abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52357452
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:40 schreef Vivi het volgende:
Het overnemen van woorden geeft natuurlijk wel een bepaald signaal af...doet me denken aan een bepaald spreekwoord, iets met een vinger en een hand.
Jazeker, dat gezegde is nog wel het meest toepasbaar op dit hele circus. Aangezien de islam de Nederlanders niets te leren heeft hoeven we er ook geen rekening mee te houden.
pi_52357626
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarom maak je hier opeens de moslims tot 'norm' ?

dat maak ik helemaal niet, het is enkel opvallend dat Muskens niet het woord god kiest als integratie pusher, maar Allah
en dat als men hier zegt, dat het niet uitmaakt, het is maar een woordje, dan is dat wmb ook zo, maar had het voorstel eens andersom gedaan, en dan eens zien wie nu de islam de norm maakt, niet ik, hoor.
ik zeg enkel, laat men die proef eens op de som nemen.

die rare bereidheid om mensen tegemoet te komen, wat dit toch feitelijk is, integratie bevorderend immers, maar wel weer met behoud van hun woordje en niet het 'onze', mensen die zelf weinig trek hebben in tegemoetkomingen, die inzake geloof en heilig boek zo rigide als de pest zijn, en wat dus voor een aanzienlijk deel het hele probleem is.

die tweedeling, dat oplossen moet toch altijd weer van uit ons komen, wij moeten respect hebben , wij moeten onze toon veranderen, wij moeten ms eens God Allah gaan noemen, want dat komt er toch wel van, en nu is integratie bevorderend.

wat is dat voor een complete larie? wie importeert nu welke nieuwe normen ineens, wie zeikt er nu chronisch over respect, wie jankt er als hun profeet beledigd wordt, maar juicht als een jonge Iraanse Nederlander op straat bedreig wordt, want "had hij maar niet".

op een bepaald moment is iedere zet, hoe triviaal ook, die kant op met als doel tegemoet te komen, rete irritant, ergelijk, onderdanig lariekoek.
exposities over genocide moeten aangepast worden, anders wordt Turkenland boos, geschiedenisleraren slaan soms liever de holocaust over, anders gaan de Marokkaanse leerlingen flippen, Amsterdam is potenrammerstad numero uno, een exmoslim die bedreigd wordt, moet niet miepen, want eigen schuld, en Bos zegt dan matig je toon, en murmelt iets over in elkaar gemepte homo's, ja dat is ook best erg, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar die toon, zoveel schadelijker!!!!! je kwetst duizenden mensen ermee.

dat konstante geouwehoer over geloofsissues, waarbij de streng gelovige christenen weer gezellig op de band wagon van de islam springen, je wordt er echt schijtziek van, respect voor iemands geloof, waarom , waarom ueberhaupt te berde brengen dat het ms een idee zou zijn om God voortaan allah te noemen?
Voor een aanzienlijk deel van ons is er helemaal geen god, is er geen hiernamaals.
Nou, milagro wat maakt het je dan uit?
We zitten hier in Nederland, als we de integratie willen bevorderen hernoemen we beter de dingen naar de dominante cultuur, en dat is niet de Islamitische cultuur, niet het Arabisch.

Laten we Allah dus God noemen, of de middenweg Theo.

zo, en weer genoeg Allah onzin voor vandaag.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52357777
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:52 schreef milagro het volgende:

[..]

dat maak ik helemaal niet, het is enkel opvallend dat Muskens niet het woord god kiest als integratie pusher, maar Allah
en dat als men hier zegt, dat het niet uitmaakt, het is maar een woordje, dan is dat wmb ook zo, maar had het voorstel eens andersom gedaan, en dan eens zien wie nu de islam de norm maakt, niet ik, hoor.
ik zeg enkel, laat men die proef eens op de som nemen.

die rare bereidheid om mensen tegemoet te komen, wat dit toch feitelijk is, integratie bevorderend immers, maar wel weer met behoud van hun woordje en niet het 'onze', mensen die zelf weinig trek hebben in tegemoetkomingen, die inzake geloof en heilig boek zo rigide als de pest zijn, en wat dus voor een aanzienlijk deel het hele probleem is.

die tweedeling, dat oplossen moet toch altijd weer van uit ons komen, wij moeten respect hebben , wij moeten onze toon veranderen, wij moeten ms eens God Allah gaan noemen, want dat komt er toch wel van, en nu is integratie bevorderend.

wat is dat voor een complete larie? wie importeert nu welke nieuwe normen ineens, wie zeikt er nu chronisch over respect, wie jankt er als hun profeet beledigd wordt, maar juicht als een jonge Iraanse Nederlander op straat bedreig wordt, want "had hij maar niet".

op een bepaald moment is iedere zet, hoe triviaal ook, die kant op met als doel tegemoet te komen, rete irritant, ergelijk, onderdanig lariekoek.
exposities over genocide moeten aangepast worden, anders wordt Turkenland boos, geschiedenisleraren slaan soms liever de holocaust over, anders gaan de Marokkaanse leerlingen flippen, Amsterdam is potenrammerstad numero uno, een exmoslim die bedreigd wordt, moet niet miepen, want eigen schuld, en Bos zegt dan matig je toon, en murmelt iets over in elkaar gemepte homo's, ja dat is ook best erg, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar die toon, zoveel schadelijker!!!!! je kwetst duizenden mensen ermee.

dat konstante geouwehoer over geloofsissues, waarbij de streng gelovige christenen weer gezellig op de band wagon van de islam springen, je wordt er echt schijtziek van, respect voor iemands geloof, waarom , waarom ueberhaupt te berde brengen dat het ms een idee zou zijn om God voortaan allah te noemen?
Voor een aanzienlijk deel van ons is er helemaal geen god, is er geen hiernamaals.
Nou, milagro wat maakt het je dan uit?
We zitten hier in Nederland, als we de integratie willen bevorderen hernoemen we beter de dingen naar de dominante cultuur, en dat is niet de Islamitische cultuur, niet het Arabisch.

Laten we Allah dus God noemen, of de middenweg Theo.

zo, en weer genoeg Allah onzin voor vandaag.
Genoteerd. Niks meer aan doen, zo laten staan, voor eeuwig...
pi_52357883
Ruimdenkendheid Muskens geldt minder voor eigen parochie
Van onze redactie religie & filosofie
quote:
Dat bisschop Muskens van Breda voorstelt dat gelovigen van alle religies God voortaan wel Allah kunnen noemen, is minder opmerkelijk dan het op het eerste gezicht lijkt.

Muskens opperde dat namelijk al eens eerder: drie jaar geleden, bij zijn tienjarig jubileum als bisschop van Breda. Christenen, joden en moslims, zei Muskens toen, aanbidden een en dezelfde God.

Critici verwijten Muskens dat hij met zijn voorstel om Allah te zeggen het christendom relativeert, en slechts beoogt moslims te behagen. Maar zij vergeten dat met Allah niet per se de eigennaam van de God van de islam bedoeld wordt. Het woord functioneert in de Arabischtalige wereld als soortnaam voor God, en wordt ook door christenen gebruikt.

Toch ziet ds. Gerrit de Fijter, synodepreses van de Protestantse Kerk in Nederland ‘geen heil’ in Muskens’ voorstel, zegt hij. ,,Hiermee wordt de identiteit van het westers christendom geen recht gedaan." Zolang Allah ook de naam is van de God van de islam, meent De Fijter, is dat woord niet geschikt om het begrip tussen verschillende geloven te bevorderen. ,,Met alleen een gezamenlijk woordje kom je niet nader tot elkaar. Stel dat we de paus voortaan ‘dominee’ gaan noemen, zouden rooms-katholieken en protestanten elkaar dan beter gaan begrijpen?"

Volgens Muskens aanbidden christenen, joden en moslims dezelfde God. Daarover is De Fijter kort: ,,Die uitspraak zou ik niet voor mijn rekening willen nemen."

Bisschop Muskens afficheert zichzelf graag als ‘algehele reclamezuil voor vrede en verzoening’, zei hij eens bij de presentatie van een multireligieus kinderboek. Maar die vrede en verzoening gelden in mindere mate voor dissidente katholieken. Een Brabantse diaken die na zijn echtscheiding een nieuwe relatie begon, werd door Muskens ontslagen uit zijn parochie. Ook voor een niet-pastorale functie binnen de kerk was voor de man geen ruimte.
http://www.trouw.nl/dever(...)_voor_eigen_parochie

Gelukkig blijkt wel weer dat Muskens eigenlijk iemand is die totaal geobsedeerd met zijn onzinnige linkse ideeën een grote afstand heeft met wat de echte gelovige vind. Het lijkt de polderpolitiek wel, maar dan in een andere omgeving.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:12:10 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52358184
"I'm not afraid of god, it's those who claim to speak on his behalf I fear"..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52358307
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ruimdenkendheid Muskens geldt minder voor eigen parochie
Van onze redactie religie & filosofie
[..]

http://www.trouw.nl/dever(...)_voor_eigen_parochie

Gelukkig blijkt wel weer dat Muskens eigenlijk iemand is die totaal geobsedeerd met zijn onzinnige linkse ideeën een grote afstand heeft met wat de echte gelovige vind. Het lijkt de polderpolitiek wel, maar dan in een andere omgeving.
Eerder vond Muskens aartsbisschop van Bombay Ivan Dias wel geschikt was om Paus te worden, lees wie hij is, gezien in het licht wat Muskens nu zegt:

"Als aartsbisschop van Bombay (sinds 1997) is Ivan Dias herder over 500.000 gelovigen in een metropool van 15 miljoen inwoners. Onder zijn leiding neemt het aantal dopelingen jaarlijks toe. Dat is te danken aan de bevolkingsgroei, maar is zeker ook zijn verdienste. Hij is een voorstander van openlijke evangelisatie. Als een van de weinige bisschoppen in Azië steunde hij in 2000 Dominus Jesus, de verklaring waarin nog eens de unieke rol van Christus wordt benadrukt. "Als we zeker zijn over onze identiteit, hebben we het recht en de plicht te zeggen waarin we geloven. Jezus Christus is de enige redder en moet als zodanig worden aangekondigd." Bron Zie ook mijn eerdere post.

Ach ja, velen schreven dat hier al en nu ook dat stuk in Trouw, Muskens is ongetwijfeld een beste brave man, maar is niet constant in z'n overwegingen, opvattingen en heeft wat mij betreft een zeer vertroebelde onwaarachtige visie aangaande het geloof, any geloof.
pi_52358790
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Alle wetenschap etc. waarin de moslims in de middeleeuwen uitblonken, waren gebaseerd op
Griekse en Romeinse basis.
zij lazen deze geschriften en gingen er op verder. Wij verbrande die heidense geschriften en moorde iedereen die er wel wat mee wilde doen.
quote:
[..]

*Proest!

Ze kennen zaken als 'verkettering' niet? Wel eens gehoord van Salman Rushdie? Hoewel de fatwa door Khomeiny als sji'ietsche geestelijke is uitgesproken en dus eigenlijk voor soennieten niet geldt, zullen de soennieten beamen dat Rushdie de dood verdient. Voor de soennieten trouwens, zijn de sji'ieten en alevieten dus ook ketters of afvalligen. Ik kan me ook nog een gevalletje herinneren van een of andere Egyptische hoogleraar die het waagde de koran iets anders te interpreteren, laatst nog op de frontpage. Die heeft ook niet lang meer.
Ja haal alles door elkaar! Dat er nu zieke en misdadige figuren rond lopen die een geloof misbruiken en bevolkingsgroepen weten te radicliseren om deze voor hun karretje spannen om meer macht te krijgen staat vast. Dat houd niet direct in dat alle mensen die met dat geloof te maken hebben ook zo zijn en dat omdat dit nu zo si het meteen door de hele geschiedenis zo is.

Dit hebben we onlangs nog aan de hand gehad in onze christelijke kringen. Een man die o.a. joden ging vervolgen om de beschaving te zuiveren en daar ook de leiders van enkele andere landen in mee kreeg. Daarom zijn nog niet alle christenen door alle tijden heen slecht en voeren zijn razzia's uit.

Maar idd ook in de oudheid waren er slechte groeperingen binnen de islamitische wereld. b.v. de famalie van de saudies. Men is vanuit de arabische wereled continue bezig geweest deze bende achtige familie onder controle te houden. Dit is gelukt totdat door inmenging van het westen ze aan de macht kwamen en saudie arabia stichten. Een leuke staatsgreep om ons goedkoop aan olie te helpen. Maar siends dien allemaal ellende in die streek.
quote:
Zullen we trouwens Jezus dan maar Issa noemen en Mozes Moussa? Misschien is het een optie ook zo een sjieke zwarte steen in een tentje bij het vaticaan neer te zetten? En dat de paus na zijn wekelijkse balkonscene 'Allah Akbar!' roept in plaats van 'Amen'?
Als de paus besluit arabisch te leren en ook toespraken in deze taal te geven staat hem dat vrij.n Het gaat er om wat hij zegt en niet in welke taal hhij dat doet.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:34:49 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52358832
Zei God trouwens niet : "heb uw vijand lief als uzelf" of iets van die strekking?

Edit, gevonden:

Heb uw vijanden lief, zegen degenen die u vervloeken, doe wel aan degenen die u haten en bidt voor degenen die u geweld doen en die u vervolgen, opdat u kinderen mag zijn van uw vader, die in de hemel is. Want hij laat zijn zon opgaan over kwade en goede mensen en regen neer dalen over rechtvaardige en onrechtvaardige mensen. Want indien u slechts lief hebt die u liefhebben, wat voor beloning geeft dat u? Doen de tollenaars dat ook niet? En indien u slechts uw broeders groet, wat doet u dan meer dan anderen? Doen de tollenaars dat ook niet? Ik zeg u dat tenzij uw gerechtigheid overvloediger is dan die van de schriftgeleerden en van de Farizeeën u het koningrijk van de hemelen nooit zult ingaan. (Matth. V: 20 en 43—47).

En indien u slechts lief hebt die u liefhebben, wat voor dank krijgt u? Want ook de zondaren houden van degenen die hen lief hebben. En indien u slechts goed doet aan degenen die aan u goed doen, wat voor dank krijgt u? Want ook de zondaars doen hetzelfde. En indien u leent aan degene, van wie u hoopt terug te ontvangen, wat voor dank hebt u? Want ook de zondaars lenen aan de zondaren, opdat zij hetzelfde terug mogen ontvangen? Maar heb uw vijanden lief en doe goed en leen, zonder iets terug te hopen en uw loon zal groot zijn en u zult kinderen van de allerhoogste zijn, want hij is goed tegen de ondankbaren en bozen. Wees dan barmhartig, zoals ook uw Vader barmhartig is. (Luc. VI: 32—36).

En nu Allah :

Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.’ Koran 9 : 68

‘Of gij vergiffenis voor hen vraagt of dat gij geen vergiffenis voor hen vraagt –zelfs al vraagt gij zeventig maal vergiffenis voor hen – Allah zal hen toch niet vergeven. Dit is omdat zij in Allah en Zijn boodschapper niet geloven. Allah leidt het trouweloze volk niet.’ Koran 9 :80

‘Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard ; er wacht hen een pijnlijke straf. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah.’ Koran 5 :38-39

Mwoh, lijkt me toch niet dat ze echt inwisselbaar zijn.
pi_52359123
waarom vervangen we allah niet voor jahwe
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:45:13 #250
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52359126
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef JohnDope het volgende:
zijn er al peilingen, ik ben wel namelijk benieuwd na die uitspraken van die lompe boer.
quote:
Stelling

God voortaan Allah noemen is een goed idee van bisschop Muskens. (uitleg)

Eens Oneens
Eens (18%)
Oneens (82%)
Totaal aantal stemmen: 2536
bron
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52359199
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:45 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

[..]

bron
Totaal niet-verrassend.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:48:32 #252
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52359236
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:53:53 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52359403
Trouwens, als God eigenlijk Theo heet betekent dat dus wel dat God echt dood is, en Nietzsche al die tijd al gelijk had. Opgelost, slotje
pi_52359644
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef milagro het volgende:

[..]

het maakt moslims wel degelijk uit, neem de proef op de som en laat een vooraanstaande geestelijk , desnoods uit moslim hoek, voorstellen om Allah voortaan God te noemen.
Nee dat maakt dé moslim niets uit. Er zijn wel groeperingen waar dat wel uit maakt. Die hebben echter vaak de Qu`ran zelf nog nooit in handen gehad maar volgen op het woord van iemand anders.
quote:
ga in discussie met een serieus belijdend moslim, en hij spreekt over onze God, en die van jullie... wijs hem op het feit dat dat dus in zou houden dat er minimaal 2 goden bestaan, en er dus geen sprake is van 1 almachtige, dan zal hij zeggen dat onze god niet bestaat.
Die dat zegt verdraait de woorden van de bron de Qu`ran wel heel creatief. In de Qu`ran staat heel duidelijk geschreven dat God, Allah, Bog, Dio (of welke taal je maar gebruik) uitlegt wie hij is nl de God van Abraham. Ook heeft de Qu`ran het over het christelijke en Joodse geloof en staat er geschreven dat dit dezelfde oorsprong heeft en om dezelfde god gaat.
quote:
degene die het meest rigide zijn in deze, zijn niet wij, anders of niet gelovigen, hoor, vooralsnog worden er anno nu geen mensen massaal vermoord uit naam van Jezus, God, worden er geen afvallige Christenen naar het leven gestaan, wordt de enkele moslim die bedreigd wordt en beveiliging geniet, bedreigd door lieden uit EIGEN achterban.
Wordt wakker en kijk om je heen. Dat het uit naam van de islaam nui veel meer komt is een feit maar niet het enige wat er aan de hand is. Ook in europa zerlfs west europa komt dit voor.
quote:
de irritatie in deze is in feite niet zo zeer om het andere woord, het zal de atheisten een rotzorg zijn , en de niet zo belijdende gelovigen ms een zorgje, maar de irritatie is omdat het weer een tegemoetkoming LIJKT naar de kant die zelf totaal niet gediend is van tegemoetkomingen inzake geloof.

zelfs een land als Turkije behandelt andersgelovigen niet gelijk.
Net zoals dat hier ook niet gebeurt. Kijk alleen maar naar een discussie aoals deze nu in Nederland gaande is of b.v. de achterstelling van groeperenen in het sociale leven maar ook b.v. in werkgelegenheid enz. En dan moet je niet alleen kijken naar goede voorbeelden in grote steden in de niet probleem wijken maar ook in de kleirere steden en dorpen vooral in onze beibel gordel.
quote:
dit voorstel is echt weer een bevestiging voor de baardmannen , zie je wel , zelfs een katholiek geestelijke ziet in dat Allah toch echt een betere benaming is, en dus Allah, ONZE god een betere god is... dat Muskens het zo niet bedoelt, hebben ze geen boodschap aan, en dát is nu een signaal dus dat Muskens in deze tijd, waar toch echt alle terroristische ellende en verbale en non verbale bedreigingen uit moslim hoek komen niet moet zenden.

Dat wij dingen nu op waarde weten te schatten, betekent niet dat zij dat ook doen, het zal hun slechts sterken in hun overtuiging, net zoals de lege kerken dat doen.

Het is voor ons ms maar een woordje, voor menig serieus belijdend moslim niet, voor geen enkele baardman absoluut niet.
Stel het maar voor, het woordje Allah vervangen.
Hell, stel eens een moderne vertaling vd Koran voor, en menig moslim (wereldwijd) wordt al nerveus, breng daadwerkelijk een moderne, leesbare vertaling uit, en je hebt de poppen aan het dansen.

Is het niet hier, dan wel in landen waar de Islam de hoofdgodsdienst is.
En Allah's woord wordt niet getoornd, laat staan zijn naam.
Exergese is in de islam ook zeer normaal. Waar ze alleen wel nerveus worden is exergese van een exergese ipv de originele bron. Wij maken vertalingen van bewerkingen van vertalingen en weten ondertussen vrij weinig van de originele context af. De qu`ran wordt ook gewoon vertaalt en bewerkt. Maar dan met het verschil dat de originele tekst en de bewerking, vertaling en / of exergese naast elkaar in het boek staan.

Echter in specifieke landen zoals Saoedi arabie is dit niet het geval. Daar wordt geen eens de originele qu`ran gelezen maar een verdraaide versie.
pi_52359819
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:34 schreef Vivi het volgende:
Zei God trouwens niet : "heb uw vijand lief als uzelf" of iets van die strekking?

Edit, gevonden:

Heb uw vijanden lief, zegen degenen die u vervloeken, doe wel aan degenen die u haten en bidt voor degenen die u geweld doen en die u vervolgen, opdat u kinderen mag zijn van uw vader, die in de hemel is. Want hij laat zijn zon opgaan over kwade en goede mensen en regen neer dalen over rechtvaardige en onrechtvaardige mensen. Want indien u slechts lief hebt die u liefhebben, wat voor beloning geeft dat u? Doen de tollenaars dat ook niet? En indien u slechts uw broeders groet, wat doet u dan meer dan anderen? Doen de tollenaars dat ook niet? Ik zeg u dat tenzij uw gerechtigheid overvloediger is dan die van de schriftgeleerden en van de Farizeeën u het koningrijk van de hemelen nooit zult ingaan. (Matth. V: 20 en 43—47).

En indien u slechts lief hebt die u liefhebben, wat voor dank krijgt u? Want ook de zondaren houden van degenen die hen lief hebben. En indien u slechts goed doet aan degenen die aan u goed doen, wat voor dank krijgt u? Want ook de zondaars doen hetzelfde. En indien u leent aan degene, van wie u hoopt terug te ontvangen, wat voor dank hebt u? Want ook de zondaars lenen aan de zondaren, opdat zij hetzelfde terug mogen ontvangen? Maar heb uw vijanden lief en doe goed en leen, zonder iets terug te hopen en uw loon zal groot zijn en u zult kinderen van de allerhoogste zijn, want hij is goed tegen de ondankbaren en bozen. Wees dan barmhartig, zoals ook uw Vader barmhartig is. (Luc. VI: 32—36).

En nu Allah :

Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.’ Koran 9 : 68

‘Of gij vergiffenis voor hen vraagt of dat gij geen vergiffenis voor hen vraagt –zelfs al vraagt gij zeventig maal vergiffenis voor hen – Allah zal hen toch niet vergeven. Dit is omdat zij in Allah en Zijn boodschapper niet geloven. Allah leidt het trouweloze volk niet.’ Koran 9 :80

‘Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard ; er wacht hen een pijnlijke straf. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah.’ Koran 5 :38-39

Mwoh, lijkt me toch niet dat ze echt inwisselbaar zijn.
En dat staat dus iet in de qu`ram. Daar in staat een vrij gelike pasage als in de beibel.

Komt er op neer dat er staat dat de islam vijanden zal hebben en dat je niet moet stijden tegen deze vijanden. God / Allah zal zelf deze vijanden/tegenstanders van de wereld vagen door hen te negeren en links te laten leggen zoalng zij tegenstandards zijn.

Is dus in de strekking van als u mij slaat keer ik u de andere wang toe.

Het is zeer makkelijk ok korte passages uit een boek bij elkaar te rapen en deze naar je hand te zetten. Dat kan met de beibel ook. Daar kun je ook met vers citaten en al zeggen dat god ons op dracht geeft het zwaard te trekken tegen een iedere die ons niet bevalt. (oorspronkelijke tekst heeft het over zwaar van het woord, maar dat laat je even weg) Of om onze broeders te doden (maar je laat even weg dat dit juist voorkomen werdt)
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:09:21 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52359876
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:02 schreef tnimble het volgende:

[..]

Die dat zegt verdraait de woorden van de bron de Qu`ran wel heel creatief. In de Qu`ran staat heel duidelijk geschreven dat God, Allah, Bog, Dio (of welke taal je maar gebruik) uitlegt wie hij is nl de God van Abraham. Ook heeft de Qu`ran het over het christelijke en Joodse geloof en staat er geschreven dat dit dezelfde oorsprong heeft en om dezelfde god gaat.
[..]
Heb je het stuk gelezen wat ik hierboven heb gelinkt?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:10:21 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52359906
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:07 schreef tnimble het volgende:

[..]

En dat staat dus iet in de qu`ram. Daar in staat een vrij gelike pasage als in de beibel.

Komt er op neer dat er staat dat de islam vijanden zal hebben en dat je niet moet stijden tegen deze vijanden. God / Allah zal zelf deze vijanden/tegenstanders van de wereld vagen door hen te negeren en links te laten leggen zoalng zij tegenstandards zijn.

Is dus in de strekking van als u mij slaat keer ik u de andere wang toe.
Het staat er toch letterlijk
pi_52360075
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:09 schreef Vivi het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen wat ik hierboven heb gelinkt?
Je geheel, en sommige stukken lees ik zelf meer dan 1 keer. Maakt deze topic volgen en reageren ook erg tijdrovend.
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het staat er toch letterlijk
Nee dat staat er niet. Althans niet in de originele tekst. Aan het hele stuk kun je al zien dat het een knip en plak werk is wat overal uit een qu`ran stukken neemt. Dat neemt niet weg dat er groeperingen zijn die dergelijke teksten hanteren als waarheid. Maar dat doen christenen ook denk alleenmaar aan de geschriften van enkele secten met christelijke achtergrond.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:18:47 #259
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52360126
Tijdrovend maakt niet uit

Maar goed, ik heb toevallig een Koran in huis (kennis is macht denk ik dan maar ) en het staat er toch echt heur.
pi_52360534
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:18 schreef Vivi het volgende:
Tijdrovend maakt niet uit

Maar goed, ik heb toevallig een Koran in huis (kennis is macht denk ik dan maar ) en het staat er toch echt heur.
Welke en ooit eens volledig gelezen? En ook handig om meerdere uitgaven te hebben ipv alleen vertaling ook een arabische versie en arabisch leren. Die taal is niet erg moeilijk alleen het schrijven is wat lastig maar ook goed te doen.

Dit geldt ook voor de beibel trouwes. Je hebt boekjes van 200 paginas. Maar je hebt ook versies die bestaan uit meerdere delen omdat het anders te dik is om in te binden. En ook dat zijn er nog hele stukken en boeken die door de verschillende cristelijke geloven niet opgenomen zijn.
quote:
8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

2. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.
Laat even wat meer weg en pak en een paar andere versen bij van verder op en het wordt pas echt leuk.

Maar als je verder gaat met de opvolgende versen krijg je een ander beeld en een andere bedoeling achter de gebruikte kracht termen. Maar dat wordt wel heel erg veel quoten om de context niet te verliezen. Wil je toch de rest weten pak dan het el-Baqarah er bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door tnimble op 14-08-2007 15:40:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')