abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 09:51:20 #151
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51120738
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben inderdaad niet overtuigd, al helemaal niet gezien ik zelf een hi tech uav model heb gezien die precies dat soort manouvres maakte. Daarnaast, als meneer het zelf maakt waarom doet hij dat dan zo realistisch mogelijk met een camera erbij, en dan nog zeggen dat het fotos waren op de films, right.
Jij moet eens naar de nieuwe film Transformers gaan, ik denk dat je helemaal gek wordt van de echte beelden die je daarin ziet

(Ik weet zeker dat het echt is want ik heb in het echt ook wel eens auto's zien rijden dus ik geloof niet dat iemand 'zomaar' die autobots met de computer gemaakt heeft !)
zzz
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:19:40 #152
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51121445
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:18 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Zou zo'n onzichtbaar gemaakt object dan alsnog een schaduw op de grond kunnen maken? Ik vraag dit, omdat ik een paar maanden geleden in een open veld een ovale schaduw over de grond zag voortbewegen en er verder geen enkel waarneembaar voorwerp boven hing Misschien is er ook wel een heel simpele uitleg voor wat ik gezien heb please do tell me, maar ik vond het een heel vreemd verschijnsel.
Het is wel degelijk mogelijk. Als er nano-technologie in verf lagen geintegreerd is kan er een camouflage cloack worden gecreerd waardoor het object volledig in de omgeving op gaat. Dus het menselijk oog ziet in dat geval alleen de geprojecteerde beelden. Het object houdt dan nog wel de zon tegen waardoor er schaduw vorming onstaat.
Er zijn al een hoop van dat soort dingen in werking die je niet zal terug vinden in wikipedia.
Maar om een idee te geven over het concept.

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_camouflage

Kunnen de posters aub Baajguardian negeren. Degenen die dit topic hebben gevolgd vanaf dag 1 weten dat het CG zijn en het lijkt me niet wenselijk om de discussie af te buigen naar een gegeven (dat ze nep zijn) die voor iedereen wel duidelijk is na wat research.

[ Bericht 29% gewijzigd door Buschetta op 04-07-2007 10:36:34 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:23:57 #153
31101 _Led_
pi_51121575
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:19 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Het is wel degelijk mogelijk. Als er nano-technologie in verf lagen geintegreerd is kan er een camouflage cloack worden gecreerd waardoor het object volledig in de omgeving op gaat. Dus het menselijk oog ziet in dat geval alleen de geprojecteerde beelden. Het object houdt dan nog wel de zon tegen waardoor er schaduw vorming onstaat.
Er zijn al een hoop van dat soort dingen in werking die je niet zal terug vinden in wikipedia.
Maar om een idee te geven over het concept.

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_camouflage
Dat heeft niks te maken met het geopperde "maar als ie nou in een ander kleurenspectrum zit", maar dat terzijde.
Met die 'cloacking' blokkeert het object gewoon dus nog steeds licht, en zie je een schaduw.
Dat het een actieve camouflage probeert te bereiken door tevens weer licht uit te zenden is een andere zaak.
Als dat systeem goed genoeg zou werken zou je natuurlijk ook geen schaduw meer zien, want dan zou het het zonlicht aan de andere kant net zo hard weer uitsturen.
En wat je hebt bereikt als het systeem perfect zou werken ? Een object zonder reflectie, refractie en absorptie
zzz
  Moderator woensdag 4 juli 2007 @ 10:38:06 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_51121996
quote:

[..]

Kunnen de posters aub Baajguardian negeren. Degenen die dit topic hebben gevolgd vanaf dag 1 weten dat het CG zijn en het lijkt me niet wenselijk om de discussie af te buigen naar een gegeven (dat ze nep zijn) die voor iedereen wel duidelijk is na wat research.
BG is nou eenmaal een vreemd figuur. Heel lang heeft zijn alter ego Daniel.J aangegeven dat hij BG was, maar dan onder een andere naam. Nu zegt BG weer dat Daniel.J nooit een kloon van hem was maar daadwerkelijk iemand anders. Juist ja.

Iedereen kan zien dat die video's niet echt zijn, want als je ze ziet dan lijken de objecten niet echt daar te zijn. Je voelt dat er iets niet klopt maar je kunt het niet onder woorden brengen, een beetje dat gevoel. Dan toch willen geloven dat het echt is...tja...ik zou zeggen, ga even buiten een luchtje scheppen ofzo.

Anyway, back on topic. Ik vind dit een interessant topic. Ik geloof er nog steeds niet in, want neem het John Titor-verhaal. Dat hield het halve internet in zijn greep en was ook een hoax. Toch geloofden heel veel mensen er in. Het argument van Huupia geloof ik, waar hij zegt 'this is real' omdat het verhaal te groot zou worden vind ik dan ook geen argument.

Desalniettemin vind ik dit zeer interessant. Eens een keer geen moeilijke beelden waarop niets te zien is behalve 3 pixels waar dan allerlei dingen over geroepen worden.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:39:38 #155
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51122049
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat heeft niks te maken met het geopperde "maar als ie nou in een ander kleurenspectrum zit", maar dat terzijde.
Met die 'cloacking' blokkeert het object gewoon dus nog steeds licht, en zie je een schaduw.
Dat het een actieve camouflage probeert te bereiken door tevens weer licht uit te zenden is een andere zaak.
Als dat systeem goed genoeg zou werken zou je natuurlijk ook geen schaduw meer zien, want dan zou het het zonlicht aan de andere kant net zo hard weer uitsturen.
En wat je hebt bereikt als het systeem perfect zou werken ? Een object zonder reflectie, refractie en absorptie
Ik reageerde ook meer op die eerste post. Ik heb het aangepast nu
Trouwens vrij lastig om het systeem op de manier die jij beschrijft te creeren omdat dat zou betekenen dat de gegenereerde beelden een lichtsterkte zou moeten hebben van de zon. Waardoor je de kleuren niet meer zou zien. Vrijwel onmogelijk dus.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:28:12 #156
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_51125747
Nog eentje dan voor BG. Echt of CGI?

Moderator woensdag 4 juli 2007 @ 12:46:50 #157
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_51126420
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:28 schreef err het volgende:
Nog eentje dan voor BG. Echt of CGI?

[afbeelding]
Het onderschrift bij die foto
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:56:19 #158
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_51126768
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

BG is nou eenmaal een vreemd figuur. Heel lang heeft zijn alter ego Daniel.J aangegeven dat hij BG was, maar dan onder een andere naam. Nu zegt BG weer dat Daniel.J nooit een kloon van hem was maar daadwerkelijk iemand anders. Juist ja.

Iedereen kan zien dat die video's niet echt zijn, want als je ze ziet dan lijken de objecten niet echt daar te zijn. Je voelt dat er iets niet klopt maar je kunt het niet onder woorden brengen, een beetje dat gevoel. Dan toch willen geloven dat het echt is...tja...ik zou zeggen, ga even buiten een luchtje scheppen ofzo.

Anyway, back on topic. Ik vind dit een interessant topic. Ik geloof er nog steeds niet in, want neem het John Titor-verhaal. Dat hield het halve internet in zijn greep en was ook een hoax. Toch geloofden heel veel mensen er in. Het argument van Huupia geloof ik, waar hij zegt 'this is real' omdat het verhaal te groot zou worden vind ik dan ook geen argument.
Desalniettemin vind ik dit zeer interessant. Eens een keer geen moeilijke beelden waarop niets te zien is behalve 3 pixels waar dan allerlei dingen over geroepen worden.
het was ook niet echt een bewijs ofzo, meer een gevoel wat ik heb in deze case, die ik al een paar maanden volg op de verschillende forums.

toen ik de eerste foto's zag, dacht ik ook " yeah right, vette hoax

maar nu denk ik daar heel anders over , omdat er al zoveel getuigen zijn. ook experts , die de foto's hebben onderzocht concludeerden dat er geen pixelfouten in zaten ( dus het object is er niet tegen een achtergrond ingeplakt)

de getuigenverklaring van ty vond ik ook erg oprecht overkomen.

wat het wel is?

verschillende mogelijkheden

1 hoax ( hier geloof ik niet meer in)
2 pr stunt van een spel ofzo ( denk dat het al was uitgelekt als dat het geval zou zijn)
3 geheim overheids tuig ( zou kunnen, maar ik denk dat de technology om zomaar te verdwijnen niet aanwezig is0
4 ARV ( alien reproductive vehicle, door back enignering verkregen alien techniek) zou kunnen
5 alien vehicle , zou kunnen

en vergeet ik er bijna nog 1

6 een parafysich object ( het bestaat niet uit een vaste vorm( daarom zijn er ook telkens kleine verscillen, een bewuste misleiding door de ultra aarsen of elementalen ( zie theorieen van john a. keel )

ik blijf het iig op de voet volgen
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:03:29 #159
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51127067
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:27 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Die afbeeldingen zijn gewone UAV's van het Amerikaanse leger die ze gebruiken als ze in steden opereren en de boel willen verkennen.
In dat gat zit een rotor net zoals helikopters dat ook hebben, bij de afbeeldingen van de "drone" is er geen rotor te zien in het gat.
No shit einstein, de cypher bijv heeft inderdaad een rotor ja, het was maar een voorbeeldje van verwerpen.
Want er zijn zat mensen die nieteens in cypher uav's geloven.
De links daaronder zeggen des te meer.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:06:35 #160
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51127206
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat een onzin dat heb ik nooit gezegd, ik heb altijd duidelijkheid gegeven dat het geen kloon was maar een nieuw account, later heb ik weer BG genomen en daniel.j verwijderd. En thats it. Of ga je hier nu een conspiracy in zien?
quote:
Mischien zou je ipv lekker te gaan ridiculiseren op mijn persoon ook eens onderzoek gaan doen in het grote plaatje dan zou je op zn minst begrijpen waarom ik niet direct geloof dat zoiets nep is.
quote:

Probeer jij maar eens iets vast te leggen met een digitale camera, niet iedereen heeft de nieuwste snufjes van de wereld waarmee je x1000 kunt inzoomen en scherp stellen hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door BaajGuardian op 04-07-2007 13:14:55 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:11:32 #161
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51127418
quote:

Ja joh negeer het maar, jullie willen niet inzien dat ik het grote plaatje bekijk, en mijn mening is niet zo hard als steen, ik ben net zo goed op zoek naar waarheden. Dus laat dat toontje van je maar achterwege.
Stel dat het wel nep is dan neemt het nog niet weg dat de bewegingen en vorm van het originele object naar mijn mening absoluut door mensen gemaakt is omdat wij de technologie hebben die dat mogelijk maakt.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:27:26 #162
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51128066
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja joh negeer het maar, jullie willen niet inzien dat ik het grote plaatje bekijk, en mijn mening is niet zo hard als steen, ik ben net zo goed op zoek naar waarheden. Dus laat dat toontje van je maar achterwege.
Stel dat het wel nep is dan neemt het nog niet weg dat de bewegingen en vorm van het originele object naar mijn mening absoluut door mensen gemaakt is omdat wij de technologie hebben die dat mogelijk maakt.
Wat begrijp je niet aan CG ? De maker heeft aangegeven HOE hij het heeft gemaakt en waarom. Ook heeft hij duidelijk gemaakt dat hij zelf nog nooit zo'n ding heeft gezien en is dus afgegaan van "ooggetuige" verklaringen die dus nog niet bevestigt zijn. Dus waarom jij concludeerd dat het object door mensen gemaakt is en de vergelijking trekt met verkennings modules is me een raadsel. Je kan hooguit de vergelijking plaatsen met die dingen qua uiterlijk maar todat er geen ECHTE opnamen zijn kan je dus niet zeggen hoe zo'n ding zich voortbeweegt.

Trouwens het woord absoluut moet je nog maar eens opzoeken want daarmee geef je aan dat jouw "bevindingen" hard als steen zijn.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:30:02 #163
31101 _Led_
pi_51128181
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Stel dat het wel nep is dan neemt het nog niet weg dat de bewegingen en vorm van het originele object naar mijn mening absoluut door mensen gemaakt is
Er is geen "beweging van het originele object" want van het originele object zijn alleen maar foto's.
Het bewegend materiaal is door mensen zelf gerenderd (zoals Saladfingers zelf al zei toen ie 'm postte).
Dat is gewoon in Maya gedaan ofzo, helemaal niet zo moeilijk.

Je kunt het ook zien in het filmpje - ze hebben de bewegingen nogal slordig gesync't - op sommige momenten beweegt de camera eerder een kant op dan het object.
Dat betekent dat de cameraman (of degene die het filmpje dus gerendert heeft) van tevoren wist waar het object naartoe zou gaan.
Tja, dat kan wel eens gebeuren als je even simpel een paar path-keyframes neerzet in je animation-app - het is ook een vrij klassieke fout.

Ik vind het trouwens wel grappig, ik een ufo in een plaatje photoshoppen om te bewijzen dat het kan en jij roepen "Nee het is een echte ufo ik geloof je niet !".
Hoe bedoel je "I want to believe" ?

[ Bericht 7% gewijzigd door _Led_ op 04-07-2007 13:36:50 ]
zzz
pi_51128240
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Het oerwoud zong zijn eeuwig lied, zong zijn eeuwig veranderende verhalen waarvan elk opnieuw begon met de laatste zin van het zojuist beëindigde.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:32:51 #165
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_51128314
Ja, die bewegende beelden komen bij mij ook niet echt geloofwaardig over, dat kunnen ze in Hollywood beter !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:44:00 #166
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51128768
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:27 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan CG ? De maker heeft aangegeven HOE hij het heeft gemaakt en waarom. Ook heeft hij duidelijk gemaakt dat hij zelf nog nooit zo'n ding heeft gezien en is dus afgegaan van "ooggetuige" verklaringen die dus nog niet bevestigt zijn. Dus waarom jij concludeerd dat het object door mensen gemaakt is en de vergelijking trekt met verkennings modules is me een raadsel. Je kan hooguit de vergelijking plaatsen met die dingen qua uiterlijk maar todat er geen ECHTE opnamen zijn kan je dus niet zeggen hoe zo'n ding zich voortbeweegt.

Trouwens het woord absoluut moet je nog maar eens opzoeken want daarmee geef je aan dat jouw "bevindingen" hard als steen zijn.
Meneer had toch afbeeldingen van het origineel, mischien dat je dat was opgevallen als je het materiaal ook goed had bestudeerd. En er zijn ook mensen die discuseerden over de beelden van het origineel dat het teveel werk zou zijn omdat te photoshoppen. Dus waar de heck heb 'jij het over?

Wat begrijp jij zelf niet aan CG.

En wat begrijp je niet van wanneer ik zeg dat je het grote plaatje moet bekijken, domme discussies als dezen maken dat onmogelijk, welkom in 'waking nut land'. Vind je het vreemd dat bepaalde uitvoeringen gewoon door kunnen gaan als 'te gek voor woorden' en niemand ze geloofd.
Als mensen nou eens wat verder keken, jeweetwel.. helicopterview enzo. Dan had men ook wel kunnen bedenken dat of het neppe model, (als dat dus werkerlijk nep is want een sticker met CG erop maakt iets nog niet bewezen, en ik slik helemaal niks van dit kaliber direct als zoete koek omdat de beschrijving het zegt, zeker omdat ik zelf ook genoeg rare dingen in mn leven heb gezien..)
Niets te maken heeft met het grote plaatje waarin het werkerlijk model in die context zich bevindt.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:46:58 #167
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51128885
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:30 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Er is geen "beweging van het originele object" want van het originele object zijn alleen maar foto's.
Het bewegend materiaal is door mensen zelf gerenderd (zoals Saladfingers zelf al zei toen ie 'm postte).
Dat is gewoon in Maya gedaan ofzo, helemaal niet zo moeilijk.
Ja dat klopt dat het originele object enkel fotos zijn, dat snapt mijn kat ook nog wel.
Maar hij heeft beschrijvingen gekregen van de ooggetuigen neem ik aan, en daar aan de hand van iets gemaakt zou dat zo zijn.
quote:
Je kunt het ook zien in het filmpje - ze hebben de bewegingen nogal slordig gesync't - op sommige momenten beweegt de camera eerder een kant op dan het object.
Dat betekent dat de cameraman (of degene die het filmpje dus gerendert heeft) van tevoren wist waar het object naartoe zou gaan.
Of het is toeval.
quote:
Tja, dat kan wel eens gebeuren als je even simpel een paar path-keyframes neerzet in je animation-app - het is ook een vrij klassieke fout.

Ik vind het trouwens wel grappig, ik een ufo in een plaatje photoshoppen om te bewijzen dat het kan en jij roepen "Nee het is een echte ufo ik geloof je niet !".
Hoe bedoel je "I want to believe" ?
Hoe bedoel je ridiculiseren en niet het grote plaatje bekijken, ik durf te wedden dat je geeneens bekend bent met steven greers uitspraken en de hele chaos op ats de laatste 2 weken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:48:49 #168
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51128967
De reden waarom ik (voor de laatste keer want ik moet zo even de deur uit) niet direct dacht dat het fake is komt enkel door de manouvres die ik herken van een ander object wat ook door mensen was gemaakt. Dat mensen meteen denken dat het om een buitenaards apparaat gaat vind ik pas kortzichtig.
pi_51129100
Er gaat een documentaire komen over de "drones". Een perview hier beneden;

-= PREVIEW DOCU OVE DRONES =-
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:56:52 #170
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_51129349
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:48 schreef BaajGuardian het volgende:
De reden waarom ik (voor de laatste keer want ik moet zo even de deur uit) niet direct dacht dat het fake is komt enkel door de manouvres die ik herken van een ander object wat ook door mensen was gemaakt. Dat mensen meteen denken dat het om een buitenaards apparaat gaat vind ik pas kortzichtig.
En dat het fake zou kunnen zijn vind je ook te kortzichtig ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:59:51 #171
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51129502
Zoals ik meldde in het vorige topic ben ik met een maatje van de DOD dit verhaal een beetje aan het analyseren. Ik ben nu bezig om de foto's up te loaden.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:11:12 #172
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_51129931
Als dit echt was geweest had het nu al in alle kranten gestaan over de hele wereld. Het was iig het beste nieuwsitem en verkoopitem geweest in de geschiedenis van de krant.

bs dus
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_51130027
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:59 schreef Buschetta het volgende:
Zoals ik meldde in het vorige topic ben ik met een maatje van de DOD dit verhaal een beetje aan het analyseren. Ik ben nu bezig om de foto's up te loaden.
me wait
pi_51130135
Baaj .. kick jij hierop ofzo? Ga aub een nader topic vervuilen met je gezwets, kom liever met posts met toegevoegde waarde.

Anders ben ik genoodzaakt een admin/mod hierop aan te spreken.

ZO PUNT!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:20:25 #175
31101 _Led_
pi_51130310
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja dat klopt dat het originele object enkel fotos zijn, dat snapt mijn kat ook nog wel.
Oh, nu is dat opeens superlogisch ?
Waarom ga je er hier dan vanuit dat de filmbeelden echt zijn : Sightings in California: 'Drones'

Hier wijs je - als iemand zegt dat er geen filmbeelden van bestaan - weer naar de fakebeelden : Sightings in California: 'Drones'

En als klap op de vuurpijl zeg je hier : Sightings in California: 'Drones'
quote:
Nee lieverd, die beelden zijn echt en weet je hoe ik dat weet? Omdat ik de bewegingen herken van bepaalde apparaten die ik zelf heb zien manouvreren.
Maar nu snapt opeens je kat ook nog wel dat die filmbeelden fake waren ?

En dan proberen jezelf nog in te dekken door later te zeggen "ik neem aan dat ie z'n filmpje wel op getuigenverklaringen gebaseerd zal hebben dus de bewegingen zullen wel kloppen en die bewegingen herken ik van iets anders"...

Zooo kinderachtig, kom op nou Baaj.
Je bent heus niet minder man als je eens een keertje durft toe te geven dat je het in het begin gewoon verkeerd had.
quote:
Of het is toeval.
Waarom zou je een overduidelijke beginners-fout bij het faken van filmpjes verdedigen met "of het is toeval" als je zelf net zegt dat je kat zelfs snapt dat dat filmpje nep is ?
quote:
Hoe bedoel je ridiculiseren en niet het grote plaatje bekijken, ik durf te wedden dat je geeneens bekend bent met steven greers uitspraken en de hele chaos op ats de laatste 2 weken.
Het IS ook grappig dat iemand een fake maakt, het erbij zet en jij vervolgens stug gaat roepen dat het toch echt is.
Als je daar de humor niet van in ziet kan ik 't je ook niet uitleggen.
Maar de enige die hier eventueel ridiculiseert ben je zelf, met jezelf als lijdend voorwerp.

En op basis van een paar foto's van een vreemd object en en cgi-filmpje zeggen dat jij wel "the big picture" ziet is simpelweg waanzinnige zelfoverschatting, sherlock
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')