abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51318144
Mijn god zeg, de onwetenheid van sommige mensen hier...

En dan ook nog uit de hoogte doen en de enige die het goed ziet voor lul zetten, heel triest.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:03:06 #202
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318146
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wow, waar haal je die onzin vandaan .
Alonso is na Kimi de best betaalde coureur .
Ik geloof dat McLaren hem iets van 20 miljoen POND betaalt dit seizoen.
Dat ie sponsors meeneemt is leuk, maar dat maakt hem geen paydriver .
Albers is ontslagen omdat ie z'n betalingen niet kon voldoen. Ergo.......
Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.

Albers ontvangt salaris en was geen paydriver, heeft Spyker zelf bekend gemaakt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:03:43 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318158
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat zal nooit geen voorwaarde geweest zijn van McLaren, die sponsors zijn in het kielzog van het succes van Alonso meeverhuisd.
En hij krijgt natuurlijk een mooi zes cijferig salaris van McLaren.
Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:07:14 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318257
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:00 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Singer houdt er een beetje z'n eigen waarheid op na.
Hij vindt ook dat de lollipop man schuldig was bij het incident op Magny Cours .
Dat is ook krom lezen wat je daar gedaan hebt. De lollipopman had hem gewoon omlaag moeten laten daar, dan had Albers een kans gehad zijn fout eerder te herstellen. Lees maar terug, al was het in andere woorden.

De omschrijving van een paydriver is volgens de meesten hier: "Iemand die sponsors meeneemt naar het team". In die zin is Alonso dus paydriver (en daarmee eigenlijk iedereen behalve Massa en Raikkonen denk ik).

Spyker heeft in een persbericht verklaart dat (de coureur) Albers geen sponsoren mee hoefde te brengen en een salaris ging ontvangen. Geen paydriver dus. Ik zal eens op de Spyker-site zoeken of ik het zo kan vinden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:07:21 #205
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51318263
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.
Een pay-driver is iemand die in mijn ogen moet betalen (sponsoren meebrengen) om zijn plekje binnen het team veilig te stellen.
Daar is bij Alonso absoluut geen sprake van!

Overigens is er niks mis met pay drivers, dit is voor veel talenten nodig om de f1 binnen te komen.
Maar Alonso een pay-driver noemen is gewoon kul.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:07:43 #206
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318274
Beetje dubbel geloof ik
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:09:48 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318326
De Spyker-site gaat helaas niet verder terug dan de Gstaad-trip van het team...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:10:04 #208
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318333
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt.

Albers ontvangt salaris en was geen paydriver, heeft Spyker zelf bekend gemaakt.
Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.
Dus is hij een PAYDRIVER
Ga eerst eens uitzoeken wat een paydriver is voor je reageert.
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:12:01 #209
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318386
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier.
Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.
Die betalen zijn stoeltje, zeg maar.
Dat was bij Alonso niet zo, die nam alleen 2 Spaanse sponsoren mee omdat ie zoveel succes had. Als ze niet mee zouden komen, zou hij nog bij McLaren rijden.
Groot verschil met Albers, die zou namelijk niet bij Spyker rijden als ie geen sponsoren had. Sponsoren gaan nu weg, dus is Albers z'n stoeltje kwijt.
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:13:45 #210
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318425
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:07 schreef sanger het volgende:

[..]


Spyker heeft in een persbericht verklaart dat (de coureur) Albers geen sponsoren mee hoefde te brengen en een salaris ging ontvangen. Geen paydriver dus. Ik zal eens op de Spyker-site zoeken of ik het zo kan vinden.
Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:20:08 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318594
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen.
Dus is hij een PAYDRIVER
Ga eerst eens uitzoeken wat een paydriver is voor je reageert.
Ga jij je eerst eens verdiepen in de materie voordat je reageert dan

Ik zeg alleen wat Spyker destijds in de pers bekend heeft gemaakl.

Overigens weet ik wat een paydriver is, wat een paiddriver is, en wat een gewone coureur is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51318606
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:22:40 #213
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318679
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt.
Die betalen zijn stoeltje, zeg maar.
Dat was bij Alonso niet zo, die nam alleen 2 Spaanse sponsoren mee omdat ie zoveel succes had. Als ze niet mee zouden komen, zou hij nog bij McLaren rijden.
Groot verschil met Albers, die zou namelijk niet bij Spyker rijden als ie geen sponsoren had. Sponsoren gaan nu weg, dus is Albers z'n stoeltje kwijt.
Dat gaat dus in tegen de eigen verklaringen van Spyker zelf. Daarom is het een beetje verwarrend denk ik.

Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.

Nergens iets bekend over een koppeling tussen deze twee rechtspersonen en de gesloten contracten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:23:20 #214
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318706
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
.
Wat een bullshit zeg. .
Je spreekt jezelf in je eigen post ook nog eebns tegen.. .
Niet elke coureur is een paydriver, Alonso zou ook bij McLaren rijden als die sponsoren niet mee zouden komen.
Of hij dan een minder salaris zou krijgen is compleet irrelevant.
Pas als hij zonder die sponsoren niet bij McLaren zou rijden was het een paydriver.
Maar ehm, als elke rijder een paydriver is. Welke sponsor heeft Raikkonen dan bijvoorbeeld binnen gehaald om nog meer betaald te krijgen dan Alonso?
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:23:36 #215
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318716
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
Die gedachtengang zou kunnen, maar ik denk dat McLaren daar ook wel op heeft gegokt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:24:08 #216
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318732
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:13 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen?
Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.

Nergens iets bekend over een koppeling tussen deze twee rechtspersonen en de gesloten contracten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:24:43 #217
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318748
Elke coureur een paydriver.
Ik zit nog te schuddebuiken van het lachen .
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:25:51 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318776
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

Maar ehm, als elke rijder een paydriver is. Welke sponsor heeft Raikkonen dan bijvoorbeeld binnen gehaald om nog meer betaald te krijgen dan Alonso?
Ferrari

Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.

Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51318787
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, jij moet wat beter lezen ipv zo arrogant te doen.

Nog een voorbeeld dan: Michael Schumacher had Dekra als sponsor, die betaalde miljoenen aan Ferrari en dat bedrag ging rechtstreeks weer terug naar MS...

Vergeet het verder maar, want je weet duidelijk niet waar je over praat.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51318834
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Elke coureur een paydriver.
Ik zit nog te schuddebuiken van het lachen .
Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51318857
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Ferrari

Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.

Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....
Dat zijn de 2 uitzonderingen, die volledig dankzij de steun van autofabrikanten zover zijn gekomen...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51318878
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitel .

Coureurs hebben persoonlijke sponsoren die met hun mee gaan van team naar team. Die merken doen dat omdat ze er geld aan kunnen verdienen qua exposure, niet om een coureur te ondersteunen. Spyker heeft Albers' sponsoren nodig om de auto verder te kunnen ontwikkelen, niet zozeer direct voor het salaris. Maar wanneer Albers het geld niet op kan brengen, dan is ie weg. Zoals nu.

Wanneer een van de sponsoren bij Alonso niet meer sponsort bij McLaren, dan rijdt Alonso daar nog steeds hoor.

Je draaft een beetje te ver. Albers betaalde indirect gewoon om te racen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:30:35 #223
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318895
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:26 schreef vingerplant het volgende:


want je weet duidelijk niet waar je over praat.
Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:31:02 #224
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318912
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitel .

Coureurs hebben persoonlijke sponsoren die met hun mee gaan van team naar team. Die merken doen dat omdat ze er geld aan kunnen verdienen qua exposure, niet om een coureur te ondersteunen. Spyker heeft Albers' sponsoren nodig om de auto verder te kunnen ontwikkelen, niet zozeer direct voor het salaris. Maar wanneer Albers het geld niet op kan brengen, dan is ie weg. Zoals nu.

Wanneer een van de sponsoren bij Alonso niet meer sponsort bij McLaren, dan rijdt Alonso daar nog steeds hoor.

Je draaft een beetje te ver. Albers betaalde indirect gewoon om te racen.
Laat lekker lullen joh, .
-
pi_51318924
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Ferrari

Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso.

Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen.....
Begonnen. Maar daar gaat het nu toch niet om? Alonso is toch een gerenommeerde naam in het ciruit? Alonso kan straks naar elk team, met of zonder sponsor (salaris is compleet irrelevant). Albers zal straks echt wel weer een grote sponsor en geldzak mee moeten nemen om ergens te kunnen racen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:32:34 #226
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51318956
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef vingerplant het volgende:
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'?
zonder sponsoren was Alonso ook wel aangenomen bij McLaren hoor

Alonso, Kimi e.a. hoeven echt niet te betalen voor een plek in de F1
The line is a dot to you!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:32:56 #227
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51318976
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.
De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:33:23 #228
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51318985
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:27 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind.
Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.
Je weet wel dat een paydriver pas een paydriver is als ie moet betalen om voor een team te mogen rijden...?
En dat Alonso en co niet hoeven te betalen om voor een team te mogen rijden.
Leg me dan nu eens uit in hoeverre Alonso nog steeds een paydriver is ?
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:34:00 #229
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51319007
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:

[..]

De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.
Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racen .
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:34:21 #230
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51319016
Overigens: om deze discussie te voorkomen ben ik dus benieuwd naar de contracten tussen Spyker Albers zelf en de CA BV.

Duidelijk is dat het financiele probleem bij de CA BV ligt en niet bij de persoon Albers.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51319050
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Of jij niet........
Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen.
Dat is de essentie van een paydriver namelijk.
Dan is alleen onze definitie van paydriver anders en zitten we hier te discussieren om niks.

Feit is wel dat de hoeveelheid aan sponsorgeld die je meebrengt je bij een beter team kan brengen. Bovendien is sponsorgeld voor het ene team (Spyker) belangrijker dan voor het andere (McLaren) omdat het gewoon een kleiner percentage van het totale budget is.

Maar goed, we hebben gezien onze eigen definities beide gelijk.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:36:58 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51319078
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken.
Je weet wel dat een paydriver pas een paydriver is als ie moet betalen om voor een team te mogen rijden...?
En dat Alonso en co niet hoeven te betalen om voor een team te mogen rijden.
Leg me dan nu eens uit in hoeverre Alonso nog steeds een paydriver is ?
Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:37:21 #233
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51319093
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef sanger het volgende:

[..]

De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken.
'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'

Wikipedia
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:38:15 #234
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51319122
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:35 schreef vingerplant het volgende:


Maar goed, we hebben gezien onze eigen definities beide gelijk.
Ja, zo wel ja.. .
Maar waar het mij om gaat is dat Alonso met of zonder sponsoren wel voor McLaren had gereden.
Dat maakt hem imo geen paydriver.
-
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:39:14 #235
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51319149
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racen .
En neemt een deel daarvan als salaris.

De paydriver betaald vanuit een BV, zoals Albers vorig seizoen vanuit de CA BV betaalde. De sponsoren betalen niet aan het team maar aan de BV. En de coureur ontvangt vanuit de BV een salaris.

In dit geval ontvang CA salaris van Spyker zelf. In die hoedanigheid geen paydriver dus.

Essentieel verschil: paydriver ontvangt salaris vanuit persoonlijke BV en een paiddriver ontvangt salaris van het team.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:40:51 #236
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51319186
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.'

Wikipedia
Duidelijk. .
-
pi_51319219
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:38 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, zo wel ja.. .
Maar waar het mij om gaat is dat Alonso met of zonder sponsoren wel voor McLaren had gereden.
Dat maakt hem imo geen paydriver.
Dat is dus moeilijk te zeggen. Misschien had McLaren hem dan minder salaris kunnen bieden en was Ferrari interessanter geweest. Dan ben je dus niet een paydriver volgens jouw definitie maar wel volgens de mijne, omdat dat geld je een beter salaris biedt en soms bij een beter team onderbrengt.

Zo lang wij geen inzicht hebben in de boeken van de teams kunnen we daar weinig zekers over zeggen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:42:50 #238
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51319249
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:39 schreef sanger het volgende:

[..]

En neemt een deel daarvan als salaris.

De paydriver betaald vanuit een BV, zoals Albers vorig seizoen vanuit de CA BV betaalde. De sponsoren betalen niet aan het team maar aan de BV. En de coureur ontvangt vanuit de BV een salaris.

In dit geval ontvang CA salaris van Spyker zelf. In die hoedanigheid geen paydriver dus.

Essentieel verschil: paydriver ontvangt salaris vanuit persoonlijke BV en een paiddriver ontvangt salaris van het team.
Nog een keer..
Albers is een paydriver. Zonder zijn geld was ie no way bij Spyker gekomen.
-
pi_51319297
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd).
Die definitie maakt echt geen bal uit, want het punt is. Albers rijdt niet zonder een zak geld, hoe dat ook verrekent of betaald wordt, terwijl Alonso wel kan racen zonder een zak geld.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:51:42 #240
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51319533
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Duidelijk. .
Dat sluit dus aan met mijn definitie
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:51:58 #241
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51319541
Overigens ben ik er achter dat het van doen heeft met de merchandise... (nog niet bevestigd overigens)


De CA BV zou (contractueel) een hoop Spyker merchandise doorverkopen. Dat is echter niet volledig waargemaakt.

Het gaat dus niet zozeer om betaling van sponsorgeld, maar inkomsten uit merchandise. In dat geval kun je CA weinig kwalijk nemen dat het slecht verkoopt, das het resultaat van een trage auto.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:58:42 #242
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51319776
Had ik toch zo'n cap moeten kopen!!
pi_51319813
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:51 schreef sanger het volgende:
In dat geval kun je CA weinig kwalijk nemen dat het slecht verkoopt, das het resultaat van een trage auto.
En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51319825
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Had ik toch zo'n cap moeten kopen!!
Jij juist niet
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:00:45 #245
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51319851


Zal hem missen als kiespijn, arrogante kwal dat het is!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51319861
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:

[..]

En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.
Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.
pi_51319922
Hoe kan je nou contractueel vastleggen dat er bv minimaal (ik noem maar iets) 3 miljoen aan merchandise op moet worden gebracht?!

Als Spyker mij dat zou opleggen als voorwaarde om te racen zou ik het niet eens doen.
Komop zeg, Albers is geen Verstappen en heeft heel wat minder fans. Dat kan je op je vingers natellen dat je dat bedrag niet binnen gaat slepen.
En met alle gevolgen van dien; ik zie namelijk geen enkel ander team Albers een zitje aanbieden, want hij heeft nou niet echt een spetterende indruk achtergelaten.

Ik had ervoor gepast, dan maar geen F1 en in een andere klasse nog een paar jaar blijven rijden om je proberen in de kijker te rijden bij een team rond het middenveld

Maargoed, ik vraag me wel af of dit hele gebeuren iets te maken heeft met de manager van Albers en de breuk tussen hun beiden. Ik begrijp dat die BV van zn manager was. Die zal dan nu wel inmiddels leeg zijn dunkt me.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:04:02 #248
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51319960
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:01 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen.
Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1.

Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:04:19 #249
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51319970
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef vingerplant het volgende:

[..]

En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk.
Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51320034
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......
Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:06:07 #251
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320038
Ik hoorde op de radio bedragen van 10 miljoen langskomen.......

Misschien dat Albers (met de reputiatie een auto te kunnen ontwikkelen) aan de slag kan bij Prodrive?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:07:35 #252
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51320087
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat sluit dus aan met mijn definitie
En bij die van mij.
quote:
and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations
-
pi_51320099
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.
Mijn eigen ervaringen met hem zijn ook kut (heb ik je eerder verteld) en sluiten precies aan bij het imago dat hij door de pers aangemeten krijgt.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51320120
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon.

Nergens iets bekend over een koppeling tussen deze twee rechtspersonen en de gesloten contracten?
Je maakt het jezelf wel ingewikkeld. Kennelijk is CA als coureur in dienst van Spyker, onder de voorwaarde dat hij een bepaald bedrag betaalt. Dat bedrag kan hij niet zelf betalen, dus daar heeft hij persoonlijke sponsoren voor. Die betalen en zolang zij betalen, kan Chris rijden. Betalen zij niet of niet genoeg, dan staat Chris direct naast de auto. Dat is ook wel gebleken. Ergo, Chris is een paydriver.

De vergelijking met Alonso gaat niet op. Voor Alonso is het geen voorwaarde dat hij geld betaalt. Of denk je dat Alonso wordt ontslagen zodra Santander niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoet? Dat zou hooguit betekenen dat McLaren het salaris van Alonso niet meer kan ophoesten, maar dan is het nog altijd aan Alonso om te bepalen of hij vertrekt of met minder genoegen neemt. Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_51320143
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1.

Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden......
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd.
Ik weet niet hoever jij met je hoofd in de reet van Albers zit, maar denk eens na joh. Iedereen (niet de die-hard racefans) die je spreekt vindt Doornbos een relaxte gast, die sympathiek overkomt in interviews en op tv. Over Albers hoor je alleen maar dat het een arrogant mannetje is, onsympathiek in interviews, de schuld ligt altijd wel ergens en hij doet altijd redelijk uit de hoogte.

De totale uitstraling van Albers staat veel mensen niet aan. En daar heeft ie zelf aan meegeholpen, daar is de pers natuurlijk ook wel een beetje verantwoordelijk voor - Verstappen is ook nog altijd alleen maar bekend als Jos Grindbak - en daar is zijn rijden + auto ook verantwoordelijk voor.
pi_51320145
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden
Je onderschat Sutil hier hoor, die is onbevangenen soms onbezonnen maar sneller dan menig ander die nu nog voor hem staat op de grid, hij mist alleen nog het juiste materiaal.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:09:26 #257
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51320151
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:00 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Jij juist niet
ik heb er 1 gehad voor 5 min voor mn verjaardag van stelletje rukkers, maar die cap is niet meer
pi_51320152
quote:
Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers.
Dat mag duidelijk zijn ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:10:11 #259
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320171
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden
Ehhmmmm.....nu kan ik wel weer terugvallen op de feiten en statistieken, maar Albers was in 2005 toch echt sneller dan Doornbos.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51320197
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Ehhmmmm.....nu kan ik wel weer terugvallen op de feiten en statistieken, maar Albers was in 2005 toch echt sneller dan Doornbos.....
Ja, maar nu is Doornbos succesvol en Albers niet en dat is wat telt voor de mediaperceptie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:11:20 #261
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320204
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:07 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En bij die van mij.
[..]
Oftewel sponsorgeld in een fonds of BV van waaruit het team betaald wordt....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51320208
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:09 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Je onderschat Sutil hier hoor, die is onbevangenen soms onbezonnen maar sneller dan menig ander die nu nog voor hem staat op de grid, hij mist alleen nog het juiste materiaal.
Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment

Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:12:28 #263
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320244
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Je maakt het jezelf wel ingewikkeld. Kennelijk is CA als coureur in dienst van Spyker, onder de voorwaarde dat hij een bepaald bedrag betaalt. Dat bedrag kan hij niet zelf betalen, dus daar heeft hij persoonlijke sponsoren voor. Die betalen en zolang zij betalen, kan Chris rijden. Betalen zij niet of niet genoeg, dan staat Chris direct naast de auto. Dat is ook wel gebleken. Ergo, Chris is een paydriver.

De vergelijking met Alonso gaat niet op. Voor Alonso is het geen voorwaarde dat hij geld betaalt. Of denk je dat Alonso wordt ontslagen zodra Santander niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoet? Dat zou hooguit betekenen dat McLaren het salaris van Alonso niet meer kan ophoesten, maar dan is het nog altijd aan Alonso om te bepalen of hij vertrekt of met minder genoegen neemt. Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers.
Ik zie dat je het nieuwd, de geruchten en dit topic goed hebt gevolgd

Het heeft niets met sponsorgeld te maken, maar met de tegenvallende verkoop van merchandise die de CA BV voor Spyker moest verkopen.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51320249
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment

Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd
Tss, door zijn tegenstander van de baan te rammen ja

Het zou eigenlijk best interessant zijn als Albers nu zou instappen in een Champcarteam
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51320287
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Tss, door zijn tegenstander van de baan te rammen ja
Wellicht heeft ie wat tips gekregen van ene meneer M. Schumacher
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:16:39 #266
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320375
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:09 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]


[..]

Ik weet niet hoever jij met je hoofd in de reet van Albers zit, maar denk eens na joh. Iedereen (niet de die-hard racefans) die je spreekt vindt Doornbos een relaxte gast, die sympathiek overkomt in interviews en op tv. Over Albers hoor je alleen maar dat het een arrogant mannetje is, onsympathiek in interviews, de schuld ligt altijd wel ergens en hij doet altijd redelijk uit de hoogte.

De totale uitstraling van Albers staat veel mensen niet aan. En daar heeft ie zelf aan meegeholpen, daar is de pers natuurlijk ook wel een beetje verantwoordelijk voor - Verstappen is ook nog altijd alleen maar bekend als Jos Grindbak - en daar is zijn rijden + auto ook verantwoordelijk voor.
Ik zit helemaal niet met mijn hoofd in zijn reet, maar ben gewoon fan van de coureur Albers. De persoon die daarachter zit interesseert me niet zo gek veel.

Doornbos is ook gewoon mediagenieker indd. Die buit dat alleen nog helemaal niet uit, maar dat terzijde.

Overigens is Verstappen zo een voorbeeld dat je gemaakt of gebroken wordt in de pers. Verstappen is dus geen grindbakcoureur, maar viel hoofdzakelijk uit door pech met de auto, zie hier: Historisch: Brokkenpiloot Jos
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:17:42 #267
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320406
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment

Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd
Hoe kun je het over een langzamere auto hebben in Champ Car?????

Ze rijden allemaal met hetzelfde Panoz chassis, dezelfde Cosworth motor en dezelfde Bridgestone banden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:18:43 #268
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320430
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:11 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, maar nu is Doornbos succesvol en Albers niet en dat is wat telt voor de mediaperceptie.
Mee eens, maar laten we wel zwezen dat de klasse waar Doornbos in rijdt allemaal coureurs herbergt die het in de F1 niet gehaald hebben of het niet eens tot de F1 gehaald hebben.

Niets ten nadele van Doornbos overigens....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51320529
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe kun je het over een langzamere auto hebben in Champ Car?????

Ze rijden allemaal met hetzelfde Panoz chassis, dezelfde Cosworth motor en dezelfde Bridgestone banden
Nou, neem bv een A1 auto, die van Hulkenberg, en zet daar een willekeurige zelfde auto van een ander team tegenover.
Die van Hulkenberg was vorig seizoen bijna elke race stukken sneller dan die van zn tegenstanders.

Dus in zekere zin kun je zeker wel spreken van een snellere auto, ookal zijn ze exact dezelfde allemaal. Dát bedoelde ik. De teams van Bourdais en Power hebben tot nu toe vaak een snellere auto op de grid gezet dan Minardi USA
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:23:52 #270
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51320588
Ik ben het wel met sanger eens dat het allemaal coureurs zijn die nog geen echte F1 carriere hebben gehad om wat voor reden dan ook!!

Maar aan de andere kant zijn het geen koekenbakkers op die franse hond na!!

Maar wat is het beste wat CA kan doen!!
pi_51320662
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zie dat je het nieuwd, de geruchten en dit topic goed hebt gevolgd

Het heeft niets met sponsorgeld te maken, maar met de tegenvallende verkoop van merchandise die de CA BV voor Spyker moest verkopen.....
tegenvallende merchandise?

We laten teambaas Kolles zelf aan het woord:

Team principal Colin Kolles said: "This has been a very difficult decision. Christijan has started to find some form in the car, but the team's ambitious development programme has been seriously compromised by non-payment by one of his sponsors and we are faced with no other option."
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:26:37 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320666
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, neem bv een A1 auto, die van Hulkenberg, en zet daar een willekeurige zelfde auto van een ander team tegenover.
Die van Hulkenberg was vorig seizoen bijna elke race stukken sneller dan die van zn tegenstanders.

Dus in zekere zin kun je zeker wel spreken van een snellere auto, ookal zijn ze exact dezelfde allemaal. Dát bedoelde ik. De teams van Bourdais en Power hebben tot nu toe vaak een snellere auto op de grid gezet dan Minardi USA
met dezelfde auto. De verschillen in snelheid komen door de coureur, en het beter afstellen van de auto op het circuit door de coureur

Ook in de A1 overigens. Daarom was Bleekemolen in Zandvoort zo snel, terwil het de races daarna erg tegenviel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51320720
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Mee eens, maar laten we wel zwezen dat de klasse waar Doornbos in rijdt allemaal coureurs herbergt die het in de F1 niet gehaald hebben of het niet eens tot de F1 gehaald hebben.

Niets ten nadele van Doornbos overigens....
We moeten de F1 nou niet teveel gaan ophemelen. Bourdais is beter dan 80% van de huidige F1 coureurs en dat is nou net de Bourdais die Doornbos hier en daar verslaat. Of wil je beweren dat Scott Speed een betere coureur is dan Bourdais enkel en alleen omdat Speed wel in de F1 rijdt en Bourdais niet? Er zijn veel redenen waarom de ene coureur wel en de andere niet in F1 aan de bak komt. Feit is dat er veel meer coureurs in staat zijn een F1wagen naar behoren te besturen dan de 22 beschikbare zitjes. Het is dan ook niet juist om de huidige F1coureurs zondermeer als de beste coureurs ter wereld aan te merken.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_51320790
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:26 schreef Argento het volgende:

[..]

tegenvallende merchandise?

We laten teambaas Kolles zelf aan het woord:

Team principal Colin Kolles said: "This has been a very difficult decision. Christijan has started to find some form in the car, but the team's ambitious development programme has been seriously compromised by non-payment by one of his sponsors and we are faced with no other option."
Die sponsor kan natuurlijk ook zo'n kledinggigant zijn he, die minder merchandise heeft verkocht en daarom niet aan zijn verplichtingen kan voldoen

Ik hoop overigens wel dat de naam naar buiten gaat komen zodat dit bedrijf publiekelijk aan de schandpaal kan.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:32:52 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51320821
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:29 schreef Argento het volgende:

[..]

We moeten de F1 nou niet teveel gaan ophemelen. Bourdais is beter dan 80% van de huidige F1 coureurs en dat is nou net de Bourdais die Doornbos hier en daar verslaat. Of wil je beweren dat Scott Speed een betere coureur is dan Bourdais enkel en alleen omdat Speed wel in de F1 rijdt en Bourdais niet? Er zijn veel redenen waarom de ene coureur wel en de andere niet in F1 aan de bak komt. Feit is dat er veel meer coureurs in staat zijn een F1wagen naar behoren te besturen dan de 22 beschikbare zitjes. Het is dan ook niet juist om de huidige F1coureurs zondermeer als de beste coureurs ter wereld aan te merken.
Ja en nee.....

Ja er zijn coureurs beter als een Speed en Liuzzi

Nee in de F1 zitten de 22 beste coueurs van de wereld. Maar dan niet puur op rijderskwaliteiten, maar het totale plaatje. Dus inclusief goede contacten en management.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51320874
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:26 schreef sanger het volgende:

[..]

met dezelfde auto. De verschillen in snelheid komen door de coureur, en het beter afstellen van de auto op het circuit door de coureur

Ook in de A1 overigens. Daarom was Bleekemolen in Zandvoort zo snel, terwil het de races daarna erg tegenviel.
En dat is nou net wat ik bedoel, Robert gaat/kan iets minder hard, maar staat wel bovenaan.
Als ie met Sutil in 1 team zou rijden zou ik niet blind geld op 1 van beide zetten en er zeker van zijn dat juist die waar ik mn geld op had gezet zou winnen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_51320931
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:31 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Die sponsor kan natuurlijk ook zo'n kledinggigant zijn he, die minder merchandise heeft verkocht en daarom niet aan zijn verplichtingen kan voldoen

Ik hoop overigens wel dat de naam naar buiten gaat komen zodat dit bedrijf publiekelijk aan de schandpaal kan.
Is dat nou serieus? Kolles wordt uit eerste hand geciteerd en hij zegt: omdat een sponsor van Christijan niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, moesten we het contract met Christijan ontbinden. Dat leert één ding, namelijk dat Christijans verbintenis met Spyker een voorwaardelijke is (of was), namelijk dat Christijan als racecoureur voor het team werkte onder de voorwaarde dat een bepaald bedrag werd betaald door zijn sponsor(en).

Waar komt dan dat merchandise verhaal vandaan en waarom wordt het hier als waarheid gepresenteerd?

Daarbij weten wij niet onder welke condities die sponsor zijn betalingen aan het team heeft toegezegd. Misschien hoorde daar wel een prestatieclausule bij, bijvoorbeeld dat Christijan in de eerste helft van het seizoen minimaal 1 punt gescoord zou hebben. Dan zou die sponsor nog in zijn volste recht staan om niet langer te betalen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_51320988
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja en nee.....

Ja er zijn coureurs beter als een Speed en Liuzzi

Nee in de F1 zitten de 22 beste coueurs van de wereld. Maar dan niet puur op rijderskwaliteiten, maar het totale plaatje. Dus inclusief goede contacten en management.
goede contacten en management hebben natuurlijk niets te maken met iemands kwaliteiten als coureur. Die kwaliteiten worden bepaald door rijderskwaliteiten in de meest brede zin van het woord (dus ook zijn communicatie met de technici).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_51321028
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:36 schreef Argento het volgende:

[..]

Is dat nou serieus? Kolles wordt uit eerste hand geciteerd en hij zegt: omdat een sponsor van Christijan niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, moesten we het contract met Christijan ontbinden. Dat leert één ding, namelijk dat Christijans verbintenis met Spyker een voorwaardelijke is (of was), namelijk dat Christijan als racecoureur voor het team werkte onder de voorwaarde dat een bepaald bedrag werd betaald door zijn sponsor(en).

Waar komt dan dat merchandise verhaal vandaan en waarom wordt het hier als waarheid gepresenteerd?

Daarbij weten wij niet onder welke condities die sponsor zijn betalingen aan het team heeft toegezegd. Misschien hoorde daar wel een prestatieclausule bij, bijvoorbeeld dat Christijan in de eerste helft van het seizoen minimaal 1 punt gescoord zou hebben. Dan zou die sponsor nog in zijn volste recht staan om niet langer te betalen.
Klopt, ik probeer alleen een link te leggen tussen het eerder genoemde merchandiseverhaal en het sponsorverhaal van Kolles. Ik weet namelijk dat er sowieso een kledingfabrikant sponsor is van Spyker/Albers. Alleen van de bedragen die daarin rond gaan heb ik geen idee.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51321113
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:39 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Klopt, ik probeer alleen een link te leggen tussen het eerder genoemde merchandiseverhaal en het sponsorverhaal van Kolles. Ik weet namelijk dat er sowieso een kledingfabrikant sponsor is van Spyker/Albers. Alleen van de bedragen die daarin rond gaan heb ik geen idee.
maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_51321526
Om 17:00 uur is er een persconferentie van Cristijan Albers. Rechtstreeks te volgen op RTL7
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:57:19 #282
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51321601
Dank waarde heer Sportverslaggever!!
pi_51323248
Die zien we niet nooit meer terug in de F1.
That's all folks!
pi_51324365
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef Argento het volgende:

[..]

maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.
Ik geloof dat iemand dat op de radio heeft geroepen.

We moeten nu maar even dat interview afwachten (bedankt JJdJ1984) voor meer info.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:21:53 #285
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51324522
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef Argento het volgende:

[..]

maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid.
Dat stond op een, als betrouwbaar bekend staande, internetsite. Ik ga effe kijken welke het was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:22:21 #286
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51324541
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:38 schreef Argento het volgende:

[..]

goede contacten en management hebben natuurlijk niets te maken met iemands kwaliteiten als coureur. Die kwaliteiten worden bepaald door rijderskwaliteiten in de meest brede zin van het woord (dus ook zijn communicatie met de technici).
Niet met de kwaliteiten van het rijden nee, maar wel met de kwaliteiten zich in the picture te rijden (in de breedste zin van het woord).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:22:46 #287
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51324559
De sponsor die nu genoemd wordt is trouwens Mingya Europe Resorts..
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:31:27 #288
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51324805
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat stond op een, als betrouwbaar bekend staande, internetsite. Ik ga effe kijken welke het was.
Het stond op paddocktalk maar is inmiddels vervangen door het verhaal van Kolles.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:54:54 #289
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51325566
http://www.rtl.nl/(/sport(...)s_geruchtenmolen.xml

Ik zie al 3 fouten erin staan.....maar goed.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51325817
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:54 schreef sanger het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)s_geruchtenmolen.xml

Ik zie al 3 fouten erin staan.....maar goed.
Die van Klien is wel dom. Die is juist de steun van Red Bull kwijt omdat hij niet naar de Champ Cars wilde.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:24:50 #291
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51326471
En op hun eigen site is in het ene bericht Klien de grootste kanshebber, en in dit bericht een Spanjool.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:29:58 #292
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51326621
Klien word het voor 1 race aldus bronnen @ Spa
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:33:51 #293
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51326752
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 15:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Klien word het voor 1 race aldus bronnen @ Spa
Zijn manager (en vader ) heeft anders ontkend dat er contact is geweest
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:36:08 #294
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51326833
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 15:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Zijn manager (en vader ) heeft anders ontkend dat er contact is geweest
Ik zeg alleen wat ik gesmst kreeg net, ik weet het verder ook niet

Het zou zo zijn dat Sebas tekent op 1 augustus ivm die Torro voorrang
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:38:40 #295
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51326917
wie smste dat dan? Dan wordt de bron iets duidelijker.

Dus Bourdais naar STR in 2008..............
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:53:40 #296
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51327357
vriendin van me. Maar Bourdais dus NA nurnberg in de auto en over STR heb ik niks gezegd hij tekent alleen pas bij Spyker als de voorrang van STR op hem verloopt!!
pi_51327415
TJ heeft zn glazen bol te voorschijn gehaald

Kun je ook nog zien of ik toevallig de staatsloterij win vanavond?


Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:56:42 #298
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51327458
bijdehandje ik geef alleen aan wat ik gesmst kreeg meer niet oké
pi_51327670
Als Bourdais naar Spyker gaat dan ben ik gelijk geen fan meer van Spyker.
Kansloos gedoe dit.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:07:48 #300
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51327815
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 15:53 schreef TJDoornbos het volgende:
vriendin van me. Maar Bourdais dus NA nurnberg in de auto en over STR heb ik niks gezegd hij tekent alleen pas bij Spyker als de voorrang van STR op hem verloopt!!
Dan begreep ik je verkeerd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')