abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50396424
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:19 schreef Greys het volgende:
Er staan toch voorin het SB boek hele handige lijstjes waarvoor je hartig broodbeleg bv mag vervangen? Kipfilet, rosbief, filet americain, enz. Net zoals je zoet broodbeleg mag kiezen tussen o.a. honing, vruchtenhagel, appelstroop enz. Dus als je geen paté lust, dan neem je toch kipfilet of rosbief of iets anders dat er in het lijstje staat dat je WEL lust?
Soms heb ik het idee dat er mensen aan het Sonja Bakkeren zijn die het hele boek nog nooit hebben gelezen
Ehm ja ik had vorige week het lijstje uitgeprint want m'n computer liep steeds vast van die grote file

Zal even kijken of 't nu wel lukt om 't boek helemaal te lezen
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:24:04 #3
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_50396450
Wat is Sonja Bakker haar echte naam?
And all the things you do with it
pi_50396473
Denk ook wel Sonja Bakker? Daar heten heel veel mensen Bakker
pi_50398493
Jeetje voor vandaag is het ontbijt yoghurt. Ik moet werken van half 6 tot half 4. Ik neem maar een extra appel en een extra ckracker voor de lunch mee...
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:21:47 #6
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_50401857
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:38 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

Misschien ben ik dan weer een uitzondering. Veel wat Sonja voorschrijft vind ik niet lekker, Andijvie, Witlof, Rauwkost etc. Toch eet ik het wel op. En waarom? Dan hoef ik niet zoveel en merk bij mezelf dat ik al helemaal niet meer denk van oeh lekker, ff eten. Eten is nu meer functioneel. Af en toe zit er wat lekkers bij (vandaag Nasi) daar verheug ik me dan een paar dagen op, Yammie De andere dagen denk ik ohja even warm eten anders krijg ik honger. 2 weken geleden was dat nog oeh lekker, eten! terwijl ik de helft van de tijd geen honger had..

Voor het stoppen met snoepen/ tussendoortjes heb ik ook een soort mindtrick. Wij hebben op het werk schepsnoep waar we zelf altijd wel wat uit mogen pakken. 1 keer in de week een zakje snoep mee naar huis. Nu denk ik elke keer dat ik zin heb in een snoepje "nee, morgen weer!" en als het dan morgen is denk ik "nee, morgen weer". zo stel ik het nu al ruim 2 weken uit. Als ik elke dag denk van morgen mag het! vind ik dat veel makkelijker dan denken dat het over 9 weken pas weer eens mag, dat maakt snoepen/ andere tussendoortjes eten aantrekkelijker, omdat het dan een lange tijd niet mag.
Goh, wij pakken het hetzelfde aan.. Snoepen inderdaad uitstellen, net zolang dat het er niet meer van komt. Zit vaak ook een beetje geforceerd de tussendoortjes te eten, meer omdat het moet. Op een gegeven moment merk je wel dat je rond bepaalde tijden honger krijgt, da's wel grappig.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_50404872
O ik eet geen smeerkaas/smeerworst/pate/enz uit principe (of omdat ik 't niet lust ) iig heb 't al 10-15 jaar niet gegeten en wil niet zo een hilbilly worden die niks lust dus ga 't toch maar eten
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:42:24 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50406573
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
O ik eet geen smeerkaas/smeerworst/pate/enz uit principe (of omdat ik 't niet lust ) iig heb 't al 10-15 jaar niet gegeten en wil niet zo een hilbilly worden die niks lust dus ga 't toch maar eten
Oh, goedzo! Want je zei in de lapo dat je geen lastige eter bent, maar ik kreeg toch een beetje een andere indruk...

ik heb een moment gemist.. Het moment dat mijn broek paste. eerst zat ie te strak, en nu zakt ie af..

nog ff doorgaan, en dan moet ik waarschijnlijk een nieuwe garderobe...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_50406951
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Oh, goedzo! Want je zei in de lapo dat je geen lastige eter bent, maar ik kreeg toch een beetje een andere indruk...

ik heb een moment gemist.. Het moment dat mijn broek paste. eerst zat ie te strak, en nu zakt ie af..

nog ff doorgaan, en dan moet ik waarschijnlijk een nieuwe garderobe...
Ik lust alles.. behalve dingen op brood
Kaas, ham, rauwe ham, kipfilet, hagelslag, vlokken, chocopasta, pindakaas lust ik
sinds vorig jaar lust ik ook kip kerrie salade (ik had 't gewoon nog nooit gegeten..) en kip pesto !

dngen als worst en andere kaas dan nederlandse kaas staan me gewoon tegen.. ik denk wel dat ik 't lust maar
ik eet 't gewoon niet..

gefeliciteerd met je aanstaande garderobe
pi_50439030
Wauw ik ben al 4 kilo afgevallen. Ik ben nog niet eens 2 weken bezig. Dit is echt beter dan ik had verwacht! Als het zo 'makkelijk' blijft gaan, ben ik binnen no-time die 18 kilo kwijt. Bizar gewoon, in minder dan twee weken 4 kilo kwijt. Wauw.
pi_50448253
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Wauw ik ben al 4 kilo afgevallen. Ik ben nog niet eens 2 weken bezig. Dit is echt beter dan ik had verwacht! Als het zo 'makkelijk' blijft gaan, ben ik binnen no-time die 18 kilo kwijt. Bizar gewoon, in minder dan twee weken 4 kilo kwijt. Wauw.
Er zit nu waarschijnlijk ook veel vocht bij, maar goed ik ben relatief makkelijk uiteindelijk toch veel kwijt geraakt dus wie weet. Alleen binnen 9 weken is niet aan te raden voor de huid denk ik!
Dat is eens wat anders...
pi_50456055
quote:
Eierkoeken niet aan te slepen door Sonja

ZWOLLE - De eierkoek is aan een onwaarschijnlijke opmars bezig. Bij de supermarkten zijn ze niet aan te slepen. Volgens koekfabrikant Gulden Krakeling is de omzet van de lekkernij de afgelopen maanden vertienvoudigd.

Dat meldt BN/De Stem. De opmars is nagenoeg volledig te danken aan Sonja Bakker, die de eierkoek in haar nieuwste boek als een verantwoord tussendoortje introduceerde. In de magazijnen van de Gulden Krakeling in Zwolle hebben de medewerkers de koek al omgedoopt tot vliegende schotel. 'Want ze vliegen de loodsen uit', zegt verkoopleider Jan van Gerner.

Productie opvoeren
Gulden Krakeling heeft onlangs een Zeeuwse eierkoekenfabrikant opdracht gegeven om de productie verder op te voeren, want ondanks de inspanningen moeten veel supermarkten nog dagelijks ‘nee’ verkopen. Vaak zijn de ’s ochtends gevulde schappen rond de middag weer leeg en grijpt de verantwoorde afslanker mis. In een eierkoek zitten slechts 85 kilocalorieën - en in een gewoon ei al 82 - en dus is het niet verwonderlijk dat de koek zich in een grote populariteit kan verheugen.

Opmars Optimel
Sonja Bakker kijkt niet op van de snelstijgende omzet van eierkoeken, aldus een medewerker van het kantoor van de afslankgoeroe. De door Sonja Bakker gepropageerde Optimel Control van Campina boekt eveneens het ene verkooprecord na het andere, al wil de fabrikant geen exacte cijfers geven.
bron
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:17:17 #13
48067 neo2000
pi_50462814
Van beide dingen lees ik niets in het boek.. Tsjah, eierkoeken wel, net als ontbijtkoek, evegreens, krentebollen.. Dus vraag me af welk boek zij bedoelen..
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_50462882
daarom heb ik het boek van sonja ook, dan weten we een beetje wat we in de winkel moeten bestellen
pi_50476494
Het gaat goed hier! 7 kilo in 7 weken!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:11:54 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50476796
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:54 schreef botterfly het volgende:
Het gaat goed hier! 7 kilo in 7 weken!

geweldig botterfly!

ik ben iets meer gaan eten. het ging me een beetje te snel. evengoed nog zeer positief resultaat
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:08:32 #17
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50478006
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:21 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Goh, wij pakken het hetzelfde aan.. Snoepen inderdaad uitstellen, net zolang dat het er niet meer van komt. Zit vaak ook een beetje geforceerd de tussendoortjes te eten, meer omdat het moet. Op een gegeven moment merk je wel dat je rond bepaalde tijden honger krijgt, da's wel grappig.
Haha werkt het voor jou? bij mij wel iig Ik merk het indd ook, rond 12.30, 16.00en 18.00 uur heb ik honger

Op dit moment voel ik me er niet zo goed bij, ik kan merken dat ik al wel wat af ben gevallen maar ik voel me echt vreselijk opgeblazen en dik ook krijg ik last van puistjes terwijl ik die normaal bijna niet heb, en dat terwijl ik tegenwoordig alleen maar water drinken.. Iemand die dit 'moment' ook heeft gehad? Gaat het snel over?
pi_50488686
Sinds maandag heb ik een nieuwe baan en moet ik nog even uitvogelen hoe ik het het beste met al het eten kan doen. Deze week 's ochtends kwark gegeten als ik dat als lunch mee, en dan brood mee voor de lunch zeg maar. Dat werkt tot nu toe nog het beste. Alleen vandaag heb ik ontzettende honger + buikpijn en ik heb net crackers op en een eierkoek (leuk trouwens dat artikeltje erover ) maar het gevoel blijft.. Naja, straks weer avondeten!
Morgen wegen en ik hoop ontzettend hard dat er wat af is want ik heb de stimulans zooo hard nodig. Ik sta op het punt om op te geven en ik wil door blijven gaan maar heb wel af en toe een béétje resultaat nodig. De eerste keer boek 1 ging super, de 2e keer is een stuk lastiger.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:11:05 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50496234
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 15:15 schreef Purky het volgende:
Sinds maandag heb ik een nieuwe baan en moet ik nog even uitvogelen hoe ik het het beste met al het eten kan doen. Deze week 's ochtends kwark gegeten als ik dat als lunch mee, en dan brood mee voor de lunch zeg maar. Dat werkt tot nu toe nog het beste. Alleen vandaag heb ik ontzettende honger + buikpijn en ik heb net crackers op en een eierkoek (leuk trouwens dat artikeltje erover ) maar het gevoel blijft.. Naja, straks weer avondeten!
Morgen wegen en ik hoop ontzettend hard dat er wat af is want ik heb de stimulans zooo hard nodig. Ik sta op het punt om op te geven en ik wil door blijven gaan maar heb wel af en toe een béétje resultaat nodig. De eerste keer boek 1 ging super, de 2e keer is een stuk lastiger.
kom op Purky!! heel even volhouden nog.... je zult zien, zodra je gaat afvallen komt de motivatie ook wel weer!
pi_50497171
Ik hoop het. Ik merk net dat volgende week al week 5 is van het boek en ik ben nog amper afgevallen en dat vind ik best wel.. tja.. k*t Morgen wegen, we zullen het wel zien.
Ik weet wel dat de aardappels echt me neus uit komen, ik vind het echt vies worden. Best lastig aangezien er volgende week 4 van de 5 werkdagen aardappels op het menu staan
pi_50512344
72 hele kilotjes, ik ga weer terug naar mijn mijn jonge jaren op deze manier
Vandaag een enorn groot stuk taart om dit te vieren.
pi_50544474
Ben afgelopen week toch een kilo afgevallen dus ik heb weer motivatie! Me broer geeft op, die is nog niets afgevallen met de 2e keer boek 1. De laatste 4 weken ga ik nog effe knallen en daarna ben ik van plan zomerslank te doen.
Iemand ervaring met dat boek?
  zondag 17 juni 2007 @ 16:40:06 #23
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_50548550
DIEETEN WERKT NIET
pi_50551012
quote:
Op zondag 17 juni 2007 16:40 schreef -Rebelle het volgende:
DIEETEN WERKT NIET
OOH JEETJE JE CAPS LOCK ZIT VAST!!

En Sonja Bakkeren werkt wél.
pi_50566901
quote:
DIEETEN WERKT NIET
Maar bij mij lekker wel
pi_50587779
quote:
DIEETEN WERKT NIET
Ik leer wel 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag te eten. En omdat ik salade moet eten van Sonja krijg ik zelfs meer rauwe vezels binnen.
Ik heb wel een betere eetgewoonte. En daar val je ook van af.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:47:39 #27
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50603910
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Toen ik dit van je las dacht ik zo, wat knap van haar! totdat ik vanochtend op de weegschaal stond! bijna 5 in 2 weken en 1 dag.. nu snap ik ook wel dat het voornamelijk vocht is, maar dan nog mn kleren zitten ook flink ruimer
pi_50616062
warme chocolade melk, nu ?

Ik ben nog niet echt afgevallen gok ik want heb me er niet helemaal aangehouden deze 2 wekn maar vanaf gister dus weer wel
pi_50618960
Gewoon koude chocomel drinken, doe ik ook Maar je ben toch intussen in week 3 toch? Volgens mij loop je gelijk met mij...
En Lovegrrl, moeilijk kan het zijn heh, af en toe? Heb je soms ook van die cravings af en toe?
pi_50619684
Ik heb het zomerboek gedaan. Is best oké. Ik ben er niet zo veel door afgevallen, maar dat was meer mijn eigen schuld.
Staan wel lekkere dingen in. Nog steeds best veel aardappel vind ik, maar al wel een stuk minder dan in boek 1

Ik ga nu even 3 weken geen boek doen. Heb boek 1 uitgeleend, zomerboek net gedaan en boek 2 val ik niet van af.
Dus dan maar zelf proberen.
Daarna ga ik op vakantie en dan begin ik weer met boek 1!
Ik ben 14 kilo afgevallen en er moet nog 14 kilo af
E.
pi_50623002
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:32 schreef Leintjeuh het volgende:
Gewoon koude chocomel drinken, doe ik ook Maar je ben toch intussen in week 3 toch? Volgens mij loop je gelijk met mij...
En Lovegrrl, moeilijk kan het zijn heh, af en toe? Heb je soms ook van die cravings af en toe?
ja klopt ben nu in week 3
ik heb een extra liga genomen drinken als tussendoortje is irritant..
pi_50629207
:p vooral als je moet werken. Ik neem dan een half vol spaflesje mee, maar iets 'vasts' is ook wel lekker. Heb je trouwens de lunch voor morgen bekeken? Alleen maar fruit en boullion!
pi_50630713
Dát vind ik zo'n vieze combinatie! fruit en bouillon! Ugh!
Ik neem ook nooit bouillon, ik krijg het niet weg zonder misselijk te worden. En cup a soup heb ik ook haast nooit trek in.
pi_50631181
Tsja, ik zou eerst het fruit opeten, dan effe wat anders doen en die boullion als vroeg tussendoortje nemen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:10:22 #35
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50642000
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:32 schreef Leintjeuh het volgende:
Jah heel erg Gister was echt een rotdag, al het lekkere eten lonkte naar me, een collega was jarig geweest en had heerlijke taart meegenomen. Maar ik heb geweigerd! al 2 keer, in deze 2 weken. En ik heb ook niks lekkers genomen al had ik daar zoveel trek in. Ben lekker gaan lopen 2 uren lang en daarna was mn trek alweer over.

Lukt het jou om alles precies vol te houden?
pi_50649682
is cup a soup zo iets als bouillon ?
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:52:46 #37
48067 neo2000
pi_50649793
Ah, de 2e week Sb'en, was er werkelijk waar elke dag iemand die trakteerde bij ons op het werk. Met als toppunt woensdag, toen een gedetacheerde zelf trakteerde en tot zijn verbazing van zijn baas ook nogmaals gebak geleverd kreeg.. Ter illustratie, normaal is het al veel als er 1 iemand in de maand trakteert.
pi_50657760
wow wat een positieve verhalen allemaal!
ik wil ook graag beginnen, maar voor ik dat dure boek aanschaf, vroeg ik me af of de weekmenu's toevallig ook online staan? da's namelijk het enige dat ik wil hebben, niet al die blabla eromheen....
pi_50661575
haha.. ja ik heb het boek ingescanned op mn computer
als je gmail hebt kan ik t wel mailen
of ik moet ff uitvinden hoe mn webspace werkt
pi_50664822
oh wow, ik heb gmail ja. ik pm je even
pi_50666344
Gister was ik een beetje trots op mezelf. Ik had een afspraak om te gaan bbq-en bijpraten bij vrienden thuis, lang voordat Sonja mijn leven inkwam, dus die afspraak ben ik nagekomen.

Ik heb braaf mijn nasi opgegeten en mijn kipfilet wel meegebbq-ed, maar ben afgebleven van de gebakken aardappeltjes, vette sauzen, lappen vlees etc. Ik heb wat flauwe opmerkingen gehad, maar daar moet je maar tegen kunnen
In life you achieve what you thínk you deserve
pi_50671643
Deze week ben ik begonnen met Sonja Bakker, in het eerste boek.

Ik ben 1,78 lang en weeg nu +/- 80 kilo, ik wil dat dit er weer 65 worden.
Mijn benen schuren langs elkaar en dat vind ik supervervelend, dat had ik eerder niet (ben het laatste jaar zoveel aangekomen).

De eerste drie dagen vallen me enorm mee, wel moet ik zeggen dat (omdat ik niet echt erg overgewicht heb) ik wel 1 tussendoortje extra gun aan mezelf, maar verder houd ik me er zoveel mogelijk aan.

Voorheen had ik hele slechte eetgewoontes, zoals kant en klaar maaltijden en zoete snacks (mars etc). Ik heb eerlijk gezegd nog geen verlangen gehad naar een marsreep.

pi_50672422
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:11 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Deze week ben ik begonnen met Sonja Bakker, in het eerste boek.

Ik ben 1,78 lang en weeg nu +/- 80 kilo, ik wil dat dit er weer 65 worden.
Mijn benen schuren langs elkaar en dat vind ik supervervelend, dat had ik eerder niet (ben het laatste jaar zoveel aangekomen).

De eerste drie dagen vallen me enorm mee, wel moet ik zeggen dat (omdat ik niet echt erg overgewicht heb) ik wel 1 tussendoortje extra gun aan mezelf, maar verder houd ik me er zoveel mogelijk aan.

Voorheen had ik hele slechte eetgewoontes, zoals kant en klaar maaltijden en zoete snacks (mars etc). Ik heb eerlijk gezegd nog geen verlangen gehad naar een marsreep.

Succes, LaFemmeObscure!
pi_50672907
Dank je wel Torio
pi_50673886
Wauw, in de eerste week geen cravings naar lekkere zoetigheden? Chapeau! Ik ben nu in week 3 boek 1, en af en toe fiets ik ergens langs of loop ik door de supermarkt en dan denk ik OEH JAAAA lekker! Sowiezo gaan de eerste 2 weken vaak het hardst...
En ik hoop dat je gusting voor een mars-reep weg blijft!
pi_50674211
* LieveJuf is maandag begonnen

En het lukt beter dan andere 'dieeten' die ik gekregen heb
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_50675431
Ik ben nu 1,5 week bezig en ik vind het super goed vol te houden
Ik ben op 2 dagen na (weekendje weg met een aantal familieleden) niet van het weekmenu afgeweken en ben inmiddels al 1,5 kilo kwijt. Ik heb geen honger, want je mag meer dan genoeg eten en gek genoeg heb ik pas 2 keer gemist dat ik niet iets mag snoepen..
pi_50677773
nja ik kreeg mn favoriete koek gister
en ik had er geen eens trek in dus toen maar niet
was vandaag ook naar bbq maar had al van te voren gegeten dus daar niks
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:26:37 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50683561
ik kwam vanochtend tot de schokkende ontdekking dat ál mijn broeken te groot zijn.
ik sta er echt middenin. het ziet er niet uit. dus ik vermoed toch een kleine shopping spree. (of rokken aan tot die laatste drie kilo er ook af zijn... )

maar het gaat dus supergoed! ik voel me ook goed (behalve dat ik superverkouden ben ) geen last dat ik slechte dingen wil eten, want ik ben vastbesloten nog meer af te vallen!

[ Bericht 3% gewijzigd door debuurvrouw op 21-06-2007 10:27:29 (woordje vergeten) ]
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:15:57 #50
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50685017
Ik was deze reeks even kwijt, nadat het vorige topic vol was. Toch nog even mijn update plaatsen, zoals gezegd, een goeie stok achter de deur.
Ik woog maandag 1,2kg minder dan de week ervoor. Zat op exact -10,0kg. Nu met week 8 begonnen. Hoop deze week zeker 1kg af te vallen om de magische grens van 90kg te doorbreken. Einddoel ligt op 85kg. Dan ligt mijn BMI weer onder de 25 met zelfs wat marge (1,87cm lang). Na week 8 begin ik weer van voor af aan. In dit tempo heb ik nog een week of 5 nodig. Dan ben ik precies 3 maanden bezig geweest.

Wat zijn jullie ervaringen met de 4 weekmenu's van Behoud Gewicht? Ga je weer meer eten? Is het genoeg of teveel? Blijft jullie gewicht gelijk?
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:22:28 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50685170
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:15 schreef Coelho het volgende:
Ik was deze reeks even kwijt, nadat het vorige topic vol was. Toch nog even mijn update plaatsen, zoals gezegd, een goeie stok achter de deur.
Ik woog maandag 1,2kg minder dan de week ervoor. Zat op exact -10,0kg. Nu met week 8 begonnen. Hoop deze week zeker 1kg af te vallen om de magische grens van 90kg te doorbreken. Einddoel ligt op 85kg. Dan ligt mijn BMI weer onder de 25 met zelfs wat marge (1,87cm lang). Na week 8 begin ik weer van voor af aan. In dit tempo heb ik nog een week of 5 nodig. Dan ben ik precies 3 maanden bezig geweest.

Wat zijn jullie ervaringen met de 4 weekmenu's van Behoud Gewicht? Ga je weer meer eten? Is het genoeg of teveel? Blijft jullie gewicht gelijk?
ik zit nog in de 8 weken voorafgaand aan "gewichtbehoudend" eten. hebje het boek zelf? kan wel even voor je nakijken wat je dan gaat eten
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:28:20 #52
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50685352
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik zit nog in de 8 weken voorafgaand aan "gewichtbehoudend" eten. hebje het boek zelf? kan wel even voor je nakijken wat je dan gaat eten
Heb het boek zelf, maar was meer benieuwd naar ervaringen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:31:24 #53
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50685454
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:28 schreef Coelho het volgende:

[..]

Heb het boek zelf, maar was meer benieuwd naar ervaringen.

* ook benieuwd is
pi_50687574
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
ik kwam vanochtend tot de schokkende ontdekking dat ál mijn broeken te groot zijn.
ik sta er echt middenin. het ziet er niet uit. dus ik vermoed toch een kleine shopping spree. (of rokken aan tot die laatste drie kilo er ook af zijn... )

maar het gaat dus supergoed! ik voel me ook goed (behalve dat ik superverkouden ben ) geen last dat ik slechte dingen wil eten, want ik ben vastbesloten nog meer af te vallen!
ik hoop dat ik mijn broeken blijf passen want daar zijn ze veel te duur voor
pi_50695315
Vandaag week 1 dag 4, tot dusver ging het supergoed. Vanavond staat er in het dieet: Streng! Nou eens kijken of dat lukt, ik denk dat ik mijn flesje water maar in de buurt houd.

Dank je Leintjeuh.

Wat doen jullie met verjaardagen? Want ik ga naar een verjaardag dit weekend, maar ik wil wel streng blijven. Iemand tips?

donderdag 21 juni 2007 @ 17:40:09 #56
48067 neo2000
pi_50698236
Veel drinken tijdens de verjaardag..
pi_50709574
Haha ja, veel drinken ja, misschien 1 cola light en 1 hammetje met augurk erin ofzo, haha.

Nou dat Streng ging goed vanavond, alleen veel water gedronken en 1 rijstewafeltje gehad (30 Kcal) .

En ik heb ook een beloning gevonden (als stok achter de deur), omdat ik motivatie snel verlies, namelijk Trollbeads, net hier op het forum gezien, een armbandje met bedeltjes die je apart kunt kopen. Superleuk.

pi_50710205
Het klinkt flauw, maar neem je (volkoren) speculaasjes mee. Lekker, best feestelijk en Sonja-proof! En light-frisdrank, max 4 glazen. En thee zonder suiker. Klein stukje gebak... Gewoon, alles met mate. Maar ik vind dat je best overal een hapje van moet kunnen nemen haha!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:04:01 #59
48067 neo2000
pi_50718159
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Het klinkt flauw, maar neem je (volkoren) speculaasjes mee. Lekker, best feestelijk en Sonja-proof! En light-frisdrank, max 4 glazen. En thee zonder suiker. Klein stukje gebak... Gewoon, alles met mate. Maar ik vind dat je best overal een hapje van moet kunnen nemen haha!
Mja, kijk, als iemand trakteert, gewoon feliciteren en de "traktatie" afslaan.. Maar als iemand je uitnodigt op een verjaardag, tsjah, om dan alles maar af te slaan.
Inderdaad, light dranken drinken, of in mijn geval de laatste keer Spa & Fruit (mensen wisten dat we aan het "lijnen" zijn, spa en fruit is minder calorieen, dus vandaar hadden ze dat voor ons meegenomen.. ) en een gebakje. Gewoon erop letten. Als je wat van tafel pakt, weet je ook ongeveer wel wat goed is en wat slecht is. En een avondje even wat "slechter" eten (gebakje en zo) is echt niet zo'n ramp. Anders van te voren bij het avondeten gewoon iets meer groeten of salade, zit je ook al wat voller, ben je niet zo geneigd wat te pakken op feestjes. Maar inderdaad, keywords zijn: alles met mate.
pi_50718723
Leintjeuh en neo2000 bedankt, hier kan ik wel wat mee
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:24:12 #61
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50753245
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

ik hoop dat ik mijn broeken blijf passen want daar zijn ze veel te duur voor
herkenbaar maar die van mij gaan toch echt de kast uit (en worden netjes bewaard op zolder ) zijn toch allemaal maatje 42 en die pas ik ooit vast wel weer

Vandaag als ontbijt 2 rijstcrackers, 1 met appelstroop en 1 met vruchtenhagel. Bah wat een zoetigheid zo sochtends vroeg
pi_50753698
dat is inderdaad wel heel zoet in de ochtend
pi_50753710
Hahaha, ja je moet er maar net behoefte aan hebben. Tandrot here we come.
pi_50753729
Trouwens, nu in week 3 merk ik dat mn motivatie vér te zoeken is. Vooral als die gore koolsalade op het menu staat *huiver*

Ben ik de enige?
pi_50753838
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Trouwens, nu in week 3 merk ik dat mn motivatie vér te zoeken is. Vooral als die gore koolsalade op het menu staat *huiver*

Ben ik de enige?
wat houd precies de ´gore´ koolsalade in?
misschien kan je het wel lekkerder maken op een gezonde manier
pi_50755704
Noujam dat is gerookte kipfilet, met wat rozijnen, rauwe kool, mayo mosterd en citroensap. En wat sla...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:31:42 #67
48067 neo2000
pi_50756102
Ik heb zin in sushi.. Maar weet dus niet of ik het mag. Lees overal dat het low cal is, maar weet echt niet of het mag en zo ja, hoe veel.. Rijst met vis lijkt mij niet zo slecht. Ach, nog een paar weken..

A.s. maandag zuurkool. Jesus, zuurkool met deze hitte. We hebben dus ook besloten dit te vervangen door Burrito's..
Pro's: veel verschillende groenten (paprika, sla, tomaten en uit, allemaal rauw), weinig gehakt (klein bakje van nog geen 200 gram voor 2 personen), rode saus
Cons: zure room (een beetje) en de wraps..
Vanwege de zure room laten we de geraspte kaas achterwege.

Iemand ook al vervangende eigen gerechten bedacht?
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Noujam dat is gerookte kipfilet, met wat rozijnen, rauwe kool, mayo mosterd en citroensap. En wat sla...
Die salade viel mij dus wel mee.. Niet zo lekker als de spaghetti variatie die verderop (geloof ik) in het boek staat (zeker als je die smerige Quorn vervangt door gewoon gehakt.. ) maar zeker wel te eten. De rozijntjes erin maken veel goed. Deze staan bij ons nog steeds in de keuken, af en toe als je door die keuken heen loopt even wat rozijntjes bietsen. Niet vreemd trouwens dat het afvallen bij ons relatief langzaam gaat als ik het zo terug lees, hahaha..

[ Bericht 38% gewijzigd door neo2000 op 23-06-2007 12:38:03 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:21:08 #68
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50768115
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:
dat is inderdaad wel heel zoet in de ochtend
denk niet eens dat ik er 3 weken geleden zo van had gehuiverd, maar heb er nu 3 kwartier over gedaan om het weg te krijgen
toch apart, dat je gewoon echt afkickt van die zoetigheid, meer mensen die dat herkennen? dat alles wat zoet is ineens niet meer zo heul lekker lijkt?
quote:

Ben ik de enige?
Lijkt me indd heeel goor, wij hebben em vervangen door 'iets met kool'. Volgens mij stond ie al 2 keer in het boek deze 3 weken toch? Heb 1 keer rode kool gehad en 1 keer een andere salade bleh
Motivatie is er nog wel een beetje, heb alleen het gevoel dat ik nu wat stilsta kwa centimeters verliezen Maar goed et kan ook niet zo snel blijven gaan natuurlijk
pi_50768440
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:21 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

denk niet eens dat ik er 3 weken geleden zo van had gehuiverd, maar heb er nu 3 kwartier over gedaan om het weg te krijgen
toch apart, dat je gewoon echt afkickt van die zoetigheid, meer mensen die dat herkennen? dat alles wat zoet is ineens niet meer zo heul lekker lijkt?
[..]
dat had en heb ik nog steeds sinds het begin van mijn lijn periode
pi_50768950
quote:

Ben ik de enige?
Die is juist hartstikke lekker! Bij mij thuis is iedereen (op mn jongste broertje na, die lust geen rozijnen of kool of sla) er dol op. En als je deze echt niet lekker vind: achterin het boek staat de 'kip'salade. Dat een soort variant, ook met kool, maar dan ook met mandarijntjes en nog wat meer fris spul. Die is nog een stukje lekkerder. Maar de gewone koolsalade valt echt wel mee denk ik
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50790378
Misschien maak ik het wel gewoon slecht klaar. Maarja. Ik probeer de volgende keer wel die kipsalade als ik t weer 'moet' eten LO
pi_50816277
Zo het weekend met Sonja ging goed en ik heb me vanochtend gewogen en er is 2 kilo af, wat ben ik blij
  maandag 25 juni 2007 @ 12:58:17 #73
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50817169
Voor het eerst in jaren begint de weegschaal weer met een 8. 89,9kg deze morgen, weer 1,1kg verloren afgelopen week. In totaal nu op -11,1kg na 8 weken. En nog minder dan vijf kilo om mijn doel te bereiken. Vandaag weer bij week 1 begonnen.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:15:31 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50817727
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:58 schreef Coelho het volgende:
Voor het eerst in jaren begint de weegschaal weer met een 8. 89,9kg deze morgen, weer 1,1kg verloren afgelopen week. In totaal nu op -11,1kg na 8 weken. En nog minder dan vijf kilo om mijn doel te bereiken. Vandaag weer bij week 1 begonnen.
gefeliciteerd!
ik hoop aan het eind van deze week weer een 7 aan het begin te hebben sinds jaaaaaaaaaaaaaaaaaren...
pi_50821128
quote:

Ben ik de enige?
Oh dat vind ik zoooo lekker! Ik haal wel de rozijnen eruit, dat vind ik vies. Maar ik kan dat wel elke dag eten. Ik eet het nu haast elke week wel een keer
Maar het kan dat je het niet lust. Misschien is die kipsalade een alternatief en vind je dat wel lekker.
pi_50838971
sta ik in de supermarkt te kijken naar een of ander dieet yoghurt. laat ik me ontvallen: 'alsof dat werkt, is toch allemaal nep' zegt een vrouw naast mij, jewel hoor dat werkt. wil je me vertellen hoeveel bier je drinkt (ik had een 6pack vast). dus ik zo watever, mens ik ga die yoghurt toch niet kopen. sta ik bij de kassa, zegt iemand tegen mij: wouw jij stond daarnet met sonja bakkert te praten he, wat een geweldig mens is het niet?....
pi_50847758
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:38 schreef boylovesgirl het volgende:
sta ik in de supermarkt te kijken naar een of ander dieet yoghurt. laat ik me ontvallen: 'alsof dat werkt, is toch allemaal nep' zegt een vrouw naast mij, jewel hoor dat werkt. wil je me vertellen hoeveel bier je drinkt (ik had een 6pack vast). dus ik zo watever, mens ik ga die yoghurt toch niet kopen. sta ik bij de kassa, zegt iemand tegen mij: wouw jij stond daarnet met sonja bakkert te praten he, wat een geweldig mens is het niet?....
Grappig! En niet weten wie het is terwijl 1/4 NL dweept met SB.

Ik ben in 8 weken 8,2 kg afgevallen
En in de laatste week kun je meer dan 1 kilo afvallen schrijft ze! Ben benieuwd.
Ga na volgende week beginnen met zomerslank. Ik wil nog 35 kilo afvallen dus SB ligt hier voorlopig nog wel onder handbereik.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_50855942
ik heb die kwark nog niet op
pi_50858046
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:33 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb die kwark nog niet op
Blegh kwark! Ik neem daar Yoghurt of optimel voor in de plaats!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:29:03 #80
48067 neo2000
pi_50864749
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:38 schreef boylovesgirl het volgende:
Ook het meest vervloekt op het moment denk ik..
pi_50891072
weet iemand het ontbijt enz van week 4 ik heb honger
pi_50891545
week 4

ma: o; boterham met zoet en halvarine
t; 2 mandarijnen
l; roggebrood halva kaas, cracker jam
t; 250 gr yoghurt
a; 125 gek aardappel, 200 bloemkool, 75 karbonade rauwkost, jus
t; sinaasappel

di: o; 250 magere kwark
t; ontbijtkoek
l; 2 boterhammen, 1 kaas, 1 kip, evt rauwkost
t; kiwi
a; 125 geb. aardappel, 200 spinazie (geen a la creme) 1 ei
t; peer

wo; o; cracker jam
t; evergreen
l; 250 magere kwark, beschuit halva zoet
t; appel
a; 125 aardappel, 200 bietjes, 100 vis schep jus
t; warme chocomel light

do; o; beschuit jam, ontbijtkoek
t; appel
l; kwark met musli of kellogs special k, banaan
t; eierkoek
a; 225 mihoe met 75 gram kip, rauwkost
t; speculaas

vr; o; 250 yoghurt met 4 schijven meloen erin
t; appel
l; krentebol, cracker halva zoet,
t; glas jus
a; 125 gek aardap, 200 wortel, 75 groenteburger, schep jus
t: wijn of jus met snack a jacks

za; o; 3 schijven meloen, 1 banaan
t; krentebol
l; 250 gr yoghurt met jam, cracker filet americain
t; eierkoek
d; 2 kadetjes met 100 gram gebakken tartaar met champignons en ui
t; wijn of jus, 4 toastjes met kaas

zo; o; 2 geroosterde broodjes, 1 ei 1 jam
t; ontbijtkoek
l; kom gebonden soep, 2 crackers smeerkaas
t; peer
a; 125 ovenfrites, 100 biefstuk, rauwkost met kaasblokjes
t; warme chocomel light

o= ontbijt, t=tussendoor, l=lunch, a=avondeten.
pi_50891748
dank je wel
pi_50891778
succes, volgens mij is week 4 een 'zware week'. Voor mij wel iig. Ik heb steeds zin in wat lekkers.
pi_50892753
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:21 schreef Leintjeuh het volgende:
succes, volgens mij is week 4 een 'zware week'. Voor mij wel iig. Ik heb steeds zin in wat lekkers.
Viel wel mee hier! Ik heb de meeste problemen gehad in week 8. Vorige week dus! En nu gaat het eigenlijk weer heel lekker. Heb nu de afvalweek van 1,5 kilo volgens SB maar ik ben in 2,5 dag al 0,6 kilo kwijt . Dat kan dus uitkomen op 1,8 kilo deze week.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_50893636
Zozo dat is lekker! Is het een heel 'spartaanse' week? Alleen fruit en crackers ofzo?
pi_50894136
Dit is mijn 2e week om het zelf te proberen.
Vorige week ben ik 1,4 kilo afgevallen en deze week tot nu toe 600 gram. Niet verkeerd vond ik zelf
De laatste paar weken uit het boek van Sonja Bakker viel ik elke keer maar 200 gram af.
Nouja, ondertussen al 16 kilo afgevallen
E.
pi_50894434
Wauw, 16 kilo. Dat is bijna mijn einddoel, ik ga voor de 19 kilo. En so far is dat nog 15 kilo te gaan hahaha!
pi_50894477
ik wil eh.. 10 kg afvallen of zo
pi_50894610
Ik wou dat ik maar zo weinig af moest vallen!
Ik ben nadat mijn moeder overleed (3 jaar terug) 22 kilo aangekomen
En toen vond ik eigenlijk al wel dat er een paar kilo af mocht.
Nouja, komt vanzelf weer

Mijn menstruatie is er trouwens wel mee gestopt. Volgens de dokter omdat ik toch redelijk veel afgevallen ben. Behoorlijk irritant want ik heb echt nog lang geen ondergewicht!
E.
pi_50894728
ik hoef ook niet echt af te vallen met een bmi van 22
maar ik vind mager gewoon mooier

opzich ook wel lastig.. want dan denk ik voor de snoepkast:
kom op.... je bent niet ECHT dik ... kan wel
pi_50897815
Een BMI van 22 wauw! Ik zit nu op de 29, zat eerst op de 31. Doel is 24, wat een gewicht van 64 kilo betekend.

Maar prinsesje, over -10 kilo, wat voor bmi heb je dan? 18 ofzo? of nog minder?
pi_50897887
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Zozo dat is lekker! Is het een heel 'spartaanse' week? Alleen fruit en crackers ofzo?
Nee maar het is wel allemaal bijna vetloos enzo. En volgens mij zit het aantal calorieën onder de 800. Dus vandaar ook wel. Maar zoals je al 8 weken bezig bent is het vullen met salade enzo. Vult wel maar levert niets op aan calorieën. En wat ook wel weer scheelt: heb net de menstruatie achter de rug. Is bij mij ook tussen de 1,5 en 2 kilo verschil. Maar in totaal ben ik nu wel 9 kilo kwijt en heb nog 5 dagen te gaan.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_50899004
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:05 schreef Leintjeuh het volgende:
Een BMI van 22 wauw! Ik zit nu op de 29, zat eerst op de 31. Doel is 24, wat een gewicht van 64 kilo betekend.

Maar prinsesje, over -10 kilo, wat voor bmi heb je dan? 18 ofzo? of nog minder?
Ik dacht dat ik ondertussen wel 70 woog.. maar weeg zelfs 67.5
67.5= bmi van 22.3
en ik wil een bmi van 19.8 = 59.9 kilo

dus nog maar 7.5 er af
pi_50899040
of ik woog 77.5 iets met 7.5 iig
pi_50901515
pffft, 59,9... 60 dus! Lijkt me niet echt ruim hoor!
pi_50901613
wat lijkt je niet ruim?
pi_50905038
?
pi_50905326
sowiezo een BMI van onder de 20 maar 60 kilo klinkt zo weinig! (hoewel ik ooit 53 woog)
pi_50905435
haha.. ik ben niet zo fors gebouwd..
pi_50906424
ah dat zal het verschil zijn!
pi_50909258
Ik ben wel fors gebouwd en dan zou 72 kg m'n ideale gewicht zijn Lijkt me er niet uitzien! Je moet je gewoon prettig voelen bij je gewicht, ik zie wel wat dat bij mij is.
Weeg nu 96 en ben op weg naar de 80 en als dat niet bevalt kan ik altijd nog wat lager. Maar momenteel lukt het afvallen voor geen meter.. Ben de motivatie en de discipline kwijt.

Iemand hier ervaring met het zomerslank boek van SB? Hoe bevalt het enzo?
pi_50909484
met 67 kilo zie ik er gewoon vadsig uit
helaas maar waar

ik ken zelfs mensen met mijn lengte die er met 60kg nog niet slank uitzien
sja
pi_50909537
wat goed

ik vind t best wel moeilijk om me er aan te houden
ook al mag je best lekkere dingen eten
pi_50911544
quote:
Ik heb het zomerboek gedaan. Is best oke. Ik ben er niet zo veel door afgevallen, maar dat was meer mijn eigen schuld.
Staan wel lekkere dingen in. Nog steeds best veel aardappel vind ik, maar al wel een stuk minder dan in boek 1.
Weet niet of je dat al gezien had of gewoon nog meer ervaringen wilde hebben, maar oke
In week 1 staat trouwens ook zelfgemaakte pizza
E.
pi_50915534
Hier gaat t nog steeds goed, ik heb steeds minder last van lekkere trek (week 2)!
Maandag weer wegen!
Spannend!
pi_50926241
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat goed

ik vind t best wel moeilijk om me er aan te houden
ook al mag je best lekkere dingen eten
Toen ik er eenmaal inzat had ik er weinig moeite mee. En er zitten zeker lekkere dingen bij inderdaad. Al ging het er op bepaalde dagen wel zo hard van af 2 kg in 2 dagen dat ik er gewoon ziek van van werd. Toen heb ik besloten dat dat toch ook niet helemaal gezond was en dus steeds wat extras genomen. Bijv. 4 ipv 2 boterham en dat soort dingen. Nu ik na 6 weken al op 9 zit (10 eraf was mn streven) doe ik het ook wat minder streng. Af en toe een biertje pakken e.d.
pi_50926851
Leuk om te lezen dat het met iedereen goed gaat.
pi_50970537
Ik kom net thuis en zie 't zomerslank boek van SB liggen. Dat ga ik waarschijnlijk dus volgende week volgen. Ben benieuwd, wil nog een hoop kwijt maar kan het gewoon even niet meer, dus wat nieuwe dingen van SB zullen wel helpen
pi_50982419
hoeveel gram zit er in een klein zakje snack a jacks

en hoeveel gram in de grote? en hoeveel rijstwafels bevat deze?
pi_50982548
o inplaats van een krentebol en gewone sinaasappelsap
heb ik sinaasappelsap light genomen, 2 plakjes ontbijtkoek en een beschuitje gewone jam
+ 4 zwarte van de keelsnoepjes mix + mini beetje suiker + scheutje magere melk

als ik dan geen wijn neem.. komt alles dan goed ?
pi_50982643
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

In een kleintje zit 30 gram. Andere weet ik niet.
pi_50982690
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

o volgens t sonja forum weegt 1 grote 15 gr
en zit in 1 zakje 30 gr

2 dus
pi_50983448
oeps, ik heb er net 5 op!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:07:55 #116
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50985123
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 21:13 schreef Leintjeuh het volgende:
oeps, ik heb er net 5 op!
Ik 1.. grote Snack a jack caramel
Heb het gevoel dat ik deze week stilsta, broeken zitten niet ruimer dan vorige week, tshirt niet, jas niet
denk dat k het wegen maandagochtend maar ff oversla, om mijn vermoeden vooral niet bevestigd te zien
pi_50985331
omg ik ben voor 't eerst van mn leven afgevallen
nu weeg ik 's avonds ook nog een 67.5 terwijl het eerst 69 of 70 of meer was
pi_50994702
wat kun je nemen ipv een krentenbol?
pi_50999426
1 boterham, of 1 snee roggebrood, of 2 volkoren knackebrot, of 2 beschuiten of 2 rijstwafels.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:21:43 #120
48067 neo2000
pi_51013570
Misschien is het een idee om daadwerkelijk het boek te kopen..?
pi_51021613
Morgen begin ik hier met zomerslank.
Afgelopen week maar 0,2 kwijt, maar erg serieus was ik dan ook niet. Hopelijk vind ik m'n motivatie terug en knal ik er nog wat kilo's af voor de 14e. Ook al zal dat wel heel lastig worden.
pi_51023024
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:21 schreef neo2000 het volgende:
Misschien is het een idee om daadwerkelijk het boek te kopen..?
Ik heb het boek maar ik kon het niet vinden
pi_51044769
Morgenochtend 9 weken SB achter de rug. Ben heel benieuwd wat mijn uiteindelijke winst (verlies) is.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  maandag 2 juli 2007 @ 09:40:39 #124
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51050094
ik sta alweer eeen week stil.
helaas motiveert dat niet. Mezelf maar weer bij elkaar geraapt en een trap voor het bipsje gegeven.
die laatste drie kilo! dat moet toch nog wel lukken....
  maandag 2 juli 2007 @ 09:43:39 #125
184423 gewoon_doen
niet aarzelen
pi_51050144
10kg in 1 maand, jaja.
pi_51050179
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:43 schreef gewoon_doen het volgende:
10kg in 1 maand, jaja.

@ buurvrouw: Het is inderdaad vervelend als je stilstaat, dan is de motivatie zo weg. Maar bij deze nog een 2e schop onder je bips en nu kan je er weer volop tegenaan

Vandaag dag 1 van Zomerslank. Ben helemaal weer positief en ik had al láng geen motivatie meer. Dus ik ga er ook weer voor!
pi_51050578
Ik ga ook weer beginnen!
Met sporten zelf 3 kilo afgevallen, maar het gaat niet beter.
Te veel zomerse feestjes met drank, bbq e.d.
Dit komende weekend wordt nog even zwaar, maar daarna ga ik weer streng zijn.
Ben maar wel alvast begonnen.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:30:57 #128
184423 gewoon_doen
niet aarzelen
pi_51051084
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:06 schreef Koningin het volgende:
Ik ga ook weer beginnen!
Met sporten zelf 3 kilo afgevallen, maar het gaat niet beter.
Te veel zomerse feestjes met drank, bbq e.d.
Dit komende weekend wordt nog even zwaar, maar daarna ga ik weer streng zijn.
Ben maar wel alvast begonnen.
je zal toch nee moeten zeggen tegen alcohol en bbq vlees
pi_51051417
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:30 schreef gewoon_doen het volgende:

[..]

je zal toch nee moeten zeggen tegen alcohol en bbq vlees
Maar dat is zo moeilijk
pi_51054515
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

Maar dat is zo moeilijk
Nee, je bent een sterke vrouw
denk ik

Na precies 3 weken ben ik precies 7 kilo afgevallen
Van 108,4 naar 101,4
Van BMI 32 naar 30
pi_51056873
Wooow Torio wat goed zeg!

Mijn 2e week zit er nou op en ben daar 1 kilo in kwijtgeraakt. Maar voor mijn gevoel veel meer, want ik merk dat mijn polsen, enkels en buik veel dunner zijn geworden, maar dat moet voor mijn gevoel meer zijn dan een kilo. Maar ja. Ik vind wel dat het er beter uit ziet nu, daar gaat het uiteindelijk om toch?

In week 1 ben ik iets meer dan twee kilo afgevallen.
Is dat normaal dat je in week twee minder afvalt? Of verschilt het sowieso?

Maar het gaat nog steeds erg goed, versierde eierkoek van zaterdag was erg lekker trouwens, en de spinazieomelet van zondag ook

pi_51062418
Whaaa! Ik moet morgen 225 gram witte bonen in tomatensaus eten ! Dat is toch niet normaal? Je mag er geeneens vlees bij! Mensen, wat is een goed alternatief? Bij voorkeur ook geen andere smaak bonen in vieze saus...
pi_51066488
o bah
maak gewoon sla of zo
of doe een SAS dag
pi_51067685
Als ik iets moet eten waar ik totaal geen trek in heb doe ik ook salade. Salade kan altijd
pi_51068392
Zojuist die karbonade gegeten. Ontzettend lekker heur
pi_51069325
11 kilo in 5 weken.. Ik begon met Sonja maar doe nu gewoon zelf 5x per dag eten en kijk af en toe in het boek voor ideeen. (van 82 naar 71 kilo)

(voorheen begon ik pas om 4 uur s'middags te eten en dan echt niks gezonds en sporte niet, nu eet ik 5 x per dag gezond en fiets en step ik iedere dag en zwem 2x in de week en het gaat super heb energie voor 10)
pi_51069620
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:57 schreef feyenoordgirl31 het volgende:
11 kilo in 5 weken.. Ik begon met Sonja maar doe nu gewoon zelf 5x per dag eten en kijk af en toe in het boek voor ideeen. (van 82 naar 71 kilo)

(voorheen begon ik pas om 4 uur s'middags te eten en dan echt niks gezonds en sporte niet, nu eet ik 5 x per dag gezond en fiets en step ik iedere dag en zwem 2x in de week en het gaat super heb energie voor 10)
Erg herkenbaar, ik weeg gewoon weer 69 En dat na 6 jaar met als dieptepunt 94.
pi_51091583
Ik wil naar de 68 en dan op dat gewicht blijven. Ik lus geen vlees en ook groente vin ik niet echt super maar doe het wel maar dan wel de dingen die ik lekker vin en niet die Sonja voorschrijft.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:12:02 #139
48067 neo2000
pi_51093111
Je "t" toets is stuk. Waarom zit ik eigenlijk nog in dit topic?
pi_51094763
Nou waarom eigenlijk? Doe je geen SB meer?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:17:46 #141
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_51095361
SAS!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:48:05 #142
48067 neo2000
pi_51102493
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:00 schreef Purky het volgende:
Nou waarom eigenlijk? Doe je geen SB meer?
Uhm.. Jawel, maar wat het meeste in 't topic voorbij komt is mensen die vragen wat ze hadden moeten eten, en komen vertellen wat ze in plaats daarvan hebben gegeten. En helaas wordt mijn idee van een stereotyp SB volgeling ook steeds bevestigd, mensen die niets lusten e.d. Ik bedoel, als je de dingen die SB voorschrijft niet eens lust (dan iig uit het eerste boek, de rest v/d boeken heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee) dan denk ik dat de reden is dat je te dik bent, dat je alleen maar hele dagen hetzelfde eet omdat je verder die Hollandse laffe pot niet eens lust of zo.. Want dan blijft er echt weinig over.

Vind het niet echt bijster interessant om te weten wat iemand die dag gegeten heeft, ben meer benieuwd naar de resultaten van anderen bij het dieet.. Je leest ook weinig van mensen die gestopt zijn met het dieet, hoe het bij hen gegaan is.. En aangezien ik nu in week 8 zit, vind ik dat toch jammer..
pi_51102663
Ik heb alleen boek twee gedaan, begonnen februari. De eetgewoontes in combinatie met lichaamsbeweging aangehouden met een buitengewoon mooi resultaat. Als je weer gaat eten na 8 weken Bakkeren, als een bootwerker heeft het wellicht geen zin, je moet je visie op eten wijzigingen, cq aanpassen.
pi_51121619
Ik snap wat je bedoelt neo, maar ja, ook al die vragen wat je wel en niet mag eten hebben met SB te maken en daar is dit topic voor Resultaten zijn idd ook leuk, en die worden ook genoeg verteld, ook al mis ik de vorige groep mensen die ook SB deden. Ben benieuwd hoe het nu met hun gaat, want toen ik begon waren hun ook volop bezig maar heb niks meer van ze vernomen.

Ik ben sinds maandag weer bezig en tot nu toe gaat het goed, ook al vind ik het erg lastig te combineren met mijn werk aangezien ik rond etenstijd moet werken, zoals vandaag bijvoorbeeld. Dan eet ik maar warm bij me lunch en brood bij m'n diner ofzo, moet maar.

Na het eerste boek ben ik ongeveer weer 1 kilo aangekomen. Bleef rond hetzelfde gewicht schommelen, dus op gewicht blijven kan ik wel. Afvallen in me eentje niet Ik moet nog minstens 15 kilo dus heb nog een lange weg te gaan, maar hopelijk doen deze 4 weken me veel goeds!

Ik snap dat mensen moeite hebben met die hollandse pot. Ik vond het aan het begin niet erg maar na 9 weken gaan aardappels je echt wel tegenstaan. Gelukkig heb ik nu ook de rijst ontdekt (me broer maakt het zo lekker!) dus dat mag dan ook. Nu moet ik zeggen dat Zomerslank echt het beste boek is (ook al heb ik tot nu toe maar 2 boeken ) want deze week hoeven we maar 2 keer aardappels! Aanrader voor de mensen die niet van de hollandse pot houden.
pi_51128456
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:25 schreef Purky het volgende:

Ik snap dat mensen moeite hebben met die hollandse pot. Ik vond het aan het begin niet erg maar na 9 weken gaan aardappels je echt wel tegenstaan. Gelukkig heb ik nu ook de rijst ontdekt (me broer maakt het zo lekker!) dus dat mag dan ook. Nu moet ik zeggen dat Zomerslank echt het beste boek is (ook al heb ik tot nu toe maar 2 boeken ) want deze week hoeven we maar 2 keer aardappels! Aanrader voor de mensen die niet van de hollandse pot houden.
Wat voor soort eten krijg je dan o.a. in dat Zomerslank boek?
pi_51169967
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:36 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat voor soort eten krijg je dan o.a. in dat Zomerslank boek?
Rijst met wortels, bami, salades, gebakken aardappels. Tja, vind het gewoon meer gevarieerd qua avondeten dan met boek 1 eigenlijk
pi_51183533
Ik heb die koolsalade vanavond gegeten, lekker zeg!
Het gaat nog steeds goed, maandag weer wegen!
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:06:00 #148
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51184555
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Whaaa! Ik moet morgen 225 gram witte bonen in tomatensaus eten ! Dat is toch niet normaal? Je mag er geeneens vlees bij! Mensen, wat is een goed alternatief? Bij voorkeur ook geen andere smaak bonen in vieze saus...
Weet niet welke witte bonen jij normaal eet dan, maar die van ons waren echt ontzettend lekker! En om nou te zeggen dat ik zo'n bonen eter ben, niet echt
Was vorige week al 6 kilo kwijt, denk nu zon 8 ofzo.. gaat echt heerlijk, allemaal oude broeken komen weer uit de kast En ik voel me supergoed.. maar volgende week al week 6 dus het gaat snel.. nu vraag ik me af wat andere mensen na boek 1 hebben gedaan? Ik wil er dan denk ik nog wel wat afhebben, weet natuurlijk niet hoeveel er dan af is, maar waarschijnlijk ben ik er dan niet.. maar dan, boek 2? Zomerslank? Boek 1 dunnetjes overdoen?

Als dit boek uit is ben ik nog een weekje thuis en dan vertrek ik naar Italie.. veel olie enzo terwijl we dat nu eigenlijk bijna niet eten. hoe pak je zoiets aan? Eten in het buitenland

En de laatste paar dagen heb ik zoiets vreemds! Ik slof uit bijna al mn schoenen! Draag veel hakken en schoentjes, en ze zijn gewoon te groot geworden.. Vallen voeten af? meer mensen die dit hebben gehad?
pi_51190697
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:06 schreef lovegrrl het volgende:

[..]
Vallen voeten af? meer mensen die dit hebben gehad?
ik doe geen SB maar ja mijn voeten zijn ook echt afgevallen
pi_51193113
voeten vallen niet af, voeten worden wel minder 'plat gedrukt' als ze minder gewicht moeten dragen. Het oppervlak wordt kleiner dus -> kleinere schoenmaat
pi_51208705
Maar het is dus wel vol te houden??

Ik wil al een poosje aan de Sonja, maar manlief wil niet. Nou is hij degene die het het meest nodig heeft (denk wel dat ie 30 kilo kwijt mag tot een acceptabel gewicht... hij zit nu denk ik rond de 120 /125 kg op 1.87, en het zit vooral op zijn buik, dus gevaarlijk...) en zelf mag ik zeker een kilo of 10 a 15 kwijt (zit rond de 70 kg bij 1.70, spillepoten en armen, maar een pens en borsten zeg je U tegen...)

Maar hij is om! Daarbij ben ik ook nog eens afgelopen week gestopt met roken en een honger dat ik heb! Normaal at ik amper, ik bunker nu een eind weg... Dus om te voorkomen dat het erger wordt...

Hoor zoveel positieve verhalen en ben zo benieuwd hoeveel ik eraf ga krijgen in welke tijd!!

-> ik heb maat 37 van schoenen mag hopen dat daar niet meer vanaf gaat
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_51218497
Ik wil ook gaan 'sonjabakkeren', maar heb nog wel 'n paar vraagjes.. Ik heb dit topic al doorgesnuffeld, maar heb m'n antwoorden niet gevonden.

- Hoe zit het met alcohol? Ik hou best wel van 'n wijntje af en toe (studente ) en dan niet 1 glaasje maar gewoon lekker onbezorgd drinken 'n avondje.. Kan dat nog wel bij dit dieet?

- Ik lees in de weekmenu's die gepost worden ontzettend veel variatie. Dat is misschien wel lekker enzo, om 't vol te houden, maar is 't ook verplicht/ergens goed voor? Ik doe alleen maar boodschappen voor mezelf, en ik kan echt geen melk met kelloggs kopen want dan is de melk na 'n week ranzig terwijl dat volgens sommige weken maar 2 keer per week gegeten wordt. Verder zit je dan al snel met 'n pak ontbijtkoek, 'n pak roggebrood, crackers, rijstwafels etc., allemaal beperkt houdbaar maar wordt weinig gegeten!

Dus mag je dingen gewoon makkelijk vervangen? Mag je al 't zoet door hartig vervangen ook bijv.? (dat je bijv. de hele week filet americain op je ochtendcracker doet? )
pi_51218710
in plaats van een plakje ontbijtkoek mag je bijvoorbeeld ook een liga evergreen nemen. dit is per 2 koekjes verpakt.

zoet mag je niet door hartig vervangen...hartig wel door hartig en zoet door zoet
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:34:15 #154
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51218782
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:30 schreef computergirl het volgende:
voeten vallen niet af, voeten worden wel minder 'plat gedrukt' als ze minder gewicht moeten dragen. Het oppervlak wordt kleiner dus -> kleinere schoenmaat
lijkt me sterk, dan zou er platgedrukt vel ofzo om je voeten heen moeten zitten en dat is niet zo
lijkt mij dat het bovenste vetlaagje van je voet afgaat, waardoor je voeten minder 'hoog' zijn als het ware.. waardoor schoenen ruimer zitten. Kwa lengte veranderen je voeten namelijk niet, het is immers allemaal bot.. maar als de 'hoogte' van je voet verandert ga je uit je schoenen sloffen.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:24 schreef Taurus het volgende:
Ik wil ook gaan 'sonjabakkeren', maar heb nog wel 'n paar vraagjes.. Ik heb dit topic al doorgesnuffeld, maar heb m'n antwoorden niet gevonden.

- Hoe zit het met alcohol? Ik hou best wel van 'n wijntje af en toe (studente ) en dan niet 1 glaasje maar gewoon lekker onbezorgd drinken 'n avondje.. Kan dat nog wel bij dit dieet?

- Ik lees in de weekmenu's die gepost worden ontzettend veel variatie. Dat is misschien wel lekker enzo, om 't vol te houden, maar is 't ook verplicht/ergens goed voor? Ik doe alleen maar boodschappen voor mezelf, en ik kan echt geen melk met kelloggs kopen want dan is de melk na 'n week ranzig terwijl dat volgens sommige weken maar 2 keer per week gegeten wordt. Verder zit je dan al snel met 'n pak ontbijtkoek, 'n pak roggebrood, crackers, rijstwafels etc., allemaal beperkt houdbaar maar wordt weinig gegeten!

Dus mag je dingen gewoon makkelijk vervangen? Mag je al 't zoet door hartig vervangen ook bijv.? (dat je bijv. de hele week filet americain op je ochtendcracker doet? )
Nee, het idee is juist dat je heel veel afwisseling hebt in je voeding. Wij doen het nu met zn 2en, kun je niet iemand vinden die met je meedoet? Over het algemeen, vind ik, het heel erg meevallen met wat je weggooit. Brood bijv. kun je invriezen. filet americain kun je in kleine hoeveelheden bij de slager halen, melk kun je in kleine pakjes halen, Jam heb je in van die kleine meeneem bakjes, crackers vaak wel per stuk verpakt, ontbijtkoek eet je genoeg. Liga's heb je in pakjes van 2 en ga zo maar door.
Je mag zoet vaak voor zoet vervangen, en hartig door hartig. Maar elke dag hetzelfde op je brood is killing voor je dieet daar heeft Sonja ook een voorbeeld van in boek 1 staan, vrouw die niet veel eet maar wel elke dag hetzelfde en daardoor niet afvalt

succes
pi_51218819
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:23 schreef NieTTus het volgende:
Maar het is dus wel vol te houden??

Ik wil al een poosje aan de Sonja, maar manlief wil niet. Nou is hij degene die het het meest nodig heeft (denk wel dat ie 30 kilo kwijt mag tot een acceptabel gewicht... hij zit nu denk ik rond de 120 /125 kg op 1.87, en het zit vooral op zijn buik, dus gevaarlijk...) en zelf mag ik zeker een kilo of 10 a 15 kwijt (zit rond de 70 kg bij 1.70, spillepoten en armen, maar een pens en borsten zeg je U tegen...)

Maar hij is om! Daarbij ben ik ook nog eens afgelopen week gestopt met roken en een honger dat ik heb! Normaal at ik amper, ik bunker nu een eind weg... Dus om te voorkomen dat het erger wordt...

Hoor zoveel positieve verhalen en ben zo benieuwd hoeveel ik eraf ga krijgen in welke tijd!!

-> ik heb maat 37 van schoenen mag hopen dat daar niet meer vanaf gaat
Succes, NieTTus
Houd je ons op de hoogte?
pi_51241517
Alcohol, daar mag je niet heel veel van, maar wel 2 of 3 glaasjes wijn in het weekend, verspreid over 2 of 3 avonden . Maar ik houd niet van wijn.

En om terug te komen op de vraag over of voeten kunnen afvallen, ik denk van wel want mijn enkels zijn echt dunner geworden, en dat kan t gewicht niet zijn, want ik zit qua bmi goed.

En om te reageren op de vraag waarom er zoveel variatie in de weekmenu's gebruikt wordt; dat is omdat je lichaam went aan het eten wanneer je geen variatie gebruikt, dit is slecht want daardoor gaat je stofwisseling minder hard zijn werk doen.

Hier gaat het nog steeds goed!!
Ben benieuwd naar maandag, spannend weer om te wegen.
800 gram afvallen per week is goed toch bij SB dieet?
Want dat was wat ik ongeveer de vorige week kwijt ben geraakt.
pi_51241812
Yes, mn streefgewicht gehaald. 10 kilo kwijt.
pi_51244683
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Yes, mn streefgewicht gehaald. 10 kilo kwijt.
Gefeliciteerd
Mag ik vragen hoeveel weken je erover gedaan hebt? En heb je behalve Sonja, nog andere dingen gedaan om af te vallen, bijv sporten?
pi_51282273
Ik heb een SAS-weekend gehad.......
Maar goed, we gaan weer vrolijk verder.
pi_51282866
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:34 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

Kwa lengte veranderen je voeten namelijk niet, het is immers allemaal bot.. maar als de 'hoogte' van je voet verandert ga je uit je schoenen sloffen.
Qua lengte veranderen je voeten wel, daarom kan je in een kleinere maat.
De botten zelf nemen niet in lengte af maar er rust minder gewicht op dus worden je voeten minder plat gedrukt. Je voet bestaat uit 26 botjes die bij elkaar gehoden worden door bindweefselbanden, het is een soort veer
pi_51283898
Ik ben al 28% afgevallen van wat ik wou afvallen !!
pi_51284798
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:46 schreef Koningin het volgende:
Ik ook al Maar ik ben nu weer hard bezig!
Afgelopen week, na de eerste week van het Zomerslank boek 1,2 kilo afgevallen. Had meer kunnen zijn maar kon me natuurlijk weer niet inhouden. Deze week MOET ik effe me best doen want dan zou ik volgende week 9 kilo afgevallen kunnen zijn als ik 1,4 kilo afval Dat zou geweldig zijn!
pi_51290343
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:24 schreef Purky het volgende:

[..]

Ik ook al Maar ik ben nu weer hard bezig!
Afgelopen week, na de eerste week van het Zomerslank boek 1,2 kilo afgevallen. Had meer kunnen zijn maar kon me natuurlijk weer niet inhouden. Deze week MOET ik effe me best doen want dan zou ik volgende week 9 kilo afgevallen kunnen zijn als ik 1,4 kilo afval Dat zou geweldig zijn!
Ik ben nu 1 week bezig met Sonja deel 2 en ik ben geen grammetje afgevallen . Ik sta nu al 1,5 week stil en hou me redelijk netjes aan de menu''s. Wat ik zondig heb ik er dubbel en dwars afgesport.
MAW Ik baal!!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  maandag 9 juli 2007 @ 20:39:59 #164
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51303260
88,5kg hier, -12.5 in 10 weken. De laatste loodjes wegen me af en toe behoorlijk zwaar...
pi_51304060
Ik snap dat je baalt botterfly. Een vriendin van mij viel ook niet af als ze heel strikt was, maar als ze het een beetje aanpastte aan haar eigen manier viel ze ineens heel veel af. Bij sommige mensen is het gewoon niet dé manier om af te vallen. Wel jammer maar hopelijk val je straks wel af! Niet opgeven!
pi_51308193
Ik heb me wel wat harder gestort op bewegen. Hopelijk gaat dat zoden aan de dijk zetten.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  maandag 9 juli 2007 @ 23:13:05 #167
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51308799
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:46 schreef Koningin het volgende:
Jij ook al Ben zaterdag uiteten geweest en vind het nog steeds heel moeilijk om het weer op te pakken, al zondig ik niet zo heel erg. Gister stond er een tosti ham kaas op het menu en later een pistoletje geloof ik.. heb er een pistoletje hamkaas van gemaakt, zondag heh En vandaag netjes aan de fruitdag gehouden en in plaats van tartaar met roerbakgroenten een stukje brood genomen, had geen tijd om te koken
voel me gelijk vreeeeselijk slecht:P Net alsof je daar meteen weer dik van zult worden (hoop het niet iig.)
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Qua lengte veranderen je voeten wel, daarom kan je in een kleinere maat.
De botten zelf nemen niet in lengte af maar er rust minder gewicht op dus worden je voeten minder plat gedrukt. Je voet bestaat uit 26 botjes die bij elkaar gehoden worden door bindweefselbanden, het is een soort veer
[afbeelding]
Ok het klinkt wel logisch.. maar geldt dat al als je 7 kilo afvalt? voor ik die kilo's aankwam had ik namelijk ook al maat 40, terwijl het nu toch richting 39 gaat denk ik..
pi_51322146
Zo, ik heb me weer gewogen gisteren en ben in week 3 een hele kilo afgevallen. Ik ben nu in totaal 4 a 5 kilo kwijt. Nog 12 te gaan .

Ben nu aan week 4 begonnen van het eerste boek. Gisteren uit eten geweest en heb zo vetarm mogelijk gegeten, dat vind ik wel knap van mezelf, want ik hou wel van romige sauzen etc.

Maar wat Sonja ook zei: denk er dan aan dat je geen vuilnisbak bent.
Klinkt stom, maar t werkt wel.

Ik heb mijn leven te danken aan mijn lichaam, als ik er goed voor zorg zal het langer meegaan dan wanneer ik er slecht voor zorg.

pi_51322271
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 22:32 schreef Torio het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Mag ik vragen hoeveel weken je erover gedaan hebt? En heb je behalve Sonja, nog andere dingen gedaan om af te vallen, bijv sporten?
7.5 week, niks erbij gedaan. Alles bij elkaar zo'n 7 sasdagen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:05:13 #170
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51343609
Vraagje!

Ik ben ook half en half aan het SB'en. Ik bedoel: ik heb haar boek, ik volg haar adviezen van gevarieerd en gematigd eten en ik heb volgens mij in mijn hele leven nog nooit zoveel groente en fruit gegeten als nu en zo weinig alcohol gedronken ('nee, doe mij maar spa rood.... ). De weekmenu's volgen is voor mij geen doen, omdat ik ongeveer 3 keer per week buiten de deur eet voor mijn werk. Maar toch: in ruim 4 weken nu 3 kilo eraf. Nog 2 kilo te gaan....

Maar, als ik dan eens een echte SAS-dag heb, dan zijn ook meteen mijn maag en darmen helemaal van streek. Net alsof je maag en darmen het dan opeens niet meer gewend zijn om vetter en meer te eten (terwijl ik nog maar zo'n 4 weken bezig ben en niet eens 'echt').
Hebben jullie dat nu ook? Het valt me namelijk iedere keer weer op dat dat gebeurt....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_51343798
Exciter101 dat heb ik ook!

Je bent inderdaad gewend om minder suiker en vet te eten, dat wil wel fout op je maag vallen als je dat een tijd niet eet. Logisch. Dat weerhoudt mij gelukkig er wel van om te gaan SAS-sen. Want mijn maag doet al gauw moeilijk.

Maar wel goed hoe je bezig bent nu zeg!

dinsdag 10 juli 2007 @ 23:23:32 #172
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51344414
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:09 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Exciter101 dat heb ik ook!

Je bent inderdaad gewend om minder suiker en vet te eten, dat wil wel fout op je maag vallen als je dat een tijd niet eet. Logisch. Dat weerhoudt mij gelukkig er wel van om te gaan SAS-sen. Want mijn maag doet al gauw moeilijk.

Maar wel goed hoe je bezig bent nu zeg!

Nog een pluspunt dus eigenlijk : omdat je weet dat je maag en darmen moeilijk doen op een SAS-dag doe je het maar niet meer! Die fase begin ik nu ook te bereiken: ik had vanavond een etentje bij vrienden en nu zit ik weer met 'de problemen'. Het helpt in ieder geval wel om daar nog voorzichtiger in te zijn!!

Trouwens, bij het doorlezen van dit topic denk ik eigenlijk alleen maar: Exciter, wat zeur je nou met je 5 kilo die eraf moeten. Dat is eigenlijk alleen omdat mijn maat 38 dan strak begint te zitten. Als ik zie dat mensen meer dan 10 kilo willen/moeten afvallen en dat moeizaam, maar wel halen heb ik daar heel veel bewondering voor!!

Voor alles SB'ers hier: ik heb respect voor jullie dames en heren!
pi_51350231
Dat als je eens een keer vet eet je darmen in protest gaan, daar heb ik ook last van.
Het werkt wel een beetje preventief natuurlijk.
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:25:28 #174
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51354585
Hier geen protest, maar de weegschaal gaf wel +3kg aan na een bescheiden BBQ met 3 biertjes. Vreemd, want volgens mij heb ik nog niet eens 1kg gegeten. De dag erop overigens weer -2,5 dus het lijkt op vocht vasthouden. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik weer op gewicht ben. Om nu de hele tijd tussen 85 en 90 te schommelen, zie ik ook niet zo zitten.
pi_51444959
Eerst vorige week gestopt met roken, afgelopen maandag gestart met Sonja, en ondanks dat ik eigenlijk maar 1 keer per week wilde wegen, toch stiekem elke ochtend gewogen en nu, vanaf maandag al ruim 2 kilo kwijt!
Nu kom ik ook van een vrij ongezonde levenstijl, en nu dus ineens vrij gezond, dus het zal in het begin wel zo snel gaan... Ben benieuwd hoe het de komende weken zal gaan! Manlief ook al ruim 2,5 kilo kwijt sinds maandag...

Als het zo doorgaat dan blijf ik wel gemotiveerd! Alhoewel we vanavond ipv 1 glaasje wijn wel 2 glazen..(!! goede bellen dus, niet 1 flutglaasje ) hebben genomen, maar verder de hele week aan het dieet gehouden, niet 1 keer gezondigd.. en de vrijdag is bij ons altijd een "pffff" uitblaasavond van de werkweek! Dus tot nu toe gaat het goed!!

(godzijdank ook maar 1 fles wijn gehaald, anders had ik nu doorgegaan )
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_51445168
denk als het afvallen hier een keer ophoud dat ik wel sonja bakker ga proberen
vind het gevarieerde eten vooral goed klinken
pi_51512328
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
Welke methode gebruik jij dan?

Gister flinke BBQ gehad, deze week maar weer met goede moed beginnen!
  maandag 16 juli 2007 @ 09:52:02 #178
48067 neo2000
pi_51513377
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
Volgens mij heb jij het over een ander Sonja Bakker dieet..
  maandag 16 juli 2007 @ 12:15:28 #179
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51517430
Ik stond vanochtend op 87.7 na 11 weken. Nog 2.7 te gaan.
pi_51523752
Jaja, ik ben weer goed bezig
Afgelopen week stil blijven staan. Kan meer oorzaken hebben, maar we houden het erop dat ik gewoon streng moet zijn/blijven.
pi_51524417
Ik ben begonnen vandaag aan week 5. In week 4 ben ik 1,5 kilo kwijtgeraakt (vanochtend gewogen)! Gaat dus erg goed. Ik vind het niet moeilijk en af en toe gun ik mijzelf wat extra, maar ik kies dan wel verstandig voor het minst erge. Bijvoorbeeld op feestjes ofzoiets.

Ik ga lekker door met SB.
pi_51545010
Hier lukt het niet meer. Ik blijf op hetzelfde gewicht staan. En dan heb ik ook nog een verjaardag gehad en een bbq.
Het wil niet nu, ik sta al 3 weken op 102,2 kilo.
*zucht*
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:28:29 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51549090
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 01:22 schreef botterfly het volgende:
Hier lukt het niet meer. Ik blijf op hetzelfde gewicht staan. En dan heb ik ook nog een verjaardag gehad en een bbq.
Het wil niet nu, ik sta al 3 weken op 102,2 kilo.
*zucht*
zo schommel ik al drie weken tussen 78 en 80
ik hou me er maar aanvast dat ik in ieder geval niet aankom.
ik hou gewoon vol! ik ga vanzelf weer afvallen!
pi_51554826
Ey

Is dit aan te raden:

Ik Sonja Bakker ( ik weet ) en daarnaast ben ik van plan:

Elke dag een uurtje te rennen(except weekends).
Elke dag een half uurtje hard met de gewichten in de weer te gaan(except weekends).

Wat zeggen jullie hiervan?
Survival of the Fittest (= D\'Revo)
pi_51555799
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:53 schreef D-Revolutionary het volgende:
Ey

Is dit aan te raden:

Ik Sonja Bakker ( ik weet ) en daarnaast ben ik van plan:

Elke dag een uurtje te rennen(except weekends).
Elke dag een half uurtje hard met de gewichten in de weer te gaan(except weekends).

Wat zeggen jullie hiervan?
Alleen Bakkeren en niet bewegen is niet de bedoeling. Op die manier zet je je lichaam in de spaarstand en kom je aan zodra je ook maar een klein beetje meer gaat eten. Dus bewegen moet je zowiezo.
Om nu iedere dag 1 uur te gaan rennen? Kun jij dat volhouden dan? Dat is ong 10 km per dag! Hoe kom jij dan aan overgewicht? Jij hebt dus een giga conditie. Maar iig is het belangrijk om te bewegen, dat schrijft ze ook in haar boeken.
Succes
Deze ochtend maar weer gewogen 1,2 kilo erbij
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51559524
Wat balen zeg botterfly Weet je ook waardoor het zou komen of ben je echt heel streng met SB bezig?
pi_51565229
Vanavond witte bonen in tomatensaus, haha !
Achja even doorkauwen en het is ook weer op denk ik maar. Wel een beetje saaie maaltijd dan, ik denk dat ik mijn rauwkostsalade maar wat lekkerder maak met kruiden in dit geval.

Jammer dat je bent aangekomen botterfly.

En als je gaat Sonja Bakkeren S-Revolutionary, dan raad ik je wel aan voordat je een uur gaat rennen even iets meer te eten, want een uur is heel goed natuurlijk, maar je hebt wel iets meer voedingsstoffen nodig, dus neem een banaan of een energydrink ofzoiets van te voren .

Succes!
pi_51583967
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:00 schreef Purky het volgende:
Wat balen zeg botterfly Weet je ook waardoor het zou komen of ben je echt heel streng met SB bezig?
Ik heb een bbq gehad 1 verjaardag en een diner bij Herman den Blijker. Maar dan ga ik ervoor dat ik niet afval. Maar aankomen bij deze dingen,,,,,? Ik ben voor de rest heel gedisciplineerd bezig dus eigenlijk snap ik het niet.

Maar vandaag gewogen en ik ben weer die 1,2 kilo kwijt. Sta ik nog op mijn gewicht van 3 weken geleden inmiddels.

Of boek 'zomerslank met Sonja' is echt bagger! Sinds ik hierin bezig ben ben ik niet meer afgevallen.
Zit er al over te denken om week 4 daaruit maar niet te doen en door te gaan naar boek 3.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:53:24 #189
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51603513
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:34 schreef botterfly het volgende:

[..]

Ik heb een bbq gehad 1 verjaardag en een diner bij Herman den Blijker. Maar dan ga ik ervoor dat ik niet afval. Maar aankomen bij deze dingen,,,,,? Ik ben voor de rest heel gedisciplineerd bezig dus eigenlijk snap ik het niet.

Maar vandaag gewogen en ik ben weer die 1,2 kilo kwijt. Sta ik nog op mijn gewicht van 3 weken geleden inmiddels.

Of boek 'zomerslank met Sonja' is echt bagger! Sinds ik hierin bezig ben ben ik niet meer afgevallen.
Zit er al over te denken om week 4 daaruit maar niet te doen en door te gaan naar boek 3.
Zoals al eerder gepost is mijn ervaring dat anders/vetter eten zorgt voor vasthouden van veel vocht. Ik was laatst de ochtend na een BBQ 3 kilo zwaarder, en dat met een paar stukjes vlees, brood, een beetje saus en 3 biertjes of zo. Nog niet eens 3kg aan gewicht gegeten en gedronken tijdens de BBQ zeg maar (wel weer een aantal glazen water naderhand). Weer een dag later was ik alweer 2,5kg kwijt en nog een dag later zat ik 3 ons lager dan voor de BBQ. Misschien werkt het bij jou ook zo?
pi_51605893
Even een vraagje; ik heb werk waarbij je de hele dag loopt, van 7 tot 16 flink ik de weer (verpleging). Ik trek een ochtend dan ook echt niet op yoghurt en een ontbijtkoek-plakje. Wat te doen?
pi_51606763
Special K door je yoghurt gooien, en je tussendoortje aanvullen met een appel. Ik ken het probleem, werk zelf ook in de zorg. Gewoon meer eten, maar wel gezonde dingen.
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:54:59 #192
92821 mavje
De Liefdeskapitein
pi_51620716
boek 1 heb ik uit, 10kg eraf... gaat lekker ;-)
pi_51620974
Wow mavje, wat goed zeg!!!

Hoeveel kilo moet je er nog af? Of ben je nu klaar?
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:27:08 #194
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51639794
Ik ben nu in week 7 bezig van boek 1, intussen 7 kilo afgevallen en ik sta al bijna 2 weken stil, het is zo ontzettend frustrerend om elke dag weer rauwkost naar binnen te proppen en dingen te eten die ik niet lust als het niet helpt Ook is mijn stoelgang helemaal ontregeld, kan soms 3 dagen niet naar de wc, en krijg ik weer puistjes terwijl we hier alleen maar water drinken..
wie heeft nog wat extra motivatie over voor mij?
pi_51641791
Hoi, ik ben ook net begonnen, en t voelt wel goed moet ik zeggen.
Ik heb niet zo veel te verliezen maar ben afgelopen half jaar door reizen toch wel n beetje aangekomen en dat mag er wel weer af.

nou heb ik 2 vragen:
- hoeveel gram is een bakje rauwkost? (ik dacht zelf rond 200?)
- wtf is een SAS dag? (ik begrijp dat t een dag is dat je niet op je eten let?)

@ botterlfy:
Echt naar voor je, maar je weet dat spieren zwaarder wegen dan vet? Daarbij gaat het volgens mij uiteindelijk niet om je gewicht maar om je centimeters rond je middel. En zoals iemand anders al zei, pas het dieet anders aan aan datgene wat jij denk dat goed voor je is. (vaak weet je zelf best wat goed voor je is.... alles wat Sonja zegt wist ik ook al maar het is fijn om een steuntje in de rug the hebben)
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:38:32 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51642690
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:27 schreef lovegrrl het volgende:
Ik ben nu in week 7 bezig van boek 1, intussen 7 kilo afgevallen en ik sta al bijna 2 weken stil, het is zo ontzettend frustrerend om elke dag weer rauwkost naar binnen te proppen en dingen te eten die ik niet lust als het niet helpt Ook is mijn stoelgang helemaal ontregeld, kan soms 3 dagen niet naar de wc, en krijg ik weer puistjes terwijl we hier alleen maar water drinken..
wie heeft nog wat extra motivatie over voor mij?
voor de stoelgang staat er in bereik en behoud je gewicht de tip om drie kiwi's en een glas lauw water te nemen op de nuchtere maag. naast je gewone ontbijt. hou dit een aantal dagen vol..
nou works like a charm for me...

bij mij is slechte stoelgang ook samen met te weinig water. Maar da's bij jou niet zo zo lijkt het. Puistjes is ook een uiting van afvalstoffen die los komen, op zich goed.
voor de rest kan ik alleen maar zeggen! als je nog wat wil afvallen: volhouden!! ik heb ook drie weken stil gestaan, en ben nu zo ineens 2 kilo kwijt!
pi_51650427
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef n8 het volgende:
Hoi, ik ben ook net begonnen, en t voelt wel goed moet ik zeggen.
Ik heb niet zo veel te verliezen maar ben afgelopen half jaar door reizen toch wel n beetje aangekomen en dat mag er wel weer af.

nou heb ik 2 vragen:
- hoeveel gram is een bakje rauwkost? (ik dacht zelf rond 200?)
- wtf is een SAS dag? (ik begrijp dat t een dag is dat je niet op je eten let?)
Een SAS dag is een Schijt Aan Sonja dag
Baaldagen dus, een dag dat je absoluut niet aan Sonja en haar afslanken wilt denken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:07:43 #198
48067 neo2000
pi_51656199
Ik dacht dat een SAS dag een dag was dat je je niet aan het SB dieet hield..?

Wij hebben het eerste boek uit. Resultaat was bij ons beide niet echt denderend, bij m'n vriendin een kilo of 6, 7, bij mij een kilo of 6. Nu waren onze eetgewoontes al niet zo slecht voor we eraan begonnen(redelijk rond de zelfde tijd eten dagelijks, veel variatie, veel groenten en best weinig vlees en rijst/aardappelen en niet te vet eten, frietpan wordt 3 keer in het jaar gebruikt ) maar ze gleden wel wat af de laatste tijd.. Je weet wel, wat vaker even snel uit het werk wat eten halen e.d. Ik ben benieuwd of het gewicht er bij mij af blijft. Dingen die ik wel blijf volhouden uit het dieet:

* De tussendoortjes op gezette tijden, en dan vooral de goede.. Dus wat vaker een plakje ontbijtkoek, een appeltje mee, wat vaker een eierkoek e.d. i.p.v. die eeuwige boterhammen..
* Ontbijten s'ochtends
* Meer varieren bij de lunch en het ontbijt.. Crackers bij de lunch bevallen nog steeds goed (s'morgens ook makkelijk voor in je lunchpakket, geen boterhammen ontdooien en smeren, maar gewoon een pot jam mee naar het werk met de crackers.. Tijd die je daarmee uitspaart kan je mooi ontbijten, wardoor je niet eerder je nest uit hoeft )
* Less in when less out: in het weekend ben je minder actief, dus eet je minder.. Logisch eigenlijk.
* Meer drinken.. En dan heb ik het over water.

Verder ben ik benieuwd of ik op hetzelfde gewicht blijf ongeveer..
pi_51656534
Deze ochtend weer gewogen en ben weer wat afgevallen. 0,4 kilo kwijt in 11 dagen.
Het is een beetje maar oke het is weer iets.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51658098
Wat ik me afvraag, die tussendoortjes, is dat echt op vaste tijden of is het ook goed als je het tussen bv 3 en 4 uur neemt iedere dag? Ik las het in het boek maar of het dan ook echt inhoudt dat je elke dag om 3 uur je tussendoortje neemt snap ik niet. Zal toch niet veel uit maken he?
pi_51660443
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:04 schreef Purky het volgende:
Wat ik me afvraag, die tussendoortjes, is dat echt op vaste tijden of is het ook goed als je het tussen bv 3 en 4 uur neemt iedere dag? Ik las het in het boek maar of het dan ook echt inhoudt dat je elke dag om 3 uur je tussendoortje neemt snap ik niet. Zal toch niet veel uit maken he?
Ik neem die wanneer ik trek krijg. Is het erg snel na de maaltijd dan stel ik het uit. Ik zorg er wel voor dat het min 1 uur voor de volgende maaltijd is
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51660973
haha heerlijk om te weten dat er SAS dagen zijn en dat die geoorloofd zijn....
.... al ben ik pas in me eerste week en zal ik mezelf voorlopig nog geen SAS dag toestaan...

chocola..... hmmmzzz echt te lekker soms *droom even weg*
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
  maandag 23 juli 2007 @ 18:19:14 #203
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51755156
8.5 kilo kwijt Vandaag begonnen aan week 8 en zelfs een aantal SAS momenten gehad
pi_51757395
Hoihoi!

Ik ga na mijn vakantie ook beginnen met Sonja Bakker, het boek heb ik al maaanden in huis. Maar hij lag daar maar stof te happen. Samen met mijn moeder (waar ik dus woon) hebben we besloten te gaan Sonja Bakkeren. Over 2 weken, als mijn vakantie van mijn werk voorbij is en die van haar ook, gaan we beginnen. Het leek ons niet verstandig om nu te beginnen, want in de vakantie is het wel heel erg moeilijk!

Een paar vraagjes:
- Ik studeer.. is het een beetje te doen om iets mee te nemen voor als ik bijvoorbeeld een hele dag colleges heb?
- Als je bepaalde dingen niet lust, kun je dan ook iets anders pakken? Stel je lust geen, ik zeg maar iets, jam, kun je er dan ook honing op doen of iets? Of iets wat in datzelfde rijtje staat in het boek?

Heeft iemand nog andere nuttige tips?

Ik zou graag minimaal 10 kilo afvallen!
  maandag 23 juli 2007 @ 19:37:07 #205
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51757643
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:

Een paar vraagjes:
- Ik studeer.. is het een beetje te doen om iets mee te nemen voor als ik bijvoorbeeld een hele dag colleges heb?
- Als je bepaalde dingen niet lust, kun je dan ook iets anders pakken? Stel je lust geen, ik zeg maar iets, jam, kun je er dan ook honing op doen of iets? Of iets wat in datzelfde rijtje staat in het boek?

Heeft iemand nog andere nuttige tips?

Ik zou graag minimaal 10 kilo afvallen!
- Jah, je kunt ontbijtkoek meenemen, stukken fruit, broodjes en crackers die op het menu staan kun je meenemen.. Ik heb ook altijd hele lunchpaketten mee naar het werk

- In het boek staat voor bijna alles wel een alternatief. Als er zoet beleg op het programma staat, maar je lust bijvoorbeeld geen jam, kun je in het boek wel vinden dat ander zoet beleg bijvoorbeeld appelstroop is. En als je geen bloemkool lust, dat je dan rode kool kunt nemen zolang je maar binnen de koolsoorten blijft

Alles is heel duidelijk en makkelijk te doen
pi_51758164
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:37 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

- Jah, je kunt ontbijtkoek meenemen, stukken fruit, broodjes en crackers die op het menu staan kun je meenemen.. Ik heb ook altijd hele lunchpaketten mee naar het werk

- In het boek staat voor bijna alles wel een alternatief. Als er zoet beleg op het programma staat, maar je lust bijvoorbeeld geen jam, kun je in het boek wel vinden dat ander zoet beleg bijvoorbeeld appelstroop is. En als je geen bloemkool lust, dat je dan rode kool kunt nemen zolang je maar binnen de koolsoorten blijft

Alles is heel duidelijk en makkelijk te doen
Okee, dat klinkt goed! Ik weet nu echt zeker dat ik het wil.. wil zo graag wat kilo's kwijt! Naast het SB'en ga ik ook meer sporten Dat geeft ook al een fijn gevoel.

Nu heb ik alleen zo'n gevoel dat ik nu alles nog wel mag Ik ga straks naar Zandvoort op vakantie, en daar leef ik me dan nog maar even uit.. wel erg slecht

Psst, ik heb net in je fotoboek gepost
  maandag 23 juli 2007 @ 20:26:29 #207
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51759552
Kan iemand me hier even een 'schop onder mijn kont' geven.......?

Ik wil geen appels meer, ik wil chocola!!!! Ik wil geen crackers meer, ik wil bagels met roomkaas en zalm!!! Ik wil geen rauwkost meer, ik wil kaasfondue!!!! Ik wil geen magere yoghurt meer, ik wil een bak Ben & Jerry's!!!!

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zit even helemaal door mijn motivatie heen.....
  maandag 23 juli 2007 @ 20:50:29 #208
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51760705
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:26 schreef Exciter101 het volgende:
Kan iemand me hier even een 'schop onder mijn kont' geven.......?

Ik wil geen appels meer, ik wil chocola!!!! Ik wil geen crackers meer, ik wil bagels met roomkaas en zalm!!! Ik wil geen rauwkost meer, ik wil kaasfondue!!!! Ik wil geen magere yoghurt meer, ik wil een bak Ben & Jerry's!!!!

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zit even helemaal door mijn motivatie heen.....
Dan laat je jezelf toch 1 dag gaan als een soort van beloning. En daarna weer strak aan het schema. Liever 1 dag veel zondigen, dan elke dag een beetje. Want van dat laatste houdt je veel meer vast.
  maandag 23 juli 2007 @ 20:58:14 #209
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51761068
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:50 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan laat je jezelf toch 1 dag gaan als een soort van beloning. En daarna weer strak aan het schema. Liever 1 dag veel zondigen, dan elke dag een beetje. Want van dat laatste houdt je veel meer vast.
Het stadium van één SAS-dag ben ik voorbij... ik baal gewoon even helemaal van dat letten op wat wel en niet te eten en drinken..... Rosé en toastjes met franse kaas en chocolademousse wil ik!!!!

En ik ben ook nog eens slecht gehumeurd door dat rotweer.....
  maandag 23 juli 2007 @ 21:03:05 #210
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51761303
Overigens had ik afgelopen weekend wel een erg lekkere salade gemaakt en volgens mij Sonja-proof!!

Melange van mosterdsla en rucola (bij de AH), radijsjes in blokjes en blokjes 20+-Slankie kaas. Dressing van magere yoghurt, drupje olijfolie, wat kappertjes en klein lepeltje grove mosterd. Hmmm!!

Maar ja, ook die salade smaakt lekkerder als de zon schijnt.... Zou m'n dip gewoon aan dat rotweer liggen???
pi_51761997
Joh, Exiter, je zit op het stadium waar iedereen komt. Persoonlijk vecht ik dagelijks met visioenen over ben en jerry's, shoarma, patat, chocolade en thee met veel honing. Je slaat je er wel doorheen, en let erop dat je jezelf beloont voor élke kilo heh! Als ik 5 kilo ben afgevallen, mag ik een zonnebankabbonnement. Bij 10 kilo ga ik wandklimmen, bij 15 kilo koop ik een setje Marlies Dekker voor mezelf en bij 20 gaan mn liefje en ik een weekend naar Londen.

En ik koop bij elke kilo een lekker zeepje of shampoo-tje voor mezelf, bij voorkeur van Lush
pi_51768013
ik ben nog maar 2 kilo afgevallen maar nu vind ik mezelf wel dunnig dus is er niet zo veel motivatie..
maar ik zit niet echt strak in het vel dus die andere 6 kilo moeten ook nog maar even
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:31:41 #213
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_51770264
Ben zelf sinds donderdag begonnen.. en het gaat me vooralsnog goed af. Ben al minstens 1 kilo kwijt. 5 tot 7 kilo to go.
pi_51773834
Ik ben ook al bijna 2 kg kwijt.... nog 2 en ik ben redelijk tevreden.
Wat gaat dit snel zeg, echt ongelofelijk, ik wist niet dat zoiets zo goed kon helpen!

Vanavond weer sporten
pi_51774357
Leintjeuh, wat een leuk beloningssysteem heb je !
Ik koop voor mijzelf om de 2-3 kilo een trollbeads bedeltje voor mijn armband.

Ik ben begonnen in week 6 gisteren, maar ik heb de fruitdag overgeslagen, veel fruit verdraag ik echt niet, tenzij ik de hele dag op het toilet wil zitten. In week 5 ben ik 0,5 kilo afgevallen .

En voor de mensen die de motivatie kwijtraken; zorg dat je bezig bent, dan ben je veel minder bezig met eten. Sonja zegt: Denk erom, je bent geen vuilnisbak.

Succes allemaal!
pi_51775241
Als ik lees hoe positief jullie zijn herinner ik me dat ik dat 20 weken geleden ook was Nu ben ik in de laatste week van het zomerslank boek maar de positieviteit om af te vallen is vér te zoeken. Aan het begin had ik er het volste vertrouwen in maar nu heb ik het wel gehad. Maar ja, zonder SB wordt het helemaal een ramp gok ik zo Dus ik blijf lekker door prutsen hierzo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:37:36 #217
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51776319
herinneringspost voor mezelf. 86,8kg na 12 weken. Dat is -14,2 en nog 1,8 te gaan.
pi_51779572
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Joh, Exiter, je zit op het stadium waar iedereen komt. Persoonlijk vecht ik dagelijks met visioenen over ben en jerry's, shoarma, patat, chocolade en thee met veel honing. Je slaat je er wel doorheen, en let erop dat je jezelf beloont voor élke kilo heh! Als ik 5 kilo ben afgevallen, mag ik een zonnebankabbonnement. Bij 10 kilo ga ik wandklimmen, bij 15 kilo koop ik een setje Marlies Dekker voor mezelf en bij 20 gaan mn liefje en ik een weekend naar Londen.

En ik koop bij elke kilo een lekker zeepje of shampoo-tje voor mezelf, bij voorkeur van Lush
Wat leuk, zoiets ga ik ook maar verzinnen, maar dan wel bij elke 2 a 3 kilo denk ik
pi_51783910
Het scheelt als je kleine stukjes koopt, kiwi! Plus er zit geen Lush in Rotterdam, dus 'moet' ik wachten tot een beter shop-moment, waarop ik meestal 3 of 4 stukjes koop :D
pi_51793800
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:54 schreef Leintjeuh het volgende:
Het scheelt als je kleine stukjes koopt, kiwi! Plus er zit geen Lush in Rotterdam, dus 'moet' ik wachten tot een beter shop-moment, waarop ik meestal 3 of 4 stukjes koop :D
Hahaa

Ja ik ga mezelf belonen met leuke tijdschriften, boeken, oorbellen, dvd's, lingerie etc! Dat vind ik echt leuk!
pi_51795720
Ja maar dat moet ook van Sonja hoor
pi_51803780
morgen ga ik echt weer door maar ik vergeet het gewoon steeds.. is beetje uit mn ritme
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:57:26 #223
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51804947
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Hahaa

Ja ik ga mezelf belonen met leuke tijdschriften, boeken, oorbellen, dvd's, lingerie etc! Dat vind ik echt leuk!
Hahah dat is indd leuk
Heb mezelf nog niks gegeven, maar kijk nu toch tegen de -10 kilo aan Is de vakantie die ik mezelf heb gegeven een tijd geleden daar genoeg voor? Of zou ik nu uitgebreid mogen shoppen en spenden?
pi_51805068
bij 65.0 en 64.0 ga ik ietsa kleins kopen
en 63.0 ga ik iets groots kopen... kweet nog niet wat??
  woensdag 25 juli 2007 @ 01:31:15 #225
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51805537
Heb mezelf niks cadeau gedaan, gun mezelf alleen af en toe wat lekkers. Ja, wat nieuwe kleren, maar die oude zitten als losse vodden om mijn lijf. Ik ben van een te strakke spijkerbroek 38/34 naar 34/34 gegaan, heb weer een wat strakker T-shirt gekocht wat ik aan kan zonder voor lul te lopen en krijg de nodige complimenten op het werk van mijn vrouwelijke collega's. Motivatie genoeg dus
pi_51812415
34-hele kleine 34
of 34 toch nog best wel grote 34?

ja maar ik willl een cadeau
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:13:18 #227
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51812911
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
34-hele kleine 34
of 34 toch nog best wel grote 34?

ja maar ik willl een cadeau
Joh, geen idee Ben momenteel 86kg bij 1,87 dus doe zelf je inschatting Band zit ruim genoeg, maar heb helaas oversized bovenbenen...
pi_51813400
nee ik bedoel
heb je maat 34
van
34-36-38-40-42-44
of maat 34 van
26-27-28-29-30-31-32-33-34

maar ik denk dus het laatste..
o je bent ook nog een gast

laat maar
pi_51815442
Op het eind van de week ben ik 10% van mijn startgewicht kwijt!
Dan ga ik taart eten! Dat is mijn verwending.
Ik wacht nog even met nieuwe kleren. Ik heb op dit moment geen dingen waarbij ik iets nieuws/passends moet hebben. 12 september zoon jarig en 15 september house warming. Dat is dan een mooi moment om te gaan shoppen.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51815619
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:55 schreef Purky het volgende:
Als ik lees hoe positief jullie zijn herinner ik me dat ik dat 20 weken geleden ook was Nu ben ik in de laatste week van het zomerslank boek maar de positieviteit om af te vallen is vér te zoeken. Aan het begin had ik er het volste vertrouwen in maar nu heb ik het wel gehad. Maar ja, zonder SB wordt het helemaal een ramp gok ik zo Dus ik blijf lekker door prutsen hierzo
Ik ben nu ook bezig met de laatste week zomerslank. Het lijkt wel of ze dat boek geschreven heeft met het idee dat alle kritiek erin aangepakt moet worden. Je eet deze week rijst, burrito's, taco's. En afvallen bijna niet. Maar de recepten erin zijn heerlijk. Ik hou wel van haar manier van koken. Dat scheelt!

Nu na 3 weken niet afgevallen te zijn zit er weer schot in de zaak. Gelukkig! Het is zo demotiverend als je alsmaar niet afvalt.

Succes!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51818824
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:57 schreef lovegrrl het volgende:

[..]
Of zou ik nu uitgebreid mogen shoppen en spenden?
pi_51825442
wat zegt sonja over dim sum
pi_51826033
dat ze dat niet kent omdat ze dat niet doen buiten de randstad
pi_51826124
120 kcal per 100 gr
ik eet denk ik nu 150 gr
(± 8 hapjes)

is te doen
en zooooooooooooo goddelijk lekker
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:31:47 #235
48067 neo2000
pi_51854214
Ja, en in het originele boek zegt ze er helemaal niets over. Zitten nml geen aardappels in.
pi_51854262
Sinds ik terug ben uit Portugal/Parijs lukt het Sonja Bakkeren echt niet meer
ik denk de hele tijd
ieeeuw wat hollands
pi_51860382
Ja die gekookte aardappelen komen mij nou ook de strot wel uit, haha.
Maar gister heb ik ze gewoon vervangen door rijst.
Dat was best te eten !
pi_51875492
vandaag weer big mac
omg

morgen.. ga ik echt echt weer verder
pi_51877424
hey, hoe lossen jullie het verlangen naar chocola op als je ongesteld bent??
Er moet toch een Sonja-proof oplossing voor zijn?

Verder gaat het uitstekend btw; Works like a charm for me
pi_51878241
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:37 schreef botterfly het volgende:

[..]

Ik ben nu ook bezig met de laatste week zomerslank. Het lijkt wel of ze dat boek geschreven heeft met het idee dat alle kritiek erin aangepakt moet worden. Je eet deze week rijst, burrito's, taco's. En afvallen bijna niet. Maar de recepten erin zijn heerlijk. Ik hou wel van haar manier van koken. Dat scheelt!

Nu na 3 weken niet afgevallen te zijn zit er weer schot in de zaak. Gelukkig! Het is zo demotiverend als je alsmaar niet afvalt.

Succes!
Ik ben nog maar 1 kilo afgevallen in die 4 weken Misschien moet boek 1 maar weer uit het stof getrokken worden, daar viel ik 7 kilo mee af.

Ben het vandaag zát! Ongelofelijk..

Ik moet dus ook ongesteld worden en chocolade cruesli is zo verdomd lekker! Mja, verder maar weer streng doen vandaag, anders veranderd er nooit wat
pi_51880528
Ik ben nu 6 weken en 5 dagen bezig met boek 1, en tot nu toe bevalt het goed
In de eerste 3 weken verloor ik veel gewicht; na drie weken precies 7 kilo.
Nu merk ik dat het langzamer gaat, maar ik ben toch blij met het resultaat: van 108,4 naar 96,6 !
Aan het begin had ik xxl voor shirts, nu is het een xl, en soms zelfs een l.
Broeken had ik al in geen eeuwigheid gekocht, omdat de meeste kledingzaken niet hoger gaan dan waist 38...nu heb ik twee broeken gekocht met waist 36 en 38

Als ik moet afgaan op mijn BMI, zou ik om de bovengrens van 25 te behalen, met mijn lengte maximaal 84 kilo mogen wegen...dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren
pi_51882668
Een tip die laatst ook in de dieetclub werd gegeven,

als je zin hebt in iets zoets, neem dan zoete thee, bv. zoethout of wat je maar lekker vindt..
Het kan wat helpen tegen die zoete drang.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:01:36 #243
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_51892097
Vandaag alleen maar twee pannenkoeken als diner.
pi_51899115
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:21 schreef Purky het volgende:

[..]

Ik ben nog maar 1 kilo afgevallen in die 4 weken Misschien moet boek 1 maar weer uit het stof getrokken worden, daar viel ik 7 kilo mee af.

Ben het vandaag zát! Ongelofelijk..

Ik moet dus ook ongesteld worden en chocolade cruesli is zo verdomd lekker! Mja, verder maar weer streng doen vandaag, anders veranderd er nooit wat
Zeg, die menstruatie zorgt er bij de meeste ook voor dat ze niet afvallen. Bij mij scheelt dat in 1 week 2 kilo.
En zomerslank heb ik na zondag uit en dat gaat ver de kast in. Het werkt niet voor mij. Ik ga maandag beginnen met boek 3, slank worden en blijven. Kan ik er weer 12 weken tegen met menu's.
Ben benieuwd of ik morgen mijn 1ste mijlpaal heb bereikt: 10% lichaamsgewicht verloren. Ik zit er bijna aan nog 0,2 kilo!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51899272
Misschien ben ik volgende week ineens een stuk lichter, zou best kunnen. Slik de pil al 3 maanden door en bij mij beďnvloed dat inderdaad ook érg me gewicht. We zullen het wel zien, maar alsnog heb ik nog weinig motivatie. Maar ach, we gaan weer opnieuw 4 weken zomerslank doen hier ik blijf het proberen!
pi_51966744
Ik ben vandaag begonnen met Bereik en Behoud. Ik vind het verschrikkelijk als mensen de hele dag roepen dat ze iets wel of niet mogen van Sonja, Sonja-proof etc. etc. dus had me voorgenomen om er niet de hele tijd over te zaniken maar dat blijkt toch best moeilijk te zijn Had vandaag wel héél veel honger en een beetje hoofdpijn (ja, wel genoeg water gedronken) zo tussen 4 en 6. Anyway, ben erg gemotiveerd en wil er het liefst wel 20kg af - hoewel ik met 10kg ook al heel erg blij zou zijn.
Één vraag: Hoe laat eten jullie je avond-tussendoortje?
  maandag 30 juli 2007 @ 20:03:21 #247
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_51968601
Sonja Bakker , Atkins is the way to go dames, als je echt veel gewicht wilt verliezen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_51968641
Ik wil maar 5 kg afvallen dus is Sonja wel mijn held
  maandag 30 juli 2007 @ 20:58:03 #249
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51970483
86,0 vanochtend. 15 down, 1 to go!
pi_51973780
hoi, vraagje: hoeveel gram zit er in een klein zakje snack-a-jacks? Ik kan hier alleen maar grote kopen en dat lijkt me best veel........

2 kg to go

@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?

[ Bericht 28% gewijzigd door n8 op 30-07-2007 22:42:41 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 23:53:27 #251
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_51976096
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
hoi, vraagje: hoeveel gram zit er in een klein zakje snack-a-jacks? Ik kan hier alleen maar grote kopen en dat lijkt me best veel........

2 kg to go

@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?
Laat het duidelijk zijn, je bent nooit klaar. Dit is een battle voor de rest van je leven a.k.a. levenstijl
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:02:48 #252
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51976346
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
Ik vind dit erg goed te doen. Het geeft mij struktuur en houvast, en is stukken beter te volgen dan de niks-eten-dieten. Ik wijk nu wel steeds meer af, dwz ik wissel bepaalde producten. De diverse eetmomenten houdt ik er wel in.

Tussendoor een paar keer bewust gezondigd, een keer zuipweekend met vrienden, een paar keer wezen uit eten en op 2 of 3 spaarzame zomeravonden geBBQt. En zo af en toe een keer een biertje ipv wijn, of een paar stukjes chips ipv die droge rijstknabbels. Zonder dit had ik wel een paar weken eerder klaar kunnen zijn, maar je moet jezelf niet te veel martelen.

MisterJ.Lo. heeft overigens wel gelijk, nu niet terug in een patroon van slecht eten etc. (dat deed ik al niet, overgrote deel van de kg was nog over van mijn studententijd, en dás inmiddels 6 jaar terug). Ik houd van lekker eten en drinken, en da's de valkuil. Maar ik heb nu wel een methode achter de hand waarmee ik snel en makkelijk kilo's kan verliezen. Als ik straks weer 3kg zwaarder terug zou komen van vakantie, nou, dan doe ik toch weer 2 weken streng SB....
pi_51979023
2 grote rijstwafels is 1 klein zakje
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:33:04 #254
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_51982425
Ik heb het 60-receptenboek van Sonja Bakker op m'n log staan. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden om te hebben?

http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186 Het is in PDF-formaat en de pizza is een aanrader!!

Succes iedereen!!!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_51983450
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:33 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb het 60-receptenboek van Sonja Bakker op m'n log staan. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden om te hebben?

http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186 Het is in PDF-formaat en de pizza is een aanrader!!

Succes iedereen!!!
He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaal

Succes hier allemaal, mn ouders zijn met Sonja allebei 7a9 kilo afgevallen (volgens mij) en daar is nu, weken later, nog steeds nauwelijks wat bijgekomen. Het is prima vol te houden daarna
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51983470
Nou, ik heb dat boek doorgebladerd en ik ben welgeteld 1 recept tegengekomen dat me niet smerig lijkt. Sonja is echt niet leuk met bedenken van nieuwe recepten.
pi_51983538
Ik heb, voor de gein, de Sonja-fantasiemuffins gemaakt. Gewoon, om aan te tonen dat de recepten niet kloppen. Boy, had ik even gelijk
Muffins met extreem weinig vet en suiker zijn vies Keihard en droog, en gewoon niet lekker.

Dat Sonjaboek (ik had t gekregen) staat nu ongebruikt in de kast.
pi_51983548
Je moet je er wel een beetje voor openstellen !
pi_51983659
Jamaar ik ben dol op lekker eten en kook graag. Sonja richt zich vooral op mensen die ongezond/slecht eten en dat doe ik helemaal niet. Misschien eet ik af en toe een beetje te veel

Ik denk dat ik zeer gedeprimeerd zou raken als ik dat elke dag moest eten.
pi_51983806
Ik heb zéér regelmatig een sonja-dip, met name als er wéér 4 keer aardappels op het menu staan... Maar alle recepten die in Bereik staan die ik heb geprobeerd, vond ik niet lekker. De karbonades, de koolsalade , de spagettisaus met rode wijn *huiver*, vis en garnalen lust ik überhaupt niet. En als er ook nog witte bonen in tomatensaus en gekookte prei op het menu staan, schiet mij dan maar lek. Ik vind koken niet erg om te doen, maar dan moet dat wat ik kook wel lekker smaken, en niet zoals het van Sonja moet. Jus maken van water... Sorry maar ik word er soms niet goed van.
pi_51983984
Ja ik vind het ook niet zo lekker en zo saai hollands
Zodra er een Sophia Fornaio komt doe ik mee whaha of anders een Sophie Boulangerie
pi_51984009
weetje wat wel heel lekker is..
prei in stukjes van 4 cm snijden
bakken in een beetje boter... glas rode wijn er over en wachten totdat de wijn is verdampt
pi_51984024
Ja mijn idee. Gekookte prei, met als alternatief gestoofde uien??? Hallo, het is 2007, niet 1907!!
pi_51984040
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb zéér regelmatig een sonja-dip, met name als er wéér 4 keer aardappels op het menu staan... Maar alle recepten die in Bereik staan die ik heb geprobeerd, vond ik niet lekker. De karbonades, de koolsalade , de spagettisaus met rode wijn *huiver*, vis en garnalen lust ik überhaupt niet. En als er ook nog witte bonen in tomatensaus en gekookte prei op het menu staan, schiet mij dan maar lek. Ik vind koken niet erg om te doen, maar dan moet dat wat ik kook wel lekker smaken, en niet zoals het van Sonja moet. Jus maken van water... Sorry maar ik word er soms niet goed van.
Leintjeuh, waarom doe je het dan? Er zijn nog wel andere dieten hoor!
pi_51984069
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
weetje wat wel heel lekker is..
prei in stukjes van 4 cm snijden
bakken in een beetje boter... glas rode wijn er over en wachten totdat de wijn is verdampt
Ik zou witte wijn nemen, anders krijgt de prei zo'n raar paarsig kleurtje
pi_51984104
het gaat om de smaak eihoofd
pi_51984233
Het gaat ook om de presentatie, druif
pi_51984259
heb je het ooit gemaakt? nein.... het ziet er prima uit..
pi_51985274
Ik ben gisteren begonnen

Nou ben ik natuurlijk nog maar net bezig maar het valt me tot nu toe mee. Ik heb in ieder geval geen honger gehad terwijl dat ik van veel mensen hoor dat ze dat wel hebben. Het speculaasje 's avonds heb ik zelf weggelaten omdat ik zo vol zat van het avond eten.

Waar ik wel tegen aan loop is vlees. Ik ben vegatarier en ben dus echt een beetje aan het puzzelen hoe ik tijdens het diner en ook op brood het vlees het beste kan vervangen. Iedere dag Quorn lijkt me ook geen succes. Zijn er misschien meer vegateriers met tips?
pi_51985561
Bij mij lukt het even niet meer.
17 kilo ben ik tot nu toe afgevallen, ik wil er graag nog 12 af hebben
Ik vind de vakantie behoorlijk lastig ook om af te vallen. Dan gaan we een avond een terrasje pakken, dan hebben we een bbq.
Over 3 weken moet ik weer met school beginnen en dan ga ik weer streng doen. Nu zorg ik er gewoon even voor dat ik niet boven een bepaald gewicht kom.
Werkt ook goed
E.
pi_51987289
Susanne81, ik ben niet vegetarisch, maar eet wel biologisch vlees, soms komt het dan zo uit dat ik het soort vlees wat Sonja voorschrijft biologisch niet kan vinden. Ik neem dan gewoon een groentenburger, stukjes Des van Quorn of wat van Valess of iets dergelijks.
Gewoon even op de achterkant van de pakjes kijken, hoe minder calorieen hoe groter de kans dat ik die koop.
Succes! Het gaat je vast lukken!
Liefs, LaFemmeObscur
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:55:46 #272
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51988111
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:16 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou, ik heb dat boek doorgebladerd en ik ben welgeteld 1 recept tegengekomen dat me niet smerig lijkt. Sonja is echt niet leuk met bedenken van nieuwe recepten.
Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.
pi_51988156
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:55 schreef Coelho het volgende:

Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.
Een zeikerd?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:01:17 #274
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51988276
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Een zeikerd?
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
pi_51988386
Suzanna81,
Ik ben ook vegetarier en eet idd wel veel Quorn maar vervang het vlees soms ook met vis of n eitje. Voorin het boek staat hoeveel gram vis gelijk staat aan zoenzo veel gram vlees. Verder doe ik op m'n brood kaas (slankie) smeerkaas (ook slankie) philedelphia. Ook vis zou je ook je brood kunnen doen zoals gerookte zalm iod.
succes!
pi_51988503
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
Nounou. Das wel erg kort door de bocht, hoor.

Ik ben bepaald geen zeur, eet bij andere mensen alles wat me wordt voorgezet, en bel dol op experimenteren met onbekende ingredienten. Maar ik word ook wel erg verdrietig als ik het boek van Sonja inkijk. Het is zo laffig, zo diëterig. Vijf keer per week aardappels for crying out loud! En onsmakelijke dingen als aardappelpuree uit een zakje!
Ik zou het eten als het me werd voorgezet, zelf zou ik het nooit ofte nimmer elke dag willen maken.

Leintjeuh, ben je normaalgesproken gewend om gezond (groente, peulvruchten, vis, gewoon de standaard gezonde zooi) te eten?
pi_51988693
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:05 schreef n8 het volgende:
Suzanna81,
Ik ben ook vegetarier en eet idd wel veel Quorn maar vervang het vlees soms ook met vis of n eitje. Voorin het boek staat hoeveel gram vis gelijk staat aan zoenzo veel gram vlees. Verder doe ik op m'n brood kaas (slankie) smeerkaas (ook slankie) philedelphia. Ook vis zou je ook je brood kunnen doen zoals gerookte zalm iod.
succes!
Dat zou een optie zijn maar ik eet ook geen vis of kaas
Ik ga gewoon varieren met verschillende vega burgers denk ik. En ik heb ergens gelezen dat je als hartig broodbeleg ook sandwich spread mag nemen dus dat is ook een goede optie. En natuurlijk het vega broodbeleg van de Albert Heijn, is nog best lekker ook!
pi_51988826
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Leintjeuh, ben je normaalgesproken gewend om gezond (groente, peulvruchten, vis, gewoon de standaard gezonde zooi) te eten?
Groente en peulvruchten wel, maar van vis word ik onpasselijk. De enige 2 visproducten die ik lust zijn kibbeling en kapitein iglo vissticks. En dat zijn geen gezonde vissoorten, dus eet ik het vrijwel niet. Maar quorn en valess eet ik regelmatig. De manier waarop Sonja haar dieetmaaltijden presenteerd, staat me volledig niet aan. En een stukje vlees bakken in olijfolie... Tsja, ik vind niet dat dat iets positiefs doet voor de 'eetervaring' zeg maar... Het is allemaal zo'n droge troep, laf en flauw, vreselijk gewoon. Lang leve lekker eten...
pi_51988933
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:

Ik vind dat ik geen moeilijke eter ben. Ik eet hardstikke veel verschillende dingen, als het moet zelfs dingen die ik niet blief zoals bladspinazie. Ik ben dol op sauzen met veel groente erin, bijna alle groente lust ik, ik ga juichen voor pasta's, ik ben zot op rijst. Maar Sonja's dieet, met gekookte prei, witte bonen in tomatensaus en 4 dagen in de week aardappels...Nee. Geef mijn portie dan maar aan de hond. Vooral als je 2 van de 3 overige dagen koolsla of brood met soep als avondeten hebt staan.
pi_51988962
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:32:18 #281
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51989240
Ok, ik was misschien iets te kort door de bocht Het ging er mij meer om dat Sonja voor de Hollandse pot staat, en als je voor haar dieet kiest, dan zul je het daarmee moeten doen. Je kunt ook Montignaccen. Vroeger hadden wij thuis altijd 5 dagen per week aardappelen, vlees en groenten. Ik ben absoluut voor de internationale keuken, maar ik heb gekozen voor SB en dus eet ik aardappelen. Uiteraard wel gevarieerd, gebakken krieltjes, (zelfgemaakte) puree, ovenfriet, en af en toe een gekookte aardappel.

Ik houd absoluut niet van sla en andere rauwe bladeren, dan kun je net zo goed eikenblad eten, m.i. Maar als er dan rauwkost staat, dan eet ik wel een bakje gele kool, of tomatensalade of zo. Dus ook binnen de regels van de wet kun je varieren. En kruiden zijn nog steeds niet vet, dus smaak kun je ook aan je producten geven.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:43:01 #282
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_51989616
ff iets tussendoor: Komt er ook een Sonja Bakker Show op tv zoals met zeug Oprah?
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_51989704
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
spinazie... Ik vervang vis al door andere dingen, zoals tartaar *ril* kip valess enzo.
pi_51989850
Ik bedoel maar te zeggen dat er nog meer diëten onder de zon zijn. Vaak gezonder en gevarieerder dan Sonja. Misschien val je minder snel af dan, maar het culinair lijden is dan niet zo afschuwelijk!
pi_51990610
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:27:27 #286
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_51994300
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:15 schreef Chicolate het volgende:

[..]

He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaal
Ja hoor! Post maar! Ik heb hem ook gewoon ergens gedownload. Nou ja, mijn huisgenoot dan.
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_51994418
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:16 schreef Purky het volgende:

[..]

Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?
Jawel hoor. Is ook gewoon een dieetboek met dagmenu's.
Het gaat een beetje door op het GI-dieet. Maar het is dus echt wel lekker eten. Smakelijker dan Sonja, dat is zeker!
pi_51999176
Vorige week ben ik weer 800 gram ongeveer afgevallen (mijn weegschaal is niet zo precies) .
Soms vervang ik ook het avondeten met iets waarvan ik weet dat het er wel voor in de plaats kan, en met wat kruiden en lightsausjes maak ik vaak wel iets lekkers .
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:43:34 #289
47102 Elvi
miemkwien
pi_52001318
Mn moeder heeft ook zo'n GI-dieetboek gekocht... Voor de collectie ofzo
Maarem... die SB-recepten... voor avondeten is dat best weinig caloriën
pi_52002574
Mja, ik geloof niet heel erg in GI-dieten. Maar het zag er lekker, genoeg en gezond uit. Dus het leek mij een beter dieet dan Sonja. Want je valt er wel van af (zij het wat langzamer).
pi_52010414
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:21 schreef ColdFeet het volgende:
Mja, ik geloof niet heel erg in GI-dieten.
GI is ook geen religie, je hoeft er niet in te geloven
Maar het werkt wel! En geen hollandse pot, maar groente, fruit en volkoren produkten
pi_52011548
Let's just say: er zijn wel meer dingen die je bloedsuikerspiegel beinvloeden. Dat hangt niet alleen van je voedsel af.

Moest ik trouwens erg om lachen bij Sonja: je mag geen mango's eten van haar 'omdat dat heel veel suiker bevat en je bloedspiegel te sterk laat schommelen'. Sure, en dan wel witte pistoletjes en sultana's eten zeker
En je mag geen avocado want dat vindt ze te vet
De mooiste was nog wel: bij de japanner uit eten mag, en je kunt gewoon susi eten 'want heb je weleens een dikke japanner gezien?' Hoezo drogredenatie?

Al met al lijkt mij dus dat Sonja een weinig zinnige mening heeft over voedsel...
pi_52012182
Ach je moet Sonja mi niet te letterlijk nemen soms. En zelf creatief omgaan met vervangers enzo.
Die aardappels heb ik trouwens wel ingehouden, maar prei en bruine bonen
pi_52019311
Zo, ik ben me nog even lekker aan het uitleven hier in Zandvoort.
13 augustus begin ik met Sonja Bakker, ik ben benieuwd.
Als ik al die positieve verhalen hier lees, heb ik er best zin in!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:51:10 #295
48067 neo2000
pi_52022791
Moest echt een paar keer lezen voordat ik pas doorhad dat men met GI Glychemische Index bedoelt.. O.a. dus gebruikt in de boeken van M. Montignac. Ik ben een vent, waarom weet ik dit..?
pi_52024898
Hallo,

Ik ben net ook gestart met Sonja Bakker, maar dan met het nieuwste boek Slank de zomer in. Hebben hier meer mensen ervaring mee? En houden jullie je echt zo streng aan de avondrecepten? Ik word namelijk echt niet blij van al die gekookte aardappels :S
pi_52026787
Voor de mensen die net gestart zijn met Sonja Bakker, heel veel succes !
Ik zit nu in de zevende week (bereik je ideale gewicht) en het gaat nog steeds heel goed .

Het GI dieet is dat niet geheel suikervrij/arm?
Volgens mij krijg je dan echt afkickverschijnselen als je altijd normaal suiker eet.
En dan went je lichaam aan het suikervrij/arm eten, maar krijg je eens een keertje iets met wat meer suiker binnen, dan reageert je lichaam daar weer raar op.
Maar suikerarm leven is voor elk mens wel goed denk ik, ongeacht of je hypoglykemie of diabetespatient bent.
pi_52028710
Zonder suiker, hemeltjelief! Ik zou gek worden! Ik kan echt niet zonder suiker hoor! Maar het klinkt opzich wel heel goed. Ga me er wel eens in verdiepen.

@ Marije: ik ben net voor de 2e keer met het zomerslank boek begonnen. Als dit boek je al tegenvalt qua aardappels moet je nooit aan haar eerste boek beginnen, daar moet je veel vaker aardappels. Dit boek valt nog mee, het verbaasde me zelfs toen ik ermee begon. Ben de eerste keer maar 1 kg afgevallen maar was niet zo streng. Ben net weer in de eerste week dus we zien 't wel. Succes in ieder geval!
pi_52031280
GI is niet suikervrij hoor. suikervrij is sowieso niet mogelijk als je fruit e.d. eet. Wel weinig toegevoegde kristalsuiker enzo, ja.
Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd.
pi_52050385
Maar kun je al die aardappellen niet vervangen door bijv. rijst oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')