abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50320210
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:46 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik bedoel het niet rot hoor, ik zou t ook zo gedaan hebben. Er staat namelijk nergens in het boek dat dat 'slechte' groente is...
Zo had ik het ook niet opgevat hoor Bij de uspermarkt hier vlakbij hebben ze heel lekkere voorgesneden rauwkost met mais erin en die ga ik er dus echt niet uithalen
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_50322841
*Terugmeldt* Ik ben ruim 10 kilo afgevallen en mijn gewicht is nu al weer een week of zes stabiel. Nu de moed verzamelen om de draad weer op te pakken en nog een keer 10 kilo af te vallen...
  maandag 11 juni 2007 @ 11:26:00 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50325007
Ik begin vandaag aan week 4. ben (al) 5 kilo afgevallen!
het rare is alleen dat ik nog geen cm ben afgevallen rond mijn taille... en daar moet echt 7 cm af, voor gezonde omvang. wel is mijn BMI nu naar normale waarden gezakt! ook wat waard....

kan het echt heel goed volhouden. Heb mezelf op een prachtige jurk getrakteerd vanwege de eerste genomen horde! Ik heb echt het idee dat mijn eetgewoonten aan het veranderen zijn. Ben gister op visite geweest, heb toen een wijntje genomen en een toastje. s avonds toen streng gedaan. (er stond dat ik wijn mocht) Voel me echt zo ontzettend veel beter en energieker!!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:26:35 #254
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50325032
Hallo

Ik ben Faithz en de komende 8 weken vaste klant
Trotse mamma :)
  maandag 11 juni 2007 @ 11:26:38 #255
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50325035
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
*Terugmeldt* Ik ben ruim 10 kilo afgevallen en mijn gewicht is nu al weer een week of zes stabiel. Nu de moed verzamelen om de draad weer op te pakken en nog een keer 10 kilo af te vallen...
wat goed zeg! stabiel blijven kost weinig moeite?
zet m op voor de volgende 10!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:46:54 #256
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50325730
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:53 schreef Coelho het volgende:
Na 5 weken -8.1kg. Deze week 1.1kg afgevallen. Nog iets minder dan 3 kilo om aan mijn eerste doel van 90kg te zitten.
Weer een update. Ik zit nu op -9.0kg. Weer 9 ons minder, en dat met een feestje op zaterdag waarbij toch wat biertjes heb genomen.
pi_50325939
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wat goed zeg! stabiel blijven kost weinig moeite?
zet m op voor de volgende 10!
Dank je wel Stabiel blijven is inderdaad geen enkel probleem. De ene keer zit ik op -9 en dan opeens weer op -10.5 en ik eet eigenlijk alles (beetje met mate)
  maandag 11 juni 2007 @ 13:03:48 #258
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_50328380
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:45 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Heb je ff mazzel.. Van Sonja moet je mais nml mijden, aangezien er zetmeel in zit als ik mij niet vergis.. Zelfde als met erwtjes geloof ik.
[..]
Ik zei het ook al in het topic..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_50329223
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:30 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

Op zich een hele goede tip voor de mensen die de macaroni ook te droog vinden. Ik vind alleen paprikas uien en dergelijke ontzettend vies. Vandaar ook dat ik niet blij werd van de macaroni, ook die bakjes rauwkost bij het eten vind ik niet te eten. Zou ik dan ook bijv. alleen komkommer of sla ofzo kunnen nemen? In plaats van die zakjes met van alles en nog wat?

Gister alweer de 6e dag van mn sonja bakker dieet. Valt me mee hoe makkelijk alles gaat, heb over de hele dag geen koek genomen die wel in het boek stonden, in plaats daarvan heb ik sochtends een appel en smiddags een sinasappel genomen. Savonds in plaats van de crackers een bokkenpootje (slecht) en om 12 uur savonds nog een sultana gehad. Heb me helemaal uitgeleefd bij het stappen dus flink wat calorieen verbrand

P.F. hoe gaat jouw eerste week nu?
Ik had 4 van de 7 dagen pizza omdat ik zelf moest koken
Maar nu ga ik er weer fanatiek voor
pi_50329568
O mên het ontbijt is 1 beschuitje
ben blij dat ik nu pas wakker ben
  maandag 11 juni 2007 @ 13:41:03 #261
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50329727
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik had 4 van de 7 dagen pizza omdat ik zelf moest koken
Maar nu ga ik er weer fanatiek voor
Hahaha
ik was gelukkig ook laat wakker, 1 beschuitje is zo weinig.. net avondeten gehad en vanavond ff snel 'lunchen'
Gisteravond enorme honger gehad maar niet aan toe gegeven vanavond drukke avond dus hoop dat het dan wat minder is
pi_50330210
wow nu al avond eten damn
ik ga zo ff mn beschuitje eten
en dan schoonmacken und stofzuigen >> is vast wel ergens goed voor
en dann kan ik vast weer lunchen
pi_50330531
Ik eet nooit beschuitjes of jam
maar 't was best wel lekker

wat is halvajam eigenlijk? ik heb maar light jam genomen?
  maandag 11 juni 2007 @ 14:35:43 #264
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50331809
Volgens mij is dat hetzelfde.

Ik heb vandaag 266kcal binnen gekregen.
Normaal heb ik rond deze tijd al 580kcal op.

Ik ben benieuwd of ik nog honger krijg.
  maandag 11 juni 2007 @ 14:47:44 #265
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50332262
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Gewoon doen. Vandaag nog beginnen
  maandag 11 juni 2007 @ 17:26:33 #266
48067 neo2000
pi_50338295
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik eet nooit beschuitjes of jam
maar 't was best wel lekker

wat is halvajam eigenlijk? ik heb maar light jam genomen?
Halvajam zit volgens mijn minder suiker in (de helft minder suiker of calorieen waarsch.) en light jam zit dan weer geen suiker in, maar zoetstoffen voor zover ik weet. Meeste supermarkten verkopen echter beide, ik ga maar gewoon voor de halva jam i.p.v. light.
Het zal wel een reden hebben dat ze bepaalde dingen kiest, anders krijg je ook weer te weinig bouwstoffen binnen schat ik zo. Voedingswaarde van de spullen is ook wel belangrijk natuurlijk. Zo vroeg ik mij ook al af waarom ze halvarine aanbeveelt i.p.v. margarine. Ik denk dat het is omdat je anders alsnog te weinig vetten binnen zou krijgen. Het is natuurlijk allemaal al light e.d. wat ze aanbeveelt (Kellogs' K, Optimel) en da's ook niet zo bevorderlijk voor je lichaam denk ik..
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_50340687
o ik moest een kiwi en ananas maar heb een split ijsje genomen
kan je fruit voor ander fruit vervangen?
  maandag 11 juni 2007 @ 18:39:18 #268
32106 FREAKY_ME
Bastard Operator From Hell
pi_50340812
Ik lurk al een tijdje mee met dit topic, maar aangezien ik ook aan SB doe kan ik ook wel wat posten . Ik ben net begonnen met week 8. Daarvoor ging ik ook alweer 2 weken regelmatig naar de sportschool.

Ik probeer me zoveel mogelijk aan de dagmenu's te houden, maar ik weeg het avond eten niet af. Het is natuurlijk niet zo dat ik mijn bord meteen maar vol gooi. Daarnaast fiets ik elke dag naar mijn werk en ga ik ongeveer 4 keer per week naar de sportschool (2x cardio, 2x kracht). Het resultaat is dat ik nu 15 kilo afgevallen ben

[ Bericht 1% gewijzigd door FREAKY_ME op 11-06-2007 18:52:26 ]
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
  maandag 11 juni 2007 @ 18:40:51 #269
32106 FREAKY_ME
Bastard Operator From Hell
pi_50340860
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o ik moest een kiwi en ananas maar heb een split ijsje genomen
kan je fruit voor ander fruit vervangen?
Ja, dat kan. In het 1e boek staat een vergelijking van de diverse soorten fruit. Probeer wel rustig aan te doen met bananen.
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
pi_50341009
Ik heb het boekje ook eens gelezen. Hoewel ik niet hoef af te vallen heb ik toch paar dingen eruit gepikt om toch gezonder en fitter te worden. En als je het leest... het is allemzaal zoooo simpel!
- verwijderd door admin -
pi_50341070
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:46 schreef Bluepanther het volgende:
Ik heb het boekje ook eens gelezen. Hoewel ik niet hoef af te vallen heb ik toch paar dingen eruit gepikt om toch gezonder en fitter te worden. En als je het leest... het is allemzaal zoooo simpel!
het is ook allemaal niet zo moeilijk
pi_50341401
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:40 schreef FREAKY_ME het volgende:

[..]

Ja, dat kan. In het 1e boek staat een vergelijking van de diverse soorten fruit. Probeer wel rustig aan te doen met bananen.
Ik at er al sowieso niet meer dan 2 per week
daar krijg je buikpijn van of zo
pi_50343404
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:40 schreef FREAKY_ME het volgende:

En mango's. Daar moet je ook niet teveel van eten.
pi_50345035
Hallo allemaal! Ik ben samen met Faithz vandaag begonnen met Bakkeren dus mij zul je hier ook nog wel eens terug zien

En wat goed dat ik hier al zoveel mensen zie die echt flink wat kilo's kwijt zijn geraakt!
  maandag 11 juni 2007 @ 20:51:14 #275
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_50346638
15 kilo freak me wat goed zeg
bij iedereen gaat het wel lekker zo te lezen.
Hier ook weeg nu netjes 73 kilo dus ik kan met recht zeggen dat ik 20 kilo ben afgevallen 10 van mezelf en 10 met sonja
nu nog 3 te gaan ...WOEI
pi_50349247
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:44 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

En mango's. Daar moet je ook niet teveel van eten.
Maar 200gr aardbeien kan wel? ? ?
pi_50351680
Van Sonja mag je dr maar 7 ofzo, in week 2 van bereik...
pi_50361260
Ik ben ook begonnen met SB. Nadat ik mezelf ongeveer 2 jaar lang wijsgemaakt heb dat ik ca 100 kilo woog, gaf zaterdag mijn nieuwe weegschaal iets heel anders aan. 108,5 kilo is voor mijn 1.84 m natuurlijk te zwaar.
Het zal lastig worden, mede omdat de meeste gerechten Hollandsche gerechten zijn, en van huis uit ben ik meer de roti, rijst, bami en nasi gewend. Zo is er een heel arsenaal van groenten die ik nog nooit heb gegeten, zoals bloemkool, prei en witlof Ook ontbijtte ik nooit en bestonden mijn tussendoortjes uit chips, snoep noem het maar op.
Maar ik ga er gewoon voor en heb er vertrouwen in

Ik had een aantal vragen, en hoopte dat iemand ze kon beantwoorden.

In het SB-boek staat dat je het aantal zoetjes tot maximaal 4 moet beperken, terwijl de link in de OP 15 zoetjes aangeeft. Weet iemand hoe dat zit?
Wordt er met magere yoghurt gewoon de kale yoghurt bedoeld, of is magere vruchtenyoghurt ook toegestaan?
Ik eet geen vis, kan ik dat gewoon vervangen door een mager vleesgerecht of een hardgekookt ei?
Klopt het dat 150 gram aardappelen ongeveer 1 flinke aardappel is?

BvD
In life you achieve what you thínk you deserve
pi_50361616
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 07:56 schreef Torio het volgende:
Ik ben ook begonnen met SB. Nadat ik mezelf ongeveer 2 jaar lang wijsgemaakt heb dat ik ca 100 kilo woog, gaf zaterdag mijn nieuwe weegschaal iets heel anders aan. 108,5 kilo is voor mijn 1.84 m natuurlijk te zwaar.
Het zal lastig worden, mede omdat de meeste gerechten Hollandsche gerechten zijn, en van huis uit ben ik meer de roti, rijst, bami en nasi gewend. Zo is er een heel arsenaal van groenten die ik nog nooit heb gegeten, zoals bloemkool, prei en witlof Ook ontbijtte ik nooit en bestonden mijn tussendoortjes uit chips, snoep noem het maar op.

In het SB-boek staat dat je het aantal zoetjes tot maximaal 4 moet beperken, terwijl de link in de OP 15 zoetjes aangeeft. Weet iemand hoe dat zit?
Wordt er met magere yoghurt gewoon de kale yoghurt bedoeld, of is magere vruchtenyoghurt ook toegestaan?
Ik eet geen vis, kan ik dat gewoon vervangen door een mager vleesgerecht of een hardgekookt ei?

BvD
magere vruchtenyoghurt was sonja volgens mij helemaal tegen maar daar kan ik me in vergissen....
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:40:17 #280
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50362942
Er staat regelmatig in het menu dat je Optimel vruchtenyoghurt mag eten. Als er vervolgens magere yoghurt staat, dan pak ik ook de Optimel. Magere yoghurt vind ik zuur en niet lekker zonder suiker.

Bovendien, de Optimel heeft evenveel calorieen als de gewone magere yoghurt. Succes Torio!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:48:48 #281
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50363171
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 07:56 schreef Torio het volgende:
Doorzetten. Ik heb gisteravond bloemkool gegeten
Dingen als andijvie/witlofstampot eet ik echt niet maar dit kan ik vervangen voor iets anders out dezelfde groep. Welk boek heb je?
quote:

Er schijnen geen calorieen in zoetjes te zitten. Maar wel Aspartaam. Dit is een kankerverwekkende stof en daarom kan ik me voorstellen waarom Sonja max. 4 aangeeft. Zelfde als maar 4 glazen light drank.
quote:
Echte magere yoghurt. Ik wissel dit om met magere kwark/yoghurt van Optimel. Evenveel kcal en beter binnen te krijgen.
quote:
Waarom eet je geen vis?
quote:

BvD
Nee, wel iets meer. Wat vind jij een flinke aardappel trouwens? Ik zou echt ZEKER WETEN een weeegschaaltje kopen. Anders weet je nog niet wat je eet. Na bereiding kan iets heel anders wegen dan ervoor. Denk bvb aan bloemkool wat uitzet door water. En de grammen die Sonja aangeeft zijn na bereiding.
pi_50364198
Heej Torio, ik eet ook geen vis hoor. Ik vind het een ongelofelijk smerige smaak, en moet er niet aan denken om vis te eten.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:51:55 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50364977
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 08:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

magere vruchtenyoghurt was sonja volgens mij helemaal tegen maar daar kan ik me in vergissen....
die van optimel heeft 40 kcal per 100 ml, de magere vruchtenyoghurt zonder vet en suiker van appie heeft er 95 per 100 ml..

dan is de keus gauw gemaakt lijkt me. heb voor die optimel nog niet echt een vervanger. ja, karnemelk, magere kwark en magere yoghurt. En dan gooi ik er zelf wel een appel of een kiwi in...

-edit- ik vond een keukeweegschaal wel heel inzichtelijk eigenlijk...
in het boek bereik en behoud staan lijstjes van dingen die je onderling kan verwisselen. !00 gram vis mag je vervangen door 75 gram mager vlees.
pi_50365263
Ik eet geen vis omdat ik helemaal niet van die smaak houd. Geen zalm, geen sardien, geen lekkerbek, geen garnaal, niets daarvan! Soms vind ik dat wel jammer, want als ik zie hoe mijn familie van vis kan genieten

Ik ben in het bezit van een keukenweegschaal, en ik deed er 1 grote aardappel op, en de weegschaal gaf 144 gram aan. Om te kijken of het wel een goed apparaat was, heb ik een literfles water erop gedaan, en de schaal gaf gewoon 1 kilo aan dus het klopt wel.

Vandaag witlof eten, voor alles is er een eerste keer.
Google heeft me geleerd dat je het zowel in een salade kan maken als kan grillen...dus ik kijk nog even hoe ik dat ga doen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:04:07 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50365309
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:02 schreef Torio het volgende:
Ik eet geen vis omdat ik helemaal niet van die smaak houd. Geen zalm, geen sardien, geen lekkerbek, geen garnaal, niets daarvan! Soms vind ik dat wel jammer, want als ik zie hoe mijn familie van vis kan genieten

Ik ben in het bezit van een keukenweegschaal, en ik deed er 1 grote aardappel op, en de weegschaal gaf 144 gram aan. Om te kijken of het wel een goed apparaat was, heb ik een literfles water erop gedaan, en de schaal gaf gewoon 1 kilo aan dus het klopt wel.
Google heeft me geleerd dat je het zowel in een salade kan maken als kan grillen...dus ik kijk nog even hoe ik dat ga doen
het gaat om het gewicht ná bereiding. dus met de schil eraf, en gekookt... dan zal je zien dat je al gauw twee aardappels nodig hebt (ik mag van mijn boek trouwens maar 125 gram... )
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:05:52 #286
48067 neo2000
pi_50365353
Ik vind het toch jammer dat mijn beeld van het stereotype Sonja bakker dieet-volgeling hier bevestigd wordt..

Tipje; koop een digitale keukenweegschaal. Kost 10 euro bij de Media markt, wij hebben even zitten prutsen met zo'n analoog elcheapo ding.. Kwam er op een gegeven moment achter dat DAT nou net niet handig werkt als je precies af moet wegen.. En deze dus elke keer iets anders aangeeft met hetzelfde bordje eten.
pi_50365391
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het gaat om het gewicht ná bereiding. dus met de schil eraf, en gekookt... dan zal je zien dat je al gauw twee aardappels nodig hebt (ik mag van mijn boek trouwens maar 125 gram... )
aaah, bedankt ik dacht dat er qua gewicht geen verschil zat tussen aardappels voor en na het koken
pi_50365442
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:05 schreef neo2000 het volgende:
Ik vind het toch jammer dat mijn beeld van het stereotype Sonja bakker dieet-volgeling hier bevestigd wordt..

Tipje; koop een digitale keukenweegschaal. Kost 10 euro bij de Media markt, wij hebben even zitten prutsen met zo'n analoog elcheapo ding.. Kwam er op een gegeven moment achter dat DAT nou net niet handig werkt als je precies af moet wegen.. En deze dus elke keer iets anders aangeeft met hetzelfde bordje eten.
Ja zo een digitale keukenweegschaal lijkt me wel handig
En mag ik vragen wat jouw beeld van een typische SB-dieetvolgeling is?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:10:40 #289
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50369503
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef Torio het volgende:

[..]

Wij hebben een hele handige van de blokker
Alles wat je erop zet, kun je terugzetten naar 0.

Dus bordje erop, 1 keer drukken, 0 gram wordt aangegeven.
Aardappeltjes erop, 125 gram, 1 keer drukken, 0 gram aangegeven
Vleesje erop, 75 gram, 1 keer drukken, 0 gram aangegeven en op naar de groente.

Echt super handig
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:11:48 #290
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50369555
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:02 schreef Torio het volgende:

Och, zo vervangen we allemaal wel iets omdat het niet in de smaak valt
Gewoon naar de vervangers kijken inderdaad!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:27:31 #291
48067 neo2000
pi_50378681
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef Torio het volgende:

[..]

Digitale keukenweegschaal is, mits je er echt helemaal voor wilt gaan en de hoeveelheden e.d. ook echt aanhoud, onontkoombaar. En laten we wel wezen, voor die 10 euro.. Als je ziet wat je de eerste weken kwijt bent aan boodschappen, kan dat er ook nog wel bij..

2e puntje; ik lees bij een hoop mensen dat ze continue dingen vervangen, omdat ze iets niet lusten. Omdat ik zelf de culinaire voorkeur van een vuilnisbak heb (ik eet werkelijk alles) vind ik het al snel dat "men" zo goed als niets lust.. Het "wat de boer niet kent.." principe is in mijn optiek ook onlosmakelijk verbonden met het oer-Hollands zijn. En volgens mij zijn de meeste SJ Bakker volgelingen ook echte Hollanders, want de meeste gerechten/groeten e.d. die zij voorschrijft zijn toch echt wel op-en-top Nederlands. Laten we wel wezen, iemand die de Mediteraanse keuken het liefst mijdt, zal geen dieet gaan volgen met alleen maar mediteraanse dingen op het menu. Maar goed, dat is mijn mening.
Verder lees ik dat een hoop mensen dingen vervangen door dingen waar Sonja het heul niet mee eens is. Tsjah, als het afvallen dan niet zo hard gaat, ook niet klagen dan. Nu is het boek niet helemaal helder over sommige dingen, maar een hoop staat allemaal wel netjes in het boek omschreven, o.a. wat je voor wat kan vervangen. Als mensen vervolgens dat boek wel kopen maar niet lezen..
pi_50379580
Ik ben 14 kilo afgevallen en 15 weken bezig ofzo.
En het lukt me gewoon niet meer!
Ik vind het ineens zo weinig wat ik nog maar mag. Terwijl ik er eerst helemaal geen moeite mee had.
En nu zie ik mijn vriend ook veel (hij is 58 kilo bij 1,83 ofzo) die last heeft van een chips en andere ongezonde dingen verslaving.
Daardoor vind ik het nog moeilijker om me er streng aan te houden.
Nou ja, over 3,5 week ga ik op vakantie en misschien heb ik daarna weer de energie om het weer helemaal streng te doen
E.
pi_50379622
Jaa.. maar ik ga met dit weer geen tonijn eten.. En de hele koelkast lag nog vol dus neem ik dat maar
pi_50381955
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:27 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Digitale keukenweegschaal is, mits je er echt helemaal voor wilt gaan en de hoeveelheden e.d. ook echt aanhoud, onontkoombaar. En laten we wel wezen, voor die 10 euro.. Als je ziet wat je de eerste weken kwijt bent aan boodschappen, kan dat er ook nog wel bij..

2e puntje; ik lees bij een hoop mensen dat ze continue dingen vervangen, omdat ze iets niet lusten. Omdat ik zelf de culinaire voorkeur van een vuilnisbak heb (ik eet werkelijk alles) vind ik het al snel dat "men" zo goed als niets lust.. Het "wat de boer niet kent.." principe is in mijn optiek ook onlosmakelijk verbonden met het oer-Hollands zijn. En volgens mij zijn de meeste SJ Bakker volgelingen ook echte Hollanders, want de meeste gerechten/groeten e.d. die zij voorschrijft zijn toch echt wel op-en-top Nederlands. Laten we wel wezen, iemand die de Mediteraanse keuken het liefst mijdt, zal geen dieet gaan volgen met alleen maar mediteraanse dingen op het menu. Maar goed, dat is mijn mening.
Verder lees ik dat een hoop mensen dingen vervangen door dingen waar Sonja het heul niet mee eens is. Tsjah, als het afvallen dan niet zo hard gaat, ook niet klagen dan. Nu is het boek niet helemaal helder over sommige dingen, maar een hoop staat allemaal wel netjes in het boek omschreven, o.a. wat je voor wat kan vervangen. Als mensen vervolgens dat boek wel kopen maar niet lezen..
Kan ik enigszins inkomen
pi_50382294
O trouwens morgen pate
wat kan ik daarvoor nemen? Gewoon ham/kipfilet/rauwe ham?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:45:48 #296
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50383418
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
O trouwens morgen pate
wat kan ik daarvoor nemen? Gewoon ham/kipfilet/rauwe ham?
smeerworst? ik heb gee idee wat je met de paté moet doen hoor, op brood/cracker of bij je avondeten...
pi_50383982
ja op brood
nee smeerworst vind ik ook niet zo.. net als worst
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:56:34 #298
48067 neo2000
pi_50386255
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

smeerworst? ik heb gee idee wat je met de paté moet doen hoor, op brood/cracker of bij je avondeten...
Slankie heeft trouwens ook fris en romig.. Misschien vind je dat wat..?

klik hier

Anders filet americain. Ik neem aan dat je de paté op je brood moet eten.. Bij het avondeten kan ik mij geen paté heugen..

[ Bericht 8% gewijzigd door Mylene op 12-06-2007 21:04:41 (linkje aangepast) ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 juni 2007 @ 21:19:48 #299
163650 Greys
pi_50387125
Er staan toch voorin het SB boek hele handige lijstjes waarvoor je hartig broodbeleg bv mag vervangen? Kipfilet, rosbief, filet americain, enz. Net zoals je zoet broodbeleg mag kiezen tussen o.a. honing, vruchtenhagel, appelstroop enz. Dus als je geen paté lust, dan neem je toch kipfilet of rosbief of iets anders dat er in het lijstje staat dat je WEL lust?
Soms heb ik het idee dat er mensen aan het Sonja Bakkeren zijn die het hele boek nog nooit hebben gelezen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:38:05 #300
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50393330
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:27 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Misschien ben ik dan weer een uitzondering. Veel wat Sonja voorschrijft vind ik niet lekker, Andijvie, Witlof, Rauwkost etc. Toch eet ik het wel op. En waarom? Dan hoef ik niet zoveel en merk bij mezelf dat ik al helemaal niet meer denk van oeh lekker, ff eten. Eten is nu meer functioneel. Af en toe zit er wat lekkers bij (vandaag Nasi) daar verheug ik me dan een paar dagen op, Yammie De andere dagen denk ik ohja even warm eten anders krijg ik honger. 2 weken geleden was dat nog oeh lekker, eten! terwijl ik de helft van de tijd geen honger had..

Voor het stoppen met snoepen/ tussendoortjes heb ik ook een soort mindtrick. Wij hebben op het werk schepsnoep waar we zelf altijd wel wat uit mogen pakken. 1 keer in de week een zakje snoep mee naar huis. Nu denk ik elke keer dat ik zin heb in een snoepje "nee, morgen weer!" en als het dan morgen is denk ik "nee, morgen weer". zo stel ik het nu al ruim 2 weken uit. Als ik elke dag denk van morgen mag het! vind ik dat veel makkelijker dan denken dat het over 9 weken pas weer eens mag, dat maakt snoepen/ andere tussendoortjes eten aantrekkelijker, omdat het dan een lange tijd niet mag.

Gister gezondigd, na een drukke dag een klein bakje gebakken aardappeltjes gehad in een eetcafe, in plaats van het broodje hawai dat op het menu stond. Baalde wel, vandaag maar weer streng gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')