Je hoeft geen theologie te studeren om God te leren kennen. Dat is het mooie. Je kan God op 3 manieren leren kennen:quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je hebt ook geen theologie gestudeerd en toch denk je alles van god te weten.
4. door je gewoon open te stellen voor Hemquote:Op woensdag 30 mei 2007 15:39 schreef mariox het volgende:
[..]
Je hoeft geen theologie te studeren om God te leren kennen. Dat is het mooie. Je kan God op 3 manieren leren kennen:
1) Heilige boeken
2) Profeten
3) Door het heelal te bestuderen.
Hoe beslis je dat heilige boeken heilih zijn en dat profeten profeten zijn? Ik bedoel, ik kan ook wel zeggen dat Roodkapje een profeet en de GVR een heilig boek is.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:39 schreef mariox het volgende:
[..]
Je hoeft geen theologie te studeren om God te leren kennen. Dat is het mooie. Je kan God op 3 manieren leren kennen:
1) Heilige boeken
2) Profeten
3) Door het heelal te bestuderen.
Dan doe je tda toch, voor iedereen is dat toch anders? Mohammed is voor 1,5 miljard moslims, bahai en Ahmaddiya wel een profeet terwijl voor rest van de wereldbevolking hij dat niet is, is en ligt voor iedereen weer anders.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoe beslis je dat heilige boeken heilih zijn en dat profeten profeten zijn? Ik bedoel, ik kan ook wel zeggen dat Roodkapje een profeet en de GVR een heilig boek is.
Zoiets heb ik ook.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig dat alles lekker door elkaar kan lopen eigenlijk. Hoef je je niet zo strict aan gezette regeltjes te houden.
Omdat de profeten met "papieren" komen waarin de stempel staat van God ;-)quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoe beslis je dat heilige boeken heilih zijn en dat profeten profeten zijn? Ik bedoel, ik kan ook wel zeggen dat Roodkapje een profeet en de GVR een heilig boek is.
Dit geld voor alle 3 de methoden. Maar open staan zonder enig onderzoek, lezen of nadenken gaat je denk ik niet helemaal lukken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
4. door je gewoon open te stellen voor Hem
Volgens mij niet hoor....quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:45 schreef mariox het volgende:
[..]
Omdat de profeten met "papieren" komen waarin de stempel staat van God ;-)
Heb ik je al eerder verteld hoe je dat kan weten.
jou wel kennelijk, want als je je verstand gebruikt kun je onmogelijk bij god uitkomen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:46 schreef mariox het volgende:
[..]
Dit geld voor alle 3 de methoden. Maar open staan zonder enig onderzoek, lezen of nadenken gaat je denk ik niet helemaal lukken.
Niet, ik heb enkele artikelen gepost die er rechtstreeks tegenin lijken te gaan. Recente onderzoeken binnen de genetica zie ik meer mijn punten bevestigen dan die van de evolutietheorie.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:45 schreef Masterix het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook.
Toch zit ik te denken hoe ik jou nu ertoe kan verleiden het één en ander van een iets grotere afstand te bekijken en je wat meer te laten vertellen over waarom je de evolutie theorie wil bestrijden... in plaats van hoe je dat denkt te kunnen doen.
De L van .evensbeschouwing dus.
Zoals Haushofer volgens mij terecht opmerkte: eigenlijk ziet het er njiet uit of je op werkelijk wetenschappelijke gronden tegen de evolutietheorie gekant bent.
Het oogt alsof je weerstand in werkelijkheid met je religieuze overtuiging te maken heeft. Dat daar de passie ligt zeg maar. En dat je in dit topic aangeeft wat jij ziet als wetenschappelijke argumenten die samengaan met je religieuze overtuiging.
Twee dingen interesseren mij dan.
1.: Hoe verstoren de huidige uitkomsten van evolutietheorieën jouw religieuze beleving van de werkelijkheid?
Deze vraag begrijp ik niet.quote:2.: Gaat het je werkelijk om de wetenschappelijke methode an sich, of om de huidige uitkomsten m.b.t. de levende natuur en, naar ik aanneem, in het bijzonder de mens?
ik denk dat dat een grapje isquote:Op woensdag 30 mei 2007 15:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er de stempel staat van god?
Je gaf al eerder aan voornamelijk naar dubieuze onderzoeken te kijken. De bronnen die jij raadpleegt zijn gaar, met als enig doel levensovertuiging mixen met onderbouwing.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet, ik heb enkele artikelen gepost die er rechtstreeks tegenin lijken te gaan. Recente onderzoeken naar genetica zie ik meer mijn punten bevestigen dan die van de evolutietheorie.
[..]
Deze vraag begrijp ik niet.
Verbreek de heilige drieeenheid nou niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
Omdat we zonder Zijn woord geen idee kunnen hebben wat we hier doen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:53 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraag aan de creationisten:
jullie geloven dat de wereld is geschapen door een almachtig wezen.
Maar waarom verbind je daaraan dan de noodzaak dat daar ook een heilig boek bij hoort?
Het kan toch ook gewoon een deïstische god zijn?
Waarom niet door de Macarena te dansen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
Biologen bestuderen een aspect van het heelal en concludeert dat er evolutie is. Je zou de wetenschap op je blote knietjes moeten bedanken voor dit inzicht in gods grootsheid.quote:
Heb je haar ook weer met haar onliners zonder enig argument.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jou wel kennelijk, want als je je verstand gebruikt kun je onmogelijk bij god uitkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |