En justitie maakt nooit fouten?quote:Op maandag 23 juli 2007 10:41 schreef karr-1 het volgende:
Boetes zijn in mijn ogen nooit stom, omdat je ze krijgt omdat je iets fout doet.
ja joh? das wel erg triest!quote:Op maandag 23 juli 2007 10:42 schreef gebruikersnaam het volgende:
50 euro voor stoppen voor rood licht, maar mijn voorbanden stonden ongeveer 3 cm over de stopstreep
Ja, zoiets had ik in Delft ook. Weg is sprekend een provinciale weg dus ik dacht 80 te mogen. Ik reed nog geen 80, want ik was net opgetrokken, maar toch nog beboet voor het 8 km te hard rijden (na correctie).quote:Op maandag 23 juli 2007 10:51 schreef JDude het volgende:
Ik heb er pas één gehad, voor te hard rijden... 71 waar ik 50 mocht.
Het leek nét een 70 km/u weg, maar er stond inderdaad wel een bordje 50 ergens.
Ik heb een boete gehad van ¤180 voor het te hard remmen bij een klaarover.. Nog steeds dezelfde mening?quote:Op maandag 23 juli 2007 10:41 schreef karr-1 het volgende:
Boetes zijn in mijn ogen nooit stom, omdat je ze krijgt omdat je iets fout doet.
quote:Op maandag 23 juli 2007 11:07 schreef vosss het volgende:
Ik ben een keer op 1 april staande gehouden door 2 agenten.
Die beweerde dat ik te hard gereden zou hebben en dat was niet het geval.
Ze bleven volhouden dat ik te hard had gereden en dat ik een boete ging krijgen.
Toen ik ze vroeg waar dit in godsnaam op sloeg (omdat ik me keurig aan de snelheid hield toen) zeiden ze dat het een 1 april grapje was en dat ik door kon rijden.
Daarna kreeg ik een bekeuring voor het beledigen van een ambtenaar in functie.
En dat was dus géén 1 april grapje!!!
en hoe heb je die gekregen?quote:Op maandag 23 juli 2007 11:09 schreef SYCO het volgende:
mijn weekend begon heel leuk met een boete van 165 euro
Niks helden....vuile teringlijers! En nadat ik ze dat gezegd had kreeg ik dus die boete voor beledigingquote:Op maandag 23 juli 2007 11:10 schreef Subterranean het volgende:
[..]![]()
![]()
dat meen je niet! Wat een helden!
Oeioei.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:12 schreef Kletz het volgende:
Verhaal wat ik wel eens gehoord heb, is dat een gast in een woonwijk netjes 50 reed langs een flitspaal en toch geflitst werd. Hij daarop de auto heeft gekeerd en opnieuw langs die flitspaal strak 50 rijden en ja hoor weer een flits hahaha. > was het 30km zone
quote:Op maandag 23 juli 2007 11:06 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik heb een boete gehad van ¤180 voor het te hard remmen bij een klaarover.. Nog steeds dezelfde mening?
80 km zonequote:Op maandag 23 juli 2007 11:18 schreef _Liquid_ het volgende:
Deze maand 9 boetes behad. 970 euro in totaal. Jippie
snelweg, zondag en helemaal leeg uiteraard. heel de tijd 100/120 rijden, laatste stukje ff op de staart getrapt. bad timingquote:
En waarom zou je niet mogen fietsen met een milkshake?quote:Op maandag 23 juli 2007 11:07 schreef Slilen het volgende:
Fietsen met een milkshake12.5 euro want hij rekende het maar goedkoper ofzo :S
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 23 juli 2007 11:18 schreef _Liquid_ het volgende:
dat is pas stomquote:Op maandag 23 juli 2007 11:51 schreef Chandler het volgende:
Ik krijg amper ooit boetes...
Hier dezelfde maar ik was wel helemaal doorgefietstquote:Op maandag 23 juli 2007 10:42 schreef gebruikersnaam het volgende:
50 euro voor stoppen voor rood licht, maar mijn voorbanden stonden ongeveer 3 cm over de stopstreep
ohja, die had ik ook een keer, in leidenquote:Op maandag 23 juli 2007 12:57 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Hier dezelfde maar ik was wel helemaal doorgefietst
Een week later precies hetzelfde maar toen zag ik ze staan en ging ik lekker de andere kant op![]()
Dat is echt belachelijk. Je hebt hem niet betaald neem ik aan?quote:Op maandag 23 juli 2007 11:07 schreef vosss het volgende:
Ik ben een keer op 1 april staande gehouden door 2 agenten.
Die beweerde dat ik te hard gereden zou hebben en dat was niet het geval.
Ze bleven volhouden dat ik te hard had gereden en dat ik een boete ging krijgen.
Toen ik ze vroeg waar dit in godsnaam op sloeg (omdat ik me keurig aan de snelheid hield toen) zeiden ze dat het een 1 april grapje was en dat ik door kon rijden.
Daarna kreeg ik een bekeuring voor het beledigen van een ambtenaar in functie.
En dat was dus géén 1 april grapje!!!
bs kunnen niet flitsen in 30km weg.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:12 schreef Kletz het volgende:
Verhaal wat ik wel eens gehoord heb, is dat een gast in een woonwijk netjes 50 reed langs een flitspaal en toch geflitst werd. Hij daarop de auto heeft gekeerd en opnieuw langs die flitspaal strak 50 rijden en ja hoor weer een flits hahaha. > was het 30km zone
wat is dat nou weer voor onzinnige berekening?quote:Op maandag 23 juli 2007 11:14 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Oeioei.
2 x 50 = 100 = 70 km/u te hard!
![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 13:54 schreef mazaru het volgende:
Een bekeuring voor straatvervuiling vanwege het weggooien van een bekeuring![]()
doet me denken aan dit van Najib Amhaliquote:Op maandag 23 juli 2007 13:54 schreef mazaru het volgende:
Een bekeuring voor straatvervuiling vanwege het weggooien van een bekeuring![]()
Ik ben gekke henkie nietquote:Op maandag 23 juli 2007 13:31 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk. Je hebt hem niet betaald neem ik aan?
hoogste boete voor hardrijden in mijn geval was 125 euroquote:Op maandag 23 juli 2007 14:12 schreef MdMa98 het volgende:
400 euro voor te hard rijden...
al was dat eerder stom van mijzelf...
200 euro voor een vluchtstrookje pakken...
al was dat eerder stom van mijzelf...
ben je daar geflitst dan?quote:Op maandag 23 juli 2007 14:15 schreef MdMa98 het volgende:
134 na correctie op een 80km weg,, en de vluchtstrook moet ik nog bezwaar tegen maken.,
was idd een duur grapje,,
maargoed stomste is 2x binnen 100 meter een boete voor geen licht op de fiets,,
Dan moet je in dit topic zijn: Meldt het *hier* als je nog nooit een stomme boete gehad hebtquote:
quote:Op maandag 23 juli 2007 14:08 schreef philana het volgende:
[..]
doet me denken aan dit van Najib Amhali
http://nl.youtube.com/watch?v=uMWarBD7QUU
Topicverklooter...quote:Op maandag 23 juli 2007 14:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dan moet je in dit topic zijn: Meldt het *hier* als je nog nooit een stomme boete gehad hebt
quote:
heb 'm lang niet voorbij zien komenquote:Op maandag 23 juli 2007 16:41 schreef Cyaa het volgende:
[..]
die is ondertussen ook voorspelbaar + 10 garpjas![]()
Dit is wel de aller aller aller stomste boete ooit!quote:Op maandag 23 juli 2007 19:07 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Knip politie volg boete!
Daar gaat je geld meteen weerquote:Op maandag 23 juli 2007 19:42 schreef steeg het volgende:
ik kreeg een boete op mijn verjaardag voor baldadigheid, 140 euro. Omdat de situatie nogal onzinnig was type ik alleen het einde: Heel veel kwark over de auto's van de buren en op straat nog veel meer. Politie![]()
ik had opweg daarheen die door rood fiets boetequote:Op maandag 23 juli 2007 23:55 schreef Fides het volgende:
Mijn fiets is vandaag ' weggesleept' omdat hij verkeerd 'geparkeerd' stond bij het station![]()
Hebben ze 1 rij met verkeerd geplaatste fietsen weggehaald (stuk of 20) terwijl er minstens een paar duizend in de stad standaard verkeerd geplaatst zijn.Het is gewoon gewoonte (hier in Leiden: studentenstad) om je fiets ergens rondom het station te dumpen.
Een blaffer die niet achter dingen aan gaat rennen en naar mensen blaft hoeft van mij niet aan een riem anders. Ik vind dat zo'n onzin. Er zijn meer dolle mensen dan honden in deze wereld.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:34 schreef Ticootje het volgende:
Niet mijn boete, maar goed ik moet wel meebetalen:
Mijn man laat de hond uit --> boete omdat de hond niet was aangelijnt --> terecht, wel kut
2 dagen later -->Mijn man laat de hond uit --> boete omdat de hond niet was aangelijnt --> terecht, wel kut
Meer een puntje van hardleers.... en behoorlijk stom
DJ Sandstorm?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:53 schreef Dandelion het volgende:
maar hey, artiest he
jawohl wir laufen allen zuzammen zu autobahn mitt feuerwehrmanner.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:41 schreef karr-1 het volgende:
Idem, maar dan in mn eigen straat... voor mn eigen huis !quote:Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef Het_Biertje het volgende:
op de stoep fietsen in Hoogeveen
25 EURO!
Ligt het zeker aan Hoogeveen, want ik ben daar ooit beboet voor "schuin oversteken"quote:Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef Het_Biertje het volgende:
op de stoep fietsen in Hoogeveen
25 EURO!
ik was 17 en liep stage. Bovendien was ik straatarm.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ligt het zeker aan Hoogeveen, want ik ben daar ooit beboet voor "schuin oversteken"![]()
Dat is nu niet eens meer strafbaar![]()
nee, dronken mensen zijn natuurlijk per definitie gevrijwaard van rechtsvervolging...quote:Op maandag 23 juli 2007 11:52 schreef B_BOY het volgende:
wildplassen 75euro.
maar ik was lam dus ik vind dat je dan geen boetes mag krijgen maar meneer agent meende iets anders. en toen ik daarover wilde discussieren mocht ik meekomen.
Ik vind zoiets echt 'jongeren pesten' en volgens mij kleurt dat iemands beeld van de politie alleen maar negatief. Als ze zo iemand nou gewoon even een waarschuwing geven "Je weet dat op de stoep fietsen 25 euro kost?" dan heb je al een hogere pet op van de politie imho.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:19 schreef Het_Biertje het volgende:
ik was 17 en liep stage. Bovendien was ik straatarm.![]()
en het allerstomste was nog wel het geen echte agenten waren. Volgensmij waren het van die stadswachten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind zoiets echt 'jongeren pesten' en volgens mij kleurt dat iemands beeld van de politie alleen maar negatief. Als ze zo iemand nou gewoon even een waarschuwing geven "Je weet dat op de stoep fietsen 25 euro kost?" dan heb je al een hogere pet op van de politie imho.
Zo, die boete is flink omhoog gegaan. Daar heb ik in een grijs verleden nog eens 50 piek voor neer moeten leggen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef KeessieK het volgende:
150 euro omdat m'n uitlaat welgeteld 6 dB teveel geluid produceert...
Bij mij gingen die bomen zelfs al omhoog. Er kon geen trein meer aankomen:quote:Op maandag 23 juli 2007 10:40 schreef Kletz het volgende:
En 1 keer 's ochtends te snel onder de spoorbomen door terwijl het rode licht nog niet gedoofd was. Koste me 50 gulden toender tijd.
iedere 3db meer is een verdubbeling van het geluid hèquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef KeessieK het volgende:
150 euro omdat m'n uitlaat welgeteld 6 dB teveel geluid produceert...
Je zal maar 1000 zijn danquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:57 schreef DuTank het volgende:
[..]
Bij mij gingen die bomen zelfs al omhoog. Er kon geen trein meer aankomen:
De ene, van rechts, stond al op het perron en was de spoorwegovergang al over. Die van links was net voorbij en de bomen waren half omhoog, toen ging ik lopen. Soort politie in burger zei: Jongeman, dat mag niet he?
15 jaar was ik, 15 euro.. Iemand bij tennis, zelfde dag: 13 jaar, 13 euro..![]()
sopy thatquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:23 schreef OA het volgende:
Jij somt een mooi rijtje belachelijke boetes op zeg!![]()
dat mag niet dat weet je maar net zoals die bekeuringen die ik kreeg had je die verwacht dan?quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef MrHoodigan het volgende:
Er bestaan echt hele domm bekeuringen hoor:
onnodig gebruik maken van de geluidssignaalinrichting (onnodig toeteren/claxoneren): 75 EU
ik krijg om de een of andere reden altijd ruzie met politie over de bekeuringen die ik krijg vorige week kreeg ik bekeuring omdat ik te snel optrok met me motor en zo dus te veel kabaal maakte (voor de kenners hayabusa met japanse import dual uitlaten aka mooi geluid) kreeg ik bekeuring van 120 euro heb hem nog niet binnen maar zodra ik hem heb ga ik bezwaar maken)quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:23 schreef OA het volgende:
Jij somt een mooi rijtje belachelijke boetes op zeg!![]()
Is die uitlaat legaal dan?quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:37 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
ik krijg om de een of andere reden altijd ruzie met politie over de bekeuringen die ik krijg vorige week kreeg ik bekeuring omdat ik te snel optrok met me motor en zo dus te veel kabaal maakte (voor de kenners hayabusa met japanse import dual uitlaten aka mooi geluid) kreeg ik bekeuring van 120 euro heb hem nog niet binnen maar zodra ik hem heb ga ik bezwaar maken)
En daarom zijn we in nederland zo ongelovelijk trots op onze politie!quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:17 schreef Nerzhul het volgende:
mijn domste bekeuring is misschien wel de domste van heel het forum hier.
mijn moeder werd 50 jaar dus wij hadden wat flyers gemaakt en opgehangen aan lantaarnpalen, dat was bekeuring 1 140 euro voor het bevuilen van het milieu.....
leuk als wij vinden dat onze moeder 50 word wij een opblaas sarah gehuurd van 4 meter hoog en bij ons in de voortuin geplaatst, 200 euro voor het niet hebben van een vergunning voor die pop EN ook nog een 110 euro voor het plaatsen van een voorwerp waardoor het verkeer gehinderd word(IN ONZE EIGEN TUIN WTF???)
de laatste bekeuring die ik had was ook wel een mooie was in ons eigen mooie dorpje, ik stond met me motor samen met 2 vrienden ook op de motor te wachten op de laatste vriend. wij hadden de motors op het voetpad gezet en ze stonden niet aan. krijgen we met ze 3e een bekeuring van 70 euro voor het hinderen van voetgangers... er liep niet eens iemand daar maar oke zal wel aan mij liggen
Terecht hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef MrHoodigan het volgende:
onnodig gebruik maken van de geluidssignaalinrichting (onnodig toeteren/claxoneren): 75 EU
Blijf dan ook staan....quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
van het stukje vriend-huis (200meter) zonder lichten rijden, net winter. ook een boete gekregen
opzich wel terecht, alleen werd ik uit de steeg terruggeroepen omdat ze dachten dat ik aan het vluchten was"want zo hard fietsen de jongelui tegenwoordig niet"
Als we mochten stemmen op De Stomste Boete dan stem ik hieropquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:17 schreef Nerzhul het volgende:
leuk als wij vinden dat onze moeder 50 word wij een opblaas sarah gehuurd van 4 meter hoog en bij ons in de voortuin geplaatst, 200 euro voor het niet hebben van een vergunning voor die pop EN ook nog een 110 euro voor het plaatsen van een voorwerp waardoor het verkeer gehinderd word(IN ONZE EIGEN TUIN WTF???)
maak een pollquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als we mochten stemmen op De Stomste Boete dan stem ik hierop![]()
Wees er trots op :´)quote:Op maandag 23 juli 2007 11:18 schreef _Liquid_ het volgende:
ik haat ze als ze zo zijn maar okequote:Op woensdag 25 juli 2007 09:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En daarom zijn we in nederland zo ongelovelijk trots op onze politie!
uitlaat is legaal ja maar als ik die met me motor tot de 19000 toeren doortrek maakt hij te veel decibel.....quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Is die uitlaat legaal dan?
Zo ja, kunnen ze je sowieso niks maken.
Kolere zeg............quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:02 schreef dyslexie_man het volgende:
Het was geen boete maar een waarschuwing: Ik fietste te hard door de bocht...... Op het fietspad........ De volgende keer moest dat rustiger, want dat was gevaarlijk voor andere fietsers (die er overigens niet waren......De agent was ter voet)
19.000? Max ligt toch rond de 11.000?quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:12 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
uitlaat is legaal ja maar als ik die met me motor tot de 19000 toeren doortrek maakt hij te veel decibel.....
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:55 schreef Thomass het volgende:
Doet me hieraan denken:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:55 schreef Thomass het volgende:
Doet me hieraan denken:
[afbeelding]
[afbeelding]
O.M.F.Gquote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:55 schreef Thomass het volgende:
Doet me hieraan denken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo kom je wel snel aan je quotum!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
O.M.F.G
Wat een nazihonden zijn dat zeg...
Politiequote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:55 schreef Thomass het volgende:
Doet me hieraan denken:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:55 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn vader had trouwens een toffe kennis, werkte bij de politie. Ja, dat lees je goed: had.
Op een dag kwam die kennis langs om de nieuwe motor van mijn vader te bewonderen. Nu was onze inrit wat smalletjes, dus stelde die kennis voor dat mijn vader de motor op straat zette. Daar kwam toch geen kip, en zo kon ie het ding beter bekijken. Dus mijn vader zet dat ding op straat, ze kletsen wat, vader gaat min of meer automatisch op de motor zitten. Uiteindelijk zei die kennis terloops dat hij benieuwd was naar het geluid van de motor.
Dus mijn vader start het ding, op de openbare weg, zonder helm op zijn hoofd....
De betreffende kennis heb ik nooit meer gezien.
Wat een lulquote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:55 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn vader had trouwens een toffe kennis, werkte bij de politie. Ja, dat lees je goed: had.
Op een dag kwam die kennis langs om de nieuwe motor van mijn vader te bewonderen. Nu was onze inrit wat smalletjes, dus stelde die kennis voor dat mijn vader de motor op straat zette. Daar kwam toch geen kip, en zo kon ie het ding beter bekijken. Dus mijn vader zet dat ding op straat, ze kletsen wat, vader gaat min of meer automatisch op de motor zitten. Uiteindelijk zei die kennis terloops dat hij benieuwd was naar het geluid van de motor.
Dus mijn vader start het ding, op de openbare weg, zonder helm op zijn hoofd....
De betreffende kennis heb ik nooit meer gezien.
Oh ja klopt, je mag niet in portieken staan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:45 schreef Gewas het volgende:
Een paar jaar geleden een boete gehad omdat we in een portiek stonden te schuilen. Een man (die de politie getipt had) kwam binnen stormen, schreeuwend: 'het zijn allemaal drugsdealers!'. Maar ik stond gewoon een boterham te eten. Toen moesten we onze zakken leeghalen, dus ik pak mijn boterhamzakje uit mijn zak, ging die politieagent controleren of er drugs in zat...
![]()
Ach ja, je bent pas verplicht je licht aan te doen, zodra de straatverliching ook aangaat.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:50 schreef Kresj het volgende:
40 gulden (ja tijdje terug ja...) voor fietsen zonder licht terwijl het zelfs amper schemerig genoemd kon worden. Het was zo goed als licht... En om mij die boete te geven, want het is tenslotte levensgevaarlijk, moest die agent met z'n auto 2 andere fietsers afsnijden en op een drukke doorgaande weg gaan staan met z'n auto... Wat in mijn ogen meer risico met zich mee brengt dan zonder licht bij daglicht fietsen...
![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:25 schreef -td6d- het volgende:
Herinnerd iemand zich dit nog:
**Kuch**
[afbeelding]
ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:25 schreef -td6d- het volgende:
Herinnerd iemand zich dit nog:
**Kuch**
[afbeelding]
Godsamme, half uur naar gezochtquote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja.
van vorige pagina.![]()
en herinnerd is met 'n T
AAAH blote billen!!!!!!! Die hebben we toch allemaal?quote:Op zondag 29 juli 2007 01:35 schreef oh-the-drama het volgende:
eh
wildplassen
Dat is heel genant, vooral als je een vrouw bent want dan zit je in je blote kont, kijk je omhoog, en staat er politie.
En wat was er dan zo verdacht aan?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:52 schreef Uiteraard het volgende:
Verdacht fietsgedrag..![]()
ik woon in een dorp![]()
quote:Op zondag 29 juli 2007 02:10 schreef VrAnKiE het volgende:
Mijn stomste was voor openbare dronkenschap. Ik was met fiets en al omgevallen en in slaap gevallen bij een stoplicht...
haha, dan was je wel heel erg naar de tering...hoeveel is de boete voor openbaar dronkenschap eigenlijk?quote:Op zondag 29 juli 2007 02:10 schreef VrAnKiE het volgende:
Mijn stomste was voor openbare dronkenschap. Ik was met fiets en al omgevallen en in slaap gevallen bij een stoplicht...
Nee hij heeft zijn F1 motor in zijn golf gti getuned.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:57 schreef Foozy het volgende:
[..]
19.000? Max ligt toch rond de 11.000?
Had je toch ongeveer weer een leuk horloge van kunnen kopen..quote:Op zondag 29 juli 2007 11:55 schreef Adsum het volgende:
3x fout parkeren op dezelfde plek, 3x boete á ¤ 50,-![]()
19k kan makkelijk maar jij weet blijkbaar niks van motoren afquote:Op zondag 29 juli 2007 22:49 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Nee hij heeft zijn F1 motor in zijn golf gti getuned.
19000 toeren![]()
Oke, welke type auto motor kan er dan 19000 toeren maken (we hebben het hier wel over arbeids-slagen)quote:Op zondag 29 juli 2007 23:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
19k kan makkelijk maar jij weet blijkbaar niks van motoren af![]()
heb je wel gelezen waar het over gaat? misschien betreft het een motor op een motorfiets.. en geen auto-motor..quote:Op maandag 30 juli 2007 19:08 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Oke, welke type auto motor kan er dan 19000 toeren maken (we hebben het hier wel over arbeids-slagen)
Dan nog lijkt het me onvoorstelbaar. Geloof dat de R6 van Yamaha (2006 als ik het goed heb) juist met z'n 17.500 toeren zat te pronken toendertijd. 19.000 toeren, kom op zeg.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:35 schreef KeessieK het volgende:
[..]
heb je wel gelezen waar het over gaat? misschien betreft het een motor op een motorfiets.. en geen auto-motor..![]()
Dat is (waarschijnlijk) 2 takt, die heeft dubbel zoveel arbeids-slagen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:12 schreef robert-dirksen het volgende:
Mijn honda brommert komt op de 12.500![]()
scheer je wegquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:26 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Dat is (waarschijnlijk) 2 takt, die heeft dubbel zoveel arbeids-slagen.
F1, bvquote:Op maandag 30 juli 2007 22:13 schreef Foozy het volgende:
[..]
Dan nog lijkt het me onvoorstelbaar. Geloof dat de R6 van Yamaha (2006 als ik het goed heb) juist met z'n 17.500 toeren zat te pronken toendertijd. 19.000 toeren, kom op zeg.
corrupte cops die makkelijk een zakcentje willen verdienenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:37 schreef J.A.N.A. het volgende:
Ik heb een paar jaar terug ooit een boete gehad (in Australië) omdat ik met de neus van de auto naar de stoep stond geparkeerd, dat mocht dus niet...![]()
Wie bedenkt er toch in godsnaam zulke regels...![]()
Helaas hing er een heel erg klein bordje waar dat op stond....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:24 schreef Kletz het volgende:
[..]
corrupte cops die makkelijk een zakcentje willen verdienen
Als je een boete voor 3 km te hard krijgt ga je zeker huilen (ja, ik reed wel te hard, maar ik heb de veiligheid toch niet in gevaar gebrachtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:29 schreef Athmozz het volgende:
575¤ voor slagen en verwondingen omdat de personen in het voertuig waar ik opgereden ben naar het ziekenhuis moesten gevoerd worden. Meest belachelijke boete ooit; had het nu een schadevergoeding voor die mensen geweest dan vond ik het niet zo erg, maar waarom in godsnaam een boete voor zoiets. Alsof het mijn bedoeling was
Maakt niet uit wat ze me gegeven hadden (al was het roekeloos rijgedrag + rijden naast de rijbaan + overdreven snelheid) en dat het nog duurder uitkwam; slagen & verwondingen komt op je strafblad te staan, en gewone verkeersovertredingen niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou, dan breng je een keer wél de verkeersveiligheid in gevaar (sterker nog: je veroorzaakt een ongeluk), dan is het toch volledig terecht dat je een boeten krijgt?![]()
Dan weet ik de reden wel dat je zo'n hoge boete kreeg. Je bent blijkbaar bekend bij justitie alszijnde coureur dus krijg je ook sneller een boete bij een ongeval. Misschien is normaal rijden een optie??quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat ze me gegeven hadden (al was het roekeloos rijgedrag + rijden naast de rijbaan + overdreven snelheid) en dat het nog duurder uitkwam; slagen & verwondingen komt op je strafblad te staan, en gewone verkeersovertredingen niet.
Ik vind die overtreding onterecht, aangezien het niet gaat om slagen & verwondingen maar om een reeks verkeersovertredingen. Ik zaag niet om een boete hoor, ik heb er al véél grotere gehad en daar klaag ik niet over omdat die terecht waren.
die switch heb ik al gemaaktquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:03 schreef RealZeus het volgende:
Misschien is normaal rijden een optie??
Al even vervelend is het als ze grappig proberen doen terwijl je keihard beboet wordtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Kankermongool moest zeker z'n quotum nog halen.
Dus als je 'grijs' rijdt zou je geen boete moeten krijgen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
31 december 2005, rond 19:00u in de tram, 1 zone afgestempeld ipv 2. ¤35 boete,
lol wat een hufterquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Al even vervelend is het als ze grappig proberen doen terwijl je keihard beboet wordt. Toen ik 4u mijn voorlopig rijbewijs had moest ik snel ff een kostuum gaan halen voor het schoolbal die avond. Ik haal rechts een auto in, die een agent in burger bleek te zijn. Ik ben aan de kant gezet; heb een overtreding gekregen omdat ik met een ongeldig rijbewijs reed (mijn vader moest er verplicht bij zitten & op dat uur mocht ik niet meer rijden) en voor het rechts inhalen. Na een telefoontje komt hij me met een grote smile melden dat het intrekking van mijn rijbewijs, 3 maand rijverbod en 2750¤ gaat kosten, en dat ik blij mag zijn dat ik niet eens moest betalen omdat ik vergeten pinken was bij een inhaalmaneuver. Zeer leuk om dan nog naar een grapje te moeten luisteren
![]()
Een waarschuwing/mogelijkheid om alsnog goed af te stempelen zou wel leuk zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dus als je 'grijs' rijdt zou je geen boete moeten krijgen?
Bestaat niet joh ! Je bent waarschijnlijk veroordeeld voor artikel 2 van de Opiumwetquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 02:41 schreef Type-R het volgende:
Pilletje gebruiken op een feestje voor eigen gebruik
450 EURO
wat nou, bestaat niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 02:46 schreef MrHoodigan het volgende:
[..]
Bestaat niet joh ! Je bent waarschijnlijk veroordeeld voor artikel 2 van de Opiumwet
http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes
En dat mag niet sukkel![]()
Jij bent echt domquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:26 schreef Type-R het volgende:
[..]
wat nou, bestaat niet.
En door rood rijden/ te hard rijden/ door binnenstad rijden mag ook niet, posten mensen hier ook - ga anders iedereen voor sukkel uitschelden
Op dezelfde weg heb ik - een week na m'n rijbewijs - ook een boete voor 28 km/h te hard gehad. auw..quote:Op maandag 23 juli 2007 10:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, zoiets had ik in Delft ook. Weg is sprekend een provinciale weg dus ik dacht 80 te mogen. Ik reed nog geen 80, want ik was net opgetrokken, maar toch nog beboet voor het 8 km te hard rijden (na correctie)..
Als ze een fout hebben gemaakt kan je er beroep op doen.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:46 schreef Kletz het volgende:
[..]
En justitie maakt nooit fouten?
i rest my case.
Die verdiende je dan ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Al even vervelend is het als ze grappig proberen doen terwijl je keihard beboet wordt. Toen ik 4u mijn voorlopig rijbewijs had moest ik snel ff een kostuum gaan halen voor het schoolbal die avond. Ik haal rechts een auto in, die een agent in burger bleek te zijn. Ik ben aan de kant gezet; heb een overtreding gekregen omdat ik met een ongeldig rijbewijs reed (mijn vader moest er verplicht bij zitten & op dat uur mocht ik niet meer rijden) en voor het rechts inhalen. Na een telefoontje komt hij me met een grote smile melden dat het intrekking van mijn rijbewijs, 3 maand rijverbod en 2750¤ gaat kosten, en dat ik blij mag zijn dat ik niet eens moest betalen omdat ik vergeten pinken was bij een inhaalmaneuver. Zeer leuk om dan nog naar een grapje te moeten luisteren
![]()
rijverbod ok, maar die geldboete vond ik niet verantwoord. Stel nu dat mijn ouders last hadden om dat bedrag ergens vandaan te halen, dan staat hier dus een deurwaarder die hun gerief gaat verkopen doordat ik enkele foutjes gemaakt heb (mijn ouders ook, ze wisten dat ik op dat moment niet mocht rijden & hebben me toch de sleutels gegeven & de baan op laten gaan).quote:
Machtig mooi! Net je rijbewijs en dan rechts gaan inhalenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
![]()
voorlopig rijbewijs (dat kan je hier gewoon op het stadshuis gaan afhalen na je theorieles, daarvoor moet je nog nooit achter het stuur gezeten hebben), daarmee mag je in principe niet eens alleen rijden zonder begeleider, dus dat was zéker niet het grootste probleem, mijn rijbewijs was op dat uur sowieso niet geldig, en zonder begeleider erbij ook al niet. Dat was een iets groter probleem dan dat rechts inhalenquote:Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Machtig mooi! Net je rijbewijs en dan rechts gaan inhalen![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 23:36 schreef Athmozz het volgende:
dat zou nog een mooie opmerking zijn als ze je 's nachts tegenhouden zonder lichtjes op de fiets & melden dat het voor je eigen veiligheid is. Als ze dan zeggen "ja maar automobilisten zien je niet zonder je licht" gewoon antwoorden "hoe komt het dan dat jij me kon tegenhouden als je me niet zag?"![]()
Mocht ik ooit dronken achter het stuur belanden, dan kan ik dit wel als referentie materiaal gebruiken om gewoon door te rijdenquote:Op donderdag 27 september 2007 23:36 schreef Athmozz het volgende:
dat zou nog een mooie opmerking zijn als ze je 's nachts tegenhouden zonder lichtjes op de fiets & melden dat het voor je eigen veiligheid is. Als ze dan zeggen "ja maar automobilisten zien je niet zonder je licht" gewoon antwoorden "hoe komt het dan dat jij me kon tegenhouden als je me niet zag?"![]()
klopt, maar dat vind ik logisch ook. Als je dan moet uitrijden is het namelijk niet zo handig als het wat drukker is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:06 schreef Renesite het volgende:
Mijn broer: 'Tegen de rijrichting in parkeren' in België
Ja, maar die regel is totaal NIET bekend bij Nederlandersquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
klopt, maar dat vind ik logisch ook. Als je dan moet uitrijden is het namelijk niet zo handig als het wat drukker is.
Een soort politie in burger? Die boete moest je zeker ter plekke betalen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:57 schreef DuTank het volgende:
[..]
Bij mij gingen die bomen zelfs al omhoog. Er kon geen trein meer aankomen:
De ene, van rechts, stond al op het perron en was de spoorwegovergang al over. Die van links was net voorbij en de bomen waren half omhoog, toen ging ik lopen. Soort politie in burger zei: Jongeman, dat mag niet he?
15 jaar was ik, 15 euro.. Iemand bij tennis, zelfde dag: 13 jaar, 13 euro..![]()
Dat meen je niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:03 schreef rival het volgende:
ik denk dat ik dit ga winnen!
niemand hier heeft een boete gehad voor het NIET doorrijden bij groen licht, ik dus wel(ik lette niet op en er stond een politieauto achter me. die dacht dat ik hem zat te pesten oid???)
that makes 2 of usquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:08 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat meen je niet.Nooit geweten dat je daar een boete voor kon krijgen.
Moet je daar een vergunning voor hebbenquote:Op maandag 23 juli 2007 11:34 schreef Pippi het volgende:
Afgelopen vrijdag kreeg ik een boete voor het feit dat ik zonder vergunning een steiger aan de voorgevel van mijn huis had geplaatst ( 4 meter breed en 3 meter hoog)Ik had 'm nodig om mijn dakgoot te repareren. Boete was 160 Euro (60 Euro voor de vergunning en 100 Euro omdat ik 'm niet had)
![]()
![]()
Een vergunning voor een pop in je eigen tuinquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:17 schreef Nerzhul het volgende:
mijn domste bekeuring is misschien wel de domste van heel het forum hier.
mijn moeder werd 50 jaar dus wij hadden wat flyers gemaakt en opgehangen aan lantaarnpalen, dat was bekeuring 1 140 euro voor het bevuilen van het milieu.....
de laatste bekeuring die ik had was ook wel een mooie was in ons eigen mooie dorpje, ik stond met me motor samen met 2 vrienden ook op de motor te wachten op de laatste vriend. wij hadden de motors op het voetpad gezet en ze stonden niet aan. krijgen we met ze 3e een bekeuring van 70 euro voor het hinderen van voetgangers... er liep niet eens iemand daar maar oke zal wel aan mij liggen
Dat vind ik niet dom dat vind ik gewoon harstikke terecht. zó irritant als mensen 's ochtends vroeg of 's avonds laat als je probeert te slapen even lekker voor je deur gaan claxonerenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef MrHoodigan het volgende:
Er bestaan echt hele domm bekeuringen hoor:
Zo stimuleer je natuurlijk wel dat meer mensen de auto laten staan jaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:53 schreef capital_P het volgende:
Op de brommer geen reflector op het achterspatbord, achterlicht en remlicht deden het prima. Kreeg ook nog een waarschuwing omdat m'n voorband "kiele kiele" was.
Vriend van me had er laatst een omdat het zadel van zijn brommer niet op slot kon.
Zelfde vriend boete voor op het fietspad rijden met de brommer op de oudezijds achterburgwal in amsterdam (er is daar nog nooit een fietspad geweest, is gewoon een gracht).
Agenten in amsterdam zijn ongelofelijk, vooral tegenover brommerrijders.
Hoezo 'kut kut kut'. Je kunt toch op de vingers van één hand natellen dat ze je achterna gaan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:53 schreef Ps2K het volgende:
Geen boete maar wel stom:
Ik was lekker 160 aan het rijden op de A28 bij Assen toen ik in de verte een politiebusje zag rijden. Dus ik verminder vaart en ga netjes 120 achter het politie busje rijden.
Nou na 5 minuten was ik daar compleet flauw van en bedacht ik het geniale plan om de politie met 130 in te halen, en daarna langzaam ruimte creeeren om verder te rijden.
Zo gezegd zo gedaan, alleen haalt het busje mij weer in... dus ik weer met 140 om het busje heen.
Enfin het busje haalt mij zo onderhand met 150 in en: POLITIE, VOLGEN
kut kut kut
Mensen die denken dat het verbod op beschonken deelnemen aan het verkeer niet voor fietsers geldt.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:24 schreef Hilzillah het volgende:
Moest ik blazen. Mevrouw u heeft gedronken, Uhrm ja, daarom die fiets
Begint oom agent een hele tirade dat ik LEVENS GEVAARLIJK bezig was,
(rij netjes op t fietspad, en heb netjes m'n lichtjes aan)
Geeft die kwal me een bekeuring!
hier controleren ze daar niet op. Donderdagavond in de overpoort kan je anders zowat 99% van de fietsers beboeten, zowat iedereen heeft er te veel op als hij wegrijdt (en het zullen toch snel een 1000 man wekelijks zijn)quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het verbod op beschonken deelnemen aan het verkeer niet voor fietsers geldt.
Wat een sneue actie, ik doe dat ook altijd, ideale lijn enzoquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:47 schreef Inspi het volgende:
3 boetes in 1 keer van de Koninklijke Marechaussee. twee jonge ventjes die iemand z'n weekend wilde verzieken.
1 voor een telefoon in mijn hand houden (die dus netjes in mijn broekzak zat.)
1 voor overschrijden van een doorgetrokken streep (je weet wel een uitvoegstrook, overzichtelijke bocht)1 voor bumperkleven achter een busje (als die met 120 voorbij komt duurt het even voordat ik dezelfde snelheid heb als hem met mijn slome gevaarte)
Lang verhaal en ze logen ook nog over de soort auto waar ze inzaten omdat ze anders nooit hadden kunnen zien wat er ik in mijn hand zou kunnen hebben. Ze reden in een peugeot 306, maar in een reactie op het bezwaarschrift reden ze in een VW transporter, de bestuurder had gezien bij het inhalen dat ik een telefoon in mijn hand had terwijl ik veel hoger zat in mijn peugeot boxer, kan onmogelijk. Geintje heeft me uiteindelijk dik 600 euro gekost en een zwaar verziekt weekend.
Kunnen zowiezo geen boete geven want is uitlokking.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:53 schreef Ps2K het volgende:
Geen boete maar wel stom:
Ik was lekker 160 aan het rijden op de A28 bij Assen toen ik in de verte een politiebusje zag rijden. Dus ik verminder vaart en ga netjes 120 achter het politie busje rijden.
Nou na 5 minuten was ik daar compleet flauw van en bedacht ik het geniale plan om de politie met 130 in te halen, en daarna langzaam ruimte creeeren om verder te rijden.
Zo gezegd zo gedaan, alleen haalt het busje mij weer in... dus ik weer met 140 om het busje heen.
Enfin het busje haalt mij zo onderhand met 150 in en: POLITIE, VOLGEN
kut kut kut
De aardige agenten wezen mij op de maximale snelheid die op de snelweg geldt en vertelden mij dat ze me geen bekeuring konden geven om dat hun kilometerteller niet geikt is (vreemd, naar mijn weten mogen ze de snelheid zelfs schatten...)
Natuurlijk moesten ze even vragen waarom ik een gemerkte politiewagen inhaalde
Brusselsestraat of Grote Gracht zeker? hehe.. ken zoveel eerstejaars die daarvoor boetes hebben gekregenquote:Op zaterdag 29 september 2007 01:51 schreef Roosje11 het volgende:
ik kreeg in maastricht een boete van 40 euro voor tegen het verkeer in fietsen, ik wist niet eens dat dat kon! het stomme was ook nog dat er niet aan het begin van de straat een bord stond dat je er niet inmocht als fietser, maar alleen dus aan de andere kant dat het eenrichtingsverkeer was. Ik kon dit dus helemaal niet weten, aangezien ik nooit vanaf de andere kant die straat inkwam. Maar de agent was niet onder de indruk...'ik woonde toch in maastricht? dan hoorde ik dit soort dingen gewoon te weten' .....![]()
Vast wel Kuuk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:07 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb nog nooit een boete gekregen. Ik ben keibraaf.
grote gracht was het idd...Stomme politieman. Ik kom uit Amsterdam en ik had echt nog nooit ook maar gehoord van tegen het verkeer infietsen!quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:49 schreef superheist het volgende:
[..]
Brusselsestraat of Grote Gracht zeker? hehe.. ken zoveel eerstejaars die daarvoor boetes hebben gekregen
Zowel Maastricht als Amsterdam hangen aan elkaar van de eenrichtingsstraten, in Maastricht kom je er alleen minder makkelijk mee weg. De Brusselsestraat, Grote Gracht en Kommel zijn wat dat betreft echt berucht.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:02 schreef Roosje11 het volgende:
grote gracht was het idd...Stomme politieman. Ik kom uit Amsterdam en ik had echt nog nooit ook maar gehoord van tegen het verkeer infietsen!![]()
Ik ben benieuwd wat de Vlaamse definitie van een eenrichtingsstraat is...quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
in een eenrichtingsstraat mag je met je fiets toch altijd in de "verkeerde" richting rijden?
(zelfs met de auto als je hem in achteruit zet, als je dan een combi / flik ziet inrijden gooi je hem gewoon snel in vooruit)
Ik vraag me af of er ook al veel vrouwen zijn bekeurd voor wildplassen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:17 schreef Jelle_81 het volgende:
dat ik ergens mijn blaas stond te legen waar dat niet mocht, was ook niet zo helder meer op dat moment![]()
Nee hoor. Hier (Delft, ook berucht vanwege het centrum waar een auto vrijwel geen optie is) heb je idd veel straten waar je met de fiets wél links van de gracht mag fietsen, maar er zijn er ook een aantal waar dat absoluut niet mag. Opletten dus!quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
in een eenrichtingsstraat mag je met je fiets toch altijd in de "verkeerde" richting rijden?
(zelfs met de auto als je hem in achteruit zet, als je dan een combi / flik ziet inrijden gooi je hem gewoon snel in vooruit)
Alleen als dat onder het verbodsbord staat aangegeven.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
nen sanzuniekquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:19 schreef Serendips het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de Vlaamse definitie van een eenrichtingsstraat is...
Inkoppertje.
Hehehe nee ik had er gewoon netjes 120 achter moeten blijven rijdenquote:Op zaterdag 29 september 2007 01:05 schreef Archont het volgende:
[..]
Kunnen zowiezo geen boete geven want is uitlokking.
Athmozz, het wordt tijd dat je eens opnieuw je theorie examen aflegtquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
kunnen je enkel iets maken als de eigenaar klacht indient.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:13 schreef Talleke het volgende:
Geen boete maar wel waarschuwing van oom agent:
ik was met het winkelwagentje van de jumbo naar mijn huis gelopen (ik woon er praktisch naast), maar meneer agent vond dat dat diefstal was. Gevolg: ik moest in de regen met mijn diepvriesspullen terug lopen naar de jumbo, winkelwagentje wegzetten en vervolgens alle spullen naar huis dragen!![]()
mja hangt er vanaf, als je een toer van 500m alom moet doen, of je kan gewoon eventjes 50m in achteruit door een straat dan kies je toch gewoon voor dat stukje achteruit, het is niet dat je er iemand mee hindert ofzo... stel dat er toch iemand komt duw je hem gewoon in vooruit & ben je weg.quote:Op zondag 30 september 2007 00:13 schreef Archont het volgende:
[..]
Athmozz, het wordt tijd dat je eens opnieuw je theorie examen aflegt
Met de wagen niet, met de fiets/te voet trek ik mij niet veel aan van de lichten, als het op groen staat mag je over zonder te kijken, rood is oversteken met kijkenquote:Op zondag 30 september 2007 00:23 schreef Archont het volgende:
Als je door het rood rijdt hinder je ook niemand(als er niemand afkomt tenminste) , maar toch mag het niet. En wat is 500m met de wagen??
no way, je moet altijd kijken joh, ik zou echt opnieuw het examen doen en deze keer zonder fouten, (ik had er geen enkele)quote:Op zondag 30 september 2007 00:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Met de wagen niet, met de fiets/te voet trek ik mij niet veel aan van de lichten, als het op groen staat mag je over zonder te kijken, rood is oversteken met kijken. Ik zie niet in waarom ik zou wachten voor een bende elektronen die door een draadje crossen waar toevallig een rood glaasje voor hangt als er niemand af komt, als er toch geen risico is dan ga ik er wel gewoon door.
Mja, ik had niet zoveel tijd ('s ochtends laatste examen middelbaar, 's middags wou ik mijn theorie gaan doen zodat ik snel mijn voorlopig had) om het te studeren, dus heb ik me zo'n boek gekocht en eigenlijk enkel het stuk over parkeren gelezen, en dan nog achteraan de ! Belangrijke tips ! pagina eens gelezen, de andere stukken heb ik niet eens doorgenomen wegens tijdgebrek...quote:Op zondag 30 september 2007 00:30 schreef Archont het volgende:
Ik zou echt opnieuw het examen doen en deze keer zonder fouten, (ik had er geen enkele)
Ik kreeg hem ookquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:03 schreef rival het volgende:
ik denk dat ik dit ga winnen!
niemand hier heeft een boete gehad voor het NIET doorrijden bij groen licht, ik dus wel(ik lette niet op en er stond een politieauto achter me. die dacht dat ik hem zat te pesten oid???)
Mensen verwachten geen tegenliggers in een eenrichtingsweg, en daarom ben je stom bezig als je er van de verkeerde kant inrijdt (of je er achteruit of vooruit inrijdt maakt hierbij niet uit!). Je hebt zomaar een aanrijding te pakken.quote:Op zondag 30 september 2007 00:17 schreef Athmozz het volgende:
je kan gewoon eventjes 50m in achteruit door een straat dan kies je toch gewoon voor dat stukje achteruit, het is niet dat je er iemand mee hindert ofzo...
Filmpje voor mensen die denken dat ze niet uit hoeven kijken bij groen verkeerslicht...quote:Op zondag 30 september 2007 00:27 schreef Athmozz het volgende:
als het op groen staat mag je over zonder te kijken
Dan moet die ander toch associaal hard door zo'n straatje gaan, en aangezien 1richtingen bijna altijd kleine straatjes zijn, rijdt iedereen hoogstens 40 in zo'n straatje, dan sta je direct stil als je een ander ziet rijden. Ik rijd zo, mijn vader rijdt altijd zo, en we hebben dat nog nooit tegengekomen.quote:Op zondag 30 september 2007 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Mensen verwachten geen tegenliggers in een eenrichtingsweg, en daarom ben je stom bezig als je er van de verkeerde kant inrijdt (of je er achteruit of vooruit inrijdt maakt hierbij niet uit!). Je hebt zomaar een aanrijding te pakken.
Met de brommer / fiets wel; met de auto minder, daar zit je een pak veiliger. Als iemand door het rood rijdt dan heb je die toch bijna altijd mee.quote:
Bij ons wordt het gedoogd. Want op de brommer/met de auto is natuurlijk gevaarlijk en als we lopend gaan, worden we "baldadig".quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het verbod op beschonken deelnemen aan het verkeer niet voor fietsers geldt.
een boete voor door rood rijden is terecht! altijd zeikt iedereen maar dat hard rijden gevaarlijk is en blablabla maar door rood rijden is nog veel gevaarlijker!quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:36 schreef Serendips het volgende:
[..]
Hoezo 'kut kut kut'. Je kunt toch op de vingers van één hand natellen dat ze je achterna gaan.
De stomste boete die ik heb gekregen, was voor door rood rijden...Met de fiets.![]()
Dat wordt in de stad gewoon gedoogd, maar dat hoef je daarbuiten dus niet te proberen. Die boete an sich is niet zo erg, zonde van het geld, dat wel. Het ergste vind ik altijd die twee LBO-types die je dan proberen te kleineren.
'Waarom reed je door rood?'. 'Ja, omdat ik groen niet zo'n mooie kleur vind, nou goed'.![]()
Op zich niet mee eens.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:06 schreef bouke82 het volgende:
de politie zou eens wat strenger moeten controleren op fietsers! op verlichting, remmen etc etc!
Mensen kiezen er ook zelf voor om hun veiligheidsgordel niet om te doen, maar dat is net zo goed beboetbaar. Als iets verplicht is (gordel, fietsverlichting) is het ook makkelijker om de schuldvraag te bepalen bij een ongeval. Als je zelf je gordel niet omdoet en je stuitert bij een lichte aanrijding met je kop door het raam, dan hoef je volgens mij geen smartengeld te verwachten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:15 schreef Athmozz het volgende:
omdat ze zichzelf in gevaar brengen (who cares, ze kiezen er zelf voor om zonder licht / door rood te gaan rijden)
Als die gast gewacht had en pas was gaan rijden als het licht op groen stond zou die auto hem niet geraakt hebbenquote:Op zondag 30 september 2007 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Filmpje voor mensen die denken dat ze niet uit hoeven kijken bij groen verkeerslicht...
Tuurlijk niet. Als student kom ik een paar keer per week om 3/4/5 uur 's nachts naar huis. Dan is er geen KIP op de weg. Als ik moet gaan wachten op alle stoplichten ben ik twee keer zo lang bezig terwijl ik op het hele stuk hooguit 2 auto's tegenkom, meestal nog beide politieauto's...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:06 schreef bouke82 het volgende:
een boete voor door rood rijden is terecht! altijd zeikt iedereen maar dat hard rijden gevaarlijk is en blablabla maar door rood rijden is nog veel gevaarlijker!
Onzin. Vanaf het moment dat het licht op groen springt duurt het nog iets van 3 seconden voordat hij wordt geraakt. Daarnaast is het zo dat voordat een licht op groen springt, het andere licht al +- 3 seconden op rood staat. Die automobilist had dus al minstens 6 seconden daarvoor op de rem moeten staan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:33 schreef ach het volgende:
[..]
Als die gast gewacht had en pas was gaan rijden als het licht op groen stond zou die auto hem niet geraakt hebbenWat een sukkel
Dus voor het gemak gelden de regels niet om 3 of 4 uur in de nacht? Gelukkig werkt de wet niet zo en wordt je midden in de nacht net zo hard aangepakt als overdag en volkomen terecht.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als student kom ik een paar keer per week om 3/4/5 uur 's nachts naar huis. Dan is er geen KIP op de weg. Als ik moet gaan wachten op alle stoplichten ben ik twee keer zo lang bezig terwijl ik op het hele stuk hooguit 2 auto's tegenkom, meestal nog beide politieauto's...
een automobilist mag dan voor de schade opdraaienquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Op zich niet mee eens.
Ok, snelheidsovertredingen gaan zeker niet altijd leiden tot een ongeluk, maar àls je een ongeluk hebt, dan is de kans dat degene die je aanrijdt ook zwaar gekwetst is bijzonder groot.
Als je als fietser door het rood rijdt & je wordt overhoop gereden, dan ben jij het zelf die het zwaarste letsel heeft, en de persoon in de wagen zal wat schade aan zijn auto oplopen, maar dat is op zich niet zo erg, dat valt direct te herstellen.
Controle op fietsers is gewoon nodig omdat ze zichzelf in gevaar brengen (who cares, ze kiezen er zelf voor om zonder licht / door rood te gaan rijden), controle op overdreven snelheid omdat je anderen in gevaar brengt als je het niet op een normale manier doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |