Op dezelfde weg heb ik - een week na m'n rijbewijs - ook een boete voor 28 km/h te hard gehad. auw..quote:Op maandag 23 juli 2007 10:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, zoiets had ik in Delft ook. Weg is sprekend een provinciale weg dus ik dacht 80 te mogen. Ik reed nog geen 80, want ik was net opgetrokken, maar toch nog beboet voor het 8 km te hard rijden (na correctie)..
Als ze een fout hebben gemaakt kan je er beroep op doen.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:46 schreef Kletz het volgende:
[..]
En justitie maakt nooit fouten?
i rest my case.
Die verdiende je dan ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Al even vervelend is het als ze grappig proberen doen terwijl je keihard beboet wordt. Toen ik 4u mijn voorlopig rijbewijs had moest ik snel ff een kostuum gaan halen voor het schoolbal die avond. Ik haal rechts een auto in, die een agent in burger bleek te zijn. Ik ben aan de kant gezet; heb een overtreding gekregen omdat ik met een ongeldig rijbewijs reed (mijn vader moest er verplicht bij zitten & op dat uur mocht ik niet meer rijden) en voor het rechts inhalen. Na een telefoontje komt hij me met een grote smile melden dat het intrekking van mijn rijbewijs, 3 maand rijverbod en 2750¤ gaat kosten, en dat ik blij mag zijn dat ik niet eens moest betalen omdat ik vergeten pinken was bij een inhaalmaneuver. Zeer leuk om dan nog naar een grapje te moeten luisteren
![]()
rijverbod ok, maar die geldboete vond ik niet verantwoord. Stel nu dat mijn ouders last hadden om dat bedrag ergens vandaan te halen, dan staat hier dus een deurwaarder die hun gerief gaat verkopen doordat ik enkele foutjes gemaakt heb (mijn ouders ook, ze wisten dat ik op dat moment niet mocht rijden & hebben me toch de sleutels gegeven & de baan op laten gaan).quote:
Machtig mooi! Net je rijbewijs en dan rechts gaan inhalenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Al even vervelend is het als ze grappig proberen doen terwijl je keihard beboet wordt. Toen ik 4u mijn voorlopig rijbewijs had moest ik snel ff een kostuum gaan halen voor het schoolbal die avond. Ik haal rechts een auto in, die een agent in burger bleek te zijn. Ik ben aan de kant gezet; heb een overtreding gekregen omdat ik met een ongeldig rijbewijs reed (mijn vader moest er verplicht bij zitten & op dat uur mocht ik niet meer rijden) en voor het rechts inhalen. Na een telefoontje komt hij me met een grote smile melden dat het intrekking van mijn rijbewijs, 3 maand rijverbod en 2750¤ gaat kosten, en dat ik blij mag zijn dat ik niet eens moest betalen omdat ik vergeten pinken was bij een inhaalmaneuver. Zeer leuk om dan nog naar een grapje te moeten luisteren
![]()
voorlopig rijbewijs (dat kan je hier gewoon op het stadshuis gaan afhalen na je theorieles, daarvoor moet je nog nooit achter het stuur gezeten hebben), daarmee mag je in principe niet eens alleen rijden zonder begeleider, dus dat was zéker niet het grootste probleem, mijn rijbewijs was op dat uur sowieso niet geldig, en zonder begeleider erbij ook al niet. Dat was een iets groter probleem dan dat rechts inhalenquote:Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Machtig mooi! Net je rijbewijs en dan rechts gaan inhalen![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 23:36 schreef Athmozz het volgende:
dat zou nog een mooie opmerking zijn als ze je 's nachts tegenhouden zonder lichtjes op de fiets & melden dat het voor je eigen veiligheid is. Als ze dan zeggen "ja maar automobilisten zien je niet zonder je licht" gewoon antwoorden "hoe komt het dan dat jij me kon tegenhouden als je me niet zag?"![]()
Mocht ik ooit dronken achter het stuur belanden, dan kan ik dit wel als referentie materiaal gebruiken om gewoon door te rijdenquote:Op donderdag 27 september 2007 23:36 schreef Athmozz het volgende:
dat zou nog een mooie opmerking zijn als ze je 's nachts tegenhouden zonder lichtjes op de fiets & melden dat het voor je eigen veiligheid is. Als ze dan zeggen "ja maar automobilisten zien je niet zonder je licht" gewoon antwoorden "hoe komt het dan dat jij me kon tegenhouden als je me niet zag?"![]()
klopt, maar dat vind ik logisch ook. Als je dan moet uitrijden is het namelijk niet zo handig als het wat drukker is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:06 schreef Renesite het volgende:
Mijn broer: 'Tegen de rijrichting in parkeren' in België
Ja, maar die regel is totaal NIET bekend bij Nederlandersquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
klopt, maar dat vind ik logisch ook. Als je dan moet uitrijden is het namelijk niet zo handig als het wat drukker is.
Een soort politie in burger? Die boete moest je zeker ter plekke betalen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:57 schreef DuTank het volgende:
[..]
Bij mij gingen die bomen zelfs al omhoog. Er kon geen trein meer aankomen:
De ene, van rechts, stond al op het perron en was de spoorwegovergang al over. Die van links was net voorbij en de bomen waren half omhoog, toen ging ik lopen. Soort politie in burger zei: Jongeman, dat mag niet he?
15 jaar was ik, 15 euro.. Iemand bij tennis, zelfde dag: 13 jaar, 13 euro..![]()
Dat meen je niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:03 schreef rival het volgende:
ik denk dat ik dit ga winnen!
niemand hier heeft een boete gehad voor het NIET doorrijden bij groen licht, ik dus wel(ik lette niet op en er stond een politieauto achter me. die dacht dat ik hem zat te pesten oid???)
that makes 2 of usquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:08 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat meen je niet.Nooit geweten dat je daar een boete voor kon krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |