Ik had dus na t sporten als extra 1 plakje ontbijtkoek + 1 liga gewnomenquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:00 schreef Eigenmijsje het volgende:
Nemen jullie eigenlijk iets extra's te eten wanneer je gaat sporten? En wat neem je dan zoal?
je had toch 3 liga's in totaal opquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik had dus na t sporten als extra 1 plakje ontbijtkoek + 1 liga gewnomen
en daarvoor broodje hutekase omdat ik gewoon honger had
Nu was t vooral met gewichten dus dan heb ik minder trek dan als ik een uur heb staan springen
Ja inddquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
we zijn tegelijk begonnenIk heb nog geen honger maar ben ook pas 5 minuten wakker, jij
?
Lijkt mij wel kunnen toch, alles wat je hebt gegeten is er wel weer af door Bodypump.. ik heb vanochtend ook een dun plakje ontbijtkoek extra genomen omdat ik ging fitnessen. Voel me gelijk schuldigquote:O gister had ik alles van dag 2 gegeten
maar ipv een banaan een kleine peer
en extra 1 liga koekje, 1 plakje ontbijtkoek en 1 broodje hutekase
ik heb wel een les bodypump gedaan
heb ik nu teveel gegeten of kan t wel?
ik heb het even uitgerekend: één speculaasje geeft 46 kj en één evergreen 72quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nou volgens Sonja wel
Er stondquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb het even uitgerekend: één speculaasje geeft 46 kj en één evergreen 72
maar ja, daar krijg je tenminste nog wat vezels en vitaminen van. een speculaasje is alleen vet en suiker.
dus in die zin klopt het wel.
ik denk dat je beter je heil in rauwkost en crackers kan zoeken als je het idee hebt dat je te weinig krijgt. Of fruit.
Je voeding aanvullen met koekjes en andere zoete tussendoortjes maakt volgens mij nog niet dat je een gezond eetpatroon aanleert.
maar dit terzijde...
Whaha ik ging om 11 uur eten dus toen mocht ik gelijk mn plakje ontbijtkoekquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:36 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Ja inddik werd wakker met honger
Vandaag yoghurt met een Kiwi als ontbijt, praat mezelf aan dat het een geweldige maaltijd is, klinkt dat bekend?
[..]
Lijkt mij wel kunnen toch, alles wat je hebt gegeten is er wel weer af door Bodypump.. ik heb vanochtend ook een dun plakje ontbijtkoek extra genomen omdat ik ging fitnessen. Voel me gelijk schuldig![]()
misschien wat fruit meenemen? zodat je wat te verteren hebt? dit gevoel gaat wel weg trekken. ik had het in het begin ook, maar het is na een kleine week eigenlijk over gegaan. ( ik ben nuhalverwege week 3) Veel water drinken helpt ook.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:29 schreef Everett het volgende:
Ik ben sinds maandag begonnen en op zich bevalt het me redelijk. Enige probleem voor mij is dat ik me rond 17.00 uur echt flauw en slap begin te voelen. Dan moet ik nog ruim een uur in de auto zitten en dat vind ik best gevaarlijk. Ik merk duidelijk dat ik veel minder energie en concentratie heb dan anders. Dat kan Sonja toch niet zo gewild hebben?!?
Vanavond heb ik nog een meeting tot 20.30 uur, moet ik daarna naar huis en eet ik dus nog later. Ben bang dat ik dat niet ga redden. Om nog maar te zwijgen over het voetbaltoernooi dat ik zaterdag heb. Op een paar crackers en een liga is dat gewoon niet te doen.
Probeer altijd appels mee te nemen.. Ennuh, AH heeft van die mooie pakjes met voorverpakte reepjes ontbijtkoek.. Elke winkel heeft ze wel, maar die van AH eigen merk zijn extra lekker om een of andere reden..quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:16 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
och wat vind ik dat nou ongelofelijk jammer, zal het gelijk aan mn ma vertellen
[..]
En als je dan heel erg honger krijgt, wat neem je dan? Appels en dergelijken zijn wel leuk, maar vult natuurlijk voor geen meter. Gun je jezelf dan gewoon een broodje?
<snip>
Ik had er ook al een beetje aan gedacht dat de ene persoon meer energie nodig heeft dan een ander. Ik heb zelf een baan waarbij ik 9 uren per dag sta/ loop. Werk in best een grote winkel en vaak sta ik achterin uit te pakken en moet dan snel naar voren lopen omdat er een klant staat. Weer naar achter omdat de vracht daar nog staat, en dan weer snel naar voren want er zijn alweer klantenOok skate ik vaak even savonds of moet ik na het werk weer ergens heen. Best drukke dagen dan.
12? Die ben ik in het boek nog niet tegen gekomenquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Whaha ik ging om 11 uur eten dus toen mocht ik gelijk mn plakje ontbijtkoek
Ben aan t wachten tot mn moeder thuis is dan 12 hele boterhammen
jeuj
Ja ik voelde me ook wel schuldig door die extra liga maar normaal eet ik een hele zak chips in de avond en dan denk ik alleen. Dat was lekker. Nog 1maar als het daar zo staat dan ben ik er eerder geneigd om het te eten
ja ik las verkeerd dus heb 2x woensdag middag gegetenquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:23 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
12? Die ben ik in het boek nog niet tegen gekomen
Vind het indd ook makkelijker dat er staat wat je mag, meestal als ik ga dieten denk ik 'geen snoep meer, geen koek meer, niet dit niet dit' nu denk ik van okey, om 3 uur mag ik ... enzo
Tot nu toe alleen gisteravond een stukje kruidkoek gezondigd. Vanochtend gesport op alleen een beker Optimel en een kiwi, samen met een liter water drinken ging dat primaVerheug me nu al op de italiaanse bol die vanavond op het programma staat! wij draaien het warm eten en de lunch om
nu werkt het jaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:04 schreef Aventura het volgende:
Goed zeg! Gisteen zag ik iemand, die ik 8 weken geleden voor het laatst zag. Toen was ze net met SB begonnen. Ze zag er goed uit, ze was al 7 kilo afgevallen.
Overal zie ik dat het werkt! Toch kan ik mezelf er niet toe zetten om het ook te gaan doen.
Nou ja, voor haar is het meer bewustwording. Ze fietste elke dag 2 uur naar en van haar werk. At al heel matig, deed nooit mee met taart en snoep. Toch te dik. Reden: te weinig variatie in zowel het eet- als bewegingspatroon. Je lichaam past zich aan aan de in- en output. En daardoor gebeurt er weinig in je lichaam. Behalve aankomen als je je dan toch een keer een patatje of gebakje gunt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nu werkt het jamaar hoe is het over een half jaar
daar heb je gelijk inquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nou ja, voor haar is het meer bewustwording. Ze fietste elke dag 2 uur naar en van haar werk. At al heel matig, deed nooit mee met taart en snoep. Toch te dik. Reden: te weinig variatie in zowel het eet- als bewegingspatroon. Je lichaam past zich aan aan de in- en output. En daardoor gebeurt er weinig in je lichaam. Behalve aankomen als je je dan toch een keer een patatje of gebakje gunt.
En daarom zijn denk ik heel veel vrouwen te dik. Ze leven vrij spartaans, gunnen zichzelf niks. Een fragiel evenwicht, waarbij je steeds dikker wordt als je maar even niet sport of teveel kcal naarbinnen krijgt.
Ik ben al een paar maanden gestopt met echt fanatiek haar programma volgen, maar bij mij heeft het echt wel gewerkt om een gezonder eetpatroon te krijgen. Mijn blikveld met dingen die je kan eten is gewoon weer een stuk groter, ik at heel vaak hetzelfde etc. etc.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nu werkt het jamaar hoe is het over een half jaar
nee hoorquote:
Maar er zijn altijd mensen die met dat nieuwe dieet wel blijvend afvallen en er zijn altijd mensen die toch weer aankomen. Denk dat dat eerder aan die mensen ligt dan aan (de basis van) dat dieet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee hoor
maar iedereen heeft het hier over weken enzo
dus vraag ik me gewoon geinteresseerd af hoe het over bijvoorbeeld 2 jaar gaat
en om de paar jaar is er wel weer een dieet die een hype is en dan een paar jaar later hoor je weer iedereen klagen dat nooit een dieet werkt
nou sommige dieeten zijn ook gewoon slechtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar er zijn altijd mensen die met dat nieuwe dieet wel blijvend afvallen en er zijn altijd mensen die toch weer aankomen. Denk dat dat eerder aan die mensen ligt dan aan (de basis van) dat dieet.
maar wie zegt dat dat af en toe niet meer wordquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nou als mijn buik dun is
over 5 a 10 kgdan ben ik ondertussen gewend aan sporten weer en dan kan ik weer eten waar ik zin in heb.. maar dat doe ik niet want dan eet ik alleen maar koekjes.. dus dan zal ik wel gezond eten maar dan af en toe chips en taart
yeah maar als ik sport heb ik binnen no time zwaar ondergwichtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wie zegt dat dat af en toe niet meer word
nu doe je het helemaal niet en dan begin je weer met af en toe, dan is het toch een kleine stap naar je oude eet patroon
Heb ik ook heel erg, hou me nog steeds netjes aan het ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje en dan avondeten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben al een paar maanden gestopt met echt fanatiek haar programma volgen, maar bij mij heeft het echt wel gewerkt om een gezonder eetpatroon te krijgen. Mijn blikveld met dingen die je kan eten is gewoon weer een stuk groter, ik at heel vaak hetzelfde etc. etc.
Hier ook! Had eentje met vleeswaren, 1 met kaas en 1 met jam.. het leek wel een feestmaalquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:54 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb een feestmaal op! Ik mocht gewoon 3 crackers! Ik zit ook echt vol nu haha, triest eigenlijk. Normaal gesproken kan ik wel 6 volkoren boterhammen op...
Nou, zoveel vind ik het helemaal niet hoor! Het is gewoon gewenning hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:31 schreef lovegrrl het volgende:
Merk nu ook dat ik niet steeds meer zon rammelende buik heb maar ik ben nog maar met dag 5 van de eerste week bezig. Wat zou het zijn, gewenning aan minder eten? Of mochten we vandaag en gister gewoon veel eten
Heb ook niet het gevoel dat het zoveel is inddquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:14 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nou, zoveel vind ik het helemaal niet hoor! Het is gewoon gewenning hoorIk vond die hoeveelheden van macaroni en groente nogal karig eigenlijk, en ik heb ook (heel stiekem) extra macaroni opgeschept. Tis echt wennen.
Op zich een hele goede tip voor de mensen die de macaroni ook te droog vinden. Ik vind alleen paprikas uien en dergelijke ontzettend vies. Vandaar ook dat ik niet blij werd van de macaroni, ook die bakjes rauwkost bij het eten vind ik niet te eten. Zou ik dan ook bijv. alleen komkommer of sla ofzo kunnen nemen? In plaats van die zakjes met van alles en nog wat?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:01 schreef Leintjeuh het volgende:
Weet je wat je moet doen? geen roerbakgroente meer nemen, maar parika, ui, champignon en een blik tomatenstukjes. Als je dat met een vleesvervanger, een boullionblokje en wat kruiden door elkaar flikkert, heb je best een fatsoenlijke pastasaus. Maar dan wel de vleesvervanger apart houden, want dat is al zo weinig en misschien krijg je niet alle saus op.
Volgens mij word ik hiermee bedoeldquote:Op zondag 10 juni 2007 14:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Hahaha, wie was het ook al weer die de rauwkost opleukte met mais? Ik zit net dat interview te lezen in de OP en daarin staat dat je beter geen mais (en doperwtjes) kan eten ovm zetmeel ofzo! Bummer, net 2 van mn favoriete groenten...
ik denk ik herhaal dit nog maar een keertjequote:Op zondag 10 juni 2007 14:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je moet echt niet te ver doorschieten hoor... op groente moet je echt niet gaan bezuinigen om maar onder de 1000 kcal per dag te blijven.... Daar zit het hem niet in !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |