Laat het duidelijk zijn, je bent nooit klaar. Dit is een battle voor de rest van je leven a.k.a. levenstijlquote:Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
hoi, vraagje: hoeveel gram zit er in een klein zakje snack-a-jacks? Ik kan hier alleen maar grote kopen en dat lijkt me best veel........
2 kg to go![]()
@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?
Ik vind dit erg goed te doen. Het geeft mij struktuur en houvast, en is stukken beter te volgen dan de niks-eten-dieten. Ik wijk nu wel steeds meer af, dwz ik wissel bepaalde producten. De diverse eetmomenten houdt ik er wel in.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:34 schreef n8 het volgende:
@Coelho, zwaar respect!! Hoe vond je t nu je bijna klaar bent? Was t goed te doen of had je het heel erg zwaar? En heb je je heel strickt aan je dieet gehouden of niet?
He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaalquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:33 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb het 60-receptenboek van Sonja Bakker op m'n log staan. Misschien dat jullie dat ook leuk vinden om te hebben?
http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186 Het is in PDF-formaat en de pizza is een aanrader!!![]()
Succes iedereen!!!![]()
Leintjeuh, waarom doe je het dan? Er zijn nog wel andere dieten hoor!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb zéér regelmatig een sonja-dip, met name als er wéér 4 keer aardappels op het menu staan... Maar alle recepten die in Bereik staan die ik heb geprobeerd, vond ik niet lekker. De karbonades, dekoolsalade
, de spagettisaus met rode wijn *huiver*, vis en garnalen lust ik überhaupt niet. En als er ook nog witte bonen in tomatensaus en gekookte prei op het menu staan, schiet mij dan maar lek. Ik vind koken niet erg om te doen, maar dan moet dat wat ik kook wel lekker smaken, en niet zoals het van Sonja moet. Jus maken van water... Sorry maar ik word er soms niet goed van.
Ik zou witte wijn nemen, anders krijgt de prei zo'n raar paarsig kleurtjequote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
weetje wat wel heel lekker is..
prei in stukjes van 4 cm snijden
bakken in een beetje boter... glas rode wijn er over en wachten totdat de wijn is verdampt
Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:16 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou, ik heb dat boek doorgebladerd en ik ben welgeteld 1 recept tegengekomen dat me niet smerig lijkt. Sonja is echt niet leuk met bedenken van nieuwe recepten.
Een zeikerd?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:55 schreef Coelho het volgende:
Volgens mij ben je gewoon een pitser, zoals ze dat in (delen van?) Brabant noemen.
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.quote:
Nounou. Das wel erg kort door de bocht, hoor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:
[..]
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
Dat zou een optie zijn maar ik eet ook geen vis of kaasquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:05 schreef n8 het volgende:
Suzanna81,
Ik ben ook vegetarier en eet idd wel veel Quorn maar vervang het vlees soms ook met vis of n eitje. Voorin het boek staat hoeveel gram vis gelijk staat aan zoenzo veel gram vlees. Verder doe ik op m'n brood kaas (slankie) smeerkaas (ook slankie) philedelphia. Ook vis zou je ook je brood kunnen doen zoals gerookte zalm iod.
succes!
Groente en peulvruchten wel, maar van vis word ik onpasselijk. De enige 2 visproducten die ik lust zijn kibbeling en kapitein iglo vissticks. En dat zijn geen gezonde vissoorten, dus eet ik het vrijwel niet. Maar quorn en valess eet ik regelmatig. De manier waarop Sonja haar dieetmaaltijden presenteerd, staat me volledig niet aan. En een stukje vlees bakken in olijfolie... Tsja, ik vind niet dat dat iets positiefs doet voor de 'eetervaring' zeg maar... Het is allemaal zo'n droge troep, laf en flauw, vreselijk gewoon. Lang leve lekker eten...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Leintjeuh, ben je normaalgesproken gewend om gezond (groente, peulvruchten, vis, gewoon de standaard gezonde zooi) te eten?
Ik vind dat ik geen moeilijke eter ben. Ik eet hardstikke veel verschillende dingen, als het moet zelfs dingen die ik niet blief zoals bladspinazie. Ik ben dol op sauzen met veel groente erin, bijna alle groente lust ik, ik ga juichen voor pasta's, ik ben zot op rijst. Maar Sonja's dieet, met gekookte prei, witte bonen in tomatensaus en 4 dagen in de week aardappels...Nee. Geef mijn portie dan maar aan de hond. Vooral als je 2 van de 3 overige dagen koolsla of brood met soep als avondeten hebt staan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef Coelho het volgende:
Een moeilijke eter, iemand die bijna niks lust, die de stukjes uit een pan of van een bord pikt die hij wel lust, en de rest laat liggen.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je dan niet beter het mediterrane dieet proberen? Veel spinazie, avocado, peulvruchten enzo? Of dat dieet van die dame van 'wat je eet ben je zelf'? En dan de vis vervangen door kipfilet-achtige dingen?
Ja hoor! Post maar!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:15 schreef Chicolate het volgende:
[..]
He mag ik die link ook in Slank de Zomer in posten? Daar houden ze ook wel van slanke, gezonde gerechten ... en het ziet er wel lekker uit allemaal![]()
Jawel hoor. Is ook gewoon een dieetboek met dagmenu's.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:16 schreef Purky het volgende:
[..]
Wat houdt dat mediterrane dieet dan in? Da's zeker niet met voorgeschreven menu's enzo?
GI is ook geen religie, je hoeft er niet in te gelovenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:21 schreef ColdFeet het volgende:
Mja, ik geloof niet heel erg in GI-dieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |