er even aan trekken, doe desnoods nog een indoor toernooitjequote:Op zaterdag 1 september 2007 11:15 schreef Komakie het volgende:
Het is zo krom.
Als ik 6 was geweest, dan was ik dit seizoen makkelijk 5 geworden.
Nu ben ik 5 en dan is de kans redelijk aanwezig dat ik 6 wordt
nope ik heb er geen zin meer in. Dan volgend jaar maar een niveautje lager en weer lekker opklimmen. ik kan het niet opbrengen. Heb nu ook al 2 weken niet meer gespeeld. Ik ga van de week nog iemand ff bellen want moet het natuurlijk wel een heel klein beetje bij houden. Maar met wedstrijden ben ik echt ff helemaal klaar.quote:Op zondag 2 september 2007 15:59 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
er even aan trekken, doe desnoods nog een indoor toernooitje
Tweemaal eerste geplaatst!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Volgende week nog 1 toernooi in twee categoriën.Weer DE7 en GD6. Heb er zin in!
![]()
Van wie heb je ook alweer les?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Komakie het volgende:
Ok ik zou dus ff laten weten hoe het was op de opleiding
Het ziet er allemaal erg leuk uit moet ik zeggen.
Hebben alle boeken gekregen en veel uitleg gehad over hoe het er allemaal uit komt te zien enzo.
Ik ben nu in het bezit van de officiele boekjes met tennisspelregels, toernooiregelementen en competitieregelementen
Daarnaast nog een zooi boeken gehad over verschillende soort lessen (ouderen, kinderen, etc) en 2 dikke pillen met algemene theorie.
Je moet een logboek bijhouden waar je elke week in opschrijft wat je bevindingen van die week waren enzo.
Daarnaast nog 4 uur praktijk gedaan.
Alleen maar minitennissen. Eerst gewoon om in te komen. Daarna mochten we alleen maar vlak slaan. Daarna moesten we afwisselen van backhand naar forehand. Dan weer met een eastern greep, dan weer met een western greep. Slicen met western, spinnen met eastern, etc.
Allemaal om te ondervinden waarom bepaalde grepen gebruikt worden.
Het vlak spelen is natuurlijk belangrijk bij het aanspelen van leerlingen. Een beginner wil je niet gelijk een spinbal geven.
Leukste oefening vond ik nog wel dat de 1 moest aangeven en de ander moest terug slaan zonder dat hij van zijn plaats mocht komen. Lijkt niet zo moeilijk op miniveld maar het valt wel tegen om hem echt goed te spelen
Kost veel disipline om alle oefeningen te doen zonder vrij te spelen maar goed, daar gaat het ook om. Op het laatst trouwens nog een half uurtje vrij kunnen tennissen omdat we wat eerder klaar waren. Leraar zei wel dat het waarschijnlijk de enige keer was
Ik heb inmiddels me huiswerk al gemaakt (wat lezen over geschiedenis van tennis en beginnen met het logboek), maar dat was niet zo veel. Ze zeggen 10 uur zelf studie per week. Ik ben deze week 3 uurtjes bezig geweest. Maar ik hoefde ook maar 10 bladzijden te lezen (en het logboek beginnen waar veel tijd in ging zitten) heb ook nog ff alles geordend enzo. Maar denk dat er wel een hoop tijd in gaat zitten als ik hoofdstukken van 50 pagina's moet gaan lezen enzo...
Van Gerard Smit.quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef TubewayDigital het volgende:
Lijkt me wel een goed racket. Heb je hem wel gedemoed ?
kick forehandquote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:23 schreef Chriz2k het volgende:
Na mijn kickbackhand heb ik nu ook mijn kickforehand geperfectioneerd.
Ik weet niet hoe het heetquote:
Heeft dat nog een beetje nut. Je slaat je dubbele backhand soms met een sprongetje omdat je te weinig reach hebt, maar bij een forehand heb je toch meer dan genoeg reach lijkt me.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:08 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het heet.
Zo'n backhand als Safin wel eens slaat, alleen dan met de forehand, dat je springt en terwijl je in de lucht bent de bal slaat.
Sprong forehand ofzoquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:08 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het heet.
Zo'n backhand als Safin wel eens slaat, alleen dan met de forehand, dat je springt en terwijl je in de lucht bent de bal slaat.
Ja het heeft zeker een bepaald nut. Het heeft bij de backhand ook niet persé te maken met niet genoeg reach hebben, maar je kunt de bal nog hoger raken. Daardoor kun je de bal meer naar beneden slaan waardoor de kans groter is dat je hem hard kunt weg slaan. Als je bijvoorbeeld een hoog opstuitende bal redelijk dicht bij het net krijgt wil je die zo hoog mogelijk nemen om hem zo goed mogelijk weg te kunnen slaan. Hoog nemen zorgt ervoor dat je meer ruimte hebt om harder te slaan. Maar je moet wel goed in balans zijn dus heel makkelijk is het niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 07:16 schreef XL het volgende:
[..]
Heeft dat nog een beetje nut. Je slaat je dubbele backhand soms met een sprongetje omdat je te weinig reach hebt, maar bij een forehand heb je toch meer dan genoeg reach lijkt me.
Is ook eigenlijk zo. Voor de controle is het beter om op de grond te blijven staan. bij normale slagen blijf ik ook normaal op de grond staan, bij dit soort slagen de meeste spelers ook. Ik trouwens ook regelmatig, maar als hij goed aan komt.... Springen en RAGGEN!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:31 schreef TubewayDigital het volgende:
mijn coach vertelt me altijd dat ik met beide benen op de grond moet blijven staan![]()
in ieder geval zo rustig mogelijk moet doen met mijn benen
Nee inderdaad, maar bij ons is het dan ook echt een grote voorwaartse sprong die je maakt en niet recht omhoog.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:52 schreef Komakie het volgende:
ok toch nog iets gevonden:
maar niet helemaal wat ik bedoelde...
http://nl.youtube.com/watch?v=p3iWVRe9NKY
Hij doet het echt van de baseline. Ik heb het over een slag die je toch wel redelijk ver in het veld neemt. Hiermee zou ik niet veel kracht kunnen zetten volgens mij.
jep iddquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:38 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nee inderdaad, maar bij ons is het dan ook echt een grote voorwaartse sprong die je maakt en niet recht omhoog.

Het gemiddelde waarop je degradeerd of promoveerd is per jaar anders he.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Voor de dames ligt de promotie/degradatie grens wel een tiende hoger dan bij heren he... Vraag me niet waarom, maar dat is wel zo.
Hoop dat dit de goede link is.
http://www.knltb.nl/cms/B(...)1477013/Default.aspx
Dankjewel Chrisquote:Op zondag 11 november 2007 22:26 schreef Chriz2k het volgende:
Feli Zonnestraaltje.
Als ik een jaartje jonger was geweest was ik nu 3 in de dubbel, maar gelukkig is dat niet zo.
4 worden op zich vind ik al een vrij spectaculaire prestatie!quote:Op zondag 11 november 2007 23:11 schreef Chriz2k het volgende:
In de single ben ik al sinds 2005 4, maar nog niet echt spectaculaire resultaten neergezet.
quote:Op donderdag 15 november 2007 11:53 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ook lekekr 6! maar het schijnt dat je volgend jaar gewoon doorgaat met de actuele rating waar je mee geeindigd bent! En dat je afgeronde rating alleen belangrijk is voor je pasje en de toernooien die je wilt spelen...
Ik vind het een beetje stom om eerlijk te zijn....Aan de ene kant is het uiteraard logisch om door te gaan op je huidige rating, maar zo kunnen bijvoorbeeld 6.5jes die net 6 zijn geworden niet meer aan 7 toernooitjes mee doen!
Beetje rare verandering maar ik kan hem wel begrijpen...Je wilt toch ergens de grens voor toernooien en dergelijken trekken.
Dus ik ga gewoon door op 6,3 en 6,8 volgend jaar(maar helemaal zeker weet ik het niet, maar ik las het ergens in het nieuwe reglement)
Op zich wel een logische redenering.quote:Rating wordt bepaald met basisgetallen die gelijk zijn aan de eindejaarsrating
Nadat de speelsterkte bepaald is, begint iedereen met zes basisresultaten. Deze basisresultaten waren voorheen gelijk aan de speelsterkte, maar vanaf de aankomende speelsterktebepaling zijn deze gelijk aan de eindejaarsrating. In de oude situatie was de beginrating erg grof en nooit helemaal reëel. Spelers met bijvoorbeeld een eindejaarsrating van 6,7354 of 7,5353 begonnen na de speelsterktebepaling met een rating 7,0000. Door het aanpassen van de basisresultaten kunnen de eerste zes partijen die iemand speelt na 11 november (partijen in de winterperiode, maar voor velen de voorjaarscompetitie) veel reëler worden afgerekend. Dit geldt zowel voor het enkel- als het dubbelspel. Niet alleen het verschil in rating tussen de tegenstanders wordt nauwkeuriger, maar ook dat van de partners in het dubbelspel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |