Het probleem hiermee is dat Genesis is geschreven door een stelletje primitievelingen, duizenden jaren geleden, die geen enkel besef hadden van moderne wiskunde, laat staan kosmologie. Die wisten niet eens dat er een universum was, ze dachten alleen dat er een platte aarde was, gevolgd door de wolken, maan, en dan de hemel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
CONCLUSIE: volgens de bijbel staan de 6 "dagen" (tijdsvakken) gelijk aan 15,750 miljard jaar en dat komt sterk overeen met de geschatte berekeningen heden ten dage!
hele verhaal gelezen en je krijgt een 1 voor je proefwerk. Fout.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:40 schreef dikkedorus het volgende:
Stel jij bent een krab, je hebt een krab mamma en een krab pappa die er precies zo uitzien als jij. Maar oh noes, je hebt door toeval een genetische afwijking waardoor je scharen veel groter zijn!
Hierdoor kan jij grotere visjes vangen en je eet je buikje lekker rond. Je broetjes en zusjes hebben het ook fijn met hun kleine schaartjes en eten dus ook kleinere soorten vistjes. Jij krijgt kindjes die soms ook grote scharen hebben en je broertjes en zusjes krijgen kinders met alleen kleine scharen. Na twee generaties zijn er vijf krabben met grote scharen en 50 krabben met kleine scharen.
Maar oh nee, er is een droogte/hongernood/whatever waardoor er steeds minder kleine visjes te vinden zijn. Veel van de "kleine" krabbetjes gaan dood van de honger.![]()
Maar de grote variant eet lekker verder met zijn grote scharen en krijgt veel kindjes. Na nog eens drie generaties zijn er bijna alleen nog maar krabben over met grotere scharen.
Je ziet, eerst waren er kleine scharen, toen werd de omgeving anders en heeft de soort zich aangepast, er zijn nu alleen krabben met grote scharen aanwezig, omdat de prooi ook groter is geworden.
Zo gaat het dus met alles. Evolutie betekent niet dat soorten slimmer worden, het betekent dat soorten automatisch door natuurlijke selectie zich aanpassen aan de omgeving. Wij zijn alleen slimmer geworden dan apen omdat a) er door mutaties steeds apen werden geboren die slimmer waren dan hun ouders. b) deze mutanten een streepje voor hadden op de andere, en dus meer nagelacht kregen.
De natuur is hard, de dommerikken gingen gemakkelijker dood, de slimmerikken bleven overeind om weer slimmere kinders te krijgen. Survival of the Fittest enzo.
Oh daar vergis je je in, ik geloof juist niet in een god daar de bijbel (als je hem anders leest dan gelovigen) voornamelijk een astrologisch boek is en Jezus wel heel erg lijkt op tientallen anderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het probleem hiermee is dat Genesis is geschreven door een stelletje primitievelingen, duizenden jaren geleden, die geen enkel besef hadden van moderne wiskunde, laat staan kosmologie. Die wisten niet eens dat er een universum was, ze dachten alleen dat er een platte aarde was, gevolgd door de wolken, maan, en dan de hemel.
Dude, het was een voorbeeld.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:01 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hele verhaal gelezen en je krijgt een 1 voor je proefwerk. Fout.
als je kijkt naar het fossielenarchief kun je zien dat de krabben die miljoenen jaren geleden leefden precies dezelfde krabben zijn als heden ten dage, niets grotere scharen, precies hetzelfde!
dan heb je dus wel een heeeeeeele slechte genomenquote:
als laatste poging kun je het sinterklaasboek openslaan en als je dan nog niet in zwarte piet gelooft..........,haha ik ken al die zogenaamde "wetenschappelijke" backings van je.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:11 schreef dikkedorus het volgende:
Teenwolf, als laatste poging kan je dit nog lezen:
http://www.literature.org(...)e-origin-of-species/
Dat is eenzelfde verhaal wat ik heb getiept, maar dan met volledige wetenschappelijke backing, metingen, fossielen etc.
ik heb meer van de evolutie gelezen dan jij van de bijbel denk ik, maar mijn verwerping van de evolutie is omdat ik er 1000 gaten in kan schieten, ik heb er geen bijbel voor nodig.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:28 schreef dikkedorus het volgende:
Er worden in de wetenschap ook fouten gemaakt, vooral bij opgravingen, dateringen etc. omdat daar vaak ook geld een rol speelt.
Dat wil niet zeggen dat evolutie onzin is. Maar als je pertinent weigert om literatuur te lezen dan kan ik verder weinig voor je doen. Ik heb tenminste de moeite genomen om de bijbel te lezen.
hohoho even rustig, chillen jongeman, het siert je niet om gelijk met modder te gooien en je gal te spuwen als er mensen zijn die er een andere visie op nahouden dan jij.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:46 schreef dikkedorus het volgende:
Als jij evenveel van evolutie hebt gelezen als ik over de bijbel ben je of extreem geindoctrineerd, extreem koppig of heb je moeite met begrijpend lezen.
Waarom bewijs je niet gewoon even dat God bestaat als je het allemaal zo goed weet?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:50 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hohoho even rustig, chillen jongeman, het siert je niet om gelijk met modder te gooien en je gal te spuwen als er mensen zijn die er een andere visie op nahouden dan jij.
nadat JIJ hebt bewezen dat god niet bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom bewijs je niet gewoon even dat God bestaat als je het allemaal zo goed weet?
Je slaat de plank weer volledig mis. Ik zei dat ik meer heb gelezen van de evolutie dan jij de bijbel en dat is normaal, de bijbel is 1 boekje, die andere (opgedrongen) theorie beslaat ietsje meer (waarvan erg veel crapquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:54 schreef dikkedorus het volgende:
Ik bedoelde het niet echt als moddergooien, maar als je gaat beweren dat ik Het Goede Boek niet genoeg heb gelezen wordt ik nogal pissig. Maar ik denk dat je wel genoeg bewijs tot je beschikking hebt. Als je het niet wilt lezen moet je het vooral niet doen.
Dat kan ik natuurlijk niet. Dat kan niemand, het is logisch onmogelijk om te bewijzen dat iets niet bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:27 schreef TeenWolf het volgende:
nadat JIJ hebt bewezen dat god niet bestaat.
Nee. Wat wij geest noemen, zijn meetbare chemische reacties in de hersenen.quote:enneh geloof jij dat je een lichaam EN geest hebt?
maar je beweert wel dat hijj niet bestaat, terwijl je zelf dat niet kan bewijzen, dus je moet zeggen; ik GELOOF dat hij niet bestaat en ik geloof dat hij wel bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:33 schreef Frollo het volgende:
Dat kan ik natuurlijk niet. Dat kan niemand, het is logisch onmogelijk om te bewijzen dat iets niet bestaat.
en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?quote:[..]
Nee. Wat wij geest noemen, zijn meetbare chemische reacties in de hersenen.
Ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?
we geloven dus dat er een geest is, maar we zien hem niet en ik geloof ook dat geest en lichaam met elkaar zijn verbonden en waar de geest is.....i don't know.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:34 schreef dikkedorus het volgende:
Ik geloof dat mijn lichaam en geest dezelfde zijn. Zonder lichaam geen geest, zonder geest geen lichaam. Er zijn veel verschillende opvattingen waar de geest zou huizen. Vroeger dacht men de lever, simpelweg omdat er geen andere functie voor kon worden verzonnen. Later dacht men het hart. Tegenwoordig denken veel mensen dat het ergens in de hersenen rondhangt. Er was (op TV, in een serie ofzo) een dokter die zei dat de ziel zich ergens in de hersenstam moet bevinden, aangezien dit physiek gezien het meest crucieale onderdeel was van het menselijk lichaam.
Nee. Zonder bewijzen van het wél-bestaan van iets, is er geen enkele reden om aan te nemen dat het bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
maar je beweert wel dat hijj niet bestaat, terwijl je zelf dat niet kan bewijzen, dus je moet zeggen; ik GELOOF dat hij niet bestaat en ik geloof dat hij wel bestaat.
Ja, natuurlijk.quote:en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?
Je hoeft niet te bewijzen dat iets niet bestaat! Degene die beweert dat iets bestaat moet dat aan kunnen tonen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
nadat JIJ hebt bewezen dat god niet bestaat.
en wat is de chemische formule ervan?quote:
ja daarom heet het ook "geloof".quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:42 schreef Zon het volgende:
[..]
Je hoeft niet te bewijzen dat iets niet bestaat! Degene die beweert dat iets bestaat moet dat aan kunnen tonen.
Jazeker! Geluksgevoel als voorbeeldquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en (geestelijke) gevoelens als blijheid, verdriet, woede, wanhoop etc ook chemische reacties?
quote:Het geluksgevoel wordt geproduceerd door zogenaamde endorfines, op morfine gelijkende stoffen. Deze veroorzaken ook 'het houden van' gevoel. Genot wordt vooral veroorzaakt door biogenische aminen (dopamine). Vanuit biologisch oogpunt is er dus een scheiding te maken tussen genot en geluk.
Andere voorbeelden van stoffen in onze hersenen die genot voortbrengen zijn serotonine, de stof die verliefdheid brengt, en adrenaline, welke in combinatie met dopamine een 'kick' geeft bij bijvoorbeeld bungeejumpen.
Geluk wordt veroorzaakt door endorfine stoffen in je lichaam, het is het product van chemische lichaamsprocessen.
Ten eerste ben ik geen scheikundige dus kan ik je geen 'formule' geven, en ten tweede betwijfel ik ten zeerste of je het wel een 'formule' mag noemen. Het zal eerder een hele reeks van ontzettend ingewikkelde chemische reacties zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en wat is de chemische formule ervan?
Dat 'stuurt' jouw omgeving, en jijzelf.quote:vraag2 , als je die chemische formule hebt neergekalkt, wie of wat zorgt er dan voor dat ik me blij voel precies op het juiste ogenblik? wie stuurt dat?
Dat zal ook best kunnen, maar zo werken je hersenen blijkbaar niet. Maar mochten de chemicaliën zo precies in je hersenen beïnvloed kunnen worden, dan zouden die dingen die jij opnoemt gewoon kunnen.quote:er moet een orde in zijn, want anders zou ik door een chemische reactie ipv blij zijn, huilen op een verjaardag en bij de begrafenis van bijvoorbeeld mijn broer gaan lachen door een andere chemische reactie.
Daar ben ik het nou wel met je eens!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ja daarom heet het ook "geloof".
Da's waar maar tot het moment dat er mischien ooit wetenschappelijk aangetoond kan worden dat "God" bestaat heb ik meer redenen om te geloven dat "God" niet bestaat dan wel bestaat.quote:maarreh er zijn zoveel dingen waarvan we het bestaan niet kunnen bewijzen. vroeger nog niet zo lang geleden, konden we ook niet geloven in de DNA of moleculen en of atomen en wie weet wat er nog meer ontdekt gaat worden.
Ik zou het heel fijn vinden als dat zo blijkt te zijn, maar ik geloof niet dat dat gebeurt.quote:wat ik wel geloof is als volgt; stel jij hebt een hele lieve moeder, ze wordt doodgestoken tijdens een brute roofoverval, de daders zijn nooit gevonden. Ik geloof dat op de dag des oordeels die mensen voor hun daden worden beboet, ook al denken zij op aarde aan hun straf te ontsnappen, maar laat maar we hebben het niet over geloof maar evolutie.
Zolang jij niet kan bewijzen dat hij bestaat, bestaat hij dus niet. Net als de kerstman e.d.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
maar je beweert wel dat hijj niet bestaat, terwijl je zelf dat niet kan bewijzen, dus je moet zeggen; ik GELOOF dat hij niet bestaat en ik geloof dat hij wel bestaat.
ELKE chemische reactie heeft een formule, je kan niet zeggen dat iets een chemische reactie is zonder te weten welke formule erbij hoort. Met andere woorden "je gelooft"dat het een chemische reactie is, dat is beter gezegd, maar je hebt geen bewijs.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:49 schreef Kegelstatt het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen scheikundige dus kan ik je geen 'formule' geven, en ten tweede betwijfel ik ten zeerste of je het wel een 'formule' mag noemen. Het zal eerder een hele reeks van ontzettend ingewikkelde chemische reacties zijn.[..]
hoe? leg een beetje uit. als verdriet uit een chemische reactie bestaat is het dus eerst de chemische reactie en dan pas het verdriet?quote:Dat 'stuurt' jouw omgeving, en jijzelf.
dat chemicalienverhaal begint een beetje op dat irakchemicalienverhaal van george bush te lijken,quote:[..]
Dat zal ook best kunnen, maar zo werken je hersenen blijkbaar niet. Maar mochten de chemicaliën zo precies in je hersenen beïnvloed kunnen worden, dan zouden die dingen die jij opnoemt gewoon kunnen.
ik geloof wel in wetenschap en gebruik ook condooms, de paus is niet mijn leidraad, heb ook mijn eigen invulling in het geloof.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:02 schreef dikkedorus het volgende:
Het verschil tussen de meesten geloven en de wetenschappelijke gemeenschap is dat de laatste bereid is om grondige veranderingen in te voeren in hun "geloof" als er bewijs voor is. (Quantum Mechanica, M-theorie etc.). De katholieke kerk dat dat bijvoorbeeld niet. Condooms, evolutie, aids zijn voorbeelden van situaties waar ze de feiten negeren of proberen te ontkrachten.
Er is uiteraard bewijs voor. Open een boek of google erop en je krijgt honderden papers en boeken erover. Er zijn letterlijk honderden mensen die zich bezig houden met onderzoek naar altzheimer ed die dagelijks de chemische processen in de hersenen bestuderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ELKE chemische reactie heeft een formule, je kan niet zeggen dat iets een chemische reactie is zonder te weten welke formule erbij hoort. Met andere woorden "je gelooft"dat het een chemische reactie is, dat is beter gezegd, maar je hebt geen bewijs.
Verdriet IS die chemische reactie. Net zoals het water dat over je wangen loopt gelijk staat aan tranen zijn de chemische reacties in je hoofd gelijk aan het verdrietige gevoel.quote:hoe? leg een beetje uit. als verdriet een chemische reactie bestaat dus eerst de chemische reactie en dan pas het verdriet?
[..]
quote:dat chemicalienverhaal begint een beetje op dat irakchemicalienverhaal van george bush te lijken,, maar laat maar, heb respect voor je geloof en mening hierin.
meningen verschillen nu eenmaal.toch?
Ik zeg ook nergens dat ik jouw mening gelijkstel aan het katholieke geloof, ik geef alleen wat voorbeelden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ik geloof wel in wetenschap en gebruik ook condooms, de paus is niet mijn leidraad, heb ook mijn eigen invulling in het geloof.
evolutie vind ik een sprookje en aids ontstaat door onveilig seks![]()
http://xs318.xs.to/xs318/07314/saasas.pngquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
[..]
Die moet ik onthouden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef longinus het volgende:
Ik heb er wel eens een gevraagd wat hij zou doen als zijn dochter thuiskwam met het verhaal dat ze onbevlekt bezwangert is
dus er moet iets zijn wat ipv de elektroden de hersenen stuurt om te lachen en uit te halen, zo ver was ik al wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:12 schreef Maximo het volgende:
[..]
http://xs318.xs.to/xs318/07314/saasas.png
Door de scan is het mss lastig te lezen.
Bij de geesteszieke Julia zijn onder het verband elektroden in haar hoofd geïmplanteerd. Met een afstandbediening kunnen de onderzoekers haar besturen. Door het indrukken van knoppen lacht ze, wordt ze boos en haalt ze plotseling uit naar de muur.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
*knip*
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar ik geloof dat het nu wel zo ongeveer duidelijk is dat Jezus dus geen magische man was, maar de zon.
christenfundementalistjequote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ik geloof wel in wetenschap en gebruik ook condooms, de paus is niet mijn leidraad, heb ook mijn eigen invulling in het geloof.
evolutie vind ik een sprookje en aids ontstaat door onveilig seks![]()
er is geen enkel maar dan ook enkel bewijs dat dino's veranderden samen met de klimatologische omstandigheden. De dino's zijn een uitgestorven diersoort, in amerika zijn zelfs fossielen gevonden van dino's met de prooi nog in hun bek voordat ze door een natuurramp dood werden overvalen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:57 schreef Victor_Eremita het volgende:
Zeg teenwolf, volgens mij heb ik dit al eens eerder geprobeerd, maar:
In het begin van het dinosauriërtijdperk had je heel andere dinosauriërs dan miljoenen later. Gedurende miljoenen jaren zijn ze dus steeds veranderd, samen met de veranderende klimatologische omstandigheden op Aarde. Hoe zou dat kunnen zonder evolutie?
over dat "tussensoortgezeur": Volgens de evolutietheorie ontstond elke levende soort uit een voorganger. Indien dit de oorzaak was, dan zouden er talrijke tussenliggende soorten hebben bestaan, die gedurende deze lange periode leefden waarin verandering is opgetreden. Anders gezegd, sommige half-vis en half-reptiel wezens zouden in het verleden geleefd hebben, die enkele reptielachtige trekken vertonen in aanvulling op visachtige trekken die zij al hadden. Aanhangers van de evolutietheorie verwijzen naar deze denkbeeldige wezens, waarvan zij geloven, dat die in het verleden als "overgangsvormen hebben bestaan."quote:Ander voorbeeld:
Tijdens het dinosauriërstijdperk had je geen mensen. Nu heb je wel mensen. Voor normale mensen zou ik nu kunnen stoppen, maar voor jou ga ik verder:
Die mensen moeten er toch ooit zijn gekomen? Ze zijn er heus niet opeens hierheen gezapt. De enige verklaring is evolutie; het feit dat de mensheid is ontstaan uit andere soorten. En over dat tussensoortgezeur: Kijk eens om je heen; we zijn allemaal tussensoorten gedurende een evolutie die eeuwig doorgaat.
oh is dat er ook? haha. maar ja ik was lekker aan het klaagbaken en toen liet ik me een beetje gaan, maar het was toch mn laatste post. Misschien meld ik me wel aan maar hou het eigenlijk liever op "klaagbaak". Internet is om te ontspannen toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:14 schreef StupidByNature het volgende:
Teenwolf, waarom meldt je je niet in het WFL-topic over evolutie, die hier te vinden is: Evolutie. Deel XIV ? Gewoon om eens je denkbeelden te toetsen, in plaats van een stoman te gebruiken als argument. Ze zullen je vast hartelijk ontvangen en van een goede discussie is nog nooit iemand slechter geworden. Het is in ieder geval beter dan in KLB proberen je gram te halen, aangezien daar de users je beter kunnen voorzien van antwoorden dan de users hier.
hmmm ik weet het niet hoor, mn laatste betoog heb ik bewust heel simpel gehouden, zonder ingewikkelde formules e.d. zodat iedereen het snapt op KLB (het kan op 100 A4tjes als ik zou willen). Heb op de universiteit met een groep creationisten wel eens heftige discussies gehad met een groepje evolutionisten, waarbij de laatste groep het veld moest ruimen, waaronder onze biologie leraar. Gelukkig konden we er achteraf wel om lachen met een biertje erbij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:24 schreef StupidByNature het volgende:
Ja, en KLB-ers zijn een makkelijk doelwit. Je laatste betoog zou de tand der kritiek in dat topic niet overleven, dat zie ik met mijn redelijk beperkte kennis over evolutie ook nog wel (zoals de legendarische uitspraak "Volgens evolutionisten stamt de mens af van een aap, die zich later de karaktertrekken van de mens verwierf", dan val je al door de mand). Jammer. Maar goed, je eigen keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |