What on earth bedoel je hiermee?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:30 schreef TubewayDigital het volgende:
<frustratiemode> mijn hele sociale leven (en liefdesleven) in de vuilnisbak gegooid door te stoppen met tennis </frustratiemode>
zo, back on topic. Het ging over tennis. Weet je wat kut is. Tegen een goeie tegenstander spelen en er achter komen dat je voor staat. Help is het dan. Kan winnen, terwijl hij best goed is. Hoe gaan we dit aanpakken.
Los het meestal liever gewoon zelf op, maar heb er wel over nagedacht om mijn tegenstander erover aan te spreken. Gelukkig ging die gast wel even verderop zitten en zei mijn tegenstander ook tegen hem dat ie dat maar moest doen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:57 schreef TubewayDigital het volgende:
als je last hebt van fanatieke supporters zou ik dit even aan mijn tegenstander melden. Als hij een beetje sportief is spreekt hij zijn vriend er op aan.
Je hebt daar de Bontekoe en De Molen iig. De eerste is een grote club en de 2e is meer wat gemoedelijker dacht ik.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:03 schreef Skic. het volgende:
Ik wil ook gaan tennissen. Volgende week bij wat tennisclubs rond. Nog een aanrader voor een club in Leeuwarden?
Gozer, kap eens met dat gezeik over leuke meisjesquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:06 schreef TubewayDigital het volgende:
ik zag dat je man was. Ik zou bij een club gaan met veel sterke spelers, veel jeugd en veel leuke meisjes in de leeftijdscategorie 15-30.
Of een club sterk is kan je vaak wel zien aan het aantal comp. teams en hoe hoog ze spelen
ja maar jij hebt al vriendinnen gehadquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:07 schreef erkel het volgende:
[..]
Gozer, kap eens met dat gezeik over leuke meisjes![]()
Ben je student? Dan moet je bij FUST gaan. Daar zit zonnestraaltje ook!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:03 schreef Skic. het volgende:
Ik wil ook gaan tennissen. Volgende week bij wat tennisclubs rond. Nog een aanrader voor een club in Leeuwarden?
FUST, heb ik inderdaad ook gevonden via Google. Maar dat heeft maar weinig met tennis te maken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ben je student? Dan moet je bij FUST gaan. Daar zit zonnestraaltje ook!
Check die site van hun maar eens.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:12 schreef Norrage het volgende:
Dat het studententennis is wil niet zeggen dat er niet getennist wordt
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:19 schreef Norrage het volgende:
Op onze site staat ook alleen maar iets over borrels en zo, maar er wordt echt wel fanatiek getennist...ik denk niet dat het daar anders is
Vraag zonnestraaltje anders maar, die speelt toch aardig fanatiek toernooitjes en dat is niet eens op superhoog niveau!
maar ik begrijp je dilemma hoormaar je zoektocht in leeuwarden was wel een inkoppertje
Jup, er is een K2-toernooi daar.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:
ja bontekoe, tuurlijk. Hebben een heel sterk jeugdtoernooi dacht ik.
Vroegah speelde ik door het hele land heen, dus dan leer je alles wel kennenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:10 schreef Skic. het volgende:
Waarom hebben jullie allemaal zoveel verstand van de Bontekoe?![]()
Hewitt heeft er ooit ook eens gespeeld en vast wel meer grote namenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:04 schreef nickybol het volgende:
Hebben ze bij bontekoe ook niet elk jaar een itf juniors toernooi?
best knap, ik kwam het district niet uit.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Vroegah speelde ik door het hele land heen, dus dan leer je alles wel kennen.
Ik ben net 17 geworden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:44 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
best knap, ik kwam het district niet uit.
Hoe oud ben je nu eigenlijk ?
Mooi dat ik daar toernooi.nl eventjes voor kan raadplegenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:49 schreef TubewayDigital het volgende:
Op een gegeven moment heb je de stap van jeugd naar senioren gemaakt. Hoe oud was je toen? Wat waren je resultaten in de enkels bij de senioren? Welk nievau stapte je bij de enkel in?
Klonk echt als:quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:49 schreef TubewayDigital het volgende:
gewonnen, maar spin ballen terugslaan in de HE8 op een gravel baan, wat is dat irritant, ik kan het niet eens. Ik beuk liever op hardcourt strakke ballen die 1 cm over het net gaan. Chris wat doe ik daar aan ?
leuk dat je het zegt want dit geweldige tennis gaat mij uit mijn sociale isolement halen en me een vriendin bezorgen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:54 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Klonk echt als:
M'n man belazert me. Ik heb het ontdekt, en hij slaapt zelfs met m'n vriendin. Wat moet ik doen, dr. Phil?
terugspinnen op zijn hoogste punt of even laten zakken? We hebben het hier over HE7 en HE8 he.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:51 schreef Chriz2k het volgende:
Goed onder de bal komen en hoog terugspinnen.
Als je hem eventjes laat zakken krijg je in principe wat meer controle over de bal.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:58 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
terugspinnen op zijn hoogste punt of even laten zakken? We hebben het hier over HE7 en HE8 he.
Al een hele tijd met Babolat Pure Drive Team, maar daar ben ik toch wel een beetje op uitgekeken en ik wil na de toernooien kijken of de Head Flexpoint Prestige iets voor me is.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:03 schreef TubewayDigital het volgende:
met wat voor racket speel jij eigenlijk Chris
Jup, in ieder geval onze rol als 1e geplaatsten waargemaakt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:04 schreef TubewayDigital het volgende:
gefeliciteert. Een 8 schema neem ik aan
ik zag dat Head een microgel extreme pro had. Een soort Prestige lite. 315 gram, 645 cm2 blad. Leek mij fijn racket. Ga zelf binnenkrot met yonex in de weer.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:05 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Al een hele tijd met Babolat Pure Drive Team, maar daar ben ik toch wel een beetje op uitgekeken en ik wil na de toernooien kijken of de Head Flexpoint Prestige iets voor me is.
Ik zal me er over een paar maanden eens in verdiepen, er is zoveel aanbod en verschillende specificatiesquote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:11 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
ik zag dat Head een microgel extreme pro had. Een soort Prestige lite. 315 gram, 645 cm2 blad. Leek mij fijn racket. Ga zelf binnenkrot met yonex in de weer.
Na enig zoeken toch een gripje 3 gevonden, voor een redelijke prijs.quote:Op zondag 15 juli 2007 01:47 schreef erkel het volgende:
In een nieuw racket zijn altijd wat aanpassingen gedaan natuurlijk, anders brengen ze geen nieuwe collectie op de markt.
Maar ik raad je aan om als 2e racket gewoon dezelfde aan te schaffen. Zo ondervind je zo weinig mogelijk verschil als je plotseling van racket moet wisselen. Het is nog niet zo'n oud racket, dus ik denk het nog wel ergens anders verkrijgbaar is met jouw gripmaat dan op het adres waar je nu gekeken hebt.
Ik heb zeker wel wat aanraders.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:03 schreef Skic. het volgende:
Jammer dat je de indruk hebt gekregen, mede via de website van FUST, dat er meer bier gedronken wordt, dan er getennist wordt. Dit is namelijk niet het geval. Er wordt wel degelijk fanatiek getennist, elke dinsdag is het FUSTavond (kun je zonder 'afspraak' met een tennismaatje naar de vereniging komen, zijn altijd voldoende mensen om mee te tennissen), en ook in wedstrijdvorm wordt er fanatiek gespeeld (competitie, toernooien, Friesland Cup, ed).. Natuurlijk hebben we, net als elke andere vereniging, ook de recreatieve spelers... of spelers die vooral in de kantine actief zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:18 schreef Skic. het volgende:
Ik wil juist wat aan mijn conditie doen en wat 'gezonder leven'. Niet nóg meer bier drinken!
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:43 schreef Chriz2k het volgende:
We moeten volgend jaar eens met het hele topic aan hetzelfde toernooi meedoen.
Ja, woon wel in Leeuwarden. Maar zit niet op de NHL of CHN ofzo. Hoe bedoel je, rackets meenemen om te testen?quote:Op zondag 15 juli 2007 15:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Asje.
Maar je woont wel in Lwd toch? Heb je volgens mij wel eens in de stad en streek topics gezien.![]()
Ik zou zelf langs een sportwinkel gaan, advies vragen aan een verkoper, verschillende rackets meenemen (stuk of drie) om te testen.
Schoenen van de Bristol.. dat kan. Maar van bijv. K-swiss heb je ook schoenen vanaf 50 euro en dat geeft toch iets meer steun denk ik.Maar is ook afhankelijk van je budget natuurlijk.
Ja. Je moet voelen hoe een racket speelt, of het iets voor jou is. Dat kan niet door het alleen even in je hand te houden in de sportwinkel.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:07 schreef Skic. het volgende:
[..]
Ja, woon wel in Leeuwarden. Maar zit niet op de NHL of CHN ofzo. Hoe bedoel je, rackets meenemen om te testen?Kan dat zomaar?
Zo kan ik ook toernooien winnenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:01 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb overigens de toernooiwinst in de GD4 binnen; kwartfinale bye, halve finale 6-3 6-3 winst en in de finale een walk-over.
Ik zit in de 8, tennis nu zo'n twee jaar... nog geen officiele enkelpot gewonnen, in de dubbel ben ik ondertussen wel aardig op niveauquote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:55 schreef Quoi het volgende:
Vraagje: op wat voor (KNLTB-)niveau tennissen jullie zoal?
Dus KNLTB 8?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit in de 8, tennis nu zo'n twee jaar... nog geen officiele enkelpot gewonnen, in de dubbel ben ik ondertussen wel aardig op niveau
Vorige zomer voor het eerst toernooien gespeeld, tenniste toen nog geen jaar... het hangt er heel erg vanaf wie je tegenover je krijgt... in de 8 kan dat echt van alles zijn, ben al een paar keer ongenadig hard geveegd maar heb ook leuke potjes gespeeldquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dus KNLTB 8?
Zit zelf op 7 nl, maar vind het nog altijd best spannend om wedstrijden te gaan tennissen....
Wanneer begonnen jullie daarmee?
Ik won mijn eerste wedstrijd in de acht twee weken nadat ik mijn racket had gekocht.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dus KNLTB 8?
Zit zelf op 7 nl, maar vind het nog altijd best spannend om wedstrijden te gaan tennissen....
Wanneer begonnen jullie daarmee?
Ik heb geen flauw ideequote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:23 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Chris wat jammer! Hoe kwam dat zo?![]()
Ik heb me net ingeschreven voor een toernooitje... GD6 (jaja nieuwe dubbelpartner!)
Toch wel spannend, zo boven m'n niveau.. sta nu 6.6 - actuele rating..
Volgens mij is de norm erg naar beneden bijgesteld. Gasten die 4.5 stonden in de enkel vorig jaar, werden gewoon weer 5quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:26 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee.
Ik dacht denk ik gewoon dat het een gespeelde wedstrijd was en daardoor werd ik te nonchalant.
En met een rating van 6,6 word je toch wel 6 volgend jaar [afbeelding]?
Het verschilt per categorie hoor...7.8 wordt je al 7 mee volgens mij, maar met 2.2 ben je nog geen 2quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Volgens mij is de norm erg naar beneden bijgesteld. Gasten die 4.5 stonden in de enkel vorig jaar, werden gewoon weer 5.
Vorig jaar lag de grens naar 6 volgens mij op 6.57 of zo, maar ze bepalen het echt pas aan het eind van het jaar, want het is afhankelijk van hoeveel mensen ongeveer op de grens staan want als ik het goed heb willen ze het aantal spelers per categorie enigszins constant houden...quote:Op maandag 23 juli 2007 17:28 schreef TubewayDigital het volgende:
nogal debiel natuurlijk dat er gewoon niet bij de .5 afgerond wordt.
ook is het onhandig om 9 het laagst te maken. 1 was slimmer geweest. Voorkom je taalkundige problemen. Maakt het ook makkelijker om clubs een sterkte te geven (gewoon alles sommeren )
post2: wie deed hier nou natuurkunde ?
post3: waar ligt de grens tussen 7 en 6. Dat zou ik heel graag willen weten.
precies en dat vind ik raar. De KNLTB heeft van te voren dus al een verdeling in haar hoofd over hoe speelsterktes vereeld zijn. De beste 30 zijn 1, de beste 60 zijn 2 etc. Maar hoe komen ze daar aan ?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vorig jaar lag de grens naar 6 volgens mij op 6.57 of zo, maar ze bepalen het echt pas aan het eind van het jaar, want het is afhankelijk van hoeveel mensen ongeveer op de grens staan want als ik het goed heb willen ze het aantal spelers per categorie enigszins constant houden...
helpt een demper ?quote:En ik doe natuurkunde, maar ik weet niet zeker of dat precies was wat je bedoelde
Neequote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
precies en dat vind ik raar. De KNLTB heeft van te voren dus al een verdeling in haar hoofd over hoe speelsterktes vereeld zijn. De beste 30 zijn 1, de beste 60 zijn 2 etc. Maar hoe komen ze daar aan ?
Als je gewoon bij .5 afrond en het systeem laat draaien krijg je toch automatisch een verdeling van speelsterktes. Het DSS systeme genereert dan voor jou een verdeling.
ik zal er nog eens verder over nadenken
[..]
helpt een demper ?
Ja.quote:
Wie zegt dat?? Dat voel je enzoquote:
maar dan weet je dat er een demper in zit en ben je dus bevooroordeeld.quote:
o.k.quote:en als het moet zoek ik nog wel even een bron voor je op.
Als de bal het racket verlaat wel en dan heb je het racket nog steeds in je handenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:58 schreef TubewayDigital het volgende:
op het moment dat de bal contact maakt met de snaren trilt er in principe niks. Vergelijk het met als je een trampoline in springt. Die gaat pas trillen als jij gelanceerd bent.
De 'echte' talenten spelen al in de drie met 13 jaar oud.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:35 schreef TubewayDigital het volgende:
Op je 13 in de HE5 iedereen wegbeuken? Hoe goed ben je dan ?
ik heb het uiteraard niet over mezelf maar met toernooi.nl kan je heel wat mensen tracken![]()
Dat valt nog wel mee hoor.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:39 schreef XL het volgende:
[..]
De 'echte' talenten spelen al in de drie met 13 jaar oud.
Ik speel deze week ook een toernooitje, eindelijk weer eens. Heb al weer 2x gespeeld deze week (eerste 2x sinds de competitie is afgelopen). Er kwam al weer een klein beetje ritme aan. De eerste ronde heb ik een walk-over gekregen. Op zich jammer, in de tweede ronde speel je toch tegen iemand die al een keer gewonnen heeft. Ik wil graag rustig in het toernooi groeien![]()
Vorig jaar zag ik zo'n mannetje op een Ranglijsttoernooi in Goirle spelen.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:46 schreef TubewayDigital het volgende:
13 jaar en dan in de HE3 ?
ik ben er nog nooit getuige van geweest maar dit wil ik wel eens meemaken
Ik heb wel eens prive training gehad ja. Maar niet in die mate wat jij bedoeld denk ik.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:56 schreef TubewayDigital het volgende:
vraagje aan mensen als Chris, XL en Komakie: hebben jullie privetraining gehad? Is privetraining noodzakelijk om een aceptabele rating (5 of beter) te halen ?
Nope. maar dan ook echt net niet.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:08 schreef TubewayDigital het volgende:
bedankt,
Heb zelf in het verleden ook wel privetraining gehad. Niet bijzonder veel. Af en toe een blok. Denk ook dat het op hoger niveau niet zo heel veel meer uitmaakt omdat je toch staat over te slaan met mede trainingsgenootjes die ondertussen ook aardig een bal kunnen raken.
Maar ben je nou uiteindelijk 3/B1 geweest ?
Ik ben niet goed hoor. Ik heb ook nooit privetraining gehad. Wel wat lessen gevolgd, maar dat was meer van een type gymleraar. Die kon zelf ook niet bijster veel, alleen instructie geven.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:56 schreef TubewayDigital het volgende:
vraagje aan mensen als Chris, XL en Komakie: hebben jullie privetraining gehad? Is privetraining noodzakelijk om een aceptabele rating (5 of beter) te halen ?
Vanaf me 7de. Ik ben nu 25 dus zo'n 18 jaar....quote:Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef TubewayDigital het volgende:
jammer komakie, tennis je eigenlijk al lang?
Zelf net kansloos verloren. Baal ik? Nee, als iemand duidelijk beter is kan ik het makkelijk hebben. Baal ik? Ja, want ik jaag zelf ook een goeie rating na en vraag me nu af of ik ooit van zulke gasten kan winnen.
![]()
![]()
Nee niet.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:15 schreef TubewayDigital het volgende:
Bondstraining gehad ?
Ik zelf niet maar wel selectie van mijn eigen club.
Ik wil wel weer terug naar de 4. Hoewel het daar nog niet naar uit ziet, dat weet ik.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:26 schreef TubewayDigital het volgende:
streef je nog 3 na of denk je "lekker tennisen in de 4 en als ik ooit 3 wordt is het meegenomen"?
Als je 3 bent bedoel je?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:16 schreef TubewayDigital het volgende:
vorig jaar was je met een eindrating net boven de 2,2 nog steeds drie
Mja maak ook eigenlijk niet zo veel uit. Ging mij er meer om dat je niet terug viel van 2 naar 3 maar dat als je 3 of lager bent dus minder dan 2..21 moet staan. Of je dan 3, 4 of 9 bent maakt idd niet zo veel uit.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:20 schreef TubewayDigital het volgende:
Stel eind 2006 sta je 2.21 dus wordt je 3 in 2007. Dan maakt het toch niet uit wat er in 2006 op je pasje stond? Dat is daar toch onafhankelijk van? Of snap ik het DSS weer eens niet goed?
Stoer plan verderEn dan op centercourt en de hele club laten kijken.
Hopeloosquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:58 schreef XL het volgende:
Vanavond mijn eerste wedstrijd sinds het einde van de competitie. Heb 2 x getraind in de aanloop naar vanavond. Dat ging nog niet zo lekker als ik zou willen. Het ritme moet wel snel komen.
Deze week: HE7
Kort maar krachtigquote:
Het volgende topic zullen wel "[Centraal]Gewoon tennissen voor je plezier Topic Deel 11" noemen ok?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:02 schreef OldJeller het volgende:
Dat je gewoon tennis voor je plezier, dat kan.
Maar om het recreatief tennissen te noemen komt wel heel revaliderend/gehandicapt over, me dunkt!
Dat is toch vaak zo. Mensen zien alleen maar de top van de piramide en in vegrelijking met die top stelt het winnen van een challanger (Sluiter) niet zo heel veel voor. Wij staan onderaan de piramide en van uit ons oogpunt is het natuurlijk geweldig. Zeker als je het met dubbelhandige forehand doet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 02:45 schreef Komakie het volgende:
Btw ik ben wel benieuwd wat de mensen die in de profie topics reageren met tennis verder doen. Je ziet de meesten nooit in dit topic (Mitt, Juan, Okee6, Heero8 (:')), Suus21 (ofzo), etc)
Ik ben wel benieuwd of ze zelf ook tennissen en hoe goed ze zijn enzo. Ik maak me niet geliefd bij een aantal mensen met deze uitspraak maar ik ken er een paar waarvan ik me echt afvraag of ze in vredesnaam wel weten waar ze het over hebben. Ik noem geen namen en het zijn niet recentelijke opmerkingen van mensen maar voornamelijk in de Grand Slam topics kom je wel eens reacties tegen die om te huilen zijn
Ik ben een beetje van mening dat als je nooit wedstrijdmatig een sport gedaan hebt je ook niet echt kunt oordelen over bepaalde situaties in een wedstrijd.
Maar goed, dat is mijn mening
B3? 5 dusquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:05 schreef XL het volgende:
mitt is gestopt met tennis en was 'vroeger' B3.
Die kun je nog wel overhalen om weer te beginnen![]()
en suus was volgens mij een 6 of een 7 uit Limburg, maar ik zie haar nooit meer.
Nouja waar ik me soms wel eens aan irriteer is dat een heleboel mensen het zo goed denken te weten maar alleen maar kijken naar spelers die in de top100 staan. Nationaal kijken ze nergens naar. Ik vind dat altijd een beetje zwak. Ik kijk elke week naar de challengers, futures en ik houd de nederlandse A toernooien bij. Zelfs de B toernooien in de omgeving bekijk ik nog een beetje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:01 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Dat is toch vaak zo. Mensen zien alleen maar de top van de piramide en in vegrelijking met die top stelt het winnen van een challanger (Sluiter) niet zo heel veel voor. Wij staan onderaan de piramide en van uit ons oogpunt is het natuurlijk geweldig. Zeker als je het met dubbelhandige forehand doet.
En wat verkerk betreft: gewoon humor.
Nou ja, als je met een blessure echt niet verder kan? Als je vol door je enkel gaat en er zelfs niet meer op kunt staan heeft het weinig zin om door te spelen. Dus met een blessure waarbij het gevaarlijk is om door te spelen omdat je echt bij elke verkeerde beweging de blessure kunt erger maken waardoor je serieus maanden niet kan spelen of dat dit nu al zo is en het dan alleen maar erger kan worden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:08 schreef TubewayDigital het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom je in een 3e set bij 5-5 gaat opgeven ?
6-2 6-1 gewonnen!!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Zaterdag 1e wedstrijd GD6!!
Ik heb er zin in!
We zijn op papier niet eens zoveel minder sterk dan de anderen... denk dat we heus wel een kans maken!![]()
![]()
Dat is wel erg ja.quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:24 schreef TubewayDigital het volgende:
Ben wel eens naar eredivisie competitie tennis wezen kijken. Vond het eigenlijk maar een droevige aangelegenheid. Op een doordeweekse dag op een nagenoeg compleet verlaten park ergens op een baan achteraf wordt dan tennis op het hoogste niveau gespeelt. Vaak dan ook nog eens door buitenlanders.![]()
Voor de gezeligheid hoef je het niet te doen.
Ik speel in de zeven nu. Actueel ben ik ook 7 en blijf ik ook 7. Als ik na mijn verhuizing fanatiek was blijven spelen was ik nu wel actueel 6 denk ik. Maar mijn verhuizing met bijbehorend tijdgebrek was funest.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:05 schreef Norrage het volgende:
in de 6 XL? (wat is je actueel eigenlijk nu?)
Ik vind het echt indrukwekkend dat iemand die zo kort speelt zo snel zo hoog speelt...Je lijkt mijn huisgenoot wel
op vakantie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:34 schreef TubewayDigital het volgende:
waar is Chris eigenlijk ?
'quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Komakie het volgende:
nouja, mijn seizoen is klaar. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan het niet meer opbrengen om nog wedstrijden te gaan spelen en te trainen (alsof ik dat het hele seizoen al fatsoenlijk gedaan heb)
Ik sta nu 5.5 en als ik dan 6 wordt dan zal het wel. Ben er helemaal klaar mee!!!
Zo dat is er uit....
Had ik ook moeten doen.... 2 jaar geledenquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:47 schreef Norrage het volgende:
Ik ben gewoon op mijn hoogtepunt gestopt...kan ik een jaar lang zeggen dat ik het laatste toernooi wat ik speelde won
same, rotwedstrijd gehad. had 0 motivatie en concentratie.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Komakie het volgende:
nouja, mijn seizoen is klaar. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan het niet meer opbrengen om nog wedstrijden te gaan spelen en te trainen (alsof ik dat het hele seizoen al fatsoenlijk gedaan heb)
Ik sta nu 5.5 en als ik dan 6 wordt dan zal het wel. Ben er helemaal klaar mee!!!
Zo dat is er uit....
Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je speelplezier, zo'n onverwachte terugval.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Komakie het volgende:
Zo dat is er uit....
Snowboarden is nog meer een passie van tennissen voor mij.... Dus dat is niet zo'n probleemquote:Op maandag 20 augustus 2007 23:56 schreef erkel het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je speelplezier, zo'n onverwachte terugval.![]()
Gewoon even afstand nemen van het tennis en op een gegeven moment komt misschien het speelplezier wel weer terug en anders niet, dan komt er wel weer wat anders op je pad. (snowboarden)
Hmmm nee zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:07 schreef TubewayDigital het volgende:
je kan altijd minder fanatiek gaan tennisen. Blijft het leuk en blijf je met het tennis verbonden. Je zit niet alleen op tennis om op de baan ballen te slaan. Je zit ook op tennis vanuit sociaal oogpunt. Dat je naar een club kunt gaan. Mensen ontmoeten. etc.
Tegen koningquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:09 schreef TubewayDigital het volgende:
Ga eens met ene M. Verkerk praten zou ik zeggen
Dat weet ik wel.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:22 schreef nickybol het volgende:
Ga eens een keer weer ergens trainen in een niveaugroep zou ik zeggen, een beetje professionele begeleiding en trainen met lui van hetzelfde niveau kan wonderen doen.
Zo sport iedereen met een ander uitgangspunt. Bij mij ging het om het plezier, en dan nog steeds om de strijd in de rally, zonder het willen winnen is er geen mooie rally. Gezien de hele wedstrijd maakte het me niet uit of ik verloor of niet, de rally winnen was iets anders maar ook niet overdreven, meer met verstand op nul zonder winnen in het achterhoofd te houden, wie weet ben ik een goede verliezer te noemen, verliezen of winnen, het kon me vrij weinig schelen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm nee zo werkt het niet.
Ik ga me alleen maar lopen irriteren als ik dat ga doen.
Ik doe het of goed of niet maar ik ga niet een beetje half lopen klooien.
Als jij op een bepaald niveau gespeeld hebt en je weet dat je dat nog kan maar het niet lukt dan wil je dat niet zomaar op geven. Uit gewoon een beetje ballen haal ik niet genoeg voldoening. Daar ben ik te sportief en wedstrijdmatig voor ingesteld.
Ik denk niet dat je dan een goede verliezer bent aangezien jij jezelf blijkbaar niet als verliezer ziet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zo sport iedereen met een ander uitgangspunt. Bij mij ging het om het plezier, en dan nog steeds om de strijd in de rally, zonder het willen winnen is er geen mooie rally. Gezien de hele wedstrijd maakte het me niet uit of ik verloor of niet, de rally winnen was iets anders maar ook niet overdreven, meer met verstand op nul zonder winnen in het achterhoofd te houden, wie weet ben ik een goede verliezer te noemen, verliezen of winnen, het kon me vrij weinig schelen.
Top-sport zo zag ik het ook niet, en ik wilde geen top-sport spelen qua tennis. Op het gebied van kracht-training wilde ik wel het onderste uit de kan halen maar dat had niets met tennis te maken, eerder een strijd tegen mezelf.
Waar ik me overigens aan kon storen dat was het onsportieve karakter van een aantal tegenstanders. Ooit een keer gewonnen op een toernooi van de favouriet en die jongen kwam achteraf naar me toe om me 30 keer te zeggen dat ik onverdiend gewonnen had omdat hij niet in vorm was. Hij ging iedereen vertellen dat ik had moeten verliezen terwijl de partij op zich best op hoog niveau was.
Ooit een keer een fair play prijs gewonnen op een toernooi, maar ook dat lag aan mijn instelling. Ik speelde toernooien omdat ik zin had om te tennissen en niet omdat ik zin had om te winnen.
Uhuh, dat krijg je als je maar 4 toernooien speelt en niet zo ver komt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:36 schreef TubewayDigital het volgende:
slechts 6 wedstrijden gespeelt ?
Nope.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:09 schreef TubewayDigital het volgende:
dus je wordt 5 ?
Weet ik nog niet, misschien 1 of 2.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:03 schreef TubewayDigital het volgende:
@chris: ben je wel van plan nog indoor toernooien te spelen ?
er even aan trekken, doe desnoods nog een indoor toernooitjequote:Op zaterdag 1 september 2007 11:15 schreef Komakie het volgende:
Het is zo krom.
Als ik 6 was geweest, dan was ik dit seizoen makkelijk 5 geworden.
Nu ben ik 5 en dan is de kans redelijk aanwezig dat ik 6 wordt
nope ik heb er geen zin meer in. Dan volgend jaar maar een niveautje lager en weer lekker opklimmen. ik kan het niet opbrengen. Heb nu ook al 2 weken niet meer gespeeld. Ik ga van de week nog iemand ff bellen want moet het natuurlijk wel een heel klein beetje bij houden. Maar met wedstrijden ben ik echt ff helemaal klaar.quote:Op zondag 2 september 2007 15:59 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
er even aan trekken, doe desnoods nog een indoor toernooitje
Tweemaal eerste geplaatst!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Volgende week nog 1 toernooi in twee categoriën.Weer DE7 en GD6. Heb er zin in!
![]()
Van wie heb je ook alweer les?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Komakie het volgende:
Ok ik zou dus ff laten weten hoe het was op de opleiding
Het ziet er allemaal erg leuk uit moet ik zeggen.
Hebben alle boeken gekregen en veel uitleg gehad over hoe het er allemaal uit komt te zien enzo.
Ik ben nu in het bezit van de officiele boekjes met tennisspelregels, toernooiregelementen en competitieregelementen
Daarnaast nog een zooi boeken gehad over verschillende soort lessen (ouderen, kinderen, etc) en 2 dikke pillen met algemene theorie.
Je moet een logboek bijhouden waar je elke week in opschrijft wat je bevindingen van die week waren enzo.
Daarnaast nog 4 uur praktijk gedaan.
Alleen maar minitennissen. Eerst gewoon om in te komen. Daarna mochten we alleen maar vlak slaan. Daarna moesten we afwisselen van backhand naar forehand. Dan weer met een eastern greep, dan weer met een western greep. Slicen met western, spinnen met eastern, etc.
Allemaal om te ondervinden waarom bepaalde grepen gebruikt worden.
Het vlak spelen is natuurlijk belangrijk bij het aanspelen van leerlingen. Een beginner wil je niet gelijk een spinbal geven.
Leukste oefening vond ik nog wel dat de 1 moest aangeven en de ander moest terug slaan zonder dat hij van zijn plaats mocht komen. Lijkt niet zo moeilijk op miniveld maar het valt wel tegen om hem echt goed te spelen
Kost veel disipline om alle oefeningen te doen zonder vrij te spelen maar goed, daar gaat het ook om. Op het laatst trouwens nog een half uurtje vrij kunnen tennissen omdat we wat eerder klaar waren. Leraar zei wel dat het waarschijnlijk de enige keer was
Ik heb inmiddels me huiswerk al gemaakt (wat lezen over geschiedenis van tennis en beginnen met het logboek), maar dat was niet zo veel. Ze zeggen 10 uur zelf studie per week. Ik ben deze week 3 uurtjes bezig geweest. Maar ik hoefde ook maar 10 bladzijden te lezen (en het logboek beginnen waar veel tijd in ging zitten) heb ook nog ff alles geordend enzo. Maar denk dat er wel een hoop tijd in gaat zitten als ik hoofdstukken van 50 pagina's moet gaan lezen enzo...
Van Gerard Smit.quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef TubewayDigital het volgende:
Lijkt me wel een goed racket. Heb je hem wel gedemoed ?
kick forehandquote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:23 schreef Chriz2k het volgende:
Na mijn kickbackhand heb ik nu ook mijn kickforehand geperfectioneerd.
Ik weet niet hoe het heetquote:
Heeft dat nog een beetje nut. Je slaat je dubbele backhand soms met een sprongetje omdat je te weinig reach hebt, maar bij een forehand heb je toch meer dan genoeg reach lijkt me.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:08 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het heet.
Zo'n backhand als Safin wel eens slaat, alleen dan met de forehand, dat je springt en terwijl je in de lucht bent de bal slaat.
Sprong forehand ofzoquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:08 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het heet.
Zo'n backhand als Safin wel eens slaat, alleen dan met de forehand, dat je springt en terwijl je in de lucht bent de bal slaat.
Ja het heeft zeker een bepaald nut. Het heeft bij de backhand ook niet persé te maken met niet genoeg reach hebben, maar je kunt de bal nog hoger raken. Daardoor kun je de bal meer naar beneden slaan waardoor de kans groter is dat je hem hard kunt weg slaan. Als je bijvoorbeeld een hoog opstuitende bal redelijk dicht bij het net krijgt wil je die zo hoog mogelijk nemen om hem zo goed mogelijk weg te kunnen slaan. Hoog nemen zorgt ervoor dat je meer ruimte hebt om harder te slaan. Maar je moet wel goed in balans zijn dus heel makkelijk is het niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 07:16 schreef XL het volgende:
[..]
Heeft dat nog een beetje nut. Je slaat je dubbele backhand soms met een sprongetje omdat je te weinig reach hebt, maar bij een forehand heb je toch meer dan genoeg reach lijkt me.
Is ook eigenlijk zo. Voor de controle is het beter om op de grond te blijven staan. bij normale slagen blijf ik ook normaal op de grond staan, bij dit soort slagen de meeste spelers ook. Ik trouwens ook regelmatig, maar als hij goed aan komt.... Springen en RAGGEN!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:31 schreef TubewayDigital het volgende:
mijn coach vertelt me altijd dat ik met beide benen op de grond moet blijven staan![]()
in ieder geval zo rustig mogelijk moet doen met mijn benen
Nee inderdaad, maar bij ons is het dan ook echt een grote voorwaartse sprong die je maakt en niet recht omhoog.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:52 schreef Komakie het volgende:
ok toch nog iets gevonden:
maar niet helemaal wat ik bedoelde...
http://nl.youtube.com/watch?v=p3iWVRe9NKY
Hij doet het echt van de baseline. Ik heb het over een slag die je toch wel redelijk ver in het veld neemt. Hiermee zou ik niet veel kracht kunnen zetten volgens mij.
jep iddquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:38 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nee inderdaad, maar bij ons is het dan ook echt een grote voorwaartse sprong die je maakt en niet recht omhoog.
Het gemiddelde waarop je degradeerd of promoveerd is per jaar anders he.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Voor de dames ligt de promotie/degradatie grens wel een tiende hoger dan bij heren he... Vraag me niet waarom, maar dat is wel zo.
Hoop dat dit de goede link is.
http://www.knltb.nl/cms/B(...)1477013/Default.aspx
Dankjewel Chrisquote:Op zondag 11 november 2007 22:26 schreef Chriz2k het volgende:
Feli Zonnestraaltje.
Als ik een jaartje jonger was geweest was ik nu 3 in de dubbel, maar gelukkig is dat niet zo.
4 worden op zich vind ik al een vrij spectaculaire prestatie!quote:Op zondag 11 november 2007 23:11 schreef Chriz2k het volgende:
In de single ben ik al sinds 2005 4, maar nog niet echt spectaculaire resultaten neergezet.
quote:Op donderdag 15 november 2007 11:53 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ook lekekr 6! maar het schijnt dat je volgend jaar gewoon doorgaat met de actuele rating waar je mee geeindigd bent! En dat je afgeronde rating alleen belangrijk is voor je pasje en de toernooien die je wilt spelen...
Ik vind het een beetje stom om eerlijk te zijn....Aan de ene kant is het uiteraard logisch om door te gaan op je huidige rating, maar zo kunnen bijvoorbeeld 6.5jes die net 6 zijn geworden niet meer aan 7 toernooitjes mee doen!
Beetje rare verandering maar ik kan hem wel begrijpen...Je wilt toch ergens de grens voor toernooien en dergelijken trekken.
Dus ik ga gewoon door op 6,3 en 6,8 volgend jaar(maar helemaal zeker weet ik het niet, maar ik las het ergens in het nieuwe reglement)
Op zich wel een logische redenering.quote:Rating wordt bepaald met basisgetallen die gelijk zijn aan de eindejaarsrating
Nadat de speelsterkte bepaald is, begint iedereen met zes basisresultaten. Deze basisresultaten waren voorheen gelijk aan de speelsterkte, maar vanaf de aankomende speelsterktebepaling zijn deze gelijk aan de eindejaarsrating. In de oude situatie was de beginrating erg grof en nooit helemaal reëel. Spelers met bijvoorbeeld een eindejaarsrating van 6,7354 of 7,5353 begonnen na de speelsterktebepaling met een rating 7,0000. Door het aanpassen van de basisresultaten kunnen de eerste zes partijen die iemand speelt na 11 november (partijen in de winterperiode, maar voor velen de voorjaarscompetitie) veel reëler worden afgerekend. Dit geldt zowel voor het enkel- als het dubbelspel. Niet alleen het verschil in rating tussen de tegenstanders wordt nauwkeuriger, maar ook dat van de partners in het dubbelspel.
ik ga er ff vanuit dat iemand 5 is dus dat ik dan een 4tje krijg. Maar goed zo belangrijk is het niet want je begint het volgende jaar idd weer met je eindrating.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:09 schreef Norrage het volgende:
uuh. Jouw conclusie kan ik niet helemaal begrijpen? Je krijgt nu gewoon 6x je eind actuele rating...en die zijn na 6 wedstrijden allezes weggevallen...toch? Dus je zult dan toch 6 wedstrijden tenminste moeten spelen, anders is je rating slechts een beetje gestegenEn alhoewel je dan misschien 5 op je pasje krijgt zul je dat jaar daarna toch weer met dat actuele ding doorgaan
Op deze manier vind ik het trouwens wel goed. Het heeft alleen invloed op het begin van het jaar, en daarna is alles weer als vanouds (minus dus het kleine verschil dat door die eindrating is ontstaan)...Ik dacht dat je bij wijze van spreken gewoon doorging met waar je het vorige jaar eindigde (maar als ik dit schrijf is dat natuurlijk onlogisch want dan ga op een gegeven moment middelen over 1000 wedstrijden of zo)
Ja hoor.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:06 schreef TubewayDigital het volgende:wordt je wel eens geweigerd als je in een 2 punts sterkere rating inschrijft
Ja...Je oude rating komt nu 6x op je lijst te staan en wordt vervangen door je eerste 6 nieuwe resutlaten (ik neem aan dat ik dit niet complexer hoef uit te leggen want je kent het oude systeem wel toch?) Dus in plaats van 6x een 4 die een voor een vervangen worden begint je rating nu gewoonweg ietsje hoger(of lager)quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:27 schreef Chriz2k het volgende:
4,3
Is het een nieuwe regel dat hij niet meer aan het begin van het seizoen wordt gereset ofzo?
Maandag heb ik ook weer eens getraind sinds weken en ik voelde me 2 niveau's lager dan op mijn pasje staatquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:53 schreef Komakie het volgende:
Gisteren weer lekker getraind.
Ik moet alleen nog veel aan de conditie en vooral aan het loopvermogen doen.
Dat is mijn grootste zorg. De rest zit wel goed denk ik
Dan mag ik het wel wat beter gaan doen dan vorig jaar, anders word ik 5.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja...Je oude rating komt nu 6x op je lijst te staan en wordt vervangen door je eerste 6 nieuwe resutlaten (ik neem aan dat ik dit niet complexer hoef uit te leggen want je kent het oude systeem wel toch?) Dus in plaats van 6x een 4 die een voor een vervangen worden begint je rating nu gewoonweg ietsje hoger(of lager)
Dat is altijd het moeilijkste punt. Vooral omdat er vaak niet de mogelijkheid is om in de winter meer dan 1 keer per week te trainen/spelen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:05 schreef erkel het volgende:
[..]
Maandag heb ik ook weer eens getraind sinds weken en ik voelde me 2 niveau's lager dan op mijn pasje staatVoetenwerk (sowieso niet mijn sterkste punt) en conditie is bij ook nog niet optimaal, zacht uitgedrukt. En nu loop ik met spierspijn rond in mijn hele arm
Dat is echt niet goed.
Verder speel ik geen competitie dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer of wat invalbeurten.
Nee dat telt niet mee. Hebben een ander systeemquote:Op woensdag 5 maart 2008 12:35 schreef JT_RSD het volgende:
Na een goed seizoen in de 6 vorig jaar uitgekomen op Enkel 5.2625, Dubbel 5.5465.
In enkel wel 5 gewordenin de dubbel net niet
Komend seizoen dus t 5je in de enkel proberen te behouden en in de dubbel ook 5 te worden
Speel deze en voglende week een toernooi in Belgie, weet niet of die meetelt voor DSS![]()
Over paar weekjes weer lekker competitie, heren zaterdag district 2e klasse.
Heb r zin in!
het heet categorien. klasses heb je met competitiequote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:23 schreef Repeat het volgende:
Maar kan je ook alleen 7e of 8e klasse spelen als je een niveau 7 of 8 hebt, of maakt dat niet uit?
Zo nee, waarvoor heb je dan die persoonlijke niveau's?
daar zijn clubs vrij in. In principe kan je als speler met een slechte ranking (dat getal dus) in de hoogste klasse spelen. Kans is wel zeer groot dat je 6-0 6-0 van de baan geveegd wordt en daarmee je team benadelt. Mensen die de teamindeling maken weten dus wel beter.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:45 schreef Repeat het volgende:
Ik bedoel ook competitieHoe wordt daar de indeling naar klasse gemaakt dan?
Je hebt de speelsterktes 1 t/m 9quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:45 schreef Repeat het volgende:
Ik bedoel ook competitieHoe wordt daar de indeling naar klasse gemaakt dan?
is dat zo? je mag dacht ik iedereen opstellen, zolang diegene maar niet voor meerdere teams in 1 weekend uitkomt.quote:Het is wel zo dat in het eerste team de sterkste spelers moeten zitten, daarna in het 2de, etc etc
nope.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:08 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
is dat zo? je mag dacht ik iedereen opstellen, zolang diegene maar niet voor meerdere teams in 1 weekend uitkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |