abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52808379
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:36 schreef Mibos het volgende:
Hihihi Chaca...

Ethan fijn dat je het slapen ook ontdekt hebt.

Speciaal voor Chaca Mibos:

Een KaithMaud-update. Nou eigenlijk gaat het gewoon supergoed alleen vind deze mama het ineens veuls te snel gaan. Zitten/kruipen/optrekken/kontschuiven op handen en voeten vooruit sprinten. en vooral overstappen van de bank naar de tafel en langs de tafel/box naar de televisie en overstappen in de breedte van de box. Kruipen doet ze nog steeds sporadisch niet zoals het hoort. Eet nog steeds als een bootwerker maar is wel van de gemakdiende wat dat betreft. Wil echt nog niet wel zelf eten. Tot ergernis van mama, want alles ligt dan overal. Daarintegen een rijstwafel of een cracker dat eet ze wel maar als het kleine stukjes/plakjes zijn echt niet.

Verder begint ze lekker driftig te worden als het echt niet lukt en dan wordt ze even paars. Niet reageren is de beste methode en dan koelt ze het snelste af. De wereld ontdekken is de grootste hobby. Ik probeer de katten te vangen, maar dat lukt niet altijd. En als mama uit zicht verdwijnt dan word ik heeeeeel verdrietig, maar als ze dan kiekeboe doet, ga ik heeeel hard lachen.

Ook heeft ze 8 3 tandjes en twee bulten en ze bijt ermee het liefst als ze bij mama aan de borst ligt.
pi_52808539
Jij maakt gebruik van de middelen die er zijnspeelt vals oh ja en de kattenstaarten trekken is hier ook een hobby als ze de kans krijgt. Ze heeft van de oude poes een tik op haar handjes gekregen maar die slaat zonder nagels (raar beest maar dan ook al hoogbejaard hoor!!!) en daar was ze zo van onder de indruk dat ze die niet meer aankijkt haha. De kleinste poes daarintegen zoekt kaith zelf op. Gaat op een metertje afstand zitten en als Kaith er dan is dan gaat ze weer een metertje verder zitten en Kaith er weer achteraan. Maar laat zichzelf nooit aanraken.

Papa en mama uit het zicht is hier ook gillen maar zolang we tegen haar blijven kletsen of zingen (mama dan) gaat het wel goed. Ze wil gewoon onze stemmen horen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mibos op 30-08-2007 13:25:27 ]
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52808784
Zingen, dat zal ik ook eens proberen, misschien dat het helpt.

valsspelen, is een groot woord. Maar gebruik maken van de middelen die voorhande zijn. dat wel.
pi_52809079
Zo beter?

Het is te proberen inderdaad!!!
pi_52809330

Oh, ja en ze zwaait dus. Niet zoals wij dat doen, maar inderdaad met d'r hele arm op en neer. En ze doet het bewust. Er zwaait iemand, die zegt ook daaaaaaaaaaaaaag. En 30 seconden later, gaat Maud zwaaien. Het duurt even, maar de info wordt verwerkt en er gebeurt ook nog iets mee. Mooi, hoor zo'n kindje.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:02:36 #156
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52821619
Lotte drinkt ook nog maar 2 flessen, en zelfs die gaan niet helemaal op (zeg maar gerust helemaal niet hahahaha)

Ik zag laatst een kartonnen boekje met de titel: .... wil geen flesje meer, hahaha toen moesten wij wel even lachen. Lotte wil ze ook niet meer. Avond eten, en daarna naar bed, zo rond half acht. En de dag erna ook rond die tijd er weer uit.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:25:38 #157
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52822418
Hai Kersjes en kersjeskindje

Brent was vandaag aan het zwaaien naar de spiegel in de winkel. Hij lag helemaal dubbel van het lachen
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:26:31 #158
19529 Fendy
True Spirit
pi_52822455
Ja ik moet het toch weten.

Neuk, hoe kom je aan die nickname?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:28:54 #159
19529 Fendy
True Spirit
pi_52822554
Oh, ontopic ook

Jay eet nu 's morgens 200ml opvolgmelk met net 3 en een halve eetlepel bambix groeipap erdoorheen
Dan een flesje Nutrilon 1
's middags fruithapje met wat opvolgmelk
's avonds een potje Olvarit (die grotere eet ie leeg) met nog 60cc opvolgmelk. Heel af en toe nog een avondflesje .

Vreetzakje
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:02:57 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52831771
Hallo Neuk! had ik er toch bijna per ongeluk "en neukertje" achter gezet...

Ik moet zo lachen om Devin als hij een speeltje vastheeft en daar dan heel hard mee gaat schudden. Hij gaat er dan zo blij en uitbundig bij zwaaien en trappelen met zijn armen en benen. En dan die brede (vooralsnog geluidloze) lach erbij! Echt zoooo lief!
Als je hem een speeltje aangeeft dan pakt hij dat gelijk vast, en kan er dan ook best lang zoet mee zijn. Maar het gebeurt nu ook steeds vaker dat hij zelf wat pakt als hij in de box ligt. Dat ik dan even de kamer uitloop en dat er, als ik terugkom, ineens een (speelgoed)sleutelbos om zijn arm zit en er een knuffel vrolijk wordt rondgezwaaid!

Vanaf welke leeftijd wordt trouwens duidelijk of baby's links- of rechtshandig zijn?

Hij lijkt namelijk een voorkeur te hebben voor links heb ik het idee...
Of is 11 weken te vroeg om daar al iets zinnigs over te zeggen?
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:48:32 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52833316
Kersjes, welkom hier!
Geen idee, links of rechts. Hier is het met bijna 11 maanden duidelijk te zien, maar dat is pas sinds enkele weken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52833755
Ik denk het hier ook steeds duidelijker te gaan zien. Ze pakt en doet alles eerst met links net als haar mama... (en dat terwijl ze eerst links compleet negeerde)
pi_52838583
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:28 schreef Fendy het volgende:
Oh, ontopic ook

Jay eet nu 's morgens 200ml opvolgmelk met net 3 en een halve eetlepel bambix groeipap erdoorheen
Dan een flesje Nutrilon 1
's middags fruithapje met wat opvolgmelk
's avonds een potje Olvarit (die grotere eet ie leeg) met nog 60cc opvolgmelk. Heel af en toe nog een avondflesje .

Vreetzakje
Hij eet al goed.
Waarom een Nutrilon 1, hij mag toch al over op 2?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:24:37 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52841522
Over links/rechts hadden we het een poos terug ook gehad. Iemand zei toen dat het nog veel wisselt op deze leeftijd. Toch heeft Thies al maanden een zeer duidelijke voorkeur voor links.

Jellyrose, wat heerlijk dat het slapen bij Ethan nu zo veel beter gaat! Echt heel fijn om te horen!

Bij Thies gaat het nu ook weer gewoon lekker. Alleen vanochtend weer eens om 6 uur wakker. Was ook wel heel grappig eigenlijk. Ik liet hem maar een beetje mopperen in de hoop dat hij vanzelf zou gaan spelen. Nou, mooi niet. Hij roept me dan echt he. En niet meer Mehmeh ('t is geen schaap... ), maar gewoon Mama. Tja, daar kan ik dan geen weerstand aan bieden. Staatie met zijn speen in zijn mond, slaapzak aan in zijn bed te mopperen, echt zo cuuuute....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:57:05 #165
19529 Fendy
True Spirit
pi_52846006
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:55 schreef appelsap het volgende:

[..]

Hij eet al goed.
Waarom een Nutrilon 1, hij mag toch al over op 2?
Klopt, maar we hebben het nog in huis en als we over de halve liter per 24 uur heengaan met nutrilon, doen we nog 1. Van 2 schijn je maar een halve liter per dag te mogen geven. Althans, da's de norm dan...
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:58:22 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52846037
Oooh, lijkt erop alsof onze kinderen hiet linkshandigen-gemiddelde omhoog halen hier!
Maar goed, het kan dus nog wel even duren voordat het echt duidelijk is begrijp ik.
Ik hoop eigenlijk stiekem dat hij uiteindelijk rechtshandig gaat worden.
Linkshandigen schrijven meestal zo slordig, en aangezien zijn vader met rechts al niet al te leesbaar is....
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:15:38 #167
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52846566
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:26 schreef Fendy het volgende:
Ja ik moet het toch weten.

Neuk, hoe kom je aan die nickname?
Gewoon ... geregistreerd. Kostte niets extra. Ruilen? Ik wil toch al heel lang een andere maar ik kan maar niets verzinnen...

Kersjes, sommige babies hebben wel een voorkeurshouding op die leeftijd. Sommigen negeren 1 kant zelfs volkomen en voor die groep bestaat maar 1 handje en 1 beentje.
Het echte links of rechtshandig ontwikkelen gebeurt volgens Brent's fysio pas veel later. Het eerste jaar is het het best als ze alles wat ze doen met beide handjes even goed kunnen en doen.

Heeft jouw kindje een voorkeurshouding? Slaapt hij veel op 1 kant? Groeit zijn hoofdje ietwat scheef? (Kijk eens aan de bovenkant of zijn oortjes recht zitten, dan zie je het al heel snel). Mocht dat zo zijn, niet meteen schrikken maar eens contact opnemen met een fysiotherapeut.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:20:55 #168
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52846701
Ook Anna lijkt op het moment meer met links te doen. Maar mij is verteld dat dat nog helemaal niets zegt op dit moment.

Even een moment om stil te staan bij mijn mijlpaal: mijn zwangerschapsverlof zit erop...
Maandag moet ik weer aan de bak! Ik heb aan de ene kant wel zin, maar aan de andere kant ben ik het liefst de hele dag met Anna aan het tutten. De afgelopen 18 weken zijn zo vreselijk snel gegaan...
En ik vind het steeds leuker worden om mama te zijn!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:43:18 #169
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52847418
Memmel, ik begrijp wat je bedoelt, mijn zwangerschapsverlof zit er helaas ook op
Komende maandag moet ik voor het eerst weer gaan werken en ik heb er totaal geen zin in!
Van mij had het best nog een paar weekjes langer mogen duren, Devin en ik de hele dag samen.
Straks zie ik hem 3 dagen in de week vrijwel de hele dag niet meer.....
Maar ja: zonder werk geen geld, en zonder geld geen leuke dingen voor hem kunnen kopen.
Zo simpel is dat.

Neuk, Devin had een voorkeurshouding, lag vaak met z'n hoofdje naar rechts waardoor die aan deze kant inderdaad iets platter was geworden.
Toen zijn we er beter op gaan letten en hebben gecorrigeerd indien nodig.
Schijnbaar iets te goed: de voorkeur en de bijbehorende (lichte) afplatting zijn nu naar links gegaan!
Volgens het CB valt het wel mee gelukkig.
pi_52854584
Hmm dat einde zwangerschapsverlof gevoel ken ik...
Gisteren voor het eerst weer naar de universiteit geweest voor colleges...en vandaag is Pepijn de hele dag naar Oma geweest. Jeetje wat is dat wennen.
Het is hardstikke goed gegaan hoor, maar voelde wel raar!
15 september weer werken..

Pepijn lijkt hier ook meer meer met links te doen als met rechts. Hij sabbelt altijd op zijn linker knuistje.
Maar links of rechtshandigheid is pas op 7 jarige leeftijd definitief. Tot die tijd kan dat nog wisselen.

Verder doet Pepijn het prima! Maandag naar het CB voor het eerst voor prikjes, en ik kan niet mee
pi_52861995
Julia is verkouden! En ze weet niet wat dr overkomt lijkt het wel. Vanochtend om 5:30 wilde ze voor het eerst in lange tijd na een slokje drinken en haar speentje weer terug, niet meer slapen. Huilen!! Ik heb haar maar een paracetamol gegeven, en daar werd ze wel rustig van.

Als Julia zeurt hoor ik: 'NANANANA!!' op een zeurderig toontje. Bijna mama...

(en eigenlijk is ze sloom, mijn andere snelle-jelles stonden al op deze leeftijd! zij kruipt nu alleen een klein beetje af en toe, maar ik vind het niet erg... eigenlijk vind ik het nog heeeeerlijk rustig )

Mag ik vragen wat het dagmenu is van jullie kindjes met 8 maanden? Weet even niet welke kindjes nog meer zo oud zijn, maar als die mama's dat willen vertellen, graag. Julia krijgt hier het volgende aangeboden (eet ze niet altijd op)

8:00: 200 ml Nutrilon 2 met Bambix, met een lepel gegeven
10:30: fruit en drinken
13:00 200 ml Nutrilon 2 met Bambix (net daarvóór krijgt ze soms een broodkorst om te wennen) met een lepel
15:30: koekje en drinken
17:30: avondeten (nog steeds 4-maanden potje met af en toe wat anders erdoorheen gemengd)
20:00: 200 ml Nutrilon 2 met Bambix, met een lepel gegeven
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:23:37 #172
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52862094
Tijn is bijna 8 maanden:

7.00 slokje BV (is de moeite niet meer, maar zo gezellig)
7.30/8.00 180 cc Friso2 met bambix
9.00/9.30 fruit (veel!)
12.00 2 boterhammen
13.00 180cc Friso2
16.30 rijstwafel en 150cc Friso
18.00 avondeten (liefst wortels, stuk of 8.. of halve courgette ofzo) en yoghurt
19.00 210cc Friso met bambix

Hij wil niks anders drinken tot nu toe (wilde Saskia ook niet tot ze ruim een jaar was, dus daar maak ik me niet zo druk over) en is een echt kieskeurig hongerlapje. Warm eten uit een potje blieft meneer niet, ook zelfgemaakte prutjes wil hij niet.. het moeten grote stukken zijn (rapley). Fruit is gepureerd wel goed en af en toe een potje, maar een 6 maanden potje is amper genoeg; hij wil wel meer eten.
De tijden dat hij niet aan het eten is, slaapt ie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52862137
Suus onze meiden zijn bijna even oud. Jenna's menu:

06.30 210 cc nutrilon 2 met bambix
09.00 fruit
12.00 1 boterham met beleg en 210cc nutrilon 2
15.00 koekje, rijstewafel, soepstengel, vla/yoghurt met slappe thee of sap
17.30 8 maanden potje olvarit met toetje
19.00 150 cc nutrilon 2
pi_52862954
Grappig, die verschillen! E.T., slaapt Tijn zoveel joh? Julia speelt het liefste, en slaapt drie keer op een dag, de éne keer wat langer dan de andere. Wat eet hij veel brood! Ik zou het heerlijk vinden als Julia dat zou eten...
Eten jullie kinderen die boterham dan gewoon in stukjes op?
Oh ja, en dat rapley-en, kook je de courgette/wortel andere groente dan gewoon in wat grotere stukken en dan niet te lang? Anders wordt het zo pappig... ik wil het wel gaan proberen met Julia, wie weet is dat de truc.

Bedankt alvast! Geeft een beetje een idee, het is natuurlijk verschillend per kind, maar toch wel handig.

(Julia is nu trouwens heel vaak weer aan het spugen... lang niet elke maaltijd, maar wel de afgelopen dagen elke dag 1 keer flink )
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:39:13 #175
19529 Fendy
True Spirit
pi_52862986
Zodra ik Jay iets in zijn mond stop wat uit stukjes bestaat, dus klonterig of anderszins vastig begint hij enorm te gruwelen en trekt ie de meest fantastische vieze gezichten

Geprakte banaan bijvoorbeeld, zitten soms nog wel eens kleine klontjes in...hele boterhammen gaan er nog niet in bij hem, alleen krentebrood vind ie erg lekker .
Je hebt gelijk Fen.
pi_52864773
Hee allemaal, wij zijn ook weer terug na ons midweekje genieten!
Was echt heeeeeerlijk!!
Supergenoten! Meike vond het zwembad (vooral de stroomversnelling haha) geweldig, en ook de kinderboerderij en de ezelweide was prachtig voor haar.

En wat gebeurt er hier veel in een weekje tijd, nieuwe babietjes en mama's welkom!
Simon geknipt, helaas zijn de foto's verwijderd, was wel benieuwd hoor, maar tis vast mooi geworden!
Jellyrose wat goed dat het beter gaat met Ethan, en dat je hem in bed legt als hij begint te gapen klinkt me als muziek in de oren.

Memmel en Kersjes weer aan het werk, even doorbijten he, maar dan is het ook wel weer lekker hoor.

Ik zie hier dat de meeste kindjes bambix krijgen. Meike krijgt dat niet, maar is het een idee om haar dat ook te geven? Ik heb nog wel nutrix in huis.
Ze zit op het moment op dit schema:
7.30 uur fles nutrilon 2
10.30 uur fruithap
12.30 uur fles nutrilon 2
14.30 uur ligahapje met fruit
16.30 of later als ze slaapt potje groente
20.00 uur of iets eerder fles nutrilon 2

Ik heb gister ook wat biogarde geprobeerd, nou dat vond ze maar niks
En ik krijg verder geen extra vocht bij dr naar binnen, zou wat beter zijn voor de ontlasting....
Ze wil alleen uit een glas drinken!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52865564
Karin, heb je al een rietjesbeker geprobeerd? Werkt heel goed voor Eva... Die wilde ook niets dan melk uit de fles.

Eva wordt eenkennig. Dat geeft niet, maar is wel lastig op haar kdv-dagje. Ze is huileriger (ook nog in combinatie met een beetje ziek zijn denk ik) en ze kijkt elke keer als een deur open gaat op, om dan te gaan huilen als het papa en mama niet zijn. Ik vind het zo zielig en voel me er ook wel wat schuldig om. Mama moet zo nodig werken en papa studeren... Maar ja, als we dat niet doen, worden wij zo huilerig . We moeten er even doorheen denk ik, en Eva moet het vertrouwen krijgen dat we altijd weer terug komen. Maar rot is het wel
Eva en Maria
pi_52865744
poeh dat lijkt me vervelend Linda.... en je kunt er niks aan doen lijkt me, wachten tot het weer over gaat. Erg irritant.
Aan de ene kant streelt het je ego, maar aan de andere kant is het lastig....
Zijn er ook elke keer weer andere leidsters, of wel dezelfde gezichten steeds op het kdv?

Ik zal eens een rietjesbeker ophalen, kijken of dat werkt voor Meike.
Van Nuby is die of niet?
pi_52867305
Oei, ik weet niet meer welk merk we hebben. Gewoon bij de Kruidvat gehaald.
Eva gaat net weer naar haar oude kdv, waar ze ging tot 6 maanden. Daarna 3 maanden ergens anders (vanwege een dagwissel die anders niet snel genoeg kon) en daar hadden wij geen fijn gevoel bij. Nu is ze weer terug op haar oude stek en wij vinden dat fijn, maar zij heeft er geen herinneringen meer aan, denk ik, en moet weer wennen. Wel meestal dezelfde leidsters, die veel meer aandacht hebben voor haar dan op dat andere kdv. Maar gisteren wilde ze alleen maar met rust gelaten worden. Als er een ander kindje in de buurt kwam, begon ze al te huilen... Maar even afwachten of het echt eenkennigheid is, of dat het ook nog een nasleep was van ziekzijn. Gisteren had ze nog wel weer wat verhoging.

Het is wel heel lief, dat ze nu zo aan ons hangt. Ze knelt haar armpjes om me heen, en vanochtend werd ik compleet afgelebberd. Lekker natte kusjes
Eva en Maria
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:03:27 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52867737
De laatste dag hier! Storm gedraagt zich ook helemaal niet meer als baby, dus het is maar goed ook.
Lieve moeders, vaders en babies zelf, ik vond het fijn met jullie alles rondom Storm te delen. Ik heb genoten van verhalen over babies die al veel te vroeg dingen konden zeggen (Mikael), heb meegeleefd met de babietjes waarmee het soms niet goed ging (Lis, Jet en Julia), heb dingen herkend in al jullie verhalen over schaterlachjes en leren kruipen, maar ook over moeilijk gaan slapen en urenlang huilen (die Dean en Thies toch!). Ik heb gelachen om rupsende babies en meegehuild om spuitluiers die alle perken te buiten gingen.

Nog één dag doe ik mee hier!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52868793
Ow jaaa gefeliciteerd met Storm Suug!!! Fijne verjaardag! En ook Maria natuurlijk
pi_52873034
Ik heb vandaag een zonnebril voor Devin gekocht: een heuse Babybanz!
Het arme schatje is erg gevoelig voor de zon, en met name in de auto zit hij continu met zijn oogjes te knijpen.
Het ziet er wel stoer uit hoor, zo'n hummel met zijn camouflagezonnebril op
Blijft alleen nog niet zo goed zitten, zodra hij met zijn hoofd tegen de zijkant van de autostoel aankomt verschuift dat ding...
pi_52873380
Sugar gefeliciteerd met Storm en Maria!!

Die zonnebril hebben wij ook voor Pepijn, alleen nog niet gebruikt.
Als we in februari met de familie naar egypte gaan, dan kan hij hem vast op

Pepijn is een echte zonaanbidder. Zodra er ook maar een innimini straaltje zon in zijn kinderwagen schijnt gaat hij net zolang wurmen totdat hij met zijn hoofd in de zon ligt.
En dan heerlijk zonnebaden hihi, zo schattig!
Ook vind hij het heerlijk om op de bank te liggen soezelen als de zon daarop schijnt, en echt woest wordt hij dan als er een wolk voor de zon zit hihi.
pi_52873662
Alvast gefeliciteerd met Storm en Maria!!

Ik zie Fendy zeggen dat baby's met Nutrilon 2 maar een halve liter per dag mogen?
Klopt dit?
Het lijkt mij van niet. Damian krijgt nu nog 800 cc, hij is net over op groente en fruit. Dan kan ik toch niet meteen een hele fles weghalen?
Op het pak staat tussen 6 en 8 maanden 3 tot 4 flessen van 200. En van af 8 maandag 3 flessen van 200. Op het CB heb ik er ook niks van gehoord!

[ Bericht 10% gewijzigd door appelsap op 01-09-2007 19:57:11 ]
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:55:29 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52873740
Jongens, het is morgen pas, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:56:47 #186
19529 Fendy
True Spirit
pi_52873765
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:51 schreef appelsap het volgende:
Storm en Maria gefeliciteerd!!

Ik zie Fendy zeggen dat baby's met Nutrilon 2 maar een halve liter per dag mogen?
Klopt dit?
Het lijkt mij van niet. Damian krijgt nu nog 800 cc, hij is net over op groente en fruit. Dan kan ik toch niet meteen een hele fles weghalen?
Op het pak staat tussen 6 en 8 maanden 3 tot 4 flessen van 200. En van af 8 maandag 3 flessen van 200. Op het CB heb ik er ook niks van gehoord!
Ook even gekeken, inderdaad 600 - 800 ml per dag en vanaf 8 maanden 600 ml per dag. Nou ja, zat ik er effe naast .
Daarom had ik dus nog een pot 1 gekocht een tijd geleden, dan kun je gewoon aanvullen als dat nodig is, maar da's dus voor niets...
Je hebt gelijk Fen.
pi_52873800
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:56 schreef Fendy het volgende:

[..]

Ook even gekeken, inderdaad 600 - 800 ml per dag en vanaf 8 maanden 600 ml per dag. Nou ja, zat ik er effe naast .
Daarom had ik dus nog een pot 1 gekocht een tijd geleden, dan kun je gewoon aanvullen als dat nodig is, maar da's dus voor niets...
Oke! Ik was al bang dat ik wat verkeerd deed.
pi_52873919
Sugar, een fijne dag morgen!
Eva had ook een Babybanz op met onze wintersport, toen ze 5 maanden was. Geweldig ding! Ze accepteerde hem ook, terwijl ze normaal alles wat op/aan haar hoofd zit wegtrekt.
Eva en Maria
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:56:18 #189
19529 Fendy
True Spirit
pi_52875198
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:58 schreef appelsap het volgende:

[..]

Oke! Ik was al bang dat ik wat verkeerd deed.
Mja, sowieso is wat er op zo'n pak staat maar een richtlijn, dus echt veel kan er niet mis gaan volgens mij
Je hebt gelijk Fen.
pi_52875415
Op het cb zeiden ze tegen mij dat ze van Nutrilon 2 600 ml op een dag mogen.
En dus groente, fruit en yoghurt.

Meike is niet zo lekker vandaag, eet slecht en slaapt slecht
Temp schommelt, eerst 38,0 na het slaapje vanmiddag 37,5 en nu weer 38,3
Hopelijk slaapt ze lekker vannacht, en morgen gezond weer op

Sugar veel plezier met de verjaardagen morgen, begrijp ik nou goed dat Maria en Storm op dezelfde dag jarig zijn? Hoe mik je het uit zo!
Trouwens, ik zie op tv steeds een Maria op de reclame van Suzuki. Het eerste shot, net Maria! (vind ik dan)
pi_52876948
Devin was al sinds gistermiddag mopperig en is al vrijwel de hele avond aan het huilen...
Krampjes zijn niet fijn!
Hij heeft overduidelijk last van zijn darmpjes: veel (proberen te) overstrekken, gerommel in zijn hard aanvoelende buikje en een geknetter dat eruit komt!
Ook veel poepluiers (da's vrij normaal) en hij heeft vandaag al 2x schone kleren aangekregen omdat zijn luiers overstroomden.
Zo zielig, helaas kunnen we niet veel meer doen om de pijn weg te nemen, we hebben al zoveel geprobeerd!
Geduld geduld, de krampjes zijn bijna over: na 6 maanden zijn bij alle baby's de darmen echt wel gerijpt.
Zucht....ik wou dat het al zover was
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:55:26 #192
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52877021
Karin, ze zijn inderdaad stomtoevallig op dezelfde datum geboren, alleen uiteraard in een ander jaar. Ik heb er zin in, alles staat al bijna klaar!

Sterkte met het kwakkelen van Meike en jij ook met Devin, Kersjes!
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:27:32 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52877974
Vast gefeliciteerd met je mooie schatjes Sjoeg, en tot over een paar maanden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52878086
Jaaaaaaaa, Storm komt over anderhalf uur al naar het dreumestopic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52878188
Kersjes, soms helpt het ook om een ander merk luiers te nemen als hij érg vaak 'overstroomt'. Misschien helpt het!
En verder, sterkte met de krampjes (vooral voor Devin, maar ook voor jullie, arme ouders! Ik weet hoe het voelt... ) en dat het maar snel voorbij mag zijn. Geef je hem er iets tegen? Cinababy of iets anders? Hier zijn wel moeders die goede tips hebben maar misschien heb je alles idd al geprobeerd. Dan moet je idd wachten tot het 'vanzelf' overgaat (en het gaat over hoor, maar daar heb je op het moment helemaal niets aan!)...

Sugar, wat een leuke datum is het morgen, ontzettend veeeeeel plezier!!! Wat is dat hard gegaan zeg, Storm alweer een jaar! En idd, hij is echt geen baby meer als ik het zo 'zie' en 'hoor'. Leuk he??!

Hier weeer een spuugmeisje vandaag. Ze heeft haar avondeten plus gehele toetje (yoghurt met een beetje vla) uitgespuugd maar ik denk dat het er ook aan ligt dat ze zo verkouden is. Ze doet het eigenlijk ook weer regelmatig sinds ze verkouden is, dat zal het kokhalsreflex wel triggeren (door slijm). Was het idee van mijn man en ik ben het er wel mee eens. Wel erg zielig weer... (en vandaag waren we op een familiefeestje en werd dus alles eruitgekotst, niet fijn )
Verder is ze ontzettend schattig. Klein schatteboutje, 2,5 uur in de auto en ze is ontzettend lief geweest. Maar wat een pokkerit zo met drie kleintjes, doe ik écht niet snel meer. Ook niet om verre familie te zien...
pi_52878191
Kersjes, ws heb je het al geprobeerd, maar voor Meike hielp Cinababy heel goed.

Sugar, ik vind het knap hoor, beide kids tegelijk jarig!
  Milf zaterdag 1 september 2007 @ 22:35:04 #197
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52878194
Dana doet dat wippen op de knietjes ook. En dan 1 arm naar voren en dan kukelen hihi.

Maar ze trekt zich aan haar handjes de gehele woonkamer door. Ze zit ook al en ze zit ook perfect in haar stoeltje om te eten. Eten is hier echt een festijn. Ze mag dan (niet altijd hoor ) zelf eten. Ze krijgt een zelfgemaakt prakkie wat niet zo heel erg is fijngemalen en smeert de hele stoel onder, de vloer zit onder, uiteraard ook haarzelf. Maar een plezier dat ze heeft . Onbetaalbaar.

En ik droomde vannacht dat ze ineens smorgens een tandje had . En vanmiddag was ze wat huilerig. Ze wilde alleen maar bij mamma zijn en nergens anders. Duim in de mond en een beetje hangen. Geen koorts en eet goed. Ik dacht aan mijn droom en even kijken.. Ja .. er komen twee tandjes tegelijk door onder. TWEE . We zijn gelijk naar het dorp gefietst en heb daar spul gehaald om op haar tanddoorkomplekjes te smeren. Dat helpt heel goed. En ook gelijk een lekkere bijtring gehaald die in de koelkast kan.

Het eetschema van deze 7.5 maanden jongedame:

6.45 200ml Nutrilon met bambix groeipap
Om een uur of 9.30 gaat ze slapen en wordt pas weer om een uur of twaalf wakker.
12 uur 200ml Nutrilon
Slaapje
Fruit Het liefste twee maar dat lukt lang niet altijd
18.00 Eigen prakkie Of een 6 maanden potje met een liga erdoor verkruimeld
20.00 200ml Nutrilon met rijstebloem

Dit is genoeg voor haar. Meestal laat ze nog wat eten staan en of drinkt de laatste fles niet leeg.

Mocht ze nog trek in iets hebben dan heb ik startkoekjes, rijstewafels en fruit.

Van de week ga ik die lekkere yoghurthapjes maken uit "opperdepop" . Gaat ze vast geweldig vinden.

Ik ga jullie missen Sugar en Storm
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 2 september 2007 @ 09:42:46 #198
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52885346
Sugar, ik wens je een fantastische dag toe!

Jullie zijn zo'n voorbeeld dat later aangehaald zal worden in van die leuke gesprekken:
"Lieverd, wat wil je graag voor je verjaardag?"
"Een broertje!"
"Oh, maar dat kan niet hoor..."
"Zusje dan?"
"Sorry, maar dat kan ook niet. Je kan nou eenmaal geen broertje of zusje cadeau krijgen!"
"Jamaarjamaar Maria had dat weeeeeeeeelllllll!"

Maar misschien heb ik een iets te levendige fantasie

Cinababy hebben we inderdaad ook al geprobeerd, en nog een aantal andere homeopatische druppels ook. Uiteindelijk Sab Simplex, een Duits niet-homeopatsiche druppel, en die gebruiken we nog steeds.
Maar het "wondermiddel", zoals het door anderen genoemd werd is het hier dus niet helaas.
Uiteindelijk sliep hij om half 11 gisteravond en was hij eindelijk stil
Dat is toch al beter dan een paar weken terug: toen werd het regelmatig nog een stukje later....
pi_52886145
He Sugar, gefeliciteerd met Storms verjaardag! Hopelijk hebben jullie een leuke dag!

Chris gaat een slaapzakmannetje worden...
Ik had hem in zijn ledikantje gelegd en lekker stevig ingestopt (laag opgemaakt). Hij was wat aan het huilen en dat hield niet echt snel op. Dus papa ging even boven kijken. Bleek Chris met zijn beentjes tegen het hoofdeind aan te liggen, en een armpje tussen de spijlen door.. Hij was dus 180 graden gedraaid.
Hij wurmt zich al bijna zijn hele leven boven de lakens uit. Maar nooit echt verder dan zijn middel, eergisteren al eens rechtomhoog, zodat zijn beentje net niet onder het laken zaten. En nu dus ook nog eens met een halve draai.
  zondag 2 september 2007 @ 11:42:06 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52886703
Deepfreeze

Devin is ook al zo'n beweeglijk mannetje in bed!
Ik zou eigenlijk eens een camera boven zijn bed moeten plaatsen om te zien wat hij uitspookt 's nachts.
We vinden hem af en toe in de meest onmogelijke houdingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')