quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef longinus het volgende:
Ik heb er wel eens een gevraagd wat hij zou doen als zijn dochter thuiskwam met het verhaal dat ze onbevlekt bezwangert is
evo-lastering moet ingevoerd wordenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:12 schreef agRESSIV-e het volgende:
Evangelisatie moet verboden worden!
Dat is één van de pijlers van het christelijke geloof, dus dat gaat niet gebeurenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:12 schreef agRESSIV-e het volgende:
Evangelisatie moet verboden worden!
Je eerste fout was om met zo'n persoon in discussie te gaanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gisteren kwam 1 of andere gelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'leer van jezus'
Ik: Sorry, ik ben een Atheïst, geen intresse
Hij: Hahaha, dus je gelooft in de evolutie?
Ik: Ja, dat is bewezen
Hij: De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets. hahahaha, dat is toch belachelijk. De mooie vlinders, bomen en lucht waren ineens uit het niets? Hoe durf je je schepper zo te vernederen.
Ik: Dat argument tegen evolutie kan je ook gebruiken als argument tegen geloof: Waar kwam jouw schepper ineens vandaan dan?
Hij: In de bijbel staat: Een dwaas zegt in zijn hart: "god bestaat niet"
Toen maar de deur dichtgegooid want met een gelovige is niet normaal mee te discussïeren.
Duh, dat is juist het gewenste resultaat van het verbieden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is één van de pijlers van het christelijke geloof, dus dat gaat niet gebeuren. Kun je net zo goed het christendom opdoeken. Ook geen verkeerd idee, overigens
.
Jij zal branden in de hel!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gisteren kwam 1 of andere gelovige langs: Die wat wou vertellen over de 'leer van jezus'
Hij: De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets. hahahaha, dat is toch belachelijk. De mooie vlinders, bomen en lucht waren ineens uit het niets? Hoe durf je je schepper zo te vernederen.
Ik: Dat argument tegen evolutie kan je ook gebruiken als argument tegen geloof: Waar kwam jouw schepper ineens vandaan dan?
Toen maar de deur dichtgegooid want met een gelovige is niet normaal mee te discussïeren.
Gewoon een vriendelijke glimlach geven en zeggen dat hij zijn eigen mening van je mag hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Nee je ramt hem er 1 op z'n linker kaak en dan MOET die z'n andere kaak ook aanbieden!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:28 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Gewoon een vriendelijke glimlach geven en zeggen dat hij zijn eigen mening van je mag hebben.
'discussie'. Met gelovigen kun je niet discussiëren. Dat doe je namelijk mbv de rede en de rede lijkt gelovigen vreemd te zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Cakespaces het volgende:
[..]
Je eerste fout was om met zo'n persoon in discussie te gaan.
Omdat ik het moet blijven herhalen (meestal op Amerikaanse forums) geen vertalingquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
MaxC, je bent zelf een gelovige. Ik heb geen religieuze bezwaren tegen de evolutietheorie. Maar er zitten een aantal hele grote gaten in.
Het is niet bewezen. Verre van
ja me tooquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Vind het jammer dat zulke mensen bijna nooit bij mij langskomen, ben altijd wel in voor een geloofsdiscussie
Ik: Goderverdomme... Dat is toch tering Jezus erg. Heilige Maria... .dan ben ik gewoon een dwaas.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Dat klopt. Dat zijn zwarte gaten (voor info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_gat).quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
MaxC, je bent zelf een gelovige. Ik heb geen religieuze bezwaren tegen de evolutietheorie. Maar er zitten een aantal hele grote gaten in.
Zwarte gaten?:http://en.wikipedia.org/wiki/Black_holesquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:59 schreef keepwalking het volgende:
Ik hoor altijd mensen over die enorme gaten, maar wat zijn die gaten dan?
Je moet het verder zelf weten, maar jullie theorie over god e.d. is bewezen. Daar zitten nog meer onduidelijkheden in die niet bewezen zijn. De meeste dingen uit de bijbel zijn niet bewezen, en zolang ze niet bewezen zijn toont dat aan hoe machtig god is. Wij aardlingen kunnen dat niet bevatten, zo groot zijn de hogere krachten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef Daniel1976 het volgende:
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:19 schreef nsfw het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=474_1179377669![]()
![]()
![]()
Hier ben ik gestopt met lezen want dat is namelijk helemaal niet waar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Dat 'hahaha' heeft TS er inderdaad waarschijnlijk bij verzonnen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen want dat is namelijk helemaal niet waar.
We zijn er vrijwel zeker van...
Bij mij zijn ze ook welkom (als ik tijd heb). Zo'n gesprek loopt er meestal op uit dat ik eerder hen van het geloof afwerp dan andersom.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:27 schreef dikkedorus het volgende:
Ik vind het heerlijk om met dat soort mensen te discussieren. Ten eerste "weet" ik dat ik gelijk heb en je kan ze vaak heerlijk vastlullen.
'meestal'?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:42 schreef onemangang het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze ook welkom (als ik tijd heb). Zo'n gesprek loopt er meestal op uit dat ik eerder hen van het geloof afwerp dan andersom.
Niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef trancethrust het volgende:
Hoezo zou atheisme uberhaupt eigenlijk het aanhangen van de evolutietheorie impliceren?
Ik bedenk altijd later dat ik wel even had willen discussiëren. Kwamen laatst twee Jehova's Getuigen (meisjes) bij mij boven en nog voor ze de laatste trap op waren geklommen, had ik al gezien wat ze in hun handen hadden en ze konden dus meteen de klim naar beneden weer aanvangenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Vind het jammer dat zulke mensen bijna nooit bij mij langskomen, ben altijd wel in voor een geloofsdiscussie
En gelovigen zijn naïef.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
atheisten zijn lui.
Kloptquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
En gelovigen zijn naïef.
Dus God ook niet. Waar komt God vandaan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
atheisten zijn lui.
Iets komt nooit uit Niets.
Zeggen atheisten dan dat iets uit niets komt? Onzin.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
atheisten zijn lui.
Iets komt nooit uit Niets.
How God created the universequote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:19 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dus God ook niet. Waar komt God vandaan?
Overigens is het helemaal niet zeker dat er ooit niets is geweest, wat wel zeker is is dat er geen enkel verband ligt tussen de God die in de Bijbel wordt beschreven en hoe het universum is ontstaan.
Wat zeggen atheisten over het ontstaan van het universum dan ?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:23 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Zeggen atheisten dan dat iets uit niets komt? Onzin.
wtf?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:17 schreef RickoKun het volgende:
als god bestaat, heeft hij ernstige lag en een hoge ping van rond de 500!
Atheïst is geen term dat staat voor een groep met bepaalde overeenkomende visies op het leven etc. Het enige wat atheïsme wel zegt is dat de persoon die zich atheïst noemt niet leeft met het idee dat er god(en) bestaan. That's it. Verder is de groep zo verschillend in denkbeelden als je maar kunt bedenken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat zeggen atheisten over het ontstaan van het universum dan ?
Zoals je zegt, waarom kan iets niet uit het niets ontstaan? Het heelal is toch ook oneindig? Maar aan de rand van het heelal, wat is erna dan? Gelovigen zeggen de hel en de hemel. Fuck... das een end reizen dan? Wat gelovigen niet snappen, verklaren ze met iets wat met god te maken heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:28 schreef dikkedorus het volgende:
De bekende tijdparadox. Alles moet ooit beginnen, maar altijd ergens uit voortkomen. Alles moet eindigen maar ook iets voortbrengen.
Is die paradox niet gewoon een logisch probleem dat we zelf gecreeërd hebben? Immers de logica is ook door de mens uitgevonden en dat is geen universele waarheid volgens mij.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:28 schreef dikkedorus het volgende:
De bekende tijdparadox. Alles moet ooit beginnen, maar altijd ergens uit voortkomen. Alles moet eindigen maar ook iets voortbrengen.
Een agnost kan ook in god geloven (zie wiki agnostisch theïsme). Het verschil tussen theïsme/atheïsme en agnosticisme is dat de eerste op geloof afgaat en de tweede zijn standpunt inneemt vanwege een gebrek aan kennis. In principe is agnosticisme dus ook een "geloof" (in niet-religieuze zin, net als het atheïsme), namelijk het geloof dat kennis over god niet bestaat/nog niet bestaat. Hell, alle claims die iemand makt kun je tot geloof rekenen (zoals: aan het eind van de maand krijg ik salaris, morgen gaat de zon weer op, etc.)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:58 schreef blankensteyn het volgende:
Een atheist ontkent ook het bestaan van een God i.t.t. een agnost; atheisme is eigenlijk ook een soort van geloof. Namelijk geloven dat er geen god of een hiernamaals bestaat.
Juist! Ik geloof niet in God, maar dat wil ook niet zeggen dat ik de evolutie-theorie aanhang. Het is trouwens ook maar een theorie, wat dus wil zeggen dat andere mogelijkheden ook nog open staan. Wij niet gelovigen geven dus eerlijk toe dat het een theorie is, gelovigen vinden hun verhaal een feit heb ik het idee.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef trancethrust het volgende:
Hoezo zou atheisme uberhaupt eigenlijk het aanhangen van de evolutietheorie impliceren?
Dat heb je dan verkeerd. Hier iemand die daar volstrekt niet in gelooft.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:23 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat bijna iedereen wel stiekem op een of ander (onder)bewust niveau in een god, het lot en/of hogere macht gelooft, al is het maar een klein beetje.
Het 'geweten' is ontstaan vanuit onze drift tot overleven binnen de kudde. Voila.quote:We hebben nog steeds een geweten, iets dat ergens gerationaliseerd moet worden, ookal is het een oerinstinct.
Ja hoor kijk naar de wereld om heen man,quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:23 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat bijna iedereen wel stiekem op een of ander (onder)bewust niveau in een god, het lot en/of hogere macht gelooft, al is het maar een klein beetje. We hebben nog steeds een geweten, iets dat ergens gerationaliseerd moet worden, ookal is het een oerinstinct.
"Bijna iedereen"quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:59 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd. Hier iemand die daar volstrekt niet in gelooft.
Voila wat? Uiteraard is het zo ontstaan, maar de menselijke psyche vindt het niet tof als je constant(schijnbaar) irrationele gedachtengangen volgt. Daarom zullen je hersenen een soort van logica achter je aardige gedrag nodig hebben. Wat beter dan een onzichtbare rechter die je gedrag zal beoordelen. Let eens kritisch op je gedachten als je voor een belangrijke beslissing of test staat of je een keertje grandioos pech hebt. Je zal waarschijnlijk versteld staan van jezelf.quote:[..]
Het 'geweten' is ontstaan vanuit onze drift tot overleven binnen de kudde. Voila.
http://www.notjustatheory.com/quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:30 schreef Zon het volgende:
[..]
Juist! Ik geloof niet in God, maar dat wil ook niet zeggen dat ik de evolutie-theorie aanhang. Het is trouwens ook maar een theorie, wat dus wil zeggen dat andere mogelijkheden ook nog open staan. Wij niet gelovigen geven dus eerlijk toe dat het een theorie is, gelovigen vinden hun verhaal een feit heb ik het idee.
nou kom dan op met je verhaal, haha hihi hoho kan iedereenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:28 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zie dat je je verdiept hebt in de stof.
geen linkdumpen, verklaar even met 2 argumenten/bewijzen die je hebt waarom de evolutie waar zou zijn, tegenwoordig kan iedere malloot op wikipedia met een stukje komenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:32 schreef dikkedorus het volgende:
Je was net te snel. Wikipedia heeft een heel artikel over transitionele fossielen, incluus een stukje over jouw argumenten (die daar dus met bronnen worden tegengesproken)
Even klikken in mijn vorige post dus.
Inderdaad. Evolutie is iets totaal anders, heeft niets te maken met de Big Bang theorie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef splendor het volgende:
"De evolutie zegt: Uit het niets, kwam iets."
Wat een briljante redenatie, alleen jammer dat ie voor geen meter klopt.
Ik denk dat de beste man wat beter zijn huiswerk moet doen voor hij dingen gaat lopen verkondigen waar ie weinig vanaf weet.
snap je het zelf welquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:38 schreef dikkedorus het volgende:
De evolutieleer is niet 123 uit te leggen.
goedkoopquote:Ik neem aan dat je op de middelbare school goed hebt opgelet tijdens Biologie, en als je dat niet geloofde dan zal je mij ook niet geloven.
een weerspiegeling van je eigen geestelijke toestand?quote:Als je echt zo onzeker bent over je standpunten moet je je misschien wat in gaan lezen.
wie val ik aan? oh je voelt je aangevallen omdat ik mijn mening geef...quote:Verder ben je vrij om te geloven wat je wilt, maar probeer niet andermans opvattingen met korte (on)zinnen en halve waarheden aan te vallen.
Laat ik het dan anders formuleren:quote:
Dat is hetzelfde als vragen: ''Wat zeggen negers over het ontstaan van het universum?''quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat zeggen atheisten over het ontstaan van het universum dan ?
Uit het niets was er "God", en die maakte op zijn beurt uit het niets de aarde en alles daarop. En dat in wel 6 dagen!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:26 schreef TeenWolf het volgende:
evolutieuit een hoopje modder kwamen "zomaar" de creaties
!
Juist! Atheisten hebben geen aangeleerde verklaring over hoe alles is ontstaan. De meesten van hun hebben de kans gehad om hun eigen idee daar over te vormen. Dat in tegenstelling tot de meeste Christenen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als vragen: ''Wat zeggen negers over het ontstaan van het universum?''
Atheisten hebben geen heilig boek, rituelen of symbolen. De ene Atheist gelooft in oerkrachten, geesten, karma, reincarnatie etc, de ander gelooft helemaal nergens in. Het is geen homogene (haha, homo) groep.![]()
Zeker wel, ik kom uit een religieus gezien en ik ben zelf agnostisch atheïst met wetenschappelijke interesses, ik heb dus redelijk veel gelezen en opgezocht. Ik durf te zeggen dat ik er meer vanaf weet dan de meeste mensen hier.quote:
Ik verwacht niet dat je voor mij de bijbel gaat overtypen, en ik ga ook geen vijf kantjes tiepen om evolutie uit te leggen. Het komt er op neer dat de diertjes beter worden omdat de "betere" kinderen op hun beurt weer meer kinderen krijgen dan zijn minder aangepaste broertjes.quote:goedkoop![]()
Cogito ergo sum, maar ik ben hier toch wel redelijk zeker vanquote:een weerspiegeling van je eigen geestelijke toestand?![]()
Omdat je dingen zegt die niet waar zijn, lees het artikel maar precies waarom. Verder lijk je te smachten naar discussie en uitleg. Bij deze dan.quote:wie val ik aan? oh je voelt je aangevallen omdat ik mijn mening geef...![]()
enneh verklaar waarom het onzin is of halve waarheid, benieuwd![]()
he ho dit is en blijft wel fok he, een ieder moet ten alle tijden in hokjes passenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als vragen: ''Wat zeggen negers over het ontstaan van het universum?''
Atheisten hebben geen heilig boek, rituelen of symbolen. De ene Atheist gelooft in oerkrachten, geesten, karma, reincarnatie etc, de ander gelooft helemaal nergens in. Het is geen homogene (haha, homo) groep.![]()
hier heb ik weinig aanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:58 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Zeker wel, ik kom uit een religieus gezien en ik ben zelf agnostisch atheïst met wetenschappelijke interesses, ik heb dus redelijk veel gelezen en opgezocht. Ik durf te zeggen dat ik er meer vanaf weet dan de meeste mensen hier.
zoiets heet technologische ontwikkeling en de opkomst van de farmaceutische industrie en dergelijke en waarom zijn de diertjes nu beter/sterker dan mijoenen jaren geleden? heb je daar bewijs van?quote:[..]
Ik verwacht niet dat je voor mij de bijbel gaat overtypen, en ik ga ook geen vijf kantjes tiepen om evolutie uit te leggen. Het komt er op neer dat de diertjes beter worden omdat de "betere" kinderen op hun beurt weer meer kinderen krijgen dan zijn minder aangepaste broertjes.
kom met je eigen woorden , ke kunt een paradepaardje gebruiken, hoeft geeneens zo lang te zijn.quote:Omdat je dingen zegt die niet waar zijn, lees het artikel maar precies waarom. Verder lijk je te smachten naar discussie en uitleg. Bij deze dan.
Ga eens naar school of verdiep je er eens in.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:26 schreef TeenWolf het volgende:
evolutieuit een hoopje modder kwamen "zomaar" de creaties
!
en vervolgens zouden deze creaties zich in tussenvormen ontwikkelen naar andere vormen (zoals half vis en half vogel etc....)
miljoenen fossielen zijn er gevonden maar geen enkele tussenvorm in de fossielen (terwijl het er miljoenen hadden moeten zijn)![]()
oh ja, ze kwamen wel met een paar (op 1 hand te tellen) tussenvormfossielen, bleken later nep te zijn en mee gekloot
om het verhaal samen te vatten, evolutie![]()
of Robin Incequote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:39 schreef Rozevla het volgende:
Altijd al moet ik aan de evolutie theorie denken moet ik gelijk weer denken aan de uitleg van south park over de evolutie, zo mooi. Mister garisson legt uit hoe hij de evolutie ziet![]()
http://www.youtube.com/watch?v=cfaB2EPCuU8&mode=related&search=
Nee dat is evolutie mijn beste vrind. (Eigenlijk natuurlijke selectie, aangezien evolutie op zoveel processen kan slaan)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hier heb ik weinig aan
[..]
zoiets heet technologische ontwikkeling en de opkomst van de farmaceutische industrie en dergelijke en waarom zijn de diertjes nu beter/sterker dan mijoenen jaren geleden? heb je daar bewijs van?
Ok, verhaaltjestijdquote:kom met je eigen woorden , ke kunt een paradepaardje gebruiken, hoeft geeneens zo lang te zijn.
kosmologen hebben berekend dat het universum ongeveer 16 miljard jaar oud is. maar de schepping zegt 6 dagen ra ra hoe kan dat? op het eerst gezicht erg verschillend, maar toch een grote overeenkomst.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:48 schreef Zon het volgende:
[..]
Uit het niets was er "God", en die maakte op zijn beurt uit het niets de aarde en alles daarop. En dat in wel 6 dagen!
je hebt er geen reet van gelezen gastquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:27 schreef MaxC het volgende:
Teenwolf je bent echt dom
Ga je er is in verdiepen. Evolutie is wetenschappelijk bewezen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |