En daar is niets mis mee; het is nu eenmaal de Nederlandse term. Onzin dus om die te vervangen door een voor velen nietszeggende of zelfs beladen islamitische term.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je de ondertiteling van b.v. de islamitische omroep bekijkt dan staat er gewoon God en niet Allah. Het is ook gewoon de letterlijke arabische vertaling. Overigens zie ik moslims vaak genoeg gewoon God i.p.v. Allah zeggen in tv debatten en interviews.
Zo gemakkelijk gaat dat niet. Je kan een theorie niet afdoen op een punt wat het helemaal niet claimt. Het zegt helemaal niet dat er geen god in het spel kan zijn. Dat maakt men ervan. Dat je de theorie als gebakken lucht kana fdoen is dan ook reinste onzin.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:25 schreef JohnDope het volgende:
Verder kan je de evolutie theorie makkelijk afdoen als gebakken lucht, want stel; de mens is van 1 of ander microklein organisme geëvolueerd tot mens, dan nog kan dat micro kleine organisme niet in eens - als 1 of andere Houdini - uit het niets ontstaan, daar moet een 3de partij bij betrokken zijn geweest.
Ja, ook nogeens. Vraag ik me toch beleefd af wat die man bezieltquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:59 schreef gelly het volgende:
Overigens zie ik moslims vaak genoeg gewoon God i.p.v. Allah zeggen in tv debatten en interviews.
Ik vraag me af waarom er zo spastisch op gereageerd wordt. Zou het voor God wat uitmaken of je Hem Allah of God noemt ? De christelijke naastenliefde straalt er ook van af.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Echt, wat een 'wereld-op-zijn-kop' redenering is dit.
Andersom dus he, zie de post waarop ik reageer. Maar ben er klaar mee, als ongelovige hond heb ik hier eigenlijks niks te zoeken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dus door God dan maar Allah te noemen zijn alle problemen van islamtische intolerantie uit de wereld?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of je de PLO en Hamas hoort ruzien, hilarisch gewoon.
Inderdaad. Dus is het nergens voor nodig om een prima benaming uit je eigen taal te vervangen door een beladen term uit een vreemde taal.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Waar hebben we het ook over eigenlijk. De 1 noemt hem Allah, de ander God, meer een ander Boedha, weer anderen geloven in de goddelijke kracht van de donder, of de zon, of een ander noemt het 'danny'. als je al in de stress schiet van een naamsverandering dan ben je lekker zeker van je geloof zeg. Geloof je nu in een naam ofzo?
dus gewoon uit het niets zonder 3de partij?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk gaat dat niet.
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven. Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom er zo spastisch op gereageerd wordt. Zou het voor God wat uitmaken of je Hem Allah of God noemt ? De christelijke naastenliefde straalt er ook van af.
Dat is inderdaad het cynische en het ondoordachte: dit soort uitspraken werkt alleen maar averechts.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:00 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat deze uitspraak weer +5 zeteltjes voor Wilders oplevert
Als je een atheïst bent, heb je niet het recht dit soort theorieën uit te spreken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom er zo spastisch op gereageerd wordt. Zou het voor God wat uitmaken of je Hem Allah of God noemt ? De christelijke naastenliefde straalt er ook van af.
ach ja.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Niemand heeft het recht voor een ander te beslissen hoe hij God/Allah/Zon etc wil noemen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je een atheïst bent, heb je niet het recht dit soort theorien uit te spreken.
Maar zo simpel is het ook of zou het moeten zijn! in het nerderlands hebben we voor alle leenwoorden vaak ook ingeburgerde woorden en is er ook geen enkele noodzaak om een leenwoord te gebruiken. Niemand die er wakker van ligt als je trotuair roept in plaats van sto, algebra in plaats van rekenkunde, voor mijn part vuurwater in plaats van alcohol.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het gaat niet om de herkomst van het woord, en wat je nu doet is oversimplificeren. De woorden die je noemt zijn in het Nederlands terechtgekomen veelal omdat ze een beter alternatief waren of zelfs omdat er helemaal geen Nederlandse term voor bestond. Iets wat niet opgaat voor God; en de reden om God dan maar Allah te noemen is compleet anders en volstrekt verwerpelijk.
nee. Het zegt helemaal niet hoe her eerste leven er is gekomen. Dat is de Big Bang of andere theorien.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
dus gewoon uit het niets zonder 3de partij?
ik vind het ook niet nodig. Net zo goed dat je er over op winden dat het wel erg is, nodig is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus is het nergens voor nodig om een prima benaming uit je eigen taal te vervangen door een beladen term uit een vreemde taal.
Je roept Allah al aan, het is dezelfde God. Precies het punt dat Muskens wil maken. Moslims zien dat wel, waarom christenen niet ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven. Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.
"Big Bang" is gewoon een marketing term, er komt een punt dat er niks meer te theoretiseren valt, het kan wel, maar dat wordt veel en veel te wazig.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee. Het zegt helemaal niet hoe her eerste leven er is gekomen. Dat is de Big Bang of andere theorien.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je een atheïst bent, heb je niet het recht dit soort theorieën uit te spreken.
...maar jij gaat ons even vertellen hoe het dan WEL gegaan is?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
"Big Bang" is gewoon een marketing term, er komt een punt dat er niks meer te theoretiseren valt, het kan wel, maar dat wordt veel en veel te wazig.
Maw: er is een moment dat de wetenschappers het zelfs niet meer snappen en toen hebben ze maar de "big bang" bedacht om iedereen een beetje gerust te stellen.
Het is ook al te simpel om het vervangen van de naam God door Allah af te doen als enkel en alleen taalverloedering. We noemen Nederland toch ook niet Pays Bas, ofzo. Moeten we ter wille van de nieuwe Nederlanders de voertaal Arabisch misschien maar dezelfde status geven als het Fries, uit 'gastvrijheid'?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:08 schreef tnimble het volgende:
[..]
Maar zo simpel is het ook of zou het moeten zijn! in het nerderlands hebben we voor alle leenwoorden vaak ook ingeburgerde woorden en is er ook geen enkele noodzaak om een leenwoord te gebruiken. Niemand die er wakker van ligt als je trotuair roept in plaats van sto, algebra in plaats van rekenkunde, voor mijn part vuurwater in plaats van alcohol.
[quote]
Moet je toch eens beter opletten; veel mensen hebben (m.i.) terecht een hekel aan de taalverloedering. Maar goed, dat wijkt teveel van het onderwerp af..
[quote]
Maar zodra het over geloof of vaderland gaat springen er 1000 man op om over je heen te gaan, je af te straffen en ten schande te stellen. En vaak zijn het de genen die zelf er niets mee doen en zeer weinig over af weten die dan gekwetst zijn in het diepste van hun ziel. Enkel en alleen omdat ze toevallig enkele generaties in een land wonen waar dat historisch gezien belangrijk was.
Heel erg veel. Maar dan moet je je wel eerst openstellen voor alles wat we aan hun te danken hebben in europa en Amerika. OK de afgelopen eeuw is er een boel veranderd in het midden oosten en hebben hun juist grote humane problemen en kunnen daarin hulp gebruiken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven.
quote:Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.
Uhm, zo is religie ontstaan. Een mooi verhaal blijft natuurlijk over een ontdekkingsreiziger die in de Amazone een indianenvolk tegenkwam die nog nooit contact hadden gehad met de moderne beschaving. Ze hadden het over zilveren goden die dagelijks overkwamen, het waren natuurlijk gewoon vliegtuigen. Religie is altijd al gebruikt om jezelf slimmer te doen lijken dan het gepeupel omdat jij het antwoord wel wist en zo de macht kon grijpen en houden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maw: er is een moment dat de wetenschappers het niet meer snappen en toen hebben ze maar de "big bang" bedacht om iedereen een beetje gerust te stellen.
Dat-doen-ze-al.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:13 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom gaan moslims Allah geen God noemen? Per slot van rekening liggen wij qua beschaving een paar eeuwen op ze voor. Dat lijkt me logischer dan omgekeerd.
Omdat ik de vrijheid wil hebben om God 'God' te noemen. Is dat nou zo moeilijk? Moslims zien dat overigens niet hoor, vraag maar eens de gemiddelde moslim zijn mening over de Joden, die notabene qua religie eigenlijk nog meer verwant zijn met de Moslims dan de westerse Christen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Je roept Allah al aan, het is dezelfde God. Precies het punt dat Muskens wil maken. Moslims zien dat wel, waarom christenen niet ?
als jij dat gelooft prima.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
"Big Bang" is gewoon een marketing term, er komt een punt dat er niks meer te theoretiseren valt, het kan wel, maar dat wordt veel en veel te wazig.
Maw: er is een moment dat de wetenschappers het zelfs niet meer snappen en toen hebben ze maar de "big bang" bedacht om iedereen een beetje gerust te stellen.
Dat klopt, maar voor religie valt nog iets te bedenken, dat bijvoorbeeld de Goden een soort van Aliens waren.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, zo is religie ontstaan. Een mooi verhaal blijft natuurlijk over een ontdekkingsreiziger die in de Amazone een indianenvolk tegenkwam die nog nooit contact hadden gehad met de moderne beschaving. Ze hadden het over zilveren goden die dagelijks overkwamen, het waren natuurlijk gewoon vliegtuigen. Religie is altijd al gebruikt om jezelf slimmer te doen lijken dan het gepeupel omdat jij het antwoord wel wist en zo de macht kon grijpen en houden.
waarom nemen de moslims hier in nederland dat niet over.quote:
Vet, dan noemen wij Allah toch ook gewoon God?quote:
En zo hoort het ook. Overigens veel te weinig wat mij betreft, het gebruik van de naam Allah in de Nederlandse taal is strict genomen volkomen overbodig.quote:
Dat was sowieso destijds, ook hier, niet ongebruikelijk. Maar dan nog, als je de koran als onzin bestempeld, waarom geloof je dit dan wel ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:15 schreef Het_hupt het volgende:
en toch kan ik de redenen van deze man wel redelijk volgen, immers had de profeet ook geen voorliefde voor minderjarigen?
Precies. Iedeteen moet geloven wat hij wil. Als het mij maar niet opdringt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hoeveel naastenliefde is er door de Islam naar de westerse wereld gebracht dan? Je moet wel even reëel blijven. Als mijn buurman Allah wil roepen, laat ik hem dat doen, heb ik geen problemen mee. Totdat ik ook Allah moet gaan aanroepen om mijn buurman niet op de tenen te staan, dan gaat het mij te ver.
En wat zouden wij dan moeten afleiden uit het punt dat bisschop Muskens volgens jou wil maken?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Je roept Allah al aan, het is dezelfde God. Precies het punt dat Muskens wil maken. Moslims zien dat wel, waarom christenen niet ?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor religie valt nog iets te bedenken, dat bijvoorbeeld de Goden een soort van Aliens waren.
Maar met de Big Bang is dat een duidelijk ander verhaal: Er is helemaal niets (God mag weten hoe 'niets' er uit ziet) en in dat 'niets' ontstaat ineens een knal uit het 'niets' en daar ontstaat vervolgens een universum uit dat meer sterrenstelsels dan mensen bevat.
Yeah Right
Dat is nu niet aan de orde. Waarom gebruiken we leenwoorden als ingeburgerde woorden? Omdat we geen eigen woroden hebben nee, omdat we bezet waren door b.v. de romeinen en hun taal moesten gebruiken en daar woorden van zijn blijven hangen. Of omdat er een grote stroom buitenlanders deze kant op kwam omdat we zelf masaal in een ander land gingen zitten en woorden vandaar hier naar toe halen. Als er nu hier heel veel mensen zitten met een arabisch afgeleide moedertaal en deze onderling vaak op straat gebruiken is het meer dan normaal dat wij daar woorden van oppikken en gaan gebruiken. Behalve als we in een gepolariseerde situatie zitten en de mensen op straat die een arabischetaal gebruiken behandelen als paria.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het is ook al te simpel om het vervangen van de naam God door Allah af te doen als enkel en alleen taalverloedering. We noemen Nederland toch ook niet Pays Bas, ofzo. Moeten we ter wille van de nieuwe Nederlanders de voertaal Arabisch misschien maar dezelfde status geven als het Fries, uit 'gastvrijheid'?
rofl, ik legde een link tussen de profeet een katholieke priesters die ook niet vies zijn van een minderjarig koorknaapje of misdienaartjequote:Op maandag 13 augustus 2007 23:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat was sowieso destijds, ook hier, niet ongebruikelijk. Maar dan nog, als je de koran als onzin bestempeld, waarom geloof je dit dan wel ?
Als je een moslim naar joden vraagt zal hij inwoners van Israel bedoelen. Moslims hebben geen hekel aan joden over het algemeen, enkel aan zionisten. Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat ik de vrijheid wil hebben om God 'God' te noemen. Is dat nou zo moeilijk? Moslims zien dat overigens niet hoor, vraag maar eens de gemiddelde moslim zijn mening over de Joden, die notabene qua religie eigenlijk nog meer verwant zijn met de Moslims dan de westerse Christen.
We zijn niet eens in staat om onze hele eigen planeet te doorgronden, we zijn ook maar minimale afstanden de ruimte ingegaan en wetenschappers weten dat de bigbang het hele universum heeft gecreëerd.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
probeer het nog een keer.
waar komt jouw god vandaan? Jouw god kan er wel altijd zijn, maar het iets waar de big bang uit volgt niet?![]()
Yeah Right
Oh, lachen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:22 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
rofl, ik legde een link tussen de profeet een katholieke priesters die ook niet vies zijn van een minderjarig koorknaapje of misdienaartje![]()
Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Maar het lijkt me toch meer dan duidelijk dat het vervangen van de naam van God voor vele mensen van een andere orde is dan het langzaamaan inburgeren van een andere term voor fiets of zo. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat dat soort veranderingen geleidelijk en ongemerkt gaan en niet geforceerd uit een misplaatste 'gastvrijheid'.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:22 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat is nu niet aan de orde. Waarom gebruiken we leenwoorden als ingeburgerde woorden? Omdat we geen eigen woroden hebben nee, omdat we bezet waren door b.v. de romeinen en hun taal moesten gebruiken en daar woorden van zijn blijven hangen. Of omdat er een grote stroom buitenlanders deze kant op kwam omdat we zelf masaal in een ander land gingen zitten en woorden vandaar hier naar toe halen. Als er nu hier heel veel mensen zitten met een arabisch afgeleide moedertaal en deze onderling vaak op straat gebruiken is het meer dan normaal dat wij daar woorden van oppikken en gaan gebruiken. Behalve als we in een gepolariseerde situatie zitten en de mensen op straat die een arabischetaal gebruiken behandelen als paria.
niet zo zuur joh, een beetje humor kan geen kwaadquote:
Ja, en die worden met rust gelaten? Get realquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.
Christenen en joden hebben vaak geen gelijkwaardige positie in islamitische landen. Zie bijvoorbeeld Christenen worden Irak uitgetreiterd; etnische zuivering , daar heb je zelf nog in gereageerd, maar goed we dwalen af.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je een moslim naar joden vraagt zal hij inwoners van Israel bedoelen. Moslims hebben geen hekel aan joden over het algemeen, enkel aan zionisten. Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.
Je hebt echt een roze bril op volgens mij. Veel Moslims hebben een bloedhekel aan Joden, andersom trouwens precies hetzelfde. Je moet echt onder een steen leven om anders te geloven...quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je een moslim naar joden vraagt zal hij inwoners van Israel bedoelen. Moslims hebben geen hekel aan joden over het algemeen, enkel aan zionisten. Er wonen ook gewoon joden en christenen in arabische landen.
waarom veroordeel je een ander dan op eenzelfde aanname?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We zijn niet eens in staat om onze hele eigen planeet te doorgronden, we zijn ook maar minimale afstanden de ruimte ingegaan en wetenschappers weten dat de bigbang het hele universum heeft gecreëerd.
Als je daadwerkelijk eens zou spreken met mensen met een islamitsiche achtergrond die hier wonen en niet fundamentalistisch zijn (zoals ook vele nerderlands en andere inwoners van deze planeet dat zijn.) zul je merken dat ze het woord God en Allah dwars door elkaar gebruiken. Ook zul je op merken dat als ze onderling in het Berbers, Turks enz praten er af en toe nerderlandse woorden tussendoor vallen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:19 schreef Bresser het volgende:
[..]
waarom nemen de moslims hier in nederland dat niet over.
als allah=god in het arabisch dan zou het netjes zijn om eens nederlands te gaan praten of is dat weer teveel gevraagd?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef gelly het volgende:
[..]
quote:Ranglijst Christenvervolging januari 2002.
jan 02 jul 01 LAND
01 01 Saoedi-Arabië
02 07 Noord-Korea
03 03 Laos
04 02 Afghanistan
05 05 Turkmenistan
06 04 China
07 08 Vietnam
08 10 Bhoetan
09 06 Iran
10 12 Pakistan
11 09 Malediven
12 11 Somalië
13 16 Noord-Soedan
14 17 Comoren
15 19 Oezbekistan
Jij weet er weer lekker veel van zo te zien.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We zijn niet eens in staat om onze hele eigen planeet te doorgronden, we zijn ook maar minimale afstanden de ruimte ingegaan en wetenschappers weten dat de bigbang het hele universum heeft gecreëerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Geen problemen mee. Allah in het Nederlands is een vreemd (en tegenwoordig dankzij moslimfundamentalisme zelfs een beladen) woord en er is geen enkele logica wat ervoor zal zorgen dat deze benaming spontaan zijn weg zal vinden in de Nederlandse taal. En gelukkig maar, het is een volstrekt overbodig woord in het Nederlands.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:29 schreef tnimble het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk eens zou spreken met mensen met een islamitsiche achtergrond die hier wonen en niet fundamentalistisch zijn (zoals ook vele nerderlands en andere inwoners van deze planeet dat zijn.) zul je merken dat ze het woord God en Allah dwars door elkaar gebruiken. Ook zul je op merken dat als ze onderling in het Berbers, Turks enz praten er af en toe nerderlandse woorden tussendoor vallen.
Toen wij bezig waren ze op de trein te zetten waren ze daar nog veilig ja. Moslims hebben niet vanwege hun geloof een hekel aan joden (inwoners van israel), dat is pas ontstaan na de komst van Israel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en die worden met rust gelaten? Get real
Heb je wel enige idee hoe groot het universum is? En hoe groot 'Niets' is? En hoe grote een knal in dat 'Niets' is en ook weer in eens uit het 'Niets' komt?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
waarom veroordeel je een ander dan op eenzelfde aanname?
Leven en laten leven. Dat zouden alle religies eens moeten gaan prediken als grootste goed.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
waarom veroordeel je een ander dan op eenzelfde aanname?
Ik weet niet geheel op welk deel je doelt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:25 schreef Jalu het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helemaal niet het geval.
idd dat zou te belagelijk voor woorden zijn als dat opgelegt wordt. zelfs zeer onwenselijk. Maar dat is hier ook niet het geval het is maar een mening / voorstel. Het gaat hier niet om een wets voorstelt om het woord god per wet te verbieden en te vervangen voor Allah.quote:Maar het lijkt me toch meer dan duidelijk dat het vervangen van de naam van God voor vele mensen van een andere orde is dan het langzaamaan inburgeren van een andere term voor fiets of zo. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat dat soort veranderingen geleidelijk en ongemerkt gaan en niet geforceerd uit een misplaatste 'gastvrijheid'.
Het zou net zo belachelijk zijn om het Nederlandse woord voor toegestaan overal maar te vervangen voor halal om de Arabische minderheid zich welkom te laten voelen... ;')
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij weet er weer lekker veel van zo te zien.
Dus er was 'Niets' en in eens was er uit het 'Niets', binnen dat 'Niets', achtergrondstraling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
Nou, dat mag zo wezen (niet, maar goed, stel dat). Maar de Koptische gemeenschap in Egypte, groot zeker 40-50 duizend mensen, worden door jouw vredelievende moslimvrienden getolereerd en van harte uitgenodigd tot integreren, maar ja, ze willen zelf niet? Of zo?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen wij bezig waren ze op de trein te zetten waren ze daar nog veilig ja. Moslims hebben niet vanwege hun geloof een hekel aan joden (inwoners van israel), dat is pas ontstaan na de komst van Israel.
Ah, dus het is de eigen schuld van die Zionistische Joden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen wij bezig waren ze op de trein te zetten waren ze daar nog veilig ja. Moslims hebben niet vanwege hun geloof een hekel aan joden (inwoners van israel), dat is pas ontstaan na de komst van Israel.
bronquote:Stelling
God voortaan Allah noemen is een goed idee van bisschop Muskens. (uitleg)
Eens Oneens
Eens (14%)
Oneens (86%)
Totaal aantal stemmen: 309
Ik wil die 43 ja stemmers weleens horenquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:38 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
bron
86 % is het er niet mee eens
Inderdaad.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:35 schreef gelly het volgende:
Maar goed, dit gaat wat offtopic...
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Om even terug te komen op mijn vraag.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En wat zouden wij dan moeten afleiden uit het punt dat bisschop Muskens volgens jou wil maken?
Je hebt nog een aardig lange weg te gaan zo te zien. Verdiep je er eens voor de gein in voordat je domme opmerkingen gaat plaatsen. Serieus. Er valt veel over te lezen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus er was 'Niets' en in eens was er uit het 'Niets', binnen dat 'Niets', achtergrondstraling?
Ja, en overigens ook de bisschop die bepaalde christelijke feestdagen wilde ruilen voor islamitische feestdagen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:39 schreef TubewayDigital het volgende:
is dit de dominee die zei dat je een brood mocht stelen
En de 2e pinksterdag iwou nruilen voor een islamitische feestdagquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:39 schreef TubewayDigital het volgende:
is dit de dominee die zei dat je een brood mocht stelen
Het punt is dat gelovigen elkaar als concurrentie zien en door 1 benaming voor dezelfde god te gebruiken zou dat minder kunnen worden en is er vrede op aarde. Nou ja, theoretisch dan. Want christenen onderling kunnen het al niet eens worden wat God nu eigenlijk bedoelt. Maar toch, het kan geen kwaad er eens over na te denken als gelovige toch ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
[..]
Om even terug te komen op mijn vraag.
Ja, dat was dom. Hij had beter kunnen pleiten voor een extra feestdag, dan zijn de Nederlanders zo om.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ja, en overigens ook de bisschop die bepaalde christelijke feestdagen wilde ruilen voor islamitische feestdagen.
Dat bereik je niet door tegen christenen te zeggen dat ze God eigenlijk maar Allah moeten noemen om Arabischtalige islamitische immigranten zich thuis te laten voelen. Dat werkt alleen maar averechts en zo wordt verdere polarisatie in de hand gewerkt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Het punt is dat gelovigen elkaar als concurrentie zien en door 1 benaming voor dezelfde god te gebruiken zou dat minder kunnen worden en is er vrede op aarde. Nou ja, theoretisch dan. Want christenen onderling kunnen het al niet eens worden wat God nu eigenlijk bedoelt. Maar toch, het kan geen kwaad er eens over na te denken als gelovige toch ?
Zoals ik al zei, zijn wij mensen niet eens in staat om onze eigen aarde te doorgronden en we vliegen maar minimale afstanden de ruimte in.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt nog een aardig lange weg te gaan zo te zien. Verdiep je er eens voor de gein in voordat je domme opmerkingen gaat plaatsen. Serieus. Er valt veel over te lezen.![]()
Compleet offtopic, maar in veel CAO's bestaat die vrijheid al. En dat is meer dan genoeg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat was dom. Hij had beter kunnen pleiten voor een extra feestdag, dan zijn de Nederlanders zo om.
Niet geheel waar. De meeste islamitisch gelovigen hebben dat niet, enkelen wel maar die volgen een fundamentalistische stroming. Een deel van de islamitsche gelovigen (en ongeloveigen) hebben gene problemen met joden maar wel met inwoners van israel. Maar er is ook een deel die ook met israeliers geen problemen hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Leven en laten leven. Dat zouden alle religies eens moeten gaan prediken als grootste goed.
Maar je zou niet verkettert mogen worden omdat je dat denkt. Leven en laten leven.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zijn wij mensen niet eens in staat om onze eigen aarde te doorgronden en we vliegen maar minimale afstanden de ruimte in.
Eigenlijk ben je als wetenschapper dan wel heel arrogant als je denkt te weten hoe het universum is ontstaan.
Waarom? Ik flikker ze liever van een berg af.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil die 43 ja stemmers weleens horen
Maar dat is het ook is bepaalde islamitsch gelovige landen. (al vloek je dan natuurlijk in de moskee). En b.t.w. moet je ook niet stellen dat God Allah is maar het zelfde betekent, kleine noance maar toch. De beide geloven zijn niet geheel identiek en Katholieken zien God ook anders dan b.v. de zevendedagadventisten. Als je tegen hun zegt dat het het zelfde is krijg je ook een preek terug hoe zij dat zien. En heb daar respect voor ieder zijn opvatting.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef gelly het volgende:
Hier in het noorden is het ook echt vloeken in de kerk als je stelt dat God gewoon Allah is ...
Nou ik heb iets te veel van die lui in mn familie zitten, dank jequote:Op maandag 13 augustus 2007 23:58 schreef tnimble het volgende:
Katholieken zien God ook anders dan b.v. de zevendedagadventisten. Als je tegen hun zegt dat het het zelfde is krijg je ook een preek terug hoe zij dat zien. En heb daar respect voor ieder zijn opvatting.
Dan ben je kennelijk zelf niet volledig tolerant en misschien zelfs licht gepolariseerd door wat je in je familie aan drama's hebt mee gemaakt. En dat zelfde geldt ook voor de leden van de familie die door hun intolerante houding jouw zo gevormd hebben. Ben je daardoor minderwaardig, zielig of wat dan ook, natuurlijk niet! Maar het geeft je wel een andere kijk op bepaalde zaken dan anderen. Daar kunnen sommigen zich dan weer aan ergeren, stoten, gekwetst of getergd voelen en stil in een hoekje gaan zitten wenen of allerhande bedrijgen tegen je gaan uiten. Triest en dat zegt dan weer veel ove hun maar vrij niets of eigenlijk totaal niets over anderen die toevallig eenzelfde taal gebruiken, geloof volgen of land wonen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik heb iets te veel van die lui in mn familie zitten, dank je
Alleen het deel van Nederland waar hollanders wonen. Mensen met een hol hoofd!quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je haalt de woorden uit mijn mond. Zullen we het hier dan ook maar gelijk Hollandistan noemen dan?
idd. "-estan" betekent "land van -"quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat het Arabische woord voor Nederland is. Sowieso meer Centraal-Aziatisch dan Arabisch.
moslims willen daar nog wel eens anders over denken, hoor, maar goed.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims zeggen al God, maar dan in het arabisch. Dat is het hele punt dat de man maakt. Ik snap de commotie niet zo, als je in God gelooft geloof je ook in Allah. Dat is namelijk precies hetzelfde.
Als je het vergelijkt met onze tijd: ze leven niet in de middeleeuwen, maar in 50 jaar geleden. Geen 500, maar 50 jaar!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef DropjesLover het volgende:
ze leven immers nog in de middeleeuwen, qua moraal/normen en waarden. dat vind ik echt.
vergelijkbaar iets als destijds in ierland, katholieken vs protestanten, maar na jaren van afschuw en haat en wederzijds onbegrip werken ze eindelijk samen.
Dat zal Muskens niet bedoelen, lijkt me.quote:[..]
ze willen gewoon op 1 lijn komen te zitten. wij, als meer verlichte, ontwikkelde, opgeleidde mensen met christelijke achtergrond zijn toch ook steeds minder met geloof bezig? dus wat boeit het?
Hoe zit het dan met de sea snails, die Dollo's wet ontkrachtten?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat dit in strijd is met de Wet van Dollo: Evolutie kan niet achteruit gaan.
Hoe ver moet het "aanpassen aan de Islam" nog gaan? Totdat de hele wereld weer in de Middeleeuwen leeft? Wat wil die man bereiken?
Amsterdammer zeker, die wetenschapper ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:46 schreef JohnDope het volgende:
Zoals ik al zei, zijn wij mensen niet eens in staat om onze eigen aarde te doorgronden en we vliegen maar minimale afstanden de ruimte in.
Eigenlijk ben je als wetenschapper dan wel heel arrogant als je denkt te weten hoe het universum is ontstaan.
je vergeet een letterquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:05 schreef Strolie75 het volgende:
Alzeiher is een hele nare ziekte.
Allahverdomme!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:41 schreef Caesu het volgende:
je vergeet een letter
Laten we dan een woord nemen wat wel het zelfde betekent zoals:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 04:14 schreef PLAE@ het volgende:
Laten we het voortaan maar Hans Christian Andersen noemen, ipv god/allah oid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |