Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wow, waar haal je die onzin vandaan.
Alonso is na Kimi de best betaalde coureur.
Ik geloof dat McLaren hem iets van 20 miljoen POND betaalt dit seizoen.
Dat ie sponsors meeneemt is leuk, maar dat maakt hem geen paydriver.
Albers is ontslagen omdat ie z'n betalingen niet kon voldoen. Ergo.......

Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal nooit geen voorwaarde geweest zijn van McLaren, die sponsors zijn in het kielzog van het succes van Alonso meeverhuisd.
En hij krijgt natuurlijk een mooi zes cijferig salaris van McLaren.

Dat is ook krom lezen wat je daar gedaan hebt. De lollipopman had hem gewoon omlaag moeten laten daar, dan had Albers een kans gehad zijn fout eerder te herstellen. Lees maar terug, al was het in andere woorden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Singer houdt er een beetje z'n eigen waarheid op na.
Hij vindt ook dat de lollipop man schuldig was bij het incident op Magny Cours.

Een pay-driver is iemand die in mijn ogen moet betalen (sponsoren meebrengen) om zijn plekje binnen het team veilig te stellen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.

Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.
Albers ontvangt salaris en was geen paydriver, heeft Spyker zelf bekend gemaakt.

Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.

Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Spyker heeft in een persbericht verklaart dat (de coureur) Albers geen sponsoren mee hoefde te brengen en een salaris ging ontvangen. Geen paydriver dus. Ik zal eens op de Spyker-site zoeken of ik het zo kan vinden.

Ga jij je eerst eens verdiepen in de materie voordat je reageert danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.
Dus is hij een PAYDRIVER
Ga eerst eens uitzoeken wat een paydriver is voor je reageert.

Dat gaat dus in tegen de eigen verklaringen van Spyker zelf. Daarom is het een beetje verwarrend denk ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.
Die betalen zijn stoeltje, zeg maar.
Dat was bij Alonso niet zo, die nam alleen 2 Spaanse sponsoren mee omdat ie zoveel succes had. Als ze niet mee zouden komen, zou hij nog bij McLaren rijden.
Groot verschil met Albers, die zou namelijk niet bij Spyker rijden als ie geen sponsoren had. Sponsoren gaan nu weg, dus is Albers z'n stoeltje kwijt.

quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?

Die gedachtengang zou kunnen, maar ik denk dat McLaren daar ook wel op heeft gegokt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?

Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?

Ferrariquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar ehm, als elke rijder een paydriver is. Welke sponsor heeft Raikkonen dan bijvoorbeeld binnen gehaald om nog meer betaald te krijgen dan Alonso?

Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Elke coureur een paydriver.
Ik zit nog te schuddebuiken van het lachen.

Dat zijn de 2 uitzonderingen, die volledig dankzij de steun van autofabrikanten zover zijn gekomen...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ferrari![]()
Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.
Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....

Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitelquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:

Of jij niet........quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:26 schreef vingerplant het volgende:
want je weet duidelijk niet waar je over praat.

Laat lekker lullen joh,quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitel.
Coureurs hebben persoonlijke sponsoren die met hun mee gaan van team naar team. Die merken doen dat omdat ze er geld aan kunnen verdienen qua exposure, niet om een coureur te ondersteunen. Spyker heeft Albers' sponsoren nodig om de auto verder te kunnen ontwikkelen, niet zozeer direct voor het salaris. Maar wanneer Albers het geld niet op kan brengen, dan is ie weg. Zoals nu.
Wanneer een van de sponsoren bij Alonso niet meer sponsort bij McLaren, dan rijdt Alonso daar nog steeds hoor.
Je draaft een beetje te ver. Albers betaalde indirect gewoon om te racen.

Begonnen. Maar daar gaat het nu toch niet om? Alonso is toch een gerenommeerde naam in het ciruit? Alonso kan straks naar elk team, met of zonder sponsor (salaris is compleet irrelevant). Albers zal straks echt wel weer een grote sponsor en geldzak mee moeten nemen om ergens te kunnen racen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ferrari![]()
Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.
Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....

zonder sponsoren was Alonso ook wel aangenomen bij McLaren hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:

De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.

Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:27 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.

Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.

Dan is alleen onze definitie van paydriver anders en zitten we hier te discussieren om niks.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.

Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.
Je weet wel dat een paydriver pas een paydriver is als ie moet betalen om voor een team te mogen rijden...?
En dat Alonso en co niet hoeven te betalen om voor een team te mogen rijden.
Leg me dan nu eens uit in hoeverre Alonso nog steeds een paydriver is?

'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.

Ja, zo wel ja..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:35 schreef vingerplant het volgende:
Maar goed, we hebben gezien onze eigen definities beide gelijk.

En neemt een deel daarvan als salaris.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racen.

Duidelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'
Wikipedia

Dat is dus moeilijk te zeggen. Misschien had McLaren hem dan minder salaris kunnen bieden en was Ferrari interessanter geweest. Dan ben je dus niet een paydriver volgens jouw definitie maar wel volgens de mijne, omdat dat geld je een beter salaris biedt en soms bij een beter team onderbrengt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, zo wel ja...
Maar waar het mij om gaat is dat Alonso met of zonder sponsoren wel voor McLaren had gereden.
Dat maakt hem imo geen paydriver.

Nog een keer..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
En neemt een deel daarvan als salaris.
De paydriver betaald vanuit een BV, zoals Albers vorig seizoen vanuit de CA BV betaalde. De sponsoren betalen niet aan het team maar aan de BV. En de coureur ontvangt vanuit de BV een salaris.
In dit geval ontvang CA salaris van Spyker zelf. In die hoedanigheid geen paydriver dus.
Essentieel verschil: paydriver ontvangt salaris vanuit persoonlijke BV en een paiddriver ontvangt salaris van het team.

Die definitie maakt echt geen bal uit, want het punt is. Albers rijdt niet zonder een zak geld, hoe dat ook verrekent of betaald wordt, terwijl Alonso wel kan racen zonder een zak geld.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).

Dat sluit dus aan met mijn definitiequote:

En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:51 schreef sanger het volgende:
In dat geval kun je CA weinig kwalijk nemen dat het slecht verkoopt, das het resultaat van een trage auto.

Jij juist nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Had ik toch zo'n cap moeten kopen!!

Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.

Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.

Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.

Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil geredenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |