Moet je daar een vergunning voor hebbenquote:Op maandag 23 juli 2007 11:34 schreef Pippi het volgende:
Afgelopen vrijdag kreeg ik een boete voor het feit dat ik zonder vergunning een steiger aan de voorgevel van mijn huis had geplaatst ( 4 meter breed en 3 meter hoog)Ik had 'm nodig om mijn dakgoot te repareren. Boete was 160 Euro (60 Euro voor de vergunning en 100 Euro omdat ik 'm niet had)
![]()
![]()

Een vergunning voor een pop in je eigen tuinquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:17 schreef Nerzhul het volgende:
mijn domste bekeuring is misschien wel de domste van heel het forum hier.
mijn moeder werd 50 jaar dus wij hadden wat flyers gemaakt en opgehangen aan lantaarnpalen, dat was bekeuring 1 140 euro voor het bevuilen van het milieu.....
leuk als wij vinden dat onze moeder 50 word wij een opblaas sarah gehuurd van 4 meter hoog en bij ons in de voortuin geplaatst, 200 euro voor het niet hebben van een vergunning voor die pop EN ook nog een 110 euro voor het plaatsen van een voorwerp waardoor het verkeer gehinderd word(IN ONZE EIGEN TUIN WTF???)
de laatste bekeuring die ik had was ook wel een mooie was in ons eigen mooie dorpje, ik stond met me motor samen met 2 vrienden ook op de motor te wachten op de laatste vriend. wij hadden de motors op het voetpad gezet en ze stonden niet aan. krijgen we met ze 3e een bekeuring van 70 euro voor het hinderen van voetgangers... er liep niet eens iemand daar maar oke zal wel aan mij liggen
Dat vind ik niet dom dat vind ik gewoon harstikke terecht. zó irritant als mensen 's ochtends vroeg of 's avonds laat als je probeert te slapen even lekker voor je deur gaan claxonerenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef MrHoodigan het volgende:
Er bestaan echt hele domm bekeuringen hoor:
onnodig gebruik maken van de geluidssignaalinrichting (onnodig toeteren/claxoneren): 75 EU

Zo stimuleer je natuurlijk wel dat meer mensen de auto laten staan jaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:53 schreef capital_P het volgende:
Op de brommer geen reflector op het achterspatbord, achterlicht en remlicht deden het prima. Kreeg ook nog een waarschuwing omdat m'n voorband "kiele kiele" was.
Vriend van me had er laatst een omdat het zadel van zijn brommer niet op slot kon.
Zelfde vriend boete voor op het fietspad rijden met de brommer op de oudezijds achterburgwal in amsterdam (er is daar nog nooit een fietspad geweest, is gewoon een gracht).
Agenten in amsterdam zijn ongelofelijk, vooral tegenover brommerrijders.

Hoezo 'kut kut kut'. Je kunt toch op de vingers van één hand natellen dat ze je achterna gaan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:53 schreef Ps2K het volgende:
Geen boete maar wel stom:
Ik was lekker 160 aan het rijden op de A28 bij Assen toen ik in de verte een politiebusje zag rijden. Dus ik verminder vaart en ga netjes 120 achter het politie busje rijden.
Nou na 5 minuten was ik daar compleet flauw van en bedacht ik het geniale plan om de politie met 130 in te halen, en daarna langzaam ruimte creeeren om verder te rijden.
Zo gezegd zo gedaan, alleen haalt het busje mij weer in... dus ik weer met 140 om het busje heen.
Enfin het busje haalt mij zo onderhand met 150 in en: POLITIE, VOLGEN
kut kut kut

Mensen die denken dat het verbod op beschonken deelnemen aan het verkeer niet voor fietsers geldt.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:24 schreef Hilzillah het volgende:
Moest ik blazen. Mevrouw u heeft gedronken, Uhrm ja, daarom die fiets
Begint oom agent een hele tirade dat ik LEVENS GEVAARLIJK bezig was,
(rij netjes op t fietspad, en heb netjes m'n lichtjes aan)
Geeft die kwal me een bekeuring!

hier controleren ze daar niet op. Donderdagavond in de overpoort kan je anders zowat 99% van de fietsers beboeten, zowat iedereen heeft er te veel op als hij wegrijdt (en het zullen toch snel een 1000 man wekelijks zijn)quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het verbod op beschonken deelnemen aan het verkeer niet voor fietsers geldt.

Wat een sneue actie, ik doe dat ook altijd, ideale lijn enzoquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:47 schreef Inspi het volgende:
3 boetes in 1 keer van de Koninklijke Marechaussee. twee jonge ventjes die iemand z'n weekend wilde verzieken.
1 voor een telefoon in mijn hand houden (die dus netjes in mijn broekzak zat.)
1 voor overschrijden van een doorgetrokken streep (je weet wel een uitvoegstrook, overzichtelijke bocht)1 voor bumperkleven achter een busje (als die met 120 voorbij komt duurt het even voordat ik dezelfde snelheid heb als hem met mijn slome gevaarte)
Lang verhaal en ze logen ook nog over de soort auto waar ze inzaten omdat ze anders nooit hadden kunnen zien wat er ik in mijn hand zou kunnen hebben. Ze reden in een peugeot 306, maar in een reactie op het bezwaarschrift reden ze in een VW transporter, de bestuurder had gezien bij het inhalen dat ik een telefoon in mijn hand had terwijl ik veel hoger zat in mijn peugeot boxer, kan onmogelijk. Geintje heeft me uiteindelijk dik 600 euro gekost en een zwaar verziekt weekend.

Kunnen zowiezo geen boete geven want is uitlokking.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:53 schreef Ps2K het volgende:
Geen boete maar wel stom:
Ik was lekker 160 aan het rijden op de A28 bij Assen toen ik in de verte een politiebusje zag rijden. Dus ik verminder vaart en ga netjes 120 achter het politie busje rijden.
Nou na 5 minuten was ik daar compleet flauw van en bedacht ik het geniale plan om de politie met 130 in te halen, en daarna langzaam ruimte creeeren om verder te rijden.
Zo gezegd zo gedaan, alleen haalt het busje mij weer in... dus ik weer met 140 om het busje heen.
Enfin het busje haalt mij zo onderhand met 150 in en: POLITIE, VOLGEN
kut kut kut
De aardige agenten wezen mij op de maximale snelheid die op de snelweg geldt en vertelden mij dat ze me geen bekeuring konden geven om dat hun kilometerteller niet geikt is (vreemd, naar mijn weten mogen ze de snelheid zelfs schatten...)
Natuurlijk moesten ze even vragen waarom ik een gemerkte politiewagen inhaalde

Brusselsestraat of Grote Gracht zeker? hehe.. ken zoveel eerstejaars die daarvoor boetes hebben gekregenquote:Op zaterdag 29 september 2007 01:51 schreef Roosje11 het volgende:
ik kreeg in maastricht een boete van 40 euro voor tegen het verkeer in fietsen, ik wist niet eens dat dat kon! het stomme was ook nog dat er niet aan het begin van de straat een bord stond dat je er niet inmocht als fietser, maar alleen dus aan de andere kant dat het eenrichtingsverkeer was. Ik kon dit dus helemaal niet weten, aangezien ik nooit vanaf de andere kant die straat inkwam. Maar de agent was niet onder de indruk...'ik woonde toch in maastricht? dan hoorde ik dit soort dingen gewoon te weten' .....![]()

Vast wel Kuuk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:07 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb nog nooit een boete gekregen. Ik ben keibraaf.

grote gracht was het idd...Stomme politieman. Ik kom uit Amsterdam en ik had echt nog nooit ook maar gehoord van tegen het verkeer infietsen!quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:49 schreef superheist het volgende:
[..]
Brusselsestraat of Grote Gracht zeker? hehe.. ken zoveel eerstejaars die daarvoor boetes hebben gekregen

Zowel Maastricht als Amsterdam hangen aan elkaar van de eenrichtingsstraten, in Maastricht kom je er alleen minder makkelijk mee weg. De Brusselsestraat, Grote Gracht en Kommel zijn wat dat betreft echt berucht.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:02 schreef Roosje11 het volgende:
grote gracht was het idd...Stomme politieman. Ik kom uit Amsterdam en ik had echt nog nooit ook maar gehoord van tegen het verkeer infietsen!![]()

Ik ben benieuwd wat de Vlaamse definitie van een eenrichtingsstraat is...quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
in een eenrichtingsstraat mag je met je fiets toch altijd in de "verkeerde" richting rijden?
(zelfs met de auto als je hem in achteruit zet, als je dan een combi / flik ziet inrijden gooi je hem gewoon snel in vooruit)

Ik vraag me af of er ook al veel vrouwen zijn bekeurd voor wildplassen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:17 schreef Jelle_81 het volgende:
dat ik ergens mijn blaas stond te legen waar dat niet mocht, was ook niet zo helder meer op dat moment![]()

Nee hoor. Hier (Delft, ook berucht vanwege het centrum waar een auto vrijwel geen optie is) heb je idd veel straten waar je met de fiets wél links van de gracht mag fietsen, maar er zijn er ook een aantal waar dat absoluut niet mag. Opletten dus!quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:
in een eenrichtingsstraat mag je met je fiets toch altijd in de "verkeerde" richting rijden?
(zelfs met de auto als je hem in achteruit zet, als je dan een combi / flik ziet inrijden gooi je hem gewoon snel in vooruit)

Alleen als dat onder het verbodsbord staat aangegeven.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:15 schreef Athmozz het volgende:

nen sanzuniekquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:19 schreef Serendips het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de Vlaamse definitie van een eenrichtingsstraat is...
Inkoppertje.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |