Geïntereseerd? Even more interested?quote:De Apollo-maanlandingscomplottheorie is een complottheorie die stelt, dat de Verenigde Staten niet echt astronauten naar de maan hebben gestuurd. Alle serieuze wetenschappers, technici en ruimtevaartkenners schuiven de theorie als ongegrond terzijde. Er bestaat een overvloed aan fysiek bewijs voor het tegendeel.
Volgens deze complottheorie hebben de maanlandingen binnen het Apollo-ruimtevaartprogramma in de jaren 1969 tot 1972 niet daadwerkelijk plaats hebben gevonden, maar zijn ze door de NASA en de Amerikaanse regering in scène zijn gezet.
De aanhangers van deze theorie voeren een aantal argumenten aan waaronder schaduwen, sterren op de foto's van de maan en de wapperende Amerikaanse vlag. Er zouden schaduwen zijn waargenomen op de foto's die op de maan zijn genomen en er zou op deze foto's sprake zijn van meerdere lichtbronnen in plaats van één.
Lees: geld.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende:
NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan.
Ik weet dat ze minder geld krijgen ja, maar dit staat op wiki. (natuurlijk niet heilig majaquote:
Bah, doe eens niet zo quasi interessant jij pauper.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:
Echt waar. Weer zo'n gek die met de nepmaanlandingtheorie komt aanzetten.
Ik ga er niet op in, want het is gewoon te triest voor woorden dat zulke verhalen nog steeds rond circuleren.
Met vriendelijke groet,
Tim Kraaijvanger
webmaster van de grootste ruimtevaartsite van Nederland
Leuke site, je hebt er weer een bezoeker bij!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:
Ik ga er niet op in, want het is gewoon te triest voor woorden dat zulke verhalen nog steeds rond circuleren.
Met vriendelijke groet,
Tim Kraaijvanger
Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:
Met vriendelijke groet,
Tim Kraaijvanger
Hiep hoi!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:30 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Leuke site, je hebt er weer een bezoeker bij!
Maarre ik zeg niet dat IK denk dat die landing fake is, ik weet het gewoon niet en daarom open ik dit topic met de hoop dat Neil ff een berichtje plaatst met dat het nep was. (geen kloons aub)
http://www.broodjeaap.nl/maanwaar.htmlquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt?Er zijn meer dan genoeg bewijzen dat de maanlanding een hoax is. Bijna elke foto die volgens NASA op de maan gemaakt is is duidelijk nep.
![]()
http://www.broodjeaap.nl/maanwaar.mpgquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:54 schreef AstroStart het volgende:
[..]
http://www.broodjeaap.nl/maanwaar.html
Volgens mij hebben ze het niet over de technische mogelijkheden om een maanlanding uit te voeren, maar over de technische mogelijkheden om een permanente basis op de maan te installeren, waar mensen kunnen leven en werken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende: Er zitten wel een paar argumenten bij die vrij geloofwaardig zijn. 1 van de betere argumenten vind ik dat NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan. Het gekke hiervan vind ik dat ze in de jaren '60 wel die mogelijkheden zouden hebben gehad. Dat is bijna 40 (!) jaar geleden. NASA zou ook de bouwtekeningen van de maanlander zijn kwijtgeraakt, yeahright!
Waarom hebben de russen dat dan niet gemerkt en vervolgens van de daken geschreeuwd? Of zaten die in het complot en was de hele koude oorlog alleen maar een spel om ons dom te houden?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt?Er zijn meer dan genoeg bewijzen dat de maanlanding een hoax is. Bijna elke foto die volgens NASA op de maan gemaakt is is duidelijk nep.
![]()
Dat over de sterren wordt weerlegd met die sluitingstijd, maar de rest, toeval?quote:Niet één "maanwandelende"astronaut heeft sterren gezien terwijl ie daar was.
Niet één foto of filmpje opgenomen op de maan heeft een sterrenhemel zichtbaar.
Waarom niet? Omdat elke astronoom zou zien dat het idd in een studio is opgenomen.
Oja, waarom zijn alle collega's van Stanley Kubrick dood terug gevonden en had hij zich met zijn familie teruggetrokken in zijn "fort"?
Ik heb het over de 6 mensen die in opdracht van NASA en de regering films moesten maken die leken alsof ze op de maan waren opgenomen.
Waarom nam de directeur van NASA ontslag 2 dagen voor de eerste maanlanding? (had toch het hoogtepunt van zijn carriere moeten zijn)
something smells, and it ain't my socks......
Wat vind jij van die foto's?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende:
Ook wel de Apollo-maanlandingscomplottheorie genoemd.
[..]
Geïntereseerd? Even more interested?
Nou is het een hoax of niet? Er zitten wel een paar argumenten bij die vrij geloofwaardig zijn. 1 van de betere argumenten vind ik dat NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan. Het gekke hiervan vind ik dat ze in de jaren '60 wel die mogelijkheden zouden hebben gehad. Dat is bijna 40 (!) jaar geleden. NASA zou ook de bouwtekeningen van de maanlander zijn kwijtgeraakt, yeahright!
Ik weet het zelf echt niet of het nou echt gebeurd is, die maanlanding, of niet. Discuss!
grapjas.....quote:
Motiveer je antwoord? Kan jij het weerleggen dan?quote:
Doe jij eens redenen posten waarom die foto's niet echt zouden zijn?!quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:35 schreef MaGNeT het volgende:
Noem hier maar eens de punten waarmee jij bewijst dat ze echt zijn?
[afbeelding]
hmmquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Motiveer je antwoord? Kan jij het weerleggen dan?
Ik zeg: die foto's van de maanlanding zijn studio foto's.
Ik heb de hand kunnen leggen op de originelen en vanavond zal ik het aantonen!
Aanwijzing:quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:49 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Doe jij eens redenen posten waarom die foto's niet echt zouden zijn?!
Die folie werd gebruikt om de apartuur te beschermen tegen straling.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:16 schreef 3doorsdown het volgende:
't ziet er inderdaad een beetje nep uit ja
Met die aluminiumfolie![]()
Ik zeg toch dat ze nep zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:42 schreef Shake het volgende:
Leuke foto's van een museumexpositie magnet, zie je dat zelf niet? Er waren namelijk ten alle tijden slecht 2 mensen tegelijk op de maan. Denk je dat nasa deze foto's vrijgeeft hopende dat niemand ter wereld kan tellen?
Zelfontspanner vanuit het schip! Ofnee, een "op afstand bestuurbare zelfontspannende camera" in het schip!quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ze nep zijn.
Statief - zelfontspanner?
Oh nee... E.T. heeft ze gemaakt...
[afbeelding]
Op een maanroeibootjequote:Op woensdag 30 mei 2007 13:10 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Zelfontspanner vanuit het schip! Ofnee, een "op afstand bestuurbare zelfontspannende camera" in het schip!.
Mars en Jupiter bestaan ook niet! Sterker nog, die sterren die je in de lucht ziet....die zijn nep! Tis gewoon behangpapier geplakt op een grote koepel. Nog sterker nog: je vader en moeder zijn niet eens echt, dat zijn acteurs, net als De Gouden Kooi, Big Brother, Kelly, Geer en Goor en Hans Klok! Tis 1 grote illusie! (behalve the matrix, da's allemaal echt!)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
![]()
En hier zijn ineens wel sterren aan de hemel te zien, terwijl die niet zichtbaar konden zijn volgens NASA.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:35 schreef MaGNeT het volgende:
Noem hier maar eens de punten waarmee jij bewijst dat ze echt zijn?
[afbeelding]
Wat probeer je te zeggen? Stort je wereldje nu in elkaar?quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:47 schreef roffelpantoffel het volgende:
[..]
Mars en Jupiter bestaan ook niet! Sterker nog, die sterren die je in de lucht ziet....die zijn nep! Tis gewoon behangpapier geplakt op een grote koepel. Nog sterker nog: je vader en moeder zijn niet eens echt, dat zijn acteurs, net als De Gouden Kooi, Big Brother, Kelly, Geer en Goor en Hans Klok! Tis 1 grote illusie! (behalve the matrix, da's allemaal echt!)
Waarvoor zou mijn wereld in elkaar storten? Ik ben er toch zelf niet geweest? Interesseert me geen moer, ik hou alleen niet van die sensatietrekkertjes die zeggen dat alles nep en in scene gezet is!quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:18 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Stort je wereldje nu in elkaar?Geloof jij alles wat NASA zegt? En die hele Matrix is een ander verhaal.
![]()
Nee dat zie je goed. Deze plaatjes zijn ook nep.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:13 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
En hier zijn ineens wel sterren aan de hemel te zien, terwijl die niet zichtbaar konden zijn volgens NASA.(Of zit ik verkeerd?)
dat onder andere! kneuzen...quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:20 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nee dat zie je goed. Deze plaatjes zijn ook nep.
Dit moment kan nooit gefotografeerd zijn door drie verschillende kamera standpunten.
Dit zijn waarschijnlijk poppen, of een test landing, voor persmensen.
Maar, waarom hebben de russen, chinezen, amateur astronomen, etc., nooit gezegt dat de maanlanding nep was.
Je kunt radio signalen tracen. En dat was wel de makkelijkste manier voor de tegenstanders om te ondekken dat de maanlandingen niet plaats vonden. Niemand heeft op dat moment geklaagt, dus kwamen de signalen van de maan. Dus vond er een maanlanding plaats.
Geef daar eens antwoord op.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
In de space expo staat net zo'n scene als op die foto's. Zijn foto's daarvan nepfoto's?
Is een foto genomen van een wassen beeld in Madame Tusaud een bewijs dat de celeb niet bestaat?
Precies mijn mening....... er is hier net een topic over 'klaar' en de volgende staat alweer te wachtenquote:
Komtie! (next time controleer aub zelf even de feitenquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:00 schreef BabeWatcher het volgende:
Er zijn zaken die toch moeilijk te verklaren zijn.
quote:Zo is al veel besproken: de straling, niet alleen de Van Allen Radiation Belts,
quote:Proponents of the Apollo Moon Landing Hoax allegations have argued that space travel to the moon is impossible because the Van Allen radiation would kill or incapacitate an astronaut who made the trip. James Van Allen himself, now deceased (August 9, 2006), dismissed these ideas. In practice, Apollo astronauts who traveled to the moon spent very little time in the belts and would have received a harmless dose [6]. Nevertheless NASA said that they deliberately timed Apollo launches, and used lunar transfer orbits that only skirted the edge of the belt over the equator to minimize the radiation. Astronauts who visited the moon would probably have a slightly higher risk of cancer during their lifetimes.
-Die werkers van chernobyl waren met zeer gebrekkige- of: geen- bescherming op 10 meter van gigantische radioactieve crap, ademden het in, kregen het op hun huid, en spendeerden dus uren in een omgeving die eigenlijk het best te vergelijken was met een slow-motion atoomexplosie. Niets dat vergelijkbaar is met de straling tijdens de maanreis, nog de beschermende eigenschappen van het ruimtevaartuig buiten beschouwing latend.quote:
maar ook kosmische straling en zonnewind. Die straling is momenteel het meest kritieke punt voor een reis naar Mars. Waarom zijn de astronauten die op de maan zijn geweest niet overleden aan kanker, maar wel de werkers die de sacrofaag om de ontplofte reactor van Chernobyl hebben gebouwd.
De binnenlagen van het ruimtepak zijn idd 'pressurised' het pak bestaat echter uit vele lagen. De buitenkant is een soort canvas/nylong achtige stof die gewoon losjes om de stevig 'opgeblazen' druklaag hangt. Deze laag is dus niet luchtdicht en blaast dus ook niet op.quote:De maan heeft geen atmosfeer. Op al die foto's zie ik astronauten met gekreukelde pakken. Als de maan echt vacuum is en op die pakken staat 1 Bar druk zouden die pakken opgeblazen moeten zijn. Leg maar eens een knoop in een ballon (niet opgeblazen) en leg die ballon in een ruimte die je daarna vacuum trekt, die ballon blaast zichzelf op.
Om er nog maar over te zwijgen dat de foto's van MagneT op de space expo in Noordwijk zijn gemaakt, dus idd vals zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:26 schreef Fionn het volgende:
De binnenlagen van het ruimtepak zijn idd 'pressurised' het pak bestaat echter uit vele lagen. De buitenkant is een soort canvas/nylong achtige stof die gewoon losjes om de stevig 'opgeblazen' druklaag hangt. Deze laag is dus niet luchtdicht en blaast dus ook niet op.
![]()
In feite zijn de foto's echt; het onderwerp op de foto's is nep.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om er nog maar over te zwijgen dat de foto's van MagneT op de space expo in Noordwijk zijn gemaakt, dus idd vals zijn.
Uhhu, maar het genoemde verschijnsel komt inderdaad ook voor bij de echte foto's. het is simpelweg de beschermlaag die de kwetsbare onderlagen beschermt tegen snijden, schuren brande, zonlicht en andere nare zaken. Ik geloof zelfs dat het materiaal dat ontworpen werd voor het maken van deze laag ook de bron is van het uitvinden van de eerste kevlar voorlopers, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om er nog maar over te zwijgen dat de foto's van MagneT op de space expo in Noordwijk zijn gemaakt, dus idd vals zijn.
Er zat geen 1 bar luchtdruk in die pakken, maar 0,35 bar zuivere zuurstof. Trouwens, de complete maanreis (bij Apollo 17: twaalf dagen) leefden de astronauten bij een druk 0,35 bar.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:00 schreef BabeWatcher het volgende:
De maan heeft geen atmosfeer. Op al die foto's zie ik astronauten met gekreukelde pakken. Als de maan echt vacuum is en op die pakken staat 1 Bar druk zouden die pakken opgeblazen moeten zijn. Leg maar eens een knoop in een ballon (niet opgeblazen) en leg die ballon in een ruimte die je daarna vacuum trekt, die ballon blaast zichzelf op.
quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:28 schreef ETA het volgende:
WOW, ik vond dit plaatje:[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/space.png]afbeelding][/url]
het lijkt op dezelfde scene maar wel van een andere hoek. Weet bijna zeker dat het hetzelfde is!!! Verdacht stukje weggeknipt btw.....
Dus ooit kon het wel? Maar nu is de mens zo slim om te weten dat zoiets natuurlijk never, nooit, niet, gefaked kan worden.... ?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:57 schreef Bananenman het volgende:
Dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het nep is
Vaak genoeg. Ik vraag me alleen af welke beelden daarvan echt zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef AY het volgende:
we zijn wel op de maan geweest!
Och, en als het ff tegenzit gaan we binnen afzienbare tijd weer.....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef AY het volgende:
we zijn wel op de maan geweest!
Links.. pics... info..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:47 schreef LostFormat het volgende:
Nep inderdaad. Stanley Kubrick heeft de live uitzending geregisseerd. Heb daar een zeer overtuigende docu over gezien.
Dat zegt niet dat de beelden en de landing nep waren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:47 schreef LostFormat het volgende:
Nep inderdaad. Stanley Kubrick heeft de live uitzending geregisseerd. Heb daar een zeer overtuigende docu over gezien.
Dan heb je de docu volgens mij niet helemaal goed geintepreteerdquote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:47 schreef LostFormat het volgende:
Dude, sarcasme.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:59 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dan heb je de docu volgens mij niet helemaal goed geintepreteerd![]()
Dark Side of the Moonquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dude, sarcasme.
Maar ik zit me rot te zoeken naar die titel van die docu. Weet je 'm?
Yup, dat filmpje waar ik een link naar postte is daar dus een deel van. Net als in het topic waar ik dat al eerder tegenkwam als 'bewijs' voor een moon-hoax: kijk eens goed naar die stukken waar zogenaamd die intervieuws met kissinger, rumsfeld ea voorkomen....quote:
Wat trap je nou een open deur in? Zijn mensen nou echt zo dom (blijkbaar) dat ze deze documentaire niet begrijpen? Deze documentaire is gemaakt om AAN TE TONEN dat het heel erg makkelijk is om een zogenaamd geloofwaardige documentaire te maken. Het is gemaakt om mensen duidelijk te maken dat je altijd kritisch moet blijven, en niet zomaar dingen moet geloven die je op tv of waar dan ook tegenkomt. Deze documentaire gaat wel over de maanlanding, maar de boodschap heeft daar juist weer geen zak mee te maken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:58 schreef Fionn het volgende:
[..]
Yup, dat filmpje waar ik een link naar postte is daar dus een deel van. Net als in het topic waar ik dat al eerder tegenkwam als 'bewijs' voor een moon-hoax: kijk eens goed naar die stukken waar zogenaamd die intervieuws met kissinger, rumsfeld ea voorkomen....
Het is gewoon een knip/plak gebeuren waar allerlei a-specifieke opmerkingen van die bekende mensen, uit andere intervieuws en documantaires over hele andere onderwerpen, aan elkaar geplakt zijn, met af en toe 1 vrouwtje ertussendoor die stuff zegt over een moonhoax, zodat het lijkt alsof die kopstukken het daar over hebben.
Leuk geprobeerd maar "no cigar" zoals ze in amerika zeggen. Kijk/luister maar eens goed; die hoge pieten zeggen alleen maar dingen als " it was inconcievable that..." "it was an anguishing decision for president nixon" "and then we decided to go ahead with it" en andere dingen die je net zo goed op elke andere situatie zou kunnen toepassen.
De delen waar de weduwe en vrienden van kubrick aan het woord komen herken ik zelfs uit een docu over kubrick, en daar werd in no way een moonhoax door kubrick beschreven.
Deze 'overtuigende docu' kan dus meteen 'geprullebakkeerd'
De gele kikker lande op de maan?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:17 schreef Moondreamer het volgende:
[afbeelding]
Kijk nou eens zelf naar de cockpit van de maanlander, het is net een blikkendoos die in elkaar gelast is.![]()
Maar het is inderdaad symbolisch bedoelt de maanlanding, alleen jammer dat daar weer miljoenen aan zijn besteed om de raketten daarvoor te bouwen die toch niet hun doel hebben bereikt !![]()
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:17 schreef Moondreamer het volgende:
[afbeelding]
Kijk nou eens zelf naar de cockpit van de maanlander, het is net een blikkendoos die in elkaar gelast is.![]()
Maar het is inderdaad symbolisch bedoelt de maanlanding, alleen jammer dat daar weer miljoenen aan zijn besteed om de raketten daarvoor te bouwen die toch niet hun doel hebben bereikt !![]()
Blijkbaar, hij kwam in het topic "we are all living in amerika" voorbij als 'bewijs voor een moonhoax, en toen heb ik 15 minuten van mijn leven verspild om hem te kijken. het verbaasde mij om m hier weer opnieuw genoemd te zien worden.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:55 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat trap je nou een open deur in? Zijn mensen nou echt zo dom (blijkbaar) dat ze deze documentaire niet begrijpen?
Niet heel makkelijk, want hij is totaal niet overtuigend dus. Iedereen met een iq van boven de 90 en enig observatievermogen kan, na hem voor de helft gekeken te hebben zien dat het een zeer goedkope copy paste operatie is, nog afgezien van het feit dat ome kissinger, rummy en alexander hague de aller aller laatsten zouden zijn om uit de school te klappen over zoiets, ook al is het 'off the record' of met cameras uit.quote:Deze documentaire is gemaakt om AAN TE TONEN dat het heel erg makkelijk is om een zogenaamd geloofwaardige documentaire te maken.
Tja, verspilde moeite. Diegenen die dat al weten, uit de manier waarop de pers (ook in nederland) deze truukjes al jaren doen, hebben die docu niet nodig om ze te 'waarschuwen'. Diegenen die deze truukjes nog steeds niet doorzien geloven haast alles wat je ze voor zet, en zijn dus elke redding voorbijquote:Het is gemaakt om mensen duidelijk te maken dat je altijd kritisch moet blijven, en niet zomaar dingen moet geloven die je op tv of waar dan ook tegenkomt.
Ik heb de docu niet gepost hoor? Mijn eerste post in dit topic was er zelfs een waarin ik mensen die geloven dat de maanlanding nep was uitlach, dus hoe ik erover denk was vanaf het begin wel duidelijk volgens mijquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:37 schreef Fionn het volgende:
[..]
Blijkbaar, hij kwam in het topic "we are all living in amerika" voorbij als 'bewijs voor een moonhoax, en toen heb ik 15 minuten van mijn leven verspild om hem te kijken. het verbaasde mij om m hier weer opnieuw genoemd te zien worden.
Overigens postte jij deze docu als 'zeer overtuigend' en zei je er niet bij dat je doorhad dat ie nep was, dus dan is het logisch dat ik reageer met "het is nep hoor"
Wil je dat soort reacties niet, zeg er dan bij dat je het niet gelooft. Spaart mij een hoop getyp en gezucht van "oh weer zon naieve' i want to believe(anything)' figuur die niet goed oplet"![]()
[..]
Mja, misschien. Maar juist door die 'bloopers' wordt het zelfs voor de domste onder ons duidelijk. Moet je wel tot daar gekeken hebben natuurlijkquote:Tja, verspilde moeite. Diegenen die dat al weten, uit de manier waarop de pers (ook in nederland) deze truukjes al jaren doen, hebben die docu niet nodig om ze te 'waarschuwen'. Diegenen die deze truukjes nog steeds niet doorzien geloven haast alles wat je ze voor zet, en zijn dus elke redding voorbij
Deze snap ik niet ? Help me effe op weg !quote:
Je postte een plaatje dat was gehost op imageshack en dan krijg je een kikkert omdat hotlinken verboden is.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:11 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Deze snap ik niet ? Help me effe op weg !![]()
Bedankt alvast !
my bad; herstel: degeen die het postte postte het als 'overtuigende docu' daarom reageerde ik erop door even te wijzen op de fouten. Voor degenen die dat filmpje geloven is het geen 'open deur'. Zeker als je ervan uitgaat dat ie op youtube dus ook in een aantal delen staat,quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:51 schreef Bananenman het volgende:
Ik heb de docu niet gepost hoor? Mijn eerste post in dit topic was er zelfs een waarin ik mensen die geloven dat de maanlanding nep was uitlach, dus hoe ik erover denk was vanaf het begin wel duidelijk volgens mij![]()
en het (ongeveer 15 minuten durendequote:Overigens zeg jij 15 minuten van je leven verspild, maar de totale documentaire duurt 50 minuten die ik gezien heb. Aan het eind na de aftiteling komen er zelfs nog bloopers in beeld waarin je sommige van de 'geinterviewden' keihard dubbel ziet liggen en zich hardop afvraagt of ze nu echt niet te ver overdreven hebben omdat het nogal ongeloofwaardig werd.
zoals ik al zei, de versie die ik eerst zag was dus een deeltje van deze 'docu'(want dat kan je het eigenlijk niet noemen) waar alleen die 'intervieuws' in voorkwamen. Toen in dit topic een schijnbaar andere film naar voren kwam (ik heb daarvoor zelfs nog dat filmpje dat ik gezien had genoemd en gevraagd of het dezelfde was) Heb ik m dus gekeken tot aan het punt waar ik erachter kwam dat het dezelfde was(het punt met de intervieuws) Toen was het dus "Omg nòg zo een gast die deze bullcrap gelooft", stoppen met kijken en het nog maar een keer uitleggen.quote:Mja, misschien. Maar juist door die 'bloopers' wordt het zelfs voor de domste onder ons duidelijk. Moet je wel tot daar gekeken hebben natuurlijk
Eh, sorry, imageshack, kikkert, hotlinken ?quote:Op zondag 3 juni 2007 01:23 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Je postte een plaatje dat was gehost op imageshack en dan krijg je een kikkert omdat hotlinken verboden is.
Beetje erg overdreven.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:30 schreef sanni het volgende:
Pfffff [afbeelding] dit soort topic's bestaan volgens mij bij de gratie van hen die achter elke boom een HOAX zien. Dit duidelijk ook. Het gaat volgens mij ook niet meer om de echtheid van de stelling maar om een bevestiging waarvoor elke vorm van realiteitszin ontbreekt.
Tot nu toe is er niemand die met overtuigend bewijs komt, als dat wel zo zou zijn dan zouden er zat landen zijn welke een hekel hebben aan amerika en dat direct aan de grote klok zouden hangen, daarnaast zou het zeker wereldnieuws zijn.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Beetje erg overdreven.
Vooral omdat je het onderwerp blijkbaar totaal niet op zijn waarde kan inschatten.
Het als eerste naar de maan komen en het eventueel faken ervan door de amerikaanse regering is helemaal niet ver gezocht. Zeker niet als je het verleden van dit land in zijn betrekking heeft.
Het is net zoiets als je zegt dat de moord op Kennedy geen luchtje had.
Kop in het zand stekken zeg ik dan weer van mijn kant.
Het is toch al vanaf het begin een hot-issue. En het meest rare is nog wel dat toen de tapes gezocht werden, deze nog niet zo lang geleden spontaan kwijt waren.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:39 schreef Niek. het volgende:
[..]
Tot nu toe is er niemand die met overtuigend bewijs komt, als dat wel zo zou zijn dan zouden er zat landen zijn welke een hekel hebben aan amerika en dat direct aan de grote klok zouden hangen, daarnaast zou het zeker wereldnieuws zijn.
Wat mij nog het meeste 'bugt' is de zinloosheid. Stel dàt de maanlanding ondanks alle bewijs van het tegendeel gefaked is.....SO WHAT?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:30 schreef sanni het volgende:
Pfffff [afbeelding] dit soort topic's bestaan volgens mij bij de gratie van hen die achter elke boom een HOAX zien. Dit duidelijk ook. Het gaat volgens mij ook niet meer om de echtheid van de stelling maar om een bevestiging waarvoor elke vorm van realiteitszin ontbreekt.
Het is een complotquote:Op zondag 3 juni 2007 11:55 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Eh, sorry, imageshack, kikkert, hotlinken ?
What are jou talking about ?
Sorry, dit is dan wel off-topic, maar ik snap dit effe niet !
Sorry, vrind............hier kan ik niets mee !quote:
Nou het plaatje wat je postte stond op de site imageshack.us, maar plaatjes van die site kunnen niet worden gepost op Fok!, omdat imageshack heeft ingesteld dat je dan een plaatje met een kikker ziet. ZO nu heb ik het vertelt met zo min mogelijk 'moeilijke' termen.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:42 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Sorry, vrind............hier kan ik niets mee !![]()
Nee hoor. Toen het gebeurde was er eigenlijk nergens kritiek te horen, behalve bij wat rednecks die gewoon niet konden begrijpen en geloven dat ruimtereizen mogelijk waren, of de ruimte uberhaupt bestond (boven de aarde is toch de hemel?) of eigenlijk zelfs maar dat de aarde rond wasquote:Op zondag 3 juni 2007 16:03 schreef Ticker het volgende:
Het is toch al vanaf het begin een hot-issue.
Tja.. mastertapes worden vaak meteen tig keer gekopieerd en dan ergens 'veilig opgeslagen' Omdat men dus steeds kopieeen gebruikt en kopie van kopie maakt worden de echte wel vaker vergeten. Zo zijn er dus ook duizenden kilometers film van sommige oude series van de nederlandse omroepen kwijt. En die hebben een veel kleiner archief dan NASA.quote:En het meest rare is nog wel dat toen de tapes gezocht werden, deze nog niet zo lang geleden spontaan kwijt waren.
Zoooooo belangrijk vinden ze het dus allemaal.
Het is makkelijker te zien aan de negatieven zelf ja, maar aan het eindresultaat van een digitaal bewerkt plaatje/filmpje zie je het ook nog steeds hoor. Net als in die foto's van het 'object' uit amerika.quote:Handig.. met het orgineel kan moeilijk geklooit worden. Of er moeten frames geknipt en geplakt worden. Maar met digitale versies is dit 10x zo makkelijk.
Dat is echt onzin. Je verward het algemeen bekend zijn hiervan met je eigen eerste ontdekking van het onderwerp, lijkt het. Internet bestaat voor het mainstream publiek nog niet eens zo lang, en dat is dus veel later dan de maanlanding. Dat je nu op internet zo een site of een video erover kan vinden is weer wat anders, maar dat zegt niets over idee dat de maanlanding nep was. Vroeger begin jaren 90 hadden we boekjes als de X-factor, die stonden toen al vol met interviews van jaren daarvoor die ook weer overgenomen waren uit Amerikaanse bladen. Laten we zeggen dat zij die info hadden uit jaren 80 bladen. Het onderwerp speelde toen ook al jaren. Internet was toen nog in de kinderschoenen en voor Jan modaal niet toegankelijk.quote:Op maandag 4 juni 2007 07:51 schreef Fionn het volgende:
[..]
Nee hoor. Toen het gebeurde was er eigenlijk nergens kritiek te horen, behalve bij wat rednecks die gewoon niet konden begrijpen en geloven dat ruimtereizen mogelijk waren, of de ruimte uberhaupt bestond (boven de aarde is toch de hemel?) of eigenlijk zelfs maar dat de aarde rond was
De moonhoax hype is veel later begonnen, na de jaren 60, toen het amerika-bashen op volle kracht op gang kwam.
Pas met het internet kwam het echt van de grond. Ik ben altijd erg veel met ruimtevaart en aanverwante onderwerpen bezig geweest, maar tot het internet kwam waren de enige 2 dingen die ik over een niet gebeurde maanlanding hoorde: -Dat mn oma zei "ja jongen, je gelooft toch helegaar niet dat hullie op de maan geweest benne? niks van waar heur!" -en dat REM een liedje had 'man on the moon'
Ik geloof niet in toeval. Toeval gebeurt soms maar net iets te vaak in zaken zoals dit.quote:Tja.. mastertapes worden vaak meteen tig keer gekopieerd en dan ergens 'veilig opgeslagen' Omdat men dus steeds kopieeen gebruikt en kopie van kopie maakt worden de echte wel vaker vergeten. Zo zijn er dus ook duizenden kilometers film van sommige oude series van de nederlandse omroepen kwijt. En die hebben een veel kleiner archief dan NASA.
Het zou natuurlijk best kunnen dat bij vergissing een verkeerde doos 'ter vernietiging' is weggestuurd, dat de doos 'mislabeled' ergens staat, of dat de film ergens in een doos in een verkeerd vak onder wat andere spullen ligt. Of dat een NASA medewerker het wel leuk vond die tapes thuis te hebben, of te verkopen aan een verzamelaar.
Het zou je verbazen, hoe sommige zeer professioneel ogende bedrijven soms op 1 punt heel knullig kunnen zijn. Heel veel dingen waar je, zeker in het informatie-tijdperk, een perfecte oplossing voor zou kunnen bedenken worden soms nog heel primitief gedaan.
Het hele punt is dus: het was niet algemeen bekend voordat internet het populariseerde, en elke week 10000 nieuwe mensen weer dezelfde achterhaalde informatie 'ontdekten' Je ziet namelijk nog steeds dezelfde 'bewijs'foto's voorbij komen en dan weer dezelfde weerleggingen herhaald worden, gewoon omdat er weer een sufferd iets leest en dan op forums niet even de search gebruikt om te zien hoe vaak het al weerlegd is, maar meteen post "bewijs voor blablabla!"quote:Op maandag 4 juni 2007 08:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je verward het algemeen bekend zijn hiervan met je eigen eerste ontdekking van het onderwerp, lijkt het. Internet bestaat voor het mainstream publiek nog niet eens zo lang, en dat is dus veel later dan de maanlanding.
toen hadden we ook al internet... in mijn vriendenkring begon dat zo rond 1994-95 en dat waren geen rijke mensen. Ik zag die hoax zooi eerder op het net dan ik x factor in de winkels zag liggen.quote:Dat je nu op internet zo een site of een video erover kan vinden is weer wat anders, maar dat zegt niets over idee dat de maanlanding nep was. Vroeger begin jaren 90 hadden we boekjes als de X-factor, die stonden toen al vol met interviews van jaren daarvoor die ook weer overgenomen waren uit Amerikaanse bladen.
nee, subjectieve aannames doen we niet aan hequote:Laten we zeggen dat zij die info hadden uit jaren 80 bladen.
Kan ik het toch eens zeggen....quote:Het onderwerp speelde toen ook al jaren.
tot en met begin jaren 70 waren ruimtereizen en dingen die uit amerika kwamen 'hip' en was er een sfeer van "kijk wat de mens allemaal vermag, nu komt de glorieuze nieuwe tijd waarin liefde en vooruitgang alles oplossen"quote:Nee hoor. Toen het gebeurde was er eigenlijk nergens kritiek te horen, behalve bij wat rednecks die gewoon niet konden begrijpen en geloven dat ruimtereizen mogelijk waren, of de ruimte uberhaupt bestond (boven de aarde is toch de hemel?) of eigenlijk zelfs maar dat de aarde rond was
De moonhoax hype is veel later begonnen, na de jaren 60, toen het amerika-bashen op volle kracht op gang kwam.
quote:Internet was toen nog in de kinderschoenen en voor Jan modaal niet toegankelijk.
Je bent natuurlijk vrij om te geloven wat je wilt, maar bewijs en feit zijn andere dingen.quote:Ik geloof niet in toeval. Toeval gebeurt soms maar net iets te vaak in zaken zoals dit.
Dingen die vaak te mooi zijn om waar te zijn.. zijn dat ook.
Ik moet zeggen je posts zijn goed, en duidelijk, ben het er alleen niet mee eens. Ik heb soms niet altijd even tijd en zin om net zo uitgebreid te reageren, dus doe ik dat bij deze ook nietquote:Op maandag 4 juni 2007 13:52 schreef Fionn het volgende:
verhaal.
en dit zegt natuurlijk ook genoeg over het feit dat de mensen niet zo makkelijk overtuigd waren als jij beweerd:quote:The first book dedicated to the subject, Bill Kaysing's self-published We Never Went to the Moon: America's Thirty Billion Dollar Swindle was released in 1974 , two years after the Apollo Moon flights had ceased.
En dan niet vallen over de 2 voorbeeldenquote:Opinion polls
A year after the first moon landing, Knight Newspapers conducted a poll of 1721 U.S. citizens and found that more than 30 percent of all of the poll's respondents were "suspicious of NASA's trips to the Moon" with the number rising to over half in some demographic areas. The Newsweek article that published the poll results noted that among the respondents were "an elderly Philadelphia woman who thought the moon landing had been staged in an Arizona desert" and a "housewife" whose suspicions were based on her belief that her television could not "receive signals from the moon." Another respondent said, "It's all a deliberate effort to mask problems at home . . . the people are unhappy - and this takes their minds off their problems."
30 milliard dollar, is dat veel?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:22 schreef Moondreamer het volgende:
30 billion dollars heeft dit "grapje" gekost, 30 billion dollors !!!
The sky is the limit...........................400miles en niet hoger !![]()
Ik ken nog een voorbeeld:quote:Op maandag 4 juni 2007 18:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik moet zeggen je posts zijn goed, en duidelijk, ben het er alleen niet mee eens. Ik heb soms niet altijd even tijd en zin om net zo uitgebreid te reageren, dus doe ik dat bij deze ook niet.
Het enige waar ik je op wil wijzen, is het feit dat er al 5 jaar na de landing een boek uitkwam met beweringen dat de landing nep was.
Dus de hele hype is echt niet iets wat pas is gekomen ten tijden van het internet.
Deze info is trouwens gewoon op Wikipedia te vinden:
[..]
en dit zegt natuurlijk ook genoeg over het feit dat de mensen niet zo makkelijk overtuigd waren als jij beweerd:
[..]
En dan niet vallen over de 2 voorbeelden.
Ja klopt helemaal joh. We zitten nu nog geen 50 jaar verder, en toen der tijd bestond de wereld maar uit 2 soorten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:15 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik ken nog een voorbeeld:
http://www.gelderlander.nl/devallei/article505047.ece
En ja die is uit de jaren 70.
(Geeft gelijk aan op welk nivo de moonhoax gelovers zitten)
![]()
30 billion dollars voor een HOAX, vindt ik veel geldt !quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:01 schreef Knarf het volgende:
[..]
30 milliard dollar, is dat veel?
JA dat is veel (zeker in die tijd), maar ik weet zeker dat jij 30 biljoen dollar dacht.
Dus, zijn ze nu wel naar de maan gevlogen en hebben dit opgepikt?quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:15 schreef Moondreamer het volgende:
The next topic about moon bases states that they belong to the aliens. Supposedly a transmission was picked up by a ham radio operator from Apollo 11.
NASA: What's there?
Mission Control calling Apollo 11...
Apollo11: These "Babies" are huge, Sir! Enormous! OH MY GOD! You wouldn't believe it! I'm telling you there are other spacecraft out there, Lined up on the far side of the crater edge! They're on the Moon watching us!
O, my GOD![]()
Dit is geen twijfel meer. Dit is niet nadenken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 01:43 schreef CrazyTaxi het volgende:
Twijfel hebben is gezond, het geeft zelfs aanzet tot nieuwe ontdekkingen. Maar je kunt het overdrijven.
Dat kan toch. In dit geval hoax als in, wat je ziet is opgezet spel. Maar wat ze daadwerkelijk op de maan zagen krijgt niemand te zien.quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:09 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dit is geen twijfel meer. Dit is niet nadenken.
Eerst posten dat de maan landing een hoax is en dan melden dat tijdens de landing op de maan (want ze zagen ze tegen een krater wand) UFO's zagen.
Het geheel is live uitgezonden op TV en radio.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:32 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat kan toch. In dit geval hoax als in, wat je ziet is opgezet spel. Maar wat ze daadwerkelijk op de maan zagen krijgt niemand te zien.
Nou dat is natuurlijk makkelijk te weerleggen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:51 schreef Knarf het volgende:
[..]
Het geheel is live uitgezonden op TV en radio.
Het kan dus niet zo zijn, dat de crew zowel in de apollo richting maan zaten (waar ze dus die UFO's zagen) en in een studio zitten om opnames te maken van hun maanlanding (zoals geclaimd door moonhoax believers).
Vergeet ook niet dat de uitgezonden beelden van de maan afkwamen.
Maar waarom zou je het eerst in een studio opnemen. En dan als ze er toch al naar toevliegen, die studio opnamen uitzenden?quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nou dat is natuurlijk makkelijk te weerleggen.
Het zou bijvoorbeeld allemaal eerder opgenomen geweest kunnen zijn. Ik vermoed dit trouwens ook, want Domino D-day wordt tegenwoordig al met vertraging uitgezonden om chaos e.d. te voorkomen.
Waar blijft trouwens de bron van die 'quotes'?quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:54 schreef Ticker het volgende:
Zou inderdaad kunnen dat er 'en' materiaal is opgenomen is in een woestijn. Dit zou eventueel het materiaal kunnen zijn wat we allemaal kennen.
Maar volgens mij was het Hoagland die een goeie opmerking maakte over de foto's en het materiaal.
Er kloppen veel dingen niet. Er is materiaal gebruikt wat wordt ontkent. Extra belichting is te zien op de foto's en er lijken specifiek plaatsen niet getoont te worden. Dit zou weer overeen kunnen komen met de bekende 'quotes' waaronder "these babies are huge" . Code taal die van te voren werd verzonnen omdat het al bekend was dat er meer dan alleen steen op de maan te zien zou zijn.
Dus de russen, chinezen en amateur astromen, vingen de signalen van de maan niet op?quote:Dus de foto's zijn wel authentiek, maar tonen niet alles. Niet het meest interessante. Stel je voor, op de maan naast ons. Een andere beschaving die ons zo in de gaten houdt. Niet daar wonend, maar als tussen station.
Dat er derden mee luisterde met de missie lijkt me onwaarschijnlijk. Kijk hetgeen wat de mensen op tv te horen en kregen is een, maar er is altijd een lijn waar niemand mee kan luisteren. Is niet alleen logisch, maar ook veilig.
Klopt inderdaad, misschien iets waar ik ondertussen ook in ben getuind, maar het volgende is iets wat niet is te ontkennen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:18 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waar blijft trouwens de bron van die 'quotes'?
Wie heeft die de wereld in gebracht. Ik zie wel honderden websites waar deze quotes opstaan. Maar nergens een bron.
Ik zou het echt niet weten. Maar ze zijn heus niet rechtstreeks op de maan ingetuned. Ze ontvangen allemaal hetzelfde en dat is van 1 plek afkomstig. En iets of iemand stuurd die signalen weer naar die plek.. Dus waarschijnlijk een sateliet in de tijd die het naar de aarde stuurde.quote:Dus de russen, chinezen en amateur astromen, vingen de signalen van de maan niet op?
En geef nu eens een goed argument.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:11 schreef thedude0 het volgende:
ik zou het knap vinden als ze toen de technologie hadden om helemaal naar de maan te kunnen gaan en ook nog eens heel terug te kunnen komen en dat is dan ook meteen de reden dat ik er sceptisch over ben.
Ik zit op mijn werk, zal later even kijkenquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, misschien iets waar ik ondertussen ook in ben getuind, maar het volgende is iets wat niet is te ontkennen.
gepraat over een "alien-spacecraft". (oh en hier als je een hekel hebt aan RealPlayer)
[..]
Ik zie niet waar die sataliet voor dient. De signalen uitgezonden vanaf de maan zijn al te ontvangen, een sataliet staat maar maximaal 10% minder ver van de maan dan iemand op de aarde.quote:Ik zou het echt niet weten. Maar ze zijn heus niet rechtstreeks op de maan ingetuned. Ze ontvangen allemaal hetzelfde en dat is van 1 plek afkomstig. En iets of iemand stuurd die signalen weer naar die plek.. Dus waarschijnlijk een sateliet in de tijd die het naar de aarde stuurde.
als je de zooi bouwt, lanceerd en vervolgens dumpt in de ruimte heb je maar een paar mensen nodig om het complot geheim te houden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:31 schreef Fliepke het volgende:
Hoeveel mensen hebben er mee ontwikkeld aan dit tripje. Ik denk alles bij elkaar tienduizenden.
Het moest ontwikkelt worden en toen daadwerkelijk gebouwd en toen ook nog gelanceerd. Toch knap dat die tienduizenden mensen allemaal in het complot zitten
Hoe wil je zo'n groot ding dumpen in de ruimte, zonder dat het opvalt?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:38 schreef thedude0 het volgende:
[..]
als je de zooi bouwt, lanceerd en vervolgens dumpt in de ruimte heb je maar een paar mensen nodig om het complot geheim te houden.
makkelijk te weerleggen argument van mij, hier heb ik dus ook geen antwoord op.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:49 schreef Knarf het volgende:
[..]
Hoe wil je zo'n groot ding dumpen in de ruimte, zonder dat het opvalt?
(Stel je voor dat de russen het 'gedumpte' ding in bv. 1975 hadden gevonden. Zou de US dat risco ooit willen nemen?)
De russen zijn toch ook een ruimteschip kwijt geraakt. Eentje die net voor de verdwijning nog zo'n rare screenshot terug stuurde. De BAUT ofzo als ik het goed heb?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:49 schreef Knarf het volgende:
[..]
Hoe wil je zo'n groot ding dumpen in de ruimte, zonder dat het opvalt?
(Stel je voor dat de russen het 'gedumpte' ding in bv. 1975 hadden gevonden. Zou de US dat risco ooit willen nemen?)
nou hier, dit is uiteindelijk dan bekend geworden. ik denk niet dat de vs zo'n groot risico zou willen nemen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
De russen zijn toch ook een ruimteschip kwijt geraakt. Eentje die net voor de verdwijning nog zo'n rare screenshot terug stuurde. De BAUT ofzo als ik het goed heb?
Ehh, ja. en?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
De russen zijn toch ook een ruimteschip kwijt geraakt. Eentje die net voor de verdwijning nog zo'n rare screenshot terug stuurde. De BAUT ofzo als ik het goed heb?
Phobos.. hier het verhaal daarvan, incl de shot
Tegenargument: Het waren knappe koppen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:11 schreef thedude0 het volgende:
ik zou het knap vinden als ze toen de technologie hadden om helemaal naar de maan te kunnen gaan en ook nog eens heel terug te kunnen komen en dat is dan ook meteen de reden dat ik er sceptisch over ben.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:05 schreef Pulsy het volgende:
Jammer genoeg heb je altijd van die mensen die een appel onder een appelboom zien liggen en daaruit concluderen dat iemand zonder enige vorm van aanleiding naar de winkel gerend is, een appel gekocht heeft, en die onder de boom gelegd...
Dat mensen vaak de meest fantastische theorieën ten toon stellen zonder het meest voor de hand liggende oplossing te zien.. (in dit geval een vallende appel in tegenstelling tot een daar neergelegde, in de supermarkt gekochte appel. Beide mogelijk, de een echter wat logischer dan de ander)quote:
Het is nog erger. Je moest de vergelijking uitleggen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat mensen vaak de meest fantastische theorieën ten toon stellen zonder het meest voor de hand liggende oplossing te zien.. (in dit geval een vallende appel in tegenstelling tot een daar neergelegde, in de supermarkt gekochte appel. Beide mogelijk, de een echter wat logischer dan de ander)
Mijn vergelijking, wat doe jequote:
Ik ben ook heel sceptisch tegenover kernfusie. Je wilt niet weten wat voor technologie je daar voor nodig hebt. En over 30 jaar zal blijken dat het hele ITER en JET gebeuren in scene is gezet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:36 schreef thedude0 het volgende:
[..]
dat is een goed argument om sceptisch te zijn.
Als er een wereld leider met echt aanzien (die er op dit moment niet is), zegt dat het over 10 jaar moet draaien dan gebeurd het. KIjk maar naar JFK en de maan (of de atoombom). Er word dan zoveel geld en mankracht ingezet dat het gewoon lukt.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ben ook heel sceptisch tegenover kernfusie. Je wilt niet weten wat voor technologie je daar voor nodig hebt. En over 30 jaar zal blijken dat het hele ITER en JET gebeuren in scene is gezet.![]()
Sorrie hoor, maar kun jij denk je inschatten hoe ver precies de technologische ontwikkelingen waren toendertijd, en hoeveel je nodig hebt om naar de maan te gaan?
Niet echt een goed argument dus.
Heb je ook al een gedachte over de russen en chinezen. Waarom zij ons (nog steeds niet) verteld hebben dat de maan landing nep is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:13 schreef NILATS het volgende:
De Amerikanen hebben ons bedonderd met 9/11, dus waarom niet met de maanlanding.
Er was midden jaren '60 een onderzoeker die snel door had dat een maanlanding niet gerealiseerd kon worden... een week later was hij dood.
Zijn rapport is tot op de dag van vandaag spoorloos.
Zou misschien ook komen omdat Bush daar niets mee te maken heeft?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:47 schreef Ticker het volgende:
Ik heb die ook niet over 9/11 horen roepen dat Bush er iets mee te maken had.
Of over JFK?
Denk eens na.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:47 schreef Ticker het volgende:
Waarom gaan we er telkens van uit dat de russen en de chinezen alles weten wat de amerikanen doen.
Of over JFK?
Die zijn makkelijk via een sateliet te sturen. Gewoon een omweg maken dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:16 schreef Knarf het volgende:
[..]
Denk eens na.
Het was het prestige project van de Amerikanen. Het was een 'wedstrijd' tussen de russen en hen. Als ze het zouden 'faken', zouden ze dat gelijk door hebben. Omdat alle radio uitzendingen van de apollo's wel van de maan af moeten komen. En zoals al zo vaak door mij gezegt, dit kun je peilen. Als alle radio uitzendingen opeens uit arizona (ofzo) zouden komen, dan klopt er iets niet
En JFK heeft gezegt dat er amerikanen voor het eind van zijn decenium (voor 1970 dus) op de maan zouden staan.
Ook dat valt op. Die satelliet heeft namelijk niet dezelfde positie als de maan (of als de route van de Apollo).quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Die zijn makkelijk via een sateliet te sturen. Gewoon een omweg maken dus.
Oh het complot moet veel groter zijn dan dat hoorquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:47 schreef Ticker het volgende:
Waarom gaan we er telkens van uit dat de russen en de chinezen alles weten wat de amerikanen doen.
Of over JFK?
Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:18 schreef Ticker het volgende:
Mwah zoals ik al eerder zei, ik geloof niet dat de maanlanding als daad zelf, niet is gebeurt. Ik geloof alleen niet in de informatie de we terug krijgen. Er is daar meer gezien.. gesproken en gebeurt.
Vandaar ook de vreemde foto posities, het licht wat er zogenaamd niet zou zijn en de grote hoeveelheid ervan.
Ik heb het hier met wat intelligente bekenden over gehad en die beweerden dat landen op de maan vrijwel onmogelijk is en dat opstijgen zelfs totaal onmogelijk zou zijn....Wat denken jullie, zijn we er nou wel of niet geweest, en zouden de VS nou werkelijk zulke leugenaars zijn?quote:Op 21 juli 1969 landde Apollo 11 op de maan, terwijl de hele wereld toekeek. De beelden van de maanlanding zijn opnieuw uit de diepvries gehaald en online gezet, ter gelegenheid van de 35ste verjaardag!
Een grote stap voor de mensheid, moest de maanlanding zijn. Op een speciale archief-website van de Nasa kan je de beelden van 35 jaar geleden nog eens opnieuw bekijken. En natuurlijk duikt ook nu weer het verhaal op dat de maanlanding volledig nep zou zijn, en het enkel maar bedoeld was om het blazoen van president Nixon op te poetsen na de Vietnam-oorlog. Het belangrijkste argument is dat de astronauten geen stralingsbescherming hadden in die tijd, en dus per definitie zouden moeten gestorven zijn, nog voor ze op de maand terecht zijn gekomen.
quote:Ik heb het hier met wat intelligente bekenden over gehad en die beweerden dat landen op de maan vrijwel onmogelijk is en dat opstijgen zelfs totaal onmogelijk zou zijn....
Waarom dat?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:48 schreef The_M het volgende:
...die beweerden dat landen op de maan vrijwel onmogelijk is en dat opstijgen zelfs totaal onmogelijk zou zijn...
ze liepen natuurlijk niet in hun zondagse pak over de maanquote:Op zondag 17 juni 2007 16:51 schreef Houtspeer het volgende:
Kosmische straling, de maan heeft geen dampkring en dergelijke om het tegen te houden.
Ze hadden toen geen stralingsbescherming.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:53 schreef kepler het volgende:
[..]
ze liepen natuurlijk niet in hun zondagse pak over de maan
Wat zouden die ermee gedaan moeten hebben dan?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als het een HOAX is is ie mel extreem goed geheim gehouden. In theorie zou de eerste landing nep kunnen zijn geweest (er hing veel van af) maar als alles nep was dan hadden Rusland (en misschien China) daar wel iets mee gedaan.
Proberen te bewijzen dat het nep was misschien?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:00 schreef The_M het volgende:
[..]
Wat zouden die ermee gedaan moeten hebben dan?
hoe bedoel je geen stralings-bescherming?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:58 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Ze hadden toen geen stralingsbescherming.
Amerika als leugenaar neerzetten ten tijde van de koude oorlogquote:Op zondag 17 juni 2007 17:00 schreef The_M het volgende:
[..]
Wat zouden die ermee gedaan moeten hebben dan?
In de OP staat dat de grootste argument tegen de eerste maanlanding het gebrek aan stralings-bescherming was. Dus ik denk stralings-bescherming in hun pakken enzo.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:02 schreef kepler het volgende:
[..]
hoe bedoel je geen stralings-bescherming?
ik ben wel benieuwd naar de bron daarvan, want het lijkt me heel erg sterkquote:Op zondag 17 juni 2007 17:06 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
In de OP staat dat de grootste argument tegen de eerste maanlanding het gebrek aan stralings-bescherming was. Dus ik denk stralings-bescherming in hun pakken enzo.
Ik eigenlijk ookquote:Op zondag 17 juni 2007 17:07 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar de bron daarvan, want het lijkt me heel erg sterk
Ja ok, als ze het zouden weten wel ja....maar wie zegt dat de Russen of Chinezen wisten dat die landing fake was? Er zat volgens mij wel een rus aan boord als ik me niet vergis....of vergis ik mequote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Amerika als leugenaar neerzetten ten tijde van de koude oorlog
vergeet de tientallen kilo's aan maanstenen nietquote:Op zondag 17 juni 2007 17:13 schreef Tarabass het volgende:
Tja, bewijzen dat ze er wel geweest zijn hebben we ook nog niet gezien. Behalve dan dat kutfilmpje die iedereen gemaakt zou kunnen hebben.
gewoon met kleine stuwrakettenquote:Op zondag 17 juni 2007 17:15 schreef metallicelmo het volgende:
ik vraag me altijd af hoe je dan opstijgt inderdaad.. Er is vrijwel geen zwaartekracht en hoe stuur je dan als je eenmaal opgestegen bent? Met een vliegtuig heb je nog luchtweerstand waardoor je met je "flaps".. Maargoed op de maan is geen lucht.. Moeilijk onderwerp op een gare zondag
maar die stuwraketten moeten toch iets hebben om zich tegenaan "af te zetten" ?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:18 schreef kepler het volgende:
[..]
gewoon met kleine stuwraketten
kan je jezelf in de goede richting duwen
nee hoor. Hetzelfde principe als je een stuk gereedschap zou weggooien in de ruimte: het stuk gereedschap gaat 1 kant op, maar jij gaat de andere kant op. Met een raket 'gooi' je massa weg met een grote snelheid, en omdat er geen kracht is wat de raket/maanlander op zijn plaats houdt gaat die de andere kant opquote:Op zondag 17 juni 2007 17:19 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
maar die stuwraketten moeten toch iets hebben om zich tegenaan "af te zetten" ?
Heeft met zwaartekracht te maken, lastig verhaal voor een a-natuurkundige als ik....Maar om op te stijgen heb je zwaartekracht nodig of zoiets, maar ik hoop dat iemand met een betere natuurkundige achtergrond dat beter uit kan leggen....quote:
Wel eens van stuurraketten gehoord? inlezen is het toverwoord...... kijk maar op een willekeurige foto van de maanlander of de apollo-dienstmodule, dan zie je kastjes met aan 4 kanten uitlaatjes erop. daarmee kan je dus elke gewenste richting aan een ruimtevaartuig geven (het werkt iets gecompliceerder, maar ik ga hier geen colleges geven aan mensen die zelf niet eens even de basisdingen opzoeken van iets waar ze de echtheid van betwijfelen)quote:Op zondag 17 juni 2007 17:15 schreef metallicelmo het volgende:
ik vraag me altijd af hoe je dan opstijgt inderdaad.. Er is vrijwel geen zwaartekracht en hoe stuur je dan als je eenmaal opgestegen bent? Met een vliegtuig heb je nog luchtweerstand waardoor je met je "flaps".. Maargoed op de maan is geen lucht.. Moeilijk onderwerp op een gare zondag
je bent serieus nu?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:22 schreef The_M het volgende:
[..]
Heeft met zwaartekracht te maken, lastig verhaal voor een a-natuurkundige als ik....Maar om op te stijgen heb je zwaartekracht nodig of zoiets, maar ik hoop dat iemand met een betere natuurkundige achtergrond dat beter uit kan leggen....![]()
Oh, en dan is die vlag natuurlijk daarvan gaan wapperen..quote:Op zondag 17 juni 2007 17:18 schreef kepler het volgende:
[..]
gewoon met kleine stuwraketten
kan je jezelf in de goede richting duwen
Dat is het geheim van een raket, hij zet zich af tegen zijn eigen brandstof.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:19 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
maar die stuwraketten moeten toch iets hebben om zich tegenaan "af te zetten" ?
vlag 'wappert' omdat het die vorm is gegevenquote:Op zondag 17 juni 2007 17:25 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Oh, en dan is die vlag natuurlijk daarvan gaan wapperen..
En over die stenen. Hoe kan iemand die nooit op de maan kan komen controleren of die stenen van maan af kwamen? En doe eens een linkje naar plaatjes van de maan waarop reflectoren staan..
quote:Op zondag 17 juni 2007 17:25 schreef Tarabass het volgende:
[..]
En over die stenen. Hoe kan iemand die nooit op de maan kan komen controleren of die stenen van maan af kwamen? En doe eens een linkje naar plaatjes van de maan waarop reflectoren staan..
Om maar eens wat tegenargumenten te geven, niet dat een echte BNW'er zich daardoor om de tuin laat leiden natuurlijkquote:De Maanlanding hoax
De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft in juli 2006 met het schaamrood op de kaken moeten bekennen dat ze de originele opnamen van de Apollo 11 missie naar de maan zijn kwijtgeraakt. De vermissing geeft voeding aan het gerucht dat het hele Apollo-programma een hoax is en dat de maanlandingen nooit hebben plaatsgevonden.
Er zijn inmiddels honderden boeken, websites en (grappige) filmpjes in omloop over de fake-maanlandingen. Inmiddels zou zo'n 10 procent van de Amerikaanse bevolking ervan overtuigd zijn dat de maanlaningen in een filmstudio op aarde zijn gemaakt.
De kritiek op (beelden van) de maanlandingen richt zich op een aantal zaken:
- Er zijn (bijna) geen sterren zichtbaar op de foto's die de astronauten vanaf de maan gemaakt hebben.
- De kleur en richting van de schaduwen op de foto's is inconsistent en lijkt op verschillende plekken verschillende richtingen uit te gaan.
- Identieke achtergronden komen voor op foto's die vele kilometers van elkaar genomen zijn. Dit wijst op een studioset!
- De astronauten konden de reis niet overleven door de straling in de Van Allen-gordels en de kosmische achtergrondstraling.
- Bij een afstand van circa 400.000 km zouden radiogolven meer dan twee seconden onderweg moeten zijn tussen de maan en de aarde. Deze vertraging zou hoorbaar moeten zijn op de geluidsopnames.
- De Amerikaanse vlag die door astronauten op de maan geplaatst is wapperde in de wind, terwijl de maan geen atmosfeer bezit.
Als je dat zo leest zou je inderdaad kunnen concluderen dat de hele wereld voor de gek is gehouden. Laten we de kritiek punt voor punt eens doornemen.
Er zijn (bijna) geen sterren zichtbaar op de foto's die de astronauten vanaf de maan gemaakt hebben.Het klopt. Er zijn ook geen sterren zichtbaar op ruimtefoto's van de Space Shuttle, Mir, ISS en de aarde. Dit komt omdat dit soort foto's met korte sluitertijden genomen wordt zodat er geen overbelichting plaatsvindt van direct door de zon verlichte voorwerpen op de voorgrond, het veel zwakkere sterrenlicht heeft geen kans om de film te belichten bij zulke korte sluitertijden.
De kleur en richting van de schaduwen op de foto's is inconsistent en lijkt op verschillende plekken verschillende richtingen uit te gaan.
Klopt ook. Alleen wat vervolgens niet klopt is de vervolgcunclusie "dus dat zal wel komen door studiolampen". Er is een andere reden voor de wisselende schaduwrichting:
Schaduwbeelden op de maan zijn veelal complex omdat er fototechnisch meer dan een lichtbron aanwezig is: de zon, de aarde en de maan zelf. Licht van deze bronnen wordt door het maanstof gebroken en in alle richtingen verstrooid, ook in de schaduwgebieden; daarnaast is het maanoppervlak niet plat en worden schaduwen korter of langer als ze in kraters of op berghellingen vallen. Als laatste heeft zowel perspectief als de lenshoek van de camera een invloed, waardoor parallel lopende schaduwen niet parallel lopen op de foto's.
Identieke achtergronden komen voor op foto's die vele kilometers van elkaar genomen zijn. Dit wijst op een studioset!
De maan bezit geen atmosfeer, waardoor verafliggende voorwerpen ongewoon helder en minder veraf schijnen dan werkelijk het geval is, zo zijn de bergen op de achtergrond van veel foto's geen nabijgelegen heuvels, maar echte bergen van een kilometer of meer hoogte, gelegen op tien tot twintig kilometer afstand van de camera. Bij deze afstanden zijn de veranderingen in de achtergrond slechts subtiel.
De astronauten konden de reis niet overleven door de straling in de Van Allen-gordels en de kosmische achtergrondstraling.
De Van Allen-gordels zijn twee gordels van geladen deeltjes rond de aarde. De deeltjes in de Van Allen-gordels zijn afkomstig van de zonnewind. De Van Allen-gordels werden in in slechts dertig minuten tijd doorkruist. De romp van de Apollo-capsule en de ruimtepakken beschermde de astronauten tegen een te hoge straling. James Van Allen, de ontdekker van de naar hem vernoemde stralingsgordels, heeft persoonlijk deze claim ontzenuwd.
Bij een afstand van circa 400.000 km zouden radiogolven meer dan twee seconden onderweg moeten zijn tussen de maan en de aarde. Deze vertraging zou hoorbaar moeten zijn op de geluidsopnames.
Hoewle de originele opnames van de Apollo-11 missie nu zoek blijken, zijn de originele opnames van de andere Apollo-missies nog wel beschikbaar. Daarop is die vertraging inderdaad hoorbaar. Bij de meeste documentaires worden deze stiltes van twee seconden eruit geknipt.
De Amerikaanse vlag die door astronauten op de maan geplaatst is wapperde in de wind, terwijl de maan geen atmosfeer bezit.
de vlag is aan een haak-vormige houder opgehangen en bij gebrek aan atmosfeer en het ontbreken van zwaartekracht is er nagenoeg geen wrijving die de beweging die de astronauten veroorzaakten tijdens het plaatsen, kon stoppen. De vlag werd overigens weer omver geblazen door de startmotoren van de maanlander toen de astronauten terugkeerden naar de Apollo-capsule.
Er zijn meer argumenten die aantonen dat de maanlandingen werkelijk hebben plaatsgevonden. Zo is er door de astronauten bijna 400 kilo maansteen naar de aarde mee teruggenomen. De samenstelling van die stenen verschilt wezenlijk van elke andere steen op aarde.
http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/SEhelp/ApolloLaser.htmlquote:Op zondag 17 juni 2007 17:25 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wie bedoel je nou, mij of jezus?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:30 schreef Houtspeer het volgende:
Chill out Fionn.. Jezus..
En dan vraag ik me toch nog af waarom ze in de afgelopen bijna 40 jaar niet nog een keer op de maan zijn geweestquote:Op zondag 17 juni 2007 18:03 schreef Fionn het volgende:
[..]
Wie bedoel je nou, mij of jezus?![]()
ik sluit me aan bij grrrrrr (hopen dat ik alle r's heb) stel je niet zo aan!
A: ik post heel normaal en geef alleen aan dat het allemaal al honderd keer is gezegd -en dat is waar, doe maar eens een search op 'maanlanding' -
B: ik post heel rustig, en beleefd, gebruik geen scheldwoorden en trek zelfs niemands intelligentie in twijfel bij toch wel heel simpel beantwoordbare vragen.
C: Er zijn al een miljoen topics over deze nonsens, laat de mensen zelf maar eens moeite doen om de uitleg op hun argumenten te vinden, het wordt nogal vermoeiend elke week weer hetzelfde topic aangemaakt te zien worden terwijl het vorige nog actief is, en wèèr dezelfde oude koeien uit de sloot worden gevist.
D: het is echt basic forumgebruik-kennis dat je voordat je een topic opent, éérst eventjes zoekt om te kijken of er niet al een (open)topic is over je voorgenomen onderwerp. Is dat er, dan is het de bedoeling dat je daar eerst leest if je vragen niet al beantwoord zijn, en anders je vragen daarin plaatst.
Fok heeft aanmerkelijk meer dan 1 'maan-hoax' topic dat open staat.
*kreun* l...e...ze...n...quote:Op zondag 17 juni 2007 18:00 schreef The_M het volgende:
Maar stel ze zijn inderdaad in 1969 op de maan geweest.....waarom zouden ze er na die tijd dan nooit meer naartoe zijn gegaan om meer onderzoek te doen? Ik bedoel het is nu bijna 40 jaar geleden, dus 2e, 3e of misschien wel 20e maanlanding zou toch wel aannemelijk zijn geweest?
NASA beweerd zelf dat de foto's die gemaakt zijn, geen extra belichting bevatten. Als je sommige foto's ziet, merk je vreemde lichtbronnen op. Nou is dat normaal niet zo vreemd, want het zouden lampen op standaards geweest zijn. Maar die waren volgens NASA niet aanwezig. Dus waarom kunnen we op de foto's toch licht van diverse plaatsen zien?quote:
quote:Op zondag 17 juni 2007 16:51 schreef Moondreamer het volgende:
......en Nasa heeft natuurlijk een grote fout gemaakt door de maan grijs aan ons voor te stellen, omdat wij vanaf de aarde de maan grijs zien, maar iedereen die een beetje nadenkt, weet, dat dat natuurlijk niet zo is !![]()
Hoe weet je zo zeker dat het geen zonlicht is?quote:Op zondag 17 juni 2007 18:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
NASA beweerd zelf dat de foto's die gemaakt zijn, geen extra belichting bevatten. Als je sommige foto's ziet, merk je vreemde lichtbronnen op. Nou is dat normaal niet zo vreemd, want het zouden lampen op standaards geweest zijn. Maar die waren volgens NASA niet aanwezig. Dus waarom kunnen we op de foto's toch licht van diverse plaatsen zien?
Voorbeeld:
[afbeelding]
Er komt kunstmatig licht van links. Dit is geen zonlicht.
Waarom wordt hierover gelogen?
[..]
![]()
Heel makkelijk. Het is te duur.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:10 schreef The_M het volgende:
[..]
En dan vraag ik me toch nog af waarom ze in de afgelopen bijna 40 jaar niet nog een keer op de maan zijn geweest![]()
Ik ben er van overtuigd dat de maanlanding gewoon heeft plaatsgevonden hoor, maar dit is nou niet bepaald de sterkste verdediging hoor..quote:Op zondag 17 juni 2007 17:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Om maar eens wat tegenargumenten te geven, niet dat een echte BNW'er zich daardoor om de tuin laat leiden natuurlijk.
is een vrij zwakke verdediging. Een korte sluitertijd zorgt er niet voor dat zaken opeens niet meer zichtbaar zijn.quote:De Maanlanding hoax
Er zijn (bijna) geen sterren zichtbaar op de foto's die de astronauten vanaf de maan gemaakt hebben.Het klopt. Er zijn ook geen sterren zichtbaar op ruimtefoto's van de Space Shuttle, Mir, ISS en de aarde. Dit komt omdat dit soort foto's met korte sluitertijden genomen wordt zodat er geen overbelichting plaatsvindt van direct door de zon verlichte voorwerpen op de voorgrond, het veel zwakkere sterrenlicht heeft geen kans om de film te belichten bij zulke korte sluitertijden.
komt nou niet bepaald over alsof het erg doordacht isquote:De kleur en richting van de schaduwen op de foto's is inconsistent en lijkt op verschillende plekken verschillende richtingen uit te gaan.
Klopt ook. Alleen wat vervolgens niet klopt is de vervolgcunclusie "dus dat zal wel komen door studiolampen". Er is een andere reden voor de wisselende schaduwrichting:
Schaduwbeelden op de maan zijn veelal complex omdat er fototechnisch meer dan een lichtbron aanwezig is: de zon, de aarde en de maan zelf. Licht van deze bronnen wordt door het maanstof gebroken en in alle richtingen verstrooid, ook in de schaduwgebieden; daarnaast is het maanoppervlak niet plat en worden schaduwen korter of langer als ze in kraters of op berghellingen vallen. Als laatste heeft zowel perspectief als de lenshoek van de camera een invloed, waardoor parallel lopende schaduwen niet parallel lopen op de foto's.
dit snap ik niet óf het is gelul.. Kies maarquote:Identieke achtergronden komen voor op foto's die vele kilometers van elkaar genomen zijn. Dit wijst op een studioset!
De maan bezit geen atmosfeer, waardoor verafliggende voorwerpen ongewoon helder en minder veraf schijnen dan werkelijk het geval is, zo zijn de bergen op de achtergrond van veel foto's geen nabijgelegen heuvels, maar echte bergen van een kilometer of meer hoogte, gelegen op tien tot twintig kilometer afstand van de camera. Bij deze afstanden zijn de veranderingen in de achtergrond slechts subtiel.
als de landing een hoax zou zijn geweest, zegt een claim van nasa over de oorsprong van deze stenen natuurlijk ook niet gek veelquote:Er zijn meer argumenten die aantonen dat de maanlandingen werkelijk hebben plaatsgevonden. Zo is er door de astronauten bijna 400 kilo maansteen naar de aarde mee teruggenomen. De samenstelling van die stenen verschilt wezenlijk van elke andere steen op aarde.
De Vietnamoorlog woedde nog. Nixon slaagde er ook vrij eenvoudig in om die in stand te houden.quote:En natuurlijk duikt ook nu weer het verhaal op dat de maanlanding volledig nep zou zijn, en het enkel maar bedoeld was om het blazoen van president Nixon op te poetsen na de Vietnam-oorlog.
Het lijkt niet te kloppen. Het lijkt ten eerste een felle lichtbron die erg dichtbij hun staat. De heuvel erachter is niet helemaal van links verlicht, terwijl er toch een gigantisch felle zon links van hun zou moeten zijn, gezien de schaduwen bij de astronauten.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat het geen zonlicht is?
quote:Some of the lighting on 'official NASA film' are very suspect. The NASA picture to the left should show the astronaut in complete shadow because the sun is behind him, and yet the whole of the astronaut is caught in bright light? The shot should appear like the one on the right which was simulated by David Percy.![]()
I have had quite a few debates on the web about the picture above and the others on this page. I'm told by sceptics that the picture appears as it does because you have to remember that two light sources are present on the Moon's surface (the Sun and Earth glow). I do not doubt that there could be reflective light from the Earth, but, in my opinion, if a light is bright enough to light up this astronauts suit, it is sure capable of also producing another shadow behind him... Sceptics believe that he is illuminated by light reflecting off the Moon's surface. As I've stated elsewhere on this page, the reflectivity is only 7% so the theory of the light bouncing from the surface is highly suspect. If this were the case, the rock on the left of the picture would have hardly a shadow because it is closer to the source where the light is reckoned to be reflecting from!
Denk er nog maar eens goed over na, dan zie je dat het allemaal toch echt hout snijdtquote:Op maandag 18 juni 2007 00:32 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat de maanlanding gewoon heeft plaatsgevonden hoor, maar dit is nou niet bepaald de sterkste verdediging hoor..
[..]
is een vrij zwakke verdediging. Een korte sluitertijd zorgt er niet voor dat zaken opeens niet meer zichtbaar zijn.
ook dit deel
[..]
komt nou niet bepaald over alsof het erg doordacht is
[..]
dit snap ik niet óf het is gelul.. Kies maar
en tot slot:
[..]
als de landing een hoax zou zijn geweest, zegt een claim van nasa over de oorsprong van deze stenen natuurlijk ook niet gek veel
Kijk je nooit Discovery? The perfect crime bestaat niet omdat we mensen zijn en mensen maken fouten.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het meest overtuigende argument waarom het geen hoax is vind ik persoonlijk het feit dat NASA als het de boel wou besodemieteren wel rekening zou houden met een wapperende vlag, verlichting etc...
Ik heb nog geen enkel '2 lichtbronnen' verhaal bij een officiele nasa foto gezien dat niet heel simpel weg te verklaren was.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:31 schreef Ticker het volgende:
NASA beweerd zelf dat de foto's die gemaakt zijn, geen extra belichting bevatten. Als je sommige foto's ziet, merk je vreemde lichtbronnen op. [...]. Dus waarom kunnen we op de foto's toch licht van diverse plaatsen zien?
O? en waarom dan?quote:
Allemaal aannames. Je kunt gewoon niet weten wat de oorzaken zijn.quote:Het lijkt niet te kloppen. Het lijkt ten eerste een felle lichtbron die erg dichtbij hun staat. De heuvel erachter is niet helemaal van links verlicht, terwijl er toch een gigantisch felle zon links van hun zou moeten zijn, gezien de schaduwen bij de astronauten.
Nonsens. Of weer een kwestie van 'half geinformeerde leek', of bewust de boel verdraaien om de conspiracy in leven te houden, ervanuitgaand dat de gemiddelde lezer niet verder denkt.quote:Sceptics believe that he is illuminated by light reflecting off the Moon's surface. As I've stated elsewhere on this page, the reflectivity is only 7% so the theory of the light bouncing from the surface is highly suspect. If this were the case, the rock on the left of the picture would have hardly a shadow because it is closer to the source where the light is reckoned to be reflecting from!
Errr..... als amateur-hobbyfotograaf moet ik je toch even corrigeren.quote:Op maandag 18 juni 2007 00:32 schreef teamlead het volgende:
is een vrij zwakke verdediging. Een korte sluitertijd zorgt er niet voor dat zaken opeens niet meer zichtbaar zijn.
Die heuvel is toch ook van links lichter dan hij van rechts is? Hoe kom je er dan op dat hij niet van links verlicht zou zijn?quote:Op maandag 18 juni 2007 09:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het lijkt niet te kloppen. Het lijkt ten eerste een felle lichtbron die erg dichtbij hun staat. De heuvel erachter is niet helemaal van links verlicht, terwijl er toch een gigantisch felle zon links van hun zou moeten zijn, gezien de schaduwen bij de astronauten.
Ander soort oppervlak wellicht? ik zie er iig niets raars aan.quote:Dan pakken we deze foto:
[afbeelding] Hier is het gehele oppervlak licht. Heel anders dan op de vorige foto.
Dat klopt nietquote:En het volgende voorbeeld kan ik denk ik beter quoten:
[..]
Uiteraard, maar als ze het echt wilde hoaxen zouden ze wel gezorgd hebben dat die vlag stil had gehangen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Kijk je nooit Discovery? The perfect crime bestaat niet omdat we mensen zijn en mensen maken fouten.
*twee topics over de maanhoax samengevoed overigens
Ook belangrijk is dat er geen luchtweerstand is op de maan, waardoor de beweging van de vlag niet afgeremd wordt door de lucht. Een beweging blijft dan veel langer 'nagalmen'.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:20 schreef Pulsy het volgende:
dat van die vlag is ook grote onzin. Mensen beweren dat hij gerimpeld is en dat er dus wind is, en dus atmosfeer waar het opgenomen is.
Behalve het feit dat een studio doorgaans windstil is tenzij je er ventilatoren op gaat zetten, vergeten ze dat de gladheid van stof een combinatie is tussen zwaartekracht (die de stof glad trekt) en de vorm van de vezels (die hun rimpelige vorm willen behouden nadat de vlag opgerold zat tijdens de reis). Door de geringe zwaartekracht op de maan krijg je daar een rimpelige vlag waar hij op aarde glad zou zijn. Hij wordt gewoon niet hard genoeg strak getrokken door zijn eigen gewicht, waardoor de vezels vrij spel hebben om er rimpels in te trekkenHet zou in fact een bewijs voor studiowerk zijn als de vlag glad was.
Goed, duidelijk wat voor een user jij bent. Jij wil gewoon dat het nep is. Dat er mensen zijn met kennis van zaken die jou verhaaltje ontkrachten, dat vind dat jij 'vermoeiend', want het is 'zoooooo makkelijk' te verklaren. Nou, ga je gang zou ik zeggen. Dan pak ik vast de popcorn.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:11 schreef Moondreamer het volgende:
Wat een vermoeiende discussie, over iets wat nooit gebeurt is en wat zooooo makelijk te verklaren is !
HOAX, geldverspilling, fantasie............the sky is the limit !
Zo als ik al zei : the sky is the limit !quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Goed, duidelijk wat voor een user jij bent. Jij wil gewoon dat het nep is. Dat er mensen zijn met kennis van zaken die jou verhaaltje ontkrachten, dat vind dat jij 'vermoeiend', want het is 'zoooooo makkelijk' te verklaren. Nou, ga je gang zou ik zeggen. Dan pak ik vast de popcorn.
"daarboven"? Je bedoelt in de ruimte?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:27 schreef Moondreamer het volgende:
Hint, om in de aardse begrippen te blijven : natuurwetten gelden "daarboven" niet !![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:27 schreef Moondreamer het volgende:
Hint, om in de aardse begrippen te blijven : natuurwetten gelden "daarboven" niet !![]()
Dude, als je wil dat iemand brood kan bakken van je oneliners zul je ze toch een beetje aan moeten vullen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:32 schreef Moondreamer het volgende:
Yep, 400 mijl, that's the limit !
Grammaticaregels ook niet blijkbaar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:27 schreef Moondreamer het volgende:
Oh, jullie mogen mij uitmaken voor wat jullie willen, ik nem dat als een Ja, je hebt gelijk !quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dude, als je wil dat iemand brood kan bakken van je oneliners zul je ze toch een beetje aan moeten vullen.
Van mij hoeft het niet maar dan moet je niet raar opkijken als je uitgemaakt wordt voor blatende idioot, waar ze dan ook helemaal gelijk in zouden hebben.
Wat is daar in vredesnaam ontopic aan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:40 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
On-topic : Aardmagnetisme - computers - elektronica
Geen aardmagnetisme - Game Over !![]()
Ik neem dit aan als een:"Ja, ik ben een blatende idioot!"quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:40 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Oh, jullie mogen mij uitmaken voor wat jullie willen, ik nem dat als een Ja, je hebt gelijk !
Dus al die sondes die we naar Mars, Jupiter en whatever sturen zijn ook allemaal nep? Evenals het enorme netwerk van satelieten rondom onze aarde?quote:On-topic : Aardmagnetisme - computers - elektronica
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:40 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Oh, jullie mogen mij uitmaken voor wat jullie willen, ik nem dat als een Ja, je hebt gelijk !
On-topic : Aardmagnetisme - computers - elektronica
Hij bedoelt waarschijnlijk dat zonder het aardmagnetisch veld de computers en elektronica aan erg veel straling blootstaan. Voor hem is dat het bewijs dat ruimtereizen onmogelijk is... Nou vergeet hij dat je erg veel kan doen om je daar tegen te beschermen en zo de effecten van die straling te minimaliseren, of hij doet het af als "leugens" oid.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is daar in vredesnaam ontopic aan?
Zie de post hierbovenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:47 schreef kepler het volgende:
[..]
nu in een zin zodat we het ook begrijpen eventueel?
Dat kan toch nooit, er is geen aardmagnetisch veld man!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:19 schreef Moondreamer het volgende:
Ja, sorry ik geloof zelf eigenlijk meer in de theorie dat ze er wel zijn geweest, maar dat ze weggestuurd zijn door de aliens !![]()
En je bent er vast ook van overtuigd dat er monsters onder je bed wonen en spoken in de kast zitten als iemand je vertelt dat er geen monsters en spoken bestaan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:25 schreef Moondreamer het volgende:
Zo als ik al zei : the sky is the limit !
Moet dan alles tot in de puntjes uitgezocht worden ?
Dat doet een rechter wel, alleen worden die niet op dat soort zaken gezet of de zaak wordt een beetje bewerkt !
Precies zoals ze met het rapport van de 911 commision hebben gedaan !
Je kunt met het blote oog toch ook zien dat 911 een HOAX was !
Hoe ver je ook gaat, de mens liegt tot ie barst en zeker in dat politieke, wetenschappelijke wereldje !![]()
Dus om nog maar eens terug te komen op een van je vorige posts: bedoel je dat de natuurwetten in de ruimte niet gelden?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:16 schreef Moondreamer het volgende:
On -topic guys............On-topic, please
Het ISS zweeft in de bovenste laag van de atmosfeer, binnen het beschermende aardmagnetisch veld. Geostationaire satellieten worden door onbemande ruimtesondes uitgezet.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus al die sondes die we naar Mars, Jupiter en whatever sturen zijn ook allemaal nep? Evenals het enorme netwerk van satelieten rondom onze aarde?
Je negeert gemakshalve de helft van mijn postquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:56 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het ISS zweeft in de bovenste laag van de atmosfeer, binnen het beschermende aardmagnetisch veld. Geostationaire satellieten worden door onbemande ruimtesondes uitgezet.
Een paar posts hiervoor zeg je nog dat 400 mijl de limit is. Nu opeens niet meer, want ze zijn er wel geweest, maar weggestuurd. Vanwaar deze omslag?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:19 schreef Moondreamer het volgende:
Ja, sorry ik geloof zelf eigenlijk meer in de theorie dat ze er wel zijn geweest, maar dat ze weggestuurd zijn door de aliens !![]()
Je vergist je. Bij de maanlanders was er geen rus aan boord.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef The_M het volgende:
[..]
Ja ok, als ze het zouden weten wel ja....maar wie zegt dat de Russen of Chinezen wisten dat die landing fake was? Er zat volgens mij wel een rus aan boord als ik me niet vergis....of vergis ik me![]()
Ik geloof dat maandromertje dit als 1 van zijn weinige opmerkingen niet serieus bedoeldequote:Op donderdag 21 juni 2007 07:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een paar posts hiervoor zeg je nog dat 400 mijl de limit is. Nu opeens niet meer, want ze zijn er wel geweest, maar weggestuurd. Vanwaar deze omslag?
Ik wil zeggen dat ik wel geloof dat Spaceshuttle, Sojoez, Mir, Skylab en ISS echt zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je negeert gemakshalve de helft van mijn post.
Maar de ruimtesondes zijn dus allemaal nep?quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:43 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat ik wel geloof dat Spaceshuttle, Sojoez, Mir, Skylab en ISS echt zijn.
Ik dacht inderdaad dat we dat zo ongeveer wel een keer gehad haddenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:
Die hele wetloop naar de maan is gewoon een Illuminatie spelletje geweest...Entertainment, noemen ze dat.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad dat we dat zo ongeveer wel een keer gehad hadden
Het is overigens vrij simpel. De maanlanding werd live uitgezonden over de hele wereld, inclusief de beroemde eerste woorden van Neil Armstrong. Als de beelden en geluiden NIET vanaf de maan kwamen, maar vanaf de aarde, dan hadden de Russen dit enorm eenvoudig kunnen bewijzen, omdat ze zelf al meerdere satellieten in de ruimte hadden die de signalen van de maan konden opvangen. Ze konden tevens opvangen of er signalen NAAR de maan werden gestuurd, en wat deze waren.
De Russen gaven zelf ook nog eens miljaren uit aan een eigen maanproject, maar de maanraket waar zij mee wilden vliegen had enkele zware tegenslagen, en toen in 1972 de Amerikanen ook de stop uit het Apollo Project trokken, lieten zij het ook voor gezien.
Overigens hebben we een hoop spullen achter gelaten op de maan, inclusief bouw-pakket karretjes. Maar ja, geen enkel bewijs bestaande uit fotografisch materiaal is natuurlijk echt, want alles kan natuurlijk gefotoshopped zijn tegenwoordig.....
Maar dat men niet op de maan zou zijn geweest is natuurlijk complete onzin verder.
Er zijn te veel onafhankelijke (anders word het complot wel heel erg groot) technici en wetenschappers die kunnen zien en meten dat sattelieten en sondes (soms met leven aan boord) door de ruimte zweven, ook boven 400km.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:31 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Uiteraard hebben ze ook een hoop wetenschappelijke kennis opgedaan, totdat ze er achter kwamen dat, the sky is the limit !
Ik weet dus alleen niet zo gauw hoe al die foto's eruit zien.. of ze daadwerkelijk allemaal verschillen, of dat er honderden van hetzelfde plekje zijn gemaakt.quote:1. Of seven Apollo missions to put "men on the Moon", six were claimed to be "successful". (Apollo 13 was "aborted".)
2. Each of the six successful missions landed two astronauts "on the Moon" in a flimsy craft NASA originally had called the Lunar Excursion Module (LEM, later shortened to LM), an unproven craft which never had an opportunity for a lunar landing test flight. But it landed and then took off six times with spectacular "success" on Apollo missions 11 and 12, and 14 through 17...once even landing within 200 feet of a pre-selected target.
3. Two astronauts rode each LEM to the Moon surface while one remained in the orbiting Command and Service Module (CSM) awaiting their return.
4. During their Extra-Vehicular Activity (lunar surface exploration) each of the two wore a bulky inflated spacesuit with clumsy gloves, greatly limiting mobility. On their backs they wore a huge and heavy Life Support System (PLSS) backpack containing an oxygen tank and circulating water air conditioning system which pumped refrigerated water throughout the suit to counteract the 200+/- degree heat (and cold) of lunar conditions. Pumps circulated both refrigerated air and water to the liquid cooling undergarment, as well as dehumidifying, removing carbon dioxide, and providing all other functions needed to survive harsh conditions in the confining suits.
[...]
9. Almost incidental to the main astronaut tasks was PHOTOGRAPHY. Each astronaut had his own camera. (Apart from the Apollo 11 EVA.) It was a square-format specially-built Hasselblad. It was mounted on a chest-plate for the astronaut to operate. The astronaut had to manually set the shutter speed and apertures while wearing bulky, pressurized gloves and without being able to see the controls. The cameras had NO VIEWFINDER, so the astronaut could only guess at what was being photographed. Each camera had a bulk film magazine holding more than a hundred exposures. The film (mainly Ektachrome color film) had a very narrow exposure range, which required PERFECT aperture and shutter settings, because according to NASA, the cameras did not have automatic exposure capability.
10. It is important to know that although each man had his own camera, they ALMOST NEVER USED THEM AT THE SAME TIME. Usually one of them was photographing the other doing some task. Therefore having two cameras DID NOT TRANSLATE TO TWICE AS MUCH TIME FOR PHOTOGRAPHY, as one might surmise. Now that you understand the missions, here is my discovery of NASA overzealousness, which has been successfully hidden till now.
[..]
Let's arbitrarily calculate a MINIMUM time for these tasks and subtract from available photo time:
Apollo 11....subtract 2 hours (120 minutes), leaving 031 minutes for taking photos
Apollo 12....subtract 4 hours (240 minutes), leaving 230 minutes for taking photos
Apollo 14....subtract 3 hours (180 minutes), leaving 385 minutes for taking photos
Apollo 15....subtract 6 hours (360 minutes), leaving 750 minutes for taking photos
Apollo 16....subtract 6 hours (360 minutes), leaving 854 minutes for taking photos
Apollo 17....subtract 8 hours (480 minutes), leaving 844 minutes for taking photos
So do the math:
Apollo 11.......121 photos in 031 minutes............3.90 photos per minute
Apollo 12.......504 photos in 230 minutes............2.19 photos per minute
Apollo 14.......374 photos in 385 minutes............0.97 photos per minute
Apollo 15.....1021 photos in 750 minutes............1.36 photos per minute
Apollo 16.....1765 photos in 854 minutes ...........2.06 photos per minute
Apollo 17.....1986 photos in 844 minutes ...........2.35 photos per minute
Or, to put it more simply:
Apollo 11........one photo every 15 seconds
Apollo 12........one photo every 27 seconds
Apollo 14........one photo every 62 seconds
Apollo 15........one photo every 44 seconds
Apollo 16........one photo every 29 seconds
Apollo 17........one photo every 26 seconds
Workload
Jack White's critic demonstrates that he is in a muddle about what he is trying to prove by recommending the ideal method for ascertaining accurately the time available for photography. While not doing it himself, due to the amount of time it would take, he thinks is necessary to note each shot relative to the mission elapsed timings. Taking this advice to heart and also checking the tasks of each astronaut against their individual EVA timings (3) does indeed take hours.
It also produces the following result:
The Apollo 11 EVA workload was ............2hrs 03 minutes
The time allocated to photography was........... 28 minutes
The average time to point-and-shoot .......121 photos was 13.88 seconds
The average time to point-and-shoot .......122 photos (2) 13.77 seconds
[..]
These figures demonstrate two things:
a) The role of astronaut photography in this mission was minimal, and most of it was of the point-and-shoot variety. Which begs the question regarding those carefully composed shots.
b) There is a difference between a time and motion study as per Jack White, demonstrating the time available for photography within a mission, and the dissenter's demonstration of the moment within that mission during which that photography took place.
[..]
Zo fantastisch ging het helemaal niet. De eerste landing nam Neil Armstrong het roer zelf over. Hij zag te veel stenen op de landingsplaats en besloot nog een stukje door te vliegen. De computers sloegen op tilt omdat ze de informatiestroom niet konden verwerken en de brandstof was bijna op.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:03 schreef Ticker het volgende:
Ik zat net op deze site en ik vond daar een verfrissende kijk op de hoax.
Ditmaal puur gekeken naar de tijd en de activiteiten op de maan, lijkt het niet te kloppen.
ik citeer:
[..]
Ik weet dus alleen niet zo gauw hoe al die foto's eruit zien.. of ze daadwerkelijk allemaal verschillen, of dat er honderden van hetzelfde plekje zijn gemaakt.
Ook de aangegeven tijd weet ik niet. Het kan zijn dat deze tijden totaal niet kloppen.
Spannend verhaal, kan best.. en zijn daarom de foto's en de tijden niet kloppend?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo fantastisch ging het helemaal niet. De eerste landing nam Neil Armstrong het roer zelf over. Hij zag te veel stenen op de landingsplaats en besloot nog een stukje door te vliegen. De computers sloegen op tilt omdat ze de informatiestroom niet konden verwerken en de brandstof was bijna op.
Als het een hoax was hadden ze idd een perfecte landing bedacht.
Bijna de halve lander bleef achter als lanceerplatform. Dat scheelt een hoop gewicht (en dus brandstof). Maar ik weet niet zo veel details dat ik alle landingen van minuut tot minuut voor je kan reconstrueren.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Spannend verhaal, kan best.. en zijn daarom de foto's en de tijden niet kloppend?
En hoe kwamen ze dan terug? Ik weet dat door de zwaartekracht het makkelijker van de maan af te komen is dan erop, maar dan nog heb je een flinke reis terug.
Maar dat heeft dus niets te maken met of sterren wel of niet op de foto's zouden komen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
NASA exposes their
Apollo moon landing hoax!
20 June 2007
Was it an accident? Did they realize what they were doing? Or are some NASA employees getting tired of supporting the lies?
http://www.iamthewitness.com/NASA-exposes-Apollo.html
Hoezo de sluitertijd?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dat heeft dus niets te maken met of sterren wel of niet op de foto's zouden komen.
De maan heeft geen atmosfeer (dus geen verspreiding), de sterren zijn daar overdag te zien, maar of ze op de foto komen, hangt dan altijd nog af van de sluitertijd.
Als je foto's maakt in een omgeving waar je sterk verschillende lichtsterktes hebt, is de sluitertijd nogal bepalend voor wat er op de foto komt te staan.quote:
Ah oke. Ik vond het al nie tovertuigend.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je foto's maakt in een omgeving waar je sterk verschillende lichtsterktes hebt, is de sluitertijd nogal bepalend voor wat er op de foto komt te staan.
Iedereen weet dat we er niet geweest zijn, de echte maan is van KAAS.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:54 schreef barthol het volgende:
Ach, zou ik wel moeite doen om met argumenten te komen in een discussie van dit niveau...
Wat voor kaas? Belegen? Brie?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:39 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Iedereen weet dat we er niet geweest zijn, de echte maan is van KAAS.
En bij nieuwe maan hebben de maanmuizen de kaas opgegeten![]()
Waarom post je het dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ah oke. Ik vond het al nie tovertuigend.
Volgens mij jonge kaas, binnen een maand is hij al weer opgegeten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat voor kaas? Belegen? Brie?
Dit is BNW toch? Niet TRU.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:03 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom post je het dan?
Je gaat toch geen dingen posten als bewijs, maar je begrijpt het verhaal niet, of een artikel die je zelf niet overtuigend vindt.
Zet er dan bij:
"Kijk hier eens naar, klopt dit?"
Of ga op onderzoek uit.
Dit gebeurd zo vaak in TRU. Men plempt wat neer. Maar men weet niet eens wat er staat. Men weet niet wat het betekend. Of zet vraagtekens bij het artikel dat geplaatst wordt.
Sorry ,je hebt gelijk. Nog niet gewend aan de vernieuwing.quote:
Ah joh, in dit soort topics heb je altijd gelovers en niet-gelovers, en zoals ik al verwacht had kwam er al snel een niet-gelover met commentaar. Ik voerde het dan ook niet als bewijs aan, meer zo van kijk hier eens naar. Ik weet namelijk niet eens wat ik van deze hele zaak moet denken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:44 schreef Knarf het volgende:
[..]
Sorry ,je hebt gelijk. Nog niet gewend aan de vernieuwing.
Maar dan nog.
Waarom iets neerzetten als bewijs, terwijl je er zelf niet achter staat (en dat ook niet kenbaar maakt), of dat je niet begrijpt.
Zo kun je toch niet communiceren. Je gaat alleen maar langs elkaar heen praten.
Nou 'we' zijn niet op de maan geweest, maar Neil Armstrong wel. En een paar van zijn collega's.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:59 schreef Mirri het volgende:
Ik ga niet dit hele topic lezen, het enige wat ik wil weten is het antwoord op de TT...![]()
ZIjn jullie er uit?
Je was er als de kippen bij he Wombquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou 'we' zijn niet op de maan geweest, maar Neil Armstrong wel. En een paar van zijn collega's.
En ongetwijfeld gaat er hier iemand op reageren dat dat helemaal niet waar is.
Dus het antwoord op je eerste vraag is "Ja", en op je tweede vraag is "Nee".
Dit topic stond al gewoon in MyAT, dus niet zo vreemd da tik dan snel reageer als ik toch op Fok! rondhangquote:
Misschien moet je toch maar het hele topic lezenquote:What makes you sure dat Armstrong wel op de maan is geweest?
Hoe konden de Russen nou weten dat het nep zou zijn dan?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit topic stond al gewoon in MyAT, dus niet zo vreemd da tik dan snel reageer als ik toch op Fok! rondhang
[..]
Misschien moet je toch maar het hele topic lezen
Een niet onbelangrijke reden is dat als ze er niet waren geweest, de russen wel stennis hadden geschopt.
Aan waar de beeldsignalen vandaan komen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:10 schreef Mirri het volgende:
[..]
Hoe konden de Russen nou weten dat het nep zou zijn dan?
OK ok ik geloof je alquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aan waar de beeldsignalen vandaan komen bijvoorbeeld.
Je kunt de baan van de Apollo tijdens de maanreis volgen. Dat kan zelfs al als amateurastronoom.
lees nu het topic eerst, daar staat het al in![]()
Wat klopt er niet dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:03 schreef Ticker het volgende:
Ik zat net op deze site en ik vond daar een verfrissende kijk op de hoax.
Ditmaal puur gekeken naar de tijd en de activiteiten op de maan, lijkt het niet te kloppen.
ik citeer:
[..]
Ik weet dus alleen niet zo gauw hoe al die foto's eruit zien.. of ze daadwerkelijk allemaal verschillen, of dat er honderden van hetzelfde plekje zijn gemaakt.
Ook de aangegeven tijd weet ik niet. Het kan zijn dat deze tijden totaal niet kloppen.
Misschien lees je het anders even. Als die site de uitleg niet kan geven, begrijp je het blijkbaar niet.quote:
Ze proberen te bewijzen dat er in te korte tijd te veel foto's gemaakt zijn. Geeft alleen maar aan dat die astronauteni hun tijd niet verspilt hebben en de conpiracy-mensen wel.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
Misschien lees je het anders even. Als die site de uitleg niet kan geven, begrijp je het blijkbaar niet.
Dit is nou precies een voorbeeld van krampachtig aan de 'waarheid' blijven hangen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze proberen te bewijzen dat er in te korte tijd te veel foto's gemaakt zijn. Geeft alleen maar aan dat die astronauteni hun tijd niet verspilt hebben en de conpiracy-mensen wel.
Ik vind het bijzonder dat er een heel verhaal word bedacht over een detail als foto's terwijl er veel voor de hand liggender aanwijzingen moeten zijn als de maangeschiedenis een hoax is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dit is nou precies een voorbeeld van krampachtig aan de 'waarheid' blijven hangen.
Totaal niet onderbouwd, en als je logisch zou nadenken (indien wat ik postte dus feiten zijn) kwa tijd never nooit haalbaar.
Het zijn geen robots.
Ik zeg niet dat het allemaal zo is, maar zo'n loze uitspraak heb je niets aan.
Ik heb het gelezen en zie daar geen dingen staan waardoor de maanlanding nep zou zijn geweest. Vandaar mijn vraag. Waar zie jij die dan wel staan? Het aantal foto's is wat mij betreft niet raar ofzo. In 1 van de voorgaande topics over dit onderwerp is nog een filmpje langs gekomen waar 1 van de astronauten bezig was met een serie foto's. Dat ging met een tempo van 1 per 2 seconde. Als het klopt van die belichtingstijd die zo kritiek was is dat juist een argument voor het nemen van veel foto's. Het lijkt mij iig logisch om dan kort achter elkaar meerdere foto's te maken met variërende instellingenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
Misschien lees je het anders even. Als die site de uitleg niet kan geven, begrijp je het blijkbaar niet.
Ik zie hem toch een klein beetje bewegen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:15 schreef barthol het volgende:
Het meest grappige aan die maanlandings conspiricy theorien is die rare suggestie van die wapperende vlag
[img=578xnull]http://i36.photobucket.com/albums/e42/arthbucket/vlag-as11.jpgnguncompressed[/img]
Verfrommeld en gekreukt ? ja... wapperend... nou nee
GRRRRRRquote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie hem toch een klein beetje bewegen. [afbeelding]
Jazekers!quote:
Oneensch!quote:
De gezichtsloze anonimiteit van internetquote:
Yep, dat is ook hoe professionele fotografen foto's maken. Snel heel veel, met kleine variaties in gezichtspunt, instellingen etc.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:09 schreef ATuin-hek het volgende:
Het lijkt mij iig logisch om dan kort achter elkaar meerdere foto's te maken met variërende instellingenDan zit er vast een bruikbare tussen.
Is dat serieus? Ik vind deze post niks voor jou. No offence!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De waarheid is echter dat beide groepen een beetje gelijk hebben:
De maanlanding was echt MAAR de sceptici hebben gelijk wb het feit dat er wat vreemds aan de hand is met de foto's.
Er is namelijk in tegenstelling wat ons altijd verteld wordt wél een atmosfeer op de maan, zelfs een voor mensen adembare atmosfeer, wat heel logisch is aangezien de maan ontstaan is uit materiaal van de aarde na een botsing met een ander hemellichaam.
De wapperende vlag is dus echt. Waarom heeft de NASA ons dit nooit verteld? Simpel: ze vonden er iets wat ze niet zomaar wereldkundig konden maken. Buitenaardse wezens namelijk. Het is niet dat de NASA het niet wou vertellen maar dit mocht niet van de aliens. Zij zitten hier ter observatie van de ontwikkeling van onze soort en mogen absoluut geen invloed daarop uitoefenen totdat we ver genoeg zijn om opgenomen te worden in de galactische beschaving.
Als de maan een atmosfeer heeft, dan zou dat te zien zijn bij zonsverduisteringen, door verspreiding van het licht. En dat is het niet, dus de maan heeft geen atmosfeer.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
Is dat serieus? Ik vind deze post niks voor jou. No offence!
Niet dat ik het er niet mee eens ben. Dit is ook precies hoe ik het zie.
Helemaal juist Wombcat. Ik heb in een van de foto's hierboven een van die foto's van de earthrise gepost, ook daarop duidelijk geen spoor van een atmosfeer te zien.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de maan een atmosfeer heeft, dan zou dat te zien zijn bij zonsverduisteringen, door verspreiding van het licht. En dat is het niet, dus de maan heeft geen atmosfeer.
Ja maar ik heb net in een post gelezen dat de gewone natuurwetten niet meer gelden boven de 400 km van het aardoppervlak (oh sorry, 400 MIJL moet dat zijn)quote:Op zondag 1 juli 2007 13:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de maan een atmosfeer heeft, dan zou dat te zien zijn bij zonsverduisteringen, door verspreiding van het licht. En dat is het niet, dus de maan heeft geen atmosfeer.
Zijn we dan mooi klaar mee met al die communicatiesatellieten die pakweg 5.5 maal verder staan.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja maar ik heb net in een post gelezen dat de gewone natuurwetten niet meer gelden boven de 400 km van het aardoppervlak (oh sorry, 400 MIJL moet dat zijn)
Maar die waren toch door stralings-immune aliens aan kabels opgehangen aan het hemelgewelf?quote:Op zondag 1 juli 2007 13:49 schreef barthol het volgende:
[..]
Zijn we dan mooi klaar mee met al die communicatiesatelieten die pakweg 5.5 maal verder staan.
35,786 km (22,240 statute miles)
Je kan me watquote:Op zondag 1 juli 2007 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar die waren toch door stralings-immune aliens aan kabels opgehangen aan het hemelgewelf?
Ik moet nog meer een keer teruglezen
De maan heeft natuurlijk een veel kleinere atmosfeer dan we gewend zijn van grotere planeten, daarom zien we hem niet zo goed. Bij zonsverduisteringen zie je hem juist heel goed, al wordt ons wijsgemaakt dat het hier gaat om de "corona" van de zon.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De maan heeft natuurlijk een veel kleinere atmosfeer dan we gewend zijn van grotere planeten, daarom zien we hem niet zo goed. Bij zonsverduisteringen zie je hem juist heel goed, al wordt ons wijsgemaakt dat het hier gaat om de "corona" van de zon.
[afbeelding]
Vind ik vrij overtuigend eruit zien...
Vertel me alsjeblieft dat je een poging doet tot een grapquote:Op zondag 1 juli 2007 14:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De maan heeft natuurlijk een veel kleinere atmosfeer dan we gewend zijn van grotere planeten, daarom zien we hem niet zo goed. Bij zonsverduisteringen zie je hem juist heel goed, al wordt ons wijsgemaakt dat het hier gaat om de "corona" van de zon.
[afbeelding]
De corona is idd erg mooiquote:Op zondag 1 juli 2007 14:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik hou wel van Corona.quote:Op zondag 1 juli 2007 16:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De corona is idd erg mooi
[afbeelding]
Een link rechtstreeks op je C: schijf gaat niet werken denk ik!quote:Op zondag 1 juli 2007 19:51 schreef Moondreamer het volgende:
Ze hebben ons ook altijd "wijs" gemaakt dat de maan kleurloos is, nou dat grapje geloof ik al een tijdje niet meer !
[[url=C:Documents and Settingscharger69My DocumentsMy Pictures]afbeelding[/url]]
Sorry, Chef !quote:Op zondag 1 juli 2007 19:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
Een link rechtstreeks op je C: schijf gaat niet werken denk ik!![]()
Zou wel gaaf zijn, konden we ff in z'n systeem neuzen.quote:Op zondag 1 juli 2007 19:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
Een link rechtstreeks op je C: schijf gaat niet werken denk ik!![]()
On Topic, Guys !quote:Op zondag 1 juli 2007 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou wel gaaf zijn, konden we ff in z'n systeem neuzen. [afbeelding]
quote:
Lees maar eerst eens de tekst van de site waarvan je het plaatje hebtquote:Op zondag 1 juli 2007 20:13 schreef Moondreamer het volgende:
Ik hoop dat ik ooit eens mijn "fotografische" bewijzen kan laten zien en die staan niet op mijn C-schijf, waarop complete steden, gebouwen, bruggen, water...ja, de hele santa kroom die leven op een planeet mogelijk maakt, op staan afgebeeld.............maar daar is het nu nog te vroeg voor.![]()
Eerst maar eens erkenen dat de maan niet kleurloos is. punt !
Ok! Ik geef het toe, de maan is niet kleurloos.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:13 schreef Moondreamer het volgende:
Ik hoop dat ik ooit eens mijn "fotografische" bewijzen kan laten zien en die staan niet op mijn C-schijf, waarop complete steden, gebouwen, bruggen, water...ja, de hele santa kroom die leven op een planeet mogelijk maakt, op staan afgebeeld.............maar daar is het nu nog te vroeg voor.![]()
Zijn we nog niet klaar voor het 'echte' werk?quote:Op zondag 1 juli 2007 20:13 schreef Moondreamer het volgende:
Ik heb deze afbeeldingen "symbolisch" gebruikt !quote:Op zondag 1 juli 2007 20:22 schreef barthol het volgende:
[..]
Lees maar eerst eens de tekst van de site waarvan je het plaatje hebt
Het internet staat er vol van en nee, geen Nasa of Esa of whatever foto's.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ok! Ik geef het toe, de maan is niet kleurloos.
Nou , laat die andere foto's zien. [afbeelding]
Laat zien dan! Ik ben de hele dag druk bezig met Fok! en de rest van mn leven. Ik kan niet de hele tijd i-net afspeuren op zoek naar wat iedereen maar roept. Ik heb maar 2 pjoeters en 24 uur in een dagquote:Op zondag 1 juli 2007 23:32 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Het internet staat er vol van en nee, geen Nasa of Esa of whatever foto's.
Onze "hobbyisten" kunnen dat veel beter.![]()
Ik wil geen FET's achter me aan hebben !quote:Op zondag 1 juli 2007 21:10 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zijn we nog niet klaar voor het 'echte' werk?![]()
Fascinerend.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:33 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Ik wil geen FET's achter me aan hebben !![]()
Maar dat is geweldig! De maan was kleurloos en nu niet meer. Dat betekend dat de bacteriën van de lander zich hebben vermenigvuldigt op de maan. Nu is er overal gras aan het groeien en over 50 jaar lopen er Frumsels op de maan!quote:Op maandag 2 juli 2007 00:32 schreef Moondreamer het volgende:
Effe, On Topic !
De foto's die de Amerikanen op hun maan missie hebben gemaakt, tonen een kleurloze maan, behalve dat wat op de maan staat !
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |