abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:53:30 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52939196
Fijn dat je het zo ervaart Memmel.

Appelsap, ik heb vandaag een plastic slabber met gootje bij de kruidvat gehaald, Simon snapt er niets van, ineens zo'n gek ding om zijn nek!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:43:59 #227
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52939815
Same here PM! Ik dacht 'Handig!!!' maar Brent moet er niets van weten.

Memmel, zo is't. <drama> De navelstreng wordt langer en langer </drama> Het went echt wel een beetje maar zoals elke dag verlang ik naar huis. Ik fiets heen altijd al snel maar op de terugweg nog harder om maar vlot thuis te zijn.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:03:16 #228
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52940047
Simon kan ook niet goed met zijn armpjes om de slabber heen, maar hij vindt het wel zeer grappig als ik er brood in leg, hij is namelijk in zijn 'put in the bakje' fase
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:12:17 #229
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52940209
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:43 schreef Neuk het volgende:
Ik fiets heen altijd al snel maar op de terugweg nog harder om maar vlot thuis te zijn.
(ik zie het al helemaal voor me )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:57:05 #230
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_52940855
We hebben iets nieuws.
De laatste tijd deed hij het af en toe, maar vandaag bijna de hele dag door: z'n tong uitsteken!
En dan niet recht vooruit, maar naar beneden, en vaak likt hij dan ook nog even aan zijn shirtje
In het begin moesten we er nog om lachen en waarschijnlijk dacht hij toen dat we het leuk vonden (was ook zo).
Maar nu begint het toch wel een beetje raar te worden: hij blijft maar doorgaan!
Dus nu negeren we het maar, hoewel dat soms wel wat moeite kost...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:13:07 #231
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52941133
Anna doet dat ook kersjes!! Volgens mij trainen ze daar hun mondje mee.

En Neuk, hier hetzelfde. De files lijken net wat langer als ik naar huis rij. Een groen stoplicht heeft nog nooit zo goed gevoeld!

Ben net thuis, en ik merk dat Anna ook echt een band krijgt met haar vader. Dan lachen ze een beetje betekenisvol naar elkaar. Echt zo'n vader/dochter ding. En als ik dan wil meelachen is ze stil....zo liev toch wel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52941342
memmel, wat klink je heerlijk trots! super dat je zo'n goed gevoel hebt bij kdv!

beetje laat, maar storm, nog van harte gefeliciteerd mooie vent!

lekker kersjes, dat gelik... krijg je van die natte shirtjes van... tja, het hoort bij het ontdekken volgens mij... maar echt fijn lijkt het me niet... al staat het wel lief, zo'n klein uitgestoken tongetje!

haha simon, dat is wel handig, zo'n gootje, heb je ook geen bord meer nodig

jullie hadden het over douchen...

ons moppie vind het heeerlijk!!!

het gaat hier ook hartstikke goed! ze is vandaag na een week weer gewogen, vorige week 3360 gram, vandaag al 3620 gram... de borstvoeding loopt dus super! Sophie is echt een supertevreden meisje... we zijn zo blij met haar!
pi_52941394
Het slabbetje met het gootje had ik ook gezien. Maar Damian is zo druk tijdens het eten dat hij daar vast en zeker tegenaan gaat slaan (of vastpakken en mee rammelen) zodat alles wat erin is gevallen er weer uit vliegt! En ik wil juist een plastic omdat die zo makkelijk schoon te maken zijn.

Wat een schatje Gwennert, fijn dat het goed gaat!
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:42:16 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52941555
Och, wat een lief Sophietje onder de douche!
Ik ben nog steeds erg blij met de tip van Chacama om Thies met plastic kinderstoel en al onder de douche te zetten.
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet....(en kan)
Zo te horen is Meike aan het overstappen van 3 naar 2 slaapjes per dag. Tenminste, ik herken het zo van Thies. En die fase kan best wel even duren. Lastig, want je kunt zo moeilijk iets afspreken (ene keer 2 slaapjes, andere keer weer 3). Zo is Thies al een poosje aan het klooien van 2 naar 1 slaapje per dag.

Kersjes, dat tong uitsteken is puur ontdekken en oefenen! Is toch ook iets vreemds, zo'n natte lap in je mond! En wat je daar zoal mee kunt doen. Maak je borst maar nat hoor, als Devin over een poosje zijn stem gaat oefenen!
Gillengillengillenbbbrrrrrrppprrrrtgillengillenbbbbrrrrppprrrt!

Appelsap, bij IKEA hebben ze plastic slabbetjes, ook zonder mouwen. Toevallig vanmiddag gehaald (2 voor 1,99).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52943133
Ik weet niet wat ik moet doen.
Damian wil sinds gisteravond niet echt eten. Toen liet hij bijna anderhalve fles staan.
Nu vandaag heeft hij de eerste fles goed op, daarna ook bijna een halve laten staan, en daarna moest hij nog 2 flessen. Die heeft hij helemaal niet op. Enkel een groentehapje tussendoor.
Hij heeft iets meer dan 300 ml voeding op. Lijkt me erg weinig? Hij lijkt verder niet ziek..

Normaal eet hij trouwens groente en fruithapje en 4 flessen van 200 ml.
pi_52943458
Iemand hier bekend met vage vlekjes??

Pepijn had afgelopen weekend verhoging. En heeft sinds vandaag vlekjes/rode hobbetjes. Vooral op zijn romp en ook op zijn hals en hoofd. Niet op zijn armen en benen.

Ow ja hij heeft geen verhoging meer en zelf nergens last van. Maar het ziet er uhm... nogal gevlekt uit
pi_52943498
Wat een onwijs lieve douche foto van sophie !!!

Heerlijk douchende kindjes.
Weet niet wie dat typte van dat stukje lopen met zo'n bloot lijfje naar de douche.
Zo'n heerlijk moment is dat inderdaad
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:44:55 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52945979
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:09 schreef appelsap het volgende:
Ik weet niet wat ik moet doen.
Damian wil sinds gisteravond niet echt eten. Toen liet hij bijna anderhalve fles staan.
Nu vandaag heeft hij de eerste fles goed op, daarna ook bijna een halve laten staan, en daarna moest hij nog 2 flessen. Die heeft hij helemaal niet op. Enkel een groentehapje tussendoor.
Hij heeft iets meer dan 300 ml voeding op. Lijkt me erg weinig? Hij lijkt verder niet ziek..

Normaal eet hij trouwens groente en fruithapje en 4 flessen van 200 ml.
Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52946712
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Misschien is hij toe aan een fles minder of gaf je de fles en het groentehapje/fruithapje te snel op elkaar?
Hij heeft nu
8.00 fles 200 cc
slapen
10.30 fruithapje
12.30 fles 200 cc
slapen
16.00 groentehapje.
17.30 fles 200 cc
19.30/20.00 fles 200 cc

Nu wilde hij die fles van half 6 niet. Dat snap ik ook wel want dat is erg dicht op elkaar! Die was ik ook al van plan om weg te halen als hij die niet wilde, want hij eet zijn groentehap gewoon goed nu. In het begin was het wat weinig omdat hij er net mee begon maar nu zit hij op de hoeveelheid van 1 potje. Dus opzich niet erg als hij die niet wil.
Maar hij wilde zijn laatste fles ook niet. Het lijkt me dat hij na 4 uur toch wel weer honger moet hebben?
Kan toch niet in 1 keer 2 hele flessen weghalen? Dat lijkt me erg veel aangezien het eigenlijk bijvoeding is.
pi_52947360
appelsap wat je zou kunnen doen is:

8.00 fles van 210cc
12.00 fruithapje met een fles van 180cc
16.00 groente hap en een fles van 180cc als hij goed groente eet kun je minderen zelf in schatten
20.00 fles van 210cc

dat is iets verder uitelkaar. zo heb ik dat ook gedaan en nu gaat het hier van
7.00 1 boterham en fles 180cc
slapen
9.30 fruit met water/thee na.
11.00 1boterham en fles 180cc
slapen
15.00 warm eten met toetje(yoghurt/kwark) en water/thee na
slapen
19.00 fles van 210cc
slapen tot volgende ochtend 7.00

maar misschien kunnen de ervarene mama's je meer tips geven. anders even het cb bellen.

[ Bericht 62% gewijzigd door Popples op 04-09-2007 22:37:03 ]
mama van 3 kids!
pi_52948144
Fruit of groentehap + fles is teveel, of er moet echt wat tijd tussen zitten dan eet hij het wel.
Hij is nu wakker en wil nog steeds niet eten. Het begint er nu op te lijken dat er wel wat aan de hand is. Volgens mij is hij toch een beetje ziek aan het worden.
pi_52949818
Er gaat buikgriiep rond (hier wel tenminste, en Juliette was 't weekend ook ziek).
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:58:10 #243
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52949966
Appelsap, 800cc lijkt mij ook erg veel naast een groente en fruithap, of niet?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52952759
misschien is het te veel maar als hij het goed fruit en groente eet kun je ook minderen hoor. maar ik dacht hij eet nog niet lang en veel groente en fruit en ik heb gewoon een hongerzakje.
mama van 3 kids!
pi_52952808
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:21 schreef p_iglet het volgende:
Iemand hier bekend met vage vlekjes??

Pepijn had afgelopen weekend verhoging. En heeft sinds vandaag vlekjes/rode hobbetjes. Vooral op zijn romp en ook op zijn hals en hoofd. Niet op zijn armen en benen.

Ow ja hij heeft geen verhoging meer en zelf nergens last van. Maar het ziet er uhm... nogal gevlekt uit
Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.
  woensdag 5 september 2007 @ 08:59:13 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52953115
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Koorts die op en afgaat en rode vlekjes op romp en hoofd doen me denken aan zesde ziekte of driedagenkoorts.
dat klinkt inderdaad als zesde ziekte.

Appelsap. Ik zou de fles van half zes eraf halen. En dan kijken wat er gebeurd. Misschien dat ie om 8 uur niet wil maar later op de avond komt. Dan kun je het dan weer terug gaan regelen. Ik heb verder geen tips, want Maud zit echt op een heeeeeel ander schema.

Plastic slabben heb ik trouwens geen goede ervaring mee. De 'restjes' vallen eraf en het spuugsel wordt ook niet geabsorbeerd. Ik heb gewoon 20 slabben. 2 tot 3 per dag in gebruik en dan gewoon de wasmachine in.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:02:23 #247
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52953156
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:53 schreef appelsap het volgende:
Fruit of groentehap + fles is teveel, of er moet echt wat tijd tussen zitten dan eet hij het wel.
Hij is nu wakker en wil nog steeds niet eten. Het begint er nu op te lijken dat er wel wat aan de hand is. Volgens mij is hij toch een beetje ziek aan het worden.
Ik denk dat hij teveel krijgt mop. . Nog niet druk maken hoor, Frumsel hier eet ook wel eens twee dagen wat minder en daarna haalt ze alles wel weer in .

Je zou eens kunnen proberen om de groentenhap te verschuiven naar een uur of vijf a zes. En dan om een uur of 8 a 9 een fles. Vier flessen van 200 en ook een groentepotje is best wel veel + de nodige dingen die er ook nog bij worden gegeven zoals fruithap en misschien liga, rijstwafeltje, diksap oid.

Beetje experimenteren met hoeveelheden en tijden is soms nodig aangezien de behoefte van je kindje immers ook veranderd.
Ik heb een beetje zitten neuzen op het internet naar eetschema's voor een indicatie wat ze nodig hebben en zo afgesteld dat Frumsel er helemaal happy mee is.

http://www.menzis.nl/web/show/id=157011

Hier staan bijvoorbeeld een aantal schema's die je zou kunnen uitproberen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52953956
Hij wilde pas om half 8 vanochtend weer eten.
4 flessen is inderdaad teveel voor wat hij nu aan groente en fruit krijgt, dus ik ga die fles van half 6 helemaal niet meer proberen. Mocht hij echt nog honger hebben dan geeft hij het zelf wel aan.
Maar het probleem was dus dat hij gister enkel een groentehap op had (niet eens fruit) en maar 2 flessen (en die had hij niet eens helemaal op). Nou leek het toch of hij zich gisteravond laat niet helemaal lekker voelde en vanacht hoorde ik hem af en toe huilen in zijn slaap. Dus ik denk dat het daar aan heeft gelegen.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:46:36 #249
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52954004
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:44 schreef appelsap het volgende:
Hij wilde pas om half 8 vanochtend weer eten.
4 flessen is inderdaad teveel voor wat hij nu aan groente en fruit krijgt, dus ik ga die fles van half 6 helemaal niet meer proberen. Mocht hij echt nog honger hebben dan geeft hij het zelf wel aan.
Maar het probleem was dus dat hij gister enkel een groentehap op had (niet eens fruit) en maar 2 flessen (en die had hij niet eens helemaal op). Nou leek het toch of hij zich gisteravond laat niet helemaal lekker voelde en vanacht hoorde ik hem af en toe huilen in zijn slaap. Dus ik denk dat het daar aan heeft gelegen.
Agossie Huilen in slaap dat vind ik zo zielig. Frumsel hier had dat van de week ook. Doorkomende tandjes .
Dat klinkt zo zielig dan.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52954102
Ja, zo zielig. Ik zou hem dan het liefst uit bed halen en lekker troosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')