Suus toch is de logica van de kinder psch wel heel logisch,
Arwen poetste haar tandjes met plezier etc. duimde graag, en ineens was dat over na dat onderzoek.
Door die pokjes bijv. kan ze een slechte mondervaring hebben, en daardoor eten eng vinden of iets wat de mond aanraakt.
Dat heeft niet zozeer met smaak te maken, ofdat ze tevoren wel altijd goed at en lekker vond.
De ene dag eet ze wel goed en smult ze, de andere dag stopt ze en hapje in haar mond en vervolgens houdt ze dat in haar mond doet er niks mee weigert alles.
Als zo;n ukkie dorst/honger heeft zal het met smaak eten, tot het weer een buffertje heeft en dan speelt die angst zich weer op.
Veel dingen proberen met eten anders aanbieden hielp allemaal niet.
Toen we naar de prelogopediste gingen kreeg zij telkens meer voor elkaar dan wij, waarom? andere omgeving ander persoon.
Die kleintjes linken de omgeving en jou aan die keer/keren dat ze eten kreeg toen ze pijn had.
En dat is niet jouw schuld, maar zo redeneren ze wel die kleintjes.
Ik zou serieus eens bespreken om die prelogpedie te proberen en dat door te zetten.
Wordt gewoon vergoed, en hier zou het ook aan huis kunnen.

sterkte er mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52248427
Ik heb daarnaar gevraagd, maar ze vonden het in dit geval niet nuttig, waarom weet ik niet precies... maar ik had het idee omdat ze nu spuugt en het er niet om ging dat ze niet goed dronk ofzo. Vreemd vond ik het. Ik zal er nog eens naar vragen! En als zij het niet doen, doe ik het gewoon op eigen houtje als het nu niet opgelost wordt.
pi_52248434
Maak je wel eens zelf hapjes Slaapmeisje? Hier werkt dat goed. Eet Anna veel beter dan de potjes. Ze heeft tijden alleen boterhammen met stroop gegeten, iets anders ging er niet in. En ineens ging het weer goed, konden we er weer van alles opsmeren.

De grote mannen zijn vlug. Anna staat sinds een weekje en sinds twee dagen heeft ze een paar keer gekropen. Zag er erg grappig uit en meteen al vuile knietjes in haar maillot.

Een jaar geleden had ik een megabuik en was het zo ontzettend warm. Geen idee wie er in m'n buik zat. Zenuwen voor de bevalling, uitslapen. Dat het allemaal nog maar een jaar geleden is...
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:05:49 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52251643
Suzanna hopelijk zet de trend door voor jullie kleine meisje en worden de kleine hapjes en beetjes melk weer snel wat groter.

YPPY de fruithapjes maken we vaak wel zelf, de groentehapjes nog niet. Het kip/rijst/tomaatpotje van gisteren rook tenminste wel naar eten in tegenstelling tot de troep die we hem daarvoor probeerden te voeren. Dat leek net stopverf of natgemaakt karton We gaan vandaag op zoek naar lekkerder potjes met smaak en wellicht dus ook lekker zelf wat groenten bij elkaar mikken en staafmixeren. Ik zal het potjes of zelfmaaktopic even doorlezen

[ Bericht 1% gewijzigd door Slaapmeisje op 10-08-2007 11:29:25 ]
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:19:13 #23
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52252025
Goedzo Anna, dan breekt nu het spijkerbroekentijdperk aan, daar kan je aardig in buitenkruipen zonder meteen blauwe knietjes danwel kapotte maillots/broeken er aan over te houden!
pi_52252938
Oh dat lijkt me ook zo'n emo periode, als je kindje bijna een jaar is, dan beleef je alles nog een keer weer volgens mij!!

Slaapmeisje , succes met het vinden van een geschikt maaltje voor Milo, is er meer keuze in 6 maandenpotjes, want die 4 maands potjes schieten ook niet op zeg in variatie . Maar 1 ding scheelt, Meike werkt alles met veel plezier naar binnen! Gister bloemkool gehad, nou lekker hoor , tis nog maar de 2e dag dat ze groente eet, en meteen een half potje, ik vind het knap (misschien dat ze dat van mij heeft, ik ben ook echt dol op bloemkool )

Dag Ronja !! Veel plezier bij de dreumesjes!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:42:55 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52254521
Meike is dol op bloemkool Wauw zeg, als ik dat voor Milo heb dan houdt hij echt steevast zijn lipjes op elkaar en weigert helemaal te eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')