Jan Wolkers is streng gereformeerd opgevoed. Maar heeft heel wat sperma tussen vrouwen borsten gespoten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:52 schreef Fastmatti het volgende:
De definitieve overgave aan de Islam is dus nabij
Maar dat is dan dus weer incorrect. Jezus is de Zoon van God. En dat is nogal wat anders dan een profeet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:00 schreef osho het volgende:
en nu denkt bisschop Muskens dat alle moslims katholiek worden
what's next...jezus noemen we de profeet van God
Voor moslims is Jezus ook een profeet, maar niet de Zoon van God.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:00 schreef osho het volgende:
en nu denkt bisschop Muskens dat alle moslims katholiek worden
what's next...jezus noemen we de profeet van God
Op de site van netwerk staat niets vermeld over dit onzalige idee, alleen dat hij in februari 2008 zijn ambt neerlegt. Geen moment te laat trouwens, Muskens is dezelfde klootzak die twijfelt aan het verbod op condooms. Hij is geen ware katholiek.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
Muskens is al een tijdje toe aan pensioen.
Oude seniele gek.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voor moslims is Jezus ook een profeet, maar niet de Zoon van God.
Vraag mij af wat de achterliggende reden is voor Muskens om een dergelijk idee naar voren te brengen. Iemand misschien enig idee of een bron?
De man heeft een punt.quote:Allah is gewoon het Arabische woord voor God. Waarom nemen wij dat niet over?
Je haalt de woorden uit mijn mond. Zullen we het hier dan ook maar gelijk Hollandistan noemen dan?quote:
Omdat wij hier geen Arabisch spreken misschien?quote:
Lijkt me sterk dat dat het Arabische woord voor Nederland is. Sowieso meer Centraal-Aziatisch dan Arabisch.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je haalt de woorden uit mijn mond. Zullen we het hier dan ook maar gelijk Hollandistan noemen dan?
Of je de PLO en Hamas hoort ruzien, hilarisch gewoon.quote:
Het woordje 'misschien' toont je twijfel. Ik denk dat je jezelf eerst moet overtuigen voordat je ijzersterke logica aanvalt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat wij hier geen Arabisch spreken misschien?
Ik twijfel helemaal nergens aan, of het moet aan jouw gezond verstand zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het woordje 'misschien' toont je twijfel. Ik denk dat je jezelf eerst moet overtuigen voordat je ijzersterk logica aanvalt.
Leg eens uit dan want ik zie eigenlijk geen punt.quote:
Leuk, die zgn. ervaringsdeskundigen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:51 schreef franske19 het volgende:
Suggereer eens in een islamitische land dat ze geen allah maar God moeten zeggen. Je kop is gescheiden van je romp voordat je goed en wel je zin hebt afgemaakt.
Geen flauw idee, maar seniel is ie in ieder geval wel, het lijkt verdomme wel een scenatio voor een Southpark aflevering.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Is dat nou trouwens diezelfde bisschop die van mening was dat er wel een paar christelijke feestdagen ingeruild konden worden voor islamitische feestdagen?
Als dat je belangrijkste streven is, dat over 100 tot 200 jaar God vervangen is door een Arabisch woord.quote:***************************************
Muskens:laten we God Allah noemen
` Bisschop Muskens van Breda vindt dat
alle gelovigen God voortaan Allah (het
Arabische woord voor God) zouden moeten
noemen.Hij zei in Netwerk dat daardoor
meer onderling begrip tussen gelovigen
zal ontstaan.
Muskens verwees naar zijn jarenlange
verblijf in Indonesië,waar hij gewend
was God Allah te noemen.Hij rekent niet
op een enthousiaste ontvangst van zijn
voorstel,wegens emotionele bezwaren van
gelovigen.Maar over 100 tot 200 jaar
zal dat volgens hem anders kunnen zijn.
Muskens deed ooit de controversiële
uitspraak dat wie arm is en honger
heeft,een brood mag stelen.
Zal hij ook op zijn knietjes Allah danken als er weer katholieken onthoofd worden door moslims?quote:Bisschop Muskens: Noem God voortaan Allah
GPD | Gepubliceerd op 13 augustus 2007, 21:47
den haag -
Katholieken in Nederland moeten God voortaan Allah noemen. Dat stelt bisschop Tiny Muskens van Breda. ”Allah is een mooi woord voor God. Zouden we niet allemaal samen zeggen: we noemen God voortaan Allah? We zijn allemaal bezorgd dat God dat erg zou vinden. Helemaal niet. Wij hebben het uitgevonden om daar ruzie over te maken.”
Muskens deed zijn uitspraken gisteravond in het televisieprogramma ’Netwerk’. Binnenkort gaat de bisschop met pensioen. Als gevolg van een herseninfarct zal hij eerder stoppen met werken. Met zijn uitspraak om ’God voortaan Allah te noemen’ zoekt hij toenadering tot andere religies. ”Ik heb acht jaar in Indonesië gewerkt en daar ook tot Allah gebeden. In het hartje van de eucharistieviering wordt God daar Allah genoemd. Allah is gewoon het Arabische woord voor God. Waarom nemen wij dat niet over?”
De bisschop van Breda beseft dat de invoering van de naam Allah in de katholieke kerk in Nederland gepaard zal gaan met veel emoties. ”We moeten dat heel erg goed en heel lang voorbereiden.” Maar hij is ervan overtuigd dat dit over één a twee eeuwen de toekomst zal zijn. ”Waarom kan dat alleen in Indonesië? Waarom ook niet in andere landen waar veel islamieten zijn?”
Bisschop Tiny Muskens staat bekend om zijn omstreden uitspraken. Zo heeft hij ooit gezegd: ’Wie honger heeft, mag brood mag stelen’. Ook ging hij in tegen de leer van Rome en pleitte hij voor condoomgebruik in de strijd tegen aids.
Ik ben debiele uitspraken wel een beetje gewend op Fok!, maar deze...quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:59 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zal hij ook op zijn knietjes Allah danken als er weer katholieken onthoofd worden door moslims?
Vast wel, alles voor de vrede![]()
bronquote:Godsdienstvrijheid
Op het "Festival der Bestuurskunde" in Amsterdam verklaarde Muskens op 16 februari 2006 dat de dialoog tussen christenen en islamieten geen toekomst zal hebben zolang er in Saoedi-Arabië geen kerken gebouwd kunnen worden.
Excuses dat uwer hoog niveau niet kan ontstijgenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben debiele uitspraken wel een beetje gewend op Fok!, maar deze...
Want?quote:
Serieus, wat hebben onthoofdingen er nou weer mee te maken?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:03 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Excuses dat uwer hoog niveau niet kan ontstijgen![]()
Ja, daar zullen de bakkers hem ook dankbaar voor zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:04 schreef Aoristus het volgende:
Ik mag Muskens wel, dat is tenminste een katholiek die er voor kan zorgen dat de CDA gelederen in opschudding raakt (zie: het stelen van brood mag als je geen cent te makken hebt)
nietsquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Serieus, wat hebben onthoofdingen er nou weer mee te maken?
Het brood was symbolisch. Het ging er meer om dat de armlastigen niet verder verdrukt dienden te worden, anders werd diefstal gerechtvaardigd. Think biggerquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, daar zullen de bakkers hem ook dankbaar voor zijn.![]()
Misschien een kratje bier in de week minder, kun je het brood ook kopenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het brood was symbolisch. Het ging er meer om dat de armlastigen niet verder verdrukt dienden te worden, anders werd diefstal gerechtvaardigd. Think bigger
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:10 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Misschien een kratje bier in de week minder, kun je het brood ook kopen![]()
Hij is nog een van de weinigen in Nederland die af en toe met een uitspraak komt die de mensen aan het denken zet. En wie zou er geen brood stelen als zijn kinderen honger leiden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:04 schreef Aoristus het volgende:
Ik mag Muskens wel, dat is tenminste een katholiek die er voor kan zorgen dat de CDA gelederen in opschudding raakt (zie: het stelen van brood mag als je geen cent te makken hebt)
Precies, zulke mensen zijn er veel te weinig, van Kooten en de Bie zijn er niet meer om de moraal hoog te houdenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is nog een van de weinigen in Nederland die af en toe met een uitspraak komt die de mensen aan het denken zet. En wie zou er geen brood stelen als zijn kinderen honger leiden?
Dit is geen uitspraak die mensen aan het denken zet; dit gaat diep averechts werken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is nog een van de weinigen in Nederland die af en toe met een uitspraak komt die de mensen aan het denken zet. En wie zou er geen brood stelen als zijn kinderen honger leiden?
hij weet net wel wat ie wil, namelijk een wederzijds respect voor elkaars godsdienst, of beide samenvoegen tot 1 geloof.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:02 schreef Het_hupt het volgende:
hij weet ook niet wat hij wil![]()
[..]
bron
yep, want waar leg je dan de grens, of anders krijg je armen die elkaars brood gaan stelen enz. werken, luie hondenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit is geen uitspraak die mensen aan het denken zet; dit gaat diep averechts werken.
Over dat laatste zijn de meningen zelfs nog verdeeld...quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:15 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
hij weet net wel wat ie wil, namelijk een wederzijds respect voor elkaars godsdienst, of beide samenvoegen tot 1 geloof.
dus overal zowel kerken als moskeen, 1 naam (is tenslotte de zelfde entiteit).
Waarom niet? Gastvrijheid. Daar kan weinig kwaads van komen, toch?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Is dat nou trouwens diezelfde bisschop die van mening was dat er wel een paar christelijke feestdagen ingeruild konden worden voor islamitische feestdagen?
What's next; het uit 'gastvrijheid' verbieden van het verkopen van varkensvlees? Uit gastvrijheid vrouwen dwingen zich te sluieren?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waarom niet? Gastvrijheid. Daar kan weinig kwaads van komen, toch?
ze leven immers nog in de middeleeuwen, qua moraal/normen en waarden. dat vind ik echt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Over dat laatste zijn de meningen zelfs nog verdeeld...
Wat het eerste betreft: zolang er uit naam van de islam wordt gemoord en er geen enkele moslim publiek er voor durft uit te komen dat hij/zij daar faliekant tegen is('we veroordelen het maar we snappen het wel'), is er geen wederzijds respect mogelijk. Je moet respecteren om gerespecteerd te worden.
ze willen gewoon op 1 lijn komen te zitten. wij, als meer verlichte, ontwikkelde, opgeleidde mensen met christelijke achtergrond zijn toch ook steeds minder met geloof bezig? dus wat boeit het?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat dit in strijd is met de Wet van Dollo: Evolutie kan niet achteruit gaan.
Hoe ver moet het "aanpassen aan de Islam" nog gaan? Totdat de hele wereld weer in de Middeleeuwen leeft? Wat wil die man bereiken?
Niet als de gebruikers van die gastvrijheid eissen aan de gastvrijheid gaan stellen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waarom niet? Gastvrijheid. Daar kan weinig kwaads van komen, toch?
Maar dan moet het wel van 2 kanten komen, denk je niet?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
ze leven immers nog in de middeleeuwen, qua moraal/normen en waarden. dat vind ik echt.
vergelijkbaar iets als destijds in ierland, katholieken vs protestanten, maar na jaren van afschuw en haat en wederzijds onbegrip werken ze eindelijk samen
Als je je realiseert hoe groot de verschillen zijn tussen christenen en atheisten enerzijds en moslims anderzijds dan is Noord-Ierland geen hoopgevend voorbeeld; die verschillen eigenlijk nauwelijks van elkaar vanuit het oogpunt van godsdienst gezien...quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
ze leven immers nog in de middeleeuwen, qua moraal/normen en waarden. dat vind ik echt.
vergelijkbaar iets als destijds in ierland, katholieken vs protestanten, maar na jaren van afschuw en haat en wederzijds onbegrip werken ze eindelijk samen
ja, dat is op zich niet zo raar. Maar in het 21ste-eeuwse, beschaafde (of zich beschaafd noemende) Europa, is dat een hoofdstuk in de geschiedenisboekjes, dik 600 jaar geleden. En laat die 600 jaar nou ongeveer precies het verschil zijn tussen de leef-tijd van de christelijke profeet, en de mohameddaanse.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:21 schreef osho het volgende:
zullen we de inquisitie dan ook maar gewoon sharia noemen ?
Tja, de RK kerk zou natuurlijk graag de onderwerping aan de religie uit de Middeleeuwen terug zien komen. Vooral als ze zelf net als toen aan het roer kan staan...quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat dit in strijd is met de Wet van Dollo: Evolutie kan niet achteruit gaan.
Hoe ver moet het "aanpassen aan de Islam" nog gaan? Totdat de hele wereld weer in de Middeleeuwen leeft? Wat wil die man bereiken?
De God van de christenen, moslims en joden is dezelfde, namelijk de God van Abraham. Dat staat vast. Dat er allerlei heidensche goden in de verschillende gebieden aan vooraf gingen verandert daar niets aan. Beweren dat de islamitische God een maangod is, is net zulke onzin als beweren dat de christelijke God Wodan is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Over dat laatste zijn de meningen zelfs nog verdeeld...
{...}
Verder kan je de evolutie theorie makkelijk afdoen als gebakken lucht, want stel; de mens is van 1 of ander microklein organisme geëvolueerd tot mens, dan nog kan dat micro kleine organisme niet in eens - als 1 of andere Houdini - uit het niets ontstaan, daar moet een 3de partij bij betrokken zijn geweest.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Evolutie
True, maar daar was het dan ook *slechts* en kwestie van jaren, naah enkele decennia. De christelijke beschaving en de islamitische beschaving lopen ongeveer 600 jaar uit de pas met elkaar.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als je je realiseert hoe groot de verschillen zijn tussen christenen en atheisten enerzijds en moslims anderzijds dan is Noord-Ierland geen hoopgevend voorbeeld; die verschillen eigenlijk nauwelijks van elkaar vanuit het oogpunt van godsdienst gezien...
Ja, wat dat betreft vind ik de vergelijking van de Inquisitie met de Sharia ook heul zo gek niet hoorquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, de RK kerk zou natuurlijk graag de onderwerping aan de religie uit de Middeleeuwen terug zien komen. Vooral als ze zelf net als toen aan het roer kan staan...
maar wordt dat tegenwoordig nog toegestaan? nee, net zoals maatschappelijke problemen zoals condooms en "het verdelgen van de heidenen" ed.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, de RK kerk zou natuurlijk graag de onderwerping aan de religie uit de Middeleeuwen terug zien komen. Vooral als ze zelf net als toen aan het roer kan staan...
genoeg stenen daar in de rotswoestijn helaas.... dat ze elkaar stenigen wegens wazige achterhaalde ideeen, zolang ze dat maar daar laten....quote:
Zolang de voorraad strektquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke Imam verzint het om te zeggen "Joh, laten we Allah nou eens gewoon God noemen?" Hij zou gestenigd worden, en de eerstvolgende 300 die dat proberen, ook.
Ja, maar heb ik geen gelijk dan?quote:
Neen daar hoor je niemand over,want dan word er geroepen dat we in Nederland zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar heb ik geen gelijk dan?
De hele wereld moet maar tot de dood er op volgt overal respect voor hebben en zo, want dat is hip en modern en democratisch en zo, terwijl nota bene in een gematigd moslimland als Egypte de christelijke minderheid gewoon van staatswege vervolgd wordtHoor je daar ooit iemand over?
Zoek op in het woordenboek wat gastvrijheid betekent. Nergens staat dat de gastheer zichzelf door gastvrijheid om zeep helpt. Dat is geen gastvrijheid, dat is zelfverloochening, en daarnaast ook nog eens erg jammer en beslist niet nodig. Gasten die dat eisen, zijn geen gasten, maar meestal inbrekers.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:19 schreef Jalu het volgende:
What's next; het uit 'gastvrijheid' verbieden van het verkopen van varkensvlees? Uit gastvrijheid vrouwen dwingen zich te sluieren?
Samme mag straks onder sharia niet meer, het is joodsquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:32 schreef Aoristus het volgende:
Allahsamme kijk omhoog samme kijk omhoog samme, want dan word je lekker nat
ja, doe er maar grappig over. Ik hoop toch echt niet dat ik 100 hoef te worden als we op deze maniert doorgaan met waar we naartoe gaan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Samme mag straks onder sharia niet meer, het is joods
Je kunt je troosten, zolang het maar seniele mannen in jurken zijn die deze voorstellen doen;)quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, doe er maar grappig over. Ik hoop toch echt niet dat ik 100 hoef te worden als we op deze maniert doorgaan met waar we naartoe gaan.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:40 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Je kunt je troosten, zolang het maar seniele mannen in jurken zijn die deze voorstellen doen;)
Misschien aast hij als priester wel op de 70 maagdelijke koorknapen van Allah.
Nederlanders die de christelijke God Allah gaan noemen, dát is zelfverloochening.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zoek op in het woordenboek wat gastvrijheid betekent. Nergens staat dat de gastheer zichzelf door gastvrijheid om zeep helpt. Dat is geen gastvrijheid, dat is zelfverloochening, en daarnaast ook nog eens erg jammer en beslist niet nodig. Gasten die dat eisen, zijn geen gasten, maar meestal inbrekers.
Ja, dat is de bottom line wel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nederlanders die de christelijke God Allah gaan noemen, dát is zelfverloochening.
Moslims zeggen al God, maar dan in het arabisch. Dat is het hele punt dat de man maakt. Ik snap de commotie niet zo, als je in God gelooft geloof je ook in Allah. Dat is namelijk precies hetzelfde.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke Imam verzint het om te zeggen "Joh, laten we Allah nou eens gewoon God noemen?" Hij zou gestenigd worden, en de eerstvolgende 300 die dat proberen, ook.
Nee taalvervuiling. Maar dat doen we al zolang de taal bestaat. Nederlands bart van de leen woorden uit het engel, frans, duits, itailaans en arabisch!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nederlanders die de christelijke God Allah gaan noemen, dát is zelfverloochening.
De christelijke God ? Is dat een andere dan de joodse of islamitische ? Heeft een gereformeerde een andere God dan een katholiek ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Zoek op wat het woord zelfverloochening betekent.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:42 schreef Jalu het volgende:
Het gaat niet om de herkomst van het woord, en wat je nu doet is oversimplificeren. De woorden die je noemt zijn in het Nederlands terechtgekomen veelal omdat ze een beter alternatief waren of zelfs omdat er helemaal geen Nederlandse term voor bestond. Iets wat niet opgaat voor God; en de reden om God dan maar Allah te noemen is compleet anders en volstrekt verwerpelijk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:49 schreef tnimble het volgende:
[..]
Nee taalvervuiling. Maar dat doen we al zolang de taal bestaat. Nederlands bart van de leen woorden uit het engel, frans, duits, itailaans en arabisch!
Mag je meteen ophouden woorden als toilet, trottoir (beide frans) alcohol, algebra, almanak, yogert (allemaal arabisch) te gebruiken. ipv van Gos mag je Allah zeggen net zoals je je huis mijn home of casa mag noemen of een boek een ketub of als je iemand tegen komt merhaban alam mag zeggen ipv goede dag of hoi of guten tag.
mja, in zekere zin is het ook een non-discussie iddquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:46 schreef Hallulama het volgende:
Het woord 'God' [of 'Allah', red.] is door duizenden jaren misbruik betekenisloos geworden. Ik gebruik het soms, maar ben er spaarzaam mee. Met misbruik bedoel ik dat mensen die nooit ook maar een glimp hebben opgevangen van het rijk van het heilige, de oneindige grootsheid van dat woord, het met veel overtuiging gebruiken alsof ze weten waar ze het over hebben. Of ze gaan ertegenin, alsof ze weten wat ze ontkennen. Dat misbruik leidt tot absurde opvattingen, beweringen en zelfbedrog, zoals 'Mijn of onze God is de enige ware God en die van jullie is niet echt', en de beroemde uitspraak van Nietzsche: 'God is dood.'
Eckhart Tolle, uit De kracht van het NU
(hij noemt God / Allah gewoon 'Zijn', als in 'Being')
Waarschijnlijk niet. Maar waarom noemen Nederlandse moslims Allah in het Nederlands dan niet gewoon God? Dat zou toch de normale gang van zaken zijn: je past je aan aan de gebruiken van je gastheer.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:50 schreef gelly het volgende:
[..]
De christelijke God ? Is dat een andere dan de joodse of islamitische ? Heeft een gereformeerde een andere God dan een katholiek ?
Je begrijpt zijn functie niet, hij heeft wel de geest van de naastenliefde begrepen. Zolang moslims ongeorganiseerd lijken, kun je mikken op een compromis om een vraagstuk op te werpen. Dat is de meest eerlijke benadering die je kunt voeren.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:51 schreef Suko het volgende:
Muskens: Gebrek aan gezag breekt islam op
Hilversum (Van onze redactie) 12 november 2004 - Het grote probleem van en met de islam is volgens bisschop Muskens van Breda het gebrek aan gezagsstructuur. "Elke imam heeft zijn eigen interpretatie van de koran. De islam biedt geen gezag aan, zoals andere kerken met een paus, concilies en synodes. Dat is de onmacht van de islam." Aldus mgr. Muskens vandaag in dagblad BN/De Stem.
Saudi-Arabië
Muskens constateert dat de problemen rondom het moslimfundamentalisme zich vooral scherp aftekenen in Saudi-Arabië. "Daar zit de harde kern. Van daaruit wordt de islam geëxporteerd. Daar culmineren ook de problemen. Daar zegt een imam tegen de koning dat er geen vrouwen meer op tv mogen komen. En de koning legt dat verbod zo in een wet vast."
Fundamentalisten VS
Muskens vervolgt: "In zekere zin zie je in de VS hetzelfde met fundamentalistische christenen. Die leven ook niet in een sterke kerkelijke gezagsstructuur. Net als de fundamentalistische moslims schurken ze sterk tegen de overheid aan: die moet de wetten aanscherpen. Bush krijgt in zekere zin een vergelijkbare agenda van zijn achterban".
Nauwelijks oplossingen
De islam is volgens de bisschop in paniek en weet zich geen raad met de westerse wereld. Oplossingen voor de cultuurclash zijn er in zijn optiek hoegenaamd niet. "Ja, islamieten moeten wis- en natuurkunde leren en niet in die koranschooltjes blijven hangen", zegt Muskens in het interview met BN/De Stem. Tegenover katholieknederland.nl nuanceert hij dit, door eraan toe te voegen dat deze observatie vooral gestoeld is op zijn ervaringen in Indonesië, niet op de Nederlandse praktijk.
Goede menselijke relaties
Muskens zegt in BN/De Stem slechts één mogelijkheid te zien om in ieder geval iets te doen: "Gewone, goede menselijke relaties onderhouden met moslims. Dat zijn wij niet gewend, dat durven wij niet. Elkaar een beetje kennen helpt, dat geldt voor alle mensen. Pastoor Burm in Roosendaal nodigt elk jaar op zijn verjaardag vertegenwoordigers van de islamitische gemeenschap uit. Die kennen ze nu, zijn kerk zullen ze niet in brand steken". Tegenover katholieknederland.nl maakt Muskens daarbij de kanttekening dat nooit te voorkomen valt dat geradicaliseerde moslims, die zich ook van hun eigen gemeenschap niets meer aantrekken, tot dergelijke daden overgaan.
Indonesië
De bisschop van Breda is al met al verre van optimistisch over wat zich in ons land aftekent na de moord op Theo van Gogh. "Ik weet wel dat niet alle moslims hetzelfde zijn. Maar in Indonesië, waar ik acht jaar heb gewoond, zeiden de missionarissen: hoe langer je hier bent, hoe minder je de mensen kent."
Grote Verzoendag
Eerder deed Muskens de suggestie om een tweede pinksterdag als vrije dag in te ruilen voor een islamitische feestdag en om wereldwijd God met 'Allah' aan te spreken. "Die ideeën heb ik nog, al ben ik me ervan bewust dat het moment er niet naar is. Als de mensen voortdurend extremisten met grote geweren 'Allah u akbar' horen roepen, dan is de tijd voor een wereldwijd geaccepteerde Allah even niet rijp." Muskens oppert nu het idee van een 'Grote Verzoendag voor alle godsdiensten en mensen van goede wil'. Bron
En dat lult verder:
Indiase paus
U zegt in uw boek dat ook de toekomst van de Kerk in Azië ligt.
"Ja, de Kerk moet haar toekomst zoeken daar waar de wereld naar toegaat. En dan moeten we toch in Azië zijn. Latijns-Amerika heeft in de wereld wel de meeste katholieken - ik geloof zo'n 75 procent -, maar heeft niet de toekomst van de wereld."
Waarom niet?
"Latijns-Amerika heeft niet de kracht die Azië wel heeft. Latijns-Amerika is een mixture van Indianen, Portugezen, Spanjaarden, Afrikanen. Azië heeft homogene culturen, zoals in India en China. Natuurlijk heb je daarbinnen ook diversiteit, maar toch kun je spreken van de Indiase cultuur en de Chinese cultuur. Homogene culturen zijn sterker." Als de Kerk haar toekomst in Azië heeft, dan zou ik als kardinaal in een volgend conclaaf een Chinees kiezen als paus. "Laten we eerst maar eens beginnen met een Indiër."
Wie heeft u in gedachte?
"De aartsbisschop van Bombay, kardinaal Ivan Dias."
Stel dat er een Indiase paus komt, zullen we het dan meemaken dat de Kerk wordt gedecentraliseerd en dat ieder continent haar eigen bestuur heeft?
"Eigen bestuur niet, wel een eigen gezicht." Citaat uit dezelfde Bron
En dan nu God Allah noemen? Tijd om op te stappen. Hij is echt de weg kwijt. Volkstuintje bij een klooster dan maar, biertjes brouwen desnoods, maar hou je maar aan wat je eerder zei, uit dezelfde bron: "Ik hou van zwijgen en van stilte. Dat heb ik van mijn vader. Ik moet een beetje geforceerd worden om veel te praten. Over mijn vader zeg ik in mijn boek dat hij betrokken was bij de smokkel van vaarzen naar België en het zich niet kon veroorloven loslippig te zijn. 'Hij kwam thuis, at en ging zitten te lezen. Zestig jaar later realiseer ik me dat ik op mijn vader lijk, misschien wel eens meer dan me lief is. Ik ben ook een gepassioneerd lezer en kan goed zwijgen. Niet uit woede of somberheid , maar gewoon. Omdat het stil is."![]()
hij geeft wel aan hoe noodzakelijk het is, om Alzheimer en herseninfarcten te bestrijdenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:51 schreef Suko het volgende:
[..]
En dan nu God Allah noemen? Tijd om op te stappen. Hij is echt de weg kwijt.
Yep, zijn we van al dat gezeik af.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Maar waarom noemen Nederlandse moslims Allah in het Nederlands dan niet gewoon God? Dat zou toch de normale gang van zaken zijn: je past je aan aan de gebruiken van je gastheer.
Muskens haalt niet zijn schouders op, hij vindt dat we een prima ingeburgerd Nederlandse benaming maar moeten afschaffen. Dat heeft niets met gastvrijheid te maken, dat is zelfverloochening exact volgens de definitie die je hierboven geeft.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zoek op wat het woord zelfverloochening betekent.
zelf·ver·loo·che·ning (de ~ (v.), ~en)
1 het achterstellen van eigen belangen of gevoelens ten gunste van anderen
In hoeverre is het je schouders ophalen over of God nou God of Allah genoemd wordt zelfverloochening?
[...]
Waarom wel? Die Arabische 'vrienden' komen allemaal vrijwillig naar Nederland, ze zitten hier niet in een gevangenis of zo.quote:I mean, why would anyone care? En als onze emotionele, passievolle, hartstochtelijke, temperamentvolle, Arabische vrienden het nou prettig vinden, waarom dan niet?
Als je de ondertiteling van b.v. de islamitische omroep bekijkt dan staat er gewoon God en niet Allah. Het is ook gewoon de letterlijke arabische vertaling. Overigens zie ik moslims vaak genoeg gewoon God i.p.v. Allah zeggen in tv debatten en interviews.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Maar waarom noemen Nederlandse moslims Allah in het Nederlands dan niet gewoon God? Dat zou toch de normale gang van zaken zijn: je past je aan aan de gebruiken van je gastheer.
Dus door God dan maar Allah te noemen zijn alle problemen van islamtische intolerantie uit de wereld?quote:
Wat jalu zegt, dus.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:57 schreef Jalu het volgende:
Echt, wat een 'wereld-op-zijn-kop' redenering is dit.
Dat dacht ik ook maar vond dat wel grof om dat posten, maar ben het met je eens, time to go. Heb verder geen hekel aan 'm of zo maar hecht volstrekt geen waarde aan zijn oordeel, reli-geneuzel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
hij geeft wel aan hoe noodzakelijk het is, om Alzheimer en herseninfarcten te bestrijden
En daar is niets mis mee; het is nu eenmaal de Nederlandse term. Onzin dus om die te vervangen door een voor velen nietszeggende of zelfs beladen islamitische term.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je de ondertiteling van b.v. de islamitische omroep bekijkt dan staat er gewoon God en niet Allah. Het is ook gewoon de letterlijke arabische vertaling. Overigens zie ik moslims vaak genoeg gewoon God i.p.v. Allah zeggen in tv debatten en interviews.
Zo gemakkelijk gaat dat niet. Je kan een theorie niet afdoen op een punt wat het helemaal niet claimt. Het zegt helemaal niet dat er geen god in het spel kan zijn. Dat maakt men ervan. Dat je de theorie als gebakken lucht kana fdoen is dan ook reinste onzin.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:25 schreef JohnDope het volgende:
Verder kan je de evolutie theorie makkelijk afdoen als gebakken lucht, want stel; de mens is van 1 of ander microklein organisme geëvolueerd tot mens, dan nog kan dat micro kleine organisme niet in eens - als 1 of andere Houdini - uit het niets ontstaan, daar moet een 3de partij bij betrokken zijn geweest.
Ja, ook nogeens. Vraag ik me toch beleefd af wat die man bezieltquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:59 schreef gelly het volgende:
Overigens zie ik moslims vaak genoeg gewoon God i.p.v. Allah zeggen in tv debatten en interviews.
Ik vraag me af waarom er zo spastisch op gereageerd wordt. Zou het voor God wat uitmaken of je Hem Allah of God noemt ? De christelijke naastenliefde straalt er ook van af.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Echt, wat een 'wereld-op-zijn-kop' redenering is dit.
Andersom dus he, zie de post waarop ik reageer. Maar ben er klaar mee, als ongelovige hond heb ik hier eigenlijks niks te zoeken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dus door God dan maar Allah te noemen zijn alle problemen van islamtische intolerantie uit de wereld?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of je de PLO en Hamas hoort ruzien, hilarisch gewoon.
Inderdaad. Dus is het nergens voor nodig om een prima benaming uit je eigen taal te vervangen door een beladen term uit een vreemde taal.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Waar hebben we het ook over eigenlijk. De 1 noemt hem Allah, de ander God, meer een ander Boedha, weer anderen geloven in de goddelijke kracht van de donder, of de zon, of een ander noemt het 'danny'. als je al in de stress schiet van een naamsverandering dan ben je lekker zeker van je geloof zeg. Geloof je nu in een naam ofzo?
dus gewoon uit het niets zonder 3de partij?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk gaat dat niet.
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven. Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom er zo spastisch op gereageerd wordt. Zou het voor God wat uitmaken of je Hem Allah of God noemt ? De christelijke naastenliefde straalt er ook van af.
Dat is inderdaad het cynische en het ondoordachte: dit soort uitspraken werkt alleen maar averechts.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:00 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat deze uitspraak weer +5 zeteltjes voor Wilders oplevert
Als je een atheïst bent, heb je niet het recht dit soort theorieën uit te spreken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom er zo spastisch op gereageerd wordt. Zou het voor God wat uitmaken of je Hem Allah of God noemt ? De christelijke naastenliefde straalt er ook van af.
ach ja.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Niemand heeft het recht voor een ander te beslissen hoe hij God/Allah/Zon etc wil noemen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je een atheïst bent, heb je niet het recht dit soort theorien uit te spreken.
Maar zo simpel is het ook of zou het moeten zijn! in het nerderlands hebben we voor alle leenwoorden vaak ook ingeburgerde woorden en is er ook geen enkele noodzaak om een leenwoord te gebruiken. Niemand die er wakker van ligt als je trotuair roept in plaats van sto, algebra in plaats van rekenkunde, voor mijn part vuurwater in plaats van alcohol.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het gaat niet om de herkomst van het woord, en wat je nu doet is oversimplificeren. De woorden die je noemt zijn in het Nederlands terechtgekomen veelal omdat ze een beter alternatief waren of zelfs omdat er helemaal geen Nederlandse term voor bestond. Iets wat niet opgaat voor God; en de reden om God dan maar Allah te noemen is compleet anders en volstrekt verwerpelijk.
nee. Het zegt helemaal niet hoe her eerste leven er is gekomen. Dat is de Big Bang of andere theorien.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
dus gewoon uit het niets zonder 3de partij?
ik vind het ook niet nodig. Net zo goed dat je er over op winden dat het wel erg is, nodig is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus is het nergens voor nodig om een prima benaming uit je eigen taal te vervangen door een beladen term uit een vreemde taal.
Je roept Allah al aan, het is dezelfde God. Precies het punt dat Muskens wil maken. Moslims zien dat wel, waarom christenen niet ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven. Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.
"Big Bang" is gewoon een marketing term, er komt een punt dat er niks meer te theoretiseren valt, het kan wel, maar dat wordt veel en veel te wazig.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee. Het zegt helemaal niet hoe her eerste leven er is gekomen. Dat is de Big Bang of andere theorien.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je een atheïst bent, heb je niet het recht dit soort theorieën uit te spreken.
...maar jij gaat ons even vertellen hoe het dan WEL gegaan is?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
"Big Bang" is gewoon een marketing term, er komt een punt dat er niks meer te theoretiseren valt, het kan wel, maar dat wordt veel en veel te wazig.
Maw: er is een moment dat de wetenschappers het zelfs niet meer snappen en toen hebben ze maar de "big bang" bedacht om iedereen een beetje gerust te stellen.
Het is ook al te simpel om het vervangen van de naam God door Allah af te doen als enkel en alleen taalverloedering. We noemen Nederland toch ook niet Pays Bas, ofzo. Moeten we ter wille van de nieuwe Nederlanders de voertaal Arabisch misschien maar dezelfde status geven als het Fries, uit 'gastvrijheid'?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:08 schreef tnimble het volgende:
[..]
Maar zo simpel is het ook of zou het moeten zijn! in het nerderlands hebben we voor alle leenwoorden vaak ook ingeburgerde woorden en is er ook geen enkele noodzaak om een leenwoord te gebruiken. Niemand die er wakker van ligt als je trotuair roept in plaats van sto, algebra in plaats van rekenkunde, voor mijn part vuurwater in plaats van alcohol.
[quote]
Moet je toch eens beter opletten; veel mensen hebben (m.i.) terecht een hekel aan de taalverloedering. Maar goed, dat wijkt teveel van het onderwerp af..
[quote]
Maar zodra het over geloof of vaderland gaat springen er 1000 man op om over je heen te gaan, je af te straffen en ten schande te stellen. En vaak zijn het de genen die zelf er niets mee doen en zeer weinig over af weten die dan gekwetst zijn in het diepste van hun ziel. Enkel en alleen omdat ze toevallig enkele generaties in een land wonen waar dat historisch gezien belangrijk was.
Heel erg veel. Maar dan moet je je wel eerst openstellen voor alles wat we aan hun te danken hebben in europa en Amerika. OK de afgelopen eeuw is er een boel veranderd in het midden oosten en hebben hun juist grote humane problemen en kunnen daarin hulp gebruiken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven.
quote:Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.
Uhm, zo is religie ontstaan. Een mooi verhaal blijft natuurlijk over een ontdekkingsreiziger die in de Amazone een indianenvolk tegenkwam die nog nooit contact hadden gehad met de moderne beschaving. Ze hadden het over zilveren goden die dagelijks overkwamen, het waren natuurlijk gewoon vliegtuigen. Religie is altijd al gebruikt om jezelf slimmer te doen lijken dan het gepeupel omdat jij het antwoord wel wist en zo de macht kon grijpen en houden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maw: er is een moment dat de wetenschappers het niet meer snappen en toen hebben ze maar de "big bang" bedacht om iedereen een beetje gerust te stellen.
Dat-doen-ze-al.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:13 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom gaan moslims Allah geen God noemen? Per slot van rekening liggen wij qua beschaving een paar eeuwen op ze voor. Dat lijkt me logischer dan omgekeerd.
Omdat ik de vrijheid wil hebben om God 'God' te noemen. Is dat nou zo moeilijk? Moslims zien dat overigens niet hoor, vraag maar eens de gemiddelde moslim zijn mening over de Joden, die notabene qua religie eigenlijk nog meer verwant zijn met de Moslims dan de westerse Christen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Je roept Allah al aan, het is dezelfde God. Precies het punt dat Muskens wil maken. Moslims zien dat wel, waarom christenen niet ?
als jij dat gelooft prima.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
"Big Bang" is gewoon een marketing term, er komt een punt dat er niks meer te theoretiseren valt, het kan wel, maar dat wordt veel en veel te wazig.
Maw: er is een moment dat de wetenschappers het zelfs niet meer snappen en toen hebben ze maar de "big bang" bedacht om iedereen een beetje gerust te stellen.
Dat klopt, maar voor religie valt nog iets te bedenken, dat bijvoorbeeld de Goden een soort van Aliens waren.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, zo is religie ontstaan. Een mooi verhaal blijft natuurlijk over een ontdekkingsreiziger die in de Amazone een indianenvolk tegenkwam die nog nooit contact hadden gehad met de moderne beschaving. Ze hadden het over zilveren goden die dagelijks overkwamen, het waren natuurlijk gewoon vliegtuigen. Religie is altijd al gebruikt om jezelf slimmer te doen lijken dan het gepeupel omdat jij het antwoord wel wist en zo de macht kon grijpen en houden.
waarom nemen de moslims hier in nederland dat niet over.quote:
Vet, dan noemen wij Allah toch ook gewoon God?quote:
En zo hoort het ook. Overigens veel te weinig wat mij betreft, het gebruik van de naam Allah in de Nederlandse taal is strict genomen volkomen overbodig.quote:
Dat was sowieso destijds, ook hier, niet ongebruikelijk. Maar dan nog, als je de koran als onzin bestempeld, waarom geloof je dit dan wel ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:15 schreef Het_hupt het volgende:
en toch kan ik de redenen van deze man wel redelijk volgen, immers had de profeet ook geen voorliefde voor minderjarigen?
Precies. Iedeteen moet geloven wat hij wil. Als het mij maar niet opdringt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven. Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.
En wat zouden wij dan moeten afleiden uit het punt dat bisschop Muskens volgens jou wil maken?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Je roept Allah al aan, het is dezelfde God. Precies het punt dat Muskens wil maken. Moslims zien dat wel, waarom christenen niet ?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor religie valt nog iets te bedenken, dat bijvoorbeeld de Goden een soort van Aliens waren.
Maar met de Big Bang is dat een duidelijk ander verhaal: Er is helemaal niets (God mag weten hoe 'niets' er uit ziet) en in dat 'niets' ontstaat ineens een knal uit het 'niets' en daar ontstaat vervolgens een universum uit dat meer sterrenstelsels dan mensen bevat.
Yeah Right
Dat is nu niet aan de orde. Waarom gebruiken we leenwoorden als ingeburgerde woorden? Omdat we geen eigen woroden hebben nee, omdat we bezet waren door b.v. de romeinen en hun taal moesten gebruiken en daar woorden van zijn blijven hangen. Of omdat er een grote stroom buitenlanders deze kant op kwam omdat we zelf masaal in een ander land gingen zitten en woorden vandaar hier naar toe halen. Als er nu hier heel veel mensen zitten met een arabisch afgeleide moedertaal en deze onderling vaak op straat gebruiken is het meer dan normaal dat wij daar woorden van oppikken en gaan gebruiken. Behalve als we in een gepolariseerde situatie zitten en de mensen op straat die een arabischetaal gebruiken behandelen als paria.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het is ook al te simpel om het vervangen van de naam God door Allah af te doen als enkel en alleen taalverloedering. We noemen Nederland toch ook niet Pays Bas, ofzo. Moeten we ter wille van de nieuwe Nederlanders de voertaal Arabisch misschien maar dezelfde status geven als het Fries, uit 'gastvrijheid'?
rofl, ik legde een link tussen de profeet een katholieke priesters die ook niet vies zijn van een minderjarig koorknaapje of misdienaartjequote:Op maandag 13 augustus 2007 23:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat was sowieso destijds, ook hier, niet ongebruikelijk. Maar dan nog, als je de koran als onzin bestempeld, waarom geloof je dit dan wel ?
Als je een moslim naar joden vraagt zal hij inwoners van Israel bedoelen. Moslims hebben geen hekel aan joden over het algemeen, enkel aan zionisten. Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat ik de vrijheid wil hebben om God 'God' te noemen. Is dat nou zo moeilijk? Moslims zien dat overigens niet hoor, vraag maar eens de gemiddelde moslim zijn mening over de Joden, die notabene qua religie eigenlijk nog meer verwant zijn met de Moslims dan de westerse Christen.
We zijn niet eens in staat om onze hele eigen planeet te doorgronden, we zijn ook maar minimale afstanden de ruimte ingegaan en wetenschappers weten dat de bigbang het hele universum heeft gecreëerd.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
probeer het nog een keer.
waar komt jouw god vandaan? Jouw god kan er wel altijd zijn, maar het iets waar de big bang uit volgt niet?![]()
Yeah Right
Oh, lachen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:22 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
rofl, ik legde een link tussen de profeet een katholieke priesters die ook niet vies zijn van een minderjarig koorknaapje of misdienaartje![]()
Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Maar het lijkt me toch meer dan duidelijk dat het vervangen van de naam van God voor vele mensen van een andere orde is dan het langzaamaan inburgeren van een andere term voor fiets of zo. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat dat soort veranderingen geleidelijk en ongemerkt gaan en niet geforceerd uit een misplaatste 'gastvrijheid'.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:22 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat is nu niet aan de orde. Waarom gebruiken we leenwoorden als ingeburgerde woorden? Omdat we geen eigen woroden hebben nee, omdat we bezet waren door b.v. de romeinen en hun taal moesten gebruiken en daar woorden van zijn blijven hangen. Of omdat er een grote stroom buitenlanders deze kant op kwam omdat we zelf masaal in een ander land gingen zitten en woorden vandaar hier naar toe halen. Als er nu hier heel veel mensen zitten met een arabisch afgeleide moedertaal en deze onderling vaak op straat gebruiken is het meer dan normaal dat wij daar woorden van oppikken en gaan gebruiken. Behalve als we in een gepolariseerde situatie zitten en de mensen op straat die een arabischetaal gebruiken behandelen als paria.
niet zo zuur joh, een beetje humor kan geen kwaadquote:
Ja, en die worden met rust gelaten? Get realquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.
Christenen en joden hebben vaak geen gelijkwaardige positie in islamitische landen. Zie bijvoorbeeld Christenen worden Irak uitgetreiterd; etnische zuivering , daar heb je zelf nog in gereageerd, maar goed we dwalen af.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je een moslim naar joden vraagt zal hij inwoners van Israel bedoelen. Moslims hebben geen hekel aan joden over het algemeen, enkel aan zionisten. Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.
Je hebt echt een roze bril op volgens mij. Veel Moslims hebben een bloedhekel aan Joden, andersom trouwens precies hetzelfde. Je moet echt onder een steen leven om anders te geloven...quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je een moslim naar joden vraagt zal hij inwoners van Israel bedoelen. Moslims hebben geen hekel aan joden over het algemeen, enkel aan zionisten. Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.
waarom veroordeel je een ander dan op eenzelfde aanname?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We zijn niet eens in staat om onze hele eigen planeet te doorgronden, we zijn ook maar minimale afstanden de ruimte ingegaan en wetenschappers weten dat de bigbang het hele universum heeft gecreëerd.
Als je daadwerkelijk eens zou spreken met mensen met een islamitsiche achtergrond die hier wonen en niet fundamentalistisch zijn (zoals ook vele nerderlands en andere inwoners van deze planeet dat zijn.) zul je merken dat ze het woord God en Allah dwars door elkaar gebruiken. Ook zul je op merken dat als ze onderling in het Berbers, Turks enz praten er af en toe nerderlandse woorden tussendoor vallen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:19 schreef Bresser het volgende:
[..]
waarom nemen de moslims hier in nederland dat niet over.
als allah=god in het arabisch dan zou het netjes zijn om eens nederlands te gaan praten of is dat weer teveel gevraagd?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
[..]
quote:Ranglijst Christenvervolging januari 2002.
jan 02 jul 01 LAND
01 01 Saoedi-Arabië
02 07 Noord-Korea
03 03 Laos
04 02 Afghanistan
05 05 Turkmenistan
06 04 China
07 08 Vietnam
08 10 Bhoetan
09 06 Iran
10 12 Pakistan
11 09 Malediven
12 11 Somalië
13 16 Noord-Soedan
14 17 Comoren
15 19 Oezbekistan
Jij weet er weer lekker veel van zo te zien.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We zijn niet eens in staat om onze hele eigen planeet te doorgronden, we zijn ook maar minimale afstanden de ruimte ingegaan en wetenschappers weten dat de bigbang het hele universum heeft gecreëerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Geen problemen mee. Allah in het Nederlands is een vreemd (en tegenwoordig dankzij moslimfundamentalisme zelfs een beladen) woord en er is geen enkele logica wat ervoor zal zorgen dat deze benaming spontaan zijn weg zal vinden in de Nederlandse taal. En gelukkig maar, het is een volstrekt overbodig woord in het Nederlands.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:29 schreef tnimble het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk eens zou spreken met mensen met een islamitsiche achtergrond die hier wonen en niet fundamentalistisch zijn (zoals ook vele nerderlands en andere inwoners van deze planeet dat zijn.) zul je merken dat ze het woord God en Allah dwars door elkaar gebruiken. Ook zul je op merken dat als ze onderling in het Berbers, Turks enz praten er af en toe nerderlandse woorden tussendoor vallen.
Toen wij bezig waren ze op de trein te zetten waren ze daar nog veilig ja. Moslims hebben niet vanwege hun geloof een hekel aan joden (inwoners van israel), dat is pas ontstaan na de komst van Israel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en die worden met rust gelaten? Get real
Heb je wel enige idee hoe groot het universum is? En hoe groot 'Niets' is? En hoe grote een knal in dat 'Niets' is en ook weer in eens uit het 'Niets' komt?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
waarom veroordeel je een ander dan op eenzelfde aanname?
Leven en laten leven. Dat zouden alle religies eens moeten gaan prediken als grootste goed.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
waarom veroordeel je een ander dan op eenzelfde aanname?
Ik weet niet geheel op welk deel je doelt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:25 schreef Jalu het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helemaal niet het geval.
idd dat zou te belagelijk voor woorden zijn als dat opgelegt wordt. zelfs zeer onwenselijk. Maar dat is hier ook niet het geval het is maar een mening / voorstel. Het gaat hier niet om een wets voorstelt om het woord god per wet te verbieden en te vervangen voor Allah.quote:Maar het lijkt me toch meer dan duidelijk dat het vervangen van de naam van God voor vele mensen van een andere orde is dan het langzaamaan inburgeren van een andere term voor fiets of zo. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat dat soort veranderingen geleidelijk en ongemerkt gaan en niet geforceerd uit een misplaatste 'gastvrijheid'.
Het zou net zo belachelijk zijn om het Nederlandse woord voor toegestaan overal maar te vervangen voor halal om de Arabische minderheid zich welkom te laten voelen... ;')
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij weet er weer lekker veel van zo te zien.
Dus er was 'Niets' en in eens was er uit het 'Niets', binnen dat 'Niets', achtergrondstraling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
Nou, dat mag zo wezen (niet, maar goed, stel dat). Maar de Koptische gemeenschap in Egypte, groot zeker 40-50 duizend mensen, worden door jouw vredelievende moslimvrienden getolereerd en van harte uitgenodigd tot integreren, maar ja, ze willen zelf niet? Of zo?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen wij bezig waren ze op de trein te zetten waren ze daar nog veilig ja. Moslims hebben niet vanwege hun geloof een hekel aan joden (inwoners van israel), dat is pas ontstaan na de komst van Israel.
Ah, dus het is de eigen schuld van die Zionistische Joden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen wij bezig waren ze op de trein te zetten waren ze daar nog veilig ja. Moslims hebben niet vanwege hun geloof een hekel aan joden (inwoners van israel), dat is pas ontstaan na de komst van Israel.
bronquote:Stelling
God voortaan Allah noemen is een goed idee van bisschop Muskens. (uitleg)
Eens Oneens
Eens (14%)
Oneens (86%)
Totaal aantal stemmen: 309
Ik wil die 43 ja stemmers weleens horenquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:38 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
bron
86 % is het er niet mee eens
Inderdaad.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:35 schreef gelly het volgende:
Maar goed, dit gaat wat offtopic...
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Om even terug te komen op mijn vraag.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En wat zouden wij dan moeten afleiden uit het punt dat bisschop Muskens volgens jou wil maken?
Je hebt nog een aardig lange weg te gaan zo te zien. Verdiep je er eens voor de gein in voordat je domme opmerkingen gaat plaatsen. Serieus. Er valt veel over te lezen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus er was 'Niets' en in eens was er uit het 'Niets', binnen dat 'Niets', achtergrondstraling?
Ja, en overigens ook de bisschop die bepaalde christelijke feestdagen wilde ruilen voor islamitische feestdagen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:39 schreef TubewayDigital het volgende:
is dit de dominee die zei dat je een brood mocht stelen
En de 2e pinksterdag iwou nruilen voor een islamitische feestdagquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:39 schreef TubewayDigital het volgende:
is dit de dominee die zei dat je een brood mocht stelen
Het punt is dat gelovigen elkaar als concurrentie zien en door 1 benaming voor dezelfde god te gebruiken zou dat minder kunnen worden en is er vrede op aarde. Nou ja, theoretisch dan. Want christenen onderling kunnen het al niet eens worden wat God nu eigenlijk bedoelt. Maar toch, het kan geen kwaad er eens over na te denken als gelovige toch ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
[..]
Om even terug te komen op mijn vraag.
Ja, dat was dom. Hij had beter kunnen pleiten voor een extra feestdag, dan zijn de Nederlanders zo om.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ja, en overigens ook de bisschop die bepaalde christelijke feestdagen wilde ruilen voor islamitische feestdagen.
Dat bereik je niet door tegen christenen te zeggen dat ze God eigenlijk maar Allah moeten noemen om Arabischtalige islamitische immigranten zich thuis te laten voelen. Dat werkt alleen maar averechts en zo wordt verdere polarisatie in de hand gewerkt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Het punt is dat gelovigen elkaar als concurrentie zien en door 1 benaming voor dezelfde god te gebruiken zou dat minder kunnen worden en is er vrede op aarde. Nou ja, theoretisch dan. Want christenen onderling kunnen het al niet eens worden wat God nu eigenlijk bedoelt. Maar toch, het kan geen kwaad er eens over na te denken als gelovige toch ?
Zoals ik al zei, zijn wij mensen niet eens in staat om onze eigen aarde te doorgronden en we vliegen maar minimale afstanden de ruimte in.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt nog een aardig lange weg te gaan zo te zien. Verdiep je er eens voor de gein in voordat je domme opmerkingen gaat plaatsen. Serieus. Er valt veel over te lezen.![]()
Compleet offtopic, maar in veel CAO's bestaat die vrijheid al. En dat is meer dan genoeg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat was dom. Hij had beter kunnen pleiten voor een extra feestdag, dan zijn de Nederlanders zo om.
Niet geheel waar. De meeste islamitisch gelovigen hebben dat niet, enkelen wel maar die volgen een fundamentalistische stroming. Een deel van de islamitsche gelovigen (en ongeloveigen) hebben gene problemen met joden maar wel met inwoners van israel. Maar er is ook een deel die ook met israeliers geen problemen hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Leven en laten leven. Dat zouden alle religies eens moeten gaan prediken als grootste goed.
Maar je zou niet verkettert mogen worden omdat je dat denkt. Leven en laten leven.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zijn wij mensen niet eens in staat om onze eigen aarde te doorgronden en we vliegen maar minimale afstanden de ruimte in.
Eigenlijk ben je als wetenschapper dan wel heel arrogant als je denkt te weten hoe het universum is ontstaan.
Waarom? Ik flikker ze liever van een berg af.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil die 43 ja stemmers weleens horen
Maar dat is het ook is bepaalde islamitsch gelovige landen. (al vloek je dan natuurlijk in de moskee). En b.t.w. moet je ook niet stellen dat God Allah is maar het zelfde betekent, kleine noance maar toch. De beide geloven zijn niet geheel identiek en Katholieken zien God ook anders dan b.v. de zevendedagadventisten. Als je tegen hun zegt dat het het zelfde is krijg je ook een preek terug hoe zij dat zien. En heb daar respect voor ieder zijn opvatting.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef gelly het volgende:
Hier in het noorden is het ook echt vloeken in de kerk als je stelt dat God gewoon Allah is ...
Nou ik heb iets te veel van die lui in mn familie zitten, dank jequote:Op maandag 13 augustus 2007 23:58 schreef tnimble het volgende:
Katholieken zien God ook anders dan b.v. de zevendedagadventisten. Als je tegen hun zegt dat het het zelfde is krijg je ook een preek terug hoe zij dat zien. En heb daar respect voor ieder zijn opvatting.
Dan ben je kennelijk zelf niet volledig tolerant en misschien zelfs licht gepolariseerd door wat je in je familie aan drama's hebt mee gemaakt. En dat zelfde geldt ook voor de leden van de familie die door hun intolerante houding jouw zo gevormd hebben. Ben je daardoor minderwaardig, zielig of wat dan ook, natuurlijk niet! Maar het geeft je wel een andere kijk op bepaalde zaken dan anderen. Daar kunnen sommigen zich dan weer aan ergeren, stoten, gekwetst of getergd voelen en stil in een hoekje gaan zitten wenen of allerhande bedrijgen tegen je gaan uiten. Triest en dat zegt dan weer veel ove hun maar vrij niets of eigenlijk totaal niets over anderen die toevallig eenzelfde taal gebruiken, geloof volgen of land wonen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik heb iets te veel van die lui in mn familie zitten, dank je
Alleen het deel van Nederland waar hollanders wonen. Mensen met een hol hoofd!quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je haalt de woorden uit mijn mond. Zullen we het hier dan ook maar gelijk Hollandistan noemen dan?
idd. "-estan" betekent "land van -"quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat het Arabische woord voor Nederland is. Sowieso meer Centraal-Aziatisch dan Arabisch.
moslims willen daar nog wel eens anders over denken, hoor, maar goed.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims zeggen al God, maar dan in het arabisch. Dat is het hele punt dat de man maakt. Ik snap de commotie niet zo, als je in God gelooft geloof je ook in Allah. Dat is namelijk precies hetzelfde.
Als je het vergelijkt met onze tijd: ze leven niet in de middeleeuwen, maar in 50 jaar geleden. Geen 500, maar 50 jaar!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef DropjesLover het volgende:
vergelijkbaar iets als destijds in ierland, katholieken vs protestanten, maar na jaren van afschuw en haat en wederzijds onbegrip werken ze eindelijk samen.
Dat zal Muskens niet bedoelen, lijkt me.quote:[..]
ze willen gewoon op 1 lijn komen te zitten. wij, als meer verlichte, ontwikkelde, opgeleidde mensen met christelijke achtergrond zijn toch ook steeds minder met geloof bezig? dus wat boeit het?
Hoe zit het dan met de sea snails, die Dollo's wet ontkrachtten?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdammer zeker, die wetenschapper ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:46 schreef JohnDope het volgende:
Zoals ik al zei, zijn wij mensen niet eens in staat om onze eigen aarde te doorgronden en we vliegen maar minimale afstanden de ruimte in.
Eigenlijk ben je als wetenschapper dan wel heel arrogant als je denkt te weten hoe het universum is ontstaan.
je vergeet een letterquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:05 schreef Strolie75 het volgende:
Alzeiher is een hele nare ziekte.
Allahverdomme!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:41 schreef Caesu het volgende:
je vergeet een letter
Laten we dan een woord nemen wat wel het zelfde betekent zoals:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 04:14 schreef PLAE@ het volgende:
Laten we het voortaan maar Hans Christian Andersen noemen, ipv god/allah oid.
Hij vertoont geen verschijnselen van oriëntatiestoringen, verlies van het korte termijn geheugen, terug vallen in belevingen of verlies van eigenwaarde en verwaarlozing.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:13 schreef BasEnAad het volgende:
Ik hou het er maar op dat deze man een beetje seniel aan het worden is.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met onze tijd: ze leven niet in de middeleeuwen, maar in 50 jaar geleden. Geen 500, maar 50 jaar!
Dat roept ook weer verkeerde associaties op. Tata-yaya klinkt wel vrolijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:58 schreef milagro het volgende:
ik ben trouwens meer voor een algemene naam met Griekse oorsprong, dus geen God, geen Allah , maar θεος oftewel Theo
Sorry, maar dat klinkt meer als een carnavalsnummer.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:19 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat roept ook weer verkeerde associaties op. Tata-yaya klinkt wel vrolijk
dat roept uitstekende associaties opquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:19 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat roept ook weer verkeerde associaties op. Tata-yaya klinkt wel vrolijk
Ik geloof dat het iets was als 86 tegen, 14 voor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef JohnDope het volgende:
zijn er al peilingen, ik ben wel namelijk benieuwd na die uitspraken van die lompe boer.
Ga je nu milagro volgen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:38 schreef Vivi het volgende:
Nu we het toch over woorden en hun betekenis hebben; "Islam" betekent letterlijk "kritiekloze onderwerping"... mooi he
Milagro heeft gewoon altijd gelijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:48 schreef Aoristus het volgende:
Ga je nu milagro volgen?
Nee, je staat soms in mijn AT, over de jaren peil je eens wat users uit. Je bent er niet op vooruit gegaan de laatste tijdquote:
Nou, laat me dan lekker met rust, je kent me helemaal niet, dus ik begrijp niet zo goed waar de kick in zit om mensen lukraak af te zeiken eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, je staat soms in mijn AT, over de jaren peil je eens wat users uit. Je bent er niet op vooruit gegaan de laatste tijd
Oh dear..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, laat me dan lekker met rust, je kent me helemaal niet, dus ik begrijp niet zo goed waar de kick in zit om mensen lukraak af te zeiken eigenlijk.
Word eens volwassen ofzo.
Het maakt ook niet uit hoe je het noemt, maar in dit tijdperk kan je je daar als voorman je niet zo over uitspreken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Oh dear..
Zullen we met Muskens verder gaan? - als je er aan toe bent?
Ik denk dat Muskens vervangen wordt door een pro-vaticaan hielenlikker, zoals gister al geschetst werd bij eenvandaag. Wat denk jij?
Het interesseert me verder geen reet eigenlijk, maar zwaan-kleefaan types vervelen me.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wie begint hier nu met op de man spelen, sinds vannacht al?!
En nu een beetje schijnheilig emmeren dat je ontopic wilt?
Ik wás al OT hoor, ik heb alleen geen enkele behoefte om op deze manier met jou op wat voor manier dan ook in discussie te gaan, gezien de wijze waarop jij je naar mij toe profileert..en kom nu maar weer met je "hihihi" reply...ik vraag me af wat jij onder " vooruit gaan" verstaat n.a.v je eigen posts, die getuigen namelijk niet van al te veel diepgang, als je in de veronderstelling bent een karakteranalyse van iemand te kunnen maken omdat diegene "toevallig af en toe in je MYAT staat".
Als je je normaal opstelt valt er misschien nog een leuke discussie te voeren, vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan dit soort zouteloze en ongefundeerde afzeikers en in de ruimte geblaat.
het maakt moslims wel degelijk uit, neem de proef op de som en laat een vooraanstaande geestelijk , desnoods uit moslim hoek, voorstellen om Allah voortaan God te noemen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'
Nou, ten eerste bewijst dat al in hoeverre je je daarwerkelijk in mij hebt verdiept, aangezien ik heel veel ben, maar een zwaan/kleefaan type hoort daar niet echt bijquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het interesseert me verder geen reet eigenlijk, maar zwaan-kleefaan types vervelen me.
Daar is toch iemand mee bezig, dacht ik?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:
breng daadwerkelijk een moderne, leesbare vertaling uit, en je hebt de poppen aan het dansen.
Je hebt gelijk, ik heb me niet in je verdiept, dat hoeft wat mij betreft ook niet zozeer eigenlijk. Je postgedrag spreekt voor zich, vooral bij datgene wat blijft hangenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, ten eerste bewijst dat al in hoeverre je je daarwerkelijk in mij hebt verdiept, aangezien ik heel veel ben, maar een zwaan/kleefaan type hoort daar niet echt bij
Als je die conclusie trekt op basis van mijn post gisteren (en dan moet wel, want als je mijn verdere post geschiedenis erop na had gelezen had je geweten dat je onzin blaat) dan ben je behoorlijk dom, ik ben namelijk wel een lui type, en als iemand recht boven mij al een heel verhaal heeft getypt met hoe ik er toevalligerwijs, ook over denk, zie ik het nut niet zo ervan in om datzelfde verhaal met net iets andere bewoordingen nog eens neer te typen. Of ben jij nog het type dwarse puber dat het met iedereen oneens is om het oneens zijn??
En als ik je verveel laat me dan lekker met rust verder, jij was mij trouwens nog nooit opgevallen tot je
" hihihi" geOH vannacht![]()
Maar laat ik het je makkelijk maken; ik ga je vanaf nu gewoon negeren, en als je dan gewoon mijn posts voortaan overslaat hoef jij je ook niet meer te vervelen
Er wordt wel vaker gerommeld in de apocriefen hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:51 schreef Suko het volgende:
En toch he, erger ik mij, als ongelovige bitch, aan die uitspraak van Muskens. Hij gaat een sober en teruggetrokken leven leiden bij de Benedictijnen in een klooster in Teteringen. Als toch één van leiders in het katholieke geloof in Nederland is deze uitspraak buitengewoon onverantwoordelijk gezien tegen het licht van nu, zou hij dat ook zo scherp hebben gezegd in de bloei van z'n carrière?Ik geloof daar niks van. Nog afgezien dáár van, wat te denken van de al eeuwen bestaande geschriften, literatuur en eigenlijk al wat geschreven staat én stond, in Nederland, Europa en alle landen die het Christelijk geloof belijden en andere geloven buiten de Islam, die God zo hebben beschreven, dat zou allemaal moeten veranderen in Allah. Want alleen zo uitspreken is natuurlijk nutteloos, (want stel je voor, je leest God maar voor de rest Allah uitspreken?) zal dus ook een schriftelijke verandering moeten ondergaan. Als ook kunstvoorwerpen met daarin de God beschreven, naar taalkeuze natuurlijk. Voor mij blijkt hieruit hoe die Muskens uit de nek zit te lullen en hier totaal niet over heeft doorgedacht. Sommige opperen dat dit een vorm van naastenliefde is, aan me hoela, waar dat ook moge zitten. Nergens zal je een groep mensen vinden die de eigen identiteit zal opgeven voor een algemeen gegeven, nooit. Uiteindelijk gaat het om territoriumdrift, dus macht, overheersing, controle en alles wat men kan verzinnen om de mens eronder te krijgen en te houden. Men kan al niet eens naast elkaar leven in vele gevallen, (in 't klein gedacht > tuinhekken/heggen zijn al tijden enorm populair hoor, doordenkertje) laat staan dat men de eigen God uit een ander geloof gaat hernoemen om de lieve vrede te bewaren vanwege een geloof dat een ongelofelijke expansiedrift heeft? Want zou hij dat ook hebben gezegd als de Islam niet zo massaal z'n intrede heeft gehad (en nog steeds aan de gang is) in Nederland? Dacht 't niet. Wat een onderwerping zeg! En een zekere vorm van opportunisme. Nee, die Muskens moet vooral maar gaan doen wat hij al eerder opperde, zwijgen, echt zwijgen.
Alle wetenschap etc. waarin de moslims in de middeleeuwen uitblonken, waren gebaseerd op Griekse en Romeinse basis.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef tnimble het volgende:
[..]en buiten dat al levenden ze nog in de middeleeuwen. 500 jaar geleden sloegen wij elkaar de kop in en vernielden alles wat we niet begrepen en beginningen we grote misstanden. Hun hadden dat al vele eeuwen achter hun gelaten waren verlicht, hadden elkaar lief en hielden zich bezig met wetenschap, rechtspraak, kunst enz. We hebben veel aan hun te danken in die tijd. Kijk bv. naar zuid europa waar we door de hulp van de arabische wereld de Visigoten verdrongen hebben en er zo een eind kwam aan een lange periode van onrecht en plunderingen. Er konden eindelijk steden gebouwd worden. Ook riolering, stromend water, scholing, wetenschap kwam toen onze kant op.
*Proest!quote:Zaken als verkettering en inquisitie kennen hun niet.
Waarom maak je hier opeens de moslims tot 'norm' ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:
[..]
het maakt moslims wel degelijk uit,
Jazeker, dat gezegde is nog wel het meest toepasbaar op dit hele circus. Aangezien de islam de Nederlanders niets te leren heeft hoeven we er ook geen rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:40 schreef Vivi het volgende:
Het overnemen van woorden geeft natuurlijk wel een bepaald signaal af...doet me denken aan een bepaald spreekwoord, iets met een vinger en een hand.
dat maak ik helemaal niet, het is enkel opvallend dat Muskens niet het woord god kiest als integratie pusher, maar Allahquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom maak je hier opeens de moslims tot 'norm' ?
Genoteerd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:52 schreef milagro het volgende:
[..]
dat maak ik helemaal niet, het is enkel opvallend dat Muskens niet het woord god kiest als integratie pusher, maar Allah
en dat als men hier zegt, dat het niet uitmaakt, het is maar een woordje, dan is dat wmb ook zo, maar had het voorstel eens andersom gedaan, en dan eens zien wie nu de islam de norm maakt, niet ik, hoor.
ik zeg enkel, laat men die proef eens op de som nemen.
die rare bereidheid om mensen tegemoet te komen, wat dit toch feitelijk is, integratie bevorderend immers, maar wel weer met behoud van hun woordje en niet het 'onze', mensen die zelf weinig trek hebben in tegemoetkomingen, die inzake geloof en heilig boek zo rigide als de pest zijn, en wat dus voor een aanzienlijk deel het hele probleem is.
die tweedeling, dat oplossen moet toch altijd weer van uit ons komen, wij moeten respect hebben , wij moeten onze toon veranderen, wij moeten ms eens God Allah gaan noemen, want dat komt er toch wel van, en nu is integratie bevorderend.
wat is dat voor een complete larie? wie importeert nu welke nieuwe normen ineens, wie zeikt er nu chronisch over respect, wie jankt er als hun profeet beledigd wordt, maar juicht als een jonge Iraanse Nederlander op straat bedreig wordt, want "had hij maar niet".
op een bepaald moment is iedere zet, hoe triviaal ook, die kant op met als doel tegemoet te komen, rete irritant, ergelijk, onderdanig lariekoek.
exposities over genocide moeten aangepast worden, anders wordt Turkenland boos, geschiedenisleraren slaan soms liever de holocaust over, anders gaan de Marokkaanse leerlingen flippen, Amsterdam is potenrammerstad numero uno, een exmoslim die bedreigd wordt, moet niet miepen, want eigen schuld, en Bos zegt dan matig je toon, en murmelt iets over in elkaar gemepte homo's, ja dat is ook best erg, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar die toon, zoveel schadelijker!!!!! je kwetst duizenden mensen ermee.
dat konstante geouwehoer over geloofsissues, waarbij de streng gelovige christenen weer gezellig op de band wagon van de islam springen, je wordt er echt schijtziek van, respect voor iemands geloof, waarom , waarom ueberhaupt te berde brengen dat het ms een idee zou zijn om God voortaan allah te noemen?
Voor een aanzienlijk deel van ons is er helemaal geen god, is er geen hiernamaals.
Nou, milagro wat maakt het je dan uit?
We zitten hier in Nederland, als we de integratie willen bevorderen hernoemen we beter de dingen naar de dominante cultuur, en dat is niet de Islamitische cultuur, niet het Arabisch.
Laten we Allah dus God noemen, of de middenweg Theo.
zo, en weer genoeg Allah onzin voor vandaag.
http://www.trouw.nl/dever(...)_voor_eigen_parochiequote:Dat bisschop Muskens van Breda voorstelt dat gelovigen van alle religies God voortaan wel Allah kunnen noemen, is minder opmerkelijk dan het op het eerste gezicht lijkt.
Muskens opperde dat namelijk al eens eerder: drie jaar geleden, bij zijn tienjarig jubileum als bisschop van Breda. Christenen, joden en moslims, zei Muskens toen, aanbidden een en dezelfde God.
Critici verwijten Muskens dat hij met zijn voorstel om Allah te zeggen het christendom relativeert, en slechts beoogt moslims te behagen. Maar zij vergeten dat met Allah niet per se de eigennaam van de God van de islam bedoeld wordt. Het woord functioneert in de Arabischtalige wereld als soortnaam voor God, en wordt ook door christenen gebruikt.
Toch ziet ds. Gerrit de Fijter, synodepreses van de Protestantse Kerk in Nederland ‘geen heil’ in Muskens’ voorstel, zegt hij. ,,Hiermee wordt de identiteit van het westers christendom geen recht gedaan." Zolang Allah ook de naam is van de God van de islam, meent De Fijter, is dat woord niet geschikt om het begrip tussen verschillende geloven te bevorderen. ,,Met alleen een gezamenlijk woordje kom je niet nader tot elkaar. Stel dat we de paus voortaan ‘dominee’ gaan noemen, zouden rooms-katholieken en protestanten elkaar dan beter gaan begrijpen?"
Volgens Muskens aanbidden christenen, joden en moslims dezelfde God. Daarover is De Fijter kort: ,,Die uitspraak zou ik niet voor mijn rekening willen nemen."
Bisschop Muskens afficheert zichzelf graag als ‘algehele reclamezuil voor vrede en verzoening’, zei hij eens bij de presentatie van een multireligieus kinderboek. Maar die vrede en verzoening gelden in mindere mate voor dissidente katholieken. Een Brabantse diaken die na zijn echtscheiding een nieuwe relatie begon, werd door Muskens ontslagen uit zijn parochie. Ook voor een niet-pastorale functie binnen de kerk was voor de man geen ruimte.
Eerder vond Muskens aartsbisschop van Bombay Ivan Dias wel geschikt was om Paus te worden, lees wie hij is, gezien in het licht wat Muskens nu zegt:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ruimdenkendheid Muskens geldt minder voor eigen parochie
Van onze redactie religie & filosofie
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)_voor_eigen_parochie
Gelukkig blijkt wel weer dat Muskens eigenlijk iemand is die totaal geobsedeerd met zijn onzinnige linkse ideeën een grote afstand heeft met wat de echte gelovige vind. Het lijkt de polderpolitiek wel, maar dan in een andere omgeving.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Alle wetenschap etc. waarin de moslims in de middeleeuwen uitblonken, waren gebaseerd op
Griekse en Romeinse basis.
Ja haal alles door elkaar! Dat er nu zieke en misdadige figuren rond lopen die een geloof misbruiken en bevolkingsgroepen weten te radicliseren om deze voor hun karretje spannen om meer macht te krijgen staat vast. Dat houd niet direct in dat alle mensen die met dat geloof te maken hebben ook zo zijn en dat omdat dit nu zo si het meteen door de hele geschiedenis zo is.quote:[..]
*Proest!
Ze kennen zaken als 'verkettering' niet? Wel eens gehoord van Salman Rushdie? Hoewel de fatwa door Khomeiny als sji'ietsche geestelijke is uitgesproken en dus eigenlijk voor soennieten niet geldt, zullen de soennieten beamen dat Rushdie de dood verdient. Voor de soennieten trouwens, zijn de sji'ieten en alevieten dus ook ketters of afvalligen. Ik kan me ook nog een gevalletje herinneren van een of andere Egyptische hoogleraar die het waagde de koran iets anders te interpreteren, laatst nog op de frontpage. Die heeft ook niet lang meer.
Als de paus besluit arabisch te leren en ook toespraken in deze taal te geven staat hem dat vrij.n Het gaat er om wat hij zegt en niet in welke taal hhij dat doet.quote:Zullen we trouwens Jezus dan maar Issa noemen en Mozes Moussa? Misschien is het een optie ook zo een sjieke zwarte steen in een tentje bij het vaticaan neer te zetten? En dat de paus na zijn wekelijkse balkonscene 'Allah Akbar!' roept in plaats van 'Amen'?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef JohnDope het volgende:
zijn er al peilingen, ik ben wel namelijk benieuwd na die uitspraken van die lompe boer.
bronquote:Stelling
God voortaan Allah noemen is een goed idee van bisschop Muskens. (uitleg)
Eens Oneens
Eens (18%)
Oneens (82%)
Totaal aantal stemmen: 2536
Nee dat maakt dé moslim niets uit. Er zijn wel groeperingen waar dat wel uit maakt. Die hebben echter vaak de Qu`ran zelf nog nooit in handen gehad maar volgen op het woord van iemand anders.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:
[..]
het maakt moslims wel degelijk uit, neem de proef op de som en laat een vooraanstaande geestelijk , desnoods uit moslim hoek, voorstellen om Allah voortaan God te noemen.
Die dat zegt verdraait de woorden van de bron de Qu`ran wel heel creatief. In de Qu`ran staat heel duidelijk geschreven dat God, Allah, Bog, Dio (of welke taal je maar gebruik) uitlegt wie hij is nl de God van Abraham. Ook heeft de Qu`ran het over het christelijke en Joodse geloof en staat er geschreven dat dit dezelfde oorsprong heeft en om dezelfde god gaat.quote:ga in discussie met een serieus belijdend moslim, en hij spreekt over onze God, en die van jullie... wijs hem op het feit dat dat dus in zou houden dat er minimaal 2 goden bestaan, en er dus geen sprake is van 1 almachtige, dan zal hij zeggen dat onze god niet bestaat.
Wordt wakker en kijk om je heen. Dat het uit naam van de islaam nui veel meer komt is een feit maar niet het enige wat er aan de hand is. Ook in europa zerlfs west europa komt dit voor.quote:degene die het meest rigide zijn in deze, zijn niet wij, anders of niet gelovigen, hoor, vooralsnog worden er anno nu geen mensen massaal vermoord uit naam van Jezus, God, worden er geen afvallige Christenen naar het leven gestaan, wordt de enkele moslim die bedreigd wordt en beveiliging geniet, bedreigd door lieden uit EIGEN achterban.
Net zoals dat hier ook niet gebeurt. Kijk alleen maar naar een discussie aoals deze nu in Nederland gaande is of b.v. de achterstelling van groeperenen in het sociale leven maar ook b.v. in werkgelegenheid enz. En dan moet je niet alleen kijken naar goede voorbeelden in grote steden in de niet probleem wijken maar ook in de kleirere steden en dorpen vooral in onze beibel gordel.quote:de irritatie in deze is in feite niet zo zeer om het andere woord, het zal de atheisten een rotzorg zijn , en de niet zo belijdende gelovigen ms een zorgje, maar de irritatie is omdat het weer een tegemoetkoming LIJKT naar de kant die zelf totaal niet gediend is van tegemoetkomingen inzake geloof.
zelfs een land als Turkije behandelt andersgelovigen niet gelijk.
Exergese is in de islam ook zeer normaal. Waar ze alleen wel nerveus worden is exergese van een exergese ipv de originele bron. Wij maken vertalingen van bewerkingen van vertalingen en weten ondertussen vrij weinig van de originele context af. De qu`ran wordt ook gewoon vertaalt en bewerkt. Maar dan met het verschil dat de originele tekst en de bewerking, vertaling en / of exergese naast elkaar in het boek staan.quote:dit voorstel is echt weer een bevestiging voor de baardmannen , zie je wel , zelfs een katholiek geestelijke ziet in dat Allah toch echt een betere benaming is, en dus Allah, ONZE god een betere god is... dat Muskens het zo niet bedoelt, hebben ze geen boodschap aan, en dát is nu een signaal dus dat Muskens in deze tijd, waar toch echt alle terroristische ellende en verbale en non verbale bedreigingen uit moslim hoek komen niet moet zenden.
Dat wij dingen nu op waarde weten te schatten, betekent niet dat zij dat ook doen, het zal hun slechts sterken in hun overtuiging, net zoals de lege kerken dat doen.
Het is voor ons ms maar een woordje, voor menig serieus belijdend moslim niet, voor geen enkele baardman absoluut niet.
Stel het maar voor, het woordje Allah vervangen.
Hell, stel eens een moderne vertaling vd Koran voor, en menig moslim (wereldwijd) wordt al nerveus, breng daadwerkelijk een moderne, leesbare vertaling uit, en je hebt de poppen aan het dansen.
Is het niet hier, dan wel in landen waar de Islam de hoofdgodsdienst is.
En Allah's woord wordt niet getoornd, laat staan zijn naam.
En dat staat dus iet in de qu`ram. Daar in staat een vrij gelike pasage als in de beibel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:34 schreef Vivi het volgende:
Zei God trouwens niet : "heb uw vijand lief als uzelf" of iets van die strekking?
Edit, gevonden:
Heb uw vijanden lief, zegen degenen die u vervloeken, doe wel aan degenen die u haten en bidt voor degenen die u geweld doen en die u vervolgen, opdat u kinderen mag zijn van uw vader, die in de hemel is. Want hij laat zijn zon opgaan over kwade en goede mensen en regen neer dalen over rechtvaardige en onrechtvaardige mensen. Want indien u slechts lief hebt die u liefhebben, wat voor beloning geeft dat u? Doen de tollenaars dat ook niet? En indien u slechts uw broeders groet, wat doet u dan meer dan anderen? Doen de tollenaars dat ook niet? Ik zeg u dat tenzij uw gerechtigheid overvloediger is dan die van de schriftgeleerden en van de Farizeeën u het koningrijk van de hemelen nooit zult ingaan. (Matth. V: 20 en 43—47).
En indien u slechts lief hebt die u liefhebben, wat voor dank krijgt u? Want ook de zondaren houden van degenen die hen lief hebben. En indien u slechts goed doet aan degenen die aan u goed doen, wat voor dank krijgt u? Want ook de zondaars doen hetzelfde. En indien u leent aan degene, van wie u hoopt terug te ontvangen, wat voor dank hebt u? Want ook de zondaars lenen aan de zondaren, opdat zij hetzelfde terug mogen ontvangen? Maar heb uw vijanden lief en doe goed en leen, zonder iets terug te hopen en uw loon zal groot zijn en u zult kinderen van de allerhoogste zijn, want hij is goed tegen de ondankbaren en bozen. Wees dan barmhartig, zoals ook uw Vader barmhartig is. (Luc. VI: 32—36).
En nu Allah:
‘Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.’ Koran 9 : 68
‘Of gij vergiffenis voor hen vraagt of dat gij geen vergiffenis voor hen vraagt –zelfs al vraagt gij zeventig maal vergiffenis voor hen – Allah zal hen toch niet vergeven. Dit is omdat zij in Allah en Zijn boodschapper niet geloven. Allah leidt het trouweloze volk niet.’ Koran 9 :80
‘Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard ; er wacht hen een pijnlijke straf. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah.’ Koran 5 :38-39
Mwoh, lijkt me toch niet dat ze echt inwisselbaar zijn.
Heb je het stuk gelezen wat ik hierboven heb gelinkt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:02 schreef tnimble het volgende:
[..]
Die dat zegt verdraait de woorden van de bron de Qu`ran wel heel creatief. In de Qu`ran staat heel duidelijk geschreven dat God, Allah, Bog, Dio (of welke taal je maar gebruik) uitlegt wie hij is nl de God van Abraham. Ook heeft de Qu`ran het over het christelijke en Joodse geloof en staat er geschreven dat dit dezelfde oorsprong heeft en om dezelfde god gaat.
[..]
Het staat er toch letterlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:07 schreef tnimble het volgende:
[..]
En dat staat dus iet in de qu`ram. Daar in staat een vrij gelike pasage als in de beibel.
Komt er op neer dat er staat dat de islam vijanden zal hebben en dat je niet moet stijden tegen deze vijanden. God / Allah zal zelf deze vijanden/tegenstanders van de wereld vagen door hen te negeren en links te laten leggen zoalng zij tegenstandards zijn.
Is dus in de strekking van als u mij slaat keer ik u de andere wang toe.
Je geheel, en sommige stukken lees ik zelf meer dan 1 keer. Maakt deze topic volgen en reageren ook erg tijdrovend.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen wat ik hierboven heb gelinkt?
Nee dat staat er niet. Althans niet in de originele tekst. Aan het hele stuk kun je al zien dat het een knip en plak werk is wat overal uit een qu`ran stukken neemt. Dat neemt niet weg dat er groeperingen zijn die dergelijke teksten hanteren als waarheid. Maar dat doen christenen ook denk alleenmaar aan de geschriften van enkele secten met christelijke achtergrond.quote:
Welke en ooit eens volledig gelezen? En ook handig om meerdere uitgaven te hebben ipv alleen vertaling ook een arabische versie en arabisch leren. Die taal is niet erg moeilijk alleen het schrijven is wat lastig maar ook goed te doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:18 schreef Vivi het volgende:
Tijdrovend maakt niet uit
Maar goed, ik heb toevallig een Koran in huis (kennis is macht denk ik dan maar) en het staat er toch echt heur.
Laat even wat meer weg en pak en een paar andere versen bij van verder op en het wordt pas echt leuk.quote:8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."
9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.
10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.
11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".
2. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.
13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.
14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."
15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:34 schreef tnimble het volgende:
[..]
Welke en ooit eens volledig gelezen? En ook handig om meerdere uitgaven te hebben ipv alleen vertaling ook een arabische versie en arabisch leren. Die taal is niet erg moeilijk alleen het schrijven is wat lastig maar ook goed te doen.
Nou sorry, maar ik ga er geen studie van maken, ik heb ook nog een leven enzoquote:Dit geldt ook voor de beibel trouwes. Je hebt boekjes van 200 paginas. Maar je hebt ook versies die bestaan uit meerdere delen omdat het anders te dik is om in te binden. En ook dat zijn er nog hele stukken en boeken die door de verschillende cristelijke geloven niet opgenomen zijn.
[..]
Laat even wat meer weg en pak en een paar andere versen bij van verder op en het wordt pas echt leuk.
Maar als je verder gaat met de opvolgende versen krijg je een ander beeld en een andere bedoeling achter de gebruikte kracht termen. Maar dat wordt wel heel erg veel quoten om de context niet te verliezen. Wil je toch de rest weten pak dan het el-Baqarah er bij.
Het hoeft ook geen complete levens lange studie te zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:37 schreef Vivi het volgende:
[..]![]()
[..]
Nou sorry, maar ik ga er geen studie van maken, ik heb ook nog een leven enzo
Het staat er en het staat er duidelijk genoeg imo, kan een context niet zo veel aan veranderen in dit geval lijkt me.
En zo gaat het nbog heel lang door.quote:16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hen geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.
17. Hun toestand is als die van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam God hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.
18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;
19. Of (dat zij) bij zware regen waarbij dichte duisternis, donder en bliksem uit de hemel komt, uit doodsangst hun vingers in de oren steken vanwege de donderslagen. God omringtstraft de ongelovigen.
20. Bijna beneemt de bliksem hen het gezichtsvermogen; telkens als het hen beschijnt, wandelen zij daarin, maar wordt het weer donker, dan staan zij stil. En, zo God het wilde, zou Hij hen het gehoor en het gezicht kunnen ontnemen, waarlijk, God heeft macht over alle dingen.
21. O mensen, aanbidt uw Heer, die jouw en degenen, die vóór je waren, schiep - opdat je behouden zult worden.
22. Die je de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed neerdalen en daardoor vruchten voortbracht als voedsel voor jou. Plaatst derhalve geen gelijken naast God, tegen beter weten in.
23. En, indien je in twijfel bent omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept jouw helpers buiten God, als je waarachtig bent.
24. Doch, indien je het niet kunt doen - en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, en waarvan de brandstof mensen en stenen zijn.
25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hen van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.
26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,
27. Die na de bekrachtiging er van het verbond met God breken en datgene, wat God gebood te verenigen scheiden en die onheil op aarde stichten, dezen zijn de verliezers.
28. Hoe kun je God verwerpen, terwijl je levenloos was en Hij je leven schonk? Hij zal je doen sterven en daarna zal Hij je doen herleven en dan zult je tot Hem worden teruggebracht.
29. Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor je schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij heeft kennis van alle dingen.
30. En toen uw Heer tot de engelen zei: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zegden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat jij niet weet."
31. En Hij leerde Adam al de namen. Dan plaatste Hij (de voorwerpen dezer) namen voor de engelen en zei: "Noemt Mij hun namen, indien jij in jouw recht staat."
32. Zij zegden: "Heilig zijt Gij. Wij bezitten geen kennis, buiten hetgeen Gij ons hebt geleerd; waarlijk, U bent de Alwetende, de Alwijze.
33. Hij zei: "O, Adam, zeg hen de namen van deze dingen", en toen hij de namen had genoemd, zei Hij: "Zegde Ik je niet: Waarlijk Ik ken de geheimen der hemelen en der aarde en Ik weet, wat jij onthult en wat jij verbergt?"
34. En toen Wij tot de engelen zegden: "Onderwerpt je aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.
35. En Wij zegden: "O Adam, verblijf jij met jouw gade in de tuin en eet overvloedig, waar je ook wilt, doch nader deze boom niet, anders zult je tot de zondaren behoren."
36. Doch door middel van de boom verleidde Satan hen beiden en dreef hen uit de staat waarin zij zich bevonden. En Wij zegden: "Gaat heen - je bent elkander vijandig. Er zal op aarde een tijdelijke woonplaats en levensonderhoud voor je zijn."
37. Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; voorwaar Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol.
38. Wij zegden: "Gaat allen weg van hier. En, indien er leiding van Mij tot je komt, zullen zij, die Mijn leiding volgen, vrees noch droefheid kennen.
39. Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.
40. "O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik je bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met je houden en Mij alleen zul je vrezen.
41. En gelooft in hetgeen Ik heb geopenbaard, vervullende datgene, wat je reeds bezit en weest niet de eersten, die het verwerpen; verruilt evenmin mijn tekenen voor geringe prijs en zoekt bescherming in Mij alleen.
42. En verwart de waarheid niet met de onwaarheid, noch verbergt de waarheid tegen beter weten in.
43. En houdt het gebed en betaalt de Zakaat en bidt met hen, die bidden.
44. Beveel de mensen het goede te doen en vergeet daarbij je zelf, hoewel je het Boek leest? Wil je dan niet begrijpen?
45. Zoekt hulp door geduld en gebed; dit is inderdaad moeilijk, behalve voor de ootmoedigen,
dus je gaat gewoon lukraak met wat stukken tekst gooien die je ergens in een boek hebt gevonden, context is irrelevant, de woorden op zich zijn duidelijk ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:37 schreef Vivi het volgende:
[..]![]()
[..]
Nou sorry, maar ik ga er geen studie van maken, ik heb ook nog een leven enzo
Het staat er en het staat er duidelijk genoeg imo, kan een context niet zo veel aan veranderen in dit geval lijkt me.
Met de beibel kun je inderdaad exact het zelfde doen. Secten zijn daar een goed voorbeeld van maar de media is momenteel gericht op de qu`ran.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:00 schreef gelly het volgende:
Ik vind het sowieso grappig dat men van de bijbel wel zegt dat je die in de context moet lezen en vervolgens selectief gaat zitten quoten uit de koran om te laten zien hoe erg het allemaal is.
Moeilijk om bijbel te spellen, niet?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:09 schreef tnimble het volgende:
[..]
Met de beibel kun je inderdaad exact het zelfde doen. Secten zijn daar een goed voorbeeld van maar de media is momenteel gericht op de qu`ran.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
Voor het Einde der Tijden zal de hele Wereld Islamitisch zijn.
Het is voorspeld dat de Islam de meest dominante godsdienst zal worden, en in elke famillie op de Wereld er minstens een familielid Moslim zal zijn.
Dit zijn zaken die Muskens ook denkt te zullen gebeuren.
dat zijn dan idd geloofsopvattingen die je al dan niet hilarisch kan vinden ..quote:
quote:Het zou voor Joodse en Christelijke Nederlanders niet bezwaarlijk moeten zijn om het woord waarmee God zichzelf kenbaar heeft gemaakt door middel van de 'joodse' en 'christelijke' profeten in de mond te nemen
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zijn dan idd geloofsopvattingen die je al dan niet hilarisch kan vinden .. maar hierin heeft hij wel gelijk
[..]
Pilletje nodig ofzo. God heeft zich bekend gemaakt met de woorden JHWH. En geen allah of welke maangod dan ook!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zijn dan idd geloofsopvattingen die je al dan niet hilarisch kan vinden ..
maar hierin heeft hij wel gelijk
[..]
Of dat een eind 'doel' zal zijn is te betwijfelen wel is het dat historisch gezien elke goeddienst groter wordt een piek heeft en dan afneemt en vaak daarna geheel verdwijnt. Met het christelijke geloof zitten we nu flink na de piek De islam is aan het opkomen maar is ook een minder lang bestaande goedsdienst en zal dus nog moeten pieken en daarna weer afnemen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
Het is voorspeld dat de Islam de meest dominante godsdienst zal worden, en in elke famillie op de Wereld er minstens een familielid Moslim zal zijn.
Maar ook zijn er landen waar grote christelijke gemeenschappen zijn die het woord Allah of Alla gebruiken en daarbij echt christelijk zijn.quote:The verses of the Qur'an and the hadiths of the Prophet (saas) indicate that the end times have two stages. The first period is one in which material and spiritual problems dominate the world; the second period to come is called the Golden Age, a time when the moral teaching of the Qur'an will dominate producing a deep sense of well-being in every sphere. When the Golden Age comes to an end and the world quickly enters a social decline, the coming of the last day is at hand.
Naast religieuze argumenten kun je ook taalkundige argumenten aanvoeren. De Nederlandse taal is een woordje armer. God impliceert mannelijk van aard. Het Arabisch is een meer ontwikkelde taal. Allah is de God, het impliceert nergens man of vrouw (mannelijke of vrouwelijk vervoegingen bestaan niet voor dit woord), noch een meervoud. Een correcter woord voor het Opperwezen bestaat er niet voor de mensheid.
Verder sprak de profeet Jezus Aramees en die noemde God ook Allah. Het Aramese woord van Allah is Alaha, Arabisch en Aramees zijn verwant aan elkaar. Ook de Joden noemden God Allah. (Het Hebreeuwse woord Elohim is etymologisch verwant aan Allah).
Voor sommigen en zelf het in de mond nemen van neutrale leen woorden bezwaarlijk. Ook een vorm van extremisme. Vooral als je bedenkt dat de taal die ze zuiver willen houden en Nederlands noemen ook vrij nieuw is.quote:Het zou voor Joodse en Christelijke Nederlanders niet bezwaarlijk moeten zijn om het woord waarmee God zichzelf kenbaar heeft gemaakt door middel van de 'joodse' en 'christelijke' profeten in de mond te nemen
het is de originele naam anders .. daar is gewoon geen speld tussen te krijgen .. dat wij dat vernederlandst hebben, tja .. voor sommige christenen in andere werelddelen heet die dus wel gewoon Allah, in Frankrijk heet die Dieu, in Duitsland Gott en in Italië Dio .. hem overal bij zijn originele naam aanspreken lijkt me niet zo'n probleemquote:
De naam van God is onuitspreekbaar daarom schrijven we JHWH omdat je dat niet kunt uitspreken. God heeft ook geen vorm die wij kunnen vatten, het is nog een man nog een vrouw. Al beelden we hem in schilderijen en tekeningen af als een oude man met een lange baard (vaak met een wolk als onderlichaam)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:24 schreef fjs het volgende:
[..]
Pilletje nodig ofzo. God heeft zich bekend gemaakt met de woorden JHWH. En geen allah of welke maangod dan ook!
Allah, Bog, Doi, Dios, Dieu, Gott, Jainko, Sgnåur, Doue, Buh, Jumal, Theo, Akua, Isten, Tuhan, Jee, Engai Wiracocha, tata-yaya. Makemake enz. Is niet de [b[naam[/b] van god maar de aanduiding voor de entiteit die wij god noemen en zijn naam niet van kunnen uitspreken en wij alleen van weten dat dit de god van abraham is en niet b.v. Wodan, Bahal, Ra enz.quote:Als jij werkelijk moussie zou heten dan roep ik toch ook geen jan! En als ik dat wel doe luister je niet.
Nee, God heeft helemaal niks gezegd. En volgens mij Allah ook niet, maar goed, daar denken moslims anders over.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:34 schreef Vivi het volgende:
Zei God trouwens niet
En wie heeft dat voorspeld?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
Het is voorspeld dat de Islam de meest dominante godsdienst zal worden, en in elke famillie op de
Nederlandsers kunnen ook beter strafschop zeggen ipv penalty, of raak ipv goal, of couranten ipv kranten of hartaanval ipv hartatack. Taal veranderd en we gebruiken vaak woorden uit andere talen ipv onze eigen woorden. Vaak gaan die stromingen weer over som blijven die woorden bestaan. Ook het woord god kan veranderen netzoals je jupperig het kan hebben over het bread op je table..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:33 schreef _The_General_ het volgende:
Nederlandse Moslims kunnen beter God zeggen. Aangezien Nederlands de voertaal hier is en een minderheid zich nog altijd aan een meerderheid moet aanpassen
En zoals door de genoemde mensen verhalen over Jezus opgeschreven zijn en deel uit makne van de beilbel en de qu`ran zijn er ook boeken opgeschreven door b.v. Abraham of Johannes welke door God zelf aangesproken zijn omdat op te schrijven. Denk b.v. aan de tabletten met de geboden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, God heeft helemaal niks gezegd. En volgens mij Allah ook niet, maar goed, daar denken moslims anders over.
Kijk even naar je eigen gequote teksten. Onder de ene staat Mattheüs, onder de andere Lucas. Die hebben dit geschreven, aangehaald als zijnde de woorden van Jezus. En Jezus is niet God.
Uhuh, in het OT staat dat inderdaad. Maar niet de passages waar het hier over gaat. Dat is niet door God gezegd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:48 schreef tnimble het volgende:
[..]
En zoals door de genoemde mensen verhalen over Jezus opgeschreven zijn en deel uit makne van de beilbel en de qu`ran zijn er ook boeken opgeschreven door b.v. Abraham of Johannes welke door God zelf aangesproken zijn omdat op te schrijven. Denk b.v. aan de tabletten met de geboden.
Ja hoor pak er maar bij!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:45 schreef Suko het volgende:
Ohw, wordt nu een strijd van quotes uit de diverse geloofsboeken, met ook daarin verschillende vertalingen/uitleg. Heb nog een kinderbijbel (ergens op zolder), mag dat ook?
Heel veel omdat de discussie verder gaat dan alleen een woord uit andere talen mogen gebuiken. Het gaat over het hele conflct waarbij en vanuit die geschriften mensen opgejult worden om slechte dingen te doen. Wat weer door andere (b.v. wilders) opgevat wordt dat het duivelse boeken zijn gelijk aan meinkampf wat geen heiligboek is van enkele duizenden pagina's aan zeer diverse vertellingen maar een planning / dagboek / verslag is van een psychisch zieke man hoe je mensen kunt ombrengen en op welke manieren dat kan.quote:Wat voegt dat nou toe aan de discussie.
Een hele normale Nederlandse naam. Net zoals Jantje voor een vrouw b.v. of Maria als laatste naam voor een man.quote:Ik vind dat ook te veel eer worden voor die Tiny (welke vent heet er nou zo) Muskens.
Die mening man jij hebben, anderen hebben ook hun eigen meningen. Als hij dat te veel eer vind voor die man doe je er niet aan mee.quote:In mijn optiek is hij niet cababel/intellectueel genoeg om deze kwestie zo in het nieuws te kwakken, zo op het einde van z'n loopbaan. Opzouten en tuintjes gaan wieden.
Wikipedia is verre van compleet en zonder gedegen refereties niet bruikbaar voor serieuse zaken. Wel goed dat het er is geeft een goed zeer algemeen beeld waar verder geen waarde aan hangt.quote:
De lijst in dat artikel is geen lijst van namen van god of lijst van vertalingen. Het zijn manieren waarop god aangesproken wordt wat ook in de context van JHWH een goede lijst geeft. Nl joden mogen god niet bij naam noemen en in boeken schrijf je JHWH neer als jet duidelijk moet maken dat je het over hem hebt maar god kan wel aangesproken worden en daar zijn de volgende manieren voor.quote:Hier wat meer over de namen van God. Er staat vanalles bij, maar nergens Allah.
Wat min of meer op het zelfde uit komt maar een generalisatie is handig om iets duidelijk te maken zonder een uitleg van een paar uur.quote:Schijnbaar betekent de lettercombinatie JHWH van rechts naar links gelezen: "Ik ben wie ik ben" of iets van die strekking en was het aan Joden ten strengste verboden deze naam te gebruiken.
Nee dat kun je niet direct zeggen. de Jehova-beweging staat verder los van de orthodox joodse kerk.quote:Later heeft de Jehova-beweging hier dus ernstig tegen gezondigd, door er Jehova van te maken.
Halleuh, hij wordt op dat gebied als Bisschop als één van de autoriteiten gezien en ook beschouwd, dus mag ik als gewone burger daarop reageren en dat zal ik blijven doen zolang mensen van enige importantie (of denken dat te zijn) ofwel complimenteus, onverschillig of zeer kritisch, tot aan mijn laatste snik, wat zullen we zou krijgen zeg. Ik heb verder in diverse posten in dit topic meer uitvoerig beschreven waarom ik er zo over denk. Maar heb er nu idd genoeg van, over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:57 schreef tnimble het volgende: Die mening man jij hebben, anderen hebben ook hun eigen meningen. Als hij dat te veel eer vind voor die man doe je er niet aan mee.
Tja, en als Muskens het denkt, dan ís het zo natuurlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
Ach.. het is allemaal Bijbel reli-gebabbel tochquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, God heeft helemaal niks gezegd. En volgens mij Allah ook niet, maar goed, daar denken moslims anders over.
Kijk even naar je eigen gequote teksten. Onder de ene staat Mattheüs, onder de andere Lucas. Die hebben dit geschreven, aangehaald als zijnde de woorden van Jezus. En Jezus is niet God.
De krampachtige manier van je, om alles wat tegen de Islam naar voren word gebracht, goed te pratenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zijn dan idd geloofsopvattingen die je al dan niet hilarisch kan vinden ..
maar hierin heeft hij wel gelijk
[..]
Kweenie. ALS hij dat was moet-ie maar gauw met pensioen en dan een of andere instelling voor geestelijke gestoorde katholieken in. Wat een maf, zeg! Die man loopt al een heeeele tijd mee, maar ik denk dat-ie nu toch wat wires crossed heeft.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Haha! Dat "kritiekloze" hebben ze imho voor het gemak maar vervangen door "gedwongen".quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:38 schreef Vivi het volgende:
Nu we het toch over woorden en hun betekenis hebben; "Islam" betekent letterlijk "kritiekloze onderwerping"... mooi he
Ten eerste, de huidige stand van de wetenschap ken je niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Heb je wel enige idee hoe groot het universum is? En hoe groot 'Niets' is? En hoe grote een knal in dat 'Niets' is en ook weer in eens uit het 'Niets' komt?
De profeet Mohammed wordt bijna nergens bij naam genoemd. De profeet Jezus wordt bij naam 25 keer genoemd, alsmede talloze andere profeten en gezanten ver voor de allerlaatste profeet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, en als Muskens het denkt, dan ís het zo natuurlijk![]()
Er was trouwens nóg een profeet, Nostradamus met z'n strakke groene broek, (imo net zo betrouwbaar als die pedofiel profeet uit de koran), die voorspelde dat de Europeanen de moslims uit Europa zouden verjagen
(Helaas ging daar dan natuurlijk wel weer een bloedige oorlog aan vooraf, yadda yadda.)
quote:Voor een deel van de moslimstudenten zijn de lessen niet eenvouding. Ze hebben niet alleen moeite met de stof, maar ook met het onderscheid dat Goud maakt tussen opvattingen en feiten. Hij probeert ze uit te leggen welke status godsdienst in deze geseculariseerde samenleving heeft. Ter verduidelijking provoceert hij: "'Er is geen andere god dan Allah' is een mening. Maar de dood van miljoenen joden in de Tweede Wereldoorlog is een feit." Het werkt, zijn studenten protesteren heftig: "Het is precies andersom." Toch vinden ze zijn lessen zinnig, want des te toleranter ben je, vinden ze.
En dat komt weer simpelweg doordat de andere religies langzamerhand steeds kleiner worden door de secularisering... De islam zal die ontwikkeling ook doormaken, loopt alleen ettelijke eeuwen achter.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:13 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De profeet Mohammed wordt bijna nergens bij naam genoemd. De profeet Jezus wordt bij naam 25 keer genoemd, alsmede talloze andere profeten en gezanten ver voor de allerlaatste profeet.
Maar niemand onder de profeten en gezanten is een pedofiel.
God heeft deze personen tot profeten gemaakt vanwege hun morele karakter.
Enkele van de kwalificatie betreffen, vroom zijn, puur zijn, een hart hebben die vrij is het van kwaad.
De voorspelling in een Koranvers dat de Islam alle anderen godsdiensten numeriek zal overtreffen klinkt niet zo heel gek de dag van vandaag. Maar 1400 jaar geleden toen dit vers geopenbaard werd was het een gedurfde voorspelling, op dat moment in het prille begin van de Islam zijn de Moslims een aantal keren aan totale uitroeing onsnapt.
Cijfers laten nu zien dat binnen enkele decennia de Islam godsdienst nummer één van de wereld zal zijn.
Ja net zoals dat deze christenen de taal(en) van dat land gebruiken en om roti in de winkel vragen en niet om brood. En ze in Duitsland om Brot vragen en het over gott hebben en in Italie pane eten en het over Dio hebben.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:06 schreef Hallulama het volgende:
Ik hoor dat Christenen in Arabische landen en ook in Indonesie al reeds het woord 'Allah' gebruiken wanneer zij God bedoelen.
Nostradamus is een ziener en geen profeet en wat voor kleding hij droeg moet hij zelf weten en heeft verder niets te maken over zijn voorspellingen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, en als Muskens het denkt, dan ís het zo natuurlijk![]()
Er was trouwens nóg een profeet, Nostradamus met z'n strakke groene broek, (imo net zo betrouwbaar als die pedofiel profeet uit de koran), die voorspelde dat de Europeanen de moslims uit Europa zouden verjagen
(Helaas ging daar dan natuurlijk wel weer een bloedige oorlog aan vooraf, yadda yadda.)
Dat Mohammed de laatste profeet is, is een opvatting, geen feit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:13 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De profeet Mohammed wordt bijna nergens bij naam genoemd. De profeet Jezus wordt bij naam 25 keer genoemd, alsmede talloze andere profeten en gezanten ver voor de allerlaatste profeet.
Maar niemand onder de profeten en gezanten is een pedofiel.
Dat god zou bestaan is een ideologie, een opvatting, geen feit.quote:God heeft deze personen tot profeten gemaakt vanwege hun morele karakter.
Enkele van de kwalificatie betreffen, vroom zijn, puur zijn, een hart hebben die vrij is het van kwaad.
Nogmaals een opvatting, een voorspelling, daarom geen feit.quote:De voorspelling in een Koranvers dat de Islam alle anderen godsdiensten numeriek zal overtreffen klinkt niet zo heel gek de dag van vandaag. Maar 1400 jaar geleden toen dit vers geopenbaard werd was het een gedurfde voorspelling, op dat moment in het prille begin van de Islam zijn de Moslims een aantal keren aan totale uitroeing onsnapt.
Cijfers laten nu zien dat binnen enkele decennia de Islam godsdienst nummer één van de wereld zal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |