Weet ik eigenlijk niet maar formeel gezien heb je geen certificaat meer nodig. Als bezitter van een rijbewijs mag je automatisch ook op een brommer rijdenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:23 schreef CrazyVorteX het volgende:
Trouwens over dat certificaat. Moet ik die inleveren als ik rijbewijs afhaal? die vrouw daar, bij het gemeentehuis zei van wel... :S
ja die moet je inleverenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:23 schreef CrazyVorteX het volgende:
Trouwens over dat certificaat. Moet ik die inleveren als ik rijbewijs afhaal? die vrouw daar, bij het gemeentehuis zei van wel... :S
Dat is niet waar natuurlijk. Het slaagcriterium is niet 'goed rijden', het is 'rijden op de CBR-manier'. Je kan perfect rijden en nog zakken omdat je niet de volgens de voorgeschreven wijze rijdt. En die wijze wil ook nog wel eens veranderen door de jaren heen, wat ervoor zorgt dat mensen die 20 jaar geleden hun rijbewijs hebben gehaald en prima rijden nu waarschijnlijk zouden zakken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je gewoon goed rijdt kan je nooit zakken.
Jij kon gewoon niet rijden en bent dus ook terecht 3 keer gezakt.
Er zijn nou eenmaal richtlijnen nodig voor de examinatoren om een kandidaat te kunnen beoordelen.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is niet waar natuurlijk. Het slaagcriterium is niet 'goed rijden', het is 'rijden op de CBR-manier'. Je kan perfect rijden en nog zakken omdat je niet de volgens de voorgeschreven wijze rijdt. En die wijze wil ook nog wel eens veranderen door de jaren heen, wat ervoor zorgt dat mensen die 20 jaar geleden hun rijbewijs hebben gehaald en prima rijden nu waarschijnlijk zouden zakken.
Het is dus heel goed mogelijk om "gewoon goed" te rijden en toch te zakken.
Het probleem is dat de richtlijnen niet altijd objectieve ijkpunten hebben en dat de examinator zelf ook menselijk (dus per definitie niet geheel objectief) is. Zo is een richtlijn dat je niet te voorzichtig moet rijden, maar wat jij 'lekker doorrijden' vindt, vindt een examinator die z'n dag niet heeft misschien wel te voorzichtig. Daar zakken mensen op.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:54 schreef Oldbie het volgende:
Deze richtlijnen zijn bij iedereen bekend dus iedere kandidaat weet wat er van hem verwacht wordt. Als hij dan vindt dat het niet nodig is om zich aan deze richtlijnen te houden moet hij niet jammeren dat hij gezakt is.
Na 6x "genaaid" worden zou ik mezelf toch eens achter de oren krabbenquote:Op zondag 15 juli 2007 02:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Hou je bakkes man, ben je dan al meteen zo van hij/zij kan het niet ? Dat vind ik pas triest.
Je moet gewoon inzien dat je dan bepaalde dingen niet kan, BULLSHIT om zo te denken.
Het kan ook nog zo zijn dat iemand iets niet lukt in zeg 6 a 8 keer. Volgens mij lukt het jou na 6x nog niet om een banaan te openen.
Onmogelijk dat ik geslaagd ben..quote:Op zondag 15 juli 2007 13:21 schreef DANILXL het volgende:
Ik las net in de krant dat ze afgelopen maand veel vaker iemand lieten zakken dan normaal bij het cbr
wás een certificaat den ik. Nu brommers ook een officiele kentekenplaat moeten hebben lijkt het me dat het papiertje ook wel rijbewijs is gaan heten? Weet eigenlijk nietquote:Op zondag 15 juli 2007 20:13 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Goh, er is toch iemand die er net zo over denkt als ik![]()
Ohja, je hebt geen brommerrijbewijs hoor. Dat is een certificaat
Het bromfietscertificaat is tegenwoordig inderdaad rijbewijs Am.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
wás een certificaat den ik. Nu brommers ook een officiele kentekenplaat moeten hebben lijkt het me dat het papiertje ook wel rijbewijs is gaan heten? Weet eigenlijk niet![]()
Maar jullie beiden hebben gelijk: onvoorbereid examen gaan doen is geheid zakken.
Niet als je een IQ hebt onder de 80.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het bromfietscertificaat is tegenwoordig inderdaad rijbewijs Am.
En onvoorbereid examen doen is inderdaad geheid zakken, maar voorbereid examen doen is niet geheid slagen!
We hadden het over praktijkexamen...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:38 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Niet als je een IQ hebt onder de 80.![]()
Kom op zeg, die theorie is toch gewoon te belachelijk voor woorden.
Ik had voor mijn autotheorie 2 fout en ik schaam me.![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 14:28 schreef Rave_NL het volgende:
Ach, gewoon met ¤250,- in de hand voor het CBR staan en roepen wie er binnen 2 weken nog een examenplaatsje vrij heeft.![]()
Droom lekker verder, het feit dat jij niet kunt rijden wil niet zeggen dat anderen die ook slecht rijden "toevallig" slagen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:19 schreef SammyD het volgende:
Ik ben drie keer op onzekerheid gezakt! ik leg me erbij neer en zeg ook eigen schuld dikke bult, beter opletten volgende keer en met wat meer vertrouwen in jezelf op de weg rijden. maar het is zekers wel waar dat ze een bepaalde percentage doorlaten en of die nou kunnen rijden blijkt later op de weg wel, verder is mijn zus die het zelf toegeeft dat ze heel slecht heeft gereden die dag toch nog geslaagd, mijn beste vriendin heeft ook zoooo slecht gereden vertelde ze, maar toch geslaagd! dus heeft het niks te maken met je rijgedrag lijkt me toch? of gaan we het nu hebben over goh tja je zus en je vriendin hebben gewoon geluk gehad, nou nee dat is gewoon dikke BULLSHIT, het gaat gewoon om de centen. hoe meer examens mensen afleggen... en die zijn al zo duur.. hoe meer dollar tekens die mensen bij CBR zien. dat examinatoren niet echt bekwaam zijn wisten we al. maar soms ook al weet je rijinstructeur die meerijd dat iets niet klopte nog zegt ie niks want jij moet hem immers ook betalen voor zijn diensten. Verder wens ik iedereen die nog moeten afrijden heel veel succes.
Ik heb beide nog steeds :0quote:Op zondag 15 juli 2007 20:52 schreef Acryl het volgende:
[..]
ja die moet je inleveren
moest mijn papieren rijbewijsje ook inleveren toen ik mijn pasje kreeg
Zover ik het een keer ergens gelezen heb en het heugen kan komt het op het volgende neer (correct me I’ve Am wrong ):quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik heb beide nog steeds :0
Mooiste hiervan is dat als mijn rijbewijs in beslag wordt genomen ik op de brommer mag blijven rijden.
Hele wirwar van regels maar heb het laten natrekken en het schijnt zo te zijn![]()
Iemand die dit exact weet?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 06:54 schreef Erotica_ het volgende:
In april gaat er wel iets veranderen ja.
Ik had een toets gedaan van 50 vragen + 5 inzichtsvragen. Die laatste 5 telden nog niet mee maar waren meer een test om te kijken hoe het beantwoord wordt. Ze wilden dan later die inzichtsvragen echt invoeren.
En ik had 2 foutjes bij het theorie-examen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:12 schreef sjimz het volgende:
Ik ben trouwens in 1 keer voor zowel theorie als praktijk examen geslaagd.
Ik denk dat het tegenwoordig allemaal simpeler is geworden eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:47 schreef thloreg het volgende:
Is dat examen nu netzo als pak'm weg 10 jaar geleden kwa eisen? Ik weet nog dat ik ooit 1 punt tekort kwam om te slagen en vreselijk ervan baalde (59 punten) dat ik toen gezakt was. Meer mensen met zo een ervaring?
Voor jou zul je bedoelen, je hebt het hier niet tegen een jonge griet, zonder enig levenservaring,bovendien als je heel goed lezen kan zeg ik in het begin al over mezelf dat het eigen schuld was... en vertel vervolgens wat ik van de geslaagden gehoord heb...ik val je niet aan. dat jij de naam van een bepaalde medicatie weet zegt al genoeg over jou...het heeft jou vast geholpen bij het afrijden...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:53 schreef Nordic_Blue het volgende:
[..]
Droom lekker verder, het feit dat jij niet kunt rijden wil niet zeggen dat anderen die ook slecht rijden "toevallig" slagen.
Als iemand zeer goed rijdt, is die persoon gewoon geslaagd. By the way, misschien is wat Risperdal een optie?
Je kan gewoon niet autorijden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:42 schreef cultheld het volgende:
CBR = boevenbende. Ze moeten een bepaald percentage afrijders laten zakken op een dag. Zelf slaagde ik de vierde keer.
De eerste keer had ik een vent wiens moeder dat weekend net was overleden: na een aarzeling (ik bleef achter een fietser rijden op een smalle weg, terwijl hij vond dat ik er langs moest) begon hij te schreeuwen en ik zakte dan ook.
De tweede keer zakte ik terecht, maar de derde keer was ik zogenaamd niet besluitvaardig genoeg (terwijl ik perfect reed). De vierde keer was ik de eerste op die dag die af moest rijden en toen vroeg die vent of ik een praatje wilde maken, of dat hij alleen de richting aan moest geven. Ik koos voor het laatste, reed perfect en kreeg eindelijk mijn papiertje.
Inmiddels rijd ik al 4,5 jaar schadevrij en ik heb nog geen enkel punt op m'n rijbewijs.
Quota halenquote:Op dinsdag 8 april 2008 04:05 schreef 44pje het volgende:
[..]
Je kan gewoon niet autorijden.
Mensen die zakken voor hun rijexamen
Yeah right, mister perfectquote:Op dinsdag 8 april 2008 04:25 schreef RickTheGreatest het volgende:
1e keer geslaagd, niet meer dan logisch.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 07:21 schreef 44pje het volgende:Rick
Kutweer vandaag he. Gelukkig schijnt het zonnetje weer nu.
Nu is het weer dichtgetrokken, ziet eruit alsof het gaat stormen. Geen zwembadweer vandaag helaas.quote:Op dinsdag 8 april 2008 07:25 schreef RickTheGreatest het volgende:
[..]
44pje
Ja vanochtend dikke regen hier en ik ga met mountainbike naar werk, dus heb een hele streep over de billetjes en t-shirt :p
Hoe is het weer nu daaro? Het zonnetje is hier nu in ieder geval een beetje half/half terug
je gaat zakkenquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:44 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik moet vanmiddag om 3 uur afrijden.
Ik om 11.40quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:44 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik moet vanmiddag om 3 uur afrijden.
Je mag niet 2keer dezelfde examinator hebben. Dat heeft mijn examinator de vorige keer zelf aan mij verteld.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Je vergat je ruitenwissers aan te zetten?
Dat dus.quote:Op dinsdag 8 april 2008 04:25 schreef RickTheGreatest het volgende:
1e keer geslaagd, niet meer dan logisch.
Dankjequote:Op dinsdag 8 april 2008 10:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dank je, jij ook![]()
Tis voor mij wel de tweede keer![]()
Kut, je had gelijkquote:Op dinsdag 8 april 2008 10:35 schreef wise het volgende:
jullie gaan allemaal zakken.
Toekomstig kut petjes volk in jullie klote golfjes. Neem nog wat pilletjes en een blonde snol
Ach, je moet net geluk hebben met de examinator, autorijden kun je toch wel. Gewoon laten zien dat je niet bang/te voorzichtig bent achter het stuur en goed anticiperen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik reed te langzaam
Terwijl ik bij m'n TTT, m'n vorige examen EN tijdens m'n rijlessen regelmatig het commentaar kreeg dat ik te snel rijd
quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:52 schreef Badabingea het volgende:
Ik ben benieuwd naar NoelGallagher
Woutenquote:
Gewoon Mavo gedaan heurquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:31 schreef NoelGallagher het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, heel fok heeft z'n examen natuurlijk in 1 keer gehaald, net als dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeel fok op VWO zit
quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gewoon Mavo gedaan heur![]()
En wel in 1x geslaagd trouwens. 95% van de mensen slaagt bij de eerste keer. Dus voor diegenen die gezakt zijn: Je hoort in ieder geval niet bij het gemiddelde
Ik had het gezegdquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:21 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
![]()
'' Je kijkgedrag is nog niet echt goed, je moet verder voor je uit kijken''![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen die na de middag moeten, zakken vaak? Hoezo dat?quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:54 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik had het gezegdwas te verwachten om 15:00, er waren er al genoeg geslaagd.
Hoor je gewoon vaak dat mensen die na de middag moeten vaak zakken.
Ik zelf mocht om 9 uur s'morgens en ben geslaagd (wel met wat geluk maar toch)
Nou, het is eerder dat 35% de eerste keer slaagt...Dat is wat ik heb meegemaakt iig...quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gewoon Mavo gedaan heur![]()
En wel in 1x geslaagd trouwens. 95% van de mensen slaagt bij de eerste keer. Dus voor diegenen die gezakt zijn: Je hoort in ieder geval niet bij het gemiddelde
Dat is echt zo. Het CBR móet elke dag een x aantal kandidaten laten zakken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:55 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Mensen die na de middag moeten, zakken vaak? Hoezo dat?
zet er dan op zn minst een sarcasme smilietje bijquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is echt zo. Het CBR móet elke dag een x aantal kandidaten laten zakken.
ze hebben hun Quota voor die dag dan al gehaaldquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:55 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Mensen die na de middag moeten, zakken vaak? Hoezo dat?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan nog moet je gewoon zorgen dat ze geen reden hebben om je te laten zakken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze laten je al zakken als jij perfect hebt gereden, maar op het verlaten parkeerterrein van het CBR niet in de spiegel kijkt voordat je uitstapt. Zelfs mijn rij-instructeur zei dat ze een aantal mensen moeten laten zaken, ook al zouden ze best mogen slagen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan nog moet je gewoon zorgen dat ze geen reden hebben om je te laten zakken.
No shit, sherlock.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:02 schreef W00fer het volgende:
Ga toch weg jonge, weet je hoeveel mensen er onterecht zakken bij dat @#$@#$ CBR.
Op het theorie examen kan ik gezakten nog wel begrijpen, maar op praktijk ?!?!?
Waardeloos. Het ligt gewoon aan de volgende factoren:
-Hoe goed kun je rijden.
Ik zou mezelf niet in kunnen houden als dat de reden was waardoor ik niet zou slagen .quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze laten je al zakken als jij perfect hebt gereden, maar op het verlaten parkeerterrein van het CBR niet in de spiegel kijkt voordat je uitstapt. Zelfs mijn rij-instructeur zei dat ze een aantal mensen moeten laten zaken, ook al zouden ze best mogen slagen.
dan moet je eerst eens een paar honderd lessen nemen. Want met die paar uurtjes rijervaring kun je gewoon NOOIT foutloos rijden, ze zullen dan altijd wel een fout vinden. Anders gooien ze het gewoon op "gevoel"quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan nog moet je gewoon zorgen dat ze geen reden hebben om je te laten zakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |