Pff. Met van Bommel win je wel de oorlog ? Heeft hij in Oranje anders nog nooit laten zien. Sterker, hij was vaak de zwakste schakel. Ik zie dus geen enkele reden om hem terug te halen (gebeurd sowieso niet onder v. Basten).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Welnee, Van Bommel speelt al acht jaar in de top, De Zeeuw komt net kijken.Van Bommel is speler van het jaar bij Bayern, De Zeeuw moet zich nog ontwikkelen bij AZ. Bovendien win je de oorlog niet met alleen maar van zulke kleine opdondertjes.
Volgens mij was het precies andersom.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
(gebeurd sowieso niet onder v. Basten).
Als je in de media zegt: "Ruud is mijn eerste spits" en het is een gegeven dat je met een nationaal elftal weinig momenten hebt waarin het elftal samen is (ivm clubverplichtingen) dan is het toch logisch dat je hem zoveel mogelijk speeltijd geeft? Met dat gerotzooi met opstellingen en andere invullingen van posities elke wedstrijd is het toch logisch dat de spelers niet als een team functioneren. Dat er geen automatismen zijn.quote:Was van tevoren afgesproken.
Ben het wel met je eens dat v. Basten geen meerwaarde is. Ik denk dat de enige Nederlandse coach die bij dit Oranje meerwaarde zou hebben Hiddink is. Een v. Gaal en Adriaanse zijn ook goede coaches maar niet voor een nationaal team.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef ampburner het volgende:
over de wissel van Ruud
[..]
Als je in de media zegt: "Ruud is mijn eerste spits" en het is een gegeven dat je met een nationaal elftal weinig momenten hebt waarin het elftal samen is (ivm clubverplichtingen) dan is het toch logisch dat je hem zoveel mogelijk speeltijd geeft? Met dat gerotzooi met opstellingen en andere invullingen van posities elke wedstrijd is het toch logisch dat de spelers niet als een team functioneren. Dat er geen automatismen zijn.
Als je kijkt naar de twee goals dan zie dat de communicatie achterin ook een drama is. coaching is ver te zoeken. Boularouz, Steek, dramatisch. Terwijl het echt geen slechte spelers zijn.
Van Basten is gewoon geen meerwaarde op de manier waarop hij nu bezig is.
Zet gewoon alle spelers neer op de plek waar ze bij hun club gewend zijn te spelen, en laat ze veel samen spelen. Maar hoepel ajb op met dit geneuzel
De zeeuw vult die positie beter in dan een Bommel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Welnee, Van Bommel speelt al acht jaar in de top, De Zeeuw komt net kijken.Van Bommel is speler van het jaar bij Bayern, De Zeeuw moet zich nog ontwikkelen bij AZ. Bovendien win je de oorlog niet met alleen maar van zulke kleine opdondertjes.
Ach .. er zijn ook nog 10 andere spelers. Bovendien: Demi is klein maar dapper. Van Bommel is langer maar slapper.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
hmja, eens dat Hiddink de best keuze is op dit moment. Foppe zie ik het ook niet fixen.quote:Ben het wel met je eens dat v. Basten geen meerwaarde is. Ik denk dat de enige Nederlandse coach die bij dit Oranje meerwaarde zou hebben Hiddink is. Een v. Gaal en Adriaanse zijn ook goede coaches maar niet voor een nationaal team.
Jij wilt een kruising tussen Superman en God himself begrijp ik ?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:54 schreef Barca het volgende:
Hiddink?! Die heeft het ook niet gered. Dure fouten op beslissende momenten.
Geef eens een voorbeeld?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:54 schreef Barca het volgende:
Hiddink?! Die heeft het ook niet gered. Dure fouten op beslissende momenten.
Hij en zijn zogenaamde anti-filmsterrengedragsbeleid. Sneijder en Van Nistelrooy vind ik anders ook niet veel beter dan Davids en Seedorf (waarbij de laatste nooit in een roddelblad wordt genoemd).quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:58 schreef venomsnake het volgende:
Hiddink is verreweg de beste coach van dit land. Bovendien kan hij met vedettes omgaan.
Hij zou de perfecte keuze zijn. Maargoed, hij heeft het momenteel naar zijn zin in Rusland.![]()
Als V Basten maar vertrekt, geweldige voetballer geweest, kan goed golfen, maar als bondscoach is het een drama.
Ja! Serieus: de opstelling en tactiek tegen Brazilië klopten niet. Het ek in Engeland was een drama!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:58 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij wilt een kruising tussen Superman en God himself begrijp ik ?
Welke 11 spelers en welke formatie had jij ze opgesteld?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 08:47 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja! Serieus: de opstelling en tactiek tegen Brazilië klopten niet. Het ek in Engeland was een drama!
Tegen Brazilië had hij de pech dat zijn beide linksbacks geschorst/ geblesseerd waren, waardoor hij moest gaan schuiven. Dat kun je hem niet aanrekenen. Ik vond het WK'98 het beste toernooi dat Nederland het afgelopen decennium gespeeld heeft.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 08:47 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja! Serieus: de opstelling en tactiek tegen Brazilië klopten niet.
Ook dat, het was een betrekkelijk gelijkopgaande wedstrijd die we voor hetzelfde geld gewonnen hadden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:18 schreef ampburner het volgende:
Nederland was ook gewoon goed in die wedstrijd. Brazilie ook.Dat je van hen verliest kan de beste gebeuren, je moet het wel in perspectief zien, we speelden natuurlijk niet tegen FC bal op het dak.
Ben ik niet met je eens. Brazilië was beter. Na de 1-0 kwam Oranje wat meer uit zijn schulp maar Brazilië had wel een paar kansen op de 2-0. Na de 1-1 van Kluivert had NL. het kunnen beslissen (laatste 10 minuten) maar over de hele wedstrijd gezien was Brazilië beter, geen schande overigens. Had ook niet met een slechte tactiek te maken maar meer met de vorm van de dag. Het was een echte topwedstrijd waarin het gewoon moeilijk was om je individueel te onderscheiden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ook dat, het was een betrekkelijk gelijkopgaande wedstrijd die we voor hetzelfde geld gewonnen hadden.
Lekker in balans, dat zijn 4 aanvallende middenvelders. Sinds wanneer is Bouma rechtsback?quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:27 schreef Iliares het volgende:
Ontsla die loser nou eens.
Je kunt ook 4-1-2-1-2 spelen (wat eigenlijk 4-4-2) is.
--------------Babel - Huntelaar
----------------Van Persie
-----------Seedorf - Van der Vaart
-----------------Sneijder
Gio - Matthijsen - Boulahrouz - Bouma
En als je Robben erin wil pleuren, haal dan Seeedorf eruit. Robben en VdV kunnen dan naar buiten trekken en "buitenspelers" worden en dan heb je natuurlijk nog Sneijder die in dat geval het middenveld kan blijven controleren.
En ookal wil Bassie Gio op het middenveld en hijzelf misschien ook, toch is hij toch echt de beste linksback van Ned. dus daar hoort die ook te staan.
En met dit elftal had je tenminste gewonnen van de Zwitsers!
Je krijgt wel spectaculaire wedstrijden mer deze opstelling. Grote kans op uitslagen als 7-9 en 10-12 .quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:27 schreef Iliares het volgende:
Ontsla die loser nou eens.
Je kunt ook 4-1-2-1-2 spelen (wat eigenlijk 4-4-2) is.
--------------Babel - Huntelaar
----------------Van Persie
-----------Seedorf - Van der Vaart
-----------------Sneijder
Gio - Matthijsen - Boulahrouz - Bouma
En als je Robben erin wil pleuren, haal dan Seeedorf eruit. Robben en VdV kunnen dan naar buiten trekken en "buitenspelers" worden en dan heb je natuurlijk nog Sneijder die in dat geval het middenveld kan blijven controleren.
En ookal wil Bassie Gio op het middenveld en hijzelf misschien ook, toch is hij toch echt de beste linksback van Ned. dus daar hoort die ook te staan.
En met dit elftal had je tenminste gewonnen van de Zwitsers!
V Bommel en Van Nistelrooij zijn gewoon twee wereldtoppers. Dat jij een grafhekel aan ze hebt is niet zo belangrijk.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:40 schreef Barca het volgende:
Sodemieter nou eens op met losers als Bouma, Mathijsen en Kloothommel. Die laatste kan beter voor Duitsland spelen!
Van Nistelrooij een zekerheidje? Ja, slecht spelen in oranje!
Amen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:47 schreef knnth het volgende:
Als je een onbetwiste wereldtopper bent, je best doet in het nationale elftal, maar toch niet uit de verf komt, kan de conclusie maar één ding zijn, en dat is in ieder geval niet dat het aan de speler ligt. Los daarvan loopt RVN nog gewoon dik 1 op 2.
haha, dat zou een slachtpartij worden. En niet een met een lachende Van Basten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:40 schreef Barca het volgende:
Sodemieter nou eens op met losers als Bouma, Mathijsen en Kloothommel. Die laatste kan beter voor Duitsland spelen!
Van Nistelrooij een zekerheidje? Ja, slecht spelen in oranje!
----------------------------------- Stekelenburg/Waterman, ---------------------------------------------------------------------
-------------------------------------- Boulah/Donk, ---------------------------------------------------------------------------------
Melchiot/N. de Jong, ------------------------------------------------------------------- Emanuelson/De Cler,
---------------------- Heitinga/Maduro, ----------------------- Gio/De Zeeuw, -------------------------------------------------
Boateng/Landzaat, ------------------------------------------------------------- Drenthe,
--------------------------------- Seedorf/Van der Vaart/Sneijder, ---------------------------------------------------------------
------------------- Van Persie/Kuyt/Nistelrooy, --------------------------- Robben/Babel/Huntelaar
Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Van Nistelrooij ok (alhoewel ik het niet erg zou vinden als Kuijt of Huntelaar op zijn positie zou spelen) maar van Bommel is absoluut geen wereldtopper. Ik begrijp ook al dat gepush niet van mensen die hem weer in Oranje willen zien. Mag nu bij Bayern de balletjes direct weer inleveren bij de echte toppers maar in Oranje houdt hij het spel alleen maar op. Hoe staat het overigens met zijn duitse paspoort ? Wel een minne streek overigens met dat geintje, ons blij maken met een dooie mus.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
V Bommel en Van Nistelrooij zijn gewoon twee wereldtoppers.
[..]
Amen.
Daarom laten ze hem in Barcelona voor een klein bedrag na een jaar alweer vertrekken. Maar goed, we zullen het wel niet eens gaan worden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:40 schreef venomsnake het volgende:
In Nederland zijn het alleen een stel gefrustreerde Ajacieden die een soort blinde haat koesteren tegen Van Bommel. De rest van Nederland, en de rest van de wereld vind V Bommel gewoon een goede voetballer die in het Nederlands elftal thuis hoort.![]()
Ik ken een hoop Barca fans die hem er nog maar wat graag bij wilden hebben afgelopen seizoen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daarom laten ze hem in Barcelona voor een klein bedrag na een jaar alweer vertrekken. Maar goed, we zullen het wel niet eens gaan worden.
Dat is gewoon het evangelie van Cruijff. Daar durft Van Basten echt niet vanaf te wijken. Wel sneu eigenlijk, omdat hij als speler zijn grootste successen in een 4-4-2-systeem heeft behaald.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef venomsnake het volgende:
En waarom zo stijf vasthouden aan 4-3-3?
Ik snap daar allemaal niks van.
Maar goed, het resultaat is hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:10 schreef Grulez het volgende:
[..]
Volgens mij was het precies andersom.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Pff. Met van Bommel win je wel de oorlog ? Heeft hij in Oranje anders nog nooit laten zien. Sterker, hij was vaak de zwakste schakel. Ik zie dus geen enkele reden om hem terug te halen (gebeurd sowieso niet onder v. Basten).
Zelfs Deco en Henry moeten weleens op de bank beginnen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik ken een hoop Barca fans die hem er nog maar wat graag bij wilden hebben afgelopen seizoen.
Hij heeft gewoon een paar hele goede wedsrijden gespeeld bij Barcelona alleen is hij daar gewoon niet zeker van een basisplek.
Maar dat is ook niet te vergelijken met het nederlands elftal.
En dat smoesje dat V Bommel de opbouw vertraagd vind ik al helemaal nergens op slaan.:{
Mooie opstelling al vind ik Ooijer en Hofland op die positie beter dan Jaliens en Mathijsen. Hofland vind ik al sinds ie bij Wolfsburg speelt erg goed eigenlijk, en voor de opbouw scheelt het ook. v. Bronckhorst vind ik verdedigend te zwak als back trouwens, zou daar dan eerder voor de Cler of Bouma gaan. En Seedorf zou bij mij altijd spelen, dat vind ik met v. Nistelrooij de beste speler die we hebben. En zou vooral in dit systeem als linkshalf prima passen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:52 schreef venomsnake het volgende:
V Basten ontslaan en gewoon 4-4-2 gaan spelen.
Persie en Ruud in de spits.
Ruit op het middenveld met VD Vaart (of Sneijder) op 10. Davids verdedigend op het middenveld zetten.
Centraal met Boula en Mathijsen spelen.
zoiets dus:
------------------------------------------------Sar------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
--Jaliens---------------------Boula----------------------Mathijsen--------------Bronkhorst--
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------Davids--------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------V Bommel-----------------------------------------------------Drenthe--------------
-----------------------------------------------VD Vaart------------------------------------------------
------------------------Persie--------------------------------------------Ruud------------------------
Die Drenthe gewoon voor de leeuwen gooien, die komt er wel..![]()
Anders zijn er genoeg andere opties voor die positie.
Met een opstelling als deze (over sommige namen kan je discusseren) zou ik er al 100X meer vertrouwen in hebben dan al dat 4-3-3 gepruts waar ik doodmoe van word.
Als je geen fantsoenlijke buitspelers hebt speel het dan niet.
Kampioenuh..![]()
Wie wil je anders rechtsachter? Jaliens? Je kunt natuurlijk ook Bouma centraal zetten en Boula op rechts maar dan schrik je natuurlijk niemand af.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:05 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Lekker in balans, dat zijn 4 aanvallende middenvelders. Sinds wanneer is Bouma rechtsback?
Een bondscoach moet sterk zijn in teambuilding en de spelers op de goede plek zetten inderdaad. De Haan en Hiddink kunnen dat op in heel korte termijn, Jol lijkt me ook wel iemand die dat zou kunnen. Adriaanse, v. Gaal(al heeft ie misschien bijgeleerd), Rutten, v. Marwijk etc. zijn toch meer trainers die even de tijd nodig hebben om een team op hun manier te laten spelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:00 schreef knnth het volgende:
Spot on met Kessler en Cruijff, helaas. Foppe zou geweldig zijn. Anti-held, wars van pretenties, maar helemaal gek van het spel, en kan goed met een groep omgaan. Voetballen kunnen internationals al, dus het gaat alleen om het smeden van een team en een goede tactiek bedenken. Kan je Foppe wel toevertrouwen denk ik.
De meeste coaches die ik hoog heb zitten lijken me meer clubcoaches, Hiddink zou nog wel kunnen, maar dat gaat het niet meer worden.
Vandaag stond d'r een stukje over in de column van Derksen. Dat ze Jol via via al een keer gepolst hadden. Toen Derksen dat een tijd geleden in z'n blad zei werd ie wel meteen opgebeld door Kesler dat dat absoluut niet waar was. Maar daar kun je ook niet zoveel van op aan. Van Marwijk doet het nu wel snel trouwens, maar hij heeft natuurlijk ook veel beter materiaal dan de clubs waar hij tegen gespeeld heeft de eerste twee wedstrijden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:08 schreef knnth het volgende:
Inderdaad, hoewel ik Van Marwijk wel verbazend snel resultaat zie boeken, niet dat ze al een vuurproef hebben doorstaan, maar toch.
Jol zou wat zijn, die is binnenkort toch werkloos... alleen zie ik de knvb MvB niet wippen, en MvB niet stoppen voor het EK.
Wat moet je nu met Jol ? Bewijst bij Tottenham dat het gewoon een matige trainer is. Met goed spelersmateriaal en een bijna blanco cheque speelt het team nou niet bepaalt goed (zacht uitgedrukt). Het is een sympathieke vent (wat bij een aantal blijkbaar een voorwaarde is) maar heeft het niveau niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:08 schreef knnth het volgende:
Inderdaad, hoewel ik Van Marwijk wel verbazend snel resultaat zie boeken, niet dat ze al een vuurproef hebben doorstaan, maar toch.
Jol zou wat zijn, die is binnenkort toch werkloos... alleen zie ik de knvb MvB niet wippen, en MvB niet stoppen voor het EK.
Iedere bondscoach doet het fout hoor. Volgens de opinie (gestuurd door de media) moesten Advocaat, v. Gaal en Rijkaard er ook uit. Hiddink had nog het voordeel dat hij de halve finale haalde op een WK anders zou hij ook met pek en veren het strijdtoneel moeten verlaten (volgens de toen heersende opinie).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:34 schreef endr0me het volgende:
Ik begin zo langzamerhand wel genoeg te krijgen van de kritiek op van Basten..
Niet dat het niet klopt hoor, maar iedereen ziet dat het mis is maar Bassie mag gewoon verder blijven prutsen
Ben het wel met je eens dat er niet best gevoetbald wordt. Was overigens onder Advocaat en v. Gaal ook al zo.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:37 schreef endr0me het volgende:
Jah, maar onder die bondscoaches werd er nog bij vlagen fatsoenlijk gevoetbald en werden de spelers gebruikt naar hun capaciteiten..
nu is er geen touw aan vast te knopen..
Juiste constatering. En het gezeik begint altijd in de pers.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:47 schreef Pedroso het volgende:
Het zal na het EK wel afgelopen zijn met deze coach dus kunnen we de volgende gaan afzeiken.
Van der Vaart en van Persie horen dus rechtsbuiten te spelen volgens jou? Op het middenveld hoeft geen verdedigende kwaliteit te lopen, Urby is een goede linksback, en Bouma hoort in het centrum? Boulahrouz is ook een rechtsback net zoals Jaliens daar altijd het beste uit de verf komt?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:47 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik ben het overigens wel eens met MvB over het selectie beleid en metde opstelling tegen Zwitserland was op zich niets mis mee.
V/d Vaart heeft het in eerder wedstrijden goed gedaan op die positie. Ik vind het in ieder geval het proberen waard met zo'n klasse speler anders krijg je de keus tussen v/d Vaart en Sneijder. Zie ze graag allebei voetballen. Van Bronckhorst is een verdedigende speler o;p het middenveld. Ook Schaars die er nu niet bij is kan dat goed invullen. Urby deed het goed vorig jaar op die positie, nu is een drama. Daar moet nu inderdaad een andere oplossing voor komen. Kan je ook niet voorzien dat die in zo'n vormcrisis terecht komt. Normaal zou Melchiot rechtsback spelen maar die was ziek. Zoveel alternatieven heb je niet voor die positie (net als linksback overigens). Bouma kan in het centrum spelen ja al zou ik kiezen voor Mathijssen (was er niet) en Bouhla.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:13 schreef Solstice het volgende:
[..]
Van der Vaart en van Persie horen dus rechtsbuiten te spelen volgens jou? Op het middenveld hoeft geen verdedigende kwaliteit te lopen, Urby is een goede linksback, en Bouma hoort in het centrum? Boulahrouz is ook een rechtsback net zoals Jaliens daar altijd het beste uit de verf komt?
Van Bronckhorst was als back al verdedigend waardeloos en is veel meer een opbouwende speler. Met die goede wedstrijden bedoel je neem ik aan die tegen Thailand en Zuid-Korea waar hij over het hele veld zwierf, maar daarvoor ook de ruimte kreeg van de hele matige tegenstand. Jammer dat je moet kiezen dan, maar d'r zullen altijd goede spelers op de bank komen. Urby blundert voortdurend als back, dat is niet van nu, vorig jaar kostte ie ajax ook al de CL en in de competitie heeft ie ook meerdere malen heel zwak verdedigd, pas toen Davids z'n verdedigende werk op ging knappen ging het goed, 't is gewoon geen linksback.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
V/d Vaart heeft het in eerder wedstrijden goed gedaan op die positie. Ik vind het in ieder geval het proberen waard met zo'n klasse speler anders krijg je de keus tussen v/d Vaart en Sneijder. Zie ze graag allebei voetballen. Van Bronckhorst is een verdedigende speler o;p het middenveld. Ook Schaars die er nu niet bij is kan dat goed invullen. Urby deed het goed vorig jaar op die positie, nu is een drama. Daar moet nu inderdaad een andere oplossing voor komen. Kan je ook niet voorzien dat die in zo'n vormcrisis terecht komt. Normaal zou Melchiot rechtsback spelen maar die was ziek. Zoveel alternatieven heb je niet voor die positie (net als linksback overigens). Bouma kan in het centrum spelen ja al zou ik kiezen voor Mathijssen (was er niet) en Bouhla.
quote:Van Basten opvolger Ten Cate bij Ajax: 'Dat had ik nog niet gehoord'
Datum: 31-aug-2007 13:24
Bondscoach Marco van Basten drukte vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in Zeist het gerucht de kop in dat hij na dit seizoen Henk ten Cate opvolgt als trainer van Ajax. "Dat had ik nog niet gehoord. Ik verheug me juist op het EK en na de kwalificatie ga ik met de KNVB om de tafel om te kijken of we het contract verlengen. Als we ons niet kwalificeren, is mijn contract automatisch afgelopen."
quote:Van Basten: 'Uitschakeling Ajax jammer en erg kwalijk'
Datum: 31-aug-2007 13:13
Marco van Basten zei na het oefenduel met Zwitserland keuzes te gaan maken. "We gaan harde noten kraken", liet de bondscoach vrijdag in Zeist met een knipoog weten. Over wat hij van plan is, liet Van Basten niets los. Dat deed hij wel over de situatie van Ajacieden Klaas-Jan Huntelaar en Urby Emanuelson, die deze week de Champions League misliepen.
"Dat is heel jammer en eigenlijk erg kwalijk", aldus Van Basten. "Het is voor jonge jongens goed om zich te meten op het hoogste niveau. Dat was beter geweest voor hun ontwikkeling." De bondscoach heeft niet getwijfeld aan het selecteren van Emanuelson, die tegen Slavia Praag fout op fout stapelde. "We hebben het volste vertrouwen in hem. We moeten zuinig zijn op dat soort jongens en om iemand dan meteen niet te selecteren, lijkt me niet gepast."
Huntelaar kreeg voor de wedstrijd in Zwitserland (1-2 verlies) geen uitnodiging. "Maar het lijkt me logisch dat als we een groep van 25 samenstellen, hij daar ook bij zit. Of ik hem ook had opgeroepen voor een groep van 22 man kan ik niet zeggen", vertelde Van Basten, die liet doorschemeren dat Ruud van Nistelrooy voorlopig zijn eerste spits is.
Vind je beide echt beter op de flank? Ryan Babel vind ik centraal ook (nog) geen topper, maar Robin van Persie is centraal bij AFC toch echt veel beter op zijn plaats als op de (rechter)flank bij Oranje.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Babel en Van Persie.
Mooi zo laten we het bij nieuw houden.quote:Van Basten: "Ik naar Ajax? Dat is nieuw voor me"
31 augustus 2007
Marco van Basten gaat in november, als de EK-kwalificatiereeks voorbij is, rond de tafel zitten met de KNVB. De coach gaat dan bekijken of zijn contract bij de voetbalbond, dat na het EK in Oostenrijk en Zwitserland afloopt, zal worden verlengd.
Na de dramatische uitschakeling van Ajax in de CL werd de naam van Van Basten genoemd als eventuele opvolger van Henk ten Cate, na dit seizoen. Van Basten reageert verrast op dit gerucht. "Oh, dat is nieuw voor mij", zegt hij droogjes. "Ik ben daar ook helemaal niet mee bezig. We staan aan de vooravond van twee belangrijke interland en bovendien verheug ik me op het EK. Laten we ons eerst allemaal maar focussen op kwalificatie voor het EK, daarna kijken we verder."
Van Basten sluit een langer verblijf bij de KNVB niet uit. "In juni is een gesprek geweest met Henk Kesler, toen hebben we gezegd dat we in november verder gaan praten. Dat is nog steeds het plan. Als we ons niet kwalificeren voor het EK, is mijn contract voorbij. Tenminste, zo staat het in mijn contract. En als we ons wel kwalificeren, gaan we praten. Wat daar uitkomt, ligt aan mij en aan de KNVB."
Kijk 4 posts boven jequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:12 schreef Longmen het volgende:
[..]
Mooi zo laten we het bij nieuw houden.![]()
Nogmaals, poppetjes interesseren me niet als ze goed voetballen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vind je beide echt beter op de flank? Ryan Babel vind ik centraal ook (nog) geen topper, maar Robin van Persie is centraal bij AFC toch echt veel beter op zijn plaats als op de (rechter)flank bij Oranje.
Daarbij, ben je het niet met me eens dat een tweespitsen-systeem (met daarachter een tien) veel beter bij de huidige spelersgroep past, als is het alleen al omdat vrijwel iedereen bij zijn club ook zo speelt?
Als Van Persie vindt dat hij het best vanaf de rechtervleugel voetbalt. Hij vindt dat zelf. Wie ben ik om dan te gaan zeggen dat ie daar niet mag voetballen?quote:Van Persie: ‘Er is niet tegen Van Nistelrooy op te boksen’
Datum: 30-aug-2007 13:46
Door Simon Zwartkruis
Hij begon het seizoen bij Arsenal als centrale aanvaller en ook in het Nederlands elftal speelde Robin van Persie op die plek enkele prima wedstrijden. Maar met de terugkeer van Ruud van Nistelrooy in Oranje, ziet Van Persie weinig perspectieven meer in de punt van de aanval. “Nu Ruud terug is, zal ik me meer op de vleugelposities focussen,” vertelt de 24-jarige international, die tijdens de verloren oefenwedstrijd tegen Zwitserland op drie verschillende posities speelde. “Volgens mij heeft het weinig zin om tegen een spits van zijn klasse op te boksen. Als ik Ruud bezig zie bij Real Madrid, denk ik bij mezelf: laat maar, Robin. Maar mocht de bondscoach me nog een keer nodig hebben op die plek, zal ik er natuurlijk gewoon spelen.”
De voorkeur van Van Persie gaat bij het Nederlands elftal uit naar de rechterflank. Tijdens het WK van vorig jaar ontpopte hij zich daar tot de beste speler aan Nederlandse zijde. “In de analyses na het WK las ik vaak terug dat Arjen (Robben) en ik te vaak naar binnen trokken en daardoor Ruud te weinig ballen gaven. Daar was ik het niet mee eens. Arjen is een heel ander type voetballer dan ik, je kunt ons niet over één kam scheren. Ik probeer meer de spits te zoeken, om te combineren. Vanaf de rechterkant lukt me dat het best.”
Hij speelt het liefst rechtsbuiten in dit Oranje, dat betekent iets heel anders als dat hij het liefst rechtsbuiten speelt. Als hij in de media zegt dat hij liefst centraal speelt in een tweespitsen-systeem, wordt hij de keer daarop niet meer geselecteerd door Bassie. Veel spelers weten ook wel dat Ruud van Nistelrooij gelijk had, zolang je maar trouw de bondscoach gehoorzaamd, is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nogmaals, poppetjes interesseren me niet als ze goed voetballen.
[..]
Als Van Persie vindt dat hij het best vanaf de rechtervleugel voetbalt. Hij vindt dat zelf. Wie ben ik om dan te gaan zeggen dat ie daar niet mag voetballen?
Ik wil dat Sneijder, van der Vaart, Van Persie, Babel/Robben en een spits - Huntelaar of van Nistelrooy spelen. Dan is er genoeg creativiteit en aanvallende mogelijkheden om tot kansen te komen en ze af te maken.
Licht aan de horizon.quote:Van Basten weg bij misluke kwalifikatie.
Als het Nederlands voetbalelftal zich niet plaatst voor het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland, moet Marco van Basten vertrekken als bondscoach.
,,In mijn contract staat tenminste dat bij een mislukte EK-kwalificatie de verbintenis niet wordt verlengd'', zei hij vrijdag bij de bekendmaking van de selectie voor de duels tegen Bulgarije (8 september) en Albanië (12 september).
Van Basten vindt het daarom niet zinnig om nu al over contractverlenging met KNVB-directeur Henk Kesler te praten. ,,Dat heeft pas nut als we ons daadwerkelijk voor het EK plaatsen. In november wordt de kwalificatiereeks afgesloten, dus waarschijnlijk gaan we rond die tijd om de tafel met de KNVB om te praten over de toekomst. In het gesprek van juni hebben we afgesproken daar nog geen besluit over te nemen.''
Van Persie is op zijn best als rechtsbuiten, hij heeft daar briljante wedstrijden gespeeld. Het is ook zijn favoriete positie volgens mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vind je beide echt beter op de flank? Ryan Babel vind ik centraal ook (nog) geen topper, maar Robin van Persie is centraal bij AFC toch echt veel beter op zijn plaats als op de (rechter)flank bij Oranje.
Nogmaals, in dit Oranje (dus 4-3-3 met de punt naar achteren) speelt hij het liefst rechtsbuiten. Maar als hij zelf de opstelling mocht maken, zou hij sowieso centraal spelen en in een tweespitsen-systeem.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Van Persie is op zijn best als rechtsbuiten, hij heeft daar briljante wedstrijden gespeeld. Het is ook zijn favoriete positie volgens mij.
Ach, Urby is gewoon een vriendje van hem. Jurgen Colin en Hedwiges Maduro zitten er na twee goede wedstrijden ook gewoon bij, zo erg is het gesteld met de huidige bondscoach.quote:Verder is het weer een blunder van Marco dat hij Urby als linksback oproept en de uitblinkende De Cler niet. Ik snap het niet.
Bij Arsenal speelt hij in een tweespitsen systeem niks minder briljant. Het verschil is dat daar de andere spits ook nog de kans krijgt z'n goals en acties te maken. Als je tegen landen als Luxemburg, Albanië, Wit-Rusland etc. speelt mag je dan trouwens sowieso wel van briljante wedstrijden spreken? Het zijn trouwens ook niet zozeer z'n wedstrijden die briljant zijn in Oranje, meer het feit dat hij elke wedstrijd scoort. Over het algemeen heb je ook hele wedstrijddelen dat ie helemaal niet of niet op tijd bereikt wordt, juist omdat ie op rechts speelt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Van Persie is op zijn best als rechtsbuiten, hij heeft daar briljante wedstrijden gespeeld. Het is ook zijn favoriete positie volgens mij.
Verder is het weer een blunder van Marco dat hij Urby als linksback oproept en de uitblinkende De Cler niet. Ik snap het niet.
Zet Robin van Persie centraal voorin samen met Ruud van Nistelrooij, daar profiteert Van Nistelrooij ook van. Daarbij komt er een positie vrij van centrale, aanvallende middenvelder, waar we twee hele goede spelers voor hebben: Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart. Kijk, we kunnen jongens als Rafael van der Vaart, Dirk Kuijt en Robin van Persie wel blijven opstellen als buitenspelers, maar wat schieten we ermee op?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:42 schreef Solstice het volgende:
[..]
Bij Arsenal speelt hij in een tweespitsen systeem niks minder briljant. Het verschil is dat daar de andere spits ook nog de kans krijgt z'n goals en acties te maken. Als je tegen landen als Luxemburg, Albanië, Wit-Rusland etc. speelt mag je dan trouwens sowieso wel van briljante wedstrijden spreken? Het zijn trouwens ook niet zozeer z'n wedstrijden die briljant zijn in Oranje, meer het feit dat hij elke wedstrijd scoort. Over het algemeen heb je ook hele wedstrijddelen dat ie helemaal niet of niet op tijd bereikt wordt, juist omdat ie op rechts speelt.
Misschien dat Milan hem wel graag ziet komen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:51 schreef Grimm het volgende:
Zijn de ajax fans al bang dat bassie de volgende hoofdtrainer van ajax wordt?
Vorige kwalificatiereeks was beter dan deze met een paar klinkende overwinningen waaronder natuurlijk 2x op de Tsjechen. De wedstrijden tegen Macedonie daarentegen waren niet om aan te zien. Afgelopen jaar is het echt dramatisch, gelijkspelen tegen Roemenie kan gebeuren maar mag niet gebeuren op zoals het nu gebeurdequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:14 schreef Godlike02 het volgende:
Als een kwalificatie wedstrijd geen graadmeter is wat is het dan nog wel?![]()
Er zit wat mij betreft nog een heel groot verschil tussen lelijk voetbal en spelen zonder inspiratie, inspanning en strijd.quote:Genoeg ploegen die met lelijk voetbal weten te winnen en winnen blijft bij mij voorrang hebben op mooi voetbal. Dat er verbeter punten zijn hoor je mij ook niet ontkennen ik vind de ladingen kritiek op van basten alleen niet terecht om dat hij alle doelstellingen tot op dit moment heeft weten te behalen.
Het laat slechts zien dat Oranje niet zo goed is als het zou kunnen zijn alhoewel het zoals ik al aangaf vorig jaar minder erg was dan het nu is.quote:Jammer dat de uitschakeling daar kwam en op deze manier maar lijkt mij nou niet echt een fout van van basten.
Ik vind wat apart een understatementquote:Zijn selectie is af en toe wat apart maar zoals eerder aangegeven gaat het steeds beter wat mij betreft.
Kortom zoveel heeft hij nog niet fout gedaan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:22 schreef FJD het volgende:
Vanuit een ander topic
[..]
Vorige kwalificatiereeks was beter dan deze met een paar klinkende overwinningen waaronder natuurlijk 2x op de Tsjechen. De wedstrijden tegen Macedonie daarentegen waren niet om aan te zien. Afgelopen jaar is het echt dramatisch, gelijkspelen tegen Roemenie kan gebeuren maar mag niet gebeuren op zoals het nu gebeurde
[..]
Er zit wat mij betreft nog een heel groot verschil tussen lelijk voetbal en spelen zonder inspiratie, inspanning en strijd.
[..]
Het laat slechts zien dat Oranje niet zo goed is als het zou kunnen zijn alhoewel het zoals ik al aangaf vorig jaar minder erg was dan het nu is.
[..]
Ik vind wat apart een understatement![]()
Ik verdenk hem ook met enige regelmaat ervan dat z'n Ajax-sympathieen de selectie bepalen. Nu ben ik natuurlijk bevoordeeld als Feyenoord supporter zijnde maar de spelers die in de basis staan zijn echt te kansloos
Dat is juist het probleem met Van Basten. Hij bouwt zijn elftal om een bepaalde stijl heen, terwijl het eigenlijk zo zou moeten zijn dat de stijl aangepast wordt aan het spelersmateriaal.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:28 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Kortom zoveel heeft hij nog niet fout gedaan?
Een enkel matig gespeelde wedstrijd maar alle doelstellingen nog volledig haalbaar?
Selectiebeleid is iets wat de bondscoach doet en jaren zijn er discussies over coaches die veel terug grijpen op hun oude club. Dat is eigenlijk weer een andere discussie want ergens is het wel te begrijpen.
Coaches hebben ook een methode welke vaak voorkomt uit eerder opgedande kennis toen ze zelf speler waren of op de opleiding. Het systeem wat het nederlands elftal speelt onder van basten is vergelijkbaar met het systeem wat ze hebben gespeeld onder elke ex ajax coach/speler. De spelers die daar het beste in passen zullen dan ook van clubs af komen die ook volgens die stijl spelen. Dat is vervelend voor een waanzinnig goeie voatballer zoals dirk en makaay maar die zijn de dupe van een stijl waar het elftal op is gebouwd.
Dat doet elke coach.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:34 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem met Van Basten. Hij bouwt zijn elftal om een bepaalde stijl heen, terwijl het eigenlijk zo zou moeten zijn dat de stijl aangepast wordt aan het spelersmateriaal.
Elke coach heeft een eigen stijl en een eigen visie, dat is waar. Niet elke coach heeft de drang om per sé in die ene formatie te spelen. Je kunt ook aanvallend en dominant voetbal spelen met 4-4-2. In het geval van het Nederlands elftal misschien juist met 4-4-2, omdat de spelers hier praktisch voor gemaakt zijn. Dat was meer wat ik ermee wilde zeggen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat doet elke coach.
Net als een speler hebben ze ook een stijl.
Het is aan de KNVB om de geschikte man te zoeken net als een club dat doet.
Jij hebt recentelijk nog een wedstrijd van het NLs elftal gezien?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef Tennessee het volgende:
1 Brazil 1508
2 Argentina 1491
3 Italy 1430
4 France 1380
5 Germany 1337
6 Croatia 1223
7 Netherlands 1211
8 Spain 1165
9 Czech Republic 1158
10 Portugal 1157
11 Mexico 1099
12 England 1091
30 Denmark 850
69 Belgium 438
oh, oh, wat gaat het slecht met Nederland, zevende van de wereld, oh, oh, zelfs nog achter Kroatie... We moeten die bondscoach maar snel dumpen, straks wint hij nog een toernooi en dan staan we allemaal zo ongelofelijk voor paal, dat kan niet natuurlijk...
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:54 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Geruchten bij de NOS dat hij wellicht Ten Cate opvolgt.
Voorrondes WK06; 12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verlorenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:51 schreef DIJK het volgende:
[..]
Jij hebt recentelijk nog een wedstrijd van het NLs elftal gezien?![]()
Kan ik me nauwelijks voorstellen. Luidt het antwoord toch ja, dan moet je toch nodig een keer een goede opticien contacteren.
Hoe vaak moet er nou nog tegen jou gezegd worden dat met drie verdedigers spelen een utopie is in Oranje?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:14 schreef Barca het volgende:
4 - 3 - 3?! Bah, bah, bah!! We moeten 3 (verdedigers) - 2 (centrale defensieve middenvelders) - 2 (middenvelders als links- en rechtsbinnen) - 1 (aanvallende middenvelder, een 10) - 2 (aanvallers) spelen!
Van Nistelrooij 1e keus? Daar gaan we weer. Het wordt echt nooit wat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |