abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:20:14 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50231513
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nu werkt het ja maar hoe is het over een half jaar
Ik ben al een paar maanden gestopt met echt fanatiek haar programma volgen, maar bij mij heeft het echt wel gewerkt om een gezonder eetpatroon te krijgen. Mijn blikveld met dingen die je kan eten is gewoon weer een stuk groter, ik at heel vaak hetzelfde etc. etc.
Ter illustratie, 3 maanden zwanger en in totaal nog maar iets van 5 ons aangekomen.

Ik moet op mijn werk nu zo lachen, ik heb inmiddels 2 collega's die er toch voor gegaan zijn, vonden het maar raar, wat ik deed, maar toen 1 van de twee een vriendin zag die enorm was afgevallen zwichtte ze. En ze heeft de ander aangestoken. En nu komen ze steeds aan mij vertellen hoe goed het wel niet gaat.
pi_50231516
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
miss_s is altijd zo negatief
nee hoor
maar iedereen heeft het hier over weken enzo
dus vraag ik me gewoon geinteresseerd af hoe het over bijvoorbeeld 2 jaar gaat

en om de paar jaar is er wel weer een dieet die een hype is en dan een paar jaar later hoor je weer iedereen klagen dat nooit een dieet werkt
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:21:55 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50231570
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee hoor
maar iedereen heeft het hier over weken enzo
dus vraag ik me gewoon geinteresseerd af hoe het over bijvoorbeeld 2 jaar gaat

en om de paar jaar is er wel weer een dieet die een hype is en dan een paar jaar later hoor je weer iedereen klagen dat nooit een dieet werkt
Maar er zijn altijd mensen die met dat nieuwe dieet wel blijvend afvallen en er zijn altijd mensen die toch weer aankomen. Denk dat dat eerder aan die mensen ligt dan aan (de basis van) dat dieet.
pi_50231643
Nou als mijn buik dun is
over 5 a 10 kg dan ben ik ondertussen gewend aan sporten weer en dan kan ik weer eten waar ik zin in heb.. maar dat doe ik niet want dan eet ik alleen maar koekjes.. dus dan zal ik wel gezond eten maar dan af en toe chips en taart
pi_50231708
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar er zijn altijd mensen die met dat nieuwe dieet wel blijvend afvallen en er zijn altijd mensen die toch weer aankomen. Denk dat dat eerder aan die mensen ligt dan aan (de basis van) dat dieet.
nou sommige dieeten zijn ook gewoon slecht
maar je hebt wel gelijk, je moet het ook gewoon vol blijven houden
pi_50231751
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nou als mijn buik dun is
over 5 a 10 kg dan ben ik ondertussen gewend aan sporten weer en dan kan ik weer eten waar ik zin in heb.. maar dat doe ik niet want dan eet ik alleen maar koekjes.. dus dan zal ik wel gezond eten maar dan af en toe chips en taart
maar wie zegt dat dat af en toe niet meer word
nu doe je het helemaal niet en dan begin je weer met af en toe, dan is het toch een kleine stap naar je oude eet patroon
pi_50232020
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar wie zegt dat dat af en toe niet meer word
nu doe je het helemaal niet en dan begin je weer met af en toe, dan is het toch een kleine stap naar je oude eet patroon
yeah maar als ik sport heb ik binnen no time zwaar ondergwicht
ik ben alleen te lui en eet teveel koekjes
pi_50234842
Ik heb een feestmaal op! Ik mocht gewoon 3 crackers! Ik zit ook echt vol nu haha, triest eigenlijk. Normaal gesproken kan ik wel 6 volkoren boterhammen op...
pi_50236872
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben al een paar maanden gestopt met echt fanatiek haar programma volgen, maar bij mij heeft het echt wel gewerkt om een gezonder eetpatroon te krijgen. Mijn blikveld met dingen die je kan eten is gewoon weer een stuk groter, ik at heel vaak hetzelfde etc. etc.
Heb ik ook heel erg, hou me nog steeds netjes aan het ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje en dan avondeten.
Ben nu 8 weken gestopt en 1,1 kilo aangekomen wat ik heel netjes van mezelf vind want heb met avondeten vaak fastfood gegeten.
Eigenlijk moet ik weer gaan beginnen met sonja maar moet nog even de moed uit me schoenen vandaan halen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:34:50 #235
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50238663
Je kunt toch ook met jezelf een bandbreedte afspreken? Als je zo snel afvalt met SB, zeker in de eerste weken, dan lijkt me dat gewoon mogelijk. Bij mij kwam er heel geleidelijk gewicht bij. Als ik straks zeg 85kg weeg, dan ga ik weer over naar wel een bewust eetpatroon, maar ook gewoon een biertje of BBQ tussendoor. Mocht het op een bepaald moment de spuigaten uitlopen en ik zou weer 90kg wegen, dan doe ik weer een weekje of 3 SB, tot ik weer 85 weeg. Ik laat het in ieder geval niet meer boven de 100 komen, zeker niet nu ik weet dat het relatief simpel vol te houden is.
pi_50242992
Ik moet zeggen dat de 2e keer Sonja Bakker wat lastiger is. Ik probeer het maar merk dat ik al minder streng ben en wel even dit of dat kan eten. Me snacks zijn nu gezonder, droge crackertjes of sultana, maar dan nog is het best lastig om weer die discipline te vinden. Dát is mijn probleem, ik heb te weinig zelf discipline om streng te zijn. Maar goed, ik blijf het gewoon proberen Morgen weer wegen..
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:16:32 #237
131278 moemoe
#teampanda
pi_50244520
Ik heb gisteren het 1e deel gekocht, omdat ik gestopt ben met roken. Ik wil de kilo's even voor zijn .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:31:49 #238
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50254964
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:54 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb een feestmaal op! Ik mocht gewoon 3 crackers! Ik zit ook echt vol nu haha, triest eigenlijk. Normaal gesproken kan ik wel 6 volkoren boterhammen op...
Hier ook! Had eentje met vleeswaren, 1 met kaas en 1 met jam.. het leek wel een feestmaal
vanavond gezondigd met 1 blokje chocola.. er ligt nog wat van voor Sonja, dat ene blokje was echt een feestje, maar nu baal ik ontzettend dat ik em heb genomen en ben al helemaal aan het bedenken wat ik morgen ga laten liggen om het te compenseren
Merk nu ook dat ik niet steeds meer zon rammelende buik heb maar ik ben nog maar met dag 5 van de eerste week bezig. Wat zou het zijn, gewenning aan minder eten? Of mochten we vandaag en gister gewoon veel eten
pi_50256363
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:31 schreef lovegrrl het volgende:

Merk nu ook dat ik niet steeds meer zon rammelende buik heb maar ik ben nog maar met dag 5 van de eerste week bezig. Wat zou het zijn, gewenning aan minder eten? Of mochten we vandaag en gister gewoon veel eten
Nou, zoveel vind ik het helemaal niet hoor! Het is gewoon gewenning hoor Ik vond die hoeveelheden van macaroni en groente nogal karig eigenlijk, en ik heb ook (heel stiekem) extra macaroni opgeschept. Tis echt wennen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:23:00 #240
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50256690
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:14 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Nou, zoveel vind ik het helemaal niet hoor! Het is gewoon gewenning hoor Ik vond die hoeveelheden van macaroni en groente nogal karig eigenlijk, en ik heb ook (heel stiekem) extra macaroni opgeschept. Tis echt wennen.
Heb ook niet het gevoel dat het zoveel is indd vond ook niks aan die macaroni.. hadden geen tomatenketchup of iets dergelijks in huis dus gewoon 'droge' macaroni met vleesvervanger en roerbakgroenen. Met pijn en moeite 1 klein bordje weggewerkt, bah Beter schep je stiekem extra macaroni op dan dat je je te goed doet aan allemaal vette happen
De hoeveelheden zijn indd heel karig allemaal, toch valt het me (nog) mee
pi_50291979
Weet je wat je moet doen? geen roerbakgroente meer nemen, maar parika, ui, champignon en een blik tomatenstukjes. Als je dat met een vleesvervanger, een boullionblokje en wat kruiden door elkaar flikkert, heb je best een fatsoenlijke pastasaus. Maar dan wel de vleesvervanger apart houden, want dat is al zo weinig en misschien krijg je niet alle saus op.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:17:07 #242
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_50292188
Ach, hier gaat altijd de curry erbij op tafel.. Vaak ook als wij bijvoorbeeld aardappels eten. Tip: Hela kruiden curry. Rode sauzen zijn sowieso niet zo slecht lijkt mij, en anders is het allemaal zo smaakloos.. Verder komt de piccalilly nog al eens om de hoek kijken, gele saus is ook niet zo slecht.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_50292502
Mwoah in curry zit volgens mij vrij veel suiker. Plus ik vind het niet lekker, tenzij er frietsaus en uitjes doorheen zit
pi_50293286
Curry is idd niet zo verstandig. Als je echt sauzen wil eten moet je idd de rode sauzen nemen. Het beste is als je iets flauw vind veel kruiden te gebruiken.. maar natuurlijk geen zout (houd vocht vast). Gewoon lekker italiaanse kruiden etc. Smaakt heerlijk over je aardappels enzo.
pi_50296919
Hahaha, wie was het ook al weer die de rauwkost opleukte met mais? Ik zit net dat interview te lezen in de OP en daarin staat dat je beter geen mais (en doperwtjes) kan eten ovm zetmeel ofzo! Bummer, net 2 van mn favoriete groenten...
  zondag 10 juni 2007 @ 14:30:16 #246
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50297100
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:01 schreef Leintjeuh het volgende:
Weet je wat je moet doen? geen roerbakgroente meer nemen, maar parika, ui, champignon en een blik tomatenstukjes. Als je dat met een vleesvervanger, een boullionblokje en wat kruiden door elkaar flikkert, heb je best een fatsoenlijke pastasaus. Maar dan wel de vleesvervanger apart houden, want dat is al zo weinig en misschien krijg je niet alle saus op.
Op zich een hele goede tip voor de mensen die de macaroni ook te droog vinden. Ik vind alleen paprikas uien en dergelijke ontzettend vies. Vandaar ook dat ik niet blij werd van de macaroni, ook die bakjes rauwkost bij het eten vind ik niet te eten. Zou ik dan ook bijv. alleen komkommer of sla ofzo kunnen nemen? In plaats van die zakjes met van alles en nog wat?

Gister alweer de 6e dag van mn sonja bakker dieet. Valt me mee hoe makkelijk alles gaat, heb over de hele dag geen koek genomen die wel in het boek stonden, in plaats daarvan heb ik sochtends een appel en smiddags een sinasappel genomen. Savonds in plaats van de crackers een bokkenpootje (slecht) en om 12 uur savonds nog een sultana gehad. Heb me helemaal uitgeleefd bij het stappen dus flink wat calorieen verbrand

P.F. hoe gaat jouw eerste week nu?
pi_50297140
Je moet echt niet te ver doorschieten hoor... op groente moet je echt niet gaan bezuinigen om maar onder de 1000 kcal per dag te blijven.... Daar zit het hem niet in !!
Curry wordt rode natuurlijk mee bedoeld; 140 kcal/100 ml, evenals ketchup. Mag best hoor, want scherp voedsel (peper,chili, mosterd bv.) zorgen voor een verminderd hongergevoel!

klik hier

[ Bericht 13% gewijzigd door Mylene op 10-06-2007 14:50:21 (linkje aangepast i.v.m. lay-out) ]
Het mooi kotsende meisje.
pi_50298882
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Hahaha, wie was het ook al weer die de rauwkost opleukte met mais? Ik zit net dat interview te lezen in de OP en daarin staat dat je beter geen mais (en doperwtjes) kan eten ovm zetmeel ofzo! Bummer, net 2 van mn favoriete groenten...
Volgens mij word ik hiermee bedoeld Nou ja, dan pakken we dat gewoon iets minder
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_50300989
Ik bedoel het niet rot hoor, ik zou t ook zo gedaan hebben. Er staat namelijk nergens in het boek dat dat 'slechte' groente is...
pi_50301395
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je moet echt niet te ver doorschieten hoor... op groente moet je echt niet gaan bezuinigen om maar onder de 1000 kcal per dag te blijven.... Daar zit het hem niet in !!
ik denk ik herhaal dit nog maar een keertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')