quote:
Vooruit haha
Hier was het zo dat Meike eigenlijk meteen vanaf het begin begon te huilen als ik haar weglegde, in de box of ergens anders. Op het cb zeiden ze dat zo'n pasgeboren kindje geborgenheid zoekt, en dat ik haar dus gerust kon oppakken en met haar kon rondlopen. Als ik een keer moest eten oid dat had ze maar even pech, maar voor de rest maakte het niet uit.....
je gaat er vanuit dat het cb het wel weet......Ik weet nu wel beter!!
![]()
Meike deed op een gegeven moment ook alleen hazeslaapjes, t was zelfs maar 2 keer een half uur per dag. En dan had ik haar vantevoren in slaap gewiegd op de arm.....in bed schreeuwde ze alles aan elkaar. Als wij savonds even wilden eten legde ik Meike in haar hangmatje, met 1 hand eten en met de andere hand wiegen.....tjonge als ik er op terug kijk snap ik niet dat we niet eerder in de gaten hadden dat dit niet normaal was, maar oke.
Snachts sliep ze door. En ik had zoiets van: nou ja, zolang ze snachts maar slaapt, dan loop ik overdag wel met haar op de arm, ik zag het ook niet als een opgave ofzo. Tot ik een artikel las over slaapgedrag van baby's, en het herkennen van een slaapprobleem. Er stond precies beschreven zoals het bij ons ging.....en ook dat als ze een maand of 5 zou zijn, dat ze snachts ook niet meer zou slapen..... Ook het drinken ging niet zoals het moest, door de oververmoeidheid dronk ze de fles maar half leeg, en viel dan in slaap. Om vervolgens na een uur weer te komen voor de fles.....
Hier om advies gevraagd.....toen kreeg ik dus DE tip van het boek van Ria Blom.
waar ik nog altijd super super dankbaar voor ben!Ik heb hem aangeschaft en meteen in praktijk toegepast. Het was even heel moeilijk..... Bij het eerste teken van vermoeidheid moest ik haar in haar bedje leggen. En laten huilen. Meike lag boven te huilen en ik beneden. Ondertussen steun van mijn moeder: je gaat er niet heen....! De eerste keer huilde ze anderhalf uur, maar de tweede keer was het al minder. Eind van de tweede dag begon ze te gillen, na 5 min kon ik haar speen geven en dan ging ze slapen....
Nog even later kwam er helemaal geen protest meer!!
En niet alleen het slapen veranderde.....Meike kon ineens veel langer spelen in de box, ze dronk haar flesjes leeg (ipv halverwege in slaap vallen...) Ze ontwikkelde zich ineens in razend tempo.
Ze is veranderd van een heel onrustig meisje, naar een vrolijke tante!