ja de instructeur vond dat ik na mn vakantie (4 weken) maar weer een paar lesjes nodig had om "er weer in te komen"quote:
Niet geheel onverstandig dus.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:21 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ja de instructeur vond dat ik na mn vakantie (4 weken) maar weer een paar lesjes nodig had om "er weer in te komen"
ja allen ik ben er ook op geboren, dus jah het is eigenlijk een geluksdagquote:
Voor wie ? :pquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:22 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ja allen ik ben er ook op geboren, dus jah het is eigenlijk een geluksdag
Dus eigenlijk is het nu een beetje een ongeluksdag voor jou.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:26 schreef DANILXL het volgende:
voor iedereen :p
zelfs voor die examinator/trut, want die verdient weer meer geld aan me
Werken CBR examinatoren op commisiebasis?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:26 schreef DANILXL het volgende:
voor iedereen :p
zelfs voor die examinator/trut, want die verdient weer meer geld aan me
Maar, wat ik niet begrjp is: Jij hebt alle handelingen goed uitgevoerd en er ging niks verkeerd? maar toch wou ze je nog keer laten doen ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:26 schreef DANILXL het volgende:
voor iedereen :p
zelfs voor die examinator/trut, want die verdient weer meer geld aan me
Dat kan. Mijn vrouw heeft ook eens een foutloze examen gereden, de examinator vond alleen dat ze één kruising iets te snel naderde. Resultaat: gezakt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:35 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar, wat ik niet begrjp is: Jij hebt alle handelingen goed uitgevoerd en er ging niks verkeerd? maar toch wou ze je nog keer laten doen ?
Dat zegt iedereen die gezakt is.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:35 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar, wat ik niet begrjp is: Jij hebt alle handelingen goed uitgevoerd en er ging niks verkeerd? maar toch wou ze je nog keer laten doen ?
Als je goed had gereden was je geslaagd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:18 schreef DANILXL het volgende:
De Examinator (De Trut):
"Nee je doet niks fout hoor.., daar niet VAN, ik vind je alleen niet zo besluitvaardig rijden. Daarom moet je het nog maar een keer doen."
Ik: "En je beseft wel dat deze grap me weer minstens 600 euro kost?"
De Trut: "Ja het is niet anders."
MAFFIA ISTquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:43 schreef Sethje het volgende:
Bommen op het CBR, TS treft geen blaam
Ik ben ook 3x gezakt waarvan 1 keer terecht en die andere keren gewoon hard genaaid met nietszeggende argumentenquote:
Het is maar net wie je treft. Ik had het geluk dat ik op 1 klein min puntje niet werd afgerekend.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:01 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ik ben ook 3x gezakt waarvan 1 keer terecht en die andere keren gewoon hard genaaid met nietszeggende argumenten
Als je gewoon goed rijdt kan je nooit zakken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:01 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ik ben ook 3x gezakt waarvan 1 keer terecht en die andere keren gewoon hard genaaid met nietszeggende argumenten
bullquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je gewoon goed rijdt kan je nooit zakken.
Jij kon gewoon niet rijden en bent dus ook terecht 3 keer gezakt.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je gewoon goed rijdt kan je nooit zakken.
Jij kon gewoon niet rijden en bent dus ook terecht 3 keer gezakt.
Waarom 2x?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:09 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik ben 2x in een keer geslaagd. Als je gewoon normaal rijdt en goed uitkijkt kan er niets fout gaan.
Nee hoor, dan hebben ze namelijk geen enkele reden om je te laten zakken.quote:
Motor en Auto misschien, of theorie en praktijk.quote:
als we het zo gaan draaien: 4x in een keer geslaagdquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Motor en Auto misschien, of theorie en praktijk.
Ik ben trouwens in 1 keer voor zowel theorie als praktijk examen geslaagd.
ja natuurlijk maar dan komt examinator 1 ; je bent gezakt want je zag een fietser over het hoofd op de rotronde terechtquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:09 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik ben 2x in een keer geslaagd. Als je gewoon normaal rijdt en goed uitkijkt kan er niets fout gaan.
Ja het Rijopleiding In Stappen, oftewel RIS. Maar dat is nog steeds met het examenmodelletje van dat je op 1 klein foutje afgestraft word. Wat ik gewoon te zwaar vind, zeker als je ziet wat het kost. Met dat RIS worden idd wel meerdere toetsmomenten gezet maar daardoor gaat je rijopleiding echt minstens 40 lessen duren omdat het CBR dat aantal toetsen=examinatoren niet kan faciliteren.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:20 schreef W00fer het volgende:
Dat willen ze ook gaan invoeren Sethje, dus meerdere examens.
Tijdens mijn motor examen ben ik bijna omgelazerd tijdens de bijzondere verrichtingen (ja, in de tijd dat bij motor examen alles nog in 1x gedaan werd). Daarna was ik redelijk van slag. Ik kwam terug bij de examinator en ik zei dus: "Ik heb het nu verpest zeker?". Hij keek me aan en zei: "Denk je dat je op 1 fout zal zakken? Ga gewoon door want tot nu toe is alles perfect".quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:23 schreef Sethje het volgende:
Maar dat is nog steeds met het examenmodelletje van dat je op 1 klein foutje afgestraft word.
Vooral de lange wachttijd die er is om af kunnen rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:23 schreef Sethje het volgende:
[..]
Nouja het is gewoon 1 grote teringzooi heel dat CBR dusja....
en dan iz de preis fan sgoolgelt ook nog eenz duurder betalen geworden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:49 schreef Burner2000 het volgende:
verhoogt
als we over gelt praaten natuurlikquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:55 schreef Oldbie het volgende:
[..]
en dan iz de preis fan sgoolgelt ook nog eenz duurder betalen geworden.
Mijn vorige post was niet helemaal volledig. De huur van het voertuig is per rijschool verschillend.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Waarom heb ik 200 betaald?
Ik ben genaaid!
quote:
Wat kost een praktijkexamen B?
Tarieven per 1 januari 2007 (inclusief 19% BTW):
praktijkexamen B ¤ 86,15
Dit is uitsluitend het examengeld. Een Eigen verklaring kost ¤ 19,55. Er komen nog extra kosten bij voor de huur van de auto. Dat bedrag kan per rijschool verschillen.
Ooit weleens gehoord van het totaalplaatje? Als je onzeker rijdt EN een fout maakt dan lig je eraf ja. Moeilijkquote:Op zaterdag 14 juli 2007 04:31 schreef hierissiedan het volgende:
incompetente examinator bij het CBR ook zo'n sterk staaltje van het cbr....
Wil je iedereen zonder rijbewijs laten rijden dan?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:27 schreef chester het volgende:
geld klopperij is het die rijexamens.....
7x in 1x geslaagdquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:15 schreef Oldbie het volgende:
[..]
als we het zo gaan draaien: 4x in een keer geslaagd
Waarom probeer je het dan uberhaupt nog?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:43 schreef thewhiteguy het volgende:
Joh jank niet, ik ben al 6x genaaid >>
Truequote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:10 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen die gezakt is.
Dan komen ze weer met die verhaaltjes van dat ze een bepaald percentage moeten laten zakken
Maar nooit is het probleem dat ze niet kunnen rijden![]()
En wat ook een veel gehoord argument is: ja maar ik heb geen fouten gemaakt. Als je bij een kruispunt 10 min blijft staan terwijl je al 6 keer de weg op had gekunt is dat ook niet goed. en slecht kijken is ook niet goed ook al komt er niemand aanrijden.
Neemt niet weg dat het lullig is (en duur) om te zakken heb het zelf ook twee keer meegemaakt![]()
Mwah ze moeten hun quota toch halen he... een van de redenen waarom ik nog niet ben begonnenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:18 schreef DANILXL het volgende:
De Examinator (De Trut):
"Nee je doet niks fout hoor.., daar niet VAN, ik vind je alleen niet zo besluitvaardig rijden. Daarom moet je het nog maar een keer doen."
Ik: "En je beseft wel dat deze grap me weer minstens 600 euro kost?"
De Trut: "Ja het is niet anders."
Hou je bakkes man, ben je dan al meteen zo van hij/zij kan het niet ? Dat vind ik pas triest.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:08 schreef Kinz het volgende:
[..]
Waarom probeer je het dan uberhaupt nog?![]()
HapHapHapquote:Op zondag 15 juli 2007 02:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Hou je bakkes man, ben je dan al meteen zo van hij/zij kan het niet ? Dat vind ik pas triest.
Je moet gewoon inzien dat je dan bepaalde dingen niet kan, BULLSHIT om zo te denken.
Het kan ook nog zo zijn dat iemand iets niet lukt in zeg 6 a 8 keer. Volgens mij lukt het jou na 6x nog niet om een banaan te openen.
Omdat afgelopen maand de kandidaten veel slechter reden dan normaalquote:Op zondag 15 juli 2007 13:21 schreef DANILXL het volgende:
Ik las net in de krant dat ze afgelopen maand veel vaker iemand lieten zakken dan normaal bij het cbr
Telegraaf?quote:Op zondag 15 juli 2007 13:21 schreef DANILXL het volgende:
Ik las net in de krant dat ze afgelopen maand veel vaker iemand lieten zakken dan normaal bij het cbr
Dat is de allerslechtste reden waarom iemand niet begint aan rijlessen, het wordt er echt niet goedkoper op hoorquote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:18 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Mwah ze moeten hun quota toch halen he... een van de redenen waarom ik nog niet ben begonnen
Ze willen niet dat jongeren die net geslaagd zijn een ouwe bak kopen en direct naar Spanje scheuren. Bevestigd door diverse instructeurs.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:21 schreef DANILXL het volgende:
Ik las net in de krant dat ze afgelopen maand veel vaker iemand lieten zakken dan normaal bij het cbr
Laten we het er op houden dat het net zo'n vuil spelletje is als dat bonnenquota-gebeuren wat de politie eerst hanteerde.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:11 schreef Oldbie het volgende:
Nederlanders vinden van zichzelf dat ze heel goed kunnen rijden terwijl dat in veel gevallen niet waar is. Dat zie je hier dus ook. Mensen met 20 uur "rij-ervaring" denken het beter te weten dan mensen die een gedegen opleiding hebben gehad om het rijden van een ander te beoordelen.
Plotseling is het CBR corrupt en moet je maar geluk hebben met je examinator. Gelul!! Je moet gewoon goed rijden en je zelfverzekerd in het verkeer mengen. Dan slaag je altijd. Ga je twijfelen en onzeker beslissingen nemen dan hoor je niet te slagen. Niemand heeft er baat bij dat er weer zo'n onzeker persoontje de wegen onveilig maakt.
Als je zakt: so be it. Probeer het nog een keer en leg de schuld bij jezelf. Verbeter je zwakke punten en slaag de volgende keer. Het is te makkelijk om de schuld bij een ander te leggen.
Smerig excuus om nog meer geld te kloppen.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ze willen niet dat jongeren die net geslaagd zijn een ouwe bak kopen en direct naar Spanje scheuren. Bevestigd door diverse instructeurs.
Dus als je deze maanden slaagd, heb je A geluk of B je reed wel heeel goed of C je zoog (als vrouw zijnde) de examinator een keer in de bosjes.
Je vergat je ruitenwissers aan te zetten?quote:Op zondag 15 juli 2007 16:50 schreef staticdata het volgende:
alleen toen reed ik bijna uit frustratie een turkse vrouw op het zebrapad overhoop dus toen was het wel logisch dat ik zakte
Gelul. Als jij dat durft te beweren wil ik wel eens bewijs zien.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat het net zo'n vuil spelletje is als dat bonnenquota-gebeuren wat de politie eerst hanteerde.
De ene keer beoordelen ze je rijvaardigheid "normaal" en de andere keer zijn ze zo ontzettend aant mierenneuken dat je al zakt als je bijv. op 250 meter i.p.v. 300 meter van te voren je knipperlicht aanzet als je op de snelweg een afrit wil nemen. Als je na een periode met een hoog slagingspercentage op examen gaat, reken maar dat ze mierenneukerig worden omdat er anders niet genoeg geld in het laatje komt. Zo houden ze de geldstroom op gang.
Simpel, de meeste dodelijk ongelukken zijn ook kleine foutjesquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:17 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het geen goed systeem, jij kunt 30 lesuren perfect hebben gereden en als jij tijdens je examen tijdens die 25 minuutjes dat je echt aan de gang bent 1 klein foutje maakt kun je al de zak zijn
Het tegendeel is ook niet zomaar te bewijzen als je het gaat baseren op een enkel examen.quote:Op zondag 15 juli 2007 17:00 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Gelul. Als jij dat durft te beweren wil ik wel eens bewijs zien.
Ik viel tijdens mijn motorexamen bijna om en ik ben wel geslaagd simpelweg omdat je niet op 1 fout zakt. Verder was alles goed een dat ene foutje werd mij vergeven. Nu moet je niet gaan beweren dat je zakt omdat je te laat je richtingaanwijzer gebruikt.
Stop toch andere mensen de schuld te geven. Zie je eigen fouten onder ogen, verbeter ze en slaag de volgende keer.
Ik wil bewijzen en zolang ik ze niet krijg geloof ik geen ruk van je verhaal.
Onzin man, als je kan rijden mag je rijden en anders niet. Ik reed 5 juli voor het eerst af en tijdens het gesprek kwam zelfs de vakantie aan bod en ik vertelde dat ik op Eurotrip wou gaan enzo.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ze willen niet dat jongeren die net geslaagd zijn een ouwe bak kopen en direct naar Spanje scheuren. Bevestigd door diverse instructeurs.
Dus als je deze maanden slaagd, heb je A geluk of B je reed wel heeel goed of C je zoog (als vrouw zijnde) de examinator een keer in de bosjes.
Jij beschuldigd hun van oneerlijke praktijken. Dan zou ik bewijs willen zien. Als je dat niet kan leveren lul je gewoon uit je nek simpelweg omdat jij en/of je vriendjes vinden dat jullie oneerlijk behandeld zijn.quote:Op zondag 15 juli 2007 17:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het tegendeel is ook niet zomaar te bewijzen als je het gaat baseren op een enkel examen.
Zulke dingen komen vaker voor dan je denkt... waar het om veel geld gaat, gaat het niet altijd eerlijk. En dat is nog vaker het geval bij machtige/monopolistische organisaties.
Gebeurd vrij vaak hoor. Vooral bij vrouwen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:35 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar, wat ik niet begrjp is: Jij hebt alle handelingen goed uitgevoerd en er ging niks verkeerd? maar toch wou ze je nog keer laten doen ?
Het gaat hierbij niet om mijn of andermans rijvaardigheid en bewijs dat ze eerlijk bezig zijn heb je ook niet. Dus het is jouw mening tegen de mijne en ik denk dat voorlopig nog niet te vertellen is wie er gelijk heeft.quote:Op zondag 15 juli 2007 18:15 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Jij beschuldigd hun van oneerlijke praktijken. Dan zou ik bewijs willen zien. Als je dat niet kan leveren lul je gewoon uit je nek simpelweg omdat jij en/of je vriendjes vinden dat jullie oneerlijk behandeld zijn.
Leer rijden en probeer het weer!!
Zoals ik al eerder in dit topic zei: ik heb 2 rijbewijzen en ik rij regelmatig.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:03 schreef W00fer het volgende:
Oldbie, heb je ooit uberhaupt wel eens achter het stuur van een auto gezeten, anders dan de loopauto ?
zelfs ik heb 3 rijbewijzen! (auto, motor, brommer)quote:Op zondag 15 juli 2007 19:07 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in dit topic zei: ik heb 2 rijbewijzen en ik rij regelmatig.
Ook ben ik voor beide rijbewijzen in 1x geslaagd.
Als je minder paranoïde bent en meer vertrouwen in jezelf hebt kan ook jij slagen
Wat zullen jullie een beroerd leven hebben zeg. Het CBR is corrupt. Overheid deugd niet. Bier is te duur. Shag is niet te betalen. Ik heb geen loonsverhoging gehad.....blablablabla
Stop met klagen en geniet. Stelletje azijnpissers!!
Goh, er is toch iemand die er net zo over denkt als ikquote:Op zondag 15 juli 2007 19:36 schreef Acryl het volgende:
[..]
zelfs ik heb 3 rijbewijzen! (auto, motor, brommer)
allemaal in 1x gehaald, het is inderdaad overdreven om te zeggen dat het CBR corrupt is...
er zullen vast dagen tussen ziten dat de examinator z'n dag niet heeft en gewoon alles en iedereen laat zakken. Ik geloof niet dat het CBR zegt van we moeten zoveel procent laten zakken/slagen.
plus, het is eenmaal veel makkelijker om iets anders de schuld te geven dan toe te geven dat de schuld bij jezelf ligt.
Weet ik eigenlijk niet maar formeel gezien heb je geen certificaat meer nodig. Als bezitter van een rijbewijs mag je automatisch ook op een brommer rijdenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:23 schreef CrazyVorteX het volgende:
Trouwens over dat certificaat. Moet ik die inleveren als ik rijbewijs afhaal? die vrouw daar, bij het gemeentehuis zei van wel... :S
ja die moet je inleverenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:23 schreef CrazyVorteX het volgende:
Trouwens over dat certificaat. Moet ik die inleveren als ik rijbewijs afhaal? die vrouw daar, bij het gemeentehuis zei van wel... :S
Dat is niet waar natuurlijk. Het slaagcriterium is niet 'goed rijden', het is 'rijden op de CBR-manier'. Je kan perfect rijden en nog zakken omdat je niet de volgens de voorgeschreven wijze rijdt. En die wijze wil ook nog wel eens veranderen door de jaren heen, wat ervoor zorgt dat mensen die 20 jaar geleden hun rijbewijs hebben gehaald en prima rijden nu waarschijnlijk zouden zakken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je gewoon goed rijdt kan je nooit zakken.
Jij kon gewoon niet rijden en bent dus ook terecht 3 keer gezakt.
Er zijn nou eenmaal richtlijnen nodig voor de examinatoren om een kandidaat te kunnen beoordelen.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is niet waar natuurlijk. Het slaagcriterium is niet 'goed rijden', het is 'rijden op de CBR-manier'. Je kan perfect rijden en nog zakken omdat je niet de volgens de voorgeschreven wijze rijdt. En die wijze wil ook nog wel eens veranderen door de jaren heen, wat ervoor zorgt dat mensen die 20 jaar geleden hun rijbewijs hebben gehaald en prima rijden nu waarschijnlijk zouden zakken.
Het is dus heel goed mogelijk om "gewoon goed" te rijden en toch te zakken.
Het probleem is dat de richtlijnen niet altijd objectieve ijkpunten hebben en dat de examinator zelf ook menselijk (dus per definitie niet geheel objectief) is. Zo is een richtlijn dat je niet te voorzichtig moet rijden, maar wat jij 'lekker doorrijden' vindt, vindt een examinator die z'n dag niet heeft misschien wel te voorzichtig. Daar zakken mensen op.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:54 schreef Oldbie het volgende:
Deze richtlijnen zijn bij iedereen bekend dus iedere kandidaat weet wat er van hem verwacht wordt. Als hij dan vindt dat het niet nodig is om zich aan deze richtlijnen te houden moet hij niet jammeren dat hij gezakt is.
Na 6x "genaaid" worden zou ik mezelf toch eens achter de oren krabbenquote:Op zondag 15 juli 2007 02:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Hou je bakkes man, ben je dan al meteen zo van hij/zij kan het niet ? Dat vind ik pas triest.
Je moet gewoon inzien dat je dan bepaalde dingen niet kan, BULLSHIT om zo te denken.
Het kan ook nog zo zijn dat iemand iets niet lukt in zeg 6 a 8 keer. Volgens mij lukt het jou na 6x nog niet om een banaan te openen.
Onmogelijk dat ik geslaagd ben..quote:Op zondag 15 juli 2007 13:21 schreef DANILXL het volgende:
Ik las net in de krant dat ze afgelopen maand veel vaker iemand lieten zakken dan normaal bij het cbr
wás een certificaat den ik. Nu brommers ook een officiele kentekenplaat moeten hebben lijkt het me dat het papiertje ook wel rijbewijs is gaan heten? Weet eigenlijk nietquote:Op zondag 15 juli 2007 20:13 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Goh, er is toch iemand die er net zo over denkt als ik![]()
Ohja, je hebt geen brommerrijbewijs hoor. Dat is een certificaat
Het bromfietscertificaat is tegenwoordig inderdaad rijbewijs Am.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
wás een certificaat den ik. Nu brommers ook een officiele kentekenplaat moeten hebben lijkt het me dat het papiertje ook wel rijbewijs is gaan heten? Weet eigenlijk niet![]()
Maar jullie beiden hebben gelijk: onvoorbereid examen gaan doen is geheid zakken.
Niet als je een IQ hebt onder de 80.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het bromfietscertificaat is tegenwoordig inderdaad rijbewijs Am.
En onvoorbereid examen doen is inderdaad geheid zakken, maar voorbereid examen doen is niet geheid slagen!
We hadden het over praktijkexamen...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:38 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Niet als je een IQ hebt onder de 80.![]()
Kom op zeg, die theorie is toch gewoon te belachelijk voor woorden.
Ik had voor mijn autotheorie 2 fout en ik schaam me.![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 14:28 schreef Rave_NL het volgende:
Ach, gewoon met ¤250,- in de hand voor het CBR staan en roepen wie er binnen 2 weken nog een examenplaatsje vrij heeft.![]()
Droom lekker verder, het feit dat jij niet kunt rijden wil niet zeggen dat anderen die ook slecht rijden "toevallig" slagen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:19 schreef SammyD het volgende:
Ik ben drie keer op onzekerheid gezakt! ik leg me erbij neer en zeg ook eigen schuld dikke bult, beter opletten volgende keer en met wat meer vertrouwen in jezelf op de weg rijden. maar het is zekers wel waar dat ze een bepaalde percentage doorlaten en of die nou kunnen rijden blijkt later op de weg wel, verder is mijn zus die het zelf toegeeft dat ze heel slecht heeft gereden die dag toch nog geslaagd, mijn beste vriendin heeft ook zoooo slecht gereden vertelde ze, maar toch geslaagd! dus heeft het niks te maken met je rijgedrag lijkt me toch? of gaan we het nu hebben over goh tja je zus en je vriendin hebben gewoon geluk gehad, nou nee dat is gewoon dikke BULLSHIT, het gaat gewoon om de centen. hoe meer examens mensen afleggen... en die zijn al zo duur.. hoe meer dollar tekens die mensen bij CBR zien. dat examinatoren niet echt bekwaam zijn wisten we al. maar soms ook al weet je rijinstructeur die meerijd dat iets niet klopte nog zegt ie niks want jij moet hem immers ook betalen voor zijn diensten. Verder wens ik iedereen die nog moeten afrijden heel veel succes.
Ik heb beide nog steeds :0quote:Op zondag 15 juli 2007 20:52 schreef Acryl het volgende:
[..]
ja die moet je inleveren
moest mijn papieren rijbewijsje ook inleveren toen ik mijn pasje kreeg
Zover ik het een keer ergens gelezen heb en het heugen kan komt het op het volgende neer (correct me I’ve Am wrong ):quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik heb beide nog steeds :0
Mooiste hiervan is dat als mijn rijbewijs in beslag wordt genomen ik op de brommer mag blijven rijden.
Hele wirwar van regels maar heb het laten natrekken en het schijnt zo te zijn![]()
Iemand die dit exact weet?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 06:54 schreef Erotica_ het volgende:
In april gaat er wel iets veranderen ja.
Ik had een toets gedaan van 50 vragen + 5 inzichtsvragen. Die laatste 5 telden nog niet mee maar waren meer een test om te kijken hoe het beantwoord wordt. Ze wilden dan later die inzichtsvragen echt invoeren.
En ik had 2 foutjes bij het theorie-examen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:12 schreef sjimz het volgende:
Ik ben trouwens in 1 keer voor zowel theorie als praktijk examen geslaagd.
Ik denk dat het tegenwoordig allemaal simpeler is geworden eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:47 schreef thloreg het volgende:
Is dat examen nu netzo als pak'm weg 10 jaar geleden kwa eisen? Ik weet nog dat ik ooit 1 punt tekort kwam om te slagen en vreselijk ervan baalde (59 punten) dat ik toen gezakt was. Meer mensen met zo een ervaring?
Voor jou zul je bedoelen, je hebt het hier niet tegen een jonge griet, zonder enig levenservaring,bovendien als je heel goed lezen kan zeg ik in het begin al over mezelf dat het eigen schuld was... en vertel vervolgens wat ik van de geslaagden gehoord heb...ik val je niet aan. dat jij de naam van een bepaalde medicatie weet zegt al genoeg over jou...het heeft jou vast geholpen bij het afrijden...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:53 schreef Nordic_Blue het volgende:
[..]
Droom lekker verder, het feit dat jij niet kunt rijden wil niet zeggen dat anderen die ook slecht rijden "toevallig" slagen.
Als iemand zeer goed rijdt, is die persoon gewoon geslaagd. By the way, misschien is wat Risperdal een optie?
Je kan gewoon niet autorijden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:42 schreef cultheld het volgende:
CBR = boevenbende. Ze moeten een bepaald percentage afrijders laten zakken op een dag. Zelf slaagde ik de vierde keer.
De eerste keer had ik een vent wiens moeder dat weekend net was overleden: na een aarzeling (ik bleef achter een fietser rijden op een smalle weg, terwijl hij vond dat ik er langs moest) begon hij te schreeuwen en ik zakte dan ook.
De tweede keer zakte ik terecht, maar de derde keer was ik zogenaamd niet besluitvaardig genoeg (terwijl ik perfect reed). De vierde keer was ik de eerste op die dag die af moest rijden en toen vroeg die vent of ik een praatje wilde maken, of dat hij alleen de richting aan moest geven. Ik koos voor het laatste, reed perfect en kreeg eindelijk mijn papiertje.
Inmiddels rijd ik al 4,5 jaar schadevrij en ik heb nog geen enkel punt op m'n rijbewijs.
Quota halenquote:Op dinsdag 8 april 2008 04:05 schreef 44pje het volgende:
[..]
Je kan gewoon niet autorijden.
Mensen die zakken voor hun rijexamen
Yeah right, mister perfectquote:Op dinsdag 8 april 2008 04:25 schreef RickTheGreatest het volgende:
1e keer geslaagd, niet meer dan logisch.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 07:21 schreef 44pje het volgende:Rick
Kutweer vandaag he. Gelukkig schijnt het zonnetje weer nu.
Nu is het weer dichtgetrokken, ziet eruit alsof het gaat stormen. Geen zwembadweer vandaag helaas.quote:Op dinsdag 8 april 2008 07:25 schreef RickTheGreatest het volgende:
[..]
44pje
Ja vanochtend dikke regen hier en ik ga met mountainbike naar werk, dus heb een hele streep over de billetjes en t-shirt :p
Hoe is het weer nu daaro? Het zonnetje is hier nu in ieder geval een beetje half/half terug
je gaat zakkenquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:44 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik moet vanmiddag om 3 uur afrijden.
Ik om 11.40quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:44 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik moet vanmiddag om 3 uur afrijden.
Je mag niet 2keer dezelfde examinator hebben. Dat heeft mijn examinator de vorige keer zelf aan mij verteld.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Je vergat je ruitenwissers aan te zetten?
Dat dus.quote:Op dinsdag 8 april 2008 04:25 schreef RickTheGreatest het volgende:
1e keer geslaagd, niet meer dan logisch.
Dankjequote:Op dinsdag 8 april 2008 10:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dank je, jij ook![]()
Tis voor mij wel de tweede keer![]()
Kut, je had gelijkquote:Op dinsdag 8 april 2008 10:35 schreef wise het volgende:
jullie gaan allemaal zakken.
Toekomstig kut petjes volk in jullie klote golfjes. Neem nog wat pilletjes en een blonde snol
Ach, je moet net geluk hebben met de examinator, autorijden kun je toch wel. Gewoon laten zien dat je niet bang/te voorzichtig bent achter het stuur en goed anticiperen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik reed te langzaam
Terwijl ik bij m'n TTT, m'n vorige examen EN tijdens m'n rijlessen regelmatig het commentaar kreeg dat ik te snel rijd
quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:52 schreef Badabingea het volgende:
Ik ben benieuwd naar NoelGallagher
Woutenquote:
Gewoon Mavo gedaan heurquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:31 schreef NoelGallagher het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, heel fok heeft z'n examen natuurlijk in 1 keer gehaald, net als dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeel fok op VWO zit
quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gewoon Mavo gedaan heur![]()
En wel in 1x geslaagd trouwens. 95% van de mensen slaagt bij de eerste keer. Dus voor diegenen die gezakt zijn: Je hoort in ieder geval niet bij het gemiddelde
Ik had het gezegdquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:21 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
![]()
'' Je kijkgedrag is nog niet echt goed, je moet verder voor je uit kijken''![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen die na de middag moeten, zakken vaak? Hoezo dat?quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:54 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik had het gezegdwas te verwachten om 15:00, er waren er al genoeg geslaagd.
Hoor je gewoon vaak dat mensen die na de middag moeten vaak zakken.
Ik zelf mocht om 9 uur s'morgens en ben geslaagd (wel met wat geluk maar toch)
Nou, het is eerder dat 35% de eerste keer slaagt...Dat is wat ik heb meegemaakt iig...quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gewoon Mavo gedaan heur![]()
En wel in 1x geslaagd trouwens. 95% van de mensen slaagt bij de eerste keer. Dus voor diegenen die gezakt zijn: Je hoort in ieder geval niet bij het gemiddelde
Dat is echt zo. Het CBR móet elke dag een x aantal kandidaten laten zakken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:55 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Mensen die na de middag moeten, zakken vaak? Hoezo dat?
zet er dan op zn minst een sarcasme smilietje bijquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is echt zo. Het CBR móet elke dag een x aantal kandidaten laten zakken.
ze hebben hun Quota voor die dag dan al gehaaldquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:55 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Mensen die na de middag moeten, zakken vaak? Hoezo dat?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is echt zo. Het CBR móet elke dag een x aantal kandidaten laten zakken.
Dan nog moet je gewoon zorgen dat ze geen reden hebben om je te laten zakken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is echt zo. Het CBR móet elke dag een x aantal kandidaten laten zakken.
Ze laten je al zakken als jij perfect hebt gereden, maar op het verlaten parkeerterrein van het CBR niet in de spiegel kijkt voordat je uitstapt. Zelfs mijn rij-instructeur zei dat ze een aantal mensen moeten laten zaken, ook al zouden ze best mogen slagen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan nog moet je gewoon zorgen dat ze geen reden hebben om je te laten zakken.
No shit, sherlock.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:02 schreef W00fer het volgende:
Ga toch weg jonge, weet je hoeveel mensen er onterecht zakken bij dat @#$@#$ CBR.
Op het theorie examen kan ik gezakten nog wel begrijpen, maar op praktijk ?!?!?
Waardeloos. Het ligt gewoon aan de volgende factoren:
-Hoe goed kun je rijden.
Ik zou mezelf niet in kunnen houden als dat de reden was waardoor ik niet zou slagen .quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze laten je al zakken als jij perfect hebt gereden, maar op het verlaten parkeerterrein van het CBR niet in de spiegel kijkt voordat je uitstapt. Zelfs mijn rij-instructeur zei dat ze een aantal mensen moeten laten zaken, ook al zouden ze best mogen slagen.
dan moet je eerst eens een paar honderd lessen nemen. Want met die paar uurtjes rijervaring kun je gewoon NOOIT foutloos rijden, ze zullen dan altijd wel een fout vinden. Anders gooien ze het gewoon op "gevoel"quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan nog moet je gewoon zorgen dat ze geen reden hebben om je te laten zakken.
Dat is ook zo'n beetje het belangrijkste van autorijden, ver voor je uitkijken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:21 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
![]()
'' Je kijkgedrag is nog niet echt goed, je moet verder voor je uit kijken''![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, ik heb me verdomme de ogen uit m'n kop gekekenquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n beetje het belangrijkste van autorijden, ver voor je uitkijken.
6 keer is wel heel ernstig hequote:Op dinsdag 8 april 2008 17:16 schreef TheSorrow het volgende:
Een maat van me moest invoegen, maar er bleef een auto continu naast hem rijden. Wat doet hij, hij remt af, zodat hij er netjes achter in kan voegen.
"Gezakt, je had de auto in moeten halen en er voorlangs in moeten voegen" ...
* TheSorrow heeft het na 6 x gehaald
Ja echt te ergquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:18 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
6 keer is wel heel ernstig he. Maar join the club voor mensen die meer als 2 keer gezakt zijn
![]()
Oeeh, ja, dat is echt kut. Als tijdens je rijlessen alles goed gaat, maar met examen loopt het zweet je uit de aars .quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:21 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ja echt te ergWerd steeds zenuwachtiger, terwijl het lessen altijd perfect ging... De 6e keer had ik van die kalmeringspilletjes, en die hielpen wel
Werd ook nog bijna doodgereden op weg naar huis met de brommer, mafkezen die geen voorrang geven
Gelukkig zijn we in het bezit van het roze papiertje, dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te makenquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:23 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Oeeh, ja, dat is echt kut. Als tijdens je rijlessen alles goed gaat, maar met examen loopt het zweet je uit de aars .
Als je goed kan rijden heb je:quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:02 schreef W00fer het volgende:
Ga toch weg jonge, weet je hoeveel mensen er onterecht zakken bij dat @#$@#$ CBR.
Op het theorie examen kan ik gezakten nog wel begrijpen, maar op praktijk ?!?!?
Waardeloos. Het ligt gewoon aan de volgende factoren:
-Geluk
-Welke examinator heb je en in welke bui is die
-Dag, rijdt je op een kutdag zoals vrijdagmiddag dan ben je de sjaak. Het is dan rete druk.
-Tijdstip: 's morgens of 's middags dat maakt dik verschil.
-Hoe zenuwachtig ben je voor het examen.
-Hoe goed kun je rijden.
Wat aardig dat je eerst meldt dat je MAVO hebt gedaan en daar vervolgens bewijs voor levert.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gewoon Mavo gedaan heur![]()
En wel in 1x geslaagd trouwens. 95% van de mensen slaagt bij de eerste keer. Dus voor diegenen die gezakt zijn: Je hoort in ieder geval niet bij het gemiddelde
quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als je goed kan rijden heb je:
- geen geluk nodig
- maling aan de examinator
- geen boodschap aan de dag
- geen problemen met een tijdstip
- geen last van zenuwen
Het ligt gewoon aan jezelf. Probeer het toch niet af te schuiven op een ander.
Juistquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als je goed kan rijden heb je:
- geen geluk nodig
- maling aan de examinator
- geen boodschap aan de dag
- geen problemen met een tijdstip
- geen last van zenuwen
Het ligt gewoon aan jezelf. Probeer het toch niet af te schuiven op een ander.
Vandaar dat een vriend van mij de eerste keer zakte bij het CBR, maar wel in 1 keer slaagde voor het veel moeilijkere rij-examen van z'n airmarshal-opleidingquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als je goed kan rijden heb je:
- geen geluk nodig
- maling aan de examinator
- geen boodschap aan de dag
- geen problemen met een tijdstip
- geen last van zenuwen
Het ligt gewoon aan jezelf. Probeer het toch niet af te schuiven op een ander.
Dus omdat die vriend van je zakte is je theorie van het slagingspercentage waar?quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vandaar dat een vriend van mij de eerste keer zakte bij het CBR, maar wel in 1 keer slaagde voor het veel moeilijkere rij-examen van z'n airmarshal-opleiding.
Sinds wanneer moet een airmarshall kunnen rijden?quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vandaar dat een vriend van mij de eerste keer zakte bij het CBR, maar wel in 1 keer slaagde voor het veel moeilijkere rij-examen van z'n airmarshal-opleiding.
het was gewoon een verkapte kijk-mij-eens-een-airmarshall-vriendje-hebben-post.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet een airmarshall kunnen rijden?
No shit dat je dan zaktquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:32 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ken ook nog een verhaal, de examinator vond dat hij te voorzichtig reed. Eerstvolgende examen ging ie weg met piepende banden en heeft aardig gescheurd. Weer gezakt though
Kennelijk heb je dan niet aan de examinator aangetoond dat je ook iets deed met die info.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:15 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Nou, ik heb me verdomme de ogen uit m'n kop gekeken
Oh, jawel.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kennelijk heb je dan niet aan de examinator aangetoond dat je ook iets deed met die info.
Ik kan niet beoordelen wat hij deed tijdens zijn examens.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vandaar dat een vriend van mij de eerste keer zakte bij het CBR, maar wel in 1 keer slaagde voor het veel moeilijkere rij-examen van z'n airmarshal-opleiding.
Hoort bij de opleiding.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet een airmarshall kunnen rijden?
Nee, je trekt een voorbarige conclusie, maar dat doen agenten wel vaker. Ik reageerde meer op de opmerking dat 't allemaal aan jezelf ligt. Dat is namelijk zuivere lulkoek.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus omdat die vriend van je zakte is je theorie van het slagingspercentage waar?
Je vriend kon waarschijnlijk niet goed genoeg rijden om te slagen
Iets zegt mij dat jij ook "onterecht" bent gezakt.....wel meerdere kerenquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, je trekt een voorbarige conclusie, maar dat doen agenten wel vaker. Ik reageerde meer op de opmerking dat 't allemaal aan jezelf ligt. Dat is namelijk zuivere lulkoek.
1 keer terecht, 2 keer onterecht (de rij-instructeur had overigens dezelfde mening). Goed leren rijden doe je overigens pas in de praktijk. Ik heb er inmiddels al meer dan 10.000 schadevrije kilometers op zitten.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:14 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat jij ook "onterecht" bent gezakt.....wel meerdere keren
Het gaat niet alleen om het kijken, maar ook iets doen met de informatie die je door kijken krijgt.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:07 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Oh, jawel.
Ik heb goed gekeken, ik heb m'n nek zowat verdraaid van het kijken, bij wijze van spreken.
Whoah uberendegeil enzo, en sinds wanneer doen Amerikaanse staatsburgers rijexamen bij het CBR?quote:
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:17 schreef Sethje het volgende:
[..]
ja natuurlijk maar dan komt examinator 1 ; je bent gezakt want je zag een fietser over het hoofd op de rotronde terecht
examinator 2: Je kijkgedrag is goed en je hebt geen fouten gemaakt maar ik vind dat je iets te snel en te gemakzuchtig rijdt,ja dat kan maar als ik geen fouten maak is er toch geen fuck aan de hand geef dat papiertje gewoon en daarna begint het echte autorijden pas
examinator 3: meneer 2 vond dat ik te hard ging, resultaat ; ik vind dat je te traag rijdt en te besluitloos bent in het verkeer, je mag wel wat meer doorrijden,weer geen voorrangsfouten of niks, meneer beweert het tegenovergestelde van 2.
Hierop met mijn rijschool om de tafel gegaan, hij hield het steeds op "pech" blablbla maja ik blijf niet betalen. Ik naar een andere rijschool,die vent geeft me 3 lesuren en zegt dat het gewoon goed is. En ik ga voor de 4e keer op.
Examinator 4: perfect gereden, ik snap niet hoe jij 3x hebt kunnen zakken.....
Ik vind het raar...en ben zeker van mening dat er een te groot deel van het eindoordeel afhangt aan het humeur van je examinator. Daarnaast is het gewoon veel te duur, steeds weer 180 euro voor elk examen en de lessen daartussen dan weer....geldklopperij. Ik vind het geen goed systeem, jij kunt 30 lesuren perfect hebben gereden en als jij tijdens je examen tijdens die 25 minuutjes dat je echt aan de gang bent 1 klein foutje maakt kun je al de zak zijn, en daarbij ben je ook nog afhankelijk van je mede weggebruikers waardoor het misschien niet eens door jou rijstijl komt dat je die fout maakt, desondanks laten ze je dan zakken.
Een beter systeem zou zijn dat er op 3 momenten een examinator gewoon meerijdt tijdens je lesuren die dan kan constateren wat je hebt bijgeleerd en hoe je rijdgedrag is en dan gewoon kan beslissen dat jij na 20 uur klaar bent voor het verkeer. Voor een ander kunnen dit 40 uren zijn. maar het is onzin om het aan zon kut examentje van 20-25 pure rijtijd af te laten hangen
En je zakt niet op de fout, maar ook hoe je het oplost.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:09 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb twee keer rij examen gedaan en ik ben beide keren geslaagd. Dat terwijl ik tijdens mijn motor examen een enorme fout maakte. Na afloop vroeg ik dus aan de examinator of hij dat niet had gezien. Hij zei dus dat je niet zakt op één fout tenzij je erg onzeker overkomt tijdens het rijden.
http://www.bestalert.nl/pages/air-marshal.htmlquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Whoah uberendegeil enzo, en sinds wanneer doen Amerikaanse staatsburgers rijexamen bij het CBR?
Ik had dus gelijkquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
1 keer terecht, 2 keer onterecht (de rij-instructeur had overigens dezelfde mening). Goed leren rijden doe je overigens pas in de praktijk. Ik heb er inmiddels al meer dan 10.000 schadevrije kilometers op zitten.
Eigenlijk is hij dus een beveiliger op MBO niveau 2 met een geile naam. Air marshall mijn reetquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://www.bestalert.nl/pages/air-marshal.html
3 keer gezaktquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
1 keer terecht, 2 keer onterecht (de rij-instructeur had overigens dezelfde mening). Goed leren rijden doe je overigens pas in de praktijk. Ik heb er inmiddels al meer dan 10.000 schadevrije kilometers op zitten.
Idd. Mensen die na 10.000 km al zeggen dat ze er "al" zoveel schadevrije kilometers op hebben zitten.quote:
nope, dat moet je gewoon niet doen op een examen. ik heb het een keer tijdens een les gehad, pats, ingreep. nooit doen, daar zak je op, zei mn instrukteur me.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:17 schreef TheSorrow het volgende:
Nog een mooi voorbeeld, ex-collega reed op een woonerf, examinator (kankerbitch die ik ook 3 x gehad heb) zat in haar tasje te rommelen, er kwam een auto van rechts maar die gebaarde van 'ga maar voor!' ... Hij doet dat, komen ze terug, ja gezakt want je liet die auto niet voor....
Te treurig voor woorden
Pussyquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:14 schreef Demarest het volgende:
Auto: 40 rijlessen nodig gehad, wel in 1x geslaagd voor zowel theorie- als praktijkexamen.
Vrachtwagen: voor de theorie-examens slaagde ondergetekende in 1x. Er hebben echter 2 praktijk-examens plaatsgevonden, beide keren gezakt. De examinator bespeurde in beide gevallen een onzekere rijstijl, en de man besloot me wijselijk te laten zakken. De rij-instructeur liet weten geen merkbare vooruitgang te zien tijdens de zeer kostbare vrachtwagenrijlessen, en daarom gooide ik maar de handdoek in de ring. Niet alleen om mijn financiële reserves verder te ontzien, maar ook vanwege de veiligheid van overige verkeersdeelnemers.
mooi kut baantje kun je nog uitsmijter zijn in de lokale kroegquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://www.bestalert.nl/pages/air-marshal.html
Zonde van geld dan, tegenwoordig krijg je flinke subsidie geloof ik. Ik ben er ook mee bezig, al 1x keer gezakt (10 maart heb ik afgereden, maar reed bijna een fietser overhoop op de rotondequote:Op dinsdag 8 april 2008 20:14 schreef Demarest het volgende:
Auto: 40 rijlessen nodig gehad, wel in 1x geslaagd voor zowel theorie- als praktijkexamen.
Vrachtwagen: voor de theorie-examens slaagde ondergetekende in 1x. Er hebben echter 2 praktijk-examens plaatsgevonden, beide keren gezakt. De examinator bespeurde in beide gevallen een onzekere rijstijl, en de man besloot me wijselijk te laten zakken. De rij-instructeur liet weten geen merkbare vooruitgang te zien tijdens de zeer kostbare vrachtwagenrijlessen, en daarom gooide ik maar de handdoek in de ring. Niet alleen om mijn financiële reserves verder te ontzien, maar ook vanwege de veiligheid van overige verkeersdeelnemers.
Je zit te denken aan de verkeerde air marshal. Je wordt met die opleiding inderdaad geen officier van de luchtmacht, maar air marshal is ook gewoon een gangbare naam voor beveiligingsagenten in de luchtvaart.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Eigenlijk is hij dus een beveiliger op MBO niveau 2 met een geile naam. Air marshall mijn reet
Naja beetje geluk met sommige situaties wel hoor.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als je goed kan rijden heb je:
- geen geluk nodig
- maling aan de examinator
- geen boodschap aan de dag
- geen problemen met een tijdstip
- geen last van zenuwen
Het ligt gewoon aan jezelf. Probeer het toch niet af te schuiven op een ander.
het is nogal sneu dat je mensen keihard uitlacht die hun praktijkexamen niet halen, maar het is nog veel triester dat jij daadwerkelijk moet leren voor je theorieexamen.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:13 schreef J.Herrer het volgende:
Mensen die moeite hebben met praktijkexamen lach ik altijd keihard uit
Ik heb wel 2 keer mn theorie over moeten doen, omdat ik geen zin had om te leren
Theorie is moeilijker dan praktijkquote:Op woensdag 9 april 2008 12:27 schreef Argento het volgende:
[..]
het is nogal sneu dat je mensen keihard uitlacht die hun praktijkexamen niet halen, maar het is nog veel triester dat jij daadwerkelijk moet leren voor je theorieexamen.
Eens, maar mensen gaan uitlachen omdat ze voor hun examens zakken.... sadquote:Op woensdag 9 april 2008 12:45 schreef jovink het volgende:
non discussie
Ik merk het inderdaad. Let vooral ook op het ontbreken van de tweede l in marshall, op die manier lijkt het net echt.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je zit te denken aan de verkeerde air marshal. Je wordt met die opleiding inderdaad geen officier van de luchtmacht, maar air marshal is ook gewoon een gangbare naam voor beveiligingsagenten in de luchtvaart.
ik duidde op t hele topic,. puur persoonsgebonden aanleg en leergierigheid e.dquote:Op woensdag 9 april 2008 12:47 schreef Fetai het volgende:
[..]
Eens, maar mensen gaan uitlachen omdat ze voor hun examens zakken.... sad![]()
Mag dan best een reactie op komen wanneer zo'n mannetje dat doet vind ik.
behalve dan... je theorie.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:32 schreef J.Herrer het volgende:
Je hoeft er niks voor te leren verder
dat is een beetje kortzichtig. tuurlijk moet je aan die punten voldoen maar niemand kan 100% perfect rijden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als je goed kan rijden heb je:
- geen geluk nodig
- maling aan de examinator
- geen boodschap aan de dag
- geen problemen met een tijdstip
- geen last van zenuwen
Het ligt gewoon aan jezelf. Probeer het toch niet af te schuiven op een ander.
Er hoort geen tweede L in marshal.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik merk het inderdaad. Let vooral ook op het ontbreken van de tweede l in marshall, op die manier lijkt het net echt.
Amerikanen schrijven Marshall doorgaans met dubbel-Lquote:Op woensdag 9 april 2008 14:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Er hoort geen tweede L in marshal.
Wellicht zit je te denken aan de voornaam Marshall, die is wel met dubbel-L.
Juist ja.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Amerikanen schrijven Marshall doorgaans met dubbel-L
quote:
quote:Newbury House Dictionary of American English:
marshal /mrl/ n. 1 a sheriff or officer of the US government: A US marshal arrested a criminal. 2 the leader of an event: The mayor was the grand marshal leading the parade.
v. [T] to gather one's forces together: The old man marshaled his strength to endure major heart surgery.
Zoals je ziet geeft geen van deze Amerikaans-Engelse woordenboeken aan dat de variant met dubbel-L überhaupt bestaat, laat staan dat Amerikanen het woord doorgaans op die manier zouden schrijven.quote:Longman Dictionary of Contemporary English:
mar‧shal1 [countable]
1 an officer of the highest rank in the army or air force of some countries:
Marshal Zhukov
the Marshal of the Royal Airforce
2 an official in charge of an important public event or ceremony:
Heston has been named grand marshal of the parade.
3 a person who controls crowds, traffic etc at a sports event or other public event:
I could see a marshal on the finish line waving a yellow flag.
4 federal/US marshal American English a police officer employed by the national government to make sure people do what a court order says they must do
5 American English the officer in charge of a fire department
Niets te doen?quote:Op woensdag 9 april 2008 15:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Juist ja.
[..]
[..]
[..]
Zoals je ziet geeft geen van deze Amerikaans-Engelse woordenboeken aan dat de variant met dubbel-L überhaupt bestaat, laat staan dat Amerikanen het woord doorgaans op die manier zouden schrijven.
Vertel!quote:Op woensdag 9 april 2008 17:05 schreef Geqxon het volgende:
First: Ik ben zojuist gezakt door mijn eigen stomme schuld.
Straatjes van rechts over het hoofd zien, fietsers inhalen vlak voor een kruispunt..... en mijn oriëntatiepunt totaal niet weten te vinden.quote:
Oriëntatiepunt maakt niet uit. Straatjes van rechts is wel een killer inderdaad. Ik had daar ook nog wel eens last van (lekker praatje maken met instructeur, oh kut we rijden niet meer op een voorrangswegquote:Op woensdag 9 april 2008 17:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Straatjes van rechts over het hoofd zien, fietsers inhalen vlak voor een kruispunt..... en mijn oriëntatiepunt totaal niet weten te vinden.
Alsof een paar woordenboekdefinities copy-pasten zo veel tijd kost.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |