Ehm ja ik had vorige week het lijstje uitgeprint want m'n computer liep steeds vast van die grote filequote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:19 schreef Greys het volgende:
Er staan toch voorin het SB boek hele handige lijstjes waarvoor je hartig broodbeleg bv mag vervangen? Kipfilet, rosbief, filet americain, enz. Net zoals je zoet broodbeleg mag kiezen tussen o.a. honing, vruchtenhagel, appelstroop enz. Dus als je geen paté lust, dan neem je toch kipfilet of rosbief of iets anders dat er in het lijstje staat dat je WEL lust?
Soms heb ik het idee dat er mensen aan het Sonja Bakkeren zijn die het hele boek nog nooit hebben gelezen![]()
Goh, wij pakken het hetzelfde aan..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:38 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan weer een uitzondering. Veel wat Sonja voorschrijft vind ik niet lekker, Andijvie, Witlof, Rauwkost etc. Toch eet ik het wel op. En waarom? Dan hoef ik niet zoveel en merk bij mezelf dat ik al helemaal niet meer denk van oeh lekker, ff eten. Eten is nu meer functioneel. Af en toe zit er wat lekkers bij (vandaag Nasi) daar verheug ik me dan een paar dagen op, YammieDe andere dagen denk ik ohja even warm eten anders krijg ik honger. 2 weken geleden was dat nog oeh lekker, eten! terwijl ik de helft van de tijd geen honger had..
Voor het stoppen met snoepen/ tussendoortjes heb ik ook een soort mindtrick. Wij hebben op het werk schepsnoep waar we zelf altijd wel wat uit mogen pakken. 1 keer in de week een zakje snoep mee naar huis. Nu denk ik elke keer dat ik zin heb in een snoepje "nee, morgen weer!" en als het dan morgen is denk ik "nee, morgen weer". zo stel ik het nu al ruim 2 weken uit. Als ik elke dag denk van morgen mag het! vind ik dat veel makkelijker dan denken dat het over 9 weken pas weer eens mag, dat maakt snoepen/ andere tussendoortjes eten aantrekkelijker, omdat het dan een lange tijd niet mag.
Oh, goedzo!quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
O ik eet geen smeerkaas/smeerworst/pate/enz uit principe (of omdat ik 't niet lust) iig heb 't al 10-15 jaar niet gegeten en wil niet zo een hilbilly worden die niks lust dus ga 't toch maar eten
Ik lust alles.. behalve dingen op broodquote:Op woensdag 13 juni 2007 12:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, goedzo!Want je zei in de lapo dat je geen lastige eter bent, maar ik kreeg toch een beetje een andere indruk...
![]()
![]()
ik heb een moment gemist..Het moment dat mijn broek paste. eerst zat ie te strak,
en nu zakt ie af..
![]()
nog ff doorgaan, en dan moet ik waarschijnlijk een nieuwe garderobe...![]()
![]()
Er zit nu waarschijnlijk ook veel vocht bij, maar goed ik ben relatief makkelijk uiteindelijk toch veel kwijt geraakt dus wie weet. Alleen binnen 9 weken is niet aan te raden voor de huid denk ik!quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Wauw ik ben al 4 kilo afgevallen. Ik ben nog niet eens 2 weken bezig. Dit is echt beter dan ik had verwacht! Als het zo 'makkelijk' blijft gaan, ben ik binnen no-time die 18 kilo kwijt. Bizar gewoon, in minder dan twee weken 4 kilo kwijt. Wauw.
bronquote:Eierkoeken niet aan te slepen door Sonja
ZWOLLE - De eierkoek is aan een onwaarschijnlijke opmars bezig. Bij de supermarkten zijn ze niet aan te slepen. Volgens koekfabrikant Gulden Krakeling is de omzet van de lekkernij de afgelopen maanden vertienvoudigd.
Dat meldt BN/De Stem. De opmars is nagenoeg volledig te danken aan Sonja Bakker, die de eierkoek in haar nieuwste boek als een verantwoord tussendoortje introduceerde. In de magazijnen van de Gulden Krakeling in Zwolle hebben de medewerkers de koek al omgedoopt tot vliegende schotel. 'Want ze vliegen de loodsen uit', zegt verkoopleider Jan van Gerner.
Productie opvoeren
Gulden Krakeling heeft onlangs een Zeeuwse eierkoekenfabrikant opdracht gegeven om de productie verder op te voeren, want ondanks de inspanningen moeten veel supermarkten nog dagelijks ‘nee’ verkopen. Vaak zijn de ’s ochtends gevulde schappen rond de middag weer leeg en grijpt de verantwoorde afslanker mis. In een eierkoek zitten slechts 85 kilocalorieën - en in een gewoon ei al 82 - en dus is het niet verwonderlijk dat de koek zich in een grote populariteit kan verheugen.
Opmars Optimel
Sonja Bakker kijkt niet op van de snelstijgende omzet van eierkoeken, aldus een medewerker van het kantoor van de afslankgoeroe. De door Sonja Bakker gepropageerde Optimel Control van Campina boekt eveneens het ene verkooprecord na het andere, al wil de fabrikant geen exacte cijfers geven.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:54 schreef botterfly het volgende:
Het gaat goed hier! 7 kilo in 7 weken!
Haha werkt het voor jou? bij mij wel iigquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:21 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Goh, wij pakken het hetzelfde aan..Snoepen inderdaad uitstellen, net zolang dat het er niet meer van komt. Zit vaak ook een beetje geforceerd de tussendoortjes te eten, meer omdat het moet. Op een gegeven moment merk je wel dat je rond bepaalde tijden honger krijgt, da's wel grappig.
kom op Purky!! heel even volhouden nog.... je zult zien, zodra je gaat afvallen komt de motivatie ook wel weer!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:15 schreef Purky het volgende:
Sinds maandag heb ik een nieuwe baan en moet ik nog even uitvogelen hoe ik het het beste met al het eten kan doen. Deze week 's ochtends kwark gegeten als ik dat als lunch mee, en dan brood mee voor de lunch zeg maar. Dat werkt tot nu toe nog het beste. Alleen vandaag heb ik ontzettende honger + buikpijn en ik heb net crackers op en een eierkoek (leuk trouwens dat artikeltje erover) maar het gevoel blijft.. Naja, straks weer avondeten!
Morgen wegen en ik hoop ontzettend hard dat er wat af is want ik heb de stimulans zooo hard nodig. Ik sta op het punt om op te geven en ik wil door blijven gaan maar heb wel af en toe een béétje resultaat nodig. De eerste keer boek 1 ging super, de 2e keer is een stuk lastiger.
OOH JEETJE JE CAPS LOCK ZIT VAST!!quote:Op zondag 17 juni 2007 16:40 schreef -Rebelle het volgende:
DIEETEN WERKT NIET
Maar bij mij lekker welquote:Op zondag 17 juni 2007 16:40 schreef -Rebelle het volgende:
DIEETEN WERKT NIET
Ik leer wel 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag te eten. En omdat ik salade moet eten van Sonja krijg ik zelfs meer rauwe vezels binnen.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:40 schreef -Rebelle het volgende:
DIEETEN WERKT NIET
Toen ik dit van je las dacht ik zo, wat knap van haar! totdat ik vanochtend op de weegschaal stond! bijna 5quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Wauw ik ben al 4 kilo afgevallen. Ik ben nog niet eens 2 weken bezig. Dit is echt beter dan ik had verwacht! Als het zo 'makkelijk' blijft gaan, ben ik binnen no-time die 18 kilo kwijt. Bizar gewoon, in minder dan twee weken 4 kilo kwijt. Wauw.
ja klopt ben nu in week 3quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:32 schreef Leintjeuh het volgende:
Gewoon koude chocomel drinken, doe ik ookMaar je ben toch intussen in week 3 toch? Volgens mij loop je gelijk met mij...
En Lovegrrl, moeilijk kan het zijn heh, af en toe? Heb je soms ook van die cravings af en toe?
Jah heel ergquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:32 schreef Leintjeuh het volgende:
Gewoon koude chocomel drinken, doe ik ookMaar je ben toch intussen in week 3 toch? Volgens mij loop je gelijk met mij...
En Lovegrrl, moeilijk kan het zijn heh, af en toe? Heb je soms ook van die cravings af en toe?
Succes, LaFemmeObscure!quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:11 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Deze week ben ik begonnen met Sonja Bakker, in het eerste boek.
Ik ben 1,78 lang en weeg nu +/- 80 kilo, ik wil dat dit er weer 65 worden.
Mijn benen schuren langs elkaar en dat vind ik supervervelend, dat had ik eerder niet (ben het laatste jaar zoveel aangekomen).
De eerste drie dagen vallen me enorm mee, wel moet ik zeggen dat (omdat ik niet echt erg overgewicht heb) ik wel 1 tussendoortje extra gun aan mezelf, maar verder houd ik me er zoveel mogelijk aan.
Voorheen had ik hele slechte eetgewoontes, zoals kant en klaar maaltijden en zoete snacks (mars etc). Ik heb eerlijk gezegd nog geen verlangen gehad naar een marsreep.
![]()
ik zit nog in de 8 weken voorafgaand aan "gewichtbehoudend" eten. hebje het boek zelf? kan wel even voor je nakijken wat je dan gaat etenquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:15 schreef Coelho het volgende:
Ik was deze reeks even kwijt, nadat het vorige topic vol was. Toch nog even mijn update plaatsen, zoals gezegd, een goeie stok achter de deur.
Ik woog maandag 1,2kg minder dan de week ervoor. Zat op exact -10,0kg. Nu met week 8 begonnen. Hoop deze week zeker 1kg af te vallen om de magische grens van 90kg te doorbreken. Einddoel ligt op 85kg. Dan ligt mijn BMI weer onder de 25 met zelfs wat marge (1,87cm lang). Na week 8 begin ik weer van voor af aan. In dit tempo heb ik nog een week of 5 nodig. Dan ben ik precies 3 maanden bezig geweest.
Wat zijn jullie ervaringen met de 4 weekmenu's van Behoud Gewicht? Ga je weer meer eten? Is het genoeg of teveel? Blijft jullie gewicht gelijk?
Heb het boek zelf, maar was meer benieuwd naar ervaringen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik zit nog in de 8 weken voorafgaand aan "gewichtbehoudend" eten. hebje het boek zelf? kan wel even voor je nakijken wat je dan gaat eten![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:28 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heb het boek zelf, maar was meer benieuwd naar ervaringen.
ik hoop dat ik mijn broeken blijf passen want daar zijn ze veel te duur voorquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
ik kwam vanochtend tot de schokkende ontdekking dat ál mijn broeken te groot zijn.![]()
![]()
![]()
![]()
ik sta er echt middenin. het ziet er niet uit. dus ik vermoed toch een kleine shopping spree. (of rokken aan tot die laatste drie kilo er ook af zijn...)
maar het gaat dus supergoed! ik voel me ook goed (behalve dat ik superverkouden ben) geen last dat ik slechte dingen wil eten, want ik ben vastbesloten nog meer af te vallen!
![]()
Mja, kijk, als iemand trakteert, gewoon feliciteren en de "traktatie" afslaan.. Maar als iemand je uitnodigt op een verjaardag, tsjah, om dan alles maar af te slaan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:11 schreef Leintjeuh het volgende:Het klinkt flauw, maar neem je (volkoren) speculaasjes mee. Lekker, best feestelijk en Sonja-proof! En light-frisdrank, max 4 glazen. En thee zonder suiker. Klein stukje gebak... Gewoon, alles met mate. Maar ik vind dat je best overal een hapje van moet kunnen nemen haha!
herkenbaarquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik hoop dat ik mijn broeken blijf passen want daar zijn ze veel te duur voor
wat houd precies de ´gore´ koolsalade in?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Trouwens, nu in week 3 merk ik dat mn motivatie vér te zoeken is. Vooral als die gore koolsalade op het menu staat *huiver*
Ben ik de enige?
Die salade viel mij dus wel mee.. Niet zo lekker als de spaghetti variatie die verderop (geloof ik) in het boek staat (zeker als je die smerige Quorn vervangt door gewoon gehakt..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Noujam dat is gerookte kipfilet, met wat rozijnen, rauwe kool, mayo mosterd en citroensap. En wat sla...
denk niet eens dat ik er 3 weken geleden zo van had gehuiverd, maar heb er nu 3 kwartier over gedaan om het weg te krijgenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:
dat is inderdaad wel heel zoet in de ochtend
Lijkt me indd heeel goor, wij hebben em vervangen door 'iets met kool'. Volgens mij stond ie al 2 keer in het boek deze 3 weken toch? Heb 1 keer rode kool gehad en 1 keer een andere salade blehquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Trouwens, nu in week 3 merk ik dat mn motivatie vér te zoeken is. Vooral als die gore koolsalade op het menu staat *huiver*
Ben ik de enige?
dat had en heb ik nog steeds sinds het begin van mijn lijn periodequote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:21 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
denk niet eens dat ik er 3 weken geleden zo van had gehuiverd, maar heb er nu 3 kwartier over gedaan om het weg te krijgen
toch apart, dat je gewoon echt afkickt van die zoetigheid, meer mensen die dat herkennen? dat alles wat zoet is ineens niet meer zo heul lekker lijkt?
[..]
Die is juist hartstikke lekker! Bij mij thuis is iedereen (op mn jongste broertje na, die lust geen rozijnen of kool of sla) er dol op. En als je deze echt niet lekker vind: achterin het boek staat de 'kip'salade. Dat een soort variant, ook met kool, maar dan ook met mandarijntjes en nog wat meer fris spul. Die is nog een stukje lekkerder. Maar de gewone koolsalade valt echt wel mee denk ikquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Ben ik de enige?
gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 juni 2007 12:58 schreef Coelho het volgende:
Voor het eerst in jaren begint de weegschaal weer met een 8. 89,9kg deze morgen, weer 1,1kg verloren afgelopen week. In totaal nu op -11,1kg na 8 weken. En nog minder dan vijf kilo om mijn doel te bereiken. Vandaag weer bij week 1 begonnen.
Oh dat vind ik zoooo lekker! Ik haal wel de rozijnen eruit, dat vind ik vies. Maar ik kan dat wel elke dag eten. Ik eet het nu haast elke week wel een keerquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Ben ik de enige?
Grappig! En niet weten wie het is terwijl 1/4 NL dweept met SB.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:38 schreef boylovesgirl het volgende:
sta ik in de supermarkt te kijken naar een of ander dieet yoghurt. laat ik me ontvallen: 'alsof dat werkt, is toch allemaal nep' zegt een vrouw naast mij, jewel hoor dat werkt. wil je me vertellen hoeveel bier je drinkt (ik had een 6pack vast). dus ik zo watever, mens ik ga die yoghurt toch niet kopen. sta ik bij de kassa, zegt iemand tegen mij: wouw jij stond daarnet met sonja bakkert te praten he, wat een geweldig mens is het niet?....
Bleghquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:33 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb die kwark nog niet op
Ook het meest vervloekt op het moment denk ik..quote:Op maandag 25 juni 2007 22:38 schreef boylovesgirl het volgende:
sta ik in de supermarkt te kijken naar een of ander dieet yoghurt. laat ik me ontvallen: 'alsof dat werkt, is toch allemaal nep' zegt een vrouw naast mij, jewel hoor dat werkt. wil je me vertellen hoeveel bier je drinkt (ik had een 6pack vast). dus ik zo watever, mens ik ga die yoghurt toch niet kopen. sta ik bij de kassa, zegt iemand tegen mij: wouw jij stond daarnet met sonja bakkert te praten he, wat een geweldig mens is het niet?....
Viel wel mee hier! Ik heb de meeste problemen gehad in week 8. Vorige week dus! En nu gaat het eigenlijk weer heel lekker. Heb nu de afvalweek van 1,5 kilo volgens SB maar ik ben in 2,5 dag al 0,6 kilo kwijt . Dat kan dus uitkomen op 1,8 kilo deze week.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:21 schreef Leintjeuh het volgende:succes, volgens mij is week 4 een 'zware week'. Voor mij wel iig. Ik heb steeds zin in wat lekkers.
Nee maar het is wel allemaal bijna vetloos enzo. En volgens mij zit het aantal calorieën onder de 800. Dus vandaar ook wel. Maar zoals je al 8 weken bezig bent is het vullen met salade enzo. Vult wel maar levert niets op aan calorieën. En wat ook wel weer scheelt: heb net de menstruatie achter de rug. Is bij mij ook tussen de 1,5 en 2 kilo verschil. Maar in totaal ben ik nu wel 9 kilo kwijt en heb nog 5 dagen te gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Zozo dat is lekker! Is het een heel 'spartaanse' week? Alleen fruit en crackers ofzo?
Ik dacht dat ik ondertussen wel 70 woog.. maar weeg zelfs 67.5quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:05 schreef Leintjeuh het volgende:
Een BMI van 22 wauw! Ik zit nu op de 29, zat eerst op de 31. Doel is 24, wat een gewicht van 64 kilo betekend.
Maar prinsesje, over -10 kilo, wat voor bmi heb je dan? 18 ofzo? of nog minder?
Weet niet of je dat al gezien had of gewoon nog meer ervaringen wilde hebben, maar okequote:Ik heb het zomerboek gedaan. Is best oke. Ik ben er niet zo veel door afgevallen, maar dat was meer mijn eigen schuld.
Staan wel lekkere dingen in. Nog steeds best veel aardappel vind ik, maar al wel een stuk minder dan in boek 1.
Toen ik er eenmaal inzat had ik er weinig moeite mee. En er zitten zeker lekkere dingen bij inderdaad. Al ging het er op bepaalde dagen wel zo hard van af 2 kg in 2 dagen dat ik er gewoon ziek van van werd. Toen heb ik besloten dat dat toch ook niet helemaal gezond was en dus steeds wat extras genomen. Bijv. 4 ipv 2 boterham en dat soort dingen. Nu ik na 6 weken al op 9 zit (10 eraf was mn streven) doe ik het ook wat minder streng. Af en toe een biertje pakken e.d.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat goed
ik vind t best wel moeilijk om me er aan te houden
ook al mag je best lekkere dingen eten
In een kleintje zit 30 gram. Andere weet ik niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hoeveel gram zit er in een klein zakje snack a jacks
en hoeveel gram in de grote? en hoeveel rijstwafels bevat deze?
o volgens t sonja forum weegt 1 grote 15 grquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hoeveel gram zit er in een klein zakje snack a jacks
en hoeveel gram in de grote? en hoeveel rijstwafels bevat deze?
Ik 1.. grotequote:
Ik heb het boek maar ik kon het niet vindenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:21 schreef neo2000 het volgende:
Misschien is het een idee om daadwerkelijk het boek te kopen..?
quote:Op maandag 2 juli 2007 09:43 schreef gewoon_doen het volgende:
10kg in 1 maand, jaja.
je zal toch nee moeten zeggen tegen alcohol en bbq vleesquote:Op maandag 2 juli 2007 10:06 schreef Koningin het volgende:
Ik ga ook weer beginnen!
Met sporten zelf 3 kilo afgevallen, maar het gaat niet beter.
Te veel zomerse feestjes met drank, bbq e.d.
Dit komende weekend wordt nog even zwaar, maar daarna ga ik weer streng zijn.
Ben maar wel alvast begonnen.
Maar dat is zo moeilijkquote:Op maandag 2 juli 2007 10:30 schreef gewoon_doen het volgende:
[..]
je zal toch nee moeten zeggen tegen alcohol en bbq vlees
Nee, je bent een sterke vrouwquote:
Erg herkenbaar, ik weeg gewoon weer 69quote:Op maandag 2 juli 2007 19:57 schreef feyenoordgirl31 het volgende:
11 kilo in 5 weken.. Ik begon met Sonja maar doe nu gewoon zelf 5x per dag eten en kijk af en toe in het boek voor ideeen. (van 82 naar 71 kilo)
(voorheen begon ik pas om 4 uur s'middags te eten en dan echt niks gezonds en sporte niet, nu eet ik 5 x per dag gezond en fiets en step ik iedere dag en zwem 2x in de week en het gaat super heb energie voor 10)
Uhm.. Jawel, maar wat het meeste in 't topic voorbij komt is mensen die vragen wat ze hadden moeten eten, en komen vertellen wat ze in plaats daarvan hebben gegeten. En helaas wordt mijn idee van een stereotyp SB volgeling ook steeds bevestigd, mensen die niets lusten e.d. Ik bedoel, als je de dingen die SB voorschrijft niet eens lust (dan iig uit het eerste boek, de rest v/d boeken heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee) dan denk ik dat de reden is dat je te dik bent, dat je alleen maar hele dagen hetzelfde eet omdat je verder die Hollandse laffe pot niet eens lust of zo..quote:
Wat voor soort eten krijg je dan o.a. in dat Zomerslank boek?quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:25 schreef Purky het volgende:
Ik snap dat mensen moeite hebben met die hollandse pot. Ik vond het aan het begin niet erg maar na 9 weken gaan aardappels je echt wel tegenstaan. Gelukkig heb ik nu ook de rijst ontdekt (me broer maakt het zo lekker!) dus dat mag dan ook. Nu moet ik zeggen dat Zomerslank echt het beste boek is (ook al heb ik tot nu toe maar 2 boeken) want deze week hoeven we maar 2 keer aardappels! Aanrader voor de mensen die niet van de hollandse pot houden.
Rijst met wortels, bami, salades, gebakken aardappels. Tja, vind het gewoon meer gevarieerd qua avondeten dan met boek 1 eigenlijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:36 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wat voor soort eten krijg je dan o.a. in dat Zomerslank boek?
Weet niet welke witte bonen jij normaal eet dan, maar die van ons waren echt ontzettend lekker! En om nou te zeggen dat ik zo'n bonen eter ben, niet echtquote:Op maandag 2 juli 2007 16:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Whaaa! Ik moet morgen 225 gram witte bonen in tomatensaus eten! Dat is toch niet normaal? Je mag er geeneens vlees bij! Mensen, wat is een goed alternatief? Bij voorkeur ook geen andere smaak bonen in vieze saus...
ik doe geen SB maar ja mijn voeten zijn ook echt afgevallenquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:06 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Vallen voeten af? meer mensen die dit hebben gehad?
lijkt me sterk, dan zou er platgedrukt vel ofzo om je voeten heen moeten zitten en dat is niet zoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:30 schreef computergirl het volgende:
voeten vallen niet af, voeten worden wel minder 'plat gedrukt' als ze minder gewicht moeten dragen. Het oppervlak wordt kleiner dus -> kleinere schoenmaat
Nee, het idee is juist dat je heel veel afwisseling hebt in je voeding. Wij doen het nu met zn 2en, kun je niet iemand vinden die met je meedoet? Over het algemeen, vind ik, het heel erg meevallen met wat je weggooit. Brood bijv. kun je invriezen. filet americain kun je in kleine hoeveelheden bij de slager halen, melk kun je in kleine pakjes halen, Jam heb je in van die kleine meeneem bakjes, crackers vaak wel per stuk verpakt, ontbijtkoek eet je genoeg. Liga's heb je in pakjes van 2 en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:24 schreef Taurus het volgende:
Ik wil ook gaan 'sonjabakkeren', maar heb nog wel 'n paar vraagjes.. Ik heb dit topic al doorgesnuffeld, maar heb m'n antwoorden niet gevonden.
- Hoe zit het met alcohol? Ik hou best wel van 'n wijntje af en toe (studente) en dan niet 1 glaasje maar gewoon lekker onbezorgd drinken 'n avondje.. Kan dat nog wel bij dit dieet?
- Ik lees in de weekmenu's die gepost worden ontzettend veel variatie. Dat is misschien wel lekker enzo, om 't vol te houden, maar is 't ook verplicht/ergens goed voor? Ik doe alleen maar boodschappen voor mezelf, en ik kan echt geen melk met kelloggs kopen want dan is de melk na 'n week ranzig terwijl dat volgens sommige weken maar 2 keer per week gegeten wordt. Verder zit je dan al snel met 'n pak ontbijtkoek, 'n pak roggebrood, crackers, rijstwafels etc., allemaal beperkt houdbaar maar wordt weinig gegeten!
Dus mag je dingen gewoon makkelijk vervangen? Mag je al 't zoet door hartig vervangen ook bijv.? (dat je bijv. de hele week filet americain op je ochtendcracker doet?)
Succes, NieTTusquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:23 schreef NieTTus het volgende:
Maar het is dus wel vol te houden??
Ik wil al een poosje aan de Sonja, maar manlief wil niet. Nou is hij degene die het het meest nodig heeft (denk wel dat ie 30 kilo kwijt mag tot een acceptabel gewicht... hij zit nu denk ik rond de 120 /125 kg op 1.87, en het zit vooral op zijn buik, dus gevaarlijk...) en zelf mag ik zeker een kilo of 10 a 15 kwijt (zit rond de 70 kg bij 1.70, spillepoten en armen, maar een pens en borstenzeg je U tegen...)
Maar hij is om! Daarbij ben ik ook nog eens afgelopen week gestopt met roken en een honger dat ik heb! Normaal at ik amper, ik bunker nu een eind weg... Dus om te voorkomen dat het erger wordt...![]()
Hoor zoveel positieve verhalen en ben zo benieuwd hoeveel ik eraf ga krijgen in welke tijd!!
-> ik heb maat 37 van schoenen mag hopen dat daar niet meer vanaf gaat![]()
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Yes, mn streefgewicht gehaald. 10 kilo kwijt.
Qua lengte veranderen je voeten wel, daarom kan je in een kleinere maat.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:34 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Kwa lengte veranderen je voeten namelijk niet, het is immers allemaal bot.. maar als de 'hoogte' van je voet verandert ga je uit je schoenen sloffen.
Ik ook alquote:Op maandag 9 juli 2007 09:46 schreef Koningin het volgende:Ik heb een SAS-weekend gehad.......
Maar goed, we gaan weer vrolijk verder.
Ik ben nu 1 week bezig met Sonja deel 2 en ik ben geen grammetje afgevallenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:24 schreef Purky het volgende:
[..]
Ik ook alMaar ik ben nu weer hard bezig!
Afgelopen week, na de eerste week van het Zomerslank boek 1,2 kilo afgevallen. Had meer kunnen zijn maar kon me natuurlijk weer niet inhouden. Deze week MOET ik effe me best doen want dan zou ik volgende week 9 kilo afgevallen kunnen zijn als ik 1,4 kilo afvalDat zou geweldig zijn!
Jij ook alquote:Op maandag 9 juli 2007 09:46 schreef Koningin het volgende:Ik heb een SAS-weekend gehad.......
Maar goed, we gaan weer vrolijk verder.
Ok het klinkt wel logisch.. maar geldt dat al als je 7 kilo afvalt? voor ik die kilo's aankwam had ik namelijk ook al maat 40, terwijl het nu toch richting 39 gaat denk ik..quote:Op maandag 9 juli 2007 10:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Qua lengte veranderen je voeten wel, daarom kan je in een kleinere maat.
De botten zelf nemen niet in lengte af maar er rust minder gewicht op dus worden je voeten minder plat gedrukt. Je voet bestaat uit 26 botjes die bij elkaar gehoden worden door bindweefselbanden, het is een soort veer
[afbeelding]
7.5 week, niks erbij gedaan. Alles bij elkaar zo'n 7 sasdagen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:32 schreef Torio het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Mag ik vragen hoeveel weken je erover gedaan hebt? En heb je behalve Sonja, nog andere dingen gedaan om af te vallen, bijv sporten?
Nog een pluspunt dus eigenlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:09 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Exciter101 dat heb ik ook!
Je bent inderdaad gewend om minder suiker en vet te eten, dat wil wel fout op je maag vallen als je dat een tijd niet eet. Logisch. Dat weerhoudt mij gelukkig er wel van om te gaan SAS-sen. Want mijn maag doet al gauw moeilijk.
Maar wel goed hoe je bezig bent nu zeg!![]()
![]()
Welke methode gebruik jij dan?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
denk als het afvallen hier een keer ophoud dat ik wel sonja bakker ga proberen
vind het gevarieerde eten vooral goed klinken
Volgens mij heb jij het over een ander Sonja Bakker dieet..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
denk als het afvallen hier een keer ophoud dat ik wel sonja bakker ga proberen
vind het gevarieerde eten vooral goed klinken
zo schommel ik al drie weken tussen 78 en 80quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:22 schreef botterfly het volgende:
Hier lukt het niet meer. Ik blijf op hetzelfde gewicht staan. En dan heb ik ook nog een verjaardag gehad en een bbq.
Het wil niet nu, ik sta al 3 weken op 102,2 kilo.
*zucht*
Alleen Bakkeren en niet bewegen is niet de bedoeling. Op die manier zet je je lichaam in de spaarstand en kom je aan zodra je ook maar een klein beetje meer gaat eten. Dus bewegen moet je zowiezo.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:53 schreef D-Revolutionary het volgende:
Ey
Is dit aan te raden:
Ik Sonja Bakker ( ik weet) en daarnaast ben ik van plan:
Elke dag een uurtje te rennen(except weekends).
Elke dag een half uurtje hard met de gewichten in de weer te gaan(except weekends).
Wat zeggen jullie hiervan?
Ik heb een bbq gehad 1 verjaardag en een diner bij Herman den Blijker. Maar dan ga ik ervoor dat ik niet afval. Maar aankomen bij deze dingen,,,,,? Ik ben voor de rest heel gedisciplineerd bezig dus eigenlijk snap ik het niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:00 schreef Purky het volgende:
Wat balen zeg botterflyWeet je ook waardoor het zou komen of ben je echt heel streng met SB bezig?
Zoals al eerder gepost is mijn ervaring dat anders/vetter eten zorgt voor vasthouden van veel vocht. Ik was laatst de ochtend na een BBQ 3 kilo zwaarder, en dat met een paar stukjes vlees, brood, een beetje saus en 3 biertjes of zo. Nog niet eens 3kg aan gewicht gegeten en gedronken tijdens de BBQ zeg maar (wel weer een aantal glazen water naderhand). Weer een dag later was ik alweer 2,5kg kwijt en nog een dag later zat ik 3 ons lager dan voor de BBQ. Misschien werkt het bij jou ook zo?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:34 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ik heb een bbq gehad 1 verjaardag en een diner bij Herman den Blijker. Maar dan ga ik ervoor dat ik niet afval. Maar aankomen bij deze dingen,,,,,? Ik ben voor de rest heel gedisciplineerd bezig dus eigenlijk snap ik het niet.
Maar vandaag gewogen en ik ben weer die 1,2 kilo kwijt. Sta ik nog op mijn gewicht van 3 weken geleden inmiddels.![]()
Of boek 'zomerslank met Sonja' is echt bagger! Sinds ik hierin bezig ben ben ik niet meer afgevallen.
Zit er al over te denken om week 4 daaruit maar niet te doen en door te gaan naar boek 3.
voor de stoelgang staat er in bereik en behoud je gewicht de tip om drie kiwi's en een glas lauw water te nemen op de nuchtere maag. naast je gewone ontbijt. hou dit een aantal dagen vol..quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:27 schreef lovegrrl het volgende:
Ik ben nu in week 7 bezig van boek 1, intussen 7 kilo afgevallen en ik sta al bijna 2 weken stil, het is zo ontzettend frustrerend om elke dag weer rauwkost naar binnen te proppen en dingen te eten die ik niet lust als het niet helptOok is mijn stoelgang helemaal ontregeld, kan soms 3 dagen niet naar de wc, en krijg ik weer puistjes terwijl we hier alleen maar water drinken..
wie heeft nog wat extra motivatie over voor mij?
Een SAS dag is een Schijt Aan Sonja dagquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef n8 het volgende:
Hoi, ik ben ook net begonnen, en t voelt wel goed moet ik zeggen.
Ik heb niet zo veel te verliezen maar ben afgelopen half jaar door reizen toch wel n beetje aangekomenen dat mag er wel weer af.
nou heb ik 2 vragen:
- hoeveel gram is een bakje rauwkost? (ik dacht zelf rond 200?)
- wtf is een SAS dag? (ik begrijp dat t een dag is dat je niet op je eten let?)
Ik neem die wanneer ik trek krijg. Is het erg snel na de maaltijd dan stel ik het uit. Ik zorg er wel voor dat het min 1 uur voor de volgende maaltijd isquote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:04 schreef Purky het volgende:
Wat ik me afvraag, die tussendoortjes, is dat echt op vaste tijden of is het ook goed als je het tussen bv 3 en 4 uur neemt iedere dag? Ik las het in het boek maar of het dan ook echt inhoudt dat je elke dag om 3 uur je tussendoortje neemt snap ik niet. Zal toch niet veel uit maken he?
- Jah, je kunt ontbijtkoek meenemen, stukken fruit, broodjes en crackers die op het menu staan kun je meenemen.. Ik heb ook altijd hele lunchpaketten mee naar het werkquote:Op maandag 23 juli 2007 19:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Een paar vraagjes:
- Ik studeer.. is het een beetje te doen om iets mee te nemen voor als ik bijvoorbeeld een hele dag colleges heb?
- Als je bepaalde dingen niet lust, kun je dan ook iets anders pakken? Stel je lust geen, ik zeg maar iets, jam, kun je er dan ook honing op doen of iets? Of iets wat in datzelfde rijtje staat in het boek?
Heeft iemand nog andere nuttige tips?
Ik zou graag minimaal 10 kilo afvallen!
Okee, dat klinkt goed! Ik weet nu echt zeker dat ik het wil.. wil zo graag wat kilo's kwijt! Naast het SB'en ga ik ook meer sportenquote:Op maandag 23 juli 2007 19:37 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
- Jah, je kunt ontbijtkoek meenemen, stukken fruit, broodjes en crackers die op het menu staan kun je meenemen.. Ik heb ook altijd hele lunchpaketten mee naar het werk
- In het boek staat voor bijna alles wel een alternatief. Als er zoet beleg op het programma staat, maar je lust bijvoorbeeld geen jam, kun je in het boek wel vinden dat ander zoet beleg bijvoorbeeld appelstroop is. En als je geen bloemkool lust, dat je dan rode kool kunt nemen zolang je maar binnen de koolsoorten blijft
Alles is heel duidelijk en makkelijk te doen
Dan laat je jezelf toch 1 dag gaan als een soort van beloning. En daarna weer strak aan het schema. Liever 1 dag veel zondigen, dan elke dag een beetje. Want van dat laatste houdt je veel meer vast.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:26 schreef Exciter101 het volgende:
Kan iemand me hier even een 'schop onder mijn kont' geven.......?![]()
Ik wil geen appels meer, ik wil chocola!!!! Ik wil geen crackers meer, ik wil bagels met roomkaas en zalm!!! Ik wil geen rauwkost meer, ik wil kaasfondue!!!! Ik wil geen magere yoghurt meer, ik wil een bak Ben & Jerry's!!!!
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zit even helemaal door mijn motivatie heen.....![]()
![]()
![]()
Het stadium van één SAS-dag ben ik voorbij...quote:Op maandag 23 juli 2007 20:50 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan laat je jezelf toch 1 dag gaan als een soort van beloning. En daarna weer strak aan het schema. Liever 1 dag veel zondigen, dan elke dag een beetje. Want van dat laatste houdt je veel meer vast.
Wat leuk, zoiets ga ik ook maar verzinnen, maar dan wel bij elke 2 a 3 kilo denk ikquote:Op maandag 23 juli 2007 21:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Joh, Exiter, je zit op het stadium waar iedereen komt. Persoonlijk vecht ik dagelijks met visioenen over ben en jerry's, shoarma, patat, chocolade en thee met veel honing. Je slaat je er wel doorheen, en let erop dat je jezelf beloont voor élke kilo heh! Als ik 5 kilo ben afgevallen, mag ik een zonnebankabbonnement. Bij 10 kilo ga ik wandklimmen, bij 15 kilo koop ik een setje Marlies Dekker voor mezelf en bij 20 gaan mn liefje en ik een weekend naar Londen.
En ik koop bij elke kiloeen lekker zeepje of shampoo-tje voor mezelf, bij voorkeur van Lush
Hahaaquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:54 schreef Leintjeuh het volgende:
Het scheelt als je kleine stukjes koopt, kiwi! Plus er zit geen Lush in Rotterdam, dus 'moet' ik wachten tot een beter shop-moment, waarop ik meestal 3 of 4 stukjes koop:D
Hahah dat is indd leukquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hahaa
Ja ik ga mezelf belonen met leuke tijdschriften, boeken, oorbellen, dvd's, lingerie etc! Dat vind ik echt leuk!
Joh, geen ideequote:Op woensdag 25 juli 2007 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
34-hele kleine 34
of 34 toch nog best wel grote 34?
ja maar ik willl een cadeau
Ik ben nu ook bezig met de laatste week zomerslank. Het lijkt wel of ze dat boek geschreven heeft met het idee dat alle kritiek erin aangepakt moet worden. Je eet deze week rijst, burrito's, taco's. En afvallen bijna niet. Maar de recepten erin zijn heerlijk. Ik hou wel van haar manier van koken. Dat scheelt!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:55 schreef Purky het volgende:
Als ik lees hoe positief jullie zijn herinner ik me dat ik dat 20 weken geleden ook wasNu ben ik in de laatste week van het zomerslank boek maar de positieviteit om af te vallen is vér te zoeken. Aan het begin had ik er het volste vertrouwen in maar nu heb ik het wel gehad. Maar ja, zonder SB wordt het helemaal een ramp gok ik zo
Dus ik blijf lekker door prutsen hierzo
quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:57 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Of zou ik nu uitgebreid mogen shoppen en spenden?![]()
Ik ben nog maar 1 kilo afgevallen in die 4 wekenquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:37 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ik ben nu ook bezig met de laatste week zomerslank. Het lijkt wel of ze dat boek geschreven heeft met het idee dat alle kritiek erin aangepakt moet worden. Je eet deze week rijst, burrito's, taco's. En afvallen bijna niet. Maar de recepten erin zijn heerlijk. Ik hou wel van haar manier van koken. Dat scheelt!
Nu na 3 weken niet afgevallen te zijn zit er weer schot in de zaak. Gelukkig! Het is zo demotiverend als je alsmaar niet afvalt.
Succes!
Zeg, die menstruatie zorgt er bij de meeste ook voor dat ze niet afvallen. Bij mij scheelt dat in 1 week 2 kilo.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:21 schreef Purky het volgende:
[..]
Ik ben nog maar 1 kilo afgevallen in die 4 wekenMisschien moet boek 1 maar weer uit het stof getrokken worden, daar viel ik 7 kilo mee af.
Ben het vandaag zát! Ongelofelijk..
Ik moet dus ook ongesteld worden en chocolade cruesli is zo verdomd lekker! Mja, verder maar weer streng doen vandaag, anders veranderd er nooit wat![]()
Laat het duidelijk zijn, je bent nooit klaar. Dit is een battle voor de rest van je leven a.k.a. levenstijlquote:Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
hoi, vraagje: hoeveel gram zit er in een klein zakje snack-a-jacks? Ik kan hier alleen maar grote kopen en dat lijkt me best veel........
2 kg to go![]()
@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?
Ik vind dit erg goed te doen. Het geeft mij struktuur en houvast, en is stukken beter te volgen dan de niks-eten-dieten. Ik wijk nu wel steeds meer af, dwz ik wissel bepaalde producten. De diverse eetmomenten houdt ik er wel in.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?
He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaalquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:33 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb het 60-receptenboek van Sonja Bakker op m'n log staan. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden om te hebben?
http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186 Het is in PDF-formaat en de pizza is een aanrader!!![]()
Succes iedereen!!!![]()
Leintjeuh, waarom doe je het dan? Er zijn nog wel andere dieten hoor!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb zéér regelmatig een sonja-dip, met name als er wéér 4 keer aardappels op het menu staan... Maar alle recepten die in Bereik staan die ik heb geprobeerd, vond ik niet lekker. De karbonades, dekoolsalade
, de spagettisaus met rode wijn *huiver*, vis en garnalen lust ik überhaupt niet. En als er ook nog witte bonen in tomatensaus en gekookte prei op het menu staan, schiet mij dan maar lek. Ik vind koken niet erg om te doen, maar dan moet dat wat ik kook wel lekker smaken, en niet zoals het van Sonja moet. Jus maken van water... Sorry maar ik word er soms niet goed van.
Ik zou witte wijn nemen, anders krijgt de prei zo'n raar paarsig kleurtjequote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
weetje wat wel heel lekker is..
prei in stukjes van 4 cm snijden
bakken in een beetje boter... glas rode wijn er over en wachten totdat de wijn is verdampt
Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:16 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou, ik heb dat boek doorgebladerd en ik ben welgeteld 1 recept tegengekomen dat me niet smerig lijkt. Sonja is echt niet leuk met bedenken van nieuwe recepten.
Een zeikerd?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:55 schreef Coelho het volgende:
Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.quote:
Nounou. Das wel erg kort door de bocht, hoor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:
[..]
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
Dat zou een optie zijn maar ik eet ook geen vis of kaasquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:05 schreef n8 het volgende:
Suzanna81,
Ik ben ook vegetarier en eet idd wel veel Quorn maar vervang het vlees soms ook met vis of n eitje. Voorin het boek staat hoeveel gram vis gelijk staat aan zoenzo veel gram vlees. Verder doe ik op m'n brood kaas (slankie) smeerkaas (ook slankie) philedelphia. Ook vis zou je ook je brood kunnen doen zoals gerookte zalm iod.
succes!
Groente en peulvruchten wel, maar van vis word ik onpasselijk. De enige 2 visproducten die ik lust zijn kibbeling en kapitein iglo vissticks. En dat zijn geen gezonde vissoorten, dus eet ik het vrijwel niet. Maar quorn en valess eet ik regelmatig. De manier waarop Sonja haar dieetmaaltijden presenteerd, staat me volledig niet aan. En een stukje vlees bakken in olijfolie... Tsja, ik vind niet dat dat iets positiefs doet voor de 'eetervaring' zeg maar... Het is allemaal zo'n droge troep, laf en flauw, vreselijk gewoon. Lang leve lekker eten...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Leintjeuh, ben je normaalgesproken gewend om gezond (groente, peulvruchten, vis, gewoon de standaard gezonde zooi) te eten?
Ik vind dat ik geen moeilijke eter ben. Ik eet hardstikke veel verschillende dingen, als het moet zelfs dingen die ik niet blief zoals bladspinazie. Ik ben dol op sauzen met veel groente erin, bijna alle groente lust ik, ik ga juichen voor pasta's, ik ben zot op rijst. Maar Sonja's dieet, met gekookte prei, witte bonen in tomatensaus en 4 dagen in de week aardappels...Nee. Geef mijn portie dan maar aan de hond. Vooral als je 2 van de 3 overige dagen koolsla of brood met soep als avondeten hebt staan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
Ja hoor! Post maar!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:15 schreef Chicolate het volgende:
[..]
He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaal![]()
Jawel hoor. Is ook gewoon een dieetboek met dagmenu's.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:16 schreef Purky het volgende:
[..]
Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?
GI is ook geen religie, je hoeft er niet in te gelovenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:21 schreef ColdFeet het volgende:
Mja, ik geloof niet heel erg in GI-dieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |