 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wow, waar haal je die onzin vandaan.
Alonso is na Kimi de best betaalde coureur.
Ik geloof dat McLaren hem iets van 20 miljoen POND betaalt dit seizoen.
Dat ie sponsors meeneemt is leuk, maar dat maakt hem geen paydriver.
Albers is ontslagen omdat ie z'n betalingen niet kon voldoen. Ergo.......
 
			 
			
			
			Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal nooit geen voorwaarde geweest zijn van McLaren, die sponsors zijn in het kielzog van het succes van Alonso meeverhuisd.
En hij krijgt natuurlijk een mooi zes cijferig salaris van McLaren.
 
			 
			
			
			Dat is ook krom lezen wat je daar gedaan hebt. De lollipopman had hem gewoon omlaag moeten laten daar, dan had Albers een kans gehad zijn fout eerder te herstellen. Lees maar terug, al was het in andere woorden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Singer houdt er een beetje z'n eigen waarheid op na.
Hij vindt ook dat de lollipop man schuldig was bij het incident op Magny Cours.
 
			 
			
			
			Een pay-driver is iemand die in mijn ogen moet betalen (sponsoren meebrengen) om zijn plekje binnen het team veilig te stellen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.
Albers ontvangt salaris en was geen paydriver, heeft Spyker zelf bekend gemaakt.
 
			 
			
			
			Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.
 
			 
			
			
			Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Spyker heeft in een persbericht verklaart dat (de coureur) Albers geen sponsoren mee hoefde te brengen en een salaris ging ontvangen. Geen paydriver dus. Ik zal eens op de Spyker-site zoeken of ik het zo kan vinden.
 
			 
			
			
			Ga jij je eerst eens verdiepen in de materie voordat je reageert danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.
Dus is hij een PAYDRIVER
Ga eerst eens uitzoeken wat een paydriver is voor je reageert.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat gaat dus in tegen de eigen verklaringen van Spyker zelf. Daarom is het een beetje verwarrend denk ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.
Die betalen zijn stoeltje, zeg maar.
Dat was bij Alonso niet zo, die nam alleen 2 Spaanse sponsoren mee omdat ie zoveel succes had. Als ze niet mee zouden komen, zou hij nog bij McLaren rijden.
Groot verschil met Albers, die zou namelijk niet bij Spyker rijden als ie geen sponsoren had. Sponsoren gaan nu weg, dus is Albers z'n stoeltje kwijt.
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
 
			 
			
			
			Die gedachtengang zou kunnen, maar ik denk dat McLaren daar ook wel op heeft gegokt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
 
			 
			
			
			Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?
 
			 
			
			
			Ferrariquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar ehm, als elke rijder een paydriver is. Welke sponsor heeft Raikkonen dan bijvoorbeeld binnen gehaald om nog meer betaald te krijgen dan Alonso?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Elke coureur een paydriver.
Ik zit nog te schuddebuiken van het lachen.
 
			 
			
			
			Dat zijn de 2 uitzonderingen, die volledig dankzij de steun van autofabrikanten zover zijn gekomen...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ferrari![]()
Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.
Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....
 
			 
			
			
			Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitelquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
 
			 
			
			
			Of jij niet........quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:26 schreef vingerplant het volgende:
want je weet duidelijk niet waar je over praat.
 
			 
			
			
			Laat lekker lullen joh,quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitel.
Coureurs hebben persoonlijke sponsoren die met hun mee gaan van team naar team. Die merken doen dat omdat ze er geld aan kunnen verdienen qua exposure, niet om een coureur te ondersteunen. Spyker heeft Albers' sponsoren nodig om de auto verder te kunnen ontwikkelen, niet zozeer direct voor het salaris. Maar wanneer Albers het geld niet op kan brengen, dan is ie weg. Zoals nu.
Wanneer een van de sponsoren bij Alonso niet meer sponsort bij McLaren, dan rijdt Alonso daar nog steeds hoor.
Je draaft een beetje te ver. Albers betaalde indirect gewoon om te racen.
 
			 
			
			
			Begonnen. Maar daar gaat het nu toch niet om? Alonso is toch een gerenommeerde naam in het ciruit? Alonso kan straks naar elk team, met of zonder sponsor (salaris is compleet irrelevant). Albers zal straks echt wel weer een grote sponsor en geldzak mee moeten nemen om ergens te kunnen racen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ferrari![]()
Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.
Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....
 
			 
			
			
			zonder sponsoren was Alonso ook wel aangenomen bij McLaren hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
 
			 
			
			
			De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.
 
			 
			
			
			Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:27 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.
 
			 
			
			
			Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan is alleen onze definitie van paydriver anders en zitten we hier te discussieren om niks.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.
 
			 
			
			
			Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.
Je weet wel dat een paydriver pas een paydriver is als ie moet betalen om voor een team te mogen rijden...?
En dat Alonso en co niet hoeven te betalen om voor een team te mogen rijden.
Leg me dan nu eens uit in hoeverre Alonso nog steeds een paydriver is?
 
			 
			
			
			'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.
 
			 
			
			
			Ja, zo wel ja..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:35 schreef vingerplant het volgende:
Maar goed, we hebben gezien onze eigen definities beide gelijk.
 
			 
			
			
			En neemt een deel daarvan als salaris.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racen.
 
			 
			
			
			Duidelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'
Wikipedia
 
			 
			
			
			Dat is dus moeilijk te zeggen. Misschien had McLaren hem dan minder salaris kunnen bieden en was Ferrari interessanter geweest. Dan ben je dus niet een paydriver volgens jouw definitie maar wel volgens de mijne, omdat dat geld je een beter salaris biedt en soms bij een beter team onderbrengt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, zo wel ja...
Maar waar het mij om gaat is dat Alonso met of zonder sponsoren wel voor McLaren had gereden.
Dat maakt hem imo geen paydriver.
 
			 
			
			
			Nog een keer..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
En neemt een deel daarvan als salaris.
De paydriver betaald vanuit een BV, zoals Albers vorig seizoen vanuit de CA BV betaalde. De sponsoren betalen niet aan het team maar aan de BV. En de coureur ontvangt vanuit de BV een salaris.
In dit geval ontvang CA salaris van Spyker zelf. In die hoedanigheid geen paydriver dus.
Essentieel verschil: paydriver ontvangt salaris vanuit persoonlijke BV en een paiddriver ontvangt salaris van het team.
 
			 
			
			
			Die definitie maakt echt geen bal uit, want het punt is. Albers rijdt niet zonder een zak geld, hoe dat ook verrekent of betaald wordt, terwijl Alonso wel kan racen zonder een zak geld.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).
 
			 
			
			
			Dat sluit dus aan met mijn definitiequote:
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:51 schreef sanger het volgende:
In dat geval kun je CA weinig kwalijk nemen dat het slecht verkoopt, das het resultaat van een trage auto.
 
			 
			
			
			Jij juist nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Had ik toch zo'n cap moeten kopen!!
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.
 
			 
			
			
			Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.
 
			 
			
			
			Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil geredenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En bij die van mij.quote:
quote:and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations
 
			 
			
			
			Mijn eigen ervaringen met hem zijn ook kut (heb ik je eerder verteld) en sluiten precies aan bij het imago dat hij door de pers aangemeten krijgt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.
 
			 
			
			
			Je maakt het jezelf wel ingewikkeld. Kennelijk is CA als coureur in dienst van Spyker, onder de voorwaarde dat hij een bepaald bedrag betaalt. Dat bedrag kan hij niet zelf betalen, dus daar heeft hij persoonlijke sponsoren voor. Die betalen en zolang zij betalen, kan Chris rijden. Betalen zij niet of niet genoeg, dan staat Chris direct naast de auto. Dat is ook wel gebleken. Ergo, Chris is een paydriver.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.
Nergens iets bekend over een koppeling tussen deze twee rechtspersonen en de gesloten contracten?
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1.
Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......
Ik weet niet hoever jij met je hoofd in de reet van Albers zit, maar denk eens na joh. Iedereen (niet de die-hard racefans) die je spreekt vindt Doornbos een relaxte gast, die sympathiek overkomt in interviews en op tv. Over Albers hoor je alleen maar dat het een arrogant mannetje is, onsympathiek in interviews, de schuld ligt altijd wel ergens en hij doet altijd redelijk uit de hoogte.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.
 
			 
			
			
			Je onderschat Sutil hier hoor, die is onbevangenen soms onbezonnen maar sneller dan menig ander die nu nog voor hem staat op de grid, hij mist alleen nog het juiste materiaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden
 
			 
			
			
			ik heb er 1 gehad voor 5 min voor mn verjaardag van stelletje rukkers, maar die cap is niet meerquote:
 
			 
			
			
			Dat mag duidelijk zijn jaquote:Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers.
 
			 
			
			
			Ehhmmmm.....nu kan ik wel weer terugvallen op de feiten en statistieken, maar Albers was in 2005 toch echt sneller dan Doornbos.....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden
 
			 
			
			
			Ja, maar nu is Doornbos succesvol en Albers niet en dat is wat telt voor de mediaperceptie.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ehhmmmm.....nu kan ik wel weer terugvallen op de feiten en statistieken, maar Albers was in 2005 toch echt sneller dan Doornbos.....
 
			 
			
			
			Oftewel sponsorgeld in een fonds of BV van waaruit het team betaald wordt....quote:
 
			 
			
			
			Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit momentquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:09 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Je onderschat Sutil hier hoor, die is onbevangenen soms onbezonnen maar sneller dan menig ander die nu nog voor hem staat op de grid, hij mist alleen nog het juiste materiaal.
 
			 
			
			
			Ik zie dat je het nieuwd, de geruchten en dit topic goed hebt gevolgdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf wel ingewikkeld. Kennelijk is CA als coureur in dienst van Spyker, onder de voorwaarde dat hij een bepaald bedrag betaalt. Dat bedrag kan hij niet zelf betalen, dus daar heeft hij persoonlijke sponsoren voor. Die betalen en zolang zij betalen, kan Chris rijden. Betalen zij niet of niet genoeg, dan staat Chris direct naast de auto. Dat is ook wel gebleken. Ergo, Chris is een paydriver.
De vergelijking met Alonso gaat niet op. Voor Alonso is het geen voorwaarde dat hij geld betaalt. Of denk je dat Alonso wordt ontslagen zodra Santander niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoet? Dat zou hooguit betekenen dat McLaren het salaris van Alonso niet meer kan ophoesten, maar dan is het nog altijd aan Alonso om te bepalen of hij vertrekt of met minder genoegen neemt. Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers.
 
			 
			
			
			Tss, door zijn tegenstander van de baan te rammen jaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment
Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd
 
			 
			
			
			Wellicht heeft ie wat tips gekregen van ene meneer M. Schumacherquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Tss, door zijn tegenstander van de baan te rammen ja![]()
 
			 
			
			
			Ik zit helemaal niet met mijn hoofd in zijn reet, maar ben gewoon fan van de coureur Albers. De persoon die daarachter zit interesseert me niet zo gek veel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet hoever jij met je hoofd in de reet van Albers zit, maar denk eens na joh. Iedereen (niet de die-hard racefans) die je spreekt vindt Doornbos een relaxte gast, die sympathiek overkomt in interviews en op tv. Over Albers hoor je alleen maar dat het een arrogant mannetje is, onsympathiek in interviews, de schuld ligt altijd wel ergens en hij doet altijd redelijk uit de hoogte.
De totale uitstraling van Albers staat veel mensen niet aan. En daar heeft ie zelf aan meegeholpen, daar is de pers natuurlijk ook wel een beetje verantwoordelijk voor - Verstappen is ook nog altijd alleen maar bekend als Jos Grindbak - en daar is zijn rijden + auto ook verantwoordelijk voor.
 
			 
			
			
			Hoe kun je het over een langzamere auto hebben in Champ Car?????quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment
Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd
 
			 
			
			
			Mee eens, maar laten we wel zwezen dat de klasse waar Doornbos in rijdt allemaal coureurs herbergt die het in de F1 niet gehaald hebben of het niet eens tot de F1 gehaald hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, maar nu is Doornbos succesvol en Albers niet en dat is wat telt voor de mediaperceptie.
 
			 
			
			
			Nou, neem bv een A1 auto, die van Hulkenberg, en zet daar een willekeurige zelfde auto van een ander team tegenover.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoe kun je het over een langzamere auto hebben in Champ Car?????
Ze rijden allemaal met hetzelfde Panoz chassis, dezelfde Cosworth motor en dezelfde Bridgestone banden
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			tegenvallende merchandise?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zie dat je het nieuwd, de geruchten en dit topic goed hebt gevolgd
Het heeft niets met sponsorgeld te maken, maar met de tegenvallende verkoop van merchandise die de CA BV voor Spyker moest verkopen.....
 
			 
			
			
			met dezelfde auto. De verschillen in snelheid komen door de coureur, en het beter afstellen van de auto op het circuit door de coureurquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou, neem bv een A1 auto, die van Hulkenberg, en zet daar een willekeurige zelfde auto van een ander team tegenover.
Die van Hulkenberg was vorig seizoen bijna elke race stukken sneller dan die van zn tegenstanders.
Dus in zekere zin kun je zeker wel spreken van een snellere auto, ookal zijn ze exact dezelfde allemaal. Dát bedoelde ik. De teams van Bourdais en Power hebben tot nu toe vaak een snellere auto op de grid gezet dan Minardi USA
 
			 
			
			
			We moeten de F1 nou niet teveel gaan ophemelen. Bourdais is beter dan 80% van de huidige F1 coureurs en dat is nou net de Bourdais die Doornbos hier en daar verslaat. Of wil je beweren dat Scott Speed een betere coureur is dan Bourdais enkel en alleen omdat Speed wel in de F1 rijdt en Bourdais niet? Er zijn veel redenen waarom de ene coureur wel en de andere niet in F1 aan de bak komt. Feit is dat er veel meer coureurs in staat zijn een F1wagen naar behoren te besturen dan de 22 beschikbare zitjes. Het is dan ook niet juist om de huidige F1coureurs zondermeer als de beste coureurs ter wereld aan te merken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Mee eens, maar laten we wel zwezen dat de klasse waar Doornbos in rijdt allemaal coureurs herbergt die het in de F1 niet gehaald hebben of het niet eens tot de F1 gehaald hebben.
Niets ten nadele van Doornbos overigens....
 
			 
			
			
			Die sponsor kan natuurlijk ook zo'n kledinggigant zijn he, die minder merchandise heeft verkocht en daarom niet aan zijn verplichtingen kan voldoenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:26 schreef Argento het volgende:
[..]
tegenvallende merchandise?
We laten teambaas Kolles zelf aan het woord:
Team principal Colin Kolles said: "This has been a very difficult decision. Christijan has started to find some form in the car, but the team's ambitious development programme has been seriously compromised by non-payment by one of his sponsors and we are faced with no other option."
 
			 
			
			
			Ja en nee.....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:29 schreef Argento het volgende:
[..]
We moeten de F1 nou niet teveel gaan ophemelen. Bourdais is beter dan 80% van de huidige F1 coureurs en dat is nou net de Bourdais die Doornbos hier en daar verslaat. Of wil je beweren dat Scott Speed een betere coureur is dan Bourdais enkel en alleen omdat Speed wel in de F1 rijdt en Bourdais niet? Er zijn veel redenen waarom de ene coureur wel en de andere niet in F1 aan de bak komt. Feit is dat er veel meer coureurs in staat zijn een F1wagen naar behoren te besturen dan de 22 beschikbare zitjes. Het is dan ook niet juist om de huidige F1coureurs zondermeer als de beste coureurs ter wereld aan te merken.
 
			 
			
			
			En dat is nou net wat ik bedoel, Robert gaat/kan iets minder hard, maar staat wel bovenaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:26 schreef sanger het volgende:
[..]
met dezelfde auto. De verschillen in snelheid komen door de coureur, en het beter afstellen van de auto op het circuit door de coureur
Ook in de A1 overigens. Daarom was Bleekemolen in Zandvoort zo snel, terwil het de races daarna erg tegenviel.
 
			 
			
			
			Is dat nou serieus? Kolles wordt uit eerste hand geciteerd en hij zegt: omdat een sponsor van Christijan niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, moesten we het contract met Christijan ontbinden. Dat leert één ding, namelijk dat Christijans verbintenis met Spyker een voorwaardelijke is (of was), namelijk dat Christijan als racecoureur voor het team werkte onder de voorwaarde dat een bepaald bedrag werd betaald door zijn sponsor(en).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:31 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Die sponsor kan natuurlijk ook zo'n kledinggigant zijn he, die minder merchandise heeft verkocht en daarom niet aan zijn verplichtingen kan voldoen
Ik hoop overigens wel dat de naam naar buiten gaat komen zodat dit bedrijf publiekelijk aan de schandpaal kan.
 
			 
			
			
			goede contacten en management hebben natuurlijk niets te maken met iemands kwaliteiten als coureur. Die kwaliteiten worden bepaald door rijderskwaliteiten in de meest brede zin van het woord (dus ook zijn communicatie met de technici).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja en nee.....
Ja er zijn coureurs beter als een Speed en Liuzzi
Nee in de F1 zitten de 22 beste coueurs van de wereld. Maar dan niet puur op rijderskwaliteiten, maar het totale plaatje. Dus inclusief goede contacten en management.
 
			 
			
			
			Klopt, ik probeer alleen een link te leggen tussen het eerder genoemde merchandiseverhaal en het sponsorverhaal van Kolles. Ik weet namelijk dat er sowieso een kledingfabrikant sponsor is van Spyker/Albers. Alleen van de bedragen die daarin rond gaan heb ik geen idee.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Is dat nou serieus? Kolles wordt uit eerste hand geciteerd en hij zegt: omdat een sponsor van Christijan niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, moesten we het contract met Christijan ontbinden. Dat leert één ding, namelijk dat Christijans verbintenis met Spyker een voorwaardelijke is (of was), namelijk dat Christijan als racecoureur voor het team werkte onder de voorwaarde dat een bepaald bedrag werd betaald door zijn sponsor(en).
Waar komt dan dat merchandise verhaal vandaan en waarom wordt het hier als waarheid gepresenteerd?
Daarbij weten wij niet onder welke condities die sponsor zijn betalingen aan het team heeft toegezegd. Misschien hoorde daar wel een prestatieclausule bij, bijvoorbeeld dat Christijan in de eerste helft van het seizoen minimaal 1 punt gescoord zou hebben. Dan zou die sponsor nog in zijn volste recht staan om niet langer te betalen.
 
			 
			
			
			maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:39 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Klopt, ik probeer alleen een link te leggen tussen het eerder genoemde merchandiseverhaal en het sponsorverhaal van Kolles. Ik weet namelijk dat er sowieso een kledingfabrikant sponsor is van Spyker/Albers. Alleen van de bedragen die daarin rond gaan heb ik geen idee.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik geloof dat iemand dat op de radio heeft geroepen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef Argento het volgende:
[..]
maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.
 
			 
			
			
			Dat stond op een, als betrouwbaar bekend staande, internetsite. Ik ga effe kijken welke het was.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef Argento het volgende:
[..]
maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.
 
			 
			
			
			Niet met de kwaliteiten van het rijden nee, maar wel met de kwaliteiten zich in the picture te rijden (in de breedste zin van het woord).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:38 schreef Argento het volgende:
[..]
goede contacten en management hebben natuurlijk niets te maken met iemands kwaliteiten als coureur. Die kwaliteiten worden bepaald door rijderskwaliteiten in de meest brede zin van het woord (dus ook zijn communicatie met de technici).
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het stond op paddocktalk maar is inmiddels vervangen door het verhaal van Kolles.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat stond op een, als betrouwbaar bekend staande, internetsite. Ik ga effe kijken welke het was.
 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			Die van Klien is wel dom.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:54 schreef sanger het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)s_geruchtenmolen.xml
Ik zie al 3 fouten erin staan.....maar goed.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zijn manager (en vaderquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Klien word het voor 1 race aldus bronnen @ Spa
 
			 
			
			
			Ik zeg alleen wat ik gesmst kreeg net, ik weet het verder ook nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Zijn manager (en vader) heeft anders ontkend dat er contact is geweest
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan begreep ik je verkeerdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:53 schreef TJDoornbos het volgende:
vriendin van me. Maar Bourdais dus NA nurnberg in de auto en over STR heb ik niks gezegd hij tekent alleen pas bij Spyker als de voorrang van STR op hem verloopt!!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |