abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52351826
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:13 schreef BasEnAad het volgende:
Ik hou het er maar op dat deze man een beetje seniel aan het worden is.
Hij vertoont geen verschijnselen van oriëntatiestoringen, verlies van het korte termijn geheugen, terug vallen in belevingen of verlies van eigenwaarde en verwaarlozing.

Hij is beter op de hoogte van de feiten in de wereld dan de gemiddelde Nederlander (van welk geloof of afkomst dan ook). Hij zegt echter alleen iets waar niet iedereen het mee eens is of tegen de haren instrijkt.
pi_52352068
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 02:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je het vergelijkt met onze tijd: ze leven niet in de middeleeuwen, maar in 50 jaar geleden. Geen 500, maar 50 jaar!
en buiten dat al levenden ze nog in de middeleeuwen. 500 jaar geleden sloegen wij elkaar de kop in en vernielden alles wat we niet begrepen en beginningen we grote misstanden. Hun hadden dat al vele eeuwen achter hun gelaten waren verlicht, hadden elkaar lief en hielden zich bezig met wetenschap, rechtspraak, kunst enz. We hebben veel aan hun te danken in die tijd. Kijk bv. naar zuid europa waar we door de hulp van de arabische wereld de Visigoten verdrongen hebben en er zo een eind kwam aan een lange periode van onrecht en plunderingen. Er konden eindelijk steden gebouwd worden. Ook riolering, stromend water, scholing, wetenschap kwam toen onze kant op.

In de gebieden waar zowel het christelijke geloof als het islamistische geloof in vrede naast elkaar leefde kozen mensen voor de islamitische reachtspraak ipv de christelijke omdat deze veel eerlijker en gerechtelijker was. Zaken als verkettering en inquisitie kennen hun niet.

Wat niet wegneemt dat er nu een verschil is ontstaan. Mede door onderdrukking en uitbuiting van de oosterse wereld door de westerse. Maar ook door de invloed van persoenen als Ajatolla Gomeini die veel hebben veranderd en veel van de huidige situatie veroorzaken. Persoenen die uit eigenbelang kansarmen en ongeschoolden voor hun karretje spannen en indoctrineren met verzinsels om die mensen zo ver te krijgen hun leven te geven voor hun leider.
pi_52352280
ik ben trouwens meer voor een algemene naam met Griekse oorsprong, dus geen God, geen Allah , maar θεος oftewel Theo
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52352658
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:58 schreef milagro het volgende:
ik ben trouwens meer voor een algemene naam met Griekse oorsprong, dus geen God, geen Allah , maar θεος oftewel Theo
Dat roept ook weer verkeerde associaties op. Tata-yaya klinkt wel vrolijk
pi_52352710
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:19 schreef tnimble het volgende:

[..]

Sorry, maar dat klinkt meer als een carnavalsnummer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52352717
Theo *moest* ook dood, blijkbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52352756
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:19 schreef tnimble het volgende:

[..]

dat roept uitstekende associaties op

Grieks is een prachtige taal, Arabisch klinkt (net als het NL's voor buitenlanders) als een keelaandoening.

Bovendien was de eigenlijke taal vd Bijbel Grieks (én Hebreeuws), dus voor christenen is die benaming veel logischer, hier in NL dus in het kader van de integratie, en de meerderheid in ogenschouw genomen, wordt het dus Theo

Kunnen moslims zich toch niet aan storen, het is maar een woordje, toch?
pi_52352800
zijn er al peilingen, ik ben wel namelijk benieuwd na die uitspraken van die lompe boer.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52352875
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef JohnDope het volgende:
zijn er al peilingen, ik ben wel namelijk benieuwd na die uitspraken van die lompe boer.
Ik geloof dat het iets was als 86 tegen, 14 voor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52352936
Zielig.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35:33 #211
3542 Gia
User under construction
pi_52352990
Ik zie niet in waarom wij hier in het Westen Arabische woorden zouden moeten gebruiken.
Ik sluit me dan ook volledig aan bij Milagro.

Als er een gezamelijk woord voor God gekozen moet worden, dan liever Theo, inderdaad. Of voor mijn part het Latijnse Deo.

Snap ook niet hoe die seniele kerel erbij komt om dat maar voor te stellen. Direct afvoeren die man.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:38:36 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52353055
Nu we het toch over woorden en hun betekenis hebben; "Islam" betekent letterlijk "kritiekloze onderwerping"... mooi he
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:48:56 #213
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52353268
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:38 schreef Vivi het volgende:
Nu we het toch over woorden en hun betekenis hebben; "Islam" betekent letterlijk "kritiekloze onderwerping"... mooi he
Ga je nu milagro volgen?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52353440
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:48 schreef Aoristus het volgende:
Ga je nu milagro volgen?
Milagro heeft gewoon altijd gelijk.
Irritant, maar waar.
pi_52353453
en over verkeerde associaties gesproken

in naam van Allah worden iedere dag tientallen mensen over de kling gejaagd, ergens op de wereld... ALLAHUAKBAR!!!! BOEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nee, dat is een prettige associatie

grappig ook wel die bereidheid , het is maar een woordje, stel moslims eens voor om het woord Allah te gaan vervangen en je hebt bekant weer een fatwa op je dak, of als het meezit een verbale bedreiging die als het weer effe tegenzit verzilverd wordt , hetgeen je kan verwachten volgens sommigen, moet je maar niet , had je maar niet.
waarbij je kan stellen dat zodra iets "te verwachten" valt, er dus een aanzienlijke kans is dat een of andere godsdienstwaanzinnige je voor je kop knalt, en een aanzienlijke kans suggereert weer dat het dus barst van dergelijke waanzinnige.

de enkele gek die te ver gaat, die valt namelijk niet 'te verwachten' , de kans dat je die enkele gek tegen het lijf loopt, is dus minimaal, ergo het barst in die hoek van de enkele gekken.
pi_52353514
Aoristus, I rest my case.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:05:11 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52353615
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:48 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ga je nu milagro volgen?
Ben je geobsedeerd door mij ofzo?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:08:15 #218
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52353674
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ben je geobsedeerd door mij ofzo?
Nee, je staat soms in mijn AT, over de jaren peil je eens wat users uit. Je bent er niet op vooruit gegaan de laatste tijd
pi_52353729
Ik stel voor om Muskens te vervangen door een Iman
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:13:33 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52353793
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:08 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nee, je staat soms in mijn AT, over de jaren peil je eens wat users uit. Je bent er niet op vooruit gegaan de laatste tijd
Nou, laat me dan lekker met rust, je kent me helemaal niet, dus ik begrijp niet zo goed waar de kick in zit om mensen lukraak af te zeiken eigenlijk.
Word eens volwassen ofzo.
pi_52353866
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'

grapppig dat bepaalde mensen, waarvan ik vermoed dat ze niet direkt zichzelf als 'religieus zien of mogelijk zelfs atheisten hierover opeens opgewonden gaan raken...

Muskens steekt hierbij bijna Nietszche naar de kroon met zn 'God is dood' satire
een erg scherpe theologische en filosofische opmerking die kennelijk veel mensen tot diep in hun ziel raakt.

jammerr als hij werkelijk vertrekt, want Muskens had vaker ook een gedurfde omgang met de media en durfde ook verder te kijken dan enkel het geloof en had een zeker gevoel bij maatschappelijke problemen en durfde dar zeer uitgesproken over te zijn en tegen het 'gezag' in te gaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:16:50 #222
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52353867
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, laat me dan lekker met rust, je kent me helemaal niet, dus ik begrijp niet zo goed waar de kick in zit om mensen lukraak af te zeiken eigenlijk.
Word eens volwassen ofzo.
Oh dear..

Zullen we met Muskens verder gaan? - als je er aan toe bent?

Ik denk dat Muskens vervangen wordt door een pro-vaticaan hielenlikker, zoals gister al geschetst werd bij eenvandaag. Wat denk jij?
pi_52353980
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Muskens heeft volkomen gelijk... het maakt weinig uit of je 'god' nu 'God' noemt of 'Allah', of desnoods 'Pim'
Het maakt ook niet uit hoe je het noemt, maar in dit tijdperk kan je je daar als voorman je niet zo over uitspreken.

Dit is gewoon pure propaganda voor Wilbers. Wilders is een raket, die blijft maar stijgen en stijgen en hij hoeft er zelf helemaal geen moeite voor te doen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:25:58 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52354083
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Oh dear..

Zullen we met Muskens verder gaan? - als je er aan toe bent?

Ik denk dat Muskens vervangen wordt door een pro-vaticaan hielenlikker, zoals gister al geschetst werd bij eenvandaag. Wat denk jij?
Wie begint hier nu met op de man spelen, sinds vannacht al?!
En nu een beetje schijnheilig emmeren dat je ontopic wilt?
Ik wás al OT hoor, ik heb alleen geen enkele behoefte om op deze manier met jou op wat voor manier dan ook in discussie te gaan, gezien de wijze waarop jij je naar mij toe profileert..en kom nu maar weer met je "hihihi" reply...ik vraag me af wat jij onder " vooruit gaan" verstaat n.a.v je eigen posts, die getuigen namelijk niet van al te veel diepgang, als je in de veronderstelling bent een karakteranalyse van iemand te kunnen maken omdat diegene "toevallig af en toe in je MYAT staat".

Als je je normaal opstelt valt er misschien nog een leuke discussie te voeren, vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan dit soort zouteloze en ongefundeerde afzeikers en in de ruimte geblaat.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:27:46 #225
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52354118
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wie begint hier nu met op de man spelen, sinds vannacht al?!
En nu een beetje schijnheilig emmeren dat je ontopic wilt?
Ik wás al OT hoor, ik heb alleen geen enkele behoefte om op deze manier met jou op wat voor manier dan ook in discussie te gaan, gezien de wijze waarop jij je naar mij toe profileert..en kom nu maar weer met je "hihihi" reply...ik vraag me af wat jij onder " vooruit gaan" verstaat n.a.v je eigen posts, die getuigen namelijk niet van al te veel diepgang, als je in de veronderstelling bent een karakteranalyse van iemand te kunnen maken omdat diegene "toevallig af en toe in je MYAT staat".

Als je je normaal opstelt valt er misschien nog een leuke discussie te voeren, vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan dit soort zouteloze en ongefundeerde afzeikers en in de ruimte geblaat.
Het interesseert me verder geen reet eigenlijk, maar zwaan-kleefaan types vervelen me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')