En zoals door de genoemde mensen verhalen over Jezus opgeschreven zijn en deel uit makne van de beilbel en de qu`ran zijn er ook boeken opgeschreven door b.v. Abraham of Johannes welke door God zelf aangesproken zijn omdat op te schrijven. Denk b.v. aan de tabletten met de geboden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, God heeft helemaal niks gezegd. En volgens mij Allah ook niet, maar goed, daar denken moslims anders over.
Kijk even naar je eigen gequote teksten. Onder de ene staat Mattheüs, onder de andere Lucas. Die hebben dit geschreven, aangehaald als zijnde de woorden van Jezus. En Jezus is niet God.
Uhuh, in het OT staat dat inderdaad. Maar niet de passages waar het hier over gaat. Dat is niet door God gezegd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:48 schreef tnimble het volgende:
[..]
En zoals door de genoemde mensen verhalen over Jezus opgeschreven zijn en deel uit makne van de beilbel en de qu`ran zijn er ook boeken opgeschreven door b.v. Abraham of Johannes welke door God zelf aangesproken zijn omdat op te schrijven. Denk b.v. aan de tabletten met de geboden.
Ja hoor pak er maar bij!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:45 schreef Suko het volgende:
Ohw, wordt nu een strijd van quotes uit de diverse geloofsboeken, met ook daarin verschillende vertalingen/uitleg. Heb nog een kinderbijbel (ergens op zolder), mag dat ook?
Heel veel omdat de discussie verder gaat dan alleen een woord uit andere talen mogen gebuiken. Het gaat over het hele conflct waarbij en vanuit die geschriften mensen opgejult worden om slechte dingen te doen. Wat weer door andere (b.v. wilders) opgevat wordt dat het duivelse boeken zijn gelijk aan meinkampf wat geen heiligboek is van enkele duizenden pagina's aan zeer diverse vertellingen maar een planning / dagboek / verslag is van een psychisch zieke man hoe je mensen kunt ombrengen en op welke manieren dat kan.quote:Wat voegt dat nou toe aan de discussie.
Een hele normale Nederlandse naam. Net zoals Jantje voor een vrouw b.v. of Maria als laatste naam voor een man.quote:Ik vind dat ook te veel eer worden voor die Tiny (welke vent heet er nou zo) Muskens.
Die mening man jij hebben, anderen hebben ook hun eigen meningen. Als hij dat te veel eer vind voor die man doe je er niet aan mee.quote:In mijn optiek is hij niet cababel/intellectueel genoeg om deze kwestie zo in het nieuws te kwakken, zo op het einde van z'n loopbaan. Opzouten en tuintjes gaan wieden.
Wikipedia is verre van compleet en zonder gedegen refereties niet bruikbaar voor serieuse zaken. Wel goed dat het er is geeft een goed zeer algemeen beeld waar verder geen waarde aan hangt.quote:
De lijst in dat artikel is geen lijst van namen van god of lijst van vertalingen. Het zijn manieren waarop god aangesproken wordt wat ook in de context van JHWH een goede lijst geeft. Nl joden mogen god niet bij naam noemen en in boeken schrijf je JHWH neer als jet duidelijk moet maken dat je het over hem hebt maar god kan wel aangesproken worden en daar zijn de volgende manieren voor.quote:Hier wat meer over de namen van God. Er staat vanalles bij, maar nergens Allah.
Wat min of meer op het zelfde uit komt maar een generalisatie is handig om iets duidelijk te maken zonder een uitleg van een paar uur.quote:Schijnbaar betekent de lettercombinatie JHWH van rechts naar links gelezen: "Ik ben wie ik ben" of iets van die strekking en was het aan Joden ten strengste verboden deze naam te gebruiken.
Nee dat kun je niet direct zeggen. de Jehova-beweging staat verder los van de orthodox joodse kerk.quote:Later heeft de Jehova-beweging hier dus ernstig tegen gezondigd, door er Jehova van te maken.
Halleuh, hij wordt op dat gebied als Bisschop als één van de autoriteiten gezien en ook beschouwd, dus mag ik als gewone burger daarop reageren en dat zal ik blijven doen zolang mensen van enige importantie (of denken dat te zijn) ofwel complimenteus, onverschillig of zeer kritisch, tot aan mijn laatste snik, wat zullen we zou krijgen zeg. Ik heb verder in diverse posten in dit topic meer uitvoerig beschreven waarom ik er zo over denk. Maar heb er nu idd genoeg van, over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:57 schreef tnimble het volgende: Die mening man jij hebben, anderen hebben ook hun eigen meningen. Als hij dat te veel eer vind voor die man doe je er niet aan mee.
Tja, en als Muskens het denkt, dan ís het zo natuurlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
Voor het Einde der Tijden zal de hele Wereld Islamitisch zijn.
Het is voorspeld dat de Islam de meest dominante godsdienst zal worden, en in elke famillie op de Wereld er minstens een familielid Moslim zal zijn.
Dit zijn zaken die Muskens ook denkt te zullen gebeuren.
Ach.. het is allemaal Bijbel reli-gebabbel tochquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, God heeft helemaal niks gezegd. En volgens mij Allah ook niet, maar goed, daar denken moslims anders over.
Kijk even naar je eigen gequote teksten. Onder de ene staat Mattheüs, onder de andere Lucas. Die hebben dit geschreven, aangehaald als zijnde de woorden van Jezus. En Jezus is niet God.
De krampachtige manier van je, om alles wat tegen de Islam naar voren word gebracht, goed te pratenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zijn dan idd geloofsopvattingen die je al dan niet hilarisch kan vinden ..
maar hierin heeft hij wel gelijk
[..]
Kweenie. ALS hij dat was moet-ie maar gauw met pensioen en dan een of andere instelling voor geestelijke gestoorde katholieken in. Wat een maf, zeg! Die man loopt al een heeeele tijd mee, maar ik denk dat-ie nu toch wat wires crossed heeft.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Is dat nou trouwens diezelfde bisschop die van mening was dat er wel een paar christelijke feestdagen ingeruild konden worden voor islamitische feestdagen?
Haha! Dat "kritiekloze" hebben ze imho voor het gemak maar vervangen door "gedwongen".quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:38 schreef Vivi het volgende:
Nu we het toch over woorden en hun betekenis hebben; "Islam" betekent letterlijk "kritiekloze onderwerping"... mooi he
Ten eerste, de huidige stand van de wetenschap ken je niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Heb je wel enige idee hoe groot het universum is? En hoe groot 'Niets' is? En hoe grote een knal in dat 'Niets' is en ook weer in eens uit het 'Niets' komt?
De profeet Mohammed wordt bijna nergens bij naam genoemd. De profeet Jezus wordt bij naam 25 keer genoemd, alsmede talloze andere profeten en gezanten ver voor de allerlaatste profeet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, en als Muskens het denkt, dan ís het zo natuurlijk![]()
Er was trouwens nóg een profeet, Nostradamus met z'n strakke groene broek, (imo net zo betrouwbaar als die pedofiel profeet uit de koran), die voorspelde dat de Europeanen de moslims uit Europa zouden verjagen
(Helaas ging daar dan natuurlijk wel weer een bloedige oorlog aan vooraf, yadda yadda.)
quote:Voor een deel van de moslimstudenten zijn de lessen niet eenvouding. Ze hebben niet alleen moeite met de stof, maar ook met het onderscheid dat Goud maakt tussen opvattingen en feiten. Hij probeert ze uit te leggen welke status godsdienst in deze geseculariseerde samenleving heeft. Ter verduidelijking provoceert hij: "'Er is geen andere god dan Allah' is een mening. Maar de dood van miljoenen joden in de Tweede Wereldoorlog is een feit." Het werkt, zijn studenten protesteren heftig: "Het is precies andersom." Toch vinden ze zijn lessen zinnig, want des te toleranter ben je, vinden ze.
En dat komt weer simpelweg doordat de andere religies langzamerhand steeds kleiner worden door de secularisering... De islam zal die ontwikkeling ook doormaken, loopt alleen ettelijke eeuwen achter.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:13 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De profeet Mohammed wordt bijna nergens bij naam genoemd. De profeet Jezus wordt bij naam 25 keer genoemd, alsmede talloze andere profeten en gezanten ver voor de allerlaatste profeet.
Maar niemand onder de profeten en gezanten is een pedofiel.
God heeft deze personen tot profeten gemaakt vanwege hun morele karakter.
Enkele van de kwalificatie betreffen, vroom zijn, puur zijn, een hart hebben die vrij is het van kwaad.
De voorspelling in een Koranvers dat de Islam alle anderen godsdiensten numeriek zal overtreffen klinkt niet zo heel gek de dag van vandaag. Maar 1400 jaar geleden toen dit vers geopenbaard werd was het een gedurfde voorspelling, op dat moment in het prille begin van de Islam zijn de Moslims een aantal keren aan totale uitroeing onsnapt.
Cijfers laten nu zien dat binnen enkele decennia de Islam godsdienst nummer één van de wereld zal zijn.
Ja net zoals dat deze christenen de taal(en) van dat land gebruiken en om roti in de winkel vragen en niet om brood. En ze in Duitsland om Brot vragen en het over gott hebben en in Italie pane eten en het over Dio hebben.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:06 schreef Hallulama het volgende:
Ik hoor dat Christenen in Arabische landen en ook in Indonesie al reeds het woord 'Allah' gebruiken wanneer zij God bedoelen.
Nostradamus is een ziener en geen profeet en wat voor kleding hij droeg moet hij zelf weten en heeft verder niets te maken over zijn voorspellingen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, en als Muskens het denkt, dan ís het zo natuurlijk![]()
Er was trouwens nóg een profeet, Nostradamus met z'n strakke groene broek, (imo net zo betrouwbaar als die pedofiel profeet uit de koran), die voorspelde dat de Europeanen de moslims uit Europa zouden verjagen
(Helaas ging daar dan natuurlijk wel weer een bloedige oorlog aan vooraf, yadda yadda.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |