abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:22:28 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50685170
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:15 schreef Coelho het volgende:
Ik was deze reeks even kwijt, nadat het vorige topic vol was. Toch nog even mijn update plaatsen, zoals gezegd, een goeie stok achter de deur.
Ik woog maandag 1,2kg minder dan de week ervoor. Zat op exact -10,0kg. Nu met week 8 begonnen. Hoop deze week zeker 1kg af te vallen om de magische grens van 90kg te doorbreken. Einddoel ligt op 85kg. Dan ligt mijn BMI weer onder de 25 met zelfs wat marge (1,87cm lang). Na week 8 begin ik weer van voor af aan. In dit tempo heb ik nog een week of 5 nodig. Dan ben ik precies 3 maanden bezig geweest.

Wat zijn jullie ervaringen met de 4 weekmenu's van Behoud Gewicht? Ga je weer meer eten? Is het genoeg of teveel? Blijft jullie gewicht gelijk?
ik zit nog in de 8 weken voorafgaand aan "gewichtbehoudend" eten. hebje het boek zelf? kan wel even voor je nakijken wat je dan gaat eten
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:28:20 #52
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50685352
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik zit nog in de 8 weken voorafgaand aan "gewichtbehoudend" eten. hebje het boek zelf? kan wel even voor je nakijken wat je dan gaat eten
Heb het boek zelf, maar was meer benieuwd naar ervaringen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:31:24 #53
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50685454
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:28 schreef Coelho het volgende:

[..]

Heb het boek zelf, maar was meer benieuwd naar ervaringen.

* ook benieuwd is
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_50687574
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
ik kwam vanochtend tot de schokkende ontdekking dat ál mijn broeken te groot zijn.
ik sta er echt middenin. het ziet er niet uit. dus ik vermoed toch een kleine shopping spree. (of rokken aan tot die laatste drie kilo er ook af zijn... )

maar het gaat dus supergoed! ik voel me ook goed (behalve dat ik superverkouden ben ) geen last dat ik slechte dingen wil eten, want ik ben vastbesloten nog meer af te vallen!
ik hoop dat ik mijn broeken blijf passen want daar zijn ze veel te duur voor
pi_50695315
Vandaag week 1 dag 4, tot dusver ging het supergoed. Vanavond staat er in het dieet: Streng! Nou eens kijken of dat lukt, ik denk dat ik mijn flesje water maar in de buurt houd.

Dank je Leintjeuh.

Wat doen jullie met verjaardagen? Want ik ga naar een verjaardag dit weekend, maar ik wil wel streng blijven. Iemand tips?

donderdag 21 juni 2007 @ 17:40:09 #56
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_50698236
Veel drinken tijdens de verjaardag..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_50709574
Haha ja, veel drinken ja, misschien 1 cola light en 1 hammetje met augurk erin ofzo, haha.

Nou dat Streng ging goed vanavond, alleen veel water gedronken en 1 rijstewafeltje gehad (30 Kcal) .

En ik heb ook een beloning gevonden (als stok achter de deur), omdat ik motivatie snel verlies, namelijk Trollbeads, net hier op het forum gezien, een armbandje met bedeltjes die je apart kunt kopen. Superleuk.

pi_50710205
Het klinkt flauw, maar neem je (volkoren) speculaasjes mee. Lekker, best feestelijk en Sonja-proof! En light-frisdrank, max 4 glazen. En thee zonder suiker. Klein stukje gebak... Gewoon, alles met mate. Maar ik vind dat je best overal een hapje van moet kunnen nemen haha!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:04:01 #59
48067 neo2000
pi_50718159
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Het klinkt flauw, maar neem je (volkoren) speculaasjes mee. Lekker, best feestelijk en Sonja-proof! En light-frisdrank, max 4 glazen. En thee zonder suiker. Klein stukje gebak... Gewoon, alles met mate. Maar ik vind dat je best overal een hapje van moet kunnen nemen haha!
Mja, kijk, als iemand trakteert, gewoon feliciteren en de "traktatie" afslaan.. Maar als iemand je uitnodigt op een verjaardag, tsjah, om dan alles maar af te slaan.
Inderdaad, light dranken drinken, of in mijn geval de laatste keer Spa & Fruit (mensen wisten dat we aan het "lijnen" zijn, spa en fruit is minder calorieen, dus vandaar hadden ze dat voor ons meegenomen.. ) en een gebakje. Gewoon erop letten. Als je wat van tafel pakt, weet je ook ongeveer wel wat goed is en wat slecht is. En een avondje even wat "slechter" eten (gebakje en zo) is echt niet zo'n ramp. Anders van te voren bij het avondeten gewoon iets meer groeten of salade, zit je ook al wat voller, ben je niet zo geneigd wat te pakken op feestjes. Maar inderdaad, keywords zijn: alles met mate.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_50718723
Leintjeuh en neo2000 bedankt, hier kan ik wel wat mee
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:24:12 #61
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50753245
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

ik hoop dat ik mijn broeken blijf passen want daar zijn ze veel te duur voor
herkenbaar maar die van mij gaan toch echt de kast uit (en worden netjes bewaard op zolder ) zijn toch allemaal maatje 42 en die pas ik ooit vast wel weer

Vandaag als ontbijt 2 rijstcrackers, 1 met appelstroop en 1 met vruchtenhagel. Bah wat een zoetigheid zo sochtends vroeg
pi_50753698
dat is inderdaad wel heel zoet in de ochtend
pi_50753710
Hahaha, ja je moet er maar net behoefte aan hebben. Tandrot here we come.
pi_50753729
Trouwens, nu in week 3 merk ik dat mn motivatie vér te zoeken is. Vooral als die gore koolsalade op het menu staat *huiver*

Ben ik de enige?
pi_50753838
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Trouwens, nu in week 3 merk ik dat mn motivatie vér te zoeken is. Vooral als die gore koolsalade op het menu staat *huiver*

Ben ik de enige?
wat houd precies de ´gore´ koolsalade in?
misschien kan je het wel lekkerder maken op een gezonde manier
pi_50755704
Noujam dat is gerookte kipfilet, met wat rozijnen, rauwe kool, mayo mosterd en citroensap. En wat sla...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:31:42 #67
48067 neo2000
pi_50756102
Ik heb zin in sushi.. Maar weet dus niet of ik het mag. Lees overal dat het low cal is, maar weet echt niet of het mag en zo ja, hoe veel.. Rijst met vis lijkt mij niet zo slecht. Ach, nog een paar weken..

A.s. maandag zuurkool. Jesus, zuurkool met deze hitte. We hebben dus ook besloten dit te vervangen door Burrito's..
Pro's: veel verschillende groenten (paprika, sla, tomaten en uit, allemaal rauw), weinig gehakt (klein bakje van nog geen 200 gram voor 2 personen), rode saus
Cons: zure room (een beetje) en de wraps..
Vanwege de zure room laten we de geraspte kaas achterwege.

Iemand ook al vervangende eigen gerechten bedacht?
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Noujam dat is gerookte kipfilet, met wat rozijnen, rauwe kool, mayo mosterd en citroensap. En wat sla...
Die salade viel mij dus wel mee.. Niet zo lekker als de spaghetti variatie die verderop (geloof ik) in het boek staat (zeker als je die smerige Quorn vervangt door gewoon gehakt.. ) maar zeker wel te eten. De rozijntjes erin maken veel goed. Deze staan bij ons nog steeds in de keuken, af en toe als je door die keuken heen loopt even wat rozijntjes bietsen. Niet vreemd trouwens dat het afvallen bij ons relatief langzaam gaat als ik het zo terug lees, hahaha..

[ Bericht 38% gewijzigd door neo2000 op 23-06-2007 12:38:03 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:21:08 #68
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_50768115
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:
dat is inderdaad wel heel zoet in de ochtend
denk niet eens dat ik er 3 weken geleden zo van had gehuiverd, maar heb er nu 3 kwartier over gedaan om het weg te krijgen
toch apart, dat je gewoon echt afkickt van die zoetigheid, meer mensen die dat herkennen? dat alles wat zoet is ineens niet meer zo heul lekker lijkt?
quote:

Ben ik de enige?
Lijkt me indd heeel goor, wij hebben em vervangen door 'iets met kool'. Volgens mij stond ie al 2 keer in het boek deze 3 weken toch? Heb 1 keer rode kool gehad en 1 keer een andere salade bleh
Motivatie is er nog wel een beetje, heb alleen het gevoel dat ik nu wat stilsta kwa centimeters verliezen Maar goed et kan ook niet zo snel blijven gaan natuurlijk
pi_50768440
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:21 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

denk niet eens dat ik er 3 weken geleden zo van had gehuiverd, maar heb er nu 3 kwartier over gedaan om het weg te krijgen
toch apart, dat je gewoon echt afkickt van die zoetigheid, meer mensen die dat herkennen? dat alles wat zoet is ineens niet meer zo heul lekker lijkt?
[..]
dat had en heb ik nog steeds sinds het begin van mijn lijn periode
pi_50768950
quote:

Ben ik de enige?
Die is juist hartstikke lekker! Bij mij thuis is iedereen (op mn jongste broertje na, die lust geen rozijnen of kool of sla) er dol op. En als je deze echt niet lekker vind: achterin het boek staat de 'kip'salade. Dat een soort variant, ook met kool, maar dan ook met mandarijntjes en nog wat meer fris spul. Die is nog een stukje lekkerder. Maar de gewone koolsalade valt echt wel mee denk ik
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50790378
Misschien maak ik het wel gewoon slecht klaar. Maarja. Ik probeer de volgende keer wel die kipsalade als ik t weer 'moet' eten LO
pi_50816277
Zo het weekend met Sonja ging goed en ik heb me vanochtend gewogen en er is 2 kilo af, wat ben ik blij
  maandag 25 juni 2007 @ 12:58:17 #73
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_50817169
Voor het eerst in jaren begint de weegschaal weer met een 8. 89,9kg deze morgen, weer 1,1kg verloren afgelopen week. In totaal nu op -11,1kg na 8 weken. En nog minder dan vijf kilo om mijn doel te bereiken. Vandaag weer bij week 1 begonnen.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:15:31 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50817727
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:58 schreef Coelho het volgende:
Voor het eerst in jaren begint de weegschaal weer met een 8. 89,9kg deze morgen, weer 1,1kg verloren afgelopen week. In totaal nu op -11,1kg na 8 weken. En nog minder dan vijf kilo om mijn doel te bereiken. Vandaag weer bij week 1 begonnen.
gefeliciteerd!
ik hoop aan het eind van deze week weer een 7 aan het begin te hebben sinds jaaaaaaaaaaaaaaaaaren...
pi_50821128
quote:

Ben ik de enige?
Oh dat vind ik zoooo lekker! Ik haal wel de rozijnen eruit, dat vind ik vies. Maar ik kan dat wel elke dag eten. Ik eet het nu haast elke week wel een keer
Maar het kan dat je het niet lust. Misschien is die kipsalade een alternatief en vind je dat wel lekker.
pi_50838971
sta ik in de supermarkt te kijken naar een of ander dieet yoghurt. laat ik me ontvallen: 'alsof dat werkt, is toch allemaal nep' zegt een vrouw naast mij, jewel hoor dat werkt. wil je me vertellen hoeveel bier je drinkt (ik had een 6pack vast). dus ik zo watever, mens ik ga die yoghurt toch niet kopen. sta ik bij de kassa, zegt iemand tegen mij: wouw jij stond daarnet met sonja bakkert te praten he, wat een geweldig mens is het niet?....
pi_50847758
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:38 schreef boylovesgirl het volgende:
sta ik in de supermarkt te kijken naar een of ander dieet yoghurt. laat ik me ontvallen: 'alsof dat werkt, is toch allemaal nep' zegt een vrouw naast mij, jewel hoor dat werkt. wil je me vertellen hoeveel bier je drinkt (ik had een 6pack vast). dus ik zo watever, mens ik ga die yoghurt toch niet kopen. sta ik bij de kassa, zegt iemand tegen mij: wouw jij stond daarnet met sonja bakkert te praten he, wat een geweldig mens is het niet?....
Grappig! En niet weten wie het is terwijl 1/4 NL dweept met SB.

Ik ben in 8 weken 8,2 kg afgevallen
En in de laatste week kun je meer dan 1 kilo afvallen schrijft ze! Ben benieuwd.
Ga na volgende week beginnen met zomerslank. Ik wil nog 35 kilo afvallen dus SB ligt hier voorlopig nog wel onder handbereik.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_50855942
ik heb die kwark nog niet op
pi_50858046
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:33 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb die kwark nog niet op
Blegh kwark! Ik neem daar Yoghurt of optimel voor in de plaats!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:29:03 #80
48067 neo2000
pi_50864749
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:38 schreef boylovesgirl het volgende:
Ook het meest vervloekt op het moment denk ik..
pi_50891072
weet iemand het ontbijt enz van week 4 ik heb honger
pi_50891545
week 4

ma: o; boterham met zoet en halvarine
t; 2 mandarijnen
l; roggebrood halva kaas, cracker jam
t; 250 gr yoghurt
a; 125 gek aardappel, 200 bloemkool, 75 karbonade rauwkost, jus
t; sinaasappel

di: o; 250 magere kwark
t; ontbijtkoek
l; 2 boterhammen, 1 kaas, 1 kip, evt rauwkost
t; kiwi
a; 125 geb. aardappel, 200 spinazie (geen a la creme) 1 ei
t; peer

wo; o; cracker jam
t; evergreen
l; 250 magere kwark, beschuit halva zoet
t; appel
a; 125 aardappel, 200 bietjes, 100 vis schep jus
t; warme chocomel light

do; o; beschuit jam, ontbijtkoek
t; appel
l; kwark met musli of kellogs special k, banaan
t; eierkoek
a; 225 mihoe met 75 gram kip, rauwkost
t; speculaas

vr; o; 250 yoghurt met 4 schijven meloen erin
t; appel
l; krentebol, cracker halva zoet,
t; glas jus
a; 125 gek aardap, 200 wortel, 75 groenteburger, schep jus
t: wijn of jus met snack a jacks

za; o; 3 schijven meloen, 1 banaan
t; krentebol
l; 250 gr yoghurt met jam, cracker filet americain
t; eierkoek
d; 2 kadetjes met 100 gram gebakken tartaar met champignons en ui
t; wijn of jus, 4 toastjes met kaas

zo; o; 2 geroosterde broodjes, 1 ei 1 jam
t; ontbijtkoek
l; kom gebonden soep, 2 crackers smeerkaas
t; peer
a; 125 ovenfrites, 100 biefstuk, rauwkost met kaasblokjes
t; warme chocomel light

o= ontbijt, t=tussendoor, l=lunch, a=avondeten.
pi_50891748
dank je wel
pi_50891778
succes, volgens mij is week 4 een 'zware week'. Voor mij wel iig. Ik heb steeds zin in wat lekkers.
pi_50892753
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:21 schreef Leintjeuh het volgende:
succes, volgens mij is week 4 een 'zware week'. Voor mij wel iig. Ik heb steeds zin in wat lekkers.
Viel wel mee hier! Ik heb de meeste problemen gehad in week 8. Vorige week dus! En nu gaat het eigenlijk weer heel lekker. Heb nu de afvalweek van 1,5 kilo volgens SB maar ik ben in 2,5 dag al 0,6 kilo kwijt . Dat kan dus uitkomen op 1,8 kilo deze week.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_50893636
Zozo dat is lekker! Is het een heel 'spartaanse' week? Alleen fruit en crackers ofzo?
pi_50894136
Dit is mijn 2e week om het zelf te proberen.
Vorige week ben ik 1,4 kilo afgevallen en deze week tot nu toe 600 gram. Niet verkeerd vond ik zelf
De laatste paar weken uit het boek van Sonja Bakker viel ik elke keer maar 200 gram af.
Nouja, ondertussen al 16 kilo afgevallen
E.
pi_50894434
Wauw, 16 kilo. Dat is bijna mijn einddoel, ik ga voor de 19 kilo. En so far is dat nog 15 kilo te gaan hahaha!
pi_50894477
ik wil eh.. 10 kg afvallen of zo
pi_50894610
Ik wou dat ik maar zo weinig af moest vallen!
Ik ben nadat mijn moeder overleed (3 jaar terug) 22 kilo aangekomen
En toen vond ik eigenlijk al wel dat er een paar kilo af mocht.
Nouja, komt vanzelf weer

Mijn menstruatie is er trouwens wel mee gestopt. Volgens de dokter omdat ik toch redelijk veel afgevallen ben. Behoorlijk irritant want ik heb echt nog lang geen ondergewicht!
E.
pi_50894728
ik hoef ook niet echt af te vallen met een bmi van 22
maar ik vind mager gewoon mooier

opzich ook wel lastig.. want dan denk ik voor de snoepkast:
kom op.... je bent niet ECHT dik ... kan wel
pi_50897815
Een BMI van 22 wauw! Ik zit nu op de 29, zat eerst op de 31. Doel is 24, wat een gewicht van 64 kilo betekend.

Maar prinsesje, over -10 kilo, wat voor bmi heb je dan? 18 ofzo? of nog minder?
pi_50897887
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Zozo dat is lekker! Is het een heel 'spartaanse' week? Alleen fruit en crackers ofzo?
Nee maar het is wel allemaal bijna vetloos enzo. En volgens mij zit het aantal calorieën onder de 800. Dus vandaar ook wel. Maar zoals je al 8 weken bezig bent is het vullen met salade enzo. Vult wel maar levert niets op aan calorieën. En wat ook wel weer scheelt: heb net de menstruatie achter de rug. Is bij mij ook tussen de 1,5 en 2 kilo verschil. Maar in totaal ben ik nu wel 9 kilo kwijt en heb nog 5 dagen te gaan.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_50899004
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:05 schreef Leintjeuh het volgende:
Een BMI van 22 wauw! Ik zit nu op de 29, zat eerst op de 31. Doel is 24, wat een gewicht van 64 kilo betekend.

Maar prinsesje, over -10 kilo, wat voor bmi heb je dan? 18 ofzo? of nog minder?
Ik dacht dat ik ondertussen wel 70 woog.. maar weeg zelfs 67.5
67.5= bmi van 22.3
en ik wil een bmi van 19.8 = 59.9 kilo

dus nog maar 7.5 er af
pi_50899040
of ik woog 77.5 iets met 7.5 iig
pi_50901515
pffft, 59,9... 60 dus! Lijkt me niet echt ruim hoor!
pi_50901613
wat lijkt je niet ruim?
pi_50905038
?
pi_50905326
sowiezo een BMI van onder de 20 maar 60 kilo klinkt zo weinig! (hoewel ik ooit 53 woog)
pi_50905435
haha.. ik ben niet zo fors gebouwd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')