abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51208705
Maar het is dus wel vol te houden??

Ik wil al een poosje aan de Sonja, maar manlief wil niet. Nou is hij degene die het het meest nodig heeft (denk wel dat ie 30 kilo kwijt mag tot een acceptabel gewicht... hij zit nu denk ik rond de 120 /125 kg op 1.87, en het zit vooral op zijn buik, dus gevaarlijk...) en zelf mag ik zeker een kilo of 10 a 15 kwijt (zit rond de 70 kg bij 1.70, spillepoten en armen, maar een pens en borsten zeg je U tegen...)

Maar hij is om! Daarbij ben ik ook nog eens afgelopen week gestopt met roken en een honger dat ik heb! Normaal at ik amper, ik bunker nu een eind weg... Dus om te voorkomen dat het erger wordt...

Hoor zoveel positieve verhalen en ben zo benieuwd hoeveel ik eraf ga krijgen in welke tijd!!

-> ik heb maat 37 van schoenen mag hopen dat daar niet meer vanaf gaat
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_51218497
Ik wil ook gaan 'sonjabakkeren', maar heb nog wel 'n paar vraagjes.. Ik heb dit topic al doorgesnuffeld, maar heb m'n antwoorden niet gevonden.

- Hoe zit het met alcohol? Ik hou best wel van 'n wijntje af en toe (studente ) en dan niet 1 glaasje maar gewoon lekker onbezorgd drinken 'n avondje.. Kan dat nog wel bij dit dieet?

- Ik lees in de weekmenu's die gepost worden ontzettend veel variatie. Dat is misschien wel lekker enzo, om 't vol te houden, maar is 't ook verplicht/ergens goed voor? Ik doe alleen maar boodschappen voor mezelf, en ik kan echt geen melk met kelloggs kopen want dan is de melk na 'n week ranzig terwijl dat volgens sommige weken maar 2 keer per week gegeten wordt. Verder zit je dan al snel met 'n pak ontbijtkoek, 'n pak roggebrood, crackers, rijstwafels etc., allemaal beperkt houdbaar maar wordt weinig gegeten!

Dus mag je dingen gewoon makkelijk vervangen? Mag je al 't zoet door hartig vervangen ook bijv.? (dat je bijv. de hele week filet americain op je ochtendcracker doet? )
pi_51218710
in plaats van een plakje ontbijtkoek mag je bijvoorbeeld ook een liga evergreen nemen. dit is per 2 koekjes verpakt.

zoet mag je niet door hartig vervangen...hartig wel door hartig en zoet door zoet
In life you achieve what you thínk you deserve
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:34:15 #154
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51218782
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:30 schreef computergirl het volgende:
voeten vallen niet af, voeten worden wel minder 'plat gedrukt' als ze minder gewicht moeten dragen. Het oppervlak wordt kleiner dus -> kleinere schoenmaat
lijkt me sterk, dan zou er platgedrukt vel ofzo om je voeten heen moeten zitten en dat is niet zo
lijkt mij dat het bovenste vetlaagje van je voet afgaat, waardoor je voeten minder 'hoog' zijn als het ware.. waardoor schoenen ruimer zitten. Kwa lengte veranderen je voeten namelijk niet, het is immers allemaal bot.. maar als de 'hoogte' van je voet verandert ga je uit je schoenen sloffen.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:24 schreef Taurus het volgende:
Ik wil ook gaan 'sonjabakkeren', maar heb nog wel 'n paar vraagjes.. Ik heb dit topic al doorgesnuffeld, maar heb m'n antwoorden niet gevonden.

- Hoe zit het met alcohol? Ik hou best wel van 'n wijntje af en toe (studente ) en dan niet 1 glaasje maar gewoon lekker onbezorgd drinken 'n avondje.. Kan dat nog wel bij dit dieet?

- Ik lees in de weekmenu's die gepost worden ontzettend veel variatie. Dat is misschien wel lekker enzo, om 't vol te houden, maar is 't ook verplicht/ergens goed voor? Ik doe alleen maar boodschappen voor mezelf, en ik kan echt geen melk met kelloggs kopen want dan is de melk na 'n week ranzig terwijl dat volgens sommige weken maar 2 keer per week gegeten wordt. Verder zit je dan al snel met 'n pak ontbijtkoek, 'n pak roggebrood, crackers, rijstwafels etc., allemaal beperkt houdbaar maar wordt weinig gegeten!

Dus mag je dingen gewoon makkelijk vervangen? Mag je al 't zoet door hartig vervangen ook bijv.? (dat je bijv. de hele week filet americain op je ochtendcracker doet? )
Nee, het idee is juist dat je heel veel afwisseling hebt in je voeding. Wij doen het nu met zn 2en, kun je niet iemand vinden die met je meedoet? Over het algemeen, vind ik, het heel erg meevallen met wat je weggooit. Brood bijv. kun je invriezen. filet americain kun je in kleine hoeveelheden bij de slager halen, melk kun je in kleine pakjes halen, Jam heb je in van die kleine meeneem bakjes, crackers vaak wel per stuk verpakt, ontbijtkoek eet je genoeg. Liga's heb je in pakjes van 2 en ga zo maar door.
Je mag zoet vaak voor zoet vervangen, en hartig door hartig. Maar elke dag hetzelfde op je brood is killing voor je dieet daar heeft Sonja ook een voorbeeld van in boek 1 staan, vrouw die niet veel eet maar wel elke dag hetzelfde en daardoor niet afvalt

succes
pi_51218819
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:23 schreef NieTTus het volgende:
Maar het is dus wel vol te houden??

Ik wil al een poosje aan de Sonja, maar manlief wil niet. Nou is hij degene die het het meest nodig heeft (denk wel dat ie 30 kilo kwijt mag tot een acceptabel gewicht... hij zit nu denk ik rond de 120 /125 kg op 1.87, en het zit vooral op zijn buik, dus gevaarlijk...) en zelf mag ik zeker een kilo of 10 a 15 kwijt (zit rond de 70 kg bij 1.70, spillepoten en armen, maar een pens en borsten zeg je U tegen...)

Maar hij is om! Daarbij ben ik ook nog eens afgelopen week gestopt met roken en een honger dat ik heb! Normaal at ik amper, ik bunker nu een eind weg... Dus om te voorkomen dat het erger wordt...

Hoor zoveel positieve verhalen en ben zo benieuwd hoeveel ik eraf ga krijgen in welke tijd!!

-> ik heb maat 37 van schoenen mag hopen dat daar niet meer vanaf gaat
Succes, NieTTus
Houd je ons op de hoogte?
pi_51241517
Alcohol, daar mag je niet heel veel van, maar wel 2 of 3 glaasjes wijn in het weekend, verspreid over 2 of 3 avonden . Maar ik houd niet van wijn.

En om terug te komen op de vraag over of voeten kunnen afvallen, ik denk van wel want mijn enkels zijn echt dunner geworden, en dat kan t gewicht niet zijn, want ik zit qua bmi goed.

En om te reageren op de vraag waarom er zoveel variatie in de weekmenu's gebruikt wordt; dat is omdat je lichaam went aan het eten wanneer je geen variatie gebruikt, dit is slecht want daardoor gaat je stofwisseling minder hard zijn werk doen.

Hier gaat het nog steeds goed!!
Ben benieuwd naar maandag, spannend weer om te wegen.
800 gram afvallen per week is goed toch bij SB dieet?
Want dat was wat ik ongeveer de vorige week kwijt ben geraakt.
pi_51241812
Yes, mn streefgewicht gehaald. 10 kilo kwijt.
pi_51244683
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Yes, mn streefgewicht gehaald. 10 kilo kwijt.
Gefeliciteerd
Mag ik vragen hoeveel weken je erover gedaan hebt? En heb je behalve Sonja, nog andere dingen gedaan om af te vallen, bijv sporten?
pi_51282273
Ik heb een SAS-weekend gehad.......
Maar goed, we gaan weer vrolijk verder.
pi_51282866
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:34 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

Kwa lengte veranderen je voeten namelijk niet, het is immers allemaal bot.. maar als de 'hoogte' van je voet verandert ga je uit je schoenen sloffen.
Qua lengte veranderen je voeten wel, daarom kan je in een kleinere maat.
De botten zelf nemen niet in lengte af maar er rust minder gewicht op dus worden je voeten minder plat gedrukt. Je voet bestaat uit 26 botjes die bij elkaar gehoden worden door bindweefselbanden, het is een soort veer
pi_51283898
Ik ben al 28% afgevallen van wat ik wou afvallen !!
pi_51284798
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:46 schreef Koningin het volgende:
Ik ook al Maar ik ben nu weer hard bezig!
Afgelopen week, na de eerste week van het Zomerslank boek 1,2 kilo afgevallen. Had meer kunnen zijn maar kon me natuurlijk weer niet inhouden. Deze week MOET ik effe me best doen want dan zou ik volgende week 9 kilo afgevallen kunnen zijn als ik 1,4 kilo afval Dat zou geweldig zijn!
pi_51290343
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:24 schreef Purky het volgende:

[..]

Ik ook al Maar ik ben nu weer hard bezig!
Afgelopen week, na de eerste week van het Zomerslank boek 1,2 kilo afgevallen. Had meer kunnen zijn maar kon me natuurlijk weer niet inhouden. Deze week MOET ik effe me best doen want dan zou ik volgende week 9 kilo afgevallen kunnen zijn als ik 1,4 kilo afval Dat zou geweldig zijn!
Ik ben nu 1 week bezig met Sonja deel 2 en ik ben geen grammetje afgevallen . Ik sta nu al 1,5 week stil en hou me redelijk netjes aan de menu''s. Wat ik zondig heb ik er dubbel en dwars afgesport.
MAW Ik baal!!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  maandag 9 juli 2007 @ 20:39:59 #164
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51303260
88,5kg hier, -12.5 in 10 weken. De laatste loodjes wegen me af en toe behoorlijk zwaar...
pi_51304060
Ik snap dat je baalt botterfly. Een vriendin van mij viel ook niet af als ze heel strikt was, maar als ze het een beetje aanpastte aan haar eigen manier viel ze ineens heel veel af. Bij sommige mensen is het gewoon niet dé manier om af te vallen. Wel jammer maar hopelijk val je straks wel af! Niet opgeven!
pi_51308193
Ik heb me wel wat harder gestort op bewegen. Hopelijk gaat dat zoden aan de dijk zetten.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  maandag 9 juli 2007 @ 23:13:05 #167
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51308799
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:46 schreef Koningin het volgende:
Jij ook al Ben zaterdag uiteten geweest en vind het nog steeds heel moeilijk om het weer op te pakken, al zondig ik niet zo heel erg. Gister stond er een tosti ham kaas op het menu en later een pistoletje geloof ik.. heb er een pistoletje hamkaas van gemaakt, zondag heh En vandaag netjes aan de fruitdag gehouden en in plaats van tartaar met roerbakgroenten een stukje brood genomen, had geen tijd om te koken
voel me gelijk vreeeeselijk slecht:P Net alsof je daar meteen weer dik van zult worden (hoop het niet iig.)
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Qua lengte veranderen je voeten wel, daarom kan je in een kleinere maat.
De botten zelf nemen niet in lengte af maar er rust minder gewicht op dus worden je voeten minder plat gedrukt. Je voet bestaat uit 26 botjes die bij elkaar gehoden worden door bindweefselbanden, het is een soort veer
[afbeelding]
Ok het klinkt wel logisch.. maar geldt dat al als je 7 kilo afvalt? voor ik die kilo's aankwam had ik namelijk ook al maat 40, terwijl het nu toch richting 39 gaat denk ik..
pi_51322146
Zo, ik heb me weer gewogen gisteren en ben in week 3 een hele kilo afgevallen. Ik ben nu in totaal 4 a 5 kilo kwijt. Nog 12 te gaan .

Ben nu aan week 4 begonnen van het eerste boek. Gisteren uit eten geweest en heb zo vetarm mogelijk gegeten, dat vind ik wel knap van mezelf, want ik hou wel van romige sauzen etc.

Maar wat Sonja ook zei: denk er dan aan dat je geen vuilnisbak bent.
Klinkt stom, maar t werkt wel.

Ik heb mijn leven te danken aan mijn lichaam, als ik er goed voor zorg zal het langer meegaan dan wanneer ik er slecht voor zorg.

pi_51322271
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 22:32 schreef Torio het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Mag ik vragen hoeveel weken je erover gedaan hebt? En heb je behalve Sonja, nog andere dingen gedaan om af te vallen, bijv sporten?
7.5 week, niks erbij gedaan. Alles bij elkaar zo'n 7 sasdagen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:05:13 #170
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51343609
Vraagje!

Ik ben ook half en half aan het SB'en. Ik bedoel: ik heb haar boek, ik volg haar adviezen van gevarieerd en gematigd eten en ik heb volgens mij in mijn hele leven nog nooit zoveel groente en fruit gegeten als nu en zo weinig alcohol gedronken ('nee, doe mij maar spa rood.... ). De weekmenu's volgen is voor mij geen doen, omdat ik ongeveer 3 keer per week buiten de deur eet voor mijn werk. Maar toch: in ruim 4 weken nu 3 kilo eraf. Nog 2 kilo te gaan....

Maar, als ik dan eens een echte SAS-dag heb, dan zijn ook meteen mijn maag en darmen helemaal van streek. Net alsof je maag en darmen het dan opeens niet meer gewend zijn om vetter en meer te eten (terwijl ik nog maar zo'n 4 weken bezig ben en niet eens 'echt').
Hebben jullie dat nu ook? Het valt me namelijk iedere keer weer op dat dat gebeurt....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_51343798
Exciter101 dat heb ik ook!

Je bent inderdaad gewend om minder suiker en vet te eten, dat wil wel fout op je maag vallen als je dat een tijd niet eet. Logisch. Dat weerhoudt mij gelukkig er wel van om te gaan SAS-sen. Want mijn maag doet al gauw moeilijk.

Maar wel goed hoe je bezig bent nu zeg!

dinsdag 10 juli 2007 @ 23:23:32 #172
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51344414
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:09 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Exciter101 dat heb ik ook!

Je bent inderdaad gewend om minder suiker en vet te eten, dat wil wel fout op je maag vallen als je dat een tijd niet eet. Logisch. Dat weerhoudt mij gelukkig er wel van om te gaan SAS-sen. Want mijn maag doet al gauw moeilijk.

Maar wel goed hoe je bezig bent nu zeg!

Nog een pluspunt dus eigenlijk : omdat je weet dat je maag en darmen moeilijk doen op een SAS-dag doe je het maar niet meer! Die fase begin ik nu ook te bereiken: ik had vanavond een etentje bij vrienden en nu zit ik weer met 'de problemen'. Het helpt in ieder geval wel om daar nog voorzichtiger in te zijn!!

Trouwens, bij het doorlezen van dit topic denk ik eigenlijk alleen maar: Exciter, wat zeur je nou met je 5 kilo die eraf moeten. Dat is eigenlijk alleen omdat mijn maat 38 dan strak begint te zitten. Als ik zie dat mensen meer dan 10 kilo willen/moeten afvallen en dat moeizaam, maar wel halen heb ik daar heel veel bewondering voor!!

Voor alles SB'ers hier: ik heb respect voor jullie dames en heren!
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_51350231
Dat als je eens een keer vet eet je darmen in protest gaan, daar heb ik ook last van.
Het werkt wel een beetje preventief natuurlijk.
Dat is eens wat anders...
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:25:28 #174
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51354585
Hier geen protest, maar de weegschaal gaf wel +3kg aan na een bescheiden BBQ met 3 biertjes. Vreemd, want volgens mij heb ik nog niet eens 1kg gegeten. De dag erop overigens weer -2,5 dus het lijkt op vocht vasthouden. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik weer op gewicht ben. Om nu de hele tijd tussen 85 en 90 te schommelen, zie ik ook niet zo zitten.
pi_51444959
Eerst vorige week gestopt met roken, afgelopen maandag gestart met Sonja, en ondanks dat ik eigenlijk maar 1 keer per week wilde wegen, toch stiekem elke ochtend gewogen en nu, vanaf maandag al ruim 2 kilo kwijt!
Nu kom ik ook van een vrij ongezonde levenstijl, en nu dus ineens vrij gezond, dus het zal in het begin wel zo snel gaan... Ben benieuwd hoe het de komende weken zal gaan! Manlief ook al ruim 2,5 kilo kwijt sinds maandag...

Als het zo doorgaat dan blijf ik wel gemotiveerd! Alhoewel we vanavond ipv 1 glaasje wijn wel 2 glazen..(!! goede bellen dus, niet 1 flutglaasje ) hebben genomen, maar verder de hele week aan het dieet gehouden, niet 1 keer gezondigd.. en de vrijdag is bij ons altijd een "pffff" uitblaasavond van de werkweek! Dus tot nu toe gaat het goed!!

(godzijdank ook maar 1 fles wijn gehaald, anders had ik nu doorgegaan )
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_51445168
denk als het afvallen hier een keer ophoud dat ik wel sonja bakker ga proberen
vind het gevarieerde eten vooral goed klinken
pi_51512328
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
Welke methode gebruik jij dan?

Gister flinke BBQ gehad, deze week maar weer met goede moed beginnen!
  maandag 16 juli 2007 @ 09:52:02 #178
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_51513377
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
Volgens mij heb jij het over een ander Sonja Bakker dieet..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 16 juli 2007 @ 12:15:28 #179
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51517430
Ik stond vanochtend op 87.7 na 11 weken. Nog 2.7 te gaan.
pi_51523752
Jaja, ik ben weer goed bezig
Afgelopen week stil blijven staan. Kan meer oorzaken hebben, maar we houden het erop dat ik gewoon streng moet zijn/blijven.
pi_51524417
Ik ben begonnen vandaag aan week 5. In week 4 ben ik 1,5 kilo kwijtgeraakt (vanochtend gewogen)! Gaat dus erg goed. Ik vind het niet moeilijk en af en toe gun ik mijzelf wat extra, maar ik kies dan wel verstandig voor het minst erge. Bijvoorbeeld op feestjes ofzoiets.

Ik ga lekker door met SB.
pi_51545010
Hier lukt het niet meer. Ik blijf op hetzelfde gewicht staan. En dan heb ik ook nog een verjaardag gehad en een bbq.
Het wil niet nu, ik sta al 3 weken op 102,2 kilo.
*zucht*
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:28:29 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51549090
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 01:22 schreef botterfly het volgende:
Hier lukt het niet meer. Ik blijf op hetzelfde gewicht staan. En dan heb ik ook nog een verjaardag gehad en een bbq.
Het wil niet nu, ik sta al 3 weken op 102,2 kilo.
*zucht*
zo schommel ik al drie weken tussen 78 en 80
ik hou me er maar aanvast dat ik in ieder geval niet aankom.
ik hou gewoon vol! ik ga vanzelf weer afvallen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_51554826
Ey

Is dit aan te raden:

Ik Sonja Bakker ( ik weet ) en daarnaast ben ik van plan:

Elke dag een uurtje te rennen(except weekends).
Elke dag een half uurtje hard met de gewichten in de weer te gaan(except weekends).

Wat zeggen jullie hiervan?
Survival of the Fittest (= D\'Revo)
pi_51555799
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:53 schreef D-Revolutionary het volgende:
Ey

Is dit aan te raden:

Ik Sonja Bakker ( ik weet ) en daarnaast ben ik van plan:

Elke dag een uurtje te rennen(except weekends).
Elke dag een half uurtje hard met de gewichten in de weer te gaan(except weekends).

Wat zeggen jullie hiervan?
Alleen Bakkeren en niet bewegen is niet de bedoeling. Op die manier zet je je lichaam in de spaarstand en kom je aan zodra je ook maar een klein beetje meer gaat eten. Dus bewegen moet je zowiezo.
Om nu iedere dag 1 uur te gaan rennen? Kun jij dat volhouden dan? Dat is ong 10 km per dag! Hoe kom jij dan aan overgewicht? Jij hebt dus een giga conditie. Maar iig is het belangrijk om te bewegen, dat schrijft ze ook in haar boeken.
Succes
Deze ochtend maar weer gewogen 1,2 kilo erbij
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51559524
Wat balen zeg botterfly Weet je ook waardoor het zou komen of ben je echt heel streng met SB bezig?
pi_51565229
Vanavond witte bonen in tomatensaus, haha !
Achja even doorkauwen en het is ook weer op denk ik maar. Wel een beetje saaie maaltijd dan, ik denk dat ik mijn rauwkostsalade maar wat lekkerder maak met kruiden in dit geval.

Jammer dat je bent aangekomen botterfly.

En als je gaat Sonja Bakkeren S-Revolutionary, dan raad ik je wel aan voordat je een uur gaat rennen even iets meer te eten, want een uur is heel goed natuurlijk, maar je hebt wel iets meer voedingsstoffen nodig, dus neem een banaan of een energydrink ofzoiets van te voren .

Succes!
pi_51583967
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:00 schreef Purky het volgende:
Wat balen zeg botterfly Weet je ook waardoor het zou komen of ben je echt heel streng met SB bezig?
Ik heb een bbq gehad 1 verjaardag en een diner bij Herman den Blijker. Maar dan ga ik ervoor dat ik niet afval. Maar aankomen bij deze dingen,,,,,? Ik ben voor de rest heel gedisciplineerd bezig dus eigenlijk snap ik het niet.

Maar vandaag gewogen en ik ben weer die 1,2 kilo kwijt. Sta ik nog op mijn gewicht van 3 weken geleden inmiddels.

Of boek 'zomerslank met Sonja' is echt bagger! Sinds ik hierin bezig ben ben ik niet meer afgevallen.
Zit er al over te denken om week 4 daaruit maar niet te doen en door te gaan naar boek 3.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:53:24 #189
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_51603513
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:34 schreef botterfly het volgende:

[..]

Ik heb een bbq gehad 1 verjaardag en een diner bij Herman den Blijker. Maar dan ga ik ervoor dat ik niet afval. Maar aankomen bij deze dingen,,,,,? Ik ben voor de rest heel gedisciplineerd bezig dus eigenlijk snap ik het niet.

Maar vandaag gewogen en ik ben weer die 1,2 kilo kwijt. Sta ik nog op mijn gewicht van 3 weken geleden inmiddels.

Of boek 'zomerslank met Sonja' is echt bagger! Sinds ik hierin bezig ben ben ik niet meer afgevallen.
Zit er al over te denken om week 4 daaruit maar niet te doen en door te gaan naar boek 3.
Zoals al eerder gepost is mijn ervaring dat anders/vetter eten zorgt voor vasthouden van veel vocht. Ik was laatst de ochtend na een BBQ 3 kilo zwaarder, en dat met een paar stukjes vlees, brood, een beetje saus en 3 biertjes of zo. Nog niet eens 3kg aan gewicht gegeten en gedronken tijdens de BBQ zeg maar (wel weer een aantal glazen water naderhand). Weer een dag later was ik alweer 2,5kg kwijt en nog een dag later zat ik 3 ons lager dan voor de BBQ. Misschien werkt het bij jou ook zo?
pi_51605893
Even een vraagje; ik heb werk waarbij je de hele dag loopt, van 7 tot 16 flink ik de weer (verpleging). Ik trek een ochtend dan ook echt niet op yoghurt en een ontbijtkoek-plakje. Wat te doen?
pi_51606763
Special K door je yoghurt gooien, en je tussendoortje aanvullen met een appel. Ik ken het probleem, werk zelf ook in de zorg. Gewoon meer eten, maar wel gezonde dingen.
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:54:59 #192
92821 mavje
De Liefdeskapitein
pi_51620716
boek 1 heb ik uit, 10kg eraf... gaat lekker ;-)
pi_51620974
Wow mavje, wat goed zeg!!!

Hoeveel kilo moet je er nog af? Of ben je nu klaar?
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:27:08 #194
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_51639794
Ik ben nu in week 7 bezig van boek 1, intussen 7 kilo afgevallen en ik sta al bijna 2 weken stil, het is zo ontzettend frustrerend om elke dag weer rauwkost naar binnen te proppen en dingen te eten die ik niet lust als het niet helpt Ook is mijn stoelgang helemaal ontregeld, kan soms 3 dagen niet naar de wc, en krijg ik weer puistjes terwijl we hier alleen maar water drinken..
wie heeft nog wat extra motivatie over voor mij?
pi_51641791
Hoi, ik ben ook net begonnen, en t voelt wel goed moet ik zeggen.
Ik heb niet zo veel te verliezen maar ben afgelopen half jaar door reizen toch wel n beetje aangekomen en dat mag er wel weer af.

nou heb ik 2 vragen:
- hoeveel gram is een bakje rauwkost? (ik dacht zelf rond 200?)
- wtf is een SAS dag? (ik begrijp dat t een dag is dat je niet op je eten let?)

@ botterlfy:
Echt naar voor je, maar je weet dat spieren zwaarder wegen dan vet? Daarbij gaat het volgens mij uiteindelijk niet om je gewicht maar om je centimeters rond je middel. En zoals iemand anders al zei, pas het dieet anders aan aan datgene wat jij denk dat goed voor je is. (vaak weet je zelf best wat goed voor je is.... alles wat Sonja zegt wist ik ook al maar het is fijn om een steuntje in de rug the hebben)
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:38:32 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51642690
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:27 schreef lovegrrl het volgende:
Ik ben nu in week 7 bezig van boek 1, intussen 7 kilo afgevallen en ik sta al bijna 2 weken stil, het is zo ontzettend frustrerend om elke dag weer rauwkost naar binnen te proppen en dingen te eten die ik niet lust als het niet helpt Ook is mijn stoelgang helemaal ontregeld, kan soms 3 dagen niet naar de wc, en krijg ik weer puistjes terwijl we hier alleen maar water drinken..
wie heeft nog wat extra motivatie over voor mij?
voor de stoelgang staat er in bereik en behoud je gewicht de tip om drie kiwi's en een glas lauw water te nemen op de nuchtere maag. naast je gewone ontbijt. hou dit een aantal dagen vol..
nou works like a charm for me...

bij mij is slechte stoelgang ook samen met te weinig water. Maar da's bij jou niet zo zo lijkt het. Puistjes is ook een uiting van afvalstoffen die los komen, op zich goed.
voor de rest kan ik alleen maar zeggen! als je nog wat wil afvallen: volhouden!! ik heb ook drie weken stil gestaan, en ben nu zo ineens 2 kilo kwijt!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_51650427
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef n8 het volgende:
Hoi, ik ben ook net begonnen, en t voelt wel goed moet ik zeggen.
Ik heb niet zo veel te verliezen maar ben afgelopen half jaar door reizen toch wel n beetje aangekomen en dat mag er wel weer af.

nou heb ik 2 vragen:
- hoeveel gram is een bakje rauwkost? (ik dacht zelf rond 200?)
- wtf is een SAS dag? (ik begrijp dat t een dag is dat je niet op je eten let?)
Een SAS dag is een Schijt Aan Sonja dag
Baaldagen dus, een dag dat je absoluut niet aan Sonja en haar afslanken wilt denken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:07:43 #198
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_51656199
Ik dacht dat een SAS dag een dag was dat je je niet aan het SB dieet hield..?

Wij hebben het eerste boek uit. Resultaat was bij ons beide niet echt denderend, bij m'n vriendin een kilo of 6, 7, bij mij een kilo of 6. Nu waren onze eetgewoontes al niet zo slecht voor we eraan begonnen(redelijk rond de zelfde tijd eten dagelijks, veel variatie, veel groenten en best weinig vlees en rijst/aardappelen en niet te vet eten, frietpan wordt 3 keer in het jaar gebruikt ) maar ze gleden wel wat af de laatste tijd.. Je weet wel, wat vaker even snel uit het werk wat eten halen e.d. Ik ben benieuwd of het gewicht er bij mij af blijft. Dingen die ik wel blijf volhouden uit het dieet:

* De tussendoortjes op gezette tijden, en dan vooral de goede.. Dus wat vaker een plakje ontbijtkoek, een appeltje mee, wat vaker een eierkoek e.d. i.p.v. die eeuwige boterhammen..
* Ontbijten s'ochtends
* Meer varieren bij de lunch en het ontbijt.. Crackers bij de lunch bevallen nog steeds goed (s'morgens ook makkelijk voor in je lunchpakket, geen boterhammen ontdooien en smeren, maar gewoon een pot jam mee naar het werk met de crackers.. Tijd die je daarmee uitspaart kan je mooi ontbijten, wardoor je niet eerder je nest uit hoeft )
* Less in when less out: in het weekend ben je minder actief, dus eet je minder.. Logisch eigenlijk.
* Meer drinken.. En dan heb ik het over water.

Verder ben ik benieuwd of ik op hetzelfde gewicht blijf ongeveer..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_51656534
Deze ochtend weer gewogen en ben weer wat afgevallen. 0,4 kilo kwijt in 11 dagen.
Het is een beetje maar oke het is weer iets.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_51658098
Wat ik me afvraag, die tussendoortjes, is dat echt op vaste tijden of is het ook goed als je het tussen bv 3 en 4 uur neemt iedere dag? Ik las het in het boek maar of het dan ook echt inhoudt dat je elke dag om 3 uur je tussendoortje neemt snap ik niet. Zal toch niet veel uit maken he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')