Oh dear..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, laat me dan lekker met rust, je kent me helemaal niet, dus ik begrijp niet zo goed waar de kick in zit om mensen lukraak af te zeiken eigenlijk.
Word eens volwassen ofzo.
Het maakt ook niet uit hoe je het noemt, maar in dit tijdperk kan je je daar als voorman je niet zo over uitspreken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Oh dear..
Zullen we met Muskens verder gaan? - als je er aan toe bent?
Ik denk dat Muskens vervangen wordt door een pro-vaticaan hielenlikker, zoals gister al geschetst werd bij eenvandaag. Wat denk jij?
Het interesseert me verder geen reet eigenlijk, maar zwaan-kleefaan types vervelen me.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wie begint hier nu met op de man spelen, sinds vannacht al?!
En nu een beetje schijnheilig emmeren dat je ontopic wilt?
Ik wás al OT hoor, ik heb alleen geen enkele behoefte om op deze manier met jou op wat voor manier dan ook in discussie te gaan, gezien de wijze waarop jij je naar mij toe profileert..en kom nu maar weer met je "hihihi" reply...ik vraag me af wat jij onder " vooruit gaan" verstaat n.a.v je eigen posts, die getuigen namelijk niet van al te veel diepgang, als je in de veronderstelling bent een karakteranalyse van iemand te kunnen maken omdat diegene "toevallig af en toe in je MYAT staat".
Als je je normaal opstelt valt er misschien nog een leuke discussie te voeren, vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan dit soort zouteloze en ongefundeerde afzeikers en in de ruimte geblaat.
het maakt moslims wel degelijk uit, neem de proef op de som en laat een vooraanstaande geestelijk , desnoods uit moslim hoek, voorstellen om Allah voortaan God te noemen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'
Nou, ten eerste bewijst dat al in hoeverre je je daarwerkelijk in mij hebt verdiept, aangezien ik heel veel ben, maar een zwaan/kleefaan type hoort daar niet echt bijquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het interesseert me verder geen reet eigenlijk, maar zwaan-kleefaan types vervelen me.
Daar is toch iemand mee bezig, dacht ik?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:
breng daadwerkelijk een moderne, leesbare vertaling uit, en je hebt de poppen aan het dansen.
Je hebt gelijk, ik heb me niet in je verdiept, dat hoeft wat mij betreft ook niet zozeer eigenlijk. Je postgedrag spreekt voor zich, vooral bij datgene wat blijft hangenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, ten eerste bewijst dat al in hoeverre je je daarwerkelijk in mij hebt verdiept, aangezien ik heel veel ben, maar een zwaan/kleefaan type hoort daar niet echt bij
Als je die conclusie trekt op basis van mijn post gisteren (en dan moet wel, want als je mijn verdere post geschiedenis erop na had gelezen had je geweten dat je onzin blaat) dan ben je behoorlijk dom, ik ben namelijk wel een lui type, en als iemand recht boven mij al een heel verhaal heeft getypt met hoe ik er toevalligerwijs, ook over denk, zie ik het nut niet zo ervan in om datzelfde verhaal met net iets andere bewoordingen nog eens neer te typen. Of ben jij nog het type dwarse puber dat het met iedereen oneens is om het oneens zijn??
En als ik je verveel laat me dan lekker met rust verder, jij was mij trouwens nog nooit opgevallen tot je
" hihihi" geOH vannacht![]()
Maar laat ik het je makkelijk maken; ik ga je vanaf nu gewoon negeren, en als je dan gewoon mijn posts voortaan overslaat hoef jij je ook niet meer te vervelen
Er wordt wel vaker gerommeld in de apocriefen hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:51 schreef Suko het volgende:
En toch he, erger ik mij, als ongelovige bitch, aan die uitspraak van Muskens. Hij gaat een sober en teruggetrokken leven leiden bij de Benedictijnen in een klooster in Teteringen. Als toch één van leiders in het katholieke geloof in Nederland is deze uitspraak buitengewoon onverantwoordelijk gezien tegen het licht van nu, zou hij dat ook zo scherp hebben gezegd in de bloei van z'n carrière?Ik geloof daar niks van. Nog afgezien dáár van, wat te denken van de al eeuwen bestaande geschriften, literatuur en eigenlijk al wat geschreven staat én stond, in Nederland, Europa en alle landen die het Christelijk geloof belijden en andere geloven buiten de Islam, die God zo hebben beschreven, dat zou allemaal moeten veranderen in Allah. Want alleen zo uitspreken is natuurlijk nutteloos, (want stel je voor, je leest God maar voor de rest Allah uitspreken?) zal dus ook een schriftelijke verandering moeten ondergaan. Als ook kunstvoorwerpen met daarin de God beschreven, naar taalkeuze natuurlijk. Voor mij blijkt hieruit hoe die Muskens uit de nek zit te lullen en hier totaal niet over heeft doorgedacht. Sommige opperen dat dit een vorm van naastenliefde is, aan me hoela, waar dat ook moge zitten. Nergens zal je een groep mensen vinden die de eigen identiteit zal opgeven voor een algemeen gegeven, nooit. Uiteindelijk gaat het om territoriumdrift, dus macht, overheersing, controle en alles wat men kan verzinnen om de mens eronder te krijgen en te houden. Men kan al niet eens naast elkaar leven in vele gevallen, (in 't klein gedacht > tuinhekken/heggen zijn al tijden enorm populair hoor, doordenkertje) laat staan dat men de eigen God uit een ander geloof gaat hernoemen om de lieve vrede te bewaren vanwege een geloof dat een ongelofelijke expansiedrift heeft? Want zou hij dat ook hebben gezegd als de Islam niet zo massaal z'n intrede heeft gehad (en nog steeds aan de gang is) in Nederland? Dacht 't niet. Wat een onderwerping zeg! En een zekere vorm van opportunisme. Nee, die Muskens moet vooral maar gaan doen wat hij al eerder opperde, zwijgen, echt zwijgen.
Alle wetenschap etc. waarin de moslims in de middeleeuwen uitblonken, waren gebaseerd op Griekse en Romeinse basis.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef tnimble het volgende:
[..]en buiten dat al levenden ze nog in de middeleeuwen. 500 jaar geleden sloegen wij elkaar de kop in en vernielden alles wat we niet begrepen en beginningen we grote misstanden. Hun hadden dat al vele eeuwen achter hun gelaten waren verlicht, hadden elkaar lief en hielden zich bezig met wetenschap, rechtspraak, kunst enz. We hebben veel aan hun te danken in die tijd. Kijk bv. naar zuid europa waar we door de hulp van de arabische wereld de Visigoten verdrongen hebben en er zo een eind kwam aan een lange periode van onrecht en plunderingen. Er konden eindelijk steden gebouwd worden. Ook riolering, stromend water, scholing, wetenschap kwam toen onze kant op.
*Proest!quote:Zaken als verkettering en inquisitie kennen hun niet.
Waarom maak je hier opeens de moslims tot 'norm' ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:
[..]
het maakt moslims wel degelijk uit,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |