quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:05 schreef XL het volgende:mitt is gestopt met tennis en was 'vroeger' B3.
Die kun je nog wel overhalen om weer te beginnen
en suus was volgens mij een 6 of een 7 uit Limburg, maar ik zie haar nooit meer.
B3? 5 dus
![]()
Suus is uit Limburg, dat zegt genoeg
![]()
(ok flauw geintje)
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:01 schreef TubewayDigital het volgende:[..]
Dat is toch vaak zo. Mensen zien alleen maar de top van de piramide en in vegrelijking met die top stelt het winnen van een challanger (Sluiter) niet zo heel veel voor. Wij staan onderaan de piramide en van uit ons oogpunt is het natuurlijk geweldig. Zeker als je het met dubbelhandige forehand doet.
En wat verkerk betreft: gewoon humor.
![]()
Nouja waar ik me soms wel eens aan irriteer is dat een heleboel mensen het zo goed denken te weten maar alleen maar kijken naar spelers die in de top100 staan. Nationaal kijken ze nergens naar. Ik vind dat altijd een beetje zwak. Ik kijk elke week naar de challengers, futures en ik houd de nederlandse A toernooien bij. Zelfs de B toernooien in de omgeving bekijk ik nog een beetje.
Ik moet wel zeggen dat ik de A toernooien en de B toernooien vroeger meer deed dan tegenwoordig. Maar dat kwam ook omdat ik er toen wat dichter bij stond. Ik speelde toen nog wel eens kwalificaties voor A toernooien en ik deed natuurlijk mee aan de B toernooien.
Daarnaast speelde er in die toernooien nog een heleboel jongens die ik kende (en nog steeds ken). Het is toch leuk om te zien dat iemand nu 50ste van nederland is en jij er nog een keer van gewonnen hebt een paar jaar geleden. (moet er wel bij gezegd worden dat het ventje 5 jaar jonger is dan ik en dus nu ass echt vierkant kickt
![]()
)
Ik heb een paar jaar geleden nog tegen een duitser gespeeld in de kwalificatie van een A toernooi die in nederland ff toernooien kwam spelen omdat hij ff geld wilde verdienen. Die gast zat gewoon op het niveau van een top25 speler in Nederland. Dan ben je best goed en ik heb toen toch een game tegen hem gehaald
![]()
Maar als je al ziet hoe hard die gasten er voor werken dan krijg ik toch respect voor die gasten. De echte A spelers (top 100 van nederland) werken nog net niet zo hard als de profs maar trainen ook 4 a 5 keer per week minimaal, ze laten er ook een heleboel dingen voor en denken ook aan hun voeding en dergelijke. Eigenlijk vind ik dat nog knapper dan al die toppers want ze verdienen er echt geen kont mee.
Maar ja je moet er wat moeite voor doen om dat allemaal bij te houden en dat hebben veel mensen er niet voor over. onderandere om mijn eigen spel beter te maken en meer te weten te komen over tennis probeer ik zo veel mogelijk dat bij te houden en het ook te analyseren als ik er naar kijk. Zeker bij de A toernooien is dat makkelijker omdat die meer duidelijke fouten maken. Iemand kan uit de top100 maakt veel minder duidelijke fouten. Een heleboel mensen denken het dan te weten hoe het zo goed moet, terwijl ze vaak Siemerink of Eltingh maar napraten. Goed, die hebben over het algemeen wel gelijk maar toch.
Van iemand die nooit wedstrijdtennis heeft gespeeld (zelfs al is het op een lager niveau van 5 of 6 of zelfs 7) vind ik het altijd een beetje dubieus dat zo iemand het zo goed denkt te weten.
Ik zeg niet dat ik alwetend ben en dat ik net zo goed op de plek van Siemerink kan gaan zitten. Ik erger me alleen regelmatig aan de mensen die het zo goed denken te weten en eigenlijk geen idee hebben
![]()
Tot zover mijn pleidooi
![]()
En Verkerk is idd gewoon humor
![]()
quote:
Nou ja, als je met een blessure echt niet verder kan? Als je vol door je enkel gaat en er zelfs niet meer op kunt staan heeft het weinig zin om door te spelen. Dus met een blessure waarbij het gevaarlijk is om door te spelen omdat je echt bij elke verkeerde beweging de blessure kunt erger maken waardoor je serieus maanden niet kan spelen of dat dit nu al zo is en het dan alleen maar erger kan worden?
Moet het idd wel echt een zware blessure zijn maar toch...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"