abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50200524
Om toch maar weer verder te gaan, ik heb wat nieuwe sites gevonden, recente sites overigens.

Deze discussie is bedoeld om te kijken naar de creationistische aspecten van het leven, en de evolutionaire aspecten. Ik ben geen overtuigd atheist, maar geloof niet in God(maar weet het niet zeker). De bewijzen voor evolutie liegen er dan ook niet om. Hieronder een aantal voorbeelden.

Heel interessant, graag commentaar.

http://archeonet.nl/index.php?itemid=10402

http://www.nrc.nl/wetensc(...)_verheldert_evolutie

http://www.geo.uu.nl/ngv/geonieuws/geonieuwsart.php?artikelnr=798

[ Bericht 20% gewijzigd door bigore op 07-06-2007 14:55:06 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:18:18 #2
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_50200805
Misschien als je in je OP n beetje uitlegt waar t over gaat, dat ik de moeite neem om de linkjes te bekijken...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_50201020
Ik wordt zo doodziek van die creationisten. Ze komen simpelweg zonder enige goede argumenten. Ik ga niet zeggen dat de evolutie theorie "waar" is, maar daar zijn tenminste goede argumenten voor.
En de kans dat van alle theorieen de evolutie theorie waar blijkt te zijn is momenteel het grootst.
En als je 99% zeker bent, mag je officieel niet spreken van waar, maar het blijft wel 99%. Tegenover 1% (naar boven afgerond) voor creation theorie.

Waar ik me vooral aan irriteer is het feit dat creationisten doen alsof de kans dat hun theorie waar is, net zo groot is als de kans dat evolutie waar is. Dit is gewoon absurd en zorgt er eigenlijk voor dat er geen discussie gevoerd kan worden. Alleen maar over en weer geschreeuw, en proberen met bewijzen te komen dat 1 puntje niet waar is, en gelijk concluderen dat de hele theorie niet waar is.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_50201048
tvp
pi_50201088
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:22 schreef Sisko het volgende:
Ik wordt zo doodziek van die creationisten. Ze komen simpelweg zonder enige goede argumenten.
Staat zo in het boekje ja?
tvp
pi_50201209
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:24 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Staat zo in het boekje ja?
tvp
Precies, dat soort argumenten. Of argumenten die redelijk klinken, maar die allang weerlegd zijn door verschillende wetenschappers.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_50201238
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:27 schreef Sisko het volgende:

[..]

Precies, dat soort argumenten. Of argumenten die redelijk klinken, maar die allang weerlegd zijn door verschillende wetenschappers.
Das knap, ook de Koran joh?
pi_50201672
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet helemaal, of wilde je zeggen dat de koran als wetenschappelijk naslagwerk gebruikt mag worden wat betreft argumentatie
pi_50201975
quote:

[..]

Is de Koran een argument tegen de evolutietheorie? Ik meende dat het het heilige boek van de Islam was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50202352
quote:

[..]

De Koran vind ik persoonlijk helemaal een loos geloof, het is een slap aftreksel van de Bijbel geschreven door een stel agressieve, moordlustige en gestoorde mensen.
pi_50205229
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:39 schreef Sisko het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet helemaal, of wilde je zeggen dat de koran als wetenschappelijk naslagwerk gebruikt mag worden wat betreft argumentatie
Jij stelt dat (creationistische) argumenten die redelijk klinken weerlegd zijn. Geldt jouw statement ook voor de Koran?
pi_50205250
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is de Koran een argument tegen de evolutietheorie? Ik meende dat het het heilige boek van de Islam was.
Dus?
pi_50205265
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:57 schreef bigore het volgende:

[..]

De Koran vind ik persoonlijk helemaal een loos geloof, het is een slap aftreksel van de Bijbel geschreven door een stel agressieve, moordlustige en gestoorde mensen.
Tof man.

Wat heeft het precies met hoe moslims naar evolutie kijken te maken?
pi_50206183
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:15 schreef Triggershot het volgende:
Jij stelt dat (creationistische) argumenten die redelijk klinken weerlegd zijn. Geldt jouw statement ook voor de Koran?
De Koran spreekt evolutie toch niet tegen? Stond er niet ergens dat mens en dier uit water gevormd zijn?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50206805
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De Koran spreekt evolutie toch niet tegen? Stond er niet ergens dat mens en dier uit water gevormd zijn?
Klopt, maar het wordt wel gangbaar geacht als 'creationisme'
pi_50206920
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het geldt ongetwijfeld voor bepaalde bewering die in de Koran gedaan worden, geef er maar een paar die wetenschappelijk te weerleggen zijn en ik waag wel een poging. Maar de Koran an sich is nog steeds een boek en geen creationistisch argument, hoewel ze er misschien wel in staan.
pi_50206973
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het geldt ongetwijfeld voor bepaalde bewering die in de Koran gedaan worden, geef er maar een paar die wetenschappelijk te weerleggen zijn en ik waag wel een poging. Maar de Koran an sich is nog steeds een boek en geen creationistisch argument, hoewel ze er misschien wel in staan.
Om eerlijk te zijn ben ik geen enkel tegengekomen die tegen evolutie ingaat.
pi_50207203
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan was je eerste vraag in dit topic toch eigenlijk al zinloos?
pi_50207250
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan was je eerste vraag in dit topic toch eigenlijk al zinloos?
mensen kunnen iets anders sugereren
pi_50207276
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus het adam en eva verhaal staat niet in de Koran? Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de Koran en atheisten?
pi_50207392
In de koran bakt Allah de mens uit klei. De eerste laat ie te lang bakken, wordt daarom te zwart en dus afgekeurd. De tweede laat ie te kort bakken, blijft daarom te bleek en wordt ook afgekeurd. De derde is precies bruin genoeg en word goed gekeurd. En zo zijn volgens de koran ook de mensenrassen onstaan.
pi_50207412
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In de koran bakt Allah de mens uit klei. De eerste laat ie te lang bakken, wordt daarom te zwart en dus afgekeurd. De tweede laat ie te kort bakken, blijft daarom te bleek en wordt ook afgekeurd. De derde is precies bruin genoeg en word goed gekeurd. En zo zijn volgens de koran ook de mensenrassen onstaan.
haha, meen je dit nou serieus?
pi_50207726
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:05 schreef bigore het volgende:

[..]

Dus het adam en eva verhaal staat niet in de Koran? Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de Koran en atheisten?
Het geloof in God.
pi_50207736
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef bigore het volgende:

[..]

haha, meen je dit nou serieus?
Ja dat is wat ik ervan begrepen heb.. zou best niks van kunnen kloppen maar toch. Er zit wel een duidelijk racistische ondertoon in.
pi_50207756
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Iemand heeft jou goed beetgenomen.

Toon mij dat in de Koran en ik bekeer me meteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')