Mensen zoals jij zijn echt slaapverwekkend weet je dat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef Armageddon het volgende:
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren.
Doe niet zo opgefokt man.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:14 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn echt slaapverwekkend weet je dat.
Probeer je nou grappig te zijn of wat?
Je bent het iig niet namelijk.
Er zit toch echt een verschil tussen bij de Shell tanken in een normale auto dan tanken in de pitstraat in een F1.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef Armageddon het volgende:
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren.
Nu weet ik niet van welke datum (voor/na Magny-Cours?) dit interview is, maar iig verstandige woorden van Mol na al dat gedoe de laatste dagen. Uitlatingen van (vooral) Kolles en Gascoyne waren nu niet bepaald verstandig/tactisch/slim te noemen, om over de reacties van 'de fans' maar te zwijgen.. Mol geeft terecht aan dat de prestaties op de baan in absolute zin ietwat tegenvallen, maar weet ook waardoor dit veroorzaakt wordt. Hopelijk zal de B-spec hier verandering in aan kunnen brengen, blijkt Sutil dan nog steeds sneller, dan is het pech (exit) voor Albers, maar wie weet is het de ommekeerquote:Spyker F1 en Albers praten in augustus
03 juli 2007
Spyker F1 zal waarschijnlijk in augustus met Christijan Albers rond de tafel gaan, om de toekomst van de 28-jarige coureur bij het Nederlandse team te bespreken. Dit liet Spyker F1-baas Michiel Mol weten in een interview met het Spyker F1 Magazine.
"We hoeven er niet omheen te draaien, Adrian is doorgaans sneller dan Christijan dit jaar", zei Mol na afloop van de Grand Prix van Frankrijk. "Christijan worstelt met de afstelling. Vindt hij een goede set-up, dan is hij prompt snel, dat wel. Christijan heeft een agressieve rijstijl, en die past minder goed bij de huidige Bridgestone-banden. De nieuwe banden lenen zich niet voor gooi- en smijtwerk. Feit blijft dat het opvallend is, dat een rookie zo vaak sneller is. Christijan vindt het een moeilijke situatie, dat mag duidelijk zijn. Het lijkt een beetje op de situatie bij McLaren, waar Lewis Hamilton Fernando Alonso steeds te snel af is."
"Over een race of twee tot drie gaan we met Christijan rond de tafel", vertelde de Formule 1-directeur van Spyker verder. "Hij wil graag naar de top, maar dat zijn wij ook in 2008 nog niet. Hij is toe aan teams als Williams of Toyota, maar of dat lukt?"
Ja sorry maar ik word een beetje moe van dit soort reacties.quote:
Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:17 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ja sorry maar ik word een beetje moe van dit soort reacties.
Misschien moet ik maar niks meer lezen als het over Albers gaat.
Heel Nederland loopt Albers ineens af te branden, ja hij doet het kut, hij valt dit jaar zwaar tegen maar hij verdient dit nou ook weer niet.
Reageer inderdaad maar niet nee.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
wat is de lol van voetbal,tennis,basketbal,hockey,bowlen,cricket,rugby,volleybal,snooker,darten etc etc etc....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
Ik raad je toch aan eens wat races te volgen want dat er maar 1 coureur is die constant wint is allang niet meer zo.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
Jij ziet Formule 1 als een individualistische sport.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
Ik heb het een tijdje geprobeerd hoor maar ik kan er maar niet warm of koud van worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:23 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik raad je toch aan eens wat races te volgen want dat er maar 1 coureur is die constant wint is allang niet meer zo.
Ook al is F1 misschien niet altijd even leuk meer, het blijft toch altijd wel interessant.
Persoonlijk vind ik het ook leuker als er meer competitie is, daarom kijk ik steeds liever naar A1 en Champcar maar dat terzijde.
Ik denk ook dat de uitspraken van Gascoyne en Kolles mede gedaan zijn om de fouten van het team en hun groeibriljant (want dat is hij wel, wees eerlijk) Sutil een beetje naar de achtergrond te verdringen. Sutil die te vroeg in de pits kwam, het team dat verzuimde hem weer weg te sturen...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:17 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Even schaamteloos de post van Googolplexian gekopiëerd
[..]
Nu weet ik niet van welke datum (voor/na Magny-Cours?) dit interview is, maar iig verstandige woorden van Mol na al dat gedoe de laatste dagen. Uitlatingen van (vooral) Kolles en Gascoyne waren nu niet bepaald verstandig/tactisch/slim te noemen, om over de reacties van 'de fans' maar te zwijgen.. Mol geeft terecht aan dat de prestaties op de baan in absolute zin ietwat tegenvallen, maar weet ook waardoor dit veroorzaakt wordt. Hopelijk zal de B-spec hier verandering in aan kunnen brengen, blijkt Sutil dan nog steeds sneller, dan is het pech (exit) voor Albers, maar wie weet is het de ommekeer![]()
Verrek, ik ben op dezelfde dag jarig... *Is dit iets positiefs???*quote:Wie is Christijan Albers
Christijan Albers is geboren in Nederland op 16 april 1979.
Ik zeg niks voor ik weer mensen boos maakquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Verrek, ik ben op dezelfde dag jarig... *Is dit iets positiefs???*
Ziggy(3x), leuk dat je een topic hebt geopend voor Chris.
Bron?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef Armageddon het volgende:
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren.
Volgens mij was Heidfeld ook vorig seizoen de betere bij BMW, zeker als je naar het resultaat gaat kijken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef staticdata het volgende:
het heeft gewoon met de rijstijl te maken. zoals eerder is gezegd heeft albers meer een agressievere rijstijl. dit heeft Kubica ook. Vorig jaar reed Kubica bijvoorbeeld Heidfeld constant zoek omdat hij beter met die banden overweg kon. nu zie je Kubica ook nog wel ploeteren en rijd heidfeld meer op de voorgrond.
Toch zou albers wel sneller moeten zijn dan Sutil...
Dit doet gewoon pijnquote:Op woensdag 4 juli 2007 07:29 schreef TJDoornbos het volgende:
verwijtte
Kubica is pas aan het eind ingestapt he, daarvoor zat villeneuve nogquote:Op woensdag 4 juli 2007 08:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij was Heidfeld ook vorig seizoen de betere bij BMW, zeker als je naar het resultaat gaat kijken.
Ik heb het ook over alleen de laatste negen racesquote:Op woensdag 4 juli 2007 08:54 schreef staticdata het volgende:
[..]
Kubica is pas aan het eind ingestapt he, daarvoor zat villeneuve nog
Die klassen bestaan niet. Zelfs al zijn de auto's gelijk, komt het aan op afstelling en dergelijke en zijn er altijd teams die het beter doen dan anderen en dus vaak winnen. Kijk maar naar de A1 (Duitsland dit jaar en vorig jaar Frankrijk) en ChampCar (teams Newman-Haas en Forsythe met als coureurs respectievelijk Bourdais en Tracy).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
Omdat daar iedereen speelt met hetzelfde materiaalquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:23 schreef staticdata het volgende:
wat is de lol van voetbal,tennis,basketbal,hockey,bowlen,cricket,rugby,volleybal,snooker,darten etc etc etc....
Minardi?? rijdt die niet CCWS??quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Omdat daar iedereen speelt met hetzelfde materiaal
Een F1 kan maar gewonnen worden door een handjevol coureurs: degenen die de beste auto hebben. Dat hoeft niet per se ook de beste coureur te zijn. Schumi eindigt ook 15e in een Minardi.
Leuke van de F1 is daarom dan ook alle soaps eromheen. Wie mag in de auto's rijden die er toe doen? Wie kan opzouten? enzo.![]()
De race zelf vind ik meestal bloedsaai. In vrijwel elke sport kan een matig team/speler nog wel eens winnen van een topper. Onmogelijk in de F1.
Die is er al en rijdt momenteel in Amerikaquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:02 schreef MrBadGuy het volgende: hopelijk komt er eens een goede Nederlandse F1-coureur![]()
En is geen F1 coureur.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:17 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Die is er al en rijdt momenteel in Amerika
Spijtig genoeg voor Albers heeft Norbert Haug hem toender tijd op de 2de plek gezet aangezien gary Paffet dan wel Lewis Hamilton ook kans maakten bij Mclaren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Albers valt dit seizoen gewoon zwaar tegen. Tuurlijk kan dat met de tankinstalatie iedereen overkomen, hij krijgt ook niet kritiek omdat dit het enige 'foutje' is wat hij heeft gemaakt, maar hij rijdt het hele seizoen al belabberd. Dat hij nu eindelijk eens toegeeft dat hij fout zat spreekt voor zich, hoe wou hij in dit geval ontkennen dat hij fout zat? Albers is vast een goede coureur, maar niet goed genoeg voor de F1.
Dan zijn er nog mensen die zeggen dat we blij moeten zijn dat er tenminste een Nederlander meerijdt, maar voor mij hoeft het niet op zo'n manier. Hij zal altijd achteraan blijven rijden, als hij echt heel goed was dan maakte hij nog wel kans op een plaats bij een topteam, maar dat gaat voor Albers nooit gebeuren. Jammer maar helaas, hopelijk komt er eens een goede Nederlandse F1-coureur![]()
En staat met de huidige regels dus gewoon met lege handenquote:
Spa zou die er volgens mij bij zijnquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:00 schreef sanger het volgende:
[..]
En staat met de huidige regels dus gewoon met lege handen
Het vorige topic was vol.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:59 schreef Sally het volgende:
Ziggy(3x), leuk dat je een topic hebt geopend voor Chris.
Het deed mij ook pijn.quote:
Dat zou anders een hele prestatie zijn in een Minardiquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Schumi eindigt ook 15e in een Minardi.
Mij ookquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het vorige topic was vol.
[..]
Het deed mij ook pijn.
Ik gaf al 2x een hint...quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Maar uit protest opende niemand anders een nieuw topic![]()
quote:
CA en Giedo zie ik sowieso wel rijden at spaquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:30 schreef Sally het volgende:
[..]
![]()
![]()
Andere vraag dan maar: Zou Chris nog komen om te testen in Spa?
Niet voor zover bekend is gemaakt. Misschien wel leuk om daar op te letten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:49 schreef MIster911 het volgende:
Test Spyker met de B-Spec?
Mwoah. Ook Minardi heeft wel eens vooraan de grid gestaan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zou anders een hele prestatie zijn in een Minardi
Nog niet gehoord... maar so true!quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Ook Minardi heeft wel eens vooraan de grid gestaan.
Maar goed, het zal allemaal met een sisser aflopen. Albers maakt gewoon zijn seizoen af, Spyker heeft volgend jaar een iets betere wagen staan en Doornbos blijft lekker in de CCWS, waar hij zich prima thuisvoelt.
Samengevat komt het neer op de twee spreekwoorden die altijd in de Formule 1 van toepassing zijn:
"When the flag drops, the bullshit stops."
"If is F1 spelled backwards."
Meldt.quote:
quote:
quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:06 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]zeker een paar honderd airmiles
en misschien ook nog wel een zooi shellzegeltjes
Of moet je zeggen "Snakemiles"quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:06 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]zeker een paar honderd airmiles
en misschien ook nog wel een zooi shellzegeltjes
Airmiles!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]![]()
Gigantische bug inderdaad.
[..]
Eerder benzinepunten.
Dat vind ik overdreven.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:58 schreef pfaf het volgende:
Wat me wel tegenvalt is dat hij gewoon verbleekt bij Sutil.
Is er nog iemand die een VRAAG heeft voor 'onze Chris'??quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Oja, voor alle fans en anti-fans, Christijan is dit weekend te gast bij RTL-Pitspost, dus stel gerust je vraag en wie weet komt 'ie op t.v.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Is er nog iemand die een VRAAG heeft voor 'onze Chris'??
HAHAHAHAHAHAAHAHAHAquote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:06 schreef Sally het volgende:
Pffff.....Posten om het posten, vind ik zoiets als hierboven...........
Tja, stiekem heb je wel gelijkquote:
Mijn vraag is wat hij van de uitspraken vond van Lauda en of hij zich nu extra gemotiveerd voelt om hem de mond te snoeren.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Tja, stiekem heb je wel gelijk
ON TOPIC, dan maar.
Je kunt dus een vraag stellen aan CA, ik vond die van SimtekF1 wel een goede. Kun je meteen zien of hij (nog) gewild is, toch?
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:10 schreef sanger het volgende:
CA heeft helaas een persstop. Dat heeft hij verteld tijdens de persco van de BCR.
Dat zei jij!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:21 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]Michiel Mol heeft/had een persstop, heb niet begrepen dat CA er ook één had
![]()
Mja ik heb denk ik je vraagstelling verkeerd opgevatquote:
Ik denk het ook.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:32 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Mja ik heb denk ik je vraagstelling verkeerd opgevat![]()
Ik had het over michiel mol en jij over ca![]()
Zou wel raar zijn aangezien hij wel in pitspost zit. Maar jullie waren er kennelijk al uit dat het een vergissing bleekquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:10 schreef sanger het volgende:
CA heeft helaas een persstop. Dat heeft hij verteld tijdens de persco van de BCR.
Inderdaad, in tegenstelling tot het Youtube-interviewtje zag ik hier de lol niet echt van in.. Misschien is het leuker wanneer je de F1 niet volgt en alleen maar uitslagen/krantenkoppen leest??quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ok, Albers is slechtniet goed, maar Heerschop...![]()
Ha ha.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:33 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik zag gisteren nog zijn vrouw bij de Shell tanken.
[afbeelding]
J.
Nou, vaak wordt je toch beoordeeld over je laatste prestaties... Anders had Villeneuve nog wel F1 gereden bv...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:29 schreef SimtekF1 het volgende:
Maar het lijkt mij niet dat als je 2 jaar je teamgenoot hebt verslagen en alleen dit jaar tot nu toe tegen valt, je gelijk nergens meer aan de bak komt.
Het klopt exact wat CA zegt over de kwali btw.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:34 schreef TJDoornbos het volgende:
Heb maar klein deel van de kwalificatie gezien en volgens mij kon die Spykert gewoon niet harder, al beweerd CA op sport wat anders (maar heb hem niet bij de keuring gezien dus dat weet ik niet).
Anyway hopen dattie hem uitrijdt en voor Sutil beland op de 1 of andere manier
Had ik die overtuiging ook maarquote:Op zondag 8 juli 2007 11:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Dat geldt toch eigenlijk voor iedere coureur wel?? Dat deze in een passende wagen pas echt goed presteren?? En of je dan de wagen aanpast of je rijstijl, dat hangt van verschillende omstandigheden, kwaliteiten van de coureur en middelen van het team, af.. SpykerF1 is helaas geen topteam en heeft beperkte middelen, Christijan Albers is een goede coureur, maar helaas geen wereldtopper. Dan gaat het aanpassen en de betere prestaties gewoon wat langzamer dan sommigen willen/hopen/verwachten..
Christijan heeft sinds begin van dit seizoen veel progressie geboekt met de SpykerF1. Gisteren in de kwalificatie gewoon pech gehad, maar als hij zo doorzet dan staat hij aan het einde van het seizoen ruim voor Sutil, daar ben ik van overtuigd
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:15 schreef MaGNeT het volgende:
Als Spyker straks dat nieuwe tanksysteem in orde heeft dan lukt het vast
Spyker F1 test nieuw tanksysteem:
[[url=http://i146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT76/albersrefuel.jpg]afbeelding][/url]
Daaruit maak ik op dat de monteurs hem niets kwalijk nemen en dus nog achter hem staan.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:50 schreef SimtekF1 het volgende:
De tekst op die helmen van die monteurs was ook grapppig.
heb ik gemist wat erop stond? denk het wel..quote:Op zondag 8 juli 2007 16:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Daaruit maak ik op dat de monteurs hem niets kwalijk nemen en dus nog achter hem staan.
We survived the pitstop in Magny Cours 2007 of iets in die zin.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:34 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
heb ik gemist wat erop stond? denk het wel..
Viel reuze mee, hij heeft driekwart van de race Sato achter zich gehouden, Trulli bijna ingehaald voor die uitviel en rondetijden gedraaid die vaak gelijk waren met het middenveld. Spyker en Albers mogen tevreden zijn denk ik.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
jeps maar toonde weer goed aan dat die bak knudde is!!
Alstublieft:quote:Op zondag 8 juli 2007 16:34 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
heb ik gemist wat erop stond? denk het wel..
quote:
Hamilton remde meteen weer en hij heeft in de F1 zichzelf al bewezen. Klein verschilletje met Albers dus.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:13 schreef voyeur het volgende:
Volgens Hamilton waren de problemen tijdens zijn eerste pitstop zijn eigen schuld. ,,Ik maakte een fout. Ik twijfelde niet, ik dacht dat de lollipop omhoog was en ik ging. Ik weet niet hoeveel tijd ik daarmee verloor, maar ik verloor wel wat. Het was mijn fout”, aldus Hamilton.
Het wachten is nu tot Nikki Lauda Hamilton ook uit de F1 wil hebben
Hamilton zichzelf al bewezen?? Kom op zeg, hij heeft koud 9 races in de beste auto van het veld gereden.. Als je snel bent, geen pecht hebt en geen fouten maakt, eindig je dan logischerwijs hoog.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hamilton remde meteen weer en hij heeft in de F1 zichzelf al bewezen. Klein verschilletje met Albers dus.
9 races en 9 keer op het podium...quote:Op zondag 8 juli 2007 19:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hamilton zichzelf al bewezen?? Kom op zeg, hij heeft koud 9 races in de beste auto van het veld gereden.. Als je snel bent, geen pecht hebt en geen fouten maakt, eindig je dan logischerwijs hoog.
Albers moet al 3 jaar vanuit de achterhoede racen/vechten in één van de mindere auto's van het veld. Als je kijkt naar wat er met die wagens mogelijk is, dan heeft Albers het misschien zelfs nog wel relatief beter gedaan dan Hamilton..
Hamilton is een zeer talentvolle coureur, ongetwijfeld een aantal malen beter dan Albers. De fout die hij vandaag maakt is echter net zo stom, misschien nog wel stommer dan die van Albers. Want de pitstop van Hamilton verliep verder gewoon volgens planning, géén paniek bij de monteurs, géén teamgenoot die 'voor dringt', géén auto die in de 1e versnelling omhoog wordt gezet, etc. Enige punt in zijn voordeel is dat 'ie nog op tijd stopte.. Wat ik wil zeggen, dit soort dingen kan de beste overkomen en is, zo lang het niet iedere race gebeurd (of 4x per seizoen), ook geen reden om iemand z'n rijbewijs af te nemen..
Enfin, volgens mij was iedereen het er ook al wel over eens dat Lauda gewoon z'n mond moest houden.. Nutteloze discussie verder dus![]()
Lees wat Hamilton zelf zegt, dat deed hij nu juist.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
9 races en 9 keer op het podium...
Denk niet dat Albers dat met zn 3 jaar ervaring had gedaan in een McLaren..
Chauvinisme, prima. Maar je kan ook overdrijven.
En wegrijden met de lollipop naar beneden is enkele malen dommer dan wat Hamilton deed vandaag.
Met als grote verschil dat Hamilton niet door reed met een slang in z'n auto.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Lees wat Hamilton zelf zegt, dat deed hij nu juist.
Verder weet je niet wat Albers gedaan had in een superieure auto. Het is zot om Hamilton als 'bewezen' te betitelen na negen races in vergelijking met iemand die in zijn derde seizoen zit.
Dat Albers uiteindelijk wel door reed kwam onder andere natuurlijk ook door alle hectiek/paniek en frustratie toen Sutil voor z'n neus stond en doordat zijn wagen al in de 1e versnelling stond toen de lollipop werd omgedraaid.. Albers heeft gewoon netjes toegegeven dat dit 'zijn fout' was, net zoals Hamilton ook aangeeft dat hij een fout maakte. Beide incidenten gebeuren in het heetst van de strijd waar de belangen groot zijn. Shit happens! Pas wanneer dit soort gevallen regelmatig zich voor doen, dan moet je je zorgen gaan maken, dit zijn incidentenquote:Op zondag 8 juli 2007 20:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Met als grote verschil dat Hamilton niet door reed met een slang in z'n auto..
Pssst, laten lullen. Geen excuses verzinnen, fout is fout. Het feit dat mensen er steeds maar weer op terug moeten komen is eigenlijk gewoon triest.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat Albers uiteindelijk wel door reed kwam onder andere natuurlijk ook door alle hectiek/paniek en frustratie toen Sutil voor z'n neus stond en doordat zijn wagen al in de 1e versnelling stond toen de lollipop werd omgedraaid.. Albers heeft gewoon netjes toegegeven dat dit 'zijn fout' was, net zoals Hamilton ook aangeeft dat hij een fout maakte. Beide incidenten gebeuren in het heetst van de strijd waar de belangen groot zijn. Shit happens! Pas wanneer dit soort dingen regelmatig gebeurd, dan moet je je zorgen gaan maken, dit zijn incidenten
De leider in het kampioenschap maakte vandaag dezelfde fout is CA vorige week. Verschil was wel dat Hamilton op tijd stopte.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:24 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Pssst, laten lullen. Geen excuses verzinnen, fout is fout. Het feit dat mensen er steeds maar weer op terug moeten komen is eigenlijk gewoon triest.
En de race uit kon rijden EN op het podium kwam.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De leider in het kampioenschap maakte vandaag dezelfde fout is CA vorige week. Verschil was wel dat Hamilton op tijd stopte.
Albers heeft vandaag een goede race gereden, vind je niet? Zeg dat dan ook, zwartkijker!quote:Op zondag 8 juli 2007 20:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En de race uit kon rijden EN op het podium kwam.
Om nog maar te zwijgen over de jarenlange ervaring die CA heeft.
Echt, deze situaties zijn onder geen beding te vergelijken.. Foutje vs kollosale misser.
Dus jij gaat nu vertellen dat Hamilton geen ervaring heeft uit voorgaande klasses en uit het niets in de F1 is ingestapt?quote:Op zondag 8 juli 2007 20:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En de race uit kon rijden EN op het podium kwam.
Om nog maar te zwijgen over de jarenlange ervaring die CA heeft.
Ook grote coureurs maken/maakten fouten en er komt ook een dag dat we op de grond liggen van het lachen na een flater van Hamilton. Die heeft nu alles mee, maar de tijd komt dat hij niks mee heeft!quote:Echt, deze situaties zijn onder geen beding te vergelijken.. Foutje vs kollosale misser.
Hij heeft vandaag een race uitgereden op de laatste plaats. Als we dat al een goede race moeten noemen, dan is het wel erg treurig gesteld. Ik ben het er mee eens dat er dit seizoen met de Spyker niet veel in zit, maar je kan het toch serieus niet een goede race noemen. De race in Canada was hij tot zijn fouten goed bezig, vandaag deed hij wat redelijkerwijs van hem mag worden verwacht.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:34 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Albers heeft vandaag een goede race gereden, vind je niet?
Hoho..., Albers heeft lange tijd Takuma Sato achter zich gehouden, was sneller in de race dan z'n teamgenoot Adrian Sutil op het moment dat deze uitviel én kon de rondetijden van een flink aantal coureurs (STR's, SA's, Trulli, Webber) gedurende lange tijd redelijk benaderen (te volgen via LiveTiming). Dat is in de SpykerF1 gewoon een prima prestatie en terecht een goede race van Albers. Hij heeft geen fouten gemaakt, goed meegedaan en gezien de omstandigheden waarschijnlijk het maximale resultaat behaaldquote:Op zondag 8 juli 2007 20:43 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij heeft vandaag een race uitgereden op de laatste plaats. Als we dat al een goede race moeten noemen, dan is het wel erg treurig gesteld. Ik ben het er mee eens dat er dit seizoen met de Spyker niet veel in zit, maar je kan het toch serieus niet een goede race noemen. De race in Canada was hij tot zijn fouten goed bezig, vandaag deed hij wat redelijkerwijs van hem mag worden verwacht.
Amen.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:54 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hoho..., Albers heeft lange tijd Takuma Sato achter zich gehouden, was sneller in de race dan z'n teamgenoot Adrian Sutil op het moment dat deze uitviel én kon de rondetijden van een flink aantal coureurs (STR's, SA's, Trulli, Webber) gedurende lange tijd redelijk benaderen (te volgen via LiveTiming). Dat is in de SpykerF1 gewoon een prima prestatie en terecht een goede race van Albers. Hij heeft geen fouten gemaakt, goed meegedaan en gezien de omstandigheden waarschijnlijk het maximale resultaat behaald
Zeg ik dat ergens? Maar iemand beweerde dat Albers "zich al bewezen had in de F1", daar doelde ik eerder op.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus jij gaat nu vertellen dat Hamilton geen ervaring heeft uit voorgaande klasses en uit het niets in de F1 is ingestapt?
Dat is speculatie. Hij bewees sowieso afgelopen weekend al met een fout om te kunnen gaan.quote:Ook grote coureurs maken/maakten fouten en er komt ook een dag dat we op de grond liggen van het lachen na een flater van Hamilton. Die heeft nu alles mee, maar de tijd komt dat hij niks mee heeft!
Ik ook.quote:Disclaimer: Ik ben alles behalve een Albers fan!
Maar het verschil was dan ook dat de lolloipopman de lollipop naar beneden hield. Bij Albers deed die hem omhoog.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens? Maar iemand beweerde dat Albers "zich al bewezen had in de F1", daar doelde ik eerder op.
[..]
Dat is speculatie. Hij bewees sowieso afgelopen weekend al met een fout om te kunnen gaan.
Nogmaals, Hamilton stond meteen stil....
[..]
Ik ook..
quote:Op maandag 9 juli 2007 08:15 schreef sanger het volgende:
Bij Albers deed die hem omhoog.
Op het moment dat Albers begint te rijden trekt hij hem omhoog ja. Kijk eens naar de situatie bij Hamilton, op het moment dat die begint te bewegen laat hij hem omlaag. Kijk naar Button vorig jaar, ook toen bleef de lollipop omlaag.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Die was gewoon naar beneden hoor.
Let me refresh your memory
http://uk.youtube.com/watch?v=Em5V8FYAxG0
Kijk maar na 40 sec. Lollipop wordt omhoog getrokken omdat Albers al op het gas gaat.
Zie hier bovenquote:Op maandag 9 juli 2007 08:36 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger is draaien tegenwoordig omhoog??
Dude, die gozer reageert gewoon op het feit dat die auto naar voren gaat.. Daarom trekt ie de lollipop naar boven. Niet omdat Albers weg mag.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Op het moment dat Albers begint te rijden trekt hij hem omhoog ja. Kijk eens naar de situatie bij Hamilton, op het moment dat die begint te bewegen laat hij hem omlaag. Kijk naar Button vorig jaar, ook toen bleef de lollipop omlaag.
Albers kon, toen hij eenmaal reed, niet meer zien dat hij niet mocht rijden, en Button vorig jaar wel, vandaar dat die 20 meter verderop stilstond.
Dan nog moet hij de lolli naar beneden houden....... Zodat Albers alsnog op de rem kan trappen als hij de lolli tegen zijn helm ziet slaan (die kun je dan niet missen namelijk).quote:Op maandag 9 juli 2007 08:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dude, die gozer reageert gewoon op het feit dat die auto naar voren gaat.. Daarom trekt ie de lollipop naar boven. Niet omdat Albers weg mag.
Met "iemand" zul je mij wel bedoelen.. Wat ik zei was dat het onzin is dat iemand die net 9 races heeft gereden zich al bewezen heeft in de F1.. Dat als reactie op de post van MrBadGuy. En helemaal als dan wordt gezegd dat 'ie 9x op het podium gefinished is... Als jij gewoon een goede (niet eens topcoureur) bent die in veruit de beste auto van het veld (althans, 1 vd 4 beste auto's) rijdt, een goed team, etc., achter je hebt staan is het moeilijker NIET het podium te halen dan wel!!quote:Op maandag 9 juli 2007 08:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens? Maar iemand beweerde dat Albers "zich al bewezen had in de F1", daar doelde ik eerder op.
[..]
Dat is leuk in het sprookjesbos, maar in de F1 heb je hier natuurlijk niks aan.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:10 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
En met het oog daarop stelde ik dat de prestaties van Christijan Albers in de Minardi/Jordan-Midland/Spyker mogelijk nog wel beter zijn ook (relatief gezien.. prestatie t.o.v. potentieel)..
Helemaal waar en niets op af te dingen...quote:Op maandag 9 juli 2007 14:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is leuk in het sprookjesbos, maar in de F1 heb je hier natuurlijk niks aan.
Kijk stel dat ik F1 ga rijden, en mij lukt het wel een pitstop te voltooien dan zou ik de held zijn omdat mijn F1-potentieel 0,0% is en ik toch een prestatie neer zit wat niet iedereen zou kunnen.
Allemaal leuke theorieën, maar dat is niet waar F1 om gaat. F1 gaat om resultaten, en ook alleen dat
vergelijkbare fout? Ik denk dat Lauda vooral doelde op het doorrijden met een complete benzine-slang achter je aan en dit pas merken als je de pits al uit bent. Je zou het al moeten merken zodra je dit ding losrukt van de benzinetank, want niet zo makkelijk gaat. Hamilton stopte op tijd, waardoor hij zijn 'foutje' al oploste voordat het echt een fout werd. Wat Albers deed was gewoon echt een hele domme fout...quote:Op maandag 9 juli 2007 14:33 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Helemaal waar en niets op af te dingen...
Echter, er werd gezegd (al dan niet met een knipoog) dat Hamilton zich (itt CA) al lang bewezen heeft in de F1, dit als argument waarom Lauda niet ook Hamilton uit de F1 zou willen laten zetten voor een vergelijkbare fout.. Daar reageerde ik (misschien ietwat overdreven/chauvinistisch) op..
Laat Hamilton eerst maar eens bewijzen met wat tegenslag/minder materiaal om te kunnen gaan, zoals bijvoorbeeld Alonso met een probleem in Q3 vorige week, Massa wiens motor voor de start afslaat gister, etc. Tot nog toe heeft 't hem alleen nog maar meegezeten in de F1 (wat overigens niets afdoet aan de prima prestaties..). Voor 'zich bewezen hebben in de F1' is echter meer nodig. En in die zin sla ik 'qua zich bewezen hebben in de F1' Christijan Albers hoger aan dan Lewis Hamilton.
Dat gaat gedeeltelijk op indd. Maar je probeert wel appels met peren te vergelijken. Je kunt geen vergelijking maken tussen Albers en Hamilton omdat ze niet in hetzelfde team rijden.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is leuk in het sprookjesbos, maar in de F1 heb je hier natuurlijk niks aan.
Kijk stel dat ik F1 ga rijden, en mij lukt het wel een pitstop te voltooien dan zou ik de held zijn omdat mijn F1-potentieel 0,0% is en ik toch een prestatie neer zit wat niet iedereen zou kunnen.
Allemaal leuke theorieën, maar dat is niet waar F1 om gaat. F1 gaat om resultaten, en ook alleen dat
Denk je dat? Heb je enig idee met hoeveel pk'tjes aan die slang is gesleurd?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk dat Lauda vooral doelde op het doorrijden met een complete benzine-slang achter je aan en dit pas merken als je de pits al uit bent. Je zou het al moeten merken zodra je dit ding losrukt van de benzinetank, want niet zo makkelijk gaat.
als coureur merk je dat echt wel hoor. In het filmpje zie je de auto ook vertragen en vervolgens weer doorschieten, 1 blik in zijn spiegel was genoeg geweest om te zien dat de slang er nog aan hing. Als coureur moet je zoiets gewoon snel doorhebben (als team trouwens ook, ze hadden gelijk STOP! STOP! moeten schreeuwen door zijn oortje). Feit is gewoon dat het een hele domme fout was van Albers en hopelijk ook de laatste keer dat tie zo'n fout maakt.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:52 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Denk je dat? Heb je enig idee met hoeveel pk'tjes aan die slang is gesleurd?
Echt flauw dat er nu nog steeds wordt gezeken over die slang.
Ik vind dit wat een vaag verhaal..quote:Op maandag 9 juli 2007 01:00 schreef TJDoornbos het volgende:
http://www.ad.nl/dossiers/spyker/article1493233.ece
CA eruit als die niet betaald............
Elke F1-coureur is een paydriver, zelfs Michael Schumacher was dat. Die bracht ook sponsoren mee naar het team. De sponsoren betalen een bepaald bedrag aan het team en uit dat bedrag wordt dan weer het salaris betaald voor de coureur. Strikt gezien is hij dus geen paydriver omdat het team hem betaald, maar het geld komt gewoon van sponsoren af.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:15 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik vind dit wat een vaag verhaal..
Albers is in dienst van SpykerF1 en wordt juist door officiëel door het team betaald, in die zin is hij géén pay-driver..
Lodewijk Varossieau (ex-manager) schijnt een aantal deals/afspraken over aantrekken van sponsors en het verkopen van merchandising te hebben gemaakt, die aantallen worden niet gehaald en daar moet dan nu CA BV, de partij die in Christijan Albers' loopbaan investeert, voor opdraaien?? Maar dat maakt Albers dan toch juist wél weer een pay-driver?? Dan moest hij dus wél geld/sponsoring meebrengen??
Iemand die van de hoed en de rand weet??
Overigens, mochten er inderdaad betalingsafspraken bestaan die niet (kunnen) worden nagekomen, dan is het waarschijnlijk terecht einde oefening.. Ik vraag me echter af hoe het met de positie van Sutil zit, hoeveel sponsoring neemt die eigenlijk mee??
Ik doelde er op dat Albers, althans zo werd voor aanvang van het seizoen gezegd, géén sponsoren hoefde mee te brengen, dat het geen verplichting is/was.. Natuurlijk neemt iedere coureur sponsoren mee, al dan niet persoonlijke. Maar juist omdat hij dat niet hoeft, kan SpykerF1 hem hierom er toch nooit uit zetten??quote:Op maandag 9 juli 2007 18:20 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Elke F1-coureur is een paydriver, zelfs Michael Schumacher was dat. Die bracht ook sponsoren mee naar het team. De sponsoren betalen een bepaald bedrag aan het team en uit dat bedrag wordt dan weer het salaris betaald voor de coureur. Strikt gezien is hij dus geen paydriver omdat het team hem betaald, maar het geld komt gewoon van sponsoren af.
Over de situatie zoals hij nu is bij Albers kan ik niet oordelen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze van hem af willen en dit nu aangrijpen als middel. Misschien zit Marcel B. er wel achter, zodat Giedo in die bak terechtkomt...
Ik heb überhaupt die uitspraken aan het begin van het seizoen nooit begrepen. Iedereen weet dat Spyker sponsoren heeft die via Albers bij het team zijn terechtgekomen. Misschien is het verschil dat de sponsoren hun naam direct aan het team Spyker hebben verbonden en dat ze daarom geen sponsoren van Albers genoemd werden. Blijkbaar zit de vork toch niet zo in de steel. We zullen misschien wel nooit achter de exacte constructie komen.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik doelde er op dat Albers, althans zo werd voor aanvang van het seizoen gezegd, géén sponsoren hoefde mee te brengen, dat het geen verplichting is/was.. Natuurlijk neemt iedere coureur sponsoren mee, al dan niet persoonlijke. Maar juist omdat hij dat niet hoeft, kan SpykerF1 hem hierom er toch nooit uit zetten??
Wie weet inderdaad welke krachten hier achter de schermen bezig zijn. Het zou wel erg jammer zijn wanneer Albers, juist nu hij de strijd met Sutil aan lijkt te kunnen gaan, uit de Spyker wordt gehaald..
En wat sanger inderdaad zegt, er zijn maar een paar bronnen die hier over spreken. Zou de financiële nood dusdanig hoog zijn dat ze er dan nu maar een pay-driver in gooien?? Dan heeft Spyker bij mij meteen ook flink afgedaan..![]()
Het leek nog zo mooi..quote:Het Oranje-feest is ook komend seizoen compleet. Christijan Albers komt ook volgend jaar uit voor het Formule 1-team van Spyker. Dat werd vanmorgen in Sjanghai bekend gemaakt.
"Het is natuurlijk fantastisch dat ik mijn plek binnen het team kan behouden. Dat het nu een Nederlands team is, is helemaal mooi. Maar het beste is nog dat ze besloten hebben me te betalen om hun auto te besturen. Beter kan ik niet wensen voor mijn derde jaar in Formule 1."
"Natuurlijk ben ik enorm enthousiast over de nieuwe eigenaren van het team, hun toewijding, de komst van Mike Gascoyne en de motorendeal die binnenkort bekend wordt gemaakt. De basis voor een goed team is er al, iedereen is bovendien enorm gemotiveerd. Ik kijk dan ook uit naar volgend jaar”, aldus de Nederlander.
,,In eerste instantie wilden we alleen Albers’ verloofde Liselore houden en Christijan laten verhuizen in de paddock”, grapt teambaas Colin Kolles. "Maar naarmate het seizoen vorderde, werd Christijan alsmaar sneller. Sneller zelfs dan we dachten dat de auto aan kon. Albers versterkte daarmee zijn onderhandelingspositie. Volgend jaar is hij bovendien een getrouwd man en heeft hij dus twee bazen die ervoor zorgen dat hij presteert.”
,,Christijan heeft zijn positie in het team verdiend", zegt F1-directeur Michiel Mol van Spyker. Hij is blij een landgenoot aan boord te hebben voor het eerste volledige debuutseizoen van Spyker in Formule 1. "Zijn prestaties weerspiegelen het vertrouwen dat ik samen met de andere sponsors zijn hele carrière al heb gehad.”
Het heeft meer weg van spammenquote:
Is geen toeval meer ... ik denk dat de wijzende vinger voor deze blunder definitief op Varossieau gericht kan blijven. Natuurlijk is het een harde F1-wereld en gaan zelfs mensen als Weber en Schumacher uit elkaar... maar toch niet zakkenvullen voor je het uberhaupt geprobeerd hebt, zeg!quote:Op maandag 9 juli 2007 19:38 schreef sanger het volgende:
Toevallig zat ik daar ook aan te denken Googol
O_O ga ik eens op zitten ...quote:Op maandag 9 juli 2007 20:14 schreef NJ het volgende:
Googol, schrijf daar een blog over. Serieus.
Gut, wat hadden ze toch veel vertrouwen in die bak...quote:Sneller zelfs dan we dachten dat de auto aan kon.
Ik was bang dat het nogal 'sarcastisch' over zou komen. Vandaar de toevoeging.quote:
quote:Op maandag 9 juli 2007 20:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik was bang dat het nogal 'sarcastisch' over zou komen. Vandaar de toevoeging..
Interessante insteek Googol, nog niet eens bij stilgestaan.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Is geen toeval meer ... ik denk dat de wijzende vinger voor deze blunder definitief op Varossieau gericht kan blijven. Natuurlijk is het een harde F1-wereld en gaan zelfs mensen als Weber en Schumacher uit elkaar... maar toch niet zakkenvullen voor je het uberhaupt geprobeerd hebt, zeg!
Albers probeert het echt wel ... dat zie je JUIST aan blunders als in Magny Cours. Iedereen is het er mee eens dat dat kwam door de druk en er zou geen druk zijn als hij niet keihard aan het proberen was.
Als Albers bezig was met een glorie-momentje of een zakkenvul-run dan zou je 'm ook nooit voor de camera zien.
Die Varossieau heeft 't in deze downfall VEUL te makkelijk gehad. Opmerkelijk goed getimede exit, klootzak!
Zeer interessant. Vond toen ik het las ook al een beetje te toevallig overkomen. Dus het zou me niets verbazen als dit heel dicht bij de waarheid zit.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:21 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Interessante insteek Googol, nog niet eens bij stilgestaan.
Als jij een leuk stuk fabriceert kun je hem submitten op FOK!sportquote:Op maandag 9 juli 2007 20:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
O_O ga ik eens op zitten ...![]()
serieus?
CA zegt ook gewoon: ik ben in dienst van het team. Daarvoor heb ik 80 dagen sponsorverplichtingen.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:31 schreef Sally het volgende:
Over die betalingsproblemen: ik dacht dat het een sponsorprobleem - dankzij Varossieau - was... Niet - direct - dat van Chris.
quote:Op maandag 9 juli 2007 22:53 schreef Googolplexian het volgende:
NJ :
check queue ^^ en feedback in samenwerkingstopic, svp![]()
edit ... KRIJG DE ... weg! (te lang over gedaan?
quote:Elke 5 minuten Auto-herstelinformatie opslaan
Je kan de F1 moeilijk een liefdadigheidsinstelling noemen. Of je moet zo goed zijn als Hamilton.quote:
Yep, Albers was een pay drivers. Als je echt goed bent krijg je salaris, anders moet je betalen om te kunnen racen. Jammer maar helaas voor Albers...quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan de F1 moeilijk een liefdadigheidsinstelling noemen. Of je moet zo goed zijn als Hamilton.
En zelfs Hamilton kwam er alleen met steun van anderen. Als ze dit niet oplossen vrees ik dat we CA volgend jaar gewoon weer in DTM zullen zien.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan de F1 moeilijk een liefdadigheidsinstelling noemen. Of je moet zo goed zijn als Hamilton.
ik wordt er nog steeds niet vrolijk van.quote:
quote:
Sorry, eerste ingeving. En ja, het is erg sneu voor Albers en voor de Nederlandse autosport in het algemeen, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:10 schreef Joene het volgende:
ik snap serieus niet dat jullie dit allemaal sort of leuk vinden.
Leuk is anders, maar ik ga hem nou niet echt missen. Het is leuk als er een Nederlander meerijdt maar ook niet meer dan dat. Al is de manier waarop hij aan de kant wordt gezet wel heel lullig.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:10 schreef Joene het volgende:
ik snap serieus niet dat jullie dit allemaal sort of leuk vinden.
Dat is mooi.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:14 schreef TJDoornbos het volgende:
eens met ziggy, en over die hobby Elmar, vrees niet ik vermaak me ook zonder hem wel!!
Dat begrip is volkomen achterhaald. Schumacher was op die manier ook een paydriver, als bedoeld wordt dat iemand sponsors meeneemt naar het team.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:55 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Yep, Albers was een pay drivers. Als je echt goed bent krijg je salaris, anders moet je betalen om te kunnen racen. Jammer maar helaas voor Albers...![]()
Ik mocht die Joep van Nieuwenhuizen toch al niet, maar hier baal ik flink van. Dat uitendelijk een man dit kan laten ploffen voor nog geen miljoen. Je zou haast denken dat het een-tweetje met een zekere ex-manager was...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:28 schreef Joene het volgende:
Ik zal albers opzich niet missen. Ik vind het feit dat blijkbaar de nederlandse sponsers niet te vertrouwen zijn gewoon kut , want op deze manier is er voor een nederlander geen f1 te rijden. Ze zullen zich altijd moeten inkopen en als een sponser dan halverwege het seizoen de geldkraan dichtdraait. houd het snel op.
Dat zal nooit geen voorwaarde geweest zijn van McLaren, die sponsors zijn in het kielzog van het succes van Alonso meeverhuisd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef sanger het volgende:
Overigens is Alonso ook paydriver geworden. Hij nam namelijk Santander en Telefonica mee als sponsoren naar McLaren....
Wow, waar haal je die onzin vandaanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef sanger het volgende:
Albers kreeg salaris, en hoefde geen sponsoren mee te brengen. Dat heeft het team bekend gemaakt voor dit seizoen. De hele constructie is dus niet echt helder imo.
Overigens is Alonso ook paydriver geworden. Hij nam namelijk Santander en Telefonica mee als sponsoren naar McLaren....
Maak daar maar 8 cijferig vanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alleen zal dat geen voorwaarde geweest zijn van McLaren, dat zijn sponsors die in het kielzog van het succes van Alonso meeverhuizen.
En hij krijgt natuurlijk een mooi zes cijferig salaris van McLaren.
Singer houdt er een beetje z'n eigen waarheid op na.quote:
Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wow, waar haal je die onzin vandaan.
Alonso is na Kimi de best betaalde coureur.
Ik geloof dat McLaren hem iets van 20 miljoen POND betaalt dit seizoen.
Dat ie sponsors meeneemt is leuk, maar dat maakt hem geen paydriver.
Albers is ontslagen omdat ie z'n betalingen niet kon voldoen. Ergo.......
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal nooit geen voorwaarde geweest zijn van McLaren, die sponsors zijn in het kielzog van het succes van Alonso meeverhuisd.
En hij krijgt natuurlijk een mooi zes cijferig salaris van McLaren.
Dat is ook krom lezen wat je daar gedaan hebt. De lollipopman had hem gewoon omlaag moeten laten daar, dan had Albers een kans gehad zijn fout eerder te herstellen. Lees maar terug, al was het in andere woorden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Singer houdt er een beetje z'n eigen waarheid op na.
Hij vindt ook dat de lollipop man schuldig was bij het incident op Magny Cours.
Een pay-driver is iemand die in mijn ogen moet betalen (sponsoren meebrengen) om zijn plekje binnen het team veilig te stellen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.
Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.
Albers ontvangt salaris en was geen paydriver, heeft Spyker zelf bekend gemaakt.
Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.
Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Spyker heeft in een persbericht verklaart dat (de coureur) Albers geen sponsoren mee hoefde te brengen en een salaris ging ontvangen. Geen paydriver dus. Ik zal eens op de Spyker-site zoeken of ik het zo kan vinden.
Ga jij je eerst eens verdiepen in de materie voordat je reageert danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.
Dus is hij een PAYDRIVER
Ga eerst eens uitzoeken wat een paydriver is voor je reageert.
Dat gaat dus in tegen de eigen verklaringen van Spyker zelf. Daarom is het een beetje verwarrend denk ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.
Die betalen zijn stoeltje, zeg maar.
Dat was bij Alonso niet zo, die nam alleen 2 Spaanse sponsoren mee omdat ie zoveel succes had. Als ze niet mee zouden komen, zou hij nog bij McLaren rijden.
Groot verschil met Albers, die zou namelijk niet bij Spyker rijden als ie geen sponsoren had. Sponsoren gaan nu weg, dus is Albers z'n stoeltje kwijt.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
Die gedachtengang zou kunnen, maar ik denk dat McLaren daar ook wel op heeft gegokt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?
Ferrariquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar ehm, als elke rijder een paydriver is. Welke sponsor heeft Raikkonen dan bijvoorbeeld binnen gehaald om nog meer betaald te krijgen dan Alonso?
Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Elke coureur een paydriver.
Ik zit nog te schuddebuiken van het lachen.
Dat zijn de 2 uitzonderingen, die volledig dankzij de steun van autofabrikanten zover zijn gekomen...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ferrari![]()
Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.
Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....
Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitelquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
Of jij niet........quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:26 schreef vingerplant het volgende:
want je weet duidelijk niet waar je over praat.
Laat lekker lullen joh,quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitel.
Coureurs hebben persoonlijke sponsoren die met hun mee gaan van team naar team. Die merken doen dat omdat ze er geld aan kunnen verdienen qua exposure, niet om een coureur te ondersteunen. Spyker heeft Albers' sponsoren nodig om de auto verder te kunnen ontwikkelen, niet zozeer direct voor het salaris. Maar wanneer Albers het geld niet op kan brengen, dan is ie weg. Zoals nu.
Wanneer een van de sponsoren bij Alonso niet meer sponsort bij McLaren, dan rijdt Alonso daar nog steeds hoor.
Je draaft een beetje te ver. Albers betaalde indirect gewoon om te racen.
Begonnen. Maar daar gaat het nu toch niet om? Alonso is toch een gerenommeerde naam in het ciruit? Alonso kan straks naar elk team, met of zonder sponsor (salaris is compleet irrelevant). Albers zal straks echt wel weer een grote sponsor en geldzak mee moeten nemen om ergens te kunnen racen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ferrari![]()
Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.
Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....
zonder sponsoren was Alonso ook wel aangenomen bij McLaren hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.
Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:27 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.
Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.
Dan is alleen onze definitie van paydriver anders en zitten we hier te discussieren om niks.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.
Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.
Je weet wel dat een paydriver pas een paydriver is als ie moet betalen om voor een team te mogen rijden...?
En dat Alonso en co niet hoeven te betalen om voor een team te mogen rijden.
Leg me dan nu eens uit in hoeverre Alonso nog steeds een paydriver is?
'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.
Ja, zo wel ja..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:35 schreef vingerplant het volgende:
Maar goed, we hebben gezien onze eigen definities beide gelijk.
En neemt een deel daarvan als salaris.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racen.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'
Wikipedia
Dat is dus moeilijk te zeggen. Misschien had McLaren hem dan minder salaris kunnen bieden en was Ferrari interessanter geweest. Dan ben je dus niet een paydriver volgens jouw definitie maar wel volgens de mijne, omdat dat geld je een beter salaris biedt en soms bij een beter team onderbrengt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, zo wel ja...
Maar waar het mij om gaat is dat Alonso met of zonder sponsoren wel voor McLaren had gereden.
Dat maakt hem imo geen paydriver.
Nog een keer..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
En neemt een deel daarvan als salaris.
De paydriver betaald vanuit een BV, zoals Albers vorig seizoen vanuit de CA BV betaalde. De sponsoren betalen niet aan het team maar aan de BV. En de coureur ontvangt vanuit de BV een salaris.
In dit geval ontvang CA salaris van Spyker zelf. In die hoedanigheid geen paydriver dus.
Essentieel verschil: paydriver ontvangt salaris vanuit persoonlijke BV en een paiddriver ontvangt salaris van het team.
Die definitie maakt echt geen bal uit, want het punt is. Albers rijdt niet zonder een zak geld, hoe dat ook verrekent of betaald wordt, terwijl Alonso wel kan racen zonder een zak geld.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).
Dat sluit dus aan met mijn definitiequote:
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:51 schreef sanger het volgende:
In dat geval kun je CA weinig kwalijk nemen dat het slecht verkoopt, das het resultaat van een trage auto.
Jij juist nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Had ik toch zo'n cap moeten kopen!!
Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.
Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.
Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.
Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil geredenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......
En bij die van mij.quote:
quote:and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations
Mijn eigen ervaringen met hem zijn ook kut (heb ik je eerder verteld) en sluiten precies aan bij het imago dat hij door de pers aangemeten krijgt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.
Je maakt het jezelf wel ingewikkeld. Kennelijk is CA als coureur in dienst van Spyker, onder de voorwaarde dat hij een bepaald bedrag betaalt. Dat bedrag kan hij niet zelf betalen, dus daar heeft hij persoonlijke sponsoren voor. Die betalen en zolang zij betalen, kan Chris rijden. Betalen zij niet of niet genoeg, dan staat Chris direct naast de auto. Dat is ook wel gebleken. Ergo, Chris is een paydriver.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.
Nergens iets bekend over een koppeling tussen deze twee rechtspersonen en de gesloten contracten?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1.
Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......
Ik weet niet hoever jij met je hoofd in de reet van Albers zit, maar denk eens na joh. Iedereen (niet de die-hard racefans) die je spreekt vindt Doornbos een relaxte gast, die sympathiek overkomt in interviews en op tv. Over Albers hoor je alleen maar dat het een arrogant mannetje is, onsympathiek in interviews, de schuld ligt altijd wel ergens en hij doet altijd redelijk uit de hoogte.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.
Je onderschat Sutil hier hoor, die is onbevangenen soms onbezonnen maar sneller dan menig ander die nu nog voor hem staat op de grid, hij mist alleen nog het juiste materiaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden
ik heb er 1 gehad voor 5 min voor mn verjaardag van stelletje rukkers, maar die cap is niet meerquote:
Dat mag duidelijk zijn jaquote:Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers.
Ehhmmmm.....nu kan ik wel weer terugvallen op de feiten en statistieken, maar Albers was in 2005 toch echt sneller dan Doornbos.....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden
Ja, maar nu is Doornbos succesvol en Albers niet en dat is wat telt voor de mediaperceptie.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ehhmmmm.....nu kan ik wel weer terugvallen op de feiten en statistieken, maar Albers was in 2005 toch echt sneller dan Doornbos.....
Oftewel sponsorgeld in een fonds of BV van waaruit het team betaald wordt....quote:
Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit momentquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:09 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Je onderschat Sutil hier hoor, die is onbevangenen soms onbezonnen maar sneller dan menig ander die nu nog voor hem staat op de grid, hij mist alleen nog het juiste materiaal.
Ik zie dat je het nieuwd, de geruchten en dit topic goed hebt gevolgdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf wel ingewikkeld. Kennelijk is CA als coureur in dienst van Spyker, onder de voorwaarde dat hij een bepaald bedrag betaalt. Dat bedrag kan hij niet zelf betalen, dus daar heeft hij persoonlijke sponsoren voor. Die betalen en zolang zij betalen, kan Chris rijden. Betalen zij niet of niet genoeg, dan staat Chris direct naast de auto. Dat is ook wel gebleken. Ergo, Chris is een paydriver.
De vergelijking met Alonso gaat niet op. Voor Alonso is het geen voorwaarde dat hij geld betaalt. Of denk je dat Alonso wordt ontslagen zodra Santander niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoet? Dat zou hooguit betekenen dat McLaren het salaris van Alonso niet meer kan ophoesten, maar dan is het nog altijd aan Alonso om te bepalen of hij vertrekt of met minder genoegen neemt. Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers.
Tss, door zijn tegenstander van de baan te rammen jaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment
Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd
Wellicht heeft ie wat tips gekregen van ene meneer M. Schumacherquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Tss, door zijn tegenstander van de baan te rammen ja![]()
Ik zit helemaal niet met mijn hoofd in zijn reet, maar ben gewoon fan van de coureur Albers. De persoon die daarachter zit interesseert me niet zo gek veel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet hoever jij met je hoofd in de reet van Albers zit, maar denk eens na joh. Iedereen (niet de die-hard racefans) die je spreekt vindt Doornbos een relaxte gast, die sympathiek overkomt in interviews en op tv. Over Albers hoor je alleen maar dat het een arrogant mannetje is, onsympathiek in interviews, de schuld ligt altijd wel ergens en hij doet altijd redelijk uit de hoogte.
De totale uitstraling van Albers staat veel mensen niet aan. En daar heeft ie zelf aan meegeholpen, daar is de pers natuurlijk ook wel een beetje verantwoordelijk voor - Verstappen is ook nog altijd alleen maar bekend als Jos Grindbak - en daar is zijn rijden + auto ook verantwoordelijk voor.
Hoe kun je het over een langzamere auto hebben in Champ Car?????quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment
Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd
Mee eens, maar laten we wel zwezen dat de klasse waar Doornbos in rijdt allemaal coureurs herbergt die het in de F1 niet gehaald hebben of het niet eens tot de F1 gehaald hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, maar nu is Doornbos succesvol en Albers niet en dat is wat telt voor de mediaperceptie.
Nou, neem bv een A1 auto, die van Hulkenberg, en zet daar een willekeurige zelfde auto van een ander team tegenover.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoe kun je het over een langzamere auto hebben in Champ Car?????
Ze rijden allemaal met hetzelfde Panoz chassis, dezelfde Cosworth motor en dezelfde Bridgestone banden
tegenvallende merchandise?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zie dat je het nieuwd, de geruchten en dit topic goed hebt gevolgd
Het heeft niets met sponsorgeld te maken, maar met de tegenvallende verkoop van merchandise die de CA BV voor Spyker moest verkopen.....
met dezelfde auto. De verschillen in snelheid komen door de coureur, en het beter afstellen van de auto op het circuit door de coureurquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou, neem bv een A1 auto, die van Hulkenberg, en zet daar een willekeurige zelfde auto van een ander team tegenover.
Die van Hulkenberg was vorig seizoen bijna elke race stukken sneller dan die van zn tegenstanders.
Dus in zekere zin kun je zeker wel spreken van een snellere auto, ookal zijn ze exact dezelfde allemaal. Dát bedoelde ik. De teams van Bourdais en Power hebben tot nu toe vaak een snellere auto op de grid gezet dan Minardi USA
We moeten de F1 nou niet teveel gaan ophemelen. Bourdais is beter dan 80% van de huidige F1 coureurs en dat is nou net de Bourdais die Doornbos hier en daar verslaat. Of wil je beweren dat Scott Speed een betere coureur is dan Bourdais enkel en alleen omdat Speed wel in de F1 rijdt en Bourdais niet? Er zijn veel redenen waarom de ene coureur wel en de andere niet in F1 aan de bak komt. Feit is dat er veel meer coureurs in staat zijn een F1wagen naar behoren te besturen dan de 22 beschikbare zitjes. Het is dan ook niet juist om de huidige F1coureurs zondermeer als de beste coureurs ter wereld aan te merken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Mee eens, maar laten we wel zwezen dat de klasse waar Doornbos in rijdt allemaal coureurs herbergt die het in de F1 niet gehaald hebben of het niet eens tot de F1 gehaald hebben.
Niets ten nadele van Doornbos overigens....
Die sponsor kan natuurlijk ook zo'n kledinggigant zijn he, die minder merchandise heeft verkocht en daarom niet aan zijn verplichtingen kan voldoenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:26 schreef Argento het volgende:
[..]
tegenvallende merchandise?
We laten teambaas Kolles zelf aan het woord:
Team principal Colin Kolles said: "This has been a very difficult decision. Christijan has started to find some form in the car, but the team's ambitious development programme has been seriously compromised by non-payment by one of his sponsors and we are faced with no other option."
Ja en nee.....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:29 schreef Argento het volgende:
[..]
We moeten de F1 nou niet teveel gaan ophemelen. Bourdais is beter dan 80% van de huidige F1 coureurs en dat is nou net de Bourdais die Doornbos hier en daar verslaat. Of wil je beweren dat Scott Speed een betere coureur is dan Bourdais enkel en alleen omdat Speed wel in de F1 rijdt en Bourdais niet? Er zijn veel redenen waarom de ene coureur wel en de andere niet in F1 aan de bak komt. Feit is dat er veel meer coureurs in staat zijn een F1wagen naar behoren te besturen dan de 22 beschikbare zitjes. Het is dan ook niet juist om de huidige F1coureurs zondermeer als de beste coureurs ter wereld aan te merken.
En dat is nou net wat ik bedoel, Robert gaat/kan iets minder hard, maar staat wel bovenaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:26 schreef sanger het volgende:
[..]
met dezelfde auto. De verschillen in snelheid komen door de coureur, en het beter afstellen van de auto op het circuit door de coureur
Ook in de A1 overigens. Daarom was Bleekemolen in Zandvoort zo snel, terwil het de races daarna erg tegenviel.
Is dat nou serieus? Kolles wordt uit eerste hand geciteerd en hij zegt: omdat een sponsor van Christijan niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, moesten we het contract met Christijan ontbinden. Dat leert één ding, namelijk dat Christijans verbintenis met Spyker een voorwaardelijke is (of was), namelijk dat Christijan als racecoureur voor het team werkte onder de voorwaarde dat een bepaald bedrag werd betaald door zijn sponsor(en).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:31 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Die sponsor kan natuurlijk ook zo'n kledinggigant zijn he, die minder merchandise heeft verkocht en daarom niet aan zijn verplichtingen kan voldoen
Ik hoop overigens wel dat de naam naar buiten gaat komen zodat dit bedrijf publiekelijk aan de schandpaal kan.
goede contacten en management hebben natuurlijk niets te maken met iemands kwaliteiten als coureur. Die kwaliteiten worden bepaald door rijderskwaliteiten in de meest brede zin van het woord (dus ook zijn communicatie met de technici).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja en nee.....
Ja er zijn coureurs beter als een Speed en Liuzzi
Nee in de F1 zitten de 22 beste coueurs van de wereld. Maar dan niet puur op rijderskwaliteiten, maar het totale plaatje. Dus inclusief goede contacten en management.
Klopt, ik probeer alleen een link te leggen tussen het eerder genoemde merchandiseverhaal en het sponsorverhaal van Kolles. Ik weet namelijk dat er sowieso een kledingfabrikant sponsor is van Spyker/Albers. Alleen van de bedragen die daarin rond gaan heb ik geen idee.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Is dat nou serieus? Kolles wordt uit eerste hand geciteerd en hij zegt: omdat een sponsor van Christijan niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, moesten we het contract met Christijan ontbinden. Dat leert één ding, namelijk dat Christijans verbintenis met Spyker een voorwaardelijke is (of was), namelijk dat Christijan als racecoureur voor het team werkte onder de voorwaarde dat een bepaald bedrag werd betaald door zijn sponsor(en).
Waar komt dan dat merchandise verhaal vandaan en waarom wordt het hier als waarheid gepresenteerd?
Daarbij weten wij niet onder welke condities die sponsor zijn betalingen aan het team heeft toegezegd. Misschien hoorde daar wel een prestatieclausule bij, bijvoorbeeld dat Christijan in de eerste helft van het seizoen minimaal 1 punt gescoord zou hebben. Dan zou die sponsor nog in zijn volste recht staan om niet langer te betalen.
maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:39 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Klopt, ik probeer alleen een link te leggen tussen het eerder genoemde merchandiseverhaal en het sponsorverhaal van Kolles. Ik weet namelijk dat er sowieso een kledingfabrikant sponsor is van Spyker/Albers. Alleen van de bedragen die daarin rond gaan heb ik geen idee.
Ik geloof dat iemand dat op de radio heeft geroepen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef Argento het volgende:
[..]
maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.
Dat stond op een, als betrouwbaar bekend staande, internetsite. Ik ga effe kijken welke het was.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef Argento het volgende:
[..]
maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.
Niet met de kwaliteiten van het rijden nee, maar wel met de kwaliteiten zich in the picture te rijden (in de breedste zin van het woord).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:38 schreef Argento het volgende:
[..]
goede contacten en management hebben natuurlijk niets te maken met iemands kwaliteiten als coureur. Die kwaliteiten worden bepaald door rijderskwaliteiten in de meest brede zin van het woord (dus ook zijn communicatie met de technici).
Het stond op paddocktalk maar is inmiddels vervangen door het verhaal van Kolles.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat stond op een, als betrouwbaar bekend staande, internetsite. Ik ga effe kijken welke het was.
Die van Klien is wel dom.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:54 schreef sanger het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)s_geruchtenmolen.xml
Ik zie al 3 fouten erin staan.....maar goed.
Zijn manager (en vaderquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Klien word het voor 1 race aldus bronnen @ Spa
Ik zeg alleen wat ik gesmst kreeg net, ik weet het verder ook nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Zijn manager (en vader) heeft anders ontkend dat er contact is geweest
Dan begreep ik je verkeerdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:53 schreef TJDoornbos het volgende:
vriendin van me. Maar Bourdais dus NA nurnberg in de auto en over STR heb ik niks gezegd hij tekent alleen pas bij Spyker als de voorrang van STR op hem verloopt!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |