abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2007 @ 23:53:27 #251
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_51976096
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
hoi, vraagje: hoeveel gram zit er in een klein zakje snack-a-jacks? Ik kan hier alleen maar grote kopen en dat lijkt me best veel........

2 kg to go

@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?
Laat het duidelijk zijn, je bent nooit klaar. Dit is een battle voor de rest van je leven a.k.a. levenstijl
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:02:48 #252
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51976346
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?
Ik vind dit erg goed te doen. Het geeft mij struktuur en houvast, en is stukken beter te volgen dan de niks-eten-dieten. Ik wijk nu wel steeds meer af, dwz ik wissel bepaalde producten. De diverse eetmomenten houdt ik er wel in.

Tussendoor een paar keer bewust gezondigd, een keer zuipweekend met vrienden, een paar keer wezen uit eten en op 2 of 3 spaarzame zomeravonden geBBQt. En zo af en toe een keer een biertje ipv wijn, of een paar stukjes chips ipv die droge rijstknabbels. Zonder dit had ik wel een paar weken eerder klaar kunnen zijn, maar je moet jezelf niet te veel martelen.

MisterJ.Lo. heeft overigens wel gelijk, nu niet terug in een patroon van slecht eten etc. (dat deed ik al niet, overgrote deel van de kg was nog over van mijn studententijd, en dás inmiddels 6 jaar terug). Ik houd van lekker eten en drinken, en da's de valkuil. Maar ik heb nu wel een methode achter de hand waarmee ik snel en makkelijk kilo's kan verliezen. Als ik straks weer 3kg zwaarder terug zou komen van vakantie, nou, dan doe ik toch weer 2 weken streng SB....
pi_51979023
2 grote rijstwafels is 1 klein zakje
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:33:04 #254
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_51982425
Ik heb het 60-receptenboek van Sonja Bakker op m'n log staan. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden om te hebben?

http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186 Het is in PDF-formaat en de pizza is een aanrader!!

Succes iedereen!!!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_51983450
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:33 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb het 60-receptenboek van Sonja Bakker op m'n log staan. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden om te hebben?

http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186 Het is in PDF-formaat en de pizza is een aanrader!!

Succes iedereen!!!
He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaal

Succes hier allemaal, mn ouders zijn met Sonja allebei 7a9 kilo afgevallen (volgens mij) en daar is nu, weken later, nog steeds nauwelijks wat bijgekomen. Het is prima vol te houden daarna
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51983470
Nou, ik heb dat boek doorgebladerd en ik ben welgeteld 1 recept tegengekomen dat me niet smerig lijkt. Sonja is echt niet leuk met bedenken van nieuwe recepten.
pi_51983538
Ik heb, voor de gein, de Sonja-fantasiemuffins gemaakt. Gewoon, om aan te tonen dat de recepten niet kloppen. Boy, had ik even gelijk
Muffins met extreem weinig vet en suiker zijn vies Keihard en droog, en gewoon niet lekker.

Dat Sonjaboek (ik had t gekregen) staat nu ongebruikt in de kast.
pi_51983548
Je moet je er wel een beetje voor openstellen !
pi_51983659
Jamaar ik ben dol op lekker eten en kook graag. Sonja richt zich vooral op mensen die ongezond/slecht eten en dat doe ik helemaal niet. Misschien eet ik af en toe een beetje te veel

Ik denk dat ik zeer gedeprimeerd zou raken als ik dat elke dag moest eten.
pi_51983806
Ik heb zéér regelmatig een sonja-dip, met name als er wéér 4 keer aardappels op het menu staan... Maar alle recepten die in Bereik staan die ik heb geprobeerd, vond ik niet lekker. De karbonades, de koolsalade , de spagettisaus met rode wijn *huiver*, vis en garnalen lust ik überhaupt niet. En als er ook nog witte bonen in tomatensaus en gekookte prei op het menu staan, schiet mij dan maar lek. Ik vind koken niet erg om te doen, maar dan moet dat wat ik kook wel lekker smaken, en niet zoals het van Sonja moet. Jus maken van water... Sorry maar ik word er soms niet goed van.
pi_51983984
Ja ik vind het ook niet zo lekker en zo saai hollands
Zodra er een Sophia Fornaio komt doe ik mee whaha of anders een Sophie Boulangerie
pi_51984009
weetje wat wel heel lekker is..
prei in stukjes van 4 cm snijden
bakken in een beetje boter... glas rode wijn er over en wachten totdat de wijn is verdampt
pi_51984024
Ja mijn idee. Gekookte prei, met als alternatief gestoofde uien??? Hallo, het is 2007, niet 1907!!
pi_51984040
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb zéér regelmatig een sonja-dip, met name als er wéér 4 keer aardappels op het menu staan... Maar alle recepten die in Bereik staan die ik heb geprobeerd, vond ik niet lekker. De karbonades, de koolsalade , de spagettisaus met rode wijn *huiver*, vis en garnalen lust ik überhaupt niet. En als er ook nog witte bonen in tomatensaus en gekookte prei op het menu staan, schiet mij dan maar lek. Ik vind koken niet erg om te doen, maar dan moet dat wat ik kook wel lekker smaken, en niet zoals het van Sonja moet. Jus maken van water... Sorry maar ik word er soms niet goed van.
Leintjeuh, waarom doe je het dan? Er zijn nog wel andere dieten hoor!
pi_51984069
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
weetje wat wel heel lekker is..
prei in stukjes van 4 cm snijden
bakken in een beetje boter... glas rode wijn er over en wachten totdat de wijn is verdampt
Ik zou witte wijn nemen, anders krijgt de prei zo'n raar paarsig kleurtje
pi_51984104
het gaat om de smaak eihoofd
pi_51984233
Het gaat ook om de presentatie, druif
pi_51984259
heb je het ooit gemaakt? nein.... het ziet er prima uit..
pi_51985274
Ik ben gisteren begonnen

Nou ben ik natuurlijk nog maar net bezig maar het valt me tot nu toe mee. Ik heb in ieder geval geen honger gehad terwijl dat ik van veel mensen hoor dat ze dat wel hebben. Het speculaasje 's avonds heb ik zelf weggelaten omdat ik zo vol zat van het avond eten.

Waar ik wel tegen aan loop is vlees. Ik ben vegatarier en ben dus echt een beetje aan het puzzelen hoe ik tijdens het diner en ook op brood het vlees het beste kan vervangen. Iedere dag Quorn lijkt me ook geen succes. Zijn er misschien meer vegateriers met tips?
pi_51985561
Bij mij lukt het even niet meer.
17 kilo ben ik tot nu toe afgevallen, ik wil er graag nog 12 af hebben
Ik vind de vakantie behoorlijk lastig ook om af te vallen. Dan gaan we een avond een terrasje pakken, dan hebben we een bbq.
Over 3 weken moet ik weer met school beginnen en dan ga ik weer streng doen. Nu zorg ik er gewoon even voor dat ik niet boven een bepaald gewicht kom.
Werkt ook goed
E.
pi_51987289
Susanne81, ik ben niet vegetarisch, maar eet wel biologisch vlees, soms komt het dan zo uit dat ik het soort vlees wat Sonja voorschrijft biologisch niet kan vinden. Ik neem dan gewoon een groentenburger, stukjes Des van Quorn of wat van Valess of iets dergelijks.
Gewoon even op de achterkant van de pakjes kijken, hoe minder calorieen hoe groter de kans dat ik die koop.
Succes! Het gaat je vast lukken!
Liefs, LaFemmeObscur
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:55:46 #272
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51988111
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:16 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou, ik heb dat boek doorgebladerd en ik ben welgeteld 1 recept tegengekomen dat me niet smerig lijkt. Sonja is echt niet leuk met bedenken van nieuwe recepten.
Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.
pi_51988156
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:55 schreef Coelho het volgende:

Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.
Een zeikerd?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:01:17 #274
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51988276
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Een zeikerd?
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
pi_51988386
Suzanna81,
Ik ben ook vegetarier en eet idd wel veel Quorn maar vervang het vlees soms ook met vis of n eitje. Voorin het boek staat hoeveel gram vis gelijk staat aan zoenzo veel gram vlees. Verder doe ik op m'n brood kaas (slankie) smeerkaas (ook slankie) philedelphia. Ook vis zou je ook je brood kunnen doen zoals gerookte zalm iod.
succes!
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
pi_51988503
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
Nounou. Das wel erg kort door de bocht, hoor.

Ik ben bepaald geen zeur, eet bij andere mensen alles wat me wordt voorgezet, en bel dol op experimenteren met onbekende ingredienten. Maar ik word ook wel erg verdrietig als ik het boek van Sonja inkijk. Het is zo laffig, zo diëterig. Vijf keer per week aardappels for crying out loud! En onsmakelijke dingen als aardappelpuree uit een zakje!
Ik zou het eten als het me werd voorgezet, zelf zou ik het nooit ofte nimmer elke dag willen maken.

Leintjeuh, ben je normaalgesproken gewend om gezond (groente, peulvruchten, vis, gewoon de standaard gezonde zooi) te eten?
pi_51988693
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:05 schreef n8 het volgende:
Suzanna81,
Ik ben ook vegetarier en eet idd wel veel Quorn maar vervang het vlees soms ook met vis of n eitje. Voorin het boek staat hoeveel gram vis gelijk staat aan zoenzo veel gram vlees. Verder doe ik op m'n brood kaas (slankie) smeerkaas (ook slankie) philedelphia. Ook vis zou je ook je brood kunnen doen zoals gerookte zalm iod.
succes!
Dat zou een optie zijn maar ik eet ook geen vis of kaas
Ik ga gewoon varieren met verschillende vega burgers denk ik. En ik heb ergens gelezen dat je als hartig broodbeleg ook sandwich spread mag nemen dus dat is ook een goede optie. En natuurlijk het vega broodbeleg van de Albert Heijn, is nog best lekker ook!
pi_51988826
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Leintjeuh, ben je normaalgesproken gewend om gezond (groente, peulvruchten, vis, gewoon de standaard gezonde zooi) te eten?
Groente en peulvruchten wel, maar van vis word ik onpasselijk. De enige 2 visproducten die ik lust zijn kibbeling en kapitein iglo vissticks. En dat zijn geen gezonde vissoorten, dus eet ik het vrijwel niet. Maar quorn en valess eet ik regelmatig. De manier waarop Sonja haar dieetmaaltijden presenteerd, staat me volledig niet aan. En een stukje vlees bakken in olijfolie... Tsja, ik vind niet dat dat iets positiefs doet voor de 'eetervaring' zeg maar... Het is allemaal zo'n droge troep, laf en flauw, vreselijk gewoon. Lang leve lekker eten...
pi_51988933
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:

Ik vind dat ik geen moeilijke eter ben. Ik eet hardstikke veel verschillende dingen, als het moet zelfs dingen die ik niet blief zoals bladspinazie. Ik ben dol op sauzen met veel groente erin, bijna alle groente lust ik, ik ga juichen voor pasta's, ik ben zot op rijst. Maar Sonja's dieet, met gekookte prei, witte bonen in tomatensaus en 4 dagen in de week aardappels...Nee. Geef mijn portie dan maar aan de hond. Vooral als je 2 van de 3 overige dagen koolsla of brood met soep als avondeten hebt staan.
pi_51988962
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:32:18 #281
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51989240
Ok, ik was misschien iets te kort door de bocht Het ging er mij meer om dat Sonja voor de Hollandse pot staat, en als je voor haar dieet kiest, dan zul je het daarmee moeten doen. Je kunt ook Montignaccen. Vroeger hadden wij thuis altijd 5 dagen per week aardappelen, vlees en groenten. Ik ben absoluut voor de internationale keuken, maar ik heb gekozen voor SB en dus eet ik aardappelen. Uiteraard wel gevarieerd, gebakken krieltjes, (zelfgemaakte) puree, ovenfriet, en af en toe een gekookte aardappel.

Ik houd absoluut niet van sla en andere rauwe bladeren, dan kun je net zo goed eikenblad eten, m.i. Maar als er dan rauwkost staat, dan eet ik wel een bakje gele kool, of tomatensalade of zo. Dus ook binnen de regels van de wet kun je varieren. En kruiden zijn nog steeds niet vet, dus smaak kun je ook aan je producten geven.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:43:01 #282
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_51989616
ff iets tussendoor: Komt er ook een Sonja Bakker Show op tv zoals met zeug Oprah?
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_51989704
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
spinazie... Ik vervang vis al door andere dingen, zoals tartaar *ril* kip valess enzo.
pi_51989850
Ik bedoel maar te zeggen dat er nog meer diëten onder de zon zijn. Vaak gezonder en gevarieerder dan Sonja. Misschien val je minder snel af dan, maar het culinair lijden is dan niet zo afschuwelijk!
pi_51990610
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:27:27 #286
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_51994300
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:15 schreef Chicolate het volgende:

[..]

He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaal
Ja hoor! Post maar! Ik heb hem ook gewoon ergens gedownload. Nou ja, mijn huisgenoot dan.
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_51994418
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:16 schreef Purky het volgende:

[..]

Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?
Jawel hoor. Is ook gewoon een dieetboek met dagmenu's.
Het gaat een beetje door op het GI-dieet. Maar het is dus echt wel lekker eten. Smakelijker dan Sonja, dat is zeker!
pi_51999176
Vorige week ben ik weer 800 gram ongeveer afgevallen (mijn weegschaal is niet zo precies) .
Soms vervang ik ook het avondeten met iets waarvan ik weet dat het er wel voor in de plaats kan, en met wat kruiden en lightsausjes maak ik vaak wel iets lekkers .
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:43:34 #289
47102 Elvi
miemkwien
pi_52001318
Mn moeder heeft ook zo'n GI-dieetboek gekocht... Voor de collectie ofzo
Maarem... die SB-recepten... voor avondeten is dat best weinig caloriën
pi_52002574
Mja, ik geloof niet heel erg in GI-dieten. Maar het zag er lekker, genoeg en gezond uit. Dus het leek mij een beter dieet dan Sonja. Want je valt er wel van af (zij het wat langzamer).
pi_52010414
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:21 schreef ColdFeet het volgende:
Mja, ik geloof niet heel erg in GI-dieten.
GI is ook geen religie, je hoeft er niet in te geloven
Maar het werkt wel! En geen hollandse pot, maar groente, fruit en volkoren produkten
pi_52011548
Let's just say: er zijn wel meer dingen die je bloedsuikerspiegel beinvloeden. Dat hangt niet alleen van je voedsel af.

Moest ik trouwens erg om lachen bij Sonja: je mag geen mango's eten van haar 'omdat dat heel veel suiker bevat en je bloedspiegel te sterk laat schommelen'. Sure, en dan wel witte pistoletjes en sultana's eten zeker
En je mag geen avocado want dat vindt ze te vet
De mooiste was nog wel: bij de japanner uit eten mag, en je kunt gewoon susi eten 'want heb je weleens een dikke japanner gezien?' Hoezo drogredenatie?

Al met al lijkt mij dus dat Sonja een weinig zinnige mening heeft over voedsel...
pi_52012182
Ach je moet Sonja mi niet te letterlijk nemen soms. En zelf creatief omgaan met vervangers enzo.
Die aardappels heb ik trouwens wel ingehouden, maar prei en bruine bonen
Dat is eens wat anders...
pi_52019311
Zo, ik ben me nog even lekker aan het uitleven hier in Zandvoort.
13 augustus begin ik met Sonja Bakker, ik ben benieuwd.
Als ik al die positieve verhalen hier lees, heb ik er best zin in!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:51:10 #295
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_52022791
Moest echt een paar keer lezen voordat ik pas doorhad dat men met GI Glychemische Index bedoelt.. O.a. dus gebruikt in de boeken van M. Montignac. Ik ben een vent, waarom weet ik dit..?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_52024898
Hallo,

Ik ben net ook gestart met Sonja Bakker, maar dan met het nieuwste boek Slank de zomer in. Hebben hier meer mensen ervaring mee? En houden jullie je echt zo streng aan de avondrecepten? Ik word namelijk echt niet blij van al die gekookte aardappels :S
pi_52026787
Voor de mensen die net gestart zijn met Sonja Bakker, heel veel succes !
Ik zit nu in de zevende week (bereik je ideale gewicht) en het gaat nog steeds heel goed .

Het GI dieet is dat niet geheel suikervrij/arm?
Volgens mij krijg je dan echt afkickverschijnselen als je altijd normaal suiker eet.
En dan went je lichaam aan het suikervrij/arm eten, maar krijg je eens een keertje iets met wat meer suiker binnen, dan reageert je lichaam daar weer raar op.
Maar suikerarm leven is voor elk mens wel goed denk ik, ongeacht of je hypoglykemie of diabetespatient bent.
pi_52028710
Zonder suiker, hemeltjelief! Ik zou gek worden! Ik kan echt niet zonder suiker hoor! Maar het klinkt opzich wel heel goed. Ga me er wel eens in verdiepen.

@ Marije: ik ben net voor de 2e keer met het zomerslank boek begonnen. Als dit boek je al tegenvalt qua aardappels moet je nooit aan haar eerste boek beginnen, daar moet je veel vaker aardappels. Dit boek valt nog mee, het verbaasde me zelfs toen ik ermee begon. Ben de eerste keer maar 1 kg afgevallen maar was niet zo streng. Ben net weer in de eerste week dus we zien 't wel. Succes in ieder geval!
pi_52031280
GI is niet suikervrij hoor. suikervrij is sowieso niet mogelijk als je fruit e.d. eet. Wel weinig toegevoegde kristalsuiker enzo, ja.
Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd.
pi_52050385
Maar kun je al die aardappellen niet vervangen door bijv. rijst oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')