abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:26:45 #101
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51770096
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:

helpt een demper ?
Ja.

Het is niet alleen maar psychologisch. Het neemt wel degelijk trilling weg, maar het is maar net wat je gewend bent. Sommige spelers zeggen dat je een stuk gevoel mist doen zonder demper en anderen hebben een hekel aan dat ping geluid en vinden het lekker spelen.
Weisst
pi_51770157
quote:
Het neemt wel degelijk trilling weg
maar wie zegt dat ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:29:22 #103
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51770190
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:28 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

maar wie zegt dat ?
Wie zegt dat?? Dat voel je enzo en als het moet zoek ik nog wel even een bron voor je op.
Weisst
pi_51770266
Ik denk dat een demper niet heel veel scheelt, maar dat zelfs een heel klein beetje al een merkbaar verschil geeft zeker in hedendaagse rackets waar zelfs een paar grammetjes uitmaken hoe je de bal raakt.

Maar ik zeg toch dat het wel voor een groot gedeelte psychologisch is, dat omdat je iets fijners hoort je ook beter voelt bij je slag...zelf speel ik ondanks dat ik redelijk sceptisch ben over een demper, altijd met demper omdat het wel cool staat (ik heb een topdemper! ) en ik het relaxter vind spelen (die "poin'g" vind ik echt vervelend )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_51770454
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:29 schreef erkel het volgende:

[..]

Wie zegt dat?? Dat voel je enzo
maar dan weet je dat er een demper in zit en ben je dus bevooroordeeld.
quote:
en als het moet zoek ik nog wel even een bron voor je op.
o.k.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:53:21 #106
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51770778
Trillingsdemper
Veel spelers voorzien hun racket van een rubberen inzetstukje (Vibratrap, nonvib etc.), geplaatst onder in het blad tussen twee lengtesnaren. Deze trillingsdemper wordt geplaatst met de bedoeling om de trillingen van het racket (gedurende balcontact) te verminderen. Uit onderzoek blijkt echter dat een dergelijke demper alleen de trillingen vermindert bij een zogenaamde "precisieslag". Wanneer de echter buiten het midden wordt geraakt, is de invloed van de demper te verwaarlozen. Het is dan ook discutabel of de trillingsdempers nut hebben als het gaat om het voorkomen van een tenniselleboog.

Bron: www.knltb.nl

Je moet de bal dus wel goed raken om het effect te laten hebben. Ergens anders las ik weer dat het de kans op een tenniselleboog niet veel vermindert, omdat het alleen de trilling van de snaren dempt en minder de trilling van het racket. Het is maar dus maar net wat je fijn vind spelen, want er zit wel verschil in spelen met en zonder demper.

En als je je hele tennisleven al met een demper speelt, zoals ik , dan heeft dat ook wel een psychologisch effect. Stel je voor dat ding er uit vliegt tijdens het spelen en je hebt geen andere demper om 'm te vervangen! Dan breekt het zweet bij mij ook uit.
Weisst
pi_51770936
op het moment dat de bal contact maakt met de snaren trilt er in principe niks. Vergelijk het met als je een trampoline in springt. Die gaat pas trillen als jij gelanceerd bent.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 01:15:06 #108
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51771255
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:58 schreef TubewayDigital het volgende:
op het moment dat de bal contact maakt met de snaren trilt er in principe niks. Vergelijk het met als je een trampoline in springt. Die gaat pas trillen als jij gelanceerd bent.
Als de bal het racket verlaat wel en dan heb je het racket nog steeds in je handen
Weisst
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:13:49 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_51777281
Ik sla weleens mijn dempertje eraf, en zonder dempertje is het gewoon beroerd spelen! Ik hoor dan echt "plong"! bij elke slag.

Het zal ook een kwestie van gewenning zijn......

Probeer het gewoon een keertje. Die dingen zijn niet zo duur...
pi_51815952
weet iemand een winkel in nederland met een zeer groot aanbod tourrackets. Wil een nieuw racket en heb ook al mijn oog op een paar van die dingen maar zou ze even naast elkaar willen zien en voelen.

Rackets die me wat lijken:
- Technifibre : T.Flash 310
- Technifibre : T.Fight 320
- Head : Microgel Extreme Pro
- Yonex : RDS 001 MID PLUS
pi_51945382
Op je 13 in de HE5 iedereen wegbeuken? Hoe goed ben je dan ?

ik heb het uiteraard niet over mezelf maar met toernooi.nl kan je heel wat mensen tracken
  zondag 29 juli 2007 @ 22:39:54 #112
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51945566
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:35 schreef TubewayDigital het volgende:
Op je 13 in de HE5 iedereen wegbeuken? Hoe goed ben je dan ?

ik heb het uiteraard niet over mezelf maar met toernooi.nl kan je heel wat mensen tracken
De 'echte' talenten spelen al in de drie met 13 jaar oud.

Ik speel deze week ook een toernooitje, eindelijk weer eens. Heb al weer 2x gespeeld deze week (eerste 2x sinds de competitie is afgelopen). Er kwam al weer een klein beetje ritme aan. De eerste ronde heb ik een walk-over gekregen. Op zich jammer, in de tweede ronde speel je toch tegen iemand die al een keer gewonnen heeft. Ik wil graag rustig in het toernooi groeien
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_51945816
13 jaar en dan in de HE3 ?

ik ben er nog nooit getuige van geweest maar dit wil ik wel eens meemaken
  zondag 29 juli 2007 @ 23:11:08 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51946676
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:39 schreef XL het volgende:

[..]

De 'echte' talenten spelen al in de drie met 13 jaar oud.

Ik speel deze week ook een toernooitje, eindelijk weer eens. Heb al weer 2x gespeeld deze week (eerste 2x sinds de competitie is afgelopen). Er kwam al weer een klein beetje ritme aan. De eerste ronde heb ik een walk-over gekregen. Op zich jammer, in de tweede ronde speel je toch tegen iemand die al een keer gewonnen heeft. Ik wil graag rustig in het toernooi groeien
Dat valt nog wel mee hoor.
op hun 13de spelen ze nog niet mee in de 3. Dat heb ik tenminste nog nooit gezien en ik heb al een heleboel toernooien (ook op hoog niveau) meegemaakt. Als je ook op de jeugdranglijst kijkt, is er nog niet 1 die 3 is. 4 is het hoogste en 5 komt redelijk vaak voor. Dan hebben ze trouwens wel een goed gemiddelde...

Ik heb gisteren trouwens wel verloren van een jochie van 13
Hij was trouwens best redelijk, hoewel ik wel had moeten winnen. 7-6 4-6 5-7 verloren. Zelfs nog een matchpoint gehad. Maar ik moet zeggen dat hij best aardig tenniste voor zijn leeftijd. Niet zo'n mannetje die alleen maar alles terug slaat maar ook creatieve oplossingen proberen. Hoewel ik daar dan wel iets beter mee was. Maar ja, iemand die 3 keer per week traint en dan ook nog eens toernooien spelen. Als je dan een beetje talent hebt (wat hij zeker wel heeft) dan haal je het blijkbaar niet meer
Ik speelde trouwens ook gewoon ongelooflijk slecht. Service was dramatisch en de rest van de slagen gaan dan gewoon minder.
Kan er ook niets over zeggen verder, behalve dat het gewoon klote en erg slecht was

Volgende week (of de week erna) volgende toernooi en dan maar hopen dat het weer beter gaat....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 29 juli 2007 @ 23:12:21 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51946721
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:46 schreef TubewayDigital het volgende:
13 jaar en dan in de HE3 ?

ik ben er nog nooit getuige van geweest maar dit wil ik wel eens meemaken
Vorig jaar zag ik zo'n mannetje op een Ranglijsttoernooi in Goirle spelen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_51955703
vraagje aan mensen als Chris, XL en Komakie: hebben jullie privetraining gehad? Is privetraining noodzakelijk om een aceptabele rating (5 of beter) te halen ?
  maandag 30 juli 2007 @ 15:02:49 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51960598
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:56 schreef TubewayDigital het volgende:
vraagje aan mensen als Chris, XL en Komakie: hebben jullie privetraining gehad? Is privetraining noodzakelijk om een aceptabele rating (5 of beter) te halen ?
Ik heb wel eens prive training gehad ja. Maar niet in die mate wat jij bedoeld denk ik.
Het aantal prive trainingen dat ik gehad heb is heel lang geleden en dan zal het aantal op 1 hand te tellen zijn.

5 is niet zo'n bizar hoog niveau. 4 valt ook nog wel mee .
Als je in de 3 komt te spelen ben je al beter dan 95% van de spelers in Nederland. Dus dan ben je wel aardig bezig, maar wil niet zeggen dat je top bent en dat je alleen dat niveau kunt halen als je privetrainingen krijgt of hebt gehad.

Ik heb wel redelijk wat groepstraining gehad met goede spelers (spelers die net iets beter waren dan ik)
Ik denk dat je daar minimaal net zo veel en misschien nog wel meer van leert op de lange duur.

Het is over het algemeen wel zo dat 3 en 4 spelers al heel lang tennissen en best redelijk serieus met hun sport bezig zijn. Serieus in de zin van: regelmatig tennissen en echt goed een wedstrijd in gaan. Anders haal je dat niveau ook niet. Ik ben er het levende bewijs van. Vroeger er veel voor gedaan om richting de 3 te gaan. 1 jaar is het bijna gelukt om 3 te worden en toen speelde ik zelfs A kwalificatietoernooien. Daarna nog wel een paar leuke jaren gehad.
Maar nu speel ik minder en ga ik gewoon achteruit. Ik zak af naar een niveau dat ik aan kan op ervaring en kunde uit het verleden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_51960750
bedankt,

Heb zelf in het verleden ook wel privetraining gehad. Niet bijzonder veel. Af en toe een blok. Denk ook dat het op hoger niveau niet zo heel veel meer uitmaakt omdat je toch staat over te slaan met mede trainingsgenootjes die ondertussen ook aardig een bal kunnen raken.

Maar ben je nou uiteindelijk 3/B1 geweest ?
  maandag 30 juli 2007 @ 17:04:50 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51964001
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:08 schreef TubewayDigital het volgende:
bedankt,

Heb zelf in het verleden ook wel privetraining gehad. Niet bijzonder veel. Af en toe een blok. Denk ook dat het op hoger niveau niet zo heel veel meer uitmaakt omdat je toch staat over te slaan met mede trainingsgenootjes die ondertussen ook aardig een bal kunnen raken.

Maar ben je nou uiteindelijk 3/B1 geweest ?
Nope. maar dan ook echt net niet.

Ik heb een paar jaar geleden een keer 3.6 en een beetje gestaan.
Als ik toen iets van 0.02 punten hoger had gehad dan was ik 3 geweest. Maar ja, net niet telt natuurlijk niet.

Uiteindelijk bleek ik in 3 sets een keer verloren te hebben van een 3tje die er best redelijk voor stond. Als ik die had gewonnen, was ik 3 geweest. Ergste was dat ik in die wedstrijd matchpoint had....
  maandag 30 juli 2007 @ 18:16:57 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51965656
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:56 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik ben niet goed hoor. Ik heb ook nooit privetraining gehad. Wel wat lessen gevolgd, maar dat was meer van een type gymleraar. Die kon zelf ook niet bijster veel, alleen instructie geven.

maar ik denk overigens niet dat het nodig is. Ik speel nu mijn derde seizoen en verschalk regelmatig zesjes. Ik speel over 2 weken mijn eerste toernooi in de 5 mee. Heren dubbel weliswaar.
pi_51967549
jammer komakie, tennis je eigenlijk al lang?

Zelf net kansloos verloren. Baal ik? Nee, als iemand duidelijk beter is kan ik het makkelijk hebben. Baal ik? Ja, want ik jaag zelf ook een goeie rating na en vraag me nu af of ik ooit van zulke gasten kan winnen.

pi_51969367
ik speel zelf fanatiek open toernooien.

Stom dat ik vroeger niet open senioren toernooien ben gaan spelen. Bleef maar kutten in die stomme junioren toernooien. Bij de senioren kan je tenminste op het juiste niveau in stappen en geleidelijk aan bouwen.

Kan het mentaal ook beter aan.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:13:41 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51970954
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef TubewayDigital het volgende:
jammer komakie, tennis je eigenlijk al lang?

Zelf net kansloos verloren. Baal ik? Nee, als iemand duidelijk beter is kan ik het makkelijk hebben. Baal ik? Ja, want ik jaag zelf ook een goeie rating na en vraag me nu af of ik ooit van zulke gasten kan winnen.

Vanaf me 7de. Ik ben nu 25 dus zo'n 18 jaar....
pi_51970999
Bondstraining gehad ?

Ik zelf niet maar wel selectie van mijn eigen club.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:20:29 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51971176
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:15 schreef TubewayDigital het volgende:
Bondstraining gehad ?

Ik zelf niet maar wel selectie van mijn eigen club.
Nee niet.
Ik ben een keer gevraagd toen ik iets van 10 was ofzo. Maar dat hebben we (me ouders en ik) uiteindelijk niet gedaan. Blij toe ook want ik denk niet dat het goed voor me geweest zou zijn.

Ik heb wel selectietrainingen gehad van een paar tennisscholen en club selecties enzo. Maar vooral club selecties stellen meestal niet zo veel voor. Tenminste, bij de clubs waarvan ik het weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')