Zo had ik het ook niet opgevat hoorquote:Op zondag 10 juni 2007 16:46 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik bedoel het niet rot hoor, ik zou t ook zo gedaan hebben. Er staat namelijk nergens in het boek dat dat 'slechte' groente is...
wat goed zeg! stabiel blijven kost weinig moeite?quote:Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
*Terugmeldt* Ik ben ruim 10 kilo afgevallen en mijn gewicht is nu al weer een week of zes stabiel. Nu de moed verzamelen om de draad weer op te pakken en nog een keer 10 kilo af te vallen...
Weer een update. Ik zit nu op -9.0kg. Weer 9 ons minder, en dat met een feestje op zaterdag waarbij toch wat biertjes heb genomen.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:53 schreef Coelho het volgende:
Na 5 weken -8.1kg. Deze week 1.1kg afgevallen. Nog iets minder dan 3 kilo om aan mijn eerste doel van 90kg te zitten.
Dank je welquote:Op maandag 11 juni 2007 11:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wat goed zeg! stabiel blijven kost weinig moeite?
zet m op voor de volgende 10!
Ik zei het ook al in het topic..quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:45 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Heb je ff mazzel.. Van Sonja moet je mais nml mijden, aangezien er zetmeel in zit als ik mij niet vergis.. Zelfde als met erwtjes geloof ik.
[..]
Ik had 4 van de 7 dagen pizza omdat ik zelf moest kokenquote:Op zondag 10 juni 2007 14:30 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Op zich een hele goede tip voor de mensen die de macaroni ook te droog vinden. Ik vind alleen paprikas uien en dergelijke ontzettend vies. Vandaar ook dat ik niet blij werd van de macaroni, ook die bakjes rauwkost bij het eten vind ik niet te eten. Zou ik dan ook bijv. alleen komkommer of sla ofzo kunnen nemen? In plaats van die zakjes met van alles en nog wat?
Gister alweer de 6e dag van mn sonja bakker dieet. Valt me mee hoe makkelijk alles gaat, heb over de hele dag geen koek genomen die wel in het boek stonden, in plaats daarvan heb ik sochtends een appel en smiddags een sinasappel genomen. Savonds in plaats van de crackers een bokkenpootje (slecht) en om 12 uur savonds nog een sultana gehad. Heb me helemaal uitgeleefd bij het stappen dus flink wat calorieen verbrand
P.F. hoe gaat jouw eerste week nu?
Hahahaquote:Op maandag 11 juni 2007 13:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik had 4 van de 7 dagen pizza omdat ik zelf moest koken![]()
Maar nu ga ik er weer fanatiek voor
Gewoon doen. Vandaag nog beginnenquote:Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
*Terugmeldt* Ik ben ruim 10 kilo afgevallen en mijn gewicht is nu al weer een week of zes stabiel. Nu de moed verzamelen om de draad weer op te pakken en nog een keer 10 kilo af te vallen...
Halvajam zit volgens mijn minder suiker in (de helft minder suiker of calorieen waarsch.) en light jam zit dan weer geen suiker in, maar zoetstoffen voor zover ik weet. Meeste supermarkten verkopen echter beide, ik ga maar gewoon voor de halva jam i.p.v. light.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik eet nooit beschuitjes of jam
maar 't was best wel lekker
wat is halvajam eigenlijk? ik heb maar light jam genomen?
Ja, dat kan. In het 1e boek staat een vergelijking van de diverse soorten fruit. Probeer wel rustig aan te doen met bananen.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o ik moest een kiwi en ananas maar heb een split ijsje genomen
kan je fruit voor ander fruit vervangen?
het is ook allemaal niet zo moeilijkquote:Op maandag 11 juni 2007 18:46 schreef Bluepanther het volgende:
Ik heb het boekje ook eens gelezen. Hoewel ik niet hoef af te vallen heb ik toch paar dingen eruit gepikt om toch gezonder en fitter te worden. En als je het leest... het is allemzaal zoooo simpel!
Ik at er al sowieso niet meer dan 2 per weekquote:Op maandag 11 juni 2007 18:40 schreef FREAKY_ME het volgende:
[..]
Ja, dat kan. In het 1e boek staat een vergelijking van de diverse soorten fruit. Probeer wel rustig aan te doen met bananen.
En mango's. Daar moet je ook niet teveel van eten.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:40 schreef FREAKY_ME het volgende:
Ja, dat kan. In het 1e boek staat een vergelijking van de diverse soorten fruit. Probeer wel rustig aan te doen met bananen.
Maar 200gr aardbeien kan wel?quote:Op maandag 11 juni 2007 19:44 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
En mango's. Daar moet je ook niet teveel van eten.
magere vruchtenyoghurt was sonja volgens mij helemaal tegen maar daar kan ik me in vergissen....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 07:56 schreef Torio het volgende:
Ik ben ook begonnen met SB. Nadat ik mezelf ongeveer 2 jaar lang wijsgemaakt heb dat ik ca 100 kilo woog, gaf zaterdag mijn nieuwe weegschaal iets heel anders aan. 108,5 kilo is voor mijn 1.84 m natuurlijk te zwaar.
Het zal lastig worden, mede omdat de meeste gerechten Hollandsche gerechten zijn, en van huis uit ben ik meer de roti, rijst, bami en nasi gewend.Zo is er een heel arsenaal van groenten die ik nog nooit heb gegeten, zoals bloemkool, prei en witlof
Ook ontbijtte ik nooit en bestonden mijn tussendoortjes uit chips, snoep noem het maar op.
Maar ik ga er gewoon voor en heb er vertrouwen in![]()
Ik had een aantal vragen, en hoopte dat iemand ze kon beantwoorden.
In het SB-boek staat dat je het aantal zoetjes tot maximaal 4 moet beperken, terwijl de link in de OP 15 zoetjes aangeeft. Weet iemand hoe dat zit?
Wordt er met magere yoghurt gewoon de kale yoghurt bedoeld, of is magere vruchtenyoghurt ook toegestaan?
Ik eet geen vis, kan ik dat gewoon vervangen door een mager vleesgerecht of een hardgekookt ei?
Klopt het dat 150 gram aardappelen ongeveer 1 flinke aardappel is?
BvD![]()
Doorzetten. Ik heb gisteravond bloemkool gegetenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 07:56 schreef Torio het volgende:
Ik ben ook begonnen met SB. Nadat ik mezelf ongeveer 2 jaar lang wijsgemaakt heb dat ik ca 100 kilo woog, gaf zaterdag mijn nieuwe weegschaal iets heel anders aan. 108,5 kilo is voor mijn 1.84 m natuurlijk te zwaar.
Het zal lastig worden, mede omdat de meeste gerechten Hollandsche gerechten zijn, en van huis uit ben ik meer de roti, rijst, bami en nasi gewend.Zo is er een heel arsenaal van groenten die ik nog nooit heb gegeten, zoals bloemkool, prei en witlof
Ook ontbijtte ik nooit en bestonden mijn tussendoortjes uit chips, snoep noem het maar op.
Maar ik ga er gewoon voor en heb er vertrouwen in![]()
Er schijnen geen calorieen in zoetjes te zitten. Maar wel Aspartaam. Dit is een kankerverwekkende stof en daarom kan ik me voorstellen waarom Sonja max. 4 aangeeft. Zelfde als maar 4 glazen light drank.quote:Ik had een aantal vragen, en hoopte dat iemand ze kon beantwoorden.
In het SB-boek staat dat je het aantal zoetjes tot maximaal 4 moet beperken, terwijl de link in de OP 15 zoetjes aangeeft. Weet iemand hoe dat zit?
Echte magere yoghurt. Ik wissel dit om met magere kwark/yoghurt van Optimel. Evenveel kcal en beter binnen te krijgen.quote:Wordt er met magere yoghurt gewoon de kale yoghurt bedoeld, of is magere vruchtenyoghurt ook toegestaan?
Waarom eet je geen vis?quote:Ik eet geen vis, kan ik dat gewoon vervangen door een mager vleesgerecht of een hardgekookt ei?
Nee, wel iets meer. Wat vind jij een flinke aardappel trouwens? Ik zou echt ZEKER WETEN een weeegschaaltje kopen. Anders weet je nog niet wat je eet. Na bereiding kan iets heel anders wegen dan ervoor. Denk bvb aan bloemkool wat uitzet door water. En de grammen die Sonja aangeeft zijn na bereiding.quote:Klopt het dat 150 gram aardappelen ongeveer 1 flinke aardappel is?
BvD![]()
die van optimel heeft 40 kcal per 100 ml, de magere vruchtenyoghurt zonder vet en suiker van appie heeft er 95 per 100 ml..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
magere vruchtenyoghurt was sonja volgens mij helemaal tegen maar daar kan ik me in vergissen....
het gaat om het gewicht ná bereiding. dus met de schil eraf, en gekookt... dan zal je zien dat je al gauw twee aardappels nodig hebt (ik mag van mijn boek trouwens maar 125 gram...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:02 schreef Torio het volgende:
Ik eet geen vis omdat ik helemaal niet van die smaak houd. Geen zalm, geen sardien, geen lekkerbek, geen garnaal, niets daarvan!Soms vind ik dat wel jammer, want als ik zie hoe mijn familie van vis kan genieten
![]()
Ik ben in het bezit van een keukenweegschaal, en ik deed er 1 grote aardappel op, en de weegschaal gaf 144 gram aan. Om te kijken of het wel een goed apparaat was, heb ik een literfles water erop gedaan, en de schaal gaf gewoon 1 kilo aandus het klopt wel.
Vandaag witlof eten, voor alles is er een eerste keer.![]()
Google heeft me geleerd dat je het zowel in een salade kan maken als kan grillen...dus ik kijk nog even hoe ik dat ga doen
aaah, bedanktquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het gaat om het gewicht ná bereiding. dus met de schil eraf, en gekookt... dan zal je zien dat je al gauw twee aardappels nodig hebt (ik mag van mijn boek trouwens maar 125 gram...)
Ja zo een digitale keukenweegschaal lijkt me wel handigquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:05 schreef neo2000 het volgende:
Ik vind het toch jammer dat mijn beeld van het stereotype Sonja bakker dieet-volgeling hier bevestigd wordt..
Tipje; koop een digitale keukenweegschaal. Kost 10 euro bij de Media markt, wij hebben even zitten prutsen met zo'n analoog elcheapo ding.. Kwam er op een gegeven moment achter dat DAT nou net niet handig werkt als je precies af moet wegen.. En deze dus elke keer iets anders aangeeft met hetzelfde bordje eten.
Wij hebben een hele handige van de blokkerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef Torio het volgende:
[..]
Ja zo een digitale keukenweegschaal lijkt me wel handig![]()
En mag ik vragen wat jouw beeld van een typische SB-dieetvolgeling is?![]()
Och, zo vervangen we allemaal wel iets omdat het niet in de smaak valtquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:02 schreef Torio het volgende:
Ik eet geen vis omdat ik helemaal niet van die smaak houd. Geen zalm, geen sardien, geen lekkerbek, geen garnaal, niets daarvan!Soms vind ik dat wel jammer, want als ik zie hoe mijn familie van vis kan genieten
![]()
Ik ben in het bezit van een keukenweegschaal, en ik deed er 1 grote aardappel op, en de weegschaal gaf 144 gram aan. Om te kijken of het wel een goed apparaat was, heb ik een literfles water erop gedaan, en de schaal gaf gewoon 1 kilo aandus het klopt wel.
Vandaag witlof eten, voor alles is er een eerste keer.![]()
Google heeft me geleerd dat je het zowel in een salade kan maken als kan grillen...dus ik kijk nog even hoe ik dat ga doen
Digitale keukenweegschaal is, mits je er echt helemaal voor wilt gaan en de hoeveelheden e.d. ook echt aanhoud, onontkoombaar. En laten we wel wezen, voor die 10 euro.. Als je ziet wat je de eerste weken kwijt bent aan boodschappen, kan dat er ook nog wel bij..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef Torio het volgende:
[..]
Ja zo een digitale keukenweegschaal lijkt me wel handig![]()
En mag ik vragen wat jouw beeld van een typische SB-dieetvolgeling is?![]()
Kan ik enigszins inkomenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:27 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Digitale keukenweegschaal is, mits je er echt helemaal voor wilt gaan en de hoeveelheden e.d. ook echt aanhoud, onontkoombaar. En laten we wel wezen, voor die 10 euro.. Als je ziet wat je de eerste weken kwijt bent aan boodschappen, kan dat er ook nog wel bij..
2e puntje; ik lees bij een hoop mensen dat ze continue dingen vervangen, omdat ze iets niet lusten. Omdat ik zelf de culinaire voorkeur van een vuilnisbak heb (ik eet werkelijk alles) vind ik het al snel dat "men" zo goed als niets lust..Het "wat de boer niet kent.." principe is in mijn optiek ook onlosmakelijk verbonden met het oer-Hollands zijn. En volgens mij zijn de meeste SJ Bakker volgelingen ook echte Hollanders, want de meeste gerechten/groeten e.d. die zij voorschrijft zijn toch echt wel op-en-top Nederlands. Laten we wel wezen, iemand die de Mediteraanse keuken het liefst mijdt, zal geen dieet gaan volgen met alleen maar mediteraanse dingen op het menu. Maar goed, dat is mijn mening.
Verder lees ik dat een hoop mensen dingen vervangen door dingen waar Sonja het heul niet mee eens is.Tsjah, als het afvallen dan niet zo hard gaat, ook niet klagen dan. Nu is het boek niet helemaal helder over sommige dingen, maar een hoop staat allemaal wel netjes in het boek omschreven, o.a. wat je voor wat kan vervangen. Als mensen vervolgens dat boek wel kopen maar niet lezen..
![]()
smeerworst? ik heb gee idee wat je met de paté moet doen hoor, op brood/cracker of bij je avondeten...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
O trouwens morgen pate![]()
![]()
![]()
wat kan ik daarvoor nemen? Gewoon ham/kipfilet/rauwe ham?
Slankie heeft trouwens ook fris en romig.. Misschien vind je dat wat..?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
smeerworst? ik heb gee idee wat je met de paté moet doen hoor, op brood/cracker of bij je avondeten...
Misschien ben ik dan weer een uitzondering. Veel wat Sonja voorschrijft vind ik niet lekker, Andijvie, Witlof, Rauwkost etc. Toch eet ik het wel op. En waarom? Dan hoef ik niet zoveel en merk bij mezelf dat ik al helemaal niet meer denk van oeh lekker, ff eten. Eten is nu meer functioneel. Af en toe zit er wat lekkers bij (vandaag Nasi) daar verheug ik me dan een paar dagen op, Yammiequote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:27 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Digitale keukenweegschaal is, mits je er echt helemaal voor wilt gaan en de hoeveelheden e.d. ook echt aanhoud, onontkoombaar. En laten we wel wezen, voor die 10 euro.. Als je ziet wat je de eerste weken kwijt bent aan boodschappen, kan dat er ook nog wel bij..
2e puntje; ik lees bij een hoop mensen dat ze continue dingen vervangen, omdat ze iets niet lusten. Omdat ik zelf de culinaire voorkeur van een vuilnisbak heb (ik eet werkelijk alles) vind ik het al snel dat "men" zo goed als niets lust..Het "wat de boer niet kent.." principe is in mijn optiek ook onlosmakelijk verbonden met het oer-Hollands zijn. En volgens mij zijn de meeste SJ Bakker volgelingen ook echte Hollanders, want de meeste gerechten/groeten e.d. die zij voorschrijft zijn toch echt wel op-en-top Nederlands. Laten we wel wezen, iemand die de Mediteraanse keuken het liefst mijdt, zal geen dieet gaan volgen met alleen maar mediteraanse dingen op het menu. Maar goed, dat is mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |