quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef longinus het volgende:
Ik heb er wel eens een gevraagd wat hij zou doen als zijn dochter thuiskwam met het verhaal dat ze onbevlekt bezwangert is
evo-lastering moet ingevoerd wordenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:12 schreef agRESSIV-e het volgende:
Evangelisatie moet verboden worden!
Dat is één van de pijlers van het christelijke geloof, dus dat gaat niet gebeurenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:12 schreef agRESSIV-e het volgende:
Evangelisatie moet verboden worden!
Je eerste fout was om met zo'n persoon in discussie te gaanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gisteren kwam 1 of andere gelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'leer van jezus'
Ik: Sorry, ik ben een Atheīst, geen intresse
Hij: Hahaha, dus je gelooft in de evolutie?
Ik: Ja, dat is bewezen
Hij: De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets. hahahaha, dat is toch belachelijk. De mooie vlinders, bomen en lucht waren ineens uit het niets? Hoe durf je je schepper zo te vernederen.
Ik: Dat argument tegen evolutie kan je ook gebruiken als argument tegen geloof: Waar kwam jouw schepper ineens vandaan dan?
Hij: In de bijbel staat: Een dwaas zegt in zijn hart: "god bestaat niet"
Toen maar de deur dichtgegooid want met een gelovige is niet normaal mee te discussīeren.
Duh, dat is juist het gewenste resultaat van het verbieden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is één van de pijlers van het christelijke geloof, dus dat gaat niet gebeuren. Kun je net zo goed het christendom opdoeken. Ook geen verkeerd idee, overigens
.
Jij zal branden in de hel!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gisteren kwam 1 of andere gelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'leer van jezus'
Hij: De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets. hahahaha, dat is toch belachelijk. De mooie vlinders, bomen en lucht waren ineens uit het niets? Hoe durf je je schepper zo te vernederen.
Ik: Dat argument tegen evolutie kan je ook gebruiken als argument tegen geloof: Waar kwam jouw schepper ineens vandaan dan?
Toen maar de deur dichtgegooid want met een gelovige is niet normaal mee te discussīeren.
Gewoon een vriendelijke glimlach geven en zeggen dat hij zijn eigen mening van je mag hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Nee je ramt hem er 1 op z'n linker kaak en dan MOET die z'n andere kaak ook aanbieden!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:28 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Gewoon een vriendelijke glimlach geven en zeggen dat hij zijn eigen mening van je mag hebben.
'discussie'. Met gelovigen kun je niet discussiëren. Dat doe je namelijk mbv de rede en de rede lijkt gelovigen vreemd te zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Cakespaces het volgende:
[..]
Je eerste fout was om met zo'n persoon in discussie te gaan.
Omdat ik het moet blijven herhalen (meestal op Amerikaanse forums) geen vertalingquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
MaxC, je bent zelf een gelovige. Ik heb geen religieuze bezwaren tegen de evolutietheorie. Maar er zitten een aantal hele grote gaten in.
Het is niet bewezen. Verre van
ja me tooquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Vind het jammer dat zulke mensen bijna nooit bij mij langskomen, ben altijd wel in voor een geloofsdiscussie
Ik: Goderverdomme... Dat is toch tering Jezus erg. Heilige Maria... .dan ben ik gewoon een dwaas.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Dat klopt. Dat zijn zwarte gaten (voor info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_gat).quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
MaxC, je bent zelf een gelovige. Ik heb geen religieuze bezwaren tegen de evolutietheorie. Maar er zitten een aantal hele grote gaten in.
Zwarte gaten?:http://en.wikipedia.org/wiki/Black_holesquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:59 schreef keepwalking het volgende:
Ik hoor altijd mensen over die enorme gaten, maar wat zijn die gaten dan?
Je moet het verder zelf weten, maar jullie theorie over god e.d. is bewezen. Daar zitten nog meer onduidelijkheden in die niet bewezen zijn. De meeste dingen uit de bijbel zijn niet bewezen, en zolang ze niet bewezen zijn toont dat aan hoe machtig god is. Wij aardlingen kunnen dat niet bevatten, zo groot zijn de hogere krachten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:19 schreef nsfw het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=474_1179377669![]()
![]()
![]()
Hier ben ik gestopt met lezen want dat is namelijk helemaal niet waar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Dat 'hahaha' heeft TS er inderdaad waarschijnlijk bij verzonnen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen want dat is namelijk helemaal niet waar.
We zijn er vrijwel zeker van...
Bij mij zijn ze ook welkom (als ik tijd heb). Zo'n gesprek loopt er meestal op uit dat ik eerder hen van het geloof afwerp dan andersom.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:27 schreef dikkedorus het volgende:
Ik vind het heerlijk om met dat soort mensen te discussieren. Ten eerste "weet" ik dat ik gelijk heb en je kan ze vaak heerlijk vastlullen.
'meestal'?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:42 schreef onemangang het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze ook welkom (als ik tijd heb). Zo'n gesprek loopt er meestal op uit dat ik eerder hen van het geloof afwerp dan andersom.
Niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef trancethrust het volgende:
Hoezo zou atheisme uberhaupt eigenlijk het aanhangen van de evolutietheorie impliceren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |