abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:45:44 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52449286
Nog 11 maanden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52449496
T Teletekst 802 staat de uitstekende selectie voor het duel met Zwitersland. Op 807 staat een aankondiging voor de eerste interland zonder van Basten..........
Verder hoort van Bommel natuurlijk wel bij de selectie, ook omdat je zo'n type speler helemaal niet hebt.
Prima topicreeks, hopelijk hebben we niet veel delen meer nodig.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:24:27 #5
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52450401
quote:
Mooie filmpjes, zo'n vuilak moet je d'r eigenlijk wel bij hebben
pi_52453957
quote:
Van Basten gaat voor Europese titel

De ambitieuse bondscoach wil in Wenen kampioen worden, iets wat hem als speler in 1988 al lukte met het Nederlands elftal. "We moeten ons eerst plaatsen en dan willen we Europees kampioen worden", zijn de duidelijke woorden van Van Basten. "Ik werk volgend jaar vier jaar als bondscoach. Dan moet je voor het hoogste gaan. En dat is dus de titel."
Dat moet wel lukken met Romano Denneboom in de spits
pi_52454652
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:22 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat moet wel lukken met Romano Denneboom in de spits
Ja, want Denneboom zat er de laatste 5 selecties telkens bij met een basisplaats
quote:
Van Basten: "EK-winst zal de doelstelling worden"
17 augustus 2007

De oefenwedstrijd tegen Zwitserland betekent voor het Nederlands elftal de start van een seizoen, dat moet eindigen op het EK. En als Oranje zich plaatst voor dit toernooi, zal bondscoach Marco van Basten resultaat eisen. "De kans is groot dat we ons als doel zullen stellen, om het EK te winnen. Maar laten we ons eerst meer eens kwalificeren, daarna zien we wel verder", aldus de bondscoach.

"Als het EK begint, zijn we al bijna vier jaar bij elkaar", weet Van Basten, die in 2004 aantrad als bondscoach, als opvolger van Dick Advocaat. "Omdat je dan al zo'n lange periode bij elkaar bent, mag je best wat meer van elkaar eisen."

Na het afgelopen jeugd-EK, waarin Foppe de Haan in een systeem met twee aanvallers de titel pakte, barstte een discussie los over de speelwijze van het 'grote' Oranje. Moest Van Basten ook niet overstappen op 4-4-2? Nee, vindt de bondscoach. "Kijk, we zijn een paar jaar geleden een bepaalde weg in geslagen. Als groep zijn we niet vaak bij elkaar, dus áls we een wedstrijd hebben, is het goed om het zo simpel mogelijk te houden en vast te houden aan een bepaald systeem. En bovendien, het gaat er niet om of je 4-3-3 of 4-4-2 speelt. Het gaat om de opbouw van achteruit en de bezetting in het veld. Bij ons speelt Van der Vaart bijvoorbeeld rechts voorin. Maar is dat een echte rechtsbuiten, of meer een middenvelder? Het gaat er puur om waar je de accenten legt."

Van Basten gaat dan ook graag in op de uitnodiging van Foppe de Haan, om eens te praten over de verschillende speelwijzen. "Natuurlijk wil ik best met hem gaan praten", aldus de coach, die er vervolgens aan toe voegde dat hij aan De Haan dezelfde uitleg zal geven, als hij vrijdagmiddag aan de verzamelde media gaf.

Maar voordat beide coaches rond de tafel gaan zitten, wordt er nog gevoetbald. Tegen Zwitserland dus, volgende week woensdag. Van Basten ziet de wedstrijd tegen de Zwitsers als interessante test richting de komende duels tegen Bulgarije (thuis) en Albanië (uit). "Zwitserland is volgend jaar gastheer van het EK, dus we zullen ongetwijfeld tegenover een gemotiveerde ploeg komen te staan. Het is bovendien onze laatste test, richting de sleutelduels tegen Bulgarije en Albanië. We moeten dan ook heel serieus met deze wedstrijd omgaan en ik reken er op dat dat ook zal gebeuren."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:52:31 #8
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52454817
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

[afbeelding]
Oftewel, 4-3-3 valt er niet uit te rammen en ook als hij geen fatsoenlijke rechtsbuiten op kan stellen, houdt hij vast aan 4-3-3 en een aanvallende linkshalf (VDV) door hem op die positie te stellen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52454949
Het gaat om de opbouw van achteruit en de bezetting in het veld.
pi_52469357
Gewoon Affelay opstellen en Seedorf niet en alles komt goed
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:44:46 #11
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52469749
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bassie moet Aissati oproepen!
pi_52470116
Nee, die niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52470470
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gaat om de opbouw van achteruit en de bezetting in het veld.
Je kan opbouwen wat je wil als de spelers niet op de juiste positie staan

Opzich is er niet veel aan te merken als je kijkt naar zijn selectie nu.
Alleen Van Bommel he
Zo'n typ mis je gewoon
Met al die jonkie's kan hij gewoon de leider uit hangen op het middenveld
pi_52472748
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat heeft die Affelay nou eigenlijk bewezen ? Mag blij zijn dat hij er bij zit. Is zeker talentvol.
Dit seizoen zal uiterst leerzaam voor hem zijn. Eind van dit seizoen zal blijken waar hij staat.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_52480766
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 02:22 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Je kan opbouwen wat je wil als de spelers niet op de juiste positie staan

Opzich is er niet veel aan te merken als je kijkt naar zijn selectie nu.
Alleen Van Bommel he
Zo'n typ mis je gewoon
Met al die jonkie's kan hij gewoon de leider uit hangen op het middenveld
Kan nog zat opmerken eigenlijk, d'r worden 6 centrumspitsen opgeroepen waarvan er straks waarschijnlijk weer 2 op de zijkant misbruikt worden. D'r wordt dan een topspits in het centrum gezet die weer geen aanvoer krijgt, dus je speelt alvast met een man minder. 3 spelers die eigenlijk fysiek nog niet sterk genoeg zijn om in het topvoetbal iets anders dan 10 te spelen, en dan het liefst met 3 fysiek sterke middenvelders in de rug. Daar tegenover staat een verdedigende middenvelder, die eigenlijk niet eens echt verdedigen kan. Verder is er nog een linksback opgeroepen die niet verdedigen kan. Genoeg aan te merken dus.
pi_52482152
Daarom moet hij 4-4-2 gaan spelen.
Zo kan hij geen spelers op de verkeerde positie zetten
Maar dat doet hij toch niet
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:41:04 #17
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_52483409
Van Bommel ... sjeez ... alsjeblieft niet! Die hoort niet in oranje. Seedorf is al de leider.

Wat betreft mijn opstelling: opkomende backs en controlerende middenvelders. Speel nl. zonder vleugelspitsen.

Oranje onder Van Basten? Het was niks, het is niks en het wordt niks!!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:41:51 #18
30220 Barca
pi_52483427
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef the_legend_killer het volgende:
Daarom moet hij 4-4-2 gaan spelen.
Zo kan hij geen spelers op de verkeerde positie zetten
Maar dat doet hij toch niet
Ook met 4 - 4 - 2 kun je spelers op de verkeerde positie zetten of de verkeerde spelers opstellen.
pi_52496069
Lijkt me inderdaad geen probleem voor v. Basten om Ooijer dan als stormram in de spits te zetten en Seedorf op rechtsback te laten lopen.
pi_52518954
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:02 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Wat heeft die Affelay nou eigenlijk bewezen ?
Meer dan Seedorf in 13 jaar profvoetbal maar dat is dan ook niet zo moeilijk
  maandag 20 augustus 2007 @ 08:54:12 #21
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52520574
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 02:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Meer dan Seedorf in 13 jaar profvoetbal maar dat is dan ook niet zo moeilijk
Hou je bek toch, sukkel. Als je alles meent wat je blaat, ben je knettergek.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52522215
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 08:54 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maak je niet druk, je hebt nu eenmaal mensen met het IQ van een stoeptegel. Kan hij ook niets aan doen.
pi_52524588
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 08:54 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

precies hij is autistisch leeft in zijn eigen wereldje, how sad.
AFC AJAX
pi_52531005
Affelay zegt af wegens blessure. Is dat ventje van suiker ofzo ? Hij is meer geblesseerd als dat hij fit is. Lijkt me typisch een gevalletje Robben (niet qua klasse maar qua blessuregevoeligheid).
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:14:17 #25
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52531273
quote:
Landzaat vervangt Affellay in Oranje
Geschreven door Bart Kruyt op maandag, 20 augustus om 15:47

Denny Landzaat keert toch terug bij het Nederlands elftal. De middenvelder van Wigan Athletic, die in eerste instantie niet was opgeroepen door bondscoach Marco van Basten, meldt zich vanavond alsnog in Noordwijk. Landzaat vervangt Ibrahim Affellay.

De middenvelder van PSV meldde zich vandaag weliswaar gewoon bij de selectie van het Nederlands elftal, maar uit enkele medische tests is gebleken dat Affellay toch niet fit genoeg is. De jonge technicus raakte gisteren in het duel met Heracles Almelo geblesseerd aan zijn enkel en blijkt nog teveel last van het gewricht te hebben.

Affellay zal terug naar huis keren, terwijl Landzaat de omgekeerde weg bewandelt. De 31-jarige Amsterdammer, die wel was opgenomen in de voorlopige selectie maar uiteindelijk afviel, voegt zich vanavond bij de selectie. Oranje oefent woensdagavond in en tegen Zwitserland.
Nooit te vroeg juichen dus.
pi_52531519
Landzaat. Het houdt ook nooit op.
pi_52531782
De v.Bommel discussie kan nu onderhand wel in de mottenballen, afgelopen zaterdag heeft ie voor de zoveelste keer gezegd dat ie zelf helemaal geen zin meer heeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:55:12 #28
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52532640
nou..hier kun je niks meer tegen doen
pi_52538654
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:06 schreef Pedroso het volgende:
Affelay zegt af wegens blessure. Is dat ventje van suiker ofzo ? Hij is meer geblesseerd als dat hij fit is. Lijkt me typisch een gevalletje Robben (niet qua klasse maar qua blessuregevoeligheid).
Hij wil gewoon fit zijn voor een belangrijke wedstrijd
pi_52538770
Tegen Roda JC zeker en dan zeggen dat zo een wedstrijd niet telt omdat het een mindere club is
AFC AJAX
pi_52538843
Waar heb je het over?
pi_52538889
laat maar
AFC AJAX
pi_52540209
Mjah...hij is inderdaad regelmatig geblesseerd, weer zo'n type die niet goed in elkaar zit.
pi_52545266
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:28 schreef BonJovi het volgende:
laat maar
IQ is niet zo hoog van die jongen. Voortaan alles in drievoud uitleggen graag.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:49:28 #35
30220 Barca
pi_52550296
Van Bommel?! Die wil voor Duitsland spelen! Nou, dan hoop ik dat als hij ooit een schwalbe maakt tegen Oranje hij bij zijn eerstvolgende balcontact tussen 6 plankjes en onder de zoden wordt geschopt.

Maar hij hoort inderdaad meer thuis in de Duitse dan de Nederlandse ploeg!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:10:45 #37
30220 Barca
pi_52557395
quote:
Jammer, ik hoop zo dat 'ie voor de Mannschaft gaat spielen. Nooit meer in oranje die kloothommel!
pi_52561464
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:10 schreef Barca het volgende:

[..]

Jammer, ik hoop zo dat 'ie voor de Mannschaft gaat spielen. Nooit meer in oranje die kloothommel!
Ik snap echt niet wat jij tegen deze reïncarnatie van Abe Lenstra en Epi Drost samen hebt
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:34:39 #39
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52561786
Mark van Bommel hoort juist in de basis van Oranje, zou best weleens de ontbrekende schakel kunnen zijn. 4-1-2-1-2 met Van Bommel als rechtshalf, Clarence Seedorf als linkshalf en Wesley Sneijder op tien, voorin uiteraard Robin van Persie en Ruud van Nistelrooij.
pi_52562962
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:34 schreef M0NTANA het volgende:
Mark van Bommel hoort juist in de basis van Oranje, zou best weleens de ontbrekende schakel kunnen zijn. 4-1-2-1-2 met Van Bommel als rechtshalf, Clarence Seedorf als linkshalf en Wesley Sneijder op tien, voorin uiteraard Robin van Persie en Ruud van Nistelrooij.
Wel een luxe probleem trouwens dat v/d Vaart er niet in staat. Zo langzamerhand zijn we aanvallend gezien echt wereldtop. Jammer dat we dat verdedigend gezien niet zijn. Van v. Bommel ben ik absoluut geen fan maar is vededigend gezien wel de enige die zijn mannetje staat (van de genoemde spelers). Hoop dat voor de verdedigende positie op het middenveld zich snel een speler aandient (Schaars b.v.).
pi_52574418
Zal Bassie Drenthe nu al selecteren?
http://www.youtube.com/watch?v=b0NGLEVXo_0
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_52575266
Damn, wat is die kukel morgen weer van plan. Hij snapt er niets van. Urby op de back, Heitinga centraal, Giovanni op het middenveld. Tenminste, het lijkt dat hij zo gaat spelen.
That's all folks!
pi_52578689
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Damn, wat is die kukel morgen weer van plan. Hij snapt er niets van. Urby op de back, Heitinga centraal, Giovanni op het middenveld. Tenminste, het lijkt dat hij zo gaat spelen.
Urby op linksback en De Cler niet selecteren is simpelweg onbegrijpelijk. Heitinga centraal en Gio op het middenveld kan ik nog wel begrijpen.

En Van Persie als rechtshalf en Van der Vaart als rechtsbuiten vind ik ook vrij onlogisch. Maar goed, we zullen het zien.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52578932
Tegen wie moeten ze dan? Als het weer tegen Andorra is ofzo zal het niet veel boeien, Urby of De Cler.
pi_52581948
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:34 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Urby op linksback en De Cler niet selecteren is simpelweg onbegrijpelijk. Heitinga centraal en Gio op het middenveld kan ik nog wel begrijpen.
Wat moet je nou met de Cler ? Is een gewone huis-tuin- en keukenvoetballer hoor. Urby is momenteel niet erg in vorm maar heeft wel veel meer potentie dan de Cler. En bij gebrek aan beter op de linsback positie kan het gebeuren dat Urby speelt. Dat is ook het probleem bij Oranje, Aanvallend gezien is het echt wereldtop maar verdedigend is het middelmaat.
pi_52582020
Zonder backs spelen en Affelay en Drenthe laten rennen
pi_52582089
Gewoon goed kijken hoe PSV speelde in 2004-2005 en dat kopieren
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:25:17 #48
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52582170
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal geen 4-3-3 geweest zijn zeker?
pi_52582187
Jawel, maar met vrije rollen voor de 2 spleetogen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:27:01 #50
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52582205
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel, maar met vrije rollen voor de 2 spleetogen
Hoe stond die opstelling dan? Met namen graag.
pi_52582224
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:30:50 #52
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52582264
Doe mij maar 4-1-2-1-2, deze formatie dus:

(met Mario Melchiot in plaats van Kew Jaliens en Demy de Zeeuw ook nog in de selectie)
pi_52582335
Gomes

Lee - Bouma - Alex - Ooyer

Cocu - Vogel - Van Bommel

Farfan - VoH - Park

Zo dus ongeveer

Sar
Urby/Drenthe - Mathijsen - Boula - Ooyer
Schaars - Sneijder - Affelay
Robben - Ruud - Van Persie

Ooyer moet rugdekking geven en zorgen dat de linksback vrijgespeeld wordt
Affelay moet zich rot lopen, Schaars moet de rol van Cocu invullen en Robben moet het veld breed houden
pi_52582354
Argentinie speelde ook zo op de laatste 2 toernooien bijvoorbeeld
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:54:28 #55
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52582702
Drenthe op linksback is vragen om problemen.
pi_52582771
Hij speelt daarom dan ook niet op linksback
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:03:20 #57
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52582864
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jouw opstellingen zijn echt heel wazig, bedoel je nou echt dat Urby/Drenthe rechtsback moeten spelen?
pi_52582876
Ik wil net zeggen, volgens mij staat alles in spiegelbeeld.
pi_52582888
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:03 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Jouw opstellingen zijn echt heel wazig, bedoel je nou echt dat Urby/Drenthe rechtsback moeten spelen?
Nee
pi_52583012
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee
Paul , je bent niet duidelijk.
pi_52583039
-----------------------Van Persie---------Nistelrooy-----------------

------------------------Kuyt-------------------vdVaart------------------------
---------Drenthe-----------------Sneider----------------------------------
-------------------------GIO--------------------------------------------------
----Emanuelson-----Mathijsen---------Bhoula-----------

---------------------Sar------------------------------------
pi_52583058
Met dat team wil je echt niet winnen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:13:15 #63
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52583075
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij M0NTANA wel, jou opstelling is niet interessant.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:13:56 #64
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52583084
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor het eerst dat ik het met je eens ben.

Maar goed, nog even over jou opstellingen, moeten wij ze in spiegelbeeld lezen? Dus Lee links in plaats van rechts, Ooijer rechts in plaats van links etc?
pi_52583093
Nee gewoon van links naar rechts en van boven naar onder
pi_52583118
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie speelde ook zo op de laatste 2 toernooien bijvoorbeeld
Dus ook geen garantie voor succes
pi_52583134
Veel plezier dan met het kut voetbal van Italie en Brazilie
pi_52583161
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel plezier dan met het kut voetbal van Italie en Brazilie
Zolang het kutvoetbal resultaat geeft hoor je mij niet klagen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:19:10 #69
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52583189
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee gewoon van links naar rechts en van boven naar onder
Dus vanuit het oogpunt van Edwin van der Sar speelt Urby Emanuelson of Royston Drenthe op rechts?
pi_52583194
Mond dicht dan in deze topic over Van Basten
pi_52583197
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
want?
pi_52583208
Italie. Wereldkampioen. Kutvoetbal.

pi_52583233
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mond dicht dan in dit topic over Van Basten
Want?
pi_52583235
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:19 schreef Nyrem het volgende:

[..]

want?
Drenthe, Gio, Urby en Kuyt in een team
pi_52583236
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gomes

Lee - Bouma - Alex - Ooyer

Cocu - Vogel - Van Bommel

Farfan - VoH - Park

Zo dus ongeveer

Sar
Urby/Drenthe - Mathijsen - Boula - Ooyer
Schaars - Sneijder - Affelay
Robben - Ruud - Van Persie

Ooyer moet rugdekking geven en zorgen dat de linksback vrijgespeeld wordt
Affelay moet zich rot lopen, Schaars moet de rol van Cocu invullen en Robben moet het veld breed houden
prut dus
Schaars en Afellay zijn nog niet toe aan internationale topwedstrijden (daar ook geen ervaring mee).
Robben moet z'n dag hebben en anders valt hij steeds om.
Ooijer is het niet.
pi_52583251
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

Want?
Van Basten wint
pi_52583261
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Drenthe, Gio, Urby en Kuyt in een team
Je hebt gelijk wat betreft urby...daar twijfel ik ook nog over.

De rest, behalve Drenthe en Sneider, heeft zich internationaal op topniveau bewezen.
pi_52583263
DAM het is trouwens Afellay , niet Affelay.
pi_52583278
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van Basten wint
Mooi toch!
Dan nog steeds zie ik niet in waarom ik hier niet mag komen.
pi_52591423
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Wat moet je nou met de Cler ? Is een gewone huis-tuin- en keukenvoetballer hoor. Urby is momenteel niet erg in vorm maar heeft wel veel meer potentie dan de Cler. En bij gebrek aan beter op de linsback positie kan het gebeuren dat Urby speelt. Dat is ook het probleem bij Oranje, Aanvallend gezien is het echt wereldtop maar verdedigend is het middelmaat.
De Cler is simpelweg een betere linksback dan Urby. En ja, tuurlijk heeft Urby meer potentie, maar het gaat er nog altijd om wie er op dit moment beter is.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_52594483
Stijn Schaars is niet eens fit,
Dus waarom wordt die jongen inhemelsnaam meegenomen in jullie selectie?
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:12:12 #82
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52596525
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:58 schreef fuckbuddy het volgende:
Stijn Schaars is niet eens fit,
Dus waarom wordt die jongen inhemelsnaam meegenomen in jullie selectie?
Gaat er niet om hoe er vanavond moet worden gespeeld, maar hoe Oranje in voorbereiding van het EK zou moeten gaan spelen, zodat we daar successen kunnen gaan halen.
pi_52597736
Wat een idioot middenveld weer van Marco. Met Gio als centraal op t middenveld en Seedorf op de bank.
pi_52598341
Tim de Cler ipv Drenthe
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:30 schreef M0NTANA het volgende:
Doe mij maar 4-1-2-1-2, deze formatie dus:

[afbeelding]

(met Mario Melchiot in plaats van Kew Jaliens en Demy de Zeeuw ook nog in de selectie)
pi_52598889
Drenthe speelt de sterren van de hemel in Madrid en wordt er nieteens bijgehaald. Ik dacht dat we een elftal gingen bouwen met het oog op de toekomst. Onze toekomst heet Royston Drenthe.
pi_52601177
Moet Drenthe eerst in verdedigend opzicht beter worden, maar hij is nog erg jong voor zn huidige club en er zit nog meer dan voldoende rek in.

BTW, net 1-0 achter tegen de swiss. Gaat lekker Bassie, met dat gezwam over dominant en attraktief voetbal, zeker met zo'n fantasieopstelling (met bijv v. bronckhorst midmid en van persie rechtshalf (WTF?!))
pi_52601519
Swiss - Nederland 1-0 .
pi_52603576
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:49 schreef hello_moto1992 het volgende:
Swiss - Nederland 1-0 .
maak er maar swiss - nederland 2-0 van

opstekertje: Dirk Koyt scoort een paar seconden later de 2-1 al (ole )
pi_52603660
Drama drama dit

En dan beweert Van Basten dat er te weinig tijd is om 4-4-2 te proberen
pi_52603781
Zo erg is de wedstrijd niet hoor, en Zwitserland is best een sterk team....
pi_52604622
waarom laat die lul emanuelson steeds staan???? De zwakste man van het veld maar v basten laat zn vriendje urby weer hopeloos falen
pi_52604797
ontsla die Randdebiel AUB, omg wat een drama die v. Basten ,ik weiger om te kijken. Dit is een TOPteam, een diamant-team.. maar wat doetie er mee
Haleloeja
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:08:01 #93
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52604873
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:44 schreef Longmen het volgende:
Zo erg is de wedstrijd niet hoor, en Zwitserland is best een sterk team....
Maar desondanks sloeg de opstelling als een tang op een varken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_52604940
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:08 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar desondanks sloeg de opstelling als een tang op een varken.
Dat wel, met name het middenveld...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:11:10 #95
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52605017
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:09 schreef Longmen het volgende:

[..]

Dat wel, met name het middenveld...
VD Vaart rechtsbuiten was ook een giller.
pi_52605518
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

VD Vaart rechtsbuiten was ook een giller.
En dan Gio en de Zeeuw.
pi_52605543
nou weer top hoor
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:24:37 #98
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52605548
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:23 schreef Longmen het volgende:

[..]

En dan Gio en de Zeeuw.
Van Bronckhorst als centrale middenvelder ja.
pi_52605550
pi_52605559
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:06 schreef Gelderland het volgende:
ontsla die Randdebiel AUB, omg wat een drama die v. Basten ,ik weiger om te kijken. Dit is een TOPteam, een diamant-team.. maar wat doetie er mee
je weigert om te kijken, hoe weet je dan hoe goed of slecht er vandaag gespeeld is?
pi_52605566
WANBELEID
AFC AJAX
pi_52605571
Goede opstelling Marco. Vooral 4-3-3 blijven spelen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52605576
MARCO.....VAN BASTEN!!! RATATATATA BOEM BOEM BOEM....MARCO.........VAN BASTEN!!!
pi_52605602
Stenigen en martelen bij thuiskomst. Samen met KeSSler.
pi_52605603
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:25 schreef BonJovi het volgende:
WANBELEID
KNJB hé
pi_52605613
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Van Bronckhorst als centrale middenvelder ja.
Ja en Seedorf passeren.
pi_52605625
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:26 schreef Edenoniphobic het volgende:
Stenigen en martelen bij thuiskomst. Samen met KeSSler.
pi_52605665
Godverdomme, ligt de competitie binnenkort ook nog eens stil voor dit Nederlands Elftal. Een week geen voetbal.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:29:20 #109
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52605736
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:26 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ja en Seedorf passeren.
Ja en De Zeeuw de voorkeur geven boven Van Bommel.
pi_52605806
quote:
"In het huidige voetbal zijn er gewoon geen kleine landen meer. Zwitserland moet je ook zeker niet onderschatten. De Jodelmentaliteit zit er daar al bij de jonge jongens in. Ik ben er daardoor ook niet zeker van dat we winnen."
Die malle Marco
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52605813
v. Basten
Haleloeja
pi_52605841
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:29 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat een ellende
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:31:57 #113
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52605853
Laat v. Basten alsjeblieft optyfen naar Ajax, waar ie thuishoort.
pi_52605886
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Die malle Marco

Maar ehm ik verwacht wel wat van Zwitserland hoor komend EK. die ploeg gaat wel wat laten zien...
pi_52605922
Rustig aan he
AFC AJAX
pi_52605946
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:31 schreef Malibu-06 het volgende:
Laat v. Basten alsjeblieft optyfen naar Ajax, waar ie thuishoort.
Aub niet zeg
pi_52605964
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:32 schreef Longmen het volgende:

[..]

Maar ehm ik verwacht wel wat van Zwitserland hoor komend EK. die ploeg gaat wel wat laten zien...
Ja, dat zal Marco zo ook wel roepen. Kom op, met dit elftal moet je toch van Zwitserland winnen.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:35:08 #118
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52606003
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:32 schreef Longmen het volgende:

[..]

Het is ook geen slechte ploeg, met het thuisvoordeel kunnen ze best de halve finale of zo halen. Maar dat doet niets af aan de achterlijke opstelling van Van Basten.
pi_52606027
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ja, dat zal Marco zo ook wel roepen. Kom op, met dit elftal moet je toch van Zwitserland winnen.
Met dit elftal niet.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52606101
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Getuige mn reacties hierboven ben ik ook niet zo te spreken over met name de opstelling. Maar ik hecht weinig waarde aan deze nederlaag. Bedenk je dit even:
-Zwitserland speelt thuis en geen kwalificaties
-De Nederlandse spelers staan aan het begin van de competitie en een aantal bij nieuwe clubs

Dus voor een nieuw oordeel over van B kijk ik liever naar Bulgarije Laten we hopen dat hij dan een fatsoenlijk middenveld neerzet...
pi_52606116
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met dit elftal niet.
Als je het tegenover de Zwiters zet dus echt wel. Maar met deze bondscoach win je gewoon niet.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:37:34 #122
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52606125
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

Want?
Het is deze topic... Iemand fout corrigeren
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52606143
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met dit elftal deze speelwijze niet.
pi_52606172
En maar stoicijns blijven kijken. Oetlul, je hebt gewoon geen flauw benul wat je aan doen bent. Of waar dit elftal mee bezig is

Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52606175
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:37 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Als je het tegenover de Zwiters zet dus echt wel. Maar met deze bondscoach win je gewoon niet.
De Zeeuw en Jaliens zouden bij Zwitserland nog niet eens op de bank mogen zitten.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52606182
Van Basten.

Niet veel van de wedstrijd gezien maar het zal wel niet best zijn geweest
pi_52606196
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:37 schreef Longmen het volgende:

[..]

Getuige mn reacties hierboven ben ik ook niet zo te spreken over met name de opstelling. Maar ik hecht weinig waarde aan deze nederlaag. Bedenk je dit even:
-Zwitserland speelt thuis en geen kwalificaties
-De Nederlandse spelers staan aan het begin van de competitie en een aantal bij nieuwe clubs

Dus voor een nieuw oordeel over van B kijk ik liever naar Bulgarije Laten we hopen dat hij dan een fatsoenlijk middenveld neerzet...
Ja tuurlijk, het scheelt me ook niks dat ze een oefenwedstrijd verliezen, als ze zich maar kwalificeren. Maar je moet gewoon winnen van Zwitserland.
pi_52606227
quote:

[..]

Inderdaad, gisteren hadden we het nog over de kwaliteit die we op het middenveld konden hebben. Stelt die droplul De Zeeuw en V. Bronckhorst op en Van Persie op zijn geliefde linkerflank en Van der Vaart vast geplakt aan de rechter zijlijn.
pi_52606254
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

De Zeeuw en Jaliens zouden bij Zwitserland nog niet eens op de bank mogen zitten.
Ik ben niet helemaal thuis in het Zwitserse voetbal hoor, en het is ook belachelijk dat die twee erbij zitten, maar Nederland heeft toch echt wel een betere selectie. Maar een Senderos acht ik inderdaad wel beter dan die Jaliens.
pi_52606270
Ach, het kan altijd nog erger.

Hungary 3 - 1 Italy
pi_52606302
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:41 schreef trepper het volgende:

Hungary 3 - 1 Italy
Noorwegen Argentinie 2-1
Carew
pi_52606331
Wat een makkelijke kritiek hier weer. Het is helemaal niet belachelijk dat De Zeeuw en Jaliens erbij zitten.
Als ze op hun vertrouwde positie spelen zijn ze goed.

Van Basten maakt alleen rampopstellingen die de kwaliteit van dit Nederlands elftal compleet verkloten. Daar kunnen Jaliens en De Zeeuw weinig aan doen.
pi_52606363
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal thuis in het Zwitserse voetbal hoor, en het is ook belachelijk dat die twee erbij zitten, maar Nederland heeft toch echt wel een betere selectie. Maar een Senderos acht ik inderdaad wel beter dan die Jaliens.
Maar ik reageerde op iemand die beweerde dat dit elftal van Zwitserland hoort te winnen. Daar ben ik het beslist niet mee eens.
pi_52606395
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:41 schreef trepper het volgende:

Hungary 3 - 1 Italy
Daarom, vergeten dit en snel. we weten inmiddels 21 topics hoe van B is.
Lichtpuntje was Babel en het selectiebeleid van Marco (in eerste instantie geen Landzaat, wel Seedorf en Nistelrooy etc.)
pi_52606431
quote:

[..]

en Argentinie had ook van Zwitserland moeten winnen gezien het materiaal, en Frankrijk had ook van Zwitserland moeten winnen gezien het materiaal. Maar beiden deden het ook niet.
pi_52606479
Hoe afgebrand zouden coaches als Dick Advocaat e.d worden!
En ons Marco'tje mag braaf 'bouwen' (al 3 jaar!!) aan een elftal voor het EK 2008!

Nou.. het lijkt echt nergens op. De basisopstelling is onzekerder dan ooit in de Nederlandse geschiedenis...

Ontslaan die grappenmaker!
pi_52606483
Aargh het is een oefen duel hopelijk gaat van Basten dit managen
AFC AJAX
pi_52606486
Na vanavond mag hij opdonderen.
pi_52606533
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:46 schreef Scorpie het volgende:
Na vanavond mag hij opdonderen.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:46 schreef BonJovi het volgende:
Aargh het is een oefen duel hopelijk gaat van Basten dit managen
!!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:49:53 #140
11102 knep
Mountainfreak
pi_52606597
pi_52606665
Trouwens wat is van Basten toch een eikel ook he. Hele tijd loopt ie te zeiken, vennegoor is mijn pinchitter die gaat altijd mee. Staan ze een keer achter, brengt ie hem niet eens in
pi_52606836
Verliezen kan en het 2e deel van de eerste helft vond ik best aardig. Tweede helft na alle wissels was gewoon slecht. Wat ik echt een grote fout vind van MvB is dat hij Vennegoor niet brengt. Dit was het moment voor een pinchitter. Waarom neem je hem dan mee ?
pi_52606969
Marco van Basten
Spiegelgracht 389-A
1017 JS Amsterdam

t.a.v. de heer Kesler
Industriestraat 550
7553 CW, Hengelo

Amsterdam, 22 augustus 2007

Geachte heer Kesler,

Hierbij bevestig ik ons gesprek van 21 augustus jongstleden waarin ik u heb meegedeeld dat ik Oranje, bij eventueel verlies, wil verlaten.

Ik zeg hierbij de overeenkomst op, met naleving van de contractuele opzeggingstermijn van 2 maanden. Mijn contract zal hiermee aflopen op 31 oktober 2007.

[optioneel: Ik wil graag benadrukken dat ik sinds mijn aantreden bij Oranje met veel plezier heb gewerkt in een prettige werksfeer met fijne collega's. Maar zoals ik u al in het voornoemde gesprek heb verteld, krijg ik het niet voor elkaar om van de jonge spelers een team te maken.

Ik wil u bedanken voor de leerzame tijd die ik heb gehad bij Oranje en ik wens u en Oranje een succesvolle toekomst toe. Wellicht komen wij elkaar nog ooit in een andere omstandigheid tegen.]

Met vriendelijke groet,

Marco van Basten
pi_52607005
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:00 schreef DouweEgbert het volgende:
Marco van Basten
Spiegelgracht 389-A
1017 JS Amsterdam

t.a.v. de heer Kesler
Industriestraat 550
7553 CW, Hengelo

Amsterdam, 22 augustus 2007

Geachte heer Kesler,

Hierbij bevestig ik ons gesprek van 21 augustus jongstleden waarin ik u heb meegedeeld dat ik Oranje, bij eventueel verlies, wil verlaten.

Ik zeg hierbij de overeenkomst op, met naleving van de contractuele opzeggingstermijn van 2 maanden. Mijn contract zal hiermee aflopen op 31 oktober 2007.

[optioneel: Ik wil graag benadrukken dat ik sinds mijn aantreden bij Oranje met veel plezier heb gewerkt in een prettige werksfeer met fijne collega's. Maar zoals ik u al in het voornoemde gesprek heb verteld, krijg ik het niet voor elkaar om van de jonge spelers een team te maken.

Ik wil u bedanken voor de leerzame tijd die ik heb gehad bij Oranje en ik wens u en Oranje een succesvolle toekomst toe. Wellicht komen wij elkaar nog ooit in een andere omstandigheid tegen.]

Met vriendelijke groet,

Marco van Basten
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:09:04 #145
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52607239
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:01 schreef venomsnake het volgende:

[..]

woensdag 22 augustus 2007 @ 23:33:15 #146
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52607966
Zo slecht was het toch ook weer niet?

Feit is wel dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat NL zich plaatst voor het EK, ook van Bulgarije (thuis) en Roemenië (uit) zou verloren kunnen worden en als we het EK halen, kunnen we ook van iedereen verliezen. Maar goed, Bassie is nog maar drie jaar aan het bouwen, we mogen het hem (nog) niet aanrekenen.
pi_52608137
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:33 schreef M0NTANA het volgende:

Feit is wel dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat NL zich plaatst voor het EK, ook van Bulgarije (thuis) en Roemenië (uit) zou verloren kunnen worden en als we het EK halen, kunnen we ook van iedereen verliezen. Maar goed, Bassie is nog maar drie jaar aan het bouwen, we mogen het hem (nog) niet aanrekenen.
Bijna alsof je 't meent.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:42:53 #148
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52608293
Och, Zwitserland moet niet onderschat worden, afgelopen WK tipte ik hen al als verrassing. Denk dat ze met het thuisvoordeel in 2008 op het EK in eigen land best weleens hoge ogen kunnen gooien, en dat meen ik.
pi_52608295
We worden Europees kampioen!

Ik meen het!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52608422
v. Gaal was het niet erg eens dat Nistelrooij speelde. Feit is gewoon (wat v. Gaal ook opmerkte) dat beleving meestal beslissend is. Kan nou niet zeggen dat Oranje alles op alles speelde. Heb overigens niet alles gezien (zappen met Belgie-Servië en Engeland-Duitsland).
pi_52608528
Een ding is duidelijk : tegen Bulgarije zullen Babel - Nistelrooij - Persie spelen. V/d Vaart zal buiten de boot vallen. Zal een keuze worden tussen Sneijder en v/d Vaart. Denk dat MvB wel voor Sneijder zal kiezen. Op zich hardstikke zonde van zo'n klasse speler maar het is niet anders.
pi_52608612
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:50 schreef Pedroso het volgende:
Een ding is duidelijk : tegen Bulgarije zullen Babel - Nistelrooij - Persie spelen. V/d Vaart zal buiten de boot vallen. Zal een keuze worden tussen Sneijder en v/d Vaart. Denk dat MvB wel voor Sneijder zal kiezen. Op zich hardstikke zonde van zo'n klasse speler maar het is niet anders.
Misschien dat Van der Vaart als linkshalf kan spelen en Sneijder als rechshalf. Gio in de punt naar achteren. Babel, Ruud en Van Persie vooraan.

Dan begint het er al iets meer op te lijken. Iedereen heeft dan ten minste een duidelijke positie die bij hem past.
pi_52608678
Waarom is Gio nu in een keer een centrale speler geworden sinds hij bij Feyenoord speelt? Hij kan wel terugkomen van Barcelona, dan is hij niet ineens Cocu
pi_52608711
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:55 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is Gio nu in een keer een centrale speler geworden sinds hij bij Feyenoord speelt? Hij kan wel terugkomen van Barcelona, dan is hij niet ineens Cocu
Middenveldpositie past van nature beter bij Van Bronckhorst dan de linksbackpositie.
pi_52608777
Ook maf dat hij dan praktisch z'n hele carriere op de verkeerde plek heeft gespeeld
pi_52608802
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:58 schreef DrDentz het volgende:
Ook maf dat hij dan praktisch z'n hele carriere op de verkeerde plek heeft gespeeld
Nee hoor. Hij speelde altijd al op het middenveld, alleen bij Barca (en in die tijd ook in Oranje) heeft hij linksback gespeeld.
pi_52608898
Ja links op het middenveld, maar niet als centrale middenvelder toch? Hij is nu de controlerende man geworden
pi_52609005
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:02 schreef DrDentz het volgende:
Ja links op het middenveld, maar niet als centrale middenvelder toch? Hij is nu de controlerende man geworden
Volgens mij heeft hij daar ook wel vaker gespeeld. Maar goed hij doet het daar tot nu redelijk bij Feyenoord en Oranje, dus ik zie het probleem niet.
Zijn concurrenten voor die positie (De Jong, Mendes da Silva, Schaars, Heitinga, De Zeeuw, etc) moeten maar laten zien dat ze beter zijn.
pi_52609043
De man in je avatar dan?
pi_52609074
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:07 schreef DrDentz het volgende:
De man in je avatar dan?
Speelt nooit op die positie bij Ajax. Altijd linkshalf
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:22:39 #161
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52609475
Nou ja we moeten knokken met bulgarije en roemenie om een plek op het EK. We oefenen ook weinig tegen toplanden zoals brazilie, argentinie etc.
Ik vindt het typisch dat we nu ineens verliezen van een B land in europa en niet eens 10 goede kansen hebben gecreeerd. ik vindt het om te janken!
pi_52610129
vind t wel een hele prestatie om zoveel goede voetballers consequent niet te laten functioneren......petje af!
pi_52610178
Zijn voorganger Advocaat kon er ook wat van om maar niet te spreken over zijn voorganger die er in slaagde met de beste selectie van het Nederlands elftal van de 21e eeuw zich niet te kwalificeren voor een WK. Het wordt tijd voor een bondscoach met ballen. Het wordt tijd voor Foppe de Haan.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 01:24:49 #164
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_52610484
Het wordt tijd voor Mario Been.
Ta mère bien.
pi_52611383
4-3-3

Tijdens Advocaat hadden we wel spelers voor 4-3-3
Onder Van basten niet !

En Van Basten is gewoon geen topcoach en die heb je wel nodig om mee te doen voor de prijzen
Die haalt gewoon wat extra's uit de spelers
Advocaat had een moeilijke periode toen hij 4-4-2 speelde maar toen hij 4-3-3 speelde deed hij het gewoon goed. ( op die wissel na ) Maar dat kwam naderhand goed.

En als nederland Europees kampioen wil worden dan moeten ze morgen Foppe aanstellen als bondscoach
Want met Van Basten en zijn vriendje Cruijff die hem zeker help hier en daar win je geen prijzen.
pi_52611399
Zenden, Overmars en Ronald de Boer?
pi_52611421
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 02:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zenden, Overmars en Ronald de Boer?
Zenden is een linkspoot en daar hebben we er genoeg van
Onze linkspoten moeten niet meer op rechts spelen !
We komen nu gewoon ee n tekort aan rechtspoten !!!!!
Of je moet Van der Meyde en de ridder oproepen, maar die halen het niveau nog niet of niet meer
pi_52611474
Dadelijk wordt Zenden nog beter dan Robben en Overmars beter dan Van Persie. Vooral die Overmars van 2004 die amper meer kon lopen
pi_52611607
Overmars was leuk voor 10 minuten daarna was hij op

Zenden is over zijn top heen.

We hebben gewoon geen 4-3-3 spelers
pi_52612177
Wie waren nu die goede buitenspelers onder Advocaat?
pi_52612976
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 07:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie waren nu die goede buitenspelers onder Advocaat?
Robben was toen een stuk beter en frisser aan het spelen. Ook had je Overmars en Van der Meyde.
pi_52613059
En dat was het zo'n beetje. Volgens mij kan je nu beter met twee spitsen spelen, RVN en Persie, en daar alles op instellen, want daar zit de meeste kwaliteit. En Seedorf moet gewoon spelen.
pi_52613068
Dus je wil beweren dat je liever Van der Meyde of Overmars hebt boven Van Persie?
pi_52613087
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus je wil beweren dat je liever Van der Meyde of Overmars hebt boven Van Persie?
Hij bedoeld dat je Van Persie beter niet op de flanken kunt zetten.
pi_52613106
Nee, hij zegt dat Nederland onder Advocaat betere buitenspelers had
pi_52614161
Net terug en ik ben eigenlijk gewoon boos op Marco. De arrogantie die hij heeft om op dezelfde manier, die niet functioneerd, door te blijven spelen. En dan neemt ie Vennegoor altijd mee in de selectie "als pinchhitter". Dan heb je een ideale wedstrijd waarin je dat concept zou kunnen uitproberen, en dan laat je dat ook na.

Marco, het is de hoogste tijd. Heb geen zin meer om iedere keer gefrustreerd te raken van het nationale elftal. En voor die frustratie ben jij verantwoordelijk.
pi_52616200
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:33 schreef M0NTANA het volgende:

Ik snap die negativiteit hier nu ook niet hoor... T is maar een oefenpotje, de spelers speelden misschien op 50%. Over 2 weken dan moet het gebeuren!
pi_52616224
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 03:18 schreef the_legend_killer het volgende:
Overmars was leuk voor 10 minuten daarna was hij op

Zenden is over zijn top heen.

We hebben gewoon geen 4-3-3 spelers
Babel was gevaarlijk...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:31:44 #179
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52616343
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:27 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ik snap die negativiteit hier nu ook niet hoor... T is maar een oefenpotje, de spelers speelden misschien op 50%. Over 2 weken dan moet het gebeuren!
Mwah typerend dat we deze wedstrijd verliezen en beginnen gelijk te spelen tegen landen zoals roemenie, bulgarije, macedonie etc. en waarom oefenen we niet tegen normale tegenstanders zoals Brazilie, Frankijk, talie, Duitsland...daar leer je toch veel meer van dan tegen thailand, zuid korea, zwitserland.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:33:53 #180
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52616397
Oefenwedstrijd verliezen en men begint te zeiken hier! Kom op zeg, ze mogen van mij zelfs van Malta verliezen in een oefenpotje. Who cares...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:35:29 #181
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52616436
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:33 schreef Doezelhaar het volgende:
Oefenwedstrijd verliezen en men begint te zeiken hier! Kom op zeg, ze mogen van mij zelfs van Malta verliezen in een oefenpotje. Who cares...
We zeiken al avanf wedstrijd 3 ofzo
pi_52616443
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:27 schreef Longmen het volgende:

[..]

Heb je gelijk in (beleving bij Zwitserland was veel meer). Niet zo verwonderlijk ook. V/d Vaart speelt vrijdag weer en Real begint zaterdag met de competitie. Het is niet anders, overigens zijn de laatste 10 jaar alle oefenwedstrijden niet best. Enige minpunt van v.Basten blijf ik het niet inbrengen van Vennegoor vinden. Eigenlijk onbegrijpelijk. Ik begin nu toch een beetje te twijfelen over Marco. Tegen Bulgarije moet er gepresteerd worden anders heeft het denk ik weinig zin om met v.Basten door te gaan.
pi_52616481
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:35 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Heb je gelijk in (beleving bij Zwitserland was veel meer). Niet zo verwonderlijk ook. V/d Vaart speelt vrijdag weer en Real begint zaterdag met de competitie. Het is niet anders, overigens zijn de laatste 10 jaar alle oefenwedstrijden niet best. Enige minpunt van v.Basten blijf ik het niet inbrengen van Vennegoor vinden. Eigenlijk onbegrijpelijk. Ik begin nu toch een beetje te twijfelen over Marco. Tegen Bulgarije moet er gepresteerd worden anders heeft het denk ik weinig zin om met v.Basten door te gaan.
Maar helaas zullen we met marco het EK ingaan...
pi_52616483
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:31 schreef Grimm het volgende:

[..]

Mwah typerend dat we deze wedstrijd verliezen en beginnen gelijk te spelen tegen landen zoals roemenie, bulgarije, macedonie etc. en waarom oefenen we niet tegen normale tegenstanders zoals Brazilie, Frankijk, talie, Duitsland...daar leer je toch veel meer van dan tegen thailand, zuid korea, zwitserland.
Heb je gelijk in. Ook voor de spelers zelf zijn dit meer inspirerende tegenstanders. Is een taak voor de KNVB.
pi_52616943
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:33 schreef Doezelhaar het volgende:
Het systeem klopte werkelijk van geen kant en dat baart zorgen. Verder maakte Van Basten nog een aantal dubieuze beslissingen.

De vraag is of hij van de fouten van gisteravond geleerd heeft.
pi_52617038
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:52 schreef koningdavid het volgende:

[..]
De vraag is of hij van de fouten van gisteravond geleerd heeft.
Hij maakt al drie jaar lang dezelfde fouten, dus ik denk het niet.
pi_52618154
- Waarom speelde Seedorf geen basis? Echt ongelovelijk.
- Waarom neem je in vredesnaam VoH (:')!!!!!!!) mee als je hem zelfs in de meest ideale situatie voor een 'pinchhitter' niet brengt.
- Waarom spelen we in hemelsnaam 4-3-3 Het begint nogal ongeloofwaardig te worden. Waarom speelt Babel dan niet vanaf minuut 1?
- Weer krijgt v. Nistelrooij amper ballen en wordtie gewisseld om niks

Natuurlijk is het een oefenduel, maar Nederland speelt al tijden zo onder van Basten, ik heb er genoeg van Het wordt nog moeilijk genoeg om ons te kwalificeren voor dat EK, laat staan dat we daar potten gaan breken.
pi_52618191
Om de kwalificatie maak ik me niet druk..

Op het EK zullen we gewoon weer een pleefiguur slaan en van Basten, Cruijff en Kesler zullen doen alsof er niks aan de hand is
pi_52619246
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:35 schreef Fukjoeman het volgende:
- Waarom speelde Seedorf geen basis? Echt ongelovelijk.
Omdat Van Basten Sneijder en Van der Vaart beter vindt voor Oranje, en daar kan ik eerlijk gezegd wel inkomen.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:35 schreef Fukjoeman het volgende:
- Weer krijgt v. Nistelrooij amper ballen en wordtie gewisseld om niks
Was van tevoren afgesproken.
pi_52619442
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hij zegt dat Nederland onder Advocaat betere buitenspelers had
Ja want Van Persie was toen gewoon wisselspeler bij Feyenoord en Robben had zijn transfer naar Chelsea rond.
Daarbij was Robben toen in een betere vorm dan nu.
En Van der Meyde had zo zijn leuke voorzet.

Onder Advocaat kwamen we als 4-4-2 niet uit de verf en toen wou het volk dat we 4-3-3 gingen spelen.
We versloegen de schotten met 6-0 en halen de halve finale van het EK.
Onder Van BAsten hebben we geen buitenspelers.
Van Persie komt beter tot zijn recht in de spits of erachter.
En dan telkens linkspoten op de rechtsbuiten positie

Een buitenspeler moet het veld breed maken de achterlijn halen en de voorzet geven.
Niet naar binnen trekken en de ruimte's kleiner maken zoals we het nu hebben.
Wij hebben gewoon een selectie met spelers die allemaal beter tot hun recht komen in 4-4-2
pi_52625296
Wel leuk dat hij er in het interview na 11 uur zelf ook niet meer uitkwam. Toen hem werd gevraagd welke punten verbeterd of veranderd moesten worden werd het even pijnlijk stil. De vragen daarna was ook te zien dat v. Basten duidelijk een beetje geïrriteerd was geraakt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:52:56 #192
30220 Barca
pi_52627420
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:29 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is terecht!
pi_52634994
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:52 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat is terecht!
Eens. Ze spelen nu al niet best, laat staan als vriend v. Bommel nog meedoet.
pi_52638065
Van Nistelrooy doet weer mee en zie wat er van komt.
pi_52639243
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:19 schreef Beschouw het volgende:
Hahaha. Zal ook wel weer aan v. Basten liggen. Hij zal hem wel weer verkeerd gebruiken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 07:49:21 #196
30220 Barca
pi_52641046
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 01:29 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hahaha. Zal ook wel weer aan v. Basten liggen. Hij zal hem wel weer verkeerd gebruiken.
Dat is de grootste smoes! Echt lulkoek! Die Van Nistelrooij mag wel mee ... als pinchhitter!
pi_52641071
quote:
pi_52641113
quote:
Van Basten is nog altijd coach ( ) En zie, wederom een kut wedstrijd met dit maal ook eens het resultaat dat al veel meer wedstrijden onder hem verdiend hadden had hij minder geluk aan z'n zijde gehad.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52641115
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:30 schreef Solstice het volgende:
Wel leuk dat hij er in het interview na 11 uur zelf ook niet meer uitkwam. Toen hem werd gevraagd welke punten verbeterd of veranderd moesten worden werd het even pijnlijk stil. De vragen daarna was ook te zien dat v. Basten duidelijk een beetje geïrriteerd was geraakt.
Hij gaf wel een eerlijk antwoord op de volgende vraag vond ik,

Vraag Kraay: Waar leg je de vinger op de zere plek?
Antwoord V Basten: Ik moet keuzes maken voor de wedstrijd tegen Bulgarije

Keuzes maken.... Daar is hij niet zo goed in idd. Hij heeft gelukkig nog wat zelfkennis.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:01:59 #200
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52641797
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:52 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat is terecht!
Welnee, Van Bommel speelt al acht jaar in de top, De Zeeuw komt net kijken.Van Bommel is speler van het jaar bij Bayern, De Zeeuw moet zich nog ontwikkelen bij AZ. Bovendien win je de oorlog niet met alleen maar van zulke kleine opdondertjes.
pi_52643537
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Welnee, Van Bommel speelt al acht jaar in de top, De Zeeuw komt net kijken.Van Bommel is speler van het jaar bij Bayern, De Zeeuw moet zich nog ontwikkelen bij AZ. Bovendien win je de oorlog niet met alleen maar van zulke kleine opdondertjes.
Pff. Met van Bommel win je wel de oorlog ? Heeft hij in Oranje anders nog nooit laten zien. Sterker, hij was vaak de zwakste schakel. Ik zie dus geen enkele reden om hem terug te halen (gebeurd sowieso niet onder v. Basten).
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:10:40 #202
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52645977
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:36 schreef Pedroso het volgende:

[..]

(gebeurd sowieso niet onder v. Basten).
Volgens mij was het precies andersom.
pi_52649209
over de wissel van Ruud
quote:
Was van tevoren afgesproken.
Als je in de media zegt: "Ruud is mijn eerste spits" en het is een gegeven dat je met een nationaal elftal weinig momenten hebt waarin het elftal samen is (ivm clubverplichtingen) dan is het toch logisch dat je hem zoveel mogelijk speeltijd geeft? Met dat gerotzooi met opstellingen en andere invullingen van posities elke wedstrijd is het toch logisch dat de spelers niet als een team functioneren. Dat er geen automatismen zijn.

Als je kijkt naar de twee goals dan zie dat de communicatie achterin ook een drama is. coaching is ver te zoeken. Boularouz, Steek, dramatisch. Terwijl het echt geen slechte spelers zijn.

Van Basten is gewoon geen meerwaarde op de manier waarop hij nu bezig is.

Zet gewoon alle spelers neer op de plek waar ze bij hun club gewend zijn te spelen, en laat ze veel samen spelen. Maar hoepel ajb op met dit geneuzel
pi_52654051
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef ampburner het volgende:
over de wissel van Ruud
[..]

Als je in de media zegt: "Ruud is mijn eerste spits" en het is een gegeven dat je met een nationaal elftal weinig momenten hebt waarin het elftal samen is (ivm clubverplichtingen) dan is het toch logisch dat je hem zoveel mogelijk speeltijd geeft? Met dat gerotzooi met opstellingen en andere invullingen van posities elke wedstrijd is het toch logisch dat de spelers niet als een team functioneren. Dat er geen automatismen zijn.

Als je kijkt naar de twee goals dan zie dat de communicatie achterin ook een drama is. coaching is ver te zoeken. Boularouz, Steek, dramatisch. Terwijl het echt geen slechte spelers zijn.

Van Basten is gewoon geen meerwaarde op de manier waarop hij nu bezig is.

Zet gewoon alle spelers neer op de plek waar ze bij hun club gewend zijn te spelen, en laat ze veel samen spelen. Maar hoepel ajb op met dit geneuzel
Ben het wel met je eens dat v. Basten geen meerwaarde is. Ik denk dat de enige Nederlandse coach die bij dit Oranje meerwaarde zou hebben Hiddink is. Een v. Gaal en Adriaanse zijn ook goede coaches maar niet voor een nationaal team.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:48:29 #205
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52655665
quote:

[..]

De zeeuw vult die positie beter in dan een Bommel.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:04:37 #206
30220 Barca
pi_52659072
quote:

[..]

Ach .. er zijn ook nog 10 andere spelers. Bovendien: Demi is klein maar dapper. Van Bommel is langer maar slapper.

Bommel is net zo dom en lomp als Dommel. 't Scheelt ook maar 1 letter!
pi_52659571
De Zeeuw, Sneijder, Van der Vaart. Kom op Bassie laat ons zien dat je met het midget middenveld ook kan winnen
pi_52660530
quote:
Ben het wel met je eens dat v. Basten geen meerwaarde is. Ik denk dat de enige Nederlandse coach die bij dit Oranje meerwaarde zou hebben Hiddink is. Een v. Gaal en Adriaanse zijn ook goede coaches maar niet voor een nationaal team.
hmja, eens dat Hiddink de best keuze is op dit moment. Foppe zie ik het ook niet fixen.

van gaal of adriaanse zouden ook geen wonderen verrichten, maar dat lijkt me met deze selectie ook niet echt nodig tbh. gewoon veel samen laten spelen in een vaste formatie en dan kan het alleen maar beter gaan.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:54:12 #209
30220 Barca
pi_52667293
Hiddink?! Die heeft het ook niet gered. Dure fouten op beslissende momenten.
pi_52667366
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:54 schreef Barca het volgende:
Jij wilt een kruising tussen Superman en God himself begrijp ik ?
pi_52667370
Hiddink is verreweg de beste coach van dit land. Bovendien kan hij met vedettes omgaan.
Hij zou de perfecte keuze zijn. Maargoed, hij heeft het momenteel naar zijn zin in Rusland.

Als V Basten maar vertrekt, geweldige voetballer geweest, kan goed golfen, maar als bondscoach is het een drama.
pi_52668121
bwoah, als van hooydonk die penalty meekrijgt worden we gewoon wereldkampioen.
pi_52668879
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:54 schreef Barca het volgende:
Geef eens een voorbeeld?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:34:18 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_52668905
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:58 schreef venomsnake het volgende:
Hiddink is verreweg de beste coach van dit land. Bovendien kan hij met vedettes omgaan.
Hij zou de perfecte keuze zijn. Maargoed, hij heeft het momenteel naar zijn zin in Rusland.

Als V Basten maar vertrekt, geweldige voetballer geweest, kan goed golfen, maar als bondscoach is het een drama.
Hij en zijn zogenaamde anti-filmsterrengedragsbeleid. Sneijder en Van Nistelrooy vind ik anders ook niet veel beter dan Davids en Seedorf (waarbij de laatste nooit in een roddelblad wordt genoemd).
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:47:50 #215
30220 Barca
pi_52669945
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:58 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Jij wilt een kruising tussen Superman en God himself begrijp ik ?
Ja! Serieus: de opstelling en tactiek tegen Brazilië klopten niet. Het ek in Engeland was een drama!
pi_52670866
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 08:47 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja! Serieus: de opstelling en tactiek tegen Brazilië klopten niet. Het ek in Engeland was een drama!
Welke 11 spelers en welke formatie had jij ze opgesteld?

Wist je trouwens dat ik achteraf altijd gelijk heb?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:47:07 #217
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52670897
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 08:47 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja! Serieus: de opstelling en tactiek tegen Brazilië klopten niet.
Tegen Brazilië had hij de pech dat zijn beide linksbacks geschorst/ geblesseerd waren, waardoor hij moest gaan schuiven. Dat kun je hem niet aanrekenen. Ik vond het WK'98 het beste toernooi dat Nederland het afgelopen decennium gespeeld heeft.
pi_52671353
Nederland was ook gewoon goed in die wedstrijd. Brazilie ook.Dat je van hen verliest kan de beste gebeuren, je moet het wel in perspectief zien, we speelden natuurlijk niet tegen FC bal op het dak.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:35:39 #219
30220 Barca
pi_52681221
We wisten veel te weinig kansen af te dwingen. Te weinig beweging in de voorhoede, gebruikelijk zwak spel op het middenveld.
pi_52681327
En met welke opstelling en systeem was dat wel gelukt, zo achteraf terug gekeken?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:50:31 #221
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52681551
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:18 schreef ampburner het volgende:
Nederland was ook gewoon goed in die wedstrijd. Brazilie ook.Dat je van hen verliest kan de beste gebeuren, je moet het wel in perspectief zien, we speelden natuurlijk niet tegen FC bal op het dak.
Ook dat, het was een betrekkelijk gelijkopgaande wedstrijd die we voor hetzelfde geld gewonnen hadden.
pi_52686919
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 19:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ook dat, het was een betrekkelijk gelijkopgaande wedstrijd die we voor hetzelfde geld gewonnen hadden.
Ben ik niet met je eens. Brazilië was beter. Na de 1-0 kwam Oranje wat meer uit zijn schulp maar Brazilië had wel een paar kansen op de 2-0. Na de 1-1 van Kluivert had NL. het kunnen beslissen (laatste 10 minuten) maar over de hele wedstrijd gezien was Brazilië beter, geen schande overigens. Had ook niet met een slechte tactiek te maken maar meer met de vorm van de dag. Het was een echte topwedstrijd waarin het gewoon moeilijk was om je individueel te onderscheiden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:52:41 #223
30220 Barca
pi_52703290
Ach ... als je dan toch tevreden bent met een halve finale plaats dan kan je Bassie ook wel laten ziten!
pi_52703344
van basten moet inderdaag ontslagen worden. ...die vent heeft er echt geen verstand van....me opa maakt nog een betere opstelling van oranje en laat ze beter op driekhoekjes oefenen.....

MARCO NEEM ONTSLAG EN GA GOLFEN SUKKEL
pi_52724787
Ontsla die loser nou eens.

Je kunt ook 4-1-2-1-2 spelen (wat eigenlijk 4-4-2) is.

--------------Babel - Huntelaar
----------------Van Persie
-----------Seedorf - Van der Vaart
-----------------Sneijder
Gio - Matthijsen - Boulahrouz - Bouma

En als je Robben erin wil pleuren, haal dan Seeedorf eruit. Robben en VdV kunnen dan naar buiten trekken en "buitenspelers" worden en dan heb je natuurlijk nog Sneijder die in dat geval het middenveld kan blijven controleren.

En ookal wil Bassie Gio op het middenveld en hijzelf misschien ook, toch is hij toch echt de beste linksback van Ned. dus daar hoort die ook te staan.

En met dit elftal had je tenminste gewonnen van de Zwitsers!
pi_52724825
Dat is met een ruit op het middelveld, dat deed Dick Advocaat altijd, iedereen kotste daarop
pi_52725031
welk middenveld? sorry, maar daar win je echt geen oorlog mee, die hangen allemaal op de rand 16, en dan bij de omschakeling ben je 't haasje
pi_52725821
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:27 schreef Iliares het volgende:

En als je Robben erin wil pleuren, haal dan Seeedorf eruit. Robben en VdV kunnen dan naar buiten trekken en "buitenspelers" worden en dan heb je natuurlijk nog Sneijder die in dat geval het middenveld kan blijven controleren.

En ookal wil Bassie Gio op het middenveld en hijzelf misschien ook, toch is hij toch echt de beste linksback van Ned. dus daar hoort die ook te staan.

Lekker in balans, dat zijn 4 aanvallende middenvelders. Sinds wanneer is Bouma rechtsback?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_52726470
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:27 schreef Iliares het volgende:

Je krijgt wel spectaculaire wedstrijden mer deze opstelling. Grote kans op uitslagen als 7-9 en 10-12 .
pi_52727130
V Basten ontslaan en gewoon 4-4-2 gaan spelen.
Persie en Ruud in de spits.
Ruit op het middenveld met VD Vaart (of Sneijder) op 10. Davids verdedigend op het middenveld zetten.
Centraal met Boula en Mathijsen spelen.

zoiets dus:

------------------------------------------------Sar------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
--Jaliens---------------------Boula----------------------Mathijsen--------------Bronkhorst--
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------Davids--------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------V Bommel-----------------------------------------------------Drenthe--------------
-----------------------------------------------VD Vaart------------------------------------------------
------------------------Persie--------------------------------------------Ruud------------------------

Die Drenthe gewoon voor de leeuwen gooien, die komt er wel..
Anders zijn er genoeg andere opties voor die positie.

Met een opstelling als deze (over sommige namen kan je discusseren) zou ik er al 100X meer vertrouwen in hebben dan al dat 4-3-3 gepruts waar ik doodmoe van word.
Als je geen fantsoenlijke buitspelers hebt speel het dan niet.

Kampioenuh..
pi_52727274
Ja kijk venom, zo begint het erop te lijken. RVP en RVN zijn gewoon zekerheidjes, VDV in principe ook wel, en dan de rest eromheen bouwen, want die eerste drie, dat is gewoon dé kwaliteit die Oranje heeft.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:40:51 #232
30220 Barca
pi_52728579
Sodemieter nou eens op met losers als Bouma, Mathijsen en Kloothommel. Die laatste kan beter voor Duitsland spelen!

Van Nistelrooij een zekerheidje? Ja, slecht spelen in oranje!

----------------------------------- Stekelenburg/Waterman, ---------------------------------------------------------------------

-------------------------------------- Boulah/Donk, ---------------------------------------------------------------------------------
Melchiot/N. de Jong, ------------------------------------------------------------------- Emanuelson/De Cler,

---------------------- Heitinga/Maduro, ----------------------- Gio/De Zeeuw, -------------------------------------------------
Boateng/Landzaat, ------------------------------------------------------------- Drenthe,
--------------------------------- Seedorf/Van der Vaart/Sneijder, ---------------------------------------------------------------

------------------- Van Persie/Kuyt/Nistelrooy, --------------------------- Robben/Babel/Huntelaar
pi_52728777
Als je een onbetwiste wereldtopper bent, je best doet in het nationale elftal, maar toch niet uit de verf komt, kan de conclusie maar één ding zijn, en dat is in ieder geval niet dat het aan de speler ligt. Los daarvan loopt RVN nog gewoon dik 1 op 2.
pi_52730158
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:40 schreef Barca het volgende:
Sodemieter nou eens op met losers als Bouma, Mathijsen en Kloothommel. Die laatste kan beter voor Duitsland spelen!

V Bommel en Van Nistelrooij zijn gewoon twee wereldtoppers. Dat jij een grafhekel aan ze hebt is niet zo belangrijk.
Je maakt een basis van topspelers die je op hun vetrouwde positie laat spelen, vervolgens bouw je daar een team omheen.

En sodemieter jij eens op met losers (om jouw woorden maar even te gebruiken) als De Jong, Maduro, Emanuelson, Landzaat etc..
Die hebben werkelijk NIETS in het Nederlands elftal te zoeken.

Ik zou Ruud, Persie, Boula, Mathijssen, VD Vaart, Seedorf als basis gebruiken waar je de rest van je team omheen bouwt. En sowieso in een 4-4-2 systeem.
Niet steeds andere spitsen erin zetten, 4-3-3 gaan spelen, elke maand weer andere spelers selecteren ect.. Er moet een vast patroon in zitten. Alles moet erop gericht zijn om het meeste uit je beste spelers te halen. Het Nederlands elftal lijkt onder V Basten soms één groot experiment..
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:47 schreef knnth het volgende:
Als je een onbetwiste wereldtopper bent, je best doet in het nationale elftal, maar toch niet uit de verf komt, kan de conclusie maar één ding zijn, en dat is in ieder geval niet dat het aan de speler ligt. Los daarvan loopt RVN nog gewoon dik 1 op 2.
Amen.
pi_52730554
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:40 schreef Barca het volgende:

----------------------------------- Stekelenburg/Waterman, ---------------------------------------------------------------------

-------------------------------------- Boulah/Donk, ---------------------------------------------------------------------------------
Melchiot/N. de Jong, ------------------------------------------------------------------- Emanuelson/De Cler,

---------------------- Heitinga/Maduro, ----------------------- Gio/De Zeeuw, -------------------------------------------------
Boateng/Landzaat, ------------------------------------------------------------- Drenthe,
--------------------------------- Seedorf/Van der Vaart/Sneijder, ---------------------------------------------------------------

------------------- Van Persie/Kuyt/Nistelrooy, --------------------------- Robben/Babel/Huntelaar
haha, dat zou een slachtpartij worden. En niet een met een lachende Van Basten.
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:14:15 #236
30220 Barca
pi_52731075
Ruud presteert al jaren niet in oranje. Ook onder de andere coaches was het nul komma noppes! Waarom? Hij doet zijn best niet!

Mathijsen!?! ... Als je die opstelt wil je gewoon geen kampioen worden!

Slachtpartij? HAHAHA!!

Ik noem Boulah, Seedorf en Van Persie. Daar moet je dan wel een fatsoenlijk team ombouwen. Voor Mathijsen en jullie andere helden is daarin GEEN plaats!
pi_52731332
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:36 schreef venomsnake het volgende:

[..]

V Bommel en Van Nistelrooij zijn gewoon twee wereldtoppers.
[..]

Amen.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Van Nistelrooij ok (alhoewel ik het niet erg zou vinden als Kuijt of Huntelaar op zijn positie zou spelen) maar van Bommel is absoluut geen wereldtopper. Ik begrijp ook al dat gepush niet van mensen die hem weer in Oranje willen zien. Mag nu bij Bayern de balletjes direct weer inleveren bij de echte toppers maar in Oranje houdt hij het spel alleen maar op. Hoe staat het overigens met zijn duitse paspoort ? Wel een minne streek overigens met dat geintje, ons blij maken met een dooie mus.
pi_52731700
In Nederland zijn het alleen een stel gefrustreerde Ajacieden die een soort blinde haat koesteren tegen Van Bommel. De rest van Nederland, en de rest van de wereld vind V Bommel gewoon een goede voetballer die in het Nederlands elftal thuis hoort.
pi_52731846
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:40 schreef venomsnake het volgende:
In Nederland zijn het alleen een stel gefrustreerde Ajacieden die een soort blinde haat koesteren tegen Van Bommel. De rest van Nederland, en de rest van de wereld vind V Bommel gewoon een goede voetballer die in het Nederlands elftal thuis hoort.
Daarom laten ze hem in Barcelona voor een klein bedrag na een jaar alweer vertrekken. Maar goed, we zullen het wel niet eens gaan worden.
pi_52731892
Robben komt er ook weer aan hoor.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_52732176
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:46 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Daarom laten ze hem in Barcelona voor een klein bedrag na een jaar alweer vertrekken. Maar goed, we zullen het wel niet eens gaan worden.
Ik ken een hoop Barca fans die hem er nog maar wat graag bij wilden hebben afgelopen seizoen.
Hij heeft gewoon een paar hele goede wedsrijden gespeeld bij Barcelona alleen is hij daar gewoon niet zeker van een basisplek.

Maar dat is ook niet te vergelijken met het nederlands elftal.
En dat smoesje dat V Bommel de opbouw vertraagd vind ik al helemaal nergens op slaan.:{

Maargoed, we zullen het idd niet eens worden.

Blijft vreemd dat spelers die in de competitie uitstekend presteren het onder V Basten in oranje totaal niet doen. Dan kan je die spelers wel de schuld gaan geven, maar misschien ligt de oorzaak wel bij de trainers.
Afgelopen wedstrijd stond meer dan de helft van de spelers niet op hun positie die ze bij de club innemen.. Dan vraag je toch om problemen? En waarom zo stijf vasthouden aan 4-3-3?

Ik snap daar allemaal niks van.
pi_52732372
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef venomsnake het volgende:
En waarom zo stijf vasthouden aan 4-3-3?

Ik snap daar allemaal niks van.
Dat is gewoon het evangelie van Cruijff. Daar durft Van Basten echt niet vanaf te wijken. Wel sneu eigenlijk, omdat hij als speler zijn grootste successen in een 4-4-2-systeem heeft behaald.
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:08:51 #243
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52732401
Twee keer een helft aardig voetballen en je wordt meteen weer geselecteerd, goed bezig Bassie!
pi_52732467
Huntelaar zal er nu ook wel weer ineens bijkomen.
pi_52732536
Als V. Basten een club zou trainen, zou de voorbereiding in juli beginnen en duren tot april het jaar erop. Om dan weer opnieuw te gaan experimenteren met spelers uit het tweede. Doe maar niet terug bij Ajax.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52732552
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:10 schreef Grulez het volgende:

[..]

Volgens mij was het precies andersom.
Maar goed, het resultaat is hetzelfde.

Van Basten bakt er inderdaad niets van. Zijn hele manier van coachen vind ik ook maar vaag. Hij denkt van alles uit, elke keer weer een nieuwe strategie waarin spelers allerlei taken krijgen en daardoor amper de ruimte om écht te kunnen voetballen.

Hiddink en Rijkaard waren coachen die spelers beter konden laten spelen, die kunnen er voor zorgen dat spelers het beste in zich naar boven kunnen halen. Als je zag hoe Kluivert bijvoorbeeld speelde onder Rijkaard in Euro 2000, fantastisch gewoon.
Van Basten weet het steeds voor elkaar te krijgen dat spelers het slechtste in zich naar boven halen. Elke speler die ik in Oranje zie spelen onder Van Basten, speelt 2-3 niveaus lager dan ze spelen bij hun club.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_52732638
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:36 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Pff. Met van Bommel win je wel de oorlog ? Heeft hij in Oranje anders nog nooit laten zien. Sterker, hij was vaak de zwakste schakel. Ik zie dus geen enkele reden om hem terug te halen (gebeurd sowieso niet onder v. Basten).

Als van Bommel alleen wat op rechtshalf mag hangen dan zal hij het nooit goed doen.
Je moet spelers vrijheid geven
Niemand doet hij beter dan Van Bommel het heeft gedaan dus dat zegt wel weer genoeg.
De zwakste schakel was de kleine Sneijder op het WK
Na het WK is het zonder Van bommel echt niet beter gegaan

Vandaar die wanhoops pogingen om Ruud en Mark terug te krijgen
pi_52732693
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik ken een hoop Barca fans die hem er nog maar wat graag bij wilden hebben afgelopen seizoen.
Hij heeft gewoon een paar hele goede wedsrijden gespeeld bij Barcelona alleen is hij daar gewoon niet zeker van een basisplek.

Maar dat is ook niet te vergelijken met het nederlands elftal.
En dat smoesje dat V Bommel de opbouw vertraagd vind ik al helemaal nergens op slaan.:{
Zelfs Deco en Henry moeten weleens op de bank beginnen.
Van Bommel wou ook zelf weg na zijn eerste jaar en Barca kon van dat geld weer een vervanger halen.
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:10:39 #249
30220 Barca
pi_52739306
Ach ... Van Nistelrooij speelt bij zijn club al jaren goed maar onder geen enkele bondscoach heeft hij het goed gedaan. Dat ligt dan niet aan de bondscoach. Maar aan de speler en de rest van de ploeg.

Dat Van Bommel de opbouw vertraagd vind jij wellicht nergens opslaan maar het is wel zo!

Sneijder was slecht omdat hij verkeerd werd gebruikt en slecht materiaal om zich heen had.
pi_52763695
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:52 schreef venomsnake het volgende:
V Basten ontslaan en gewoon 4-4-2 gaan spelen.
Persie en Ruud in de spits.
Ruit op het middenveld met VD Vaart (of Sneijder) op 10. Davids verdedigend op het middenveld zetten.
Centraal met Boula en Mathijsen spelen.

zoiets dus:

------------------------------------------------Sar------------------------------------------------------
--Jaliens---------------------Boula----------------------Mathijsen--------------Bronkhorst--
-------------------------------------------------Davids--------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------V Bommel-----------------------------------------------------Drenthe--------------
-----------------------------------------------VD Vaart------------------------------------------------
------------------------Persie--------------------------------------------Ruud------------------------

Die Drenthe gewoon voor de leeuwen gooien, die komt er wel..
Anders zijn er genoeg andere opties voor die positie.

Met een opstelling als deze (over sommige namen kan je discusseren) zou ik er al 100X meer vertrouwen in hebben dan al dat 4-3-3 gepruts waar ik doodmoe van word.
Als je geen fantsoenlijke buitspelers hebt speel het dan niet.

Kampioenuh..
Mooie opstelling al vind ik Ooijer en Hofland op die positie beter dan Jaliens en Mathijsen. Hofland vind ik al sinds ie bij Wolfsburg speelt erg goed eigenlijk, en voor de opbouw scheelt het ook. v. Bronckhorst vind ik verdedigend te zwak als back trouwens, zou daar dan eerder voor de Cler of Bouma gaan. En Seedorf zou bij mij altijd spelen, dat vind ik met v. Nistelrooij de beste speler die we hebben. En zou vooral in dit systeem als linkshalf prima passen.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:52:19 #251
30220 Barca
pi_52772617
Bouma!?!
pi_52775551
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:05 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Lekker in balans, dat zijn 4 aanvallende middenvelders. Sinds wanneer is Bouma rechtsback?
Wie wil je anders rechtsachter? Jaliens? Je kunt natuurlijk ook Bouma centraal zetten en Boula op rechts maar dan schrik je natuurlijk niemand af.

En Sneijder is dan een defensieve middenvelder a la cocu, geen aanvallende. En mensen, het is een "ruit", dus zo extreem is het ook weer niet dat we steeds monsterlijke uitslagen zullen krijgen.
pi_52775682
Ok, we zitten nu heel de tijd te discussieren over welke spelers de posities moeten invullen. Maar je kan van Basten bij wijze van spreken Ronaldinho, Kaka, Lampard en Gerrard geven en nog weet hij er niks van te maken. Zinloos dus, het is gewoon een slechte incapable trainer.

Het zou moeten gaan om wie zijn opvolger moet worden. Het liefst iemand die durft af te stappen van 4-3-3. Bijv Foppe, hoewel ik denk dat dat "politiek" een lastig verhaal zal worden zolang Kesler tot aan zn ellebogen in Cruijff's reet zit te wroeten.

Dus, wie moet de opvolger van van Basten worden en waarom?
pi_52776686
Spot on met Kessler en Cruijff, helaas. Foppe zou geweldig zijn. Anti-held, wars van pretenties, maar helemaal gek van het spel, en kan goed met een groep omgaan. Voetballen kunnen internationals al, dus het gaat alleen om het smeden van een team en een goede tactiek bedenken. Kan je Foppe wel toevertrouwen denk ik.

De meeste coaches die ik hoog heb zitten lijken me meer clubcoaches, Hiddink zou nog wel kunnen, maar dat gaat het niet meer worden.
pi_52784593
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:00 schreef knnth het volgende:
Spot on met Kessler en Cruijff, helaas. Foppe zou geweldig zijn. Anti-held, wars van pretenties, maar helemaal gek van het spel, en kan goed met een groep omgaan. Voetballen kunnen internationals al, dus het gaat alleen om het smeden van een team en een goede tactiek bedenken. Kan je Foppe wel toevertrouwen denk ik.

De meeste coaches die ik hoog heb zitten lijken me meer clubcoaches, Hiddink zou nog wel kunnen, maar dat gaat het niet meer worden.
Een bondscoach moet sterk zijn in teambuilding en de spelers op de goede plek zetten inderdaad. De Haan en Hiddink kunnen dat op in heel korte termijn, Jol lijkt me ook wel iemand die dat zou kunnen. Adriaanse, v. Gaal(al heeft ie misschien bijgeleerd), Rutten, v. Marwijk etc. zijn toch meer trainers die even de tijd nodig hebben om een team op hun manier te laten spelen.
pi_52784861
Inderdaad, hoewel ik Van Marwijk wel verbazend snel resultaat zie boeken, niet dat ze al een vuurproef hebben doorstaan, maar toch.
Jol zou wat zijn, die is binnenkort toch werkloos ... alleen zie ik de knvb MvB niet wippen, en MvB niet stoppen voor het EK.
pi_52785031
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:08 schreef knnth het volgende:
Inderdaad, hoewel ik Van Marwijk wel verbazend snel resultaat zie boeken, niet dat ze al een vuurproef hebben doorstaan, maar toch.
Jol zou wat zijn, die is binnenkort toch werkloos ... alleen zie ik de knvb MvB niet wippen, en MvB niet stoppen voor het EK.
Vandaag stond d'r een stukje over in de column van Derksen. Dat ze Jol via via al een keer gepolst hadden. Toen Derksen dat een tijd geleden in z'n blad zei werd ie wel meteen opgebeld door Kesler dat dat absoluut niet waar was. Maar daar kun je ook niet zoveel van op aan. Van Marwijk doet het nu wel snel trouwens, maar hij heeft natuurlijk ook veel beter materiaal dan de clubs waar hij tegen gespeeld heeft de eerste twee wedstrijden.
pi_52785178
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:08 schreef knnth het volgende:
Wat moet je nu met Jol ? Bewijst bij Tottenham dat het gewoon een matige trainer is. Met goed spelersmateriaal en een bijna blanco cheque speelt het team nou niet bepaalt goed (zacht uitgedrukt). Het is een sympathieke vent (wat bij een aantal blijkbaar een voorwaarde is) maar heeft het niveau niet.
pi_52785488
Ik begin zo langzamerhand wel genoeg te krijgen van de kritiek op van Basten..

Niet dat het niet klopt hoor, maar iedereen ziet dat het mis is maar Bassie mag gewoon verder blijven prutsen
Brett Holman
pi_52786468
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:34 schreef endr0me het volgende:
Ik begin zo langzamerhand wel genoeg te krijgen van de kritiek op van Basten..

Niet dat het niet klopt hoor, maar iedereen ziet dat het mis is maar Bassie mag gewoon verder blijven prutsen
Iedere bondscoach doet het fout hoor. Volgens de opinie (gestuurd door de media) moesten Advocaat, v. Gaal en Rijkaard er ook uit. Hiddink had nog het voordeel dat hij de halve finale haalde op een WK anders zou hij ook met pek en veren het strijdtoneel moeten verlaten (volgens de toen heersende opinie).
pi_52786948
Jah, maar onder die bondscoaches werd er nog bij vlagen fatsoenlijk gevoetbald en werden de spelers gebruikt naar hun capaciteiten..

nu is er geen touw aan vast te knopen..
Brett Holman
pi_52787162
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:37 schreef endr0me het volgende:
Jah, maar onder die bondscoaches werd er nog bij vlagen fatsoenlijk gevoetbald en werden de spelers gebruikt naar hun capaciteiten..

nu is er geen touw aan vast te knopen..
Ben het wel met je eens dat er niet best gevoetbald wordt. Was overigens onder Advocaat en v. Gaal ook al zo.
Ik ben het overigens wel eens met MvB over het selectie beleid en metde opstelling tegen Zwitserland was op zich niets mis mee. Ik begin nu wel te twijfelen over de motivatie kwaliteiten van MvB t.o.v. de groep. Ook zijn tactische ingrepen tijdens een wedstrijd zijn niet om over naar huis te schrijven. Het zal na het EK wel afgelopen zijn met deze coach dus kunnen we de volgende gaan afzeiken.
pi_52787759
Dat klopt ja, ik weet de discussie over de ''ruit op het middenveld'' alvorens het EK2004 nog maar al te goed

Toch vind ik dat die bondscoaches die jij noemt de spelers wel beter op hun kwaliteiten kon beoordelen en ze daardoor ook beter liet functioneren..
Brett Holman
pi_52789241
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:47 schreef Pedroso het volgende:

Het zal na het EK wel afgelopen zijn met deze coach dus kunnen we de volgende gaan afzeiken.
Juiste constatering. En het gezeik begint altijd in de pers.
pi_52796952
Als ie nog 1 keer urby opstelt mag ie van mij echt een schop onder z'n kont krijgen.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:43:25 #266
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52798054
Hopelijk gaat hij straks naar de vacature in Amsterdam
pi_52808689
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:47 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ik ben het overigens wel eens met MvB over het selectie beleid en metde opstelling tegen Zwitserland was op zich niets mis mee.
Van der Vaart en van Persie horen dus rechtsbuiten te spelen volgens jou? Op het middenveld hoeft geen verdedigende kwaliteit te lopen, Urby is een goede linksback, en Bouma hoort in het centrum? Boulahrouz is ook een rechtsback net zoals Jaliens daar altijd het beste uit de verf komt?
pi_52813304
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:13 schreef Solstice het volgende:

[..]

Van der Vaart en van Persie horen dus rechtsbuiten te spelen volgens jou? Op het middenveld hoeft geen verdedigende kwaliteit te lopen, Urby is een goede linksback, en Bouma hoort in het centrum? Boulahrouz is ook een rechtsback net zoals Jaliens daar altijd het beste uit de verf komt?
V/d Vaart heeft het in eerder wedstrijden goed gedaan op die positie. Ik vind het in ieder geval het proberen waard met zo'n klasse speler anders krijg je de keus tussen v/d Vaart en Sneijder. Zie ze graag allebei voetballen. Van Bronckhorst is een verdedigende speler o;p het middenveld. Ook Schaars die er nu niet bij is kan dat goed invullen. Urby deed het goed vorig jaar op die positie, nu is een drama. Daar moet nu inderdaad een andere oplossing voor komen. Kan je ook niet voorzien dat die in zo'n vormcrisis terecht komt. Normaal zou Melchiot rechtsback spelen maar die was ziek. Zoveel alternatieven heb je niet voor die positie (net als linksback overigens). Bouma kan in het centrum spelen ja al zou ik kiezen voor Mathijssen (was er niet) en Bouhla.
pi_52813325
Ooijer kan ook uitstekend in het centrum spelen (tijd geblesseerd geweest maar komt er weer aan).
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:21:31 #270
30220 Barca
pi_52813705
Van der Vaart hoort in het centrum of op links. Van Persie komt het best tot zijn recht in een 2spitsen systeem. Maakt weinig uit of hij dan links of rechts staat. Achter de 2 spitsen kan 'ie ook prima spelen. Maar daar hebben we al Seedorf, Van der Vaart en Sneijder als kandidaten.
pi_52813937
Als ie straks tegen Bulgarije met Emanuelson in de basis start sluit ik me helemaal aan bij de TT, wat valt die gozer vreselijk door de mand op internationaal niveau zeg.
pi_52816788
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:07 schreef Pedroso het volgende:

[..]

V/d Vaart heeft het in eerder wedstrijden goed gedaan op die positie. Ik vind het in ieder geval het proberen waard met zo'n klasse speler anders krijg je de keus tussen v/d Vaart en Sneijder. Zie ze graag allebei voetballen. Van Bronckhorst is een verdedigende speler o;p het middenveld. Ook Schaars die er nu niet bij is kan dat goed invullen. Urby deed het goed vorig jaar op die positie, nu is een drama. Daar moet nu inderdaad een andere oplossing voor komen. Kan je ook niet voorzien dat die in zo'n vormcrisis terecht komt. Normaal zou Melchiot rechtsback spelen maar die was ziek. Zoveel alternatieven heb je niet voor die positie (net als linksback overigens). Bouma kan in het centrum spelen ja al zou ik kiezen voor Mathijssen (was er niet) en Bouhla.
Van Bronckhorst was als back al verdedigend waardeloos en is veel meer een opbouwende speler. Met die goede wedstrijden bedoel je neem ik aan die tegen Thailand en Zuid-Korea waar hij over het hele veld zwierf, maar daarvoor ook de ruimte kreeg van de hele matige tegenstand. Jammer dat je moet kiezen dan, maar d'r zullen altijd goede spelers op de bank komen. Urby blundert voortdurend als back, dat is niet van nu, vorig jaar kostte ie ajax ook al de CL en in de competitie heeft ie ook meerdere malen heel zwak verdedigd, pas toen Davids z'n verdedigende werk op ging knappen ging het goed, 't is gewoon geen linksback.

Ooijer kan rechtsback spelen i.p.v. Melchiot, Kromkamp ook al vind ik die minder dan Ooijer, bij Jaliens en Boulahrouz liggen de kwaliteiten puur in het mandekken, niet zo logisch dat je die dan de vrije opbouwende rol geeft. Bouma kan in het centrum maar heeft daar bij PSV nooit zo'n sterke indruk achtergelaten als dat ie als back deed. Daarmee heb je meteen een alternatief voor de back genoemd, net als de Cler, die op een paar mindere wedstrijden na vorig seizoen een sterk seizoen draaide. Beide backs kunnen verdedigen, opbouwen, zijn snel en hebben een voorzet, meer heb je niet nodig als back. In het centrum vind ik Hofland al sinds Stam gestopt is een goede keuze, omdat hij in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bouma en Mathijsen, verdedigend, coachend, qua spelinzicht en opbouwend sterk is. Die andere beiden beheersen maar een van die onderdelen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 06:16:05 #273
30220 Barca
pi_52831409
Bouma en Mathijsen kunnen misschien goed flessen waterdragen. Voetballen kunnen ze absoluut NIET! Niet als back, niet als centrale verdediger.
pi_52840373
quote:
Van Basten opvolger Ten Cate bij Ajax: 'Dat had ik nog niet gehoord'
Datum: 31-aug-2007 13:24

Bondscoach Marco van Basten drukte vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in Zeist het gerucht de kop in dat hij na dit seizoen Henk ten Cate opvolgt als trainer van Ajax. "Dat had ik nog niet gehoord. Ik verheug me juist op het EK en na de kwalificatie ga ik met de KNVB om de tafel om te kijken of we het contract verlengen. Als we ons niet kwalificeren, is mijn contract automatisch afgelopen."
quote:
Van Basten: 'Uitschakeling Ajax jammer en erg kwalijk'
Datum: 31-aug-2007 13:13

Marco van Basten zei na het oefenduel met Zwitserland keuzes te gaan maken. "We gaan harde noten kraken", liet de bondscoach vrijdag in Zeist met een knipoog weten. Over wat hij van plan is, liet Van Basten niets los. Dat deed hij wel over de situatie van Ajacieden Klaas-Jan Huntelaar en Urby Emanuelson, die deze week de Champions League misliepen.

"Dat is heel jammer en eigenlijk erg kwalijk", aldus Van Basten. "Het is voor jonge jongens goed om zich te meten op het hoogste niveau. Dat was beter geweest voor hun ontwikkeling." De bondscoach heeft niet getwijfeld aan het selecteren van Emanuelson, die tegen Slavia Praag fout op fout stapelde. "We hebben het volste vertrouwen in hem. We moeten zuinig zijn op dat soort jongens en om iemand dan meteen niet te selecteren, lijkt me niet gepast."

Huntelaar kreeg voor de wedstrijd in Zwitserland (1-2 verlies) geen uitnodiging. "Maar het lijkt me logisch dat als we een groep van 25 samenstellen, hij daar ook bij zit. Of ik hem ook had opgeroepen voor een groep van 22 man kan ik niet zeggen", vertelde Van Basten, die liet doorschemeren dat Ruud van Nistelrooy voorlopig zijn eerste spits is.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:06:46 #275
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52842861
BliksemSchigt, hoeveel échte buitenspelers tel jij in de huidige selectie? En dan bedoel ik dus spelers die op hun best zijn als buitenspeler, dus niet eigenlijk centraal veel beter zijn.
pi_52842931
Babel en Van Persie.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:11:40 #277
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52843003
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Babel en Van Persie.
Vind je beide echt beter op de flank? Ryan Babel vind ik centraal ook (nog) geen topper, maar Robin van Persie is centraal bij AFC toch echt veel beter op zijn plaats als op de (rechter)flank bij Oranje.

Daarbij, ben je het niet met me eens dat een tweespitsen-systeem (met daarachter een tien) veel beter bij de huidige spelersgroep past, als is het alleen al omdat vrijwel iedereen bij zijn club ook zo speelt?
pi_52843023
quote:
Van Basten: "Ik naar Ajax? Dat is nieuw voor me"
31 augustus 2007

Marco van Basten gaat in november, als de EK-kwalificatiereeks voorbij is, rond de tafel zitten met de KNVB. De coach gaat dan bekijken of zijn contract bij de voetbalbond, dat na het EK in Oostenrijk en Zwitserland afloopt, zal worden verlengd.

Na de dramatische uitschakeling van Ajax in de CL werd de naam van Van Basten genoemd als eventuele opvolger van Henk ten Cate, na dit seizoen. Van Basten reageert verrast op dit gerucht. "Oh, dat is nieuw voor mij", zegt hij droogjes. "Ik ben daar ook helemaal niet mee bezig. We staan aan de vooravond van twee belangrijke interland en bovendien verheug ik me op het EK. Laten we ons eerst allemaal maar focussen op kwalificatie voor het EK, daarna kijken we verder."

Van Basten sluit een langer verblijf bij de KNVB niet uit. "In juni is een gesprek geweest met Henk Kesler, toen hebben we gezegd dat we in november verder gaan praten. Dat is nog steeds het plan. Als we ons niet kwalificeren voor het EK, is mijn contract voorbij. Tenminste, zo staat het in mijn contract. En als we ons wel kwalificeren, gaan we praten. Wat daar uitkomt, ligt aan mij en aan de KNVB."
Mooi zo laten we het bij nieuw houden.
pi_52843239
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:12 schreef Longmen het volgende:

[..]

Mooi zo laten we het bij nieuw houden.
Kijk 4 posts boven je .
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Vind je beide echt beter op de flank? Ryan Babel vind ik centraal ook (nog) geen topper, maar Robin van Persie is centraal bij AFC toch echt veel beter op zijn plaats als op de (rechter)flank bij Oranje.

Daarbij, ben je het niet met me eens dat een tweespitsen-systeem (met daarachter een tien) veel beter bij de huidige spelersgroep past, als is het alleen al omdat vrijwel iedereen bij zijn club ook zo speelt?
Nogmaals, poppetjes interesseren me niet als ze goed voetballen.
quote:
Van Persie: ‘Er is niet tegen Van Nistelrooy op te boksen’
Datum: 30-aug-2007 13:46

Door Simon Zwartkruis

Hij begon het seizoen bij Arsenal als centrale aanvaller en ook in het Nederlands elftal speelde Robin van Persie op die plek enkele prima wedstrijden. Maar met de terugkeer van Ruud van Nistelrooy in Oranje, ziet Van Persie weinig perspectieven meer in de punt van de aanval. “Nu Ruud terug is, zal ik me meer op de vleugelposities focussen,” vertelt de 24-jarige international, die tijdens de verloren oefenwedstrijd tegen Zwitserland op drie verschillende posities speelde. “Volgens mij heeft het weinig zin om tegen een spits van zijn klasse op te boksen. Als ik Ruud bezig zie bij Real Madrid, denk ik bij mezelf: laat maar, Robin. Maar mocht de bondscoach me nog een keer nodig hebben op die plek, zal ik er natuurlijk gewoon spelen.”

De voorkeur van Van Persie gaat bij het Nederlands elftal uit naar de rechterflank. Tijdens het WK van vorig jaar ontpopte hij zich daar tot de beste speler aan Nederlandse zijde. “In de analyses na het WK las ik vaak terug dat Arjen (Robben) en ik te vaak naar binnen trokken en daardoor Ruud te weinig ballen gaven. Daar was ik het niet mee eens. Arjen is een heel ander type voetballer dan ik, je kunt ons niet over één kam scheren. Ik probeer meer de spits te zoeken, om te combineren. Vanaf de rechterkant lukt me dat het best.”
Als Van Persie vindt dat hij het best vanaf de rechtervleugel voetbalt. Hij vindt dat zelf. Wie ben ik om dan te gaan zeggen dat ie daar niet mag voetballen?

Ik wil dat Sneijder, van der Vaart, Van Persie, Babel/Robben en een spits - Huntelaar of van Nistelrooy spelen. Dan is er genoeg creativiteit en aanvallende mogelijkheden om tot kansen te komen en ze af te maken.
pi_52843322
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:19 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Kijk 4 posts boven je .
ja
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:36:01 #281
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52843727
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:19 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nogmaals, poppetjes interesseren me niet als ze goed voetballen.
[..]

Als Van Persie vindt dat hij het best vanaf de rechtervleugel voetbalt. Hij vindt dat zelf. Wie ben ik om dan te gaan zeggen dat ie daar niet mag voetballen?

Ik wil dat Sneijder, van der Vaart, Van Persie, Babel/Robben en een spits - Huntelaar of van Nistelrooy spelen. Dan is er genoeg creativiteit en aanvallende mogelijkheden om tot kansen te komen en ze af te maken.
Hij speelt het liefst rechtsbuiten in dit Oranje, dat betekent iets heel anders als dat hij het liefst rechtsbuiten speelt. Als hij in de media zegt dat hij liefst centraal speelt in een tweespitsen-systeem, wordt hij de keer daarop niet meer geselecteerd door Bassie. Veel spelers weten ook wel dat Ruud van Nistelrooij gelijk had, zolang je maar trouw de bondscoach gehoorzaamd, is er niks aan de hand.

Robin van Persie is geen rechtsbuiten, je bent het toch ook wel met me eens dat hij meer een speler is voor centraal in de spits of kort daarachter?

Als je alle mogelijke internationals analyseert, is het belachelijk dat we nog altijd 4-3-3 (met de punt naar achteren) spelen. Jij zegt wel dat de formatie op zich niet uitmaakt, als ze maar goed voetballen. Maar goed, na drie jaar mag je toch wel concluderen dat we onder Marco van Basten allerminst goed voetballen? Maar verandert hij hier iets aan? Jij mag het zeggen.
pi_52843984
dat weet ik zo net nog niet hoor; RvP kan prima op elke aanvalspositie uit de voeten. Als er al een positie zou zijn waar hij "minder" goed uit de verf komt dan is het IMHO de linksbuitenpositie.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:44:24 #283
52871 Blight
Supersized.
pi_52845683
quote:
Van Basten weg bij misluke kwalifikatie.

Als het Nederlands voetbalelftal zich niet plaatst voor het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland, moet Marco van Basten vertrekken als bondscoach.

,,In mijn contract staat tenminste dat bij een mislukte EK-kwalificatie de verbintenis niet wordt verlengd'', zei hij vrijdag bij de bekendmaking van de selectie voor de duels tegen Bulgarije (8 september) en Albanië (12 september).

Van Basten vindt het daarom niet zinnig om nu al over contractverlenging met KNVB-directeur Henk Kesler te praten. ,,Dat heeft pas nut als we ons daadwerkelijk voor het EK plaatsen. In november wordt de kwalificatiereeks afgesloten, dus waarschijnlijk gaan we rond die tijd om de tafel met de KNVB om te praten over de toekomst. In het gesprek van juni hebben we afgesproken daar nog geen besluit over te nemen.''
Licht aan de horizon.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_52845838
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Van Persie is op zijn best als rechtsbuiten, hij heeft daar briljante wedstrijden gespeeld. Het is ook zijn favoriete positie volgens mij.

Verder is het weer een blunder van Marco dat hij Urby als linksback oproept en de uitblinkende De Cler niet. Ik snap het niet.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:41:06 #285
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52847341
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Van Persie is op zijn best als rechtsbuiten, hij heeft daar briljante wedstrijden gespeeld. Het is ook zijn favoriete positie volgens mij.
Nogmaals, in dit Oranje (dus 4-3-3 met de punt naar achteren) speelt hij het liefst rechtsbuiten. Maar als hij zelf de opstelling mocht maken, zou hij sowieso centraal spelen en in een tweespitsen-systeem.
quote:
Verder is het weer een blunder van Marco dat hij Urby als linksback oproept en de uitblinkende De Cler niet. Ik snap het niet.
Ach, Urby is gewoon een vriendje van hem. Jurgen Colin en Hedwiges Maduro zitten er na twee goede wedstrijden ook gewoon bij, zo erg is het gesteld met de huidige bondscoach.
pi_52847392
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Bij Arsenal speelt hij in een tweespitsen systeem niks minder briljant. Het verschil is dat daar de andere spits ook nog de kans krijgt z'n goals en acties te maken. Als je tegen landen als Luxemburg, Albanië, Wit-Rusland etc. speelt mag je dan trouwens sowieso wel van briljante wedstrijden spreken? Het zijn trouwens ook niet zozeer z'n wedstrijden die briljant zijn in Oranje, meer het feit dat hij elke wedstrijd scoort. Over het algemeen heb je ook hele wedstrijddelen dat ie helemaal niet of niet op tijd bereikt wordt, juist omdat ie op rechts speelt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:45:15 #287
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52847475
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:42 schreef Solstice het volgende:

[..]

Bij Arsenal speelt hij in een tweespitsen systeem niks minder briljant. Het verschil is dat daar de andere spits ook nog de kans krijgt z'n goals en acties te maken. Als je tegen landen als Luxemburg, Albanië, Wit-Rusland etc. speelt mag je dan trouwens sowieso wel van briljante wedstrijden spreken? Het zijn trouwens ook niet zozeer z'n wedstrijden die briljant zijn in Oranje, meer het feit dat hij elke wedstrijd scoort. Over het algemeen heb je ook hele wedstrijddelen dat ie helemaal niet of niet op tijd bereikt wordt, juist omdat ie op rechts speelt.
Zet Robin van Persie centraal voorin samen met Ruud van Nistelrooij, daar profiteert Van Nistelrooij ook van. Daarbij komt er een positie vrij van centrale, aanvallende middenvelder, waar we twee hele goede spelers voor hebben: Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart. Kijk, we kunnen jongens als Rafael van der Vaart, Dirk Kuijt en Robin van Persie wel blijven opstellen als buitenspelers, maar wat schieten we ermee op?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:51:57 #288
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52847662
Zijn de ajax fans al bang dat bassie de volgende hoofdtrainer van ajax wordt?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:58:51 #289
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52847835
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:51 schreef Grimm het volgende:
Zijn de ajax fans al bang dat bassie de volgende hoofdtrainer van ajax wordt?
Misschien dat Milan hem wel graag ziet komen?

Anders mag hij van mij lekker gaan golfen, weg uit de voetballerij!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:14:28 #290
30220 Barca
pi_52848242
4 - 3 - 3?! Bah, bah, bah!! We moeten 3 (verdedigers) - 2 (centrale defensieve middenvelders) - 2 (middenvelders als links- en rechtsbinnen) - 1 (aanvallende middenvelder, een 10) - 2 (aanvallers) spelen!

Van Nistelrooij 1e keus? Daar gaan we weer. Het wordt echt nooit wat!
pi_52848442
Vanuit een ander topic
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:14 schreef Godlike02 het volgende:
Als een kwalificatie wedstrijd geen graadmeter is wat is het dan nog wel?
Vorige kwalificatiereeks was beter dan deze met een paar klinkende overwinningen waaronder natuurlijk 2x op de Tsjechen. De wedstrijden tegen Macedonie daarentegen waren niet om aan te zien. Afgelopen jaar is het echt dramatisch, gelijkspelen tegen Roemenie kan gebeuren maar mag niet gebeuren op zoals het nu gebeurde
quote:
Genoeg ploegen die met lelijk voetbal weten te winnen en winnen blijft bij mij voorrang hebben op mooi voetbal. Dat er verbeter punten zijn hoor je mij ook niet ontkennen ik vind de ladingen kritiek op van basten alleen niet terecht om dat hij alle doelstellingen tot op dit moment heeft weten te behalen.
Er zit wat mij betreft nog een heel groot verschil tussen lelijk voetbal en spelen zonder inspiratie, inspanning en strijd.
quote:
Jammer dat de uitschakeling daar kwam en op deze manier maar lijkt mij nou niet echt een fout van van basten.
Het laat slechts zien dat Oranje niet zo goed is als het zou kunnen zijn alhoewel het zoals ik al aangaf vorig jaar minder erg was dan het nu is.
quote:
Zijn selectie is af en toe wat apart maar zoals eerder aangegeven gaat het steeds beter wat mij betreft.
Ik vind wat apart een understatement

Ik verdenk hem ook met enige regelmaat ervan dat z'n Ajax-sympathieen de selectie bepalen. Nu ben ik natuurlijk bevoordeeld als Feyenoord supporter zijnde maar de spelers die in de basis staan zijn echt te kansloos
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52848587
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:22 schreef FJD het volgende:
Vanuit een ander topic
[..]

Vorige kwalificatiereeks was beter dan deze met een paar klinkende overwinningen waaronder natuurlijk 2x op de Tsjechen. De wedstrijden tegen Macedonie daarentegen waren niet om aan te zien. Afgelopen jaar is het echt dramatisch, gelijkspelen tegen Roemenie kan gebeuren maar mag niet gebeuren op zoals het nu gebeurde
[..]

Er zit wat mij betreft nog een heel groot verschil tussen lelijk voetbal en spelen zonder inspiratie, inspanning en strijd.
[..]

Het laat slechts zien dat Oranje niet zo goed is als het zou kunnen zijn alhoewel het zoals ik al aangaf vorig jaar minder erg was dan het nu is.
[..]

Ik vind wat apart een understatement

Ik verdenk hem ook met enige regelmaat ervan dat z'n Ajax-sympathieen de selectie bepalen. Nu ben ik natuurlijk bevoordeeld als Feyenoord supporter zijnde maar de spelers die in de basis staan zijn echt te kansloos
Kortom zoveel heeft hij nog niet fout gedaan?
Een enkel matig gespeelde wedstrijd maar alle doelstellingen nog volledig haalbaar?

Selectiebeleid is iets wat de bondscoach doet en jaren zijn er discussies over coaches die veel terug grijpen op hun oude club. Dat is eigenlijk weer een andere discussie want ergens is het wel te begrijpen.
Coaches hebben ook een methode welke vaak voorkomt uit eerder opgedande kennis toen ze zelf speler waren of op de opleiding. Het systeem wat het nederlands elftal speelt onder van basten is vergelijkbaar met het systeem wat ze hebben gespeeld onder elke ex ajax coach/speler. De spelers die daar het beste in passen zullen dan ook van clubs af komen die ook volgens die stijl spelen. Dat is vervelend voor een waanzinnig goeie voatballer zoals dirk en makaay maar die zijn de dupe van een stijl waar het elftal op is gebouwd.
pi_52848742
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:28 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Kortom zoveel heeft hij nog niet fout gedaan?
Een enkel matig gespeelde wedstrijd maar alle doelstellingen nog volledig haalbaar?

Selectiebeleid is iets wat de bondscoach doet en jaren zijn er discussies over coaches die veel terug grijpen op hun oude club. Dat is eigenlijk weer een andere discussie want ergens is het wel te begrijpen.
Coaches hebben ook een methode welke vaak voorkomt uit eerder opgedande kennis toen ze zelf speler waren of op de opleiding. Het systeem wat het nederlands elftal speelt onder van basten is vergelijkbaar met het systeem wat ze hebben gespeeld onder elke ex ajax coach/speler. De spelers die daar het beste in passen zullen dan ook van clubs af komen die ook volgens die stijl spelen. Dat is vervelend voor een waanzinnig goeie voatballer zoals dirk en makaay maar die zijn de dupe van een stijl waar het elftal op is gebouwd.
Dat is juist het probleem met Van Basten. Hij bouwt zijn elftal om een bepaalde stijl heen, terwijl het eigenlijk zo zou moeten zijn dat de stijl aangepast wordt aan het spelersmateriaal.
pi_52848781
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:34 schreef NumberNine het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem met Van Basten. Hij bouwt zijn elftal om een bepaalde stijl heen, terwijl het eigenlijk zo zou moeten zijn dat de stijl aangepast wordt aan het spelersmateriaal.
Dat doet elke coach.
Net als een speler hebben ze ook een stijl.
Het is aan de KNVB om de geschikte man te zoeken net als een club dat doet.
pi_52848786
1 Brazil 1508
2 Argentina 1491
3 Italy 1430
4 France 1380
5 Germany 1337
6 Croatia 1223
7 Netherlands 1211
8 Spain 1165
9 Czech Republic 1158
10 Portugal 1157
11 Mexico 1099
12 England 1091
30 Denmark 850
69 Belgium 438

oh, oh, wat gaat het slecht met Nederland, zevende van de wereld, oh, oh, zelfs nog achter Kroatie... We moeten die bondscoach maar snel dumpen, straks wint hij nog een toernooi en dan staan we allemaal zo ongelofelijk voor paal, dat kan niet natuurlijk...

[ Bericht 14% gewijzigd door Tennessee op 31-08-2007 19:02:48 ]
pi_52848961
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dat doet elke coach.
Net als een speler hebben ze ook een stijl.
Het is aan de KNVB om de geschikte man te zoeken net als een club dat doet.
Elke coach heeft een eigen stijl en een eigen visie, dat is waar. Niet elke coach heeft de drang om per sé in die ene formatie te spelen. Je kunt ook aanvallend en dominant voetbal spelen met 4-4-2. In het geval van het Nederlands elftal misschien juist met 4-4-2, omdat de spelers hier praktisch voor gemaakt zijn. Dat was meer wat ik ermee wilde zeggen.
pi_52849190
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef Tennessee het volgende:
1 Brazil 1508
2 Argentina 1491
3 Italy 1430
4 France 1380
5 Germany 1337
6 Croatia 1223
7 Netherlands 1211
8 Spain 1165
9 Czech Republic 1158
10 Portugal 1157
11 Mexico 1099
12 England 1091
30 Denmark 850
69 Belgium 438

oh, oh, wat gaat het slecht met Nederland, zevende van de wereld, oh, oh, zelfs nog achter Kroatie... We moeten die bondscoach maar snel dumpen, straks wint hij nog een toernooi en dan staan we allemaal zo ongelofelijk voor paal, dat kan niet natuurlijk...
Jij hebt recentelijk nog een wedstrijd van het NLs elftal gezien?

Kan ik me nauwelijks voorstellen. Luidt het antwoord toch ja, dan moet je toch nodig een keer een goede opticien contacteren.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:54:00 #298
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52849262
Geruchten bij de NOS dat hij wellicht Ten Cate opvolgt.
pi_52849286
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:54 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Geruchten bij de NOS dat hij wellicht Ten Cate opvolgt.
pi_52849428
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:51 schreef DIJK het volgende:

[..]

Jij hebt recentelijk nog een wedstrijd van het NLs elftal gezien?

Kan ik me nauwelijks voorstellen. Luidt het antwoord toch ja, dan moet je toch nodig een keer een goede opticien contacteren.
Voorrondes WK06; 12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren
WK06 4 gespeeld; 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren
voorrondes EK06; 6 gespeeld, 4 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren
oftewel, 22 echte wedstrijden, 16 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren.... Wat een ramp zeg, die Van Basten...

Nee, het is niet mooooooooooi genoeg!!!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:00:31 #301
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52849455
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:14 schreef Barca het volgende:
4 - 3 - 3?! Bah, bah, bah!! We moeten 3 (verdedigers) - 2 (centrale defensieve middenvelders) - 2 (middenvelders als links- en rechtsbinnen) - 1 (aanvallende middenvelder, een 10) - 2 (aanvallers) spelen!

Van Nistelrooij 1e keus? Daar gaan we weer. Het wordt echt nooit wat!
Hoe vaak moet er nou nog tegen jou gezegd worden dat met drie verdedigers spelen een utopie is in Oranje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')