abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51117162
De oorspronkelijke OP:
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor alle Atheïsten onder ons, wanneer is het duidelijk dat Hij (Het Spagettimonster, Allah, Jahweh, of hoe je hem ook noemen wilt) wel bestaat.

Wat moet ie doen of zeggen, wat moet er gebeuren voor je op je knieën gaat en zijn glorieuze oneindigheid eindelijk accepteerd.
Mede door mij ging het in het vorige topic nogal offtopic, dus gaarne ingaan op de bovenstaande stelling overigens, gelovigen: let op het woordje 'wél' in de TT. Dank u.

Deel 1
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:49:07 #2
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51117237
Edit: Cute -

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2007 16:12:28 ]
Zyggie.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:55:06 #3
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51117312
Hoe kun je iets accepteren als bovennatuurlijk? Hoe weet je dat het getoonde geen goocheltruc is?
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:55:52 #4
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51117319
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe kun je iets accepteren als bovennatuurlijk? Hoe weet je dat het getoonde geen goocheltruc is?
Hoe kan je weten dat het werkelijk hét oppermachtige alfa omega is. Dat kan je nooit weten.
Zyggie.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:57:32 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51117339
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:55 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Hoe kan je weten dat het werkelijk hét oppermachtige alfa omega is. Dat kan je nooit weten.
Sommigen "weten" het nu zelfs al.
pi_51117661
1. Ik ben gelovig
2. Het bewijs dat God zou bestaan zou wezen wanneer Hij niet zowel moeder, schoonmoeder, en (aangetrrouwde)oom zou laten overlijden binnen 9 maanden.
Wanneer hij deze 3 mensen NIET zo op de proef zou hebben gesteld om ze op te zadelen met uit eenlopende vreselijke ziektes en aandoeningen. Daarbij is die aangetrouwde oom ZOMAAR van de ene op de andere dag uit het leven van zijn gezin getrokken met alle gevolgen van dien.

Op deze manier wordt je geloof drastisch op de proef gesteld en ga je twijfelen.

Wanneer ik wel zou geloven???? Kweet niet,
pi_51117700
Bewijs?? Je eigen lichaam stelletje apen! Bekijk eens hoe complex je eigen pik wel niet is! Ondankbare fiends!!
pi_51117872
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:26 schreef Pippo_plus het volgende:
Bewijs?? Je eigen lichaam stelletje apen! Bekijk eens hoe complex je eigen pik wel niet is! Ondankbare fiends!!
Ironisch maar wat is er met ons lichaam dan? Ik zie namelijk vooral dingen die vanuit de evolutie gezien goed te verklaren zijn
  woensdag 4 juli 2007 @ 02:46:34 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51117910
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:42 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ironisch maar wat is er met ons lichaam dan? Ik zie namelijk vooral dingen die vanuit de evolutie gezien goed te verklaren zijn
Ik hou me absoluut niet bezig met evolutie (nou ja klein beetje dan, je ontkomt er niet aan). Hoe verklaard de evolutie dat er ineens 2 verschilende soorten mensen zijn, mannelijk en vrouwelijk, de 1 een lul en de ander een vagina zodat zij voor nakomelingen kunnen zorgen?
pi_51117946
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:49 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Ik hou me absoluut niet bezig met evolutie (nou ja klein beetje dan, je ontkomt er niet aan). Hoe verklaard de evolutie dat er ineens 2 verschilende soorten mensen zijn, mannelijk en vrouwelijk, de 1 een lul en de ander een vagina zodat zij voor nakomelingen kunnen zorgen?
Die waren er niet 'ineens', die zijn zo geëvolueerd zie ook de topics die boven je post worden aangehaald, daar wordt het ongetwijfeld in besproken.
pi_51118003
tvp.
pi_51118176
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:55 schreef JeRa het volgende:

[..]

Die waren er niet 'ineens', die zijn zo geëvolueerd zie ook de topics die boven je post worden aangehaald, daar wordt het ongetwijfeld in besproken.
Maar hoe zit het evaluatie inelkaar of wat is het? De veranderingen? Wat is de "drijfveer" erachter? Waarom gebeurt het?
Mensen kunnen niet uit hun zelf vliegen. Naar mijn weten is dat ook nooit anders geweest. Als ik volgens de evolutie theorie beredeneer zou dat wel mogelijk zijn ALS wij het maar generaties lang proberen.

Je begrijpt toch wel dat ik nu niet even 10 topics ga doornemen.
pi_51118348
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:53 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Maar hoe zit het evaluatie inelkaar of wat is het? De veranderingen? Wat is de "drijfveer" erachter? Waarom gebeurt het?
Even een spoedcursus evolutie dan maar er zijn twee belangrijke elementen in de evolutietheorie: natuurlijke selectie en genetica. Jij hebt net zoals iedereen genen in elke cel van je lichaam die beschrijven hoe jouw lichaam zich ontwikkelt gedurende de loop van je leven. Een baby is een resultaat van genetische recombinatie van de vader en de moeder; dit houdt in dat elk gen van de baby ófwel van de vader ófwel van de moeder afkomstig is. Af en toe kunnen er bij deze recombinatie ook genetische mutaties optreden, waardoor genen plotseling veranderen en dit uit zich soms in andere eigenschappen (ook wel fenotypen genoemd).

Stel je een groep wezens voor. Deze wezens verschillen allemaal van elkaar, maar niet zoveel dat ze niet met elkaar kunnen paren. De volgende generatie die uit deze wezens ontstaat is door genetische recombinatie een mengeling van de voorgaande generatie. Vanzelfsprekend hebben al deze wezens ook verschillende eigenschappen, zoals uiterlijk maar ook de gezondheid en resistentie tegen sommige ziekten.

Stel je nu een bepaalde omgeving voor, waar deze groep wezens in leven. Deze omgeving is erg koud, waardoor de grote variatie aan wezens aanzienlijk uitgedund wordt: alleen de wezens met een dikkere vacht hebben een redelijke kans om te overleven. Dit proces heet natuurlijke selectie, waarbij organismen aan de hand van hun fenotypen worden 'geselecteerd' om te overleven op basis van externe factoren.

Vervolgens heb je een nieuwe groep wezens die kennelijk kan overleven in die specifieke omgeving. Deze paren weer met elkaar, en door genetische recombinatie en mutaties ontstaat er langzaam een groep wezens die uiterst geschikt is om in die bepaalde omgeving te kunnen overleven.

Zo worden de dieren die de meest slimme truukjes hebben of uithalen om hun jongen te beschermen of hun eten 'klaar te maken' in een ander licht gezet: er waren ook dieren die dat niet deden, maar omdat ze zo geen jongen over hielden of nooit te eten kregen stierven ze simpelweg uit.

In de evolutie komen echter geen grote 'sprongen' voor, het idee is dat vrijwel al het leven uit een beperkt aantal basissoorten is ontstaan die zich langzaam gingen verspreiden, in verschillende klimaten terecht kwamen, verschillende obstakels tegenkwamen om te kunnen eten, etcetera, en zich zo ontwikkelden tot iets beter geschikte maar verder van hun oorsprong verwijderde wezens.

Hopelijk heb je hier wat aan
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:53 schreef Diablo_GT het volgende:
Mensen kunnen niet uit hun zelf vliegen. Naar mijn weten is dat ook nooit anders geweest. Als ik volgens de evolutie theorie beredeneer zou dat wel mogelijk zijn ALS wij het maar generaties lang proberen.
Dat klopt maar dan moet je denken aan honderdduizenden jaren waarin een grote groep mensen langzaam zich zal moeten aanpassen om te kunnen overleven; het is niet slechts een kwestie van willen. Zoiets moet je langzaam opbouwen, waarbij je eerst de mensen die absoluut niet geschikt zijn om een stukje in de lucht te springen (bijvoorbeeld) laat uitsterven. Evolutie is een ontzettend langdurig proces, en mede doordat het allemaal zo lang duurt is het ook vaak lastig om precies de oorsprong van een organisme te vinden

[ Bericht 7% gewijzigd door JeRa op 04-07-2007 04:34:51 ]
pi_51118470
Ik zou pas in God geloven als er fysiek onweerlegbare bewijzen zou zijn van een god en goden. Als men over een "wonder" praat of iets onverklaarbaars wordt God er vaak bijgehaald. Maar vaak is er uiteindelijk een goed wetenschappelijk antwoord op deze in eerste instantie onverklaarbare dingen.

Het zit in de natuur van de mens om te geloven en daar is in het verleden gebruik of misbruik van gemaakt door allerlei mensen. In "heilige geschriften" staan vele verhalen die voor mensen erg belangrijk zijn, bijna net zo belangrijk als God zelf. Dit terwijl heel wat van deze verhalen waarschijnlijk weer van andere verhalen afkomstig zijn. Ook zal men zeer waarschijnlijk alles mooier gemaakt hebben dan het eigenlijk was. Heel normaal, maar raar in mijn ogen om zo sterk vast te houden aan een heilig geschrift.

Er zijn en er waren allerlei soorten godsdiensten. Sommigen komen in grote mate overeen, andere verschillen heel erg. Sommigen hebben maar kort bestaan, anderen lang. De ene godsdienst is sterker dan de ander gebleken. Godsdiensten veranderen met de tijd. Vroeger dacht men bijvoorbeeld dat er weergoden waren of het werk van god. Dit wordt weinig meer gebruik, zeker nu we veel meer weten over het weer in de westerse wereld.

Een groter of kleiner deel van de aardbewoners zal blijven geloven in een of meerdere goden. Godsdienst uit zichzelf kan nooit uitsterven, dit omdat een godsdienst erg machtig kan zijn, er altijd dingen zijn die je niet kan verklaren, en dat je altijd iets kan verzinnen dat er is, maar op geen enkele manier waarneembaar hoeft te zijn.
  woensdag 4 juli 2007 @ 04:54:55 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_51118471
De oorspronkelijke OP maakt een belangrijke fout.

Je kunt pas een deugdelijke bewijsvoering opstellen over Hij, als je precies weet wat Hij's eigenschappen zijn, wat Hij is en niet is. Het moge duidelijk zijn dat Zeus iets anders is dan Allah, en weer iets anders is dan FSM.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_51118505
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 04:54 schreef speknek het volgende:
De oorspronkelijke OP maakt een belangrijke fout.

Je kunt pas een deugdelijke bewijsvoering opstellen over Hij, als je precies weet wat Hij's eigenschappen zijn, wat Hij is en niet is. Het moge duidelijk zijn dat Zeus iets anders is dan Allah, en weer iets anders is dan FSM.
Ja, dat is belangrijk, nee, dat is geen fout in de OP. Ik neem aan dat iedereen voor zichzelf wel kan opstellen wanneer hij/zij wél zou gaan geloven in een dergelijke entiteit en dat doet aan de hand van de voor hem/haar bekende eigenschappen. Westerse mensen zullen dan bijvoorbeeld vaak afgaan op de Christelijke god
pi_51118521
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:43 schreef JeRa het volgende:
De oorspronkelijke OP:
[..]

Mede door mij ging het in het vorige topic nogal offtopic, dus gaarne ingaan op de bovenstaande stelling overigens, gelovigen: let op het woordje 'wél' in de TT. Dank u.

Deel 1
De vraag is niet WAT hij/zij moet doen, maar hoe bewijs je dat hij/zij het gedaan heeft....
pi_51118523
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 05:08 schreef vicz het volgende:

[..]

De vraag is niet WAT hij/zij moet doen, maar hoe bewijs je dat hij/zij het gedaan heeft....
Het lijkt me dat dat bewijs dus ook inherent moet zijn aan wát hij/zij heeft gedaan
  woensdag 4 juli 2007 @ 05:20:31 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_51118550
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 05:03 schreef JeRa het volgende:
Ja, dat is belangrijk, nee, dat is geen fout in de OP. Ik neem aan dat iedereen voor zichzelf wel kan opstellen wanneer hij/zij wél zou gaan geloven in een dergelijke entiteit en dat doet aan de hand van de voor hem/haar bekende eigenschappen. Westerse mensen zullen dan bijvoorbeeld vaak afgaan op de Christelijke god
De TT zegt niet wanneer geloven, de TT zegt bewijs. En daarvoor ben je niet klaar met een paar eigenschappen, dan moet je alle eigenschappen weten. Of in ieder geval dat voor elke eigenschap die je wenst te bewijzen, er geen confounding eigenschappen zijn. Als je zegt dat een steen naar de aarde valt, dan moet je tenminste weten dat stenen niet kunnen leviteren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_51118560
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 05:20 schreef speknek het volgende:

[..]

De TT zegt niet wanneer geloven, de TT zegt bewijs. En daarvoor ben je niet klaar met een paar eigenschappen, dan moet je alle eigenschappen weten. Of in ieder geval dat voor elke eigenschap die je wenst te bewijzen, er geen confounding eigenschappen zijn. Als je zegt dat een steen naar de aarde valt, dan moet je tenminste weten dat stenen niet kunnen leviteren.
In zo'n geval moeten we ook 'bewijs' definiëren; hebben we het immers over een bewijs gebaseerd op logica of eentje vanuit religieus opzicht? Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand 'bekeerd' wordt door een simpel te verklaren gebeurtenis of een stukje natuur, voor sommigen is dit ook een bewijs, en dat wordt hier met dit topic gevraagd
  woensdag 4 juli 2007 @ 05:31:57 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_51118582
Die mensen moeten eens een goed boek over epistemologie gaan lezen, in plaats van over dit soort onzinnigheden neuzelen.
pi_51118596
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 05:31 schreef speknek het volgende:
Die mensen moeten eens een goed boek over epistemologie gaan lezen, in plaats van over dit soort onzinnigheden neuzelen.
Ja, desalniettemin gaat dit topic daar dus over.
pi_51118712
Als God oppermachtig is, kan hij dan ook een steen maken die hij zelf niet op kan tillen?
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  woensdag 4 juli 2007 @ 07:04:01 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_51118776
  woensdag 4 juli 2007 @ 07:57:17 #26
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_51119023
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 07:04 schreef speknek het volgende:
[afbeelding]
pi_51119670
Als onemangang gelovig wordt, dan ga ik twijfelen
pi_51120884
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:22 schreef maupie het volgende:
1. Ik ben gelovig
2. Het bewijs dat God zou bestaan zou wezen wanneer Hij niet zowel moeder, schoonmoeder, en (aangetrrouwde)oom zou laten overlijden binnen 9 maanden.
Wanneer hij deze 3 mensen NIET zo op de proef zou hebben gesteld om ze op te zadelen met uit eenlopende vreselijke ziektes en aandoeningen. Daarbij is die aangetrouwde oom ZOMAAR van de ene op de andere dag uit het leven van zijn gezin getrokken met alle gevolgen van dien.

Op deze manier wordt je geloof drastisch op de proef gesteld en ga je twijfelen.

Als je zo redeneert, geloof je er stiekem toch in. Wat een nonsens.
Graag op anoniem
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:40:29 #29
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_51124080
God als een bewuste godpersoon bestaat naar mijn idee niet...

Mijn idee over 'God'

God is de universele energie die in alles en iedereen omgaat... Deze energie
neemt kennis met zich mee, en is te gebruiken op heel veel verschillende
manieren, en manifesteert zich overal en altijd... Ik geloof ook dat dieren hier
onderbewust veel meer in de praktijk deel van uitmaken... Ik geloof ook dat
mensen in staat zijn hier bewust een mee te zijn...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:53:03 #30
15967 Frollo
pi_51124481
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:40 schreef B-FliP het volgende:
God als een bewuste godpersoon bestaat naar mijn idee niet...

Mijn idee over 'God'

God is de universele energie die in alles en iedereen omgaat... Deze energie
neemt kennis met zich mee, en is te gebruiken op heel veel verschillende
manieren, en manifesteert zich overal en altijd... Ik geloof ook dat dieren hier
onderbewust veel meer in de praktijk deel van uitmaken... Ik geloof ook dat
mensen in staat zijn hier bewust een mee te zijn...
Ik zou dat persoonlijk geen God noemen, al was het alleen maar om verwarring met de God uit de Bijbel te voorkomen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:01:32 #31
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_51129574
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:53 schreef Frollo het volgende:
Ik zou dat persoonlijk geen God noemen, al was het alleen maar om verwarring met de God uit de Bijbel te voorkomen.
Nja, ik ben niet zo betrokken met het God-persoon geloof an sich dat ik daarmee rekening ga houden...

Zowieso, de mens (met al zijn gebreken) zou in Gods evenbeeld geschapen zijn... Wat is
er dan volmaakt aan God? Waarom moet er een duivel/satan zijn (die overigens ook door
God gemaakt is ) om het slechte te vertegenwoordigen?

Bizarre slaapkamerverhaaltjes om maar te ontkennen dat alles uit hetzelfde voortvloeit ( + en - ),
waardoor een boel dingen moeilijker te accepteren zijn (beter te begrijpen misschien wel, maar
accepteren is voor veel mensen moeilijker, een heilige, een schuldige en een beul hebben is veel
makkelijker)... Overigens denk ik dat Jezus, en ook Mohammed veelal verkeerd geinterpreteerd zijn,
en hun woorden naar belangen verdraait zijn... Bovendien, als er nu een profeet zou opstaan zou
hij in een gesticht gegooid worden...

Overigens zijn de 7 scheppingsdagen (en de 6 nachten die maar voor t gemak vergeten zijn) direct
van de maya's gejat... Waarin de 1ste dag staat voor 16,4 miljard jaar, en de laatste (die overigens
in de eerste dag eindigt) 360 dagen telt...

Wat ik wel super aan de mensen vind, is creatiedrang, kunst, vooruitgang, en zelfbeschikking,
hiermee zijn we wellicht wat losser gekomen van de greep van de allesomvattende energie,
maar dat heeft ook weer mogelijkheden gebracht... We moeten alleen niet uit het oog verliezen
dat we er ondanks alles deel van uitmaken en er altijd voor een balans gezorgd wordt...

[ Bericht 8% gewijzigd door B-FliP op 04-07-2007 14:20:20 ]
B-FliP Youtube Channel
pi_51134265
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:01 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Overigens zijn de 7 scheppingsdagen (en de 6 nachten die maar voor t gemak vergeten zijn) direct
van de maya's gejat... Waarin de 1ste dag staat voor 16,4 miljard jaar, en de laatste (die overigens
in de eerste dag eindigt) 360 dagen telt...
Hadden de Joden daar in Babylonie conctact met de Maya's dan? En nergens in de Bijbel staan die getallen die jij noemt voor die scheppingsdagen, er wordt alleen maar over ''dagen'' gesproken.
pi_51134726
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hadden de Joden daar in Babylonie conctact met de Maya's dan? En nergens in de Bijbel staan die getallen die jij noemt voor die scheppingsdagen, er wordt alleen maar over ''dagen'' gesproken.
Direct gejat.
pi_51135035
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Direct gejat.
Ja, 't is tov om uitspraken te doen over de bijbel, maar het is wel een heel dik boek en dan moet je dat helemaal doorlezen enzo
pi_51135207
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, 't is tov om uitspraken te doen over de bijbel, maar het is wel een heel dik boek en dan moet je dat helemaal doorlezen enzo
Ik ga er binnenkort aan beginnen, welke druk gebruik jij?
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:23:58 #36
15967 Frollo
pi_51135245
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je moet gewoon op www.biblija.net alle drukken vergelijkend naast elkaar lezen joh!

Kijk, zo:

Echt superhandig.
pi_51135293
quote:

[..]

laat me op de hoogte welke vertaling je gebruikt
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:27:34 #38
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_51135362
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:59 schreef Haushofer het volgende:
Dat bedoel ik juist... Wellicht de voorlopers wel, hebben de Joden geen voorouders? En hebben
die voorouders geen voorouders?... Wie kan t ze nu nog vragen? Overal ter wereld zijn voor ons
onverklaarbare sporen van contact tussen verschillende beschavingen... Dat alle volkeren
onafhankelijk zouden praten over een zevendaagse schepping lijkt mij niet plausibel...

Dat de voorouders een andere interpretatie konden geven aan de bewoording: dag en nacht, dan
wij doen is af te lezen aan de denkwijze van bijvoorbeeld de maya's... Dat is wat ik bedoel...
Woorden en bewoordingen zijn zeer afhankelijk van/onderhevig aan interpretatie...

Onderzoeken naar eerdere beschavingen (welke ik zeer interessant vind) worden in
Egypte ook tegen gehouden omdat dan zou blijken dat Egyptenaren niet 'de eersten'
waren... De Joden, alswel als Mohammedanen, alswel als Christenen praten bizar
weinig over de tijd voor hun 'verlichting', en zullen ook allesbehalve geinteresseerd zijn
in een andere interpretatie dan die ze zelf aanhangen en/of geleerd is...
B-FliP Youtube Channel
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:30:16 #39
15967 Frollo
pi_51135460
Maar serieus nu, áls ik ooit de Bijbel zou gaan lezen, zou het de Nieuwe Bijbelvertaling worden. Van de hand van de beste theologen en taalkundigen van dit moment, die tenminste ook rekening hebben gehouden met eventuele nieuwe kennis over het Hebreeuws die is opgedaan sinds de Willebrordvertaling en de Statenvertaling. Daarbij heb ik van huis uit geen enkele binding met deze traditionele vertalingen, dus doe mij gewoon maar de NBV.
pi_51135482
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef k3vil het volgende:

[..]

laat me op de hoogte welke vertaling je gebruikt
Informeer jij me anders welke van breed aanhang geniet.
pi_51135493
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Je moet gewoon op www.biblija.net alle drukken vergelijkend naast elkaar lezen joh!

Kijk, zo:

[afbeelding]

Echt superhandig.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:33:23 #42
15967 Frollo
pi_51135571
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies, en dan Ctrl+P.
pi_51135595
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:27 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist... Wellicht de voorlopers wel, hebben de Joden geen voorouders? En hebben
die voorouders geen voorouders?... Wie kan t ze nu nog vragen? Overal ter wereld zijn voor ons
onverklaarbare sporen van contact tussen verschillende beschavingen... Dat alle volkeren
onafhankelijk zouden praten over een zevendaagse schepping lijkt mij niet plausibel...
Een mogelijkheid suggereren dat A het van B heeft overgenomen is anders dan zeggen dat B het van A direct heeft gejat, zie je dat in?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2007 16:47:44 ]
pi_51135732
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Informeer jij me anders welke van breed aanhang geniet.
Choemasj met commentaar van Rasji, vertaald door Opperrabbijn A.S. Onderwijzer

De Thora dus
pi_51135786
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef k3vil het volgende:

[..]

Choemasj met commentaar van Rasji, vertaald door Opperrabbijn A.S. Onderwijzer

De Thora dus
Thnx, sowieso is het lomp op met Evangelie te beginnen als je je in beiden wilt verdiepen.
pi_51135938
Waarom gaat het hier opeens over boeken?
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:45:09 #47
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_51135979
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef Triggershot het volgende:
Een mogelijkheid suggereren dat A het aan B heeft overgenomen is anders dan zeggen dat B het van A direct heeft gejat, zie je dat in?
I stand corrected... Ik vind het alleen bizar dat het als iets gepresenteerd wordt wat
buiten de religieuze stromingen niet gebruikt zou worden, en dat de interpretatie
van het woord dag het hele scheppingsverhaal overhoop zou kunnen gooien...

Dat een of andere God-dude het heelal in 7 dagen (onze interpretatie) geschapen
zou hebben schijnt veel meer indruk te maken op mensen, en wordt als zoete
koek naar binnen gewerkt... Waarschijnlijk hadden de mensen de maya-interpretatie
toenertijd ook helemaal niet gesnapt omdat die wat complexer is...

Vandaar mijn foute woordkeuze...
B-FliP Youtube Channel
pi_51136026
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:43 schreef JeRa het volgende:
Waarom gaat het hier opeens over boeken?
Godswoord, Godverhaal, Godsbestaan enzo
pi_51137897
quote:

[..]

Ik heb onder andere de vertaling uit 1951, en de Biblia Hebraïca Stuttgartensia om de Tenach te lezen.
pi_51155887
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:22 schreef maupie het volgende:
1. Ik ben gelovig

Ik wil niet lullig doen en vergeef me als ik je kwets, want dat is nie mijn bedoeling.
Maar wat heeft het met het geloof in God te maken als er zoveel mensen achter elkaar dood gaan?
1) Stel: God bestaat niet. Dan zijn de achtereenvolgende overlijdens toeval. Heel verdrietig, omdat de nabestaanden hun naasten missen, maar onvermijdelijk.
2) Stel: God bestaat wel. Dan zijn de overlijdens dus zinvol, om wat voor onnavolgbare redenen dan ook.

Ik begrijp echt niet, hoe deze sterfgevallen je geloof in god kunnen aantasten.
Alleen als je denkt dat god jouw idee van eerlijkheid en wenselijkheid volgt, heb je een punt.
Maar de wereld en god zijn niet eerlijk volgens menselijke maatstaven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 5 juli 2007 @ 02:29:22 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_51156012
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 02:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik begrijp echt niet, hoe deze sterfgevallen je geloof in god kunnen aantasten.
Alleen als je denkt dat god jouw idee van eerlijkheid en wenselijkheid volgt, heb je een punt.
Maar de wereld en god zijn niet eerlijk volgens menselijke maatstaven.
Wat heeft het voor nut om god goed te noemen, als het niet volgens onze maatstaven is?
pi_51158570
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 02:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat heeft het voor nut om god goed te noemen, als het niet volgens onze maatstaven is?
En naar Gods maatstaven zijn veel mensen niet goed, waarvan HIJ de nut ook niet inziet blijkbaar.
pi_51158631
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 06:38 schreef Mr.Spock het volgende:

Als God oppermachtig is, kan hij dan ook een steen maken die hij zelf niet op kan tillen?
dat is een contradictie , als je een steen maakt die zo sterk is dat zelfs god hem niet kan optillen dan kan niemand hem ooit optillen, alleen dan is hij niet meer opermachtig als hij niet sterk genoeg is om hem op te kunnen tillen

en als hij dat niet zou kunnen is hij ook niet oppermachtig. waar slaat je vraag dan op ?
Je kan niet omnipotent zijn door een contradictie op te stellen en daarin te geloven zonder ooit te beseffen dat niemand dat kan. zelfs god niet.
Redacted
pi_51158637
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En naar Gods maatstaven zijn veel mensen niet goed, waarvan HIJ de nut ook niet inziet blijkbaar.
waarom zou hij zich dan met ons bemoeien als wij niet goed zijn ? mss zijn we allemaal een fout van hem
Redacted
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:01:45 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_51158701
quote:
Dan had hij ons andere hersens moeten geven, maar dit is beside the point.
pi_51158827
quote:

[..]

Wacht, dus God is almachtig, schept de mens, maar is blijkbaar niet in staat mensen te creëeren die zijn setje regels kunnen opvolgen? Dan zou hij niet almachtig zijn. Is hij dat wel, dan heeft hij het kennelijk expres gedaan en zijn we dus één groot experiment, misschien zelfs voor z'n vermaak.

Waarom zou je zo iemand aanbidden?
pi_51158828
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Dan had hij ons andere hersens moeten geven.
Voorprogrammeren?

Mijn punt is dat als je God alleen als goed ziet, iaw elementen en invloeden als pijn, kwaad, leed etc door iets anders is ontstaan dan heeft men het concept van de schepper niet begrepen. Onze maatstaven zijn subjectieve waarnemingen van wat we 'normaal' en 'oké' achten. Bij God is dat ook weer wat anders, als je er al uitgaat van zijn bestaan for arguments sake offcourse.
pi_51158866
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef JeRa het volgende:

[..]

Wacht, dus God is almachtig, schept de mens, maar is blijkbaar niet in staat mensen te creëeren die zijn setje regels kunnen opvolgen? Dan zou hij niet almachtig zijn. Is hij dat wel, dan heeft hij het kennelijk expres gedaan en zijn we dus één groot experiment, misschien zelfs voor z'n vermaak.

Waarom zou je zo iemand aanbidden?
Als schepping geef jij de voorkeur aan een voorgeprogrammeerd/geïndoctrineerd opvoeding boven een vrije keus binnen de gegeven parameters?
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:11:36 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_51158925
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef Triggershot het volgende:
Mijn punt is dat als je God alleen als goed ziet, iaw elementen en invloeden als pijn, kwaad, leed etc door iets anders is ontstaan dan heeft men het concept van de schepper niet begrepen. Onze maatstaven zijn subjectieve waarnemingen van wat we 'normaal' en 'oké' achten. Bij God is dat ook weer wat anders, als je er al uitgaat van zijn bestaan for arguments sake offcourse.
Het ging mij erom dat als je god goed noemt, maar tegelijkertijd erkent dat dat een ander soort 'goed' is dan ons 'goed', dat het dan onzinnig is om hem 'goed' te noemen. Immers heeft het etiketje wat je op hem plakt dan een heel andere betekenis gekregen, en is het misleidend om dit gelijk te stellen aan ons goed.
pi_51158979
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als schepping geef jij de voorkeur aan een voorgeprogrammeerd/geïndoctrineerd opvoeding boven een vrije keus binnen de gegeven parameters?
Het gaat er niet om waar ik de voorkeur aan geef, het gaat erom naar wat die God heeft gedaan en wat zijn beweegredenen waren als hij namelijk almachtig is kan hij mensen een vrije keus geven binnen bepaalde parameters en tóch ervoor zorgen dat ze zich aan zijn regels houden.

Ook zoiets leuks. Stel, jij bent een God. Jij besluit op een dag alles te scheppen. Dan heb je dus op een gegeven moment een leuke speeltuin, inclusief wezentjes en alles. Waarom beslis je dan op een gegeven moment dan al die wezentjes jou moeten aanbidden? Wat voor zieke, narcistische en egocentrische entiteit wil dat? Nee, als ik God zou zijn zou ik een grote wereld scheppen om me te vermaken over hoe iedereen denkt dat het een test is nadat ik dood en verderf zaai
pi_51159025
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat als je god goed noemt, maar tegelijkertijd erkent dat dat een ander soort 'goed' is dan ons 'goed', dat het dan onzinnig is om hem 'goed' te noemen. Immers heeft het etiketje wat je op hem plakt dan een heel andere betekenis gekregen, en is het misleidend om dit gelijk te stellen aan ons goed.
Ja, dat snap ik, de vergelijking gaat daar dan ook compleet mis, misschien zelfs manipulatief te noemen. Maar dat geldt toch niet alleen voor 'goed', quotes als 'Godswijsheid is niet van deze wereld' of
'Gods manieren zijn....' etc, alle vergelijkingen tussen het menselijke en het goddelijke gaan op zo een manier mis. Gaat dan wellicht om homoniemen in interpretatie, maar zeker niet om synoniemen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:19:15 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_51159119
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:15 schreef Triggershot het volgende:
Ja, dat snap ik, de vergelijking gaat daar dan ook compleet mis, misschien zelfs manipulatief te noemen. Maar dat geldt toch niet alleen voor 'goed', quotes als 'Godswijsheid is niet van deze wereld' of
'Gods manieren zijn....' etc, alle vergelijkingen tussen het menselijke en het goddelijke gaan op zo een manier mis.
Dat klopt.
pi_51159153
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:13 schreef JeRa het volgende:

[..]

Het gaat er niet om waar ik de voorkeur aan geef, het gaat erom naar wat die God heeft gedaan en wat zijn beweegredenen waren als hij namelijk almachtig is kan hij mensen een vrije keus geven binnen bepaalde parameters en tóch ervoor zorgen dat ze zich aan zijn regels houden.
Volgens mij bepaal ik waar het om gaat als ik een vraag stel, aan jou de vrije keus om te antwoorden of niet, daar gaat het mij juist wel om. Mijn beweegreden is om iets van jou te horen op een niveau waar je je nog niet over hebt geuit en waar ik je mening over wil weten. Als ik je zou opdragen je aan de regels te houden, wat heb jij dan nog aan een vrije wil? Of als ik tegen jou zeg. In Eindhoven mag je doen wat je wilt (vrije wil), maar in Tilburg niet (regels) dan gehoorzaam je me nog steeds, al denk je misschien van niet, dus zou dat ook geen vrije wil zijn.
quote:
Ook zoiets leuks. Stel, jij bent een God. Jij besluit op een dag alles te scheppen. Dan heb je dus op een gegeven moment een leuke speeltuin, inclusief wezentjes en alles. Waarom beslis je dan op een gegeven moment dan al die wezentjes jou moeten aanbidden? Wat voor zieke, narcistische en egocentrische entiteit wil dat? Nee, als ik God zou zijn zou ik een grote wereld scheppen om me te vermaken over hoe iedereen denkt dat het een test is nadat ik dood en verderf zaai
Voor ik hier verder op in ga. laten we even vooraf bepalen wat is aanbidden? Of beter gezegd, wat is aanbidden voor jou? Is dat het knielen van de moslim 5x per dag, punt?
pi_51159364
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij bepaal ik waar het om gaat als ik een vraag stel, aan jou de vrije keus om te antwoorden of niet, daar gaat het mij juist wel om. Mijn beweegreden is om iets van jou te horen op een niveau waar je je nog niet over hebt geuit en waar ik je mening over wil weten.
Allicht heb ik liever een vrije keus binnen bepaalde parameters maar kijk even naar het totaalplaatje. Mensen kunnen niet alles en hebben dus niet in alles een vrije wil (je kunt nog zo graag willen vliegen, maar zonder hulpmiddelen gaat dat niet lukken). Kennelijk is er dus bij de schepping al het één en het ander beperkt. Vervolgens geeft God je alle vrijheid binnen de geboden die zijn gesteld. Verdere beperking. Maar die laatste beperking is kennelijk niet zo goed uitgepakt, want er zijn talloze mensen die zich niet aan de geboden houden. Verzieking van de mensen, een vervelendere leefomgeving.

Voor iemand die almachtig zou zijn heeft hij het toch niet echt goed overdacht. De motivatie of beweegredenen van de totale schepping zijn me dan ook compleet onduidelijk.
quote:
Als ik je zou opdragen je aan de regels te houden, wat heb jij dan nog aan een vrije wil? Of als ik tegen jou zeg. In Eindhoven mag je doen wat je wilt (vrije wil), maar in Tilburg niet (regels) dan gehoorzaam je me nog steeds, al denk je misschien van niet, dus zou dat ook geen vrije wil zijn.
Dat klopt.
quote:
[..]

Voor ik hier verder op in ga. laten we even vooraf bepalen wat is aanbidden? Of beter gezegd, wat is aanbidden voor jou? Is dat het knielen van de moslim 5x per dag, punt?
Het geloof an sich aanhangen, en de entiteit als "goed" en "vol liefde" beschouwen interpretaties over homoniemen daargelaten, dat soort termen kun je echt moeilijk anders beschouwen.
pi_51159600
weetje voor mij is er genoeg bewijs als ik een chocolade taart in mn handen krijg gedauwd door iemand die ik gewoon niet ken en zegt van gefeliciteerd met je 19e verjaardag

en dan denk ik na * kijk ik om is die persoon weg * als zoiets gebeurt dan Freak ik me toch echt.
Redacted
pi_51159781
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:29 schreef JeRa het volgende:

[..]

Allicht heb ik liever een vrije keus binnen bepaalde parameters maar kijk even naar het totaalplaatje. Mensen kunnen niet alles en hebben dus niet in alles een vrije wil (je kunt nog zo graag willen vliegen, maar zonder hulpmiddelen gaat dat niet lukken). Kennelijk is er dus bij de schepping al het één en het ander beperkt. Vervolgens geeft God je alle vrijheid binnen de geboden die zijn gesteld. Verdere beperking. Maar die laatste beperking is kennelijk niet zo goed uitgepakt, want er zijn talloze mensen die zich niet aan de geboden houden. Verzieking van de mensen, een vervelendere leefomgeving.
Daarom zei ik ook een vrije keuze binnen gegeven parameters. ik denk, geloof en ben overtuigd dat ik een vrije keus heb bijvoorbeeld om te bepalen wat ik vandaag ga doen, wat ik ga eten, zeggen, etc, maar er zijn ook genoeg dingen in mijn leven waar ik geen controle over heb, denk bijvoorbeeld aan mijn geslacht, periode waarin ik geboren ben in welke land, van welke kleur, ras etc. Dat zijn belangrijke punten in je leven waar je geen keuze over hebt, een M. Jackson daarbuiten gelaten

Ik zie het eerder als beperking als het mogelijk was voor mij om te kiezen dat ik in een ander kleur kon bestaan, maar iemand stond mij niet toe. Zowel in religieus zin als in wetenschappelijke zin is er niemand die mij heeft beperkt om zelf een kleur aan te nemen, maar is het een geval van processen geweest wat mij zo heeft gemaakt.

Mijn inziens heb je dus een vrije keus binnen gegeven parameters, geen vrije wil. Je kunt er zelfs voor beslissen om tegen de regels van God in te gaan, als ik bier drink heb ik dat gedaan.. Omdat ik het kon, als ik fysiek niet in staat zou zijn om bier tot me te kunnen nemen dan zou ik het als beperking zien.
quote:
Voor iemand die almachtig zou zijn heeft hij het toch niet echt goed overdacht. De motivatie of beweegredenen van de totale schepping zijn me dan ook compleet onduidelijk.
quote:
alle vergelijkingen tussen het menselijke en het goddelijke gaan op zo een manier mis.
Je probeert het te begrijpen door vergelijkingen te maken, maar ook daar gaat het dan om vergelijkingen van 2 verschillende benaderingen, waarnemingen, dimensies etc. Als God het voor jou niet duidelijk heeft kunnen maken, ben ik de laatste die het wel kan
quote:
Het geloof an sich aanhangen, en de entiteit als "goed" en "vol liefde" beschouwen interpretaties over homoniemen daargelaten, dat soort termen kun je echt moeilijk anders beschouwen.
Maar ik erken ook dat het kwaad en leed alleen maar van God kan komen. En voor mij is ook het voeden van een zieke hond aanbidding en een toegangsbewijs tot het paradijs al heb ik nooit tot God gebeden. Het is niet zwart/wit dat er iemand op een troon zit en aanbiddingsgeil is, integendeel.
1 uur nadenken over het leven, universum, bestaan etc is heiliger dan 70 jaar non stop bidden.
pi_51160177
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:45 schreef Triggershot het volgende:
Je probeert het te begrijpen door vergelijkingen te maken, maar ook daar gaat het dan om vergelijkingen van 2 verschillende benaderingen, waarnemingen, dimensies etc. Als God het voor jou niet duidelijk heeft kunnen maken, ben ik de laatste die het wel kan
Geen enkele ongelovige kan vergelijkingen maken met het goddelijke, puur en alleen omdat alles wat we kennen en meemaken menselijk ís. Ik vind het altijd erg jammer dat het in dit soort discussies neerkomt op 'als je niet gelooft, is het niet uit te leggen'. Ik kan op die manier natuurlijk nooit nieuwe inzichten verwerven. Echter probeer ik ook gelovigen nieuwe inzichten te laten verwerven, en dat kan wél door menselijke vergelijkingen (mensen relateren nu eenmaal goed tot zaken waar ze dagelijks mee te maken hebben).
pi_51160270
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:57 schreef JeRa het volgende:

[..]

Geen enkele ongelovige kan vergelijkingen maken met het goddelijke, puur en alleen omdat alles wat we kennen en meemaken menselijk ís. Ik vind het altijd erg jammer dat het in dit soort discussies neerkomt op 'als je niet gelooft, is het niet uit te leggen'. Ik kan op die manier natuurlijk nooit nieuwe inzichten verwerven. Echter probeer ik ook gelovigen nieuwe inzichten te laten verwerven, en dat kan wél door menselijke vergelijkingen (mensen relateren nu eenmaal goed tot zaken waar ze dagelijks mee te maken hebben).
Volgens mij heb je mijn reactie niet geheel begrepen, ik twijfel niet aan je capaciteiten om het een en ander te begrijpen, ik twijfel erg of ik het je wel zou kunnen duidelijk maken, ik zie mij zelf namelijk niet als profeet of iemand die namens God spreekt. Nieuwe inzichten? Als je over mijn geloof met mij in gesprek wilt, prima, lees de Koran, wees concreet met de punten waar je het niet eens mee bent en zo kunnen we van elkaars inzicht genieten, niets mis mee.. integendeel te prijzen zelfs.
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:20:53 #69
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51162787
Door te kijken hoe mijn leven is verlopen, is al genoeg bewijs dat God bestaat. Kijk om je heen... Dat is meer dan genoeg bewijs.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:08:57 #70
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_51164448
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:09 schreef Triggershot het volgende:
Er is helemaal geen vrije keus, want God heeft een Plan!

Duh!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_51164649
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Er is helemaal geen vrije keus, want God heeft een Plan!

Duh!
Op sarcasmetoer of pillen niet ingeslikt?
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:23:57 #72
146230 Liewec
70's movies rule
pi_51165032
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:43 schreef JeRa het volgende:
De oorspronkelijke OP:
[..]

Deel 1
Het is bijna onmogelijk.
Het is hetzelfde als vragen wanneer ik zou geloven dat Frodo Baggins daadwerkelijk bestaan heeft. Op dit moment is God voor mij volledig vergelijkbaar met Frodo Baggins, Superman, Donald Duck, Sherlock Holmes: Het zijn figuren die iemand heeft verzonnen, en dat staat voor mij buiten kijf. Net zoals voor de meeste andere mensen buiten kijf staat dat Donald Duck is verzonnen.

Dus wat zou voor mij bewijzen dat Donald Duck bestaan heeft of bestaat? Heel moeilijk, omdat ik per definitie moeite heb met het geloven in het bestaan van een pratende eend in een matrozenpakje. Ik erken dat dit, in elk geval in DEZE discussie, een tekortkoming in mijn karakter is. Op andere momenten is dit echter een pluspunt, geen tekortkoming.

Net zoals bepaalde religieuze mensen fundamenteel geloven dat God WEL bestaat, geloof ik fundamenteel dat hij NIET bestaat. Ik heb daar geen ruzie over, het interesseert me namelijk ook nauwelijjks omdat het voor mij fundamenteel is: Gras is groen, water is doorzichtig, God bestaat niet.

Als er tastbare, empirische bewijzen zouden zijn dat God wel bestaat, dan zou ik dan misschien kunnen erkennen. Ik weet echter niet of ik volledig overtuigd zou zijn, omdat ik weet dat test-uitslagen niet hoeven te kloppen, bewijzen vervalst kunnen zijn en getuigenverklaringen per definitie onbetrouwbaar zijn.

Kortom, ik vrees dat ik verloren ben in deze kwestie.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:27:25 #73
146230 Liewec
70's movies rule
pi_51165146
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:20 schreef boekenworm het volgende:
Door te kijken hoe mijn leven is verlopen, is al genoeg bewijs dat God bestaat. Kijk om je heen... Dat is meer dan genoeg bewijs.
Door te kijken hoe mijn leven is verlopen, is al genoeg bewijs dat God niet bestaat. Kijk om je heen, dat is meer dan genoeg bewijs.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juli 2007 @ 20:29:45 #74
862 Arcee
Look closer
pi_51178534
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef JeRa het volgende:
Of hij wachtte gewoon rustig af en zag wel wat het werd. Hij bekeek de mensheid en dacht: "Hé, kijk nou, er zijn ook mensen die niet geloven dat ik besta. Grappig, want ik zie hier toch echt. Hehe. Geinig, zeg". En hij gaat rustig verder met krant lezen.

Maar nee, hij heeft een hel klaar staan voor mensen die niet geloven dat hij bestaat waarin ze tot in de eeuwigheid gemarteld worden. Tuurlijk, heel logisch.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51181461
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:38 schreef cablegunmaster het volgende:
weetje voor mij is er genoeg bewijs als ik een chocolade taart in mn handen krijg gedauwd door iemand die ik gewoon niet ken en zegt van gefeliciteerd met je 19e verjaardag

en dan denk ik na * kijk ik om is die persoon weg * als zoiets gebeurt dan Freak ik me toch echt.
Ik heb dat soort dingen wel een paar keer meegemaakt. Geen chocoladetaart, maar in München kwam een man van de overkant van de straat naar mij en mijn vriendje toe, die na een dag liften een beetje hopeloos op een muurtje zaten. Hij vroeg wat we nodig hadden: 2 DM om naar het Hauptbahnhof te gaan om daar geld te wisselen. Hij duwde het geld in onze handen en duwde ons naar de bus, die net aankwam. 5 Minuten voor sluitingstijd konden we nog wisselen. Maar ja, om daar nou de hand van god in te zien???
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:23:38 #76
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_51182877
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:26 schreef Pippo_plus het volgende:
Ja inderdaad. Dat bewijst het bestaan van het vliegend spaggetti monster (inshalla).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:25:20 #77
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_51182948
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:49 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb dat soort dingen wel een paar keer meegemaakt. Geen chocoladetaart, maar in München kwam een man van de overkant van de straat naar mij en mijn vriendje toe, die na een dag liften een beetje hopeloos op een muurtje zaten. Hij vroeg wat we nodig hadden: 2 DM om naar het Hauptbahnhof te gaan om daar geld te wisselen. Hij duwde het geld in onze handen en duwde ons naar de bus, die net aankwam. 5 Minuten voor sluitingstijd konden we nog wisselen. Maar ja, om daar nou de hand van god in te zien???
Had die man een hele lange baard ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_51184064
Als ik opeens vleugels krijg en naar Jupiter kan vliegen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:13:46 #79
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51184855
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:53 schreef Kadoc het volgende:
Als ik opeens vleugels krijg en naar Jupiter kan vliegen.
Wat heb je aan vleugels in een vacuum?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juli 2007 @ 23:17:41 #80
862 Arcee
Look closer
pi_51184978
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat zou juist het bestaan van God bewijzen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51185269
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

God kan ook wel even zwaartekracht regelen in de ruimte.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juli 2007 @ 23:26:09 #82
862 Arcee
Look closer
pi_51185331
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:24 schreef Kadoc het volgende:
God kan ook wel even zwaartekracht regelen in de ruimte.
Het gaat om de luchtdruk.
pi_51185393
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het gaat om de luchtdruk.
Wat dan ook, God kan er toch wel voor zorgen dat ik naar Jupiter kan vliegen? Hij is almachtig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juli 2007 @ 23:29:21 #84
862 Arcee
Look closer
pi_51185470
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:27 schreef Kadoc het volgende:
Wat dan ook, God kan er toch wel voor zorgen dat ik naar Jupiter kan vliegen? Hij is almachtig.
Dat was ook mijn punt in de post voor mijn vorige post.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:32:03 #85
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51185574
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:32:10 #86
170036 Klit
In medio virtus
pi_51185581
Genoeg bewijs voor de aanwezigheid van Onze Vader kan je alleen zelf voelen, het is een gevoel dat je moet hebben om binding te voelen met Hem.
Als je deze binding hebt gevonden zal je hem ook nooit meer kwijt willen raken.
Laedere facile, mederi difficile
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juli 2007 @ 23:33:46 #87
862 Arcee
Look closer
pi_51185635
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:32 schreef Klit het volgende:
Genoeg bewijs voor de aanwezigheid van Onze Vader kan je alleen zelf voelen, het is een gevoel dat je moet hebben om binding te voelen met Hem.
Dat maken jouw hersenen jou wijs. Hersenen zijn tot een hoop wijsmakerij in staat.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:34:43 #88
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51185670
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:32 schreef Klit het volgende:
Kun je dat bewijs misschien tonen aan de rest van ons anders dan zeggen dat je wat voelt? En kom nu alsjeblieft niet aan met "god is een gevoel", want dat maakt de hele discussie wel ultiem verwarrend.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:36:34 #89
170036 Klit
In medio virtus
pi_51185746
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat maken jouw hersenen jou wijs. Hersenen zijn tot een hoop wijsmakerij in staat.
En ik voel me daar heel gelukkig en tevreden mee, niks mis mee dus.
Als alle mensen op de aarde zo gelukkig en tevreden zouden zijn, dan zou het er hier een stuk prettiger uitzien denk ik.
Ik ben dus blij dat ik hersens heb en dat die in een dusdanige fase verkeren dat ze me dat wijs kunnen maken.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:38:09 #90
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51185799
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:36 schreef Klit het volgende:

[..]

Als alle mensen op de aarde zo gelukkig en tevreden zouden zijn, dan zou het er hier een stuk prettiger uitzien denk ik.
Ik ben dus blij dat ik hersens heb en dat die in een dusdanige fase verkeren dat ze me dat wijs kunnen maken.
Da's mooi voor je, maar het is absoluut geen bewijs.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juli 2007 @ 23:41:51 #91
862 Arcee
Look closer
pi_51185923
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:36 schreef Klit het volgende:
Zeker, zeker.

Maar het maakt jouw gevoel niet tot waarheid.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:09:16 #92
170036 Klit
In medio virtus
pi_51186784
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:41 schreef Arcee het volgende:

Zeker, zeker.

Maar het maakt jouw gevoel niet tot waarheid.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Da's mooi voor je, maar het is absoluut geen bewijs.
Voor mij dus wel en dat is de vraag van de TS.
pi_51186867
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:25 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Had die man een hele lange baard ?
Nee. Als ik me goed herinner (het is al 35 jaar geleden) was hij gewoon glad geschoren en zag hij er verder normaal uit.
Hoezo? Ken je hem?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:15:22 #94
170036 Klit
In medio virtus
pi_51186969
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:

Nee. Als ik me goed herinner (het is al 35 jaar geleden) was hij gewoon glad geschoren en zag hij er verder normaal uit.
Hoezo? Ken je hem?
Hij had iig zijn hart op de juiste plaats, voor verdere uitleg verwijs ik graag naar mijn eerdere posts.
pi_51186976
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:09 schreef Klit het volgende:

[..]

[..]

Slim!
Maar voor anderen dus niet. En ik vind persoonlijk dat je wel erg lage eisen stelt aan een bewijs. Persoonlijk vertrouw ik wel op mijn intuïtie of gevoel, maar niet blind. Zij/het moet toch wel ondersteund worden door mijn ratio.
pi_51187013
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:15 schreef Klit het volgende:

[..]

Hij had iig zijn hart op de juiste plaats, voor verdere uitleg verwijs ik graag naar mijn eerdere posts.
Dat snap ik niet: ik reageerde op een opmerking van Akkersloot en jij verwijst naar jouw eerdere berichten??
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:43:53 #97
170036 Klit
In medio virtus
pi_51187772
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:16 schreef Kees22 het volgende:

Dat snap ik niet: ik reageerde op een opmerking van Akkersloot en jij verwijst naar jouw eerdere berichten??
Haha, voor het feit dat hij z'n hart op de juiste plaats had en hoe ik denk over zulke mensen.
Deze meneer had duidelijk een inspirator in zijn leven.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:45:57 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51187829
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:09 schreef Klit het volgende:

[..]

[..]

Wat Kees22 zegt. Je bent imho wel erg makkelijk te overtuigen.

Hoe ga je om met de waarheidsvinding op andere gebieden? Altijd gewoon je gevoel pakken?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:47:48 #99
170036 Klit
In medio virtus
pi_51187872
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Slim!
Maar voor anderen dus niet. En ik vind persoonlijk dat je wel erg lage eisen stelt aan een bewijs. Persoonlijk vertrouw ik wel op mijn intuïtie of gevoel, maar niet blind. Zij/het moet toch wel ondersteund worden door mijn ratio.
Iedre dag voel ik de kracht van Onze Vader, wat zou ik meer als bewijs moeten hebben dan het totale gevoel van Hem hebben.

In een ander topic heb ik het ook al geschreven, maar dat is iets dat je niet uit kunt leggen aan mensen die dit gevoel (nog) niet hebben.
Probeer jij maar eens aan iemand die al zijn hele leven blind is uit te leggen hoe de kleur rood eruit ziet.
Dat gaat dus niet, dat moet je beleven.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 juli 2007 @ 00:50:00 #100
862 Arcee
Look closer
pi_51187928
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:47 schreef Klit het volgende:
Iedre dag voel ik de kracht van Onze Vader, wat zou ik meer als bewijs moeten hebben dan het totale gevoel van Hem hebben.

In een ander topic heb ik het ook al geschreven, maar dat is iets dat je niet uit kunt leggen aan mensen die dit gevoel (nog) niet hebben.
Probeer jij maar eens aan iemand die al zijn hele leven blind is uit te leggen hoe de kleur rood eruit ziet.
Dat gaat dus niet, dat moet je beleven.
Maar een blinde hoort van ontzettend veel mensen dat rood echt bestaat terwijl jij waarschijnlijk niet veel mensen hoort die jouw gevoel delen. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')