abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51447618
we gaan verder

vorige deel: [Tennis] Recreatief Tennis Topic Deel 9
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:47:17 #2
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51448167
Heej nieuw topic!

Dat van voor staan tegen een goede tegenstander, herken ik wel een beetje. Had het vanmiddag ook.

Ik moest tegen de nr 6 geplaatst spelen (ben zelf nr 12 geplaatst), dus die kerel is gewoon hoger in rating. En bij het inspelen al bleek het dat die kerel erg makkelijk stond te spelen. Ok wedstrijd begint. Ik kan met moeite bij blijven tot 4-4, mede door een paar goede services. Break ik die kerel ineens 5-4 voor mij. Uitserveren die set zou je zeggen, maar kwam 0-40 achter te staan. Daarna ging er een knop om en ging er gewoon vol in, met als resultaat set winst!

Tweede set won ik met 6-3. Had nog ff last van een maat van mijn tegenstander, die dacht mij uit de wedstrijd te lullen met wat gezwam Dus ik wilde die kerel uit de buurt hebben en was echt pissed off (Kreeg hem uiteindelijk paar meter verder uit mijn buurt. Misschien had ik hem wel kunnen laten verwijderen, maar weet niet precies hoe dat zit met regels) Na dit akkefietje zat ik vol met adrenaline en mijn focus lag niet meer bij het spel. Verloor daardoor 2 games op rij, maar herpakte mijzelf gelukkig op tijd

Voor deze enkel nog een dubbel gewonnen en halve finales bereikt, maar helaas hebben we die op moeten geven. Dit vanwege een blessure bij mijn maat. Kan zelf ook niet meer spelen zonder pijnstillers, maar dat terzijde
Weisst
pi_51448203
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:30 schreef TubewayDigital het volgende:
<frustratiemode> mijn hele sociale leven (en liefdesleven) in de vuilnisbak gegooid door te stoppen met tennis </frustratiemode>

zo, back on topic. Het ging over tennis. Weet je wat kut is. Tegen een goeie tegenstander spelen en er achter komen dat je voor staat. Help is het dan. Kan winnen, terwijl hij best goed is. Hoe gaan we dit aanpakken.
What on earth bedoel je hiermee?

(en dan heb ik het vooral over je eerste zin)

[ Bericht 4% gewijzigd door Norrage op 13-07-2007 23:54:22 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:57:23 #4
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_51448530
tvp
pi_51448538
als je last hebt van fanatieke supporters zou ik dit even aan mijn tegenstander melden. Als hij een beetje sportief is spreekt hij zijn vriend er op aan.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:02:18 #6
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51448734
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:57 schreef TubewayDigital het volgende:
als je last hebt van fanatieke supporters zou ik dit even aan mijn tegenstander melden. Als hij een beetje sportief is spreekt hij zijn vriend er op aan.
Los het meestal liever gewoon zelf op, maar heb er wel over nagedacht om mijn tegenstander erover aan te spreken. Gelukkig ging die gast wel even verderop zitten en zei mijn tegenstander ook tegen hem dat ie dat maar moest doen.

Als ik die kerel ooit nog eens tegenkom in een wedstrijd, dan geef ik hem niks cadeau en krijgt ie het zwaar
Weisst
pi_51448745
in een schema van 64 zitten lijkt me ook best kut
pi_51448780
Ik wil ook gaan tennissen. Volgende week bij wat tennisclubs rond. Nog een aanrader voor een club in Leeuwarden?
pi_51448881
ik zag dat je man was. Ik zou bij een club gaan met veel sterke spelers, veel jeugd en veel leuke meisjes in de leeftijdscategorie 15-30.

Of een club sterk is kan je vaak wel zien aan het aantal comp. teams en hoe hoog ze spelen
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:06:37 #10
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51448901
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:03 schreef Skic. het volgende:
Ik wil ook gaan tennissen. Volgende week bij wat tennisclubs rond. Nog een aanrader voor een club in Leeuwarden?
Je hebt daar de Bontekoe en De Molen iig. De eerste is een grote club en de 2e is meer wat gemoedelijker dacht ik.

Maar volgens mij speelt een ander user (Zonnestraaltje) ook in Leeuwarden. Anders zou je het haar moeten vragen
Weisst
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:07:17 #11
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51448926
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:06 schreef TubewayDigital het volgende:
ik zag dat je man was. Ik zou bij een club gaan met veel sterke spelers, veel jeugd en veel leuke meisjes in de leeftijdscategorie 15-30.

Of een club sterk is kan je vaak wel zien aan het aantal comp. teams en hoe hoog ze spelen
Gozer, kap eens met dat gezeik over leuke meisjes
Weisst
pi_51448927
ja bontekoe, tuurlijk. Hebben een heel sterk jeugdtoernooi dacht ik.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:07:28 #13
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51448934
En ook de finale is bereikt!

Hard gewerkt. Eerste set was m'n tegenstander gewoon beter. Maar ik zag dat z'n mentaliteit om te huilen was. Als zijn eerste service bijvoorbeeld uit was, meteen schelden enzo . Maar eerste set speelde hij echt goed en ik veel minder. Ik zag het niet meer zitten in de tweede set, maar uiteindelijk na hard werken en simpel spelen toch kunnen winnen. Dan weet je het natuurlijk al, dan gaat z'n koppie hangen. Veel fouten, terwijl ik beter werd. Uiteindelijk zonder veel moeite (behalve het feit dat ik bijna een bal tegen m'n kop kreeg, door m'n tegenstander in z'n woede geslagen ). Finale wordt lastig tegen de 3e geplaatst.

Setstanden: 2-6 6-4 6-1
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_51448989
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:07 schreef erkel het volgende:

[..]

Gozer, kap eens met dat gezeik over leuke meisjes
ja maar jij hebt al vriendinnen gehad
pi_51449041
Okee, thnx voor de tips. Ik heb vorige week al even gezocht op internet. Ik wil er ook meteen wat lessen bij doen. Ik heb 10 jaar geleden ook wat getennist, maar dat was toen niks ..
pi_51449067
bij mijn vorige tegenstander ging het racket ook alle kanten op
op zich wel leuk alleen moet je dan wel even de winst pakken anders lacht hij het laatst.
pi_51449100
quote:
Ben je student? Dan moet je bij FUST gaan. Daar zit zonnestraaltje ook!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_51449132
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben je student? Dan moet je bij FUST gaan. Daar zit zonnestraaltje ook!
FUST, heb ik inderdaad ook gevonden via Google. Maar dat heeft maar weinig met tennis te maken.
pi_51449155
Dat het studententennis is wil niet zeggen dat er niet getennist wordt
pi_51449320
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:12 schreef Norrage het volgende:
Dat het studententennis is wil niet zeggen dat er niet getennist wordt
Check die site van hun maar eens.
pi_51449342
Ik wil juist wat aan mijn conditie doen en wat 'gezonder leven'. Niet nóg meer bier drinken!
pi_51449363
Op onze site staat ook alleen maar iets over borrels en zo, maar er wordt echt wel fanatiek getennist...ik denk niet dat het daar anders is

Vraag zonnestraaltje anders maar, die speelt toch aardig fanatiek toernooitjes en dat is niet eens op superhoog niveau!

maar ik begrijp je dilemma hoor maar je zoektocht in leeuwarden was wel een inkoppertje
pi_51449513
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:19 schreef Norrage het volgende:
Op onze site staat ook alleen maar iets over borrels en zo, maar er wordt echt wel fanatiek getennist...ik denk niet dat het daar anders is

Vraag zonnestraaltje anders maar, die speelt toch aardig fanatiek toernooitjes en dat is niet eens op superhoog niveau!

maar ik begrijp je dilemma hoor maar je zoektocht in leeuwarden was wel een inkoppertje
Ik zal Zonnestraaltje eens vragen.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 01:54:40 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51452349
Verkapte P waarop ik dit topic Terug kan Vinden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 01:56:00 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51452372
ZO!
Bovenstaande heb ik altijd al eens willen doen

Iig, ik ga morgen naar Siemens Open (Scheveningen). Ff kijken hoe het nou echt moet
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:50:33 #26
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51458241
tvp
World domination is my middle name.
pi_51458304
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:
ja bontekoe, tuurlijk. Hebben een heel sterk jeugdtoernooi dacht ik.
Jup, er is een K2-toernooi daar.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:04:45 #28
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_51460041
Hebben ze bij bontekoe ook niet elk jaar een itf juniors toernooi?
pi_51460177
Waarom hebben jullie allemaal zoveel verstand van de Bontekoe?
pi_51460272
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:10 schreef Skic. het volgende:
Waarom hebben jullie allemaal zoveel verstand van de Bontekoe?
Vroegah speelde ik door het hele land heen, dus dan leer je alles wel kennen .
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:31:10 #31
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51462016
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:04 schreef nickybol het volgende:
Hebben ze bij bontekoe ook niet elk jaar een itf juniors toernooi?
Hewitt heeft er ooit ook eens gespeeld en vast wel meer grote namen
Weisst
pi_51462316
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:15 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Vroegah speelde ik door het hele land heen, dus dan leer je alles wel kennen .
best knap, ik kwam het district niet uit.

Hoe oud ben je nu eigenlijk ?
pi_51462347
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:44 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

best knap, ik kwam het district niet uit.

Hoe oud ben je nu eigenlijk ?
Ik ben net 17 geworden.
pi_51462457
Op een gegeven moment heb je de stap van jeugd naar senioren gemaakt. Hoe oud was je toen? Wat waren je resultaten in de enkels bij de senioren? Welk nievau stapte je bij de enkel in?

pi_51462641
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:49 schreef TubewayDigital het volgende:
Op een gegeven moment heb je de stap van jeugd naar senioren gemaakt. Hoe oud was je toen? Wat waren je resultaten in de enkels bij de senioren? Welk nievau stapte je bij de enkel in?

Mooi dat ik daar toernooi.nl eventjes voor kan raadplegen .

Op mijn 12e speelde ik mijn eerste seniorentoernooi, die ik gelijk won in de HE7

Op mijn 13e speelde ik 3 seniorentoernooien( heel succesvol ook) halve finale HD6 en winst in GD7, daarna winst in de HE7 en de HD6 en als laatste weer een overwinning in de HE7.

Op mijn 14e werd ik 6 en had ik maar 2 seniorentoernooien gespeeld, 1x halve finale in de HE6 en verder fulltime juniorentoernooien.

Op mijn 15e bijna alleen nog maar senioren, 1x toernooiwinst in de HE5 en 1x 2e in de HE5

Op mijn 16e en 17e dus als 4 wat meer moeite, paar keer een halve finale als beste resultaat.
pi_51462798

waar eindigt het denk je ?
pi_51462833
Als goede 3 denk ik.
pi_51470534
gewonnen, maar spin ballen terugslaan in de HE8 op een gravel baan, wat is dat irritant, ik kan het niet eens. Ik beuk liever op hardcourt strakke ballen die 1 cm over het net gaan. Chris wat doe ik daar aan ?
pi_51470574
Goed onder de bal komen en hoog terugspinnen.
pi_51470662
dank

ik heb het opgelost door de bal overdreven voor me te nemen. Werkte goed alleen op die manier kan je alleen maar terugslaan. Heb de wedstrijd gewonnen omdat ik nou eenmaal beter wedstrijdje kan spelen. Niet omdat ik de betere tenniser was.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:54:33 #41
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51470680
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:49 schreef TubewayDigital het volgende:
gewonnen, maar spin ballen terugslaan in de HE8 op een gravel baan, wat is dat irritant, ik kan het niet eens. Ik beuk liever op hardcourt strakke ballen die 1 cm over het net gaan. Chris wat doe ik daar aan ?
Klonk echt als:

M'n man belazert me. Ik heb het ontdekt, en hij slaapt zelfs met m'n vriendin. Wat moet ik doen, dr. Phil?

pi_51470718
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:54 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Klonk echt als:

M'n man belazert me. Ik heb het ontdekt, en hij slaapt zelfs met m'n vriendin. Wat moet ik doen, dr. Phil?

leuk dat je het zegt want dit geweldige tennis gaat mij uit mijn sociale isolement halen en me een vriendin bezorgen. Nee relatie problemen krijg ik niet met deze sport.
pi_51470818
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:51 schreef Chriz2k het volgende:
Goed onder de bal komen en hoog terugspinnen.
terugspinnen op zijn hoogste punt of even laten zakken? We hebben het hier over HE7 en HE8 he.
pi_51470877
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:58 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

terugspinnen op zijn hoogste punt of even laten zakken? We hebben het hier over HE7 en HE8 he.
Als je hem eventjes laat zakken krijg je in principe wat meer controle over de bal.
pi_51470893
zal ik doen. Zien hoe dat morgen gaat.
pi_51470899
Ik heb overigens de toernooiwinst in de GD4 binnen; kwartfinale bye, halve finale 6-3 6-3 winst en in de finale een walk-over .
pi_51470978
met wat voor racket speel jij eigenlijk Chris
pi_51471028
gefeliciteert. Een 8 schema neem ik aan
pi_51471093
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:03 schreef TubewayDigital het volgende:
met wat voor racket speel jij eigenlijk Chris
Al een hele tijd met Babolat Pure Drive Team, maar daar ben ik toch wel een beetje op uitgekeken en ik wil na de toernooien kijken of de Head Flexpoint Prestige iets voor me is.
pi_51471119
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:04 schreef TubewayDigital het volgende:
gefeliciteert. Een 8 schema neem ik aan
Jup, in ieder geval onze rol als 1e geplaatsten waargemaakt.

Überhaupt beetje een drama met de dames in de regionale toernooien, mijn partner staat in de 3 in de finale zonder gespeeld te hebben.
pi_51471273
dit klinkt herkenbaar
pi_51471325
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:05 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Al een hele tijd met Babolat Pure Drive Team, maar daar ben ik toch wel een beetje op uitgekeken en ik wil na de toernooien kijken of de Head Flexpoint Prestige iets voor me is.
ik zag dat Head een microgel extreme pro had. Een soort Prestige lite. 315 gram, 645 cm2 blad. Leek mij fijn racket. Ga zelf binnenkrot met yonex in de weer.
pi_51471486
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:11 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

ik zag dat Head een microgel extreme pro had. Een soort Prestige lite. 315 gram, 645 cm2 blad. Leek mij fijn racket. Ga zelf binnenkrot met yonex in de weer.
Ik zal me er over een paar maanden eens in verdiepen, er is zoveel aanbod en verschillende specificaties .
pi_51475718
oke oke, 3tjes van de baan meppen, dat moet ik in slikken. Maar ik was zeker wel 3 geworden.
pi_51476390
We moeten volgend jaar eens met het hele topic aan hetzelfde toernooi meedoen.
pi_51476480
dan ga ik mijn john Mcenroe imitatie doen.

op de baan he

slechte grap eigenlijk. Ik ga een betere bedenken

[ Bericht 35% gewijzigd door TubewayDigital op 14-07-2007 23:53:02 ]
pi_51478353
Ok, ik speel met een Dunlop M-Fil 300, en ik wilde graag zsm een tweede aanschaffen.
Nu is er een opvolger van de M-Fil, de Aerogel.
Zal er veel verschil zijn tussen de M-Fil 300 en de Aerogel 300?
Overigens, ik kan de M-Fil wel bestellen, maar niet in mijn gripmaat.
  zondag 15 juli 2007 @ 01:47:24 #58
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51479651
In een nieuw racket zijn altijd wat aanpassingen gedaan natuurlijk, anders brengen ze geen nieuwe collectie op de markt .

Maar ik raad je aan om als 2e racket gewoon dezelfde aan te schaffen. Zo ondervind je zo weinig mogelijk verschil als je plotseling van racket moet wisselen. Het is nog niet zo'n oud racket, dus ik denk het nog wel ergens anders verkrijgbaar is met jouw gripmaat dan op het adres waar je nu gekeken hebt.
Weisst
pi_51480044
quote:
Op zondag 15 juli 2007 01:47 schreef erkel het volgende:
In een nieuw racket zijn altijd wat aanpassingen gedaan natuurlijk, anders brengen ze geen nieuwe collectie op de markt .

Maar ik raad je aan om als 2e racket gewoon dezelfde aan te schaffen. Zo ondervind je zo weinig mogelijk verschil als je plotseling van racket moet wisselen. Het is nog niet zo'n oud racket, dus ik denk het nog wel ergens anders verkrijgbaar is met jouw gripmaat dan op het adres waar je nu gekeken hebt.
Na enig zoeken toch een gripje 3 gevonden, voor een redelijke prijs.
Morgen bestellen
pi_51489129
quote:
Ik heb zeker wel wat aanraders.

Je hebt in Leeuwarden drie tennisverenigingen.
* TC 't Nylan, deze zit op de hoek van de Van Loonstraat/ Julianalaan. 6 kunstgrasbanen (met ballon voor in de winter) en 5 gravelbanen.
Gezellige vereniging, zijn mensen lid van van alle denkbare leeftijden. heeft een ledenstop, tenzij je voldoet aan een bepaalde speelsterkte (maar denk niet dat jij die speelsterkte hebt)
* TV. de Molen, deze is gevestigd aan het Kalverdijkje. 10 gravelbanen buiten, 4 tapijtbanen binnen. Persoonlijk vind ik die vereniging niet één en al 'gemoedelijk', zoals Erkel hierboven zei. Heb er onlangs nog een toernooitje gespeeld, vond 't nou niet beeeeregezellig. Maar dat is uiteraard ook persoonlijk. Ieder z'n ding natuurlijk.
* LTV de Bontekoe, deze zit aan de Magere Weide. 11 gravelbanen en 4 tapijtbanen binnen.
Verder kent de Bontekoe als subvereniging FUST. Is als student, in mijn ogen, toch wel het leukst om te spelen. Andere clubs hebben in verhouding minder leeftijdsgenoten, en dat zijn (vind ik) toch wel de leukste mensen om mee/tegen te tennissen.
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:18 schreef Skic. het volgende:
Ik wil juist wat aan mijn conditie doen en wat 'gezonder leven'. Niet nóg meer bier drinken!
Jammer dat je de indruk hebt gekregen, mede via de website van FUST, dat er meer bier gedronken wordt, dan er getennist wordt. Dit is namelijk niet het geval. Er wordt wel degelijk fanatiek getennist, elke dinsdag is het FUSTavond (kun je zonder 'afspraak' met een tennismaatje naar de vereniging komen, zijn altijd voldoende mensen om mee te tennissen), en ook in wedstrijdvorm wordt er fanatiek gespeeld (competitie, toernooien, Friesland Cup, ed).. Natuurlijk hebben we, net als elke andere vereniging, ook de recreatieve spelers... of spelers die vooral in de kantine actief zijn. Maargoed, als jij lid wilt worden en er voor wilt gaan vooral op de baan actief te zijn... enjoy the club! Niemand zal jou verplichten je biertje te drinken.
Naast tennis worden er wel veel andere dingen georganiseerd vanuit FUST, en ik kan me voorstellen dat het op de website lijkt alsof dit wat veel is.. (weekendjes weg, uitwisselingen met andere studententennisverenigingen, davis cup weekenden, en natuurlijk de gebruikelijke borrels en feestjes).. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel logisch. Want ik zie nog niet zo snel iemand iets op de site zetten als: weer lekker getennist vanavond. Het was spannend en het was lekker weer... Dat zou ook een beetje nietszeggend bericht zijn.

Momenteel is het wel wat minder druk bij FUST, omdat veel studenten de gehele zomer bij hun ouders verblijven.. Maar dat duurt vermoedelijk nog maar 'n maandje. Kom anders gewoon eens langs, dan kun je 't zelf zien. En ga ook bij de andere clubs langs (dat sowieso) dan kun je het beste een keuze maken...
Succes!
pi_51489183
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:43 schreef Chriz2k het volgende:
We moeten volgend jaar eens met het hele topic aan hetzelfde toernooi meedoen.

Zie het nog niet zo snel gebeuren, maar zou wel gezellig zijn.

Zit beetje met vervoer voor verdere toernooien deze zomer.. er is nog maar één toernooi op fietsafstand. pas in september.
pi_51489241
Dankje voor deze reactie! Ik ga inderdaad een beetje rondkijken aankomende week. Ik ben trouwens student in Groningen, niet in Leeuwarden, maar dat maakt vast niet uit heh.
pi_51489458
Wat is trouwens handig, een racket via de vereniging kopen? Tennisschoenen bij de Bristol? Moet je zelf ook ballen kopen? Ik kom er natuurlijk wel vanzelf achter komende week, maar ach, als dit topic er toch is.
pi_51489850
Asje.

Maar je woont wel in Lwd toch? Heb je volgens mij wel eens in de stad en streek topics gezien.

Ik zou zelf langs een sportwinkel gaan, advies vragen aan een verkoper, verschillende rackets meenemen (stuk of drie) om te testen.
Schoenen van de Bristol.. dat kan. Maar van bijv. K-swiss heb je ook schoenen vanaf 50 euro en dat geeft toch iets meer steun denk ik. Maar is ook afhankelijk van je budget natuurlijk.
pi_51489948
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Asje.

Maar je woont wel in Lwd toch? Heb je volgens mij wel eens in de stad en streek topics gezien.

Ik zou zelf langs een sportwinkel gaan, advies vragen aan een verkoper, verschillende rackets meenemen (stuk of drie) om te testen.
Schoenen van de Bristol.. dat kan. Maar van bijv. K-swiss heb je ook schoenen vanaf 50 euro en dat geeft toch iets meer steun denk ik. Maar is ook afhankelijk van je budget natuurlijk.
Ja, woon wel in Leeuwarden. Maar zit niet op de NHL of CHN ofzo. Hoe bedoel je, rackets meenemen om te testen? Kan dat zomaar?
pi_51490087
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:07 schreef Skic. het volgende:

[..]

Ja, woon wel in Leeuwarden. Maar zit niet op de NHL of CHN ofzo. Hoe bedoel je, rackets meenemen om te testen? Kan dat zomaar?
Ja. Je moet voelen hoe een racket speelt, of het iets voor jou is. Dat kan niet door het alleen even in je hand te houden in de sportwinkel.
pi_51493232
1e ronde mix gewonnen met 7-6 6-2

Zoals eerder al gemeld sukkelde ik de afgelopen weken enorm met mijn service... vandaag de 1e servicegame van mijn kant 4 dubbele fouten achter elkaar

Gelukkig kon ik daarna wel enigszins mijn ritme vinden, eerste set was doorbijten in de tie-break, in de tweede waren we de baas

Merk echt wel het verschil met mijn nieuwe bespanning, wat een verademing bij het slaan

[ Bericht 2% gewijzigd door TheVulture op 15-07-2007 21:20:27 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 15 juli 2007 @ 20:04:20 #68
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51499269
Finale trouwens verloren...

Tegenstander was gewoon beter, maar maakte wel iets te veel fouten.
Gelukkig wel goed toernooi gehad, ik ben tevreden met m'n prestaties.

6-1 6-2 uitslag
pi_51501593
Door een psychologische hel gegaan. Waar doe ik dit allemaal voor vraag ik wel eens af. Uiteindelijk toch gewonnen. Niet altijd met het mooiste tennis.

oh ja, de cash die je krijgt als je wint is ook niet gek.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:33:35 #70
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_51523963
Leuk topic,
Tennis ook al een tijdje, laatst een toernooi gehad. Meest rare uitslagen ooit voor mij.

1e enkelpartij, stond echt zeer brak te spelen, 1e set verloor ik met 6-2, 2e set stond ik met 3-0 achter en het ging steeds slechter, had nog 1, hooguit 2 games kunnen pakken denk ik.
Begon het ineens te stortregenen, regenpauze van een half uurtje gehad.
Daarna verder spelen en werkelijk alles lukte ineens, nauwelijks fouten meer gemaakt. 2e set uiteindelijk nog met 6-4 en 3e set met 6-0 gewonnen.

Halve finale in de enkel, 1e set ging erg goed, 6-3 gewonnen, 2e set lukte niets meer, 6-0 verloren en 3e set ging het weer 6-2 gewonnen .
silence can say more than thousand words
  maandag 16 juli 2007 @ 15:34:18 #71
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51523991
Eindelijk vandaag mijn bestelling van tennispro.nl verzonden. alleen 2 artikelen staan nog in backorder.. ik ben benieuwd welke 2, want dat hebben ze niet verteld
World domination is my middle name.
pi_51530360
Over een uurtje mijn 1e ronde in de enkel... heb het wederom niet getroffen met de loting maar we gaan er maar het beste van proberen te maken
  maandag 16 juli 2007 @ 19:04:08 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51530668
Ik heb het wat druk gehad afgelopen weken, heb zelfs al weken niet gespeeld.

Nu dan toch de eerste toernooien ingeschreven. Hoop er nog 4 of 5 te spelen dit seizoen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 16 juli 2007 @ 20:32:08 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51533823
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:01 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb overigens de toernooiwinst in de GD4 binnen; kwartfinale bye, halve finale 6-3 6-3 winst en in de finale een walk-over .
Zo kan ik ook toernooien winnen

De pa van me vriendin heeft me trouwens uitgedaagd.
hij is nu op vakantie in Spanje en we gaan even op visitie de komende week. Tijdens de competitie heeft hij een keer gezegd dat hij tegen me wilde spelen. De beste man is zo'n "vakantietennisser" zeg maar. Je kent ze wel, mensen die tijdens de vakantie gaan tennissen maar de rest van het jaar helemaal niets doen.
Dus me toen me vriendin me voor het eerst zag spelen zei ze tegen hem dat ik heel slecht speelde. Dus toen durfde hij wel. Toen ze vertelde dat ik een paar potjes gewonnen had was hij ineens niet zo zeker meer en wil hij alleen nog maar "met" me spelen om het campingtoernooi te winnen

hij kan volgens mij trouwens best wel een beetje tennissen aangezien hij goed kan voetballen en het dus wel zo af en toe doet. Meestal krijgen dat soort lui nog best een aardige bal over het net, zonder echt goed te zijn
pi_51538043
Ben ik weer... zoals eerder aangegeven een verwachte nederlaag maar ik heb voor het eerst dit seizoen een lekkere enkelpot gespeeld, en dat terwijl zijn ranking een flink stukkie beter was dan die van mij... ik begon slecht... achter met 0-3 en 2-4 brak daarna twee keer achter elkaar omdat ik alles op zijn backhand gooide en mocht bij 5-4 serveren voor de set... Helaas sloeg hij een paar goeie returns en kon ik niet onder de druk uitkomen... uiteindelijk ging ik er in de tiebreak kansloos af, ook omdat hij zijn backhand onder controle kreeg... tweede set kon ik de games nog wel mee komen maar hij won ze allemaal 7-6 6-0 verloren maar wel een redelijk goed gevoel aan over gehouden... ook weinig dubbele fouten geslagen dus da's ook erg positief
  dinsdag 17 juli 2007 @ 02:07:58 #76
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51545869
Zaterdag had ik al mijn kwartfinale gespeeld, maar heb in de 3e set op moeten geven Ik had teveel last van mijn arm en een borstspier. Zelfs na 4 asperines was de pijn nog niet weg en ik kreeg geen forehand meer over het net en mijn service kon ik alleen nog beetje spin in gooien.

Eerste set had ik nog wel gewonnen met 7-5 (na 5-2 achter gestaan te hebben), maar daarna werd de pijn steeds heviger en niet meer door heen te slaan. Tweede set heb ik nog uitgespeeld, maar begin 3e set heb ik de hand gegeven.

Minder geslaagd toernooi dus met 2 opgaves Hopelijk gaat het over een week beter
Weisst
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:55:45 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_51549613
Vraagje: op wat voor (KNLTB-)niveau tennissen jullie zoal?
pi_51570450
Volgende week eerste toernooi!! Zondagochtend eerste westrijd in HE6. Hopen dat ik langer dan drie kwartier tegenstand kan bieden.
pi_51570854
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:55 schreef Quoi het volgende:
Vraagje: op wat voor (KNLTB-)niveau tennissen jullie zoal?
Ik zit in de 8, tennis nu zo'n twee jaar... nog geen officiele enkelpot gewonnen, in de dubbel ben ik ondertussen wel aardig op niveau
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:51:55 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_51571454
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zit in de 8, tennis nu zo'n twee jaar... nog geen officiele enkelpot gewonnen, in de dubbel ben ik ondertussen wel aardig op niveau
Dus KNLTB 8?
Zit zelf op 7 nl, maar vind het nog altijd best spannend om wedstrijden te gaan tennissen....
Wanneer begonnen jullie daarmee?
pi_51571562
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dus KNLTB 8?
Zit zelf op 7 nl, maar vind het nog altijd best spannend om wedstrijden te gaan tennissen....
Vorige zomer voor het eerst toernooien gespeeld, tenniste toen nog geen jaar... het hangt er heel erg vanaf wie je tegenover je krijgt... in de 8 kan dat echt van alles zijn, ben al een paar keer ongenadig hard geveegd maar heb ook leuke potjes gespeeld
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:25:25 #82
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51572702
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dus KNLTB 8?
Ik won mijn eerste wedstrijd in de acht twee weken nadat ik mijn racket had gekocht.
Ik tennis nu mijn derde seizoen. Speel in de 7 en de 6 dit jaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_51572748

7-6 5-2 voor en het nog verprutsen.
pi_51583583
Gisteren mijn 5de les gehad... Ging voor geen meter Vorige lessen gingen wel goed...
Binnenkort maar weer meer lessen boeken. Hopen dat het weer een beetje meewerkt, dan kunnen we weer gaan tossen...

Eind augustus doe ik mee aan onze clubkampioenschappen. Zal wel niks worden, maar vind het wel leuk om mee te doen...
pi_51689986
Nou mijn kwartfinale mix was het eindstation.... eerste set lukte alles bij ons: 6-3 gewonnen... vervolgens pakken we een break voorsprong 2-0 en krijgen we breakkansen naar 3-0.... die pakken we niet, vervolgens kantelt de hele wedstrijd... 2-6 1-6 verloren... ik heb zelf wel goed gespeeld... partner liet het vooral in de derde set erg liggen... wel jammer want we hadden de kans maar ze waren net wat constanter op de big points....
pi_51690787
Chris wat jammer! Hoe kwam dat zo?

Ik heb me net ingeschreven voor een toernooitje... GD6 (jaja nieuwe dubbelpartner! )
Toch wel spannend, zo boven m'n niveau.. sta nu 6.6 - actuele rating..
pi_51696727
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:23 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Chris wat jammer! Hoe kwam dat zo?

Ik heb me net ingeschreven voor een toernooitje... GD6 (jaja nieuwe dubbelpartner! )
Toch wel spannend, zo boven m'n niveau.. sta nu 6.6 - actuele rating..
Ik heb geen flauw idee .
Ik dacht denk ik gewoon dat het een gespeelde wedstrijd was en daardoor werd ik te nonchalant .

En met een rating van 6,6 word je toch wel 6 volgend jaar ?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 21:18:23 #88
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51703014
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:26 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee .
Ik dacht denk ik gewoon dat het een gespeelde wedstrijd was en daardoor werd ik te nonchalant .

En met een rating van 6,6 word je toch wel 6 volgend jaar [afbeelding]?
Volgens mij is de norm erg naar beneden bijgesteld. Gasten die 4.5 stonden in de enkel vorig jaar, werden gewoon weer 5 .
Weisst
pi_51745213
weer een flink aantal wedstrijden gespeeld. Hoop hier door veel geleerd te hebben
pi_51746800
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:18 schreef erkel het volgende:

[..]

Volgens mij is de norm erg naar beneden bijgesteld. Gasten die 4.5 stonden in de enkel vorig jaar, werden gewoon weer 5 .
Het verschilt per categorie hoor...7.8 wordt je al 7 mee volgens mij, maar met 2.2 ben je nog geen 2
pi_51753929
nogal debiel natuurlijk dat er gewoon niet bij de .5 afgerond wordt.

ook is het onhandig om 9 het laagst te maken. 1 was slimmer geweest. Voorkom je taalkundige problemen. Maakt het ook makkelijker om clubs een sterkte te geven (gewoon alles sommeren )

post2: wie deed hier nou natuurkunde ?

post3: waar ligt de grens tussen 7 en 6. Dat zou ik heel graag willen weten.
  maandag 23 juli 2007 @ 18:33:26 #92
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51755556
Vorig jaar was de grens tussen 7 en 6 volgens mij 6,6.
pi_51757227
mijn dubbelranking is gestegen naar 8,666 .... het begint er op te lijken

zometeen 1e ronde enkel van nieuw toernooi, hopelijk wordt het nog droog... kansen schat ik niet al te hoog in maar ik sta goed te spelen nu dus wie weet
pi_51769161
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:28 schreef TubewayDigital het volgende:
nogal debiel natuurlijk dat er gewoon niet bij de .5 afgerond wordt.

ook is het onhandig om 9 het laagst te maken. 1 was slimmer geweest. Voorkom je taalkundige problemen. Maakt het ook makkelijker om clubs een sterkte te geven (gewoon alles sommeren )

post2: wie deed hier nou natuurkunde ?

post3: waar ligt de grens tussen 7 en 6. Dat zou ik heel graag willen weten.
Vorig jaar lag de grens naar 6 volgens mij op 6.57 of zo, maar ze bepalen het echt pas aan het eind van het jaar, want het is afhankelijk van hoeveel mensen ongeveer op de grens staan want als ik het goed heb willen ze het aantal spelers per categorie enigszins constant houden...

En ik doe natuurkunde, maar ik weet niet zeker of dat precies was wat je bedoelde
pi_51769204
Helaas verloren met 6-2 6-2 maar toch wel lekker gespeeld... leuke punten, tegenstander was alleen net iets constanter dan ik... ik wil nog steeds te snel het punt scoren...
pi_51769546
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Vorig jaar lag de grens naar 6 volgens mij op 6.57 of zo, maar ze bepalen het echt pas aan het eind van het jaar, want het is afhankelijk van hoeveel mensen ongeveer op de grens staan want als ik het goed heb willen ze het aantal spelers per categorie enigszins constant houden...
precies en dat vind ik raar. De KNLTB heeft van te voren dus al een verdeling in haar hoofd over hoe speelsterktes vereeld zijn. De beste 30 zijn 1, de beste 60 zijn 2 etc. Maar hoe komen ze daar aan ?

Als je gewoon bij .5 afrond en het systeem laat draaien krijg je toch automatisch een verdeling van speelsterktes. Het DSS systeme genereert dan voor jou een verdeling.

ik zal er nog eens verder over nadenken
quote:
En ik doe natuurkunde, maar ik weet niet zeker of dat precies was wat je bedoelde
helpt een demper ?
pi_51769649
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

precies en dat vind ik raar. De KNLTB heeft van te voren dus al een verdeling in haar hoofd over hoe speelsterktes vereeld zijn. De beste 30 zijn 1, de beste 60 zijn 2 etc. Maar hoe komen ze daar aan ?

Als je gewoon bij .5 afrond en het systeem laat draaien krijg je toch automatisch een verdeling van speelsterktes. Het DSS systeme genereert dan voor jou een verdeling.

ik zal er nog eens verder over nadenken
[..]

helpt een demper ?
Nee
pi_51769718

cool dat je dat weet. Vertel er eens wat over. Heeft een prof het er eens tijdens college over gehad? Was het een opgave in je natuurkunde boek? Heb je er een practicum of bachelor scriptie over gedaan ?
pi_51769767
Ik heb er wel eens iets wetenschappelijk onderbouwds over gelezen, maar daar houdt het wel bij op. Wat het vooral zei is dat het wel wat scheelt maar dat het toch echt vooral het gevoel qua geluid en dergelijken is waarom mensen het ding aanschaffen..Niet echt veelzeggend dus.
pi_51769907
Zo'n dingetje is natuurlijk ook veel te licht om trillingen te dempen dacht ik zo.

Waarom heeft Wilson eigenlijk die bobbels aan de zijkant? Ik denk dat het is om meer controlle te krijgen (afstand contactpunt van de bal met de snaren tot frame wordt op dat punt net iets kleiner) terwijl je toch een grote sweatspot blijft behouden. Ook kan het voor meer stabiliteit zorgen. Extra massa aan de buitenkant maakt het toch moeilijker voor een racket om te draaien om zijn as.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:26:45 #101
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51770096
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:

helpt een demper ?
Ja.

Het is niet alleen maar psychologisch. Het neemt wel degelijk trilling weg, maar het is maar net wat je gewend bent. Sommige spelers zeggen dat je een stuk gevoel mist doen zonder demper en anderen hebben een hekel aan dat ping geluid en vinden het lekker spelen.
Weisst
pi_51770157
quote:
Het neemt wel degelijk trilling weg
maar wie zegt dat ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:29:22 #103
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51770190
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:28 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

maar wie zegt dat ?
Wie zegt dat?? Dat voel je enzo en als het moet zoek ik nog wel even een bron voor je op.
Weisst
pi_51770266
Ik denk dat een demper niet heel veel scheelt, maar dat zelfs een heel klein beetje al een merkbaar verschil geeft zeker in hedendaagse rackets waar zelfs een paar grammetjes uitmaken hoe je de bal raakt.

Maar ik zeg toch dat het wel voor een groot gedeelte psychologisch is, dat omdat je iets fijners hoort je ook beter voelt bij je slag...zelf speel ik ondanks dat ik redelijk sceptisch ben over een demper, altijd met demper omdat het wel cool staat (ik heb een topdemper! ) en ik het relaxter vind spelen (die "poin'g" vind ik echt vervelend )
pi_51770454
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:29 schreef erkel het volgende:

[..]

Wie zegt dat?? Dat voel je enzo
maar dan weet je dat er een demper in zit en ben je dus bevooroordeeld.
quote:
en als het moet zoek ik nog wel even een bron voor je op.
o.k.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:53:21 #106
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51770778
Trillingsdemper
Veel spelers voorzien hun racket van een rubberen inzetstukje (Vibratrap, nonvib etc.), geplaatst onder in het blad tussen twee lengtesnaren. Deze trillingsdemper wordt geplaatst met de bedoeling om de trillingen van het racket (gedurende balcontact) te verminderen. Uit onderzoek blijkt echter dat een dergelijke demper alleen de trillingen vermindert bij een zogenaamde "precisieslag". Wanneer de echter buiten het midden wordt geraakt, is de invloed van de demper te verwaarlozen. Het is dan ook discutabel of de trillingsdempers nut hebben als het gaat om het voorkomen van een tenniselleboog.

Bron: www.knltb.nl

Je moet de bal dus wel goed raken om het effect te laten hebben. Ergens anders las ik weer dat het de kans op een tenniselleboog niet veel vermindert, omdat het alleen de trilling van de snaren dempt en minder de trilling van het racket. Het is maar dus maar net wat je fijn vind spelen, want er zit wel verschil in spelen met en zonder demper.

En als je je hele tennisleven al met een demper speelt, zoals ik , dan heeft dat ook wel een psychologisch effect. Stel je voor dat ding er uit vliegt tijdens het spelen en je hebt geen andere demper om 'm te vervangen! Dan breekt het zweet bij mij ook uit.
Weisst
pi_51770936
op het moment dat de bal contact maakt met de snaren trilt er in principe niks. Vergelijk het met als je een trampoline in springt. Die gaat pas trillen als jij gelanceerd bent.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 01:15:06 #108
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51771255
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:58 schreef TubewayDigital het volgende:
op het moment dat de bal contact maakt met de snaren trilt er in principe niks. Vergelijk het met als je een trampoline in springt. Die gaat pas trillen als jij gelanceerd bent.
Als de bal het racket verlaat wel en dan heb je het racket nog steeds in je handen
Weisst
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:13:49 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_51777281
Ik sla weleens mijn dempertje eraf, en zonder dempertje is het gewoon beroerd spelen! Ik hoor dan echt "plong"! bij elke slag.

Het zal ook een kwestie van gewenning zijn......

Probeer het gewoon een keertje. Die dingen zijn niet zo duur...
pi_51815952
weet iemand een winkel in nederland met een zeer groot aanbod tourrackets. Wil een nieuw racket en heb ook al mijn oog op een paar van die dingen maar zou ze even naast elkaar willen zien en voelen.

Rackets die me wat lijken:
- Technifibre : T.Flash 310
- Technifibre : T.Fight 320
- Head : Microgel Extreme Pro
- Yonex : RDS 001 MID PLUS
pi_51945382
Op je 13 in de HE5 iedereen wegbeuken? Hoe goed ben je dan ?

ik heb het uiteraard niet over mezelf maar met toernooi.nl kan je heel wat mensen tracken
  zondag 29 juli 2007 @ 22:39:54 #112
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51945566
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:35 schreef TubewayDigital het volgende:
Op je 13 in de HE5 iedereen wegbeuken? Hoe goed ben je dan ?

ik heb het uiteraard niet over mezelf maar met toernooi.nl kan je heel wat mensen tracken
De 'echte' talenten spelen al in de drie met 13 jaar oud.

Ik speel deze week ook een toernooitje, eindelijk weer eens. Heb al weer 2x gespeeld deze week (eerste 2x sinds de competitie is afgelopen). Er kwam al weer een klein beetje ritme aan. De eerste ronde heb ik een walk-over gekregen. Op zich jammer, in de tweede ronde speel je toch tegen iemand die al een keer gewonnen heeft. Ik wil graag rustig in het toernooi groeien
pi_51945816
13 jaar en dan in de HE3 ?

ik ben er nog nooit getuige van geweest maar dit wil ik wel eens meemaken
  zondag 29 juli 2007 @ 23:11:08 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51946676
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:39 schreef XL het volgende:

[..]

De 'echte' talenten spelen al in de drie met 13 jaar oud.

Ik speel deze week ook een toernooitje, eindelijk weer eens. Heb al weer 2x gespeeld deze week (eerste 2x sinds de competitie is afgelopen). Er kwam al weer een klein beetje ritme aan. De eerste ronde heb ik een walk-over gekregen. Op zich jammer, in de tweede ronde speel je toch tegen iemand die al een keer gewonnen heeft. Ik wil graag rustig in het toernooi groeien
Dat valt nog wel mee hoor.
op hun 13de spelen ze nog niet mee in de 3. Dat heb ik tenminste nog nooit gezien en ik heb al een heleboel toernooien (ook op hoog niveau) meegemaakt. Als je ook op de jeugdranglijst kijkt, is er nog niet 1 die 3 is. 4 is het hoogste en 5 komt redelijk vaak voor. Dan hebben ze trouwens wel een goed gemiddelde...

Ik heb gisteren trouwens wel verloren van een jochie van 13
Hij was trouwens best redelijk, hoewel ik wel had moeten winnen. 7-6 4-6 5-7 verloren. Zelfs nog een matchpoint gehad. Maar ik moet zeggen dat hij best aardig tenniste voor zijn leeftijd. Niet zo'n mannetje die alleen maar alles terug slaat maar ook creatieve oplossingen proberen. Hoewel ik daar dan wel iets beter mee was. Maar ja, iemand die 3 keer per week traint en dan ook nog eens toernooien spelen. Als je dan een beetje talent hebt (wat hij zeker wel heeft) dan haal je het blijkbaar niet meer
Ik speelde trouwens ook gewoon ongelooflijk slecht. Service was dramatisch en de rest van de slagen gaan dan gewoon minder.
Kan er ook niets over zeggen verder, behalve dat het gewoon klote en erg slecht was

Volgende week (of de week erna) volgende toernooi en dan maar hopen dat het weer beter gaat....
  zondag 29 juli 2007 @ 23:12:21 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51946721
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:46 schreef TubewayDigital het volgende:
13 jaar en dan in de HE3 ?

ik ben er nog nooit getuige van geweest maar dit wil ik wel eens meemaken
Vorig jaar zag ik zo'n mannetje op een Ranglijsttoernooi in Goirle spelen.
pi_51955703
vraagje aan mensen als Chris, XL en Komakie: hebben jullie privetraining gehad? Is privetraining noodzakelijk om een aceptabele rating (5 of beter) te halen ?
  maandag 30 juli 2007 @ 15:02:49 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51960598
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:56 schreef TubewayDigital het volgende:
vraagje aan mensen als Chris, XL en Komakie: hebben jullie privetraining gehad? Is privetraining noodzakelijk om een aceptabele rating (5 of beter) te halen ?
Ik heb wel eens prive training gehad ja. Maar niet in die mate wat jij bedoeld denk ik.
Het aantal prive trainingen dat ik gehad heb is heel lang geleden en dan zal het aantal op 1 hand te tellen zijn.

5 is niet zo'n bizar hoog niveau. 4 valt ook nog wel mee .
Als je in de 3 komt te spelen ben je al beter dan 95% van de spelers in Nederland. Dus dan ben je wel aardig bezig, maar wil niet zeggen dat je top bent en dat je alleen dat niveau kunt halen als je privetrainingen krijgt of hebt gehad.

Ik heb wel redelijk wat groepstraining gehad met goede spelers (spelers die net iets beter waren dan ik)
Ik denk dat je daar minimaal net zo veel en misschien nog wel meer van leert op de lange duur.

Het is over het algemeen wel zo dat 3 en 4 spelers al heel lang tennissen en best redelijk serieus met hun sport bezig zijn. Serieus in de zin van: regelmatig tennissen en echt goed een wedstrijd in gaan. Anders haal je dat niveau ook niet. Ik ben er het levende bewijs van. Vroeger er veel voor gedaan om richting de 3 te gaan. 1 jaar is het bijna gelukt om 3 te worden en toen speelde ik zelfs A kwalificatietoernooien. Daarna nog wel een paar leuke jaren gehad.
Maar nu speel ik minder en ga ik gewoon achteruit. Ik zak af naar een niveau dat ik aan kan op ervaring en kunde uit het verleden.
pi_51960750
bedankt,

Heb zelf in het verleden ook wel privetraining gehad. Niet bijzonder veel. Af en toe een blok. Denk ook dat het op hoger niveau niet zo heel veel meer uitmaakt omdat je toch staat over te slaan met mede trainingsgenootjes die ondertussen ook aardig een bal kunnen raken.

Maar ben je nou uiteindelijk 3/B1 geweest ?
  maandag 30 juli 2007 @ 17:04:50 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51964001
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:08 schreef TubewayDigital het volgende:
bedankt,

Heb zelf in het verleden ook wel privetraining gehad. Niet bijzonder veel. Af en toe een blok. Denk ook dat het op hoger niveau niet zo heel veel meer uitmaakt omdat je toch staat over te slaan met mede trainingsgenootjes die ondertussen ook aardig een bal kunnen raken.

Maar ben je nou uiteindelijk 3/B1 geweest ?
Nope. maar dan ook echt net niet.

Ik heb een paar jaar geleden een keer 3.6 en een beetje gestaan.
Als ik toen iets van 0.02 punten hoger had gehad dan was ik 3 geweest. Maar ja, net niet telt natuurlijk niet.

Uiteindelijk bleek ik in 3 sets een keer verloren te hebben van een 3tje die er best redelijk voor stond. Als ik die had gewonnen, was ik 3 geweest. Ergste was dat ik in die wedstrijd matchpoint had....
  maandag 30 juli 2007 @ 18:16:57 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51965656
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:56 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik ben niet goed hoor. Ik heb ook nooit privetraining gehad. Wel wat lessen gevolgd, maar dat was meer van een type gymleraar. Die kon zelf ook niet bijster veel, alleen instructie geven.

maar ik denk overigens niet dat het nodig is. Ik speel nu mijn derde seizoen en verschalk regelmatig zesjes. Ik speel over 2 weken mijn eerste toernooi in de 5 mee. Heren dubbel weliswaar.
pi_51967549
jammer komakie, tennis je eigenlijk al lang?

Zelf net kansloos verloren. Baal ik? Nee, als iemand duidelijk beter is kan ik het makkelijk hebben. Baal ik? Ja, want ik jaag zelf ook een goeie rating na en vraag me nu af of ik ooit van zulke gasten kan winnen.

pi_51969367
ik speel zelf fanatiek open toernooien.

Stom dat ik vroeger niet open senioren toernooien ben gaan spelen. Bleef maar kutten in die stomme junioren toernooien. Bij de senioren kan je tenminste op het juiste niveau in stappen en geleidelijk aan bouwen.

Kan het mentaal ook beter aan.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:13:41 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51970954
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef TubewayDigital het volgende:
jammer komakie, tennis je eigenlijk al lang?

Zelf net kansloos verloren. Baal ik? Nee, als iemand duidelijk beter is kan ik het makkelijk hebben. Baal ik? Ja, want ik jaag zelf ook een goeie rating na en vraag me nu af of ik ooit van zulke gasten kan winnen.

Vanaf me 7de. Ik ben nu 25 dus zo'n 18 jaar....
pi_51970999
Bondstraining gehad ?

Ik zelf niet maar wel selectie van mijn eigen club.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:20:29 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51971176
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:15 schreef TubewayDigital het volgende:
Bondstraining gehad ?

Ik zelf niet maar wel selectie van mijn eigen club.
Nee niet.
Ik ben een keer gevraagd toen ik iets van 10 was ofzo. Maar dat hebben we (me ouders en ik) uiteindelijk niet gedaan. Blij toe ook want ik denk niet dat het goed voor me geweest zou zijn.

Ik heb wel selectietrainingen gehad van een paar tennisscholen en club selecties enzo. Maar vooral club selecties stellen meestal niet zo veel voor. Tenminste, bij de clubs waarvan ik het weet.
pi_51971347
streef je nog 3 na of denk je "lekker tennisen in de 4 en als ik ooit 3 wordt is het meegenomen"?
  maandag 30 juli 2007 @ 22:20:42 #127
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51973265
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:26 schreef TubewayDigital het volgende:
streef je nog 3 na of denk je "lekker tennisen in de 4 en als ik ooit 3 wordt is het meegenomen"?
Ik wil wel weer terug naar de 4. Hoewel het daar nog niet naar uit ziet, dat weet ik.
Voornamelijk omdat ik nu wedstrijdjes aan het spelen ben tegen 6jes die nergens op slaan. tenminste, regelmatig.
Aan de andere kant win ik voornamelijk die wedstrijden en verlies is de rest dus tja.... Aanspraak op een 4 status heb ik verlopig niet meer.

3 worden wordt wel heel moeilijk. Dan moet ik echt serieus weer gaan trainen en doen. Ik denk niet dat het nog zo ver gaat komen, maar wie weet.
Ik ben daar niet echt mee bezig. Ik wil wel graag weer 4 worden maar 3 is voorlopig nog zo ver weg dat ik het niet als doel beschouw. Ik denk dat volgend jaar het jaar wordt waarin het allemaal moet gebeuren.
De lerarenopleiding geeft me veel tennisuren (hoewel er bijna geen echt tennis bij zit. Je bent wel met de bal bezig) en daarnaast hebben we waarschijnlijk ook nog teamtraining in de winter. Dus dat is wel een goede voorbereiding.

Maar ja, we zullen het zien. Dit seizoen wil ik gewoon zo veel mogelijk wedstrijdjes winnen (altijd natuurlijk) en volgend jaar zien we dan wel weer verder...
pi_51973483
succes in ieder geval
pi_52018719
Zaterdag 1e wedstrijd GD6!!

Ik heb er zin in!
We zijn op papier niet eens zoveel minder sterk dan de anderen... denk dat we heus wel een kans maken!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:58:29 #130
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52020035
Vanavond mijn eerste wedstrijd sinds het einde van de competitie. Heb 2 x getraind in de aanloop naar vanavond. Dat ging nog niet zo lekker als ik zou willen. Het ritme moet wel snel komen.

Deze week: HE7
Volgende week: HE6
Over 2 weken: HD5
pi_52022627
Geweldig dat toernooi.nl

Kan de complete tennisgeschiedenis sinds 2001, en daarmee ook de progressie, van de talentjes van mijn oude club zien. Ze doen het goed maar gelukkig verloren ze ook wel eens in de HE8 en de HE7. Het moet natuurlijk niet te gek worden.

edit: elk jaar een puntje beter die gasten
pi_52023324
vorig jaar was je met een eindrating net boven de 2,2 nog steeds drie

[ Bericht 4% gewijzigd door TubewayDigital op 01-08-2007 19:15:07 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:46:04 #133
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52042450
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:16 schreef TubewayDigital het volgende:
vorig jaar was je met een eindrating net boven de 2,2 nog steeds drie
Als je 3 bent bedoel je?

Dat is namelijk ook wel logisch. Ze willen niet te veel 2 spelers hebben. Bijvoorbeeld om het beperkte aanbod in toernooien. Als je 2 bent mag je alleen nog nederlandse ranglijst toernooien spelen. Daarvan zijn er in de zomer een stuk of 3/4 per week door het hele land. Daarnaast zijn die ook nog van verschillende sterktes dus ik het nog maar de vraag of je toegelaten wordt. Die toernooien worden ook overdag gehouden iets wat voor een heleboel mensen onmogelijk is.

Dus tja, op zich vind ik het wel logisch. Als je onder de 2.2 komt als je 3 bent dan ben je wel erg goed. Zelfs voor de 3. Dus tja dan kunnen ze bijna niets anders doen dan je 2 maken.
Wij hebben het bij 1 speler van onze club. Die was vorig jaar 3 en nu 2. Maar die gast heeft een paar jaar geleden ook in de top 30 van Nederland gestaan. Hij is geloof ik zelfs 1 geweest.
Die is nu wat ouder dus hij speelt niet meer in de A toernooien en is toen weer 3 geworden. Maar vorig jaar heeft hij weer zoveel wedstrijden gewonnen dat hij toch weer 2 is geworden.
Vorig jaar was er geloof ik zelfs een plan om hem tegen een hele slechte te laten spelen bij de clubkampoenschappen hem die dan te laten verliezen zodat hij geen 2 zou worden
pi_52043491

Stel eind 2006 sta je 2.21 dus wordt je 3 in 2007. Dan maakt het toch niet uit wat er in 2006 op je pasje stond? Dat is daar toch onafhankelijk van? Of snap ik het DSS weer eens niet goed?

Stoer plan verder En dan op centercourt en de hele club laten kijken.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:04:48 #135
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52052350
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:20 schreef TubewayDigital het volgende:

Stel eind 2006 sta je 2.21 dus wordt je 3 in 2007. Dan maakt het toch niet uit wat er in 2006 op je pasje stond? Dat is daar toch onafhankelijk van? Of snap ik het DSS weer eens niet goed?

Stoer plan verder En dan op centercourt en de hele club laten kijken.
Mja maak ook eigenlijk niet zo veel uit. Ging mij er meer om dat je niet terug viel van 2 naar 3 maar dat als je 3 of lager bent dus minder dan 2..21 moet staan. Of je dan 3, 4 of 9 bent maakt idd niet zo veel uit.

Idd lijkt me best grappig
Aan de andere kant kun je ook met 6-0 5-0 voor komen (voorbeeldje) en dan opgeven
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:07:37 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52052423
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:58 schreef XL het volgende:
Vanavond mijn eerste wedstrijd sinds het einde van de competitie. Heb 2 x getraind in de aanloop naar vanavond. Dat ging nog niet zo lekker als ik zou willen. Het ritme moet wel snel komen.

Deze week: HE7
Hopeloos
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:00:59 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52059721
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:07 schreef XL het volgende:

[..]

Hopeloos
Kort maar krachtig
pi_52059765
Dat je gewoon tennis voor je plezier, dat kan.
Maar om het recreatief tennissen te noemen komt wel heel revaliderend/gehandicapt over, me dunkt!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:16:52 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52060212
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:02 schreef OldJeller het volgende:
Dat je gewoon tennis voor je plezier, dat kan.
Maar om het recreatief tennissen te noemen komt wel heel revaliderend/gehandicapt over, me dunkt!
Het volgende topic zullen wel "[Centraal]Gewoon tennissen voor je plezier Topic Deel 11" noemen ok?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 02:45:32 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52063521
Btw ik ben wel benieuwd wat de mensen die in de profie topics reageren met tennis verder doen. Je ziet de meesten nooit in dit topic (Mitt, Juan, Okee6, Heero8 (:')), Suus21 (ofzo), etc)

Ik ben wel benieuwd of ze zelf ook tennissen en hoe goed ze zijn enzo. Ik maak me niet geliefd bij een aantal mensen met deze uitspraak maar ik ken er een paar waarvan ik me echt afvraag of ze in vredesnaam wel weten waar ze het over hebben. Ik noem geen namen en het zijn niet recentelijke opmerkingen van mensen maar voornamelijk in de Grand Slam topics kom je wel eens reacties tegen die om te huilen zijn
Ik ben een beetje van mening dat als je nooit wedstrijdmatig een sport gedaan hebt je ook niet echt kunt oordelen over bepaalde situaties in een wedstrijd.
Maar goed, dat is mijn mening
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:05:48 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52064462
mitt is gestopt met tennis en was 'vroeger' B3.
Die kun je nog wel overhalen om weer te beginnen

en suus was volgens mij een 6 of een 7 uit Limburg, maar ik zie haar nooit meer.
pi_52067838
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 02:45 schreef Komakie het volgende:
Btw ik ben wel benieuwd wat de mensen die in de profie topics reageren met tennis verder doen. Je ziet de meesten nooit in dit topic (Mitt, Juan, Okee6, Heero8 (:')), Suus21 (ofzo), etc)

Ik ben wel benieuwd of ze zelf ook tennissen en hoe goed ze zijn enzo. Ik maak me niet geliefd bij een aantal mensen met deze uitspraak maar ik ken er een paar waarvan ik me echt afvraag of ze in vredesnaam wel weten waar ze het over hebben. Ik noem geen namen en het zijn niet recentelijke opmerkingen van mensen maar voornamelijk in de Grand Slam topics kom je wel eens reacties tegen die om te huilen zijn
Ik ben een beetje van mening dat als je nooit wedstrijdmatig een sport gedaan hebt je ook niet echt kunt oordelen over bepaalde situaties in een wedstrijd.
Maar goed, dat is mijn mening
Dat is toch vaak zo. Mensen zien alleen maar de top van de piramide en in vegrelijking met die top stelt het winnen van een challanger (Sluiter) niet zo heel veel voor. Wij staan onderaan de piramide en van uit ons oogpunt is het natuurlijk geweldig. Zeker als je het met dubbelhandige forehand doet.

En wat verkerk betreft: gewoon humor.
pi_52068043
Kan iemand mij uitleggen waarom je in een 3e set bij 5-5 gaat opgeven ?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:51:07 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52070930
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:05 schreef XL het volgende:
mitt is gestopt met tennis en was 'vroeger' B3.
Die kun je nog wel overhalen om weer te beginnen

en suus was volgens mij een 6 of een 7 uit Limburg, maar ik zie haar nooit meer.
B3? 5 dus

Suus is uit Limburg, dat zegt genoeg (ok flauw geintje)
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:01 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Dat is toch vaak zo. Mensen zien alleen maar de top van de piramide en in vegrelijking met die top stelt het winnen van een challanger (Sluiter) niet zo heel veel voor. Wij staan onderaan de piramide en van uit ons oogpunt is het natuurlijk geweldig. Zeker als je het met dubbelhandige forehand doet.

En wat verkerk betreft: gewoon humor.
Nouja waar ik me soms wel eens aan irriteer is dat een heleboel mensen het zo goed denken te weten maar alleen maar kijken naar spelers die in de top100 staan. Nationaal kijken ze nergens naar. Ik vind dat altijd een beetje zwak. Ik kijk elke week naar de challengers, futures en ik houd de nederlandse A toernooien bij. Zelfs de B toernooien in de omgeving bekijk ik nog een beetje.
Ik moet wel zeggen dat ik de A toernooien en de B toernooien vroeger meer deed dan tegenwoordig. Maar dat kwam ook omdat ik er toen wat dichter bij stond. Ik speelde toen nog wel eens kwalificaties voor A toernooien en ik deed natuurlijk mee aan de B toernooien.
Daarnaast speelde er in die toernooien nog een heleboel jongens die ik kende (en nog steeds ken). Het is toch leuk om te zien dat iemand nu 50ste van nederland is en jij er nog een keer van gewonnen hebt een paar jaar geleden. (moet er wel bij gezegd worden dat het ventje 5 jaar jonger is dan ik en dus nu ass echt vierkant kickt )

Ik heb een paar jaar geleden nog tegen een duitser gespeeld in de kwalificatie van een A toernooi die in nederland ff toernooien kwam spelen omdat hij ff geld wilde verdienen. Die gast zat gewoon op het niveau van een top25 speler in Nederland. Dan ben je best goed en ik heb toen toch een game tegen hem gehaald

Maar als je al ziet hoe hard die gasten er voor werken dan krijg ik toch respect voor die gasten. De echte A spelers (top 100 van nederland) werken nog net niet zo hard als de profs maar trainen ook 4 a 5 keer per week minimaal, ze laten er ook een heleboel dingen voor en denken ook aan hun voeding en dergelijke. Eigenlijk vind ik dat nog knapper dan al die toppers want ze verdienen er echt geen kont mee.

Maar ja je moet er wat moeite voor doen om dat allemaal bij te houden en dat hebben veel mensen er niet voor over. onderandere om mijn eigen spel beter te maken en meer te weten te komen over tennis probeer ik zo veel mogelijk dat bij te houden en het ook te analyseren als ik er naar kijk. Zeker bij de A toernooien is dat makkelijker omdat die meer duidelijke fouten maken. Iemand kan uit de top100 maakt veel minder duidelijke fouten. Een heleboel mensen denken het dan te weten hoe het zo goed moet, terwijl ze vaak Siemerink of Eltingh maar napraten. Goed, die hebben over het algemeen wel gelijk maar toch.

Van iemand die nooit wedstrijdtennis heeft gespeeld (zelfs al is het op een lager niveau van 5 of 6 of zelfs 7) vind ik het altijd een beetje dubieus dat zo iemand het zo goed denkt te weten.

Ik zeg niet dat ik alwetend ben en dat ik net zo goed op de plek van Siemerink kan gaan zitten. Ik erger me alleen regelmatig aan de mensen die het zo goed denken te weten en eigenlijk geen idee hebben

Tot zover mijn pleidooi

En Verkerk is idd gewoon humor
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:08 schreef TubewayDigital het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom je in een 3e set bij 5-5 gaat opgeven ?
Nou ja, als je met een blessure echt niet verder kan? Als je vol door je enkel gaat en er zelfs niet meer op kunt staan heeft het weinig zin om door te spelen. Dus met een blessure waarbij het gevaarlijk is om door te spelen omdat je echt bij elke verkeerde beweging de blessure kunt erger maken waardoor je serieus maanden niet kan spelen of dat dit nu al zo is en het dan alleen maar erger kan worden?

Moet het idd wel echt een zware blessure zijn maar toch...
pi_52102534
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Zaterdag 1e wedstrijd GD6!!

Ik heb er zin in!
We zijn op papier niet eens zoveel minder sterk dan de anderen... denk dat we heus wel een kans maken!
6-2 6-1 gewonnen!!!
pi_52115827
Ben wel eens naar eredivisie competitie tennis wezen kijken. Vond het eigenlijk maar een droevige aangelegenheid. Op een doordeweekse dag op een nagenoeg compleet verlaten park ergens op een baan achteraf wordt dan tennis op het hoogste niveau gespeelt. Vaak dan ook nog eens door buitenlanders.

Voor de gezeligheid hoef je het niet te doen.
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:44:58 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52144770
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:24 schreef TubewayDigital het volgende:
Ben wel eens naar eredivisie competitie tennis wezen kijken. Vond het eigenlijk maar een droevige aangelegenheid. Op een doordeweekse dag op een nagenoeg compleet verlaten park ergens op een baan achteraf wordt dan tennis op het hoogste niveau gespeelt. Vaak dan ook nog eens door buitenlanders.

Voor de gezeligheid hoef je het niet te doen.
Dat is wel erg ja.
Bij Groenekan (waar ik soms ga kijken als ik tijd heb) zijn er altijd wel wat mensen die komen kijken. Vaak ouderen enzo. Mensen die overdag vrij zijn.

Het is een trieste bedoeling en eigenlijk alleen voor die gasten maar bedoelt zodat ze meer kunnen spelen en makkelijk geld kunnen verdienen. Tenminste, dat is voor hun zelf een voordeel.
Maar dat is met veel meer zo. Ga maar eens bij een Future toernooi kijken, of een A toernooi. Zelfs bij Challengers zie je soms spelers op een bijbaantje spelen met 20 toeschouwers. Zo werkt het nou eenmaal. Alleen de groten komen op tv en zijn interessant.

ik ga dan ook puur voor het tennis kijken. Vooral dat je naar goed tennis kunt kijken en het allemaal dichterbij is maakt het voor mij leuker.
pi_52147755
Apart clubje dat Groenekan. Slechts 6 banen (2 indoor + 4 outdoor) en het lijkt meer een bedrijf dan een echte club. Zijn de banen nou hardcourt ?
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:04:08 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52311091
Eindelijk weer eens een partijtje enkel gewonnen. Eerste ronde BYE, tweede ronde winst. Dinsdag derde ronde. Het ritme komt gelukkig nu snel terug. Gelukkig maar, ik moet donderdag in de 5 spelen.
pi_52311131
in de 6 XL? (wat is je actueel eigenlijk nu?)

Ik vind het echt indrukwekkend dat iemand die zo kort speelt zo snel zo hoog speelt...Je lijkt mijn huisgenoot wel
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:21:21 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52311503
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:05 schreef Norrage het volgende:
in de 6 XL? (wat is je actueel eigenlijk nu?)

Ik vind het echt indrukwekkend dat iemand die zo kort speelt zo snel zo hoog speelt...Je lijkt mijn huisgenoot wel
Ik speel in de zeven nu. Actueel ben ik ook 7 en blijf ik ook 7. Als ik na mijn verhuizing fanatiek was blijven spelen was ik nu wel actueel 6 denk ik. Maar mijn verhuizing met bijbehorend tijdgebrek was funest.
pi_52329908
waar is Chris eigenlijk ?
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:38:03 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52340760
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:34 schreef TubewayDigital het volgende:
waar is Chris eigenlijk ?
op vakantie.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:42:59 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52348860
Ik sta in de kwart finale van een 5 toernooitje

ben wel blij want ik heb voor het eerst dit seizoen een redelijke wedstrijd gespeeld voor mijn gevoel. Redelijk geserveerd (minder dan 1 dubbele fout per game gemiddeld en ongeveer 1 ace gemiddeld per game + nog 1 halve ace) en de rest van het spel was ook wel aardig.

Ik moet nu tegen de 2de geplaatst maar ik heb wel kansen denk ik. Zou mooi zijn als ik wat verder zou komen want het is toernooi op me eigen club. Heb al van iemand van de club gewonnen in de tweee ronde dus dat is al lekker (eerste ronde had ik een bye)
  woensdag 15 augustus 2007 @ 07:19:27 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52380262
Hmmm, in de vijf.

6-1, 6-2

Viel niet echt tegen, er zat zelfs nog wel wat meer in.
pi_52396569
kwam deze site tegen:
http://www.tennisracket.nl/

hebben rackets die tennisdirect niet meer heeft
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:33:04 #157
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52398985
6-1 6-1 verloren gisteren

Het ging echt niet gewoon. Alles wat ik deed vloog uit of in het net. Ik raakte geen bal fatsoenlijk. Niet te geloven wat een terug slag.

Denk je er een beetje bovenop te zijn....
pi_52486751
wat zijn Satellite toernooien
pi_52487013
Beetje het niveau toernooien onder de challengers en de futures. Volgens mij...een kenner moet het maar bevestigen.
pi_52487074
ik dacht dat future al het laagst was.

Volgens mij zat het zo:

ATP > Challanger > Future
pi_52487105
Satellite's zijn vervangen door Futures. Snap het
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:30:16 #162
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_52487436
De sattelites waren vroeger de kleine circuitjes waarbij het prijzengeld vaak nog stukken lager lag dan 10000 dollar. Nu heb je enkel nog de futures, die ook in een soort circuit zijn georganiseerd. Van 10.000 toernooien moeten er altijd drie in hetzelfde land of hetzelfde regionale verbond achter elkaar zijn, van 15.000 twee. Je mag ze dus niet los organiseren.
pi_52500680
Vorige week zondag finale GD6 gewonnen! 6-2 4-6 7-5.

Eerste set ging supergemakkelijk. Daarna zowel m'n partner als ik beiden een dip, tegelijk. 4-6. Laatste set 5-3 achter.. 30-0 voor de tegenstanders... Toen kwamen er van onze kant weer een paar mooie punten, die weer moed gaven... 7-5 gewonnen.

Rating oud dubbel: 6.6. Rating nieuw voor dubbel: 6.2.
Volgend jaar in de 6 spelen!

Niveau van het toernooi vond ik minder hoog, dan ik verwacht had. Heb dan ook wel een heel goede partner. (staat 5.5 voor de single, stond eerst nog hoger, met een 6 op zn pasje)

Nu nog 1 toernooitje spelen... DE7 en GD6.. over een paar weken! En dan vind ik het welletjes voor dit seizoen.
pi_52502323
Gefeliciteerd! Lekker, winnen in de 6 als je dat niet eens op je pasje hebt

Ik ben ook weer aan het tennissen...deze zomer maar sporadisc gedaan maar nu is iedereen weer in de omgeving!
Ging vrijdag geweldig, maar vanochtend ging het toch weer wat minder...maar dat andere oorzaken (dat het 's ochtends was bijvoorbeeld)...

Geen toernooien meer, maar wel najaarscompetitie!
  zondag 19 augustus 2007 @ 16:15:41 #165
75556 erkel
back from Dagestan
pi_52502935
Gefeliciteerd Zonnestraaltje

Gister een hele vage pot gespeeld in de dubbel met een raar scoreverloop. Het werd namelijk 6-0 1-6 6-1 voor de tegenstanders . Eerste set sloegen we beiden geen deuk in een pakje boter. Tweede set gingen we er wat feller in en dat betaalde zich uit in makkelijke setwinst. En dan begint de 3e set en krijg je breakkansen in de 1e game, maar benut je die niet en dan kom je in de volgende game 40-0 voor en geef je die game weg . Dan knapt er waarschijnlijk iets en is de partij binnen no-time afgelopen.
Weisst
pi_52503147
Dankjulliewel!

@ Erkel: kan me voorstellen dat dat vreemd voelde idd.
Ik heb een keer meegemaakt: 5-4 6-1 6-1. Wel voor ons, maar toch voelde het slecht, gezien het niveau van de partij.
pi_52503208
bij mijn competitie hadden mijn de 2 here die hun HD moesten spelen een nogal rare wedstrijd..
1-6 6-0 5-0 voorkomen...en dan slecht met 6-4 in die set winnen...(ze kregen zelfs nog gamepunten tegen daar )
En tegelijkertijd was toen de DD bezig en daar was de stand iets van 6-0 0-6 6-1 of zo
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:28:17 #168
75556 erkel
back from Dagestan
pi_52531770
Raar dat zoiets ineens kan omkeren dan. Een paar punten kunnen gewoon ineens dan mentaal tegen je of in het voordeel van je gaan werken.

The human brain is a weird thing
Weisst
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:20:59 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52538569
nouja, mijn seizoen is klaar. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan het niet meer opbrengen om nog wedstrijden te gaan spelen en te trainen (alsof ik dat het hele seizoen al fatsoenlijk gedaan heb )

Ik sta nu 5.5 en als ik dan 6 wordt dan zal het wel. Ben er helemaal klaar mee!!!

Zo dat is er uit....
pi_52541270
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Komakie het volgende:
nouja, mijn seizoen is klaar. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan het niet meer opbrengen om nog wedstrijden te gaan spelen en te trainen (alsof ik dat het hele seizoen al fatsoenlijk gedaan heb )

Ik sta nu 5.5 en als ik dan 6 wordt dan zal het wel. Ben er helemaal klaar mee!!!

Zo dat is er uit....
'

same state of mind here. Misschien nog wat indoor toernooien maar ik heb het voorlopig wel gehad.
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:44:00 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52541360
Ik speel nog een toernooi dat bekend staat om de gezelligheid en ik speel er voor de gezelligheid. Kan wel eens gezellig worden. Volgend jaar ga ik eens aan mijn rating werken.
pi_52541468
Ik ben gewoon op mijn hoogtepunt gestopt...kan ik een jaar lang zeggen dat ik het laatste toernooi wat ik speelde won
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:38:50 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52545495
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:47 schreef Norrage het volgende:
Ik ben gewoon op mijn hoogtepunt gestopt...kan ik een jaar lang zeggen dat ik het laatste toernooi wat ik speelde won
Had ik ook moeten doen.... 2 jaar geleden
pi_52545542
quote:

Zo dat is er uit....
same, rotwedstrijd gehad. had 0 motivatie en concentratie.
ik heb nu nog najaarscompetitie (beetje in vorm blijven), volgend jaar voorjaarscompetitie bij een andere club. Verder geen wedstrijden meer dit seizoen, tis goed, al veel te veel verloren.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:56:24 #175
75556 erkel
back from Dagestan
pi_52546054
quote:

Zo dat is er uit....
Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je speelplezier, zo'n onverwachte terugval.

Gewoon even afstand nemen van het tennis en op een gegeven moment komt misschien het speelplezier wel weer terug en anders niet, dan komt er wel weer wat anders op je pad. (snowboarden )
Weisst
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:58:12 #176
75556 erkel
back from Dagestan
pi_52546118
Ik speel nog één toernooi deze week en heel misschien zit er nog een verbetering van mijn rating in, dubbel en enkel. Dan moet ik wel de categorie winnen waarschijnlijk, maar niks is onmogelijk
Weisst
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:46:53 #177
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52558467
Ik heb jaren lang getennissed en zondag competitie vond ik altijd geweldig ook het eten samen met je tegenstanders bij andere teams bij een andere club, altijd de vraag hoe verzorgd het eten was daar Een keer getennissed tegen mensen die gewoon vol aan het bier waren.

Gestopt met tennis spelen op een gegeven moment en echt een fanatieke was ik niet qua toernooien. Het ging me meer om het plezier inplaats van het winnen. Lange mooie rally's vond ik wel okey en zeker bij het winnen van zo'n rally maar de hele wedstrijd winnen boeide me niet, zozeer hoewel dat af en toe ook nodig is om het leuk te houden maar het hoefde niet in grote regelmaat te gebeuren, zolang ik maar plezier beleefde aan de partij. ( 6-0, 6-0 van de baan geveegd worden is wat anders maar dan zijn er ook minder mooie rally's)
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:16:48 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52564948
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:56 schreef erkel het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je speelplezier, zo'n onverwachte terugval.

Gewoon even afstand nemen van het tennis en op een gegeven moment komt misschien het speelplezier wel weer terug en anders niet, dan komt er wel weer wat anders op je pad. (snowboarden )
Snowboarden is nog meer een passie van tennissen voor mij.... Dus dat is niet zo'n probleem
Maar snowboarden gaat niet zo makkelijk in de zomer en koelkasten zijn ruk....

Anyway, als ik 6 wordt blijf ik gewoon 4 en 5 toernooien spelen. Grappige is wel dat ik 5 zou zijn geworden met de uitslagen die ik nu heb neergezet. Sommige slechte zouden natuurlijk niet hebben meegetelt dus dat scheelt. Maar zou dan gewoon 5 zijn geworden. Dus tja.... Hetzelfde niveau blijven spelen volgend jaar (wat al dramatisch is) en dan ben ik weer 5. Krom eigenlijk....
Maar ja.... vorig jaar zei ik dat ik weer terug ging proberen te komen op 4 niveau en het omgekeerde gebeurd

Op zich zou speelplezier dus niet zo veel meer moeten uitmaken. Ik bedoel, wat er nou op je pasje staat maakt niet zo veel uit voor de toernooien die je speelt. Het is alleen klote voor de competitie omdat je misschien in een lager team komt ofzo. Maar ik heb nog wel vertrouwen dat dit niet gebeurd. Als ik naar de andere teams kijk (teams onder dat van mij) komen ze ook niet veel verder dan 5 en 6 dus dat zou nog een voordeel zijn.

ik kan het gewoon niet meer opbrengen om toernooien te gaan spelen enzo. Ik heb er gewoon ff geen zin meer in. Ik blijf gewoon een beetje spelen om de wintertraining mee te kunnen doen en om bij de lerarenopleiding niet voor aap te staan maar verder zal het me ff een worst wezen
pi_52566250
je kan altijd minder fanatiek gaan tennisen. Blijft het leuk en blijf je met het tennis verbonden. Je zit niet alleen op tennis om op de baan ballen te slaan. Je zit ook op tennis vanuit sociaal oogpunt. Dat je naar een club kunt gaan. Mensen ontmoeten. etc.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:53:05 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52590822
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:07 schreef TubewayDigital het volgende:
je kan altijd minder fanatiek gaan tennisen. Blijft het leuk en blijf je met het tennis verbonden. Je zit niet alleen op tennis om op de baan ballen te slaan. Je zit ook op tennis vanuit sociaal oogpunt. Dat je naar een club kunt gaan. Mensen ontmoeten. etc.
Hmmm nee zo werkt het niet.

Ik ga me alleen maar lopen irriteren als ik dat ga doen.
Ik doe het of goed of niet maar ik ga niet een beetje half lopen klooien.
Als jij op een bepaald niveau gespeeld hebt en je weet dat je dat nog kan maar het niet lukt dan wil je dat niet zomaar op geven. Uit gewoon een beetje ballen haal ik niet genoeg voldoening. Daar ben ik te sportief en wedstrijdmatig voor ingesteld.
pi_52592959
Ga eens met ene M. Verkerk praten zou ik zeggen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:15:45 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52593150
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:09 schreef TubewayDigital het volgende:
Ga eens met ene M. Verkerk praten zou ik zeggen
Tegen koning martin kan ik niet op
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:22:17 #183
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_52602785
Ga eens een keer weer ergens trainen in een niveaugroep zou ik zeggen, een beetje professionele begeleiding en trainen met lui van hetzelfde niveau kan wonderen doen.
pi_52650764
Vanavond beginnen bij ons de clubkampioenschappen. Mijn eerste kampioenschap (ben dit jaar begonnen met tennis), ben benieuwd of ik er iets van bak
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:07:07 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52652685
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:22 schreef nickybol het volgende:
Ga eens een keer weer ergens trainen in een niveaugroep zou ik zeggen, een beetje professionele begeleiding en trainen met lui van hetzelfde niveau kan wonderen doen.
Dat weet ik wel.
Maar dan moet je daar wel in de gelegenheid voor zijn.
Van de winter hopelijk winter training omdat ik in de "selectie" van me club zit. (zoals iedere competitiespeler die hoger speelt dan 5de klasse )
pi_52670097
kampioenschap is goed begonnen... eerste wedstrijd enorm verloren 6-0 6-0
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:17:58 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52683759
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm nee zo werkt het niet.

Ik ga me alleen maar lopen irriteren als ik dat ga doen.
Ik doe het of goed of niet maar ik ga niet een beetje half lopen klooien.
Als jij op een bepaald niveau gespeeld hebt en je weet dat je dat nog kan maar het niet lukt dan wil je dat niet zomaar op geven. Uit gewoon een beetje ballen haal ik niet genoeg voldoening. Daar ben ik te sportief en wedstrijdmatig voor ingesteld.
Zo sport iedereen met een ander uitgangspunt. Bij mij ging het om het plezier, en dan nog steeds om de strijd in de rally, zonder het willen winnen is er geen mooie rally. Gezien de hele wedstrijd maakte het me niet uit of ik verloor of niet, de rally winnen was iets anders maar ook niet overdreven, meer met verstand op nul zonder winnen in het achterhoofd te houden, wie weet ben ik een goede verliezer te noemen, verliezen of winnen, het kon me vrij weinig schelen.

Top-sport zo zag ik het ook niet, en ik wilde geen top-sport spelen qua tennis. Op het gebied van kracht-training wilde ik wel het onderste uit de kan halen maar dat had niets met tennis te maken, eerder een strijd tegen mezelf.

Waar ik me overigens aan kon storen dat was het onsportieve karakter van een aantal tegenstanders. Ooit een keer gewonnen op een toernooi van de favouriet en die jongen kwam achteraf naar me toe om me 30 keer te zeggen dat ik onverdiend gewonnen had omdat hij niet in vorm was. Hij ging iedereen vertellen dat ik had moeten verliezen terwijl de partij op zich best op hoog niveau was.

Ooit een keer een fair play prijs gewonnen op een toernooi, maar ook dat lag aan mijn instelling. Ik speelde toernooien omdat ik zin had om te tennissen en niet omdat ik zin had om te winnen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:52:29 #188
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52728939
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 21:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zo sport iedereen met een ander uitgangspunt. Bij mij ging het om het plezier, en dan nog steeds om de strijd in de rally, zonder het willen winnen is er geen mooie rally. Gezien de hele wedstrijd maakte het me niet uit of ik verloor of niet, de rally winnen was iets anders maar ook niet overdreven, meer met verstand op nul zonder winnen in het achterhoofd te houden, wie weet ben ik een goede verliezer te noemen, verliezen of winnen, het kon me vrij weinig schelen.

Top-sport zo zag ik het ook niet, en ik wilde geen top-sport spelen qua tennis. Op het gebied van kracht-training wilde ik wel het onderste uit de kan halen maar dat had niets met tennis te maken, eerder een strijd tegen mezelf.

Waar ik me overigens aan kon storen dat was het onsportieve karakter van een aantal tegenstanders. Ooit een keer gewonnen op een toernooi van de favouriet en die jongen kwam achteraf naar me toe om me 30 keer te zeggen dat ik onverdiend gewonnen had omdat hij niet in vorm was. Hij ging iedereen vertellen dat ik had moeten verliezen terwijl de partij op zich best op hoog niveau was.

Ooit een keer een fair play prijs gewonnen op een toernooi, maar ook dat lag aan mijn instelling. Ik speelde toernooien omdat ik zin had om te tennissen en niet omdat ik zin had om te winnen.
Ik denk niet dat je dan een goede verliezer bent aangezien jij jezelf blijkbaar niet als verliezer ziet.
Dat wil niet zeggen dat je een goede verliezer bent. Maar misschien ook weer wel. Het is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Ben ik een goede verliezer? Geen idee. Ik ben eerlijk genoeg om toe te geven als het niet liep of iemand was gewoon beter. Daar heb ik niet zo'n problemen mee. Ik zal ook niet snel een tegenstander afzeiken omdat ik verloren heb ofzo. Maar ik kan wel slecht tegen me verlies. Ik wil gewoon graag winnen. Wil niet zeggen dat als ik niet tegen me verlies kan dat ik ook gelijk me misdraag ofzo trouwens.

Top sport is het misschien ook niet maar zoals ik al zei ik wil gewoon een niveau halen en dat haal ik nu niet.

Wel balen trouwens. Ik heb me ingeschreven voor de wintertraining. Blijkt dat die op dezelfde dag is als de lerarenopleiding
Kortom, ik kan de hele week. Is het net op die dag.
Ik ga wel maar het wordt wel zwaar zo...
pi_52729028
Redelijk kutseizoen gehad .

2 gewonnen 4 verloren in de enkel waarvan drie 3-setters die ik had kunnen/moeten winnen.
pi_52779187
slechts 6 wedstrijden gespeelt ?
pi_52803606
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:36 schreef TubewayDigital het volgende:
slechts 6 wedstrijden gespeelt ?
Uhuh, dat krijg je als je maar 4 toernooien speelt en niet zo ver komt.
pi_52806940
dus je wordt 5 ?
pi_52807986
Ik heb met competitie 18 wedstrijden gespeeld (15 gewonnen, 3 verloren).
Tot nu toe drie toernooien gespeeld (1 wedstrijd verloren, 7 gewonnen). Twee 1e prijzen, DE7 en GD6.

Volgende week nog 1 toernooi in twee categoriën. Weer DE7 en GD6. Heb er zin in! Staat verdorie nog steeds niks over op internet! Vorige week vrijdag sloot de inschrijving al.
pi_52809520
ik sta 12-5 in de single dit jaar
4-4 in dubbel

1 toernooitje gewonnen en 1 halve finale. Ben wel tevreden. Nu zin in najaarscompetitie en de trainingen die volgende week weer beginnen en mensen die weer tijd hebben om te spelen etc.
pi_52810158
kijk ook uit naar indoor-trainingen
Heb het wel gehad met de toernooien dit jaar.
pi_52812962
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:09 schreef TubewayDigital het volgende:
dus je wordt 5 ?
Nope.

Ik had in de competitie nog 3 enkels gewonnen, dus ik sta nu 4,4.
pi_52813167
@chris: ben je wel van plan nog indoor toernooien te spelen ?
pi_52813527
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:03 schreef TubewayDigital het volgende:
@chris: ben je wel van plan nog indoor toernooien te spelen ?
Weet ik nog niet, misschien 1 of 2.
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:14:24 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52863440
6 gewonnen dit jaar. (enkels)
6 verloren dit jaar. (enkels)

En dan nog 6 worden waarschijnlijk
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:15:42 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52863463
Het is zo krom.
Als ik 6 was geweest, dan was ik dit seizoen makkelijk 5 geworden.
Nu ben ik 5 en dan is de kans redelijk aanwezig dat ik 6 wordt
pi_52892583
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:15 schreef Komakie het volgende:
Het is zo krom.
Als ik 6 was geweest, dan was ik dit seizoen makkelijk 5 geworden.
Nu ben ik 5 en dan is de kans redelijk aanwezig dat ik 6 wordt
er even aan trekken, doe desnoods nog een indoor toernooitje
  maandag 3 september 2007 @ 15:23:44 #202
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52918004
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:59 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

er even aan trekken, doe desnoods nog een indoor toernooitje
nope ik heb er geen zin meer in. Dan volgend jaar maar een niveautje lager en weer lekker opklimmen. ik kan het niet opbrengen. Heb nu ook al 2 weken niet meer gespeeld. Ik ga van de week nog iemand ff bellen want moet het natuurlijk wel een heel klein beetje bij houden. Maar met wedstrijden ben ik echt ff helemaal klaar.

Het is voor het eerst in mijn leven dat dit gebeurd maar ik heb het ff ermee gehad. Terwijl ik toch al 12 jaar volwassen competitie en toernooien speel...
pi_52918425
Vanmiddag weer training!!! Zou ik nou net verkouden zijn...maar goed, dan ren ik maar wat minder hard
pi_52931963
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Volgende week nog 1 toernooi in twee categoriën. Weer DE7 en GD6. Heb er zin in!
Tweemaal eerste geplaatst! Heb er zin in!

Volgende week dinsdag eerste wedstrijd..
pi_53142129
't Is stil hier...

Heb de eerste twee gewonnen wedstrijden in de pocket! En een walkover gekregen.
pi_53142180
Goed bezig

Vandaag is ons openingstoernooitje! En dan gaat het weer allemaal beginnen. Volgende week Davis Cup , daarna najaarscompetitie! en dan...ja, dan even wat minder...maar wel tennis!
pi_53213382
Thanks Norrage!

Om half elf en om half twee m'n laatste wedstrijden, maar ook al verlies ik ze, ben toch al twee keer eerste in de poule!

Maar we gaan er nog even tegenaan!
  maandag 17 september 2007 @ 13:32:03 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53242390
morgen naar de eerste dag van de tennisleraaropleiding

Ben wel benieuwd want heb er wel zin in. Voelt een beetje als een nieuwe start ofzo
pi_53254672
Wat leuk Komakie! Laat even weten hoe het was!
Een jongen van m'n vereniging doet dat nu ook, in deeltijd weliswaar, maar hij vindt het ook erg leuk!

Gister twee eerste plaatsen bereikt! Alle partijen uiteindelijk gewonnen, maar mên wat moest m'n motivatie van ver komen, zeg! Had toch al gewonnen, wellicht een luxeprobleem, maar dan heb ik toch liever een afvalschema ipv een poule, dan is er wat meer motivatie tót op het laatste moment!

Uitslagen van afgelopen week:
DE7
6-0 6-1
6-0 6-0 (tegen m'n teamgenootje)
6-4 6-2

GD6
7-5 6-3
6-4 6-2
6-4 6-3

Qua rating sta ik op dit moment voor de single 6.66 en voor de dubbel 6.1
Heb vorige week zondag nog een single gewonnen met Friesland Cup, dat is nog niet bijgewerkt bij het ratingoverzicht. Hoop dat ik ook voor single een zesje word volgend jaar!
pi_53257310
Na zaterdag en zondag 'getennist' te hebben met Chris (Chriz2k), heeft hij me om, ik wil ook gaan tennissen.
Nu nog wat geld uit de zakken van mijn ouders zien te kloppen zodat ik met trainingen kan gaan beginnen.
Ik heb de ballen verstand van tennis en al die termen, dus dat gaat nog leuk worden.
  donderdag 20 september 2007 @ 23:33:27 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53343893
Ok ik zou dus ff laten weten hoe het was op de opleiding

Het ziet er allemaal erg leuk uit moet ik zeggen.
Hebben alle boeken gekregen en veel uitleg gehad over hoe het er allemaal uit komt te zien enzo.
Ik ben nu in het bezit van de officiele boekjes met tennisspelregels, toernooiregelementen en competitieregelementen
Daarnaast nog een zooi boeken gehad over verschillende soort lessen (ouderen, kinderen, etc) en 2 dikke pillen met algemene theorie.

Je moet een logboek bijhouden waar je elke week in opschrijft wat je bevindingen van die week waren enzo.

Daarnaast nog 4 uur praktijk gedaan.
Alleen maar minitennissen. Eerst gewoon om in te komen. Daarna mochten we alleen maar vlak slaan. Daarna moesten we afwisselen van backhand naar forehand. Dan weer met een eastern greep, dan weer met een western greep. Slicen met western, spinnen met eastern, etc.
Allemaal om te ondervinden waarom bepaalde grepen gebruikt worden.
Het vlak spelen is natuurlijk belangrijk bij het aanspelen van leerlingen. Een beginner wil je niet gelijk een spinbal geven.
Leukste oefening vond ik nog wel dat de 1 moest aangeven en de ander moest terug slaan zonder dat hij van zijn plaats mocht komen. Lijkt niet zo moeilijk op miniveld maar het valt wel tegen om hem echt goed te spelen

Kost veel disipline om alle oefeningen te doen zonder vrij te spelen maar goed, daar gaat het ook om. Op het laatst trouwens nog een half uurtje vrij kunnen tennissen omdat we wat eerder klaar waren. Leraar zei wel dat het waarschijnlijk de enige keer was

Ik heb inmiddels me huiswerk al gemaakt (wat lezen over geschiedenis van tennis en beginnen met het logboek), maar dat was niet zo veel. Ze zeggen 10 uur zelf studie per week. Ik ben deze week 3 uurtjes bezig geweest. Maar ik hoefde ook maar 10 bladzijden te lezen (en het logboek beginnen waar veel tijd in ging zitten) heb ook nog ff alles geordend enzo. Maar denk dat er wel een hoop tijd in gaat zitten als ik hoofdstukken van 50 pagina's moet gaan lezen enzo...
  donderdag 20 september 2007 @ 23:55:28 #212
75556 erkel
back from Dagestan
pi_53344573
Leuk, Komakie Goede tennisleraren zijn nooit weg

Ik zou deze week voor het eerst bij een studentenvereniging meetrainen, maar het regende en ik had geen indoorschoenen bij me. Volgende week eerste training dus.
Weisst
pi_53345315
Ik kreeg de deal (van mijn rij-instructeur) dat ik zijn racket krijg...als ik slaag voor mijn examen
best netjes geregeld wel...alleen is het een polaris 720 van Head...ik kan hier alleen niks over vinden op internet...is er misschien hier iemand die weet wat voor racket dat is....
het racket leek mij vrij groot en nogal opa-tennis-achtig...
Ik doe niet meer aan een signature
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:44:15 #214
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_53362717
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Komakie het volgende:
Ok ik zou dus ff laten weten hoe het was op de opleiding

Het ziet er allemaal erg leuk uit moet ik zeggen.
Hebben alle boeken gekregen en veel uitleg gehad over hoe het er allemaal uit komt te zien enzo.
Ik ben nu in het bezit van de officiele boekjes met tennisspelregels, toernooiregelementen en competitieregelementen
Daarnaast nog een zooi boeken gehad over verschillende soort lessen (ouderen, kinderen, etc) en 2 dikke pillen met algemene theorie.

Je moet een logboek bijhouden waar je elke week in opschrijft wat je bevindingen van die week waren enzo.

Daarnaast nog 4 uur praktijk gedaan.
Alleen maar minitennissen. Eerst gewoon om in te komen. Daarna mochten we alleen maar vlak slaan. Daarna moesten we afwisselen van backhand naar forehand. Dan weer met een eastern greep, dan weer met een western greep. Slicen met western, spinnen met eastern, etc.
Allemaal om te ondervinden waarom bepaalde grepen gebruikt worden.
Het vlak spelen is natuurlijk belangrijk bij het aanspelen van leerlingen. Een beginner wil je niet gelijk een spinbal geven.
Leukste oefening vond ik nog wel dat de 1 moest aangeven en de ander moest terug slaan zonder dat hij van zijn plaats mocht komen. Lijkt niet zo moeilijk op miniveld maar het valt wel tegen om hem echt goed te spelen

Kost veel disipline om alle oefeningen te doen zonder vrij te spelen maar goed, daar gaat het ook om. Op het laatst trouwens nog een half uurtje vrij kunnen tennissen omdat we wat eerder klaar waren. Leraar zei wel dat het waarschijnlijk de enige keer was

Ik heb inmiddels me huiswerk al gemaakt (wat lezen over geschiedenis van tennis en beginnen met het logboek), maar dat was niet zo veel. Ze zeggen 10 uur zelf studie per week. Ik ben deze week 3 uurtjes bezig geweest. Maar ik hoefde ook maar 10 bladzijden te lezen (en het logboek beginnen waar veel tijd in ging zitten) heb ook nog ff alles geordend enzo. Maar denk dat er wel een hoop tijd in gaat zitten als ik hoofdstukken van 50 pagina's moet gaan lezen enzo...
Van wie heb je ook alweer les?
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:07:05 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53388089
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:44 schreef nickybol het volgende:

[..]

Van wie heb je ook alweer les?
Van Gerard Smit.
Hij is een vervanger voor een ander die de B opleiding is gaan trainen.
Hij is al jaren opleider dus als je een beetje bekend bent met de opleiders zul je hem wel kennen
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:45:21 #216
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_53390839
Ik zit nu midden in het Vechtstreektoernooi, een jeugdtoernooi voor de beste spelers van 7 verenigingen uit, jawel, de Vechtstreek. Was als derde geplaatst en sta nu in de halve finale. Als je wint, scoor je punten voor je club. Hoe verder je komt, hoe hoger de punten worden. Leuk toernooi, hoog niveau. Morgen om 10.00 uur de halve finale, tegen de 2e geplaatst. Ben benieuwd.
pi_53562213
Najaarscompetitie straks! De weersverwachtingen zijn verschrikkelijk, maarals ik buienradar moet geloven zitten we echt net boven het regengebied dus hopelijk kunnen we gewoon spelen!

Is verder echt ontzettend zuur want één team had zich woensdag teruggetrokken, en aangezien het najaarscompetitie is (pouls van 4, 1x uit 1x thuis tegen elk team) betekent dat dat we meteen 2 wedstrijden minder hoeven...echt onwijs jammer, en stom van dat andere team (Leimonias trouwens, een nogal hoog aangeschreven club.....)

Ach...In ieder geval vanmiddag spelen hopelijk
pi_53585767
4-1 gewonnen...Alleen de DD verliep niet volgens verwachting, de rest is echt relatief gemakkelijk gewonnen.
pi_53624470
Nou, ik heb nu in ieder geval een racket.
Alvast gekregen voor mijn verjaardag, van mijn moeder.

Rechts tevens mijn houten racket die ik best cool vind.
pi_53625423
Lijkt me wel een goed racket. Heb je hem wel gedemoed ?
pi_53626585
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef TubewayDigital het volgende:
Lijkt me wel een goed racket. Heb je hem wel gedemoed ?

Neuh, ik heb niet alleen geen idee hoe ik speel ofzo, nog maar twee keer eerder getennist in mijn leven en dat was in hetzelfde weekend, hier 100 km vandaan. Ik weet ook niet waar ik op zou moeten letten ofzo, maar het is gewoon een allround racket, leek me wel mooi om mee te beginnen.
pi_53680468
Speelsterkte enkel 8 Speelsterkte dubbel 7
Rating enkel 7,5463 Rating dubbel 7,0000
Eindejaarsrating enkel 2006 8,0556 Eindejaarsrating dubbel 2006 6,5833

Hoe kan ik nou weer 7 zijn in de dubbel als ik vorig jaar nog 6 was en niet meer heb gedubbelt?
verder wel relaxed enzo kan ik met iemand met een beter rating spelen maar toch vaag.
Mijn enkelrating is zo slecht omdat ik tegen beginners altijd afschuwelijk ga kloten en ik dan een 9 ofzo krijg.
Dit jaar 3 toernooitjes gespeelt in de 8 twee gewonnen 1 in de finale weer verloren van zon noob. Echt frustrerend is dat. Maargoed volgend jaar 7 zal wel beter gaan daar slaan ze tenminste door.
pi_53873518
Na mijn kickbackhand heb ik nu ook mijn kickforehand geperfectioneerd.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:57:18 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53876342
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:23 schreef Chriz2k het volgende:
Na mijn kickbackhand heb ik nu ook mijn kickforehand geperfectioneerd.
kick forehand
pi_53876623
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

kick forehand
Ik weet niet hoe het heet .

Zo'n backhand als Safin wel eens slaat, alleen dan met de forehand, dat je springt en terwijl je in de lucht bent de bal slaat.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:16:20 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53878837
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:08 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Zo'n backhand als Safin wel eens slaat, alleen dan met de forehand, dat je springt en terwijl je in de lucht bent de bal slaat.
Heeft dat nog een beetje nut. Je slaat je dubbele backhand soms met een sprongetje omdat je te weinig reach hebt, maar bij een forehand heb je toch meer dan genoeg reach lijkt me.
pi_53881187
mijn coach vertelt me altijd dat ik met beide benen op de grond moet blijven staan
in ieder geval zo rustig mogelijk moet doen met mijn benen
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:48:31 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53881566
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:08 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Sprong forehand ofzo

Het is mijn favo slag ik heb geen dubbelhandige backhand. Vroeger wel, toen kon ik het ook met mijn backhand, maar met een enkelhandig is het niet echt makkelijk. Daarnaast sla je een enkelhandige backhand liever wat lager meestal.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 07:16 schreef XL het volgende:

[..]

Heeft dat nog een beetje nut. Je slaat je dubbele backhand soms met een sprongetje omdat je te weinig reach hebt, maar bij een forehand heb je toch meer dan genoeg reach lijkt me.
Ja het heeft zeker een bepaald nut. Het heeft bij de backhand ook niet persé te maken met niet genoeg reach hebben, maar je kunt de bal nog hoger raken. Daardoor kun je de bal meer naar beneden slaan waardoor de kans groter is dat je hem hard kunt weg slaan. Als je bijvoorbeeld een hoog opstuitende bal redelijk dicht bij het net krijgt wil je die zo hoog mogelijk nemen om hem zo goed mogelijk weg te kunnen slaan. Hoog nemen zorgt ervoor dat je meer ruimte hebt om harder te slaan. Maar je moet wel goed in balans zijn dus heel makkelijk is het niet.
Daarnaast ziet het er gewoon vet uit en is het leuk om te doen

we hadden van de week bij de tennisleraaropleiding een oefening waarbij je ballen moest afmaken. Toen deed ik het een paar keer. Paar van die hele goeie gasten deden het met de backhand, ik met de forehand en dat vonden ze wel lachen
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:31 schreef TubewayDigital het volgende:
mijn coach vertelt me altijd dat ik met beide benen op de grond moet blijven staan
in ieder geval zo rustig mogelijk moet doen met mijn benen
Is ook eigenlijk zo. Voor de controle is het beter om op de grond te blijven staan. bij normale slagen blijf ik ook normaal op de grond staan, bij dit soort slagen de meeste spelers ook. Ik trouwens ook regelmatig, maar als hij goed aan komt.... Springen en RAGGEN!!!!!!!!!!

Als ik een keer in de mogelijkheid ben, zal ik er wel eens een filmpje van maken. Kan er geen op internet vinden namelijk.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:52:47 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53881642
ok toch nog iets gevonden:
maar niet helemaal wat ik bedoelde...

http://nl.youtube.com/watch?v=p3iWVRe9NKY

Hij doet het echt van de baseline. Ik heb het over een slag die je toch wel redelijk ver in het veld neemt. Hiermee zou ik niet veel kracht kunnen zetten volgens mij.
pi_53882556
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:52 schreef Komakie het volgende:
ok toch nog iets gevonden:
maar niet helemaal wat ik bedoelde...

http://nl.youtube.com/watch?v=p3iWVRe9NKY

Hij doet het echt van de baseline. Ik heb het over een slag die je toch wel redelijk ver in het veld neemt. Hiermee zou ik niet veel kracht kunnen zetten volgens mij.
Nee inderdaad, maar bij ons is het dan ook echt een grote voorwaartse sprong die je maakt en niet recht omhoog.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:57:20 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53884275
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:38 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Nee inderdaad, maar bij ons is het dan ook echt een grote voorwaartse sprong die je maakt en niet recht omhoog.
jep idd

Het voelt echt zo lekker om zo vooruit te hangen in de lucht en dan lekker door te knallen
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:57:51 #232
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_53885399
Wat Roddick daar doet is niet een sprong met opzet, maar meer een gevolg van de enorme krachten die hij produceert.
pi_54133933
Zo.. m'n laatste ratingwedstrijden voor dit seizoen zijn gespeeld (allang) en staan nu ook eindelijk erbij op m'n spelersprofiel.

Ben voor de single geëindigd op 6.6253 en voor dubbel 6.1248
Erg benieuwd wat het wordt voor volgend jaar met de single!

Dit wordt het tweede weekend van november bekend gemaakt, toch?

Hoe hoog of laag zijn jullie geëindigd?
pi_54134113
Ik heb nog één competitiewedstrijd te gaan, maar momenteel zijn mijn eindratingen wel redelijk vastgesteld:

http://www.knltb.nl/cms/B(...)1912443/Default.aspx

6.29 in de single
7.17 in de dubbel...vooral de dubbel dramatisch. Heb in 10 jaar niet zo laag gestaan (maar ik blijf tenminste wel hetzelfde niveau als dat ik was in de dubbel)

In ieder geval eindelijk eens 6 in de single! De laatste 3 jaar stond ik op vele momenten op de 6 grens maar verneukte ik het toch aan het eind...Nu is het alleen maar beter gegaan.

En zonnestraaltje, ik ben toch bang dat je geen 6 wordt in de single...je zit echt wel heel erg op het randje

Ik heb verder geen idee wanneer het bekend wordt gemaakt...Volgens mij redelijk vroeg, maar voordat je erachter kan komen ben je al weer 2 maanden verder geloof ik
pi_54134300
Voor de dames ligt de promotie/degradatie grens wel een tiende hoger dan bij heren he... Vraag me niet waarom, maar dat is wel zo.

Hoop dat dit de goede link is.
http://www.knltb.nl/cms/B(...)1477013/Default.aspx
pi_54134313
Heb het net even opgezocht... 10 en 11 november wordt het bekend gemaakt
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:18:29 #237
75556 erkel
back from Dagestan
pi_54134573
Ik ben al een tijdje klaar met wedstrijden spelen. Niet bar veel gespeeld dit jaar, maar wel redelijk tevreden met behaalde resultaten. Alleen werd ik soms gehinderd door een overbelaste armspieren

Enkel rating 4,8378
Dubbel rating 4,7595
Winst/verlies enkelspel 7/5
Winst/verlies dubbelspel 8/7

In december zal ik waarschijnlijk pas weer een wedstrijd spelen.

En Zonnestraaltje wat betreft jouw enkel rating vrees ik ook dat je 7 blijft, maar wat je zegt bij de dames kan het anders liggen.
Weisst
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:05:42 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54135571
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Voor de dames ligt de promotie/degradatie grens wel een tiende hoger dan bij heren he... Vraag me niet waarom, maar dat is wel zo.

Hoop dat dit de goede link is.
Het gemiddelde waarop je degradeerd of promoveerd is per jaar anders he.

Anyway, ik ben druk bezig met de opleiding en ik heb nu ook een beetje wintertraining

Enige nadeel.... het is allebei op dinsdag
Kort, ik tennis alleen op dinsdag maar dan gelijk wel belachelijk veel....
pi_54438933
Nog een paar daagjes!

Ik ben best wel heel benieuwd eigenlijk!
pi_54502704

Volgend jaar lekker in de zes spelen!!!! Zowel enkel- als dubbelspel!!!

Lalalalalalalaaa.... Woei...
pi_54538128
Feli Zonnestraaltje .

Als ik een jaartje jonger was geweest was ik nu 3 in de dubbel, maar gelukkig is dat niet zo .
pi_54539251
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:26 schreef Chriz2k het volgende:
Feli Zonnestraaltje .

Als ik een jaartje jonger was geweest was ik nu 3 in de dubbel, maar gelukkig is dat niet zo .
Dankjewel Chris .

Wat ben je nu dan wel? 4 in de dubbel denk ik, en de single?

En de rest? 't Is stil hier
pi_54539491
In de single ben ik al sinds 2005 4, maar nog niet echt spectaculaire resultaten neergezet .
pi_54540646
quote:
Op zondag 11 november 2007 23:11 schreef Chriz2k het volgende:
In de single ben ik al sinds 2005 4, maar nog niet echt spectaculaire resultaten neergezet .
4 worden op zich vind ik al een vrij spectaculaire prestatie!
  maandag 12 november 2007 @ 16:12:15 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54553593
Ik ben dus gewoon 6 geworden....

Net op een paar 10de punt geloof ik....

volgend jaar maar weer terug knokken. Dat zei ik het jaar ervoor ook toen ik naar 5 ging maar ja, moet toch wel zo langzamerhand een keer komen dat ik weer omhoog ga....
pi_54555723
1 puntje verbeterd in de single
pi_54622261
Ik ben ook lekekr 6! maar het schijnt dat je volgend jaar gewoon doorgaat met de actuele rating waar je mee geeindigd bent! En dat je afgeronde rating alleen belangrijk is voor je pasje en de toernooien die je wilt spelen...
Ik vind het een beetje stom om eerlijk te zijn....Aan de ene kant is het uiteraard logisch om door te gaan op je huidige rating, maar zo kunnen bijvoorbeeld 6.5jes die net 6 zijn geworden niet meer aan 7 toernooitjes mee doen!

Beetje rare verandering maar ik kan hem wel begrijpen...Je wilt toch ergens de grens voor toernooien en dergelijken trekken.

Dus ik ga gewoon door op 6,3 en 6,8 volgend jaar (maar helemaal zeker weet ik het niet, maar ik las het ergens in het nieuwe reglement)
  donderdag 15 november 2007 @ 12:03:49 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54622486
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:53 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ook lekekr 6! maar het schijnt dat je volgend jaar gewoon doorgaat met de actuele rating waar je mee geeindigd bent! En dat je afgeronde rating alleen belangrijk is voor je pasje en de toernooien die je wilt spelen...
Ik vind het een beetje stom om eerlijk te zijn....Aan de ene kant is het uiteraard logisch om door te gaan op je huidige rating, maar zo kunnen bijvoorbeeld 6.5jes die net 6 zijn geworden niet meer aan 7 toernooitjes mee doen!

Beetje rare verandering maar ik kan hem wel begrijpen...Je wilt toch ergens de grens voor toernooien en dergelijken trekken.

Dus ik ga gewoon door op 6,3 en 6,8 volgend jaar (maar helemaal zeker weet ik het niet, maar ik las het ergens in het nieuwe reglement)
quote:
Rating wordt bepaald met basisgetallen die gelijk zijn aan de eindejaarsrating
Nadat de speelsterkte bepaald is, begint iedereen met zes basisresultaten. Deze basisresultaten waren voorheen gelijk aan de speelsterkte, maar vanaf de aankomende speelsterktebepaling zijn deze gelijk aan de eindejaarsrating. In de oude situatie was de beginrating erg grof en nooit helemaal reëel. Spelers met bijvoorbeeld een eindejaarsrating van 6,7354 of 7,5353 begonnen na de speelsterktebepaling met een rating 7,0000. Door het aanpassen van de basisresultaten kunnen de eerste zes partijen die iemand speelt na 11 november (partijen in de winterperiode, maar voor velen de voorjaarscompetitie) veel reëler worden afgerekend. Dit geldt zowel voor het enkel- als het dubbelspel. Niet alleen het verschil in rating tussen de tegenstanders wordt nauwkeuriger, maar ook dat van de partners in het dubbelspel.
Op zich wel een logische redenering.
Wel grappig dat ik dan maar 1 wedstrijd van een 5je zou hoeven te winnen om weer 5 te worden
Kortom, het hele seizoen trainen voor die ene wedstrijd tegen dat 5je en dan weer 5 worden

[ Bericht 2% gewijzigd door Komakie op 15-11-2007 12:56:50 ]
pi_54622623
uuh. Jouw conclusie kan ik niet helemaal begrijpen? Je krijgt nu gewoon 6x je eind actuele rating...en die zijn na 6 wedstrijden allezes weggevallen...toch? Dus je zult dan toch 6 wedstrijden tenminste moeten spelen, anders is je rating slechts een beetje gestegen En alhoewel je dan misschien 5 op je pasje krijgt zul je dat jaar daarna toch weer met dat actuele ding doorgaan

Op deze manier vind ik het trouwens wel goed. Het heeft alleen invloed op het begin van het jaar, en daarna is alles weer als vanouds (minus dus het kleine verschil dat door die eindrating is ontstaan)...Ik dacht dat je bij wijze van spreken gewoon doorging met waar je het vorige jaar eindigde (maar als ik dit schrijf is dat natuurlijk onlogisch want dan ga op een gegeven moment middelen over 1000 wedstrijden of zo)
pi_54622926
Vorig jaar, toen ik 8/8 was, begon ik voor beiden met 8,9999... Duurt dan best lang voordat je eindelijk in de 7 staat!
  donderdag 15 november 2007 @ 12:39:57 #251
75556 erkel
back from Dagestan
pi_54623166
Ik heb niks verbeterd aan mijn rating, alleen mijn eindejaarsrating was beter dan vorig jaar. Alleen als ik dat hier boven zo lees dan begin ik wel met een lekkere rating voor het komende jaar
Weisst
  donderdag 15 november 2007 @ 13:00:15 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54623594
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:09 schreef Norrage het volgende:
uuh. Jouw conclusie kan ik niet helemaal begrijpen? Je krijgt nu gewoon 6x je eind actuele rating...en die zijn na 6 wedstrijden allezes weggevallen...toch? Dus je zult dan toch 6 wedstrijden tenminste moeten spelen, anders is je rating slechts een beetje gestegen En alhoewel je dan misschien 5 op je pasje krijgt zul je dat jaar daarna toch weer met dat actuele ding doorgaan

Op deze manier vind ik het trouwens wel goed. Het heeft alleen invloed op het begin van het jaar, en daarna is alles weer als vanouds (minus dus het kleine verschil dat door die eindrating is ontstaan)...Ik dacht dat je bij wijze van spreken gewoon doorging met waar je het vorige jaar eindigde (maar als ik dit schrijf is dat natuurlijk onlogisch want dan ga op een gegeven moment middelen over 1000 wedstrijden of zo)
ik ga er ff vanuit dat iemand 5 is dus dat ik dan een 4tje krijg. Maar goed zo belangrijk is het niet want je begint het volgende jaar idd weer met je eindrating.
Als je het gewoon goed wil doen moet je die 6 wedstrijden winnen en ervoor zorgen dat je op die manier een hogere rating krijgt.
Waar ik wel van baal is dat ik nu minder snel in 4 toernooien zal worden toegelaten. Zelfs 5 toernooien gaan lastiger worden. Dus dat is wel balen maar goed. Het is niet anders en volgend jaar ga ik gewoon weer voor de 5 (moet toch wel lukken omdat ik alleen nog maar van 6jes gewonnen heb...)
pi_54623692
wordt je wel eens geweigerd als je in een 2 punts sterkere rating inschrijft
  donderdag 15 november 2007 @ 15:24:46 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54627105
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:06 schreef TubewayDigital het volgende:
wordt je wel eens geweigerd als je in een 2 punts sterkere rating inschrijft
Ja hoor.
Ligt een beetje aan de bezetting van het toernooi. maar de laagst geplaatste speler wordt het snelste uitgeloot tegenwoordig. Tenminste.... vaak.
Er wordt ook nog wel eens gekeken naar beschikbaarheid enzo, maar rating is belangrijk geworden.
  vrijdag 21 december 2007 @ 00:53:30 #255
75556 erkel
back from Dagestan
pi_55432117
Spelen er nog wat mensen kersttoernooien?

Sta samen met mijn partner weer in de mixfinale net zoals vorig jaar Vorig jaar verloren, dus nu voor de herkansing.
Weisst
pi_55437714
Ik hou het rustig, mijn eerste toernooi is pas ergens in Maart .
pi_55444094
maart? vroeg want meeste toernooien zijn pas na de competitie
pi_55446487
Ik ga toernooi spelen van 29/12 t/m 06/01.

Twijfel nog over de categoriën. Vorig jaar DE7 en DD7 gedaan, maar die meid daar speel ik nóóit meer een wedstrijd mee! Kan overigens ook niet nu, want ze is op wereldreis.

Ga sowieso DE6 doen, misschien nog DD6 met m'n nieuwe competitiemaatje voor het voorjaar! Ga zesde klasse op zondag spelen!
  maandag 31 december 2007 @ 16:34:49 #259
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_55685884
Is er morgen ergens in de Randstad een tennispark open?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_55731286
Zo net mijn eerste potje van het nieuwe jaar gespeeld... deze week een nieuwjaarstoernooi waarin potjes van een uur worden gespeeld in poulevorm... eerste wedstrijd in de HD8 gewonnen met 10-7

Leuk om te merken dat mijn spel nog steeds vooruit gaat...sloeg zelfs 2 aces in één game, da's me nog nooit gelukt
pi_55731455
TENNIS!!! 3 weken al niet gedaan daar moet verandering in komen
pi_55736049
Vanavond eerste wedstrijd gespeeld van m'n toernooi. Doe alleen aan DE6 mee, na vorig jaar in de 7 en het jaar daarvoor in de 8 gespeeld te hebben. Verwachtte er zodoende niet al te veel van.

Moest spelen tegen een jong meisje, speelde erg goed. Was dan ook erg verbaasd dat ik er met de eerste set vandoor ging! Was 6-4 voor mij. Tweede set zakte ik compleet weg, meisje veegde me zo van de baan. 1-6... Derde set bleef zo, in no-time was het 0-4... Toen 'ging ik weer spelen', weet het even niet anders te verwoorden, maar toen waren er drie games op rij voor mij en daarna zelfs kans op 4-4... Lukte niet, werd 3-5 en vervolgens ook 3-6...

Ondanks dat, wel lekker gespeeld! Was niet eens boos/teleurgesteld dat ik verloren had. Was een uitdagende pot! Morgenmiddag de tweede en laatste wedstrijd (denk ik, denk niet dat ik nog eerste van de poule word). Ben benieuwd

Enne Norrage, jij moet gewoon in een hoekje gaan zitten en je heel diep gaan schamen! 't Is best lekker om nu na de feestdagen even fanatiek te gaan sporten! In de uitnodiging van mijn huidige toernooi 'om het oliebollenvet er weer af te trainen... '
pi_55740856
Zeg dat maar tegen mijn tennismaatjes! Ik zelf wil wel!!
pi_55754931
Uitslagen als 6-7 6-7 zijn nooit grappig.
Zeker niet als je tegenstandster ook nog een een irritant krijsend mokkel was.

Bah.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:17:41 #265
75556 erkel
back from Dagestan
pi_55755139
Irritante mensen halen meestal het beste in mijn naar boven Tiebreaks zijn meestal loterij en heel frustrerend. Jammer Zonnestraaltje.

Heb trouwens samen met mijn mixpartner helaas die finale verloren 2 weken geleden, 4-6, 6-7. Maar we waren net iets minder, dus kan er mee leven.
Weisst
pi_55765564
Ik ben inmiddels al weer jaren 4/4 , maar dat wil ik helemaal niet
Toernooien van de 4 categorie zijn te sterk voor mij en dubbeltjes speel ik altijd met 6jes voor de lol, dan heb je in die categorie ook niet veel te zoeken.

Maar ja, omdat ik een paar competitiewedstrijden per jaar speel tegen 5jes,6jes en een enkele uitgerangeerde 4 speler en niet genoeg verlies blijf ik 4...

Stom systeem, ook al is het realtime idee wel leuk.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:40:27 #267
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55770494
Misschien een beetje extra trainen dan maar?
pi_55862852
of gewoon paarkeer een goeie smoes verzinnen voor een W.O?
jah soms is het een beetje vaag hoe ze die raitings bedenken

ben ik blij dat wij nog gewoon aan het oude D/C/B/A/OA zitten!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:21:58 #269
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55865426
w.o. telt niet mee voor je rating luie donder...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:46:43 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_55879603
Opgeven na een paar punten dan maar
pi_56308298
http://www.kanalenkiezer.nl/ -> Sport -> Tennis TV

Best cool, net hadden ze de NK finale t/m 12 bij de jongens en de heren NK finale van 2006, oude beelden van Misa, etc. !
pi_57137072
Morgenavond mijn eerste wedstrijd sinds 8 maanden, het zal me benieuwen aangezien ik deze winter nou niet echt veel trainingsuren heb gemaakt !
pi_57140362
voor het DSS ?
pi_57143154
Ja.
pi_57144160
Uiteraard zit ik in een competitie poule met 7 teams ipv van 8....laat ik dat nou net ook met de najaarscomp gehad hebben...wat een pech..zo jammer, gewoon een wedstrijd minder spelen.
Ach...Ik heb er in ieder geval zin in.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:51:57 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57154759
Wij krijgen een mooie competitie met veel spanning denk ik.
Voor het eerst 3de klasse heren zondag. Moet nodig eens meer gaan trainen
pi_57158449
7-6 6-2 verloren !

Eerste set: 2-0 voor, 3-5 achter, 6-5 voor, 6-7 .
Tweede set: !
pi_57165430
en je rating is
pi_57167325
4,3

Is het een nieuwe regel dat hij niet meer aan het begin van het seizoen wordt gereset ofzo ?
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:53:58 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57168852
Gisteren weer lekker getraind.
Ik moet alleen nog veel aan de conditie en vooral aan het loopvermogen doen.
Dat is mijn grootste zorg. De rest zit wel goed denk ik

Me trainingsgenoten ergeren zich er soms aan dat ik zo hard slaan. Zijn toch allemaal 4 spelers
ik moet ook zeggen dat ik soms wel te hard sla. Dan gaat het wel eens onbesuisd. Aan de andere kant win ik er ook veel punten mee.
Ik moet weer even de balans vinden denk ik. Maar als het loopvermogen ook weer wat beter wordt, speel ik vanzelf ook weer wat rustiger
pi_57170423
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 09:27 schreef Chriz2k het volgende:
4,3

Is het een nieuwe regel dat hij niet meer aan het begin van het seizoen wordt gereset ofzo ?
Ja...Je oude rating komt nu 6x op je lijst te staan en wordt vervangen door je eerste 6 nieuwe resutlaten (ik neem aan dat ik dit niet complexer hoef uit te leggen want je kent het oude systeem wel toch?) Dus in plaats van 6x een 4 die een voor een vervangen worden begint je rating nu gewoonweg ietsje hoger(of lager)
  woensdag 5 maart 2008 @ 12:05:30 #282
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57170712
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:53 schreef Komakie het volgende:
Gisteren weer lekker getraind.
Ik moet alleen nog veel aan de conditie en vooral aan het loopvermogen doen.
Dat is mijn grootste zorg. De rest zit wel goed denk ik
Maandag heb ik ook weer eens getraind sinds weken en ik voelde me 2 niveau's lager dan op mijn pasje staat Voetenwerk (sowieso niet mijn sterkste punt) en conditie is bij ook nog niet optimaal, zacht uitgedrukt. En nu loop ik met spierspijn rond in mijn hele arm Dat is echt niet goed.

Verder speel ik geen competitie dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer of wat invalbeurten.
Weisst
pi_57171196
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja...Je oude rating komt nu 6x op je lijst te staan en wordt vervangen door je eerste 6 nieuwe resutlaten (ik neem aan dat ik dit niet complexer hoef uit te leggen want je kent het oude systeem wel toch?) Dus in plaats van 6x een 4 die een voor een vervangen worden begint je rating nu gewoonweg ietsje hoger(of lager)
Dan mag ik het wel wat beter gaan doen dan vorig jaar, anders word ik 5.
pi_57171417
Na een goed seizoen in de 6 vorig jaar uitgekomen op Enkel 5.2625, Dubbel 5.5465.
In enkel wel 5 geworden in de dubbel net niet

Komend seizoen dus t 5je in de enkel proberen te behouden en in de dubbel ook 5 te worden

Speel deze en voglende week een toernooi in Belgie, weet niet of die meetelt voor DSS
Over paar weekjes weer lekker competitie, heren zaterdag district 2e klasse.
Heb r zin in !
Life is life
  woensdag 5 maart 2008 @ 12:59:51 #285
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57171903
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:05 schreef erkel het volgende:

[..]

Maandag heb ik ook weer eens getraind sinds weken en ik voelde me 2 niveau's lager dan op mijn pasje staat Voetenwerk (sowieso niet mijn sterkste punt) en conditie is bij ook nog niet optimaal, zacht uitgedrukt. En nu loop ik met spierspijn rond in mijn hele arm Dat is echt niet goed.

Verder speel ik geen competitie dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer of wat invalbeurten.
Dat is altijd het moeilijkste punt. Vooral omdat er vaak niet de mogelijkheid is om in de winter meer dan 1 keer per week te trainen/spelen.
Ik heb dan de tennisleraaropleiding als extraatje, maar met les geven loop je ook niet veel. Daarna nog training. Het was ook beter geweest als dit op een andere dag was geweest maar ja, je kunt niet alles hebben.
Maar 1 keer per week trainen heeft niet zo heel veel invloed op je conditie.

Ach, lekker tennissen is gewoon leuk
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:01:06 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57171936
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:35 schreef JT_RSD het volgende:
Na een goed seizoen in de 6 vorig jaar uitgekomen op Enkel 5.2625, Dubbel 5.5465.
In enkel wel 5 geworden in de dubbel net niet

Komend seizoen dus t 5je in de enkel proberen te behouden en in de dubbel ook 5 te worden

Speel deze en voglende week een toernooi in Belgie, weet niet of die meetelt voor DSS
Over paar weekjes weer lekker competitie, heren zaterdag district 2e klasse.
Heb r zin in !
Nee dat telt niet mee. Hebben een ander systeem
pi_57409096
Wij hebben nu de clubkampioenschappen, tot nu toe 2 gewonnen 0 verloren....Ik heb in alle categorieen wel kans om te winnen alhoewel de HE6 nog lastig kan gaan worden..Moet nu in de halve finale tegen de speler waar ik vorig jaar van verloor (in de halve) nadat ik een matchpoint had gemist
En we spelen nu allebei tenminste 2x zo goed als vorig jaar, dus ik heb geen idee wat het nu gaat worden
  zondag 16 maart 2008 @ 11:22:35 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57409788
Ik heb van de week geregeld dat ik komend seizoen op 2 avonden les ga geven op mijn oude club
Mooie voorbereiding op mijn examen
pi_57410548
Dit topic nooit gezien. Niet dat ik fanatiek tennis ofzo, maar wij hebben met zijn 5en een indoor baan waar we elke dinsdagavond een uurtje dubbelen. Is wel leuk. Om de vijf weken ben je dus een avondje vrij. We huren de baan van 20.00 uur tot 21.00 uur, maar omdat er niemand achter ons komt, spelen we meestal tot 21.30 uur.

Vroeger toen ik nog een jochie was, heb ik wel fanatiek getennist en ook redelijk wat gewonnen. Clubkampioenschappen vooral. Maar toen ik naar de middelbare school ging, moest ik van mijn ouders kiezen tussen voetbal en tennis. Dat is dus voetbal geworden. Sinds twee jaar tennis ik dus weer één avondje in de week en het bevalt me prima.
pi_57413247
Ik ben ook weer enthousiast begonnen, heb de afgelopen winter vrij goed getraind en dat werpt zijn vruchten af.. afgelopen week toernooi gehad en in de HD8 de kwartfinale gehaald, waarin we verloren met 6-3 6-0 van een duo dat eigenlijk in de 7 thuishoort...

Vanmorgen zijn de clubkampioenschappen begonnen, moest tegen iemand die op zijn pasje een 8 heeft maar eigenlijk dik in de 7 thuishoort, misschien nog wel hoger... uiteindelijk met 6-3 6-2 verloren, maar erg lekker gespeeld, elke game ging zowat over deuce... vorig jaar won ik nog maar één game van hem dus we gaan vooruit
pi_57431782
Oew een tennis topic.

Ik ben van plan me voor deze zomer weer te gaan inschrijven bij een tennisvereniging, beetje competiespelen ed.

Heb al even zitten lezen en begrijp ik goed dat iedereen op niveau 9 begint? Of je nou kan tennissen of niet?
En hoe correspondeert dit met de competitieklassen?

En waarvoor staan de HE7 of HD8 etc etc?
pi_57444427
HE7 = heren enkel in categorie 7 (is 1 beter dan 8)
HD8 = heren dubbel 8
pi_57444487
Maar kan je ook alleen 7e of 8e klasse spelen als je een niveau 7 of 8 hebt, of maakt dat niet uit?

Zo nee, waarvoor heb je dan die persoonlijke niveau's?
pi_57444557
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:23 schreef Repeat het volgende:
Maar kan je ook alleen 7e of 8e klasse spelen als je een niveau 7 of 8 hebt, of maakt dat niet uit?

Zo nee, waarvoor heb je dan die persoonlijke niveau's?
het heet categorien. klasses heb je met competitie

het is er om te voorkomen dat je in een zwakkere klasse inschrijft.
als je 7 bent in de enkel dan mag je niet in de 8 inschrijven. andersom wel. Je mag dus altijd in een sterkere cat inschrijven maar niet in een zwakkere
pi_57444833
Ik bedoel ook competitie Hoe wordt daar de indeling naar klasse gemaakt dan?
pi_57445275
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:45 schreef Repeat het volgende:
daar zijn clubs vrij in. In principe kan je als speler met een slechte ranking (dat getal dus) in de hoogste klasse spelen. Kans is wel zeer groot dat je 6-0 6-0 van de baan geveegd wordt en daarmee je team benadelt. Mensen die de teamindeling maken weten dus wel beter.

Ben je verder al bekend met het fenomeen Martin Verkerk?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:07:46 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57457632
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:45 schreef Repeat het volgende:
Je hebt de speelsterktes 1 t/m 9
9 is het laagste. Waar je begint.
1 is alleen weggelegd voor de absolute top van nederland.

HE = Heren Enkel
HD = Heren Dubbel
DE = Dames Enkel
DD = Dames Dubbel
GD = Gemengd Dubbel

Je wordt bij de competitie ingedeeld in een team. Wat voor klasse dat team speelt is niet zo belangrijk. Zitten geen restricties aan verbonden.
Het is wel zo dat in het eerste team de sterkste spelers moeten zitten, daarna in het 2de, etc etc
pi_57466545
quote:
Het is wel zo dat in het eerste team de sterkste spelers moeten zitten, daarna in het 2de, etc etc
is dat zo? je mag dacht ik iedereen opstellen, zolang diegene maar niet voor meerdere teams in 1 weekend uitkomt.
pi_57466818
Zolang je als club ooit een bepaalde klasse hebt gehaald mag je iedereen daar in indelen, maar ja, dat is natuurlijk nogal zonde en de KNLTB kan er altijd nog wat aan veranderen Maar je moet dus wel in eerste instantie zo'n klasse halen, en dat kan je uberhaupt alleen maar met goede spelers.
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:20:57 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57470069
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:08 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

is dat zo? je mag dacht ik iedereen opstellen, zolang diegene maar niet voor meerdere teams in 1 weekend uitkomt.
nope.

Het eerste team moet het hoogste gemiddelde hebben, daarna het 2de team, etc. (dus alle sterkste spelers in het hoogste team is misschien niet helemaal goed gezegd) Tenzij natuurlijk het gemiddelde precies gelijk is wat gemiddelde betreft. Of dan geld geloof ik het team met de hoogste spelers ofzo. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

bijvoorbeeld:
team 1 heeft een team met:
5 5 6 6 = een gemiddelde van 5.5

Team 2 heeft een team met:
5 5 6 7 = een gemiddelde van 5.75

Kortom, team 2 zal nooit als eerste team mogen fungeren. welke competitieklasse je verder speelt maakt niet uit. Allebei de teams kunnen zelfs in dezelfde competitieklasse uit komen. Maar team 2 bijvoorbeeld niet in een klasse hoger dan team 1.
Grappige is wel dat wanneer team 2 dan kampioen wordt en een klasse omhoog gaat, ze met het mindere gemiddelde nooit team 1 kunnen worden. Dus moeten de teams dan worden aangepast.

Je mag iedereen opstellen, zolang het dus maar niet dat systeem in de war gooit.
Het is zelfs zo dat wanneer team 1 een invaller nodig heeft en er is bijvoorbeeld alleen iemand van nivau 8 beschikbaar die invalt voor iemand met niveau 5. Dan mag dat weer niet (gemiddelde van het team wordt dan hoger dan van team 2). Dus dan moet je weer gaan schuiven enzo.

Het is een beetje een ingewikkeld verhaal maar op zich wel logisch.
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:36:00 #301
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_57476381
Ik begin volgende week aan een toernooitje, JE t/m 16. 4e geplaatst, maar het is een sterk deelnemersveld. Hoop op een mooie halve finale ofzo.

En dan maak ik nu dus het topic vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')