Hehehe nee ik had er gewoon netjes 120 achter moeten blijven rijdenquote:Op zaterdag 29 september 2007 01:05 schreef Archont het volgende:
[..]
Kunnen zowiezo geen boete geven want is uitlokking.

Athmozz, het wordt tijd dat je eens opnieuw je theorie examen aflegtquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
in een eenrichtingsstraat mag je met je fiets toch altijd in de "verkeerde" richting rijden?
(zelfs met de auto als je hem in achteruit zet, als je dan een combi / flik ziet inrijden gooi je hem gewoon snel in vooruit)

kunnen je enkel iets maken als de eigenaar klacht indient.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:13 schreef Talleke het volgende:
Geen boete maar wel waarschuwing van oom agent:
ik was met het winkelwagentje van de jumbo naar mijn huis gelopen (ik woon er praktisch naast), maar meneer agent vond dat dat diefstal was. Gevolg: ik moest in de regen met mijn diepvriesspullen terug lopen naar de jumbo, winkelwagentje wegzetten en vervolgens alle spullen naar huis dragen!![]()

mja hangt er vanaf, als je een toer van 500m alom moet doen, of je kan gewoon eventjes 50m in achteruit door een straat dan kies je toch gewoon voor dat stukje achteruit, het is niet dat je er iemand mee hindert ofzo... stel dat er toch iemand komt duw je hem gewoon in vooruit & ben je weg.quote:Op zondag 30 september 2007 00:13 schreef Archont het volgende:
[..]
Athmozz, het wordt tijd dat je eens opnieuw je theorie examen aflegt

Met de wagen niet, met de fiets/te voet trek ik mij niet veel aan van de lichten, als het op groen staat mag je over zonder te kijken, rood is oversteken met kijkenquote:Op zondag 30 september 2007 00:23 schreef Archont het volgende:
Als je door het rood rijdt hinder je ook niemand(als er niemand afkomt tenminste) , maar toch mag het niet. En wat is 500m met de wagen??

no way, je moet altijd kijken joh, ik zou echt opnieuw het examen doen en deze keer zonder fouten, (ik had er geen enkele)quote:Op zondag 30 september 2007 00:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Met de wagen niet, met de fiets/te voet trek ik mij niet veel aan van de lichten, als het op groen staat mag je over zonder te kijken, rood is oversteken met kijken. Ik zie niet in waarom ik zou wachten voor een bende elektronen die door een draadje crossen waar toevallig een rood glaasje voor hangt als er niemand af komt, als er toch geen risico is dan ga ik er wel gewoon door.

Mja, ik had niet zoveel tijd ('s ochtends laatste examen middelbaar, 's middags wou ik mijn theorie gaan doen zodat ik snel mijn voorlopig had) om het te studeren, dus heb ik me zo'n boek gekocht en eigenlijk enkel het stuk over parkeren gelezen, en dan nog achteraan de ! Belangrijke tips ! pagina eens gelezen, de andere stukken heb ik niet eens doorgenomen wegens tijdgebrek...quote:Op zondag 30 september 2007 00:30 schreef Archont het volgende:
Ik zou echt opnieuw het examen doen en deze keer zonder fouten, (ik had er geen enkele)

Ik kreeg hem ookquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:03 schreef rival het volgende:
ik denk dat ik dit ga winnen!
niemand hier heeft een boete gehad voor het NIET doorrijden bij groen licht, ik dus wel(ik lette niet op en er stond een politieauto achter me. die dacht dat ik hem zat te pesten oid???)

Mensen verwachten geen tegenliggers in een eenrichtingsweg, en daarom ben je stom bezig als je er van de verkeerde kant inrijdt (of je er achteruit of vooruit inrijdt maakt hierbij niet uit!). Je hebt zomaar een aanrijding te pakken.quote:Op zondag 30 september 2007 00:17 schreef Athmozz het volgende:
je kan gewoon eventjes 50m in achteruit door een straat dan kies je toch gewoon voor dat stukje achteruit, het is niet dat je er iemand mee hindert ofzo...
Filmpje voor mensen die denken dat ze niet uit hoeven kijken bij groen verkeerslicht...quote:Op zondag 30 september 2007 00:27 schreef Athmozz het volgende:
als het op groen staat mag je over zonder te kijken

Dan moet die ander toch associaal hard door zo'n straatje gaan, en aangezien 1richtingen bijna altijd kleine straatjes zijn, rijdt iedereen hoogstens 40 in zo'n straatje, dan sta je direct stil als je een ander ziet rijden. Ik rijd zo, mijn vader rijdt altijd zo, en we hebben dat nog nooit tegengekomen.quote:Op zondag 30 september 2007 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Mensen verwachten geen tegenliggers in een eenrichtingsweg, en daarom ben je stom bezig als je er van de verkeerde kant inrijdt (of je er achteruit of vooruit inrijdt maakt hierbij niet uit!). Je hebt zomaar een aanrijding te pakken.
Met de brommer / fiets wel; met de auto minder, daar zit je een pak veiliger. Als iemand door het rood rijdt dan heb je die toch bijna altijd mee.quote:

Bij ons wordt het gedoogd. Want op de brommer/met de auto is natuurlijk gevaarlijk en als we lopend gaan, worden we "baldadig".quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het verbod op beschonken deelnemen aan het verkeer niet voor fietsers geldt.

een boete voor door rood rijden is terecht! altijd zeikt iedereen maar dat hard rijden gevaarlijk is en blablabla maar door rood rijden is nog veel gevaarlijker!quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:36 schreef Serendips het volgende:
[..]
Hoezo 'kut kut kut'. Je kunt toch op de vingers van één hand natellen dat ze je achterna gaan.
De stomste boete die ik heb gekregen, was voor door rood rijden...Met de fiets.![]()
Dat wordt in de stad gewoon gedoogd, maar dat hoef je daarbuiten dus niet te proberen. Die boete an sich is niet zo erg, zonde van het geld, dat wel. Het ergste vind ik altijd die twee LBO-types die je dan proberen te kleineren.
'Waarom reed je door rood?'. 'Ja, omdat ik groen niet zo'n mooie kleur vind, nou goed'.![]()

Op zich niet mee eens.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:06 schreef bouke82 het volgende:
de politie zou eens wat strenger moeten controleren op fietsers! op verlichting, remmen etc etc!

Mensen kiezen er ook zelf voor om hun veiligheidsgordel niet om te doen, maar dat is net zo goed beboetbaar. Als iets verplicht is (gordel, fietsverlichting) is het ook makkelijker om de schuldvraag te bepalen bij een ongeval. Als je zelf je gordel niet omdoet en je stuitert bij een lichte aanrijding met je kop door het raam, dan hoef je volgens mij geen smartengeld te verwachten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:15 schreef Athmozz het volgende:
omdat ze zichzelf in gevaar brengen (who cares, ze kiezen er zelf voor om zonder licht / door rood te gaan rijden)

Als die gast gewacht had en pas was gaan rijden als het licht op groen stond zou die auto hem niet geraakt hebbenquote:Op zondag 30 september 2007 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Filmpje voor mensen die denken dat ze niet uit hoeven kijken bij groen verkeerslicht...

Tuurlijk niet. Als student kom ik een paar keer per week om 3/4/5 uur 's nachts naar huis. Dan is er geen KIP op de weg. Als ik moet gaan wachten op alle stoplichten ben ik twee keer zo lang bezig terwijl ik op het hele stuk hooguit 2 auto's tegenkom, meestal nog beide politieauto's...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:06 schreef bouke82 het volgende:
een boete voor door rood rijden is terecht! altijd zeikt iedereen maar dat hard rijden gevaarlijk is en blablabla maar door rood rijden is nog veel gevaarlijker!

Onzin. Vanaf het moment dat het licht op groen springt duurt het nog iets van 3 seconden voordat hij wordt geraakt. Daarnaast is het zo dat voordat een licht op groen springt, het andere licht al +- 3 seconden op rood staat. Die automobilist had dus al minstens 6 seconden daarvoor op de rem moeten staan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:33 schreef ach het volgende:
[..]
Als die gast gewacht had en pas was gaan rijden als het licht op groen stond zou die auto hem niet geraakt hebbenWat een sukkel

Dus voor het gemak gelden de regels niet om 3 of 4 uur in de nacht? Gelukkig werkt de wet niet zo en wordt je midden in de nacht net zo hard aangepakt als overdag en volkomen terecht.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als student kom ik een paar keer per week om 3/4/5 uur 's nachts naar huis. Dan is er geen KIP op de weg. Als ik moet gaan wachten op alle stoplichten ben ik twee keer zo lang bezig terwijl ik op het hele stuk hooguit 2 auto's tegenkom, meestal nog beide politieauto's...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |