abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:53:19 #1
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_50619651
tevens tvp
vorige deel: Creationisme Vs. Evolutie deel 8
pi_50620044
Kan je die laatste opmerking van je verduidelijken.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:15:36 #3
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_50620529

[ Bericht 100% gewijzigd door DoctorB op 19-06-2007 17:17:53 ]
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:20:38 #4
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50620753
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We weten niet alles. Dat we bepaalde zaken niet snappen wil niet zeggen dat ze niet logischer zijn dan wat je zelf kan bedenken. Daarom bestaat er zoiets als wetenschap en met verklaringen als 'dat is een staart' of 'die blinde vlek is een foutje van de evolutie' leer je duidelijk helemaal niets.
Zucht. 'De evolutie' maakt geen fouten. 'De evolutie' doet ook niks goed. Dat impliceert dat evolutie een doel heeft, namelijk perfecte ogen maken. Dat is helemaal niet zo. Mutaties zijn random, en die worden geselecteerd.

Stel je echter dat God een perfecte creatie heeft afgeleverd, dan is het oog een bewijs dat dat niet zo is. Waarom een blinde vlek? Dat had ook anders gekund, beter.

Tevens tvp.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50620957
Jaja ;God heeft de wereld netjes in 6 dagen geschapen, om de zevende dag even uit te rusten.

lekker realistisch. dat geloven puur en alleen omdat het in een boek staat dat zo oud is dat men toen nergens nog een verklaring voor had; en toch maar iets moest verzinnen voor enige houvast.

even wat puntjes:

- Evolutie is zichtbaar aantoonbaar. Er zijn talloze voorbeelden van dieren die zich aangepast hebben aan hun leeftgebied, en zo in de loop der jaren een nieuwe soort zijn geworden.

- Oudste botten van mensen die zijn gevonden zijn half geevalueerde aapachtigen (in allerlei tussenvormen) in Afrika. Deze zijn duidelijk ouder en anders dan botten van moderne mensen. Mocht creationisme klopen; waarom zijn er dan geen botten van gewone mensen gevonden die net zo oud zijn...
(en nu geen gezwam over tussenvormen (god moest de mensen nog bijschaven ) etc. Dan ga je je eigen draai geven aan creationisme, waarmee je dus zegt dat het niet klopt)

- Wie heeft dat opperwezen dan gemaakt

- Het is in een lab mogelijk van de gassen; die zo ongeveer 2,7 miljard jaar geleden op aarde aanwezig waren, aminozuren te vormen. Er ontstonden zelfs ketens. Aminozuren zijn de stoffen waaruit DNA en RNA is opgebouwd.

etc...
#winning
  Moderator dinsdag 19 juni 2007 @ 17:26:05 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50621006
tvsp

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 juni 2007 @ 17:30:27 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50621158
quote:
Oldest Panda Skull Discovered
By Constance Holden
ScienceNOW Daily News
18 June 2007

With its cuddly physique and black saucer eyes, the panda may be the most famous exotic animal in the world. But surprisingly little is known about the creature's evolutionary history. That may change, thanks to the discovery of the oldest panda skull yet found. Among other insights, the 2-million-year-old fossil indicates that pandas have been tucking into bamboo for a very long time.
Pandas have proven a problematic creature to pigeonhole. In the early 20th century, biologists surmised that pandas were members of a herbivorous raccoonlike species called procyonids. But in the 1950s, anatomical studies indicated that pandas were instead a type of bear--a finding that was confirmed 2 decades later with genetic data. Still, there has been virtually no record of how pandas evolved over 6 million years from a carnivorous Miocene ursid to the modern panda's precursor, the 1 million-year-old Ailuropoda baconi.

The new skull helps fill this evolutionary hole. It was discovered 6 years ago in a limestone cave in southern China by two paleontologists from the Chinese Academy of Sciences in Beijing. The teeth and the shape of its bones indicate that the owner was a precursor of the modern giant panda, says anthropologist Russell Ciochon of the University of Iowa, Iowa City, a co-author of the new study. In particular, the thick-enameled teeth, short canines, and molars with multiple cusps for grinding tough fibers, suggest that the unique vegetarian diet of today's pandas was adopted more than two million years ago.

The all-bamboo diet enabled the bears to rapidly expand in size. The fossil skull belonged to a creature measuring less than a meter, says Ciochon, whereas today's pandas are closer to 1.5 meters. "Once you make the shift to vegetarianism and become very specialized, then you get bigger."

The skull "fills an important evolutionary gap," says Blaire Van Valkenburgh, a vertebrate paleontologist at the University of California, Los Angeles. "It's a very nice transitional form."

Whether the ancient panda's distinctive black-and-white coloration was the same as today's panda is unknown, says Ciochon. But given the other resemblances, it wouldn't be surprising, he says. Tropical animals, as these were, tend to have strong coloration so they can be seen through the foliage by their own kind. The team reports its findings online this week in Proceedings of the National Academy of Sciences.
en een leuke panda vinding uit de nieuwste scienceNOW
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_50622088
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:20 schreef Rasing het volgende:

[..]

Zucht. 'De evolutie' maakt geen fouten. 'De evolutie' doet ook niks goed. Dat impliceert dat evolutie een doel heeft, namelijk perfecte ogen maken. Dat is helemaal niet zo. Mutaties zijn random, en die worden geselecteerd.

Stel je echter dat God een perfecte creatie heeft afgeleverd, dan is het oog een bewijs dat dat niet zo is. Waarom een blinde vlek? Dat had ook anders gekund, beter.

Tevens tvp.
Jajaaa... 'foutje' is mssn de verkeerde term. Als je gelezen had, wist je waarom het logisch is dat mensen de ogen hebben die ze hebben met de blinde vlek die daarbij hoort.
pi_50622206
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:25 schreef Tware het volgende:
Jaja ;God heeft de wereld netjes in 6 dagen geschapen, om de zevende dag even uit te rusten.

lekker realistisch. dat geloven puur en alleen omdat het in een boek staat dat zo oud is dat men toen nergens nog een verklaring voor had; en toch maar iets moest verzinnen voor enige houvast.

even wat puntjes:

- Evolutie is zichtbaar aantoonbaar. Er zijn talloze voorbeelden van dieren die zich aangepast hebben aan hun leeftgebied, en zo in de loop der jaren een nieuwe soort zijn geworden.

- Oudste botten van mensen die zijn gevonden zijn half geevalueerde aapachtigen (in allerlei tussenvormen) in Afrika. Deze zijn duidelijk ouder en anders dan botten van moderne mensen. Mocht creationisme klopen; waarom zijn er dan geen botten van gewone mensen gevonden die net zo oud zijn...
(en nu geen gezwam over tussenvormen (god moest de mensen nog bijschaven ) etc. Dan ga je je eigen draai geven aan creationisme, waarmee je dus zegt dat het niet klopt)
quote:
- Wie heeft dat opperwezen dan gemaakt
God heeft geen begin of einde, is geen creatie.
quote:
- Het is in een lab mogelijk van de gassen; die zo ongeveer 2,7 miljard jaar geleden op aarde aanwezig waren, aminozuren te vormen. Er ontstonden zelfs ketens. Aminozuren zijn de stoffen waaruit DNA en RNA is opgebouwd.

etc...
Aminzuren zijn nog geen leven en de condities waren onrealistisch. Als dit zou bewijzen dat het leven op die manier ontstaan zou zijn zou de man in kwestie allang de nobelprijs hebben gewonnen en zou op elke school in de wereld dit experiment gedaan worden.
pi_50622340
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

en een leuke panda vinding uit de nieuwste scienceNOW
We zien dagelijks diersoorten zich aanpassen aan hun omgeving. Gelukkig zijn ze wel zo eerlijk geweest om aan te geven dat het nog steeds gewoon om pandaberen of gewoon beren ging en gaat.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:18:56 #11
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50622699
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jajaaa... 'foutje' is mssn de verkeerde term. Als je gelezen had, wist je waarom het logisch is dat mensen de ogen hebben die ze hebben met de blinde vlek die daarbij hoort.
Nee, ik lees waarom jij vindt dat dat logisch is. Een almachtige creator had toch ook een beschermlaagje kunnen maken dat geen blinde vlek veroorzaakt?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50622725
tvp
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:35:50 #13
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_50623279
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

God heeft geen begin of einde, is geen creatie.
Kun je ook one-liners tikken die wel een logische betekenis hebben?
quote:
Aminzuren zijn nog geen leven en de condities waren onrealistisch. Als dit zou bewijzen dat het leven op die manier ontstaan zou zijn zou de man in kwestie allang de nobelprijs hebben gewonnen en zou op elke school in de wereld dit experiment gedaan worden.
Het blijkt maar weer dat je er geen snars vanaf weet. Dat experiment wordt in alle opleidingen bio-chemie uitentreure herhaald, in honderden verschillende vormen.

Want het gaat, neem ik aan, over het Miller-Urey experiment? Dat is een klassiek experiment waarin aminozuurketens geproduceerd worden. Dat is inderdaad nog geen leven, al moet ik de eerste mens nog tegenkomen die mij kan vertellen wat is de grens is tussen leven en niet-leven. Maar dat is een probleem waar je de gemiddelde leeghoofdige creationist niet mee lastig moet vallen

Als je meer over die complexe materie wilt weten, is een leuk beginpunt het werk van Robert Hazen.
'Nuff said
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:53:57 #14
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_50623907
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Een inkopper en flauw? Hallo? Ik vind het hoogst opmerkelijk dat mensen zonder blikken of blozen toe kunnen geven dat er nooit is geobserveerd hoe het gezichtsvermogen of een andere complexe structuur, zoals voortplantingsmechanismen, respiratoir systeem, spijsvertering, immuunsysteem, cardiovasculair systeem etc. stapje voor stapje door mutaties kunnen ontstaan of veranderen in een geheel andere opbouw, maar toch heilig overtuigd zijn van evolutie en zulke filmpjes als van Dawkins een 'mooi simplificatie van de (niet-geobserveerde) werkelijkheid' kunnen vinden. Als dergelijke zaken nog nooit geobserveerd zijn, hoe weet je dan dat ze plaats hebben gevonden? Als je zegt 'dat kunnen we niet waarnemen want dat duurt miljoenen jaren' is je theorie niet falsificeerbaar en dus niet wetenschappelijk. We zien allerlei veranderingen, maar nooit leiden ze tot zulke heftige veranderingen als evolutie vereist, zelfs niet nu uit onderzoek blijkt dat veranderingen snel op kunnen treden. Waarom is het feit dat verschillende organismen verschillende ogen hebben een gevolg van evolutie? Dit is natuurlijk de kern van de hele discussie, er is nog niets aangeleverd wat werkelijk bewijs levert voor deze processen. Geen nylon-bug, geen fruitvlieg, geen hond, niets.
Mijn voorbeeld van zwaartekracht vond ik een inkopper en flauw, omdat die waarschijnlijk al veel vaker langs is gekomen. Maar heb jij nou wel of niet zwaartekracht gezien (ipv alleen de gevolgen er van)?
quote:
Je interpreteert iets wat niet letterlijk kan zijn niet als letterlijk, als de bijbel het metafoor 'gordijn' gebruik voor de hemel snapt elke malloot dat het niet over een tentdoek gaat. Maar als in genesis 'naar hun soort' staat lijkt me dat er geen sprake is van beeldspraak, we kunnen na wat onderzoek concluderen wat hiermee logischerwijs bedoeld wordt.
Ook hier blijft mijn vraag staan. Je haalt een voorbeeldje naar voren die je zelf als duidelijk beeldspraak beschouwt, maar je verteld niet hoe je tot die conclusie komt. "we kunnen na wat onderzoek..." op die basis kun je ook evolutie accepteren en dat deel van de bijbel als metaforisch betitelen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:58:02 #15
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_50624051
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kan je die laatste opmerking van je verduidelijken.
omdat de bijbel niet strookt met de werkelijkheid
pi_50624316
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:35 schreef Doffy het volgende:

[..]

Kun je ook one-liners tikken die wel een logische betekenis hebben?
[..]

Het blijkt maar weer dat je er geen snars vanaf weet. Dat experiment wordt in alle opleidingen bio-chemie uitentreure herhaald, in honderden verschillende vormen.

Want het gaat, neem ik aan, over het Miller-Urey experiment? Dat is een klassiek experiment waarin aminozuurketens geproduceerd worden. Dat is inderdaad nog geen leven, al moet ik de eerste mens nog tegenkomen die mij kan vertellen wat is de grens is tussen leven en niet-leven. Maar dat is een probleem waar je de gemiddelde leeghoofdige creationist niet mee lastig moet vallen

Als je meer over die complexe materie wilt weten, is een leuk beginpunt het werk van Robert Hazen.
Oh oh wat ben je toch verheven en briljant zeg. Het gaat inderdaad om het Miller experiment. Een leuk experiment maar geen bewijs voor evolutie of ontstaan van leven uit anorganisch materiaal en daar gaat het om.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:06:38 #17
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50624326
oh ja, nog enkele rudimentaire organen die je wat mij betreft mag verklaren: de blinde darm bij de mens (waarom een loos stukje darm, die ook nog eens voor eemn ontsteking kan zorgen?), het staartbotje (duidelijk aaneengegroeide stukken wervels) terwijl we geen staart hebben. Of bij andere dieren: bekken in een walvis, kleine onnuttige pootjes bij sommige slangen, etc.. en zo zijn er nog veel meer (dit zijn enkele voorbeelden die ik uit m'n hoofd weet). waarom zou een God zulke overbodige dingen maken?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_50624363
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:18 schreef Rasing het volgende:

[..]

Nee, ik lees waarom jij vindt dat dat logisch is. Een almachtige creator had toch ook een beschermlaagje kunnen maken dat geen blinde vlek veroorzaakt?
Dat had gekund ja, maar dan loop je misschien weer tegen andere problemen op. Feit is dat het oog prima werkt voor de mens en niemand last heeft van die blinde vlek
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:09:39 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50624425
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien van God, de voorwaarde voor creationisme. Ik hoor alleen dat een perfecte God een waardeloze bende dieren heeft neergeflikkerd die zich als een gek de hele tijd moeten aanpassen omdat God te stom is om een perfecte wereld en perfecte dieren te maken. Die arme beestjes moeten zich zelf zo hard aanpassen (in verband met een niet aantoonbare en vanwege praktische redenen onmogelijke zondvloed) dat de meest exotische variant van de evolutie theorie alleen maar aannemelijker word.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50624457
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:06 schreef Bensel het volgende:
oh ja, nog enkele rudimentaire organen die je wat mij betreft mag verklaren: de blinde darm bij de mens (waarom een loos stukje darm, die ook nog eens voor eemn ontsteking kan zorgen?),
Die speelt een rol bij het voorkomen van infectieziekten op jonge leeftijd en misschien ook wel op latere leeftijd.
quote:
/het staartbotje (duidelijk aaneengegroeide stukken wervels) terwijl we geen staart hebbe
Daar zitten spieren aan gehecht n.
quote:
Of bij andere dieren: bekken in een walvis,
Ook spieren aan gehecht
quote:
kleine onnuttige pootjes bij sommige
slangen, etc..
Voor bij de voortplanting
quote:
en zo zijn er nog veel meer (dit zijn enkele voorbeelden die ik uit m'n hoofd weet). waarom zou een God zulke overbodige dingen maken?
Ze hebben een functie. Sommige ervan kun je missen zonder acuut dood te gaan, maar dat is geen tegen-argument natuurlijk.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:10:41 #21
64288 Bensel
Ladderzat
pi_50624461
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh oh wat ben je toch verheven en briljant zeg. Het gaat inderdaad om het Miller experiment. Een leuk experiment maar geen bewijs voor evolutie of ontstaan van leven uit anorganisch materiaal en daar gaat het om.
euhm.. ik denk dat je het mis hebt.. want aminozuren zijn altijd nog biologische stoffen. en met het Urey Miller experiment is bewezen dat het biologische stoffen zijn die kunnen ontstaan buiten een organisme. (met andere woorden, van anorganisch naar organisch). Maar er zijn al veel meer soorten experimenten geweest, waar dergelijke dingen werden gedaan.. Urey-Miller is het bekendste, maar niet de enige..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_50624539
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:10 schreef Bensel het volgende:

[..]

euhm.. ik denk dat je het mis hebt.. want aminozuren zijn altijd nog biologische stoffen. en met het Urey Miller experiment is bewezen dat het biologische stoffen zijn die kunnen ontstaan buiten een organisme. (met andere woorden, van anorganisch naar organisch). Maar er zijn al veel meer soorten experimenten geweest, waar dergelijke dingen werden gedaan.. Urey-Miller is het bekendste, maar niet de enige..
We hebben het over leven in de zin van 1 cellig leven. De combinatie van gassen die hij gebruikte kan onmogelijk in een atmosfeer bestaan zoals die wordt voorgesteld via de gangbare theoriën.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:15:14 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50624623
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat had gekund ja, maar dan loop je misschien weer tegen andere problemen op. Feit is dat het oog prima werkt voor de mens en niemand last heeft van die blinde vlek
Dat komt omdat het leven zich zo goed kan aanpassen aan de omstandigheden. Waarom heeft God geen perfecte mens gecreëerd? We zijn toch geschapen naar zijn evenbeeld? Is God ook een hinkende sukkel met blinde vlekken en waardeloze stukjes darm?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50624662
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:53 schreef Frezer het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld van zwaartekracht vond ik een inkopper en flauw, omdat die waarschijnlijk al veel vaker langs is gekomen. Maar heb jij nou wel of niet zwaartekracht gezien (ipv alleen de gevolgen er van)?
Het is ook geen goede vergelijking vind ik. Zwaartekracht is meetbaar, observeerbaar, evolutie van dier a naar dier b zou dat ook moeten zijn, of van structuu/systeem a naar b stapsgewijs via kansmutaties en selectie maar dat gebeurt helemaal niet.
quote:
Ook hier blijft mijn vraag staan. Je haalt een voorbeeldje naar voren die je zelf als duidelijk beeldspraak beschouwt, maar je verteld niet hoe je tot die conclusie komt. "we kunnen na wat onderzoek..." op die basis kun je ook evolutie accepteren en dat deel van de bijbel als metaforisch betitelen.
Omdat we dmv observaties erachter zijn gekomen dat er geen tentdoeken in de lucht hangen.
pi_50624739
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat komt omdat het leven zich zo goed kan aanpassen aan de omstandigheden. Waarom heeft God geen perfecte mens gecreëerd? We zijn toch geschapen naar zijn evenbeeld? Is God ook een hinkende sukkel met blinde vlekken en waardeloze stukjes darm?
Wat versta jij onder perfect? Ik vind die capaciteit tot perfecte aanpassing aan de omgeving juist perfect. Stel je voor dat alles er hetzelfde uit zou zien, dat zou saai zijn. Overigens staat er nergens dat de creatie 'perfect' was maar goed. Als er al zoiets als een absoluut objectieve perfectie bestaat, is dat dus niet wat in dit geval God gecreëerd heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')