abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53570762
Geen boete maar wel waarschuwing van oom agent:

ik was met het winkelwagentje van de jumbo naar mijn huis gelopen (ik woon er praktisch naast), maar meneer agent vond dat dat diefstal was. Gevolg: ik moest in de regen met mijn diepvriesspullen terug lopen naar de jumbo, winkelwagentje wegzetten en vervolgens alle spullen naar huis dragen!
pi_53570951
baldadigheid aan de openbare weg

en laatst werd ik aangehouden omdat mijn licht op de fiets het niet deed
ik beetje zielig doen dat ik zo a-technisch was als het maar kon en dat ze mijn licht net kapot getrokken hadden.

"Laat mij maar even kijken, jongen". komt die politie aan met een setje tangen en binnen een paar minuten mocht ik verder fietsen en was mijn licht gemaakt. Koste me wel de boete van 20 euro, maar dat vond ik wel prima
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:23:37 #278
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53572290
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:05 schreef Archont het volgende:

[..]

Kunnen zowiezo geen boete geven want is uitlokking.
Hehehe nee ik had er gewoon netjes 120 achter moeten blijven rijden
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53580019
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
in een eenrichtingsstraat mag je met je fiets toch altijd in de "verkeerde" richting rijden?

(zelfs met de auto als je hem in achteruit zet, als je dan een combi / flik ziet inrijden gooi je hem gewoon snel in vooruit )
Athmozz, het wordt tijd dat je eens opnieuw je theorie examen aflegt
pi_53580053
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 17:13 schreef Talleke het volgende:
Geen boete maar wel waarschuwing van oom agent:

ik was met het winkelwagentje van de jumbo naar mijn huis gelopen (ik woon er praktisch naast), maar meneer agent vond dat dat diefstal was. Gevolg: ik moest in de regen met mijn diepvriesspullen terug lopen naar de jumbo, winkelwagentje wegzetten en vervolgens alle spullen naar huis dragen!
kunnen je enkel iets maken als de eigenaar klacht indient.
pi_53580080
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:13 schreef Archont het volgende:

[..]

Athmozz, het wordt tijd dat je eens opnieuw je theorie examen aflegt
mja hangt er vanaf, als je een toer van 500m alom moet doen, of je kan gewoon eventjes 50m in achteruit door een straat dan kies je toch gewoon voor dat stukje achteruit, het is niet dat je er iemand mee hindert ofzo... stel dat er toch iemand komt duw je hem gewoon in vooruit & ben je weg.

Heb onlangs nog zo'n rijbewijs testje gedaan, en ik was er weer juist gepast door gelijk op mijn examen (toen had ik 1 zware en 3 lichte overtredingen op de 40 vragen, dus goed)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53580189
lol athmozz, er zijn enkele basisregels waar je je aan moet houden. Als je door het rood rijdt hinder je ook niemand(als er niemand afkomt tenminste) , maar toch mag het niet. En wat is 500m met de wagen??
moet wel bekkenen dat ik dat ook regelmatig deed om in gent m'n eenrichtingsstraat in te rijden ipv de ring op te gaan (de beruchte l.delvauxstraat, nu mogen fietsen wel naar beneden rijden)

Zelf heb ik ook regelmatig veel moeite met de manier hoe de verkeersregels ineenzitten en nog meer hoe men het verkeer wilt regelen, maar ik hou me er toch aan (behalve dan echt stomme snelheids beperkingen) Heb nog maar 1 boete gehad (parkeerboete gele onderbroken lijn, ligt er een briefje onder de ruit dat m'n wagen niet overeenkomstig staat met artikel1 krijg ik pv in bus is het plots artikel 5, heb er toen niet achter gezaagd want reed met niet echt correcte nummerplaten op dat moment wegens vervangwagen.)
pi_53580243
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:23 schreef Archont het volgende:
Als je door het rood rijdt hinder je ook niemand(als er niemand afkomt tenminste) , maar toch mag het niet. En wat is 500m met de wagen??
Met de wagen niet, met de fiets/te voet trek ik mij niet veel aan van de lichten, als het op groen staat mag je over zonder te kijken, rood is oversteken met kijken . Ik zie niet in waarom ik zou wachten voor een bende elektronen die door een draadje crossen waar toevallig een rood glaasje voor hangt als er niemand af komt, als er toch geen risico is dan ga ik er wel gewoon door.
pi_53580290
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:27 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Met de wagen niet, met de fiets/te voet trek ik mij niet veel aan van de lichten, als het op groen staat mag je over zonder te kijken, rood is oversteken met kijken . Ik zie niet in waarom ik zou wachten voor een bende elektronen die door een draadje crossen waar toevallig een rood glaasje voor hangt als er niemand af komt, als er toch geen risico is dan ga ik er wel gewoon door.
no way, je moet altijd kijken joh, ik zou echt opnieuw het examen doen en deze keer zonder fouten, (ik had er geen enkele)
pi_53580473
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:30 schreef Archont het volgende:
Ik zou echt opnieuw het examen doen en deze keer zonder fouten, (ik had er geen enkele)
Mja, ik had niet zoveel tijd ('s ochtends laatste examen middelbaar, 's middags wou ik mijn theorie gaan doen zodat ik snel mijn voorlopig had) om het te studeren, dus heb ik me zo'n boek gekocht en eigenlijk enkel het stuk over parkeren gelezen, en dan nog achteraan de ! Belangrijke tips ! pagina eens gelezen, de andere stukken heb ik niet eens doorgenomen wegens tijdgebrek...

Als het groen is mag de ander niet oversteken, dus als je erin rijdt is die ander toch in fout (tenzij je afslaat, uiteraard ff opletten voor tegenliggers/fietsers). Gewoon doorrijden zoals op een stuk waar geen kruispunt is dus.
  zondag 30 september 2007 @ 01:56:00 #286
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_53581428
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:03 schreef rival het volgende:
ik denk dat ik dit ga winnen!

niemand hier heeft een boete gehad voor het NIET doorrijden bij groen licht, ik dus wel (ik lette niet op en er stond een politieauto achter me. die dacht dat ik hem zat te pesten oid???)
Ik kreeg hem ook Op de fiets Had niet gezien dat het groen was + er reden wat auto's door rood, dus ik dacht dat het voor mij nog rood was, kwam door de zon :_)

Uiteindelijk hoefde ik hem niet meer te betalen, na wat vakkundig gezeur
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_53582270
Heb er ook wel 1:

Vriend en ik moesten ff wat shizzle halen voor dat we naar feest toe gingen, 2 gram coke en 25 pillen ofzo. Maar goed die gast die mee was die wou dus al lijntje nemen dus we stopten in een zij straatje midden in het bos waar totaal niemand komt. Ah fijn hij had de hele shizzle al mooi neer gelegd op een cd hoesje en wou het net naar binnen werken toen ik dus in 1 keer politie dat straatje in zag rijden, ik roep dus politie en hij legde het snel weg onder de stoel. Ik dacht bij mezelf van ja valt beetje op als we hier nix staan te doen en doe maar net of ik aan het bellen ben. Dus ik met de mobiel aan me oor, komen ze naast me staan en moet raampje open doen. Dus ik zeg zo van ja ik werd gebeld en heb geen carkit dus daarom stopte ik hier ff. Zegt die agent heel fijn van dat gaat je toch een boete kosten want je hebt nog een draaiende motor, nouja wou er eerst tegen in gaan maar aangezien we dus geen zin hadden om uit te stappen vanwege wat we allemaal in de auto hadden liggen heb ik hem maar geaccepteerd.
  zondag 30 september 2007 @ 08:23:49 #288
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_53583013
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:41:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53584739
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:17 schreef Athmozz het volgende:

je kan gewoon eventjes 50m in achteruit door een straat dan kies je toch gewoon voor dat stukje achteruit, het is niet dat je er iemand mee hindert ofzo...
Mensen verwachten geen tegenliggers in een eenrichtingsweg, en daarom ben je stom bezig als je er van de verkeerde kant inrijdt (of je er achteruit of vooruit inrijdt maakt hierbij niet uit!). Je hebt zomaar een aanrijding te pakken.
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:27 schreef Athmozz het volgende:

als het op groen staat mag je over zonder te kijken
Filmpje voor mensen die denken dat ze niet uit hoeven kijken bij groen verkeerslicht...
pi_53584797
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Mensen verwachten geen tegenliggers in een eenrichtingsweg, en daarom ben je stom bezig als je er van de verkeerde kant inrijdt (of je er achteruit of vooruit inrijdt maakt hierbij niet uit!). Je hebt zomaar een aanrijding te pakken.
Dan moet die ander toch associaal hard door zo'n straatje gaan, en aangezien 1richtingen bijna altijd kleine straatjes zijn, rijdt iedereen hoogstens 40 in zo'n straatje, dan sta je direct stil als je een ander ziet rijden. Ik rijd zo, mijn vader rijdt altijd zo, en we hebben dat nog nooit tegengekomen.
quote:
Met de brommer / fiets wel; met de auto minder, daar zit je een pak veiliger. Als iemand door het rood rijdt dan heb je die toch bijna altijd mee.
  zondag 30 september 2007 @ 12:39:33 #291
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_53586067
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Mensen die denken dat het verbod op beschonken deelnemen aan het verkeer niet voor fietsers geldt.
Bij ons wordt het gedoogd. Want op de brommer/met de auto is natuurlijk gevaarlijk en als we lopend gaan, worden we "baldadig".
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_53635966
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:36 schreef Serendips het volgende:

[..]

Hoezo 'kut kut kut'. Je kunt toch op de vingers van één hand natellen dat ze je achterna gaan.

De stomste boete die ik heb gekregen, was voor door rood rijden...Met de fiets.
Dat wordt in de stad gewoon gedoogd, maar dat hoef je daarbuiten dus niet te proberen. Die boete an sich is niet zo erg, zonde van het geld, dat wel. Het ergste vind ik altijd die twee LBO-types die je dan proberen te kleineren.
'Waarom reed je door rood?'. 'Ja, omdat ik groen niet zo'n mooie kleur vind, nou goed'.
een boete voor door rood rijden is terecht! altijd zeikt iedereen maar dat hard rijden gevaarlijk is en blablabla maar door rood rijden is nog veel gevaarlijker!

de politie zou eens wat strenger moeten controleren op fietsers! op verlichting, remmen etc etc!
Aspirant Onderofficier op de Koninlijke Militaire School!!!
pi_53636110
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:06 schreef bouke82 het volgende:
de politie zou eens wat strenger moeten controleren op fietsers! op verlichting, remmen etc etc!
Op zich niet mee eens.

Ok, snelheidsovertredingen gaan zeker niet altijd leiden tot een ongeluk, maar àls je een ongeluk hebt, dan is de kans dat degene die je aanrijdt ook zwaar gekwetst is bijzonder groot.

Als je als fietser door het rood rijdt & je wordt overhoop gereden, dan ben jij het zelf die het zwaarste letsel heeft, en de persoon in de wagen zal wat schade aan zijn auto oplopen, maar dat is op zich niet zo erg, dat valt direct te herstellen.

Controle op fietsers is gewoon nodig omdat ze zichzelf in gevaar brengen (who cares, ze kiezen er zelf voor om zonder licht / door rood te gaan rijden), controle op overdreven snelheid omdat je anderen in gevaar brengt als je het niet op een normale manier doet.
pi_53636317
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:15 schreef Athmozz het volgende:

omdat ze zichzelf in gevaar brengen (who cares, ze kiezen er zelf voor om zonder licht / door rood te gaan rijden)
Mensen kiezen er ook zelf voor om hun veiligheidsgordel niet om te doen, maar dat is net zo goed beboetbaar. Als iets verplicht is (gordel, fietsverlichting) is het ook makkelijker om de schuldvraag te bepalen bij een ongeval. Als je zelf je gordel niet omdoet en je stuitert bij een lichte aanrijding met je kop door het raam, dan hoef je volgens mij geen smartengeld te verwachten.
pi_53636551
quote:
Als die gast gewacht had en pas was gaan rijden als het licht op groen stond zou die auto hem niet geraakt hebben Wat een sukkel
pi_53636633
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:06 schreef bouke82 het volgende:
een boete voor door rood rijden is terecht! altijd zeikt iedereen maar dat hard rijden gevaarlijk is en blablabla maar door rood rijden is nog veel gevaarlijker!
Tuurlijk niet. Als student kom ik een paar keer per week om 3/4/5 uur 's nachts naar huis. Dan is er geen KIP op de weg. Als ik moet gaan wachten op alle stoplichten ben ik twee keer zo lang bezig terwijl ik op het hele stuk hooguit 2 auto's tegenkom, meestal nog beide politieauto's...
pi_53636699
Roest op me fiets is toch wel echt de stomste (schijnt dat je fiets in goede staat moet verkeren)
pi_53637523
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:33 schreef ach het volgende:

[..]

Als die gast gewacht had en pas was gaan rijden als het licht op groen stond zou die auto hem niet geraakt hebben Wat een sukkel
Onzin. Vanaf het moment dat het licht op groen springt duurt het nog iets van 3 seconden voordat hij wordt geraakt. Daarnaast is het zo dat voordat een licht op groen springt, het andere licht al +- 3 seconden op rood staat. Die automobilist had dus al minstens 6 seconden daarvoor op de rem moeten staan.
pi_53639608
IRT dude met die pop van 4m in de tuin

De boete is inderdaad terecht, helaas......een overtreding op basis van het bouwbesluit. Structuren boven 1m (geloof ik) zijn vergunningsplichtig, daar moet je een "bouwvergunning" voor hebben.

Domste: Fietsen zonder licht, terwijl ik ze zag staan maar gewoon door fietsen ofc.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:10:51 #300
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53640075
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:37 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Als student kom ik een paar keer per week om 3/4/5 uur 's nachts naar huis. Dan is er geen KIP op de weg. Als ik moet gaan wachten op alle stoplichten ben ik twee keer zo lang bezig terwijl ik op het hele stuk hooguit 2 auto's tegenkom, meestal nog beide politieauto's...
Dus voor het gemak gelden de regels niet om 3 of 4 uur in de nacht? Gelukkig werkt de wet niet zo en wordt je midden in de nacht net zo hard aangepakt als overdag en volkomen terecht.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')