abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57932334
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:45 schreef jovink het volgende:
non discussie
Eens, maar mensen gaan uitlachen omdat ze voor hun examens zakken.... sad
Mag dan best een reactie op komen wanneer zo'n mannetje dat doet vind ik.
Ik support gevallen topclubs!
  woensdag 9 april 2008 @ 12:48:50 #252
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57932365
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je zit te denken aan de verkeerde air marshal. Je wordt met die opleiding inderdaad geen officier van de luchtmacht, maar air marshal is ook gewoon een gangbare naam voor beveiligingsagenten in de luchtvaart.
Ik merk het inderdaad. Let vooral ook op het ontbreken van de tweede l in marshall, op die manier lijkt het net echt.
pi_57932410
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:47 schreef Fetai het volgende:

[..]

Eens, maar mensen gaan uitlachen omdat ze voor hun examens zakken.... sad
Mag dan best een reactie op komen wanneer zo'n mannetje dat doet vind ik.
ik duidde op t hele topic,. puur persoonsgebonden aanleg en leergierigheid e.d
pi_57932485
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:32 schreef J.Herrer het volgende:
Je hoeft er niks voor te leren verder
behalve dan... je theorie.

Praktijkexamen gaat niet over voertuigbediening, het gaat over het deelnemen aan het verkeer met een auto in zijn algemeenheid en ja dat kan, als je pech hebt, complex zijn.

Dus waarom is het zo vreemd dat mensen zakken? Waarom moeten die mensen keihard uitgelachen worden door iemand die moet leren voor zn theorie wil hij het uberhaupt halen? Wat is het hoger gelegen doel?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_57932622
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:30 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Als je goed kan rijden heb je:
- geen geluk nodig
- maling aan de examinator
- geen boodschap aan de dag
- geen problemen met een tijdstip
- geen last van zenuwen

Het ligt gewoon aan jezelf. Probeer het toch niet af te schuiven op een ander.
dat is een beetje kortzichtig. tuurlijk moet je aan die punten voldoen maar niemand kan 100% perfect rijden.

daarbij wordt je beoordeeld door 1 individu en niet door meerdere of een computer ofzo. dus als jou kop diegene niet aanstaat, of hij heeft gewoon ontzettende kutzin dan kan hij altijd een reden bedenken. 1 spiegelfoutje of te snel/langzaam optrekken op 1 moment vindt ik niet echt een reden om iemand te laten zakken en vevolgens 2 maanden laten wachten + 180 euro te laten dokken.

als een instructeur jou op examen wilt laten gaan geeft dat ook al aan dat je kan rijen immers, tenzij het een slechte school is.

en er zijn ook genoeg mensen die de 1e keer slagen en dan hoor je ze vertellen dat de examinator heeft moeten ingrijpen of dat ze bij een zebrapad geen voorrang verleende (wat dus wel zeer ernstig is en je gezakt moet zijn).
  woensdag 9 april 2008 @ 13:28:00 #256
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_57933230
Als je rijbewijs in 1 keer haalt is het mooi meegenomen geluk speelt mischien wel een factor maar het is ook gewoon kwaliteit, Maar je kan pas na een aantal jaar zeggen of iemand goed kan rijden. Het is leuk als je het in 1 keer haalt maar als je veel 'domme' schade maakt of je rijdt onder invloed dan is er toch niet echt te spreken van een goede rijder.

Dat examinators streng zijn is wel te begrijpen. we leven in een druk land met veel smalle weggetjes, fietsers enzo Kijken is daarom erg belangrijk. En elke keer weer lees je in de krant over ongelukken het zit vaak in een klein hoekje maar een goede opleiding zorgt dat het enigszinds beperkt blijft.

In Nederland kost het duur om je rijbewijs te halen maar we rijden dan ook als een van de beste van Europa, Je wilt niet weten hoeveel ongelukken er in Italie, Spanje enzo gebeuren door slecht rijgedrag. Wat dat betreft lopen we hier erg voor.

Verder weet een examinator ook niet hoe jij je verder handhaafd in het verkeer mischien stap je wel in een hele snelle auto van je vader. je bent jong en met dergelijke auto's rijd je al snel 'sportief' het is dan ook belangrijk dat je alles op tijd ziet en dat je snel handeld.

Als je rijbewijs haalt moet je gewoon eerst wat ervaring op doen in de buurt daarna ook snelweg pakken en vooral blijven rijden. het is mischien niet voor iedereen weggelegd maar het is zeer belangrijk. Schade rijden doen heel veel mensen en als je gewoon goed oplet en niet asocial rijdt verklein je de kans dat je een zwaar ongeluk veroorzaakt aanzienelijk.

Kleine schade rijden is vaak wel weer een goed leerproces je schrikt er van en weet wat het is om nu de controle te verliezen of iets over het hoofd te zien. wat je dus weer extra alert maakt.
pi_57933246
kost duur hihih
pi_57933499
Ik ben er al achter waarom ik gezakt ben... Het CBR waar ik afreed gaat naar een nieuw gebouw dus ze hebben gewoon geld nodig
pi_57934045
Mensen die nog steeds in Quota geloven Of beter gezegd willen geloven om hun eigen onkunde niet te hoeven accepteren.

Er zijn wachtlijsten van 4 tot 6 maanden, die Quota zijn dus echt niet nodig.


Daarbij wees blij dat het hier behoorlijk streng gaat, we hebben onder meer daardoor zo ongeveer het veiligste verkeer ter wereld.
pi_57934077
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:48 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik merk het inderdaad. Let vooral ook op het ontbreken van de tweede l in marshall, op die manier lijkt het net echt.
Er hoort geen tweede L in marshal.

Wellicht zit je te denken aan de voornaam Marshall, die is wel met dubbel-L.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:28:24 #261
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57934505
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Er hoort geen tweede L in marshal.

Wellicht zit je te denken aan de voornaam Marshall, die is wel met dubbel-L.
Amerikanen schrijven Marshall doorgaans met dubbel-L
pi_57935582
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Amerikanen schrijven Marshall doorgaans met dubbel-L
Juist ja.
quote:
Results

marshall was not found in the Cambridge Dictionary of American English
quote:
Newbury House Dictionary of American English:

marshal /mrl/ n. 1 a sheriff or officer of the US government: A US marshal arrested a criminal. 2 the leader of an event: The mayor was the grand marshal leading the parade.
v. [T] to gather one's forces together: The old man marshaled his strength to endure major heart surgery.
quote:
Longman Dictionary of Contemporary English:

mar‧shal1 [countable]
1 an officer of the highest rank in the army or air force of some countries:
Marshal Zhukov
the Marshal of the Royal Airforce
2 an official in charge of an important public event or ceremony:
Heston has been named grand marshal of the parade.
3 a person who controls crowds, traffic etc at a sports event or other public event:
I could see a marshal on the finish line waving a yellow flag.
4 federal/US marshal American English a police officer employed by the national government to make sure people do what a court order says they must do
5 American English the officer in charge of a fire department
Zoals je ziet geeft geen van deze Amerikaans-Engelse woordenboeken aan dat de variant met dubbel-L überhaupt bestaat, laat staan dat Amerikanen het woord doorgaans op die manier zouden schrijven.
pi_57935641
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Juist ja.
[..]


[..]


[..]

Zoals je ziet geeft geen van deze Amerikaans-Engelse woordenboeken aan dat de variant met dubbel-L überhaupt bestaat, laat staan dat Amerikanen het woord doorgaans op die manier zouden schrijven.
Niets te doen?
pi_57936218
Okay ik ben dus geslaagd (eerste keer) om 2 uur vanmiddag (dat na twaalven gehuil kan dus ook ff weerlegd worden ).

Moet wel eerlijk toegeven dat ik niet echt onder de indruk was van de zwaarte van dit nieuwe systeem, ik heb het idee dat het oude misschien moeilijker was? Je hebt met het nieuwe systeem zeg maar drie coördinatiepunten waar je zelfstandig naartoe moet rijden, voor de regio Utrecht is dit de huisartsenkliniek in Overvecht, de brandweerkazerne in Zuilen en de Gamma in Maarssen. Je kan er niet op zakken als je het niet vindt, het gaat erom dat je zelfstandig rijdt.

Ik had dus de Gamma in Maarssen en reed er wel goed naartoe (telt misschien niet mee maar maakt wel een goede indruk). Het was ook niet moeilijk te vinden: vanaf het cbr naar rechts, bij de verkeerslichten links, doorrijden tot aan de rotonde die driekwart rond nemen, stuk autoweg op (zonder in te voegen) afslag Maarssenbroek daarna bij de verkeerslichten rechts. Eerstvolgende verkeerslichten links. Kruising naar links pakken en dan bij de MacDonalds paal naar rechts. Ik moest bij de kruising rechtdoor omdat hij het wel geloofde en aangezien het een doodlopende straat was er met een zelf te kiezen bijzondere verrichting weer uit. Omdat het een brede straat was gewoon een halve draai en dat was dan ook de enige bijzondere verrichting .

Verder moest ik nog een stukje in - en uitvoegen op de autoweg terug naar Utrecht (richting Zuilen) en richting het cbr pikten we nog een rotonde en wat kruispuntjes mee. Al met al duurde het nog geen twintig minuten, ik was ook de eerste van alle tafeltjes die terug was. Dat vond ik wel mooi. Ik wist toen al dat ik geslaagd was aangezien ik geen fouten had gemaakt, geen ingreep en maar één opmerking (ik reed iets te hard in een straat waar je 50 mocht maar waar wel enorm veel kuilen enzo lagen, dus 30 was zijn advies) en omdat we al eerder dan het half uur teruggingen. Als hij het een twijfelsituatie had gevonden had hij me nog wel een stukje langer laten doorrijden. Al met al wel blij natuurlijk dat ik er eindelijk vanaf ben . Alleen wel kut dat ik pas overmorgen dat kloteding kan ophalen (en dan ook alleen maar omdat ik 40 euro bijbetaal bij het toch al royale bedrag van 31,40 stelletje afzetters ).
pi_57937740
First: Ik ben zojuist gezakt door mijn eigen stomme schuld.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:09:52 #266
131561 Nega
AFC AJAX
pi_57937814
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:05 schreef Geqxon het volgende:
First: Ik ben zojuist gezakt door mijn eigen stomme schuld.
Vertel!
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_57938081
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:09 schreef Nega het volgende:

[..]

Vertel!
Straatjes van rechts over het hoofd zien, fietsers inhalen vlak voor een kruispunt..... en mijn oriëntatiepunt totaal niet weten te vinden.
pi_57938175
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:22 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Straatjes van rechts over het hoofd zien, fietsers inhalen vlak voor een kruispunt..... en mijn oriëntatiepunt totaal niet weten te vinden.
Oriëntatiepunt maakt niet uit. Straatjes van rechts is wel een killer inderdaad. Ik had daar ook nog wel eens last van (lekker praatje maken met instructeur, oh kut we rijden niet meer op een voorrangsweg ) maar vanochtend zat ik mezelf de hele tijd in te prenten dat ik op straatjes van rechts moest letten en het werkte: bij geen één straat van rechts een fout.

Misschien dat dat NLP wel werkt want ik stond voor de spiegel mezelf te vertellen dat ik het toch echt wel kon .
  donderdag 10 april 2008 @ 00:29:21 #269
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_57948226
Ik reed niet al te best bij mijn auto-examen, vergat te spiegelen enzo. Gelukkig was de examinator een motorrijder en had ik als legitimatie mijn motorrijbewijs laten zien
If you can't beat them, join them.
pi_57950897
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:23 schreef tralalala het volgende:

[..]

Niets te doen?
Alsof een paar woordenboekdefinities copy-pasten zo veel tijd kost.
pi_57957698
Eerste keer dat ik op moest gezakt (Achterhoekers kennen de naam van Ooijen wel . Volkomen terecht ook, paar grove inschattingsfouten gemaakt en uitgeweken zonder te spiegelen terwijl ik ingehaald werd (ging nog maar net goed).

2e keer was mooier, instructeur ging mee en gaf dus met z'n voeten onder m'n stoel aan dat ik alert moest zijn enzo. Examinator was een hele tijd ziek geweest en instructeur/examinator hadden elkaar dus al een hele tijd niet meer gezien. Erg gezellig gesprek, moest gewoon een beetje rondrijden. Enige bijzondere verrichting die ik heb gedaan was recht achteruit rijden (met lessen nog nóóit gericht op geoefend ).

Af en toe je een beetje mengen in het gesprek, na een tijdje kun je zo karaktertrekjes ontdekken waar je op kan inspelen. Als ze beide seksistische grapjes maken, goed luisteren en dan zelf op het juiste moment ook een lompe seksistische opmerking maken. En natuurlijk vragen naar vrouw/kinderen. Is het een oudere examinator proberen te ontdekken of er kleinkinderen in het spel zijn. Daarna verhalen vertellen over de leuke dingen die jij met je opa en oma hebt gedaan vroeger.

Oftewel, gewoon een gesprek starten en goed rijden
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')