abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53503604
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:54 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja, zoiets had ik in Delft ook. Weg is sprekend een provinciale weg dus ik dacht 80 te mogen. Ik reed nog geen 80, want ik was net opgetrokken, maar toch nog beboet voor het 8 km te hard rijden (na correctie). .
Op dezelfde weg heb ik - een week na m'n rijbewijs - ook een boete voor 28 km/h te hard gehad. auw..
pi_53504374
tvp
pi_53505065
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:41:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53512404
Kennis van me heeft een keer bijna een boete gekregen omdat ie te hard fietste 36 ofzo in een 30 zone !
pi_53513746
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:46 schreef Kletz het volgende:

[..]

En justitie maakt nooit fouten?

i rest my case.
Als ze een fout hebben gemaakt kan je er beroep op doen.
pi_53513852
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Al even vervelend is het als ze grappig proberen doen terwijl je keihard beboet wordt . Toen ik 4u mijn voorlopig rijbewijs had moest ik snel ff een kostuum gaan halen voor het schoolbal die avond. Ik haal rechts een auto in, die een agent in burger bleek te zijn. Ik ben aan de kant gezet; heb een overtreding gekregen omdat ik met een ongeldig rijbewijs reed (mijn vader moest er verplicht bij zitten & op dat uur mocht ik niet meer rijden) en voor het rechts inhalen. Na een telefoontje komt hij me met een grote smile melden dat het intrekking van mijn rijbewijs, 3 maand rijverbod en 2750¤ gaat kosten, en dat ik blij mag zijn dat ik niet eens moest betalen omdat ik vergeten pinken was bij een inhaalmaneuver. Zeer leuk om dan nog naar een grapje te moeten luisteren
Die verdiende je dan ook.
pi_53531939
Mij willen ze nooit boetes geven

Met o.a. zwartrijden, zonder licht rijden en zuipen op straat + overal blikjes op de grond. 'Ruimen jullie die straks even op? Bedankt!'

Politie
pi_53532014
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:23 schreef Xith het volgende:

[..]

Die verdiende je dan ook.
rijverbod ok, maar die geldboete vond ik niet verantwoord. Stel nu dat mijn ouders last hadden om dat bedrag ergens vandaan te halen, dan staat hier dus een deurwaarder die hun gerief gaat verkopen doordat ik enkele foutjes gemaakt heb (mijn ouders ook, ze wisten dat ik op dat moment niet mocht rijden & hebben me toch de sleutels gegeven & de baan op laten gaan).

Die superboete's zijn nu geloof ik verminderd, ze zijn er wat milder in geworden

ik moet wel zeggen dat het werkt, als ik nu op de baan ben ga ik nooit meer over de grens waar ze intrekking van het rijbewijs voor vragen. Snelweg is dus maximaal 150/u, daarboven loop je nl een risico
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53532144
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Al even vervelend is het als ze grappig proberen doen terwijl je keihard beboet wordt . Toen ik 4u mijn voorlopig rijbewijs had moest ik snel ff een kostuum gaan halen voor het schoolbal die avond. Ik haal rechts een auto in, die een agent in burger bleek te zijn. Ik ben aan de kant gezet; heb een overtreding gekregen omdat ik met een ongeldig rijbewijs reed (mijn vader moest er verplicht bij zitten & op dat uur mocht ik niet meer rijden) en voor het rechts inhalen. Na een telefoontje komt hij me met een grote smile melden dat het intrekking van mijn rijbewijs, 3 maand rijverbod en 2750¤ gaat kosten, en dat ik blij mag zijn dat ik niet eens moest betalen omdat ik vergeten pinken was bij een inhaalmaneuver. Zeer leuk om dan nog naar een grapje te moeten luisteren
Machtig mooi! Net je rijbewijs en dan rechts gaan inhalen
pi_53532187
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Machtig mooi! Net je rijbewijs en dan rechts gaan inhalen
voorlopig rijbewijs (dat kan je hier gewoon op het stadshuis gaan afhalen na je theorieles, daarvoor moet je nog nooit achter het stuur gezeten hebben), daarmee mag je in principe niet eens alleen rijden zonder begeleider, dus dat was zéker niet het grootste probleem, mijn rijbewijs was op dat uur sowieso niet geldig, en zonder begeleider erbij ook al niet. Dat was een iets groter probleem dan dat rechts inhalen
pi_53532207
De stomste boete die ik ooit gekregen heb is voor fietsen zonder licht.

Ten eerste, omdat lampen altijd gesloopt worden, en ik als middelbarescholier geen zin had om >2x per week mn lampen te maken.

Ten tweede, omdat ik de hele weg op een goed verlicht stuk fiets, vrijwel autovrij (en anders stoplichten).

Ten derde, en dat is de enige echt geldige reden imho, omdat na het ontvangen van de bon ik deze in mijn portomonee probeerde te wrutten, waarop de agent mij vriendelijk doch dringend verzocht door te fietsen, zodat hij de volgende kon ontvangen.

Ik bedoel, als je zoeits doet uit oogpunt van verkeersveiligheid laat dan niet bekeurde fietsers in het donker doorfietsen
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_53532255
dat zou nog een mooie opmerking zijn als ze je 's nachts tegenhouden zonder lichtjes op de fiets & melden dat het voor je eigen veiligheid is. Als ze dan zeggen "ja maar automobilisten zien je niet zonder je licht" gewoon antwoorden "hoe komt het dan dat jij me kon tegenhouden als je me niet zag?"
pi_53532349
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:36 schreef Athmozz het volgende:
dat zou nog een mooie opmerking zijn als ze je 's nachts tegenhouden zonder lichtjes op de fiets & melden dat het voor je eigen veiligheid is. Als ze dan zeggen "ja maar automobilisten zien je niet zonder je licht" gewoon antwoorden "hoe komt het dan dat jij me kon tegenhouden als je me niet zag?"

Deze helden kwamen met crossmotoren en politiemotoren je eerst achterop over het fietspad, om je vervolgens naar de post te begeleide waar een heel team secretaresse's politieagenten stond om de boete uit te schrijven.
pi_53532372
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:36 schreef Athmozz het volgende:
Mocht ik ooit dronken achter het stuur belanden, dan kan ik dit wel als referentie materiaal gebruiken om gewoon door te rijden
pi_53533035
ik heb een keer een boete moeten betalen voor fietsen zonder licht aan

terwijl ik in de stad was, met verlichting van straatlampen, winkels enz. waar je U tegen zei
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  Moderator vrijdag 28 september 2007 @ 00:06:05 #241
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53533073
Mijn broer: 'Tegen de rijrichting in parkeren' in België
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53533097
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:06 schreef Renesite het volgende:
Mijn broer: 'Tegen de rijrichting in parkeren' in België
klopt, maar dat vind ik logisch ook. Als je dan moet uitrijden is het namelijk niet zo handig als het wat drukker is.
  Moderator vrijdag 28 september 2007 @ 00:24:44 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53533472
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef Athmozz het volgende:

[..]

klopt, maar dat vind ik logisch ook. Als je dan moet uitrijden is het namelijk niet zo handig als het wat drukker is.
Ja, maar die regel is totaal NIET bekend bij Nederlanders
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:36:49 #244
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53542890
150¤ voor het verkeerd parkeren van m'n vehikel een jaartje terug. Het was een blinde bocht naar rechts, dus zette ik m'n auto rechts met 2 wielen op het voetpad zodat ik het zicht minder hinder(geen parkeerstrook, maar wel een voetpad van 1.5m breed). Iedereen in die straat doet dat zo als ze moeten uitladen, wat ik ook aan het doen was. Schuifdeur open, cementzakken in de laadruimte, de voordeur op een kier, rara wat ben ik aan het doen? Ben even binnen om zo'n cementzak naar binnen te brengen, en ik kom terug buiten en er zit een boete onder m'n ruitenwisser.
Had ik gewoon het verkeer gehinderd en in het midden van de baan gestaan dan was het minder geweest De flikken hadden wel niet gezien dat ik stond te laden en te lossen want dat mocht wel.
Maar ik heb geen beroep aangetekend omdat ik op dat moment niet mocht rijden (voorlopig rijbewijs) en de autokeuring al een tijdje vervallen was, de boetes daarvoor zijn nog tig keer hoger (getuige Athmozz )

Verder wel ontelbare keren gewoon een waarschuwing gehad ipv een boete:
-zonder licht op de fiets bij valavond -> waarschuwing (anders 100¤ boete, was net in de zero-tolerance tijd na een sensibiliseringscampagne), moest daarna wel de fiets gaan tonen op het politiebureau. Eerst wouden ze hem niet goedkeuren omdat de rode reflector ingebouwd was en het achterlicht zelf en die kerel dacht dat er enkel een lampje aanhing.

-gefietst op het voetpad in de stad->waarschuwing

-veel te snel gefietst door een winkelstraat met oortjes in->waarschuwing, bijna een boete voor belediging van de politie omdat die kerel vroeg:
"en is het goede muziek?"
ik: '"mag ik misschien niet luisteren naar muziek op de fiets?"
hij:
ik: "oei, sorry dat had ik niet moeten zeggen, het ging zeker over m'n rijgedrag"

-tegengehouden op de fiets met een gsm aan mijn oor.
Flik springt plots voor m'n fiets en begint een regel af te ratelen 'artikel xx.xx: het is verboden aan de bestuurders van elk voertuig om een gsm te bedienen of zelfs maar vast te houden ...boete van 100¤, onmiddelijke inning...bla bla"
Gelukkig gewoon een waarschuwing gehad.

Een babyface kan toch handig zijn soms
pi_53543774
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:57 schreef DuTank het volgende:

[..]

Bij mij gingen die bomen zelfs al omhoog. Er kon geen trein meer aankomen:
De ene, van rechts, stond al op het perron en was de spoorwegovergang al over. Die van links was net voorbij en de bomen waren half omhoog, toen ging ik lopen. Soort politie in burger zei: Jongeman, dat mag niet he?

15 jaar was ik, 15 euro.. Iemand bij tennis, zelfde dag: 13 jaar, 13 euro..
Een soort politie in burger? Die boete moest je zeker ter plekke betalen?
pi_53545063
Stomste boete was toen ik net op de middelbare school zat, trots met voor & achterlicht (op batterijen). Is er controle, ik gewoon fietsen uiteraard, word ik aangehouden, is m'n voorlamp niet sterk genoeg... ik was fucking elf.. heeft me 15 gulden gekost.

[ Bericht 1% gewijzigd door superheist op 28-09-2007 15:05:57 ]
pi_53545173
ik denk dat ik dit ga winnen!

niemand hier heeft een boete gehad voor het NIET doorrijden bij groen licht, ik dus wel (ik lette niet op en er stond een politieauto achter me. die dacht dat ik hem zat te pesten oid???)
pi_53545322
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:03 schreef rival het volgende:
ik denk dat ik dit ga winnen!

niemand hier heeft een boete gehad voor het NIET doorrijden bij groen licht, ik dus wel (ik lette niet op en er stond een politieauto achter me. die dacht dat ik hem zat te pesten oid???)
Dat meen je niet. Nooit geweten dat je daar een boete voor kon krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2007 15:09:29 ]
pi_53545383
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:08 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat meen je niet. Nooit geweten dat je daar een boete voor kon krijgen.
that makes 2 of us
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:28:58 #250
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_53545845
heb een keer een boete gehad voor door rood licht rijden. Was erg fijn aangezien het licht net op oranje sprong, er geen foto van was en de boete door een agent in burger was uitgeschreven.

95 (!) fucking euro terwijl ik niks fout deed. Bezwaar en verzoek om foto werd afgewezen (duh die was er niet ). Zo'n grafhekel aan boetes die je krijgt terwijl je niks verkeerd gedaan hebt

[ Bericht 64% gewijzigd door Metro2005 op 28-09-2007 15:35:20 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')