quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef longinus het volgende:
Ik heb er wel eens een gevraagd wat hij zou doen als zijn dochter thuiskwam met het verhaal dat ze onbevlekt bezwangert is
evo-lastering moet ingevoerd wordenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:12 schreef agRESSIV-e het volgende:
Evangelisatie moet verboden worden!
Dat is één van de pijlers van het christelijke geloof, dus dat gaat niet gebeurenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:12 schreef agRESSIV-e het volgende:
Evangelisatie moet verboden worden!
Je eerste fout was om met zo'n persoon in discussie te gaanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gisteren kwam 1 of andere gelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'leer van jezus'
Ik: Sorry, ik ben een Atheïst, geen intresse
Hij: Hahaha, dus je gelooft in de evolutie?
Ik: Ja, dat is bewezen
Hij: De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets. hahahaha, dat is toch belachelijk. De mooie vlinders, bomen en lucht waren ineens uit het niets? Hoe durf je je schepper zo te vernederen.
Ik: Dat argument tegen evolutie kan je ook gebruiken als argument tegen geloof: Waar kwam jouw schepper ineens vandaan dan?
Hij: In de bijbel staat: Een dwaas zegt in zijn hart: "god bestaat niet"
Toen maar de deur dichtgegooid want met een gelovige is niet normaal mee te discussïeren.
Duh, dat is juist het gewenste resultaat van het verbieden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is één van de pijlers van het christelijke geloof, dus dat gaat niet gebeuren. Kun je net zo goed het christendom opdoeken. Ook geen verkeerd idee, overigens
.
Jij zal branden in de hel!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gisteren kwam 1 of andere gelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'leer van jezus'
Hij: De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets. hahahaha, dat is toch belachelijk. De mooie vlinders, bomen en lucht waren ineens uit het niets? Hoe durf je je schepper zo te vernederen.
Ik: Dat argument tegen evolutie kan je ook gebruiken als argument tegen geloof: Waar kwam jouw schepper ineens vandaan dan?
Toen maar de deur dichtgegooid want met een gelovige is niet normaal mee te discussïeren.
Gewoon een vriendelijke glimlach geven en zeggen dat hij zijn eigen mening van je mag hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Nee je ramt hem er 1 op z'n linker kaak en dan MOET die z'n andere kaak ook aanbieden!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:28 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Gewoon een vriendelijke glimlach geven en zeggen dat hij zijn eigen mening van je mag hebben.
'discussie'. Met gelovigen kun je niet discussiëren. Dat doe je namelijk mbv de rede en de rede lijkt gelovigen vreemd te zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Cakespaces het volgende:
[..]
Je eerste fout was om met zo'n persoon in discussie te gaan.
Omdat ik het moet blijven herhalen (meestal op Amerikaanse forums) geen vertalingquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
MaxC, je bent zelf een gelovige. Ik heb geen religieuze bezwaren tegen de evolutietheorie. Maar er zitten een aantal hele grote gaten in.
Het is niet bewezen. Verre van
ja me tooquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Vind het jammer dat zulke mensen bijna nooit bij mij langskomen, ben altijd wel in voor een geloofsdiscussie
Ik: Goderverdomme... Dat is toch tering Jezus erg. Heilige Maria... .dan ben ik gewoon een dwaas.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Dat klopt. Dat zijn zwarte gaten (voor info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_gat).quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
MaxC, je bent zelf een gelovige. Ik heb geen religieuze bezwaren tegen de evolutietheorie. Maar er zitten een aantal hele grote gaten in.
Zwarte gaten?:http://en.wikipedia.org/wiki/Black_holesquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:59 schreef keepwalking het volgende:
Ik hoor altijd mensen over die enorme gaten, maar wat zijn die gaten dan?
Je moet het verder zelf weten, maar jullie theorie over god e.d. is bewezen. Daar zitten nog meer onduidelijkheden in die niet bewezen zijn. De meeste dingen uit de bijbel zijn niet bewezen, en zolang ze niet bewezen zijn toont dat aan hoe machtig god is. Wij aardlingen kunnen dat niet bevatten, zo groot zijn de hogere krachten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:19 schreef nsfw het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=474_1179377669![]()
![]()
![]()
Hier ben ik gestopt met lezen want dat is namelijk helemaal niet waar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Dat 'hahaha' heeft TS er inderdaad waarschijnlijk bij verzonnen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen want dat is namelijk helemaal niet waar.
We zijn er vrijwel zeker van...
Bij mij zijn ze ook welkom (als ik tijd heb). Zo'n gesprek loopt er meestal op uit dat ik eerder hen van het geloof afwerp dan andersom.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:27 schreef dikkedorus het volgende:
Ik vind het heerlijk om met dat soort mensen te discussieren. Ten eerste "weet" ik dat ik gelijk heb en je kan ze vaak heerlijk vastlullen.
'meestal'?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:42 schreef onemangang het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze ook welkom (als ik tijd heb). Zo'n gesprek loopt er meestal op uit dat ik eerder hen van het geloof afwerp dan andersom.
Niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef trancethrust het volgende:
Hoezo zou atheisme uberhaupt eigenlijk het aanhangen van de evolutietheorie impliceren?
Ik bedenk altijd later dat ik wel even had willen discussiëren. Kwamen laatst twee Jehova's Getuigen (meisjes) bij mij boven en nog voor ze de laatste trap op waren geklommen, had ik al gezien wat ze in hun handen hadden en ze konden dus meteen de klim naar beneden weer aanvangenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Vind het jammer dat zulke mensen bijna nooit bij mij langskomen, ben altijd wel in voor een geloofsdiscussie
En gelovigen zijn naïef.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
atheisten zijn lui.
Kloptquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
En gelovigen zijn naïef.
Dus God ook niet. Waar komt God vandaan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
atheisten zijn lui.
Iets komt nooit uit Niets.
Zeggen atheisten dan dat iets uit niets komt? Onzin.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
atheisten zijn lui.
Iets komt nooit uit Niets.
How God created the universequote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:19 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dus God ook niet. Waar komt God vandaan?
Overigens is het helemaal niet zeker dat er ooit niets is geweest, wat wel zeker is is dat er geen enkel verband ligt tussen de God die in de Bijbel wordt beschreven en hoe het universum is ontstaan.
Wat zeggen atheisten over het ontstaan van het universum dan ?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:23 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Zeggen atheisten dan dat iets uit niets komt? Onzin.
wtf?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:17 schreef RickoKun het volgende:
als god bestaat, heeft hij ernstige lag en een hoge ping van rond de 500!
Atheïst is geen term dat staat voor een groep met bepaalde overeenkomende visies op het leven etc. Het enige wat atheïsme wel zegt is dat de persoon die zich atheïst noemt niet leeft met het idee dat er god(en) bestaan. That's it. Verder is de groep zo verschillend in denkbeelden als je maar kunt bedenken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat zeggen atheisten over het ontstaan van het universum dan ?
Zoals je zegt, waarom kan iets niet uit het niets ontstaan? Het heelal is toch ook oneindig? Maar aan de rand van het heelal, wat is erna dan? Gelovigen zeggen de hel en de hemel. Fuck... das een end reizen dan? Wat gelovigen niet snappen, verklaren ze met iets wat met god te maken heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:28 schreef dikkedorus het volgende:
De bekende tijdparadox. Alles moet ooit beginnen, maar altijd ergens uit voortkomen. Alles moet eindigen maar ook iets voortbrengen.
Is die paradox niet gewoon een logisch probleem dat we zelf gecreeërd hebben? Immers de logica is ook door de mens uitgevonden en dat is geen universele waarheid volgens mij.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:28 schreef dikkedorus het volgende:
De bekende tijdparadox. Alles moet ooit beginnen, maar altijd ergens uit voortkomen. Alles moet eindigen maar ook iets voortbrengen.
Een agnost kan ook in god geloven (zie wiki agnostisch theïsme). Het verschil tussen theïsme/atheïsme en agnosticisme is dat de eerste op geloof afgaat en de tweede zijn standpunt inneemt vanwege een gebrek aan kennis. In principe is agnosticisme dus ook een "geloof" (in niet-religieuze zin, net als het atheïsme), namelijk het geloof dat kennis over god niet bestaat/nog niet bestaat. Hell, alle claims die iemand makt kun je tot geloof rekenen (zoals: aan het eind van de maand krijg ik salaris, morgen gaat de zon weer op, etc.)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:58 schreef blankensteyn het volgende:
Een atheist ontkent ook het bestaan van een God i.t.t. een agnost; atheisme is eigenlijk ook een soort van geloof. Namelijk geloven dat er geen god of een hiernamaals bestaat.
Juist! Ik geloof niet in God, maar dat wil ook niet zeggen dat ik de evolutie-theorie aanhang. Het is trouwens ook maar een theorie, wat dus wil zeggen dat andere mogelijkheden ook nog open staan. Wij niet gelovigen geven dus eerlijk toe dat het een theorie is, gelovigen vinden hun verhaal een feit heb ik het idee.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef trancethrust het volgende:
Hoezo zou atheisme uberhaupt eigenlijk het aanhangen van de evolutietheorie impliceren?
Dat heb je dan verkeerd. Hier iemand die daar volstrekt niet in gelooft.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:23 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat bijna iedereen wel stiekem op een of ander (onder)bewust niveau in een god, het lot en/of hogere macht gelooft, al is het maar een klein beetje.
Het 'geweten' is ontstaan vanuit onze drift tot overleven binnen de kudde. Voila.quote:We hebben nog steeds een geweten, iets dat ergens gerationaliseerd moet worden, ookal is het een oerinstinct.
Ja hoor kijk naar de wereld om heen man,quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:23 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat bijna iedereen wel stiekem op een of ander (onder)bewust niveau in een god, het lot en/of hogere macht gelooft, al is het maar een klein beetje. We hebben nog steeds een geweten, iets dat ergens gerationaliseerd moet worden, ookal is het een oerinstinct.
"Bijna iedereen"quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:59 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd. Hier iemand die daar volstrekt niet in gelooft.
Voila wat? Uiteraard is het zo ontstaan, maar de menselijke psyche vindt het niet tof als je constant(schijnbaar) irrationele gedachtengangen volgt. Daarom zullen je hersenen een soort van logica achter je aardige gedrag nodig hebben. Wat beter dan een onzichtbare rechter die je gedrag zal beoordelen. Let eens kritisch op je gedachten als je voor een belangrijke beslissing of test staat of je een keertje grandioos pech hebt. Je zal waarschijnlijk versteld staan van jezelf.quote:[..]
Het 'geweten' is ontstaan vanuit onze drift tot overleven binnen de kudde. Voila.
http://www.notjustatheory.com/quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:30 schreef Zon het volgende:
[..]
Juist! Ik geloof niet in God, maar dat wil ook niet zeggen dat ik de evolutie-theorie aanhang. Het is trouwens ook maar een theorie, wat dus wil zeggen dat andere mogelijkheden ook nog open staan. Wij niet gelovigen geven dus eerlijk toe dat het een theorie is, gelovigen vinden hun verhaal een feit heb ik het idee.
nou kom dan op met je verhaal, haha hihi hoho kan iedereenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:28 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zie dat je je verdiept hebt in de stof.
geen linkdumpen, verklaar even met 2 argumenten/bewijzen die je hebt waarom de evolutie waar zou zijn, tegenwoordig kan iedere malloot op wikipedia met een stukje komenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:32 schreef dikkedorus het volgende:
Je was net te snel. Wikipedia heeft een heel artikel over transitionele fossielen, incluus een stukje over jouw argumenten (die daar dus met bronnen worden tegengesproken)
Even klikken in mijn vorige post dus.
Inderdaad. Evolutie is iets totaal anders, heeft niets te maken met de Big Bang theorie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef splendor het volgende:
"De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets."
Wat een briljante redenatie, alleen jammer dat ie voor geen meter klopt.
Ik denk dat de beste man wat beter zijn huiswerk moet doen voor hij dingen gaat lopen verkondigen waar ie weinig vanaf weet.
snap je het zelf welquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:38 schreef dikkedorus het volgende:
De evolutieleer is niet 123 uit te leggen.
goedkoopquote:Ik neem aan dat je op de middelbare school goed hebt opgelet tijdens Biologie, en als je dat niet geloofde dan zal je mij ook niet geloven.
een weerspiegeling van je eigen geestelijke toestand?quote:Als je echt zo onzeker bent over je standpunten moet je je misschien wat in gaan lezen.
wie val ik aan? oh je voelt je aangevallen omdat ik mijn mening geef...quote:Verder ben je vrij om te geloven wat je wilt, maar probeer niet andermans opvattingen met korte (on)zinnen en halve waarheden aan te vallen.
Laat ik het dan anders formuleren:quote:
Dat is hetzelfde als vragen: ''Wat zeggen negers over het ontstaan van het universum?''quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat zeggen atheisten over het ontstaan van het universum dan ?
Uit het niets was er "God", en die maakte op zijn beurt uit het niets de aarde en alles daarop. En dat in wel 6 dagen!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:26 schreef TeenWolf het volgende:
evolutieuit een hoopje modder kwamen "zomaar" de creaties
!
Juist! Atheisten hebben geen aangeleerde verklaring over hoe alles is ontstaan. De meesten van hun hebben de kans gehad om hun eigen idee daar over te vormen. Dat in tegenstelling tot de meeste Christenen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als vragen: ''Wat zeggen negers over het ontstaan van het universum?''
Atheisten hebben geen heilig boek, rituelen of symbolen. De ene Atheist gelooft in oerkrachten, geesten, karma, reincarnatie etc, de ander gelooft helemaal nergens in. Het is geen homogene (haha, homo) groep.![]()
Zeker wel, ik kom uit een religieus gezien en ik ben zelf agnostisch atheïst met wetenschappelijke interesses, ik heb dus redelijk veel gelezen en opgezocht. Ik durf te zeggen dat ik er meer vanaf weet dan de meeste mensen hier.quote:
Ik verwacht niet dat je voor mij de bijbel gaat overtypen, en ik ga ook geen vijf kantjes tiepen om evolutie uit te leggen. Het komt er op neer dat de diertjes beter worden omdat de "betere" kinderen op hun beurt weer meer kinderen krijgen dan zijn minder aangepaste broertjes.quote:goedkoop![]()
Cogito ergo sum, maar ik ben hier toch wel redelijk zeker vanquote:een weerspiegeling van je eigen geestelijke toestand?![]()
Omdat je dingen zegt die niet waar zijn, lees het artikel maar precies waarom. Verder lijk je te smachten naar discussie en uitleg. Bij deze dan.quote:wie val ik aan? oh je voelt je aangevallen omdat ik mijn mening geef...![]()
enneh verklaar waarom het onzin is of halve waarheid, benieuwd![]()
he ho dit is en blijft wel fok he, een ieder moet ten alle tijden in hokjes passenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als vragen: ''Wat zeggen negers over het ontstaan van het universum?''
Atheisten hebben geen heilig boek, rituelen of symbolen. De ene Atheist gelooft in oerkrachten, geesten, karma, reincarnatie etc, de ander gelooft helemaal nergens in. Het is geen homogene (haha, homo) groep.![]()
hier heb ik weinig aanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:58 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Zeker wel, ik kom uit een religieus gezien en ik ben zelf agnostisch atheïst met wetenschappelijke interesses, ik heb dus redelijk veel gelezen en opgezocht. Ik durf te zeggen dat ik er meer vanaf weet dan de meeste mensen hier.
zoiets heet technologische ontwikkeling en de opkomst van de farmaceutische industrie en dergelijke en waarom zijn de diertjes nu beter/sterker dan mijoenen jaren geleden? heb je daar bewijs van?quote:[..]
Ik verwacht niet dat je voor mij de bijbel gaat overtypen, en ik ga ook geen vijf kantjes tiepen om evolutie uit te leggen. Het komt er op neer dat de diertjes beter worden omdat de "betere" kinderen op hun beurt weer meer kinderen krijgen dan zijn minder aangepaste broertjes.
kom met je eigen woorden , ke kunt een paradepaardje gebruiken, hoeft geeneens zo lang te zijn.quote:Omdat je dingen zegt die niet waar zijn, lees het artikel maar precies waarom. Verder lijk je te smachten naar discussie en uitleg. Bij deze dan.
Ga eens naar school of verdiep je er eens in.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:26 schreef TeenWolf het volgende:
evolutieuit een hoopje modder kwamen "zomaar" de creaties
!
en vervolgens zouden deze creaties zich in tussenvormen ontwikkelen naar andere vormen (zoals half vis en half vogel etc....)
miljoenen fossielen zijn er gevonden maar geen enkele tussenvorm in de fossielen (terwijl het er miljoenen hadden moeten zijn)![]()
oh ja, ze kwamen wel met een paar (op 1 hand te tellen) tussenvormfossielen, bleken later nep te zijn en mee gekloot
om het verhaal samen te vatten, evolutie![]()
of Robin Incequote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:39 schreef Rozevla het volgende:
Altijd al moet ik aan de evolutie theorie denken moet ik gelijk weer denken aan de uitleg van south park over de evolutie, zo mooi. Mister garisson legt uit hoe hij de evolutie ziet![]()
http://www.youtube.com/watch?v=cfaB2EPCuU8&mode=related&search=
Nee dat is evolutie mijn beste vrind. (Eigenlijk natuurlijke selectie, aangezien evolutie op zoveel processen kan slaan)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hier heb ik weinig aan
[..]
zoiets heet technologische ontwikkeling en de opkomst van de farmaceutische industrie en dergelijke en waarom zijn de diertjes nu beter/sterker dan mijoenen jaren geleden? heb je daar bewijs van?
Ok, verhaaltjestijdquote:kom met je eigen woorden , ke kunt een paradepaardje gebruiken, hoeft geeneens zo lang te zijn.
kosmologen hebben berekend dat het universum ongeveer 16 miljard jaar oud is. maar de schepping zegt 6 dagen ra ra hoe kan dat? op het eerst gezicht erg verschillend, maar toch een grote overeenkomst.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:48 schreef Zon het volgende:
[..]
Uit het niets was er "God", en die maakte op zijn beurt uit het niets de aarde en alles daarop. En dat in wel 6 dagen!
je hebt er geen reet van gelezen gastquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:27 schreef MaxC het volgende:
Teenwolf je bent echt dom
Ga je er is in verdiepen. Evolutie is wetenschappelijk bewezen!
Het probleem hiermee is dat Genesis is geschreven door een stelletje primitievelingen, duizenden jaren geleden, die geen enkel besef hadden van moderne wiskunde, laat staan kosmologie. Die wisten niet eens dat er een universum was, ze dachten alleen dat er een platte aarde was, gevolgd door de wolken, maan, en dan de hemel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
CONCLUSIE: volgens de bijbel staan de 6 "dagen" (tijdsvakken) gelijk aan 15,750 miljard jaar en dat komt sterk overeen met de geschatte berekeningen heden ten dage!
hele verhaal gelezen en je krijgt een 1 voor je proefwerk. Fout.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:40 schreef dikkedorus het volgende:
Stel jij bent een krab, je hebt een krab mamma en een krab pappa die er precies zo uitzien als jij. Maar oh noes, je hebt door toeval een genetische afwijking waardoor je scharen veel groter zijn!
Hierdoor kan jij grotere visjes vangen en je eet je buikje lekker rond. Je broetjes en zusjes hebben het ook fijn met hun kleine schaartjes en eten dus ook kleinere soorten vistjes. Jij krijgt kindjes die soms ook grote scharen hebben en je broertjes en zusjes krijgen kinders met alleen kleine scharen. Na twee generaties zijn er vijf krabben met grote scharen en 50 krabben met kleine scharen.
Maar oh nee, er is een droogte/hongernood/whatever waardoor er steeds minder kleine visjes te vinden zijn. Veel van de "kleine" krabbetjes gaan dood van de honger.![]()
Maar de grote variant eet lekker verder met zijn grote scharen en krijgt veel kindjes. Na nog eens drie generaties zijn er bijna alleen nog maar krabben over met grotere scharen.
Je ziet, eerst waren er kleine scharen, toen werd de omgeving anders en heeft de soort zich aangepast, er zijn nu alleen krabben met grote scharen aanwezig, omdat de prooi ook groter is geworden.
Zo gaat het dus met alles. Evolutie betekent niet dat soorten slimmer worden, het betekent dat soorten automatisch door natuurlijke selectie zich aanpassen aan de omgeving. Wij zijn alleen slimmer geworden dan apen omdat a) er door mutaties steeds apen werden geboren die slimmer waren dan hun ouders. b) deze mutanten een streepje voor hadden op de andere, en dus meer nagelacht kregen.
De natuur is hard, de dommerikken gingen gemakkelijker dood, de slimmerikken bleven overeind om weer slimmere kinders te krijgen. Survival of the Fittest enzo.
Oh daar vergis je je in, ik geloof juist niet in een god daar de bijbel (als je hem anders leest dan gelovigen) voornamelijk een astrologisch boek is en Jezus wel heel erg lijkt op tientallen anderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het probleem hiermee is dat Genesis is geschreven door een stelletje primitievelingen, duizenden jaren geleden, die geen enkel besef hadden van moderne wiskunde, laat staan kosmologie. Die wisten niet eens dat er een universum was, ze dachten alleen dat er een platte aarde was, gevolgd door de wolken, maan, en dan de hemel.
Dude, het was een voorbeeld.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:01 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hele verhaal gelezen en je krijgt een 1 voor je proefwerk. Fout.
als je kijkt naar het fossielenarchief kun je zien dat de krabben die miljoenen jaren geleden leefden precies dezelfde krabben zijn als heden ten dage, niets grotere scharen, precies hetzelfde!
dan heb je dus wel een heeeeeeele slechte genomenquote:
als laatste poging kun je het sinterklaasboek openslaan en als je dan nog niet in zwarte piet gelooft..........,haha ik ken al die zogenaamde "wetenschappelijke" backings van je.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:11 schreef dikkedorus het volgende:
Teenwolf, als laatste poging kan je dit nog lezen:
http://www.literature.org(...)e-origin-of-species/
Dat is eenzelfde verhaal wat ik heb getiept, maar dan met volledige wetenschappelijke backing, metingen, fossielen etc.
ik heb meer van de evolutie gelezen dan jij van de bijbel denk ik, maar mijn verwerping van de evolutie is omdat ik er 1000 gaten in kan schieten, ik heb er geen bijbel voor nodig.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:28 schreef dikkedorus het volgende:
Er worden in de wetenschap ook fouten gemaakt, vooral bij opgravingen, dateringen etc. omdat daar vaak ook geld een rol speelt.
Dat wil niet zeggen dat evolutie onzin is. Maar als je pertinent weigert om literatuur te lezen dan kan ik verder weinig voor je doen. Ik heb tenminste de moeite genomen om de bijbel te lezen.
hohoho even rustig, chillen jongeman, het siert je niet om gelijk met modder te gooien en je gal te spuwen als er mensen zijn die er een andere visie op nahouden dan jij.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:46 schreef dikkedorus het volgende:
Als jij evenveel van evolutie hebt gelezen als ik over de bijbel ben je of extreem geindoctrineerd, extreem koppig of heb je moeite met begrijpend lezen.
Waarom bewijs je niet gewoon even dat God bestaat als je het allemaal zo goed weet?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:50 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hohoho even rustig, chillen jongeman, het siert je niet om gelijk met modder te gooien en je gal te spuwen als er mensen zijn die er een andere visie op nahouden dan jij.
nadat JIJ hebt bewezen dat god niet bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom bewijs je niet gewoon even dat God bestaat als je het allemaal zo goed weet?
Je slaat de plank weer volledig mis. Ik zei dat ik meer heb gelezen van de evolutie dan jij de bijbel en dat is normaal, de bijbel is 1 boekje, die andere (opgedrongen) theorie beslaat ietsje meer (waarvan erg veel crapquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:54 schreef dikkedorus het volgende:
Ik bedoelde het niet echt als moddergooien, maar als je gaat beweren dat ik Het Goede Boek niet genoeg heb gelezen wordt ik nogal pissig. Maar ik denk dat je wel genoeg bewijs tot je beschikking hebt. Als je het niet wilt lezen moet je het vooral niet doen.
Dat kan ik natuurlijk niet. Dat kan niemand, het is logisch onmogelijk om te bewijzen dat iets niet bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:27 schreef TeenWolf het volgende:
nadat JIJ hebt bewezen dat god niet bestaat.
Nee. Wat wij geest noemen, zijn meetbare chemische reacties in de hersenen.quote:enneh geloof jij dat je een lichaam EN geest hebt?
maar je beweert wel dat hijj niet bestaat, terwijl je zelf dat niet kan bewijzen, dus je moet zeggen; ik GELOOF dat hij niet bestaat en ik geloof dat hij wel bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:33 schreef Frollo het volgende:
Dat kan ik natuurlijk niet. Dat kan niemand, het is logisch onmogelijk om te bewijzen dat iets niet bestaat.
en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?quote:[..]
Nee. Wat wij geest noemen, zijn meetbare chemische reacties in de hersenen.
Ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?
we geloven dus dat er een geest is, maar we zien hem niet en ik geloof ook dat geest en lichaam met elkaar zijn verbonden en waar de geest is.....i don't know.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:34 schreef dikkedorus het volgende:
Ik geloof dat mijn lichaam en geest dezelfde zijn. Zonder lichaam geen geest, zonder geest geen lichaam. Er zijn veel verschillende opvattingen waar de geest zou huizen. Vroeger dacht men de lever, simpelweg omdat er geen andere functie voor kon worden verzonnen. Later dacht men het hart. Tegenwoordig denken veel mensen dat het ergens in de hersenen rondhangt. Er was (op TV, in een serie ofzo) een dokter die zei dat de ziel zich ergens in de hersenstam moet bevinden, aangezien dit physiek gezien het meest crucieale onderdeel was van het menselijk lichaam.
Nee. Zonder bewijzen van het wél-bestaan van iets, is er geen enkele reden om aan te nemen dat het bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
maar je beweert wel dat hijj niet bestaat, terwijl je zelf dat niet kan bewijzen, dus je moet zeggen; ik GELOOF dat hij niet bestaat en ik geloof dat hij wel bestaat.
Ja, natuurlijk.quote:en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?
Je hoeft niet te bewijzen dat iets niet bestaat! Degene die beweert dat iets bestaat moet dat aan kunnen tonen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
nadat JIJ hebt bewezen dat god niet bestaat.
en wat is de chemische formule ervan?quote:
ja daarom heet het ook "geloof".quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:42 schreef Zon het volgende:
[..]
Je hoeft niet te bewijzen dat iets niet bestaat! Degene die beweert dat iets bestaat moet dat aan kunnen tonen.
Jazeker! Geluksgevoel als voorbeeldquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?
quote:Het geluksgevoel wordt geproduceerd door zogenaamde endorfines, op morfine gelijkende stoffen. Deze veroorzaken ook 'het houden van' gevoel. Genot wordt vooral veroorzaakt door biogenische aminen (dopamine). Vanuit biologisch oogpunt is er dus een scheiding te maken tussen genot en geluk.
Andere voorbeelden van stoffen in onze hersenen die genot voortbrengen zijn serotonine, de stof die verliefdheid brengt, en adrenaline, welke in combinatie met dopamine een 'kick' geeft bij bijvoorbeeld bungeejumpen.
Geluk wordt veroorzaakt door endorfine stoffen in je lichaam, het is het product van chemische lichaamsprocessen.
Ten eerste ben ik geen scheikundige dus kan ik je geen 'formule' geven, en ten tweede betwijfel ik ten zeerste of je het wel een 'formule' mag noemen. Het zal eerder een hele reeks van ontzettend ingewikkelde chemische reacties zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en wat is de chemische formule ervan?
Dat 'stuurt' jouw omgeving, en jijzelf.quote:vraag2 , als je die chemische formule hebt neergekalkt, wie of wat zorgt er dan voor dat ik me blij voel precies op het juiste ogenblik? wie stuurt dat?
Dat zal ook best kunnen, maar zo werken je hersenen blijkbaar niet. Maar mochten de chemicaliën zo precies in je hersenen beïnvloed kunnen worden, dan zouden die dingen die jij opnoemt gewoon kunnen.quote:er moet een orde in zijn, want anders zou ik door een chemische reactie ipv blij zijn, huilen op een verjaardag en bij de begrafenis van bijvoorbeeld mijn broer gaan lachen door een andere chemische reactie.
Daar ben ik het nou wel met je eens!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ja daarom heet het ook "geloof".
Da's waar maar tot het moment dat er mischien ooit wetenschappelijk aangetoond kan worden dat "God" bestaat heb ik meer redenen om te geloven dat "God" niet bestaat dan wel bestaat.quote:maarreh er zijn zoveel dingen waarvan we het bestaan niet kunnen bewijzen. vroeger nog niet zo lang geleden, konden we ook niet geloven in de DNA of moleculen en of atomen en wie weet wat er nog meer ontdekt gaat worden.
Ik zou het heel fijn vinden als dat zo blijkt te zijn, maar ik geloof niet dat dat gebeurt.quote:wat ik wel geloof is als volgt; stel jij hebt een hele lieve moeder, ze wordt doodgestoken tijdens een brute roofoverval, de daders zijn nooit gevonden. Ik geloof dat op de dag des oordeels die mensen voor hun daden worden beboet, ook al denken zij op aarde aan hun straf te ontsnappen, maar laat maar we hebben het niet over geloof maar evolutie.
Zolang jij niet kan bewijzen dat hij bestaat, bestaat hij dus niet. Net als de kerstman e.d.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
maar je beweert wel dat hijj niet bestaat, terwijl je zelf dat niet kan bewijzen, dus je moet zeggen; ik GELOOF dat hij niet bestaat en ik geloof dat hij wel bestaat.
ELKE chemische reactie heeft een formule, je kan niet zeggen dat iets een chemische reactie is zonder te weten welke formule erbij hoort. Met andere woorden "je gelooft"dat het een chemische reactie is, dat is beter gezegd, maar je hebt geen bewijs.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:49 schreef Kegelstatt het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen scheikundige dus kan ik je geen 'formule' geven, en ten tweede betwijfel ik ten zeerste of je het wel een 'formule' mag noemen. Het zal eerder een hele reeks van ontzettend ingewikkelde chemische reacties zijn.[..]
hoe? leg een beetje uit. als verdriet uit een chemische reactie bestaat is het dus eerst de chemische reactie en dan pas het verdriet?quote:Dat 'stuurt' jouw omgeving, en jijzelf.
dat chemicalienverhaal begint een beetje op dat irakchemicalienverhaal van george bush te lijken,quote:[..]
Dat zal ook best kunnen, maar zo werken je hersenen blijkbaar niet. Maar mochten de chemicaliën zo precies in je hersenen beïnvloed kunnen worden, dan zouden die dingen die jij opnoemt gewoon kunnen.
ik geloof wel in wetenschap en gebruik ook condooms, de paus is niet mijn leidraad, heb ook mijn eigen invulling in het geloof.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:02 schreef dikkedorus het volgende:
Het verschil tussen de meesten geloven en de wetenschappelijke gemeenschap is dat de laatste bereid is om grondige veranderingen in te voeren in hun "geloof" als er bewijs voor is. (Quantum Mechanica, M-theorie etc.). De katholieke kerk dat dat bijvoorbeeld niet. Condooms, evolutie, aids zijn voorbeelden van situaties waar ze de feiten negeren of proberen te ontkrachten.
Er is uiteraard bewijs voor. Open een boek of google erop en je krijgt honderden papers en boeken erover. Er zijn letterlijk honderden mensen die zich bezig houden met onderzoek naar altzheimer ed die dagelijks de chemische processen in de hersenen bestuderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ELKE chemische reactie heeft een formule, je kan niet zeggen dat iets een chemische reactie is zonder te weten welke formule erbij hoort. Met andere woorden "je gelooft"dat het een chemische reactie is, dat is beter gezegd, maar je hebt geen bewijs.
Verdriet IS die chemische reactie. Net zoals het water dat over je wangen loopt gelijk staat aan tranen zijn de chemische reacties in je hoofd gelijk aan het verdrietige gevoel.quote:hoe? leg een beetje uit. als verdriet een chemische reactie bestaat dus eerst de chemische reactie en dan pas het verdriet?
[..]
quote:dat chemicalienverhaal begint een beetje op dat irakchemicalienverhaal van george bush te lijken,, maar laat maar, heb respect voor je geloof en mening hierin.
meningen verschillen nu eenmaal.toch?
Ik zeg ook nergens dat ik jouw mening gelijkstel aan het katholieke geloof, ik geef alleen wat voorbeelden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ik geloof wel in wetenschap en gebruik ook condooms, de paus is niet mijn leidraad, heb ook mijn eigen invulling in het geloof.
evolutie vind ik een sprookje en aids ontstaat door onveilig seks![]()
http://xs318.xs.to/xs318/07314/saasas.pngquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
[..]
Die moet ik onthouden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef longinus het volgende:
Ik heb er wel eens een gevraagd wat hij zou doen als zijn dochter thuiskwam met het verhaal dat ze onbevlekt bezwangert is
dus er moet iets zijn wat ipv de elektroden de hersenen stuurt om te lachen en uit te halen, zo ver was ik al wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:12 schreef Maximo het volgende:
[..]
http://xs318.xs.to/xs318/07314/saasas.png
Door de scan is het mss lastig te lezen.
Bij de geesteszieke Julia zijn onder het verband elektroden in haar hoofd geïmplanteerd. Met een afstandbediening kunnen de onderzoekers haar besturen. Door het indrukken van knoppen lacht ze, wordt ze boos en haalt ze plotseling uit naar de muur.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
*knip*
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar ik geloof dat het nu wel zo ongeveer duidelijk is dat Jezus dus geen magische man was, maar de zon.
christenfundementalistjequote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ik geloof wel in wetenschap en gebruik ook condooms, de paus is niet mijn leidraad, heb ook mijn eigen invulling in het geloof.
evolutie vind ik een sprookje en aids ontstaat door onveilig seks![]()
er is geen enkel maar dan ook enkel bewijs dat dino's veranderden samen met de klimatologische omstandigheden. De dino's zijn een uitgestorven diersoort, in amerika zijn zelfs fossielen gevonden van dino's met de prooi nog in hun bek voordat ze door een natuurramp dood werden overvalen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:57 schreef Victor_Eremita het volgende:
Zeg teenwolf, volgens mij heb ik dit al eens eerder geprobeerd, maar:
In het begin van het dinosauriërtijdperk had je heel andere dinosauriërs dan miljoenen later. Gedurende miljoenen jaren zijn ze dus steeds veranderd, samen met de veranderende klimatologische omstandigheden op Aarde. Hoe zou dat kunnen zonder evolutie?
over dat "tussensoortgezeur": Volgens de evolutietheorie ontstond elke levende soort uit een voorganger. Indien dit de oorzaak was, dan zouden er talrijke tussenliggende soorten hebben bestaan, die gedurende deze lange periode leefden waarin verandering is opgetreden. Anders gezegd, sommige half-vis en half-reptiel wezens zouden in het verleden geleefd hebben, die enkele reptielachtige trekken vertonen in aanvulling op visachtige trekken die zij al hadden. Aanhangers van de evolutietheorie verwijzen naar deze denkbeeldige wezens, waarvan zij geloven, dat die in het verleden als "overgangsvormen hebben bestaan."quote:Ander voorbeeld:
Tijdens het dinosauriërstijdperk had je geen mensen. Nu heb je wel mensen. Voor normale mensen zou ik nu kunnen stoppen, maar voor jou ga ik verder:
Die mensen moeten er toch ooit zijn gekomen? Ze zijn er heus niet opeens hierheen gezapt. De enige verklaring is evolutie; het feit dat de mensheid is ontstaan uit andere soorten. En over dat tussensoortgezeur: Kijk eens om je heen; we zijn allemaal tussensoorten gedurende een evolutie die eeuwig doorgaat.
oh is dat er ook? haha. maar ja ik was lekker aan het klaagbaken en toen liet ik me een beetje gaan, maar het was toch mn laatste post. Misschien meld ik me wel aan maar hou het eigenlijk liever op "klaagbaak". Internet is om te ontspannen toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:14 schreef StupidByNature het volgende:
Teenwolf, waarom meldt je je niet in het WFL-topic over evolutie, die hier te vinden is: Evolutie. Deel XIV ? Gewoon om eens je denkbeelden te toetsen, in plaats van een stoman te gebruiken als argument. Ze zullen je vast hartelijk ontvangen en van een goede discussie is nog nooit iemand slechter geworden. Het is in ieder geval beter dan in KLB proberen je gram te halen, aangezien daar de users je beter kunnen voorzien van antwoorden dan de users hier.
hmmm ik weet het niet hoor, mn laatste betoog heb ik bewust heel simpel gehouden, zonder ingewikkelde formules e.d. zodat iedereen het snapt op KLB (het kan op 100 A4tjes als ik zou willen). Heb op de universiteit met een groep creationisten wel eens heftige discussies gehad met een groepje evolutionisten, waarbij de laatste groep het veld moest ruimen, waaronder onze biologie leraar. Gelukkig konden we er achteraf wel om lachen met een biertje erbij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:24 schreef StupidByNature het volgende:
Ja, en KLB-ers zijn een makkelijk doelwit. Je laatste betoog zou de tand der kritiek in dat topic niet overleven, dat zie ik met mijn redelijk beperkte kennis over evolutie ook nog wel (zoals de legendarische uitspraak "Volgens evolutionisten stamt de mens af van een aap, die zich later de karaktertrekken van de mens verwierf", dan val je al door de mand). Jammer. Maar goed, je eigen keuze.
Een personificatie van de zon bedoel ik dus, net als dat je vroeger voor bijna ieder volk een zonnegod hadquote:
tuurlijk mag dat. ik was nogal een moeilijke: scheikunde (afgehaakt) biologie (ruzie met 2 leraren afgehaakt, nu weer ok met zequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:31 schreef onemangang het volgende:
TeenWolf, mag ik vragen wat voor opleiding je hebt gevolgd?
De mens stamt van de aap is fout van jewelste en zegt normaliter veel over je kennis over de evolutietheorie. Tenzij je met opzet een fout maakt om het simpel te houden natuurlijk...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hmmm ik weet het niet hoor, mn laatste betoog heb ik bewust heel simpel gehouden, zonder ingewikkelde formules e.d. zodat iedereen het snapt op KLB (het kan op 100 A4tjes als ik zou willen). Heb op de universiteit met een groep creationisten wel eens heftige discussies gehad met een groepje evolutionisten, waarbij de laatste groep het veld moest ruimen, waaronder onze biologie leraar. Gelukkig konden we er achteraf wel om lachen met een biertje erbij.
Maar mij maakt het geen biet uit, ik geloof niet in de evolutie klaar, wat anderen geloven mogen ze zelf weten.![]()
ik weet waar je heen wilt en dat is weer een level verder, niet voor klb. Er zijn verschillende "kampen" ook in de evolutietheorie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:51 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
De mens stamt van de aap is fout van jewelste en zegt normaliter veel over je kennis over de evolutietheorie. Tenzij je met opzet een fout maakt om het simpel te houden natuurlijk...
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oh daar vergis je je in, ik geloof juist niet in een god daar de bijbel (als je hem anders leest dan gelovigen) voornamelijk een astrologisch boek is en Jezus wel heel erg lijkt op tientallen anderen.
Voorbeelden:
Wat een crapverhaal. Persoonlijkheid is slechts een rangschikking van neuronen. Een enkel neuron vormt niets en heeft geen emoties. Meerdere van verschillende typen wel. Emoties, wat jij ervaart zijn in principe een bijkomstigheid van de ontwikkeling van wezens. Jij hebt emoties niet omdat levenloze dingen emoties wilde maken, maar omdat een combinatie van leveloze dingen gezamelijk die bij toeval ontwikkelde en daarmee succesvol genoeg waren om zich te handhaven in een niet-levendige omgeving.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:08 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
er is geen enkel maar dan ook enkel bewijs dat dino's veranderden samen met de klimatologische omstandigheden. De dino's zijn een uitgestorven diersoort, in amerika zijn zelfs fossielen gevonden van dino's met de prooi nog in hun bek voordat ze door een natuurramp dood werden overvalen.
De eerste dinosaurussen verschenen 220 miljoen jaar geleden en zijn 65 miljoen jaar geleden uit gestorven.De periode waarin de dinosaurussen op aarde leefden, duurde ongeveer 160 miljoen jaar.
De oorzaak is waarschijnlijk geweest dat er een hele grote meteoriet is ingeslagen op de aarde.De klap is zo enorm geweest dat er een hele diepe krater is ontstaan.Hierdoor is ontzettend veel stof in de lucht gekomen waardoor het zonlicht werd tegengehouden.Het werd kouder op aarde en bepaalde planten konden niet meer groeien.Er was geen voldoende voedsel meer voor de plantenetende dinosaurussen.
Doordat de plantenetende dinosaurussen stierven hadden de vleesetende dinosaurussen ook geen eten meer dus die gingen ook dood.
[..]
over dat "tussensoortgezeur": Volgens de evolutietheorie ontstond elke levende soort uit een voorganger. Indien dit de oorzaak was, dan zouden er talrijke tussenliggende soorten hebben bestaan, die gedurende deze lange periode leefden waarin verandering is opgetreden. Anders gezegd, sommige half-vis en half-reptiel wezens zouden in het verleden geleefd hebben, die enkele reptielachtige trekken vertonen in aanvulling op visachtige trekken die zij al hadden. Aanhangers van de evolutietheorie verwijzen naar deze denkbeeldige wezens, waarvan zij geloven, dat die in het verleden als "overgangsvormen hebben bestaan."
Indien zulke dieren werkelijk hebben bestaan, dan zouden er miljoenen en zelfs miljarden van geweest zijn. Nog belangrijker is, dat de overblijfselen van deze vreemde wezens in de fossielen aanwezig zouden moeten zijn. Intensief onderzoek van vandaag de dag heeft tot onze verbazing geconcludeerd dat deze "tussenvormen" niet voorkwamen. Fossielen die tot andere levende wezens behoren, zijn er volop, terwijl geen enkele fossiel van deze denkbeeldige wezens voorhanden is.
Over de oorsprong van de mens........, rangschikken evolutionisten aapachtige "overgangsvormen" en noemen de resulterende volgorde "de denkbeeldige stamboom van de mens." Volgens evolutionisten stamt de mens af van een aap, die zich later de karaktertrekken van de mens verwierf.
Deze stamboom van de mens is volkomen denkbeeldig. Om een beter begrip te krijgen van de denkbeeldige aard van deze schikking, is het voldoende om de zogenaamde grondslag van dit verhaal, dat door de evolutionisten is bedacht, te bestuderen.
Voor evolutionisten is soms een schedel, kaakbeen of een enkele tand het greintje van inspiratie geweest om deze "overgangsvormen" te rangschikken. Door het vertrouwen te stellen in een bot, is het onmogelijk om het fysische voorkomen van een levend wezen uit te beelden, en al helemaal niet de stamboom van datzelfde levende wezen. Dat is echter precies, wat evolutionisten durven te doen. Vertrouwen stellend in een enkel bot, verkondigen zij denkbeeldige en behoorlijk gedetailleerde scenario's over levende wezens en van daaruit vormen zij stambomen.
Afgezien van deze denkbeeldige stambomen, ontwikkelen evolutionisten onbegrijpelijke scenario's vanuit één enkel bot. Afbeeldingen bijvoorbeeld van aapachtige mannen met hun aapachtige echtgenotes en kinderen, die naast een vuurhaard zitten, zijn in verschillende boeken en tijdschriften gedurende tientallen jaren gepubliceerd. Deze publicaties zijn allemaal producten van de subjectieve interpretatie van de evolutionist. Dit is de wijze om mensen het bestaan van halfaap en half-mens wezens in de geschiedenis te doen geloven. Gedetailleerde tekeningen, die deze denkbeeldige wezens lopend met hun familie, tijdens het jagen of op andere momenten in hun dagelijks leven afbeelden, zijn beslist verzinsels van de verbeeldingskracht en worden door fossielen ondersteund.
Tot nu toe is door onderzoek gebleken, dat de evolutietheorie geen wetenschappelijke basis heeft. Desondanks is er een ander feit, dat nog duidelijker is dan de rest. Dit DUIDELIJKE feit is het volgende:
De levende wezens, die wij "mens" noemen, is onder andere een samenstelling van fosfaat-, magnesium-, koolstof- en calciumatomen. Deze atomen hebben geen persoonlijke wil of bewustzijn. Ondanks dat, komen deze levenloze atomen, tot onze verbazing, samen om een levend wezen te vormen. Bovendien besloot deze "samenstelling van atomen" om zich aan te melden bij een universiteit, vervolgens carrière te maken, laten we zeggen, een professor. Deze professor, bestaande uit atomen, besloot om een deskundige te worden op het gebied van de microbiologie en zijn eigen celopbouw onder een elektronenmicroscoop te bestuderen. Hij zou besloten kunnen hebben om een deskundige te worden op het gebied van de geneeskunde en geneest ziektes, die veroorzaakt zijn door virussen, ook van atomen gemaakt.
Dit is wat evolutionisten beweren. Ze weten donders goed, dat de atoom geen geweten heeft en ondanks dat, beweren zij verder nog dat atomen zich tot wezens hebben opgebouwd, die gevoelens hebben en die kunnen denken.
De mens is een wezen wat wilskracht en geweten heeft. Hij neemt besluiten, spreekt en komt tot conclusies. Al deze eigenschappen en functies van de "ziel" maken de mens anders.
evolutie heeft niks te maken met het uit het niets ontstaan. Het verklaart niet eens het ontstaan van leven. (abiogenese, dat is het onderwerp van de (bio)chemie). Wat evolutie wel doet is het verklaren van de diversiteit van het leven. Kortom: de meeste gelovigen weten niet eens de definitie van evolutietheorie, laat staan waarom het een theorie is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Er zijn ook andere bewijzen voor evolutie dan enkel fossielen. Ik noem even rudimentaire organen (waarom zou een god in verdesnaam een bekken in walvis zetten, en er verder niks mee laten doen?)quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 02:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ik weet waar je heen wilt en dat is weer een level verder, niet voor klb. Er zijn verschillende "kampen" ook in de evolutietheorie.
Heb het bewust hier simpel gehouden omdat de meeste mensen geleerrd hebben dat evolutie van aap naar mens en van soort naar soort is namelijk, dat is wat de massa op school heeft geleerd (waaronder ik).
Hoe verklaar jij dan dat de DNA van een chimpansee voor 98% gelijk is aan de DNA van een mens?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:51 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
De mens stamt van de aap is fout van jewelste en zegt normaliter veel over je kennis over de evolutietheorie. Tenzij je met opzet een fout maakt om het simpel te houden natuurlijk...
wat een onzin.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:50 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Wat een crapverhaal. Persoonlijkheid is slechts een rangschikking van neuronen. Een enkel neuron vormt niets en heeft geen emoties. Meerdere van verschillende typen wel. Emoties, wat jij ervaart zijn in principe een bijkomstigheid van de ontwikkeling van wezens. Jij hebt emoties niet omdat levenloze dingen emoties wilde maken, maar omdat een combinatie van leveloze dingen gezamelijk die bij toeval ontwikkelde en daarmee succesvol genoeg waren om zich te handhaven in een niet-levendige omgeving.
De ziel, jouw ervaringen zijn niets meer dan een (gelukkige) bijkomstigheid. Emoties zijn afgeleid van instincten. Simpelweg verdere ontwikkelingen. De ziel, zijn je hersenen niet een vreemd soortige energie.
Kan ook niet want dan zou er een constante wegvloeiing van energie in het heelal zijn die niet via de natuurkundige regels viel te verklaren waardoor het heelal zelf 'leeg-bloed'. Een constante toevoer van energie om die leeg-bloeding te verklaren daarintegen zou ook tegen de huidige bekende natuurkunde-wetten zijn. een alles wat met 'stel' begint is enkel filosoferen en hypotheseren van zaken.
Afgaande op jouw logica zijn wij ook 50% banaan en 30% aardbei.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:51 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan dat de DNA van een chimpansee voor 98% gelijk is aan de DNA van een mens?
waarom de walvis zo'n bek heeft weet ik ook niet, maar de walvis is in ieder geval sinds de oudst gevonden fossielen altijd onveranderd gebleven.In "Het onstaan der soorten", suggereert Darwin, dat walvissen uit beren zijn onstaan die probeerden te zwemmen. Darwin nam foutief aan, dat de mogelijkheid van variatie binnen een soort onbegrensd was. Maar de wetenschap van de twintigste eeuw heeft laten zien, dat dit evolutionistische scenario denkbeeldig is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
Er zijn ook andere bewijzen voor evolutie dan enkel fossielen. Ik noem even rudimentaire organen (waarom zou een god in verdesnaam een bekken in walvis zetten, en er verder niks mee laten doen?)
,of de pure genetica, daarin is meer bewijs te vinden voor het geleidelijk ontwikkelen van organismes.
Interonen/exonen, mitochondrisch DNA, mutaties, erfelijkheid, etc etc
Al deze dingen kunnen alleen afdoende verklaard worden door de evolutietheorie. Dan word het ineens logisch.
Als iedereen nog steeds dacht dat God het wel zo gemaakt heeft, waarom zouden we dan verder kijken? Dan zou het lichaam nog steeds heilig zijn, en zou er nog steeds geen hedendaagse medicijnen zijn, om maar een voorbeeld te noemen.
Omdat er weinig tot niks tegen in te brengen is zeker?quote:
Goed antwoord.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:12 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Afgaande op jouw logica zijn wij ook 50% banaan en 30% aardbei.
Conclusie: Je snapt DNA niet.
Zo kun je niet redeneren, dan zijn we net zo goed een varken of muis.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:51 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan dat de DNA van een chimpansee voor 98% gelijk is aan de DNA van een mens?
Omdat de aap wel een voorouder deelde met de mens. De aap is dus een soort van "neef" van ons, niet de "vader". Verder moet je je inderdaad niet blind staren op het percentage wat gelijk is, maar welk onderdeel van de genen gelijk zijn. Anders zit je al gauw met het "de mens is 50% banaan" argument in de knoei (wanneer je als creationist dit argument gebruikt tenminste). Echter, dit is pittige stof waar enkelen in het WFL topic je meer over zouden kunnen vertellen, maar waar ik nog te weinig kaas van heb gegeten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:51 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
heb je bewijs hiervanquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:26 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Omdat de aap wel een voorouder deelde met de mens. De aap is dus een soort van "neef" van ons, niet de "vader".
Jij gelooft niet dat je stuitje een overblijfsel is van een staart?quote:
Geen bewijs dat jij acceptabel vindt, aangezien álle wetenschappers in een wereldwijd complot zitten, fossielen en DNA vervalsen, en zomaar wat in het wilde weg fantaseren zonder enige grond. Gelukkig maar dat jij ze doorhebt hè?quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Geen bewijs dat jij acceptabel vindt, aangezien álle wetenschappers in een wereldwijd complot zitten, fossielen en DNA vervalsen, en zomaar wat in het wilde weg fantaseren zonder enige grond. Gelukkig maar dat jij ze doorhebt hè?
Het staartbeen is een groep van 3 tot 5 aan elkaar gegroeide wervels. Een belangrijke functie van het staartbeen is het beschermen van zenuwen die in het gebied van de onderrug lopen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:47 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat je stuitje een overblijfsel is van een staart?
Dat de mens over een 1000 jaar kaal word omdat je haar geen toegevoegde waarde meer heeft.
Etc etc
En waarom moeten wij bewijzen dat een Chimpansee een neef of voorvader van de mensheid is en jij niet kan bewijzen dat god bestaat of heeft bestaan.
vluchtgedragquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Doe zelf eens wat onderzoek zeg, shit.
Ga je bewijs maar halen in WFL of doe zelf onderzoek. Dat ik er geen diepgaand antwoord op kan geven wil niet zeggen dat het er niet is. Deze tactiek gebruik je het hele topic al. Ik heb al aangegeven dat ik je de precieze feiten niet duidelijk kan geven.quote:
DNA vervalsen? wie heeft dat ooit gezegd? dan heb je niet goed gelezen, er is wel eens een "mensaap" schedel vervalst met de schedel van een mens en de onderkaak van een aap. DNA kun je niet vervalsenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Geen bewijs dat jij acceptabel vindt, aangezien álle wetenschappers in een wereldwijd complot zitten, fossielen en DNA vervalsen, en zomaar wat in het wilde weg fantaseren zonder enige grond. Gelukkig maar dat jij ze doorhebt hè?
Stephen Hawking, is dat niet die gast met het hoogste IQ ter wereld oid?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:25 schreef RickoKun het volgende:
Probeer eens tegen deze man in discussie te gaan:
http://www.youtube.com/results?search_query=stephen+universe
je word gepwnt, gast!
ik heb je wel gelezen en dat is al 3x dat je hetzelfde post, niet zo pushen aub, wat maak jij je druk. ik reageer gewoon op de mensen zolang dit topic voortduurt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:25 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Ga je bewijs maar halen in WFL of doe zelf onderzoek. Dat ik er geen diepgaand antwoord op kan geven wil niet zeggen dat het er niet is. Deze tactiek gebruik je het hele topic al. Ik heb al aangegeven dat ik je de precieze feiten niet duidelijk kan geven.
non-believers kant. Wel apart, die gast is helemaal misvormd en zit in een rolstoel (sja, ziekte) en gebruikt zo'n stem apparaat, en tóch is ie uber intelligent!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Stephen Hawking, is dat niet die gast met het hoogste IQ ter wereld oid?
heb overigens nu even geen tijd om het te kijken, dus vertel me even aan welke 'kant' hij staat
wat denk je, 1 van mijn heldenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Stephen Hawking, is dat niet die gast met het hoogste IQ ter wereld oid?
heb overigens nu even geen tijd om het te kijken, dus vertel me even aan welke 'kant' hij staat
Ik wou wat gaan zeggen, maar deze meneer slaat den spijcker reedsch op den Kop.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:05 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Een agnost kan ook in god geloven (zie wiki agnostisch theïsme). Het verschil tussen theïsme/atheïsme en agnosticisme is dat de eerste op geloof afgaat en de tweede zijn standpunt inneemt vanwege een gebrek aan kennis. In principe is agnosticisme dus ook een "geloof" (in niet-religieuze zin, net als het atheïsme), namelijk het geloof dat kennis over god niet bestaat/nog niet bestaat. Hell, alle claims die iemand makt kun je tot geloof rekenen (zoals: aan het eind van de maand krijg ik salaris, morgen gaat de zon weer op, etc.)
Ik ken trouwens geen enkele atheïst die beweest dat er 100% geen godheid bestaat. Zo goed als alle atheïsten zijn agnostisch atheïst of zwak atheïst. Ze nemen enkel niet aan dat er een godheid bestaat, vaak door een gebrek aan bewijs, soms ook door andere redenen.
Uit info die ik lees ondervind ik juist het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:28 schreef hugecooll het volgende:
En Teenwolf, je bent er wel van op de hoogte dat vrijwel ieder wetenschappelijk bewijs dat mensen aanvoeren om het creationisme te bewijzen debunked is? (Ik noem een polonium halos)
Ook vind ik het opmerkelijk dat ze in de bijbel 'dag' als relatief beschouwen, maar dat ze wel tijdperken als 2150 jaar aanduiden. (tijdperk van de ram - Mozes (2150-0 ad, tijdperk van vissen - Jezus 0-2150 bc)
Ha! Prachtig! Mijn geloof in de wereld is weer een beetje bevestigd. Ook deze meneer (mevrouw?) verdient felicitaties voor het duidelijk en geloofwaardig brengen van een punt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:12 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Afgaande op jouw logica zijn wij ook 50% banaan en 30% aardbei.
Conclusie: Je snapt DNA niet.
En gelovigen snappen evolutie niet.
Topics als dit zitten vol met bullshit omdat iedereen selectief wat geGoogle'd heeft om zijn eigen denkwijze te kunnen bevestigen.Het is een waarneembaar en waargenomen feit dat evolutie plaatsvindt. Het is een waarneembaar en waargenomen feit dat soortvorming plaatsvindt. De evolutietheorie beschrijft de werkelijkheid en voorspelt de uitkomst van experimenten. Intelligent Design is geen wetenschappelijke theorie. Het beschrijft niets, verklaart niets, voorspelt niets. Er is geen falsificeerbare hypothese. Er bestaan geen irreduceerbaar complexe structuren. Niet mee eens? Toon maar aan van een structuur dat deze irreduceerbaar complex is. Een voorbeeld van een vermeend irreducibel complexe structuur is niet genoeg. Andere vormen van creationisme zijn ook geen wetenschappelijke theorieen. Algemeen geaccepteerde dateringsmethoden, theorieën over sterrenstelselvorming, zonnestelselvorming, inflatietheorie, de Big Bang-theorie en meer van zulks gelden als de waarheid. Niet mee eens: aan jou om redenen te geven om aan deze theorieën te twijfelen.
En dit zal gequote worden en door een gelovige "onderuitgehaald" worden door met false "feitjes" te strooien, jullie doen maar - ik snap best dat jouw emotioneel onstabiele hersenen de waarheid niet willen en kunnen bevatten, je zou toch eens moeten erkennen dat je niet eeuwig doorleeft in het paradijs van je denkbeeldige vriendje
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Uit info die ik lees ondervind ik juist het tegenovergestelde![]()
en hoe groot acht u de kans dat DNA door toeval wordt gevormd?
Beste post uit het topic inderdaad, ik wou het net zeggen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:39 schreef oddman het volgende:
Ha! Prachtig! Mijn geloof in de wereld is weer een beetje bevestigd. Ook deze meneer (mevrouw?) verdient felicitaties voor het duidelijk en geloofwaardig brengen van een punt.
waar heb jij het over? we hebben het over het DNA en jij begint over Mozes? Om een creatie theorie aan te hangen hoef je echt niet een bepaald geloof aan te hangen hoor laat dat duidelijk zijn. Erkennen dat er een creator is die alles schept is genoeg, wat dat is mag je zelf invullen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op het gebied van DNA, maar zou je mij die tegenovergestelde informatie kunnen laten zien, want in de bijbel heb je toch echt duidelijk
goh snap je die onzin zelf ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Beste post uit het topic inderdaad, ik wou het net zeggen.
Mijn eerdere post bestond voornamelijk over het relatief zijn van tijd, vandaar dat ik dacht dat je met "het tegenovergestelde", het tegenovergestelde daarvan bedoelde, maar van DNA heb ik geen verstandquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
waar heb jij het over? we hebben het over het DNA en jij begint over Mozes? Om een creatie theorie aan te hangen hoef je echt niet een bepaald geloof aan te hangen hoor laat dat duidelijk zijn. Erkennen dat er een creator is die alles schept is genoeg, wat dat is mag je zelf invullen.
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n hoop infantiele argumenten bij elkaar gelezen. Post dit maar eens in het evolutie-topic, er blijft geen spaan van heel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:01 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
goh snap je die onzin zelf ook![]()
en nog geen commentaar op de bevindingen van Dr. Lee Spetner wat ik had verwacht![]()
over je complexe structuren; In de tijd van Darwin wist men nog niets over de complexe structuur van de levende cel, en men schreef het leven toe aan "toevalligheden en natuurlijke omstandigheden" en dit achtten de evolutionisten overtuigend genoeg.
De technologie van de twintigste eeuw heeft zich verdiept in het kleinste onderdeel van het leven en het is duidelijk geworden, dat de cel het ingewikkeldste systeem is waar de mensheid ooit mee te maken heeft gehad. Tegenwoordig weten we, dat een cel krachtcentrales heeft om de energie op te wekken die de cel gebruikt, fabrieken die de enzymen en hormonen produceren die essentieel voor het leven zijn, een databank waar alle benodigde informatie opgeslagen is van de producten die gevormd worden, ingewikkelde transportsystemen en pijpleidingen om de grondstoffen en producten van de ene plaats naar de andere te vervoeren, geavanceerde laboratoria en raffinaderijen om grondstoffen die van buiten komen, af te breken en ze in bruikbare stukken te verdelen, en gespecialiseerde proteïne van de celmembranen om te controleren wat er binnen komt en wat er naar buiten gaat. En dit is nog maar een klein deel van het ongelooflijke ingewikkelde systeem.
W.H. Thorpe, een evolutionistische wetenschapper, moet bekennen dat: "het eenvoudigste soort cel een mechanisme heeft, dat veel ingewikkelder is dan een"machine die een mens bedacht heeft, laat staan gemaakt."(W.R. Bird, The origin of species revisted., Nashville: Thomas Nelson Co., 1991, pp. 298-99.)
Een cel is zo ingewikkeld, dat zelfs het hoge technologische niveau dat de mensheid bereikt heeft, er niet voor kan zorgen, dat er één gemaakt wordt. Er is nog nooit poging geslaagd om een kunstmatige cel te maken. Integendeel alle pogingen daartoe zijn nu opgegeven.
De evolutietheorie beweert, dat dit systeem, dat de mensheid met al zijn intelligentie, kennis en technologie, die haar ter beschikking staan niet in staat is na te maken, door toeval tot stand is gekomen onder de omstandigheden van de aardse oersoep. Om nog een ander voorbeeld te geven: de waarschijnlijkheid dat er door het toeval een cel gevormd wordt, is even onwaarschijnlijk als het drukken van een boek door een explosie in een drukkerij.
De Engelse wiskundige en astronoom Sir Fred Hoyle gaf in één van zijn interviews dat in het Nature tijdschrift van 12 november 1981 gepubliceerd werd, eenzelfde soort vergelijking. Hoewel hij zelf een evolutionist is, drukte Hoyle zich als volgt uit om de kans aan te geven, dat hogere levensvormen op deze manier tot stand zijn gekomen, hij gaf aan dat die net zo groot is als de kans dat een tornado over een vuilnisbelt raast en daardoor een Boeing 747 samenstelt.("Hoyle on evolution", Nature, vol. 294, 12 november 1981, p. 105)
Dit houdt in, dat het voor een cel niet mogelijk is door toeval tot stand te komen en dat deze daarom beslist 'geschapen' moet zijn.
Eén van de belangrijkste redenen waarom de evolutietheorie niet kan verklaren hoe een cel is ontstaan, is de 'onveranderlijke complexiteit' van een cel. Een levende cel onderhoudt zichzelf door de harmonieuze samenwerking van de vele organellen. Als slechts één organel niet meer kan werken, dan blijft de cel niet langer in leven. De cel heeft niet de kans om op een onbewust mechanisme te wachten, een mechanisme zoals natuurlijke selectie of mutatie, die het in staat stelt zich te ontwikkelen. De eerste cel op aarde was dus noodzakelijkerwijs een volledige cel en bezat alle vereiste organellen en functies en dit betekent beslist, dat deze cel geschapen moet zijn geweest.
Agreedquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:00 schreef dikkedorus het volgende:
Als wij bronnen opgeven dan moeten we met onze eigen woorden komen, en vooral alles weten van hersenchemie tot archeologie en relativiteitstheorie, meneer blijkbaar niet.
Zoals al eerder gezegd wordt de bewijslast altijd bij de evolutieaanhang gelegd, en zijn honderden papers, opgravingen en boeken nog niet genoeg. Alles moet 100% verklaard worden, en elke vraag moet binnen een minuut volledig worden beantwoord.
De andere kant heeft één boek vol met extreem vage omschrijvingen en interpretaties, maar dat moeten we dan maar blind geloven, ook als is er niet één wetenschappelijk of meetbaar bewijs van terug te vinden. (ik heb het over de schepping, niet over de rest van de bijbel, want veel verhalen zijn tenminste gedeeltelijk op waarheid gebaseerd)
snel afgehandeldquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:46 schreef Kegelstatt het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n hoop infantiele argumenten bij elkaar gelezen. Post dit maar eens in het evolutie-topic, er blijft geen spaan van heel.
Nou geef je een hele lijst tussen-varianten tussen aap-achtige voorouders en de mens, tegelijkertijd stel je dat er geen tussenvarianten zijn. Probeer je een intellectueel beredeneert punt te maken of ben je alleen maar in het wilde weg aan het copy-pasten?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:35 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
snel afgehandeld![]()
waarom wijs jij de fouten niet aan ipv me door te verwijzen? dan verwijs ik jou wel door naar een creationists forum![]()
De evolutie van de mens wordt niet ondersteund door het fossielenbewijs. Veel van het vermeende bewijs dat de tekstboeken de laatste 50 jaar heeft gevuld wordt tegenwoordig anders geclassificeerd of compleet van de hand gedaan. De ontbrekende schakels ontbreken nog steeds.
Het idee van de Evolutie van de mens kent vele problemen, waaronder de realiteiten van de genetica, biochemie, ontwerptheorie, onreduceerbare complexiteit,DNA structuur en informatiesystemen. Maar de realiteit van het fossielenbestand is op zichzelf al genoeg om de theorie van de menselijke evolutie compleet af te wijzen. Hier zijn slechts een paar van de grote problemen met het vermeende fossielenbestand uit de laatste eeuw:
Ramapithecus werd algemeen erkend als een directe voorouder van de mens. Het is nu vastgesteld dat deze slechts een uitgestorven soort orang-oetang was. De Piltdown Mens werd in de publicaties meer dan 40 jaar lang opgehemeld als de ontbrekende schakel. Maar deze was een vervalsing gebaseerd op een menselijke schedelkap en de kaak van een orang-oetang.
Nebraska mens was een bedrog gebaseerd op een enkele tand van een zeldzaam soort varken. De Java mens was gebaseerd op wazig bewijs bestaande uit een dijbeen, een schedelkap en drie tanden die in een groot gebied over een periode van een jaar werden gevonden. Het is gebleken dat de botten werden gevonden in een gebied met veel menselijke resten, en tegenwoordig wordt aangenomen dat het dijbeen van een mens is en de schedelkap van een grote aap.
De Neanderthaler werd traditioneel afgebeeld als een voorovergebogen aapmens. Het is nu algemeen geaccepteerd dat deze twijfelachtige houding het gevolg was van een ziekte en dat de Neanderthaler gewoon een menselijke variant was.
De menselijke evolutie heeft zijn hedendaagse, modieuze bewijsstukken die van kleine aapachtige wezens tot Homo Sapiens leiden. Dit zijn voorbeelden van de meest recente vermeende schakels:
Australopithecus afarensis, of "Lucy", werd jarenlang beschouwd als een ontbrekende schakel. Maar studies van het binnenoor, de schedel en botten hebben aangetoond dat zij slechts een pygmee-chimpansee was die een beetje meer rechtop liep dan enkele andere apen. Maar zij was niet op weg om meer menselijk te worden.
Homo erectus is over de hele wereld gevonden. Hij is kleiner dan de gemiddelde hedendaagse mens, met een proportioneel kleiner hoofd en schedelholte. Maar de hersenafmetingen zijn binnen de marges van de mensen die vandaag de dag leven en studies van het middenoor hebben aangetoond dat hij net als de huidige Homo Sapiens was. Resten zijn over de hele wereld gevonden in nabijheid van gewone mensen, wat co-existentie suggereert. Australopithecus africanus en Peking mens werden jarenlang gepresenteerd as ontbrekende schakels tussen aap en mens, maar worden nu beschouwd als Homo erectus.
Homo habilis wordt nu algemeen beschouwd als een samenstel van verschillende andere soorten wezens, zoals Australopithecus en Homo erectus, en wordt in het algemeen niet meer als een geldige classificatie beschouwd.
In Juli 2002 kondigden antropologen de ontdekking aan van een schedel in Tjaad met "een ongewoon mengsel van primitieve en menselijke karakteristieken." De vondst werd "Toumai" gedoopt (de naam die in Tjaad aan kinderen wordt gegeven die vlak voor het droge seizoen worden geboren) en werd onmiddelijk opgehemeld als "het vroegste lid van de menselijke familie dat tot dusver is gevonden". In Oktober 2002 kwam een aantal wetenschappers naar buiten met kritiek op deze voorbarige claim -- verklarend dat de ontdekking slechts het fossiel van een aap was.
De evolutie van de mens is een theorie tegen beter weten in. Met al dit fossielenbewijs (of gebrek daaraan) wordt het steeds duidelijker voor de eerlijke zoeker dat menselijke evolutie feitelijk nooit heeft plaatsgevonden.
ah, argument met statistiek.. ik denk dat jij je statistiek maar eens weer moet opfrissen want de kansberekening die jij maakt slaat kant nog wal.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:21 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zo kun je niet redeneren, dan zijn we net zo goed een varken of muis.
Het molecuul, dat DNA wordt genoemd, wat in de kern van elk van de 100 triljoen cellen in ons lichaam wordt gevonden, bevat het complete constructieplan van het menselijk lichaam. Informatie over alle eigenschappen van een persoon, van lichamelijke verschijningvorm tot de bouw van de inwendige organen, is door een speciaal systeem in het DNA gecodeerd. Indien we de informatie, die opgeslagen ligt in het DNA op zouden schrijven, dan zouden we een gigantische bibliotheek moeten samenstellen bestaande uit 900 encyclopedieën van elk 500 pagina's.
Is het mogelijk, dat alle informatie, samengesteld in duizenden boeken in een bibliotheek, toevallig geschreven is? Het antwoord is "NEE". Dus het is duidelijk dat DNA, het molecuul waarin alle informatie van een levend wezen is opgeslagen, niet toevallig is ontstaan.
Deze ongelooflijk omvangrijke informatie is opgeslagen in DNA onderdelen die "genen" worden genoemd. Op dit punt beland, is er een belangrijk detail dat de nodige aandacht verdient. Een fout in de volgorde van nucleotiden, die een gen vormen, zorgt ervoor dat het gen volslagen nutteloos wordt. Als we beseffen dat er 200 duizend genen in het menselijke lichaam voorkomen, wordt het nog duidelijker hoe onmogelijk het voor de miljoenen nucleotiden is, die deze genen maken, in de juiste volgorde èn door het toeval tot stand te komen
GOED LEZENquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou geef je een hele lijst tussen-varianten tussen aap-achtige voorouders en de mens, tegelijkertijd stel je dat er geen tussenvarianten zijn. Probeer je een intellectueel beredeneert punt te maken of ben je alleen maar in het wilde weg aan het copy-pasten?
Een Karel Appel is ook ingewikkeld. Tenminste, als je hem na wilt maken. Appel zelf heeft er totaal geen moeite mee, het gaat vanzelf. Vervolgens gaan allemaal "experts" theoretisch-filosofisch discussieren over een paar likjes verf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:01 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
goh snap je die onzin zelf ook![]()
en nog geen commentaar op de bevindingen van Dr. Lee Spetner wat ik had verwacht![]()
over je complexe structuren; In de tijd van Darwin wist men nog niets over de complexe structuur van de levende cel, en men schreef het leven toe aan "toevalligheden en natuurlijke omstandigheden" en dit achtten de evolutionisten overtuigend genoeg.
De technologie van de twintigste eeuw heeft zich verdiept in het kleinste onderdeel van het leven en het is duidelijk geworden, dat de cel het ingewikkeldste systeem is waar de mensheid ooit mee te maken heeft gehad. Tegenwoordig weten we, dat een cel krachtcentrales heeft om de energie op te wekken die de cel gebruikt, fabrieken die de enzymen en hormonen produceren die essentieel voor het leven zijn, een databank waar alle benodigde informatie opgeslagen is van de producten die gevormd worden, ingewikkelde transportsystemen en pijpleidingen om de grondstoffen en producten van de ene plaats naar de andere te vervoeren, geavanceerde laboratoria en raffinaderijen om grondstoffen die van buiten komen, af te breken en ze in bruikbare stukken te verdelen, en gespecialiseerde proteïne van de celmembranen om te controleren wat er binnen komt en wat er naar buiten gaat. En dit is nog maar een klein deel van het ongelooflijke ingewikkelde systeem.
W.H. Thorpe, een evolutionistische wetenschapper, moet bekennen dat: "het eenvoudigste soort cel een mechanisme heeft, dat veel ingewikkelder is dan een"machine die een mens bedacht heeft, laat staan gemaakt."(W.R. Bird, The origin of species revisted., Nashville: Thomas Nelson Co., 1991, pp. 298-99.)
Een cel is zo ingewikkeld, dat zelfs het hoge technologische niveau dat de mensheid bereikt heeft, er niet voor kan zorgen, dat er één gemaakt wordt. Er is nog nooit poging geslaagd om een kunstmatige cel te maken. Integendeel alle pogingen daartoe zijn nu opgegeven.
De evolutietheorie beweert, dat dit systeem, dat de mensheid met al zijn intelligentie, kennis en technologie, die haar ter beschikking staan niet in staat is na te maken, door toeval tot stand is gekomen onder de omstandigheden van de aardse oersoep. Om nog een ander voorbeeld te geven: de waarschijnlijkheid dat er door het toeval een cel gevormd wordt, is even onwaarschijnlijk als het drukken van een boek door een explosie in een drukkerij.
De Engelse wiskundige en astronoom Sir Fred Hoyle gaf in één van zijn interviews dat in het Nature tijdschrift van 12 november 1981 gepubliceerd werd, eenzelfde soort vergelijking. Hoewel hij zelf een evolutionist is, drukte Hoyle zich als volgt uit om de kans aan te geven, dat hogere levensvormen op deze manier tot stand zijn gekomen, hij gaf aan dat die net zo groot is als de kans dat een tornado over een vuilnisbelt raast en daardoor een Boeing 747 samenstelt.("Hoyle on evolution", Nature, vol. 294, 12 november 1981, p. 105)
Dit houdt in, dat het voor een cel niet mogelijk is door toeval tot stand te komen en dat deze daarom beslist 'geschapen' moet zijn.
Eén van de belangrijkste redenen waarom de evolutietheorie niet kan verklaren hoe een cel is ontstaan, is de 'onveranderlijke complexiteit' van een cel. Een levende cel onderhoudt zichzelf door de harmonieuze samenwerking van de vele organellen. Als slechts één organel niet meer kan werken, dan blijft de cel niet langer in leven. De cel heeft niet de kans om op een onbewust mechanisme te wachten, een mechanisme zoals natuurlijke selectie of mutatie, die het in staat stelt zich te ontwikkelen. De eerste cel op aarde was dus noodzakelijkerwijs een volledige cel en bezat alle vereiste organellen en functies en dit betekent beslist, dat deze cel geschapen moet zijn geweest.
Ik heb nog nooit een zinnig alternatief gehoord voor de evolutietheorie, laat staan dat die werd ondersteund door bewijzen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:49 schreef dikkedorus het volgende:
Het enige wat je doet is stukken tekst kopieren die fouten aanwijzen die in het verleden zijn gemaakt bij het identificeren van fossielen ed. door wetenschappers.
[...]
Maar wolfjongen, wat denk jijzelf dan hoe we hier zijn gekomen, de schepping? Geef daar dan eens bewijs van.
de arrogantie van de evolutionisten, je hoort zeker tot de "sterke schakel" ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een zinnig alternatief gehoord voor de evolutietheorie, laat staan dat die werd ondersteund door bewijzen.
Kom dan met je alternatief.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:54 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
de arrogantie van de evolutionisten, je hoort zeker tot de "sterke schakel" ?![]()
je hebt gelijk, alles gebeurt vanzelfquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De kans dat er een God ontstaat die het heelal t/m de mens maakt is veel kleiner dan dat het vanzelf gebeurd.
je maakt zeker een grapje , weet je nog steeds niet wat het alternatief is voor de evolutietheorie? de cr......theorie, zegt je dat wat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kom dan met je alternatief.
Het enige wat je kan is calimero spelen en een geldige theorie aanvallen op details. Je komt niet met een alternatief, laat staan met bewijzen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:54 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
de arrogantie van de evolutionisten, je hoort zeker tot de "sterke schakel" ?![]()
je past een eeuwenoude tactiek toe;
wij’, zeggen zij. ’Alle bekwame wetenschappers geloven in evolutie. Alle
intelligente mensen geloven erin. Alleen de onontwikkelden en de onwetenden
geloven er niet in.’ Zo worden massa’s mensen geïntimideerd en overdonderd het
kamp van de evolutionisten in gedreven. Zij weten niets van de zwakke punten en
feilen van de evolutietheorie of haar ongegronde speculaties en als hypothese
aangenomen onmogelijkheden — zoals het ontstaan van het leven uit onbezielde
chemicaliën. Zij laten zich dus meeslepen door de steeds weer herhaalde mantra’s
die de propagandisten van de evolutie reciteren. De theorie wordt dogma, de
predikers ervan worden arrogant, en andersdenkenden worden verachtelijk
beschimpt. De tactiek werkt.
Dit propagandazinnetje, ’Evolutie is een feit’, is een kort zinnetje (weinig
woorden), het is eenvoudig (het laat zich makkelijk zeggen) en het wordt
hardnekkig herhaald (wel twaalf keer in één korte verhandeling). Daarmee
voldoet het aan de eisen die aan doeltreffende, overtuigende propaganda worden
gesteld en door herhaling bereikt het de status van een leuze — en leuzen die
overal worden herhaald, krijgen al gauw een plaatsje in de hersenen en glijden
van de tong zonder veel kritisch onderzoek of sceptische analyse. Is een
theorie eenmaal als leuze ingeburgerd geraakt, dan is er geen bewijs meer nodig
en wordt met iedereen die er anders over denkt de spot gedreven. Als zulke
andersdenkenden logische argumenten ter weerlegging van de leuze aanvoeren,
zijn zij wel bijzonder irritant en wacht hun nog maar één reactie, bespotting.
Evolutionisten die zich specialiseren in de Grote Leugen dat evolutie een feit
is, treden ook in het voetspoor van Hitler, want hij zei in zijn boek over de
massa’s die hij bespeelde: „Met de primitieve eenvoud van hun geest zullen zij
gemakkelijker ten prooi vallen aan een grote leugen dan aan een kleine, daar
zijzelf misschien soms ook in kleine dingen liegen, maar zich stellig nog te
veel zouden schamen voor te grote leugens." Een boek met populaire citaten
vermeldt onder andere dit: „Als je een leugen vertelt die groot genoeg is en ze
vaak genoeg vertelt, zullen velen erin geloven." De leugen die evolutionisten
vertellen is blijkbaar groot genoeg en ze wordt beslist vaak genoeg verteld,
want miljoenen geloven erin.
Jij hebt nog steeds over apen die de voorouders van de mens zijn. Dat is niet waar. We delen een gemeenschappelijke voorouder met de apen. Apen zijn een andere tak in de evolutionaire boom. vandaar ook geen appendix.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:49 schreef TeenWolf het volgende:
Allereerst willen evolutionisten ons doen geloven dat evolutie een wetenschap is en niet een geloof, terwijl ID en Creationisme volgens hen juist wel een geloof is. Vandaar dat volgens hen de leer van een intelligente Schepper als creator van onze aarde en zijn verscheidenheid aan levensvormen niet thuis hoort in de biologieles en evolutie wel. Allereerst, evolutie is geen wetenschap. Niemand heeft ooit evolutie waargenomen en niemand zal ooit evolutie waar kunnen nemen. Het ontstaan van een nieuwe diersoort duurt volgens de evolutietheorie immers miljoenen jaren. De beweringen van evolutionisten zijn dus nooit en nimmer controleerbaar (In strijd met het falsificatiecriterium van Popper). Met andere woorden, het is veeleer een geloof dan een wetenschap. Ik denk dat dat een wezenlijk verschil is. Creationisten hebben daarentegen een groot aantal voorspellingen gedaan die tot nu toe allemaal uit zijn gekomen. Zo voorspellen zij dat de zogenaamde missing-link, de ontbrekende schakel tussen aap en mens, nooit gevonden zal worden. Tot spijt van de evolutionisten klopt dit nog steeds. Ook voorspelden zij dat de "rudimentaire" organen zoals bijvoorbeeld de appendix en verstandskiezen wel degelijk een functie hebben. Inderdaad is tegenwoordig, in tegenstelling tot wat evolutionisten altijd beweerden, algemeen bekend dat de appendix een rol speelt in ons immuunsysteem. Overigens heeft onderzoek aan het licht gebracht dat apen geen appendix hebben, terwijl ze door evolutionisten worden gezien als de voorouder van de mens. Waarom zou de mens in de evolutie een nutteloos orgaan hebben ontwikkeld? Hierop blijft de evolutionist zoals zo vaak het antwoord schuldig. En zo zijn er nog talloze andere feiten, die spreken voor het Creationisme en tegen de evolutieleer.
Evolutionisten wijzen vaak op de fossielen in de aardlagen als indirect bewijs van evolutie in het verleden. Immers, in de oudste aardlagen vindt men altijd fossielen van de meest eenvoudige en kleinste organismen, terwijl in de hogere, en dus minder oude aardlagen fossielen van complexere en grotere diersoorten te vinden zijn. Volgens hen bewijst dit dat het eerste leven op aarde klein en eenvoudig was en langzaam maar zeker is geëvolueerd naar meer complexe organismen zoals reptielen, zoogdieren en natuurlijk de mens. Elke geoloog weet echter dat er ook aardlagen zijn waarin fossiele bomen zijn gevonden die in plaats van horizontaal, vertikaal dwars door alle aardlagen heen steken! Aardlagen waarvan men beweert dat ze in de loop van miljoenen jaren gevormd zijn. Ook heeft men fossiele voetafdrukken van de mens gevonden in aardlagen van een geologische periode waarin wij volgens evolutionisten nog niet eens bestonden! Het is hierdoor duidelijk dat de aardlagen in een veel kortere periode gevormd moeten zijn en dat de aarde veel minder oud is dan men ons wil doen geloven. Ook hier geven creationisten een betere verklaring. De Bijbel is hierover zeer duidelijk. Tijdens de zondvloed werd de wereld overspoeld door water. Dit ging gepaard met enorme modderstromen die vele slachtoffers maakten. De eerste slachtoffers waren natuurlijk de op de zeebodem levende kleine dieren. Grotere zeedieren waren in staat om eerst weg te zwemmen, totdat ook zij werden gegrepen. Als laatste werden de landdieren bedolven, waarvan de grootste beter in staat waren om zich tijdelijk in veiligheid te brengen door te vluchten naar hoger gelegen gebieden, totdat uiteindelijk ook zij werden verzwolgen door het wassende water. Dit is inderdaad in perfecte overeenstemming met wat de aardlagen ons getuigen.
Het is niet voor niks dat, vooral de laatste jaren, steeds meer wetenschappers zich keren tegen de evolutieleer, en ID alsmede het Creationisme als nieuwe en meer consistente verklaring van het leven op aarde omarmen. Eén van de meest fundamentele problemen van de evolutionisten is de rol van het toeval. Men gelooft dat door een reeks van toevallige mutaties de meest ingewikkelde organen zijn ontstaan. Theoretisch gezien is inderdaad van alles mogelijk, maar kansrekenaars hebben uitgerekend dat bijvoorbeeld de kans op het ontstaan van een eiwitmolecuul door toeval gelijk is aan één op 10 tot de 113e macht (een één gevolgd door 113 nullen). Dat kan dus niet, daar is iedereen het over eens. De conclusie is dan ook dat een eiwit niet spontaan kan ontstaan, laat staan een complete cel bestaande uit miljoenen eiwitten. En dan hebben we het nog niet eens over een lévende cel gehad! De meest fanatieke evolutionisten geloven dat zelfs het leven bij toeval is ontstaan (een soort Generatio spontanea). In mijn ogen getuigt dit van een ongelofelijke hoogmoed en minachting voor de oneindige pracht van de Schepping. De reden waarom deze mensen zich vastklampen aan dit verouderde wereldbeeld, is dat men beseft dat het enige alternatief voor de evolutieleer het Creationisme/ID is. Zo wordt weer eens duidelijk welke desastreuze invloed de evolutieleer heeft op de mens.
Ah, het ad Hitlerum en het argument van moraal.. Hij is evolutionist, dus hij is slecht.. Vergeet niet dat HItler wel gelovig was. Is al het geloof dan ook slecht? Ik zou niet zo ver willen gaan.. En ohja, je hebt de discussie verloren.. Godric's Law.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:54 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
je past een eeuwenoude tactiek toe;
wij’, zeggen zij. ’Alle bekwame wetenschappers geloven in evolutie. Alle
intelligente mensen geloven erin. Alleen de onontwikkelden en de onwetenden
geloven er niet in.’ Zo worden massa’s mensen geïntimideerd en overdonderd het
kamp van de evolutionisten in gedreven. Zij weten niets van de zwakke punten en
feilen van de evolutietheorie of haar ongegronde speculaties en als hypothese
aangenomen onmogelijkheden — zoals het ontstaan van het leven uit onbezielde
chemicaliën. Zij laten zich dus meeslepen door de steeds weer herhaalde mantra’s
die de propagandisten van de evolutie reciteren. De theorie wordt dogma, de
predikers ervan worden arrogant, en andersdenkenden worden verachtelijk
beschimpt. De tactiek werkt.
Dit propagandazinnetje, ’Evolutie is een feit’, is een kort zinnetje (weinig
woorden), het is eenvoudig (het laat zich makkelijk zeggen) en het wordt
hardnekkig herhaald (wel twaalf keer in één korte verhandeling). Daarmee
voldoet het aan de eisen die aan doeltreffende, overtuigende propaganda worden
gesteld en door herhaling bereikt het de status van een leuze — en leuzen die
overal worden herhaald, krijgen al gauw een plaatsje in de hersenen en glijden
van de tong zonder veel kritisch onderzoek of sceptische analyse. Is een
theorie eenmaal als leuze ingeburgerd geraakt, dan is er geen bewijs meer nodig
en wordt met iedereen die er anders over denkt de spot gedreven. Als zulke
andersdenkenden logische argumenten ter weerlegging van de leuze aanvoeren,
zijn zij wel bijzonder irritant en wacht hun nog maar één reactie, bespotting.
Evolutionisten die zich specialiseren in de Grote Leugen dat evolutie een feit
is, treden ook in het voetspoor van Hitler, want hij zei in zijn boek over de
massa’s die hij bespeelde: „Met de primitieve eenvoud van hun geest zullen zij
gemakkelijker ten prooi vallen aan een grote leugen dan aan een kleine, daar
zijzelf misschien soms ook in kleine dingen liegen, maar zich stellig nog te
veel zouden schamen voor te grote leugens." Een boek met populaire citaten
vermeldt onder andere dit: „Als je een leugen vertelt die groot genoeg is en ze
vaak genoeg vertelt, zullen velen erin geloven." De leugen die evolutionisten
vertellen is blijkbaar groot genoeg en ze wordt beslist vaak genoeg verteld,
want miljoenen geloven erin.
Je vergeet dat we in een democratisch land leven en iedereen heeft een recht op een eigen mening. Dit topic trachtte weer de evolutietheorie door onze strot te duwen en andersdenkenden belachelijk te maken, maar dat gaat er mooi niet in.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:06 schreef Bensel het volgende:
En ohja, je hebt de discussie verloren.. Godric's Law.
Mij buurman is de missing link heb ik hem zo vaak gezegd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:06 schreef TeenWolf het volgende:
komen we weer terug bij af, heren evolutionisten: er is tot nu toe geen enkel TUSSENVORM gevonden, geen enkele tussenvorm. en dat terwijl er miljoenen fossielen zijn gevonden, waar zijn al die miljoenen tussenvorm-fossielen? Nee die zijn er niet, druk bezig met zoeken nog steeds haha. En nee , ik hoef die linkdumpjes niet want die zijn weer op creationistische fora gedebunked.
Kom met tussenvorm fossielen waar de evolutie op hamert soort naar soort , water naar land etc, ze zijn er niet, nooit gevonden.
Kerel, elk levend wezen ìs een "tussenvorm", "missing link" of hoe je het ook maar wil noemen. Dat is juist wat evolutie is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:06 schreef TeenWolf het volgende:
komen we weer terug bij af, heren evolutionisten: er is tot nu toe geen enkel TUSSENVORM gevonden, geen enkele tussenvorm. en dat terwijl er miljoenen fossielen zijn gevonden, waar zijn al die miljoenen tussenvorm-fossielen? Nee die zijn er niet, druk bezig met zoeken nog steeds haha. En nee , ik hoef die linkdumpjes niet want die zijn weer op creationistische fora gedebunked.
Kom met tussenvorm fossielen waar de evolutie op hamert soort naar soort , water naar land etc, ze zijn er niet, nooit gevonden.
okee, tussenvormen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:06 schreef TeenWolf het volgende:
Dat kun je nooit controleren kerel. Daar leef je te kort voor en de evolutieverhaal is niet eens een paar jaar oud. Het enigste bewijs ervoor je zou je kunnen vinden met fossielen, er zijn honderden miljoenen jaren oude fossielen gevonden van flora en fauna en allemaal hetzelfde als wat er heden ten dage te zien is...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:14 schreef Kegelstatt het volgende:
[..]
Kerel, elk levend wezen ìs een "tussenvorm", "missing link" of hoe je het ook maar wil noemen. Dat is juist wat evolutie is.
Evolutie word dagelijks waargenomen, vooral in snel voortplantende bacteriën. De ontwikkeling van nieuwe ziekten (en het resistent worden) zijn voorbeelden van dagelijkse evolutie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:49 schreef TeenWolf het volgende:
Allereerst willen evolutionisten ons doen geloven dat evolutie een wetenschap is en niet een geloof, terwijl ID en Creationisme volgens hen juist wel een geloof is. Vandaar dat volgens hen de leer van een intelligente Schepper als creator van onze aarde en zijn verscheidenheid aan levensvormen niet thuis hoort in de biologieles en evolutie wel. Allereerst, evolutie is geen wetenschap. Niemand heeft ooit evolutie waargenomen en niemand zal ooit evolutie waar kunnen nemen. Het ontstaan van een nieuwe diersoort duurt volgens de evolutietheorie immers miljoenen jaren. De beweringen van evolutionisten zijn dus nooit en nimmer controleerbaar (In strijd met het falsificatiecriterium van Popper). Met andere woorden, het is veeleer een geloof dan een wetenschap. Ik denk dat dat een wezenlijk verschil is. Creationisten hebben daarentegen een groot aantal voorspellingen gedaan die tot nu toe allemaal uit zijn gekomen. Zo voorspellen zij dat de zogenaamde missing-link, de ontbrekende schakel tussen aap en mens, nooit gevonden zal worden. Tot spijt van de evolutionisten klopt dit nog steeds. Ook voorspelden zij dat de "rudimentaire" organen zoals bijvoorbeeld de appendix en verstandskiezen wel degelijk een functie hebben. Inderdaad is tegenwoordig, in tegenstelling tot wat evolutionisten altijd beweerden, algemeen bekend dat de appendix een rol speelt in ons immuunsysteem. Overigens heeft onderzoek aan het licht gebracht dat apen geen appendix hebben, terwijl ze door evolutionisten worden gezien als de voorouder van de mens. Waarom zou de mens in de evolutie een nutteloos orgaan hebben ontwikkeld? Hierop blijft de evolutionist zoals zo vaak het antwoord schuldig. En zo zijn er nog talloze andere feiten, die spreken voor het Creationisme en tegen de evolutieleer.
Evolutionisten wijzen vaak op de fossielen in de aardlagen als indirect bewijs van evolutie in het verleden. Immers, in de oudste aardlagen vindt men altijd fossielen van de meest eenvoudige en kleinste organismen, terwijl in de hogere, en dus minder oude aardlagen fossielen van complexere en grotere diersoorten te vinden zijn. Volgens hen bewijst dit dat het eerste leven op aarde klein en eenvoudig was en langzaam maar zeker is geëvolueerd naar meer complexe organismen zoals reptielen, zoogdieren en natuurlijk de mens. Elke geoloog weet echter dat er ook aardlagen zijn waarin fossiele bomen zijn gevonden die in plaats van horizontaal, vertikaal dwars door alle aardlagen heen steken! Aardlagen waarvan men beweert dat ze in de loop van miljoenen jaren gevormd zijn. Ook heeft men fossiele voetafdrukken van de mens gevonden in aardlagen van een geologische periode waarin wij volgens evolutionisten nog niet eens bestonden! Het is hierdoor duidelijk dat de aardlagen in een veel kortere periode gevormd moeten zijn en dat de aarde veel minder oud is dan men ons wil doen geloven. Ook hier geven creationisten een betere verklaring. De Bijbel is hierover zeer duidelijk. Tijdens de zondvloed werd de wereld overspoeld door water. Dit ging gepaard met enorme modderstromen die vele slachtoffers maakten. De eerste slachtoffers waren natuurlijk de op de zeebodem levende kleine dieren. Grotere zeedieren waren in staat om eerst weg te zwemmen, totdat ook zij werden gegrepen. Als laatste werden de landdieren bedolven, waarvan de grootste beter in staat waren om zich tijdelijk in veiligheid te brengen door te vluchten naar hoger gelegen gebieden, totdat uiteindelijk ook zij werden verzwolgen door het wassende water. Dit is inderdaad in perfecte overeenstemming met wat de aardlagen ons getuigen.
Het is niet voor niks dat, vooral de laatste jaren, steeds meer wetenschappers zich keren tegen de evolutieleer, en ID alsmede het Creationisme als nieuwe en meer consistente verklaring van het leven op aarde omarmen. Eén van de meest fundamentele problemen van de evolutionisten is de rol van het toeval. Men gelooft dat door een reeks van toevallige mutaties de meest ingewikkelde organen zijn ontstaan. Theoretisch gezien is inderdaad van alles mogelijk, maar kansrekenaars hebben uitgerekend dat bijvoorbeeld de kans op het ontstaan van een eiwitmolecuul door toeval gelijk is aan één op 10 tot de 113e macht (een één gevolgd door 113 nullen). Dat kan dus niet, daar is iedereen het over eens. De conclusie is dan ook dat een eiwit niet spontaan kan ontstaan, laat staan een complete cel bestaande uit miljoenen eiwitten. En dan hebben we het nog niet eens over een lévende cel gehad! De meest fanatieke evolutionisten geloven dat zelfs het leven bij toeval is ontstaan (een soort Generatio spontanea). In mijn ogen getuigt dit van een ongelofelijke hoogmoed en minachting voor de oneindige pracht van de Schepping. De reden waarom deze mensen zich vastklampen aan dit verouderde wereldbeeld, is dat men beseft dat het enige alternatief voor de evolutieleer het Creationisme/ID is. Zo wordt weer eens duidelijk welke desastreuze invloed de evolutieleer heeft op de mens.
Okee, voor het geval dat je nog steeds inet weet wat ik bedoel: Godrics law stamt uit de tijd van de newsboards, waar dit soort discussies vaker gehouden werd. Uiteindelijk bleek het zo te zijn dat in elke discussie uiteindelijk HItler voortgebracht om de andere partij zwart te maken. (godrics law) Er is een afspraak gemaakt dat iedereen die Hitler gebruikt om z'n punt te verduidelijken, automatisch de discussie verliest.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Je vergeet dat we in een democratisch land leven en iedereen heeft een recht op een eigen mening. Dit topic trachtte weer de evolutietheorie door onze strot te duwen en andersdenkenden belachelijk te maken, maar dat gaat er mooi niet in.
Discussie verloren? Mij een biet, je mag wanen wat je wilt.
Als je kijkt naar het oudste menselijk skelet dat ooit gevonden is en een skelet van deze tijd zie je dat de hersen volume en capaciteit met factor 10 is toe genomen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:06 schreef TeenWolf het volgende:
komen we weer terug bij af, heren evolutionisten: er is tot nu toe geen enkel TUSSENVORM gevonden, geen enkele tussenvorm. en dat terwijl er miljoenen fossielen zijn gevonden, waar zijn al die miljoenen tussenvorm-fossielen?
Je hebt zelf tussenvormen gegeven. Wil je er nog meer?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:06 schreef TeenWolf het volgende:
je begrijpt het nog steeds niet he.. fenotype =/= genotype. iedereen is een tussenvorm, bij slechts een gedeelte is er fenotypisch iets te merken. En aangezien de meeste fossielebn nou niet bepaald goed DNA materiaal meer leveren, en je puur vanaf fenotype van de botten af kunt gaan, word het automatisch een stuk moeilijker om een compleet bestand te krijgen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat kun je nooit controleren kerel. Daar leef je te kort voor en de evolutieverhaal is niet eens een paar jaar oud. Het enigste bewijs ervoor je zou je kunnen vinden met fossielen, er zijn honderden miljoenen jaren oude fossielen gevonden van flora en fauna en allemaal hetzelfde als wat er heden ten dage te zien is...
Er is geen enkele TUSSENVORM gevonden in die oude fossielen, hoeveel honderden jaren je ook terug gaat. Als de evolutietheorie zou kloppen zouden er miljoenen TUSSENVORMFOSSIELEN gevonden moeten zijn. Die zijn er niet.
http://www.allaboutthejou(...)fossielenbestand.htm
Nee ik ben een eindprodukt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:14 schreef Kegelstatt het volgende:
[..]
Kerel, elk levend wezen ìs een "tussenvorm", "missing link" of hoe je het ook maar wil noemen. Dat is juist wat evolutie is.
het maakt niet uit met hoeveel bewijs we komen, jij negeert het toch. Haal eerst die balk uit je eigen oog, voordat je iemand andere beschuldigt van een splinter in de zijnequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:25 schreef TeenWolf het volgende:
niet eromheen praten, kom met jullie tussenvorm bewijzen. ik wacht, volgens darwin's verhaal zouden er miljoenen tussenvormen moeten zijn.
/mierenneukmodus aanquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
Okee, voor het geval dat je nog steeds inet weet wat ik bedoel: Godrics law stamt uit de tijd van de newsboards, waar dit soort discussies vaker gehouden werd. Uiteindelijk bleek het zo te zijn dat in elke discussie uiteindelijk HItler voortgebracht om de andere partij zwart te maken. (godrics law) Er is een afspraak gemaakt dat iedereen die Hitler gebruikt om z'n punt te verduidelijken, automatisch de discussie verliest.
Het aantal vrschillende soorten kikkers en vissen. Is 1 soort kikker niet genoeg? Is 1 soort vlieg niet genoeg? Is 1 soort primaat niet genoeg? Is 1 soort boom niet genoeg? Hoeveel tussenvormen wil je hebben wolf-jongen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:25 schreef TeenWolf het volgende:
niet eromheen praten, kom met jullie tussenvorm bewijzen. ik wacht, volgens darwin's verhaal zouden er miljoenen tussenvormen moeten zijn.
Ik weet dat dat een leugen is van de darwin aanhangers dat in het leven is geroepen na jaren van grondwroetwerk geen tussenvorm te hebben gevonden. typisch draaikonterig gedrag in een quasi "intelectueel" jasje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:25 schreef Bensel het volgende:
[..]
je begrijpt het nog steeds niet he.. fenotype =/= genotype. iedereen is een tussenvorm, bij slechts een gedeelte is er fenotypisch iets te merken. En aangezien de meeste fossielebn nou niet bepaald goed DNA materiaal meer leveren, en je puur vanaf fenotype van de botten af kunt gaan, word het automatisch een stuk moeilijker om een compleet bestand te krijgen.
dat is allang gedebunked, het valt mij op dat elke evolutionist komt met 1 tussenvorm de Archeopteryx ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:40 schreef oxylus11 het volgende:
Iedere die ooit bestaan heeft, inclusief de huidige, is een tussenvorm in de evolutie. Een mooi voorbeeldje is de Archeopteryx een reptiel/dinosaurus welk een voorloper is van de huidige vogels. Dit reptiel had al wel een primitieve vleugel zoals vogels, maar ook tanden en klauwen zoals reptielen.
eindelijk wordt er 1 wakker!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:46 schreef dikkedorus het volgende:
Er zijn genoeg tussenvormen? Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat er geen tussenvormen zijn?
Bullshit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:06 schreef TeenWolf het volgende:
komen we weer terug bij af, heren evolutionisten: er is tot nu toe geen enkel TUSSENVORM gevonden
Slijkspringer. Je hoeft niet naar fossielen te zoeken want ze bestaan nu op dit moment.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik weet dat dat een leugen is van de darwin aanhangers dat in het leven is geroepen na jaren van grondwroetwerk geen tussenvorm te hebben gevonden. typisch draaikonterig gedrag in een quasi "intelectueel" jasje.
Er moeten herkenbare tussenvormen zijn gevonden. Op zijn minst een vis waar de poten nog aan zaten, want er was immers een overgang van water naar land volgens de darwin groupies en nog veel meer, op zijn minst iets herkenbaars.Die zijn er niet.
Een bekende uitspraak van darwin was immers: "Als de tussenvormen die mijn theorie vereist, niet in de fossielen worden gevonden, is mijn theorie gefalsificeerd".
als de bebaarde man darwin had geleefd was hij niet eens meer in zijn eigen verhaal gaan geloven.
Die tussenvormen zijn er niet , not , nein , ze zijn er niet
je weet niet eens wat fenotype betekent he? met andere woorden: je hebt geen drol van mijn post begrepen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik weet dat dat een leugen is van de darwin aanhangers dat in het leven is geroepen na jaren van grondwroetwerk geen tussenvorm te hebben gevonden. typisch draaikonterig gedrag in een quasi "intelectueel" jasje.
Er moeten herkenbare tussenvormen zijn gevonden. Op zijn minst een vis waar de poten nog aan zaten, want er was immers een overgang van water naar land volgens de darwin groupies en nog veel meer, op zijn minst iets herkenbaars.Die zijn er niet.
Een bekende uitspraak van darwin was immers: "Als de tussenvormen die mijn theorie vereist, niet in de fossielen worden gevonden, is mijn theorie gefalsificeerd".
als de bebaarde man darwin had geleefd was hij niet eens meer in zijn eigen verhaal gaan geloven.
Die tussenvormen zijn er niet , not , nein , ze zijn er niet
Uh, jawel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:47 schreef Rizzy-Li het volgende:
Er zijn geen keiharde bewezen feiten dat het klopt...
Als je zekerheid wilt, moet je in God geloven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:47 schreef Rizzy-Li het volgende:
Evolutie geloof ik niet in , er zullen heus wel wat dingen kloppen maar er zijn geen harde bewezen feiten. En dat het al zo besproken wordt in school dat het een feit is blijkt alweer dat de mens een drang heeft naar bevestiging. Om zekerheid te krijgen in dit o zo onzekere leven.
Soms zijn dingen gewoon niet te begrijpen(nog)
Er zijn geen keiharde bewezen feiten dat het klopt...
Ik welquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:53 schreef dikkedorus het volgende:
Ik ben geen bioloog, dus ik ken al die wonderbaarlijke schepsels niet die er rondlopen.
geloven is geen zekerheid johannes de doper, geloven is geloven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je zekerheid wilt, moet je in God geloven.
Maar dit gaat over wetenschap.
Je hebt dus overduidelijk geen flauw idee wat evolutie is, waarom je erover praat is mij dus een raadsel.quote:De Engelse wiskundige en astronoom Sir Fred Hoyle gaf in één van zijn interviews dat in het Nature tijdschrift van 12 november 1981 gepubliceerd werd, eenzelfde soort vergelijking. Hoewel hij zelf een evolutionist is, drukte Hoyle zich als volgt uit om de kans aan te geven, dat hogere levensvormen op deze manier tot stand zijn gekomen, hij gaf aan dat die net zo groot is als de kans dat een tornado over een vuilnisbelt raast en daardoor een Boeing 747 samenstelt.("Hoyle on evolution", Nature, vol. 294, 12 november 1981, p. 105)
Ik zag het idd. Die motten zijn idd een prachtig voorbeeld van super snelle natuurlijke selectie (zeg ik het zo goed?)quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:55 schreef oddman het volgende:
[..]
Ik wel. Zie ook mijn post. Life is wonderful!
Voor de geïnteresseerden: lees Ernst Mayr (What Evolution Is), Gould (Life's Splendour) en Dawkins (The Blind Watchmaker) voor meer informatie, en natuurlijk veel beter uitgelegd dan ik het kan. Kom je er ook nog eens achter waarin de biologen het onderling oneens zijn.
Niets is zeker, behalve dat ik besta.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:57 schreef oddman het volgende:
Dat bedoelt hij ook. Zekerheid krijg je alleen door te geloven.
(Voor de wat kortzichtigeren onder ons: die zekerheid werkt dan alleen voor diegene die gelooft, dat is dan je eigen zekerheid, geen intersubjectieve zekerheid. Wat überhaupt niet bestaat.)
Hoe zou dit gedebunked moeten zijn? Misschien kan jij me dit uitleggen? Ik kom namelijk niet dagelijks op creationisme sites (ook niet op evolutiesites overigens). Maar ik kan je natuurlijk vele andere voorbeelden geven als dit nodig moest zijn hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:45 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
dat is allang gedebunked, het valt mij op dat elke evolutionist komt met 1 tussenvorm de Archeopteryx ...
bovenstaande fossiel was slechts een fout voorbeeld , er hadden er miljoenen moeten zijn, niet allemaal eromheen draaien.
Ik zou het niet beter kunnenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:58 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Ik zag het idd. Die motten zijn idd een prachtig voorbeeld van super snelle natuurlijke selectie (zeg ik het zo goed?)
Het is simpelweg een heel mooi, treffend voorbeeld, en ik zou graag willen dat je me uitlegde waarom het al gedebunked is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:45 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
dat is allang gedebunked, het valt mij op dat elke evolutionist komt met 1 tussenvorm de Archeopteryx ...
bovenstaande fossiel was slechts een fout voorbeeld , er hadden er miljoenen moeten zijn, niet allemaal eromheen draaien.
gast kom eerst terug naar je basis, wat heeft je heilige vader darwin gezegd: "Als de tussenvormen die mijn theorie vereist, niet in de fossielen worden gevonden, is mijn theorie gefalsificeerd".quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
je weet niet eens wat fenotype betekent he? met andere woorden: je hebt geen drol van mijn post begrepen.
die vis.. zegt de slijkspringer je iets? een levende tussenvorm.. poeh.. moet niet gekker worden zeg..
Maarre, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag aan jou: wat lost een schepper op? Hoe is de schepper ontworpen, als leven alleen ontworpen kan zijn? Hij kan immers niet (door toeval) onstaan zijn, nog altijd al bestaan hebben, want dan zou je het zelfde van leven kunnen zeggen.. NOu?
Of als CO2quote:Over aanwezigheid van fossielen: Herkenbare fossielen zijn heel erg fok!ing zeldzaam. Er is een heel specifiek stel omstandigheden nodig om iets te laten fossiliseren en tot nu herkenbaar te blijven.
De rest eindigt als kalksteen, marmer of als aardolie.
Er zijn twee belangrijke punten waarop de evolutionisten steunen als zij beweren dat de Archaeopteryx een overgangsvorm is, dat zijn de klauwen aan de vleugel van de vogel en zijn tanden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:04 schreef oddman het volgende:
[..]
Het is simpelweg een heel mooi, treffend voorbeeld, en ik zou graag willen dat je me uitlegde waarom het al gedebunked is.
Over aanwezigheid van fossielen: Herkenbare fossielen zijn heel erg fok!ing zeldzaam. Er is een heel specifiek stel omstandigheden nodig om iets te laten fossiliseren en tot nu herkenbaar te blijven.
Wat de evolutie van reptielen naar vogels betreft, zullen velen de Archaeopteryx aanhalen als een voorbeeld van een overgangsmodel. En de Archaeopteryx is goed om onder de loep te nemen, want het is een van de meest populaire fossielen die jaren is geopperd als overgangsmodel. Wanneer critici de vraag stellen waarom er miljoenen overgangsvormen tussen organismen ontbreken, dan toont de evolutionist meestal de Archaeopteryx.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:04 schreef oddman het volgende:
[..]
Het is simpelweg een heel mooi, treffend voorbeeld, en ik zou graag willen dat je me uitlegde waarom het al gedebunked is.
Over aanwezigheid van fossielen: Herkenbare fossielen zijn heel erg fok!ing zeldzaam. Er is een heel specifiek stel omstandigheden nodig om iets te laten fossiliseren en tot nu herkenbaar te blijven.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
gast kom eerst terug naar je basis, wat heeft je heilige vader darwin gezegd: "Als de tussenvormen die mijn theorie vereist, niet in de fossielen worden gevonden, is mijn theorie gefalsificeerd".
Evolutionisten beweren dat op een dag een wezen dat in het water leefde, opeens naar het land overstapte en tot een landdier omgevormd werd. Er is een aantal duidelijke redenen waarom deze overgang onmogelijk is:
1)2)3)4)5) knip knip knip knip knip
http://www.verzwegenwetenschap.nl/h2.html
dat bestempelen zijn jullie darwin sekte aanhangers goed in.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sorry Teenwolf, maar als je zo selectief op posts reageert (of beter gezegd: NIET-reageert) dan bestempel ik je hierbij als godsdienstwaanzinnige relschopper.
Als je op een dag argumenten en bewijzen hebt voor een betere theorie dan de evolutietheorie kan je terugkomen. [afbeelding]
Ja precies en toch doen wetenschappers over hun evolutie theorie zo van dit is het !!! Zo zit het !!!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je zekerheid wilt, moet je in God geloven.
Maar dit gaat over wetenschap.
zijn jullie niet gewend lezen, ga dan maar darwin's baard scherenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:25 schreef PvtRyan het volgende:
Hij typt dit niet eens, hij copy/paste gewoon wat oude koeien van creationistische websites. Verwacht dan ook geen inhoudelijke reply.
[..]quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:09 schreef TeenWolf het volgende:
Niet evolutietheorieaanhangers woorden in de mond leggen die niet waar zijn (tenzij ze het wel zeggen, maar het niet helemaal begrepen hebben). Ik bedoel dat is volledig tegen de theorie in. De overgang van water naar land werd door verschillende soorten en slechts heel langzaam raakten sommige soorten steeds beter aangepast aan het leven op het land.quote:gast kom eerst terug naar je basis, wat heeft je heilige vader darwin gezegd: "Als de tussenvormen die mijn theorie vereist, niet in de fossielen worden gevonden, is mijn theorie gefalsificeerd".
Evolutionisten beweren dat op een dag een wezen dat in het water leefde, opeens naar het land overstapte en tot een landdier omgevormd werd. Er is een aantal duidelijke redenen waarom deze overgang onmogelijk is:
Een van de eerste soorten de de overgang naar het land probeerde te maken was de Eustenopteron. Een vis weliswaar, die een primitief soort van longen had die uit de oerdarm onstanden (net als bij de huidige mens overigens, tijdens de embryonale fase). Deze longen waren slecht toereikend om korte tijd aan land te blijven en bovendien was zijn skelet niet goed toereikend om rond te lopen, hij kan zich slechts door rondspartelen voortbewegen.quote:1) Het dragen van het gewicht: zeedieren hebben geen problemen met het dragen van hun eigen gewicht. Daarentegen verbruiken landdieren ongeveer 40% van hun energie bij het meeslepen van hun eigen lichaam. Wezens die de overstap van het water naar het land maken, zouden een nieuw spieren- en beenderenstelsel moeten ontwikkelen om de vereiste energie die daar tegelijkertijd voor nodig is te kunnen produceren, die kan onmogelijk door toevallige veranderingen gevormd worden.
Deze vissen bleven dus slechts voor korte tijd boven water, om hun temperatuur op orde te houden moesten ze vaak naar het water terug. Het zich aanpassen aan temperatuurschommelingen is een kwestie van miljoenen jaren geweest.quote:2) Het vasthouden van de warmte: op het land kan de temperatuur snel veranderen en fluctueert een flink aantal graden. Een landdier heeft een lichaamsmechanisme dat tegen zulke grote temperatuurschommelingen kan. Maar in de zee verandert de temperatuur maar langzaam en die verandering geschiedt maar over een klein aantal graden. Een levend organisme dat een lichaamssysteem heeft dat gereguleerd wordt door de constante temperatuur van de zee, heeft bescherming nodig om te zorgen dat het niet door de temperatuurswisselingen die op het land bestaan, geschaad wordt. Het gaat volledig tegen de natuur in om te beweren, dat vissen zo'n systeem door willekeurige mutaties hebben gekregen zodra ze op het land kwamen.
Ook argument 3 valt eenvoudig te ontkrachten. De eerste landkruiperskonden door hun huid zeker niet lang op het land blijven. Naarmate sommige tussenvormen langer op het land verbleven begonnen ze een steeds dikkere huid te ontwikkelen (iets wat eenvoudig is evolutionair gezien) met meerdere lagen. Zweetklieren zijn pas veel later geevolueerd, omdat ze wel een zeker voordeel geven voor sommige organismes, maar niet perse noodzakelijk zijn.quote:3) Het gebruik van water. Hoewel essentieel voor het metabolisme, kunnen water en vloeistoffen slechts beperkt gebruikt worden, gezien de schaarste van waterbronnen op land. Om vochtverlies te beperken moet de huid bijvoorbeeld zodanig ontworpen zijn dat er niet teveel water verloren raakt, maar dat hij toch tot een zeker niveau kan transpireren. Daarom hebben landdieren het gevoel van dorst, iets wat zeedieren niet hebben. Daarnaast is de huid van zeedieren niet geschikt voor een leefmilieu buiten het water.
Omdat je denkt dat de overgang ineens is gebeurd, blijkt dat je totaal de evolutietheorie niet begrepen hebt. ook de ontwikkeling van nieren is een kwestie van miljoenen jaren. De eerstenlandkruipers hadden ze nog niet nodig aangezien ze toch voornamelijk in het water leefden. Naarmate sommige tussensoorten langer op het land leefde werden pimitieve waterbesparende organen aangemaakt. Die lijken totaal niet op onze nieren, maar waren in het begin slechts eenvoudige filters. Kortom elke ontwikkeling duurde miljoenen jaren en had vele overgangsvormen.quote:4) Nieren: Zeedieren kunnen gemakkelijk van hun afvalmateriaal afkomen, en wel in het bijzonder van de ammonia, door die in hun lichaam te filteren, want in hun leefomgeving is een overvloed aan water. Op het land moet het water economisch gebruikt worden. Daarom hebben deze levende wezens een systeem van nieren. Dankzij de nieren wordt de ammonia opgeslagen en in ureum veranderd en er wordt maar een minimale hoeveelheid water gebruikt voor de afstoting daarvan. Daarom moeten er nieuwe systemen gevormd worden om aan de behoefte van de nier te kunnen voldoen. Kort gezegd moeten de dieren die van het water naar het land overstappen, opeens een systeem van nieren ontwikkelen.
Argument 5: Zie het begion van mijn verhaaltje.quote:5) Het ademhalingssysteem: Vissen 'ademen' door het opnemen van opgeloste zuurstof in het water dat langs hun kieuwen gaat. Zij kunnen niet langer dan een paar minuten buiten het water in leven blijven. Om op het land te kunnen leven, moeten zij opeens een perfect systeem van longen ontwikkelen.
Bewijs een "designer" Dat is alles.quote:
Zullen we ophouden met populisme?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:37 schreef TeenWolf het volgende:
[afbeelding]
"Als de tussenvormen die mijn theorie vereist, niet in de fossielen worden gevonden, is mijn theorie gefalsificeerd". (Charles Darwin)
Gelukkig dan maar dat er steeds meer overgangsvormen gevonden worden! Hoewel je natuurlijk nooit allle tussenvoormen van elke soort terug kan vinden. Ik weet zeker dat ze over 600 miljoen jaar geen fossiele panda's weten te vinden, veel te kleie kans zo'n zeldzaam dier goed fossielleerd en gevonden wordt.quote:"Als de tussenvormen die mijn theorie vereist, niet in de fossielen worden gevonden, is mijn theorie gefalsificeerd". (Charles Darwin)
http://en.wikipedia.org/wiki/HERVquote:
Ik ben er een: ik creëer..quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs een "designer" Dat is alles.
Klopt, maar dat maakt nog niet dat evolutie opeens wél waar is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Ik kan hier niet precies uit opmaken wat je dan niet gelooft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:53 schreef Litso het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt nog niet dat evolutie opeens wél waar is.
Er is overigens een verschil tussen geloven in evolutie zoals Darwin die beschreef (survival of the fittest, een soort past zich aan zijn omgeving aan door natuurlijke selectie) en evolutie als algemene noemer voor het idee dat door toeval zomaar vanuit niets alles is bestaan wat er nu is.
Dat laatste geloof ik niet. Dat wil niet zeggen dat ik het uitsluit, maar dat ik het idee tot nu toe te slecht onderbouwd vind om echt te geloven dat dat de manier is waarop het is gebeurd. Schepping sluit ik ook niet per definitie uit, maar ook daar heb ik nog te weinig bewijzen voor gezien om het te geloven.
Kortom, ik weet het niet maar ik neem niet zomaar wat aan.
Smakelijk!quote:weet je oxylus, je geeft precies het antwoord wat ik zou verwachten, eerst even uit eten en dan krijg je wel je passende antwoord. Kun je ondertussen even darwin's baard scheren.
Dat de Archaeopteryx een GEVEDERDE dino was, is slechts een fantasie van de darwin aanhangers. Dat kun je niet weten en niet achterhalen en heb je meer complexe kennis nodig van het DNA. Lees mijn bovenstaande link even door over die vogel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:48 schreef oddman het volgende:
[..]
Zullen we ophouden met populisme?
Ik wil graag even inhoudelijk ingaan op je Archaeopteryx-verhaal.
Volgens mijn bronnen klopt mijn redenering wel degelijk. We kunnen gaan discussiëren over de bronnen, maar - risico lopend op een authoriteitsdrogreden - ik heb meer vertrouwen in de hedendaagse wetenschappelijke instelling dan in creationisten uit de jaren '70.
De reden hiervoor is dat ik een jaar of twee geleden een lezing heb bijgewoond met zowel creationisten (ofwel 'intelligent design'-aanhangers, onder andere de schrijvers van het boek 'Schitterend Ongeluk of Sporen van Ontwerp') als wetenschappers van velerlei allooi.
De wetenschappers brachten sec de beste argumenten en veegden eerlijk gezegd de creationisten onder tafel.
Archaeopteryx is het eerste geval van veren. Het is in feite een gevederde hagedis en als zodanig een tussenvorm tussen reptiel en vogel. Dat daar tegenwoordig nog varianten van bestaan verbaast mij niets maar dat doet niets af aan het feit dat het wel degelijk de tussenvorm is.
Ik geloof eigenlijk vooral niet dat de ene soort zo gemakkelijk in de ander kan veranderen. Hoe is het te verklaren dat de ene soort dusdanig verandert dat hij een andere soort is en dat ook voort weet te planten (want twee soorten kunnen geen vruchtbare kinderen krijgen). Om een extreem voorbeeld te nemen, een kat zal nooit in een vogel geëvolueerd kunnen worden, denk ik, omdat ze een in een aantal essentiele bouwstenen verschillen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:58 schreef oddman het volgende:
[..]
Ik kan hier niet precies uit opmaken wat je dan niet gelooft.
Het ontstaan van een oog, bijvoorbeeld?
Of het ontstaan van bijvoorbeeld hele vissen uit eencellige organismen?
Of het überhaupt ontstaan van eencellige organismen?
Waar ligt jouw grens, en mag ik het proberen uit te leggen?
Niet dat die 'gelovige' alle waarheid in pacht heeft waarschijnlijk, maar wat jij hier roept is ook onzin. Het is allang bewezen dat de evolutietheorie niet klopt. Wel op microniveau, niet op macroniveau. Maar ja, dat stelletje verstokte atheïsten blijft gewoon vasthouden aan een door de mens verzonnen theoriequote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Ik bedoelde het voor TeenWolf. Er bestaat geen enkele verklaring voor HERVs die in een creationistisch denkbeeld past. De enige verklaring voor HERVs is gemeenschappelijke voorouders.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:50 schreef oddman het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/HERV
Tweede paragraaf, in het stuk over de monotremata. Het had wel degelijk een functie in een gemeenschappelijke voorouder.
Hetzelfde kan gezegd worden over onze staart.
Helaas. Jij creëert (of schept) niet, jij schept hooguit orde in de chaosquote:
Eh, jawel. Ontologisch gezien is het een dino.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:07 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat de Archaeopteryx een GEVEDERDE dino was, is slechts een fantasie van de darwin aanhangers. Dat kun je niet weten en niet achterhalen en heb je meer complexe kennis nodig van het DNA. Lees mijn bovenstaande link even door over die vogel.
"ok als dat zo is er zijn perfecte fossielen gevonden van roodborstjes en mussen etc nog heel veel miljoenen jaren ouder dan het Archaeopteryx-fossiel."quote:Ik weet niet welke debatten jij hebt bijgewoond, ik heb er in Amerika zelfs 1 bijgewoond en daar werden de darwin sekte aanhangers compleet weggevaagd.
Ik zag even het schaamrood op de kaken toen die rare amerikaanse evolutionist zei; "de Archaeopteryx is een voorvader van de vogels!!!"
hahaha wat ging die vent die zijn huiswerk niet goed had gemaakt tegen de vlakte door een simpele zin van een creationist.
"ok als dat zo is er zijn perfecte fossielen gevonden van roodborstjes en mussen etc nog heel veel miljoenen jaren ouder dan het Archaeopteryx-fossiel."
en die darwin aanhanger :"ehm ahum, jaaaaaaaa de evolutie was nog niet compleet....euh..."
als een struisvogel maar lang genoeg met zijn kop in het zand blijft wordt het vanzelf wel een wormquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:12 schreef Litso het volgende:
Overigens, júist als je het boek "Schitterend Ongeluk of Sporen van Ontwerp" hebt gelezen zou je moeten weten dat er een wereld van verschil is tussen Intelligent Design en Creationsime.
Wat bedoel je daarmee? Ik heb het boek gelezen maar ik zeg helemaal niks over of ik het ermee eens ben. Alleen dat Creationisten iets anders denken dan Intelligent Design aanhangers. Ik hang geen van beide aan, hoewel ik het een stuk sterker oneens ben met creationisme dan ID.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:17 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
als een struisvogel maar lang genoeg met zijn kop in het zand blijft wordt het vanzelf wel een worm![]()
dat heet evolutie
Ik open een nieuw topic voor je in GC, okay? Geef me even een paar minuutjes. Anders gaan we te ver offtopic.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:11 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk vooral niet dat de ene soort zo gemakkelijk in de ander kan veranderen. Hoe is het te verklaren dat de ene soort dusdanig verandert dat hij een andere soort is en dat ook voort weet te planten (want twee soorten kunnen geen vruchtbare kinderen krijgen). Om een extreem voorbeeld te nemen, een kat zal nooit in een vogel geëvolueerd kunnen worden, denk ik, omdat ze een in een aantal essentiele bouwstenen verschillen.
Ook hoe vanuit een soort meerdere verschillende soorten kunnen ontstaan (dat is uiteindelijk wat er zogenaamd gebeurde bij het veranderen van eencellige organismen in soorten). En inderdaad, wáár komen die eencelligen vandaan?
Waar de grens voor mij ligt is mij ook nog niet duidelijk, ik sta dan ook absoluut open voor uitleg (het moment dat ik dat niet meer voor zoiets open zal staan mag ik dood wat mij betreft) dus ga je gang
Heh.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:12 schreef Litso het volgende:
Overigens, júist als je het boek "Schitterend Ongeluk of Sporen van Ontwerp" hebt gelezen zou je moeten weten dat er een wereld van verschil is tussen Intelligent Design en Creationsime.
Dat er verschillende interpretaties zijn (naar mijn weten vnl. Gould vs Dawkins) betekent niet dat bewezen is dat het niet klopt. Men is het er alleen niet over eens HOE het precies werkt, maar DAT het zo werkt, daar is in professionele kringen geen discussie over, hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:11 schreef Elaste het volgende:
[..]
Niet dat die 'gelovige' alle waarheid in pacht heeft waarschijnlijk, maar wat jij hier roept is ook onzin. Het is allang bewezen dat de evolutietheorie niet klopt. Wel op microniveau, niet op macroniveau. Maar ja, dat stelletje verstokte atheïsten blijft gewoon vasthouden aan een door de mens verzonnen theorie.
Whoops. Oh well.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:12 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Ik bedoelde het voor TeenWolf. Er bestaat geen enkele verklaring voor HERVs die in een creationistisch denkbeeld past. De enige verklaring voor HERVs is gemeenschappelijke voorouders.
Zou ik die een keertje mogen lezen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:22 schreef oddman het volgende:
[..]
Ik open een nieuw topic voor je in GC, okay? Geef me even een paar minuutjes. Anders gaan we te ver offtopic.
[..]
Heh.
Ja. Nee. Ik heb mijn bachelorscriptie hierover gedaan en mijn conclusie was dat er bijzonder weinig verschil is. En ja, ik heb me toen goed verdiept in de bronnen.
Argh, wil je ophouden 'ot' te zeggen als je On Topic bedoeltquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:22 schreef dikkedorus het volgende:
Ik geloof dat Teenwolf nu is verzand tot woordgrappen en grappige plaatjes.
ot:
Ik ben het niet eens met ID, verre van zelfs. Ik kan wel begrijpen dat mensen daar in kunnen geloven. Dat mensen in de schepping geloven vind ik nog altijd vreemd. En een beetje eng.
Exactly my thoughtsquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:25 schreef oddman het volgende:
[..]
Ik vind het vooral belangrijk dat mensen geen beslissingen nemen of standpunten vasthouden op basis van verkeerde informatie. Mijns inziens kom je met een kritische instelling en een open geest de meeste basishordes wel te boven.
Wie dan wel? Bron? Bewijs?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:14 schreef Elaste het volgende:
[..]
Helaas. Jij creëert (of schept) niet, jij schept hooguit orde in de chaos. Er is er maar Eén die echt nieuwe dingen kan scheppen. Wij mensen kunnen alleen combineren, ordenen, euh, noem maar op.
we zijn op klb huilie, gewoon over je heen laten komenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:37 schreef oxylus11 het volgende:
Teenwolf, je stelt me een beetje teur in het ontkrachten van de Archeopteryx als voorbeeld van de overgang van dino naar vogel. Maar ik ben veel meer geinteresseerd in je verhaal over de transitie van zee naar landdier.
PS: Je hoeft mij niet te bashen hoor. Ik discussieer graag op inhoud en niet op versoonlijke voor of afkeur van iemand.
Ik vind een sprinkhaan een mooie overgang tussen een lopend en vliegend insect.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
we zijn op klb huilie, gewoon over je heen laten komen![]()
de Archeopteryx is geen tussenvorm maar voor 100% een echte vogel. Voor de ontwikkeling van een vliegend dier moet bijna elke structuur in het niet-vliegende voorouderdier worden gewijzigd. Iets dat zoveel veranderingen vereist dat men juist hier talloze tussenstadia zou mogen verwachten. Als men dan ook nog beseft dat dat maar liefst viermaal in de geschiedenis moet hebben plaatsgevonden, nl. bij de insekten, de vliegende reptielen, de vogels en de vleermuizen, dan moeten de fossiele bewijzen overvloedig aanwezig zijn.
Maar in geen van deze gevallen heeft men ook maar iets gevonden dat in de verte op een overgangsreeks lijkt. Alle vier groepen van vliegende dieren verschijnen plotseling in het fossielenverhaal, geheel kant en klaar en vaak in een verscheidenheid van typen. Niettemin wordt Archaeopteryx, een fossiele vogel uit Juralagen, steeds weer als het frappantste voorbeeld van een echte overgangsvorm gepresenteerd.
Deskundige evolutionisten hebben echter zelf erkend dat bijv. de veren van Archaeopteryx in het geheel niet onderdoen voor de meest perfecte veren die bij nog levende vogelsoorten voorkomen. Een van hen merkte op dat de oudste fossiele vogels zo overduidelijk vogels waren, dat de eigenlijke oorsprong van de vogels nauwelijks in de structuur van deze fossiele soorten wordt aangeduid. Nog nimmer zijn er fossielen gevonden van tussenvormen met nog slechts half ontwikkelde vleugels en veren. Daarom hebben sommigen de neiging Archaeopteryx in hun verbeelding steeds reptielachtiger te maken. De zogenaamde reptielkenmerken van Archaeopteryx bestaan uit de klauwachtige aanhangsels aan de vleugelranden, het bezit van tanden, wervels die naar buiten steken langs de staart, en een klein borstbeen. Maar dit kunnen geen kenmerken van een echte tussenvorm zijn, aangezien deze kenmerken grotendeels nog steeds bij vogels voorkomen. De hoatzin bijvoorbeeld, een hoenderachtige vogel uit Zuid-Amerika, heeft nog steeds twee klauwen aan beide vleugels en een opmerkelijk klein borstbeen; toch is het dier 100% vogel. Ook het jong van de touraco, een koekoekachtige vogel uit Afrika, heeft klauwen aan de vleugels.
en jij vind die zin goed betrekking hebben op wat je daar quotequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind een sprinkhaan een mooie overgang tussen een lopend en vliegend insect.
Ik heb niet de illusie dat je mijn post leest.
mocht jij het ook niet weten, we zijn op klb huilie en niet op een wetenschappelijk forum waar je je wel enigzins stoffig gedraagt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:10 schreef Kegelstatt het volgende:
Ik vermoed dat we hier te maken hebben met een nieuwe rudeonline.
Je reageert wel erg selectief op mijn posts. Ik heb je nog niet gehoord over de tientallen overgangsvormen die genoemd zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:06 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en jij vind die zin goed betrekking hebben op wat je daar quote![]()
psychologen zeggen wel eens dat mensen anderen beschuldigen van dingen die ze zelf het meest doen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |