Stel dat jij een 8.1 Megapixel camera hebt he. Die maakt foto's op een resolutie van wat? Iets van 4000 x 3000 pixels? Foto's per stuk zijn 3 - 6 MB. Die zijn niet te verwerken op het web. Dus wat doe je dan? juist je 'cropt' ze in een foto programma zodat ze op normale 17 en 19 inch beeldschermen goed te zien zijn en via het web sneller laden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:42 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Tch vreemd dat alle foto's eerst door photoshop zijn gehaald
Adobe Photoshop CS2 Macintosh 2007:05:21 10:29:59
Adobe Photoshop Elements 2.0 2007:05:06 17:18:22
Adobe Photoshop Elements 2.0 2007:05:06 17:20:08
Adobe Photoshop Elements 2.0 2007:05:07 20:46:19
en ga zo maar door
Simpele zielen vergeten nameljk altijd dat ALLE informatie van een edit in het foto bestand wordt opgeslagen. Pas als ik een foto zie waar ipv PHOTOSHOP een camera naam zie staan ga ik nadenken over de echtheid
Eerste sighting dateert van 6 mei 2007 ... OK nog nét geen 2 maanden danquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:45 schreef bacoman het volgende:
deze heb ik al eens gezien en dat was geen 2 maanden geleden!!!!!
ik anders ook welquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:55 schreef 3st het volgende:
ziet er wel realistisch uit ben benieuwd
Ja en als het echt waar zou zijn had hij de originele foto's in een zip bestand kunnen meeposten. Zonder dat is en blijft het hoogst twijfelachtig. Feit is en blijft dat ze eerst door Photoshop zijn gehaald. Buiten dat klopt in de meeste gevallen de shaduw niet met de natuurlijke shaduw op de meeste photo'squote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Stel dat jij een 8.1 Megapixel camera hebt he. Die maakt foto's op een resolutie van wat? Iets van 4000 x 3000 pixels? Foto's per stuk zijn 3 - 6 MB. Die zijn niet te verwerken op het web. Dus wat doe je dan? juist je 'cropt' ze in een foto programma zodat ze op normale 17 en 19 inch beeldschermen goed te zien zijn en via het web sneller laden.
Precies, als ik foto's maak dan gooi ik ze standaard door photshop > save for web > klaar.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Stel dat jij een 8.1 Megapixel camera hebt he. Die maakt foto's op een resolutie van wat? Iets van 4000 x 3000 pixels? Foto's per stuk zijn 3 - 6 MB. Die zijn niet te verwerken op het web. Dus wat doe je dan? juist je 'cropt' ze in een foto programma zodat ze op normale 17 en 19 inch beeldschermen goed te zien zijn en via het web sneller laden.
Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens, maar ik ben dan net zo'n 'expert'als jij dus tjaquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:59 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ja en als het echt waar zou zijn had hij de originele foto's in een zip bestand kunnen meeposten. Zonder dat is en blijft het hoogst twijfelachtig. Feit is en blijft dat ze eerst door Photoshop zijn gehaald. Buiten dat klopt in de meeste gevallen de shaduw niet met de natuurlijke shaduw op de meeste photo's
8.1 Megapixel iets van 4000 x 3000? Moeilijk he, rekenen...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
In sommige gevallen start photoshop automatisch op waarneer je de camara via USB aansluit.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:04 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
8.1 Megapixel iets van 4000 x 3000? Moeilijk he, rekenen...
Logischer zou zijn als je had gezegd dat ze van Raw naar JPEG geconverteerd zijn, dan heb je een converter nodig, en veel mensen hebben die plugin in photoshop. Maar de meeste mensen schieten gewoon JPEG, en dan hoef je alleen maar te verkleinen... en om dat met photoshop te doen...
Feit blijft, eerst gewoon eens een plain foto zien uit een camera, dan wordt het iets geloofwaardiger... nu niet!
Dat kan, maar Photoshop zal nooit je bestanden op je geheugenkaart van je camera wijzigen. Met andere woorden, je ruwe materiaal blijft bestaan. En als nu eens iemand geloofwaardig wil overkomen, post dan dat ruwe materiaal... maar nee, dat doen ze niet.... waarom niet? Nou, waarschijnlijk omdat dat niet bestaat.... ja, mooie foto's van een blauwe lucht, en hoogspanningskabeltjes...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:08 schreef Nee het volgende:
[..]
In sommige gevallen start photoshop automatisch op waarneer je de camara via USB aansluit.
3264x2448quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:04 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
8.1 Megapixel iets van 4000 x 3000? Moeilijk he, rekenen...
Da's uiteraard het eerste waar iedereen om vraagr, maar van Chad is nooit meer iets vernomen. De maker van de 2e set fotos, Rajman77 heeft zich nadat er contact met hem is gezocht gemeld op een forum maar hield het na een aantal posts voor gezien (hij kreeg nachtelijke telefoontjes en had er genoeg van - zie ie). Hij zou highres versies opsturen van zijn foto's, maar voordat hij dat deed zijn z'n foto's al highres ontdekt op flickr.com (iemand upgrade zijn account naar een pro-account, waardoor de foto's automatsich in de originele grootte verschijnen)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:12 schreef vosss het volgende:
Maar die meneer Chad die zal de foto's toch nog wel in zn camera hebben staan denk ik of niet?
Ik weet niet waar hij op internet de eerste melding ervan gemaakt heeft, maar zijn er op die site of forum geen mensen die vragen om de originele foto zonder compressie of wat dan ook? En wat zegt die Chad daarop dan?![]()
Door wie zijn deze gemaakt, en is er een inleidende tekst beschikbaar? Dan voeg ik ze toe..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:18 schreef err het volgende:
[..]
Overigens mis ik in de OP nog deze foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://earthfiles.com/news.php?ID=1270&category=Environmentquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:22 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Door wie zijn deze gemaakt, en is er een inleidende tekst beschikbaar? Dan voeg ik ze toe..
En die highres foto's zijn ook eerst door photoshop gehaald of wat?quote:Hij zou highres versies opsturen van zijn foto's, maar voordat hij dat deed zijn z'n foto's al highres ontdekt op flickr.com (iemand upgrade zijn account naar een pro-account, waardoor de foto's automatsich in de originele grootte verschijnen)
Als ik het goed herinner was de exif data consistent met zijn type camera. Hoewel dat ook niets zegt want dat is handmatig toe te voegen. Zijn originele flick account is een tijd geleden gehackt (rond dezelfde tijd dat hij claimde te worden lastig gevallen) en die pagina is inmiddels verdwenen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
En die highres foto's zijn ook eerst door photoshop gehaald of wat?
Goede smoes...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:33 schreef err het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner was de exif data consistent met zijn type camera. Hoewel dat ook niets zegt want dat is handmatig toe te voegen. Zijn originele flick account is een tijd geleden gehackt (rond dezelfde tijd dat hij claimde te worden lastig gevallen) en die pagina is inmiddels verdwenen.
Ja ik weet welke het zijn, had ze natuurlijk al gezienquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:28 schreef err het volgende:
[..]
http://earthfiles.com/news.php?ID=1270&category=Environment
deze staan bekend als de Ty / Big Basin fotos
goede smoes waarvoor? Tegen de tijd dat die pagina werd gehackt was alles overal al lang en breed gebackupt..quote:
Als het door een hobbiest is gemaakt zeker een week of 2(of meer)?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:14 schreef faun het volgende:
Stel dat het nep zou zijn hoeveel werk zou het dan wel niet zijn om zo'n apparaat te ontwerpen en dat je er geen fouten in kunt ontdekken van welke hoek hij gefotografeerd is.
Ben ik het niet mee eens. Een 'caret' is een "^" -teken..voor de rest haal ik alleen het graden tekentje er uit wat nog voorkomt in de 'taal'.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:49 schreef faun het volgende:
Heeft iemand dit al gepost, het lijkt wel een beetje op deze taal wat er op dat materiaal staat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caret
Daar vliegt het toch ook erboven.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:02 schreef SikFok het volgende:
Is het nu zo dat de ufo op de ene foto met de mast, erboven vliegt, en bij de andere (zoals die boven mijn reply) er onder... Opvallend?
lol!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:52 schreef Moondreamer het volgende:
[afbeelding]
Ik zie CHEMTRAILS..................op de achtergrond !![]()
heb ik ook gelezen, maar dat lijkt me toch niet het geval te zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:04 schreef InsaneM666 het volgende:
Als het goed is is dit een soort viral voor HALO3 ..heb ik gelezen op IGN
Waarom zou er iemand in moeten zitten?quote:Op zondag 1 juli 2007 01:50 schreef zhe-devilll het volgende:
hm het is zo klein dat wat zit er dan in?
kabouter aliens?
quote:Op zondag 1 juli 2007 01:52 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Waarom zou er iemand in moeten zitten?
Misschien verzamelen deze 'vliegende computers' alleen maar informatie.
Die van John Titor was denk ik groter. Mits dat een hoax was dan natuurlijk, maar daar komen we toch niet meer achterquote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:54 schreef Marietje_34 het volgende:
Als het een hoax is, is het denk ik de beste ooit.
dat was idd ook een fantastisch verhaalquote:Op zondag 1 juli 2007 11:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Die van John Titor was denk ik groter. Mits dat een hoax was dan natuurlijk, maar daar komen we toch niet meer achter
Het kan best een hoax of een viral zijn maar kun je ook met bewijs komen dat het nep is? Als je de foto's opent in photoshop zou je dat toch moeten kunnen aantonen lijkt me. Ben benieuwd naar je speurwerk! Dan zitten trouwens meerdere getuigen in het complot want er roepen ook mensen dat ze dit ding enkele jaren geleden al hebben gezien.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:54 schreef _The_General_ het volgende:
Zeer duidelijk een photoshop hoax. Waarschijnlijk inderdaad een viral om iets te verkopen.
Nogmaals, ik heb deze foto's al wat eerder gezien en toen werden er ook plaatjes gepost van het 3d model dat gebruikt was.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:37 schreef webtv het volgende:
[..]
Het kan best een hoax of een viral zijn maar kun je ook met bewijs komen dat het nep is? Als je de foto's opent in photoshop zou je dat toch moeten kunnen aantonen lijkt me. Ben benieuwd naar je speurwerk! Dan zitten trouwens meerdere getuigen in het complot want er roepen ook mensen dat ze dit ding enkele jaren geleden al hebben gezien.
quote:Op maandag 2 juli 2007 08:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb deze foto's al wat eerder gezien en toen werden er ook plaatjes gepost van het 3d model dat gebruikt was.
Ik kan het alleen niet meer vinden.
Dat vind ik totaal niet geloofwaardig, die laatste. Het lijkt erop dat de poten van het apparaat op de rond bovenop de struiken rusten, terwijl die poten me nou juist op de grond lijken te moeten staan, maar dat is hier niet het geval.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:08 schreef webtv het volgende:
Op dit forum is er ook een discussie te vinden over dit onderwerp. Op dit moment al 61 pagina's groot :-)
Ook zou dit weer een nieuwe foto zijn, al vind ik deze een beetje verdacht (vraag me niet waarom)
[afbeelding]
Dat filmpje heb jij niet gemaakt en is volgens mij ook al een keer eerder gepost. Tja ik weet niet hoor, ik vind het filmpje niet overtuigend. Het object lijkt niet 'echt' aanwezig te zijn vergeleken met de omgeving, ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:34 schreef Aasgier het volgende:
heb er net 1 gezien en er een filmpje van gemaakt!:
http://www.disclose.tv/vi(...)_Chad_UFO_Drone_CGI/
Ja klopt ik heb het niet gemaakt, van deze link:quote:Op maandag 2 juli 2007 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat filmpje heb jij niet gemaakt en is volgens mij ook al een keer eerder gepost. Tja ik weet niet hoor, ik vind het filmpje niet overtuigend. Het object lijkt niet 'echt' aanwezig te zijn vergeleken met de omgeving, ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen.
Daarnaat heeft het ding in de bestandsnaam al staan CGI...wat volgens mij (correct me if i'm wrong) staat voor Computer Generated Image....
Oh ik bedoelde het niet verkeerd hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 16:40 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Ja klopt ik heb het niet gemaakt, van deze link:
http://www.sohpodcast.com/forum/comments.php?DiscussionID=2012
Sorry als het al eerder was gepost... (zal even het vorige deel lezen).
Ufoplaza, dan noem je ook wat:quote:
Vooral dat laatste zinnetje, OMGquote:Het object kan men bestempelen als buitenaardse 'satelliet' (iets dat ons onbekend is ) of ufo .
De foto is niet getrukeerd .
Het heeft als doel het doel (technische?) verkennigsgegevens te verzamelen , die niet voor ons aardsen dient maar voor het universum in te sturen (another dimension), waar andere kulturen ons bestuderen en ons leren kennen .
Het is geen fysiek tuig in zodanige vorm die wij ons gewoon zijn (vaste materie).
Het kan opduiken /verdwijnen volgens noodzaak.
Afstanden zijn voor bepaalde kulturen geen probleem ,maar wel hun aanwezigheid hier ,en het materialiseren van hun verblijf hier vraaagt enorm veel energie , iets wat zulke tuigen probleemloos kunnen .Het onderscheppen van zulke tuigen behoort tot de mogelijkheden .Maar indien ze overbodig zijn kunnen ze evensnel in niets veranderen
Ze zijn geprogrammeerd over grote afstand op een manier waar wij nog niet bij kunnen ttz een aand de aardse bewoner onbekende technologie .
Je zou het kunnen vergelijken met iets 'een plan' wat wij op onze beeldschermen maken en dan de wereld insturen , om zich te manifesteren , via frekwenties .
De controle over de werking ervan vraagt voortdurende opvolging en het transport van het gecreerde is niet gebonden aan tijd en ruimte omdat het niet iets materieel betreft.
Het vervoer ervan gebeurt via een golflengte , en kan een beetje vergeleken met 'laser' geprojecteerde voorstellingen .Wanneer de controle verloren wordt over het observatietuig dan zal het eerst stuurloos worden om dan in fijne stof te verdwijnen .Het toestel moet konstant gevoed worden via impulsen via een zendapparatuur en een storing daarin kan ontaardingen ten gevolg hebben .
Het geheel wordt opgevolgd ddor een zendstation dat op grote afstand van de aarde konstant aanwezig is , te vergelijken met een moederschip.
Ook deze moederschepen zijn niet te vergelijken met de ons bekende 'fysieke materie'.
Het is dus geen fysieke besturing door ruimtewezens .,daarom moet het 'gevoed' worden vanuit de 'oerbron'
De beturingsmodule (rond de aarde) kan op zijn beurt weer specifieke verkenningsmodules maken maar wel in een plan dat vooraf bepaald is.
Bij verstoring verdwijnen de verkennigstuigen in het niets (zoals de vroegere bollen , waren ook verkenners ) ze vielen ineen in poeders, en/of explodeerden .Men kan dus zeggen : vorm is dus nu anders , maar het principe bestaat al lang .
(deze info is tot stand gekomen door channeling van iemand .)
Dat heeft ie knap gedaan!quote:Op maandag 2 juli 2007 16:54 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Hier nog wat filmpjes: (weet niet of ze al eerder gepost zijn)
http://www.youtube.com/watch?v=XJiCxWUlgcY
http://www.youtube.com/watch?v=XIfr12XhrZE
http://www.youtube.com/watch?v=rBEYc5OUUtw
Maar dit is heel duidelijk CGI (Computer Generated Imaging, oftewel, Videoeffecten)
Ik denk ook dat het iets voor HALO3 is
Preciesquote:Op maandag 2 juli 2007 16:59 schreef DonGorgon het volgende:
Filmpje is nep. is gemaakt door 'Saladfingers' van het www.openminds.com forum.
Hij maakte het om te laten zien hoe 'makkelijk' het al dan niet is om zoiets te maken ....
quote:Op maandag 2 juli 2007 09:25 schreef DonGorgon het volgende:
Ze waren een maand voor de eerste waarnemingen eerst op de maan:
http://www.space.com/amazingimages/?page=homepagex&member_id=00903572&cat=s&m=0&p=0
Ja die foto's zijn wel bijzonder idd. Vraag me af wie die nu weer gemaakt heeft. Hij heeft het ook over videoopnamen die die aan nasa heeft laten zien. Wij willen ze op youtube!quote:Op maandag 2 juli 2007 21:12 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
! Hoe heb je dit gevonden als ik vragen mag, en zijn dit echte foto's? Alhoewel de plaatjes vaag zijn, lijken ze idd erg op deze rare dronedingen!
Ik heb het van een post van openminds.com.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:12 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
! Hoe heb je dit gevonden als ik vragen mag, en zijn dit echte foto's? Alhoewel de plaatjes vaag zijn, lijken ze idd erg op deze rare dronedingen!
Ik probeer em ook te kijken maar hij stopt steedsquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:19 schreef deGVR het volgende:
Heftige trailer...
Waarom, dat is een stuk meer aannemelijk dan iets buitenaards....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:37 schreef Ticker het volgende:
Kunnen mensen ophouden met bullshit dat het Halo 3 of transformers spul is.
Dat is dan nog wel de grootste lulkoek.
Iets graag voor waar nemen, en realistisch kijken naar de feiten zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:27 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarom, dat is een stuk meer aannemelijk dan iets buitenaards....
Dus omdat jeroentje van om de hoek het niet kan in Blender is het onmogelijkquote:Op maandag 2 juli 2007 08:58 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
![]()
die modellen waren naar aanleiding van de sightings nagemaakt. Om te kijken om het CGI-en op dit niveau te doen was. Bleek dus niet zo te zijn....
Ik vond de parodie ook wel leuk stiekumquote:Op maandag 2 juli 2007 23:23 schreef webtv het volgende:
In Frankrijk zijn ze ook druk bezig;
[afbeelding]
-= Hier de link =-
De kans dat het iets aards in plaats van iets buitenaards is simpelweg ontelbaar keer groter. Het is dus logisch om aan te nemen dat het hier om een reclamestunt of iets ander aards zou gaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:36 schreef Ticker het volgende:
[..]
Iets graag voor waar nemen, en realistisch kijken naar de feiten zijn 2 verschillende dingen.
Ok nu zeg jij weer 'bohhh aliens alsof die bestaan' , maar wat voor reden heb je om te roepen dat het uit Halo 3 komt? Wijst er iets op microsoft? Of Steven Spielberg dan? Nee, behalve dan dat iemand 'iets' op IGN heeft gelezen. IGN is ook niet bepaald zo'n super bron in dit geval.
Ja, haske leuk maar wat ik er van moet makenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:44 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Ik heb het van een post van openminds.com.
Vreemde is dat de foto's door ene 'lenard' gemaakt zijn en dat onderstaande trailer/film van iemand anders is...
http://www.interstellar-themovie.com/
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:23 schreef Jarno het volgende:
Oh nee! De attack of de flying plafondventilatoren!!!
De bedenker van "centers do not match" houdt ook geen rekening met perspectief-correctie, lens-vervorming etc.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef Ticker het volgende:
Zat nog even op die franse site te kijken. Mijn frans stelt niks voor dus ik begrijp geen ruk van wat er staat. Wel snap ik het volgende plaatje:
[afbeelding]
Het kan zijn dat het ook al op de site zelf staat. Maar deze aan name is fout. Er is ten eerste niet recht gemeten of rekening gehouden met een schuine hoek waardoor het iets afwijkt. Als ik hier met een meetlat (a4 papiertje) nakijk klopt het wel gewoon.
Zou zo'n onzichtbaar gemaakt object dan alsnog een schaduw op de grond kunnen maken?quote:Op zondag 1 juli 2007 16:17 schreef webtv het volgende:
Het verhaal wordt steeds gekker en gekker. Of we hebben hier te maken met een knalgoede hoax, of met iets dat werkelijk bizar is. even het verhaal op de juiste volgorde;
Ene Chad stuurt zijn verhaal (inclusief foto's) over "een vreemd toestel" naar Coast to coast AM
De foto's zijn gemaakt op 6 mei 2007
Daarna komt er bij ufocasebook ook een melding binnen van zo'n zelfde soort verschijning eveneens met foto;s
Binnen enkele weken zijn er diverse meldingen van deze "vreemde toestellen" waarvan de foto's behoorlijk duidelijk zijn. Zo duidelijk zelfs dat er vreemde tekens te lezen zijn aan de onderkant van enkele van de toestellen. ook is het bijzonder dat de meeste meldingen komen uit een gebied in california. Er is redelijk veel discussie over dit onderwerp op diverse sites maar het gaat pas echt los als een "wetenschapper" een verklaring geeft op zijn website.
Deze wetenschapper publiceert een stuk onder de naam "isaac" en legt uit wat hij denkt dat de getuigen gezien hebben.
Zo zegt hij in de jaren 80 gewerkt te hebben voor een geheim project van de Amerikaanse overheid. Doel van dit project is om verzamelde "buitenaardse technieken" uit te dokteren om de werking ervan te achterhalen. Isaac was computerwetenschapper en werkte eerst in sillicon valley. Onder hele zware bewaking kregen ze dus te maken met buitenaardse technieken en was het de bedoeling om uit te zoeken hoe deze werken.
Volgens Isaac kregen de wetenschappers (tientallen) niets te horen over ufo's of aliens (en mochten ze daar zelfs niet over praten!) maar was het enkel hun doel om de techniek te ontmantelen.
Het bizarre van alles is dat Isaac documenten mee naar huis heeft gesmokkeld en dat hij een klein deel daarvan op zijn website heeft geplaatst. Op de documenten zijn de zelfde tekens te zien als op de foto's van de vreemde vliegtuigen wat dus aangeeft dat deze gelinkt zijn aan elkaar.
Volgens Isaac werkten zij dus met apparaten die geheel onzichtbaar gemaakt kunnen worden. De reden dat sommige mensen ze wel hebben gezien (en gefotografeerd) is dat die techniek soms hapert of stoort in de buurt van elektriciteit of spanningsvelden. Ook zijn de tekens op de "vliegtuigen" geen taal maar zijn het formules om de apparatuur te laten werken. Zo zouden de aliens dus geen aparte hardware en software hebben maar werkt het bij hun als een. Ieder symbool heeft geen waarde maar werkt alleen in combinatie met andere symbolen en ze hadden er in de jaren 80 al computers voor nodig om te ontcijferen hoe het werkt. Volgens Isaac zijn de makers van het "vliegtuig" dus technisch veel en veel verder dan wij en probeert de Amerikaanse overheid om zelf de boel te laten werken.
Ik zou zeggen. lees vooral het verhaal van Isaac want het is echt super goed (ook al zou het een hoax zijn).
het bizarre van het verhaal is dat de tekens onder het toestel en op de documenen overeen komen!
Op Earthfiles is weer een melding binnen gekomen van zo'n ding. Via de podcast kun je het interview met de getuige horen.
Ook heeft de journaliste op deze site meerdere getuigen geinterviewd. Als het dus een hoax is dan is deze wel groots opgezet.
Nee.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:18 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Zou zo'n onzichtbaar gemaakt object dan alsnog een schaduw op de grond kunnen maken?Ik vraag dit, omdat ik een paar maanden geleden in een open veld een ovale schaduw over de grond zag voortbewegen en er verder geen enkel waarneembaar voorwerp boven hing
![]()
Misschien is er ook wel een heel simpele uitleg voor wat ik gezien heb please do tell me, maar ik vond het een heel vreemd verschijnsel.
Onzichtbaarheid betekent in ieder geval dat er geen reflectie, refractie of absorptie van licht is door het object.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:40 schreef DonGorgon het volgende:
Dan moet je je afvragen hoe zo'n onzichtbaarheids 'cloak' tot stand komt
Maar er was dus geen enkel voorwerp te zien, niet direct boven de grond en ook niet in de lucht. En het bewoog ook zo gestaag in een rechte lijn vooruit. Het kan toch ook geen satelliet of iets zijn? Eigenlijk wel een interessant vraagstuk: een voor het oog onzichtbaar voorwerp, zou dat licht kunnen blokkeren. Maar goed, ik ga een beetje off-topic hierquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:38 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee.
Als een object onzichtbaar is, betekent dit dat jouw ogen licht opvangen van achter het object.
Als iets zichtbaar is, blokkeert het dus het licht van wat zich achter dit object bevindt.
Schaduw is dus simpelweg licht dat geblokkeerd wordt.
Als je een schaduw ziet, is er iets dat het licht blokkeert, dus is het zichtbaar.
Nee, dat leg ik je dus net uit, dat kan niet, het enige wat het oog doet is licht registreren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:04 schreef Meaghan het volgende:
Eigenlijk wel een interessant vraagstuk: een voor het oog onzichtbaar voorwerp, zou dat licht kunnen blokkeren.
Laat ook maarquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, dat leg ik je dus net uit, dat kan niet, het enige wat het oog doet is licht registreren.
En het enige dat een schaduw is, is gebrek aan licht.
Denk er nou maar even over na, het is geen rocket-science
Nee, want ik ben er niet bij geweest.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:17 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Maar heb jij dan een logische verklaring voor de schaduw die ik zag?
Geruststellende gedachtequote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, want ik ben er niet bij geweest.
Ik kan dus niet weten of je daadwerkelijk goed hebt gekeken, het object dat de schaduw veroorzaakt hoeft niet perse vlak boven je te hangen.
Kan van alles geweest zijn.
Wat dacht je van een kleine ovale wolk ? Moeilijk te zien met het blote oog omdat je dan richting de zon moet kijken, maar het geeft wel een schaduw op het aardoppervlak..quote:
Hm, de lucht was vrij helder en de snelheid waarmee het bewoog was veel te snel om een wolk te zijn. De schaduwplek bewoog ook heel vloeiend en met een constante snelheid, dus het lijkt mij niet iets natuurlijks zoals een dier. Op gegeven moment kwam die schaduw dus bij wat bomen en toen zag ik die schaduwplek door de schaduw van de bomen op de grond gewoon door bewegen, net of die schaduwplek zich wel lager dan de bomen moest bevindenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:59 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Wat dacht je van een kleine ovale wolk ? Moeilijk te zien met het blote oog omdat je dan richting de zon moet kijken, maar het geeft wel een schaduw op het aardoppervlak..
Simpel zat om een foto bestand's exifdata aan te passen. Het zou dus vrij weinig zeggen over de echtheid als je er eentje vind zonder de naam van een editor er in.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:42 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Tch vreemd dat alle foto's eerst door photoshop zijn gehaald
Adobe Photoshop Elements 2.0 2007:05:07 20:46:19
en ga zo maar door
Simpele zielen vergeten nameljk altijd dat ALLE informatie van een edit in het foto bestand wordt opgeslagen. Pas als ik een foto zie waar ipv PHOTOSHOP een camera naam zie staan ga ik nadenken over de echtheid
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:00 schreef huupia het volgende:
tvptje
deze zaak wordt groot, teveel getuigen al
this is real
Je kunt wel lachen maar "scharpness" editoring word ook door veel mensen in photoshop gedaan, photoshop code wilt niet direct zeggen dat iets is gemanipuleerd.quote:
Wie heeft het hier over photoshop?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je kunt wel lachen maar "scharpness" editoring word ook door veel mensen in photoshop gedaan, photoshop code wilt niet direct zeggen dat iets is gemanipuleerd.
Toe maar. En welke bewegingen precies? Er bestaan geen filmopnames van..tenzij je de saladfingers videos hebt 'geanaliseerd'?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb hun bewegingen even geanalyseerd
Dan ist een hele goeie Viralquote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:54 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
heb ik ook gelezen, maar dat lijkt me toch niet het geval te zijn.
Dat zou wel heel groots zijn opgezet, door mensen die heel goed op de hoogte zouden moeten zijn van het UFO-gebeuren. Praktisch alle bekende UFO-onderzoekers zijn hier op het moment mee bezig, getuigen zijn geinterviewd, ik kan me bijna niet voorstellen dat als het idd om een viral zou gaan, dat nog niet zou zijn ontdekt.
Als het een hoax is, is het denk ik de beste ooit.
"Tch vreemd dat alle foto's eerst door photoshop zijn gehaaldquote:
Waar heb ik dat gezegd?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
"Tch vreemd dat alle foto's eerst door photoshop zijn gehaald
Adobe Photoshop Elements 2.0 2007:05:07 20:46:19"
euuhh, maar onze ogen nemen maar een beperkt deel van het spektrum waar. wat als het object zich beweegt in het infra rode deel van het spektrum?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, dat leg ik je dus net uit, dat kan niet, het enige wat het oog doet is licht registreren.
En het enige dat een schaduw is, is gebrek aan licht.
Denk er nou maar even over na, het is geen rocket-science
quote:
Je reageerde erop eikel, dus doe niet van de domme.quote:
Yup. En in m'n reactie gaf ik al aan dat je aan die tags niks kan aflezen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je reageerde erop eikel, dus doe niet van de domme.
leg maar eens uit danquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja... Zo werken de wetten van de natuur niet.
he bg, hij reageerde op een post van mij en die ging niet over photoshopquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je reageerde erop eikel, dus doe niet van de domme.
Materie wordt niet onzichtbaar als het geen licht reflecteert binnen het de frequenties van het zichtbare spectrum. Het wordt dan gewoon simpelweg zwart. Je kan het gewoon zien.quote:
In welke taal zijn de tekens dan op die "UAV's"quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef BaajGuardian het volgende:
Het zijn geen "drones"
Drones zijn intelligente machines, dit zijn uav's
Oftewel unmanned arial vehicles.
Ik heb hun bewegingen even geanalyseerd en ze zijn gelijk aan de nieuwere versies van de magnetisch aangedreven (voor manouvreren) uav modellen.
Dit zijn dus geen "alien" voertuigjes oid. Volledig mensgemaakt.
Wel zou je nu kunnen gaan nadenken over hun doel, en dan vooral in combinatie met de berichten van steven greer en het ETI test topic op ats.
Ah je was me voor ...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:05 schreef err het volgende:
[..]
Toe maar. En welke bewegingen precies? Er bestaan geen filmopnames van..tenzij je de saladfingers videos hebt 'geanaliseerd'?
Elaborate ....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:34 schreef 3st het volgende:
the first wave is coming....
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1133quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:05 schreef err het volgende:
[..]
Toe maar. En welke bewegingen precies? Er bestaan geen filmopnames van..
BG, dat zijn CG (dus nagemaakte) beelden die na de waarnemingen en aan de hand van de foto's zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1133
Wilde je nog iets zeggen?
quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:04 schreef popolon het volgende:
Ik blijf het een leuk fenomeen vinden maar echt buitenaards komt 't niet over op mij.
't Lijken meer drones uit de jaren '60.Iets te mechanisch.
En dit is natuurlijk ook nagemaakt:quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:01 schreef DonGorgon het volgende:
Ignorance is a blizzzzz
Als jij denkt dat ze echt zijn .. tis je goed recht
Ik weet wel beter
http://www.youtube.com/user/saladfingers123456
g'Nite!
Zo dan, jij neemt "i want to believe" wel heel letterlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee lieverd, die beelden zijn echt en weet je hoe ik dat weet? Omdat ik de bewegingen herken van bepaalde apparaten die ik zelf heb zien manouvreren.
ik zit mezelf af te vragen waarom ik überhaupt deze moeite doe, maar als je wilt kan je het hele proces van Saladfingers volgen, van de allereerste 3d sketch tot de "echte" video's. Maar dat wil je absoluut niet horen natuurlijk.quote:Ik ben dus ook absoluut niet overtuigd dat de filmpjes nep zouden zijn enkel omdat iemand ze heeft geupload en zou kunnen doen alsof hij/zij ze 'gemaakt' heeft.
Dit kan heel makkelijk gefaked worden, iedereen kan text toevoegen in filmpjes.
U vraagt, wij draaienquote:Op woensdag 4 juli 2007 01:48 schreef BaajGuardian het volgende:
@ err.
"geloof je het zelf" is niet meer op zn plaats hier want dat doe je dus duidelijk.
Ik heb al genoeg uitleg gegeven waarom ik niet en op welke gronden ik het niet geloof.
Iedereen kan zeggen dat ze het zelf gemaakt hebben, kom jij maar eens met de 3d schets en wat je nog meer zegt te hebben dan praten we verder.
Die afbeeldingen zijn gewone UAV's van het Amerikaanse leger die ze gebruiken als ze in steden opereren en de boel willen verkennen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En dit is natuurlijk ook nagemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
...
OMG jij bent echt té ergquote:Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben inderdaad niet overtuigd, al helemaal niet gezien ik zelf een hi tech uav model heb gezien die precies dat soort manouvres maakte. Daarnaast, als meneer het zelf maakt waarom doet hij dat dan zo realistisch mogelijk met een camera erbij, en dan nog zeggen dat het fotos waren op de films, right.
Om aan te tonen dat het helemaal niet echt hoeft te zijn om echt te lijken. Daarom.quote:Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben inderdaad niet overtuigd, al helemaal niet gezien ik zelf een hi tech uav model heb gezien die precies dat soort manouvres maakte. Daarnaast, als meneer het zelf maakt waarom doet hij dat dan zo realistisch mogelijk met een camera erbij, en dan nog zeggen dat het fotos waren op de films, right.
Nee.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:40 schreef huupia het volgende:
[..]
euuhh, maar onze ogen nemen maar een beperkt deel van het spektrum waar. wat als het object zich beweegt in het infra rode deel van het spektrum?
we zien het object dan niet, maar kan het dan niet tegelijkertijd het licht blokkeren en zo schaduw veroorzaken?
Jij moet eens naar de nieuwe film Transformers gaan, ik denk dat je helemaal gek wordt van de echte beelden die je daarin zietquote:Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is wel degelijk mogelijk. Als er nano-technologie in verf lagen geintegreerd is kan er een camouflage cloack worden gecreerd waardoor het object volledig in de omgeving op gaat. Dus het menselijk oog ziet in dat geval alleen de geprojecteerde beelden. Het object houdt dan nog wel de zon tegen waardoor er schaduw vorming onstaat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:18 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Zou zo'n onzichtbaar gemaakt object dan alsnog een schaduw op de grond kunnen maken?Ik vraag dit, omdat ik een paar maanden geleden in een open veld een ovale schaduw over de grond zag voortbewegen en er verder geen enkel waarneembaar voorwerp boven hing
![]()
Misschien is er ook wel een heel simpele uitleg voor wat ik gezien heb please do tell me, maar ik vond het een heel vreemd verschijnsel.
Dat heeft niks te maken met het geopperde "maar als ie nou in een ander kleurenspectrum zit", maar dat terzijde.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:19 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Het is wel degelijk mogelijk. Als er nano-technologie in verf lagen geintegreerd is kan er een camouflage cloack worden gecreerd waardoor het object volledig in de omgeving op gaat. Dus het menselijk oog ziet in dat geval alleen de geprojecteerde beelden. Het object houdt dan nog wel de zon tegen waardoor er schaduw vorming onstaat.
Er zijn al een hoop van dat soort dingen in werking die je niet zal terug vinden in wikipedia.
Maar om een idee te geven over het concept.
http://en.wikipedia.org/wiki/Active_camouflage
BG is nou eenmaal een vreemd figuur. Heel lang heeft zijn alter ego Daniel.J aangegeven dat hij BG was, maar dan onder een andere naam. Nu zegt BG weer dat Daniel.J nooit een kloon van hem was maar daadwerkelijk iemand anders. Juist ja.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:19 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Kunnen de posters aub Baajguardian negeren. Degenen die dit topic hebben gevolgd vanaf dag 1 weten dat het CG zijn en het lijkt me niet wenselijk om de discussie af te buigen naar een gegeven (dat ze nep zijn) die voor iedereen wel duidelijk is na wat research.
Ik reageerde ook meer op die eerste post. Ik heb het aangepast nuquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met het geopperde "maar als ie nou in een ander kleurenspectrum zit", maar dat terzijde.
Met die 'cloacking' blokkeert het object gewoon dus nog steeds licht, en zie je een schaduw.
Dat het een actieve camouflage probeert te bereiken door tevens weer licht uit te zenden is een andere zaak.
Als dat systeem goed genoeg zou werken zou je natuurlijk ook geen schaduw meer zien, want dan zou het het zonlicht aan de andere kant net zo hard weer uitsturen.
En wat je hebt bereikt als het systeem perfect zou werken ? Een object zonder reflectie, refractie en absorptie
Het onderschrift bij die fotoquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:28 schreef err het volgende:
Nog eentje dan voor BG. Echt of CGI?
[afbeelding]
het was ook niet echt een bewijs ofzo, meer een gevoel wat ik heb in deze case, die ik al een paar maanden volg op de verschillende forums.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
BG is nou eenmaal een vreemd figuur. Heel lang heeft zijn alter ego Daniel.J aangegeven dat hij BG was, maar dan onder een andere naam. Nu zegt BG weer dat Daniel.J nooit een kloon van hem was maar daadwerkelijk iemand anders. Juist ja.
Iedereen kan zien dat die video's niet echt zijn, want als je ze ziet dan lijken de objecten niet echt daar te zijn. Je voelt dat er iets niet klopt maar je kunt het niet onder woorden brengen, een beetje dat gevoel. Dan toch willen geloven dat het echt is...tja...ik zou zeggen, ga even buiten een luchtje scheppen ofzo.
Anyway, back on topic. Ik vind dit een interessant topic. Ik geloof er nog steeds niet in, want neem het John Titor-verhaal. Dat hield het halve internet in zijn greep en was ook een hoax. Toch geloofden heel veel mensen er in. Het argument van Huupia geloof ik, waar hij zegt 'this is real' omdat het verhaal te groot zou worden vind ik dan ook geen argument.
Desalniettemin vind ik dit zeer interessant. Eens een keer geen moeilijke beelden waarop niets te zien is behalve 3 pixels waar dan allerlei dingen over geroepen worden.
No shit einstein, de cypher bijv heeft inderdaad een rotor ja, het was maar een voorbeeldje van verwerpen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 02:27 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die afbeeldingen zijn gewone UAV's van het Amerikaanse leger die ze gebruiken als ze in steden opereren en de boel willen verkennen.
In dat gat zit een rotor net zoals helikopters dat ook hebben, bij de afbeeldingen van de "drone" is er geen rotor te zien in het gat.
Wat een onzin dat heb ik nooit gezegd, ik heb altijd duidelijkheid gegeven dat het geen kloon was maar een nieuw account, later heb ik weer BG genomen en daniel.j verwijderd. En thats it. Of ga je hier nu een conspiracy in zien?quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
BG is nou eenmaal een vreemd figuur. Heel lang heeft zijn alter ego Daniel.J aangegeven dat hij BG was, maar dan onder een andere naam. Nu zegt BG weer dat Daniel.J nooit een kloon van hem was maar daadwerkelijk iemand anders. Juist ja.
Mischien zou je ipv lekker te gaan ridiculiseren op mijn persoon ook eens onderzoek gaan doen in het grote plaatje dan zou je op zn minst begrijpen waarom ik niet direct geloof dat zoiets nep is.quote:Iedereen kan zien dat die video's niet echt zijn, want als je ze ziet dan lijken de objecten niet echt daar te zijn. Je voelt dat er iets niet klopt maar je kunt het niet onder woorden brengen, een beetje dat gevoel. Dan toch willen geloven dat het echt is...tja...ik zou zeggen, ga even buiten een luchtje scheppen ofzo.
Probeer jij maar eens iets vast te leggen met een digitale camera, niet iedereen heeft de nieuwste snufjes van de wereld waarmee je x1000 kunt inzoomen en scherp stellen hoor.quote:Anyway, back on topic. Ik vind dit een interessant topic. Ik geloof er nog steeds niet in, want neem het John Titor-verhaal. Dat hield het halve internet in zijn greep en was ook een hoax. Toch geloofden heel veel mensen er in. Het argument van Huupia geloof ik, waar hij zegt 'this is real' omdat het verhaal te groot zou worden vind ik dan ook geen argument.
Desalniettemin vind ik dit zeer interessant. Eens een keer geen moeilijke beelden waarop niets te zien is behalve 3 pixels waar dan allerlei dingen over geroepen worden.
Ja joh negeer het maar, jullie willen niet inzien dat ik het grote plaatje bekijk, en mijn mening is niet zo hard als steen, ik ben net zo goed op zoek naar waarheden. Dus laat dat toontje van je maar achterwege.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:19 schreef Buschetta het volgende:
Kunnen de posters aub Baajguardian negeren. Degenen die dit topic hebben gevolgd vanaf dag 1 weten dat het CG zijn en het lijkt me niet wenselijk om de discussie af te buigen naar een gegeven (dat ze nep zijn) die voor iedereen wel duidelijk is na wat research.
Wat begrijp je niet aan CG ? De maker heeft aangegeven HOE hij het heeft gemaakt en waarom. Ook heeft hij duidelijk gemaakt dat hij zelf nog nooit zo'n ding heeft gezien en is dus afgegaan van "ooggetuige" verklaringen die dus nog niet bevestigt zijn. Dus waarom jij concludeerd dat het object door mensen gemaakt is en de vergelijking trekt met verkennings modules is me een raadsel. Je kan hooguit de vergelijking plaatsen met die dingen qua uiterlijk maar todat er geen ECHTE opnamen zijn kan je dus niet zeggen hoe zo'n ding zich voortbeweegt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja joh negeer het maar, jullie willen niet inzien dat ik het grote plaatje bekijk, en mijn mening is niet zo hard als steen, ik ben net zo goed op zoek naar waarheden. Dus laat dat toontje van je maar achterwege.
Stel dat het wel nep is dan neemt het nog niet weg dat de bewegingen en vorm van het originele object naar mijn mening absoluut door mensen gemaakt is omdat wij de technologie hebben die dat mogelijk maakt.
Er is geen "beweging van het originele object" want van het originele object zijn alleen maar foto's.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Stel dat het wel nep is dan neemt het nog niet weg dat de bewegingen en vorm van het originele object naar mijn mening absoluut door mensen gemaakt is
Meneer had toch afbeeldingen van het origineel, mischien dat je dat was opgevallen als je het materiaal ook goed had bestudeerd. En er zijn ook mensen die discuseerden over de beelden van het origineel dat het teveel werk zou zijn omdat te photoshoppen. Dus waar de heck heb 'jij het over?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:27 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan CG ? De maker heeft aangegeven HOE hij het heeft gemaakt en waarom. Ook heeft hij duidelijk gemaakt dat hij zelf nog nooit zo'n ding heeft gezien en is dus afgegaan van "ooggetuige" verklaringen die dus nog niet bevestigt zijn. Dus waarom jij concludeerd dat het object door mensen gemaakt is en de vergelijking trekt met verkennings modules is me een raadsel. Je kan hooguit de vergelijking plaatsen met die dingen qua uiterlijk maar todat er geen ECHTE opnamen zijn kan je dus niet zeggen hoe zo'n ding zich voortbeweegt.
Trouwens het woord absoluut moet je nog maar eens opzoeken want daarmee geef je aan dat jouw "bevindingen" hard als steen zijn.
Ja dat klopt dat het originele object enkel fotos zijn, dat snapt mijn kat ook nog wel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Er is geen "beweging van het originele object" want van het originele object zijn alleen maar foto's.
Het bewegend materiaal is door mensen zelf gerenderd (zoals Saladfingers zelf al zei toen ie 'm postte).
Dat is gewoon in Maya gedaan ofzo, helemaal niet zo moeilijk.
Of het is toeval.quote:Je kunt het ook zien in het filmpje - ze hebben de bewegingen nogal slordig gesync't - op sommige momenten beweegt de camera eerder een kant op dan het object.
Dat betekent dat de cameraman (of degene die het filmpje dus gerendert heeft) van tevoren wist waar het object naartoe zou gaan.
Hoe bedoel je ridiculiseren en niet het grote plaatje bekijken, ik durf te wedden dat je geeneens bekend bent met steven greers uitspraken en de hele chaos op ats de laatste 2 weken.quote:Tja, dat kan wel eens gebeuren als je even simpel een paar path-keyframes neerzet in je animation-app - het is ook een vrij klassieke fout.
Ik vind het trouwens wel grappig, ik een ufo in een plaatje photoshoppen om te bewijzen dat het kan en jij roepen "Nee het is een echte ufo ik geloof je niet !".
Hoe bedoel je "I want to believe" ?
En dat het fake zou kunnen zijn vind je ook te kortzichtig ?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:48 schreef BaajGuardian het volgende:
De reden waarom ik (voor de laatste keer want ik moet zo even de deur uit) niet direct dacht dat het fake is komt enkel door de manouvres die ik herken van een ander object wat ook door mensen was gemaakt. Dat mensen meteen denken dat het om een buitenaards apparaat gaat vind ik pas kortzichtig.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:59 schreef Buschetta het volgende:
Zoals ik meldde in het vorige topic ben ik met een maatje van de DOD dit verhaal een beetje aan het analyseren. Ik ben nu bezig om de foto's up te loaden.
Oh, nu is dat opeens superlogisch ?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja dat klopt dat het originele object enkel fotos zijn, dat snapt mijn kat ook nog wel.
Maar nu snapt opeens je kat ook nog wel dat die filmbeelden fake waren ?quote:Nee lieverd, die beelden zijn echt en weet je hoe ik dat weet? Omdat ik de bewegingen herken van bepaalde apparaten die ik zelf heb zien manouvreren.
Waarom zou je een overduidelijke beginners-fout bij het faken van filmpjes verdedigen met "of het is toeval" als je zelf net zegt dat je kat zelfs snapt dat dat filmpje nep is ?quote:Of het is toeval.
Het IS ook grappig dat iemand een fake maakt, het erbij zet en jij vervolgens stug gaat roepen dat het toch echt is.quote:Hoe bedoel je ridiculiseren en niet het grote plaatje bekijken, ik durf te wedden dat je geeneens bekend bent met steven greers uitspraken en de hele chaos op ats de laatste 2 weken.
We zijn zo'n 20 minuten verder dus die foto's staan er nu wel op neem ik aan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:59 schreef Buschetta het volgende:
Zoals ik meldde in het vorige topic ben ik met een maatje van de DOD dit verhaal een beetje aan het analyseren. Ik ben nu bezig om de foto's up te loaden.
Die was me al bekend..een teaser waarin crafts gespeld wordt als craft's belooft weinig goeds. Ik voorspel een slideshow van alles wat iedereen al lang heeft gezien.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:51 schreef webtv het volgende:
Er gaat een documentaire komen over de "drones". Een perview hier beneden;
-= PREVIEW DOCU OVE DRONES =-
Ze geven aan met nieuwe documenten (verklaringen) te komen waaruit zou blijken dat al enkele tientallen jaren zulke dingen rondvliegen. Tco wel het kijken waard lijkt me.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:34 schreef err het volgende:
[..]
Die was me al bekend..een teaser waarin crafts gespeld wordt als craft's belooft weinig goeds. Ik voorspel een slideshow van alles wat iedereen al lang heeft gezien.
quote:Re Article in American Chronicle
CARET: UFO's - Commercial Applications Research for Extra-terrestrial Technology
Brendan,
Please see my comments below which I sent to George Noory of Coast to Coast AM radio program where I first heard/saw Chad's sightings and read Isaac's letter and memo he provided which is what I am referring to below.
It just rings true from my experience in this industry, the format, the terminology, the way the subject matter is approached, pretty elaborate if this is a hoax. I do think this stuff is happening and our government knows all about what they are dealing with; in my opinion……Jack
Hi George,
Long time listener first time with contact. I just perused Isaac’s letter and scans. I have been in the aerospace/defense industry for over 25 years and while not currently on a "restricted" (black) program there are many people working such research programs as Isaac describes. He is taking a big chance sending this if he intends to maintain a security clearance but I assume he is probably retired.
After reading the formal report memorandum I can tell you this appears very authentic and seems to be written by a lead program manager or close to the top of a program engineering lead in the area described. In this industry we use fairly specific but still a very general format addressing certain items universally. This memorandum looks just like the memos written on all programs (even the paragraph numbering is standard in this industry from the DoD to the lowest subcontracted supplier when documenting for executive management describing what you are doing or intend to do with budget $.
The fact that it actually discusses "extraterrestrial extracted" technology is absolutely amazing and I am sure this is from a very high up, top secret source. It is also very common for this type of work to be compartmentalized so you do not have the whole story. George this may be the straw that breaks the camels back if this can get into mainstream media. I am sure the government will say this is a hoax, but it would be very elaborate and difficult, hell they are difficult when the things you are dealing with are real and doing this for a hoax would have no real motive and would be a lot of effort.
This definitely documents the fact that this government and other high tech countries have recovered extraterrestrial aircraft and are experimenting with them and their technology right now, absolutely no doubt. The one question I have; how did our government obtain (somewhere Isaac said it was given to us) where are those extraterrestrials? Undoubtedly people from the DoD are communicating with them!
All I can say is WOW!
Jack A. Sahakian
Subcontract Manager
Northrop-Grumman
Space Technology
Advanced-EHF
quote:In recent months, a small fringe group calling themselves the Society of the Ancients began holding demonstrations and handing out flyers in major cities across the US, Canada, and UK. They claim that aliens are out they, they hold the truths to our universe, and they're a force to be reckoned with. For those of us who know the REAL truth, SoTA is actually an elaborate viral marketing campaign developed by Microsoft and Bungie, part of a project codenamed Iris, who are actually promoting Halo 3. Anyone with half a brain (or an internet terminal capable of accessing Google.com) would be able to spot the campaign from a mile away.
On the left we have a picture from one of the protests in London. On the right we have some marketing material for Halo 3. Notice a similar symbol in both? Browsing to the Halo 3 comic reveals even more ties. In the last panel a few numbers are visible. The 4 sets of numbers resemble none other than an IP address (206.16.223.61) which when browsed to takes you to another piece of the Halo 3 puzzle. The comic also reportedly had a different set of numbers which instead directed you to the SoTA website (206.16.223.63). The connection between SoTA and Halo 3 is pretty clear to begin with but I though this evidence was pretty interesting.
Anyway, what does SoTA and those weird alien spaceships have in common? More than you might imagine. My proof is still kind of loose, but through some more digging I came upon the website 27.com. The url for the site was sent via email by an admin nicknamed AdjutantReflex on the Bungie's Halo 3 message boards to fans who were subscribed to it. 27.com looks innocent enough with a cute picture of Hello Kitty at the top and a comment box on the bottom. Theres something strange about the background though, wouldn't you agree? Whats that blue stuff on the right side of the screen? A simple "view background image" reveals this image:
ook similar to any of those UFO photos in the pages above?
The background image is also named ar.jpg which leads me to believe AdjutantReflex has something to do with it. 27.com also links to another website, 3423.com which is a message board dedicated to ARG (alternate reality games). ARGs are defined as games with elements that take place in both the real world and on the internet. All of these piece of the Halo 3 puzzle now make a little more sense. Finally, 3423.com is hosted by a company called Top Cola, a viral marketing firm who worked on none other than the viral campaign for Halo 2 (check out www.ilovebees.com if you haven't already). One final tie you'll notice on the SoTA website is on the evidence page. In one of the descriptions of the photos there is a typo where the word "bee" has replaced the word "be". There are no other typos or mispellings on the website (possibly a hint from Top Cola about their prior Halo 2 campaign?).
In any case, I believe these seemingly unrelated websites and real life events are all a part of Bungie and Microsoft's marketing strategy for Halo 3, and to be quite honest, I think it's one of the coolest marketing campaigns I've ever come across. The idea of an ARG really intrigues me and I plan to pay close attention to Halo3.com (look at all that locked content!), the other websites mentioned, and other viral real life campaigns such as SoTA. So,am I crazy, clairvoyant, or just have way too much free time on my hands?
PS: Another website, Lyca.com is also tied into this somehow. I'm still trying to figure out the connection but something tells me all will be revealed in good time.
Net als de mexico sightings? die even op sbs6 werden geridiculiseerd en daarna weggemoffeld.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:11 schreef MrFl0ppY het volgende:
Als dit echt was geweest had het nu al in alle kranten gestaan over de hele wereld. Het was iig het beste nieuwsitem en verkoopitem geweest in de geschiedenis van de krant.
bs dus
quote:For Lyca.com, go to "page source" and view the following:
<MAP NAME="LYCA">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="17,17,16" HREF="lyca.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="17,65,16" HREF="path.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="17,112,16" HREF="highway.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="160,17,16" HREF="road.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="160,112,16" HREF="shortcut.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="209,17,16" HREF="lake.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="209,65,16" HREF="riverbed.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="209,112,16" HREF="mountain.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="302,17,16" HREF="debris.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="352,17,16" HREF="circle.html">
<AREA SHAPE=CIRCLE COORDS="444,17,16" HREF="dig.html">
</MAP>
Then, just copy paste things like circle.html, dig.html, etc to the end of http://www.lyca.com.
I don't know if your already knew that or not. Hope that helped.
Yea microsoft is really going balls to the walls with this ARG shit.
Edit: I'll transcribe the text from the images on that website BECAUSE I HAVE NOTHING BETTER TO DO AT 8:45 AT NIGHT:
-----
Just before the little river meets the big one, there's a large grey house. Except in the worst of weather, there will be a slender grey cat out front. Her name is Lyca. Pet her.
Scoot around back and look for the trail. Follow it through the tall grass, past rusty tricycles and discarded car parts. When the path forks take the most-used option, or if in doubt go as straight as possible. If you turn wrong you might end up in the junkyard, which like all junkyards is guarded by an unpleasant dog.
Before long you will be at the old state highway. Follow it north, which is really east at this point. Try hitchhiking if you want, though local legend has it that Zack Carlson was hitchhiking at this very spot when he disappeared, and he hasn't been around here since.
Seven (7) miles later the road turns sharp left. You will go right. There are a couple of dirt roads just before the bend, you want the next to last. You'll know you're on the right road because pretty soon you'll pass the house with all the strange metal structures out front. Don't ask the guy what he was thinking or you'll have to stay at last through lunch, maybe dinner. And, whatever you do, don't tell him it looks like garbage.
At this point you can take a shortcut by climbing directly over the mountain. With good shoes and strong legs you'll meet back up with the road in two (2) hours. If you happen to be driving this part, watch out for the huge pot holes, often marked with tires sticking upgright in them, but sometimes not marked at all. In the winter sometimes they gate the road off, but any local will tell you the worst time to travel it is in the spring, just after a strong rain.
Right where the road splits right or left but not straight you'll see one of those trailhead markers with the stick-figure man trudging along, cane in one hand and backpack in back. The information sign will be covered in graffiti, most likely with the latest news of who loves who, or who puts out. Follow the trail and four (4) hours later you will come to crescent lake. Spend the night here, but don't drink the water. Thought it may look clean it's not. On the northeast side is a tiny waterfall that empties into the lake. You can drink from this. Try to get up early the next morning.
On the western tip of the crescent, where it forms a point, is an old hunting shack. Half the roof is gone but sometimes people still use it to store coolers or other things. If you see anything inside, leave it alone. Behind the shack is another path. It follows a dried-up river bed, though sometimes in the spring a little water will trickle through. Follow the bed as it winds back and forth and upwards, past sheer rock faces and under huge outcroppings that seem dangerous to eat lunch under, but probably have been perched like that for centuries or even millenia.
At length you will come to the top of a pyramid-shaped mountain. Look out to the north, the northeast, and the northwest. Look carefully; at first with your bare eyes and then with binoculars if you have them. There will be a small stand of discolored trees. You'll know them when you see it, even if the leaves are changing color or gone. There will be soemthing a little bit off and that something will take the shape of a ragged oval, kind of like an eye with lashes feathering the edges.
On the outskirts of the discolored area is a small creek set into a steep, muddy banks. Follow it until you see the fallen-log bridge, then cross over. Follow the overgrown pebble path straight then left then straight again, or maybe straght then left then right. At any rate you'll know you are near when you see man-made debris: concrete, bricks, and what looks like an ancient cottage turned to rubble and then nearly swallowed back up by the woods.
If your back is towards the swampy area and you ar elooking right into the heart of the mess, at two (2) o'clock, give or take fifteen (15) minutes, you will see a rough circle of shattered poterry and broken window frames, most of with the jagged glass still in tem. Tread carefully. At the dead center of the circle there will only be grass, or maybe crab grass or clover or some other small green plant, but never anything that grows taller than your knee. Look for the broken beer bottle planeted diagonally.
Start digging.
Have you been to 7499.com?
Man krijg toch de klere, als jij mijn posts niet serieus neemt dan zul je nooit ergens komen in dit topic, ik weet erg veel van uav's en dergerlijke projecten. Dat jij mij niet mag is geen reden om te gaan polariseren, ik heb al tig keer uitgelegd waarom mijn mening is zoals deze is en dat ik best wil kijken naar andermans info zegt al genoeg.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:16 schreef DonGorgon het volgende:
Baaj .. kick jij hierop ofzo? Ga aub een nader topic vervuilen met je gezwets, kom liever met posts met toegevoegde waarde.
Anders ben ik genoodzaakt een admin/mod hierop aan te spreken.
ZOPUNT!
![]()
dat lijkt op een soort walkthrough. Wat heeft dat met de drones te maken?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:49 schreef L.Denninger het volgende:
HALO3 CONNECTION - we gaan door :
[..]
Mischien zou je het eens moeten lezen om te begrijpen wat het met de 'drones' te maken heeft.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:22 schreef err het volgende:
[..]
dat lijkt op een soort walkthrough. Wat heeft dat met de drones te maken?
Ik heb niets tegen jou in persoon. Ik kan er gewoon niet tegen dat je zo godseigenwijs bent (sterrenbeeld stier toevallig?). De feiten liggen op je bovenlip en nóg beweer je het tegenovergestelde. Ik kan daar, net als de andere die op jou posts reageerden, gewoonweg niet tegen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Man krijg toch de klere, als jij mijn posts niet serieus neemt dan zul je nooit ergens komen in dit topic, ik weet erg veel van uav's en dergerlijke projecten. Dat jij mij niet mag is geen reden om te gaan polariseren, ik heb al tig keer uitgelegd waarom mijn mening is zoals deze is en dat ik best wil kijken naar andermans info zegt al genoeg.
Maar natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Stel dat het dus allemaal een commerciele halo stunt is dan mogen ze wat mij betreft de bedenkers ervan op straat verrot meppen dat ze serieuze onderzoekers ermee in de maling nemen en dat mensen daarmee op straat gaan staan vind ik een belediging voor hetzelfde.
Zucht. Ga jij fijn die videos analyseren johquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mischien zou je het eens moeten lezen om te begrijpen wat het met de 'drones' te maken heeft.
Trouwens leer de definitie van drones. Waar het over gaat is een uav type niet een intelligente machine.
Dat maakt toch niet uit. Mafkezen als BG zul je altijd hebben op internet.quote:Ik weet trouwens wel bijna zeker dat jij eerder in dit topic hebt gezegd dat dat Daniel.J iemand anders was die zich uitgaf voor jou, en nu zei je net weer dat het je eigen kloon was. Je weet volgens mij zelf van gekkigheid niet meer wat je zegt.
Ja he, echt niet normaal die gozer!quote:Ja haha wat een fucking mafkees is die bg hahaha!!!!
Dat dusquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:01 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
...
Het welles nietes heeft geen enkele waardevolle toevoeging.
1) de filmpjes die jij aanwees, zijn computer gegenereerde beelden, gebasseerd op de door Chad, Raj e.a. geposte foto's van de 'Drones'. Deze zijn door Saladfingers (na)gemaakt. Neem ze even onder de loep om zelf ook te ontdekken dat dit gewoon CG beelden zijn. Dat ze bewegen komt door CG tools waarin ze gemaakt zijn.
2) de mogelijkheid bestaat dat deze 'Drones' door mensenhanden zijn gemaakt. Sterker nog; het is zeer waarschijnlijk dat dit zo is. Echter verklaart dit nog niet de symboliek die erop gekalkt is en wat voor techniek achter deze vliegmachines verborgen zit. Daarom zijn er nu verschillende onderzoeken bezig. De een denkt dat het technologie betreft die wordt afgekeken van niet-aardse tuigen. De ander beweert dat het nieuwe (militaire) verkenningstuigen zijn.
Totdat iemand naar buiten komt met een realistische en feitelijke verklaring, blijft het een Ongeïdentificeerd Vliegend Object. UAV of niet.
Mwah, daar ben ik het niet helemaal met je eens.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Stel dat het dus allemaal een commerciele halo stunt is dan mogen ze wat mij betreft de bedenkers ervan op straat verrot meppen dat ze serieuze onderzoekers ermee in de maling nemen en dat mensen daarmee op straat gaan staan vind ik een belediging voor hetzelfde.
Hoe goed kun jij tellen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:23 schreef webtv het volgende:
Ok, maar weer even de discussie brengen naar de documenten van Isaac en de Drones. Iemand heeft een foto geplaatst waarin te zien is hoe een van de elementen die Isaac op de foto heeft staan (en gesmokkeld heeft) beschadigd is. Was mij nog helemaal niet opgevallen ! Zou het dus iets te maken kunnen hebben met een crash??
[afbeelding]
Maya?quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mwah, daar ben ik het niet helemaal met je eens.
Soit, ik ben degene geweest die net die posts van een ander forum gekopieerd heeft over de zogenaamde "Halo" connectie,
maar ik vind het zelf eigenlijk nog steeds een zwak verhaal.
Somehow heb ik niet het idee dat het een Halo stunt is, ook al willen sommige mensen dat erg graag.
Aan de andere kant heb ik gewoon nog niet genoeg "overtuigend" materiaal gezien om mij te overtuigen dat het meer is dan een grap van iemand die goed met bv. Maya kan omgaan.
Tja dat is zo, ik baseer mijn eigen mening enkel op andere modellen, ik ben niet iemand die er een bijbel over gaat schrijven ofzo, het is mijn kijk op dit moment, en die is veranderlijk.quote:Want wat hebben we nou eigenlijk helemaal..?
Een paar JPG's met een raar futuristisch object, that's all.
Kan net zo makkelijk gerendered zijn, als een militair project zijn, als iets aliens.
Als het niks is lach ik er niet om, dan gaat het in de prullenmand bij mij, net als loose change nadat ik na een weekje onderzoek erachter kwam dat die film vol bullshit en suggestieve spelletjes zatquote:Zolang we alleen die jpg's hebben zullen we er toch nooit uitkomen.
En *mocht* het een stunt zijn van Halo/Microsoft, dan moet ik er eigenlijk wel om lachen...
Want dan hebben ze met een simpele campagne toch half internet maandenlang bij de neus gehouden
Je moet het allemaal gewoon niet zo zwaar zien - whatever it is, we komen er op den duur wel achter.
En of dan lachen we erom, of er gaan een paar mensen roepen "Zie je wel !" en het beinvloedt de hele wereld.
En ik dacht dat jij die L.Denninger was die mij altijd ridiculiseerde, straks ga ik je nog aardig vinden.quote:Wat het ook wordt, ik volg het geinteresseerd maar ik geloof niks tot ik meer informatie heb
Ohwell, welterusten in ieder geval
Ik vind de link naar 27.com met die background image waar een ingezoomd stuk van de 'drone' op staat, toch best overtuigend materiaal.quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mwah, daar ben ik het niet helemaal met je eens.
Soit, ik ben degene geweest die net die posts van een ander forum gekopieerd heeft over de zogenaamde "Halo" connectie,
maar ik vind het zelf eigenlijk nog steeds een zwak verhaal.
Autodesk's 3D Modelling & Animatie software.quote:
Nee, dat ridiculiseren doe je zelf altijd door bizarre standpunten met extreme stelligheid in te nemenquote:En ik dacht dat jij die L.Denninger was die mij altijd ridiculiseerde, straks ga ik je nog aardig vinden.
Ik vermoed ook dat die sites het pas gaan laten zien als ze echt niet anders kunnen, en zelfs dan nog niet. Ik heb een paar pagina's van een topic op ufocasebook gelezen, maar als je daar aangeeft dat het misschien ook wel nep zou kunnen zijn wordt je bijna gekielhaald.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:52 schreef huupia het volgende:
wel vreemd dat ik gisteravond niets vond over een halo 3 connectie op de toonaangevende forums
ATS, ufocasebook,earthfiles en ufoplaza
nog niet overtuigd van die connectie
Earthfiles loopt zo'n beetje voorop in het hele verhaal (een hoop nieuws is daar "gebroken") en Linda M H zou wel gek zijn hoax te roepen omdat ze dan A) De getuigen die met haar wilden praten voor schut zet en B) Haar inkomsten ziet kelderen (earthfiles is een commerciele site en trekt miljoenen bezoekers sinds de drone sightings) en C) Het woord skeptisch überhaupt niet in haar woordenboek voorkomt. (een soort BG dusquote:Op donderdag 5 juli 2007 09:52 schreef huupia het volgende:
wel vreemd dat ik gisteravond niets vond over een halo 3 connectie op de toonaangevende forums
ATS, ufocasebook,earthfiles en ufoplaza
nog niet overtuigd van die connectie
'Spirituelen' zeggen dat dit enkel ter voorbereiding is voor wat nog gaat komen ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:56 schreef webtv het volgende:
Na de Franse overheid heeft ook de Britse regering ufo-documenten vrijgegeven.
De CIA had dit ook al gedaan. Isaac komt ineens met nieuws, er komt een film met opnamen
van vreemde ufo's uit. Het lijkt wel een ware rage waar zelfs overheden aan meedoen.
Zou hier sprake zijn van coordinatie?
Die roepen dat toch al jaren?quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:12 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
'Spirituelen' zeggen dat dit enkel ter voorbereiding is voor wat nog gaat komen ...
Het voelt alsof ons een of andere grote openbaring te wachten staat ofzo ...
Heb er een gemengd gevoel bij, dat wel, maar toch
quote:
nou, neehoor. deze sites doen prima aan zelfreflectie. ik heb daar vaak genoeg over hoaxes gelezen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat die sites het pas gaan laten zien als ze echt niet anders kunnen, en zelfs dan nog niet. Ik heb een paar pagina's van een topic op ufocasebook gelezen, maar als je daar aangeeft dat het misschien ook wel nep zou kunnen zijn wordt je bijna gekielhaald.
Hoi mede-believer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja haha wat een fucking mafkees is die bg hahaha!!!! (zo hebben jullie ook even het gevoel dat er lachers op de hand zijn gehaald)
Mag ik 1: de quote waar ik zeg dat ik daniel.j niet was?
mag ik 2: uitleg waarom het dom is dingen te analyseren naar voorbeeld van andere hi tech uav modellen?
alvast bedankt.
Je loopt een paar pagina's achter... Sightings in California: 'Drones'quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:44 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Hoi mede-believer.
Daar gaat het allemaal niet om, het gaat erom dat je maar volhield dat die CG-video's echt waren.
Serieus: heb je misschien een probleem met de Engelse taal?
Saladfingers, de maker van deze video's had op het forum er namelijk bijgezet ze gemaakt te hebben om te demonstreren hoe makkelijk het maken van een hoax is.
Klopt en die post had ik ook gelezen ja.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je loopt een paar pagina's achter... Sightings in California: 'Drones'
Nee dat is disclosure van PI-40, een initiatief van de nieuwe desk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:56 schreef webtv het volgende:
Na de Franse overheid heeft ook de Britse regering ufo-documenten vrijgegeven.
De CIA had dit ook al gedaan. Isaac komt ineens met nieuws, er komt een film met opnamen
van vreemde ufo's uit. Het lijkt wel een ware rage waar zelfs overheden aan meedoen.
Zou hier sprake zijn van coordinatie?
Nee dat is verkeerd geinterpeteerd ik zei dat ik niet persé direct geloof dat iets nep is omdat er een stukje tekst onder staat. Je kunt 'beide kanten niet direct geloven. Dat is wat ik zeg.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:44 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Hoi mede-believer.
Daar gaat het allemaal niet om, het gaat erom dat je maar volhield dat die CG-video's echt waren.
Serieus: heb je misschien een probleem met de Engelse taal?
Saladfingers, de maker van deze video's had op het forum er namelijk bijgezet ze gemaakt te hebben om te demonstreren hoe makkelijk het maken van een hoax is.
Wat is dit nouweer voor onzin man... Ik ben JUIST sceptisch door geen enkele info direct voor waar aan te nemen. En ik ben zeer los in mijn mening, die kan altijd bijdraaien zoals ik al als voorbeeld gaf Loose change waar ik in de eerste week opzich in geloofde toen het onderzocht en bedrogen uitkwam, die les heb ik al een behoorlijke tijd geleden al geleerd dus. Figuren als jij hebben het blijkbaar nodig iemand te ridiculiseren om zichzelf intelligent te voelen, stel dat het hele 'met de computer gemaakt verhaal' verzonnen zou zijn, of klinkt dat onmogelijk in je oren? Bij mij klinkt het net zo mogelijk als dat het wel met de computer gemaakt is en de originele foto gewoon een stunt was, maar in het grote plaatje is niks zeker in de eerste instantie.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:02 schreef err het volgende:
[..]
Het woord skeptisch überhaupt niet in haar woordenboek voorkomt. (een soort BG dus)
Dat woord gebruik ik al jaren op fok.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:10 schreef L.Denninger het volgende:
Jezus Baaj, heb je weer een nieuw woordje geleerd ?
"...het woord van deze week is 'ridiculiseren', nou hop, je moet het in elke post minstens 1x gebruiken !"...
lees zelf de posts terug, ik ben nergens van mening veranderd, ik heb enkel gezegd dat ik niet overtuigd ben van een tekst eronder, en verder kan mijn mening altijd aangepast worden.quote:En lul nou niet zo slap, het was voor iedereen overduidelijk dat je eerst uit volle overtuiging zei dat dat filmpje echt was - ook al vertelden andere mensen je dat het door iemand zelf gemaakt was.
Eigenlijk niet.quote:Pas toen het een beetje bij je begon te dagen, veranderde je je verhaal en probeerde je op een hele kinderachtige manier nog een beetje je gezicht te redden.
Wat uiteraard niet lukt.
Als je gewoon in het begin even had toegegeven, "okee jongens, ik zat fout" had niemand het er meer over gehad.
Maar nu "ridiculiseer" je jezelf alleen maar
Ik zal je even aanwijzen waar je van mening bent verandert :quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:30 schreef BaajGuardian het volgende:
lees zelf de posts terug, ik ben nergens van mening veranderd, ik heb enkel gezegd dat ik niet overtuigd ben van een tekst eronder, en verder kan mijn mening altijd aangepast worden.
Het ging hier dus over dat gerenderde filmpje.quote:Nee lieverd, die beelden zijn echt en weet je hoe ik dat weet? Omdat ik de bewegingen herken van bepaalde apparaten die ik zelf heb zien manouvreren.
Hier zijn opeens alleen de foto's echt.quote:Ja dat klopt dat het originele object enkel fotos zijn, dat snapt mijn kat ook nog wel.
Nou volg ik je echt niet meer, ik heb je net notabene nog gewezen op een post waarin je zegt "Ja natuurlijk zijn alleen de foto's echt, dat snapt mijn kat ook nog wel".quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Waar staat dat het originele gefotografeerde object een plaats vervangt van de bewegende beelden dan? Volgens mij maak je daar een denkfout mee. Ik ben nogsteeds van mening dat de video echt kan zijn, het enige wat veranderd is is dat ik meer informatie heb gekregen over de theorie dat het gemaakt is, ik vind beide theorien plausibel.
als Caret een hoax is, zijn de drones dat automatisch ook. Want dit zijn geen zaken die los van elkaar gemaakt zijn. Dit is niet gemaakt door iemand die de Chad foto's zag en dacht, hé, laat ik daar 's iets op voort borduren. Het is een zorgvuldig geplande hoax, van de eerste sighting tot whatever er nog gaat volgen. Chad, Raj, Ty, Isaac, zijn allemaal één en dezelfde persoon, of tenminste één groep.quote:
Ze hebben het in elk geval goed geplandquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:47 schreef err het volgende:
[..]
als Caret een hoax is, zijn de drones dat automatisch ook. Want dit zijn geen zaken die los van elkaar gemaakt zijn. Dit is niet gemaakt door iemand die de Chad foto's zag en dacht, hé, laat ik daar 's iets op voort borduren. Het is een zorgvuldig geplande hoax, van de eerste sighting tot whatever er nog gaat volgen. Chad, Raj, Ty, Isaac, zijn allemaal één en dezelfde persoon, of tenminste één groep.
Mensen hopen graag dat het echt is, de meeste hier en mijzelf incluis. Lijkt het jou niet geweldig als het 8 uur journaal op een dag opent met de mededeling dat we buitenaardse technologieën beziiten?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:53 schreef _The_General_ het volgende:
... waarom?
"dus" ?quote:
Even verder inlezen jij, de stelling was eerder ook dat deze apparaten normaal gesproken onzichtbaar zijn, maar dat door bepaalde omstandigheden (electrische interferentie) hun 'cloaking' verstoord zou worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
Grappig dat mensen denken dat het echt is..
Ik bedoel, ik geloof best in intelligent buitenaards leven hoor.. Maar als ze echt zo slim zijn om hier te kunnen komen, dan kunnen ze dat vast ook wel zonder dat wij ze zien..
Als ze het hadden gefilmd met een mobiel dan denk ik niet dat er opeens veel meer mensen het zouden geloven. Met dit soort dingen geloof je het ook pas als je hetzelf echt ziet - in deze tijd kan je bijna nergens meer zeker van zijn...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
Grappig dat mensen denken dat het echt is..
Ik bedoel, ik geloof best in intelligent buitenaards leven hoor.. Maar als ze echt zo slim zijn om hier te kunnen komen, dan kunnen ze dat vast ook wel zonder dat wij ze zien..
Sowieso, zo vaak gefotografeerd maar niemand die een filmoptie op zn cam had?.
misschien wel, alleen je redenatie om dat te denken zie ik niet echt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:53 schreef _The_General_ het volgende:
Hoax dusMaar dat was ook aannemelijker dan een buitenaardse verklaring! Raar dat zoveel mensen hier perse willen geloven dat het iets anders is... waarom?
Nou ja, dat is op zich niet zo vreemd. Statistisch gezien is de kans vrij klein dat het geen hoax is.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:15 schreef huupia het volgende:
Raar dat zoveel mensen hier perse willen geloven dat het eem hoax is... waarom?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:18 schreef err het volgende:
is Isaac misschien loodgieter van beroep?
[afbeelding]
'pipeline pig' (weet niet hoe datin NL wordt genoemd)
[afbeelding]
pijpbuigers
het was ook meer een reactie op de denkwijze van van "the general"quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, dat is op zich niet zo vreemd. Statistisch gezien is de kans vrij klein dat het geen hoax is.
Als je even 1 pagina terug gelezen had....quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:01 schreef Dancin_Rhino het volgende:
Maar heeft er iemand als gedacht aan die website van halo 3 waar je een code moest ontcijferen ?
Ik weet niet of iemand het al gezegt heeft want ik heb geen tijd om alle pagina's door te lezen maar het kan zijn dat het er iets mee te maken heeft.
Halo 3 viral marketing bereikt een hoogtepunt <--- linkje naar het nieuwsbericht over die website op FOK!games
Die Marc van fxmodels.com vindt zichzelf erg competent en belangrijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:11 schreef webtv het volgende:
Volgens MUFON is dit alle een hoax;
MUFON Investigation Shows Drone Photos Hoaxed
blah
quote:In another shot where the craft ought to have been some distance
away, it is sharp and clear as if there is suddenly no
atmospheric haze.
je kunt niet ontkennen dat het behoorlijke overeenkomsten vertoont. Dit soort apparaten verzin je niet zomaar, dus het zou best kunnen dat dit als voorbeeld heeft gediend.quote:
Weken is ook weer een beetje overdreven, die documenten zijn een uurtje of 2 werk,quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:27 schreef webtv het volgende:
Het gaat niet allen om de foto's maar natuurlijk ook om de documenten van Isaac. Daar zitten aardig wat uurtjes werk in volgens mij. Het moet dan dus wel een hoax van hoog niveau zijn waar enkele mensen weken op hebben zitten ploeteren. Ik ben nog niet overtuigd van de hoax.
Het kan geen hoax zijn omdat het teveel werk is?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:27 schreef webtv het volgende:
Het gaat niet allen om de foto's maar natuurlijk ook om de documenten van Isaac. Daar zitten aardig wat uurtjes werk in volgens mij. Het moet dan dus wel een hoax van hoog niveau zijn waar enkele mensen weken op hebben zitten ploeteren. Ik ben nog niet overtuigd van de hoax.
Yup, ik ben de master of skepticism hier, maar ik zou me kapot lachen als het echt isquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:45 schreef Jegorex het volgende:
Grote kans dat het een hoax is, maar zolang het niet bewezen is hoop ik stiekem dat het wel echt is.
Zoals de meesten hier
Het zijn er volgens mij maar een paar dus dat moet niet zo moeilijk zijn....quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:22 schreef huupia het volgende:
als het om een fake gaat, moeten ook de verschillende ooggetuigen in het complot zitten.
Oh, sorry. Nou moet het wel waar zijn!quote:ik heb naar de getuigenis van ty geluisterd , en die kwam behoorlijk eerlijk en oprecht over ( een oscar voor hem )
Wat ook nog mogelijk is,quote:wat ook nog mogelijk is dat de foto's van chad echt zijn , en dat dat caret/isaac gebeuren een hoax is om de boel te debunken.
Yep, afwachten totdat ook deze ufo meldingen afglijden naar de vergetelheid want bewijs dat die krengen echt zijn ga je niet krijgen ben ik bangquote:afwachten maar weer
en waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zijn er volgens mij maar een paar dus dat moet niet zo moeilijk zijn....
[..]
Oh, sorry. Nou moet het wel waar zijn!
[..]
Wat ook nog mogelijk is,is dat Isaac net zo hard uit zijn nek lult
[..]
Yep, afwachten totdat ook deze ufo meldingen afglijden naar de vergetelheid want bewijs dat die krengen echt zijn ga je niet krijgen ben ik bang.
Pleur op. Dat insinueer je toch zeker, anders is je hele opmerking dat die getuigenis 'oprecht' klonk nutteloos.quote:
Oneens. Ik vind die getuige ook geloofwaardig klinken, maar voor mij zegt dat ook niets over het waarheidsgehalte van deze drones. Denk dat dat net zo voor Huupia geldt. En nu ik die apparaten zie, neig ik toch weer naar een hoax. Die dan wel groot opgezet moet zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Pleur op. Dat insinueer je toch zeker, anders is je hele opmerking dat die getuigenis 'oprecht' klonk nutteloos.
Leuk, maar als je een post plaatst waarin je een aantal 'voors' geeft over waarom de sightings toch wel eens geen hoax zouden kunnen zijn en je zet daarbij dat de getuigenis oprecht klonk, dan ben je gewoon bezig iets te insinueren. Dan moet je daarna niet roepen dat je dat nergens zegt. Dat klopt wel, want je spreekt het nergens letterlijk uit, maar kom op zeg.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Oneens. Ik vind die getuige ook geloofwaardig klinken, maar voor mij zegt dat ook niets over het waarheidsgehalte van deze drones. Denk dat dat net zo voor Huupia geldt. En nu ik die apparaten zie, neig ik toch weer naar een hoax. Die dan wel groot opgezet moet zijn.
Is dat zo? Volgens mij probeert iemand dan gewoon een aantal punten op een rijtje te zetten waarom het eventueel een 'echte' sighting zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar als je een post plaatst waarin je een aantal 'voors' geeft over waarom de sightings toch wel eens geen hoax zouden kunnen zijn en je zet daarbij dat de getuigenis oprecht klonk, dan ben je gewoon bezig iets te insinueren. Dan moet je daarna niet roepen dat je dat nergens zegt. Dat klopt wel, want je spreekt het nergens letterlijk uit, maar kom op zeg.
het enige wat ik doe , is een beetje brainstormenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar als je een post plaatst waarin je een aantal 'voors' geeft over waarom de sightings toch wel eens geen hoax zouden kunnen zijn en je zet daarbij dat de getuigenis oprecht klonk, dan ben je gewoon bezig iets te insinueren. Dan moet je daarna niet roepen dat je dat nergens zegt. Dat klopt wel, want je spreekt het nergens letterlijk uit, maar kom op zeg.
idd, als het hoax is, dan is de volgende vraag:quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Oneens. Ik vind die getuige ook geloofwaardig klinken, maar voor mij zegt dat ook niets over het waarheidsgehalte van deze drones. Denk dat dat net zo voor Huupia geldt. En nu ik die apparaten zie, neig ik toch weer naar een hoax. Die dan wel groot opgezet moet zijn.
Sjonge sjonge, wat dat veel meer over mij zegt dan over jou joh, enormquote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:34 schreef huupia het volgende:
[..]
het enige wat ik doe , is een beetje brainstormen
tjonge, dat ik dat moet gaan uitleggen zegt meer over jou dan mij![]()
![]()
![]()
heb je verder nog wat inhoudelijks te melden![]()
Tja, dat is natuurlijk een vraag waar je geen antwoord op krijgt. Zo kun je bij alle dingen die mensen doen de vraag stellen van 'waarom doen ze dat'. Misschien (let op: misschien) is het ongeveer hetzelfde als brandstichters. Die steken soms dingen in brand puur vanwege de kick van de hoeveelheid commotie het teweeg brengt.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:45 schreef huupia het volgende:
[..]
idd, als het hoax is, dan is de volgende vraag:
waarom is deze hoax( die duidelijk zeer professioneel is opgezet) opgezet
nl:
ene chad komt met drone foto's
er melden zich meerde getuigen
meer foto's komen
een mysterieuze isaac komt met documenten
1- een lolbroek start samen met met vrienden deze hoax voor de grap
2- dit is een doelbewuste attack van "' ?" om de ufo gemeenschap te debunken , zoiets als " zie je wel , die gasten geloven alles. dit is een hoax , dus de rest is het ook.
dat is ook de kracht van een goede d-bunk
je laat iets eerst heel belangrijk overkomen ( een getuige nmet foto's chad)
nog meer getuigen
documenten
en op het moment dat iedereen er op zit , laat je de boel klappen
maw die isaac, zou dan ook best wel eens in dat complot kunnen zitten
just brainstorming again![]()
ik zeg nergens dat het alien is. ik heb in eerdere post een aantal mogelijkheden genoemd, en ja " alien " is daar een van. of alien tech en nog een paar mogelijkheden oa een hoax.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjonge sjonge, wat dat veel meer over mij zegt dan over jou joh, enormDie pseudo-psychologische oneliners kun je ook wel weglaten, want ze raken kant noch wal.
Inhoudelijk? Ja, het is naar mijn mening een hoax. Die plaatjes van 'aardse' apparaten die verdacht veel gelijkenis tonen met de voorwerpen in het document van 'Isaac' vind ik wel heel frappant. Het lijkt mij dat de kans dat een of andere Alien beschaving 'drones' bouwen die wel heel erg veel gelijkenis tonen met dergelijke aardse apparaten lijkt me klein.
De kans dat een apparaat 'gefabriceerd' wordt dat er spannend uit moet zien waarbij als model dan de 'aardse' apparaten zijn gebruikt lijkt me veel groter eigenlijk.
Ik kan de grootste onzin geloofwaardig laten klinken. Dat is idd geen argument om te beoordelen of iets wel of niet waar is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Oneens. Ik vind die getuige ook geloofwaardig klinken, maar voor mij zegt dat ook niets over het waarheidsgehalte van deze drones.
Vind je? Iemand met wat computerskills kan dit in zijn eentje. Van mijn part doe je het met een paar man. Het is iig echt niet zo dat je er enorm veel manuren in hoeft te steken.quote:En nu ik die apparaten zie, neig ik toch weer naar een hoax. Die dan wel groot opgezet moet zijn.
Op wazige sites misschien... Als ik niet in TRU kwam wist ik hier niks van.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:56 schreef CoolGuy het volgende:
Als -ik zeg: als- dit daadwerkelijk een Halo 3 marketingstunt is, dan is de missie op zich toch wel redelijk geslaagd, veel aandacht hiervoor.
nou, ik zou zeggen ga je gangquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan de grootste onzin geloofwaardig laten klinken. Dat is idd geen argument om te beoordelen of iets wel of niet waar is.
[..]
Vind je? Iemand met wat computerskills kan dit in zijn eentje. Van mijn part doe je het met een paar man. Het is iig echt niet zo dat je er enorm veel manuren in hoeft te steken.
Exposure krijgen is tegenwoordig ook heel makkelijk, je pleurt het gewoon op één of andere TRU-site en het gaat vanzelf rondcirculeren in die kringen. Voor je het weet wordt er van Amerika tot Australië over gepraat. En dat allemaal met wat uurtjes rendermoeite.
Als het een hoax is natuurlijk. Voordat ik de "ja-maar-hoe-weet-jij-nou-of-iets-echt-is-of-niet-ZOMG-TEH-CLOSE-MINDED11!11!!"-politie op mijn dak krijg![]()
Ja maar, in all fairness...jij weet net zo goed als ik dat veel van die 'ufo onderzoekers' in alles ufo's zien, en gewoon willen dat het waar is. Dat zie je hierbij ook weer. Objectiviteit is ver te zoeken. Ze springen op alles wat maar enigzins out of the ordinary is. Daarom zijn juist die mensen ook zo makkelijk om de tuin te leiden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:12 schreef huupia het volgende:
[..]
nou, ik zou zeggen ga je gang
bewijs, dat een goede hoax zo is opgezet. zo goed dat duizenden ufo onderzoekers er boven op gaan zitten
ik ben beniewd![]()
die heb je er tussen ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar, in all fairness...jij weet net zo goed als ik dat veel van die 'ufo onderzoekers' in alles ufo's zien, en gewoon willen dat het waar is. Dat zie je hierbij ook weer. Objectiviteit is ver te zoeken. Ze springen op alles wat maar enigzins out of the ordinary is. Daarom zijn juist die mensen ook zo makkelijk om de tuin te leiden.
Ja, maar jij pocht met 'duizenden' onderzoekers. 95% daarvan zijn zelfverklaarde onderzoekers die vallen in de categorie 'ik geloof alles als het maar out of the ordinary' is. Dat jij dan nu een paar namen kunt noemen die wat bekender zijn (en ja, natuurlijk zijn er meer) is leuk, maar als jij praat over 'duizenden' dan bedoel jij gewoon de mensen die rondrennen op fora als ATS en ufocasebook etc. Dat zijn naar mijn mening geen onderzoekers, maar believers.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:11 schreef huupia het volgende:
[..]
die heb je er tussen ja.
toch zijn er ook zat die niet zomaar alles geloven en gedegen onderzoek doen
oa:
stanton friedman
nick pope
jenny randles
timothy good
john keel
jack vallee
om er een paar te noemen
Heb ik ooit beweerd dat ik de nodige "computerskills" heb?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:12 schreef huupia het volgende:
[..]
nou, ik zou zeggen ga je gang
bewijs, dat een goede hoax zo is opgezet. zo goed dat duizenden ufo onderzoekers internetkneuzen er boven op gaan zitten
ik ben beniewd![]()
ik bedoel met " duizenden" gewoon dat er een hoop zijn .quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar jij pocht met 'duizenden' onderzoekers. 95% daarvan zijn zelfverklaarde onderzoekers die vallen in de categorie 'ik geloof alles als het maar out of the ordinary' is. Dat jij dan nu een paar namen kunt noemen die wat bekender zijn (en ja, natuurlijk zijn er meer) is leuk, maar als jij praat over 'duizenden' dan bedoel jij gewoon de mensen die rondrennen op fora als ATS en ufocasebook etc. Dat zijn naar mijn mening geen onderzoekers, maar believers.
Onderzoek doen is heel wat anders dan roepen dat je iets zeker weet. Onderzoeken is eerst alle dingen die het zouden kunnen zijn testen om te kijken of je daar opties van weg kunt strepen, en dat is dan wat anders dan zo'n ding opnoemen en zeggen van 'die is het niet'. Dat is geen 'onderzoek doen'.
computerskills is echt niet de enige vaardigheid die je nodig hebt. je moet ook nog eens behoorlijk kennis van zaken hebben over de ufo community , en de timing is ook belangrijkquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb ik ooit beweerd dat ik de nodige "computerskills" heb?
Bewijs dat een goede hoax zo is opgezet kan je overigens vinden in de vele honderden zoniet duizenden graancirkels die gemaakt zijn door mensen.
Zwam toch niet zo en geef gewoon toe dat iedereen die wat mooie plaatjes kan maken met de computer, een leuk verhaaltje er bij kan bedenken en een UFO site kan vinden zo'n hoax uit kan halen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:52 schreef huupia het volgende:
[..]
computerskills is echt niet de enige vaardigheid die je nodig hebt. je moet ook nog eens behoorlijk kennis van zaken hebben over de ufo community , en de timing is ook belangrijk
Inderdaad..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"kennis van zeken over de ufo community", lamenielache....
bij deze weet ik dat discuseren met jou zinloos is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zwam toch niet zo en geef gewoon toe dat iedereen die wat mooie plaatjes kan maken met de computer, een leuk verhaaltje er bij kan bedenken en een UFO site kan vinden zo'n hoax uit kan halen.
"kennis van zeken over de ufo community", lamenielache....
Zo indrukwekkend is het niet wat hij laat zien. Zoals ik al zei: een leuk verhaaltje is zo verzonnen. Misschien niet in een uur, misschien niet in een dag of een week maar als je een paar maanden vrije tijd eraan besteed kan je hoaxes van jewelste bedenken. Beetjes docs uitprinten en daarna weer inscannen om de echtheidsfactor te vergroten en hoppakee.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:19 schreef huupia het volgende:
[..]
bij deze weet ik dat discuseren met jou zinloos is.
in de documenten van isaac staan een hoop dingen, die je niet ff verzint als je die kennis niet hebt.
je loopt continu te debunken , dat het allemaal zo makkelijk is, maar als ik je vraag om het dan ook te bewijzen dan druip je met je staart tussen je benen af.
kanzlooz
Welkom op het internet ( hoofdletter speciaal voor jou)quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo indrukwekkend is het niet wat hij laat zien. Zoals ik al zei: een leuk verhaaltje is zo verzonnen. Misschien niet in een uur, misschien niet in een dag of een week maar als je een paar maanden vrije tijd eraan besteed kan je hoaxes van jewelste bedenken. Beetjes docs uitprinten en daarna weer inscannen om de echtheidsfactor te vergroten en hoppakee.
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken mag ik hopen?
En bewijs dat een goede hoax heel snel opgezet kan worden gaf ik al in mijn vorige post. Dat negeren is pas kansloos. Net zoals een 'z' ipv een 's' gebruiken en steevast geen hoofdletters gebruiken aan het begin van je zin.
Lees zijn post nou nog eens. Hij bedoeld dat hij die documenten zelf bij elkaar heeft verzonnen. En daarna heeft ingescand (waarschijnlijk eerst gekopieerd) om de geloofwaardigheid te vergroten.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:00 schreef huupia het volgende:
[..]
Welkom op het internet ( hoofdletter speciaal voor jou)
Mensen die beginnen over de spelling weten eigenlijk niks beters te vertellen en daarom gaan ze over op het mierenneuken.
ps:Om te weten welke documenten je moet scannen, moet je toch kennis van zaken hebben.
Welk bestaand document heeft isaac dan gescand sherlock?
Het gezeik over je spelling krijg je volledig als bonus vriend, mijn argumenten staan daar volledig los van. Misschien moet je ze eens lezenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:00 schreef huupia het volgende:
[..]
Welkom op het internet ( hoofdletter speciaal voor jou)
Mensen die beginnen over de spelling weten eigenlijk niks beters te vertellen en daarom gaan ze over op het mierenneuken.
Ik opper dus dat Isaac de boel zelf bij elkaar verzonnen heeft, dat uitprint, en het dan weer scant om het "echt" over te laten komen.... Zoals Buschetta hierboven al zegt, hij heeft er nog wat meer onderzoek bij gedaan ook blijkbaar wat ook niet echt in het voordeel van de 'echtheid' van dit hele gebeuren spreekt...quote:ps:Om te weten welke documenten je moet scannen, moet je toch kennis van zaken hebben.
Welk bestaand document heeft isaac dan gescand sherlock?
Gast je loopt 3 dagen achter ik had dat allang achterhaald. En ook de DOD standaard voor die tijd (times new roman)quote:Op zondag 8 juli 2007 12:51 schreef err het volgende:
de fonts zijn achterhaald:
[afbeelding]
Palatino ...designed by Hermann Zapf at the German branch of Linotype. It was released in 1948 ...
Franklin Gothic ... designed by Morris Fuller Benton (1872-1948) in 1902.
quote:De lettertypes in de documenten zijn Palantino of Book Antigua, volgens mijn collega die non-actief DOD medewerker is zijn de lettertypes gestandariseerd. In de periode die de persoon noemt in de CARET verklaring was dat Times New Roman in 10 font voor dit soort publicaties en 12 font voor correspondentie. Eventueel krijg ik die standaarden nog in document vorm ter ondersteuning.
die had je goed dusquote:Op zondag 8 juli 2007 18:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Gast je loopt 3 dagen achter ik had dat allang achterhaald. En ook de DOD standaard voor die tijd (times new roman)
wel bij de les blijven he
[..]
Jij hebt het altijd moeilijk in die belspelletjes waarin je verschillen moet vinden he?quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:46 schreef webtv het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zelfde onderdelen?
Dat dacht ik eerst ook, maar bji nader inzien vind ik ze toch best op elkaar lijken.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij hebt het altijd moeilijk in die belspelletjes waarin je verschillen moet vinden he?
Lijkt in de verste verte niet opelkaar.
Ik weet het ook niet, ik vind wel dat ze frappante overeenkomsten vertonen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Goed stel nu dat het dezelfde onderdelen zijn, mischien is dat bovendste voorwerp nieteens een hoax, ookal lijkt het op een pig. Ik heb trouwens niet het idee dat de ring even groot is trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |