abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52353866
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'

grapppig dat bepaalde mensen, waarvan ik vermoed dat ze niet direkt zichzelf als 'religieus zien of mogelijk zelfs atheisten hierover opeens opgewonden gaan raken...

Muskens steekt hierbij bijna Nietszche naar de kroon met zn 'God is dood' satire
een erg scherpe theologische en filosofische opmerking die kennelijk veel mensen tot diep in hun ziel raakt.

jammerr als hij werkelijk vertrekt, want Muskens had vaker ook een gedurfde omgang met de media en durfde ook verder te kijken dan enkel het geloof en had een zeker gevoel bij maatschappelijke problemen en durfde dar zeer uitgesproken over te zijn en tegen het 'gezag' in te gaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:16:50 #222
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52353867
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, laat me dan lekker met rust, je kent me helemaal niet, dus ik begrijp niet zo goed waar de kick in zit om mensen lukraak af te zeiken eigenlijk.
Word eens volwassen ofzo.
Oh dear..

Zullen we met Muskens verder gaan? - als je er aan toe bent?

Ik denk dat Muskens vervangen wordt door een pro-vaticaan hielenlikker, zoals gister al geschetst werd bij eenvandaag. Wat denk jij?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52353980
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'
Het maakt ook niet uit hoe je het noemt, maar in dit tijdperk kan je je daar als voorman je niet zo over uitspreken.

Dit is gewoon pure propaganda voor Wilbers. Wilders is een raket, die blijft maar stijgen en stijgen en hij hoeft er zelf helemaal geen moeite voor te doen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:25:58 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52354083
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Oh dear..

Zullen we met Muskens verder gaan? - als je er aan toe bent?

Ik denk dat Muskens vervangen wordt door een pro-vaticaan hielenlikker, zoals gister al geschetst werd bij eenvandaag. Wat denk jij?
Wie begint hier nu met op de man spelen, sinds vannacht al?!
En nu een beetje schijnheilig emmeren dat je ontopic wilt?
Ik wás al OT hoor, ik heb alleen geen enkele behoefte om op deze manier met jou op wat voor manier dan ook in discussie te gaan, gezien de wijze waarop jij je naar mij toe profileert..en kom nu maar weer met je "hihihi" reply...ik vraag me af wat jij onder " vooruit gaan" verstaat n.a.v je eigen posts, die getuigen namelijk niet van al te veel diepgang, als je in de veronderstelling bent een karakteranalyse van iemand te kunnen maken omdat diegene "toevallig af en toe in je MYAT staat".

Als je je normaal opstelt valt er misschien nog een leuke discussie te voeren, vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan dit soort zouteloze en ongefundeerde afzeikers en in de ruimte geblaat.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:27:46 #225
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52354118
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wie begint hier nu met op de man spelen, sinds vannacht al?!
En nu een beetje schijnheilig emmeren dat je ontopic wilt?
Ik wás al OT hoor, ik heb alleen geen enkele behoefte om op deze manier met jou op wat voor manier dan ook in discussie te gaan, gezien de wijze waarop jij je naar mij toe profileert..en kom nu maar weer met je "hihihi" reply...ik vraag me af wat jij onder " vooruit gaan" verstaat n.a.v je eigen posts, die getuigen namelijk niet van al te veel diepgang, als je in de veronderstelling bent een karakteranalyse van iemand te kunnen maken omdat diegene "toevallig af en toe in je MYAT staat".

Als je je normaal opstelt valt er misschien nog een leuke discussie te voeren, vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan dit soort zouteloze en ongefundeerde afzeikers en in de ruimte geblaat.
Het interesseert me verder geen reet eigenlijk, maar zwaan-kleefaan types vervelen me.
pi_52354259
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef RM-rf het volgende:
het maakt moslims wel degelijk uit, neem de proef op de som en laat een vooraanstaande geestelijk , desnoods uit moslim hoek, voorstellen om Allah voortaan God te noemen.
ga in discussie met een serieus belijdend moslim, en hij spreekt over onze God, en die van jullie... wijs hem op het feit dat dat dus in zou houden dat er minimaal 2 goden bestaan, en er dus geen sprake is van 1 almachtige, dan zal hij zeggen dat onze god niet bestaat.

degene die het meest rigide zijn in deze, zijn niet wij, anders of niet gelovigen, hoor, vooralsnog worden er anno nu geen mensen massaal vermoord uit naam van Jezus, God, worden er geen afvallige Christenen naar het leven gestaan, wordt de enkele moslim die bedreigd wordt en beveiliging geniet, bedreigd door lieden uit EIGEN achterban.
de irritatie in deze is in feite niet zo zeer om het andere woord, het zal de atheisten een rotzorg zijn , en de niet zo belijdende gelovigen ms een zorgje, maar de irritatie is omdat het weer een tegemoetkoming LIJKT naar de kant die zelf totaal niet gediend is van tegemoetkomingen inzake geloof.

zelfs een land als Turkije behandelt andersgelovigen niet gelijk.
dit voorstel is echt weer een bevestiging voor de baardmannen , zie je wel , zelfs een katholiek geestelijke ziet in dat Allah toch echt een betere benaming is, en dus Allah, ONZE god een betere god is... dat Muskens het zo niet bedoelt, hebben ze geen boodschap aan, en dát is nu een signaal dus dat Muskens in deze tijd, waar toch echt alle terroristische ellende en verbale en non verbale bedreigingen uit moslim hoek komen niet moet zenden.

Dat wij dingen nu op waarde weten te schatten, betekent niet dat zij dat ook doen, het zal hun slechts sterken in hun overtuiging, net zoals de lege kerken dat doen.

Het is voor ons ms maar een woordje, voor menig serieus belijdend moslim niet, voor geen enkele baardman absoluut niet.
Stel het maar voor, het woordje Allah vervangen.
Hell, stel eens een moderne vertaling vd Koran voor, en menig moslim (wereldwijd) wordt al nerveus, breng daadwerkelijk een moderne, leesbare vertaling uit, en je hebt de poppen aan het dansen.

Is het niet hier, dan wel in landen waar de Islam de hoofdgodsdienst is.
En Allah's woord wordt niet getoornd, laat staan zijn naam.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:35:30 #227
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_52354284
Muskens is aan het dementeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:37:11 #228
21467 franske19
Hit the deck!
pi_52354323
Bisschop Mussert
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:38:06 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52354343
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het interesseert me verder geen reet eigenlijk, maar zwaan-kleefaan types vervelen me.
Nou, ten eerste bewijst dat al in hoeverre je je daarwerkelijk in mij hebt verdiept, aangezien ik heel veel ben, maar een zwaan/kleefaan type hoort daar niet echt bij

Als je die conclusie trekt op basis van mijn post gisteren (en dan moet wel, want als je mijn verdere post geschiedenis erop na had gelezen had je geweten dat je onzin blaat) dan ben je behoorlijk dom, ik ben namelijk wel een lui type, en als iemand recht boven mij al een heel verhaal heeft getypt met hoe ik er toevalligerwijs, ook over denk, zie ik het nut niet zo ervan in om datzelfde verhaal met net iets andere bewoordingen nog eens neer te typen. Of ben jij nog het type dwarse puber dat het met iedereen oneens is om het oneens zijn??

En als ik je verveel laat me dan lekker met rust verder, jij was mij trouwens nog nooit opgevallen tot je
" hihihi" geOH vannacht

Maar laat ik het je makkelijk maken; ik ga je vanaf nu gewoon negeren, en als je dan gewoon mijn posts voortaan overslaat hoef jij je ook niet meer te vervelen
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:38:48 #230
3542 Gia
User under construction
pi_52354359
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:
breng daadwerkelijk een moderne, leesbare vertaling uit, en je hebt de poppen aan het dansen.
Daar is toch iemand mee bezig, dacht ik?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:39:58 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52354391
Ik ben het trouwens eens met Milagro Boohooh.
pi_52354707
En toch he, erger ik mij, als ongelovige bitch, aan die uitspraak van Muskens. Hij gaat een sober en teruggetrokken leven leiden bij de Benedictijnen in een klooster in Teteringen. Als toch één van leiders in het katholieke geloof in Nederland is deze uitspraak buitengewoon onverantwoordelijk gezien tegen het licht van nu, zou hij dat ook zo scherp hebben gezegd in de bloei van z'n carrière?Ik geloof daar niks van. Nog afgezien dáár van, wat te denken van de al eeuwen bestaande geschriften, literatuur en eigenlijk al wat geschreven staat én stond, in Nederland, Europa en alle landen die het Christelijk geloof belijden en andere geloven buiten de Islam, die God zo hebben beschreven, dat zou allemaal moeten veranderen in Allah. Want alleen zo uitspreken is natuurlijk nutteloos, (want stel je voor, je leest God maar voor de rest Allah uitspreken?) zal dus ook een schriftelijke verandering moeten ondergaan. Als ook kunstvoorwerpen met daarin de God beschreven, naar taalkeuze natuurlijk. Voor mij blijkt hieruit hoe die Muskens uit de nek zit te lullen en hier totaal niet over heeft doorgedacht. Sommige opperen dat dit een vorm van naastenliefde is, aan me hoela, waar dat ook moge zitten. Nergens zal je een groep mensen vinden die de eigen identiteit zal opgeven voor een algemeen gegeven, nooit. Uiteindelijk gaat het om territoriumdrift, dus macht, overheersing, controle en alles wat men kan verzinnen om de mens eronder te krijgen en te houden. Men kan al niet eens naast elkaar leven in vele gevallen, (in 't klein gedacht > tuinhekken/heggen zijn al tijden enorm populair hoor, doordenkertje) laat staan dat men de eigen God uit een ander geloof gaat hernoemen om de lieve vrede te bewaren vanwege een geloof dat een ongelofelijke expansiedrift heeft? Want zou hij dat ook hebben gezegd als de Islam niet zo massaal z'n intrede heeft gehad (en nog steeds aan de gang is) in Nederland? Dacht 't niet. Wat een onderwerping zeg! En een zekere vorm van opportunisme. Nee, die Muskens moet vooral maar gaan doen wat hij al eerder opperde, zwijgen, echt zwijgen.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:19:13 #233
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52355451
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, ten eerste bewijst dat al in hoeverre je je daarwerkelijk in mij hebt verdiept, aangezien ik heel veel ben, maar een zwaan/kleefaan type hoort daar niet echt bij

Als je die conclusie trekt op basis van mijn post gisteren (en dan moet wel, want als je mijn verdere post geschiedenis erop na had gelezen had je geweten dat je onzin blaat) dan ben je behoorlijk dom, ik ben namelijk wel een lui type, en als iemand recht boven mij al een heel verhaal heeft getypt met hoe ik er toevalligerwijs, ook over denk, zie ik het nut niet zo ervan in om datzelfde verhaal met net iets andere bewoordingen nog eens neer te typen. Of ben jij nog het type dwarse puber dat het met iedereen oneens is om het oneens zijn??

En als ik je verveel laat me dan lekker met rust verder, jij was mij trouwens nog nooit opgevallen tot je
" hihihi" geOH vannacht

Maar laat ik het je makkelijk maken; ik ga je vanaf nu gewoon negeren, en als je dan gewoon mijn posts voortaan overslaat hoef jij je ook niet meer te vervelen
Je hebt gelijk, ik heb me niet in je verdiept, dat hoeft wat mij betreft ook niet zozeer eigenlijk. Je postgedrag spreekt voor zich, vooral bij datgene wat blijft hangen
pi_52355479
Newspeak.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:21:12 #235
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52355499
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:51 schreef Suko het volgende:
En toch he, erger ik mij, als ongelovige bitch, aan die uitspraak van Muskens. Hij gaat een sober en teruggetrokken leven leiden bij de Benedictijnen in een klooster in Teteringen. Als toch één van leiders in het katholieke geloof in Nederland is deze uitspraak buitengewoon onverantwoordelijk gezien tegen het licht van nu, zou hij dat ook zo scherp hebben gezegd in de bloei van z'n carrière?Ik geloof daar niks van. Nog afgezien dáár van, wat te denken van de al eeuwen bestaande geschriften, literatuur en eigenlijk al wat geschreven staat én stond, in Nederland, Europa en alle landen die het Christelijk geloof belijden en andere geloven buiten de Islam, die God zo hebben beschreven, dat zou allemaal moeten veranderen in Allah. Want alleen zo uitspreken is natuurlijk nutteloos, (want stel je voor, je leest God maar voor de rest Allah uitspreken?) zal dus ook een schriftelijke verandering moeten ondergaan. Als ook kunstvoorwerpen met daarin de God beschreven, naar taalkeuze natuurlijk. Voor mij blijkt hieruit hoe die Muskens uit de nek zit te lullen en hier totaal niet over heeft doorgedacht. Sommige opperen dat dit een vorm van naastenliefde is, aan me hoela, waar dat ook moge zitten. Nergens zal je een groep mensen vinden die de eigen identiteit zal opgeven voor een algemeen gegeven, nooit. Uiteindelijk gaat het om territoriumdrift, dus macht, overheersing, controle en alles wat men kan verzinnen om de mens eronder te krijgen en te houden. Men kan al niet eens naast elkaar leven in vele gevallen, (in 't klein gedacht > tuinhekken/heggen zijn al tijden enorm populair hoor, doordenkertje) laat staan dat men de eigen God uit een ander geloof gaat hernoemen om de lieve vrede te bewaren vanwege een geloof dat een ongelofelijke expansiedrift heeft? Want zou hij dat ook hebben gezegd als de Islam niet zo massaal z'n intrede heeft gehad (en nog steeds aan de gang is) in Nederland? Dacht 't niet. Wat een onderwerping zeg! En een zekere vorm van opportunisme. Nee, die Muskens moet vooral maar gaan doen wat hij al eerder opperde, zwijgen, echt zwijgen.
Er wordt wel vaker gerommeld in de apocriefen hoor
Je zou zeggen dat de 7 wereldwonderen bijvoorbeeld ook wel gedekt zouden zijn, er is onlangs een lijst 'nieuwe' wonderen gepresenteerd
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:21:49 #236
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_52355524
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef tnimble het volgende:

[..]

en buiten dat al levenden ze nog in de middeleeuwen. 500 jaar geleden sloegen wij elkaar de kop in en vernielden alles wat we niet begrepen en beginningen we grote misstanden. Hun hadden dat al vele eeuwen achter hun gelaten waren verlicht, hadden elkaar lief en hielden zich bezig met wetenschap, rechtspraak, kunst enz. We hebben veel aan hun te danken in die tijd. Kijk bv. naar zuid europa waar we door de hulp van de arabische wereld de Visigoten verdrongen hebben en er zo een eind kwam aan een lange periode van onrecht en plunderingen. Er konden eindelijk steden gebouwd worden. Ook riolering, stromend water, scholing, wetenschap kwam toen onze kant op.
Alle wetenschap etc. waarin de moslims in de middeleeuwen uitblonken, waren gebaseerd op Griekse en Romeinse basis.
quote:
Zaken als verkettering en inquisitie kennen hun niet.
*Proest!

Ze kennen zaken als 'verkettering' niet? Wel eens gehoord van Salman Rushdie? Hoewel de fatwa door Khomeiny als sji'ietsche geestelijke is uitgesproken en dus eigenlijk voor soennieten niet geldt, zullen de soennieten beamen dat Rushdie de dood verdient. Voor de soennieten trouwens, zijn de sji'ieten en alevieten dus ook ketters of afvalligen. Ik kan me ook nog een gevalletje herinneren van een of andere Egyptische hoogleraar die het waagde de koran iets anders te interpreteren, laatst nog op de frontpage. Die heeft ook niet lang meer.

Zullen we trouwens Jezus dan maar Issa noemen en Mozes Moussa? Misschien is het een optie ook zo een sjieke zwarte steen in een tentje bij het vaticaan neer te zetten? En dat de paus na zijn wekelijkse balkonscene 'Allah Akbar!' roept in plaats van 'Amen'?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:34:33 #237
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_52355855
Dom idee van die man, hij boft dat hij een dergelijk voorstel in omgekeerde vorm niet in een moslimland heeft gelanceerd
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:39:54 #238
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_52355973
Heeft deze man wel theologie gehad?

Klopt geen ene moer van, allah is niet de Vader van Jezus Christus dus ook niet dezelfde God.
pi_52357182
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:

[..]

het maakt moslims wel degelijk uit,
Waarom maak je hier opeens de moslims tot 'norm' ?

het maakt mij eigenlijk geen flikker uit wat moslims vinden en ik vermoed ook dat Muskens deze uitspraak ook juist _niet_ tot moslims richt maar tot christenen...

Maak je nu niet zelf de fout om de denk en handelswijze van moslims opeens tot de norm waaraan je een westerse cultuur beoordeeld te nemen op een nog veel kwalijker wijze dan een vraag stellen over de betekenis van enkel een 'woordje' ...?

Om je uit te leggen wat Muskens bedoelde; een normaal beschaafd mens die geen overdreven en onjuiste betekenis gaat hangen aan een 'woordje' hoeft iets als naamgeving weinig uoit te maken...

een reactie van 'boehoe, maar zij doen dat wel' is evenzeer erg dom omdat je juist niet zou moeten willen spiegelen aan het vermeende gebrek aan rationeel beschavingsniveau van een andere cultuur ...

en nee, de westerse beschaving heeft niks-nada-nakkes te vrezen van het overnemen van 'woordjes' uit de moslimwereld (de mathematica en algebra hebben daaronder niet te leiden)...

waar de wetsrese beschaving wél voor te vrezen is dat de denk- en handelswajze van radikalen en fundamentalisten overgenomen wordt en ook onder westerse 'verlichtten' opeens haat-prediken en intollerantie tot een gemeengoed wordt ...

men bv in nederland een voorbeeld gaat nemen aan het verbod op een religieus boek zoals de fundamentalisten in Saoedie-Aravie al wel doorvoerden, als uitting voor hun intollerantie.
Dàat is gevaarlijk, nieet zozeer het overnemen van woorden, maar het overnemen van denken (en helaas zie je dat juist het sterkst gebeuren bij mesen die zeggen tégen de islam en moslims te zijn, het overnemen van intollerantie en haatprediken, zelfs al zeggen ze dat het ##enkel een reacctie is op...' dat maakt het echhteer nog nieet goed)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:57 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52357341
Het overnemen van woorden geeft natuurlijk wel een bepaald signaal af...doet me denken aan een bepaald spreekwoord, iets met een vinger en een hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')