abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52590441
Het grote kleine babietjes topic deel 120

Babietjes:

12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

En Jayden produceert tegenwoordig keuteltjes in plaats van drab

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-09-2007 12:22:58 ]
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_52591000
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:18 schreef Freudie het volgende:
Nou, iemand ideeën om een baby overdag stil aan het slapen te krijgen in haar eigen bedje? 's Nachts slaapt ze wel, maar overdag valt ze alleen maar in slaap op je zeg maar, hoofdje in je nek. En we willen toch echt dat ze ook overdag 'alleen' slaapt....Maar ze begint te huilen...en dan smelt papa
Oeioei. Dat zal wat worden. Ze wind je nu al om d'r kleine pinkje heen...

Probeer overdag het slaapritueel gelijk te houden aan 's avonds. Zorg voor een verduisteringsgordijn. En wat kan helpen is het gevoel dat je in de buurt bent. Dus ga bijvoorbeeld stofzuigen. Leg ze in bed, en ruim ondertussen op, stofzuig en ga zo langzaam uit haar kamer, maar laat d'r horen dat je nog steeds in de buurt bent door de kleine klusjes waar je mee bezig bent. Als ze huilt is dat niet erg. Zolang het maar geen 'over de flits' gaan wordt. Huilen is ook een vorm van verwerken van indrukken. Dat kan op elk moment van de dag gebeuren.

En heel belangrijk. Leg ze in bed zodra ze de eerste signalen van vermoeidheid af geeft. Hierdoor is de kans op 'inslaap huilen' ook een stuk kleiner.

En aan de andere kan Freudie... ze is nog maar klein. Echt verpesten kun je ze nu nog niet. Zolang je d'r maar de mogelijkheid geeft om te slapen. Een draagdoek is voor die kleintjes zeker erg prettig. Dan liggen ze vertrouwd en beschermd bij je en jij hebt wat meer vrijheid. Ligt ze in een wieg of al in een ledikant?

Hoe is d'r slaapritme nu? 2 uur op 2 uur slapen en dan om 7 uur naar bed en van 11 uur tot 3 uur 's nachts slapen en na de nachtvoeding door tot 7 uur?
pi_52591135
Kan me goed in de adviezen van Chacama vinden.
Denk wel dat je ff door de "boze" huilbuien heen moet.
En wat betreft het donker maken, daar heb ik vanaf het begin in gewisseld. Ene keer licht anders keer donker overdag, maar das meer toevallig zo gegaan. Weet niet of het geholpen heeft.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:52:32 #4
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52594298
Ik merk ook dat het helpt om bij de eerste tekenen van slaap haar in haar bed te leggen. En dat huilen: soms zijn ze zo overvol van alle indrukken, dan kunnen ze alleen maar huilen. Even laten gaan, vaak vallen ze vanzelf wel weer in slaap dan.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52594805
HIer ook altijd bij het eerste gaapje/oogje wrijven/oortje kriebelen naar bed en nooit geen problemen (KLOP AF) nog gehad met slapen en huilen gebeurd hier heel af en toe en dan even laten gaan en dan slaapt ze alsnog binnen vijf minuten.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52595814
Doen jullie ook aan inbakeren? Ik merk dat dat hier wel goed werkt. Zodra we haar in haar dekentje wikkelen, wordt ze vaak al rustiger omdat ze weet dat ze dan moet gaan slapen. En inderdaad zodra ze in de box gaat gapen, gaat ze richting bedje. Soms moetz e dan eventjes huilen, maard an valt ze meestal wel in een diepe slaap.

Helaas is het dekentje inmiddels niet sterk genoeg meer voor Linde en dus zetten we het vast met veiligheidsspelden. Ik ben hier zelf niet zo blij mee en dus twijfelen we nu tussen een pacco inbakerdoek (www.pacco.nl) en een inbakerzak (www.inbakerzak.nl).

Heeft iemand hier misschien ervaring met 1 van de 2?

Hmm het is natuurlijk een beetje de goden verzoeken he om te schrijven dat je kindje dan meestal rustig gaat slapen... ik hoor haar meteen beginnen met huilen

[ Bericht 20% gewijzigd door Stiemie op 22-08-2007 17:55:15 ]
pi_52598671
Och Freudie, Allanah is nog zo piep... Laat haar toch lekker bij jullie in slaap vallen als ze dat fijn vindt. Je mag imo al heel blij zijn dat ze 's nachts zo goed slaapt!

Stiemie, je weet dat je de beentjes niet mag bakeren? Die moeten in een kikkerspreidstand kunnen liggen ivm ontwikkeling van de heupjes. En wellicht kun je tape gebruiken ipv spelden,is wat veiliger lijkt me.

Oh, en een hoeraatje en een voor Chacamehmeh en haar grote meid! Wow!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52599150
Ja Moonah we bakeren op advies van het consultatiebureau en die hebben het ook voorgedaan. Helaas werkt tape bij ons meisje niet, daar is ze te sterk voor en dan is ze zo weer los. Het is zeg maar een pittig dametje met haar 4,5 weekjes. Ze is zelfs al 2x van buik naar rug gedraait in de box...
pi_52599455
Ja, en hoe is het dan met Thies

Stiemie, hier alleen ervaring met de doek. Alleen was Maud ook te sterk ervoor. Uiteindelijk gewoon in een slaapzak en een laken in de breedte over het bedje heen en toen lag ze ook goed strak.

En Maud begint ondeugend te worden. Ooooooooh ik word alleen maar meer en meer verliefd. Heerlijk lachebekje van me.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:08:37 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52599829
Hier ook voorzichtige mèmè geluidjes, tussen het jammeren door
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52600542
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:08 schreef PM-girl het volgende:
Hier ook voorzichtige mèmè geluidjes, tussen het jammeren door
hihi, jammer he PM, dat het alleen tussen het jammeren door is. Nog even en dan weet je niet meer beter. Dan wordt je 's ochtends wakker door een Simon die heel hard van uit zijn bedje gaat roepen: Mama....mamaaaaaa, MAMAAAAAAAAAAAAAAAAA MAMAMAMAMAAAAAAAAAAA.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:46:03 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52601338
Het werkt zeker aanstekelijk, want Dean zegt sinds vandaag óók Mehmeh, mehmeh!
Toen ik binnenkwam bij het KDV om hem op te halen, zal wel toeval zijn, maar toch zóóó
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52601612
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:58 schreef chacama het volgende:
Ja, en hoe is het dan met Thies
Ik mag weer een lofzang afsteken?
Thies doet het geweldig! Hij is bezig van 2 naar 1 middagslaapje te gaan. Ik hoopte dat dat slaapje dan een uurtje of wat zou duren, maar niks, anderhalf uur, geen minuut langer! Verder stapt hij over van stoel naar stoel. Die tweede stoel gaat dan vaak schuiven en wat zegtie dan? Juist.... Mehmeh! Al is het nog niet echt gericht hoor, geloof ik. Overigens was hij vanmiddag in zijn bedje aan het spelen, ik was zijn kast aan het opruimen, zie ik dat hij zijn speentje te pakken heeft, ligt altijd in bed. Dus ik zeg: "Doe het speentje maar uit je mond vent!". En wat doet mijn wonderkind? Juist!
En hij is vanochtend uit de kinderstoel gevallen! J was een flesje aan het maken, ik op mijn werk, J hoort ineens BOEM. Ligt Thieske op de grond.... Hij huilde niet eens zo hard... Voortaan dus toch maar tuigje om.
quote:
En Maud begint ondeugend te worden. Ooooooooh ik word alleen maar meer en meer verliefd. Heerlijk lachebekje van me.
Cute he, die oogjes dan ook!

Simon, lekkere vent, ook aan de mehmeh!
En Dean! Man, jij bent van de volgende generatie hoor!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:00:19 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52601912
Dean zegt ook nog "bwabwa" en hij kan ook heel goed een kwaaie krokodil nadoen, "HSSSSJJJGGG"

Moonah, was je niet boos op je teerbeminde dat hij je spruit had laten stuiteren?
(ik zou mezelf inhouden maar inwendig denken "Zie je wel, alleen IK kan goed voor hem zorgen" )
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52603445
Over het inbakeren, wij hebben hier de bakerzak gebruikt, het werkte voor Meike perfect!
Ze deed niets anders als wapperen met de armpjes en op de speen meppen, in de bakerzak kon dat niet meer, en ging ze heerlijk slapen.
Alleen moesten we het al op tijd weer afbouwen omdat ze met 3 maand al ging omdraaien en dan is de bakerzak niet meer veilig.

En Freudie; een aanrader: Inbakeren en regelmaat van Ria Blom
Mijn eigen kleine bijbeltje....
Ik heb zoveel aan het boek gehad! Je hebt er niet alleen in combi met inbakeren wat aan, het geeft aan hoe je regelmaat brengt in het leven van een baby, ondertitel van het boek is voorkomen en verhelpen van onrust en huilen bij baby's

Lief al die kwebbelende baby's!!

Meike en ik waren vandaag op visite bij een vriendin met een baby van 4 maand, Meike liet eens even haar gilkunsten horen waarop het kleine ding spontaan moest huilen. Die schrok zich rot!!
En Meike keek me daar verbaasd!!! Die snapte er werkelijk niks van.
Morgen gaan Meike met opa en oma zwemmen.....en mama moet werken
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52603712
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:00 schreef Vivi het volgende:
Dean zegt ook nog "bwabwa" en hij kan ook heel goed een kwaaie krokodil nadoen, "HSSSSJJJGGG"
Huh? Doet een kwaaie krokodil zo?
quote:
Moonah, was je niet boos op je teerbeminde dat hij je spruit had laten stuiteren?
(ik zou mezelf inhouden maar inwendig denken "Zie je wel, alleen IK kan goed voor hem zorgen" )
Neuh. Thies is bij mij ook al twee keer van het bed af gevallen (één keer weliswaar opgevangen door de wasmand). J werd toen echt superkwaad op mij. Maar hé, dat gebeurt toch niet expres? Nee, ik was er ook niet blij mee toen hij van het bed afkukelde, schrok ook (zeker de eerste keer), maar tja, dat gebeurt. Hij zal vast nog wel vaker vallen....

Dus eigenlijk, stiekem, toen bleek dat er verder niets aan de hand was, was ik ook een soort van blij dat het J ook eens gebeurd is.
pi_52603856
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Freudie; een aanrader: Inbakeren en regelmaat van Ria Blom
Mijn eigen kleine bijbeltje....
Ik heb zoveel aan het boek gehad! Je hebt er niet alleen in combi met inbakeren wat aan, het geeft aan hoe je regelmaat brengt in het leven van een baby, ondertitel van het boek is voorkomen en verhelpen van onrust en huilen bij baby's
Wat leuk om te lezen! Ik heb jou indertijd die tip gegeven, jij geeft hem weer door.... Ik vond het ook een erg fijn boek Freudie! Geeft veel inzicht in slaappatronen en -gedrag.
Zo heeft leah mij verteld over de beentjes niet bakeren, en ik zeg dat nu weer aan freudie.
Het lijkt wel een dorpspomp hier...
pi_52603910
chacama wat heerlijk mehmeh horen

freudie ik kan verder niks zaggen dan kijk naar de post van chacma.

ik stop de kleine meid in bed zodra ze in haar oogjes wrijft.

madametje deed vandaag mama's vinger in haar mond en ik voel opeens een stukje tandje
komt ze na 2 dagen thuis want mama had trainingen voor het werk heeft ze meer echte brabbels dus niet telkens guh of van die rare brabbels en een tandje
mama van 3 kids!
pi_52604181
Tja Moonah, die tip was precies hetgene wat ik hier nodig had!!!
Ik had het boek (ook via hier, via Snoopy dacht ik) en meteen toegepast, 2 dagen later had ik een ander kind. En ging het even niet goed of vond ik het moeilijk, dan pakte ik het boek er even weer bij. Daar kon ik heel veel steun en tips in vinden.
Inmiddels is het boek bij mijn nicht, ik hoop dat ze er net zoveel aan heeft als ik heb gehad!

Leuk Popples, een tandje!! weer een mijlpaal!
pi_52605820
erg goed handvat, dat boekje van Ria blom !

Stiemie, hier gebruik ik de pacco-doek
makkelijk in gebruik en straks ook in 2fases af te bouwen denk ik ... door alleen de buitenste laag te gebruiken kan ze vast wennen aan 'losse armen' zonder zichzelf in het gezicht te slaan.
pi_52613151
Ik heb doeken van de bakermat gebruikt, veelzijdig en lekker simpel, wel duur 24 euri. En regelmaat helpt enorm, maar ik ben ook ervan overtuigd dat je niet zomaar heel je eigen ritme moet omgooien. de 1e 3-4 maanden ok, maar daarna niet meer. Mijn kleine dreumes sloeg zichzelf steeds wakker tijdens het inslapen dus daarom de noodzaak van inbakerdoeken. Dit op advies van een wijkverkleegster vd oude stempel.

En verder is het inslaap ritme bij huilen om de baby max 10 min. te laten huilen, dan troosten, bij weer huilen max 8 min. en als de baby dan weer huilt, max 6 minuten. en als er dan nog gehuild wordt, dan is er echt iets aan de hand, dit scenario is in 5 maanden slechts 1 keer voorgekomen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_52614980
Freudie hier het zelfde euvel hoor met Isa, dus denk dat het erbij hoort. Soms laat ik er even huilen en ga ik boven wat opruimen zoals de anderen hier al als tip gaven. Als dat niet helpt heb ik vanaf gisteren de oplossing gevonden voor Isa, de draagzak (lodger shelter) heerlijk vind ze dat en ze slaapt binnen 10 minuten, dan leg ik haar weer in haar bedje.

Ik ben gisteren naar het cons.bureau geweest met Isa, ze is in 2 weken tijd 600 gram aangekomen ze zit nu dus op 3700gram met een kleine 51cm was dat niet verkeerd.
Ze hebben wel een klein ruisje in haar hartje gehoord dus morgen naar de huisarts, als die het ook hoort moeten we naar het ziekenhuis voor een echo van haar hartje.
Maak me nog geen zorgen hoor, ze drinkt goed, slaapt goed een heel tevreden meisje met af en toe wat huil momentjes. En met haar uithoudingsvermogen is ook niets mis, want als ze huilt kan ze lang huilen
We wachten dus maar af wat de huisarts er van vind.
Mama van Isa en Ties
pi_52615183
Draagzakken en -doeken zijn ideaal bij kleine huilende baby'tjes. Ik ben er nu nog steeds blij mee.

Leuk, al die mehmeh, baby's. Hier is het mehmehmehmehmeh.

En een lieveheersbeestje doet prrrrrrrrrrrrrrrrrr
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52615308
Volgens mij heeft Ethan nog helemaal geen slaap ritme of wat dan ook

Ik begin me zelfs af te vragen of hij ooit nog eens meer dan 3 uur achter elkaar zal gaan slapen. Ik ben echt jaloers op al die verhalen van "en we moest hem/haar zelfs om 9 uur 's ochtends wakker maken omdat hij/zij anders te lang zonder voeding zou gaan" of "goh, hij heeft 's middags 4 uur geslapen en toen na de voeding gelijk weer 6 uur".. zo'n baby wil ik ook!!

We hebben inmiddels wel een draagdoek besteld, ik hoop dat dat de gouden tip is qua z'n slaap/rust gedrag Ik moest manlief er wel van overtuigen dat een 4 weken oude baby toch echt niet in een baby-bjorn mag en dat niet alle draagdoeken eruit hoeven te zien als een oma-jurk , dus Ethan krijgt nu een stoere city-camouflage doek waar paps ook mee over straat durft.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52615747
Stiemie, ik zou voor pacco doeken kiezen. Die zijn net wat strakker en dus veiliger in mijn ogen dan een bakerslaapzakje.
Hou je rekening met de hongersignalen znu de borstvoeding nog niet helemaal 100% lekker loopt? Succes!
pi_52617685
Lekker Jellyrose, kom je showen in het draagdoeken topic. Maud heeft in de begin fase heel veel bij me geslapen en ook nu als ze een off-day heeft hangt ze lekker tegen me aan.

Over het algemeen (en dat is natuurlijk niet bij elk kindje zo), maar wordt er bij die kleintjes (en Maud hoort daar nu ook nog steeds een beetje bij) een slaap ritme van ca. 2 uur op 2 uur af gehanteerd. Bij die hele kleintjes is 1,5 uur al eigenlijk genoeg qua wakker zijn. Als je dan een schema zou willen hebben dan kom je uit op (Ik zet een M achter het schema zodat je ziet wat Maud nu doet):
7 uur voeding..............M
8.30 naar bed..............M (soms 9 uur en slaapt dan tot elf uur, daarna fruit)
10.00 voeding
11.30 naar bed
13.00 voeding.............M (en dan naar bed tot 16.00)
14.30 naar bed
16.00 voeding .............M liga en sap
(vaak lukt het ze om ze 1x tussen 2 voedingen wakker te zijn)
....................................M17.00 groentehap / 18.00 aan tafel mee en toetje
19.00 voeding en naar bed.........M
23.00 voeding................M
03.00 voeding................M (niet elke nacht meer)
07.00 voeding

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Mwana??? Hoest nu met Nune?? waar is de 9 maanden update????

[ Bericht 3% gewijzigd door chacama op 23-08-2007 13:22:58 ]
pi_52625319
Ohhhh Chaca.. dat is toch al heel wat anders dan al die verhalen over babietjes die gelijk na de voeding weer in slaap vallen om vervolgens braaf 3/4 uur later weer wakker te worden voor de volgende maaltijd Geeft me weer een beetje moed, dank je!

Het loopt het bij Ethan nu de meeste dagen zo dat hij gemakkelijk 6/7 uur achter elkaar wakker is, gisteren zelfs 11 uur. Gelukkig kan hij ook heel goed wakker zijn zonder noemenswaardig te jengelen/huilen, maar hij heeft gewoon wel veel aandacht nodig en dat vreet behoorlijk wat energie. Bovendien zorgt het er voor dat m'n man en ik inmiddels op een soort shift-rotatie zitten om zelf ook wat rust te krijgen, maar echt gezellig of bevorderlijk voor het huishouden enzo is dat ook niet (hij doet de midden in de nachtdienst tot zeg maar 8 uur 's ochtends terwijl ik probeer te slapen (maar sinds ik dat moedergehoor heb gaat dat ook niet al te best ) en gaat dan slapen en ik doe dan de ochtend/begin van de middag). Maar ik prijs me aan de andere kant dan weer gelukkig dat ik er niet alleen voor sta.. kan me niet voorstellen hoe het moet zijn voor stellen waarbij de partner na 3 dagen weer gewoon naar kantoor moet ofzo
Red de zeehond!
pi_52625804
Jellyrose, denk dat je dan als je eenmaal de draagdoek hebt, zult merken dat je ook meer tijd vrij hebt. Die kleine hangt dan lekker bij je. Kan kijken wanneer ie wil en slapen als ie moe is. Alleen voor het eten (en die schone luier) hoeft ie er dan uit. En ik zeg niet dat je hem dan maar hele dagen bij je moet gaan dragen. Maar als het een keus is tussen met hem op de bank zitten, omdat ie anders huilt dan kan ie net zo goed bij je hangen en kun jij tenminste nog wat doen. En als je het zelf prettiger vind kun je hem ook bij je (in de buurt) laten slapen.

Fleur sliep tussen ons in op het aankleedkussen. En met Maud was ik nog makkelijker. Die sliep gewoon op me. Dat was niet echt super bevordelijk voor mijn nachtrust, maar nog altijd beter dan opzitten met d'r of om de haverklap te troosten en echt wakker te zijn. Nu sluimerde ik en zij sliep. Fleur is uiteindelijk met 6 weken gaan doorslapen en toen sliep ze ook in d'r eigen bedje. En Maud is na 3 maanden naar d'r eigen kamertje gegaan. Maar heeft ook daarna nog nachten bij me geslapen als het echt niet goed ging.

En vaak gaan de momenten van aandacht willen en niet alleen willen zijn samen met de ontwikkelingssprongetjes. Het boek Oei ik groei is daar een goed handvat bij.

En niet om betuttelend te zijn. Maar 6 tot 7 uur wakker zijn of zelfs 11 uur dat kan niet. En ja dat is kort door de bocht, maar dan zou Ethan toch echt een hele grote uitzondering zijn. Het feit dat ie aandacht vraagt is waarschijnlijk een teken van vermoeidheid. Lees ook het boek van Ria Blom. Echt, een aanrader. Babies hebben slaap nodig. Dan groeien ze namelijk. Dus nogmaals niet belerend bedoeld, maar ik denk dat Ethan eerder oververmoeid (aan het raken) is, dan dat ie echt behoefte heeft aan aandacht. Oef, wat klinkt dit hard zeg. En ik zeg het ook niet om te kwetsen. Dus als je je aangevallen voelt.....sorry alvast.

Al met al, is het belangrijk dat je doet wat bij jou goed voelt. Waarbij het natuurlijk niet tenkoste van jou moet gaan (daar weet Moonah wel wat over te zeggen).

Succes en hopelijk vinden jullie snel een lekker schema waar Ethan het goed op doet en waar jij rust bij hebt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:09:49 #29
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52626382
Jellyrose, volgens mij mogen ze vanaf 3,5 kilo in de Babybjorn hoor. Anna heeft er vanaf dat ze 2 weken was lekker ingezeten. Heerlijk vindt ze het: hond uitlaten op het strand in de BB. En ik heb haar er 1 keer ingehad toen ze niet wilde slapen.

Oh, en nog een vraagje. Anna kwijlt zich op het moment helemaal gek. Ze is nu 13 weken. Iemand een idee wat dat kan zijn? Trainen van het mondje (brabbelen enzo) of al tandjes? Ik voel nl nog niets?

[ Bericht 29% gewijzigd door Memmel op 23-08-2007 17:52:37 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52627637
Jellyrose, Pepijn had het de eerste 2-3 weken ook. Makkelijk 6-7 uur aan een stuk wakker met hooguit wat sluimeren tussendoor.
Ondertussen zit er iets meer regelmaat in... 1,5 uur wakker en dan soms 45 minuten, meestal 1,5 uur of heel soms 2 uur slapen.
We zijn er ondertussen ook achter dat Pepijn soms gewoon even moet huilen (lees krijsen) voor hij kan slapen. Het beste werkt dan om hem gewoon even 5 minuten te laten gaan (en dan loopt ie echt paars aan), dan troosten en dan is het goed en valt hij in slaap.

Brrr ik vind die babybjorn echt eng voor die kleintjes. Ze bungelen dan zo. Ben super blij met onze draagdoek!! Tenminste lekker stevig!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:12:48 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52627842
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:03 schreef p_iglet het volgende:
....

Brrr ik vind die babybjorn echt eng voor die kleintjes. Ze bungelen dan zo. Ben super blij met onze draagdoek!! Tenminste lekker stevig!
Maar je moet ook zorgen dat ze er goed inzitten hoor, dan bungelen ze niet! (lees: op juiste lengte afstemmen en natuurlijk nog met hoofd naar jou toe) Ik vind een draagdoek juist eng. Ben Anna steeds kwijt als ik haar in de lodger stop...
Ik heb wel een hangmat in de box, die vind ze super!
pi_52628010
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
Oef, wat klinkt dit hard zeg. En ik zeg het ook niet om te kwetsen. Dus als je je aangevallen voelt.....sorry alvast.
Nee, helemaal niet - ik ben juist dolblij met al je tips en ervarings-verhalen!! Ontzettend bedankt Oei ik groei hebben we in huis, het boek van Ria Blom nog niet; ga 'm gelijk bestellen

Ethan valt ook erg goed in slaap als hij op m'n borst (of die van papa) ligt, maar het in slaap blijven lijkt een beetje het probleem te zijn. Hij wordt op de raarste momenten wakker en krijst dan z'n longen uit z'n lijf - ik ben helemaal niet het type dat na 30 seconden al naast z'n bed staat en voor m'n gevoel laat ik hem ook best lang huilen, maar misschien moet ik gewoon nog langer wachten en hoort dat wakker worden en krijsen er bij hem gewoon bij (en hou ik 'm dus eigenlijk alleen maar langer wakker door 'm proberen te troosten).

(Hij slaapt trouwens al sinds vorige week in zijn eigen kamer, voornamelijk omdat ik zelf echt van elke zucht of kreun klaarwakker werd en sinds gisteren leggen we hem ook in zijn ledikant te slapen, omdat het wiegje (zo'n prenatal mandje) toch wel erg klein voor hem leek)
Red de zeehond!
pi_52628120
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
(daar weet Moonah wel wat over te zeggen).
Ja, Moonah meldt zich...

Jelly, ik 'schrik' er ook van dat Ethan zó lang aan een stuk wakker is hoor!
Ik zal even kort vertellen hoe het bij ons is gegaan. Thies was ook zo heel veel wakker. Af en toe een hazeslaapje. Hij werd beschouwd als een 'wakker, nieuwsgierig, sociaal kind'. Door zowel VK, CB en kraamhulp. Nou, dan maak je je verder maar geen zorgen. Ik vond het eigenlijk ook wel vleiend dat de deskundigen mijn kind zo beschouwden. Als hij ging jengelen dachten we dat hij zich verveelde, dus hup, nieuwe situatie aanbieden. Werd hij druk, oké, lekker spelen met hem! Tot het dus echt de spuigaten uitliep. Wij konden werkelijk níets meer doen, liepen continu met hem te sjouwen, hadden nooit meer onze handen vrij. Kwam bij dat hij door mij een poos is getroostvoed met de borst toen hij met 4 mnd ziek was en ook nog eens tanden kreeg. Hij werd 's nachts om het anderhalf uur wakker voor een slokje. Ik werd na 5 mnd slaapgebrek echt gek. Letterlijk.
Toen hebben we het boek van Ria Blom gelezen. Nou, een wereld ging voor ons open! Thies is wrs máááánden oververmoeid geweest. Slaapsignalen hebben wij totaal niet herkend. En niemand die ons, verse ouders, erop attendeerde.
Een kind 'hoort' tot de 6 mnd (gemiddels natuurlijk) maximaal 2 uur wakker te zijn. En dan 2 uur slaap. Ik wist niet wat ik las! Uiteindelijk hebben we een slaaptraining gedaan en wat heeft hem (én ons!!!) dát goed gedaan zeg! Pijn in mijn hart om hem een paar keer (ja, soms echt 3 uur aan een stuk...) te laten krijsen, maar na 2 dagen en nachten merkten we al zo'n enorme verbetering. Na een week was zijn slaappatroon genormaliseerd. Hij slaapt overdag keurig zonder mopperen in zijn bedje. 's Avonds tussen 19 en 20 naar bed. 's Nachts slaapt hij heerlijk door.

Lees het boek van Ria Blom. Je hoeft niet per sé haar methode te gebruiken, maar ze schrijft heel inzichtelijk over slaapgedrag van babies.
Zo, Karin, kom jij nu ook nog even je verhaal vertellen?

Het is toch een lang verhaal geworden. Maar wij zijn er indertijd bijna aan onderdoor gegaan. Dat hoeft jullie natuurlijk absoluut niet te gebeuren (liever niet zelfs... ), maar enige kennis van slaapgedrag is echt fijn!
pi_52628318
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef Moonah het volgende:
Hij werd beschouwd als een 'wakker, nieuwsgierig, sociaal kind'. Door zowel VK, CB en kraamhulp.
Tja, dat hebben wij dus ondertussen ook al gehoord

Ook jij bedankt voor je verhaal Moonah (en goed om te horen dat het uiteindelijk helemaal goed is gekomen natuurlijk!!) Ik heb het boek direct bij bol.com besteld (FOK! is toch wel fijn op dit soort momenten, ik was anders gewoon vrolijk doorgegaan en gehoopt dat het vanzelf beter zou worden)
Red de zeehond!
pi_52628350
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:34 schreef jellyrose het volgende:
ik was anders gewoon vrolijk doorgegaan en gehoopt dat het vanzelf beter zou worden)
Tot je er niet meer vrolijk van zou worden...
Maar ik ben benieuwd wat je van het boek vindt!
pi_52628573
Een recensie volgt zsm (als het goed is komt het boek zaterdag binnen en de draagdoek ook )
Red de zeehond!
pi_52628705
Nou recensie... Maar je snapt wel wat ik bedoel he? Ik hoop gewoon dat jullie er baat bij hebben.
pi_52629031
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef owlet het volgende:
Stiemie, ik zou voor pacco doeken kiezen. Die zijn net wat strakker en dus veiliger in mijn ogen dan een bakerslaapzakje.
Hou je rekening met de hongersignalen znu de borstvoeding nog niet helemaal 100% lekker loopt? Succes!
Ik twijfel nog steeds tussen de pacco en de bakerzak. Is de pacco goed stevig? Ze is namelijk nogal sterk. We hadden die pacco voor tot 4 weken al via internet gekocht maar daarmee werd ze af en toe om haar middel wakker. Dat kon dus echt niet meer. Is die pacco doek ook makkelijk alleen bij je baby aan te trekken?

We hebben trouwens besloten om voorlopig de borstvoeding even te laten voor wat het is. Het leverde alleen maar stress op en ik trok het allemaal steeds minder. Had het gevoel dat ik het allemaal niet meer lang ging trekken. Het kost zoveel geduld om midden in de nacht met een soort naar eten snakkende baby op je arm rustig het aanleggen te oefenen... We hebben nu besloten om een weekje te kolven en dat aan Linde te geven zodat ik even kan bijkomen en het dan weer rustig aan te proberen. Ik meot zeggen dat het me ven wat meer rust geeft en dat had ik echt even nodig.
pi_52629253
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:12 schreef Memmel het volgende:

[..]

Maar je moet ook zorgen dat ze er goed inzitten hoor, dan bungelen ze niet! (lees: op juiste lengte afstemmen en natuurlijk nog met hoofd naar jou toe) Ik vind een draagdoek juist eng. Ben Anna steeds kwijt als ik haar in de lodger stop...
Ik heb wel een hangmat in de box, die vind ze super!
Hmm dan zie ik vast niet vaak baby's goed in een babybjorn hangen...

Een draagdoek is ook wat anders als een lodger hoor...
In de draagdoek ben je ze echt niet kwijt. Als je er een keer 1 uit wil proberen moet je maar roepen, je woont in de buurt dacht ik
Ja, ja ik ben draagdoek fan
pi_52644419
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zo, Karin, kom jij nu ook nog even je verhaal vertellen?
Vooruit haha

Hier was het zo dat Meike eigenlijk meteen vanaf het begin begon te huilen als ik haar weglegde, in de box of ergens anders. Op het cb zeiden ze dat zo'n pasgeboren kindje geborgenheid zoekt, en dat ik haar dus gerust kon oppakken en met haar kon rondlopen. Als ik een keer moest eten oid dat had ze maar even pech, maar voor de rest maakte het niet uit..... je gaat er vanuit dat het cb het wel weet......Ik weet nu wel beter!!
Meike deed op een gegeven moment ook alleen hazeslaapjes, t was zelfs maar 2 keer een half uur per dag. En dan had ik haar vantevoren in slaap gewiegd op de arm.....in bed schreeuwde ze alles aan elkaar. Als wij savonds even wilden eten legde ik Meike in haar hangmatje, met 1 hand eten en met de andere hand wiegen.....tjonge als ik er op terug kijk snap ik niet dat we niet eerder in de gaten hadden dat dit niet normaal was, maar oke.
Snachts sliep ze door. En ik had zoiets van: nou ja, zolang ze snachts maar slaapt, dan loop ik overdag wel met haar op de arm, ik zag het ook niet als een opgave ofzo. Tot ik een artikel las over slaapgedrag van baby's, en het herkennen van een slaapprobleem. Er stond precies beschreven zoals het bij ons ging.....en ook dat als ze een maand of 5 zou zijn, dat ze snachts ook niet meer zou slapen..... Ook het drinken ging niet zoals het moest, door de oververmoeidheid dronk ze de fles maar half leeg, en viel dan in slaap. Om vervolgens na een uur weer te komen voor de fles.....
Hier om advies gevraagd.....toen kreeg ik dus DE tip van het boek van Ria Blom. waar ik nog altijd super super dankbaar voor ben!
Ik heb hem aangeschaft en meteen in praktijk toegepast. Het was even heel moeilijk..... Bij het eerste teken van vermoeidheid moest ik haar in haar bedje leggen. En laten huilen. Meike lag boven te huilen en ik beneden. Ondertussen steun van mijn moeder: je gaat er niet heen....! De eerste keer huilde ze anderhalf uur, maar de tweede keer was het al minder. Eind van de tweede dag begon ze te gillen, na 5 min kon ik haar speen geven en dan ging ze slapen....
Nog even later kwam er helemaal geen protest meer!!
En niet alleen het slapen veranderde.....Meike kon ineens veel langer spelen in de box, ze dronk haar flesjes leeg (ipv halverwege in slaap vallen...) Ze ontwikkelde zich ineens in razend tempo.
Ze is veranderd van een heel onrustig meisje, naar een vrolijke tante!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:20:00 #41
94046 PM-girl
pi_52644507
In het moedertopic ontstond er een gesprek over gekke baby-geluidjes ed. Wij hebben een cd die Simon best leuk vind, maar eigenlijk niet in het openbaar te draaien is. Ik heb 1 nummer geupload:Welkom Baby
*
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:24:13 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52644607
Karin, wat heerlijk om te lezen. En dan vooral die laatste zin natuurlijk.

PM, ik kan me voorstellen dat babies dit leuk vinden. Kan me ook voorstellen dat ouders het verschrikkelijk vinden. Maud is inmiddels geindoctrineerd door d'r zus, dus die swingt op K3.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:30:04 #43
94046 PM-girl
pi_52644764
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:24 schreef chacama het volgende:
PM, ik kan me voorstellen dat babies dit leuk vinden. Kan me ook voorstellen dat ouders het verschrikkelijk vinden. Maud is inmiddels geindoctrineerd door d'r zus, dus die swingt op K3.
Jamaar, jamaar, K3 is muziek Maar, ik moet zeggen, het went....!
*
pi_52644970
Wat heerlijk om te lezen die succesverhalen en wat ben ik blij dat wij er dankzij jullie zo snel bij zijn, echt nogmaals ontzettend bedankt voor alle tips en waarschuwingen en verhalen

Ethan heeft vanochtend om 08:30 de fles gehad en ligt nu net heerlijk tevreden te slapen - we hebben na de fles samen wat tv gekeken en gekroeld en zo gauw hij begon te gapen heb ik hem weggelegd, hij heeft wat gemurmeld en af en toe een beetje gehuild, maar toen ik net even gluurde lag hij met z'n aapje in z'n armen te slapen

Ik heb goede hoop voor de rest van de dag
Red de zeehond!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:40:49 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52645106
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef jellyrose het volgende:
Wat heerlijk om te lezen die succesverhalen en wat ben ik blij dat wij er dankzij jullie zo snel bij zijn, echt nogmaals ontzettend bedankt voor alle tips en waarschuwingen en verhalen

Ethan heeft vanochtend om 08:30 de fles gehad en ligt nu net heerlijk tevreden te slapen - we hebben na de fles samen wat tv gekeken en gekroeld en zo gauw hij begon te gapen heb ik hem weggelegd, hij heeft wat gemurmeld en af en toe een beetje gehuild, maar toen ik net even gluurde lag hij met z'n aapje in z'n armen te slapen

Ik heb goede hoop voor de rest van de dag
Dit vind ik zooooo ontzettend heerlijk om te lezen. En laat je niet uit het veld slaan als het niet meteen de hele dag lukt. Ook Ethan kan een off-day hebben en dan toch lekker bij je willen zijn. Maar, dat geeft niet, omdat je dat dan ook veel makkelijker herkent.

mag ik een topic voor mama's met niet doorslapende kindjes
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:43:31 #46
94046 PM-girl
pi_52645177
Jellyrose, succes! Ik hoop ook voor jullie op vlug resultaat, net als bij Karin en Moonah!
*
pi_52646737
Zo, ben ik weer. We hebben het waarschijnlijk gevonden. Ze ligt nu in een 'slaapzak', waarbij ze haar armen tegen haar lichaam heeft. Ze kan ze wel bewegen, en haar beentjes ook, maar ze kan niet meer met haar handjes in haar gezicht gaan, en ook niet meer wild om haar heen slaan. Dit lijkt te helpen. Ze heeft zojuist 90 minuten geslapen. Dit houden we erin! (Sorry dat ik niet direct meer gereageerd heb trouwens, allemaal wereldadviezen!)
pi_52648511
Even een stukje wat ik per ongeluk gisteren in het moedertopic had geplaatst.

Hier ging het vandaag niet zo lekker met Julia. Ze was redelijk huilerig, wilde niet lang spelen in de box en heeft vanmiddag haar pap helemaal uitgespuugd... alles was vies. En ze was heel zielig, verslikte zich erin, het kwam zelfs haar neus uit... arm meiske. Echt zielig. Maar ik heb goede moed gehouden en me gewoon aan het ' eetschema' gehouden en de volgende maaltijden heeft ze gewoon gegeten, zij het de groente met wat minder zin dan de andere dagen. Maar ze heeft het toch bijna op gekregen.

Ik heb de dietiste even gesproken vanochtend en ze zei dat ik wel echt met potjes voor zes maanden of vers gepureerd eten met vlees moet gaan beginnen. Nou heb ik dat bij de andere kinderen ook niet gegeven op die leeftijd, groente aardappels en vlees, maar meestal alleen groente en aardappels/rijst/pasta o.i.d.
Hoe doen jullie dat? Ik moet het gaan ' mengen' met vier-maanden-potjes, omdat ze die tot nu toe alleen maar lust. Maar goed dan krijgt ze tenminste wat groente binnen, daar ben ik al helemaal blij mee.
pi_52648525
Freudie, dat is een 'Bakerzak' denk ik. Bakerzak.nl
  Milf vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:48:22 #50
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52648770
Even een update

Dana brabbelt er lustig op los. En het liefste met haar wijsvinger in de mond en sputteren maar! Cute .
Ze heeft ontdenkt dat laminaat lekker glijd en legt de handjes ver voor haar neer en dan jezelf naar je handjes trekken. Zo sjeest zij door de gehele kamer heen. De nodige planten, vazen en ander "gevaarlijk" spul is al verplaatst zodat ze die niet kan pakken.
En als ze op tapijt oid ligt dan gaat hop die kont omhoog en maakt ze aanstalten om te kruipen. Alleen ze verzet dan niet 1 handje maar gewoon knie naar voren en ja dan ga je op je muil. En prachtig dat ze het vind !
Ze heeft ook een tik. Als ze op de grond ligt of in de box dan tikt ze met haar voet op de grond. En hard ook nog maar dat vind ze leuk en lacht als ik dan opkijk. De charmeur
En ze eet alles, broccoli, liga, rijstwafels, echte stukjes fruit, yogurt en fruit, afstandsbediening tv, gsm, laminaat

Nog steeds geen sporen van tandjes doorkomen. Ik kan ze wel zien zitten.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')